Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 22 de setembre de 2021, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen les subvenciones destinades a l'execució de plans locals de prevenció d'incendis forestals (PLPIF) per a l'exercici 2021. [2021/9714]

(DOGV núm. 9185 de 30.09.2021) Ref. Base de dades 008965/2021




L'Ordre 14/2021, de 8 de setembre, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica (en avant, Ordre 14/2021 de 8 de setembre), publicada en el DOGV en data 16.09.2021 aprova les bases reguladores de les ajudes a Ajuntaments de la Comunitat Valenciana destinades a executar els plans locals de prevenció d'incendis forestals (PLPIF).

A fi de convocar les subvencions per a l'exercici de 2021 i establir el procés de sol·licitud i tramitació d'aquestes, es publica la present resolució, que no està subjecta a l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE), ja que no falseja ni amenaça falsejar la competència afavorint a determinades empreses o produccions, en tractar-se d'una ajuda a ajuntaments.

Per això, i en virtut de les facultats que em confereix el que s'estableix en l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i el que es disposa en el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, i el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, que assigna les competències en matèria de prevenció d'incendis a la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, es proposa:



Apartat primer. Objecte i àmbit d'actuació

Convocar, per a l'exercici 2021, les subvencions destinades a l'execució dels plans locals de prevenció d'incendis forestals (PLPIF), les bases reguladores de les quals estan contingudes en l'Ordre 14/2021, de 8 de setembre, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

Se subvencionarà l'execució de les actuacions de prevenció d'incendis forestals establides, planificades i programades en els plans locals de prevenció d'incendis forestals (PLPIF) aprovats.



Apartat segon. Requisits

Els requisits que han de complir els beneficiaris seran els indicats en la base segona de l'Ordre 14/2021, de 8 de setembre, que són:



1. Podran ser beneficiaris de les subvencions recollides en aquestes bases els ajuntaments de la Comunitat Valenciana que compten en el seu municipi amb un PLPIF aprovat i vigent el dia de la publicació en el DOGV de la convocatòria anual de la subvenció.

2. No podran obtindre la condició d'entitats beneficiàries de les subvencions regulades en aquesta Ordre si en aquestes concorre alguna de les circumstàncies establides en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Els ajuntaments beneficiaris hauran d'obtindre tots els permisos i autoritzacions necessaris segons la legislació vigent per a la realització dels treballs objecte de la subvenció.

4. Els ajuntaments beneficiaris hauran d'acreditar la disponibilitat dels terrenys, per qualsevol mitjà vàlid en dret, on es realitzaran les actuacions, de manera prèvia a la concessió de l'ajuda, en el cas que aquestes no es realitzen en terrenys de titularitat municipal.



5. De conformitat amb el que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, els ajuntaments han d'acreditar prèviament al pagament que estan al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes. Aquest requisit s'entendrà complit si l'entitat local figura en el certificat que publica mensualment, en la seua pàgina web, la Sindicatura de Comptes.



Apartat tercer. Finançament

Les ajudes convocades es finançaran amb càrrec al capítol VII del pressupost de despeses de la Generalitat per a l'exercici 2021, aprovat per la LLEI 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021:

Aplicació pressupostària 12.03.04.442.90.7

Denominació: Ajudes execució PLPIF

Línia de subvenció: S8694000

Consignació pressupostària: 500.000,00 €.

Procedència i quantia dels fons: fons propis.

El mencionat import podrà ser incrementat de conformitat amb el que es disposa en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat.



Apartat quart. Intensitat i import màxim d'ajuda

1. La intensitat de l'ajuda s'estableix en funció de la població del municipi, afavorint els municipis menys poblats i amb menor disponibilitat pressupostària:

– L'ajuda serà del 90 % de les despeses subvencionables indicades en la base cinquena de l'Ordre 14/21, de 8 de setembre, en Ajuntaments amb un cens inferior a 1500 habitants en l'últim Padró municipal disponible en l'INE en el moment de sol·licitar l'ajuda.

– L'ajuda serà del 70 % de les despeses subvencionables indicades en la base cinquena de l'Ordre 14/21, de 8 de setembre en Ajuntaments amb un cens igual o superior a 1500 habitants i menor o igual de 5000 habitants en l'últim padró municipal disponible en l'INE en el moment de sol·licitar l'ajuda.

– L'ajuda serà del 50 % de les despeses subvencionables indicades en la base cinquena de l'Ordre 14/21, de 8 de setembre en Ajuntaments amb un cens superior a 5.000 habitants en l'últim padró municipal disponible en l'INE en el moment de sol·licitar l'ajuda.

2. L'import màxim d'ajuda en aquesta convocatòria serà de 25.000 euros per ajuntament.



Apartat cinqué. Sol·licitud i documentació a aportar

1. Les sol·licituds i la documentació a aportar, conforme amb el que s'estableix en la base octava de l'Ordre 14/2021, de 8 de setembre, es presentaran a través dels corresponents models normalitzats que es publicarà en la guia PROP de la Generalitat http://www.gva.es/proc22002

2. Els sol·licitants, atés que en tot cas són persones jurídiques i, per tant, estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça indicada en el paràgraf anterior. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent.

Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), tots dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, podent utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat, entre ells el certificat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados).

3. Si algun dels subjectes als quals fa referència l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, presenta la seua sol·licitud presencialment, es requerirà a l'interessat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena, la qual haurà de realitzar-se en tot cas, dins del termini assenyalat en l'apartat cinqué. En cas contrari, la sol·licitud es tindrà per no presentada.

4. No seran admeses a tràmit les sol·licituds que es presenten fora del termini establit en la convocatòria, resolent-se la inadmissió d'aquestes, que haurà de ser notificada als interessats en els termes establits en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. La documentació a aportar està recollida en la base octava de l'Ordre 14/2021 de 8 de setembre.

L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per l'interessat per a poder consultar les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, així com les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica. En cas contrari, l'interessat haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a procedir a la consulta de la següent informació: dades cadastrals, dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social. No obstant això, si l'interessat desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'oposa queda obligat a aportar els documents acreditatius corresponents.

D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'octubre, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquests. La potestat de verificació implica l'accés a les següents dades: dades d'identitat de la persona sol·licitant o, en el seu cas, del seu representant legal, i dades que consten en la Base de dades Nacional de Subvencions: consulta de concessions i ajudes, consulta d'inhabilitacions i, en el seu cas, consulta de concessions i ajudes per la regla de minimis.

6. En el cas que la sol·licitud no complisca els requisits exigits o no s'aporten els documents preceptius, es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents, amb la indicació que si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, després de la resolució que haurà de ser dictada en els termes establits en l'article 21, apartat 1r de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Una vegada presentada la sol·licitud, en cas de voler aportar documents a aquest procediment es podrà fer a través de l'enllaç http://www.gva.es/proc22002



Apartat sisé. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds per a l'exercici 2021 serà de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació del extracte de la convocatoria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Apartat seté. Valoració de les sol·licituds

La valoració de les sol·licituds es realitzarà per una comissió de valoració, amb els criteris i barems recollits en la base desena de l'ordre esmentada en l'apartat primer.



Apartat huité. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja notificat resolució expressa, podran entendre desestimades les seues pretensions per silenci administratiu en els termes establits en la normativa reguladora del procediment administratiu comú, i l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.

3. Correspon al director general de Prevenció d'Incendis Forestals la competència per a resoldre, amb informe i proposta previs de la comissió d'avaluació, per delegació de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de prevenció d'incendis forestals.





Apartat nové. Mitjans de notificació

La resolució del procediment es notificarà als beneficiaris ajustant-se al que es disposa en l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La pràctica de la notificació s'ajustarà a les disposicions contingudes en els articles 42 i 43 de la mencionada llei.



Apartat desé. Justificació i pagament

1. El termini màxim de presentació de la justificació de les subvencions destinades a l'execució dels plans locals de prevenció d'incendis forestals (PLPIF) per a l'exercici 2021, serà el 30 de novembre de 2021.

2. La justificació es realitzarà, acompanyada per la documentació indicada en la base dotzena de l'Ordre 14/2021, de 8 de setembre, i en el mateix ordre, a través del següent URL: http://www.gva.es/proc22002





Apartat onzé. Protecció de dades

1 La sol·licitud de l'ajuda comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE.2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de medi ambient. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:

Nom del tractament: Ajudes en matèria de prevenció d'incendis forestals.

Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria competent en matèria de medi ambient.

Finalitat del tractament: ajudes en matèria de prevenció d'incendis forestals.

Exercici de drets: pot exercir el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que es disposa en el següent enllaç: http://www.gva.es/es/proc19970

Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, tot interessat tindrà dret a presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de dades si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

Pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç:

http://www.agroambient.gva.es/va/registre-de-tractaments

3. Quan la persona jurídica sol·licitant, o el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels següents extrems:

– La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb les finalitats del procediment.

– La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o, el seu representant legal haurà d'haver recaptat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

– Del dret d'oposició que l'assisteix al fet que l'Administració tracte les seues dades, i en aquest cas, haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns.



Apartat dotzé. Transparència

1. En compliment de l'article 5 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 8 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana i de l'article 18 de la Llei General de Subvencions, les entitats beneficiàries d'una subvenció hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.





Apartat tretzé. Recursos

Contra la present resolució, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de la interposició del recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, no podrà simultaniejar-se la interposició del recurs de reposició amb el contenciós administratiu.





València, 22 de setembre de 2021.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Mireia Mollá Herrera.

Mapa web