Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 6/2021, de 27 de setembre, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, d'aprovació de la relació de circulars, instruccions i resolucions, relatives a la seua competència. [2021/9795]

(DOGV núm. 9185 de 30.09.2021) Ref. Base de dades 008972/2021


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració
    Descriptors:
      Temàtics: organització administrativa, administració regional



El Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la Covid-19, estableix en la disposició addicional segona, punts 1 i 2, sobre «Racionalització de disposicions relatives a l'ordenació de l'activitat administrativa»:

«1. En el termini de dos mesos des de l'entrada en vigor d'aquest decret llei, cada departament del Consell aprovarà, mitjançant una ordre del seu titular que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i no tindrà la condició de disposició reglamentària, una relació completa de totes les circulars, instruccions, resolucions o qualssevol altres disposicions que hagen sigut dictades per algun dels òrgans del seu departament, siga quina siga la forma i denominació i hagen sigut o no objecte de publicació, amb rang inferior al d'ordre de conselleria i amb l'objecte d'ordenar la gestió administrativa en relació amb els requisits, procediments, terminis, informes, tràmits o qualsevol altre aspecte de l'actuació de l'Administració en les matèries de la seua competència.

Totes les disposicions del rang i les característiques assenyalats que no s'incloguen en aquesta relació quedaran automàticament sense efecte una vegada transcorregut l'esmentat termini de dos mesos».

Per la seua part, l'article 6 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, assenyala que els òrgans administratius podran dirigir les activitats dels seus òrgans jeràrquicament dependents mitjançant instruccions i ordres de servei, que s'han de publicar en el butlletí oficial corresponent de conformitat amb el que es preveu en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.



Per tot això, d'acord amb les competències atribuïdes en l'article 4 del Decret 170/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives,





ORDENE



Primer. Aprovació

Aprovar la relació, inclosa com a annex, de circulars, instruccions i resolucions, amb rang inferior al d'ordre de conselleria, d'ordenació de la gestió administrativa, dictades pels òrgans superiors i directius de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives en matèries de la seua competència.



Segon. Publicació

Disposar la publicació d'aquesta ordre en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Tercer. Eficàcia

Aquesta ordre adquirirà eficàcia l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquesta ordre, sense naturalesa de disposició reglamentària, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició davant l'òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes des que siga publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Tot això, de conformitat amb el que es disposa en els articles 10, 44 i 46 de la Llei 12/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 27 de setembre de 2021



La vicepresidenta i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives,

Mónica Oltra Jarque





ANNEX



Relació de circulars, instruccions i resolucions, amb rang inferior al d'ordre de conselleria, dictades pels òrgans superiors i directius de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives





Secretaria Autonòmica de Planificació i Organització del Sistema

Resolució de 27 de desembre de 2018, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'aprova el II Pla d'inspecció dels serveis socials de la Comunitat Valenciana 2019-2022.





Direcció General d'Atenció Primària i Autonomia Personal

Instrucció d'1 de maig de 2016, relativa al procediment d'actuació dels equips municipals de serveis socials davant una possible situació de maltractament d'una persona major.

Instrucció 12/2017, de 3 de juny de 2017, de la Direcció General de Serveis Socials i Persones en Situació de Dependència, relativa a la tramitació de sol·licituds inicials en matèria de dependència a l'empara del que s'estableix en el Decret 62/2017, de 19 de maig, del Consell, pel qual s'estableix el procediment per a reconéixer el grau de dependència a les persones i l'accés al sistema públic de serveis i prestacions.



Instrucció de 30 de novembre de 2017, de la Direcció General de Serveis Socials i Persones en Situació de Dependència, relativa a l'efecte de la revisió del programa individual d'atenció per canvi de recurs a prestació econòmica.

Instrucció d'1 de març de 2018, relativa al procediment i tramitació de prestacions econòmiques individuals d'emergència social i per a la millora de l'autonomia per a persones majors.

Instrucció de 10 de maig de 2018, relativa al protocol d'actuació davant la detecció d'una possible situació de vulnerabilitat en ocasió del desnonament de l'habitatge familiar i mesures de caràcter social.

Instrucció de 7 de setembre de 2018, relativa al procediment i tramitació del Servei d'ajuda a domicili.

Instrucció 8/2018, de 21 de desembre de 2018, de la Direcció General de Serveis Socials i Persones en Situació de Dependència, relativa a la tramitació de documentació complementària a expedients ja iniciats en matèria de dependència, a l'empara del que s'estableix en el Decret 62/2017, de 19 de maig, del Consell, pel qual s'estableix el procediment per a reconéixer el grau de dependència a les persones i l'accés al sistema públic de serveis i prestacions.

Instrucció d'11 de març de 2020, relativa a l'aplicació de l'article 36 del Decret 62/2017, del Consell, per la qual s'estableix el procediment per a reconéixer el grau de dependència a les persones i l'accés al sistema públic de serveis i prestacions econòmiques.

Resolució de 9 de maig de 2020, sobre les directrius per a organitzar els serveis socials d'atenció primària amb motiu de les fases de desconfinament de l'estat d'alarma provocat per la pandèmia de Covid-19.



Instrucció de 5 de novembre de 2020, sobre condicions d'acreditació provisional de serveis de promoció de l'autonomia personal a persones en situació de dependència.

Resolució d'11 de gener de 2021, per la qual s'aprova el manual d'organització i funcionament dels serveis socials d'atenció primària.



Instrucció de 3 de juny de 2021, de la Direcció General d'Atenció Primària i Autonomia Personal, per la qual es regulen les condicions i prestacions per a l'assistent personal regulat en el Decret 62/2017.

Direcció General d'Acció Comunitària i Barris Inclusius

Resolució de 8 de juny de 2020, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableix el Pla de transició cap a la nova normalitat, en el context de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, dels albergs i recursos dirigits a persones sense llar, persones en situació d'exclusió social i als centres d'atenció temporal d'emergència (CATE).



Direcció General d'Infància i Adolescència

Instrucció d'1 d'abril de 1998, sobre tràmits a observar en la inscripció de menors tutelats en el Registre Civil i en la identificació dels menors en les resolucions i actes administratius que els afecten.



Instrucció de 4 de novembre de 1998, sobre seguiment dels menors d'origen estranger, adoptats per ciutadans residents a la Comunitat Valenciana.

Instrucció de 23 d'abril de 1998, de remissió del butlletí de les estadístiques bàsiques de les mesures de protecció a la infància en dificultat social (Llei 21/87 i Llei orgànica 1/96).

Instrucció de 16 de juny de 1998, d'autorització d'estades temporals de menors tutelats residents en centres de protecció.

Instrucció de 12 de juliol de 2000, d'implantació del Manual d'intervenció individual amb menors residents en centres de protecció de la Comunitat Valenciana.

Instrucció de 6 de novembre de 2000, de tramitació i resolució dels expedients d'adopció internacional a Guatemala.

Instrucció de 29 de gener de 2001, de projecte educatiu de centres de reeducació.

Instrucció de 24 de maig de 2001, de signatura d'informes, propostes i notificacions d'actes administratius que formen part dels expedients administratius, en l'àmbit de la família, menor i adopcions.



Instrucció de 15 de gener de 2004, de procediment d'elaboració i remissió del butlletí estadístic sobre menors estrangers acollits per la Generalitat Valenciana com a entitat pública protectora.

Instrucció de 26 de març de 2004, d'implantació de l'aplicació informàtica MenorJ.

Ofici de 28 d'abril de 2004, d'eliminació de la reserva de plaça per no incorporació o fugida.

Instrucció de 5 d'abril de 2005, de model-tipus d'informe tècnic per a l'autorització de centres de protecció de menors.

Ofici de 15 d'abril de 2005, de requisits exigits per a la tramitació dels expedients d'adopció internacional de sol·licitants estrangers.



Ofici de 7 de març de 2006, de responsabilitat civil solidària davant fets delictius comesos per menor d'edat tutelat de la Generalitat.



Ofici de 19 d'abril de 2006, de menors tutelats per la Generalitat en els quals concorre causa d'incapacitació.

Instrucció de 16 de maig de 2007, de procediment a seguir per al reconeixement de la prestació familiar per fill a càrrec, en els supòsits de menors tutelats per la Generalitat.

Instrucció de 28 de juny de 2007, de procediment de comunicació a l'autoritat del país d'origen d'un menor estrangers de les mesures de protecció adoptades sobre ell per l'Administració de la Generalitat. Modificació i interpretació per Instrucció 2/2008, de 8 de maig de 2008, de la Direcció General de Familiar.

Ofici de 29 d'agost de 2007, de model de resolució administrativa d'apreciació/declaració de la situació de risc per les entitats locals.



Ofici de 4 de setembre de 2007, sobre dades i estadístiques de menors estrangers que sol·liciten la Delegació del Govern i les subdelegacions a la Comunitat Valenciana.

Ofici d'11 d'abril de 2008, de canvis de mesura en execució.

Ofici de 22 d'abril de 2008, sobre responsabilitat civil de menors del sistema de protecció, derivats dels procediments judicials seguits en els jutjats de menors.

Instrucció de 8 de maig de 2008, de comunicació a les autoritats romaneses de les mesures de protecció adoptades per l'Administració de la Generalitat sobre un menor d'aquest país.

Ofici de 12 d'agost de 2008, de procediment per a la valoració de la idoneïtat dels sol·licitants d'adopció de menors estrangers acollits en programes humanitaris d'estada temporal, en aplicació de l'article 4.3 de la Llei 54/2007, de 28 de desembre, d'adopció internacional.



Ofici d'11 de març de 2009, sobre generació de document taxa per a l'elaboració dels informes de seguiment d'adopcions internacionals.



Ofici d'1 d'abril de 2009, sobre transformació de les adopcions simples o menys plenes constituïdes per l'autoritat estrangera competent.



Ofici d'1 d'abril de 2009, sobre procediment a seguir en la preassignació de menors, provinents de països signants i no signants del conveni relatiu a la protecció del xiquet i a la cooperació en matèria d'adopció internacional, fet en l'Haia el 29 de març de 1993.



Ofici de 27 de maig de 2009, sobre accés a expedients de protecció de menors per entitats amb l'objectiu de realització d'estudis o investigacions.

Instrucció de 9 de setembre de 2009, de procediment per al disseny, el desenvolupament i la implantació del Pla de protecció de menors.

Ofici de 4 de maig de 2010, de criteri de canvi de sol·licitud de país d'expedient d'adopció internacional existent.

Ofici de 13 de maig de 2010, sobre procediment en expedients d'adopció davant canvis informats o substancials en els sol·licitants que puguen afectar la seua idoneïtat.

Ofici de 22 de maig de 2010, sobre model d'acreditació a favor dels professionals, empleats públics de l'Administració de la Generalitat, de l'àmbit de protecció de menors.

Ofici de 30 de juliol de 2010, sobre l'observança del tràmit d'audiència en els expedients administratius d'acolliment familiar preadoptiu previ al Consell d'Adopció de Menors de la Generalitat.



Ofici de 28 d'octubre de 2010, sobre arxivament d'expedients administratius de protecció de menors.

Ofici de 2 de novembre de 2010, sobre procediment a seguir per al cobrament de la taxa d'acolliments, al qual s'adjunta model de resolució en què es declara l'obertura del període de pagament voluntari.

Ofici de 3 de novembre de 2010, sobre contingut mínim de l'informe previst en l'article 72 del Reglament de mesures de protecció jurídica del menor, per a la proposició al Consell d'Adopció de la mesura d'acolliment preadoptiu.

Ofici de 12 de novembre de 2010, sobre modificació de la Instrucció 1/2004, relativa al procediment d'elaboració i remissió del butlletí estadístic sobre menors estrangers acollits.

Ofici de 15 de febrer de 2011, de criteris d'inclusió i exclusió de la llista de menors de necessitats especials en l'ordre del dia de cada Consell.

Ofici de 17 de febrer de 2011, de tractament a dispensar a persones menors d'edat estrangeres acompanyades.

Ofici de 21 de febrer de 2011, sobre la preceptiva impugnació de les idoneïtats judicials, respecte de les persones declarades no idònies pel Consell.

Instrucció de 20 de juliol de 2011, d'obtenció de la targeta sanitària individual i actualització de dades en el SIP dels menors tutelats per la Generalitat.

Instrucció de 26 d'octubre de 2011, d'implantació del Manual de tramitació administrativa dels expedients de protecció.

Instrucció de 21 de juny de 2012, de desplaçament de menors estrangers en programes de caràcter humanitari per a estades temporals amb finalitats de tractament mèdic o per al gaudi de vacances, així com amb finalitats d'escolarització.

Instrucció de 25 de juny de 2012, de memòria i activitats en centres de reeducació.

Instrucció de 5 de juliol de 2012, d'arxivament d'expedients de menors infractors.

Ofici de 10 de juliol de 2012, de criteris d'inclusió i exclusió de menors d'NNEE en la llista de l'ordre del dia de cada Consell d'Adopcions.

Instrucció de 25 de gener de 2013, de coordinació d'entitats d'execució de mesures de medi obert.

Ofici de 15 de febrer de 2013, relatiu a diferents aspectes relacionats amb els expedients d'adopció: rendes de les famílies a tindre en compte en l'informe psicosocial i en la valoració de la seua idoneïtat, pautes a seguir quan els sol·licitants hagen sigut condemnats en procediment penal i contingut de l'exposició davant el Consell d'Adopció de les propostes de preadoptiu i/o elevar proposta d'adopció.

Ofici de 25 de febrer de 2013, de tramitació de les sol·licituds d'adopció per part de famílies acollidores respecte del menor que tenen en acolliment.

Ofici de 2 abril de 2013, de menors amb mesura de protecció amb mesura judicial.

Ofici de 4 d'abril de 2013, relatiu als fulls de notificació en l'àmbit sanitari, educatiu i policial, amb la finalitat que totes les direccions territorials realitzen una actuació homogènia complint alguna mesura judicial.

Instrucció de 17 d'abril de 2013, d'estadístiques de mesures judicials de medi obert.

Ofici de 27 de maig de 2013, d'acords, convenis, protocols de col·laboració formalitzats per entitats col·laboradores de mesures judicials.



Instrucció de 5 de setembre de 2013, de modificació de les instruccions núm. 6/2012, de 21 de juny de 2012, relatives al desplaçament de menors estrangers en programes de caràcter humanitari per a estades temporals amb finalitats de tractament mèdic o per al gaudi de vacances, així com amb finalitats d'escolarització.

Instrucció de 4 d'octubre de 2013, de coordinació de la Conselleria i els centres de reeducació. Modificada per la Instrucció 14/2013.

Ofici de 14 de novembre de 2013, de procediment de derivació de menors al Centre Cabanyal.

Instrucció de 4 de desembre de 2013, de coordinació de la Conselleria i els centres de reeducació (Instrucció 14/2013).

Ofici de 15 d'abril de 2014, d'administració de medicaments en els centres residencials de protecció.

Resolució de 4 de juny de 2014, de comissions de seguiment d'execució de mesures judicials.

Instrucció de 24 de juny de 2014, de tractament de les guardes de fet i la possibilitat de promoure el nomenament de tutor ordinari de menors declarats en desemparament.

Ofici de 30 de setembre de 2014, de preceptiva impugnació mitjançant la interposició dels corresponents recursos d'apel·lació, de totes aquelles resolucions judicials dictades en primera instància en les quals es declare la idoneïtat d'aquells sol·licitants d'adopció que el Consell d'Adopció haguera declarat no idonis.

Ofici de 5 de novembre de 2014, de qüestionari de sol·licitud d'adopció nacional de menors de necessitats especials.

Ofici de 8 de gener de 2015, d'aclariments a l'ofici de 5 de novembre de 2014, relatius a l'aplicació del qüestionari de necessitats especials.

Instrucció de 29 de gener de 2015, d'estadística de mediació juvenil.



Instrucció de 12 de febrer de 2015, d'implantació del Protocol d'actuació per a l'atenció de menors en centres d'acolliment amb places de formació especial i terapèutica a la Comunitat Valenciana.

Instrucció d'1 d'abril de 2015, de normes de funcionament intern dels Punts de Trobada Familiar de menors amb mesura jurídica de protecció dependents de la direcció general amb competències en matèria de protecció de menors.

Instrucció de 6 de maig de 2015, de projecte global de centres de reeducació.

Instrucció de 22 de març de 2016, de diferència màxima d'edat entre persones adoptants i adoptades.

Ofici de 25 d'abril de 2016, de comunicació sempre que ocórrega alguna incidència rellevant relacionada amb menors del sistema de protecció i especialment quan es produïsca fora de l'horari administratiu de funcionament de la direcció territorial.

Ofici de 30 de gener de 2017, de forma de procedir en el trasllat d'expedients de protecció entre unitats provincials.

Ofici de 8 de febrer de 2017, de modificació de les pautes d'actuació per a la valoració psicosocial de la idoneïtat de les famílies acollidores per a l'adopció del menor acollit que es van remetre mitjançant l'ofici de 25/02/2013.

Ofici de 27 de març de 2017, de pautes d'actuació per a la tramitació preferent de determinats oferiments per a l'adopció de xiquets d'NNEE.

Ofici de 27 de març de 2017, de comissió seguiment de mesures judicials (modifica la Resolució de la Direcció General de Serveis Socials i Menor de 4 de juny de 2014).

Ofici de 13 de setembre de 2017, que indica la vigència de la Instrucció 9/2015, sobre PEF.

Instrucció de 20 de setembre de 2017, de mesures a adoptar en cas de possible fet constitutiu de delicte.

Instrucció de 24 d'octubre de 2017, de supervisió dels centres d'acolliment de xiquets, xiquetes i adolescents.

Instrucció de 23 de novembre de 2017 de determinació del concepte de “Despeses d'ús personal”, les seues quanties, i també la justificació de la seua meritació.

Instrucció de 7 de maig de 2018, d'emplenament i remissió de dades respecte a NNA estrangers a la Direcció General d'Infància i Adolescència.

Instrucció de 8 de juny de 2018, de processos d'intervenció amb infància i adolescència gestionats per entitats locals a través dels EEIIA.



Ofici de 25 de juny de 2018, de prestació de l'assentiment de la mare o d'ambdós progenitors a l'adopció.

Ofici de 20 de juliol de 2018, de data màxima de comptabilització dels documents comptables OK en matèria de PESC: dia 25 de cada mes.

Ofici de 25 de juliol de 2018, de regulació del règim de visites i comunicacions dels xiquets i xiquetes tutelats amb la seua família biològica.

Instrucció de 4 d'octubre de 2018, de gestió de la taxa en matèria d'adopció internacional.

Instrucció de 5 de març de 2019, de tramitació de la Renda Valenciana d'Inclusió número 8.

Ofici de 2 d'abril de 2019, d'avaluació de la situació econòmica i laboral i l'estat de salut en la valoració psicològica i social de les persones que s'ofereixen per a l'adopció.

Instrucció de 31 de maig de 2019, d'implementació, derivació i posada en marxa de la xarxa d'emancipació de la Comunitat Valenciana.



Ofici d'11 de setembre de 2019, d'instruccions d'obligat compliment en la modalitat d'acolliment familiar d'urgència i les famílies educadores d'urgència-diagnòstic que deixen sense efecte les contingudes en l'ofici d'11 de febrer de 2019.

Ofici d'11 de setembre de 2019, de models a utilitzar per les direccions territorials per a donar o no la conformitat a les assignacions d'adopció internacional rebudes dels països d'origen.

Instrucció de 19 de setembre de 2019, d'intervenció de l'entitat pública en relació amb el dret de les persones adoptades a conéixer les dades sobre els seus orígens biològics.

Ofici de 2 d'octubre de 2019, de gravació individualitzada de mensualitats PESC i no gravació conjunta d'endarreriments.

Instrucció de 7 d'octubre de 2019, de procediment de suspensió de la tramitació dels oferiments per a l'adopció.

Instrucció de 31 d'octubre de 2019, d'instruccions relatives a la derivació, seguiment i intervenció en la residència d'acolliment de xiquets, xiquetes i adolescents amb diagnòstic de salut mental greu.

Ofici de 26 de novembre de 2019, d'avaluació de la situació econòmica i laboral i l'estat de salut en la valoració psicològica i social de les persones que s'ofereixen per a l'adopció.

Instrucció de 30 de gener de 2020, relativa a la comunicació de situacions, fets i incidents rellevants ocorreguts en llars o residències de protecció de xiquets, xiquetes i adolescents de la Comunitat Valenciana, llars d'emancipació i unitats externes d'emancipació a la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.



Instrucció de 9 d'abril de 2020, de derivació, seguiment i intervenció del Servei d'atenció diürna per a la infància i adolescència.



Ofici de 17 d'abril de 2020, de remissió d'informes trimestrals a les DT d'Igualtat i Polítiques Inclusives (annex IV de la Instrucció 4/2019, de 31 de maig).

Ofici de 30 d'abril de 2020, de tramitació dels expedients de protecció de la infància i l'adolescència durant la vigència de l'estat d'alarma generat per la Covid-19.

Ofici de 9 de juny de 2020, d'obligació de remetre informe al Ministeri Fiscal d'acord amb l'article 12.6 de la Llei orgànica 1/1996.



Instrucció de 29 de juliol de 2020, relativa a la correcta utilització de la terminologia en matèria d'infància i adolescència.

Ofici de 25 de febrer de 2021, d'actuacions bàsiques davant qualsevol situació de sospita d'abús o agressió sexual a xiquets, xiquetes i adolescents tutelats i en acolliment residencial.

Ofici de 23 de març de 2021, pel qual es modifiquen les instruccions sisena, setena i huitena de la Instrucció 4/2019, de 31 de maig.

Instrucció de 26 d'abril de 2021, de tramitació de les PESC (Decret 35/2021).

Instrucció de 30 d'abril, de tramitació dels oferiments per a acollir en família extensa.

Instrucció de 30 d'abril de 2021, d'acolliments especialitzats 1 i 2.



Ofici de 4 de maig de 2021, de sessions informatives Power Point.

Protocol de 26 de maig de 2021, de trasllat de xiquets, xiquetes i adolescents en acolliment residencial.

Instrucció de 30 de juny de 2021, de derivació, seguiment i intervenció en casos de sospita o certesa d'abusos i/o agressions sexuals al Servei d'atenció a abusos de xiquets, xiquetes i adolescents (SAANNA) per a persones menors d'edat que es troben en el territori de la Comunitat Valenciana.

Instrucció de 6 de setembre de 2021, d'elaboració d'estadístiques sobre acolliment familiar.



Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones

Instrucció 1/2019, de 13 de febrer de 2019, de Xarxa Valenciana d'Igualtat i Funcions de la Xarxa Valenciana.

Instrucció de 19 de febrer de 2018, de procediment d'actuació en incidències crítiques del sistema VIOGEN des dels centres residencials de la xarxa.

Instrucció 2/2019, de 2 de maig de 2019, d'Espai de Coordinació de la Xarxa Valenciana d'Igualtat.

Instrucció 3/2019, de 14 de maig, de plans d'igualtat en empreses de la Comunitat Valenciana.

Instrucció de 3 de desembre de 2019, de funcions a realitzar per les coordinadores dels centres dona des de les direccions territorials.



Instrucció de 3 de desembre de 2019, d'homogeneïtzació de criteris en l'emissió de documents generats per la xarxa de centres dona, i sobre títol habilitador de la condició de víctima de violència de gènere.



Instrucció número 5, de la vicepresidenta i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives, de 18 de març de 2020, per la qual s'estableixen les condicions per als centres residencials de la xarxa de centres de protecció de dones, independentment de la seua titularitat o gestió: mesures excepcionals en centres i establiments en els quals es produïsca afluència i moviment important de persones per haver-hi un major risc d'exposició i transmissió de la Covid-19.

Resolució de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, de 12 de juny de 2020, d'establiment del Pla de transició cap a la nova normalitat en el context de crisi sanitària dels centres i recursos dirigits a les víctimes de violència de gènere i masclista.



Instrucció d'11 d'agost de 2020, de procediment d'ampliació de període d'estada en centres residencials especialitzats en dona amb motiu de la crisi sanitària.

Instrucció de 29 d'octubre de 2020, de supervisió i tràmit d'accessos al personal contractat per l'empresa adjudicatària de la gestió integral de la xarxa de centres dona, per a millorar el temps de resposta i facilitar la supervisió de les direccions territorials en la gestió d'altes en la guia de la Generalitat, assignació d'usuari i accés a carpetes compartides.



Instrucció de 22 de març de 2021, d'establiment del Pla d'actuació en la xarxa de centres dona i centres dona rural en el context de la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19.

Instrucció d'11 de juny de 2021, de procediment d'ingrés i trasllat de víctimes de violència sobre la dona i/o dones en situació o risc d'exclusió social en recursos residencials d'acolliment dependents de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones.

Direcció General d'Igualtat en la Diversitat

Resolució de 23 de juliol de 2020, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es modifica parcialment l'annex II de la Resolució de 28 de desembre de 2018, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen els acords d'acció concertada en matèria de serveis socials especialitzats en el sector d'igualtat en la diversitat per als anys 2019 i 2020.

Instrucció 2/2021, de 31 de març de 2021, relativa a l'aplicació del Decret 14/2021, de 29 de gener, del Consell, de regulació del procediment d'emissió i renovació del títol i carnet de família nombrosa.



Instrucció d'11 de març de 2021, per a la justificació de l'activitat de les oficines d'atenció a persones migrants Pangea davant la Direcció General d'Igualtat en la Diversitat (exercici 2021).

Resolució de 8 de juliol de 2021, del director general d'Igualtat en la Diversitat, per la qual s'aprova el Pla de control de les línies de subvencions a entitats sense ànim de lucre per a finançar projectes de suport a la igualtat en la diversitat.



Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental

Instrucció 1/2014, de 15 de juliol de 2014, sobre el procediment per a la tramitació de baixes en els centres per a persones amb discapacitat.



Protocol de 24 de maig de 2017, signat per la Direcció General de Diversitat Funcional i la Direcció General d'Assistència Sanitària, per a la derivació i el seguiment de l'atenció prestada en els centres d'atenció precoç.

Instrucció 5/2017, de 12 de juliol de 2017, de valoració de la necessitat de tercera persona en els procediments de declaració de grau de discapacitat.

Instrucció 3/2018, de 26 de juliol de 2018, de procediment per a l'abonament a les entitats sense ànim de lucre de les quantitats resultants de la liquidació mensual de l'acció concertada. Requisits previs i certificat de conformitat de quantitats mensuals.

Instrucció 6/2018, de 9 de novembre de 2018, sobre el marc comú d'actuacions de desenvolupament i control de l'acció concertada per a la prestació de serveis socials en l'àmbit d'atenció a persones amb diversitat funcional.

Instrucció 1/2019, de 2 de gener de 2019, que estableix directrius per a l'agilitació del procediment de valoració i mesures per a la reducció de demores en la resolució de sol·licituds de reconeixement de discapacitat.

Instrucció 6/2019, de 22 de maig de 2019, complementària a la Instrucció de 20 de novembre de 2018, de la directora general de Serveis Socials i Persones en Situació de Dependència, a fi de reduir el temps de tramitació de les PVS-RS Garantia per a persones del sector de diversitat funcional (aplicació exclusivament per a usuaris que no estan ingressats i han sol·licitat un SAR públic).

Resolució de 28 d'agost de 2019, de la Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental, per la qual s'aprova el model de sol·licitud de la targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat.



Instrucció 2/2020, de 4 de maig de 2020, per a la tramitació de sol·licituds d'informe d'adequació al lloc de treball per la contractació de persones amb discapacitat.

Instrucció 3/2020, de data 3 de juny de 2020, que estableix el marc comú d'actuacions de desenvolupament i seguiment de la prestació de serveis d'atenció precoç sostinguts amb fons de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

Resolució de 8 d'abril de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableix el Pla d'actuació en els centres i recursos dirigits a persones amb diversitat funcional o problemes de salut mental de la Comunitat Valenciana, en el context de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

Resolució conjunta de 17 de setembre de 2021, de la Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental i de la Direcció General d'Inclusió Educativa, per la qual s'estableix el protocol de coordinació de professionals per al desenvolupament de l'atenció precoç.







Direcció General de Persones Majors

Resolució, de 8 d'abril de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableix el Pla d'actuació en les residències de persones majors dependents, els centres de dia, els habitatges tutelats i els CEAM/CIM i centres assimilats de la Comunitat Valenciana, en el context de la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19

Circular de 25 de maig de 2021, de vacunació de personal, substitucions de la Direcció General de Persones Majors.

Circular de 18 de juny de 2021, d'aplicació de la Resolució, de 8 d'abril de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableix el Pla d'actuació en les residències de persones majors dependents, els centres de dia, els habitatges tutelats i els CEAM/CIM i centres assimilats de la Comunitat Valenciana, en el context de la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19.





Direcció General d'Infraestructures de Serveis Socials

Instrucció de 2 de desembre de 2019, sobre el procediment d'autorització de centres propis.



Direcció General de l'Institut Valencià de Formació, Investigació i Qualitat dels Serveis Socials

Instrucció sobre la nova organització territorial del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials després de l'entrada en vigor del Decret 34/2021, de 26 de febrer, del Consell, de regulació del mapa de serveis socials de la Comunitat Valenciana.

Mapa web