![diari](img/diari.gif)
Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació. RESOLUCIÓ de 12 de desembre de 2023, de la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada de les ajudes destinades a afavorir el manteniment i la consolidació de l'ocupació autònoma, dins del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2024. [2023/12734]
(DOGV núm. 9758 de 03.01.2024) Ref. Base de dades 000052/2024
-
Anàlisi jurídica
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació Grup temàtic: Ajudes Matèries: Ocupació i formació professional
RESOLUCIÓ de 12 de desembre de 2023, de la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada de les ajudes destinades a afavorir el manteniment i la consolidació de l'ocupació autònoma, dins del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2024. [2023/12734]
LOrdre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, modificada parcialment per lOrdre 5/2023, de 10 de juliol, de 2023, aprova les bases reguladores i establix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana (DOGV 8905, 15.09.2020 i DOGV núm. 9653, de 02.08.2023, bases reguladores en les referències posteriors a esta norma). En la seua disposició addicional tercera establix que es delega expressament la convocatòria anual destes subvencions en la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.
La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (dara en avant, LGS), establix, en larticle 23, que el procediment per a la concessió de subvencions siniciarà sempre dofici, mitjançant convocatòria aprovada per lòrgan competent.
Mitjançant la present resolució es convoquen, per a lexercici 2024, exclusivament, les ajudes destinades al manteniment i consolidació del treball autònom, a lempara del capítol II de les bases reguladores destes ajudes i en els termes i condicions delimitats en la present convocatòria.
La present convocatòria queda sotmesa a més, en el que procedisca, a lLGS, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual saprova el seu reglament (dara en avant, RLGS), i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (dara en avant, LHPS).
El projecte de llei de pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2024 inclou, dins de lannex de transferències i subvencions corresponent al programa pressupostari 315.A00 «Condicions de treball i administració de les relacions laborals», la previsió de la línia de subvenció S0465 denominada «Ajudes Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana», amb una dotació màxima de 2.000.000,00 euros.
Els articles 40 i 41 de lLHPS, modificada pel Decret llei 6/2021, d1 dabril, del Consell, de mesures urgents en matèria de gestió economicoadministrativa per a lexecució dactuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la COVID-19, establixen que podran tramitar-se anticipadament els expedients de despesa per subvencions a càrrec dels capítols IV i VII, sempre que o bé hi ha previsió reiterada en exercicis anteriors, associada al programa pressupostari, de crèdit adequat i suficient per a la cobertura pressupostària de la despesa de què es tracte en els pressupostos de la Generalitat, o bé hi ha crèdit adequat i suficient en el projecte de llei de pressupostos per al pròxim exercici, en cas que haja sigut presentat per a la seua aprovació per les Corts.
De conformitat amb el que establixen larticle 167 de la referida LHPS i larticle 56 de lRLGS, en la tramitació anticipada datorgament de subvencions, podrà arribar-se al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de concessió, i haurà de constar en tots els tràmits que tal atorgament estarà condicionat a lexistència en els pressupostos de lexercici econòmic següent de crèdit adequat i suficient per a això.
Així mateix, en lexpedient de despesa shaurà dincloure una clàusula suspensiva indicant que la seua resolució queda condicionada en lefectiva existència de crèdit adequat i suficient una vegada saprove el pressupost de la Generalitat corresponent a lexercici en el qual shaja de realitzar la despesa.
Per lanterior i de conformitat amb el que sestablix en larticle 160.4 de lLHPS, en relació amb larticle 8 del Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions; larticle 91 del Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell, pel qual sestablix lestructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat; el Decret 136/2023, de 10 dagost, del Consell, daprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria dEducació, Universitats i Ocupació i les bases reguladores destes subvencions, resolc:
Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria
Lobjecte de la present resolució és convocar en lexercici 2024, en règim de concurrència competitiva, ajudes destinades a afavorir el manteniment i la consolidació de locupació autònoma en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana, a través dactuacions integrades de suport, orientació, tutorització i assessorament tècnic a persones treballadores autònomes ja constituïdes, dacord amb els requisits establits en el capítol II de las bases reguladores destes subvencions.
Segon. Finançament
1. Les ajudes que es convoquen per a lexercici 2024 per la present resolució es finançaran a càrrec de laplicació pressupostària G01090401.315A00.4, línia de subvenció S0465.000, dels pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2024, fins a un import global màxim estimat de 150.000,00 euros, procedents de fons propis de la Generalitat.
2. De conformitat amb el que es disposa en larticle 41.1 de lLHPS, la present resolució queda condicionada a lefectiva existència de crèdit adequat i suficient una vegada aprovat el pressupost de la Generalitat per a lexercici 2024.
Tercer. Entitats beneficiàries
Associacions de persones treballadores autònomes que tinguen personalitat jurídica, caràcter intersectorial, àmbit autonòmic i implantació en el territori de la Comunitat Valenciana, i que estiguen legalment constituïdes en el Registre dAssociacions Professionals de Treballadors Autònoms de la Comunitat Valenciana. Estes entitats hauran destar inscrites en el citat Registre abans de l1 de gener de lany anterior al que es publique la convocatòria a la qual es pretén accedir.
Quart. Obligacions de les entitats beneficiàries
Sense perjudici de les obligacions generals establides en larticle 14 de lLGS, amb caràcter específic seran obligacions de les entitats beneficiàries les previstes en les bases reguladores i, especialment, les disposades en larticle 51 daquestes bases.
Cinqué. Actuacions subvencionables
1. Seran subvencionables les actuacions que sesmenten a continuació:
a) Actuacions destinades a proporcionar un acompanyament i tutorització daquells projectes de treball autònom que, una vegada posats en marxa, requerisquen un suport i seguiment continuat.
b) Actuacions destinades a prestar assistència tècnica a les persones treballadores autònomes consolidades per a la implantació de solucions basades en les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), millorar el seu grau tecnològic i la seua presència activa en internet i les xarxes socials.
c) Actuacions dassessorament en els processos de relleu generacional o relleu de negoci, actuacions la fi de les quals siga la intermediació entre les persones que, per aproximar-se a ledat de jubilació, pretenguen transmetre una activitat empresarial o professional consolidada, i les potencials noves persones empresàries que desitgen emprendre una activitat per compte propi com a persona treballadora autònoma, a través dels instruments que es determinen per a això, així com la difusió de les ofertes i demandes relatives a esta mesura i lorientació i acompanyament a les persones interessades.
d) Actuacions dassessorament en els processos de canvi destratègia competitiva per al manteniment de la seua ocupació que poden suposar un canvi de lactivitat econòmica desenvolupada.
2. Les actuacions a realitzar, objecte de subvenció, podran contractar-se i executar-se entre l1 de gener i fins al 30 de novembre de 2024.
Sisé. Costos subvencionables
Es consideren subvencionables les despeses realitzades des de l1 de gener fins al 30 de novembre de 2024 que responguen de manera indubtable a la naturalesa de les activitats subvencionades i que es detallen a continuació:
1. Despeses de personal, entenent per estes les destinades a sufragar els costos salarials tant del personal encarregat de lexecució del programa com daquell que poguera contractar-se per a aquell fi, incloent en estes despeses les corresponents al prorrateig de pagues extraordinàries i les cotitzacions a la Seguretat Social. Estos costos no podran excedir dels límits següents:
a) Per a cada persona treballadora de lentitat amb categoria professional inclosa en els grups de cotització 1, 2 i 3 del Règim General de la Seguretat Social, un import equivalent a 2,5 vegades la base de cotització mínima mensual que a cada grup corresponga i es trobe vigent en el moment de la convocatòria.
b) Per a cada persona treballadora de lentitat amb categoria professional inclosa en els grups de cotització 4, 5, 6 i 7 del Règim General de la Seguretat Social, limport equivalent a 2,5 vegades el salari mínim interprofessional mensual vigent en el moment de la convocatòria.
2. Despeses de desplaçament i estades del personal tècnic i responsables de les actuacions relacionades amb el desenvolupament del projecte, pla o estudi de viabilitat que no podran ser superiors, en cap cas, al 15 % de limport total de la subvenció concedida.
3. Honoraris, costos de les auditories dels comptes auditats. Sinclou exclusivament el cost corresponent a lactuació de persona auditora independent per a la justificació de la subvenció en els termes previstos en les bases, que haurà de ser convenientment especificat, distingint-ho del cost que poguera correspondre a qualsevol altra labor desenvolupada per la persona auditora per a la beneficiària.
4. Costos indirectes. Dacord amb el que es preveu en larticle 31.9 de lLGS, els costos indirectes hauran de ser imputats per lentitat beneficiària a lactivitat subvencionada en la part que raonablement corresponga dacord amb principis i normes de comptabilitat generalment admeses i, en tot cas, en la mesura en què estos costos corresponguen al període en què efectivament es realitza lactivitat.
Tenint en compte el que sestablix en larticle 83.3 de lRLGS, la fracció del cost total que es considera cost indirecte imputable a lactivitat subvencionada sestablix en un màxim del 10 %.
5. Queden excloses com a despeses subvencionables les de personal i de serveis professionals que pogueren derivar-se de la contractació dalgun membre dels òrgans de govern de lentitat sol·licitant.
6. En cap cas el cost de les despeses subvencionables serà superior al valor del mercat.
7. Lentitat beneficiària podrà subcontractar, totalment o parcialment, lactivitat objecte de la subvenció, fins a un percentatge màxim del 10 % de limport de les activitats subvencionades, amb els requisits i prohibicions establits en larticle 29 de lLGS i en larticle 68 de lRLGS.
Dacord amb el que disposa larticle 21.2 del Decret 118/2022, de 5 dagost, del Consell, quan les entitats beneficiàries subcontracten amb tercers la realització de part de lactivitat subvencionada, hauran dexigir a dites terceres que es comprometen per escrit a respectar la normativa ambiental i social, així com a complir els compromisos socials, de transparència, ètics i ambientals assumits per lentitat beneficiària.
Seté. Quantia de la subvenció
La quantia màxima que pot rebre cada projecte dactuació serà de 75.000,00 euros. En cap cas es podrà presentar més dun projecte per una mateixa entitat.
Huité. Presentació de sol·licituds
1. Les entitats hauran de presentar una única sol·licitud. La presentació de sol·licituds i la documentació annexa per a lobtenció de les ajudes regulades en la present convocatòria es realitzarà obligatòriament de manera telemàtica.
Per a això, la persona que presente la sol·licitud haurà de disposar de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada, bé amb el certificat reconegut dentitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a la ciutadania (persona física), tots dos emesos per lAutoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificats de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, així com els certificats reconeguts inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri dIndústria, Energia i Turisme.
En el cas dutilitzar un certificat digital duna persona actuant en representació duna altra persona (física o jurídica), shaurà dinscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació de la qual està disponible en:
https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp
https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/
2. Limprés de sol·licitud i la documentació annexa que sexigix en esta convocatòria, semplenarà i signarà utilitzant el procediment dissenyat per a estes ajudes que estarà disponible en la Guia PROP de la Generalitat, a través del tràmit de sol·licitud dajuda dissenyat a aquest efecte.
(http://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/tramites_servicios).
Laccés directe a este tràmit estarà disponible en el següent enllaç:
https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=21122
Tant la sol·licitud com la resta de documentació a presentar hauran de signar-se electrònicament.
Les incidències de tramitació electrònica relacionades amb qüestions tecnicoinformàtiques satendran mitjançant el correu:
generalitat_en_red@gva.es
Els dubtes relacionats amb el contingut desta convocatòria seran atesos, exclusivament, mitjançant la següent adreça de correu electrònic: dgtrabajobl@gva.es
No es tindran en consideració aquelles sol·licituds i documentació que no shagen presentat de manera telemàtica.
3. La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i acceptació de les bases reguladores i comportarà lautorització a la conselleria competent en matèria de treball, perquè esta, a lefecte que lentitat sol·licitant acredite el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes establits en larticle 13 de lLGS, i larticle 22 del seu reglament, puga sol·licitar:
a) De lAgència Estatal dAdministració Tributària, el certificat que acredite que lentitat sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.
b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu que lentitat sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.
c) De lAgència Tributària Valenciana, competent en matèria dhisenda, el certificat acreditatiu que lentitat sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.
Tot això, de conformitat amb el que es disposa en el Decret 165/2010, de 8 doctubre, del Consell, pel qual sestablixen les mesures de simplificació i reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per lAdministració de la Generalitat i el seu sector públic.
En els supòsits dimpossibilitat material dobtindre el o els documents assenyalats en els apartats anteriors, lòrgan competent podrà requerir a lentitat sol·licitant la seua presentació, o en defecte daixò, lacreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereixen estos.
No obstant això, lentitat sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, i haurà daportar llavors juntament amb la resta de la documentació els certificats abans indicats, que hauran de tindre una vigència almenys de cinc mesos, comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud.
4. Quan la sol·licitud no tinga els requisits exigits o no sadjunte la documentació necessària, dacord amb el que es disposa en larticle 68.1 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (dara en avant, LPACAP) es requerirà lentitat interessada perquè, en el termini de 10 dies hàbils esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la resolució prèvia, que haurà de ser dictada en els termes previstos en larticle 21 de la mateixa LPACAP.
5. Lesmena o aportació de documentació a iniciativa de lentitat sol·licitant haurà de realitzar-se utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat «Ajudes a associacions de persones treballadores autònomes destinades a afavorir el manteniment i la consolidació de locupació autònoma en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana, per a lexercici 2024 (TRASOC). Treball.», en lapartat «Esmena/Aportació», lenllaç de la qual és el següent:
https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=g21122&aneu_cas=*docs
Nové. Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud
1. Les sol·licituds hauran de tindre els requisits exigits amb caràcter general en lLPACAP i lLGS, i aniran acompanyades de la documentació següent:
a) Còpia de la targeta didentificació fiscal.
b) Còpia del poder de representació, si és el cas.
c) Acreditació de la inscripció de lentitat en el Registre dAssociacions Professionals de Treballadors Autònoms de la Comunitat Valenciana.
d) Còpia dels estatuts socials en els quals conste que inclou entre els seus fins o objectius el suport o promoció del treball autònom. En el supòsit destar els estatuts en els arxius o registres dependents de lAdministració de la Generalitat, serà suficient la remissió a larticle destos on conste este aspecte.
e) Dades de domiciliació bancària que, en tot cas, shan dindicar en el formulari web de sol·licitud general de subvenció del tràmit telemàtic.
Haurà de formalitzar-se a través del tràmit telemàtic denominat «Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat.», en el cas que no shagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació.
f) Selecció de lactuació subvencionable per a la qual se sol·licita lajuda i autobaremació dels criteris de valoració, mitjançant model normalitzat denominat annex I.
g) Projecte dactuacions, segons model normalitzat denominat annex II, que haurà de contindre, com a mínim, els aspectes següents:
I. Memòria en la qual es descriga i quantifique la informació relativa dels objectius perseguits pel projecte: tipus dactuacions, persones destinatàries amb desglossament de sectors i col·lectius considerats estratègics i preferents, sectors dactivitat econòmica, localitats en les quals es desenvolupa, i justificació dincidència en la consolidació i manteniment del treball autònom i de locupació.
II. Pressupost detallat per a la realització de les actuacions proposades per conceptes.
2. Així mateix, lentitat sol·licitant haurà dadjuntar les declaracions responsables relatives als aspectes següents:
Compliment dels requisits inclosos en larticle 13 de lLGS per a obtindre la condició de persona beneficiària de subvencions públiques.
Concurrència de qualsevol altra ajuda rebuda o sol·licitada amb el mateix objecte.
Compromís de comunicar totes les sol·licituds de subvenció que tramite en qualsevol organisme públic, relacionades amb lactivitat subvencionada en la present convocatòria, a partir de la data de sol·licitud.
Ajudes rebudes o sol·licitades en concepte de minimis durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant lexercici fiscal en curs; o si és el cas, declaració de no haver-ne rebut cap.
Compromís de comunicar les ajudes en concepte de minimis rebudes de qualsevol organisme públic a partir de la data de la sol·licitud.
3. Lòrgan instructor podrà, així mateix, demanar en qualsevol moment la documentació original o complementària que considere necessària per a acreditar millor lexacte compliment de les condicions exigides en les bases reguladores.
Deu. Termini de presentació de sol·licituds
El termini de presentació de sol·licituds serà des del 29.01.2024 fins al 19.02.2024, els dos dies inclosos. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut enregistrades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23:59.59 hores de lúltim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).
Onze. Criteris de valoració del projecte, pla o estudi de viabilitat
1. Les sol·licituds seran avaluades dacord amb els criteris de valoració que sindiquen a continuació:
2. Les sol·licituds hauran dobtindre un mínim de 60 punts sobre una puntuació màxima de 100 punts per a latorgament de la subvenció i queden excloses aquelles que no arriben a esta puntuació.
3. En cas digual puntuació, satorgarà preferència per a la concessió de la subvenció a aquelles entitats que, dacord amb larticle 11 del Decret 118/2022, de 5 dagost, del Consell, disposen dun Pla digualtat registrat per lautoritat laboral, segons el que es disposa en lRD 901/2020, de 13 doctubre, encara que no estiguen obligades legalment.
4. Si persistix la igualtat, satorgarà preferència a aquelles que tinguen la qualificació dentitat valenciana socialment responsable, obtinguda en la forma establida reglamentàriament en desenvolupament del títol III de la Llei 18/2018, de 13 de juliol, de la Generalitat, per al foment de la responsabilitat social.
5. Si es manté lempat, el criteri de concessió serà per ordre de registre dentrada de la sol·licitud.
6. En el cas que finalment persistira lempat, tindria preferència aquella entitat la data dinscripció de la qual en el Registre dAssociacions Professionals de Treballadors Autònoms de la Comunitat Valenciana siga anterior en el temps.
Dotze. Comissió de valoració
Per a la valoració dels criteris de baremació es constituirà una comissió de valoració adscrita a la direcció general competent en matèria de treball, la composició i el funcionament del qual serà lestablit en larticle 36 de les bases reguladores.
La composició de la citada comissió de valoració serà la següent:
Presidència:
Titular: La persona titular de la Subdirecció General de Relacions Laborals.
Suplent: La persona titular del Servei dAnàlisi del Mercat de Treball i les Relacions Laborals.
Vocalies titular:
La persona titular del Servei dOrdenació Laboral.
La persona titular del Servei de Relacions Laborals i Gestió de Programes.
Una persona que forme part del personal tècnic de la direcció general competent en matèria de treball, que exercirà, així mateix, les funcions de secretaria de la comissió.
Vocalies suplent:
Una persona titular duna Secció de la direcció general competent en matèria de treball.
Una persona titular duna Secció de la direcció general competent en matèria de treball.
Una persona que forme part del personal tècnic de la direcció general competent en matèria de treball, que exercirà, així mateix, les funcions de secretaria de la comissió.
De conformitat amb el que es disposa en larticle 35 de les bases reguladores, la direcció general amb competències en matèria de treball actuarà com a òrgan instructor del procediment per a la concessió destes ajudes i les seues funcions estan establides en el citat article.
Finalitzada la baremació, la comissió de valoració formularà proposta de resolució a la direcció general competent en matèria de treball, que haurà de contindre la relació dentitats sol·licitants que compleixen els requisits exigits, per ordre de puntuació, i en cas dempat, lordre de prelació. En la proposta de resolució es farà constar, igualment, la quantia de la subvenció proposada.
Així mateix, es relacionaran les sol·licituds que es proposa denegar, i les causes de la denegació seguint els criteris de valoració establits en larticle 45 de les bases reguladores.
Tretze. Resolució de concessió
1. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de treball, i per delegació desta, a la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.
2. La resolució haurà de ser dictada de manera expressa i notificada en el termini màxim de sis mesos, comptats a partir de lendemà de la data en què haguera finalitzat el termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut este termini sense que haja sigut notificada la resolució, la sol·licitud podrà entendres desestimada, sense perjudici que este termini puga ser ampliat excepcionalment, de conformitat amb el que es disposa en lLPACAP.
3. La resolució acordarà, de forma motivada, la concessió de la subvenció, la seua desestimació o la no-concessió per falta de crèdit disponible, desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevinguda.
4. En cas de concessió de la subvenció, la resolució fixarà expressament la quantia de la subvenció, la forma dabonament i altres circumstàncies exigibles per al cobrament desta, recursos i qualssevol altres condicions, obligacions i determinacions accessòries a les quals haja de subjectar-se lentitat beneficiària.
5. Contra la resolució per la qual es resolga el procediment podrà interposar-se, bé recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que lha dictada, en el termini dun mes comptat des de lendemà de la notificació de la resolució, segons la legislació vigent de procediment administratiu comú; o bé impugnar-la directament davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de la notificació, formulant per a això el corresponent recurs contenciós administratiu a lempara del que establixen els articles 10.1, lletra a), i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici dels altres recursos que sestime oportú deduir.
6. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, lobtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, dacord amb el que sestableix en larticle 19.4 de lLGS.
7. La resolució de concessió es notificarà a les persones interessades en els termes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu. La resolució de concessió o desestimació de les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en la pàgina web de la Conselleria dEducació, Universitats i Ocupació, Àrea Treball, en lenllaç corresponent a la resolució dajudes, tal com estableix la legislació bàsica de procediment administratiu, així com en compliment del que sestableix en lLGS, sobre publicitat de subvencions concedides.
Catorze. Justificació de lajuda
La modalitat de justificació destes subvencions serà la de compte justificatiu amb aportació dinforme dauditor o auditora en els termes previstos en larticle 74 de lRLGS.
La data límit per a la justificació de la subvenció serà el 30 de novembre de 2024, inclusivament, llevat que es determine un termini posterior en la resolució de concessió de lajuda. Lentitat beneficiària haurà de presentar una memòria dactuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la resolució de concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, actuacions, participants, persones destinatàries, províncies i municipis en les quals sha desenvolupat, incidència en la consolidació i manteniment del treball autònom i de locupació.
Les entitats beneficiàries justificaran la subvenció concedida de manera telemàtica. Per a això, hauran dutilitzar el tràmit de la Guia PROP denominat «Ajudes a associacions de persones treballadores autònomes destinades a afavorir el manteniment i la consolidació de locupació autònoma en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana, per a lexercici 2024 (TRASOC). Treball.», en lapartat «Esmena/Aportació», lenllaç de la qual és el següent: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=g21122
Quinze. Pagament de la subvenció i règim de garanties
Labonament de la subvenció sefectuarà a les beneficiàries de la manera següent:
Una bestreta del 30 % de limport de la subvenció en el termini dun mes a partir de la data de notificació de la resolució, amb la sol·licitud prèvia de lentitat beneficiària i acompanyada de garantia. En el cas de trobar-se en el supòsit de larticle 171.5.f) de lLHPS, haurà de presentar justificació de lexoneració de la constitució de garantia.
El 70 % restant, a la finalització de lacció per a la qual es concedisca la subvenció, una vegada shaja justificat la realització de lacció subvencionada.
Setze. Revocació i reintegrament de la subvenció
1. Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i lexigència de linterés de demora generat des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què sacorde la procedència del reintegrament, en cas que lentitat beneficiària incórrega en alguna de les causes previstes en larticle 37 de lLGS.
2. El procediment de reintegrament liniciarà la direcció general competent en matèria de treball i seguirà les disposicions generals establides en lLPACAP, amb les especialitats contingudes en larticle 172 de lLHPS.
Dèsset. Mitjà de notificació
Les resolucions i els actes de tràmit es notificaran electrònicament, en els termes establits en la normativa de procediment administratiu comú.
Díhuit. Transparència, subministrament dinformació, dades obertes i protecció de dades de caràcter personal
1. Sense perjudici de les obligacions de transparència que han de complir les entitats beneficiàries en virtut de larticle 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; larticle 4 de la Llei 1/2022, de 13 dabril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, i larticle 18 de la Llei general de subvencions, han de complir les següents obligacions:
a) Subministrar a lentitat concedent, amb el requeriment previ, tota la informació que siga necessària per al compliment per esta de les obligacions previstes en la llei de transparència, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment.
b) Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per lAdministració de la Generalitat shan de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.
2. El compliment de les obligacions de publicitat activa sha de realitzar a través del portal web de lentitat beneficiària, o bé utilitzant els mitjans electrònics de les confederacions, unions o federacions a les quals puga pertànyer.
3. Les subvencions objecte de la convocatòria requerixen el tractament de dades personals de les persones sol·licitants de la subvenció, representants i tercers, en els termes següents:
3.1. Responsable del tractament: Conselleria dEducació, Universitats i Ocupació, amb domicili a lavinguda de Campanar, 32, 46015 València; adreça electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es
3.2. Finalitat del tractament i tractaments afectats: atendre la sol·licitud presentada dacord amb el que sestablix en la convocatòria; en les bases reguladores; en lLGS i en la seua normativa de desenvolupament, i, supletòriament, en lLPACAP (vegeu el Registre dActivitats del Tractament).
3.3. Origen de les dades: les dades personals recollides procedixen de les sol·licituds presentades per la persona interessada o el seu representant.
3.4. Registre dActivitats de Tractament:
https://ceice.gva.es/es/registre-de-tractament-de-dades/-/documentos/pz31ntshvw0a/folder/169672316
3.5. Drets de les persones sol·licitants:
a) Drets de les persones interessades
Les persones interessades tenen dret a sol·licitar laccés a les seues dades personals, la rectificació o supressió destes, la limitació del seu tractament o a oposar-se a este. Per a exercitar els drets haurà de presentar un escrit davant la Sotssecretaria de la Conselleria dEducació, Universitats i Ocupació.
Haurà despecificar quin destos drets sol·licita que siga satisfet i si no autoritza lobtenció de dades didentitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, de la persona que exercisca la representació legal, haurà daportar la corresponent documentació acreditativa de la identitat i representació. També podrà exercitar els seus drets de manera telemàtica a través del següent enllaç: http://www.gva.es/es/proc19970
b) Reclamació davant lAgència Espanyola de Protecció de Dades:
Si les persones interessades entenen que shan vist perjudicades pel tractament o en lexercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant lAgència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible a través de la pàgina web: https:// www.aepd.es/
3.6. Delegat o delegada de Protecció de Dades:
En tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb el delegat o delegada de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de:
Adreça electrònica: dpd@gva.es
Adreça postal: passeig de lAlbereda, 16 46010 València
Dènou. Verificació telemàtica de dades
Dacord amb el que sestablix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i en larticle 4 de la Llei 40/2015, d1 doctubre, de règim jurídic del sector públic, lòrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar lexactitud destes.
La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal i comprovar les següents dades que consten en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals saplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.
Vint. Recursos
Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs de reposició davant el mateix òrgan en el termini dun mes a comptar de lendemà de la publicació, de conformitat amb el que establixen els articles 123 i 124 de lLPACAP, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de lendemà de la seua publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, dacord amb el que establixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la vigent legislació.
València, 12 de desembre de 2023. El director general de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral: Andrés Lluch Figueres.
![linea](img/diari_pie.png)