ORDRE 5/2023, de 10 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica parcialment l'Ordre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana. [2023/8559]
(DOGV núm. 9653 de 02.08.2023) Ref. Base de dades 008314/2023
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 03.08.2023 Aquesta disposició afecta: Modifica: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme Grup temàtic: Legislació, Ajudes Matèries: Ocupació i formació professional Descriptors: Temàtics: professió independent
ORDRE 5/2023, de 10 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica parcialment l'Ordre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana. [2023/8559]
Preàmbul
LOrdre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual saproven les bases reguladores i sestableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana, sha evidenciat com un instrument adequat per a aconseguir la finalitat prevista.
Vista lexperiència de les últimes convocatòries i tenint en compte que lobjecte daquestes ajudes és la consolidació de locupació autònoma a la Comunitat Valenciana mitjançant el finançament dels costos fixos dinclusió en el RETA de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants, resulta convenient modificar alguns aspectes de la regulació de lOrdre 5/2020, de manera que també puguen resultar beneficiades aquelles persones treballadores autònomes que siguen professionals col·legiats i hagen optat per incorporar-se a la mutualitat de previsió social que tinguera establit el seu col·legi professional com a alternativa al seu enquadrament obligatori en el RETA.
A més, sha considerat convenient aquesta modificació en el text de les bases reguladores per a la introducció dalgunes millores i eines opcionals que impulsen lagilitat procedimental, així com per a actualitzar algunes referències de normes que han sigut modificades des de laprovació inicial daquelles. També shan actualitzat les obligacions de transparència i publicitat a les previstes en la Llei 1/2022, de 13 dabril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana. Així mateix, sha tingut en compte el que sestableix en la Llei 18/2018, de 13 de juliol, per al foment de la responsabilitat social, així com en el Decret 118/2022, de 5 dagost, del Consell, pel qual es regula la inclusió de clàusules de responsabilitat social en la contractació pública i en les convocatòries dajudes i subvencions.
Aquesta ordre sadequa als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència, segons el que sestableix en larticle 129.1 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En virtut daixò, en compliment del que es preveu en la Llei 38/2003, general de subvencions; en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual saprova el Reglament de desenvolupament de la llei esmentada, i fent ús de les facultats que em confereixen larticle 28 de la Llei 5/1983, del Consell, i els articles 160.2.b) i 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i atés que sha obtingut linforme previ de lAdvocacia de la Generalitat i de la Intervenció Delegada en la Conselleria, amb els tràmits daudiència previs pertinents,
ORDENE
Article únic. Modificació parcial de lOrdre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual saproven les bases reguladores i sestableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana
Modificar, a més del títol del capítol I, els articles 1, 2, 3, 8, 12, 15, 20, 23, 24, 27, 45, 49 i 50 i introduir dos nous articles, 55 i 56, en lOrdre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual saproven les bases reguladores i sestableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana, que queden redactats en la forma indicada en lannex daquesta ordre.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. Regla de no despesa pública
Laplicació i el posterior desenvolupament daquesta ordre no podrà tindre incidència pressupostària, sense perjudici de les possibles convocatòries que puguen resoldres de conformitat amb la consignació pressupostària que sestablisca en el corresponent exercici.
DISPOSICIÓ FINAL
Única. Entrada en vigor
Aquesta ordre entrarà en vigor lendemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 10 de juliol de 2023
El conseller dEconomia Sostenible,
Sectors Productius, Comerç i Treball,
RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ
ANNEX ÚNIC
Modificació parcial de lOrdre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual saproven les bases reguladores i sestableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana
U. Es modifica el títol del capítol I, que queda redactat de la manera següent:
«Ajudes per a finançar els costos fixos dinclusió en el règim especial de treballadors autònoms (RETA) o en la mutualitat alternativa a la Seguretat Social del col·legi professional que corresponga, de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants.»
Dos. Es modifica larticle 1, amb la redacció següent:
«Article 1. Objecte
Les ajudes previstes en aquest capítol, dacord amb el règim dexclusions i amb els requisits establits en el present capítol, tenen com a objecte la consolidació de locupació autònoma a la Comunitat Valenciana mitjançant la concessió dajudes per a finançar els costos fixos dinclusió en el RETA o en la mutualitat alternativa que corresponga, de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants que, lany natural de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, no porten més de cinc anys dalta ni menys de tres, ininterrompudament, dacord amb els requisits establits en aquest capítol.
Les ajudes que es concedisquen a lempara daquest capítol tindran la consideració de subvencions públiques i la seua concessió es tramitarà amb subjecció al règim de concurrència competitiva a què fan referència larticle 22.1 de lLGS i els articles 164 i següents de la Llei 1/2015.
Als efectes del que es disposa en la lletra j) de larticle 165.2 de la Llei 1/2015, lúnic criteri de valoració serà el moment de presentació de les corresponents sol·licituds.
En cas de no presentar la sol·licitud amb la documentació completa, es considerarà com a moment de presentació de la sol·licitud aquell en què shaja aportat íntegrament la documentació exigida en la corresponent convocatòria.»
Tres. Es modifica larticle 2 com segueix:
«Article 2. Persones beneficiàries
Podran ser beneficiàries daquestes ajudes les persones treballadores autònomes amb residència i domicili fiscal a la Comunitat Valenciana que realitzen de manera habitual, personal, directa, per compte propi i fora de làmbit de direcció i organització duna altra persona, una activitat econòmica o professional a títol lucratiu, donen o no ocupació a treballadores i treballadors per compte daltri, dacord amb el que sestableix en larticle 1 de la Llei 20/2007, d11 de juliol, de lEstatut del Treball Autònom.
També serà aplicable aquest capítol als treballs, realitzats de manera habitual, en el territori de la Comunitat Valenciana, per familiars de les persones definides en el paràgraf anterior que no tinguen la condició de treballadores i treballadors per compte daltri, dacord amb el que sestableix en larticle 1.3.e del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 doctubre, pel qual saprova el text refós de la Llei de lEstatut dels Treballadors.
Amb caràcter general, les persones sol·licitants hauran de reunir els requisits següents:
1. Dins de lany natural en què es publique la corresponent convocatòria, hauran de portar dalta en el RETA o en la mutualitat alternativa que corresponga un màxim de cinc anys i un mínim de 3, ininterromputs, i hauran de mantindre la seua alta de manera continuada durant lanualitat en què es concedisca la subvenció.
La convocatòria anual especificarà els períodes anuals concrets en què sha dhaver produït lalta en el RETA o en la mutualitat alternativa que corresponga.
2. Estar empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb menys de 5.000 habitants.
3. Estar donat dalta, en el cas de les persones treballadores autònomes, en el Cens dobligats tributaris de lAgència Tributària, i correspondre el lloc de desenvolupament de lactivitat declarada a un municipi de la Comunitat Valenciana de menys de 5.000 habitants.
Si lactivitat econòmica declarada no es desenvolupa en local determinat, es tindrà en compte el domicili fiscal de la persona treballadora autònoma i, en aquest cas, haurà dubicar-se en un municipi de la Comunitat Valenciana de menys de 5.000 habitants.
4. No comptar amb més de nou persones treballadores contractades per compte daltri el dia de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.»
Quatre. Es modifica larticle 3, que queda redactat de la manera següent:
«Article 3. Exclusions
1. No podran ser beneficiàries de les ajudes establides en aquest capítol les persones en les quals concórrega alguna de les circumstàncies següents:
a) Les persones treballadores incloses en el Sistema especial per a treballadors per compte propi agraris.
b) Els qui exercisquen les funcions de direcció i gerència que comporta lacompliment del càrrec de persona consellera o administradora, o presten altres serveis per a una societat de capital, a títol lucratiu i de manera habitual, personal i directa.
c) Les persones sòcies industrials de societats regulars col·lectives i de societats comanditàries.
d) Les persones sòcies de societats civils irregulars.
e) Les persones sòcies treballadores de les societats laborals.
f) Les persones autònomes sòcies duna cooperativa de treball associat.
g) Les persones treballadores autònomes econòmicament dependents.
h) Membres del cos únic de notaris i notàries.
i) Membres del cos de registradors i registradores de la propietat, mercantils i de béns mobles, així com els del cos daspirants.
j) Nestaran excloses les persones treballadores autònomes els rendiments nets dactivitats econòmiques de les quals obtinguts durant lexercici anterior al de la convocatòria, del qual es dispose declaració de lIRPF o certificat negatiu dhisenda que acredite la no obligació de presentació de declaració de lIRPF, siguen superiors a la quantia que es determine en les corresponents resolucions per la qual es convoquen aquestes ajudes.
2. No podran obtindre la condició de beneficiàries les persones en qui concórrega alguna de les prohibicions previstes en els apartats 2 i 3 de larticle 13 de lLGS.
3. Així mateix, serà motiu dexclusió haver sigut sancionat amb caràcter ferm en la via administrativa, en els dos anys anteriors a la data de presentació de la sol·licitud, per la comissió dinfracció molt greu en matèria de seguretat i salut en el treball o per la comissió dinfracció greu en matèria de relacions laborals consistent en la transgressió de la normativa sobre modalitats contractuals, contractes de duració determinada i temporals, mitjançant la seua utilització en frau de llei o respecte a persones, finalitats, supòsits i límits temporals diferents dels previstos legalment, reglamentàriament o mitjançant conveni col·lectiu quan aquests punts puguen ser determinats per la negociació col·lectiva.»
Cinc. Es modifica larticle 8, que queda redactat de la manera següent:
«Article 8. Protecció de dades personals
1. La gestió de les ajudes previstes en aquestes bases comporta el tractament de dades de caràcter personal relatives a les persones beneficiàries, que haurà de complir les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 dabril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació daquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
2. En el disseny de la sol·licitud, dels formularis, de laportació documental i daltres actes administratius, hauran de tindres en compte els principis de protecció de dades. En concret, les dades personals seran adequades, pertinents i limitades a allò necessari en relació amb els fins per als quals són tractades.
3. En la convocatòria sinclourà la informació que ha de facilitar-se a les persones interessades en relació amb les seues dades de caràcter personal, de conformitat amb el que es preveu en els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 i en larticle 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre.»
Sis. Es modifica larticle 12, que queda redactat de la manera següent:
«Article 12. Proposta de resolució
La comissió de valoració prevista en aquestes bases, dacord amb les disponibilitats pressupostàries existents, formularà proposta de resolució a la direcció general competent en matèria de treball, que haurà de contindre la relació de sol·licituds admeses que complisquen els requisits exigits, ordenats per rigorós ordre dentrada, atenent el que sestableix en larticle 21 daquesta ordre.
En la proposta de resolució es farà constar, igualment, la quantia de la subvenció proposada.
Així mateix, es farà una relació de les sol·licituds que es propose denegar i de les causes de la denegació.»
Set. Es modifica larticle 15, que queda redactat de la manera següent:
«Article 15. Forma i termini per a resoldre
La resolució haurà de ser dictada de manera expressa i notificada en el termini màxim de sis mesos comptats a partir de lendemà de la data en què haguera finalitzat el termini de presentació de sol·licituds.
Transcorregut aquest termini sense que haja sigut notificada la resolució, la sol·licitud podrà entendres desestimada, sense perjudici que aquest termini puga ser ampliat excepcionalment, de conformitat amb el que es disposa en lLPACAP.
La resolució de concessió o desestimació de les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en la pàgina web de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Àrea de Treball, de conformitat amb el que sha establit en larticle 45.1.b de lLPACAP, així com en compliment del que sestableix en lLGS, sobre publicitat de subvencions concedides.»
Huit. Es modifica larticle 20, que queda redactat de la manera següent:
«Article 20. Destí de les ajudes
La subvenció es destinarà al finançament de les despeses fixes dinclusió en el RETA o en la mutualitat alternativa corresponent.
Als efectes daquestes bases, es consideren costos fixos dinclusió en el RETA els derivats de lafiliació i cotització per les contingències previstes en el títol IV del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 doctubre, pel qual saprova el text refós de la Llei general de la Seguretat Social, o els equivalents de les mutualitats de previsió social.»
Nou. Es modifica larticle 23, en la forma indicada a continuació:
«Article 23. Documentació que sha dacompanyar a la sol·licitud
1. La sol·licitud general de subvenció i lannex I a aquesta. Després del seu respectiu emplenament, ambdós formularis web han de signar-se electrònicament en el mateix tràmit telemàtic.
2. La documentació que sha dacompanyar a la sol·licitud és la que es detalla a continuació:
a) Certificat de situació censal dactivitats econòmiques de lAgència Estatal dAdministració Tributària (AEAT), en què conste el domicili fiscal i el lloc de desenvolupament de lactivitat de la persona sol·licitant, actualitzat a data de la publicació de la corresponent convocatòria. En el cas de lautònom col·laborador o autònoma col·laboradora, saportarà el certificat de situació censal de la persona treballadora autònoma titular del negoci.
b) Informe de vida laboral actualitzat.
c) Certificat dempadronament actualitzat.
d) Dades de domiciliació bancària que, en tot cas, han dindicar-se en el formulari web de sol·licitud general de subvenció del tràmit telemàtic.
Haurà de formalitzar-se a través del tràmit telemàtic denominat «Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (domiciliació bancària). Tràmit automatitzat», en el cas que no shagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana o si, amb posterioritat, aqueixes dades han experimentat qualsevol variació.
e) Als efectes del que es disposa en larticle 3.1.j daquestes bases, còpia de declaració dIRPF (Impost sobre la Renda de les Persones Físiques) de lexercici anterior a la data de la convocatòria, o autorització a lòrgan instructor perquè obtinga directament aquesta informació de lAgència Estatal dAdministració Tributària (AEAT).
f) La documentació que, si escau, permeta a la persona sol·licitant acreditar que es troba en algun dels supòsits inclosos en larticle 19.1.a), dacord amb el que shi indique.
3. La persona sol·licitant haurà dacompanyar, així mateix, les declaracions responsables relatives als següents punts:
a) Compliment dels requisits establits en larticle 13 de lLGS per a obtindre la condició de persona beneficiària de subvencions públiques.
b) Concurrència de qualsevol altra ajuda rebuda o sol·licitada amb el mateix objecte.
c) Compromís de comunicar totes les sol·licituds de subvenció que tramite en qualsevol organisme públic, relacionades amb lactivitat subvencionada en aquesta convocatòria, a partir de la data de sol·licitud.
d) Ajudes rebudes o sol·licitades en concepte de minimis durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant lexercici fiscal en curs.
e) Compromís de comunicar les ajudes en concepte de minimis rebudes de qualsevol organisme públic a partir de la data de sol·licitud.
4. Lòrgan instructor podrà, així mateix, obtindre en qualsevol moment la documentació original o complementària que considere necessària per a acreditar lexacte compliment de les condicions exigides en aquestes bases reguladores.»
Deu. Es modifica larticle 24, que queda redactat de la manera següent:
«Article 24. Obligacions de les persones beneficiàries
1. Les persones que resulten beneficiàries daquestes subvencions tindran les obligacions establides amb caràcter general en larticle 14 de lLGS i, en particular, estaran obligades a:
a) Mantindre la seua alta ininterrompudament en el RETA o en la mutualitat alternativa que corresponga, durant lanualitat en què es concedeix la subvenció.
b) Acreditar la realització de lactivitat que fonamenta la concessió de lajuda, així com el compliment dels requisits i les condicions que determinen aqueixa concessió. A aquest efecte, podran sol·licitar-se tots els documents justificatius que siguen necessaris per a comprovar laplicació de la subvenció.
c) Sotmetres a les actuacions de comprovació de lòrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, i aportar tota la informació que li siga requerida en lexercici de les actuacions anteriors.
d) Comunicar a la conselleria competent en matèria de treball, a través de la direcció general competent en aquesta matèria, qualsevol variació o extinció de les condicions que li van donar dret a obtindre la subvenció, en particular lobtenció daltres subvencions, ingressos o recursos concedits per a la mateixa finalitat prevista en aquestes bases. Aquesta comunicació haurà defectuar-se només es conega.
e) Acreditar, amb caràcter previ al pagament, que es troben al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, així com amb lAdministració de la Comunitat Valenciana, i que no sés deutor per resolució de procedència de reintegrament.
f) Conservar els documents justificatius de laplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
g) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en aquestes bases, en larticle 37 de lLGS, i en els termes recollits en larticle 172 de la Llei 1/2015.
2. En relació amb les obligacions sobre transparència, subministrament dinformació i dades obertes i en compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; de la Llei 1/2022, de 13 dabril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, i de larticle 18 de la Llei general de subvencions, les persones beneficiàries de la subvenció hauran de complir les obligacions de transparència següents:
a) Fer ladequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol classe que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana, en mitjans de difusió com per exemple cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de lactivitat subvencionada.
b) Subministrar a lentitat concedent, després del requeriment previ, tota la informació que siga necessària per al compliment per aquesta de les obligacions previstes en la Llei de transparència, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que aquest haguera sigut atés, lòrgan que ha realitzat el requeriment podrà acordar, després de ladvertiment i laudiència previs a linteressat, la imposició de multes coercitives en els termes previstos en larticle 5 de la Llei 1/2022.
c) Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per lAdministració de la Generalitat shan de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.
3. Lincompliment de qualsevol de les obligacions establides en aquestes bases o en les respectives convocatòries serà causa de lexigència de les responsabilitats o sancions corresponents segons la legislació vigent, i especialment les previstes en el títol IV, capítols I i II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en els capítols III i IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, i amb caràcter procedimental en el títol IV de la Llei 39/2015, d1 doctubre, i podrà donar lloc a més, si escau, a la minoració o revocació de la subvenció concedida, i si és el cas a linici de lexpedient de reintegrament, amb els interessos meritats des de la data de pagament efectiu de la subvenció.
Específicament, donarà lloc al reintegrament total de la subvenció no mantindre la seua alta ininterrompudament en el RETA o en la mutualitat alternativa que corresponga durant lanualitat en la qual es concedeix la subvenció.»
Onze. Es modifica larticle 27, en la forma que segueix a continuació:
«Article 27. Justificació
1. Les persones beneficiàries justificaran la subvenció concedida davant la direcció general competent en matèria de treball, mitjançant lacreditació de labonament de les quotes del RETA o mutualitat alternativa que corresponga del mes de gener a novembre de lany en què es publique la corresponent resolució per la qual es convoquen aquestes ajudes.
La justificació podrà fer-se a través dels mitjans següents:
a) Preferentment, mitjançant linforme de quotes ingressades que es pot obtindre a través de la Seu Electrònica de la Seguretat Social (Informe de bases i quotes de cotització de règims i sistemes especials) o, en el cas de les mutualitats alternatives, a través dun certificat emés per les respectives entitats.
b) Davant la impossibilitat dobtindre lesmentat informe o certificat, saportaran els extractes o rebuts bancaris justificatius dels pagaments de les quotes del RETA o mutualitat alternativa que corresponga.
El termini per a la presentació de la justificació sestablirà en les corresponents convocatòries daquestes ajudes. En cap cas, la suma dallò justificat podrà ser inferior a limport total de la subvenció concedida. En el cas que la quantitat justificada fora inferior a limport subvencionat, es procedirà a la minoració i, si escau, reintegrament de la diferència.
No obstant això, lòrgan concedent podrà ampliar el termini o concedir-lo per a correccions, en els termes establits en lLGS i les seues normes de desenvolupament i en lLPACAP, sempre que el retard obeïsca a causes degudament justificades en lexpedient i no imputables a la persona beneficiària de la subvenció.
2. Si transcorregut el termini de justificació es comprovara que la persona beneficiària no ha aportat la totalitat de la documentació exigida o que la documentació aportada presenta alguna deficiència, se li requerirà que esmene la falta o presente els documents preceptius en el termini improrrogable de quinze dies hàbils. si no ho fa així, o si en resulta inadequada la justificació, siniciarà el procediment de reintegrament de la subvenció percebuda.»
Dotze. Es modifica larticle 45, de conformitat amb la redacció següent:
«Article 45. Criteris de valoració del projecte, pla o estudi de viabilitat
1. Les sol·licituds seran avaluades dacord amb els criteris de valoració que sassenyalen a continuació:
2. Les sol·licituds hauran dobtindre un mínim de 60 punts sobre una puntuació màxima de 100 punts per a latorgament de la subvenció i en quedaran excloses aquelles que no arriben aquesta puntuació.
3. En cas digual puntuació, satorgarà preferència per a la concessió de la subvenció a aquelles entitats que, dacord amb larticle 11 del Decret 118/2022, de 5 dagost, del Consell, compten amb un Pla digualtat registrat per lautoritat laboral, dacord amb el que es disposa en lRD 901/2020 de 13 doctubre, tot i no estar-hi obligades legalment.
4. Si en persistira la igualtat, satorgarà preferència a aquelles que tinguen la qualificació dentitat valenciana socialment responsable, obtinguda en la forma establida reglamentàriament en desplegament del títol III de la Llei 18/2018, de 13 de juliol, de la Generalitat, per al foment de la responsabilitat social.
5. Si es manté lempat, el criteri de concessió serà per ordre de registre dentrada de la sol·licitud.
6. En el cas que finalment en persistira lempat, tindrà preferència aquella entitat la data dinscripció de la qual en el Registre dAssociacions Professionals de Treballadors Autònoms de la Comunitat Valenciana siga anterior en el temps.»
Tretze. Es modifica larticle 49, que queda amb la redacció següent:
«Article 49. Quantia de la subvenció
La quantia màxima que pot rebre cada projecte dactuació serà de 75.000,00 euros. En cap cas es podrà presentar més dun projecte per una mateixa entitat.»
Catorze. Es modifica larticle 50, que queda redactat de la manera següent:
«Article 50. Costos subvencionables
Als efectes del que es preveu en aquest capítol, es consideren subvencionables els costos següents:
1. Despeses de personal, entenent per tals aquelles destinades a sufragar els costos salarials tant del personal encarregat de lexecució del programa com daquell que poguera contractar-se per a aquella finalitat, incloent en aquestes despeses les corresponents al prorrateig de pagues extraordinàries i les cotitzacions a la Seguretat Social. Aquests costos no podran excedir dels límits següents:
a) Per a cada persona treballadora de lentitat amb categoria professional inclosa en els grups de cotització 1, 2 i 3 del règim general de la Seguretat Social, un import equivalent a 2,5 vegades la base de cotització mínima mensual que a cada grup li corresponga i estiga vigent en el moment de la convocatòria.
b) Per a cada persona treballadora de lentitat amb categoria professional inclosa en els grups de cotització 4, 5, 6 i 7 del règim general de la Seguretat Social, limport equivalent a 2,5 vegades el salari mínim interprofessional mensual vigent en el moment de la convocatòria.
2. Despeses de desplaçament i estades del personal tècnic i responsables de les actuacions relacionades amb el desenvolupament del projecte, pla o estudi de viabilitat que no podran ser superiors, en cap cas, al 15 % de limport total de la subvenció concedida.
3. Honoraris, costos de les auditories dels comptes auditats. Sinclou exclusivament el cost corresponent a lactuació de persona auditora independent per a la justificació de la subvenció en els termes previstos en aquestes bases, que haurà de ser convenientment especificat, distingint-lo del cost que poguera correspondre a qualsevol altra labor desenvolupada per la persona auditora per a la beneficiària.
4. Costos indirectes. Dacord amb el que es preveu en larticle 31.9 de lLGS, els costos indirectes haurà dimputar-los lentitat beneficiària a lactivitat subvencionada en la part que raonablement corresponga dacord amb principis i normes de comptabilitat generalment admeses i, en tot cas, en la mesura en què aquests costos corresponguen al període en què efectivament es realitza lactivitat.
Tenint en compte el que sestableix en larticle 83.3 de lRLGS, la fracció del cost total que es considera cost indirecte imputable a lactivitat subvencionada sestableix en un màxim del 10 %.
5. Queden excloses com a despeses subvencionables les de personal i de serveis professionals que pogueren derivar-se de la contractació dalgun membre dels òrgans de govern de lentitat sol·licitant.
6. En cap cas el cost de les despeses subvencionables serà superior al valor del mercat.
7. Lentitat beneficiària podrà subcontractar, totalment o parcialment, lactivitat objecte de la subvenció, fins a un percentatge màxim del 10 % de limport de les activitats subvencionades, amb els requisits i les prohibicions establits en larticle 29 de lLGS i en larticle 68 de lRLGS.
Dacord amb el que disposa larticle 21.2 del Decret 118/2022, de 5 dagost, del Consell, quan les entitats beneficiàries subcontracten amb tercers la realització de part de lactivitat subvencionada, hauran dexigir als esmentats tercers que es comprometen per escrit a respectar la normativa ambiental i social, així com a complir els compromisos socials, de transparència, ètics i ambientals assumits per lentitat beneficiària.»
Quinze. Sintrodueixen dos nous articles 55 i 56, dacord amb la redacció següent:
«Article 55. Transparència, subministrament dinformació i dades obertes
1. Sense perjudici de les obligacions de transparència que han de complir les entitats beneficiàries en virtut de larticle 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; larticle 4 de la Llei 1/2022, de 13 dabril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, i larticle 18 de la Llei general de subvencions, han de complir les obligacions següents:
a) Subministrar a lentitat concedent, després del requeriment previ, tota la informació que siga necessària per al compliment per aquesta de les obligacions previstes en la Llei de transparència, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment.
b) Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per lAdministració de la Generalitat shan de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.
2. El compliment de les obligacions de publicitat activa sha de realitzar a través del portal web de lentitat beneficiària, o bé utilitzant els mitjans electrònics de les confederacions, unions o federacions a què puga pertànyer.
Article 56. Verificació telemàtica de dades
1. Dacord amb el que sestableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i en larticle 4 de la Llei 40/2015, d1 doctubre, de règim jurídic del sector públic, lòrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar-ne lexactitud.
2. La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, si escau, del seu representant legal i comprovar les dades següents, que consten en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals saplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.»