ORDRE 1/2023, de 16 de febrer, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es modifica l'Ordre 3/2021, de 30 de març, de 2021, de desplegament del Decret 170/2020, de 30 d'octubre, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. [2023/1646]
(DOGV núm. 9539 de 22.02.2023) Ref. Base de dades 001815/2023
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 23.02.2023 Aquesta disposició afecta: Modifica: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives Grup temàtic: Legislació Matèries: Organització de l'administració Descriptors: Temàtics: organització administrativa, administració regional , Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, monografies
ORDRE 1/2023, de 16 de febrer, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es modifica l'Ordre 3/2021, de 30 de març, de 2021, de desplegament del Decret 170/2020, de 30 d'octubre, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. [2023/1646]
PREÀMBUL
El Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries i les seues atribucions, assenyala les conselleries de lAdministració del Consell, entre les quals sesmenta la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives. Larticle 3 daquest decret assigna a la Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives les competències en matèria de polítiques de prestació social, serveis socials, dependència, persones amb diversitat funcional, famílies, infància i adolescència, adopcions, joventut, dona, persones migrants i voluntariat social.
El Decret 7/2019, de 20 de juny, del president de la Generalitat, estableix les secretaries autonòmiques de lAdministració del Consell, i disposa com a òrgans superiors dependents de la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives les secretaries autonòmiques següents: Secretaria Autonòmica de la Vicepresidència, Secretaria Autonòmica dAtenció Primària i Serveis Socials, Secretaria Autonòmica dIgualtat i Diversitat i Secretaria Autonòmica de Planificació i Organització del Sistema.
El Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, regula lestructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat. Larticle 25, sobre lorganització de la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives, lestructura en tres nivells: nivell superior, nivell directiu i nivell administratiu. El nivell administratiu està constituït per totes les unitats dependents directament dels òrgans superiors i del nivell directiu. Seguidament, lesmentat article assenyala que, amb posterioritat a laprovació del reglament orgànic i funcional mitjançant un decret del Consell, el nivell administratiu sestablirà en lordre de desplegament corresponent.
El Decret 170/2020, de 30 doctubre, del Consell, aprova el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives, i lOrdre 3/2021, de 30 de març, de la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives, desplega lestructura orgànica i funcional, determinant les unitats dependents directament dels òrgans superiors i de nivell directiu, i les funcions assignades.
Amb posterioritat, raons organitzatives posades de manifest en el desplegament daquesta ordre, aconsellen la seua modificació.
En primer lloc, es modifica lestructura administrativa de la Secretaria Autonòmica de Planificació i Organització del Sistema, amb la creació de la Subdirecció General dInspecció de Serveis Socials, de la qual depén el Servei dInspecció de Serveis Socials, atés el notable increment dactuacions inspectores dels dos últims exercicis, que requereixen una adequada planificació.
En segon lloc, es modifica lestructura administrativa de la Subdirecció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials (IVAFIQ), amb leliminació del Servei de Planificació, Formació i Qualitat i la creació del Servei de Planificació, Avaluació i Qualitat i del Servei de Formació, Investigació i Innovació en Serveis Socials.
Aquesta modificació ve motivada per laugment de la tasca de desplegament normatiu que lIVAFIQ ha portat a terme darrerament. Lentrada en vigor del nou marc normatiu suposarà un increment de gestió per a desplegar la normativa, que genera necessitats de reorganització de lInstitut.
En tercer lloc, es modifica lestructura administrativa de la Sotssecretaria, amb la creació duna nova subdirecció general, amb la denominació de Subdirecció General de Règim Econòmic, amb funcions concernents a gestió econòmica i pressupostària i de contractació, per a adaptar lactual estructura a una més actualitzada, similar a les altres conselleries amb semblant volum de despesa pressupostària i de gestió.
La Subdirecció General de Règim Econòmic sestructura en el Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària i en el Servei de Contractació, unitats administratives fins ara adscrites a la Secretaria General Administrativa.
En quart lloc, es modifica la descripció de les funcions assignades al Servei de Coordinació, Suport Tècnic i Millora en la Gestió, al Servei dAssumptes Generals i Gestió de Recursos i al Servei de Personal, unitats administratives adscrites a la Secretaria General Administrativa, per a una millor delimitació de les tasques assignades a aquests serveis i reaprofitament dels recursos adscrits.
Per tot això, de conformitat amb larticle 65 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i la disposició final tercera del Decret 170/2020, de 30 doctubre, amb els informes previs de la Conselleria dHisenda i Model Econòmic i de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública,
ORDENE
Article únic. Modificació dels articles
1. Es modifiquen els articles 8, 11, 14 i 15 de lOrdre 3/2021, de 30 de març, de la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es desplega el Decret 170/2020, de 30 doctubre, daprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives, que queden redactats en la forma indicada en lannex.
2. Saddiciona larticle 15 bis a lOrdre 3/2021, de 30 de març, que queda redactat en la forma indicada en lannex.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
Única. Règim transitori de les unitats i els llocs de treball
Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu configurades dacord amb lanterior estructura de conselleries del Consell i els corresponents reglaments orgànics i funcionals, continuaran subsistents, retribuïdes amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris amb els quals ho eren fins al moment, i donant el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponguen en les matèries que gestionaven amb anterioritat a lentrada en vigor daquesta ordre, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans als quals ha sigut atribuïda.
Tot això es mantindrà fins que es duguen a terme les modificacions pressupostàries derivades daquesta ordre, així com les actuacions que corresponguen sobre els esmentats llocs de treball, en el marc de la vigent normativa en matèria de funció pública per a ladequació de la nova estructura orgànica i sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta. Així mateix, des del moment de lentrada en vigor daquesta ordre, i sense perjudici de lanterior, es podran produir els canvis dadscripció dunitats administratives que corresponguen, de conformitat amb la reorganització efectuada.
DISPOSICIÓ FINAL
Aquesta ordre entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 16 de febrer de 2023
La vicepresidenta del Consell i
consellera dIgualtat i Polítiques Inclusives,
Aitana Mas Mas
ANNEX
Article 8. Nivell administratiu de la Secretaria Autonòmica de Planificació i Organització del Sistema
1. De la Secretaria Autonòmica de Planificació i Organització del Sistema depén la Subdirecció General dInspecció de Serveis Socials.
2. De la Subdirecció General dInspecció de Serveis Socials depén el Servei dInspecció de Serveis Socials, al qual corresponen les funcions següents:
a) Exercir la funció inspectora sobre les persones físiques o entitats que realitzen activitats de serveis socials en làmbit de la Comunitat Valenciana, així com sobre els centres o serveis, públics o privats, que desenvolupen aquest tipus dactivitats, i comprovar el compliment de les normes vigents en la matèria; estendre, si és procedent, les corresponents actes dinfracció o obstrucció, i proposar, si és el cas, les mesures correctores o de sanció corresponents.
b) Vetlar pel respecte dels drets de les persones usuàries dels serveis socials.
c) Comprovar el compliment de les lleis i la resta de disposicions vigents en matèria de serveis socials, i assessorar, orientar, proposar i, si és el cas, adoptar mesures per al restabliment i lassegurament de la legalitat, si fora necessari.
d) Informar lòrgan competent dels resultats de lactivitat inspectora, proposant mesures per a elevar els nivells de qualitat dins dels plans de millora de les prestacions i serveis, a més de la formulació de mesures correctores davant de les possibles deficiències que shi puguen detectar.
e) Col·laborar amb la Conselleria en les tasques de planificació, disseny, elaboració, organització, gestió, posada en marxa i avaluació de qualsevol de les estratègies, els plans, la mapificació i els instruments tècnics referents al Sistema Valencià de Serveis Socials i dIgualtat.
f) Facilitar lassistència tècnica sobre els seus drets i deures a les persones interessades, així com a les entitats, sobre la forma de complir les disposicions vigents sobre la matèria.
g) Verificar ladequació dels concerts, contractes de gestió de serveis socials i altres formes de gestió dels fons públics als criteris establits per la Llei 3/2019, de serveis socials inclusius, i les seues disposicions de desplegament.
h) Elaborar els informes i estudis que se sol·liciten, en relació amb les matèries objecte dinspecció.
i) Qualsevol altra funció que, en el marc del seu àmbit funcional, li encomane la Secretaria Autonòmica o aquelles que se li atribuïsquen reglamentàriament.
Article 11. Nivell administratiu de la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials
1. De la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials depén la Subdirecció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials, la comesa de la qual és la coordinació, gestió i execució de les polítiques establides per la Direcció General servint-se de les unitats administratives que en depenen. Igualment, exercirà les facultats que li delegue o encomane expressament la Direcció General.
2. La Subdirecció General sestructura en els següents serveis:
2.1. Servei de Planificació, Avaluació i Qualitat, al qual corresponen les funcions següents:
a) Elaborar, en coordinació amb la resta de direccions generals de la Conselleria, el Pla Estratègic de Serveis Socials de la Comunitat Valenciana.
b) Impulsar i tramitar el desplegament normatiu de la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.
c) Coordinar i harmonitzar, sense perjudici de les competències de la Sotssecretaria, lacció normativa que desenvolupen les direccions generals en les matèries de la seua competència amb incidència en lorganització, coordinació i funcionament dels serveis socials valencians.
d) Impulsar lelaboració i la implementació de procediments davaluació orientats a la millora contínua dels centres, serveis i programes de serveis socials, i a la normalització de la qualitat en aquests, amb la col·laboració de les direccions generals i de la inspecció de serveis socials.
e) Promoure, dissenyar i implementar lassessorament, lauditoria, la certificació, els estàndards i la cultura de la qualitat i la millora contínua en els serveis socials.
f) La planificació, coordinació i seguiment de les tasques del personal auditor de serveis socials adscrits a la Direcció General.
g) Impulsar i coordinar la transferència de les bones pràctiques obtingudes en les actuacions pròpies del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials al servei de la qualitat.
h) Impulsar lelaboració destudis i plans dactuació estratègics en matèria de serveis socials.
i) Prestar suport tècnic i administratiu al Comité dÈtica dels Serveis Socials de la Comunitat Valenciana.
j) Impulsar i assessorar la creació i funcionament dels comités dètica dels serveis socials departamentals, locals, de centres i intercentres.
k) Impulsar i assessorar lelaboració de plans estratègics zonals i locals de serveis socials.
l) Mantindre permanentment actualitzat el Mapa de Serveis Socials de la Comunitat Valenciana.
m) Desenvolupar instruments de col·laboració educativa, formativa i científica amb les universitats i altres institucions o entitats, per al foment de la qualitat en matèria de serveis socials.
n) Elaborar els documents tècnics, les instruccions i els procediments en matèries de la seua competència.
o) Les altres que, en el seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
2.2. Servei de Formació, Investigació i Innovació en Serveis Socials, al qual corresponen les funcions següents:
a) Establir les directrius i prioritats així com impulsar la planificació formativa en matèria de serveis socials per a les persones professionals del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials i proposar a lEscola Valenciana dAdministració Pública els criteris metodològics i continguts en aquestes matèries.
b) Impulsar, mitjançant els instruments jurídics adequats, la formació en matèria de serveis socials de les persones professionals del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, sense perjudici de les competències de lEscola Valenciana dAdministració Pública.
c) Promoure, dissenyar i implementar la formació en serveis socials, mitjançant plans de formació del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials.
d) Impulsar i coordinar la realització de convenis de pràctiques universitàries amb les universitats valencianes.
e) Coordinar lorganització de pràctiques universitàries curriculars i extracurriculars a desenvolupar en els òrgans i centres de la Conselleria.
f) Desenvolupar instruments de col·laboració educativa, formativa i científica amb les universitats públiques valencianes i altres institucions o entitats, com ara lFVMP, els col·legis professionals, els agents socials i les entitats socials i els agents econòmics col·laboradors de lSPVSS, per a la formació i el foment de la innovació, la investigació i la divulgació en matèria de serveis socials.
g) Impulsar les activitats de la Xarxa de Càtedres del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials.
h) Promoure i coordinar, mitjançant els instruments jurídics adequats, la investigació en serveis socials a través dels laboratoris socials especialitzats en serveis socials de la Comunitat Valenciana, existents o que puguen crear-se.
i) Impulsar i coordinar la transferència dels resultats científics en les actuacions pròpies del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials al servei de la investigació en serveis socials.
j) Prestar suport tècnic i administratiu al Consell Valencià dInclusió i Drets Socials de la Comunitat Valenciana.
k) Fer-ne seguiment i donar suport tècnic i administratiu a lObservatori del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials previst en la Llei 3/2019.
l) Impulsar la innovació en serveis socials per a fomentar, difondre, premiar i incentivar bones pràctiques i iniciatives innovadores, així com projectes i treballs científics dinterés en la matèria.
m) Les altres que, en el seu àmbit funcional, li encomane la Direcció General.
Article 14. Nivell administratiu de la Sotssecretaria
Per a lexercici de les seues competències, la Sotssecretaria sestructura en les unitats següents:
a) La Secretaria General Administrativa
b) La Subdirecció General de Règim Econòmic
c) La Subdirecció General del Gabinet Tècnic
Article 15. Secretaria General Administrativa
1. La Secretaria General Administrativa, de conformitat amb el que disposa larticle 73 de la Llei del Consell, és la unitat amb la màxima jerarquia del nivell administratiu del departament i li corresponen les funcions establides en larticle 73.2 de la Llei del Consell.
2. La Secretaria General Administrativa sestructura en els serveis següents:
2.1. Servei de Personal, al qual corresponen les funcions següents:
a) Preparar les propostes de modificació de les relacions de llocs de treball i les seues actualitzacions.
b) Tramitar les incidències de personal dels serveis centrals del departament.
c) Conservar i custodiar els expedients personals de les persones empleades públiques al servei del departament.
d) Vetlar pel compliment de la normativa en matèria de personal.
e) Tramitar els expedients disciplinaris.
f) Realitzar els estudis, les propostes i les actuacions que respecte al personal del departament shagen de fer.
g) Qualsevol altra funció relativa a matèries de personal dels serveis centrals del departament.
h) Qualsevol altra funció relativa al personal i nòmines dins del seu àmbit competencial.
2.2. Servei de Coordinació, Suport Tècnic i Millora en la Gestió, al qual corresponen les funcions següents:
a) Coordinar i impulsar la tramitació de projectes normatius, així com informar sobre els avantprojectes i projectes normatius provinents daltres conselleries i entitats de la Generalitat.
b) Elaborar els informes tècnics jurídics relatius a lactivitat competencial de la Conselleria i coordinar les consultes davant de lAdvocacia General de la Generalitat i el Consell Jurídic Consultiu.
c) Coordinar i impulsar la tramitació de les convocatòries de subvencions i dels convenis de col·laboració que subscriga la Conselleria.
d) Tramitar els expedients dels assumptes de la Comissió de Secretaries Autonòmiques i Sotssecretaries i del Consell.
e) Gestionar la publicació oficial de les disposicions, resolucions i anuncis i supervisar el manteniment i lactualització del contingut normatiu de la pàgina web i de la intranet de la Conselleria.
f) Analitzar i diagnosticar les estructures organitzatives, els processos de gestió i els mètodes de treball i proposar mesures de millora.
g) Impulsar i coordinar la implantació de sistemes i instruments de planificació, qualitat i simplificació en la gestió.
h) Gestionar el catàleg de procediments administratius de la Conselleria a través del Gestor Únic de Continguts.
i) Tramitar i proposar la resolució dels expedients de responsabilitat patrimonial de la Conselleria, a excepció de la instrucció i proposta dels expedients vinculats al sistema de dependència, a càrrec del centre directiu competent en la matèria.
j) Qualsevol altra funció que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.
2.3. Servei dAssumptes Generals i Gestió de Recursos, al qual corresponen les funcions següents, dins de làmbit funcional daquesta conselleria i sense perjudici de les competències atribuïdes a la Direcció General de lInstitut Valencià dInvestigació, Formació i Qualitat dels Serveis Socials, a la direcció general competent en matèria de tecnologies de la informació i la comunicació o, si és el cas, a la conselleria competent en matèria de transparència:
a) Gestionar els assumptes generals de les dependències comunes dels espais de treball burocràtics dels serveis centrals, com ara règim interior, manteniment dinstal·lacions, organització i coordinació del personal subaltern i conductor.
b) Gestionar els expedients patrimonials dels béns immobles adscrits al departament.
c) Gestionar larxiu general del departament amb la col·laboració dels diferents òrgans directius.
d) Tramitar i fer seguiment de les queixes, suggeriments i agraïments dirigits al departament.
e) Vetlar pel compliment de la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal i en matèria de seguretat de la informació.
f) Portar el seguiment de lexecució dels expedients de contractació corresponents a la Sotssecretaria.
g) Vetlar pel funcionament correcte del registre general dentrada i eixida del departament.
h) Supervisar la informació corporativa de la pàgina web i de la intranet de la Conselleria, en col·laboració amb les direccions generals.
i) Suport en la implantació de ladministració electrònica en la Conselleria, i en laccés als sistemes dintermediació de dades daltres administracions o ens públics.
j) Qualsevol altra funció que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.
Article 15 bis. Subdirecció General de Règim Econòmic
1. Sota la dependència de la Sotssecretaria, a la Subdirecció General del Règim Econòmic li corresponen les funcions concernents a gestió econòmica i pressupostària i de contractació.
2. La Subdirecció General de Règim Econòmic sestructura en els serveis següents:
2.1. Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària, al qual corresponen les funcions següents:
a) Elaborar lavantprojecte de pressupostos del departament.
b) Tramitar les propostes de modificacions pressupostàries.
c) Tramitar i formalitzar els ingressos que soriginen per les activitats dels distints centres directius del departament.
d) Controlar i fer el seguiment de lexecució pressupostària i econòmica de tots els programes pressupostaris del departament i gestionar el corresponent a direcció i serveis generals.
e) Coordinar i fer el seguiment de les distintes caixes pagadores del departament, així com la comptabilització dels comptes justificatius dels fons de caixa fixa gestionats pels centres directius del departament.
f) Supervisar lactivitat de gestió econòmica i pressupostària que duen a terme altres unitats del departament.
g) Avaluar els programes pressupostaris i, en general, desenvolupar totes les funcions de caràcter econòmic i pressupostari que li encomanen els òrgans superiors.
h) Establir les directrius per a la correcta gestió de despeses i ingressos i lòptima utilització dels recursos.
i) Dissenyar i mantindre actualitzats els programes dinformació i gestió econòmica del departament.
j) Dur la gestió patrimonial dels béns mobles del departament.
k) Qualsevol altra funció relativa a la gestió econòmica o pressupostària dins del seu àmbit competencial.
2.2. Servei de Contractació, al qual corresponen les funcions següents:
a) Analitzar, dissenyar, determinar i ordenar els criteris en relació amb les contractacions que sefectuen.
b) Estudiar, preparar i formalitzar els expedients de contractació del departament.
c) Elaborar informes, propostes de resolució i la resta dincidències que es deriven dels contractes.
d) Qualsevol altra funció relativa a contractació dins del seu àmbit competencial.