Ficha docv

Ficha docv









Avaluació ambiental de la modificació puntual de les normes urbanístiques del Pla parcial del sector sud-11. [2024/3935]

(DOGV núm. 9851 de 17.05.2024) Ref. Base de dades 004688/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Plans d'Urbanisme
    Descriptors:
      Temàtics: pla d'urbanisme, administració local
      Descriptors toponímics: Onda



A l'efecte de l'article 53.7 del TRLOTUP, es procedix a la publicació de l'informe ambiental i territorial estratègic de la modificació puntual de les normes urbanístiques del Pla parcial del sector sur-11 d'Onda (Castelló), la resolució del qual va ser aprovada per l'Acord de la Junta de Govern Local, de 19 d'abril de 2024, amb el tenor següent:



«Informe ambiental i territorial estratègic

Tràmit: avaluació ambiental de la modificació puntual de les normes urbanístiques del Pla parcial del sector sur-11

Promotor, autoritat substantiva i ambiental: Ajuntament d'Onda.

Expedient: G.1/23/4

A l'efecte de l'article 53.2.b del Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, del Consell, d'aprovació del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge (d'ara en avant, TRLOTUP), s'elabora l'informe ambiental i territorial estratègic de la modificació puntual de les normes urbanístiques del Pla parcial del sector sur-11, en el sentit següent:



A) Antecedents

Primer. Objecte i abast de la modificació puntual de les normes urbanístiques del Pla parcial del sector sur-11.

El vigent pla general d'Onda, homologat per la Comissió Territorial d'Urbanisme de Castelló en sessió ordinària de data 22 de juliol de 1998, arreplega entre les seues determinacions un nou sector de sòl urbanitzable denominat sur-11, conformat per dos àrees territorials en forma de “ventalls” oberts a l'horta del riu Sonella, dividit en dos unitats d'execució, una situada a l'est i una altra situada a l'oest.

En desenvolupament de les previsions del PGOU, la Comissió Territorial d'Urbanisme de Castelló va aprovar el 14 de desembre de 2005 el pla parcial de desenvolupament del sector, que abastava les unitats d'execució est i oest, segons el document datat el desembre de 2001. El text íntegre de les normes urbanístiques va ser publicat en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló número 157, de 31 de desembre de 2005.

Constava en l'expedient la preceptiva declaració d'impacte ambiental, emesa en sentit favorable per la Direcció General del Medi Natural de la Conselleria de Territori i Vivenda, en data 23 d'octubre de 2003.



Per mitjà d'un programa d'actuació integrada, aprovat en data 27 de març de 2006, es va promoure per gestió indirecta la unitat d'execució est, i romania sense desenvolupar la unitat d'execució oest. Després de l'aprovació de l'expedient de reparcel·lació i la conclusió de les obres d'urbanització del sector SUR-11 est, amb recepció d'obres el 26 de setembre de 2014, s'han anat concedint llicències d'edificació i realitzant-se actes edificatoris a l'empara del pla parcial aprovat.



Amb la revisió de les sol·licituds de llicència d'edificació s'han detectat d'ofici algunes contradiccions en els paràmetres edificatoris i determinades disfuncions formals entre l'articulat del document aprovat per la Comissió Territorial d'Urbanisme i el del text publicat en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló, és necessari harmonitzar i aclarir estes anomalies per mitjà d'una modificació del document normatiu vigent.

El vigent pla parcial, la vocació del qual és eminentment residencial, admet com a tipologies edificatòries la vivenda unifamiliar aïllada (R-1), amb una altura màxima de dos plantes, la vivenda unifamiliar adossada (R-2), amb una altura màxima de dos plantes + àtic, les cases de poble (R-3), amb una altura màxima de 2 plantes + àtic, i el bloc plurifamiliar R-4 per a bloc de cases de 4 plantes d'altura màxima.



La majoria de les disfuncions que cal corregir incidixen directament en els paràmetres edificatoris d'estes subzones residencials, sense que es pretenga alterar el règim d'usos i tipologies edificatòries del sector; la modificació se circumscriu a matisar estos paràmetres, a millorar i completar la redacció del seu articulat i a eliminar els articles que no guardaven correspondència amb la planimetria aprovada.

Tot això, en el context de la potestat municipal ius variandi del seu planejament, que és discrecional i subjecta a la lliure voluntat municipal, segons criteris d'interés general, l'exercici de la qual resulta necessària en el present supòsit per a evitar la indefinició actual i coadjuvar a la seguretat jurídica en la fixació de la normativa aplicable en l'atorgament de llicències d'edificació.

Davant de les disfuncions detectades, es planteja modificar diversos articles de les normes urbanístiques, que han de modificar-se o eliminar-se segons la taula següent:



Núm. article Títol Tipus d'alteració

14 ALTURA REGULADORA MODIFICACIÓ

16 ALTURA LLIURE DE PLANTA I ÀTIC MODIFICACIÓ

17 EDIFICABILITAT MODIFICACIÓ

21 DE LA CONSTRUCCIÓ DAVALL DE COBERTA, PLANTA SOTERRANI MODIFICACIÓ

23 CONSTRUCCIONS PER DAMUNT D'ALTURA, DAVALL DE COBERTA I ÀTIC MODIFICACIÓ

24 IXENTS I VOLADES MODIFICACIÓ

25 CONSTRUCCIONS OBERTES MODIFICACIÓ

26 TANCAMENTS DE PARCEL·LA MODIFICACIÓ

27 XARXA PRIMÀRIA, SECUNDÀRIA I ZONES EDIFICABLES MODIFICACIÓ

29 USOS COMPATIBLES MODIFICACIÓ

37 XARXA D'AIGUA MODIFICACIÓ

39 ENLLUMENAT PÚBLIC MODIFICACIÓ

42 NIVELLS D'EDIFICACIÓ I RAMPES MODIFICACIÓ

43 CONSTRUCCIONS EN PARCEL·LES MODIFICACIÓ

47 ELEMENTS EXCLOSOS MODIFICACIÓ

61 ZONES DE QUALIFICACIÓ MODIFICACIÓ

68 TERCIARI COMERCIAL (C-2) ELIMINACIÓ

69 VIVENDA UNIFAMILIAR AÏLLADA (R-1) MODIFICACIÓ

71 CASES DE POBLE (R-3) MODIFICACIÓ

72 BLOC PLURIFAMILIAR (R-4) MODIFICACIÓ

73 UNIFAMILIAR ADOSSADA (R-5) ELIMINACIÓ





La resta d'articles no inclosos en la present taula mantindrien la redacció originària.

La justificació detallada dels canvis que cal introduir en cada article s'inferix de l'esborrany del pla incorporat en l'expedient.



Segon. De la documentació tècnica incorporada a l'expedient.

Davant de la necessitat de disposar de la documentació tècnica corresponent, els servicis tècnics municipals van elaborar en data 20 de desembre de 2023 l'esborrany de pla juntament amb el document inicial estratègic.

La documentació esmentada conté, de manera succinta, preliminar i esquemàtica:

a) Els objectius de la planificació i la descripció de la problemàtica sobre la qual actua.

b) L'abast, àmbit i possible contingut de les alternatives del pla que es proposa.

c) El desenvolupament previsible del pla.

d) Un diagnòstic de la situació del medi ambient i del territori abans de l'aplicació del pla en l'àmbit afectat.

e) Els seus efectes previsibles sobre el medi ambient i sobre els elements estratègics del territori, prenent en consideració el canvi climàtic.



f) La incardinació en l'Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana i la seua incidència en altres instruments de la planificació territorial o sectorial.



Tercer. De la tramitació observada en el procediment d'avaluació ambiental i territorial estratègica de la modificació puntual de les normes urbanístiques del sector sur-11 est.

Mitjançant la Resolució d'Alcaldia (òrgan promotor) número 3639/2023, de 26 de desembre, es va acordar iniciar el procediment d'avaluació ambiental i territorial estratègica per a la tramitació de la modificació puntual de referència, acordant la remissió a l'Ajuntament en Ple, com a òrgan substantiu, de la documentació tècnica (esborrany del pla i document inicial estratègic) i de la sol·licitud d'inici de l'avaluació ambiental i territorial estratègica, perquè este últim òrgan remeta les actuacions a l'òrgan ambiental i territorial municipal.



Mitjançant Acord plenari de 5 de febrer de 2024, l'Ajuntament en Ple va acordar rebre la documentació tècnica de l'alcaldessa-presidenta i remetre l'expedient a l'òrgan ambiental i territorial municipal (Junta de Govern Local), assistit per la Comissió d'Avaluació Ambiental Estratègica de Plans i Programes, a l'efecte d'analitzar-ne la viabilitat ambiental.

En data 21 de febrer de 2024, la Comissió Ambiental Estratègica de Plans i Programes va emetre per unanimitat dictamen favorable d'inici de l'avaluació ambiental i estratègica pel procediment simplificat, admissió a tràmit de l'expedient i elevació de consulta a la Comissió Territorial d'Urbanisme amb caràcter previ a la resolució municipal d'informe ambiental i territorial estratègic.

En data 26 de febrer de 2024, la Junta de Govern Local, com a òrgan ambiental, va acordar iniciar l'avaluació ambiental i territorial estratègica de la modificació puntual de referència pel procediment simplificat, amb admissió a tràmit de l'expedient, en els termes de la ponència ambiental de la Comissió Ambiental i Territorial Estratègica de Plans i Programes municipal. En este acord es va acordar elevar una consulta al Servici Territorial d'Urbanisme de Castelló, assumint en l'expedient els eventuals condicionants que es deriven de l'informe sol·licitat, amb caràcter previ a la resolució municipal d'informe ambiental i territorial estratègic.

Mitjançant resolució de 28 de març de 2024, la Comissió Territorial d'Urbanisme de Castelló comunica no tindre cap observació que realitzar sobre l'expedient, i assumix que s'afecten exclusivament determinacions pròpies de l'ordenació detallada, per la qual cosa l'òrgan ambiental i substantiu seria l'Ajuntament. En este acord es commina l'Ajuntament, després de la realització de les consultes preceptives, a adoptar la resolució prevista en l'article 53.2.b del TRLOTUP, amb la qual conclouria la tramitació ambiental.

De conformitat amb la normativa vigent i l'acord de la CTU, després de l'aprovació definitiva de l'expedient per l'Ajuntament, este haurà de sol·licitar la inscripció de l'instrument de planejament en el Registre autonòmic d'Instruments de Planejament, en els termes previstos en l'article 180 i l'annex IX del TRLOTUP i en l'article 4 i la norma 4 de l'annex I del Decret 65/2021, de 14 de maig, del Consell, de regulació de la plataforma urbanística digital i de la presentació dels instruments de planificació urbanística i territorial.



B) Consideracions jurídiques:

El present document planteja una modificació puntual de les determinacions de caràcter detallat de les normes urbanístiques del planejament parcial, la tramitació procedimental del qual, determinada en el TRLOTUP, és la següent:



I. Òrgan promotor, òrgan ambiental i territorial i òrgan substantiu: l'Ajuntament

L'Ajuntament d'Onda, de conformitat amb el que s'estipula en l'article 44.6 del Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, del Consell, d'aprovació del text refós de la Llei d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge, és competent per a la formulació, tramitació i aprovació dels plans d'àmbit municipal que modifiquen l'ordenació detallada.



Quant a la modificació del planejament vigent, l'article 67.1 del TRLOTUP assenyala:

“1. Els plans i programes es revisaran o modificaran pel procediment previst per a la seua aprovació o segons s'establisca en la seua normativa específica”.

Així mateix, amb caràcter previ a la tramitació, modificació i aprovació de determinats instruments de planejament, resulta necessari el sotmetiment a una avaluació ambiental i territorial estratègica, a l'efecte de l'article 47 del TRLOTUP; es distingix a este efecte (art. 48) entre l'òrgan promotor, l'òrgan ambiental i l'òrgan substantiu.



En el present procediment, l'Ajuntament (Alcaldia-Presidència o en qui delegue) exercix la condició d'òrgan promotor, amb competències per a iniciar el procediment per a l'elaboració i l'adopció del pla i promovent l'elaboració de la documentació tècnica corresponent.



L'òrgan ambiental, amb competències per a realitzar l'anàlisi tècnica de l'expedient d'avaluació ambiental i territorial, correspon a la Junta de Govern Local, per delegació de l'Alcaldia, assistida per la Comissió d'Avaluació Ambiental Estratègica de Plans i Programes, que és competent per a assumir els tràmits ambientals segons el que s'estipula en els articles 50 i concordants del TRLOTUP.

Finalment, l'òrgan substantiu correspon a l'Ajuntament en Ple per tractar-se d'un procediment ambiental simplificat.



II. Motivació de l'aplicació del procediment simplificat

El present procediment per a l'elaboració i la modificació de les normes urbanístiques del pla parcial està subjecte a avaluació ambiental i territorial estratègica, segons el que s'establix en els articles 50 i següents del TRLOTUP; ha de dirimir-se per l'òrgan ambiental si la seua tramitació ha de ser l'ordinària o a la simplificada.

Els supòsits en què un pla o programa d'ordenació urbanística ha de ser objecte d'avaluació ambiental i territorial ordinària o simplificada venen determinats en l'article 46.3 del TRLOTUP.

“3. L'òrgan ambiental determinarà si un pla ha d'estar subjecte a avaluació ambiental i territorial estratègica simplificada o ordinària en els supòsits següents:

a) Les modificacions menors dels plans esmentats en l'apartat 1.



b) Els plans esmentats en l'apartat 1 que establisquen l'ús, a escala municipal, de zones d'extensió reduïda. Queden inclosos en estos supòsits els plans que suposen una nova ocupació de sòl no urbanitzable per a realitzar operacions puntuals de reordenació o ampliació limitada de vores de sòls consolidats, als quals es referix l'article 76.3.b d'este text refós, llevat que s'establisca que no és necessari en la declaració ambiental i territorial del pla general estructural.



c) Els plans que, una vegada establit un marc per a l'autorització en el futur de projectes, no complisquen la resta de requisits esmentats en l'apartat 1.”

En el present cas ens trobem davant d'una modificació de les normes urbanístiques d'un planejament de desenvolupament (pla parcial) d'escàs calat i que es limita a regular els usos compatibles i els paràmetres urbanístics d'estos usos en un sector concret, així que els seus efectes se circumscriuen sobre una reduïda i concreta zona d'ordenació urbanística.

La modificació en cap cas (apartat 1 de l'article 46 del TRLOTUP) establix el marc per a la futura autorització de projectes relatius a agricultura, ramaderia, silvicultura, pesca, energia, mineria, indústria, transport, gestió de residus, gestió de recursos hídrics, riscos naturals i induïts, ocupació del domini públic maritimoterrestre, telecomunicacions, turisme, ordenació del territori urbanitzat o rural, o de l'ús del sòl, ni requerix una avaluació segons la normativa reguladora de la Xarxa Ecològica Europea Natura 2000, ni incidix sobre l'ordenació estructural.



El fet que es tracte d'una modificació menor, de caràcter puntual i detallada (no estructural) que opera sobre una zona de reduïda extensió territorial, impedix l'aplicació del procediment ordinari.



Per tant, queda degudament justificada la procedència de l'avaluació ambiental i territorial simplificada.



III. ITER Procedimental: l'informe ambiental i territorial estratègic i tràmits posteriors.

Els articles 52, 53 i 61 del TRLOTUP establixen la tramitació de l'aprovació o modificació dels plans subjectes al procediment d'avaluació ambiental estratègica simplificat, com la present modificació puntual.

En el cas concret s'ha omplit la sol·licitud d'inici de l'avaluació ambiental i territorial estratègica (articles 50.1.a i 52), l'examen de la documentació aportada per l'òrgan ambiental i territorial (articles 50.1.a i 52 del TRLOTUP) i el sotmetiment de la documentació per l'òrgan ambiental i territorial per a consulta a les administracions públiques afectades i persones interessades (articles 50.1.a i 53 del TRLOTUP), en este cas únicament la Comissió Territorial d'Urbanisme de Castelló, com a òrgan que va aprovar el planejament objecte de modificació, atés que no es constata una altra administració pública afectada ni altres interessats.

El present informe s'adscriu dins de la tramitació prevista en l'article 53 del TRLOTUP, en el sentit que conclòs el període de consultes en el procediment simplificat, l'òrgan ambiental i territorial elaborarà la resolució d'informe ambiental i territorial estratègic, per considerar d'acord amb els criteris de l'annex VIII del TRLOTUP (o disposició reglamentària que el modifique) que el pla no té efectes significatius sobre el medi ambient i el territori.



Amb caràcter previ a la resolució esmentada, els servicis tècnics municipals han elaborat el present document d'informe ambiental i territorial estratègic.

El present informe ambiental haurà de ser elevat a la Junta de Govern Local (òrgan ambiental), amb assistència prèvia de la Comissió Ambiental Estratègica de Plans i Programes, perquè adopte a l'empara d'este la resolució d'informe ambiental i territorial estratègic, amb el que conclourà el tràmit ambiental de l'expedient. La resolució esmentada haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Seguidament, l'expedient de modificació del planejament haurà de reprendre's amb la informació pública i la consulta als organismes afectats (article 61 TRLOTUP) durant un període mínim de quaranta-cinc dies, després del qual podrien introduir-se canvis eventuals en la proposta de modificació de pla, després de la recepció d'informes i al·legacions (article 61.1.c).

Una vegada concloses les actuacions anteriors, el pla serà sotmés a aprovació pel Ple de l'Ajuntament o òrgan que corresponga, per afectar l'ordenació detallada (art 61.1.b TRLOTUP).

L'acord d'aprovació definitiva, juntament amb les normes urbanístiques, es publicarà per a entrar en vigor en el butlletí oficial de la província (art. 61.2 TRLOTUP). Abans de la seua publicació es remetrà una còpia digital del pla a la conselleria competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme per a la inscripció en el Registre autonòmic d'Instruments de Planejament Urbanístic.

El pla entrarà en vigor quinze dies després de publicar-se (art. 57.8 TRLOTUP).

C) Consultes externes realitzades:

Per part de l'òrgan ambiental, d'acord amb l'article 53.1 del TRLOTUP, l'esborrany de pla i del document inicial estratègic s'ha sotmés a consulta per a formular les corresponents indicacions o suggeriments a:





ORGANISME MOTIU

Servici Territorial d'Urbanisme de Castelló Òrgan que va aprovar el planejament objecte de modificació.





La CTU ha comunicat no tindre cap observació que realitzar sobre l'expedient, assumint que s'afecta exclusivament determinacions pròpies de l'ordenació detallada.

No s'han observat altres afeccions que requerisquen altres informes externs, així que resulta innecessari remetre consultes als propietaris cadastrals del sector per no vore's alterat l'estudi d'impacte ambiental aprovat en l'expedient originari, ni suposa un minvament dels drets adquirits.

D) Identificació i valoració dels possibles efectes sobre el medi ambient

D. 1. Desenvolupament previsible de la modificació puntual del pla parcial

Per tractar-se d'una modificació d'efectes limitats que no condiciona ni la urbanització ni la configuració del sistema dotacional de la xarxa secundària, no resulta necessari establir terminis per al seu desenvolupament, que es materialitzaran en el moment de la publicació efectiva de l'articulat modificat en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló, moment en què adquirirà vigència la modificació plantejada.

Esta alternativa proposa modificacions puntuals a l'ordenació detallada del Pla parcial, per la qual cosa l'aprovació correspondria a l'Ajuntament, segons una cronologia temporal escassament dilatada en el temps.

Per la poca entitat dels canvis proposats i la mínima o nul·la incidència mediambiental, la tramitació es realitzarà mitjançant el procediment simplificat, en el qual els òrgans municipals assumiran la condició d'òrgan promotor, substantiu i ambiental, i s'agilitzaran els tràmits per a l'aprovació.

D. 2. Diagnòstic de la situació del medi ambient i del territori abans de l'aplicació del pla en l'àmbit afectat



Fonamentalment, l'impacte mediambiental sobre l'àmbit en el qual es pretén actuar amb la present modificació serà mínim, per tractar-se d'un sòl residencial que ja ha sigut avaluat mediambientalment en el tràmit previ a l'aprovació del pla, i la unitat d'execució est es troba completament urbanitzada.

La modificació no pressuposa la implantació de noves activitats ni altera el règim d'usos o altures en les diferents subzones residencials; tampoc condiciona la urbanització actual (unitat d'execució est) ni la futura de la unitat d'execució oest, per la qual cosa es produïx una nul·la incidència en el medi ambient, la flora i la fauna del sector, de manera que la situació mediambiental no es vorà modificada significativament.



D.3. Efectes previsibles sobre el medi ambient i sobre els elements estratègics del territori

De conformitat amb els criteris de l'annex VIII del TRLOTUP, es considera

que la present modificació no té efectes significatius sobre el medi ambient ni sobre el territori.

Així, la modificació opera sobre aspectes parcials de l'ordenació detallada en sòl urbà ja desenvolupat (unitat d'execució est) i en sòl urbanitzable no programat (unitat d'execució oest), sense modificar l'ús dominant prefixat en l'ordenació estructural ni els usos complementaris, que no implica un nou desenvolupament urbanístic ni transformador del sòl; se circumscriu la modificació a la implementació de modificacions normatives de classe menor que incidixen sobre aspectes parcials de l'ordenació aprovada, relatives bàsicament a omissions formals i a la matisació de paràmetres edificatoris que no alteren significativament el model preestablit.



Donada la naturalesa consolidada de la unitat d'execució est, així com el caràcter urbanitzable de la unitat d'execució oest, no hi ha característiques naturals especials, ni efectes sobre el patrimoni cultural, patrimonial o arqueològic, sense que es veja afectat cap escala de protecció ni es generen efectes negatius sobre el desenvolupament equilibrat del territori.

Així mateix, amb la correcció de les disfuncions normatives no se superaran els valors o límits de qualitat ambiental, ni es produirà més segellament o explotació intensiva del sòl, atés que no s'augmenta l'edificabilitat ni l'ocupació, ni tampoc es modificarà la urbanització de la unitat d'execució est, ni la qualificació o classificació preestablida del sector.

En la mesura que la present modificació pretén ajustar-se a les normes urbanístiques aprovades per la Comissió Territorial d'Urbanisme, s'entén que l'actual modificació del pla parcial s'adequa al document ambiental originari aprovat per la Direcció General del Medi Natural de la Conselleria de Territori i Vivenda en data 23 d'octubre de 2003, per la qual cosa tampoc hi ha inconvenient en este sentit.

En síntesi, la proposta no pressuposa alteracions o efectes negatius sobre el medi ambient ni la necessitat d'implantar mesures correctores.

D.4. Incardinació de l'Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana i la seua incidència en altres instruments de la planificació territorial o sectorial

L'Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana (ETCV) es definix en el preàmbul com a “l'instrument que definix un model territorial de futur per a la Comunitat Valenciana amb el màxim consens entre els agents socials que operen en el territori. És este un model que integra les polítiques sectorials amb projecció territorial, té en compte les amenaces i oportunitats del context exterior, fomenta les accions impulsores de canvis en el territori, establix directrius de planificació i gestió per al sòl no urbanitzable, i definix els àmbits adequats per a la planificació d'àmbit subregional. Tot això, en un escenari econòmic i social complex en el qual s'estan produint canvis transcendentals que tindran grans repercussions en l'estructura i posició estratègica dels territoris en l'entorn global”.



Per les característiques de la modificació proposada, no s'aprecia una incidència significativa en els instruments de planificació territorial o sectorial, ni en els elements estratègics del territori municipal, comarcal o provincial, ni tampoc és procedent valorar la incardinació en l'Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana, pel caràcter detallat de la modificació plantejada, i es constata la incidència nul·la en esta estratègia territorial.

D.5. Motivació de l'aplicació del procediment simplificat d'avaluació ambiental i territorial estratègica

La Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, definix la “modificació menor” com la que planteja canvis en les característiques dels plans ja aprovats, que no constituïxen variacions fonamentals de les estratègies, directrius i propostes o la seua cronologia, però que produïxen diferències en els efectes previstos o en la zona d'influència.



En el present cas, no es produïx cap variació en les determinacions substantives del pla, ni tan sols planteja diferències en els efectes previstos o en la zona d'influència d'este.

D'acord amb l'art. 46.3 del TRLOTUP, esta modificació ha de ser objecte d'avaluació ambiental i estratègica simplificada, per tractar-se d'una modificació d'un pla parcial vigent d'índole menor i detallada que no incidix sobre l'ordenació estructural del municipi.



Segons l'article esmentat, l'òrgan ambiental determinarà si un pla o programa ha de ser objecte d'avaluació ambiental i territorial estratègica simplificada o ordinària en els supòsits següents:

-Modificacions menors de plans i programes esmentats en l'article 46.1.

-Plans i programes esmentats en l'article 46.1 que establisquen l'ús, a escala municipal, de les zones d'extensió reduïda. S'inclouen en estos supòsits els plans o programes que suposen una nova ocupació de sòl no urbanitzable per a realitzar operacions puntuals de reordenació o ampliació limitada de vores de sòls consolidats.



-Plans i programes que, establint el marc per a l'autorització en el futur de projectes, no complisquen amb els altres requisits de l'article 46.1.

La modificació en cap cas (apartat 1 de l'article 46 del TRLOTUP) establix el marc per a la futura autorització de projectes relatius a agricultura, ramaderia, silvicultura, pesca, energia, mineria, indústria, transport, gestió de residus, gestió de recursos hídrics, riscos naturals i induïts, ocupació del domini públic maritimoterrestre, telecomunicacions, turisme, ordenació del territori urbanitzat o rural, o de l'ús del sòl, ni requerix una avaluació segons la normativa reguladora de la Xarxa Ecològica Europea Natura 2000, ni incidix sobre l'ordenació estructural.



Es constata, així mateix, que la proposta no influïx ni afecta altres plans o programes, com ara plans d'acció territorial o supramunicipals (PATRICOVA, PATFOR, PORN, plans zonals de residus, plans de carreteres, ni l'Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana). El sòl afectat tampoc pertany a la infraestructura verda del territori, tal com es definix en l'ETCV.

El fet que es tracte d'una modificació menor, de caràcter puntual i detallada (no estructural), que no altera ni modifica el planejament general vigent ni cap altra ordenació estructural, i que opera exclusivament sobre un sector puntual de reduïda extensió territorial, impedix l'aplicació del procediment ordinari.

Per tant, queda degudament justificada la procedència de l'avaluació ambiental i territorial simplificada.

D.6. Mesures previstes per a previndre, reduir i compensar els efectes negatius sobre el medi ambient

La proposta no genera cap efecte negatiu en el medi ambient ni en l'estructura territorial, i no és necessari implementar cap mesura correctora.

D.7. Descripció de les mesures previstes per al seguiment ambiental



Pels motius ja exposats no resulta necessària la realització específica d'un seguiment ambiental. No obstant això, en aplicació de la legislació vigent, l'Ajuntament estarà obligat a detectar a temps i imposar les mesures de prevenció i reducció d'efectes negatius sobre el medi ambient quan així ho exigisquen les circumstàncies sobrevingudes.



Conclusions:

La modificació proposada afecta l'ordenació detallada i no produïx efectes significatius sobre el medi ambient, ja que incidix sobre la modificació menor d'un pla parcial de desenvolupament del PGOU, per la qual cosa s'emet en sentit favorable l'informe ambiental i territorial estratègic».



Onda, 2 de maig de 2024. La tinenta d'alcalde de Desenvolupament Urbà i Vivenda: María Baila Gimeno.

Mapa web