Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDRE de 7 de juliol de 2005, de la Conselleria de Territori i Habitatge, per la qual es regula el Registre Valencià d'Habitatges amb Protecció Pública. [2005/X8290]

(DOGV núm. 5056 de 25.07.2005) Ref. Base de dades 3966/2005

ORDRE de 7 de juliol de 2005, de la Conselleria de Territori i Habitatge, per la qual es regula el Registre Valencià d'Habitatges amb Protecció Pública. [2005/X8290]
Preàmbul
L'article 18 del Decret 73/2005, del Consell de la Generalitat, de 8 d'abril de 2005, pel qual s'estableixen noves mesures de foment per a l'accés concertat, la rehabilitació i l'arrendament d'habitatges en el marc d'actuació del Pla d'accés a l'habitatge de la Comunitat Valenciana 2004-2007, ha creat, amb la finalitat d'institucionalitzar la coordinació i la col·laboració dels distints sectors implicats en matèria d'habitatge, el Registre Valencià d'Habitatge i l'Observatori Valencià d'Habitatge.
Com indica l'article 19, adscrit a la direcció general competent en matèria d'habitatge, es crea el Registre Valencià d'Habitatges amb Protecció Pública, amb la finalitat de coordinar la informació sobre els habitatges que són objecte de qualsevol classe d'actuació protegida, i s'establix mitjançant una ordre del conseller competent en matèria d'habitatge l'organització i el règim de funcionament del Registre Valencià d'Habitatges amb Protecció Pública, conforme al que disposa la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Per raó d'això, complits els tràmits previstos en l'article 49 bis de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, i fent ús de les facultats que em confereix l'article 35 de l'esmentada llei,
ORDENE
Article 1. Objecte
Aquesta ordre té com a objecte regular el funcionament i el procediment d'inscripció dels habitatges en el Registre Valencià d'Habitatges amb Protecció Pública.
Article 2. Habitatges susceptibles d'inscripció
1. D'acord amb l'article 19 del Decret 73/2005, de 8 d'abril, del Consell de la Generalitat, pel qual s'estableixen noves mesures de foment per a l'accés concertat, la rehabilitació i l'arrendament d'habitatges en el marc del Pla d'accés a l'habitatge de la Comunitat Valenciana, s'inscriuran en el registre els habitatges següents:
a) Els habitatges d'accés concertat
b) Els qualificats a l'empara del Decret 92/2002, de 30 de maig, del Govern Valencià, sobre actuacions protegides en matèria d'habitatge i sòl per al període 2002-2005, i plans anteriors, si és el cas.
c) Els acollits al Pla 2005-2008.
d) Els habitatges adaptats per a discapacitats, en qualsevol règim de protecció, tant en compra com en lloguer.
e) Els habitatges protegits per a famílies nombroses que s'ajusten al que establix l'article 16 del Decret 92/2002, de 30 de maig, del Govern Valencià, sobre actuacions protegides en matèria d'habitatge i sòl per al període 2002-2005.
f) Els habitatges destinats a arrendament que complisquen els requisits establits en el Decret 92/2002, de 30 de maig, del Govern Valencià, sobre actuacions protegides en matèria d'habitatge i sòl per al període 2002-2005, modificat pel títol III del Decret 73/2005, de 8 d'abril, del Consell de la Generalitat, pel qual s'estableixen noves mesures de foment per a l'accés concertat, la rehabilitació i l'arrendament d'habitatges en el marc del Pla d'accés a l'habitatge de la Comunitat Valenciana.
g) Els habitatges promoguts directament per l'Institut Valencià d'Habitatge. SA, les seues societats mixtes o per promotors privats sobre sòls procedents de concursos gestionats per l'Institut Valencià d'Habitatge SA o les seues societats mixtes.
h) Els habitatges de promoció pública patrimoni de la Generalitat Valenciana que queden vacants, una vegada recuperats d'acord amb els procediments legalment establits.
i) Aquells que la Generalitat Valenciana considere convenient inscriure per a facilitar la informació en matèria d'habitatge.
2. En el supòsit d'habitatges protegits de nova construcció, per a obtindre l'informe de viabilitat serà necessària la prèvia inscripció en el Registre. A l'efecte, els promotors d'aquests han de presentar la sol·licitud d'inscripció en els serveis territorials d'Habitatge i Projectes Urbans amb el contingut que s'estableix en els articles següents, sense perjudici del que disposa l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Si en el moment de la inscripció no estigueren encara definides algunes de les dades exigibles legalment, aquestes s'aportaran amb posterioritat.
3. Els promotors que promouran habitatges que reunisquen els requisits per a acollir-se al règim d'accés concertat així mateix han d'inscriure'ls en el registre que es regula en aquesta ordre i presentar en els serveis territorials d'Habitatge i Projectes Urbans, juntament amb la sol·licitud, una declaració en què indiquen l'emplaçament de la promoció, el nombre d'habitatges, quins d'ells estan adaptats per a discapacitats, la superfície de cada un d'ells, i el nombre de garatges i el de trasters, amb les seues superfícies, com també el compromís que els habitatges promoguts s'ajustaran al que establix el títol I del Decret 73/2005, del Consell de la Generalitat Valenciana.
Aquesta presentació pot dur-se a terme també de la forma prevista en l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Article 3. Informació objecte del registre
1. Quan es tracte d'habitatges destinats a venda, cada inscripció contindrà:
A. Dades relatives al promotor/propietari.
Si es tracta de persones físiques, ha de constar el nom i cognoms, document nacional d'identitat, número d'identificació fiscal, domicili, telèfon i, si és el cas, fax i correu electrònic.
Si es tracta de persones jurídiques, ha de constar la denominació de la societat, codi d'identificació fiscal, nom i cognoms del seu representant legal com també el número d'identificació fiscal d'aquest, el domicili social, telèfon, fax i, si és el cas, correu electrònic i pàgina web.
B. Dades relatives a l'habitatge
a) El registre ha de contindre la totalitat de les dades relatives a la ubicació exacta de l'habitatge: província, localitat, carrer, número d'ordre, escala, pis, porta i tots els altres que siguen necessaris per a la seua precisa localització.
b) S'indicarà si es tracta d'habitatge adaptat per a minusvàlids, o destinat a família nombrosa, en el supòsit d'habitatges protegits de nova construcció.
c) La superfície útil i la superfície construïda de l'habitatge.
d) L'existència o no-existència de garatge o traster vinculat o altres annexos inseparables de l'habitatge.
C. Preu de venda
En el cas d'habitatges protegits s'ha d'indicar el preu màxim legal de venda.
Abans de concedir-se la qualificació provisional, únicament apareixeran en el registre les dades que s'aporten per a l'obtenció de l'informe de viabilitat de la promoció.
2. Quan es tracte d'habitatges destinats a arrendament, cada inscripció contindrà:
A. Dades relatives al promotor/ propietari.
Si es tracta de persones físiques, ha de constar el nom i cognoms, document nacional d'identitat, número d'identificació fiscal, domicili, telèfon i, si és el cas, fax i correu electrònic.
Si es tracta de persones jurídiques, ha de constar la denominació de la societat, codi d'identificació fiscal, nom i cognoms del seu representant legal com també el número d'identificació fiscal d'aquest, el domicili social, telèfon, fax i, si és el cas, correu electrònic i pàgina web.
B. Dades relatives a l'habitatge.
a) El registre ha decontindre la totalitat de les dades relatives a la ubicació exacta de l'habitatge: província, localitat, carrer, número d'ordre, escala, pis, porta i tots els altres que siguen necessaris per a la seua precisa localització.
b) S'indicarà si es tracta d'habitatge adaptat per a minusvàlids, o destinat a família nombrosa en el supòsit d'habitatges protegits de nova construcció.
c) La superfície útil i la superfície construïda de l'habitatge.
d) L'existència o no-existència de garatge o traster vinculat o altres annexos inseparables de l'habitatge.
e) L'import de la renda anual; en el cas d'habitatges protegits de nova construcció constarà la renda màxima legal.
f) El termini pel qual s'oferta l'habitatge per a arrendament.
Article 4. Documentació que s'ha d'aportar juntament amb la sol·licitud d'inscripció en el registre
1. La sol·licitud d'inscripció dels habitatges en el registre ha de realitzar-se mitjançant model normalitzat emplenat com cal, acompanyat de la documentació que es detalla en aquest article.
2. Quan es tracte d'habitatges construïts susceptibles d'acollir-se a accés concertat o lliure, els sol·licitants han de presentar la documentació següent:
a) Document nacional d'identitat i número d'identificació fiscal de la part promotora/propietària. En el cas de tractar-se de persones jurídiques ha d'aportar-se l'escriptura de constitució de la societat, codi d'identificació fiscal, document nacional d'identitat del representant legal i escriptura pública que acredite aquesta representació, quan aquesta no conste en la de constitució de la societat.
b) Escriptura pública de l'habitatge, en la qual conste de manera indubtable la superfície útil i la superfície construïda, com també la nota simple registral que acredite la titularitat actual de l'habitatge.
Si en l'escriptura pública no consten per separat la superfície útil i la superfície construïda, s'ha d'aportar el certificat sobre aquest extrem emés per arquitecte o tècnic competent visat pel col·legi professional corresponent.
c) Rebut de l'impost de béns immobles de l'últim exercici.
3. Quan es tracte d'habitatges en construcció susceptibles d'acollir-se a accés concertat o lliure, s'ha d'aportar:
a) Document nacional d'identitat i número d'identificació fiscal de la part promotora/propietària. En el cas de tractar-se de persones jurídiques ha d'aportar-se l'escriptura de constitució de la societat, codi d'identificació fiscal, document nacional d'identitat del representant legal i escriptura pública que acredite aquesta representació, quan aquesta no conste en la de constitució de la societat.
b) Escriptura pública de declaració d'obra nova en construcció i constitució del règim de propietat horitzontal, com també certificat registral en què consten les quotes de participació en els elements comuns i els estatuts de la comunitat de propietaris o projecte d'estatuts de la junta de comunitat de propietaris, d'acord amb el que disposa l'article 14.1.b), de la Llei 8/2004, de 20 d'octubre, de l'habitatge de la Comunitat Valenciana.
Article 5. Sol·licitants de la inscripció
1. Els promotors o propietaris d'habitatges que es promoguen o es troben ubicats en l'àmbit de la Comunitat Valenciana podran sol·licitar la inscripció dels habitatges en el registre en qualsevol moment.
2. El registre estarà ubicat en la Direcció General d'Habitatge i Projectes Urbans. No obstant això, la sol·licitud d'inscripció juntament amb la documentació corresponent podrà presentar-se en els serveis territorials d'Habitatge i Projectes Urbans, sense perjudici del que disposa l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Article 6. Inscripció dels habitatges
1. Els funcionaris adscrits al registre, prèvia comprovació de la idoneïtat dels habitatges per a accedir-hi, realitzaran la corresponent inscripció.
2. La inscripció tindrà naturalesa exclusivament informativa i no generarà cap efecte administratiu.
Article 7. Modificacions registrals
1. En el supòsit dels habitatges protegits de nova construcció, el registre mostrarà la corresponent modificació en el moment en què s'expedisca la qualificació provisional.
2. En el supòsit d'habitatges no protegits, a instància de part es modificarà la inscripció quan es produïsquen canvis que afecten el contingut de la inscripció, i prèvia presentació de la documentació acreditativa d'aquests canvis.
3. Es cancel·larà provisionalment la inscripció de cada habitatge protegit de nova construcció en el moment en què es vise el contracte privat de compravenda.
Aquesta cancel·lació s'elevarà a definitiva quan es presente l'escriptura de compravenda.
4. A instància de part es cancel·larà la inscripció de la resta dels habitatges, quan es venguen o arrenden, i prèvia presentació de la documentació acreditativa de la venda o de l'arrendament.
5. En qualsevol moment el promotor o el propietari d'un habitatge inscrit pot sol·licitar-ne la cancel·lació de la inscripció
Article 8. Modes d'accedir a la informació del registre
1. A través de la pàgina web de la Conselleria de Territori i Habitatge, s'establirà un sistema àgil de consulta de la informació.
Per als habitatges no protegits el promotor o el propietari podrà sol·licitar que les seus dades personals no apareguen en la web.
2. Qualsevol persona amb interés a comprar o arrendar un habitatge podrà comparéixer en els centres d'informació per a sol·licitar dades dels habitatges registrats.
Es crearà un formulari per a això, a l'efecte exclusivament estadístic, en el qual l'interessat farà constar el seu nom i cognoms, document nacional d'Identitat, telèfon, correu electrònic, edat, estat civil, professió i nombre de membres de la unitat familiar, el tipus d'habitatge que demanda, si és per a llogar o comprar, la preferència en la ubicació, preu màxim de compra o de renda que està disposat a pagar.
3. La mateixa informació podrà sol·licitar-se per escrit o a través del correu electrònic que s'habilitarà expressament per a això.
Article 9. Publicitat del registre
1. El registre serà públic en les condicions fixades legalment.
2. La Direcció General d'Habitatge i Projectes Urbans podrà dissenyar campanyes de publicitat del registre per a fomentar la inscripció d'habitatges lliures i, especialment, d'habitatges per a arrendament.
DISPOSICIÓ FINAL
Única. Entrada en vigor
La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 7 de juliol de 2005
El conseller de Territori i Habitatge,

linea
Mapa web