![diari](img/diari.gif)
Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. RESOLUCIÓ de 7 d'abril de 2022, de la Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral, per la qual es convoquen ajudes per a finançar els costos fixos d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants, dins del Programa de Foment del Treball Autònom a la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2022. [2022/3185]
(DOGV núm. 9320 de 19.04.2022) Ref. Base de dades 003216/2022
-
Anàlisi jurídica
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball Grup temàtic: Ajudes Matèries: Ocupació i formació professional
RESOLUCIÓ de 7 d'abril de 2022, de la Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral, per la qual es convoquen ajudes per a finançar els costos fixos d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants, dins del Programa de Foment del Treball Autònom a la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2022. [2022/3185]
LOrdre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual saproven les bases reguladores i sestableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana (DOGV 8905, 15.09.2020, bases reguladores en les referències posteriors a aquesta norma). En la seua disposició addicional tercera estableix que es delega expressament la convocatòria anual daquestes subvencions en la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.
La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (dara en avant, LGS), estableix en larticle 23 que el procediment per a la concessió de subvencions siniciarà sempre dofici, mitjançant convocatòria aprovada per lòrgan competent.
La Llei de pressupostos de la Generalitat per a 2022 inclou, dins de lannex de transferències i subvencions, la previsió de la línia de subvenció S8084 denominada «Ajudes Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana», amb una dotació màxima de 3.000.000,00 deuros.
Mitjançant aquesta resolució, es convoquen per a lexercici 2022, exclusivament, les ajudes destinades a finançar els costos fixos dinclusió en el Règim Especial de Treballadors per Compte Propi o Autònoms de la Seguretat Social (dara en avant, RETA), de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants, que dins de lany 2022 hagen cotitzat o estiguen en condicions de cotitzar almenys tres anys i fins a un màxim de cinc anys ininterrompudament, a lempara del capítol I de les bases reguladores i en els termes i les condicions delimitats en aquesta convocatòria.
Aquesta convocatòria queda sotmesa, a més, en allò que corresponga, a lLGS; al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual saprova el seu reglament (dara en avant, RLGS), i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (dara en avant, LHPS), i en els articles 44.3.a i 44.18.m de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2022.
Per lanterior i de conformitat amb el que sestableix en larticle 160.4 de lLHPS, en relació amb larticle 9 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions; larticle 107 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual sestableix lestructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat; el Decret 175/2020, de 30 doctubre, del Consell, pel qual saprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i les bases reguladores daquestes subvencions, resolc:
Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria
Lobjecte daquesta resolució és convocar per a lexercici 2022, en règim de concurrència competitiva, ajudes per a finançar els costos fixos dinclusió en el RETA de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants, que dins de lany 2022 hagen cotitzat o estiguen en condicions de cotitzar almenys tres anys i fins a un màxim de cinc anys ininterrompudament, dacord amb els requisits i les exclusions establits en les bases reguladores.
Segon. Finançament
1. Les ajudes que es convoquen per a lexercici 2022 es finançaran amb càrrec a laplicació pressupostària 11.03.02.315.10.4, línia de subvenció S8084.000, dels pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2022, fins a un import global màxim de 2.680.000,00 euros, procedents de fons propis de la Generalitat.
2. En el supòsit que per raó duna modificació pressupostària es produïra un increment dels crèdits disponibles i poguera disposar-se daquests crèdits addicionals per a atendre les subvencions, lòrgan concedent podrà, després de la publicació prèvia dels crèdits addicionals disponibles i sense necessitat de realitzar una nova convocatòria, procedir a aplicar els crèdits addicionals a la concessió de les subvencions.
A aquest efecte, la comissió de valoració prevista en el resolc onzé daquesta resolució formularà una proposta addicional per al cas en què valorara positivament sol·licituds presentades que no puguen ser ateses per falta de disponibilitat pressupostària, i constituirà amb aquestes una relació de reserva degudament ordenada perquè puguen ser resoltes favorablement a conseqüència de possibles disponibilitats pressupostàries addicionals, que permeten atendre les sol·licituds contingudes en aquesta relació addicional, sense necessitat dobrir un nou període de presentació de sol·licituds, de conformitat amb el que es disposa en larticle 58.2 del Reglament de lLGS, i en el que sestableix en larticle 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat que en lapartat 2 estableix les regles perquè laplicació duna quantia addicional no necessite una nova convocatòria i la possibilitat que augments sobrevinguts en el crèdit disponible possibiliten atendre sol·licituds de subvenció que, tot i complir els requisits establits, no hagen sigut beneficiàries per esgotament del crèdit disponible.
Aquesta ampliació de crèdit podrà aconseguir la quantia total màxima d1.340.000 euros.
3. Les minoracions sobre les subvencions concedides inicialment podran destinar-se a pagament de recursos.
Tercer. Persones beneficiàries
1. Podran ser beneficiàries daquestes ajudes les persones treballadores autònomes amb residència i domicili fiscal a la Comunitat Valenciana que realitzen de manera habitual, personal, directa, per compte propi i fora de làmbit de direcció i organització duna altra persona, una activitat econòmica o professional a títol lucratiu, donen o no ocupació a persones treballadores per compte daltri, dacord amb el que sestableix en larticle 1 de la Llei 20/2007, d11 de juliol, de lEstatut del treball autònom.
També serà aplicable aquest capítol als treballs, realitzats de manera habitual, en el territori de la Comunitat Valenciana, per familiars de les persones definides en el paràgraf anterior que no tinguen la condició de persones treballadores per compte daltri, dacord amb el que sestableix en larticle 1.3.e del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 doctubre, pel qual saprova el text refós de la Llei de lEstatut dels Treballadors.
2. Amb caràcter general, les persones sol·licitants hauran de reunir els requisits següents:
a) Estar donades dalta en el RETA.
b) Complir, dins de lany natural de la publicació daquesta resolució de convocatòria, un període de cotització mínim de tres anys i màxim de cinc anys ininterromputs, i haver-se hagut de donar dalta en el RETA en el període comprés entre el 01.01.2017 i el 31.12.2019, ambdós inclusivament.
c) Estar empadronades en un municipi amb menys de 5.000 habitants.
d) Estar donades dalta, només en el cas de les persones treballadores autònomes, en el cens dobligats tributaris de lAgència Tributària, corresponent el lloc de desenvolupament de lactivitat declarada a un municipi de menys de 5.000 habitants.
e) No comptar amb més de nou persones treballadores contractades per compte daltri el dia de publicació daquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
3. Quant al règim dexclusions, no podran ser beneficiàries de les ajudes les persones en les quals concórrega alguna de les circumstàncies següents:
a) Les persones treballadores incloses en el Sistema Especial per a Treballadors per Compte Propi Agraris.
b) Els qui exercisquen les funcions de direcció i gerència que comporta lacompliment del càrrec de persona consellera o administradora, o presten altres serveis per a una societat de capital, a títol lucratiu i de manera habitual, personal i directa.
c) Les persones sòcies industrials de societats regulars col·lectives i de societats comanditàries.
d) Les persones sòcies de societats civils irregulars.
e) Les persones sòcies treballadores de les societats laborals.
f) Les persones autònomes sòcies duna cooperativa de treball associat.
g) Les persones treballadores autònomes econòmicament dependents.
h) Membres del cos únic de notaris.
i) Membres del cos de registradors de la propietat, mercantils i de béns mobles, així com els del cos daspirants.
j) Nestaran excloses les persones treballadores autònomes i els «autònoms col·laboradors» els rendiments nets dactivitats econòmiques i rendiments nets del treball dels quals, respectivament, obtinguts durant lexercici 2020, siguen superiors a 34.581,60 euros.
En cas que no hi haja obligació de presentació de declaració de lImpost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) sacreditarà mitjançant certificat negatiu dHisenda.
k) Les persones en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en larticle 13 de lLGS.
l) Haver sigut sancionat amb caràcter ferm en via administrativa, en els dos anys anteriors a la data de presentació de la sol·licitud, per la comissió dinfracció molt greu en matèria de seguretat i salut en el treball o per la comissió dinfracció greu en matèria de relacions laborals consistent en la transgressió de la normativa sobre modalitats contractuals, contractes de duració determinada i temporals, mitjançant la seua utilització en frau de llei o respecte de persones, finalitats, supòsits i límits temporals diferents dels previstos legalment, reglamentàriament o mitjançant conveni col·lectiu quan aquests aspectes puguen ser determinats per la negociació col·lectiva.
4. Així mateix, serà motiu dexclusió haver sigut subjecte de resolució ferma en via administrativa de revocació o, si escau, reintegrament de subvencions per a la promoció de locupació autònoma, consistents en la subvenció de quotes de la Seguretat Social, en els quatre anys anteriors a la presentació de la sol·licitud.
Quart. Obligacions de les persones beneficiàries
Les persones beneficiàries daquestes ajudes hauran de complir totes les obligacions previstes en les bases reguladores i especialment les establides en larticle 24 daquestes bases.
Cinqué. Quantia de les ajudes
1. La quantia de la subvenció serà:
a) 3.000,00 euros en els supòsits de:
Dones víctimes de violència de gènere.
Persones amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %.
Persones víctimes del terrorisme.
Persones amb 48 o més anys.
b) 2.800,00 euros en el cas de dones no incloses en els anteriors apartats.
c) 2.600,00 euros en el cas dhomes no inclosos en els anteriors apartats.
2. Als efectes establits en les bases reguladores daquestes ajudes, sexigirà trobar-se en qualssevol daquests supòsits en la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.
3. Per a acreditar la condició de dona víctima de violència de gènere, podrà aportar qualsevol dels documents següents: certificat comprensiu daquest punt emés per la direcció general competent en la matèria o acreditació per part dels serveis socials específics o especialitzats; resolució judicial que haguera acordat mesures cautelars per a la protecció de la víctima; ordre de protecció acordada a favor de la víctima; informe del Ministeri Fiscal que indique lexistència dindicis que és víctima de violència de gènere fins que es dicte lordre de protecció; en el cas destar inclosa en algun programa demergència o acolliment de la direcció general competent en matèria de violència de gènere de la Generalitat, mentre aquesta participació es mantinga i durant els dos anys posteriors a la seua eixida daquest.
4. Per a acreditar la condició de persona amb discapacitat, podrà presentar còpia de la targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat o de la resolució per la qual es reconeix el grau de discapacitat.
5. Per a acreditar la condició de persona víctima del terrorisme, certificat emés pel Ministeri de lInterior o document oficial que acredite aquesta circumstància.
Sisé. Presentació de sol·licituds
1. La presentació de les sol·licituds i de la documentació annexa requerida per a lobtenció daquestes ajudes, únicament pot realitzar-se mitjançant el corresponent tràmit electrònic. El punt daccés a la tramitació electrònica és la Seu electrònica de la Generalitat, accessible en ladreça web https://sede.gva.es.
Laccés directe a aquest tràmit està disponible en:
https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=DGM_SUB_SUGUS&version=1&login=c&idioma=es&idCatGuc=PR&idProcGuc=18856
o bé:
http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18856
Per a poder accedir a aquest sistema telemàtic, la persona que ho sol·licite haurà de disposar dalgun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la Seu electrònica de la Generalitat.
En el cas dutilitzar un certificat digital duna persona que actua en representació duna altra persona física, shaurà dinscriure prèviament en el Registre de representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació de la qual està disponible en:
https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp
http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/
Les instruccions sobre tramitació telemàtica les trobaran en la pàgina web www.indi.gva.es/tramitacion-telematica, en lenllaç «Instruccions».
2. Només podrà presentar-se una sol·licitud per cada persona sol·licitant. Totes aquelles que es consideren duplicades es consideraran no presentades i, en aquest cas, només es tindrà en compte lúltima sol·licitud presentada electrònicament.
3. Les incidències de tramitació electrònica relacionades amb qüestions tecnicoinformàtiques satendran mitjançant ladreça electrònica: generalitat_en_red@gva.es
Els dubtes relacionats amb el contingut daquesta convocatòria seran atesos, exclusivament, mitjançant ladreça electrònica següent: dgtrabajobl@gva.es
4. La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i lacceptació de les bases reguladores, i comportarà lautorització a la conselleria competent en matèria de treball perquè aquesta, a lefecte de verificar que la persona sol·licitant es troba al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes establits en larticle 13 de lLGS i en larticle 22 de lRLGS, puga obtindre:
a) De lAgència Estatal dAdministració Tributària (AEAT), lacreditació que la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.
b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social, lacreditació que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.
c) De lAgència Tributària Valenciana, competent en matèria dhisenda, lacreditació que la persona sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.
En els supòsits dimpossibilitat material dobtindre lanterior o anteriors documents, lòrgan competent podrà requerir-ne a la persona sol·licitant la presentació o, si de cas hi manca, lacreditació per altres mitjans dels requisits a què fa referència el document.
No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar-hi expressament el consentiment, i en aquest cas haurà daportar els documents acreditatius del compliment de les obligacions indicades. Aquests documents hauran de tindre una vigència de, com a mínim, cinc mesos comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud.
5. Quan hagen daportar-se documents que ja estigueren en poder de qualsevol òrgan de ladministració actuant, la persona sol·licitant, en tot cas, haurà de:
a) Identificar el document o documents afectats.
b) Fer constar la data, lòrgan o dependència i el procediment en què van ser entregats.
c) Que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen.
d) Prestar consentiment exprés perquè puga ser consultada i comprovada aquesta documentació.
Seté. Documentació que acompanya la sol·licitud
1. La sol·licitud general de subvenció i lannex I a aquesta (segons models normalitzats en formularis web disponibles en el tràmit telemàtic). Després del respectiu emplenament, ambdós formularis web han de signar-se electrònicament en el mateix tràmit telemàtic.
2. La documentació que ha dacompanyar la sol·licitud (és a dir, a annexar en el tràmit telemàtic) és la que es detalla a continuació:
a) Certificat de situació en el cens dactivitats econòmiques de lAEAT, en el qual conste el domicili fiscal de la persona sol·licitant, actualitzat en la data de la publicació daquesta convocatòria, en el cas de les persones treballadores autònomes.
b) Informe de vida laboral, actualitzat.
c) Certificat dempadronament, actualitzat.
d) Model normalitzat de domiciliació bancària degudament emplenat i signat electrònicament per la persona amb poder suficient per a això (aquest model figura com a imprés associat a aquest tràmit i està també disponible en el tràmit telemàtic). No serà obligatori presentar aquest model si ja sha presentat amb anterioritat davant la Generalitat i les dades i el compte bancari no han experimentat variació, i en aquest cas serà obligatori indicar, en lapartat específic del formulari web de sol·licitud, el número de compte utilitzat anteriorment i donat dalta a aquest efecte.
e) Als efectes del que sha disposat en el resolc tercer, punt 3, apartat j daquesta resolució, còpia de declaració dIRPF de lexercici 2020, o autorització a lòrgan instructor perquè obtinga directament aquesta informació de lAEAT.
f) La documentació que, si escau, permeta a la persona sol·licitant acreditar que es troba en algun dels supòsits inclosos en larticle 19.1 a), dacord amb allò que shi indique.
3. La persona sol·licitant haurà dacompanyar, així mateix, les declaracions responsables relatives als següents punts:
a) Compliment dels requisits establits en larticle 13 de lLGS per a obtindre la condició de persona beneficiària de subvencions públiques (aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de la sol·licitud de subvenció).
b) Concurrència de qualsevol altra ajuda rebuda o sol·licitada amb el mateix objecte (aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de la sol·licitud de subvenció).
c) Compromís de comunicar totes les sol·licituds de subvenció que tramite en qualsevol organisme públic, relacionades amb lactivitat subvencionada en aquesta convocatòria, a partir de la data de sol·licitud (aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de lesmentat annex I).
d) Ajudes rebudes o sol·licitades en concepte de minimis durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant lexercici fiscal actual (aquesta declaració es presentarà segons model normalitzat inclòs com a imprés associat a aquest tràmit i disponible també en el tràmit telemàtic).
e) Compromís de comunicar les ajudes en concepte de minimis rebudes de qualsevol organisme públic a partir de la data de sol·licitud (inclòs en un dels apartats de lannex I).
4. Lòrgan instructor podrà, així mateix, obtindre en qualsevol moment la documentació original o complementària que considere necessària per a acreditar lexacte compliment de les condicions exigides en les bases reguladores i en aquesta resolució.
Huité. Termini de presentació de sol·licituds
El termini de presentació de sol·licituds serà des del 19 dabril de 2022 fins al 6 de maig de 2022, ambdós inclosos. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el Registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59.59 hores de lúltim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).
Nové. Esmena de sol·licituds
1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no shi adjunte la documentació necessària, es requerirà la persona interessada perquè, dacord amb el que es disposa en larticle 68.1 de la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa així, es considerarà que ha desistit de la seua petició, després de la resolució prèvia, que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació de procediment administratiu comú.
Lesmena o aportació de documentació a iniciativa de la persona sol·licitant haurà de realitzar-se utilitzant el tràmit de la guia Prop denominat «Aportació de documentació dun expedient de sol·licitud dajudes de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball», que és tramitable telemàticament i pot consultar-se en ladreça següent: www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450
2. Els requeriments a què es fa referència en aquest resolc, així com qualsevol altre que poguera realitzar-se, es regiran pel que es disposa en els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual saprova el Reglament dAdministració Electrònica de la Comunitat Valenciana. Tal com disposa larticle 53 daquesta norma, la notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics quan la persona interessada haja assenyalat aquest mitjà com a preferent, haja consentit expressament la seua utilització o quan aquesta via resulte obligatòria per a ella.
De conformitat amb larticle 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la manera següent:
1) La persona interessada, degudament identificada, accedirà al contingut de lactuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, senviarà per correu electrònic a ladreça que aquesta haja facilitat, un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà lexistència duna notificació dirigida a aquesta, així com ladreça de la pàgina web a la qual ha daccedir per a obtindre-la.
2) Aquest avís de notificació haurà despecificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en la legislació bàsica de procediment administratiu, que transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de la seua notificació sense que shaja produït laccés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes previstos en la normativa legal vigent, llevat que dofici o a instància de la persona destinatària es comprove la impossibilitat tècnica o material de laccés.
3) La persona interessada podrà accedir a la notificació electrònica després de la seua identificació personal prèvia per qualsevol dels mitjans definits en larticle 26 del Decret 220/2014. La notificació contindrà la designació de lòrgan administratiu o entitat que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el número dexpedient a què es fa referència, i la data i el registre deixida.
4) Si la persona interessada accepta la notificació, podrà accedir als documents objecte daquesta, que també tindran format per a impressió.
5) Es deixarà constància en lexpedient administratiu de lacceptació o rebuig de la notificació electrònica, que produirà els efectes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu.
Desé. Criteris de valoració de les sol·licituds
El procediment de concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, i lúnic criteri de valoració serà el moment de presentació de les corresponents sol·licituds. En cas de no presentar la sol·licitud amb la documentació completa, es considerarà com a moment de presentació de la sol·licitud aquell en què shaja aportat íntegrament la documentació exigida en aquesta convocatòria, ja siga a través de les aportacions voluntàries de documentació realitzades per les persones interessades o mitjançant lesmena efectuada per aquestes després del requeriment formulat per lòrgan instructor daquestes ajudes, dacord amb el que sestableix en larticle 22.6 de les bases reguladores.
La concessió dajudes sefectuarà fins a esgotar el crèdit disponible en aquesta convocatòria destinat a atendre-les.
Onzé. Comissió de valoració
De conformitat amb el que es disposa en larticle 11 de les bases reguladores, es constituirà una comissió de valoració adscrita a la direcció general competent en matèria de treball que, dacord amb les disponibilitats pressupostàries existents, formularà proposta de resolució a lesmentat centre directiu, que haurà de contindre la relació de sol·licituds admeses que complisquen els requisits exigits, ordenades per rigorós ordre dentrada.
En la proposta de resolució es farà constar, igualment, la quantia de la subvenció proposada.
Així mateix, sindicaran les sol·licituds que es propose denegar i les causes de la denegació, i la falta de consignació pressupostària serà la primera causa de denegació una vegada esgotada la totalitat del crèdit disponible.
Dotzé. Resolució de concessió, termini, notificació i recursos
Actuarà com a òrgan instructor del procediment per a la concessió daquestes ajudes la direcció general amb competències en matèria de treball.
La competència per a resoldre la concessió daquestes ajudes correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de treball i, per delegació daquesta, a la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.
La resolució haurà de ser dictada de manera expressa i notificada en el termini màxim de sis mesos comptats a partir de lendemà de la data en què haguera finalitzat el termini de presentació de sol·licituds.
Transcorregut aquest termini sense que haja sigut notificada la resolució, la sol·licitud podrà entendres desestimada, sense perjudici que aquest termini puga ser ampliat excepcionalment, de conformitat amb el que es disposa en lLPACAP. El contingut de la resolució serà lestablit en larticle 16 de les bases reguladores.
La resolució de concessió o desestimació de les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en la pàgina web de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Àrea Treball, disponible en lenllaç següent: http://www.indi.gva.es/es/web/dg-trabajo/ayudas-al-programa-de-fomento-del-trabajo-autonomo-en-la-cv, tal com estableix la legislació bàsica de procediment administratiu, així com en compliment del que sestableix en lLGS, sobre publicitat de subvencions concedides.
Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i, en tot cas, lobtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
La resolució de concessió que es dicte posa fi a la via administrativa i contra aquesta podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que lha dictada, en el termini dun mes a comptar des de lendemà de la notificació de la resolució, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de lendemà de la seua notificació, de conformitat amb el que es disposa en larticle 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de tots els altres recursos que es considere oportú deduir.
Tretzé. Pagament i justificació de les ajudes. Termini i documentació
1. Dacord amb el que es preveu en larticle 44.3.a de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2022, es lliurarà immediatament, una vegada concedida, el 100 per cent de limport de la subvenció, amb caràcter previ a la justificació, després de la comprovació prèvia de la documentació presentada dacord amb les corresponents bases reguladores i la present convocatòria.
2. Així mateix, dacord amb el que es preveu en larticle 44.18. m) de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, les persones beneficiàries daquestes subvencions estaran exemptes de lobligació de prestar les garanties previstes per al pagament anticipat en lapartat 2 de larticle 171 de lLHPS.
3. Les persones beneficiàries justificaran la subvenció concedida, de manera telemàtica a través de lesmentat procediment: www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450, i es considerarà no efectuada si es realitza duna altra manera. Les persones beneficiàries justificaran la subvenció concedida, davant la direcció general competent en matèria de treball, mitjançant lacreditació de labonament de les quotes del RETA del mes de gener a novembre del 2022. La justificació podrà fer-se per mitjà de document acreditatiu del pagament de les quotes del RETA expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, o dels extractes o dels rebuts bancaris justificatius dels pagaments de les quotes del RETA de la beneficiària.
El termini per a la presentació de la justificació finalitzarà el 15 de desembre de 2022. En cap cas la suma dallò justificat podrà ser inferior a limport total de la subvenció concedida. En el cas que la quantitat justificada fora inferior a limport subvencionat, es procedirà a la minoració i, si escau, al reintegrament de la diferència.
No obstant això, lòrgan concedent podrà ampliar el termini o concedir-lo per a correccions, en els termes establits en lLGS i les seues normes de desenvolupament i en lLPACAP, sempre que el retard obeïsca a causes degudament justificades en lexpedient i no imputables a la persona beneficiària de la subvenció.
4. Si transcorregut el termini de justificació es comprovara que la persona beneficiària no ha aportat la totalitat de la documentació exigida, o que la documentació aportada presenta alguna deficiència, sel requerirà perquè esmene la falta o presente els documents preceptius en el termini improrrogable de quinze dies hàbils. En cas que no ho faça així, o que en resulte inadequada la justificació, siniciarà el procediment de reintegrament de la subvenció percebuda.
Catorzé. Revocació i reintegrament de les ajudes concedides
1. Serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i lexigència de linterés de demora meritat des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què sacorde la procedència del reintegrament, en cas que la persona beneficiària incórrega en alguna de les causes previstes en larticle 37 de lLGS.
2. El procediment de reintegrament liniciarà la direcció general competent en matèria de treball i seguirà les disposicions generals establides en la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb les especialitats contingudes en larticle 172 de la Llei de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
Quinzé. Compatibilitat de les ajudes
Tal com disposa larticle 4 de les bases reguladores, limport de les ajudes concedides en cap cas podrà ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes daltres administracions públiques, o daltres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere el cost de lobjecte de la subvenció.
Setzé. Mitjà de notificació
Les resolucions i els actes de tràmit es notificaran electrònicament en els termes establits en la normativa de procediment administratiu comú.
Desseté. Tractament de dades de caràcter personal
La participació en aquesta convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants per part de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Així mateix, se linforma de:
1. Responsable del tractament: la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.
2. Finalitat del tractament i tractaments afectats: atendre la sol·licitud presentada dacord amb el que sestableix en la convocatòria, en les bases reguladores, en lLGS i en la seua normativa de desenvolupament, i, supletòriament, en lLPACAP (vegeu el Registre dActivitats del Tractament).
3. Origen de les dades: les dades personals recollides procedeixen de les sol·licituds presentades per la persona interessada o el seu representant.
4. Registre dActivitats de Tractament:
http://www.indi.gva.es/documents/161328120/167503914/ RATGEN004.pdf
5. Drets de les persones sol·licitants:
a) Drets de les persones interessades
Les persones interessades tenen dret a sol·licitar laccés a les seues dades personals, la rectificació o supressió daquestes, la limitació del seu tractament o a oposar-shi. Per a exercitar els drets, hauran de presentar un escrit davant la Sotssecretaria de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.
Shaurà despecificar quin daquests drets se sol·licita que siga satisfet i, si no sautoritza lobtenció de dades didentitat de la persona sol·licitant o, si escau, de la persona que exercisca la representació legal, shaurà daportar la corresponent documentació acreditativa de la identitat i representació. També podran exercitar els seus drets de manera telemàtica a través de lenllaç següent: http://www.gva.es/es/proc19970
b) Reclamació davant lAgència Espanyola de Protecció de Dades:
Si les persones interessades entenen que shan vist perjudicades pel tractament o en lexercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant lAgència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible a través de la pàgina web: https:// www.aepd.es/
6. Delegat o delegada de protecció de dades:
En tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb el delegat o delegada de protecció de dades de la Generalitat Valenciana a través de:
Adreça electrònica: dpd@gva.es
Adreça postal: passeig de lAlbereda, 16 46010 València.
7. Més informació de protecció de dades:
https://www.gva.es/downloads/publicados/pr/texto_ INFORMACION_ADDICIONAL.pdf
Dihuité. Verificació telemàtica de dades
Dacord amb el que sestableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i en larticle 4 de la Llei 40/2015, d1 doctubre, de règim jurídic del sector públic, lòrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar-ne lexactitud.
La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, si escau, del seu representant legal, i consultar les dades següents que consten en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals saplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.
Dinové. Recursos
Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs de reposició davant el mateix òrgan en el termini dun mes a comptar des de lendemà daquell en què tinga lloc la seua publicació, de conformitat amb el que sestableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de lendemà de la seua publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, dacord amb el que es preveu en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.
València, 7 dabril de 2022. La directora general de Treball, Benestar i Seguretat Laboral: Elvira Ródenas Sancho.
![linea](img/diari_pie.png)