DECRET 49/2020 de 17 d'abril, del Consell, d'aprovació del Reglament Orgànic i Funcional de l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl (EVHA). [2020/3118]
(DOGV núm. 8801 de 29.04.2020) Ref. Base de dades 003347/2020
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 30.04.2020 Aquesta disposició afecta: Deroga: Aquesta disposició està afectada per: Modificada per: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica Grup temàtic: Legislació Matèries: Organització de l'administració Descriptors: Temàtics: reglament intern, administració regional, organització administrativa , X legislatura, Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, monografies
DECRET 49/2020 de 17 d'abril, del Consell, d'aprovació del Reglament Orgànic i Funcional de l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl (EVHA). [2020/3118]
Índex
Capítol I. Naturalesa i funcions
Article 1. Naturalesa i règim jurídic
Article 2. Funcions
Capítol II. Organització
Article 3. Òrgans
Article 4. La Presidència
Article 5. El Consell de direcció. Composició
Article 6. Competències del Consell de direcció
Article 7. Règim jurídic del Consell de direcció
Article 8. La Direcció general
Capítol III. Estructura organitzativa
Article 9. Organització
Article 10. Auditoria interna
Capítol IV. Personal
Article 11. Règim jurídic del personal
Article 12. El personal funcionari que presta serveis en lentitat
Article 13. El personal laboral propi de lentitat
Article 14. Relació de llocs de treball
Article 15. Règim retributiu
Capítol V. Recursos i règim econòmic.
Article 16. Recursos econòmics
Article 17. Règim pressupostari
Article 18. Control financer i comptabilitat
Article 19. La supervisió i control econòmic financer
Capítol VI. Contractació
Article 20. Règim de contractació
Article 21. Consideració de mitjà propi
Article 22. Abast de la consideració de mitjà propi
Capítol VII. Règim patrimonial
Article 23. Patrimoni propi
Article 24. Béns adscrits
Disposició addicional.
Única. Incidència pressupostària
Disposició derogatòria.
Única. Derogació normativa
Disposicions finals.
Primera. Habilitació normativa
Segona. Entrada en vigor.
El procés de reestructuració i racionalització del sector públic de la Generalitat, iniciat amb el Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, es va plasmar en el Decret llei 7/2012, de 19 doctubre, del Consell, de mesures de reestructuració i racionalització del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat, aprovat després com a Llei 1/2013, de 21 de maig, de la Generalitat, de mesures de reestructuració i racionalització del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat.
Mitjançant les esmentades disposicions normatives es va produir la modificació de la denominació i finalitats de lEns Gestor de Transports i Ports de la Generalitat (dara en avant GTP), que va passar a denominar-se Entitat dinfraestructures de la Generalitat (dara en avant EIGE), la qual va assumir a més, per virtut de la mateixa disposició legal, els àmbits competencials de lInstitut Valencià dHabitatge, SA (dara en avant IVVSA), que va quedar extingit sense liquidació; assumint així mateix posteriorment EIGE, per virtut de noves disposicions legals, determinats àmbits competencials de lAgència Valenciana de Mobilitat (dara en avant AVM) i de lextinta Ràdio Televisió Valenciana (dara en avant RTVV).
Mitjançant Decret 6/2013, de 4 de gener, del Consell, es va aprovar el Reglament dOrganització i Funcionament dEIGE, hui Entitat Valenciana dHabitatge i Sòl (EVHA) en la qual com sha exposat, shavien integrat les entitats anteriorment citadas, establint-se, en conseqüència en el seu article 2, com a funcions dEIGE, totes les funcions que venien desenvolupant les entitats que en ella shavien integrat.
Així EIGE incorporava a diferents entitats i societats del sector públic: IVVSA, GTP, AVM i personal dRTVV encarregat de la gestió de la xarxa de comunicacions.
Posteriorment a tot això es van aprovar diferents normes legals en virtut de les quals es va disposar:
El traspàs a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) del personal de manteniment dinfraestructures ferroviàries
El traspàs del personal provinent de lAVM a lEntitat Metropolitana de Transports.
El traspàs del personal provinent dRTVV a una societat de nova creació dependent de la nova Agència de Seguretat.
Totes aquestes modificacions legislatives van suposar la necessitat de modificar lobjecte social i finalitats de lEntitat, així com la seua denominació, la qual cosa es va dur a terme mitjançant laprovació de la Llei 21/2017, de 28 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i dorganització de la Generalitat, en virtut de la qual EIGE va passar a denominar-se Entitat Valenciana dHabitatge i Sòl (EVHA) aconseguint-se a més amb la citada modificació legislativa:
Duna part la clarificació de lobjecte social de lentitat.
En efecte, es feia necessari modificar lobjecte social de lEntitat a fi dadaptar-ho a les modificacions legislatives que shavien anat produint amb posterioritat a laprovació de la Llei 1/2013; modificacions legislatives a les quals ja sha fet referència i que van ser les següents:
a) La cessió de la condició dadministrador dinfraestructures ferroviàries dEIGE, actualment EVHA, a FGV de conformitat amb el que es disposa en lOrdre 2/2016, de 15 de febrer, de la Conselleria dHabitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori per la qual es va aprovar el catàleg dinfraestructures ferroviàries i tramviàries de la Generalitat i la seua adscripció a lefecte de la seua administració.
b) La creació per Llei de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera de la Generalitat de lAutoritat de Transports Metropolità de València, que assumiria les competències que EIGE, hui EVHA, havia assumit a lextinció de AVM
c) La creació per la Llei 4/2017, de la Generalitat per la qual es crea lAgència Valenciana de Seguretat i Resposta a les emergències, duna societat mercantil de la Generalitat que té per únic objecte la gestió i comercialització de les xarxes i serveis de telecomunicacions titularitat de la Generalitat que es determinen, dacord amb la legislació vigent; societat a la qual sadscriuria el personal laboral i a la qual correspondria la gestió i custòdia de la xarxa que sestableix en lapartat 6 de la disposició transitòria tercera de la Llei 1/2013, i que havia assumit EIGE, hui EVHA.
Duna altra part lestabliment duna sèrie de mecanismes de millora en la gestió.
a) En efecte, amb lobjecte dassegurar una adequada transparència en la gestió, es va establir en lesmentada norma legal que el control de les actuacions de lentitat sinstrumentarà a través del corresponent contracte-programa a subscriure entre la Generalitat i EVHA amb subjecció al que es disposa en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions de la Generalitat; contracte-programa que hauria de ser objecte daprovació pel Consell.
b) Adscripció a EVHA de la totalitat del patrimoni de promoció pública dhabitatge i sòl de la Generalitat, la qual cosa suposava el reconeixement per disposició legal de les facultats dadministració, conservació, defensa i millora de lesmentat patrimoni, en concordança amb el que es disposa en la Llei 14/2003, de 10 dabril, de Patrimoni de la Generalitat. Aquest patrimoni era linclòs en lOrdre de 2 de novembre de 1988 conjunta de les Conselleries dEconomia i Hisenda i Obres Publiques, Urbanisme i Transports (modificada posteriorment per una altra en 2011), per la qual es detallava el patrimoni de promoció pública de lhabitatge de la Generalitat, la gestió i ladministració de la qual satribuïa a lextint IVVSA; ordre que va ser dictada en desenvolupament del Decret 118/1988, de 21 de juliol, del Consell de la Generalitat per la qual es va atribuir a lextint IVVSA la gestió i administració del patrimoni de promoció pública de la Generalitat constituït pels habitatges, locals comercials, terrenys residencials i altres edificacions complementàries pertanyents a aquest, així com les accions, obligacions i altres drets reals i de crèdit que es deriven dell.
El temps transcorregut des de laprovació del Decret pel qual saprova el Reglament dOrganització i Funcionament dEIGE i les modificacions legislatives que des de llavors shan produït, unit a la recent creació de la Vicepresidència Segona i Conselleria dHabitatge i Arquitectura Bioclimàtica per Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el número i la denominació de les conselleries i les seues atribucions i la posterior aprovació dels Decrets 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual sestableix lestructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat i del Decret 240/2019, de 25 doctubre, del Consell, daprovació del Reglament Orgànic i Funcional de la Vicepresidència segona i Conselleria dHabitatge i Arquitectura Bioclimàtica, converteix en imprescindible laprovació dun nou decret regulador del Reglament dOrganització i Funcionament dEVHA.
El decret que ara saprova estableix les funcions, estructura organitzativa, composició i atribucions dels òrgans de EVHA i lestructura organitzativa i règim jurídic del seu personal en aplicació i desenvolupament dallò que disposa la Llei 21/2017, de 28 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i dorganització de la Generalitat, la qual atorga a EVHA el caràcter dentitat pública empresarial de la Generalitat, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat dobrar per al compliment de les seues finalitats. Així mateix el reglament regula els recursos financers i el règim econòmic, contractual i patrimonial al qual queda sotmesa lentitat.
És per això que aquesta norma sadequa als principis de bona regulació recollits en larticle 129 de la Llei 39/2015, en la mesura en què aquesta iniciativa reglamentària sadequa als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència.
La seua adequació als principis de necessitat i eficàcia es justifica en la mesura en què la mateixa persegueix les finalitats que amb total claredat shan exposat al llarg daquest preàmbul i es constitueix com linstrument més adequat per a garantir la seua consecució; justificant-se la seua adequació al principi de proporcionalitat en contindre la regulació imprescindible per a atendre les necessitats a cobrir amb la norma, constituint el mitjà adequat i suficient per a desenvolupar els mandats continguts en les disposicions legals anteriorment esmentades.
També sadequa al principi de seguretat jurídica emmarcant-se en lordenament jurídic vigent al qual completa i desenvolupa; generant un marc normatiu estable i predictible per a les administracions públiques i la ciutadania; adequant-se al principi det transparència en dotar de certitud i claredat a la matèria regulada, possibilitant laccés universal i actualitzat al funcionament de lEntitat Valenciana dHabitatge i Sòl, els seus òrgans de govern, funcionament daquests, funcions que desenvolupa i recursos dels quals disposa per al compliment daquestes; responent també al principi deficiència en la mesura en què racionalitza la gestió dels recursos públics.
A aquest efecte el text està integrat per set capítols, una disposició addicional, una disposició derogatòria i dues disposicions finals
En virtut daixò, de conformitat amb el que sestableix en larticle 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta del vicepresident segon i conseller dHabitatge i Arquitectura Bioclimàtica, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i prèvia deliberació del Consell en la reunió de 17 de abril de 2020,
DECRETE
Capítol I
Naturalesa i funcions
Article 1. Naturalesa i règim jurídic
1. LEntitat Valenciana dHabitatge i Sòl és una entitat pública empresarial de les previstes en larticle 155.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
2. Lentitat gaudirà de personalitat jurídica pròpia i plena capacitat dobrar per al compliment de les seues finalitats, quedant adscrita a la conselleria amb competències en habitatge.
3. Lentitat es regeix pel que sestableix en el capítol XIX de la Llei 16/2003, de 17 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i dorganització de la Generalitat, en la seua redacció donada per la Llei 21/2017, de 28 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i dorganització de la Generalitat, la Llei 1/2013, de 21 de maig, de mesures de reestructuració i racionalització del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat, en el present reglament de funcionament i altres disposicions que ho desenvolupen, així com per la normativa específica en matèria de sector públic empresarial, especialment, pel Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional.
4. Lentitat es regirà per lordenament jurídic privat, excepte en la formació dels seus òrgans, en lexercici de les potestats administratives que se li atribuïsquen, per a les quals quedarà subjecte al que es disposa en la Llei 39/2015, d1 doctubre, de procediment administratiu comú i en els aspectes específicament regulats per a les mateixes en la Llei 1/2015, en el seu reglament dorganització i funcionament, i en la legislació pressupostària.
Article 2. Funcions
Corresponen a lEntitat Valenciana dHabitatge i Sòl les següents funcions:
a) La construcció i rehabilitació dhabitatges protegits així com ladquisició dhabitatges en projecte, en execució i acabats i ladjudicació i contractació de tota classe dobres, estudis i projectes precisos per a la construcció i rehabilitació dhabitatges en la Comunitat Valenciana dacord amb els seus plans dactuació, així com ladministració, conservació i alienació dels habitatges adquirits, construïts o rehabilitats.
b) Ladquisició de sòl per qualssevol dels procediments legalment establits a fi de dur a terme actuacions o programes previstos en matèria dhabitatge per la Generalitat així com la gestió daquest. A aquest efecte lEntitat podrà ostentar la condició de beneficiària de lexpropiació.
c) La participació en processos urbanístics per a urbanitzar sòl destinat a lobtenció dhabitatges protegits i en les operacions de remodelació de barris, quan ho requerisquen els programes aprovats pel Consell i sense perjudici de les competències atribuïdes a la conselleria amb competències en habitatge.
d) La gestió, conservació, manteniment, explotació i custòdia dels béns que li hagen sigut adscrits o ladministració dels quals li haja sigut atribuïda per la normativa vigent.
e) La redacció, adjudicació i contractació de tota classe destudis, projectes i obres per a la construcció i rehabilitació dhabitatges protegits en làmbit de la Comunitat Valenciana així com per a la conservació, manteniment i explotació dels béns contemplats en lapartat d anterior.
f) La redacció i gestió dels instruments de planejament precisos per a lexecució de programes amb destinació a actuacions urbanitzadores que fomenten lhabitatge social.
g) La realització de treballs denquesta, valoració, codificació i classificació del patrimoni públic de sòl de la Generalitat per a la formació del seu inventari en els termes establits per la normativa aplicable.
h) La gestió, administració, explotació i arrendament no financer dhabitatges de titularitat de lEntitat Valenciana dHabitatge i Sòl o de tercers així com la gestió i administració de promocions dhabitatges protegits en règim de lloguer daltres promotors públics que convinguen la seua gestió i administració amb lEntitat Valenciana dHabitatge i Sòl i loferta i posada en el mercat dhabitatges privats que li siguen cedits per a destinar-los al lloguer social.
i) La gestió i administració del patrimoni públic dhabitatge de titularitat de la Generalitat en els termes expressats en la legislació vigent o en els convenis que subscriga amb lAdministració de la Generalitat.
La gestió i administració del patrimoni públic dhabitatge de titularitat de la Generalitat a què es refereix el paràgraf anterior sinstrumentarà a través del corresponent contracte-programa que se subscriurà entre la Generalitat, a través de la conselleria competent en habitatge i lentiitat mateixa, i haurà de ser aprovat pel Consell, a proposta de la conselleria dadscripció, previ informe favorable de la conselleria o conselleries amb competència en les matèries dhisenda i de sector públic.
El contracte-programa haurà de subjectar-se al que es disposa en lart. 55 de la Llei 1/2015, i a la legislació aplicable en matèria dhabitatge en la Comunitat Valenciana.
Capítol II
Organització
Article 3. Organs
Els òrgans de lentitat són:
1. La Presidència
2. El Consell de direcció
3. La Direcció general
Article 4. La Presidència
1. La Presidència de lentitat, que al seu torn, ho serà del Consell de direcció, correspondrà a la persona titular de la seua conselleria dadscripció.
2. Corresponen a la Presidència les següents atribucions:
a) Ostentar la representació de lentitat
b) Exercir lalta direcció i govern de lentitat
c) Conferir i revocar poders generals i especials a persones determinades tant físiques com jurídiques, públiques o privades, per als assumptes en què fora necessari el seu atorgament.
d) Autoritzar linici daccions judicials o extrajudicials en nom de lEntitat i que a la mateixa corresponguen així com lautorització per a desistir de procediments iniciats i per a laplanament enfront de les demandes formulades de contrari.
e) Exercir les facultats com a òrgan de contractació de lentitat, sense perjudici de les preceptives autoritzacions i el deure de subministrament dinformació, previstos en la normativa vigent i en conseqüència celebrar els actes i contractes que siguen necessaris o convenients per a la realització de les finalitats pròpies de lEntitat i dur a terme tota classe de negocis i operacions pròpies del seu tràfic jurídic i destinats a tal fi.
f) Coordinar les línies generals de funcionament de lentitat
g) Convocar, fixar lordre del dia, presidir i moderar les sessions del Consell de direcció
h) Autoritzar amb la seua signatura, juntament amb la persona que ostente la Secretaria, les actes aprovades de les sessions del Consell de direcció i la certificació dels acords o extrems continguts en les actes.
i) Recabar, si ho estima oportú, el parer del Consell de direcció sobre qualsevol aspecte relacionat amb lentitat i el seu funcionament.
j) La resolució de les reclamacions formulades en matèria de responsabilitat patrimonial de les administracions públiques.
k) En general, i de la forma més àmplia possible, exercir totes aquelles atribucions que possibiliten el millor desenvolupament de les finalitats de lentitat.
3. En tot cas, correspon a la persona titular de la Presidència lexercici de les potestats administratives que lentitat tinga atribuïdes, sense perjudici de les que corresponguen a la persona titular de la Secretaria del Consell de direcció.
4. En els supòsits de vacant, absència, malaltia o impediment legítim, suplirà a a la persona titular de la Presidència la persona que designe el Consell de direcció dentre els seus membres i, en defecte daixò, la persona de major edat que ocupe una vocalia.
5. La Presidència podrà delegar, amb caràcter permanent o temporal, determinades atribucions en la Vicepresidència del Consell de direcció.
Article 5. El Consell de direcció. Composició
1. El Consell de direcció és lòrgan col·legiat de govern i control de lentitat
2. Estarà integrat per:
a) El President o la Presidenta del Consell de direcció, que recaurà en la persona titular de la Presidència de lentitat.
b) La Vicepresidència del Consell de direcció, que recaurà en la persona titular de la Secretaria autonòmica competent en habitatge.
c) Les vocalies següents:
1r. La persona titular de la direcció general competent en matèria dhabitatge i regeneració urbana
2n. La persona titular de la direcció general competent en emergència habitacional, funció social de lhabitatge i segregació urbana.
3r. La persona titular de la direcció general competent en transports i logística.
4t. Una persona en representació de la conselleria amb competències en sector públic empresarial, designada pel seu titular i amb rang mínim de director o directora general
5é. Una persona en representació de la conselleria competent en hisenda, designada pel seu titular i amb rang mínim de director o directora general.
6é La persona titular de la direcció general competent en política territorial i paisatge.
7é La persona titular de la direcció general competent en urbanisme.
8é. La persona titular de la Secretaria Autonòmica amb competències en atenció primària i polítiques inclusives.
d) El Secretari o la Secretària del Consell que serà la persona titular de la sotssecretaria de la conselleria dadscripció.
3. A les reunions del Consell de direcció assistiran, amb veu però sense vot, la persona titular de la Direcció General de lEntitat i una persona en representació de lAdvocacia General de la Generalitat en tasques dassessorament.
4. Les designacions de persones membres del Consell de direcció es realitzaran procurant atendre el principi de presència equilibrada de dones i homes, de conformitat amb el que es disposa en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i en la disposició addicional novena de la Llei 1/2013.
Article 6. Competències del Consell de direcció
1. Al Consell de direcció li correspon exercir quantes facultats i poders, en general, siguen precisos per al compliment de les finalitats de lEntitat. En particular, se li atribueixen les següents competències:
a) Definir les directrius generals i les línies dactuació de lentitat.
b) Aprovar, a proposta de la Direcció General, el pla anual dactivitats de lentitat així com les modificacions daquest.
c) Aprovar, a proposta de la Direcció General, i elevar a la seua conselleria dadscripció, la proposta de pressupost.
d) Aprovar els estats dexecució del pressupost, la memòria i els comptes anuals de lentitat i linforme relatiu al compliment de les obligacions de caràcter economicofinancer que assumeix lentitat per raó de la seua pertinença al sector públic.
e) Exercir ladministració, gestió, defensa, conservació i millora de la totalitat del patrimoni propietat de lEntitat Valenciana dHabitatge i Sòl així com dels béns i drets patrimonials o demanials adscrits o que puguen adscriures a lentitat.
f) Autoritzar i atorgar les autoritzacions docupació temporal així com les concessions sobre béns de domini públic que es troben adscrits o puguen adscriures a lEntitat.
g) Lautorització, en els casos en què procedisca, de la participació de lentitat en altres entitats de caràcter públic o privat.
h) Lautorització de la subscripció de convenis, amb entitats de caràcter públic o privat, sense perjudici de les autoritzacions que procedisquen conformement amb allò disposat en el Decret 176/2014, de 10 doctubre, del Consell, pel qual es regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre.
i) Disposar dels fons i béns socials, reclamar-los, percebrels i cobrar-los don procedisca i convinga als interessos socials; constituir i cancel·lar depòsits; establir, mobilitzar i tancar comptes corrents bancaris, de crèdit o de qualsevol altra índole; retirar metàl·lic o valors en general; realitzar tota classe doperacions bancàries amb entitats espanyoles o estrangeres inclosos la banca oficial; disposar de fons de la societat; lliurar, endossar, avalar, acceptar, negociar, protestar i pagar lletres de canvi i efectes de comerç, i realitzar, en suma, totes les operacions pròpies del tràfic bancari i mercantil sense cap limitació.
j) Aprovar, a proposta de la Direcció General, lorganització funcional i les directrius bàsiques en matèria de recursos humans de lentitat, incloent laprovació de les relacions de llocs de treball i el règim de retribució del personal propi de lentitat, dins de les limitacions legals i pressupostàries, en particular de les previstes en els articles 18 a 20 del Decret llei 1/2011.
k) Determinar anualment, a proposta de la Direcció General, les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que han de proveir-se mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés, per a la seua inclusió en la corresponent oferta docupació pública.
l) Laprovació de la convocatòria de proves dadmissió per a la selecció del personal propi al servei de lentitat i les de provisió dels llocs de treball en aquesta.
m) Laprovació, regulació, i desenvolupament de lorganigrama i de lorganització interna de lentitat a partir del present reglament.
n) Laprovació de les propostes de col·laboració públic privada que requeriran informe preceptiu de la secretaria autonòmica amb competències en matèria en sector públic empresarial.
o) Prendre raó de tots els contractes laborals subscrits des de la celebració de lúltim Consell, així com autoritzar, amb caràcter previ els contractes laborals dalta direcció que, en el seu cas, es vagen a celebrar per lentitat.
2. La present relació és merament enunciativa i no limita, en cap manera, les àmplies facultats que gaudeix el Consell de direcció per a governar, gestionar, dirigir i administrar lEntitat sense altres excepcions que les assenyalades en la Llei i en el present Reglament.
Article 7. Règim jurídic del Consell de direcció
1. El Consell de direcció es reunirà en sessió ordinària, com a mínim cada tres mesos. La convocatòria es realitzarà per la Presidència del Consell de direcció, mitjançant qualsevol mitjà del qual quede constància de la seua recepció, fent constar lordre del dia i almenys amb tres dies dantelació, excepte en casos durgència apreciada per la Presidència del Consell de direcció.
La convocatòria urgent haurà de ser notificada amb almenys 24 hores dantelació, sent necessària que aquesta urgència siga ratificada a linici de la sessió per majoria de les persones que siguen membres del Consell de direcció.
2. El Consell de direcció quedarà vàlidament constituït quan més de la meitat de les persones que siguen membres daquest, en exercici, es troben presents o representats en la reunió.
Les persones membres del Consell de direcció podran atorgar la seua representació per a les reunions del mateix en qualsevol altra persona membre del Consell de direcció. La representació es farà constar per mitjà descrit dirigit a la Presidència del Consell de direcció subscrit per la persona representada.
3. Els acords del Consell de direcció, sadoptaran per majoria simple de les persones membres del Consell de direcció presents o representades en la reunió. La Presidència tindrà vot de qualitat per a dirimir els empats. Els acords del Consell de direcció es portaran a un llibre dactes i seran signats per la Presidència i la Secretaria del Consell. Les certificacions daquestes actes seran lliurades per la Secretaria amb el vistiplau de la Presidència del Consell.
No obstant lanterior, els acords relatius a larticle 6.j hauran dacompanyar-se dels informes previs i preceptius previstos en les lleis anuals de pressupostos.
4. El Consell de direcció podrà adoptar acords en sessions celebrades mitjançant dispositius telemàtics bidireccionals, sempre que cap de les persones membres del Consell sopose a aquest procediment, disposen de mitjans necessaris per a això i es reconeguen recíprocament, la qual cosa haurà dexpressar-se en lacta del Consell i en la certificació dels acords que sexpedisca. En tal cas, la sessió del Consell es considerarà única
5. Ladopció dacords per correu electrònic o correspondència o per qualsevol altre mitjà que garantisca lautenticitat del vot i sense sessió, serà admesa només quan cap persona membre del Consell sopose a aquest procediment. La remissió del vot per escrit i lacceptació podran ser remeses per mitjà de correu electrònic.
6. En tot el no regulat expressament en aquest reglament, serà daplicació supletòria el que es disposa en matèria dòrgans col·legiats pel capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d1 doctubre de règim jurídic del sector públic.
Article 8. La Direcció General
1. Lentitat comptarà amb un director o directora general que es contractarà, previ acord del Consell de direcció, a proposta de la presidencia, amb plena adequació al que es preveu en larticle 19 del Decret llei 1/2011, i en el Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat.
2. Correspon a la Direcció General lexercici de les següents funcions:
a) La direcció i gestió ordinàries de lactivitat de lentitat.
b) La execució dels acords del Consell de direcció
c) Lelaboració del Pla anual dactivitats de lentitat, la proposta de pressupost per a cada exercici i les modificacions daquest, així com lestat dexecució del pressupost, memòria, comptes anuals i un informe relatiu al compliment de les obligacions de caràcter economicofinancer que assumeix lentitat per raó de la seua pertinença al sector públic a fi delevar-los al Consell de direcció per a la seua aprovació.
d) Proposar al Consell de direcció els criteris que han de regir el desenvolupament dels processos selectius del personal laboral propi de lentitat derivats de loferta docupació pública, de conformitat amb la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, dordenació i gestió de la funció pública valenciana.
e) Lexecució dels processos selectius derivats de loferta docupació pública, així com la contractació i acomiadament del personal laboral propi de lentitat, tot això sense perjudici del que sestableix en lapartat j de larticle 6.
f) La prefectura del personal, així com lelaboració de la relació de llocs de treball del personal laboral propi de lentitat per a la seua aprovació pel Consell de direcció.
g) La gestió econòmica i financera i el control tècnic i administratiu dels serveis. Així com la gestió dels eventuals cobraments que tinga pendent lentitat.
h) Qualssevol altres atribucions que li siguen conferides o delegades per la Presidència o el Consell de direcció.
Capítol III
Estructura organitzativa
Article 9. Organització
1. Lentitat sorganitzarà en subdireccions, aprovades pel Consell de direcció, a proposta de la persona titular de la Direcció General, concorde al que es preveu en la normativa vigent.
2. La gestió de lentitat estarà integrada pels diversos serveis i resta dunitats administratives que aprove el Consell de direcció a proposta de la Direcció General, les quals es cobriran per personal laboral propi de lEntitat.
Article 10. Auditoria interna
De conformitat amb la disposició addicional dècima de la Llei 1/2013, lentitat comptarà amb una persona que exercisca les funcions dauditoria interna, que seran les establides en larticle 9 del Decret llei 1/2011, i que sexerciran amb independència en el si de lens, informant el Consell de direcció.
Tot el personal de lentitat estarà obligat a col·laborar amb la persona que exercisca les funcions dauditoria interna i a subministrar-li tota la informació que sol·licite. En cas de discrepància amb els seus informes, la Direcció General elevarà les seues al·legacions al Consell de direcció.
La persona que exercisca les funcions dauditoria interna exercirà les seues funcions amb independència en el si de lens, informant lòrgan de govern col·legiat daquest, sense perjudici de les instruccions que puguen rebre de la conselleria competent en sector públic empresarial.
Capítol IV
Personal
Article 11. Règim jurídic del personal
1. Lentitat podrà comptar amb personal funcionari i laboral en els termes previstos en la legislació de funció pública i es regirà, amb caràcter general, per les normes de dret administratiu o laboral que siguen aplicables.
2. De conformitat amb el que sestableix en larticle 18.2. del Decret llei 1/2011, lentitat no podrà tindre al seu servei personal eventual.
Article 12. El personal funcionari que presta serveis en lentitat
El personal funcionari adscrit a lentitat es regirà per la normativa en matèria de funció pública. Els llocs de treball de naturalesa funcionarial, així com les persones que els ocupen i les relacions de llocs de treball, seran gestionats per lòrgan directiu competent en matèria de funció pública de la Generalitat, sense perjudici que la gestió ordinària del personal corresponga a la Direcció General de lEntitat Valenciana dHabitatge i Sòl.
Article 13. El personal laboral propi de lentitat
1. El personal laboral propi de lentitat es regirà per el dret laboral, les normes convencionalment aplicables, la normativa sobre règim econòmic financer del sector públic empresarial, les disposicions de les successives lleis de pressupostos i a més els seran aplicables les previsions de lEstatut Bàsic de lEmpleat públic i de la legislació de la funció pública valenciana que així ho dispose expressament.
2. La selecció del personal laboral fix, en execució de loferta docupació anual, es realitzarà mitjançant els sistemes selectius i amb els requisits establits per a aquest personal en la normativa en matèria de funció pública. Quan resulte aplicable, la valoració de la fase de concurs serà proporcionada i, en cap cas, la seua puntuació determinarà per si sola el resultat del procediment.
3. La selecció del personal laboral temporal haurà de respectar els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat, mitjançant la constitució de borses docupació temporal vinculades al desenvolupament dels procediments selectius als quals es refereix lapartat anterior.
4. La contractació de personal laboral fix o temporal sefectuarà en règim de dret laboral comú, havent de formalitzar-se el contracte per escrit.
5. En el cas de personal laboral temporal, el contracte podrà formalitzar-se en qualsevol de les modalitats de contractació de duració determinada previstes en la legislació aplicable
Article 14. Relació de llocs de treball
Anualment es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació de llocs de treball de lentitat
Article 15. Règim retributiu
1. El personal funcionari que preste serveis en lentitat se sotmetrà al règim retributiu establit en la normativa vigent en matèria de funció pública i en les lleis anuals de pressupostos de la Generalitat.
2. El règim retributiu del personal laboral sajustarà a les previsions contingudes en les successives lleis de pressupostos de la Generalitat
Capítol V
Recursos i règim econòmic
Article 16. Recursos econòmics
1. Els recursos econòmics de lEntitat Valenciana dHabitatge i Sòl estaran integrats per:
a) Els que obtinga tant per la gestió del seu patrimoni propi com per la gestió del patrimoni de promoció pública dhabitatge i sòl pertanyent a la Generalitat que se li adscriu i que està constituït pels habitatges, locals comercials, terrenys i altres edificacions complementàries pertanyents a aquest, així com els provinents de la gestió i administració del patrimoni públic de sòl de la Generalitat.
b) Els que deriven del contracte-programa de conformitat amb el que es disposa en aquest article.
c) Els ingressos que obtinga per la realització dactivitats pròpies del seu objecte.
d) Les aportacions i subvencions que pogueren efectuar al seu favor les diferents administracions públiques
e) Els fons de la Unió Europea que li puguen ser assignats.
f) Els recursos obtinguts mitjançant operacions dendeutament que poguera concertar, el límit anual del qual serà fixat en les lleis de pressupostos de la Generalitat.
g) Qualssevol altre ingrés que obtinga dacord amb el que es preveu en aquest article o en les normes reglamentàries que la desenvolupen.
2. Els recursos de lEntitat Valenciana dHabitatge i Sòl podran ser alienats,gravats i cedits per acord de lòrgan superior de govern de lEntitat, de conformitat amb el que es disposa en lart. 95 de la Llei 14/2003, de 10 dabril, de Patrimoni de la Generalitat.
Article 17. Règim pressupostari
1. El règim pressupostari de lentitat sajustarà al que sestableix per a les entitats públiques empresarials en la Llei 1/2015, i a les previsions de les lleis de pressupostos de la Generalitat.
2. El pressupost de lentitat haurà de formular-se dacord amb els principis establits en la Llei orgànica 2/2012, de 27 dabril, destabilitat pressupostària i sostenibilitat financera i en la Llei 1/2015.
3. La proposta de pressupost, una vegada aprovada pel Consell de direcció, serà remesa a la conselleria a la qual es trobe adscrita, per a la seua posterior elevació a la vonselleria competent en hisenda, a lefecte de la seua integració en el Pressupost de la Generalitat, i això sense perjudici de les competències assignades a la conselleria competent en sector públic empresarial.
Article 18. Control financer i comptabilitat
1. El control financer de lentitat sefectuarà dacord amb el que estableix la Llei 1/2015, sense perjudici de la possibilitat que sadopten les mesures addicionals de control previstes.
2. La comptabilitat sajustarà a les normes aplicables al sector públic empresarial de la Generalitat.
Article 19. La supervisió i control econòmic financer
Lentitat se sotmetrà a la supervisió i control economicofinancer previst en la normativa vigent en matèria de sector públic empresarial. A tals efectes haurà daportar i subministrar quanta documentació i informació li siga requerida per la conselleria competent en sector públic empresarial.
Capítol VI
Contractació
Article 20. Règim de contractació
Als efectes previstos en la legislació vigent en matèria de contractació del sector públic, lentitat tindrà la consideració dAdministració Pública.
Article 21. Consideració de mitjà propi
Lentitat, com mitjà propi instrumental i servei tècnic de lAdministració de la Generalitat i dels seus organismes i entitats de dret públic està obligada a fer els treballs que aquests li encomanen, en làmbit de les seues competències.
Article 22. Abast de la consideració de mitjà propi
1. Lentitat podrà requerir, en les seues actuacions obligatòries anteriors, la col·laboració dempresaris particulars, de conformitat amb el que es disposa en la normativa de contractes del sector públic.
2. Lentitat no podrà participar en els procediments dadjudicació de contractes convocats per lAdministració de la Generalitat. No obstant això, quan no concórrega cap licitador podrà encarregar-se-li lexecució de lactivitat objecte de licitació pública.
3. Limport de les actuacions, treballs i estudis realitzats per mitjà de lentitat es determinarà aplicant a les unitats executades les tarifes corresponents que hauran de ser aprovades per la conselleria que tinga atribuïdes les competències en habitatge. Aquestes tarifes es calcularan de manera que representen els costos reals de realització, i la seua aplicació a les unitats produïdes servirà de justificant de la inversió o dels serveis realitzats.
Quan determinades unitats no tinguen aprovada la seua tarifa, el seu cost podrà valorar-se a partir del corresponent al dels elements simples que integren altres unitats amb tarifa aprovada i que també formen part de la unitat de què es tracte. En el cas que tampoc puga aplicar-se el procediment descrit anteriorment, el seu cost serà el que figure en el pressupost aprovat per lòrgan competent.
En tots dos casos, els costos així determinats tindran el caràcter de tarifa, tenint validesa solament per a lencàrrec a què es referisquen.
4. Els contractes que lentitat haja de concertar per a lexecució de les activitats expressades sadjudicaran mitjançant laplicació del procediment establit a aquest efecte en la normativa vigent en matèria de contractació del sector públic, i altres normes de desenvolupament.
Capítol VII
Règim patrimonial
Article 23. Patrimoni propi
1. Lentitat podrà adquirir béns i drets a títol onerós i gratuït, posseir i arrendar béns i drets de qualsevol classe.
2. Les competències relatives a ladquisició a títol onerós de béns immobles, així com per a celebrar contractes en matèria darrendament, corresponen a lòrgan rector de lorganisme que lexercirà previ informe favorable de la conselleria competent en patrimoni.
Article 24. Béns adscrits
LEntitat Valenciana dHabitatge i Sòl té adscrit per disposició legal la totalitat del patrimoni de promoció pública dhabitatge i sòl de la Generalitat, constituït pels habitatges, locals comercials, terrenys i altres edificacions complementàries pertanyents a aquest. Sense perjudici daixò, podran aadscriures a lentitat qualssevol altres béns i drets de la Generalitat necessaris per al desenvolupament de les seues funcions.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. Incidència pressupostària
Laplicació i posterior desenvolupament daquest decret no podrà suposar un increment de despesa en el pressupost consolidat de la Generalitat.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació normativa
Queda expressament derogat el Decret 6/2013, de 4 de gener, pel qual es va aprovar el Reglament dOrganització i Funcionament de lEntitat dInfraestructures de la Generalitat.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Habilitació normativa
Se faculta a les persones titulars de les conselleries amb competències en matèria dhabitatge, sector públic, patrimoni i hisenda per a adoptar les mesures necessàries i dictar quantes disposicions exigisca laplicació i execució daquest decret en les seues respectives competències.
Segona. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 17 dabril de 2020
El president de la Generalitat
XIMO PUIG i FERRER
El vicepresident segon i conseller dHabitatge
i Arquitectura Bioclimàtica,
RUBÉN MARTÍNEZ DALMAU