Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Presidència de la Generalitat. RESOLUCIÓ de 8 de juny de 2023, de la Direcció General de Relacions amb la Unió Europea i l'Estat, per la qual es publica l'acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració general de l'Estat-Generalitat, en relació amb la Llei 8/2022, de 29 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat. [2023/6722]

(DOGV núm. 9622 de 21.06.2023) Ref. Base de dades 006724/2023

RESOLUCIÓ de 8 de juny de 2023, de la Direcció General de Relacions amb la Unió Europea i l'Estat, per la qual es publica l'acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració general de l'Estat-Generalitat, en relació amb la Llei 8/2022, de 29 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat. [2023/6722]
D’acord amb el que estableix l’article 33 de la Llei orgànica 2/1979, de 3 d’octubre, del Tribunal Constitucional, modificat per la Llei orgànica 1/2000, de 7 de gener, aquesta direcció general disposa la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de l’acord que es transcriu com a annex en aquesta resolució.

València, 8 de juny de 2023.– La directora general de Relacions amb la Unió Europea i l’Estat: Daría Terradez Salom.



ANNEX

La Comissió Bilateral de Cooperació Administració general de l’Estat-Generalitat ha adoptat l’acord següent:

I. Amb data de 3 de maig de 2023 es va publicar en el BOE i en el DOGV l’Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració general de l’Estat-Generalitat de València per a l’estudi i proposta de solució de les discrepàncies manifestades en relació amb els articles 10, 83, 84, 85, 188, 219, 220, 222, 234 i 239 de la Llei 8/2022, de 29 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d’organització de la Generalitat.

II. Totes dues parts consideren solucionades tals discrepàncies respecte dels preceptes inclosos en el punt II d’aquest acord, conformement als compromisos i consideracions següents:
a) Totes dues parts acorden que la interpretació conforme a l’ordre competencial de l’article 239, pel qual es crea l’Agència per a la Digitalització i la Ciberseguretat de la Generalitat (ADiC), es realitzarà de conformitat amb les competències estatals recollides en l’article 149.1, i, singularment, en l’apartat 29é, relatiu a Seguretat pública, així com de conformitat amb la jurisprudència constitucional.
b) En relació amb l’article 10, les dues parts acorden que el Govern de la Generalitat promourà una modificació legislativa del precepte següent, de manera que quede redactat amb el tenor literal següent:

L’article 32.5 de la Llei 2/2014, de 13 de juny, de ports de la Generalitat, quedarà redactat amb el tenor literal següent: «5. En qualsevol dels supòsits anteriors, el termini de la pròrroga no podrà ser superior a la meitat del termini inicialment establit en el títol d’atorgament. En tot cas, el termini de la concessió, inclosa la totalitat de les pròrrogues atorgades, no podrà superar el termini dels 50 anys, excepte en el supòsit excepcional recollit en l’apartat 3.c de l’article 32.3». En aquest mateix sentit, se suprimirà el segon paràgraf de la disposició transitòria primera de la Llei 2/2014, de 13 de juny, de ports de la Generalitat.

c) Quant a l’article 83, se suprimirà la inclusió en la Llei 2/2017, de 3 de febrer, per la funció social de l’habitatge de la Comunitat Valenciana, de l’apartat h en l’apartat 3 de l’article 33, a fi de acomplir l’Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració general de l’Estat-Generalitat, publicat per la Resolució de 14 d’octubre de 2022, de la Secretaria General de Coordinació Territorial, per la qual es publica l’Acord de 28 de setembre de 2022, de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració general de l’Estat-Generalitat, en relació amb la Llei 7/2021, de 29 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d’organització de la Generalitat 2022 (BOE 26 d’octubre).

d) Respecte de l’article 84, que modifica la disposició addicional sisena de la Llei 2/2017, de 3 de febrer, per la funció social de l’habitatge de la Comunitat Valenciana, el paràgraf primer del punt 4 d’aquest precepte quedarà redactat com segueix per a major claredat: «4. El Consell amb la finalitat de promoure la transparència en el sector de l’habitatge i garantir la protecció de propietaris i inquilins crearà un registre d’ofici d’agents d’intermediació immobiliària adscrit a la conselleria competent en matèria d’habitatge. Les característiques i desenvolupament d’aquest registre, que no podrà tindre efectes constitutius per a l’accés o l’exercici de l’activitat professional, així com els termes i el procediment d’aquest, es regularan per reglament aprovat per Decret del Consell».
e) Pel que fa a l’article 188, el Govern de la Generalitat Valenciana promourà la inclusió, en la pròxima Llei de mesures de la Comunitat Autònoma, de la supressió de la disposició addicional sisena afegida a la Llei 5/2022, de 29 de novembre, de residus i sòls contaminats per al foment de l’economia circular a la Comunitat Valenciana. Per part seua, l’Administració general de l’Estat inclourà aquesta qüestió en l’ordre del dia de la Comissió de Coordinació en Matèria de Residus al més prompte possible.
f) En relació amb l’article 219, pel qual es modifica l’article 31 de la Llei 6/2011, d’1 d’abril, de la Generalitat, de mobilitat de la Comunitat Valenciana, la Generalitat es compromet a promoure la corresponent modificació legislativa de manera que aquest precepte quedarà redactat amb el tenor literal següent:
«Article 31. Formes d’adjudicació i modalitats de contractació.
1. La contractació dels serveis públics de transport assenyalada en l’apartat b del punt 1 de l’article anterior es realitzarà amb caràcter general mitjançant la modalitat de concessió, d’acord amb el que es disposa en la normativa bàsica estatal en matèria de transports i en l’article 5 del Reglament 1370/2007, del Parlament Europeu i del Consell, sobre els serveis públics de transport de viatgers per ferrocarril i carretera, per la qual cosa l’operador gestionarà el servei al seu risc i ventura.

No obstant això, l’autoritat de transport podrà emprar la resta de modalitats de contractació de serveis públics previstes en la legislació de contractació del sector públic quan així ho aconselle l’interés general. En aquest cas resultarà d’aplicació el que es disposa en la normativa bàsica estatal en matèria de contractació pública i en l’article 5 del Reglament 1370/2007.
2. Els procediments d’adjudicació directa de contractes de concessió de serveis públics, sempre que procedisca de conformitat amb el que es preveu en l’apartat 1, seran precedits de l’elaboració d’un projecte simplificat, que tindrà la consideració de plec de prescripcions tècniques, i estarà exempt del tràmit d’informació pública.
3. La selecció de l’adjudicatari dels contractes de concessió de serveis es realitzarà d’acord amb la valoració dels diversos criteris establits en el plec de clàusules administratives particulars, entre els quals necessàriament figurarà el valor de les compensacions econòmiques corresponents a les obligacions de servei públic.
4. Les empreses operadores de transport hauran d’estar en possessió dels títols habilitants per a la prestació de servei de transport discrecional per carretera, de transport ferroviari, o tots dos segons siga procedent.»
g) En relació amb l’article 220, pel qual es modifica l’article 34 de la Llei 6/2011, d’1 d’abril, la Generalitat Valenciana es compromet a promoure la corresponent modificació legislativa de manera que aquest precepte quedarà redactat amb el següent tenor literal:
«Article 34. Modificació dels contractes de concessió de servei públic de transports
1. Els contractes de concessió de servei públic de transports podran modificar-se d’acord amb el que es preveu en aquesta llei i en la normativa estatal bàsica en matèria de transport o, si és el cas, de contractació pública, que li siga aplicable segons la manera de transport de què es tracte; tot això sense perjudici del que es preveu en el Reglament 1370/2007.
2. Serà condició prèvia necessària per a la modificació del contracte aprovar la modificació del projecte de servei públic de transports quan afecte la definició dels serveis.
3. Amb l’observació del que es preveu en la normativa bàsica estatal en matèria de contractació pública, els contractes de concessió de servei públic de transports podran modificar-se per a introduir nous serveis a la demanda o prestar-se els ja existents, totalment o parcialment, com a transport a la demanda segons el que es disposa en l’apartat 1 de l’article 41 bis, i s’aplicarà el règim tarifari del contracte, quan per circumstàncies acreditades derivades del seu baix índex d’utilització no estiguera garantida la seua adequada realització i sempre tenint en consideració les necessitats de les persones usuàries i l’impacte economicofinancer derivat del canvi de sistema en l’equilibri contractual. Aquesta modificació tindrà caràcter d’obligatòria per al contractista».

h) En relació amb l’article 222, pel qual es modifica l’article 39 de la Llei 6/2011, d’1 d’abril, la Generalitat Valenciana es compromet a promoure la corresponent modificació legislativa de manera que aquest precepte quedarà redactat amb el tenor literal següent:
«Article 39. Tarifes
1. Els títols propis de l’operador estaran sotmesos a les tarifes màximes establides per l’administració, excepte en aquells supòsits en els quals d’acord amb aquesta llei i el reglament que la desenvolupe puguen ser establides excepcionalment pel mateix operador.
2. La retribució de l’operador en relació amb els viatgers proveïts de títols d’integració serà l’establida en el contracte de servei públic de transport. Les autoritats de transport podran establir nous títols d’integració prèvia comunicació a l’operador de les condicions d’expedició i ús, així com de les especificacions tècniques del títol per a la incorporació als sistemes de taquillatge. En tal cas, en els contractes de concessió de servei, les autoritats de transport fixaran la contraprestació a l’operador de manera que no s’alteren les condicions econòmiques inicials de prestació del contracte, a través d’un acord de cooperació o conveni de col·laboració, al qual se li donarà la preceptiva publicitat, respecte al que es preveu en la normativa bàsica estatal en matèria de contractació pública. Per a altres modalitats de contractació, s’estarà al que es dispose la normativa de contractació que els siga aplicable.

3. L’autoritat de transport revisarà les tarifes segons el que es disposa en la legislació vigent. A l’efecte d’aquesta revisió, no tindran la consideració de tarifa els mínims de percepció que, si escau, estigueren aprovats.
4. Les tarifes dels títols propis o integrats podran establir-se amb caràcter zonal, en relació amb la distància, o mitjançant un altre procediment que s’estime adequat. Seran públiques i no discriminatòries. Les autoritats de transport i els operadors, previ informe favorable de les primeres, podran subscriure acords de cooperació o convenis de col·laboració, segons siga procedent, amb altres òrgans administratius o amb diferents administracions amb la finalitat que determinats col·lectius amb condicions socials específiques tinguen reduccions en les tarifes percebudes. Tals acords fixaran les compensacions que permeten mantindre les condicions econòmiques inicials del contracte de servei públic de transport.»
i) En relació amb l’article 234, pel qual s’introdueix un apartat i en l’article 13.1 de la Llei 18/2018, de 13 de juliol, de la Generalitat, per al foment de la responsabilitat social, la Generalitat Valenciana es compromet a promoure la corresponent modificació legislativa de manera que aquest apartat quedarà redactat amb el tenor literal següent:

«i) Inclouran, sempre que en l’expedient es justifique tant l’oportunitat d’incloure aquest compromís com la seua compatibilitat amb els principis de lliure competència, vinculació amb l’objecte del contracte, proporcionalitat, no discriminació i lliure prestació de serveis, el compromís d’establir retribucions salarials als treballadors i treballadores superiors a les establides en el conveni col·lectiu sectorial i territorial per l’execució del contracte, en la forma que es determine en els plecs que regeixen la licitació».
Per raó de l’acord aconseguit, totes dues parts coincideixen a considerar resoltes les discrepàncies manifestades i conclosa la controvèrsia plantejada pel que fa als preceptes indicats en el punt II d’aquest acord.

Comunicar aquest acord al Tribunal Constitucional als efectes previstos en l’article 33.2 de la Llei orgànica 2/1979, de 3 d’octubre, del Tribunal Constitucional, així com inserir aquest acord en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

linea
Mapa web