Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 49/2020 de 17 d'abril, del Consell, d'aprovació del Reglament Orgànic i Funcional de l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl (EVHA). [2020/3118]

(DOGV núm. 8801 de 29.04.2020) Ref. Base de dades 003347/2020

DECRET 49/2020 de 17 d'abril, del Consell, d'aprovació del Reglament Orgànic i Funcional de l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl (EVHA). [2020/3118]
Índex
Capítol I. Naturalesa i funcions
Article 1. Naturalesa i règim jurídic
Article 2. Funcions
Capítol II. Organització
Article 3. Òrgans
Article 4. La Presidència
Article 5. El Consell de direcció. Composició
Article 6. Competències del Consell de direcció
Article 7. Règim jurídic del Consell de direcció
Article 8. La Direcció general
Capítol III. Estructura organitzativa
Article 9. Organització
Article 10. Auditoria interna
Capítol IV. Personal
Article 11. Règim jurídic del personal
Article 12. El personal funcionari que presta serveis en l’entitat

Article 13. El personal laboral propi de l’entitat
Article 14. Relació de llocs de treball
Article 15. Règim retributiu
Capítol V. Recursos i règim econòmic.
Article 16. Recursos econòmics
Article 17. Règim pressupostari
Article 18. Control financer i comptabilitat
Article 19. La supervisió i control econòmic financer
Capítol VI. Contractació
Article 20. Règim de contractació
Article 21. Consideració de mitjà propi
Article 22. Abast de la consideració de mitjà propi
Capítol VII. Règim patrimonial
Article 23. Patrimoni propi
Article 24. Béns adscrits
Disposició addicional.
Única. Incidència pressupostària
Disposició derogatòria.
Única. Derogació normativa
Disposicions finals.
Primera. Habilitació normativa
Segona. Entrada en vigor.


El procés de reestructuració i racionalització del sector públic de la Generalitat, iniciat amb el Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, es va plasmar en el Decret llei 7/2012, de 19 d’octubre, del Consell, de mesures de reestructuració i racionalització del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat, aprovat després com a Llei 1/2013, de 21 de maig, de la Generalitat, de mesures de reestructuració i racionalització del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat.

Mitjançant les esmentades disposicions normatives es va produir la modificació de la denominació i finalitats de l’Ens Gestor de Transports i Ports de la Generalitat (d’ara en avant GTP), que va passar a denominar-se Entitat d’infraestructures de la Generalitat (d’ara en avant EIGE), la qual va assumir a més, per virtut de la mateixa disposició legal, els àmbits competencials de l’Institut Valencià d’Habitatge, SA (d’ara en avant IVVSA), que va quedar extingit sense liquidació; assumint així mateix posteriorment EIGE, per virtut de noves disposicions legals, determinats àmbits competencials de l’Agència Valenciana de Mobilitat (d’ara en avant AVM) i de l’extinta Ràdio Televisió Valenciana (d’ara en avant RTVV).
Mitjançant Decret 6/2013, de 4 de gener, del Consell, es va aprovar el Reglament d’Organització i Funcionament d’EIGE, hui Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVHA) en la qual com s’ha exposat, s’havien integrat les entitats anteriorment citadas, establint-se, en conseqüència en el seu article 2, com a funcions d’EIGE, totes les funcions que venien desenvolupant les entitats que en ella s’havien integrat.

Així EIGE incorporava a diferents entitats i societats del sector públic: IVVSA, GTP, AVM i personal d’RTVV encarregat de la gestió de la xarxa de comunicacions.
Posteriorment a tot això es van aprovar diferents normes legals en virtut de les quals es va disposar:
– El traspàs a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) del personal de manteniment d’infraestructures ferroviàries
– El traspàs del personal provinent de l’AVM a l’Entitat Metropolitana de Transports.
– El traspàs del personal provinent d’RTVV a una societat de nova creació dependent de la nova Agència de Seguretat.
Totes aquestes modificacions legislatives van suposar la necessitat de modificar l’objecte social i finalitats de l’Entitat, així com la seua denominació, la qual cosa es va dur a terme mitjançant l’aprovació de la Llei 21/2017, de 28 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d’organització de la Generalitat, en virtut de la qual EIGE va passar a denominar-se Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVHA) aconseguint-se a més amb la citada modificació legislativa:
– D’una part la clarificació de l’objecte social de l’entitat.
En efecte, es feia necessari modificar l’objecte social de l’Entitat a fi d’adaptar-ho a les modificacions legislatives que s’havien anat produint amb posterioritat a l’aprovació de la Llei 1/2013; modificacions legislatives a les quals ja s’ha fet referència i que van ser les següents:

a) La cessió de la condició d’administrador d’infraestructures ferroviàries d’EIGE, actualment EVHA, a FGV de conformitat amb el que es disposa en l’Ordre 2/2016, de 15 de febrer, de la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori per la qual es va aprovar el catàleg d’infraestructures ferroviàries i tramviàries de la Generalitat i la seua adscripció a l’efecte de la seua administració.
b) La creació per Llei de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera de la Generalitat de l’Autoritat de Transports Metropolità de València, que assumiria les competències que EIGE, hui EVHA, havia assumit a l’extinció de AVM
c) La creació per la Llei 4/2017, de la Generalitat per la qual es crea l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les emergències, d’una societat mercantil de la Generalitat que té per únic objecte la gestió i comercialització de les xarxes i serveis de telecomunicacions titularitat de la Generalitat que es determinen, d’acord amb la legislació vigent; societat a la qual s’adscriuria el personal laboral i a la qual correspondria la gestió i custòdia de la xarxa que s’estableix en l’apartat 6 de la disposició transitòria tercera de la Llei 1/2013, i que havia assumit EIGE, hui EVHA.
– D’una altra part l’establiment d’una sèrie de mecanismes de millora en la gestió.
a) En efecte, amb l’objecte d’assegurar una adequada transparència en la gestió, es va establir en l’esmentada norma legal que el control de les actuacions de l’entitat s’instrumentarà a través del corresponent contracte-programa a subscriure entre la Generalitat i EVHA amb subjecció al que es disposa en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions de la Generalitat; contracte-programa que hauria de ser objecte d’aprovació pel Consell.

b) Adscripció a EVHA de la totalitat del patrimoni de promoció pública d’habitatge i sòl de la Generalitat, la qual cosa suposava el reconeixement per disposició legal de les facultats d’administració, conservació, defensa i millora de l’esmentat patrimoni, en concordança amb el que es disposa en la Llei 14/2003, de 10 d’abril, de Patrimoni de la Generalitat. Aquest patrimoni era l’inclòs en l’Ordre de 2 de novembre de 1988 conjunta de les Conselleries d’Economia i Hisenda i Obres Publiques, Urbanisme i Transports (modificada posteriorment per una altra en 2011), per la qual es detallava el patrimoni de promoció pública de l’habitatge de la Generalitat, la gestió i l’administració de la qual s’atribuïa a l’extint IVVSA; ordre que va ser dictada en desenvolupament del Decret 118/1988, de 21 de juliol, del Consell de la Generalitat per la qual es va atribuir a l’extint IVVSA la gestió i administració del patrimoni de promoció pública de la Generalitat constituït pels habitatges, locals comercials, terrenys residencials i altres edificacions complementàries pertanyents a aquest, així com les accions, obligacions i altres drets reals i de crèdit que es deriven d’ell.
El temps transcorregut des de l’aprovació del Decret pel qual s’aprova el Reglament d’Organització i Funcionament d’EIGE i les modificacions legislatives que des de llavors s’han produït, unit a la recent creació de la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica per Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el número i la denominació de les conselleries i les seues atribucions i la posterior aprovació dels Decrets 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat i del Decret 240/2019, de 25 d’octubre, del Consell, d’aprovació del Reglament Orgànic i Funcional de la Vicepresidència segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, converteix en imprescindible l’aprovació d’un nou decret regulador del Reglament d’Organització i Funcionament d’EVHA.

El decret que ara s’aprova estableix les funcions, estructura organitzativa, composició i atribucions dels òrgans de EVHA i l’estructura organitzativa i règim jurídic del seu personal en aplicació i desenvolupament d’allò que disposa la Llei 21/2017, de 28 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d’organització de la Generalitat, la qual atorga a EVHA el caràcter d’entitat pública empresarial de la Generalitat, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d’obrar per al compliment de les seues finalitats. Així mateix el reglament regula els recursos financers i el règim econòmic, contractual i patrimonial al qual queda sotmesa l’entitat.
És per això que aquesta norma s’adequa als principis de bona regulació recollits en l’article 129 de la Llei 39/2015, en la mesura en què aquesta iniciativa reglamentària s’adequa als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència.

La seua adequació als principis de necessitat i eficàcia es justifica en la mesura en què la mateixa persegueix les finalitats que amb total claredat s’han exposat al llarg d’aquest preàmbul i es constitueix com l’instrument més adequat per a garantir la seua consecució; justificant-se la seua adequació al principi de proporcionalitat en contindre la regulació imprescindible per a atendre les necessitats a cobrir amb la norma, constituint el mitjà adequat i suficient per a desenvolupar els mandats continguts en les disposicions legals anteriorment esmentades.
També s’adequa al principi de seguretat jurídica emmarcant-se en l’ordenament jurídic vigent al qual completa i desenvolupa; generant un marc normatiu estable i predictible per a les administracions públiques i la ciutadania; adequant-se al principi det transparència en dotar de certitud i claredat a la matèria regulada, possibilitant l’accés universal i actualitzat al funcionament de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl, els seus òrgans de govern, funcionament d’aquests, funcions que desenvolupa i recursos dels quals disposa per al compliment d’aquestes; responent també al principi d’eficiència en la mesura en què racionalitza la gestió dels recursos públics.

A aquest efecte el text està integrat per set capítols, una disposició addicional, una disposició derogatòria i dues disposicions finals
En virtut d’això, de conformitat amb el que s’estableix en l’article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta del vicepresident segon i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i prèvia deliberació del Consell en la reunió de 17 de abril de 2020,


DECRETE

Capítol I
Naturalesa i funcions

Article 1. Naturalesa i règim jurídic
1. L’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl és una entitat pública empresarial de les previstes en l’article 155.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
2. L’entitat gaudirà de personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d’obrar per al compliment de les seues finalitats, quedant adscrita a la conselleria amb competències en habitatge.
3. L’entitat es regeix pel que s’estableix en el capítol XIX de la Llei 16/2003, de 17 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d’organització de la Generalitat, en la seua redacció donada per la Llei 21/2017, de 28 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d’organització de la Generalitat, la Llei 1/2013, de 21 de maig, de mesures de reestructuració i racionalització del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat, en el present reglament de funcionament i altres disposicions que ho desenvolupen, així com per la normativa específica en matèria de sector públic empresarial, especialment, pel Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional.
4. L’entitat es regirà per l’ordenament jurídic privat, excepte en la formació dels seus òrgans, en l’exercici de les potestats administratives que se li atribuïsquen, per a les quals quedarà subjecte al que es disposa en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú i en els aspectes específicament regulats per a les mateixes en la Llei 1/2015, en el seu reglament d’organització i funcionament, i en la legislació pressupostària.

Article 2. Funcions
Corresponen a l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl les següents funcions:
a) La construcció i rehabilitació d’habitatges protegits així com l’adquisició d’habitatges en projecte, en execució i acabats i l’adjudicació i contractació de tota classe d’obres, estudis i projectes precisos per a la construcció i rehabilitació d’habitatges en la Comunitat Valenciana d’acord amb els seus plans d’actuació, així com l’administració, conservació i alienació dels habitatges adquirits, construïts o rehabilitats.

b) L’adquisició de sòl per qualssevol dels procediments legalment establits a fi de dur a terme actuacions o programes previstos en matèria d’habitatge per la Generalitat així com la gestió d’aquest. A aquest efecte l’Entitat podrà ostentar la condició de beneficiària de l’expropiació.

c) La participació en processos urbanístics per a urbanitzar sòl destinat a l’obtenció d’habitatges protegits i en les operacions de remodelació de barris, quan ho requerisquen els programes aprovats pel Consell i sense perjudici de les competències atribuïdes a la conselleria amb competències en habitatge.
d) La gestió, conservació, manteniment, explotació i custòdia dels béns que li hagen sigut adscrits o l’administració dels quals li haja sigut atribuïda per la normativa vigent.
e) La redacció, adjudicació i contractació de tota classe d’estudis, projectes i obres per a la construcció i rehabilitació d’habitatges protegits en l’àmbit de la Comunitat Valenciana així com per a la conservació, manteniment i explotació dels béns contemplats en l’apartat d anterior.
f) La redacció i gestió dels instruments de planejament precisos per a l’execució de programes amb destinació a actuacions urbanitzadores que fomenten l’habitatge social.
g) La realització de treballs d’enquesta, valoració, codificació i classificació del patrimoni públic de sòl de la Generalitat per a la formació del seu inventari en els termes establits per la normativa aplicable.

h) La gestió, administració, explotació i arrendament no financer d’habitatges de titularitat de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl o de tercers així com la gestió i administració de promocions d’habitatges protegits en règim de lloguer d’altres promotors públics que convinguen la seua gestió i administració amb l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl i l’oferta i posada en el mercat d’habitatges privats que li siguen cedits per a destinar-los al lloguer social.

i) La gestió i administració del patrimoni públic d’habitatge de titularitat de la Generalitat en els termes expressats en la legislació vigent o en els convenis que subscriga amb l’Administració de la Generalitat.

La gestió i administració del patrimoni públic d’habitatge de titularitat de la Generalitat a què es refereix el paràgraf anterior s’instrumentarà a través del corresponent contracte-programa que se subscriurà entre la Generalitat, a través de la conselleria competent en habitatge i l’entiitat mateixa, i haurà de ser aprovat pel Consell, a proposta de la conselleria d’adscripció, previ informe favorable de la conselleria o conselleries amb competència en les matèries d’hisenda i de sector públic.
El contracte-programa haurà de subjectar-se al que es disposa en l’art. 55 de la Llei 1/2015, i a la legislació aplicable en matèria d’habitatge en la Comunitat Valenciana.


Capítol II
Organització

Article 3. Organs
Els òrgans de l’entitat són:
1. La Presidència
2. El Consell de direcció
3. La Direcció general

Article 4. La Presidència
1. La Presidència de l’entitat, que al seu torn, ho serà del Consell de direcció, correspondrà a la persona titular de la seua conselleria d’adscripció.
2. Corresponen a la Presidència les següents atribucions:
a) Ostentar la representació de l’entitat
b) Exercir l’alta direcció i govern de l’entitat
c) Conferir i revocar poders generals i especials a persones determinades tant físiques com jurídiques, públiques o privades, per als assumptes en què fora necessari el seu atorgament.
d) Autoritzar l’inici d’accions judicials o extrajudicials en nom de l’Entitat i que a la mateixa corresponguen així com l’autorització per a desistir de procediments iniciats i per a l’aplanament enfront de les demandes formulades de contrari.
e) Exercir les facultats com a òrgan de contractació de l’entitat, sense perjudici de les preceptives autoritzacions i el deure de subministrament d’informació, previstos en la normativa vigent i en conseqüència celebrar els actes i contractes que siguen necessaris o convenients per a la realització de les finalitats pròpies de l’Entitat i dur a terme tota classe de negocis i operacions pròpies del seu tràfic jurídic i destinats a tal fi.
f) Coordinar les línies generals de funcionament de l’entitat
g) Convocar, fixar l’ordre del dia, presidir i moderar les sessions del Consell de direcció
h) Autoritzar amb la seua signatura, juntament amb la persona que ostente la Secretaria, les actes aprovades de les sessions del Consell de direcció i la certificació dels acords o extrems continguts en les actes.
i) Recabar, si ho estima oportú, el parer del Consell de direcció sobre qualsevol aspecte relacionat amb l’entitat i el seu funcionament.

j) La resolució de les reclamacions formulades en matèria de responsabilitat patrimonial de les administracions públiques.
k) En general, i de la forma més àmplia possible, exercir totes aquelles atribucions que possibiliten el millor desenvolupament de les finalitats de l’entitat.
3. En tot cas, correspon a la persona titular de la Presidència l’exercici de les potestats administratives que l’entitat tinga atribuïdes, sense perjudici de les que corresponguen a la persona titular de la Secretaria del Consell de direcció.
4. En els supòsits de vacant, absència, malaltia o impediment legítim, suplirà a a la persona titular de la Presidència la persona que designe el Consell de direcció d’entre els seus membres i, en defecte d’això, la persona de major edat que ocupe una vocalia.
5. La Presidència podrà delegar, amb caràcter permanent o temporal, determinades atribucions en la Vicepresidència del Consell de direcció.

Article 5. El Consell de direcció. Composició
1. El Consell de direcció és l’òrgan col·legiat de govern i control de l’entitat
2. Estarà integrat per:
a) El President o la Presidenta del Consell de direcció, que recaurà en la persona titular de la Presidència de l’entitat.
b) La Vicepresidència del Consell de direcció, que recaurà en la persona titular de la Secretaria autonòmica competent en habitatge.
c) Les vocalies següents:
1r. La persona titular de la direcció general competent en matèria d’habitatge i regeneració urbana
2n. La persona titular de la direcció general competent en emergència habitacional, funció social de l’habitatge i segregació urbana.
3r. La persona titular de la direcció general competent en transports i logística.
4t. Una persona en representació de la conselleria amb competències en sector públic empresarial, designada pel seu titular i amb rang mínim de director o directora general
5é. Una persona en representació de la conselleria competent en hisenda, designada pel seu titular i amb rang mínim de director o directora general.
6é La persona titular de la direcció general competent en política territorial i paisatge.
7é La persona titular de la direcció general competent en urbanisme.
8é. La persona titular de la Secretaria Autonòmica amb competències en atenció primària i polítiques inclusives.
d) El Secretari o la Secretària del Consell que serà la persona titular de la sotssecretaria de la conselleria d’adscripció.

3. A les reunions del Consell de direcció assistiran, amb veu però sense vot, la persona titular de la Direcció General de l’Entitat i una persona en representació de l’Advocacia General de la Generalitat en tasques d’assessorament.
4. Les designacions de persones membres del Consell de direcció es realitzaran procurant atendre el principi de presència equilibrada de dones i homes, de conformitat amb el que es disposa en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i en la disposició addicional novena de la Llei 1/2013.

Article 6. Competències del Consell de direcció
1. Al Consell de direcció li correspon exercir quantes facultats i poders, en general, siguen precisos per al compliment de les finalitats de l’Entitat. En particular, se li atribueixen les següents competències:
a) Definir les directrius generals i les línies d’actuació de l’entitat.

b) Aprovar, a proposta de la Direcció General, el pla anual d’activitats de l’entitat així com les modificacions d’aquest.
c) Aprovar, a proposta de la Direcció General, i elevar a la seua conselleria d’adscripció, la proposta de pressupost.
d) Aprovar els estats d’execució del pressupost, la memòria i els comptes anuals de l’entitat i l’informe relatiu al compliment de les obligacions de caràcter economicofinancer que assumeix l’entitat per raó de la seua pertinença al sector públic.
e) Exercir l’administració, gestió, defensa, conservació i millora de la totalitat del patrimoni propietat de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl així com dels béns i drets patrimonials o demanials adscrits o que puguen adscriure’s a l’entitat.
f) Autoritzar i atorgar les autoritzacions d’ocupació temporal així com les concessions sobre béns de domini públic que es troben adscrits o puguen adscriure’s a l’Entitat.
g) L’autorització, en els casos en què procedisca, de la participació de l’entitat en altres entitats de caràcter públic o privat.
h) L’autorització de la subscripció de convenis, amb entitats de caràcter públic o privat, sense perjudici de les autoritzacions que procedisquen conformement amb allò disposat en el Decret 176/2014, de 10 d’octubre, del Consell, pel qual es regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre.
i) Disposar dels fons i béns socials, reclamar-los, percebre’ls i cobrar-los d’on procedisca i convinga als interessos socials; constituir i cancel·lar depòsits; establir, mobilitzar i tancar comptes corrents bancaris, de crèdit o de qualsevol altra índole; retirar metàl·lic o valors en general; realitzar tota classe d’operacions bancàries amb entitats espanyoles o estrangeres inclosos la banca oficial; disposar de fons de la societat; lliurar, endossar, avalar, acceptar, negociar, protestar i pagar lletres de canvi i efectes de comerç, i realitzar, en suma, totes les operacions pròpies del tràfic bancari i mercantil sense cap limitació.
j) Aprovar, a proposta de la Direcció General, l’organització funcional i les directrius bàsiques en matèria de recursos humans de l’entitat, incloent l’aprovació de les relacions de llocs de treball i el règim de retribució del personal propi de l’entitat, dins de les limitacions legals i pressupostàries, en particular de les previstes en els articles 18 a 20 del Decret llei 1/2011.
k) Determinar anualment, a proposta de la Direcció General, les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que han de proveir-se mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés, per a la seua inclusió en la corresponent oferta d’ocupació pública.
l) L’aprovació de la convocatòria de proves d’admissió per a la selecció del personal propi al servei de l’entitat i les de provisió dels llocs de treball en aquesta.
m) L’aprovació, regulació, i desenvolupament de l’organigrama i de l’organització interna de l’entitat a partir del present reglament.
n) L’aprovació de les propostes de col·laboració públic privada que requeriran informe preceptiu de la secretaria autonòmica amb competències en matèria en sector públic empresarial.
o) Prendre raó de tots els contractes laborals subscrits des de la celebració de l’últim Consell, així com autoritzar, amb caràcter previ els contractes laborals d’alta direcció que, en el seu cas, es vagen a celebrar per l’entitat.
2. La present relació és merament enunciativa i no limita, en cap manera, les àmplies facultats que gaudeix el Consell de direcció per a governar, gestionar, dirigir i administrar l’Entitat sense altres excepcions que les assenyalades en la Llei i en el present Reglament.

Article 7. Règim jurídic del Consell de direcció
1. El Consell de direcció es reunirà en sessió ordinària, com a mínim cada tres mesos. La convocatòria es realitzarà per la Presidència del Consell de direcció, mitjançant qualsevol mitjà del qual quede constància de la seua recepció, fent constar l’ordre del dia i almenys amb tres dies d’antelació, excepte en casos d’urgència apreciada per la Presidència del Consell de direcció.
La convocatòria urgent haurà de ser notificada amb almenys 24 hores d’antelació, sent necessària que aquesta urgència siga ratificada a l’inici de la sessió per majoria de les persones que siguen membres del Consell de direcció.
2. El Consell de direcció quedarà vàlidament constituït quan més de la meitat de les persones que siguen membres d’aquest, en exercici, es troben presents o representats en la reunió.
Les persones membres del Consell de direcció podran atorgar la seua representació per a les reunions del mateix en qualsevol altra persona membre del Consell de direcció. La representació es farà constar per mitjà d’escrit dirigit a la Presidència del Consell de direcció subscrit per la persona representada.
3. Els acords del Consell de direcció, s’adoptaran per majoria simple de les persones membres del Consell de direcció presents o representades en la reunió. La Presidència tindrà vot de qualitat per a dirimir els empats. Els acords del Consell de direcció es portaran a un llibre d’actes i seran signats per la Presidència i la Secretaria del Consell. Les certificacions d’aquestes actes seran lliurades per la Secretaria amb el vistiplau de la Presidència del Consell.
No obstant l’anterior, els acords relatius a l’article 6.j hauran d’acompanyar-se dels informes previs i preceptius previstos en les lleis anuals de pressupostos.
4. El Consell de direcció podrà adoptar acords en sessions celebrades mitjançant dispositius telemàtics bidireccionals, sempre que cap de les persones membres del Consell s’opose a aquest procediment, disposen de mitjans necessaris per a això i es reconeguen recíprocament, la qual cosa haurà d’expressar-se en l’acta del Consell i en la certificació dels acords que s’expedisca. En tal cas, la sessió del Consell es considerarà única
5. L’adopció d’acords per correu electrònic o correspondència o per qualsevol altre mitjà que garantisca l’autenticitat del vot i sense sessió, serà admesa només quan cap persona membre del Consell s’opose a aquest procediment. La remissió del vot per escrit i l’acceptació podran ser remeses per mitjà de correu electrònic.
6. En tot el no regulat expressament en aquest reglament, serà d’aplicació supletòria el que es disposa en matèria d’òrgans col·legiats pel capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre de règim jurídic del sector públic.
Article 8. La Direcció General
1. L’entitat comptarà amb un director o directora general que es contractarà, previ acord del Consell de direcció, a proposta de la presidencia, amb plena adequació al que es preveu en l’article 19 del Decret llei 1/2011, i en el Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat.
2. Correspon a la Direcció General l’exercici de les següents funcions:
a) La direcció i gestió ordinàries de l’activitat de l’entitat.
b) La execució dels acords del Consell de direcció
c) L’elaboració del Pla anual d’activitats de l’entitat, la proposta de pressupost per a cada exercici i les modificacions d’aquest, així com l’estat d’execució del pressupost, memòria, comptes anuals i un informe relatiu al compliment de les obligacions de caràcter economicofinancer que assumeix l’entitat per raó de la seua pertinença al sector públic a fi d’elevar-los al Consell de direcció per a la seua aprovació.

d) Proposar al Consell de direcció els criteris que han de regir el desenvolupament dels processos selectius del personal laboral propi de l’entitat derivats de l’oferta d’ocupació pública, de conformitat amb la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d’ordenació i gestió de la funció pública valenciana.
e) L’execució dels processos selectius derivats de l’oferta d’ocupació pública, així com la contractació i acomiadament del personal laboral propi de l’entitat, tot això sense perjudici del que s’estableix en l’apartat j de l’article 6.
f) La prefectura del personal, així com l’elaboració de la relació de llocs de treball del personal laboral propi de l’entitat per a la seua aprovació pel Consell de direcció.
g) La gestió econòmica i financera i el control tècnic i administratiu dels serveis. Així com la gestió dels eventuals cobraments que tinga pendent l’entitat.
h) Qualssevol altres atribucions que li siguen conferides o delegades per la Presidència o el Consell de direcció.

Capítol III
Estructura organitzativa

Article 9. Organització
1. L’entitat s’organitzarà en subdireccions, aprovades pel Consell de direcció, a proposta de la persona titular de la Direcció General, concorde al que es preveu en la normativa vigent.
2. La gestió de l’entitat estarà integrada pels diversos serveis i resta d’unitats administratives que aprove el Consell de direcció a proposta de la Direcció General, les quals es cobriran per personal laboral propi de l’Entitat.

Article 10. Auditoria interna
De conformitat amb la disposició addicional dècima de la Llei 1/2013, l’entitat comptarà amb una persona que exercisca les funcions d’auditoria interna, que seran les establides en l’article 9 del Decret llei 1/2011, i que s’exerciran amb independència en el si de l’ens, informant el Consell de direcció.
Tot el personal de l’entitat estarà obligat a col·laborar amb la persona que exercisca les funcions d’auditoria interna i a subministrar-li tota la informació que sol·licite. En cas de discrepància amb els seus informes, la Direcció General elevarà les seues al·legacions al Consell de direcció.
La persona que exercisca les funcions d’auditoria interna exercirà les seues funcions amb independència en el si de l’ens, informant l’òrgan de govern col·legiat d’aquest, sense perjudici de les instruccions que puguen rebre de la conselleria competent en sector públic empresarial.

Capítol IV
Personal

Article 11. Règim jurídic del personal
1. L’entitat podrà comptar amb personal funcionari i laboral en els termes previstos en la legislació de funció pública i es regirà, amb caràcter general, per les normes de dret administratiu o laboral que siguen aplicables.
2. De conformitat amb el que s’estableix en l’article 18.2. del Decret llei 1/2011, l’entitat no podrà tindre al seu servei personal eventual.

Article 12. El personal funcionari que presta serveis en l’entitat
El personal funcionari adscrit a l’entitat es regirà per la normativa en matèria de funció pública. Els llocs de treball de naturalesa funcionarial, així com les persones que els ocupen i les relacions de llocs de treball, seran gestionats per l’òrgan directiu competent en matèria de funció pública de la Generalitat, sense perjudici que la gestió ordinària del personal corresponga a la Direcció General de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl.

Article 13. El personal laboral propi de l’entitat
1. El personal laboral propi de l’entitat es regirà per el dret laboral, les normes convencionalment aplicables, la normativa sobre règim econòmic financer del sector públic empresarial, les disposicions de les successives lleis de pressupostos i a més els seran aplicables les previsions de l’Estatut Bàsic de l’Empleat públic i de la legislació de la funció pública valenciana que així ho dispose expressament.

2. La selecció del personal laboral fix, en execució de l’oferta d’ocupació anual, es realitzarà mitjançant els sistemes selectius i amb els requisits establits per a aquest personal en la normativa en matèria de funció pública. Quan resulte aplicable, la valoració de la fase de concurs serà proporcionada i, en cap cas, la seua puntuació determinarà per si sola el resultat del procediment.
3. La selecció del personal laboral temporal haurà de respectar els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat, mitjançant la constitució de borses d’ocupació temporal vinculades al desenvolupament dels procediments selectius als quals es refereix l’apartat anterior.
4. La contractació de personal laboral fix o temporal s’efectuarà en règim de dret laboral comú, havent de formalitzar-se el contracte per escrit.
5. En el cas de personal laboral temporal, el contracte podrà formalitzar-se en qualsevol de les modalitats de contractació de duració determinada previstes en la legislació aplicable

Article 14. Relació de llocs de treball
Anualment es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació de llocs de treball de l’entitat

Article 15. Règim retributiu
1. El personal funcionari que preste serveis en l’entitat se sotmetrà al règim retributiu establit en la normativa vigent en matèria de funció pública i en les lleis anuals de pressupostos de la Generalitat.

2. El règim retributiu del personal laboral s’ajustarà a les previsions contingudes en les successives lleis de pressupostos de la Generalitat


Capítol V
Recursos i règim econòmic

Article 16. Recursos econòmics
1. Els recursos econòmics de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl estaran integrats per:
a) Els que obtinga tant per la gestió del seu patrimoni propi com per la gestió del patrimoni de promoció pública d’habitatge i sòl pertanyent a la Generalitat que se li adscriu i que està constituït pels habitatges, locals comercials, terrenys i altres edificacions complementàries pertanyents a aquest, així com els provinents de la gestió i administració del patrimoni públic de sòl de la Generalitat.

b) Els que deriven del contracte-programa de conformitat amb el que es disposa en aquest article.
c) Els ingressos que obtinga per la realització d’activitats pròpies del seu objecte.
d) Les aportacions i subvencions que pogueren efectuar al seu favor les diferents administracions públiques
e) Els fons de la Unió Europea que li puguen ser assignats.
f) Els recursos obtinguts mitjançant operacions d’endeutament que poguera concertar, el límit anual del qual serà fixat en les lleis de pressupostos de la Generalitat.
g) Qualssevol altre ingrés que obtinga d’acord amb el que es preveu en aquest article o en les normes reglamentàries que la desenvolupen.
2. Els recursos de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl podran ser alienats,gravats i cedits per acord de l’òrgan superior de govern de l’Entitat, de conformitat amb el que es disposa en l’art. 95 de la Llei 14/2003, de 10 d’abril, de Patrimoni de la Generalitat.


Article 17. Règim pressupostari
1. El règim pressupostari de l’entitat s’ajustarà al que s’estableix per a les entitats públiques empresarials en la Llei 1/2015, i a les previsions de les lleis de pressupostos de la Generalitat.
2. El pressupost de l’entitat haurà de formular-se d’acord amb els principis establits en la Llei orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera i en la Llei 1/2015.

3. La proposta de pressupost, una vegada aprovada pel Consell de direcció, serà remesa a la conselleria a la qual es trobe adscrita, per a la seua posterior elevació a la vonselleria competent en hisenda, a l’efecte de la seua integració en el Pressupost de la Generalitat, i això sense perjudici de les competències assignades a la conselleria competent en sector públic empresarial.

Article 18. Control financer i comptabilitat
1. El control financer de l’entitat s’efectuarà d’acord amb el que estableix la Llei 1/2015, sense perjudici de la possibilitat que s’adopten les mesures addicionals de control previstes.
2. La comptabilitat s’ajustarà a les normes aplicables al sector públic empresarial de la Generalitat.

Article 19. La supervisió i control econòmic– financer
L’entitat se sotmetrà a la supervisió i control economicofinancer previst en la normativa vigent en matèria de sector públic empresarial. A tals efectes haurà d’aportar i subministrar quanta documentació i informació li siga requerida per la conselleria competent en sector públic empresarial.


Capítol VI
Contractació

Article 20. Règim de contractació
Als efectes previstos en la legislació vigent en matèria de contractació del sector públic, l’entitat tindrà la consideració d’Administració Pública.

Article 21. Consideració de mitjà propi
L’entitat, com mitjà propi instrumental i servei tècnic de l’Administració de la Generalitat i dels seus organismes i entitats de dret públic està obligada a fer els treballs que aquests li encomanen, en l’àmbit de les seues competències.

Article 22. Abast de la consideració de mitjà propi
1. L’entitat podrà requerir, en les seues actuacions obligatòries anteriors, la col·laboració d’empresaris particulars, de conformitat amb el que es disposa en la normativa de contractes del sector públic.
2. L’entitat no podrà participar en els procediments d’adjudicació de contractes convocats per l’Administració de la Generalitat. No obstant això, quan no concórrega cap licitador podrà encarregar-se-li l’execució de l’activitat objecte de licitació pública.
3. L’import de les actuacions, treballs i estudis realitzats per mitjà de l’entitat es determinarà aplicant a les unitats executades les tarifes corresponents que hauran de ser aprovades per la conselleria que tinga atribuïdes les competències en habitatge. Aquestes tarifes es calcularan de manera que representen els costos reals de realització, i la seua aplicació a les unitats produïdes servirà de justificant de la inversió o dels serveis realitzats.
Quan determinades unitats no tinguen aprovada la seua tarifa, el seu cost podrà valorar-se a partir del corresponent al dels elements simples que integren altres unitats amb tarifa aprovada i que també formen part de la unitat de què es tracte. En el cas que tampoc puga aplicar-se el procediment descrit anteriorment, el seu cost serà el que figure en el pressupost aprovat per l’òrgan competent.
En tots dos casos, els costos així determinats tindran el caràcter de tarifa, tenint validesa solament per a l’encàrrec a què es referisquen.
4. Els contractes que l’entitat haja de concertar per a l’execució de les activitats expressades s’adjudicaran mitjançant l’aplicació del procediment establit a aquest efecte en la normativa vigent en matèria de contractació del sector públic, i altres normes de desenvolupament.


Capítol VII
Règim patrimonial

Article 23. Patrimoni propi
1. L’entitat podrà adquirir béns i drets a títol onerós i gratuït, posseir i arrendar béns i drets de qualsevol classe.
2. Les competències relatives a l’adquisició a títol onerós de béns immobles, així com per a celebrar contractes en matèria d’arrendament, corresponen a l’òrgan rector de l’organisme que l’exercirà previ informe favorable de la conselleria competent en patrimoni.

Article 24. Béns adscrits
L’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl té adscrit per disposició legal la totalitat del patrimoni de promoció pública d’habitatge i sòl de la Generalitat, constituït pels habitatges, locals comercials, terrenys i altres edificacions complementàries pertanyents a aquest. Sense perjudici d’això, podran aadscriure’s a l’entitat qualssevol altres béns i drets de la Generalitat necessaris per al desenvolupament de les seues funcions.


DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Única. Incidència pressupostària
L’aplicació i posterior desenvolupament d’aquest decret no podrà suposar un increment de despesa en el pressupost consolidat de la Generalitat.


DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa
Queda expressament derogat el Decret 6/2013, de 4 de gener, pel qual es va aprovar el Reglament d’Organització i Funcionament de l’Entitat d’Infraestructures de la Generalitat.


DISPOSICIONS FINALS

Primera. Habilitació normativa
Se faculta a les persones titulars de les conselleries amb competències en matèria d’habitatge, sector públic, patrimoni i hisenda per a adoptar les mesures necessàries i dictar quantes disposicions exigisca l’aplicació i execució d’aquest decret en les seues respectives competències.

Segona. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor l’endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 17 d’abril de 2020

El president de la Generalitat
XIMO PUIG i FERRER

El vicepresident segon i conseller d’Habitatge
i Arquitectura Bioclimàtica,
RUBÉN MARTÍNEZ DALMAU

linea
Mapa web