Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDRE 5/2023, de 10 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica parcialment l'Ordre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana. [2023/8559]

(DOGV núm. 9653 de 02.08.2023) Ref. Base de dades 008314/2023

ORDRE 5/2023, de 10 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica parcialment l'Ordre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana. [2023/8559]
Preàmbul

L’Ordre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s’aproven les bases reguladores i s’estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana, s’ha evidenciat com un instrument adequat per a aconseguir la finalitat prevista.
Vista l’experiència de les últimes convocatòries i tenint en compte que l’objecte d’aquestes ajudes és la consolidació de l’ocupació autònoma a la Comunitat Valenciana mitjançant el finançament dels costos fixos d’inclusió en el RETA de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants, resulta convenient modificar alguns aspectes de la regulació de l’Ordre 5/2020, de manera que també puguen resultar beneficiades aquelles persones treballadores autònomes que siguen professionals col·legiats i hagen optat per incorporar-se a la mutualitat de previsió social que tinguera establit el seu col·legi professional com a alternativa al seu enquadrament obligatori en el RETA.

A més, s’ha considerat convenient aquesta modificació en el text de les bases reguladores per a la introducció d’algunes millores i eines opcionals que impulsen l’agilitat procedimental, així com per a actualitzar algunes referències de normes que han sigut modificades des de l’aprovació inicial d’aquelles. També s’han actualitzat les obligacions de transparència i publicitat a les previstes en la Llei 1/2022, de 13 d’abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana. Així mateix, s’ha tingut en compte el que s’estableix en la Llei 18/2018, de 13 de juliol, per al foment de la responsabilitat social, així com en el Decret 118/2022, de 5 d’agost, del Consell, pel qual es regula la inclusió de clàusules de responsabilitat social en la contractació pública i en les convocatòries d’ajudes i subvencions.

Aquesta ordre s’adequa als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència, segons el que s’estableix en l’article 129.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En virtut d’això, en compliment del que es preveu en la Llei 38/2003, general de subvencions; en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament de la llei esmentada, i fent ús de les facultats que em confereixen l’article 28 de la Llei 5/1983, del Consell, i els articles 160.2.b) i 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i atés que s’ha obtingut l’informe previ de l’Advocacia de la Generalitat i de la Intervenció Delegada en la Conselleria, amb els tràmits d’audiència previs pertinents,


ORDENE

Article únic. Modificació parcial de l’Ordre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s’aproven les bases reguladores i s’estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana
Modificar, a més del títol del capítol I, els articles 1, 2, 3, 8, 12, 15, 20, 23, 24, 27, 45, 49 i 50 i introduir dos nous articles, 55 i 56, en l’Ordre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s’aproven les bases reguladores i s’estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana, que queden redactats en la forma indicada en l’annex d’aquesta ordre.



DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Única. Regla de no despesa pública
L’aplicació i el posterior desenvolupament d’aquesta ordre no podrà tindre incidència pressupostària, sense perjudici de les possibles convocatòries que puguen resoldre’s de conformitat amb la consignació pressupostària que s’establisca en el corresponent exercici.


DISPOSICIÓ FINAL

Única. Entrada en vigor
Aquesta ordre entrarà en vigor l’endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 10 de juliol de 2023

El conseller d’Economia Sostenible,
Sectors Productius, Comerç i Treball,
RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ



ANNEX ÚNIC

Modificació parcial de l’Ordre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s’aproven les bases reguladores i s’estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana

U. Es modifica el títol del capítol I, que queda redactat de la manera següent:
«Ajudes per a finançar els costos fixos d’inclusió en el règim especial de treballadors autònoms (RETA) o en la mutualitat alternativa a la Seguretat Social del col·legi professional que corresponga, de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants.»

Dos. Es modifica l’article 1, amb la redacció següent:
«Article 1. Objecte
Les ajudes previstes en aquest capítol, d’acord amb el règim d’exclusions i amb els requisits establits en el present capítol, tenen com a objecte la consolidació de l’ocupació autònoma a la Comunitat Valenciana mitjançant la concessió d’ajudes per a finançar els costos fixos d’inclusió en el RETA o en la mutualitat alternativa que corresponga, de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants que, l’any natural de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, no porten més de cinc anys d’alta ni menys de tres, ininterrompudament, d’acord amb els requisits establits en aquest capítol.
Les ajudes que es concedisquen a l’empara d’aquest capítol tindran la consideració de subvencions públiques i la seua concessió es tramitarà amb subjecció al règim de concurrència competitiva a què fan referència l’article 22.1 de l’LGS i els articles 164 i següents de la Llei 1/2015.
Als efectes del que es disposa en la lletra j) de l’article 165.2 de la Llei 1/2015, l’únic criteri de valoració serà el moment de presentació de les corresponents sol·licituds.
En cas de no presentar la sol·licitud amb la documentació completa, es considerarà com a moment de presentació de la sol·licitud aquell en què s’haja aportat íntegrament la documentació exigida en la corresponent convocatòria.»

Tres. Es modifica l’article 2 com segueix:
«Article 2. Persones beneficiàries
Podran ser beneficiàries d’aquestes ajudes les persones treballadores autònomes amb residència i domicili fiscal a la Comunitat Valenciana que realitzen de manera habitual, personal, directa, per compte propi i fora de l’àmbit de direcció i organització d’una altra persona, una activitat econòmica o professional a títol lucratiu, donen o no ocupació a treballadores i treballadors per compte d’altri, d’acord amb el que s’estableix en l’article 1 de la Llei 20/2007, d’11 de juliol, de l’Estatut del Treball Autònom.
També serà aplicable aquest capítol als treballs, realitzats de manera habitual, en el territori de la Comunitat Valenciana, per familiars de les persones definides en el paràgraf anterior que no tinguen la condició de treballadores i treballadors per compte d’altri, d’acord amb el que s’estableix en l’article 1.3.e del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors.
Amb caràcter general, les persones sol·licitants hauran de reunir els requisits següents:
1. Dins de l’any natural en què es publique la corresponent convocatòria, hauran de portar d’alta en el RETA o en la mutualitat alternativa que corresponga un màxim de cinc anys i un mínim de 3, ininterromputs, i hauran de mantindre la seua alta de manera continuada durant l’anualitat en què es concedisca la subvenció.
La convocatòria anual especificarà els períodes anuals concrets en què s’ha d’haver produït l’alta en el RETA o en la mutualitat alternativa que corresponga.
2. Estar empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb menys de 5.000 habitants.
3. Estar donat d’alta, en el cas de les persones treballadores autònomes, en el Cens d’obligats tributaris de l’Agència Tributària, i correspondre el lloc de desenvolupament de l’activitat declarada a un municipi de la Comunitat Valenciana de menys de 5.000 habitants.
Si l’activitat econòmica declarada no es desenvolupa en local determinat, es tindrà en compte el domicili fiscal de la persona treballadora autònoma i, en aquest cas, haurà d’ubicar-se en un municipi de la Comunitat Valenciana de menys de 5.000 habitants.
4. No comptar amb més de nou persones treballadores contractades per compte d’altri el dia de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.»

Quatre. Es modifica l’article 3, que queda redactat de la manera següent:
«Article 3. Exclusions
1. No podran ser beneficiàries de les ajudes establides en aquest capítol les persones en les quals concórrega alguna de les circumstàncies següents:
a) Les persones treballadores incloses en el Sistema especial per a treballadors per compte propi agraris.
b) Els qui exercisquen les funcions de direcció i gerència que comporta l’acompliment del càrrec de persona consellera o administradora, o presten altres serveis per a una societat de capital, a títol lucratiu i de manera habitual, personal i directa.
c) Les persones sòcies industrials de societats regulars col·lectives i de societats comanditàries.
d) Les persones sòcies de societats civils irregulars.
e) Les persones sòcies treballadores de les societats laborals.
f) Les persones autònomes sòcies d’una cooperativa de treball associat.
g) Les persones treballadores autònomes econòmicament dependents.
h) Membres del cos únic de notaris i notàries.
i) Membres del cos de registradors i registradores de la propietat, mercantils i de béns mobles, així com els del cos d’aspirants.
j) N’estaran excloses les persones treballadores autònomes els rendiments nets d’activitats econòmiques de les quals obtinguts durant l’exercici anterior al de la convocatòria, del qual es dispose declaració de l’IRPF o certificat negatiu d’hisenda que acredite la no obligació de presentació de declaració de l’IRPF, siguen superiors a la quantia que es determine en les corresponents resolucions per la qual es convoquen aquestes ajudes.
2. No podran obtindre la condició de beneficiàries les persones en qui concórrega alguna de les prohibicions previstes en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de l’LGS.
3. Així mateix, serà motiu d’exclusió haver sigut sancionat amb caràcter ferm en la via administrativa, en els dos anys anteriors a la data de presentació de la sol·licitud, per la comissió d’infracció molt greu en matèria de seguretat i salut en el treball o per la comissió d’infracció greu en matèria de relacions laborals consistent en la transgressió de la normativa sobre modalitats contractuals, contractes de duració determinada i temporals, mitjançant la seua utilització en frau de llei o respecte a persones, finalitats, supòsits i límits temporals diferents dels previstos legalment, reglamentàriament o mitjançant conveni col·lectiu quan aquests punts puguen ser determinats per la negociació col·lectiva.»


Cinc. Es modifica l’article 8, que queda redactat de la manera següent:
«Article 8. Protecció de dades personals
1. La gestió de les ajudes previstes en aquestes bases comporta el tractament de dades de caràcter personal relatives a les persones beneficiàries, que haurà de complir les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
2. En el disseny de la sol·licitud, dels formularis, de l’aportació documental i d’altres actes administratius, hauran de tindre’s en compte els principis de protecció de dades. En concret, les dades personals seran adequades, pertinents i limitades a allò necessari en relació amb els fins per als quals són tractades.
3. En la convocatòria s’inclourà la informació que ha de facilitar-se a les persones interessades en relació amb les seues dades de caràcter personal, de conformitat amb el que es preveu en els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 i en l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre.»

Sis. Es modifica l’article 12, que queda redactat de la manera següent:
«Article 12. Proposta de resolució
La comissió de valoració prevista en aquestes bases, d’acord amb les disponibilitats pressupostàries existents, formularà proposta de resolució a la direcció general competent en matèria de treball, que haurà de contindre la relació de sol·licituds admeses que complisquen els requisits exigits, ordenats per rigorós ordre d’entrada, atenent el que s’estableix en l’article 21 d’aquesta ordre.
En la proposta de resolució es farà constar, igualment, la quantia de la subvenció proposada.
Així mateix, es farà una relació de les sol·licituds que es propose denegar i de les causes de la denegació.»

Set. Es modifica l’article 15, que queda redactat de la manera següent:
«Article 15. Forma i termini per a resoldre
La resolució haurà de ser dictada de manera expressa i notificada en el termini màxim de sis mesos comptats a partir de l’endemà de la data en què haguera finalitzat el termini de presentació de sol·licituds.
Transcorregut aquest termini sense que haja sigut notificada la resolució, la sol·licitud podrà entendre’s desestimada, sense perjudici que aquest termini puga ser ampliat excepcionalment, de conformitat amb el que es disposa en l’LPACAP.
La resolució de concessió o desestimació de les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en la pàgina web de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Àrea de Treball, de conformitat amb el que s’ha establit en l’article 45.1.b de l’LPACAP, així com en compliment del que s’estableix en l’LGS, sobre publicitat de subvencions concedides.»



Huit. Es modifica l’article 20, que queda redactat de la manera següent:
«Article 20. Destí de les ajudes
La subvenció es destinarà al finançament de les despeses fixes d’inclusió en el RETA o en la mutualitat alternativa corresponent.
Als efectes d’aquestes bases, es consideren costos fixos d’inclusió en el RETA els derivats de l’afiliació i cotització per les contingències previstes en el títol IV del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei general de la Seguretat Social, o els equivalents de les mutualitats de previsió social.»


Nou. Es modifica l’article 23, en la forma indicada a continuació:

«Article 23. Documentació que s’ha d’acompanyar a la sol·licitud
1. La sol·licitud general de subvenció i l’annex I a aquesta. Després del seu respectiu emplenament, ambdós formularis web han de signar-se electrònicament en el mateix tràmit telemàtic.
2. La documentació que s’ha d’acompanyar a la sol·licitud és la que es detalla a continuació:
a) Certificat de situació censal d’activitats econòmiques de l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), en què conste el domicili fiscal i el lloc de desenvolupament de l’activitat de la persona sol·licitant, actualitzat a data de la publicació de la corresponent convocatòria. En el cas de l’autònom col·laborador o autònoma col·laboradora, s’aportarà el certificat de situació censal de la persona treballadora autònoma titular del negoci.
b) Informe de vida laboral actualitzat.
c) Certificat d’empadronament actualitzat.
d) Dades de domiciliació bancària que, en tot cas, han d’indicar-se en el formulari web de sol·licitud general de subvenció del tràmit telemàtic.
Haurà de formalitzar-se a través del tràmit telemàtic denominat «Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (domiciliació bancària). Tràmit automatitzat», en el cas que no s’hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana o si, amb posterioritat, aqueixes dades han experimentat qualsevol variació.
e) Als efectes del que es disposa en l’article 3.1.j d’aquestes bases, còpia de declaració d’IRPF (Impost sobre la Renda de les Persones Físiques) de l’exercici anterior a la data de la convocatòria, o autorització a l’òrgan instructor perquè obtinga directament aquesta informació de l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT).
f) La documentació que, si escau, permeta a la persona sol·licitant acreditar que es troba en algun dels supòsits inclosos en l’article 19.1.a), d’acord amb el que s’hi indique.
3. La persona sol·licitant haurà d’acompanyar, així mateix, les declaracions responsables relatives als següents punts:
a) Compliment dels requisits establits en l’article 13 de l’LGS per a obtindre la condició de persona beneficiària de subvencions públiques.

b) Concurrència de qualsevol altra ajuda rebuda o sol·licitada amb el mateix objecte.
c) Compromís de comunicar totes les sol·licituds de subvenció que tramite en qualsevol organisme públic, relacionades amb l’activitat subvencionada en aquesta convocatòria, a partir de la data de sol·licitud.
d) Ajudes rebudes o sol·licitades en concepte de minimis durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l’exercici fiscal en curs.
e) Compromís de comunicar les ajudes en concepte de minimis rebudes de qualsevol organisme públic a partir de la data de sol·licitud.

4. L’òrgan instructor podrà, així mateix, obtindre en qualsevol moment la documentació original o complementària que considere necessària per a acreditar l’exacte compliment de les condicions exigides en aquestes bases reguladores.»

Deu. Es modifica l’article 24, que queda redactat de la manera següent:
«Article 24. Obligacions de les persones beneficiàries
1. Les persones que resulten beneficiàries d’aquestes subvencions tindran les obligacions establides amb caràcter general en l’article 14 de l’LGS i, en particular, estaran obligades a:
a) Mantindre la seua alta ininterrompudament en el RETA o en la mutualitat alternativa que corresponga, durant l’anualitat en què es concedeix la subvenció.
b) Acreditar la realització de l’activitat que fonamenta la concessió de l’ajuda, així com el compliment dels requisits i les condicions que determinen aqueixa concessió. A aquest efecte, podran sol·licitar-se tots els documents justificatius que siguen necessaris per a comprovar l’aplicació de la subvenció.
c) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació de l’òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, i aportar tota la informació que li siga requerida en l’exercici de les actuacions anteriors.

d) Comunicar a la conselleria competent en matèria de treball, a través de la direcció general competent en aquesta matèria, qualsevol variació o extinció de les condicions que li van donar dret a obtindre la subvenció, en particular l’obtenció d’altres subvencions, ingressos o recursos concedits per a la mateixa finalitat prevista en aquestes bases. Aquesta comunicació haurà d’efectuar-se només es conega.

e) Acreditar, amb caràcter previ al pagament, que es troben al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, així com amb l’Administració de la Comunitat Valenciana, i que no s’és deutor per resolució de procedència de reintegrament.
f) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
g) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en aquestes bases, en l’article 37 de l’LGS, i en els termes recollits en l’article 172 de la Llei 1/2015.
2. En relació amb les obligacions sobre transparència, subministrament d’informació i dades obertes i en compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; de la Llei 1/2022, de 13 d’abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, i de l’article 18 de la Llei general de subvencions, les persones beneficiàries de la subvenció hauran de complir les obligacions de transparència següents:
a) Fer l’adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol classe que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana, en mitjans de difusió com per exemple cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l’activitat subvencionada.
b) Subministrar a l’entitat concedent, després del requeriment previ, tota la informació que siga necessària per al compliment per aquesta de les obligacions previstes en la Llei de transparència, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que aquest haguera sigut atés, l’òrgan que ha realitzat el requeriment podrà acordar, després de l’advertiment i l’audiència previs a l’interessat, la imposició de multes coercitives en els termes previstos en l’article 5 de la Llei 1/2022.
c) Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l’Administració de la Generalitat s’han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.
3. L’incompliment de qualsevol de les obligacions establides en aquestes bases o en les respectives convocatòries serà causa de l’exigència de les responsabilitats o sancions corresponents segons la legislació vigent, i especialment les previstes en el títol IV, capítols I i II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en els capítols III i IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, i amb caràcter procedimental en el títol IV de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, i podrà donar lloc a més, si escau, a la minoració o revocació de la subvenció concedida, i si és el cas a l’inici de l’expedient de reintegrament, amb els interessos meritats des de la data de pagament efectiu de la subvenció.
Específicament, donarà lloc al reintegrament total de la subvenció no mantindre la seua alta ininterrompudament en el RETA o en la mutualitat alternativa que corresponga durant l’anualitat en la qual es concedeix la subvenció.»

Onze. Es modifica l’article 27, en la forma que segueix a continuació:
«Article 27. Justificació
1. Les persones beneficiàries justificaran la subvenció concedida davant la direcció general competent en matèria de treball, mitjançant l’acreditació de l’abonament de les quotes del RETA o mutualitat alternativa que corresponga del mes de gener a novembre de l’any en què es publique la corresponent resolució per la qual es convoquen aquestes ajudes.
La justificació podrà fer-se a través dels mitjans següents:
a) Preferentment, mitjançant l’informe de quotes ingressades que es pot obtindre a través de la Seu Electrònica de la Seguretat Social (Informe de bases i quotes de cotització de règims i sistemes especials) o, en el cas de les mutualitats alternatives, a través d’un certificat emés per les respectives entitats.
b) Davant la impossibilitat d’obtindre l’esmentat informe o certificat, s’aportaran els extractes o rebuts bancaris justificatius dels pagaments de les quotes del RETA o mutualitat alternativa que corresponga.
El termini per a la presentació de la justificació s’establirà en les corresponents convocatòries d’aquestes ajudes. En cap cas, la suma d’allò justificat podrà ser inferior a l’import total de la subvenció concedida. En el cas que la quantitat justificada fora inferior a l’import subvencionat, es procedirà a la minoració i, si escau, reintegrament de la diferència.
No obstant això, l’òrgan concedent podrà ampliar el termini o concedir-lo per a correccions, en els termes establits en l’LGS i les seues normes de desenvolupament i en l’LPACAP, sempre que el retard obeïsca a causes degudament justificades en l’expedient i no imputables a la persona beneficiària de la subvenció.
2. Si transcorregut el termini de justificació es comprovara que la persona beneficiària no ha aportat la totalitat de la documentació exigida o que la documentació aportada presenta alguna deficiència, se li requerirà que esmene la falta o presente els documents preceptius en el termini improrrogable de quinze dies hàbils. si no ho fa així, o si en resulta inadequada la justificació, s’iniciarà el procediment de reintegrament de la subvenció percebuda.»

Dotze. Es modifica l’article 45, de conformitat amb la redacció següent:
«Article 45. Criteris de valoració del projecte, pla o estudi de viabilitat
1. Les sol·licituds seran avaluades d’acord amb els criteris de valoració que s’assenyalen a continuació:

2. Les sol·licituds hauran d’obtindre un mínim de 60 punts sobre una puntuació màxima de 100 punts per a l’atorgament de la subvenció i en quedaran excloses aquelles que no arriben aquesta puntuació.

3. En cas d’igual puntuació, s’atorgarà preferència per a la concessió de la subvenció a aquelles entitats que, d’acord amb l’article 11 del Decret 118/2022, de 5 d’agost, del Consell, compten amb un Pla d’igualtat registrat per l’autoritat laboral, d’acord amb el que es disposa en l’RD 901/2020 de 13 d’octubre, tot i no estar-hi obligades legalment.

4. Si en persistira la igualtat, s’atorgarà preferència a aquelles que tinguen la qualificació d’entitat valenciana socialment responsable, obtinguda en la forma establida reglamentàriament en desplegament del títol III de la Llei 18/2018, de 13 de juliol, de la Generalitat, per al foment de la responsabilitat social.
5. Si es manté l’empat, el criteri de concessió serà per ordre de registre d’entrada de la sol·licitud.
6. En el cas que finalment en persistira l’empat, tindrà preferència aquella entitat la data d’inscripció de la qual en el Registre d’Associacions Professionals de Treballadors Autònoms de la Comunitat Valenciana siga anterior en el temps.»
Tretze. Es modifica l’article 49, que queda amb la redacció següent:

«Article 49. Quantia de la subvenció
La quantia màxima que pot rebre cada projecte d’actuació serà de 75.000,00 euros. En cap cas es podrà presentar més d’un projecte per una mateixa entitat.»

Catorze. Es modifica l’article 50, que queda redactat de la manera següent:
«Article 50. Costos subvencionables
Als efectes del que es preveu en aquest capítol, es consideren subvencionables els costos següents:
1. Despeses de personal, entenent per tals aquelles destinades a sufragar els costos salarials tant del personal encarregat de l’execució del programa com d’aquell que poguera contractar-se per a aquella finalitat, incloent en aquestes despeses les corresponents al prorrateig de pagues extraordinàries i les cotitzacions a la Seguretat Social. Aquests costos no podran excedir dels límits següents:
a) Per a cada persona treballadora de l’entitat amb categoria professional inclosa en els grups de cotització 1, 2 i 3 del règim general de la Seguretat Social, un import equivalent a 2,5 vegades la base de cotització mínima mensual que a cada grup li corresponga i estiga vigent en el moment de la convocatòria.
b) Per a cada persona treballadora de l’entitat amb categoria professional inclosa en els grups de cotització 4, 5, 6 i 7 del règim general de la Seguretat Social, l’import equivalent a 2,5 vegades el salari mínim interprofessional mensual vigent en el moment de la convocatòria.

2. Despeses de desplaçament i estades del personal tècnic i responsables de les actuacions relacionades amb el desenvolupament del projecte, pla o estudi de viabilitat que no podran ser superiors, en cap cas, al 15 % de l’import total de la subvenció concedida.
3. Honoraris, costos de les auditories dels comptes auditats. S’inclou exclusivament el cost corresponent a l’actuació de persona auditora independent per a la justificació de la subvenció en els termes previstos en aquestes bases, que haurà de ser convenientment especificat, distingint-lo del cost que poguera correspondre a qualsevol altra labor desenvolupada per la persona auditora per a la beneficiària.
4. Costos indirectes. D’acord amb el que es preveu en l’article 31.9 de l’LGS, els costos indirectes haurà d’imputar-los l’entitat beneficiària a l’activitat subvencionada en la part que raonablement corresponga d’acord amb principis i normes de comptabilitat generalment admeses i, en tot cas, en la mesura en què aquests costos corresponguen al període en què efectivament es realitza l’activitat.
Tenint en compte el que s’estableix en l’article 83.3 de l’RLGS, la fracció del cost total que es considera cost indirecte imputable a l’activitat subvencionada s’estableix en un màxim del 10 %.
5. Queden excloses com a despeses subvencionables les de personal i de serveis professionals que pogueren derivar-se de la contractació d’algun membre dels òrgans de govern de l’entitat sol·licitant.
6. En cap cas el cost de les despeses subvencionables serà superior al valor del mercat.
7. L’entitat beneficiària podrà subcontractar, totalment o parcialment, l’activitat objecte de la subvenció, fins a un percentatge màxim del 10 % de l’import de les activitats subvencionades, amb els requisits i les prohibicions establits en l’article 29 de l’LGS i en l’article 68 de l’RLGS.
D’acord amb el que disposa l’article 21.2 del Decret 118/2022, de 5 d’agost, del Consell, quan les entitats beneficiàries subcontracten amb tercers la realització de part de l’activitat subvencionada, hauran d’exigir als esmentats tercers que es comprometen per escrit a respectar la normativa ambiental i social, així com a complir els compromisos socials, de transparència, ètics i ambientals assumits per l’entitat beneficiària.»

Quinze. S’introdueixen dos nous articles 55 i 56, d’acord amb la redacció següent:
«Article 55. Transparència, subministrament d’informació i dades obertes
1. Sense perjudici de les obligacions de transparència que han de complir les entitats beneficiàries en virtut de l’article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; l’article 4 de la Llei 1/2022, de 13 d’abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, i l’article 18 de la Llei general de subvencions, han de complir les obligacions següents:

a) Subministrar a l’entitat concedent, després del requeriment previ, tota la informació que siga necessària per al compliment per aquesta de les obligacions previstes en la Llei de transparència, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment.
b) Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l’Administració de la Generalitat s’han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.
2. El compliment de les obligacions de publicitat activa s’ha de realitzar a través del portal web de l’entitat beneficiària, o bé utilitzant els mitjans electrònics de les confederacions, unions o federacions a què puga pertànyer.

Article 56. Verificació telemàtica de dades
1. D’acord amb el que s’estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i en l’article 4 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, l’òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar-ne l’exactitud.

2. La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, si escau, del seu representant legal i comprovar les dades següents, que consten en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals s’aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.»

linea
Mapa web