ORDE 2/2013, de 7 de juny, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regula el procediment per a la jubilació forçosa, la prolongació de la permanència en el servici actiu i la jubilació voluntària del personal adscrit a les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat. [2013/6059]
(DOGV núm. 7042 de 10.06.2013) Ref. Base de dades 005639/2013
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 11.06.2013 Data de fi de vigència: 12.08.2014 Aquesta disposició afecta: Deroga: Aquesta disposició està afectada per: Derogada per: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria Sanitat Grup temàtic: Legislació, Ocupació pública Matèries: Sanitat Funció pública Descriptors: Temàtics: professió sanitària, administració del personal, condició de jubilació, funcionari , personal estatutari d'institucions sanitàries, personal de la Generalitat
ORDE 2/2013, de 7 de juny, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regula el procediment per a la jubilació forçosa, la prolongació de la permanència en el servici actiu i la jubilació voluntària del personal adscrit a les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat.
[2013/6059]
PREÀMBUL
Larticle 26 i la disposició transitòria sèptima de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de lEstatut Marc del Personal Estatutari dels Servicis de Salut (en avant, EM), van introduir innovacions importants en matèria de jubilació, que es traduïxen en la reducció de ledat de jubilació forçosa del personal estatutari de 70 anys a 65 anys. No obstant això, sestablixen uns supòsits que possibiliten, en determinades circumstàncies, prolongar la permanència en el servici actiu:
a) Larticle 26.3 de lEM preveu el cas en què es pot prorrogar el servici actiu a instància de la persona interessada quan en el moment de complir ledat de jubilació forçosa li falten sis anys o menys de cotització per a tindre dret a la pensió de jubilació. Esta pròrroga no pot prolongar-se més enllà del dia en què la persona interessada complete el temps de cotització necessari per a tindre dret a la pensió de jubilació, siga quin siga el seu import. La concessió de la pròrroga està supeditada al fet dacreditar que té la capacitat funcional necessària per a exercir la professió o realitzar les activitats corresponents al seu nomenament.
b) La disposició transitòria sèptima de lEM va establir un règim transitori de jubilació que permetia que el personal estatutari fix que a la entrada en vigor desta llei haguera complit els 60 anys dedat poguera prolongar ledat de jubilació, una vegada complits els 65 anys dedat, fins a aconseguir els 35 anys de cotització a la Seguretat Social, amb el límit de 70 anys dedat, sempre que quede acreditada la capacitat funcional necessària per a exercir la professió o exercir les funcions corresponents al seu nomenament. El dia 18 de desembre de 2008 va deixar de tindre vigència este supòsit de prolongació del servici actiu atés que ja han transcorregut cinc anys des de lentrada en vigor desta llei.
c) En el paràgraf segon de larticle 26 de lEM es preveu que la persona interessada puga sol·licitar prolongar la permanència en el servici actiu fins que complisca 70 anys dedat, sempre que quede acreditat que té la capacitat funcional per a exercir el lloc de treball. La pròrroga ha de ser autoritzada pel servici de salut depenent de les necessitats de lorganització, articulades en el marc dels plans dordenació de recursos humans definits en larticle 13 de lEM.
Basant-se en lesmentada normativa, les Instruccions de 3 dabril de 2006, del director gerent de lAgència Valenciana de Salut (AVS), van regular els casos i els procediments sobre la jubilació i la prolongació del servici actiu del personal estatutari de lAgència Valenciana de Salut, a compte de laprovació futura dun pla dordenació de recursos humans que determinara les necessitats de lorganització que shagueren de tindre en compte per a avaluar les sol·licituds de prolongació del servici actiu formulades a lempara del paràgraf segon de larticle 26.2 de lEM.
Encara que la relació jurídica estatutària és la situació preeminent en làmbit sanitari, hem de tindre en compte que també està adscrit i realitza la seua activitat en una institució sanitària personal funcionari de lAdministració de la Generalitat, la gestió del qual té atribuïda la Conselleria de Sanitat i que, per tant, es regix per la Llei 10/2010, de 9 de juliol, dOrdenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana (LOGFPV), atenent les disposicions reglamentàries específiques de desplegament desta dictades com a conseqüència de les peculiaritats pròpies deste àmbit (article 4.5), i correspon també a la Conselleria de Sanitat elaborar els instruments de planificació deste personal que haja daprovar el Consell (apartats 1.e i 2 de larticle 9 i article 45).
Larticle 63 de la LOGFPV establix que la jubilació forçosa dels funcionaris inclosos en el seu àmbit daplicació es declararà dofici en complir ledat legalment establida, amb la possibilitat que, a sol·licitud de linteressat, lAdministració resolga de forma motivada lacceptació o la denegació de prolongació de la permanència en el servici actiu, com a màxim fins que es complisquen els 70 anys dedat.
Així mateix, està adscrit i exercix la seua activitat en una institució sanitària, sota la potestat organitzativa i de gestió de la Conselleria de Sanitat, personal funcionari procedent de transferències de lEstat i de diverses corporacions locals, a què resultarà daplicació lEstatut Marc i la normativa que el desplega en els termes establits en larticle 2.3 de lEM.
La norma reguladora de les bases comunes del règim jurídic de tot el personal, estatutari i funcionari, nomenat anteriorment la Llei 7/2007, de 12 dabril, de lEstatut Bàsic de lEmpleat Públic (EBEP) disposa en larticle 67.3 que la jubilació forçosa es declararà dofici en complir el funcionari els seixanta-cinc anys dedat i que la prolongació de la permanència en el servici actiu com a màxim fins que es complisquen setanta anys dedat, a petició de linteressat, serà acceptada o denegada per ladministració pública competent de forma motivada.
Amb lentrada en vigor, el passat 1 de gener de 2013, de la Llei 27/2011, d1 dagost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de la Seguretat Social, que ha establit gradualment unes noves edats de jubilació i períodes de cotització fins a aconseguir els 67 anys, ledat de jubilació forçosa del personal estatutari i funcionari inclòs en el règim general de Seguretat Social ha de determinar-se actualment dacord amb la previsió de larticle 11.1 del Reial Decret Llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per a garantir lestabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat, que disposa que, amb independència de ledat legal de jubilació forçosa establida en larticle 67.3 de lEBEP, ledat de la jubilació forçosa del personal funcionari inclòs en el règim general de Seguretat Social serà, en tot cas, la que prevegen les normes reguladores de lesmentat règim per a laccés a la pensió de jubilació en la modalitat contributiva sense coeficient reductor per raó de ledat. Per tant, ledat de jubilació forçosa establida en 65 anys per larticle 67.3 de lEBEP serà daplicació als funcionaris inclosos en el règim de classes passives, en no haver sigut afectat per la Llei 27/2011, d1 dagost.
Daltra banda, la disposició derogatòria única del Reial Decret Llei 20/2012, de 13 de juliol, ha suprimit la modalitat de jubilació voluntària parcial dels funcionaris públics que sestablia en la lletra d) de lapartat 1 de larticle 67 de lEBEP i, per tant, la mateixa previsió establida en larticle 26.4 de lEM per al personal estatutari.
Larticle 63 de la LOGFPV sha adaptat a la nova normativa bàsica en matèria de jubilació dels funcionaris establida en lEBEP suprimint la modalitat de jubilació voluntària parcial, per mitjà del Decret Llei 6/2012, de 28 de setembre, del Consell, de desplegament i aplicació de les disposicions incloses en lesmentat Reial Decret Llei 20/2012, de 13 de juliol.
Com que els elements essencials de la jubilació estan regulats en els mateixos termes per al personal estatutari, per al personal funcionari de la Generalitat i per al personal funcionari transferit en les respectives lleis específiques daplicació, de conformitat amb els preceptes esmentats anteriorment, resultava procedent que tant el personal estatutari com el personal funcionari adscrit a les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat foren incorporats al mateix instrument tècnic dordenació del personal i, en conseqüència, des de la seua entrada en vigor, els foren aplicats els mateixos procediments per a la declaració de jubilació forçosa i, si és el cas, els mateixos supòsits determinants de la prolongació del servici actiu.
Per tant, en execució de les previsions normatives anteriorment exposades, sha aprovat el Pla dOrdenació de Recursos Humans de les institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat, que en lannex II establix les previsions oportunes en matèria de jubilació dels esmentats col·lectius que presten servicis en les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat. Segons la normativa assenyalada, la regla general i automàtica daplicació serà la jubilació forçosa del personal estatutari i funcionari quan complisca ledat legalment establida. Este acte declaratiu, reglat i obligat, està subjecte a dos excepcions: la que es basa en el fet de permetre al personal completar el període de cotització necessari per a tindre dret a pensió de jubilació, sempre que quede acreditada la seua capacitat psiquicofísica per a realitzar les activitats corresponents; i aquella altra que, a fi dafavorir una millor organització dels servicis públics, amb la sol·licitud prèvia de linteressat, permetrà prolongar la seua permanència en el servici actiu fins als 70 anys com a màxim, per mitjà de loportuna autorització administrativa, amb acreditació prèvia de la capacitat funcional necessària per a realitzar les activitats corresponents i sempre que hi haja una necessitat organitzativa i/o assistencial que ho justifique, la qual ha de fixar els criteris o els aspectes de caràcter organitzatiu i assistencial que shan de tindre en compte per a determinar en cada cas concret la concurrència o no desta necessitat.
Així, establit el marc substantiu de la matèria que ens ocupa pel Pla dOrdenació de Recursos Humans de les institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat, cal establir el procediment que permeta aplicar les previsions esmentades.
En virtut de tot el que sha expressat anteriorment, de conformitat amb el que establixen els articles 28.e) i 37 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, dacord amb les competències atribuïdes per la Llei 3/2003, de 6 de febrer, de la Generalitat, dOrdenació Sanitària de la Comunitat Valenciana i el Decret 191/2012, de 21 de desembre, del Consell, pel qual saprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat i es regulen els òrgans de gestió de lAgència Valenciana de Salut, i amb linforme previ de lAdvocacia General de la Generalitat Valenciana,
ORDENE
Article 1. Objecte i àmbit daplicació
1. Esta orde té per objecte la regulació dels procediments que shan de seguir per a la jubilació forçosa per compliment de ledat prevista legalment, per a la prolongació de la permanència en el servici actiu i per a la jubilació voluntària total del personal estatutari i funcionari que es trobe adscrit a les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat, de conformitat amb les respectives normes legals específiques daplicació a cada un dels esmentats col·lectius i de les previsions sobre esta matèria contingudes en lannex II del Pla dOrdenació de Recursos Humans del personal adscrit a les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat.
2. Així mateix, esta orde establix el procediment que permet que les resolucions per les quals es va autoritzar al personal estatutari la prolongació de la permanència en el servici actiu, per aplicació de la instrucció quinta de les Instruccions de 3 dabril de 2006, del director gerent de lAVS, que estaven condicionades a les especificacions dun pla dordenació de recursos humans, puguen ser novament valorades dacord amb les previsions sobre esta matèria contingudes en lannex II del Pla dOrdenació de Recursos Humans del personal adscrit a les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat.
3. El que disposa esta orde no serà daplicació als procediments per a la jubilació forçosa, per a la prolongació de la permanència en el servici actiu i per a la jubilació voluntària del personal funcionari de la Generalitat destinat en servicis centrals i direccions territorials de la Conselleria de Sanitat.
4. En tot allò que no preveu esta orde, serà daplicació el que disposa el títol VI de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Article 2. Òrgans competents
1. La resolució dels procediments de jubilació forçosa, dels procediments de prolongació de permanència en el servici actiu i les seues pròrrogues, i de jubilació voluntària correspondrà, per delegació del director gerent de lAgència Valenciana de Salut, als directors gerents dels departaments de Salut, al director del consorci, als directors dels hospitals de la Malva-rosa i Ontinyent, als dels hospitals datenció a crònics i de llarga estada, als comissionats i als altres directors de centres supradepartamentals o no departamentals, respecte al personal adscrit.
Les resolucions que es dicten en els esmentats procediments posen fi a la via administrativa. Els recursos administratius de reposició que shi interposen els resoldrà el director general de Recursos Humans de la Sanitat, per delegació del director gerent de lAgència Valenciana de Salut.
2. La iniciació i la resolució dels procediments de jubilació forçosa, així com la resolució dels procediments de prolongació de permanència en el servici actiu i les seues pròrrogues i de jubilació voluntària, correspondrà, per delegació del subsecretari de la Conselleria de Sanitat, als directors dels centres de Salut Pública, respecte al personal adscrit.
Les resolucions que es dicten en els esmentats procediments posen fi a la via administrativa. Els recursos administratius de reposició que shi interposen els resoldrà el director general de Recursos Humans de la Sanitat, per delegació del subsecretari de la Conselleria de Sanitat.
Article 3. Jubilació forçosa per compliment de ledat legalment establida
1. Els òrgans competents declararan la jubilació forçosa del personal estatutari i del personal funcionari inclòs en el règim general de la Seguretat Social en la data en què linteressat complisca ledat que es preveu en larticle 161.1.a) en relació amb la disposició transitòria vint del Reial Decret Legislatiu 1/1994, de 20 de juny, pel qual saprova el text refós de la Llei General de la Seguretat Social, per a laccés a la pensió de jubilació en la modalitat contributiva sense coeficient reductor per raó de ledat, o aquella edat que prevegen les normes reguladores de lesmentat règim en cada moment.
2. La jubilació forçosa del personal funcionari inclòs en el règim de classes passives la declararà lòrgan competent en la data en què linteressat complisca els 65 anys dedat, o aquella edat que prevegen les normes reguladores de lesmentat règim en cada moment.
Article 4. Procediment
1. Iniciació i instrucció
El procediment de jubilació forçosa per compliment de ledat legalment establida siniciarà per mitjà de comunicació al personal, la qual haurà de ser remesa amb tres mesos dantelació al compliment de ledat de jubilació forçosa determinada de conformitat amb larticle anterior.
La comunicació dinici del procediment enunciarà les opcions següents que, en cada cas, podrà exercir linteressat, per mitjà de la presentació de la corresponent sol·licitud; indicarà els terminis per a això, la documentació que cal adjuntar i el lloc, de conformitat amb el model inclòs en lannex desta orde:
a) Que la jubilació forçosa es faça efectiva en la data de compliment dels 65 anys dedat, per complir el període de cotització exigit per la legislació vigent en el corresponent exercici als efectes que li siga reconegut el dret a la pensió de jubilació sense coeficient reductor per raó de ledat.
b) Que la jubilació forçosa es faça efectiva en la data de compliment de ledat que en cada exercici corresponga als efectes que se li siga reconegut el dret a la pensió de jubilació sense coeficient reductor per raó de ledat.
c) La prolongació de la permanència en el servici actiu per adquisició de drets de pensió de jubilació, a lempara del que preveu lapartat 2.A de lannex II del Pla dOrdenació de Recursos Humans del personal adscrit a les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat.
d) La prolongació de la permanència en el servici actiu fins a, com a màxim, els 70 anys dedat, justificada en raons organitzatives i/o assistencials, a lempara del que preveu lapartat 2.B de lannex II del Pla dOrdenació de Recursos Humans del personal adscrit a les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat.
e) La suspensió del procediment de jubilació forçosa, per trobar-se linteressat en situació administrativa diferent de la dactiu, fins al moment en què sol·licite la reincorporació o el reingrés al servici actiu i, com a màxim, fins als 70 anys dedat.
Les opcions recollides en les lletres d) i e) no podran ser exercides pel personal estatutari i funcionari que, de conformitat amb la normativa vigent o que es dicte en el futur, pertanga a categories professionals declarades a extingir o ocupe places o llocs declarats a amortitzar, independentment del seu sistema de retribucions.
El personal funcionari inclòs en el règim de classes passives podrà exercir lopció recollida en la lletra c), a lempara del que establix larticle 28.2.a) del Reial Decret Legislatiu 670/1987, de 30 dabril, pel qual saprova el text refós de Llei de Classes Passives de lEstat.
2. Resolució
En funció de la sol·licitud formulada, la resolució que es comunicarà a linteressat ha de tindre el contingut següent:
a) En el cas que la sol·licitud presentada per linteressat siga la de les lletres a) i b) de lapartat anterior, es dictarà la corresponent resolució de jubilació forçosa, especificant la data en què es farà efectiva.
b) Quan linteressat sol·licite la prolongació de la permanència en el servici actiu per adquisició de drets de pensió de jubilació, de conformitat amb lapartat 2.A de lannex II del Pla dOrdenació de Recursos Humans de les institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat, es dictarà una resolució on serà declarada la suspensió del procediment de jubilació forçosa per compliment de ledat legalment establida i linici del corresponent procediment.
c) Quan linteressat sol·licite la prolongació de la permanència en el servici actiu, com a màxim fins als 70 anys dedat, justificada en raons organitzatives i/o assistencials, de conformitat amb lapartat 2.B de lannex II del Pla dOrdenació de Recursos Humans de les institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat, es dictarà una resolució on es declare la suspensió del procediment de jubilació forçosa per compliment de ledat legalment establida i linici del corresponent procediment.
d) Quan linteressat sol·licite la suspensió del procediment de jubilació forçosa, per trobar-se en situació administrativa diferent de la dactiu, es dictarà una resolució de suspensió del procediment de jubilació forçosa com a màxim fins al compliment dels 70 anys dedat, amb indicació que el procediment es declararà dofici en el moment en què sol·licite la reincorporació o el reingrés al servici actiu.
En el cas que linteressat no presente una sol·licitud o la presente fora del termini atorgat per a això, siga quina siga lopció que efectue, lòrgan competent dictarà una resolució de jubilació forçosa per compliment de ledat legalment establida, especificant la data en què es farà efectiva.
Article 5. Procediment de prolongació de permanència en el servici actiu motivada per ladquisició de drets de pensió, de conformitat amb lapartat 2.A de lannex II del Pla dOrdenació de Recursos Humans de les institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat
1. Iniciació i instrucció
Dictada la resolució de suspensió del procediment de jubilació forçosa per compliment de ledat legalment establida i dinici del procediment de prolongació de la permanència en el servici actiu per consolidació de drets de pensió, de conformitat amb lapartat 2.A de lannex del Pla dOrdenació de Recursos Humans de les institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat, lòrgan competent remetrà la sol·licitud de linteressat a la corresponent unitat perifèrica de prevenció de riscos laborals.
La Unitat Perifèrica de Prevenció de Riscos Laborals, en el termini màxim dun mes, ha emetre un informe, en sentit positiu o negatiu, respecte de la capacitat psiquicofísica del sol·licitant per a exercir la professió o realitzar les activitats corresponents al seu nomenament.
2. Resolució
Lòrgan competent resoldrà favorablement la sol·licitud quan linteressat acredite que, en el moment de complir ledat de jubilació forçosa legalment establida, li falten sis anys o menys per a tindre dret a pensió de jubilació, siga quin siga limport desta i la capacitat psiquicofísica necessària per a exercir la professió o les activitats pròpies del seu nomenament, segons linforme de la Unitat Perifèrica de Prevenció de Riscos Laborals, i indicarà expressament:
a) Que esta prolongació satorga per un període inicial dun any i que les possibles pròrrogues sestendran, com a màxim, fins a la data de compliment del període de cotització exigit per a causar pensió de jubilació.
b) Que esta prolongació i les possibles pròrrogues estan condicionades al manteniment de la capacitat psiquicofísica necessària per a exercir la professió o les activitats pròpies del seu nomenament.
c) La data de començament i finalització de la prolongació de la permanència en la situació de servici actiu.
d) En el cas que linteressat dispose dun nomenament de caràcter temporal, que lautorització de prolongació de la permanència en el servici actiu quedarà sense efectes abans de la data fins a la qual li ha sigut concedida si sobrevé alguna de les causes establides dextinció del nomenament temporal.
Lòrgan competent resoldrà desfavorablement la sol·licitud, i es procedirà a la declaració de jubilació forçosa per compliment de ledat legalment establida, per alguna de les causes següents:
a) No quedar acreditat que a linteressat, en el moment de complir ledat de jubilació forçosa legalment establida, li falten sis o menys anys de temps de cotització per a causar pensió de jubilació.
b) No resultar acreditat que linteressat té la capacitat psiquicofísica necessària per a exercir la professió o realitzar les activitats corresponents al seu nomenament, segons linforme de la Unitat Perifèrica de Prevenció de Riscos Laborals.
Article 6. Pròrrogues anuals
La prolongació de la permanència en el servici actiu inicialment atorgada pel període dun any, en el supòsit i pel procediment establit en larticle 5 anterior, podrà ser objecte de pròrroga anual per mitjà del corresponent procediment iniciat dofici, amb dos mesos dantelació a la data dacabament de la vigència de lanterior resolució de prolongació o pròrroga, amb els requisits i els condicionaments assenyalats en lesmentat article.
Article 7. Procediment per a la prolongació de la permanència en el servici actiu justificada en raons organitzatives i/o assistencials, de conformitat amb lapartat 2.B de lannex II del Pla dOrdenació de Recursos Humans de la Conselleria de Sanitat
1. Iniciació i instrucció
Dictada la resolució de suspensió del procediment de jubilació forçosa per compliment de ledat legalment establida i dinici del procediment de prolongació de la permanència en el servici actiu, de conformitat amb lapartat 2.B de lannex II del Pla dOrdenació de Recursos Humans de les institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat, lòrgan competent remetrà la sol·licitud de linteressat a la corresponent unitat perifèrica de prevenció de riscos laborals.
La Unitat Perifèrica de Prevenció de Riscos Laborals, en el termini màxim dun mes, emetrà un informe, en sentit positiu o negatiu, respecte de la capacitat psiquicofísica del sol·licitant per a exercir la professió o realitzar les activitats corresponents al seu nomenament.
Si este informe és negatiu, el procediment acabarà amb la declaració de jubilació forçosa per compliment de ledat legalment establida.
Si este informe és positiu, la direcció del centre valorarà la sol·licitud a fi de determinar si concorren necessitats organitzatives i/o assistencials que justifiquen lautorització, seguint els criteris següents:
a) La necessitat de mantindre la cobertura del lloc ocupat, la conveniència de la seua amortització o la decisió de fer front amb este recurs a una altra necessitat assistencial que es considera prioritària.
b) La previsió de substitució de linteressat, per al qual shaurà de valorar no sols la categoria professional a què pertanga, sinó també el contingut funcional del lloc que exercisca, així com la possibilitat de fidelització o promoció interna daltres professionals.
c) El valor qualitatiu del treball exercit per linteressat, és a dir, la seua implicació en els objectius fixats per lorganització i el rendiment o els resultats obtinguts i, si és el cas, labsentisme observat durant els tres últims anys immediatament anteriors a la data de la sol·licitud.
2. Resolució
Lòrgan competent autoritzarà la sol·licitud de prolongació de la permanència en el servici actiu, per entendre que hi ha necessitats organitzatives i/o assistencials que ho justifiquen, en els casos següents :
a) Quan de lesmentada valoració es concloga que, sent necessari mantindre la cobertura del lloc, hi ha una impossibilitat de substitució de linteressat.
b) Quan desta valoració es concloga que, sent necessari mantindre la cobertura del lloc i, fins i tot, resultant factible la substitució de linteressat, del valor qualitatiu del treball exercit per este es deduïsca una trajectòria especialment meritòria.
En este cas, la resolució indicarà expressament:
a) Que la prolongació de la permanència en el servici actiu satorga per un període inicial dun any, prorrogable anualment a instància de linteressat, i com a màxim fins a ledat de 70 anys, de conformitat amb el procediment establit en els articles anteriors.
b) La data de començament i acabament de la prolongació de la permanència en la situació de servici actiu.
c) En el cas que linteressat dispose dun nomenament de caràcter temporal, que lautorització de prolongació de la permanència en servici actiu o les seues pròrrogues quedarà sense efectes abans de la data fins a la qual li van ser concedides si sobrevé alguna de les causes establides dextinció del nomenament temporal.
Lòrgan competent denegarà la sol·licitud, i es procedirà a la declaració de jubilació forçosa per compliment de ledat legalment establida, quan no quede acreditada lexistència les necessitats organitzatives o assistencials que justifiquen la prolongació, de conformitat amb els criteris assenyalats en lapartat 1 deste article.
Article 8. Pròrrogues anuals
La prolongació de la permanència en el servici actiu inicialment atorgada pel període dun any, en el supòsit i pel procediment establit en larticle 7 anterior, podrà ser objecte de pròrroga anual a instància de linteressat amb els requisits i els condicionaments assenyalats en lesmentat article.
La instància lhaurà de presentar linteressat amb dos mesos dantelació a la data dacabament de la vigència de lanterior resolució de prolongació o pròrroga. Lòrgan competent resoldrà la jubilació forçosa de linteressat si este no presenta la sol·licitud o la presenta transcorregut este termini.
Article 9. Acabament de la prolongació de la permanència en el servici actiu o les seues pròrrogues per causes sobrevingudes
No obstant haver-se concedit i estar vigent la prolongació de permanència en el servici actiu o les seues pròrrogues, en els supòsits i pels procediments establits en els articles anteriors, quan concórreguen circumstàncies sobrevingudes que generen dubtes sobre la capacitat fisicopsíquica de la persona interessada, siniciarà dofici el corresponent procediment que acabarà amb la declaració de jubilació forçosa en el cas que la corresponent unitat perifèrica de prevenció de riscos laborals emeta un informe negatiu sobre este punt.
Article 10. Finalització de la prolongació de la permanència en el servici actiu o les seues pròrrogues a instàncies de linteressat
Les persones interessades a les quals shaja concedit la prolongació de la permanència en el servici actiu o les seues pròrrogues, en els supòsits i pels procediments establits en els articles anteriors, podran posar-hi fi comunicant a lòrgan competent la data prevista per a la seua jubilació amb una antelació mínima de quinze dies.
Article 11. Jubilació voluntària total
El personal inclòs en làmbit daplicació desta orde que posseïsca els requisits establits en la normativa reguladora del corresponent règim de Seguretat Social podrà optar per la jubilació voluntària total. En este cas, la sol·licitud que a este efecte formule li serà acceptada de forma expressa, i serà dictada la corresponent resolució de jubilació voluntària total amb lacreditació prèvia del compliment dels esmentats requisits, per mitjà de certificat o de resolució administrativa emesos per lòrgan competent per al reconeixement del dret a la pensió de jubilació.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES
Primera. Expedients de jubilació forçosa del personal estatutari que actualment es troba en període de prolongació del servici actiu
Amb lentrada en vigor desta orde, els òrgans competents iniciaran dofici un expedient de jubilació forçosa al personal estatutari que actualment es trobe en període de prolongació de permanència en el servici actiu autoritzada en virtut del que disposa larticle 26.2 de lEM, dacord amb la instrucció quinta de les Instruccions de 3 dabril de 2006, del director gerent de lAVS, ja que estaven condicionades a les especificacions dun futur pla dordenació de recursos humans, de manera que siguen valorades novament de conformitat amb les especificacions assenyalades en lapartat 2 B) de lannex II del Pla dOrdenació de Recursos Humans i larticle 7 desta orde.
Lexpedient podrà acabar bé amb una nova autorització amb els requisits i condicions assenyalats en larticle 7 desta orde, bé amb la declaració de jubilació forçosa.
En tot cas, lexpedient finalitzarà amb la jubilació forçosa en els casos de personal estatutari en període de prolongació voluntària de permanència en el servici actiu que pertanga a categories professionals declarades a extingir o ocupe places o llocs declarats a amortitzar, independentment del seu sistema de retribucions.
Segona. Autoritzacions de prolongació de la permanència en el servici actiu que no hagen iniciat lefectivitat
Amb lentrada en vigor desta orde, les autoritzacions de prolongació de permanència en el servici actiu atorgades a personal estatutari, en virtut de larticle 26.2 de lEstatut Marc, dacord amb el que establix la mencionada instrucció quinta de les Instruccions de 3 dabril de 2006, del director gerent de lAVS, que no hagueren iniciat la seua efectivitat, ja que estaven condicionades a les especificacions dun futur pla dordenació de recursos humans, de manera que siguen valorades novament de conformitat amb les especificacions assenyalades en lapartat 2.B de lannex II del Pla dOrdenació de Recursos Humans i larticle 7 desta orde.
La nova valoració podrà finalitzar bé amb una nova autorització amb els requisits i les condicions assenyalats en larticle 7 desta orde, bé amb la declaració de jubilació forçosa.
En tot cas, es dictarà una resolució de jubilació forçosa en els supòsits de personal estatutari en període de prolongació de permanència en el servici actiu pertanyent a categories professionals declarades a extingir o ocupe places o llocs declarats a amortitzar, independentment del seu sistema de retribucions.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. Incidència econòmica
Laplicació i posterior desplegament desta orde no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de gasto assignats a la conselleria competent quant a la matèria, i en tot cas haurà de ser atés amb els mitjans personals i materials de la conselleria esmentada.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Pèrdua defecte
Queden sense efecte les Instruccions de 3 dabril de 2006, del director gerent de lAgència Valenciana de Salut, que van regular els casos i els procediments sobre jubilació i prolongació del servici actiu del personal estatutari de lAgència Valenciana de Salut.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Habilitacions
Sautoritza el director gerent de lAgència Valenciana de Salut a dictar totes les instruccions que siguen necessàries per al compliment del que disposa esta orde.
Segona. Entrada en vigor
Esta orde entra en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
Esta orde sexposarà en els taulers danuncis de tots els centres i institucions sanitàries i haurà de ser objecte de la major difusió possible.
València, 7 de juny de 2013
El conseller de Sanitat,
MANUEL LLOMBART FUERTES