ORDRE 3/2021, de 30 de març de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es desplega el Decret 170/2020, de 30 d'octubre, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. [2021/3331]
(DOGV núm. 9053 de 01.04.2021) Ref. Base de dades 002937/2021
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 01.04.2021 Aquesta disposició afecta: Desenvolupa o complementa: Aquesta disposició està afectada per: Modificada per: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives Grup temàtic: Legislació Matèries: Organització de l'administració Descriptors: Temàtics: administració pública, reglament intern, administració regional, comunitat autònoma , Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, monografies
ORDRE 3/2021, de 30 de març de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es desplega el Decret 170/2020, de 30 d'octubre, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. [2021/3331]
En el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries i les seues atribucions, assenyala les conselleries de lAdministració del Consell, entre les quals sesmenta la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives.
Mitjançant el Decret 7/2019, de 20 de juny, del president de la Generalitat, es determinen les secretaries autonòmiques de lAdministració del Consell, i es disposen com a òrgans superiors dependents de la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives les secretaries autonòmiques següents: Secretaria Autonòmica de la Vicepresidència, Secretaria Autonòmica dAtenció Primària i Serveis Socials, Secretaria Autonòmica dIgualtat i Diversitat i Secretaria Autonòmica de Planificació i Organització del Sistema.
Posteriorment, el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, estableix lestructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat. En larticle 25, sobre lorganització de la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives, lestructura en tres nivells: nivell superior, nivell directiu i nivell administratiu. El nivell administratiu de la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives està constituït per totes les unitats dependents directament dels òrgans superiors i del nivell directiu.
En larticle esmentat sassenyala que, amb posterioritat a laprovació del reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives mitjançant decret del Consell, el nivell administratiu sestabliria en lordre de desplegament corresponent, amb un informe favorable previ de les conselleries competents en matèria dhisenda i de funció pública.
El Decret 170/2020, de 30 doctubre, del Consell, aprova el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives; per això és procedent aprovar una ordre de desplegament del nivell administratiu.
Dacord amb el que sha assenyalat anteriorment, la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives
ORDENE
TÍTOL I
De la Secretaria Autonòmica
dAtenció Primària i Serveis Socials
CAPÍTOL I
De la Direcció General dAtenció
Primària i Autonomia Personal
Article 1. Nivell administratiu de la Direcció General dAtenció Primària i Autonomia Personal
1. De la Direcció General dAtenció Primària i Autonomia Personal depén la Subdirecció General dAtenció Primària i Autonomia Personal, la comesa de la qual és la coordinació, gestió i execució de les polítiques establides per la Direcció General servint-se de les unitats administratives que en depenen. Igualment, exercirà les facultats que li delegue o encomane expressament la Direcció General.
2. La Subdirecció General sestructura en els serveis següents:
2.1. Servei de Coordinació de Serveis Socials dAtenció Primària Bàsica, al qual corresponen les funcions següents:
a) Dissenyar i coordinar la xarxa datenció primària bàsica de serveis socials en les corporacions locals, sense perjudici de les competències de la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials.
b) Ordenar i definir les característiques i el contingut dels programes i les prestacions bàsiques de serveis socials.
c) Coordinar i gestionar amb les entitats locals la resolució dels programes individuals datenció i la implantació del Servei dAjuda a Domicili, derivat de laplicació de la llei reguladora de la dependència.
d) Dissenyar, implantar i supervisar els protocols dintervenció en matèria datenció primària bàsica de serveis socials.
e) Homogeneïtzar protocols dactuació, valoració i baremació de serveis, prestacions i recursos de lAdministració pública amb competència en atenció primària bàsica de serveis socials.
f) Executar, fer-ne el seguiment i avaluar els projectes que semmarquen dins dels programes bàsics de serveis socials que puguen ser promoguts per altres administracions públiques, o en col·laboració amb aquestes.
g) Coordinar amb la resta dadministracions públiques els protocols daccés de les persones usuàries al Sistema Públic Valencià de Serveis Socials datenció primària bàsica.
h) Coordinar la implantació del sistema dinformació dusuaris de serveis socials i la seua ampliació com a instrument de treball per a la intervenció social, amb col·laboració de la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema.
i) Coordinar amb lAdministració General de lEstat la gestió de les prestacions bàsiques i la implantació de les aplicacions informàtiques per a les entitats locals.
j) Elaborar la normativa i les instruccions necessàries per al correcte desplegament i aplicació de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de lautonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència (dara en avant, Llei de dependència), en làmbit de les seues competències.
k) Les altres que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.2. Servei de Coordinació de Serveis Socials dAtenció Primària Específica, al qual corresponen les funcions següents:
a) Planificar i coordinar la xarxa datenció primària específica de serveis socials en les corporacions locals, sense perjudici de les competències que en aquest àmbit desenvolupen les altres direccions generals del departament.
b) Coordinar i establir criteris homogenis amb les direccions generals competents respecte del funcionament dels serveis datenció diürna i nocturna, datenció ambulatòria i dallotjament alternatiu de latenció primària de caràcter específic, sense perjudici de la delegació que, en el seu cas, puga efectuar-se en les entitats locals.
c) Coordinar i gestionar els procediments destinats a lassignació de les prestacions i serveis derivats dels programes individuals datenció, en col·laboració amb la Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental i la Direcció General de Persones Majors.
d) Ordenar, definir i supervisar les característiques, el contingut dels programes, els protocols dintervenció i les prestacions específiques datenció primària de serveis socials en coordinació amb les direccions generals que desenvolupen competències en aquest àmbit.
e) Homogeneïtzar protocols dactuació, valoració i baremació de serveis, prestacions i recursos de lAdministració pública amb competència en atenció primària específica de serveis socials.
f) Promoure la coordinació i integració dels serveis municipals datenció primària específica a persones i famílies i als diferents col·lectius datenció.
g) Tramitar les revisions del programa individual datenció per canvi de recurs de servei residencial i centre de dia i de nit.
h) Tramitar i realitzar les propostes de resolució del servei de teleassistència derivat de la llei reguladora de la dependència.
i) Estudiar i tramitar els expedients de lassistent personal, especialment el relatiu a la persona assistent terapèutica infantil, i de lassignació de prestacions vinculades de garantia residencials.
j) Elaborar la normativa i les instruccions necessàries per al correcte desplegament i aplicació de la normativa reguladora de la dependència en làmbit de les seues competències.
k) Les altres que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.3. Servei de Reconeixement del Grau de Dependència, al qual corresponen les funcions següents:
a) Establir, programar i gestionar els procediments dinformació, accés, valoració i reconeixement de la situació de dependència, i les seues corresponents revisions, en coordinació amb els equips datenció primària de serveis socials.
b) Ordenar el procediment administratiu de dependència fins a la fase de proposta del programa individual datenció i supervisar-ne laplicació correcta, així com facilitar-ne laccés a la ciutadania i als professionals que el gestionen.
c) Dissenyar i definir les característiques i el contingut de la cartera de serveis i prestacions recollides en la legislació sobre dependència.
d) Planificar i coordinar els recursos i serveis de promoció de lautonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència en làmbit de la Comunitat Valenciana.
e) Impulsar la formació en matèria de dependència de les persones professionals i cuidadores, en col·laboració amb la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials.
f) Establir els mecanismes de coordinació amb els diferents àmbits dels serveis socials i sanitaris en la prestació dels programes i serveis en làmbit de la dependència.
g) Supervisar la documentació que es reba en la conselleria en matèria de dependència, i també el requeriment, en el seu cas, de la documentació necessària per a tramitar-la.
h) Elaborar la normativa i les instruccions necessàries per al correcte desplegament i laplicació de la Llei de dependència, en làmbit de les seues competències.
i) Les altres que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.4. Servei de Prestacions i Relacions Administratives, al qual corresponen les funcions següents:
a) Establir, programar, coordinar i simplificar els procediments dassignació, gestió i supervisió de les prestacions econòmiques a favor de les persones en situació de dependència derivades dels programes individuals datenció.
b) Gestionar i elaborar les propostes de programa individual datenció en matèria de prestacions econòmiques de dependència.
c) Gestionar i proposar els programes individuals datenció de prestacions econòmiques de dependència.
d) Gestionar la comptabilitat i la tramitació administrativa de les resolucions de prestacions econòmiques de dependència i de la retroactivitat de persones dependents o dels seus hereus.
e) Gestionar comptablement les execucions de sentències del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.
f) Aportar a lAdministració General de lEstat la informació necessària per a la percepció del nivell mínim de protecció garantit.
g) Certificar mensualment en lInstitut de Majors i Serveis Socials les altes, les baixes i les modificacions que es produïsquen en prestacions i serveis de dependència.
h) Planificar, depurar i enviar dades al sistema dinformació del Sistema per a lAutonomia i Atenció a la Dependència.
i) Tramitar les revisions del programa individual datenció derivades del canvi de grau, canvi de persona cuidadora i les extincions del programa individual datenció per qualsevol causa prevista en la normativa jurídica.
j) Realitzar lavaluació periòdica del funcionament de la competència datenció a la dependència en làmbit de la Comunitat Valenciana en col·laboració amb el Servei de Reconeixement del Grau de Dependència.
k) Elaborar la normativa i les instruccions necessàries per al correcte desplegament i aplicació de la normativa reguladora de la dependència en làmbit de les seues competències, en relació amb les prestacions econòmiques.
l) Les altres que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.5. Servei de Procediments Jurídics Especials, al qual corresponen les funcions següents:
a) Tramitar i proposar la resolució dels recursos en relació amb el funcionament de lAdministració respecte de la dependència.
b) Tramitar i proposar la resolució de les queixes en relació amb el funcionament de lAdministració respecte de la dependència.
c) Instruir i realitzar les corresponents propostes de resolució, en relació amb els expedients de responsabilitat patrimonial derivats del funcionament de la conselleria en matèria de dependència, inclosos els informes econòmics corresponents.
d) Informar les queixes de les persones titulars de la Sindicatura de Greuges i de la Defensa del Poble que es tramiten en relació amb expedients derivats de la dependència.
e) Tramitar i proposar les resolucions dels expedients administratius de reconeixement de drets amb caràcter retroactiu a persones dependents o a hereus, en el seu cas.
f) Coordinar amb lAdvocacia de la Generalitat la tramitació i resolució de processos contenciosos derivats de la dependència.
g) Elaborar la normativa i les instruccions necessàries per al desplegament i laplicació correctes de la normativa reguladora de la dependència en làmbit de les seues competències.
h) Les altres que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
CAPÍTOL II
De la Direcció General dAcció
Comunitària i Barris Inclusius
Article 2. Nivell administratiu de la Direcció General dAcció Comunitària i Barris Inclusius
1. De la Direcció General dAcció Comunitària i Barris Inclusius depén la Subdirecció General dAcció Comunitària i Barris Inclusius, la comesa de la qual és la coordinació, gestió i execució de les polítiques establides per la Direcció General servint-se de les unitats administratives que en depenen. Igualment, exercirà les facultats que li delegue o encomane expressament la Direcció General.
2. La Subdirecció General sestructura en els serveis següents:
2.1. Servei de Prestacions Inclusives, al qual corresponen les funcions següents:
a) Establir, programar i coordinar els procediments daccés a les prestacions socials destinades a la inclusió social, ruptura de la transmissió generacional de lempobriment i redistribució de la riquesa.
b) Donar suport a les entitats locals col·laboradores en la gestió de les prestacions i responsables de les accions dinserció sociolaboral de les persones titulars i beneficiàries daquestes, en col·laboració amb lorganisme competent en matèria docupació.
c) Crear una xarxa i donar suport a les entitats del tercer sector per a la implementació ditineraris dinserció sociolaboral de les persones titulars o beneficiàries de les prestacions professionals per a la inclusió activa en coordinació amb les entitats locals.
d) Implementar, desenvolupar, coordinar, fer-ne seguiment i avaluar les prestacions establides en la Llei 19/2017, de 20 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de la renda valenciana dinclusió.
e) Coordinar, fer-ne seguiment i avaluar amb lAdministració General de lEstat la gestió de lingrés mínim vital, de les prestacions no contributives dinvalidesa i jubilació, del fons dassistència social i de les prestacions a què es refereix la disposició transitòria única del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual saprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i la seua inclusió social.
f) Les altres que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.2. Servei de Procediments Especials de la Renda Valenciana dInclusió, al qual corresponen les funcions següents:
a) Tramitar i proposar les resolucions dels recursos en relació amb el funcionament de lAdministració respecte de la renda valenciana dinclusió.
b) Tramitar i proposar les resolucions de les queixes en relació amb el funcionament de lAdministració respecte de la renda valenciana dinclusió.
c) Coordinar amb lAdvocacia de la Generalitat la tramitació i resolució de processos contenciosos derivats de la renda valenciana dinclusió.
d) Elaborar la normativa i les instruccions necessàries per al desplegament i laplicació de la Llei 19/2017, de 20 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de renda valenciana dinclusió.
e) Emetre informes i proposar disposicions, resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.
f) Impulsar la formació en matèria de renda valenciana dinclusió, en col·laboració amb la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials.
g) Coordinar tècnicament i funcionalment les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
h) Les altres que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.3. Servei dInclusió Social, Desenvolupament Comunitari i Voluntariat, al qual corresponen les funcions següents:
a) Gestionar el seguiment i avaluació del Pla valencià dinclusió i cohesió social, com a instrument estratègic dordenació i direcció de les accions i mesures dinclusió i cohesió social vinculades al territori.
b) Gestionar estratègies específiques destinades a evitar i/o pal·liar les desigualtats patides per col·lectius vulnerables o en situació dexclusió social, promovent accions preventives, de diagnòstic, dintervenció i de seguiment per a la cobertura de les necessitats bàsiques de les persones, famílies o, si és el cas, unitats de convivència.
c) Gestionar, desenvolupar i fer seguiment dels programes de desenvolupament comunitari com a eina dinclusió i de cohesió social.
d) Elaborar i coordinar un pla de barris inclusius que incloga accions coordinades entre tots els àmbits de lAdministració implicats, entitats locals i entitats del tercer sector en làmbit urbanístic, educatiu, sanitari, social i laboral.
e) Promoure polítiques de suport al voluntariat social com a eina de cohesió i vertebració del territori, basades en la promoció de la participació ciutadana.
f) Coordinar les accions de convivència social amb les entitats i plataformes en les quals sorganitza, fomentant lús dels recursos comunitaris dirigits cap a la consecució dobjectius comuns que permeten afavorir i millorar les condicions socials des dun enfocament global i integrador.
g) Col·laborar en la política daccés a lhabitatge social per a col·lectius o persones vulnerables desenvolupada per la conselleria competent en matèria dhabitatge.
h) Gestionar els concerts de programes i serveis, subvencions, ajudes, convenis i prestacions, i elaborar els documents tècnics, les instruccions i els procediments en matèries de la seua competència.
i) Dissenyar les actuacions, fer-ne seguiment i avaluar els concerts dàmbit residencial, en el marc de les seues competències, en col·laboració amb la Direcció General dInfraestructures de Serveis Socials i la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema.
j) Dissenyar, fer-ne seguiment i avaluar les actuacions que es desenvolupen per part dels municipis que compten amb finançament de làmbit de la seua competència a través del contracte programa, en col·laboració amb la Direcció General dAtenció Primària i Autonomia Personal i la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema.
k) Totes aquelles que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.4. Servei de Gestió de Programes Europeus i Estatals, al qual corresponen les funcions següents:
a) Elaborar les bases reguladores, gestionar i fer el seguiment de les subvencions del 07 % de lIRPF destinat a programes dinterés general per a atendre finalitats daspecte social.
b) Coordinar tècnicament amb lAdministració General de lEstat el desenvolupament dels programes socials de lIRPF.
c) Elaborar i fer el seguiment de la gestió dels programes dels fons europeus dàmbit social destinats a la inclusió social i la inserció sociolaboral de col·lectius vulnerables i en situació dexclusió social.
d) Les altres que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
CAPÍTOL III
De la Direcció General dInfància i Adolescència
Article 3. Nivell administratiu de la Direcció General dInfància i Adolescència
1. De la Direcció General dInfància i Adolescència depén la Subdirecció General dInfància i Adolescència, la comesa de la qual és la coordinació, gestió i execució de les polítiques establides per la Direcció General servint-se de les unitats administratives que en depenen. Igualment, exercirà les facultats que li delegue o encomane expressament la Direcció General.
2. La Subdirecció General sestructura en els serveis següents:
2.1. Servei de Promoció dels Drets de la Infància i Adolescència, al qual corresponen les funcions següents:
a) Dissenyar i implementar accions de foment i sensibilització relacionades amb la promoció dels drets de la infància i ladolescència.
b) Promoure el dret a la participació individual, col·lectiva, de qualitat i transversal dels xiquets, xiquetes i adolescents en tots els àmbits.
c) Potenciar el benestar infantil i el seu desenvolupament personal, mitjançant accions que ajuden a prendre consciència dels seus drets i responsabilitats, prenent una actitud proactiva davant les necessitats existents.
d) Estudiar, avaluar i divulgar la situació actual en relació amb els drets de la infància a la Comunitat Valenciana, i promoure la implementació de programes per a garantir el seu respecte i exercici.
e) Dissenyar i executar accions formatives dirigides a les persones professionals sobre laplicació dels drets de la infància i ladolescència en coordinació i sense perjudici de les competències daltres centres directius.
f) Donar suport tècnic i administratiu als diferents òrgans consultius en làmbit de les seues competències.
g) Dissenyar els plans, pactes i estratègies de les matèries atribuïdes i fer-ne el seguiment.
h) Estudiar la legislació, valorar la necessitat de mesures normatives i desplegar la normativa relacionada amb la Direcció General.
i) Analitzar els projectes normatius de la Generalitat en tramitació que incidisquen en la infància i ladolescència, i proposar millores per a fer efectius els seus drets.
j) Gestionar els concerts de programes i serveis, subvencions, ajudes, convenis i prestacions, i elaborar els documents tècnics, les instruccions i els procediments en matèries de la seua competència.
k) Elaborar, emetre informes i proposar disposicions, resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.
l) Aquelles que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.2. Servei de Prevenció i Foment del Bon Tracte en la Infància i Adolescència al qual corresponen les funcions següents:
a) Promocionar el bon tracte de la infància en làmbit familiar, en col·laboració amb la Direcció General dIgualtat en la Diversitat.
b) Impulsar actuacions en làmbit de la família per a previndre situacions de risc en la infància i ladolescència.
c) Desenvolupar protocols professionals relacionats amb la detecció, valoració i intervenció en situacions de vulnerabilitat, risc o desemparament.
d) Gestionar i fer seguiment de les actuacions i funcionament dels recursos dirigits a la prevenció relacionats amb les situacions de desprotecció de la infància i ladolescència; els serveis socials específics datenció a la infància i ladolescència, així com a les seues famílies, i la resta de mesures tant de suport familiar com personal que suposen orientació, avaluació o intervenció davant situacions de violència directa o indirecta contra la infància i ladolescència, en coordinació amb la Direcció General dAtenció Primària i Autonomia Personal.
e) Coordinar i supervisar els serveis datenció diürna per a persones menors dedat i dissenyar una xarxa pública que permeta laccessibilitat al recurs.
f) Donar a conéixer i supervisar el telèfon datenció a la infància.
g) Prestar les mesures assistencials i de suport a lemancipació, necessàries per a fomentar lautonomia personal i la competència social de les persones joves que hagen complit la majoria dedat i que es troben sota una mesura de protecció per a possibilitar la igualtat doportunitats.
h) Dissenyar i executar accions formatives dirigides a les persones professionals sobre la prevenció i el foment del bon tracte a la infància i adolescència en coordinació i sense perjudici de les competències daltres centres directius.
i) Impulsar, assessorar i donar suport a les comissions de seguiment dels recursos demancipació i serveis datenció diürna.
j) Gestionar els concerts de programes i serveis, subvencions, ajudes, convenis i prestacions i elaborar els documents tècnics, les instruccions i els procediments en matèries de la seua competència.
k) Elaborar, emetre informes i proposar disposicions, resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.
l) Coordinar tècnicament i funcionalment les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
m) Aquelles que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.3. Servei dAcolliment Familiar i Adopció, al qual corresponen les funcions següents:
a) Impulsar actuacions per a la protecció de la infància i adolescència en un medi familiar alternatiu o complementari.
b) Dissenyar i coordinar les actuacions corresponents a lexercici de les facultats protectores en matèria de desemparament i guarda respecte dels xiquets, xiquetes i adolescents que estan en acolliment familiar o en guarda amb finalitat adoptiva.
c) Coordinar la tramitació dels oferiments per a lacolliment familiar, ladopció nacional i internacional i de les propostes dadopció.
d) Donar suport tècnic i administratiu a lòrgan col·legiat de la direcció general que tinga atribuïdes les funcions en matèria dacolliment familiar permanent i adopció.
e) Exercir el control i el seguiment respecte del funcionament general dels organismes acreditats per a la intermediació en ladopció internacional que tinguen la seua seu a la Comunitat Valenciana.
f) Afavorir el dret essencial de les persones menors dedat a mantindre relacions amb els seus progenitors i familiars en les situacions de ruptura familiar quan així ho establisca lautoritat administrativa competent, i gestionar els recursos corresponents.
g) Informar i promoure la cultura de lacolliment familiar, i prioritzar-lo, en la seua forma més adequada, com a mesura de guarda en les situacions de desprotecció.
h) Impulsar la formació contínua de les famílies acollidores i adoptives.
i) Impulsar accions informatives i formatives dirigides a les persones professionals que atenen les xiquetes, xiquets i adolescents en acolliment, a les seues famílies acollidores i dorigen.
j) Dissenyar i coordinar el servei dintervencions tècniques en virtut del qual es presta el preceptiu acompanyament especialitzat a les persones menors dedat acollides, a les famílies acollidores i dorigen.
k) Fomentar la participació de les associacions de famílies acollidores i adoptives en lactuació de lAdministració en làmbit de les funcions que corresponen al servei.
l) Impulsar programes de suport per a les famílies acollidores a fi datendre les necessitats que pogueren sorgir durant el procés de lacolliment familiar.
m) Gestionar els concerts de programes i serveis, subvencions, ajudes, convenis i prestacions i elaborar els documents tècnics, les instruccions i els procediments en matèries de la seua competència.
n) Elaborar i emetre informes, i proposar disposicions, resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.
o) Coordinar tècnicament i funcionalment les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
p) Aquelles que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.4. Servei dAcolliment Residencial i Justícia Juvenil, al qual corresponen les funcions següents:
a) Dissenyar, implementar i coordinar el model residencial, així com els procediments i protocols dacompanyament, atenció i intervenció corresponents a lexercici de les facultats protectores sobre persones menors dedat en matèria de desemparament i guarda en acolliment residencial.
b) Dissenyar, implementar i supervisar els procediments de tramitació del recurs dacolliment residencial tant generals com específics, en funció dels diferents objectius establits en el Pla de protecció.
c) Impulsar actuacions en el recurs dacolliment residencial que afavorisquen el desenvolupament integral, holístic i comunitari dels xiquets, xiquetes i adolescents.
d) Vetlar pel compliment dels estàndards de qualitat vigents en làmbit residencial, en coordinació amb la Direcció General dInfraestructures de Serveis Socials.
e) Gestionar i realitzar el seguiment dels casos de salut mental greu de persones menors dedat sota mesura de protecció, a través de la comissió competent.
f) Afavorir el dret essencial de les persones menors dedat a mantindre relacions amb els seus progenitors i familiars en les situacions de ruptura familiar quan així ho establisca lautoritat judicial competent, i gestionar els recursos corresponents.
g) Impulsar i, en el seu cas, supervisar els programes preventius amb les persones menors de 14 anys que realitzen accions tipificades com a fets delictius i estan exemptes de responsabilitat penal.
h) Dissenyar i coordinar lexecució de mesures judicials, en aplicació de la legislació vigent en matèria de responsabilitat penal de les persones menors dedat.
i) Implementar i supervisar la intervenció educativa en les residències socioeducatives, així com en les mesures judicials que no impliquen privació de llibertat.
j) Gestionar els concerts de programes i serveis, subvencions, ajudes, convenis i prestacions, i elaborar els documents tècnics, les instruccions i els procediments en matèries de la seua competència.
k) Dissenyar les actuacions, fer-ne seguiment i avaluar els concerts dàmbit residencial en làmbit de la seua competència en col·laboració amb la Direcció General dInfraestructures de Serveis Socials i la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema.
l) Elaborar, emetre informes i proposar disposicions, resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.
m) Coordinar tècnicament i funcionalment les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
n) Aquelles que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
TÍTOL II
De la Secretaria Autonòmica dIgualtat i Diversitat
CAPÍTOL I
De la Direcció General de lInstitut Valencià de les Dones
Article 4. Nivell administratiu de la Direcció General de lInstitut Valencià de les Dones
1. De la Direcció General de lInstitut Valencià de les Dones depén la Subdirecció General de lInstitut Valencià de les Dones, la comesa de la qual és la coordinació, gestió i execució de les polítiques establides per la Direcció General servint-se de les unitats administratives que en depenen. Igualment, exercirà les facultats que li delegue o encomane expressament la Direcció General.
2. La Subdirecció General sestructura en els serveis següents:
2.1. Servei de Promoció de les Dones i per la Igualtat de Gènere, al qual corresponen les funcions següents:
a) Estudiar i proposar programes, mesures i normes en matèria digualtat dhomes i dones contra la discriminació per raó de sexe.
b) Coordinar lactuació dels diferents òrgans i entitats de la Generalitat a fi de promoure la plena participació de les dones i impulsar la prestació de serveis dirigits a les dones, especialment a aquelles en situació dexclusió social i vulnerabilitat.
c) Fomentar la realització dels convenis i concerts per a la prevenció de conductes discriminatòries i fer-ne seguiment. En especial es procurarà latenció integral a dones en situació de vulnerabilitat social i exclusió.
d) Redactar la convocatòria, proposar la resolució i fer el seguiment de les subvencions i ajudes en làmbit de les seues competències.
e) Promoure, amb criteris digualtat, mesures concretes que afavorisquen laccés de les dones a lactivitat econòmica, a les oportunitats docupació i a la presa de decisions en làmbit del desenvolupament territorial del medi rural.
f) Realitzar i promoure estudis sobre la situació de les dones a la Comunitat Valenciana en coordinació amb la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials.
g) Fomentar lerradicació de conductes socials discriminatòries a través de campanyes de sensibilització, jornades i tallers.
h) Formular les propostes daccions formatives a lòrgan responsable de la política de formació del personal al servei de les diferents administracions públiques de la Comunitat Valenciana i altres centres de formació dempleats i empleades públiques, per a fomentar la informació, la sensibilització i la formació en igualtat entre dones i homes al personal públic.
i) Donar suport tècnic i consultiu als diferents òrgans consultius en matèria de dones i igualtat doportunitats que depenen de la Conselleria.
j) Impulsar i gestionar els fons bibliogràfics especialitzats en dones titularitat de la Direcció General.
k) Coadjuvar en la tramitació de denúncies que es formulen davant de situacions de discriminació i abús contra les dones.
l) Impulsar i fomentar lelaboració i implantació dels plans digualtat en les empreses i altres entitats per mitjà de lassessorament i la formació daquestes.
m) Fer-ne el seguiment i avaluar els plans digualtat de les empreses que sol·liciten el visat amb el segell Fent Empresa de la Generalitat, i també impulsar i assessorar el teixit empresarial de la Comunitat Valenciana en lelaboració i implantació daquests plans.
n) Orientar i assessorar dones, grups de dones, entitats i empreses, en aquelles matèries que possibiliten la incorporació de les dones a tots els àmbits de la vida en condicions no discriminatòries i en favor de la igualtat doportunitats.
o) Disposar i organitzar la recollida de dades estadístiques, especialment, les dades sobre la demanda de serveis i recursos disponibles.
p) Elaborar, emetre informes i proposar disposicions, resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.
q) Coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
r) Dissenyar, fer-ne seguiment i avaluar la Xarxa Valenciana dIgualtat, en col·laboració amb la Direcció General dAtenció Primària i Autonomia Personal i la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema, per a la incorporació de la perspectiva de gènere en les polítiques públiques municipals, lassessorament i la sensibilització de les dones, la prevenció de la violència de gènere i informació a empreses i entitats en lelaboració i implementació de plans digualtat dins de les seues organitzacions laborals, així com lelaboració dels corresponents informes tècnics per a lobtenció del visat.
s) Fomentar la informació, la sensibilització i la formació en igualtat entre dones i homes al personal de la Generalitat, sense perjudici de les competències que tinga atribuïdes en matèria de formació la direcció general competent en matèria de funció pública.
t) Les altres que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.2. Servei de Prevenció de la Violència de Gènere i Atenció a les Víctimes, al qual corresponen les funcions següents:
a) Estudiar i proposar programes, mesures i normes que tinguen per objecte leliminació de la violència sobre les dones i latenció a les víctimes de violència de gènere i masclista.
b) Realitzar totes les actuacions possibles encaminades a leliminació de tota situació de violència de gènere i masclista, directa o indirecta, sobre les dones, i coadjuvar en la tramitació de les denúncies que shi formulen.
c) Informar, sensibilitzar i formar la ciutadania per a previndre i erradicar la violència de gènere.
d) Promoure lelaboració destudis i investigacions sobre la violència contra les dones que en permeten la prevenció, detecció, atenció i erradicació.
e) Impulsar, coordinar, fer-ne seguiment i avaluar els plans per a combatre la violència de gènere.
f) Atendre de forma integral i continuada la problemàtica de les dones víctimes de maltractaments físics i/o psíquics, agressions sexuals, abusos sexuals i assetjament sexual, tracta i qualsevol altra situació que atempte contra la llibertat sexual de les dones, des dels diferents enfocaments professionals.
g) Supervisar les actuacions i funcionament dels centres en làmbit de les seues competències, en col·laboració amb la Direcció General dInfraestructures de Serveis Socials.
h) Donar suport tècnic i administratiu als diferents òrgans consultius en matèria de violència contra les dones dependents de la Conselleria.
i) Dissenyar i fer el seguiment del model dintervenció social i residencial dels centres de la seua àrea funcional, sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General dInfraestructures de Serveis Socials, i cooperar amb altres administracions a aquest efecte.
j) Dissenyar, implementar i supervisar els procediments de tramitació del recurs, gestionar la demanda i coordinar laccés de les dones víctimes de violència de gènere i dels seus fills i filles menors als recursos en el seu àmbit funcional.
k) Proposar, dissenyar i executar accions davaluació de les actuacions desenvolupades en làmbit de les seues competències.
l) Realitzar actuacions orientades a garantir un nivell adequat de satisfacció de les persones usuàries dels centres i dels serveis.
m) Assistir tècnicament les entitats locals i organitzacions diniciativa privada o social en la creació de centres i coadjuvar a la seua millora permanent, sense perjudici de les competències i en col·laboració i coordinació amb la Direcció General dInfraestructures de Serveis Socials.
n) Dissenyar, implementar i coordinar els procediments i protocols dacompanyament, atenció i intervenció als recursos disponibles en làrea de prevenció i atenció a les víctimes de violència sobre les dones, per a aconseguir els mateixos estàndards de qualitat en la prestació de serveis, en coordinació amb la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials.
o) Tramitar, gestionar i fer el seguiment de subvencions, concerts de programes i serveis, convenis i ajudes, així com la coordinació i seguiment de concerts de centres de dia o dàmbit residencial, lobjecte dels quals siga latenció de dones víctimes de violència de gènere, en col·laboració amb la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema i sense perjudici de les competències que se li atribueixen.
p) Disposar i organitzar la recollida de dades estadístiques, especialment, les dades sobre la demanda de serveis i recursos disponibles.
q) Elaborar, emetre informes i proposar disposicions, resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.
r) Coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
s) Les altres que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
CAPÍTOL II
De la Direcció General dIgualtat en la Diversitat
Article 5. Nivell administratiu de la Direcció General dIgualtat en la Diversitat
1. De la Direcció General dIgualtat en la Diversitat depén la Subdirecció General dIgualtat en la Diversitat, la comesa de la qual és la coordinació, gestió i execució de les polítiques establides per la Direcció General servint-se de les unitats administratives que en depenen. Igualment, exercirà les facultats que li delegue o encomane expressament la Direcció General.
2. La Subdirecció General sestructura en els serveis següents:
2.1. Servei de Diversitat Familiar, Sexual i de Gènere, al qual corresponen les funcions següents:
a) Estudiar i proposar programes, mesures i normes que tinguen per objecte promoure el suport a les famílies i el reconeixement de la diversitat familiar, i promoure la igualtat de les persones LGTBI i la lluita contra la LGTBIfòbia.
b) Coordinar i fer seguiment de la gestió dels títols de reconeixement de les famílies nombroses i monoparentals que es tramiten en les direccions territorials.
c) Coordinar lactuació dels diferents òrgans i entitats de la Generalitat per al compliment de la Llei 8/2017, de 7 dabril, de la Generalitat, integral del reconeixement del dret a la identitat i a lexpressió de gènere a la Comunitat Valenciana, a través dels espais de coordinació institucional i del Consell Consultiu Trans de la Comunitat Valenciana.
d) Coordinar lactuació dels diferents òrgans i entitats de la Generalitat per al compliment de la Llei 23/2018, de 29 de novembre, de la Generalitat, digualtat de les persones LGTBI, a través de lEstratègia Valenciana LGTBI, els espais de coordinació institucional i el Consell Valencià LGTBI.
e) Dissenyar, fer-ne seguiment i avaluar les actuacions que es desenvolupen per part dels municipis que compten amb finançament de làmbit de la seua competència a través del contracte programa, en col·laboració amb la Direcció General dAtenció Primària i Autonomia Personal i la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema.
f) Tramitar, gestionar i fer el seguiment de subvencions i ajudes del seu àmbit competencial.
g) Tramitar, gestionar i fer el seguiment del servei Orienta, datenció i assessorament a les persones LGTBI; lEspai de la Memòria LGTBI, així com daltres concerts de programes i serveis o de convenis en làmbit de les seues competències.
h) Dissenyar les actuacions, fer-ne seguiment i avaluar els concerts dàmbit residencial, en làmbit de les seues competències, en col·laboració amb la Direcció General dInfraestructures de Serveis Socials i la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema.
i) Promoure lelaboració destudis i investigacions, així com activitats formatives, sobre la situació de les famílies i les persones LGTBI a la Comunitat Valenciana, en col·laboració amb la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials.
j) Donar suport tècnic i administratiu als diferents òrgans consultius en matèria de la seua competència dependents de la Generalitat Valenciana.
k) Impulsar i gestionar els fons bibliogràfics i documentals especialitzats en diversitat familiar, sexual i de gènere titularitat de la Direcció General.
l) Coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
m) Aquelles que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.2. Servei de Diversitat Ètnica, Cultural i Religiosa, al qual corresponen les funcions següents:
a) Estudiar i proposar programes, mesures i normes que tinguen per objecte promoure la igualtat en la diversitat ètnica, especialment en referència al poble gitano; promoure la igualtat en la diversitat cultural i religiosa, i la lluita contra lantigitanisme, el racisme i la discriminació per motiu de creences.
b) Coordinar lactuació dels diferents òrgans i entitats de la Generalitat per al compliment de lEstratègia Valenciana per a la Igualtat i la Inclusió del Poble Gitano, a través dels espais de coordinació institucional i del Consell Valencià del Poble Gitano.
c) Dissenyar, fer-ne seguiment i avaluar les actuacions que es desenvolupen per part dels municipis que compten amb finançament de làmbit de la seua competència a través del contracte programa, en col·laboració amb la Direcció General dAtenció Primària i Autonomia Personal i la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema.
d) Tramitar, gestionar i fer el seguiment de subvencions i ajudes del seu àmbit competencial.
e) Tramitar, gestionar i fer el seguiment del programa Kumpania, així com daltres concerts de programes i serveis o de convenis en làmbit de les polítiques digualtat i inclusió del poble gitano i de la diversitat ètnica, cultural i religiosa.
f) Dissenyar les actuacions, fer-ne seguiment i avaluar els concerts dàmbit residencial, en làmbit de les seues competències, en col·laboració amb la Direcció General dInfraestructures de Serveis Socials i la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema.
g) Promoure lelaboració destudis i investigacions, així com activitats formatives, sobre la situació de la diversitat ètnica, cultural i religiosa a la Comunitat Valenciana, en col·laboració amb la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials.
h) Donar suport tècnic i administratiu als diferents òrgans consultius en matèria de la seua competència dependents de la Generalitat Valenciana.
i) Coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
j) Aquelles que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.3. Servei de Migració, Refugi i Igualtat de Tracte, al qual corresponen les funcions següents:
a) Estudiar i proposar programes, mesures i normes que tinguen per objecte promoure els drets de les persones migrants i refugiades a la Comunitat Valenciana i la lluita contra la xenofòbia.
b) Coordinar lactuació dels diferents òrgans i entitats de la Generalitat per al compliment de lEstratègia Valenciana de Migracions, a través dels espais de coordinació institucional i de participació social.
c) Estudiar i proposar programes, mesures i normes que tinguen per objecte promoure la igualtat de tracte, la no discriminació i la prevenció dels delictes dodi.
d) Coordinar lactuació dels diferents òrgans i entitats de la Generalitat per al compliment de lEstratègia Valenciana per a la Igualtat de Tracte, la No Discriminació i la Prevenció dels Delictes dOdi, a través dels espais de coordinació institucional.
e) Dissenyar, fer-ne seguiment i avaluar les actuacions que es desenvolupen en els programes datenció a persones migrants, Pangea, als municipis que compten amb finançament a través del contracte programa, en col·laboració amb la Direcció General dAtenció Primària i Autonomia Personal i la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema.
f) Tramitar, gestionar i fer el seguiment de subvencions i ajudes del seu àmbit competencial.
g) Tramitar, gestionar i fer el seguiment dels concerts de programes i serveis, així com els convenis en làmbit de les seues competències.
h) Dissenyar les actuacions, fer-ne seguiment i avaluar els concerts dàmbit residencial, en làmbit de les seues competències, en col·laboració amb la Direcció General dInfraestructures de Serveis Socials i la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema.
i) Promoure lelaboració destudis i investigacions, així com activitats formatives, sobre migració, refugi, igualtat de tracte, no discriminació i prevenció dels delictes dodi a la Comunitat Valenciana, en col·laboració amb la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials.
j) Donar suport tècnic i administratiu als diferents òrgans consultius en matèria de la seua competència dependents de la Generalitat Valenciana.
k) Aquelles que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
CAPÍTOL III
De la Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental
Article 6. Nivell administratiu de la Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental
1. De la Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental depén la Subdirecció General de Diversitat Funcional i Salut Mental, la comesa de la qual és la coordinació, gestió i execució de les polítiques establides per la Direcció General servint-se de les unitats administratives que en depenen. Igualment, exercirà les facultats que li delegue o encomane expressament la Direcció General.
2. La Subdirecció General sestructura en els serveis següents:
2.1. Servei de Centres dAtenció a les Persones amb Diversitat Funcional i Promoció dels Seus Drets, al qual corresponen les funcions següents:
a) Estudiar i proposar mesures i normes que tinguen per objecte promoure els drets de les persones amb diversitat funcional.
b) Dissenyar i fer el seguiment del model dintervenció social i residencial, dels centres de la seua àrea funcional, sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General dInfraestructures de Serveis Socials, i cooperar amb altres administracions a aquest efecte.
c) Dissenyar, implementar i coordinar els procediments i protocols dacompanyament, atenció i intervenció per a persones amb diversitat funcional als recursos disponibles.
d) Dissenyar, implementar i supervisar els procediments de tramitació del recurs, gestionar-ne la demanda i coordinar laccés de les persones amb diversitat funcional als recursos.
e) Col·laborar amb altres conselleries i organismes en el desenvolupament de les actuacions relatives a la inserció sociolaboral, socioeducativa i sociocultural de les persones amb diversitat funcional.
f) Proposar, dissenyar i executar accions davaluació de les actuacions desenvolupades en làmbit de les funcions atribuïdes.
g) Assistir tècnicament les entitats locals i organitzacions diniciativa privada o social en la creació de centres i coadjuvar a la seua millora permanent, sense perjudici de les competències i en col·laboració amb la Direcció General dInfraestructures de Serveis Socials.
h) Implantar protocols i procediments en els diferents centres i departaments per a aconseguir els mateixos estàndards de qualitat en la prestació de serveis, en col·laboració amb la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials.
i) Tramitar, gestionar i fer el seguiment de subvencions, convenis i ajudes, així com dissenyar les actuacions, fer-ne seguiment i avaluar els concerts de centres datenció diürna i ambulatòria o dàmbit residencial, lobjecte dels quals siga latenció de persones amb diversitat funcional, en col·laboració amb la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema
j) Supervisar les actuacions relatives al funcionament dels centres en làmbit de les seues competències, en col·laboració amb la Direcció General dInfraestructures de Serveis Socials.
k) Coordinar i supervisar el procediment relatiu a laplicació de les taxes per la prestació del servei datenció social a persones amb diversitat funcional.
l) Disposar i organitzar la recollida de dades estadístiques, especialment, les dades sobre la demanda de serveis i recursos disponibles.
m) Elaborar, emetre informes i proposar disposicions, resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.
n) Donar suport tècnic i administratiu als diferents òrgans consultius en làmbit de les seues competències.
o) Coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
p) Les altres que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.2. Servei de Promoció de lAutonomia de les Persones amb Diversitat Funcional, al qual corresponen les funcions següents:
a) Estudiar i proposar convocatòries, programes, mesures i normes que tinguen per objecte promoure lautonomia de les persones amb diversitat funcional.
b) Promoure les activitats i serveis relacionats amb la millora de lautonomia i la vida independent de les persones amb diversitat funcional.
c) Promoure i coordinar programes de prevenció, rehabilitació i inclusió de persones amb diversitat funcional.
d) Promoure i coordinar les actuacions en matèria doci, temps lliure i vacances de les persones amb diversitat funcional.
e) Promoure i coordinar programes dintervenció, cooperació social i convivència dirigits a la participació i la inclusió social de les persones amb diversitat funcional i la sensibilització de la societat.
f) Preparar, tramitar, gestionar i fer el seguiment de subvencions, convenis i ajudes, així com tramitar, gestionar i fer el seguiment de concerts de programes i serveis en làmbit de les seues competències.
g) Assistir tècnicament les entitats locals i organitzacions diniciativa privada o social en la implantació de programes i serveis destinats a les persones amb diversitat funcional i coadjuvar a la seua millora permanent, sense perjudici de les competències i en col·laboració i coordinació amb la Direcció General dAtenció Primària i Autonomia Personal en el marc de les seues competències.
h) Dissenyar el model i fer el seguiment i avaluació de les actuacions que es desenvolupen als municipis que compten amb finançament a través del contracte programa, en col·laboració amb la Direcció General dAtenció Primària i Autonomia Personal i la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema.
i) Coordinar lactuació dels diferents òrgans i entitats de la Generalitat a fi de promoure lautonomia de les persones amb diversitat funcional.
j) Gestionar la convocatòria de les prestacions econòmiques per a la promoció de lautonomia personal i les ajudes personals datenció residencial.
k) Fomentar actuacions dirigides a promoure laccessibilitat universal.
l) Gestionar el registre autonòmic de targetes destacionament per a persones amb mobilitat reduïda.
m) Tramitar les sol·licituds de reconeixement i acreditació de gossos dassistència per a persones amb diversitat funcional.
n) Donar suport tècnic i administratiu als diferents òrgans consultius en làmbit de les seues competències.
o) Proposar, dissenyar i executar accions davaluació de les actuacions desenvolupades en làmbit de les funcions atribuïdes.
p) Coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
q) Les altres que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.3. Servei de Prevenció, Avaluació de la Diversitat Funcional i de Salut Mental, al qual corresponen les funcions següents:
a) Proposar, dissenyar i executar protocols, programes, projectes i qualsevol tipus dactuació per a la coordinació sociosanitària.
b) Coordinar i donar suport tècnic a les actuacions dels centres de valoració i orientació de la discapacitat.
c) Promoure i coordinar el model datenció primerenca de la Comunitat Valenciana en col·laboració amb els altres àmbits competents en la matèria.
d) Proposar, dissenyar, coordinar i executar protocols, programes, projectes i qualsevol tipus dactuació que tinga com a fi la innovació i millora de latenció primerenca.
e) Promoure, implementar i coordinar mesures per a la rehabilitació psicosocial, autonomia personal, participació i inclusió social de les persones amb problemes greus de salut mental.
f) Dissenyar el model i fer el seguiment i avaluació dels serveis en làmbit de les seues competències que es desenvolupen als municipis que compten amb finançament a través del contracte programa, en col·laboració amb la Direcció General dAtenció Primària i Autonomia Personal i la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema.
g) Promoure, implementar i coordinar mesures dirigides a sensibilitzar la societat sobre la discriminació que pateixen les persones amb trastorn mental greu.
h) Dissenyar, desenvolupar i fer seguiment dels plans, pactes i estratègies en làmbit de les seues competències.
i) Proposar, dissenyar i executar accions davaluació de les actuacions desenvolupades en làmbit de les funcions atribuïdes.
j) Donar suport tècnic i administratiu als diferents òrgans consultius en làmbit de les seues competències.
k) Coordinar, tècnicament i funcionalment, en les matèries de la seua competència, les actuacions de les direccions territorials.
l) Les altres que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
CAPÍTOL IV
De la Direcció General de Persones Majors
Article 7. Nivell administratiu de la Direcció General de Persones Majors
1. De la Direcció General de Persones Majors depén la Subdirecció General de Persones Majors, la comesa de la qual és la coordinació, gestió i execució de les polítiques establides per la Direcció General servint-se de les unitats administratives que en depenen. Igualment, exercirà les facultats que li delegue o encomane expressament la Direcció General.
2. La Subdirecció General sestructura en els serveis següents:
2.1. Servei dAtenció a les Persones Majors i Promoció de lEnvelliment Actiu, al qual corresponen les funcions següents:
a) Estudiar i proposar programes, mesures i normes que tinguen per objecte fomentar lenvelliment actiu, la solidaritat intergeneracional i la plena participació i inclusió de les persones majors en la societat, afavorir la seua major autonomia i independència, previndre possibles situacions de dependència, donar resposta a la soledat no desitjada, així com garantir la seua atenció social.
b) Dissenyar i executar activitats culturals, formatives, lúdiques, doci i temps lliure adscrites a lenvelliment actiu, i també programes de cooperació social i convivència dirigits a la inclusió social de les persones majors, en coordinació amb les entitats locals i associacions de majors i entitats socials en general.
c) Tramitar, gestionar i fer el seguiment de subvencions, convenis i ajudes, així com els concerts de programes i serveis en làmbit de les seues competències.
d) Dissenyar el model i fer el seguiment i avaluació de les actuacions que es desenvolupen als municipis que compten amb finançament a través del contracte programa, en col·laboració amb la Direcció General dAtenció Primària i Autonomia Personal i la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema.
e) Coordinar lactuació dels diferents òrgans i entitats de la Generalitat a fi de promoure lenvelliment actiu i la plena participació i inclusió de les persones majors en la societat, així com la seua atenció social.
f) Donar suport tècnic i administratiu als diferents òrgans consultius en làmbit de les seues competències.
g) Promoure lelaboració destudis i investigacions sobre la situació de les persones majors a la Comunitat Valenciana, en coordinació amb la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials.
h) Promoure, implementar i coordinar mesures dirigides a sensibilitzar la societat sobre la discriminació que pateixen les persones majors i valorar aquest col·lectiu.
i) Impulsar laccés de les persones majors a les noves tecnologies.
j) Dissenyar, desenvolupar i fer seguiment dels plans, pactes i estratègies en làmbit de les seues competències.
k) Coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
l) Les altres que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.2. Servei de Centres de Persones Majors, al qual corresponen les funcions següents:
a) Estudiar i proposar programes, mesures i normes que tinguen per objecte garantir latenció social i residencial i la millora de la prestació de serveis a les persones majors.
b) Dissenyar i fer el seguiment del model dintervenció social i residencial dels centres de la seua àrea funcional, sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General dInfraestructures de Serveis Socials, i cooperar amb altres administracions a aquest efecte.
c) Dissenyar, implementar i coordinar els procediments i protocols dacompanyament, atenció i intervenció sobre persones majors corresponents als recursos en làrea funcional de la Direcció General.
d) Dissenyar, implementar i supervisar els procediments de tramitació del recurs, gestionar-ne la demanda i coordinar laccés de les persones majors als recursos en làmbit de les seues competències.
e) Supervisar les actuacions i funcionament dels centres en làmbit de les seues competències, en col·laboració amb la Direcció General dInfraestructures de Serveis Socials.
f) Coordinar i supervisar el procediment relatiu a laplicació de les taxes per la prestació del servei datenció social a persones majors.
g) Preparar, tramitar, gestionar i fer el seguiment de subvencions, concerts de programes i serveis, convenis i ajudes, així com fer la coordinació i seguiment de concerts de centres de dia o dàmbit residencial, lobjecte dels quals siga latenció de persones majors, en col·laboració amb la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema i sense perjudici de les competències que se li atribueixen.
h) Implantar protocols i procediments en els diferents centres i departaments per a aconseguir els mateixos estàndards de qualitat en la prestació de serveis, en col·laboració amb la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials.
i) Disposar i organitzar la recollida de dades estadístiques, especialment, les dades sobre la demanda de serveis i recursos disponibles.
j) Proposar, dissenyar i executar protocols, programes, projectes i qualsevol tipus dactuació per a la coordinació sociosanitària i per a la millora de la prestació de serveis a les persones majors.
k) Elaborar i emetre informes, i proposar disposicions, resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.
l) Coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
m) Les altres que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
TÍTOL III
De la Secretaria Autonòmica de Planificació
i Organització del Sistema
Article 8. Nivell administratiu de la Secretaria Autonòmica de Planificació i Organització del Sistema
1. De la Secretaria Autonòmica de Planificació i Organització del Sistema depén el Servei dInspecció de Serveis Socials, al qual corresponen les funcions següents:
a) Exercir la funció inspectora sobre les persones físiques o entitats que realitzen activitats de serveis socials en làmbit de la Comunitat Valenciana, així com sobre els centres o serveis, públics o privats, que desenvolupen aquest tipus dactivitats, i comprovar el compliment de les normes vigents en la matèria; estendre, si és procedent, les corresponents actes dinfracció o obstrucció, i proposar, si és el cas, les mesures correctores o de sanció corresponents.
b) Vetlar pel respecte dels drets de les persones usuàries dels serveis socials.
c) Comprovar el compliment de les lleis i la resta de disposicions vigents en matèria de serveis socials, i assessorar, orientar, proposar i, si és el cas, adoptar mesures per al restabliment i lassegurament de la legalitat, si fora necessari.
d) Informar lòrgan competent dels resultats de lactivitat inspectora, proposant mesures per a elevar els nivells de qualitat dins dels plans de millora de les prestacions i serveis, a més de la formulació de mesures correctores davant les possibles deficiències que shi puguen detectar.
e) Col·laborar amb la Conselleria en les tasques de planificació, disseny, elaboració, organització, gestió, posada en marxa i avaluació de qualsevol de les estratègies, els plans, la mapificació i els instruments tècnics referents al Sistema Valencià de Serveis Socials i dIgualtat.
f) Facilitar lassistència tècnica sobre els seus drets i deures a les persones interessades, així com a les entitats, sobre la forma de complir les disposicions vigents sobre la matèria.
g) Verificar ladequació dels concerts, contractes de gestió de serveis socials i altres formes de gestió dels fons públics als criteris establits per la Llei 3/2019, de serveis socials inclusius, i les seues disposicions de desplegament.
h) Elaborar els informes i estudis que se sol·liciten, en relació amb les matèries objecte dinspecció.
i) Qualsevol altra funció que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Secretaria Autonòmica o aquelles que se li atribuïsquen reglamentàriament.
CAPÍTOL I
De la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema
Article 9. Nivell administratiu de la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema
1. De la Direcció General de Gestió i Organització del Sistema depén la Subdirecció General de Gestió i Organització del Sistema, la comesa de la qual és la coordinació, gestió i execució de les polítiques establides per la Direcció General servint-se de les unitats administratives que en depenen. Igualment, exercirà les facultats que li delegue o encomane expressament la Direcció General.
2. La Subdirecció General sestructura en els serveis següents:
2.1. Servei de Gestió del Model de Finançament del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, al qual corresponen les funcions següents:
a) Planificar i executar els instruments necessaris per a la implantació de les fórmules de col·laboració financera entre la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives i les entitats locals per al sosteniment dels serveis socials datenció primària, en especial el model de contracte programa, així com els seus annexos, en col·laboració amb les direccions generals corresponents dacord amb làmbit funcional.
b) Estudiar i proposar programes, mesures i normes que tinguen per objecte la implantació del contracte programa en coordinació amb les direccions generals corresponents dacord amb làmbit funcional.
c) Coordinar lactuació de les diferents administracions públiques amb la finalitat de garantir un desenvolupament homogeni i equitatiu dels diferents contractes programa en tota la Comunitat Valenciana, especialment amb les diputacions provincials.
d) Implementar, elaborar, gestionar i fer el seguiment economicoadministratiu dels diferents contractes programa per a la gestió de lexecució de les prestacions en el Sistema Públic de Serveis Socials.
e) Coordinar i fer el seguiment de les comissions mixtes i comissions tècniques de seguiment i avaluació dels contractes programa.
f) Gestionar i avaluar les línies nominatives sense perjudici de les competències de la Sotssecretaria i en coordinació amb les direccions generals corresponents dacord amb làmbit funcional.
g) Fer seguiment i donar suport tècnic i administratiu a lÒrgan de Coordinació i Col·laboració Interadministrativa en Serveis Socials i les seues comissions derivades.
h) Proposar, dissenyar, coordinar i posar en marxa les actuacions oportunes per a lelaboració del pla director estratègic de subvencions, en coordinació amb les direccions generals funcionals.
i) Desenvolupar i implantar el sistema dinformació valencià en serveis socials i la història social única, en col·laboració amb les direccions generals funcionals i amb altres conselleries, especialment amb la conselleria amb competències en sanitat.
j) Elaborar els documents tècnics, les instruccions i els procediments en matèries de la seua competència.
k) Coordinar tècnicament, en les matèries de la seua competència, les actuacions de les direccions territorials.
l) Impulsar, promoure i fer les propostes de desplegament normatiu en les matèries pròpies daquest servei.
m) Les altres que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.2. Servei de Coordinació de lAcció Concertada per a Entitats dIniciativa Social, al qual corresponen les funcions següents:
a) Elaborar i proposar les directrius de coordinació i harmonització per als acords dacció concertada de la Conselleria en els serveis de places residencials i centres datenció diürna, fixant criteris orientadors que homogeneïtzen resultats.
b) Impulsar, proposar i gestionar els concerts socials de serveis de places residencials i de centres datenció diürna amb les entitats diniciativa social en coordinació amb les direccions generals i territorials.
c) Col·laborar amb les direccions generals, dacord amb el seu àmbit funcional, per al seguiment i coordinació de la correcta prestació del servei en els centres concertats.
d) Impulsar, promoure i fer les propostes de desplegament normatiu en les matèries pròpies.
e) Elaborar els estudis de necessitats i les corresponents propostes de concert social, en col·laboració amb la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials i en coordinació amb les direccions generals corresponents dacord amb el seu àmbit funcional.
f) Fer el seguiment de les obligacions econòmiques derivades dels concerts socials.
g) Elaborar els documents tècnics, les instruccions i els procediments en matèries de la seua competència.
h) Elaborar les propostes dels projectes normatius i de les convocatòries relatives a làmbit de les funcions atribuïdes.
i) Les altres que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.3. Servei de Pagament Delegat dEntitats i Centres Concertats, al qual corresponen les funcions següents:
a) Fer la previsió, la projecció i lestudi per a la implantació del pagament delegat en les entitats del tercer sector, que condueix al compliment de les obligacions derivades dels concerts.
b) Gestionar, supervisar i controlar el pagament delegat dentitats i centres concertats.
c) Coordinar i executar les funcions necessàries per al desenvolupament del conveni únic de lacció concertada adreçada a les entitats diniciativa social.
d) Les altres que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
CAPÍTOL II
De la Direcció General dInfraestructures de Serveis Socials
Article 10. Nivell administratiu de la Direcció General dInfraestructures de Serveis Socials
1. De la Direcció General dInfraestructures de Serveis Socials depén la Subdirecció General dInfraestructures de Serveis Socials, la comesa de la qual és la coordinació, gestió i execució de les polítiques establides per la Direcció General servint-se de les unitats administratives que en depenen. Igualment, exercirà les facultats que li delegue o encomane expressament la Direcció General.
2. La Subdirecció General sestructura en els serveis següents:
2.1. Servei dOficina Tècnica de Projectes i Obres, al qual corresponen les funcions següents:
a) Informar les instruccions tècniques per a lelaboració de projectes.
b) Elaborar els projectes i dirigir tècnicament les obres, quan així sacorde i, quan siga procedent, atendren el manteniment.
c) Supervisar els projectes dobres del departament i les seues modificacions, i demanar els aclariments, les ampliacions de dades, els estudis o les rectificacions que es creguen oportunes i les esmenes dels defectes observats.
d) Supervisar els projectes dobres subvencionades per la Conselleria.
e) Efectuar el seguiment de les obres realitzades directament o indirectament per la Conselleria.
f) Emetre els informes tècnics que exigisca la normativa vigent o que siguen sol·licitats per les diferents unitats de la Conselleria.
g) Controlar i fer el seguiment dels béns immobles adscrits a la Conselleria, sense perjudici de les competències de la Sotssecretaria.
h) Impulsar i col·laborar en la tramitació de les mesures deliminació de barreres arquitectòniques, sense perjudici de lemissió dels informes tècnics que corresponguen a altres unitats per raó de la matèria o per la seua especificitat.
i) Les altres que, en el seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.2. Servei de Registre, Autorització, Acreditació i Procediment Sancionador, al qual li corresponen les funcions següents:
a) Gestionar el Registre general de titulars dactivitats, de serveis i centres de serveis socials de la Comunitat Valenciana.
b) Instruir i proposar la resolució, en col·laboració amb les direccions generals i territorials i lOficina Tècnica, dels procediments de registre dentitats i dautorització i acreditació de serveis i centres de serveis socials.
c) Tramitar i proposar la resolució dels procediments sancionadors dacord amb la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de serveis socials inclusius.
d) Les altres que, en el seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.3. Servei de Gestió de Recursos Socials, al qual li corresponen les funcions següents:
a) Estudiar i formular les propostes de contractació de serveis i subministraments relatius a la gestió de centres propis, així com daquells serveis i centres de titularitat privada que no siguen susceptibles dacollir-se a acords dacció concertada, en coordinació amb les direccions generals funcionals.
b) Elaborar els informes de valoració tècnica i econòmica per als procediments de contractació de competència del servei.
c) Impulsar les propostes de revisions de preu, modificacions, pròrrogues, liquidacions i qualsevol altra incidència de contractes de competència del servei.
d) Executar i fer seguiment de la gestió econòmica i pressupostària en relació amb els expedients als quals es refereixen els apartats anteriors.
e) Les altres que, en el seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.4. Servei dAtenció i Protocol·lització en Centres, al qual li corresponen les funcions següents:
a) Fer el seguiment de lexecució dels contractes de la seua competència.
b) Gestionar les peticions, queixes i sol·licituds de millores en centres de serveis socials.
c) Estudiar, proposar i gestionar els contractes dequipament dels centres de serveis socials de titularitat de la Conselleria.
d) Fer els tràmits en matèria de gestió patrimonial dels centres existents i donar suport en la cerca despais per a la ubicació de nous centres de serveis socials, sense perjudici de les competències de la Sotssecretaria.
e) Gestionar les subvencions destinades a les infraestructures que formen part del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials.
f) Impulsar les millores tecnològiques que comporten una gestió més eficaç dels centres del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials.
g) Tramitar els convenis singulars i interadministratius de competència de la Direcció General.
h) Impulsar protocols amb altres direccions generals i conselleries que impliquen als centres del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials.
i) Tramitar els contractes menors de competència de la Direcció General, quan no siguen els de competència de lOficina Tècnica.
j) Dirigir i coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.
k) Les altres que, en el seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
CAPÍTOL III
De la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials
Article 11. Nivell administratiu de la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials
1. De la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials depén la Subdirecció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials, la comesa de la qual és la coordinació, gestió i execució de les polítiques establides per la Direcció General servint-se de les unitats administratives que en depenen. Igualment, exercirà les facultats que li delegue o encomane expressament la Direcció General.
2. La Subdirecció General sestructura en el Servei de Planificació, Formació i Qualitat, al qual corresponen les funcions següents:
a) Elaborar, en coordinació amb la resta de direccions generals de la Conselleria, el Pla estratègic de serveis socials de la Comunitat Valenciana.
b) Impulsar i tramitar el desplegament normatiu de la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de serveis socials inclusius.
c) Coordinar i harmonitzar, sense perjudici de les competències de la Sotssecretaria, lacció normativa que desenvolupen les direccions generals en les matèries de la seua competència amb incidència en lorganització, coordinació i funcionament dels serveis socials valencians.
d) Desenvolupar, fer-ne seguiment i donar suport tècnic i administratiu a lObservatori del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials previst en la Llei 3/2019.
e) Promoure, dissenyar i implementar la formació, lassessorament, lauditoria, la certificació, els estàndards i la cultura de la qualitat de models propis i millora contínua en els serveis socials.
f) Col·laborar en la transferència dels resultats científics i bones pràctiques obtingudes en les actuacions pròpies del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials.
g) Impulsar lelaboració destudis i plans dactuació estratègics en matèria de serveis socials.
h) Establir les directrius, prioritats, criteris metodològics i continguts de la planificació formativa i, en el seu cas, impulsar la seua realització, en matèria de serveis socials, de les persones professionals del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, sense perjudici de les competències de la Direcció General de Funció Pública i de lInstitut Valencià dAdministració Pública.
i) Impulsar la innovació en serveis socials per a premiar i incentivar bones pràctiques i iniciatives innovadores, així com projectes i treballs científics dinterés en la matèria.
j) Impulsar lelaboració i la implementació de procediments davaluació orientats a la millora contínua dels centres, serveis i programes de serveis socials, i a la normalització de la qualitat en aquests amb la col·laboració de les direccions generals i de la Inspecció de Serveis Socials.
k) Realitzar convenis de pràctiques universitàries amb les universitats valencianes.
l) Coordinar lorganització de pràctiques universitàries curriculars i extracurriculars a desenvolupar en els òrgans i centres de la Conselleria.
m) Desenvolupar instruments de col·laboració educativa, formativa i científica amb les universitats i altres institucions o entitats, per al foment de la qualitat, la innovació, la investigació i la divulgació en matèria de Serveis Socials.
n) Elaborar els documents tècnics, les instruccions i els procediments en matèries de la seua competència.
o) Les altres que, en el seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
TÍTOL IV
De la Secretaria Autonòmica de la Vicepresidència
CAPÍTOL I
De la Direcció General de Coordinació
Institucional de la Vicepresidència
Article 12. Direcció General de Coordinació Institucional de la Vicepresidència
1. La Direcció General de Coordinació Institucional de la Vicepresidència és el centre directiu dependent de la Secretaria Autonòmica de la Vicepresidència, que exerceix les competències previstes en larticle 70 de la Llei del Consell, i la resta previstes en lordenament jurídic, per al suport a la Vicepresidència en els assumptes que en qualitat de Vicepresidència li siguen encomanats per la Presidència, especialment la representació del Consell per a la defensa dels seus interessos dins i fora del territori de la Comunitat Valenciana i la coordinació de lacció del Consell.
2. La Direcció General de Coordinació Institucional de la Vicepresidència exercirà les competències relatives a organització general i de suport a la Secretaria Autonòmica de la Vicepresidència en aquells assumptes que li encarregue la persona titular de la Secretaria Autonòmica de la Vicepresidència en làmbit de les seues competències.
CAPÍTOL II
De la Direcció General del Secretariat i de la Portaveu del Consell
Article 13. Nivell administratiu de la Direcció General del Secretariat i de la Portaveu del Consell
1. Per a lexercici de les seues competències, la Direcció General del Secretariat i de la Portaveu del Consell sestructura en lOficina del Secretariat del Consell i en lOficina de Suport a la Portaveu, totes dues amb rang de subdirecció general.
2. LOficina del Secretariat del Consell té la comesa de coordinar, gestionar i executar les polítiques establides per la Direcció General servint-se de les unitats administratives que en depenen, i especialment les següents:
a) Donar suport tècnic i administratiu al Consell i a la Comissió de Persones Titulars de Secretaries Autonòmiques i Sotssecretaries, i verificar el compliment dels requisits procedimentals en els assumptes que se sotmeten a les seues reunions.
b) Planificar la digitalització dels processos de gestió del secretariat del Consell.
c) Planificar els processos de difusió documental del secretariat i gestionar laccés a la informació pública produïda pel Consell
d) Qualsevol altra funció de responsabilitat anàloga que li encomane la direcció general o la secretaria autonòmica competent.
2.1. De lOficina del Secretariat del Consell depén el Servei del Secretariat del Consell, al qual corresponen les funcions següents:
a) Donar suport tècnic i administratiu al Consell i a la Comissió de Persones Titulars de Secretaries Autonòmiques i Sotssecretaries i a les seues reunions.
b) Formalitzar les disposicions, els decrets i els acords del Consell.
c) Elaborar les actes de les reunions del Consell i de la Comissió de Secretaries Autonòmiques i Sotssecretaries.
d) Emetre els certificats de les actes dels acords adoptats en les reunions del Consell i de la Comissió de Secretaries Autonòmiques i Sotssecretaries.
e) Gestionar, custodiar i difondre la documentació competència de loficina.
f) Gestionar i ordenar la publicació de les disposicions i actes competència de loficina.
g) Informar, assessorar i coordinar els processos tecnicoadministratius de gestió.
h) Qualsevol altra funció de responsabilitat anàloga que li encomane la direcció general o la secretaria autonòmica competent.
3. LOficina de Suport a la Portaveu té la comesa dexercir les funcions dassistència tècnica, direcció comuna, impuls i coordinació que se li assignen, i coordinar, gestionar i executar les polítiques establides per la Direcció General servint-se de les unitats administratives que en depenen. Igualment, exercirà les facultats que li delegue o encomane expressament la Direcció General.
3.1. De lOficina de Suport a la Portaveu depén el Servei de Coordinació de la Portaveu, a qui correspon lestabliment i la coordinació de les relacions amb els òrgans, organismes i departaments autonòmics.
TÍTOL V
De la Sotssecretaria
Article 14. Nivell administratiu de la Sotssecretaria
1. Per a lexercici de les seues competències, la Sotssecretaria sestructura en les unitats següents:
a) La Secretaria General Administrativa
b) La Subdirecció General del Gabinet Tècnic
Article 15. Secretaria General Administrativa
1. La Secretaria General Administrativa, de conformitat amb el que disposa larticle 73 de la Llei del Consell, és la unitat amb la màxima jerarquia del nivell administratiu del departament i li corresponen les funcions establides en larticle 73.2 de la Llei del Consell.
2. La Secretaria General Administrativa sestructura en els serveis següents:
2.1. Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària, al qual corresponen les funcions següents:
a) Elaborar lavantprojecte de pressupostos del departament.
b) Tramitar les propostes de modificacions pressupostàries.
c) Tramitar i formalitzar els ingressos que soriginen per les activitats dels distints centres directius del departament.
d) Controlar i fer el seguiment de lexecució pressupostària i econòmica de tots els programes pressupostaris del departament i gestionar el corresponent a direcció i serveis generals.
e) Coordinar i fer el seguiment de les distintes caixes pagadores del departament, així com la comptabilització dels comptes justificatius dels fons de caixa fixa gestionats pels centres directius del departament.
f) Supervisar lactivitat de gestió econòmica i pressupostària que duen a terme altres unitats del departament.
g) Avaluar els programes pressupostaris i, en general, desenvolupar totes les funcions de caràcter econòmic i pressupostari que li encomanen els òrgans superiors.
h) Establir les directrius per a la correcta gestió de despeses i ingressos i lòptima utilització dels recursos.
i) Dissenyar i mantindre actualitzats els programes dinformació i gestió econòmica del departament.
j) Dur la gestió patrimonial dels béns mobles del departament.
k) Qualsevol altra funció relativa a la gestió econòmica o pressupostària dins del seu àmbit competencial.
2.2. Servei de Personal, al qual corresponen les funcions següents:
a) Preparar les propostes de modificació de les relacions de llocs de treball i les seues actualitzacions.
b) Tramitar les incidències de personal dels serveis centrals del departament.
c) Conservar i custodiar els expedients personals de les persones empleades públiques al servei del departament.
d) Vetlar pel compliment de la normativa en matèria de personal.
e) Tramitar els expedients disciplinaris.
f) Realitzar els estudis, les propostes i les actuacions que respecte al personal del departament shagen de fer.
g) Qualsevol altra funció relativa a matèries de personal dels serveis centrals del departament.
h) Tramitar i proposar la resolució dels expedients de responsabilitat patrimonial de la Conselleria, a excepció dels expedients de responsabilitat patrimonial derivats del funcionament de la conselleria en matèria de dependència, la instrucció i proposta dels quals correspon al centre directiu competent en matèria de dependència.
i) Qualsevol altra funció relativa al personal dins del seu àmbit competencial.
2.3. Servei de Coordinació Administrativa i Suport Tècnic, al qual corresponen les funcions següents:
a) Col·laborar amb els centres directius del departament en la tramitació dels projectes normatius, realitzant els tràmits que corresponen a la Sotssecretària.
b) Cursar les al·legacions i informes de normes daltres conselleries i entitats de la Generalitat.
c) Assistir tècnicament les direccions generals en la realització de les convocatòries de subvencions.
d) Gestionar les sol·licituds dautorització per a laccés als sistemes dintermediació de dades daltres administracions o ens públics.
e) Coordinar, supervisar i impulsar la tramitació dels convenis de col·laboració que ha de subscriure el departament, així com remetre els convenis subscrits al Registre de convenis i a GVA Oberta.
f) Supervisar i remetre els assumptes que shagen delevar a la Comissió de Secretaries Autonòmiques i Sotssecretaries i al Consell perquè saproven, sautoritzen o sen tinga coneixement, preparar linforme de la Sotssecretaria i traslladar els certificats dels acords al centre directiu corresponent.
g) Remetre a publicació les disposicions, resolucions i anuncis del departament en els diaris oficials.
h) Coordinar el manteniment i lactualització dels continguts de la pàgina web de la Conselleria en la part de la normativa que es tramita en la Sotssecretaria.
i) Qualsevol altra funció relativa a coordinació i assistència tècnica dins del seu àmbit competencial.
2.4. Servei de Contractació, al qual corresponen les funcions següents:
a) Analitzar, dissenyar, determinar i ordenar els criteris en relació amb les contractacions que sefectuen.
b) Estudiar, preparar i formalitzar els expedients de contractació del departament.
c) Elaborar informes, propostes de resolució i la resta dincidències que es deriven dels contractes.
d) Qualsevol altra funció relativa a contractació dins del seu àmbit competencial.
2.5. Servei dAssumptes Generals i Gestió de Recursos, al qual corresponen les funcions següents, dins de làmbit funcional daquesta conselleria i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials, a la direcció general competent en matèria de tecnologies de la informació i la comunicació o, en el seu cas, a la conselleria competent en matèria de transparència:
a) Realitzar estudis i propostes de mesures conduents a la simplificació, informatització i millora de la tramitació administrativa.
b) Promoure la reducció de les càrregues administratives a través de lanàlisi dels processos, lestructura i els mètodes de treball daquesta conselleria i proposar les mesures oportunes a aquest efecte.
c) Impulsar la tramitació telemàtica dels procediments competència de la Conselleria.
d) Efectuar lactualització, la gestió i la millora del catàleg de procediments administratius de la Conselleria a través del gestor únic de continguts, guia Prop.
e) Gestionar i coordinar les diferents oficines dinformació pública del departament i vetlar pel funcionament correcte del registre general dentrada i eixida de documents, i coordinar les diferents plataformes de registre telemàtic intern o entre administracions implantades al si de la Generalitat i que afecten tots els departaments de la Conselleria, així com larxiu general de la Conselleria.
f) Vetlar pel compliment de la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal i en matèria de seguretat de la informació.
g) Dur la gestió patrimonial dels béns immobles adscrits al departament.
h) Gestionar les adquisicions de material de tipus general, necessari per al funcionament normal dels serveis centrals
i) Establir criteris de racionalització i homogeneïtzació en matèria dadquisició i utilització de material de tipus general, i elaborar la proposta i gestionar ladquisició de mobiliari i material fungible i inventariable.
j) Gestionar els assumptes generals i les dependències comunes, com ara règim interior, manteniment dinstal·lacions, organització i coordinació del personal subaltern i conductor, i altres comeses semblants.
k) Tramitar totes les incidències relatives a la gestió de nòmina del personal adscrit als serveis centrals.
l) Portar el seguiment de lexecució dels expedients de contractació corresponents a la Sotssecretaria.
m) Qualsevol altra funció relativa a assumptes generals i gestió de recursos digitals, patrimonials i nòmines, dins del seu àmbit competencial.
Article 16. Subdirecció General del Gabinet Tècnic
1. Sota la dependència funcional de la persona titular de la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives, i orgànica de la Sotssecretaria, a la Subdirecció General del Gabinet Tècnic li corresponen les funcions concernents a assessorament tècnic, informes, estudis, documentació i seguiment parlamentari. A més, donarà suport tècnic a la Sotssecretaria en matèria de transparència i exercirà com a unitat digualtat del departament, amb caràcter transversal.
2. La Subdirecció General del Gabinet Tècnic sestructura en els serveis següents:
2.1. Servei dInformes i Activitat Parlamentària, amb les funcions següents:
a) Assessorar, dacord amb criteris de competència tècnica i des duna perspectiva pluridisciplinària, la persona titular del departament.
b) Elaborar i analitzar la informació i documentació sobre les matèries pròpies de la Conselleria, i preparar els informes i els estudis tècnics i les memòries necessaris.
c) Proposar i tramitar les actuacions de la Conselleria relacionades amb lactivitat parlamentària.
d) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.
2.2. Servei de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental, amb les funcions següents:
a) Recopilar bases de dades documentals dinterés per a la Conselleria i distribuir estudis i informes dinterés.
b) Col·laborar en el tractament, organització i recuperació de la documentació rellevant per al desenvolupament de les funcions dassessorament corresponents a la Subdirecció General del Gabinet Tècnic.
c) Proposar, elaborar i coordinar ledició de publicacions i estadístiques del departament.
d) Donar suport tècnic als òrgans del departament en la seua relació amb el Síndic de Greuges i el Defensor del Poble.
e) Assessorar i donar suport, segons criteris de competència tècnica, a la persona titular del departament, als òrgans superiors i al nivell directiu del departament en estratègies dactuació, iniciatives i programes europeus.
f) Coordinar les activitats relacionades amb la Unió Europea, en làmbit competencial de la Conselleria.
g) Coordinar les actuacions en matèria de transparència de les unitats administratives del departament.
TÍTOL VI
De les direccions territorials dIgualtat i Polítiques Inclusives
Article 17. Atribucions de la directora o director territorial
1. Al capdavant de cada direcció territorial està la directora o director territorial dIgualtat i Polítiques Inclusives, amb rang de subdirector o subdirectora general, amb el caràcter de representants permanents del departament en el seu respectiu àmbit.
2. A la persona titular de la direcció territorial li correspon la direcció de tots els serveis, els programes i les activitats que exerceixen les unitats dependents de la direcció territorial de làmbit de la seua competència, sense perjudici de la dependència funcional que sestablisca respecte a cada un dels distints centres directius del departament, segons líndole de la matèria.
Article 18. Funcions de la directora o director territorial
1. Correspon a la persona titular de la direcció territorial vetlar per ladequat desenvolupament i execució de les funcions pròpies de la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives en el seu àmbit territorial.
2. La persona titular de la direcció territorial exerceix les funcions que li atribueixen les disposicions vigents, així com les que expressament li deleguen els òrgans directius competents.
Article 19. Estructura de la Direcció Territorial dAlacant
Per al desenvolupament de les seues funcions, la Direcció Territorial dAlacant sestructura, atenent la diversitat de càrregues administratives existent, en els serveis que es detallen a continuació.
1. Secretaria Territorial, la qual tindrà rang de servei, i a la qual correspon la coordinació interna dels serveis i de les unitats administratives en làmbit de la Direcció Territorial. Exerceix les funcions relatives a la gestió administrativa en matèria de personal, gestió econòmica i pressupostària, contractació administrativa, gestió dexpedients dequipament i reforma dinfraestructures, assumptes generals, informació i registre dentrada i eixida de documents, seguint les directrius de la direcció territorial, la sotssecretaria i les direccions generals que nexercisquen les competències.
2. Servei dIgualtat i Diversitat, al qual corresponen les funcions relatives a la gestió, en el seu àmbit territorial, de les matèries relacionades amb persones majors, persones amb diversitat funcional, persones en situació de dependència i persones tutelades per la Generalitat, sense perjudici de les funcions assignades a lInstitut Valencià dAtenció Social i Sanitària, així com la violència contra les dones i la igualtat de gènere, seguint les directrius de la direcció territorial i les direccions generals que nexercisquen les competències.
3. Servei de Prestacions Inclusives i Famílies, al qual corresponen les funcions relatives, en el seu àmbit territorial, a la gestió de les matèries relacionades amb la renda valenciana dinclusió, les prestacions no contributives, així com els títols de famílies nombroses i monoparentals, seguint les directrius de la direcció territorial i les direccions generals que nexercisquen les competències.
4. Servei dAtenció Primària i Valoració de la Diversitat Funcional, al qual corresponen les funcions relatives, en el seu àmbit territorial, de les matèries relacionades amb la gestió i supervisió del desplegament del contracte programa, els programes socials bàsics i comunitaris i les relacionades amb els programes digualtat en la diversitat i la direcció del centre o centres davaluació de persones amb diversitat funcional, així com planificar els criteris i homogeneïtzar les propostes dactuació dels equips de treball en els seus respectius centres, seguint les directrius de la direcció territorial i les direccions generals que nexercisquen les competències.
5. Servei dInfància i Adolescència, al qual corresponen les funcions relatives, en el seu àmbit territorial, de les matèries relacionades amb la gestió de la infància, adolescència i les adopcions, seguint les directrius de la direcció territorial i les direccions generals que nexercisquen les competències.
Article 20. Estructura de la Direcció Territorial de Castelló
Per al desenvolupament de les seues funcions, la Direcció Territorial de Castelló sestructura, atenent la diversitat de càrregues administratives existent, en els serveis que es detallen a continuació.
1. Secretaria Territorial, la qual tindrà rang de servei, i a la qual correspon la coordinació interna dels serveis i de les unitats administratives en làmbit de la Direcció Territorial. Exerceix les funcions relatives a la gestió administrativa en matèria de personal, gestió econòmica i pressupostària, contractació administrativa, gestió dexpedients dequipament i reforma dinfraestructures, assumptes generals, informació i registre dentrada i eixida de documents, seguint les directrius de la direcció territorial, la sotssecretaria i les direccions generals que nexercisquen les competències.
2. Servei dInfància i Adolescència, al qual corresponen les funcions relatives a la gestió, en el seu àmbit territorial, de les matèries relacionades amb la infància i adolescència i les adopcions, seguint les directrius de la direcció territorial i les direccions generals que nexercisquen les competències.
3. Servei dIgualtat i Diversitat, al qual corresponen les funcions relatives a la gestió, en el seu àmbit territorial, de les matèries relacionades amb lassignació de places als centres, persones tutelades per la Generalitat, sense perjudici de les funcions assignades a lInstitut Valencià dAtenció Social i Sanitària, les matèries relacionades amb persones majors, persones amb diversitat funcional, igualtat i diversitat familiar, violència contra les dones i igualtat de gènere, gestió i supervisió dels concerts, així com la direcció del centre o centres davaluació de persones amb diversitat funcional, seguint les directrius de la direcció territorial i les direccions generals que nexercisquen les competències.
4. Servei dAtenció Primària i Prestacions Inclusives, al qual corresponen les funcions dexecució i coordinació de programes socials bàsics i comunitaris, seguiment i suport al desenvolupament i harmonització en el territori de la xarxa datenció primària bàsica i especifica, gestió i supervisió del desplegament del contracte programa, així com la gestió de la renda valenciana dinclusió i de les prestacions no contributives, seguint les directrius de la direcció territorial i les direccions generals que nexercisquen les competències.
Article 21. Estructura de la Direcció Territorial de València
Per al desenvolupament de les seues funcions, la Direcció Territorial de València sestructura, atenent la diversitat de càrregues administratives existent, en els serveis que es detallen a continuació.
1. Secretaria Territorial, la qual tindrà rang de servei, i a la qual correspon la coordinació interna dels serveis i unitats administratives en làmbit de la Direcció Territorial. Exerceix les funcions relatives a la gestió administrativa en matèria de personal, assumptes generals, informació i registre dentrada i eixida de documents, seguint les directrius de la direcció territorial i la sotssecretaria que nexercisquen les competències.
2. Servei de Gestió Econòmica i Administrativa, al qual corresponen les funcions relatives a la gestió administrativa en matèria de gestió econòmica i pressupostària, així com la contractació administrativa, en el seu àmbit territorial, seguint les directrius de la direcció territorial i la sotssecretaria que nexercisquen les competències.
3. Servei dInfraestructures i Qualitat, al qual corresponen les funcions de programació, organització i seguiment, en el seu àmbit territorial, en matèria dinfraestructures, manteniment i equipament de centres, supervisió dels contractes de gestió integral i de la qualitat dels serveis prestats als centres residencials i diürns de Serveis Socials, gestió i supervisió dels concerts, seguint les directrius de la direcció territorial i les direccions generals que nexercisquen les competències.
4. Servei dAtenció Primària, al qual corresponen les funcions de gestió, en el seu àmbit territorial, de les matèries relacionades amb lexecució i coordinació de programes socials bàsics i comunitaris, seguiment i suport al desenvolupament i harmonització en el territori de la xarxa datenció primària bàsica i específica, la gestió i supervisió del desplegament del contracte programa, així com dels programes preventius i de promoció que es realitzen al territori local, gestió, seguiment i suport a la xarxa dallotjaments alternatius i durgència, així com els programes digualtat en la diversitat, seguint les directrius de la direcció territorial i les direccions generals que nexercisquen les competències.
5. Servei de Coordinació de Serveis Socials Inclusius, al qual corresponen les funcions, en el seu àmbit territorial, de les matèries relacionades amb la renda valenciana dinclusió, prestacions no contributives, persones majors, persones en situació de dependència, persones amb diversitat funcional, i persones tutelades per la Generalitat, sense perjudici de les funcions assignades a lInstitut Valencià dAtenció Social i Sanitària, i de les línies de promoció i finançament de centres i entitats, prestacions individuals per a laccés als recursos i targeta del major, seguint les directrius de la direcció territorial i les direccions generals que nexercisquen les competències.
6. Servei dAvaluació de Persones amb Diversitat Funcional, al qual corresponen, en el seu àmbit territorial, les funcions de dirigir el centre o centres davaluació de persones amb diversitat funcional, així com planificar els criteris i homogeneïtzar les propostes dactuació dels equips de treball en els seus respectius centres, seguint les directrius de la direcció territorial i les direccions generals que nexercisquen les competències.
7. Servei dIgualtat de Gènere i contra la Violència sobre les Dones, al qual corresponen les funcions relatives a la gestió, en el seu àmbit territorial, de les matèries relacionades amb les dones, la igualtat de gènere i la prevenció i atenció a les víctimes de violència sobre les dones, seguint les directrius de la direcció territorial i les direccions generals que nexercisquen les competències.
8. Servei dInfància, Adolescència i Família, al qual corresponen les funcions relatives a la gestió, en el seu àmbit territorial, de les matèries relacionades amb la infància i adolescència i les adopcions, així com lemissió de carnets de famílies nombroses i monoparentals, seguint les directrius de la direcció territorial i les direccions generals que nexercisquen les competències.
Article 22. Facultat de resoldre els expedients
Quan alguna disposició atribuïsca una altra competència a la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives sense especificar lòrgan que haja dexercir-la, sentendrà que la facultat dinstruir i de resoldre els expedients correspon a les direccions territorials competents per raó de la matèria i, si nhi ha diverses, al superior jeràrquic comú.
Article 23. Suplència
1. En els casos de vacant, absència o malaltia de les persones titulars de les direccions territorials dIgualtat i Polítiques Inclusives, aquestes seran substituïdes per les persones titulars dels òrgans que corresponguen seguint lordre en què apareixen esmentats en larticle corresponent del títol VI daquesta ordre, atenent la direcció territorial que es tracte.
2. Les persones titulars de la secretaria territorial i dels diferents serveis de la direcció territorial se substituiran entre elles en els supòsits indicats, seguint el mateix ordre establit en el paràgraf anterior.
3. En les resolucions i els actes administratius que sadopten per suplència, shi farà constar.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. Altres unitats administratives
Amb rang de direcció de servei, la Gerència de la Residència de Persones Majors Dependents de Carlet sintegra en lestructura orgànica de la Direcció Territorial de València, depenent funcionalment de la Direcció General de Persones Majors.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
Primera. Règim transitori de les unitats i llocs de treball
Les unitats i els llocs de treball de nivell administratiu configurats arran de lanterior estructura de conselleries del Consell i els corresponents reglaments orgànics i funcionals continuaran subsistents, retribuïts a càrrec dels mateixos crèdits pressupostaris que ho feien fins ara, i donaran el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponguen en les matèries que gestionaven amb anterioritat a lentrada en vigor daquest decret, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans als quals els ha estat atribuïda.
Tot açò es mantindrà fins que es duguen a terme les modificacions pressupostàries derivades daquesta ordre, així com les actuacions que siguen procedents sobre els llocs de treball esmentats en el marc de la normativa vigent en matèria de funció pública per a ladequació de la nova estructura administrativa i sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta. Igualment, des del moment de lentrada en vigor daquesta ordre, i sense perjudici de lanterior, es podran produir els canvis dadscripció dunitats administratives que siguen procedents, de conformitat amb la reorganització efectuada.
DISPOSICIÓ FINAL
La present ordre entrarà en vigor el mateix dia que es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 30 de març de 2021
La vicepresidenta del Consell
i consellera dIgualtat i Polítiques Inclusives,
MÓNICA OLTRA JARQUE