Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE de 5 d'octubre de 2009, de la Conselleria de Sanitat, per la qual regula el procediment per a la cobertura temporal de places del personal al qual s'aplica el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat, sobre la regulació dels òrgans de gestió de personal de la Conselleria de Sanitat i els òrgans que en depenen. [2009/12207]

(DOGV núm. 6145 de 16.11.2009) Ref. Base de dades 012878/2009

ORDE de 5 d'octubre de 2009, de la Conselleria de Sanitat, per la qual regula el procediment per a la cobertura temporal de places del personal al qual s'aplica el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat, sobre la regulació dels òrgans de gestió de personal de la Conselleria de Sanitat i els òrgans que en depenen. [2009/12207]
PREÀMBUL
L'article 43 de la Constitució Espanyola, en proclamar el dret a la protecció de la salut, reconeix la importància especial que, a nivell tant individual com familiar i social, tenen les prestacions de caràcter sanitari. El precepte constitucional dit encarrega als poders públics l'organització i la tutela de la sanitat pública, a través de mesures preventives i de les prestacions i servicis necessaris, la qual cosa determina que un elevat nombre dels centres i establiments en què estes prestacions i servicis es duen a terme hagen d'estar en funcionament de manera constant i continuada. Estos centres i establiments han d'adoptar, per tant, un model d'organització funcional específic, directament orientat a poder atendre, en qualsevol moment, les demandes de prestació sanitària que puguen produir-se.
Este manament constitucional exigix dels gestors sanitaris l'assegurament de la prestació sanitària durant les vint-i-quatre hores del dia, els set dies de la setmana i els tres-cents seixanta-cinc dies de l'any, de manera que la demanda assistencial per part dels usuaris estiga garantida a cada moment.
La peculiaritat de la prestació de l'assistència sanitària està en el fonament de l'existència mateixa del personal anomenat estatutari, el qual compartix trets bàsics i principis rectors amb la resta d'empleats públics i té unes característiques pròpies derivades de les seues funcions que el doten de singularitat i especificitat i que justifiquen, per si mateixes, una regulació específica.
La gestió de recursos humans per part de l'administració sanitària ha de tindre en compte la singularitat de la prestació sanitària amb vista a habilitar procediments i mecanismes basats en principis de desburocratització, flexibilitat, agilitat i immediatesa en la demanda, alhora que es respecten estrictament els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat. L'aplicació, harmònica i ponderada, dels principis esmentats per part dels gestors sanitaris ha de tindre, com a finalitat última, la satisfacció dels usuaris a través d'una prestació sanitària eficient i de qualitat.
Des de l'entrada en vigor de l'Orde de 27 de maig de 2004, s'han produït diverses circumstàncies i realitats que han donat lloc a la publicació d'onze disposicions distintes, totes necessàries per a modificar-la o desplegar-la. Açò ha suposat que hi ha una normativa complexa que requerix l'harmonització i articulació en un text únic.
D'altra banda, s'ha establit un nou marc normatiu, constituït per la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, el qual establix els principis generals que s'apliquen al conjunt de les relacions d'ocupació pública.
S'ha fet, per tant, necessària l'adequació de la regulació del procediment per a la cobertura temporal de places del personal d'institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat que compte amb instruments àgils i flexibles.
Per tot el que s'ha exposat, després de la negociació en la Mesa Sectorial de Sanitat, en la sessió d'1 d'abril de 2009, i d'acord amb l'article 37 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les competències atribuïdes pel Decret 120/2007, de 27 de juliol, del Consell, que aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat, i d'acord amb el Consell Jurídic Consultiu,
ORDENE
Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació
Esta orde té com a objecte regular el sistema de provisió de places de personal amb caràcter d'interinitat, eventual o de substitució, de les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat, que es preveja que tinguen una duració superior a 1 mes.
En el cas que la duració prevista siga igual o inferior a 1 mes, s'ha de recórrer al sistema establit en la disposició addicional primera d'esta orde.
Els nomenaments en els llocs de treball dependents de les institucions sanitàries s'han de fer a través de les llistes d'ocupació que es constituïsquen, d'acord amb els criteris i les normes de funcionament que s'exposen a continuació, i sotmesos al control de comissions paritàries integrades per l'administració sanitària i les organitzacions sindicals amb representació en la Mesa Sectorial de Sanitat, d'acord amb el que preveu la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.
Article 2. Principis jurídics
Esta orde es regix pels principis i criteris generals següents:
a) Sotmetiment ple a la llei i al dret de totes les actuacions en els processos selectius.
b) Agilitat, igualtat, mèrit, capacitat, competència i publicitat en l'accés a la condició de personal estatutari temporal.
c) Eficàcia, professionalitat i imparcialitat en l'actuació dels responsables de la contractació del personal temporal.
d) Independència i discrecionalitat tècnica en l'actuació dels òrgans de selecció.
e) Planificació eficient de les necessitats de recursos humans.
Article 3. Característiques generals
1. Incompatibilitats
L'exercici temporal de la plaça no es pot compatibilitzar amb un altre lloc de treball, càrrec o activitat en el sector públic o privat, llevat dels casos excepcionals que, si hi ha autorització abans, preveuen les disposicions en matèria d'incompatibilitats.
2. Règim de prestació de servicis
El règim de prestació de servicis és el que establix el Decret 137/2003, de 18 de juliol, del Consell de la Generalitat, que regula la jornada i l'horari de treball, permisos i llicències del personal al servici de les institucions sanitàries de la Generalitat dependents de la Conselleria de Sanitat.
3. Retribucions
Al personal temporal li corresponen les retribucions íntegres del lloc de treball per al que haja sigut nomenat o contractat.
4. Règim jurídic
El personal que siga nomenat temporalment està subjecte, mentres dure el nomenament, al règim jurídic corresponent al lloc de treball per al qual ha sigut nomenat.
5. Complement específic
El personal facultatiu interí o eventual, vinculat temporalment per causa d'una vacant o per acumulació de tasques, té assignat el complement específic C, llevat del cas que no existisca este complement específic per a la categoria professional, especialitat o activitat, d'acord amb l'article 55.4 de la Llei 11/2000, de 28 de desembre.
6. Vinculació orgànica i funcional
El personal que siga nomenat temporalment té, durant la vigència del nomenament temporal, la vinculació orgànica i funcional corresponent al lloc de treball per al que ha sigut nomenat.
7. En cap cas la vinculació temporal a la Conselleria de Sanitat atorga cap dret a l'exercici definitiu del lloc o de preferència per a l'ingrés en l'organisme esmentat. Això no perjudica el fet que els servicis prestats siguen valorats d'acord amb els barems de les fases de concurs de les convocatòries per a la provisió definitiva de llocs.
8. Contractes de guàrdies o atenció continuada: es regulen d'acord amb la legislació que s'aplica.
Article 4. Requisits per a la inscripció en les llistes d'ocupació
1. Requisits generals
Les llistes d'ocupació les componen les persones que hi han sol·licitat la inclusió i tenen i acrediten els requisits següents:
1) Tindre la nacionalitat espanyola o la d'un Estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tindre el dret de lliure circulació dels treballadors d'acord amb els tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, i conéixer una de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana.
2) Tindre la titulació exigida en la convocatòria o estar en condicions d'obtindre-la dins del termini de presentació de sol·licituds.
3) Tindre la capacitat funcional necessària per a l'exercici de les funcions que es deriven del nomenament.
4) Tindre fets els 16 anys i no excedir l'edat de jubilació forçosa.
5) No haver sigut separat per mitjà d'un expedient disciplinari del servici de qualsevol administració pública o servici de salut, ni estar inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques ni, si és el cas, per a l'exercici de la professió.
6) Obtindre almenys un punt segons el que disposa el barem de mèrits previst en l'article 10 d'esta orde.
2. Requisits específics
2.1. Per a places de medicina de família, fins i tot metges de servici d'urgència, reforços, sanitaris locals o altres places de metges assistencials no especialistes, tindre algun dels títols, certificats o diplomes previstos en el Reial Decret 853/1993, de 4 juny (Boletín Oficial del Estado d'01.07.1993). S'aplica el que preveu l'article 4.3 del Reial Decret 1753/1998, de 31 de juliol (Boletín Oficial del Estado de 27.08.1998).
2.2. Per a places estatutàries de facultatiu especialista
a) Metges: tindre el títol de llicenciat o doctor en Medicina i Cirurgia i posseir el corresponent títol de metge especialista expedit pel Ministeri d'Educació i Ciència, excepte per a les places de les unitats de documentació clínica i admissió que només requeriran el títol de llicenciat o doctor en Medicina i Cirurgia.
b) Metges del Servici d'Atenció Mèdica Urgent -d'ara en avant, SAMU-: tindre qualsevol títol de metge especialista o la certificació prevista en l'article 3 del Reial Decret 853/1993, de 4 de juny, sobre l'exercici de les funcions de metge de medicina general en el Sistema Nacional de Salut, i també el certificat que acredite haver fet els cursos d'actualització en transport sanitari medicalitzat terrestre i aeri o el diploma de transport sanitari medicalitzat, expedits pels òrgans competents o ben reconeguts.
c) Metge d'empresa: tindre el títol de llicenciat o doctor en Medicina i Cirurgia i el títol de metge especialista en medicina del treball o el diploma en medicina d'empresa.
d) Farmacèutics: tindre el títol de farmacèutic especialista expedit pel Ministeri d'Educació i Ciència, i acreditar la formació en l'especialitat de què es tracte per mitjà d'un diploma expedit per una escola d'especialització o formació completa com a farmacèutic intern i resident, feta en centres acreditats o reconeguts correctament, després de superar la prova nacional selectiva que establix la normativa. Estos llicenciats o doctors poden accedir a places de les especialitats de farmàcia hospitalària, anàlisis clíniques, microbiologia, bioquímica clínica i parasitologia clínica segons el títol d'especialitat que tinguen.
e) Químics: tindre el títol de llicenciat o doctor en Ciències Químiques i acreditar la formació en l'especialitat de què es tracte per mitjà d'un diploma expedit per una escola d'especialització o formació completa com a químic intern i resident, feta en centres acreditats o reconeguts correctament, després de superar la prova nacional selectiva que establix la normativa. Estos llicenciats o doctors poden accedir a places de les especialitats d'anàlisis clíniques, microbiologia i parasitologia i bioquímica clínica segons el diploma d'especialització o la certificació de residència efectuada que tinguen.
f) Biòlegs: tindre el títol de llicenciat o doctor en Ciències Biològiques i acreditar la formació en l'especialitat de què es tracte per mitjà de la formació completa com a biòleg intern i resident, feta en centres acreditats o reconeguts correctament, després de superar la prova nacional selectiva que establix la normativa. Estos llicenciats o doctors poden accedir a places de les especialitats de bioquímica clínica, immunologia, microbiologia i parasitologia i anàlisis clíniques, segons la certificació de residència efectuada que tinguen.
g) Especialistes en radiofísica hospitalària: tindre el títol de llicenciat o doctor en Ciències Físiques i acreditar la formació en l'especialitat de què es tracte per mitjà de la formació completa com a físic intern i resident, feta en centres acreditats o reconeguts correctament, després de superar la prova nacional selectiva que establix la normativa.
h) Odontòlegs: tindre el títol de llicenciat o doctor en Odontologia o el títol de llicenciat o doctor en Medicina i Cirurgia i el títol de metge especialista en Estomatologia. Estos llicenciats o doctors poden accedir a places d'odontologia.
i) Facultatiu especialista en Psicologia Clínica: tindre el títol de llicenciat o doctor en Psicologia i el títol de psicòleg especialista en Psicologia Clínica expedit pel Ministeri d'Educació i Ciència.
2.3. Per a places de personal sanitari no facultatiu, inclosos sanitaris locals
a) Diplomat en Infermeria: tindre el títol de diplomat en Infermeria o un d'equivalent. Estos titulats poden accedir als llocs d'infermers i practicants/infermers, i també, si tenen la titulació i l'especialitat corresponents, als de comare, infermers de salut mental o infermers d'empresa.
b) Infermers SAMU: tindre el títol de diplomat universitari en Infermeria, i també del certificat que acredite haver fet els cursos d'actualització en transport sanitari medicalitzat terrestre i aeri o el diploma de transport sanitari medicalitzat, expedits pels òrgans competents o ben reconeguts.
c) Fisioterapeutes: tindre el títol de diplomat en Fisioteràpia o en Infermeria amb l'especialitat de fisioteràpia. Poden accedir a places de fisioterapeuta.
d) Tècnics especialistes: tindre el títol de Formació Professional de Grau Superior o un d'equivalent, en l'especialitat corresponent al lloc de treball.
e) Auxiliars d'infermeria: tindre el títol de tècnic en atencions auxiliars d'infermeria, o de Formació Professional de Primer Grau, branca sanitària, expedit pel Ministeri d'Educació i Ciència.
2.4. Per a places de personal no sanitari
a) Tindre la titulació que habilite per a l'exercici del lloc de treball. Per a l'accés a llocs de treball del grup C, tindre la titulació de Batxiller, Formació Professional de Segon Grau o una d'equivalent, o tindre aprovada la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys.
b) Per a les places d'informàtics es requerirà la titulació següent.
- Grup A, analista d'aplicacions: llicenciat en Informàtica o enginyer superior en Informàtica.
- Grup B: analista programador: diplomat en Informàtica o enginyer tècnic en Informàtica.
- Grup C: Grau Superior en Informàtica.
c) Els aspirants a places de la categoria de conductors han de tindre, a més de la titulació corresponent, el permís de conduir de la categoria BTP o D, sense limitació del radi d'acció, segons el vehicle que s'haja de conduir i, si és el cas, tindre el certificat de conductor portalliteres.
Tots els requisits, tant els generals com els específics, s'han de tindre en el moment de presentar les instàncies, durant tot el període de duració de l'edició de la borsa i també durant tot el període d'exercici del lloc de treball.
Article 5. Inscripció en les llistes d'ocupació
1. Sol·licitud
Les persones interessades a inscriure's en les llistes d'ocupació, tant del torn lliure com del de promoció interna temporal, han de formular una sola sol·licitud, segons el model oficial que consta en esta orde, i que faciliten gratuïtament les direccions territorials de la Conselleria de Sanitat i els centres de gestió. Se n'admeten fotocòpies.
Cada persona ha de presentar una sola sol·licitud, amb la qual es pot inscriure com a màxim en tres departaments i en tres categories professionals diferents.
Les persones interessades només es poden inscriure en un dels dos torns: ordinari o de promoció interna temporal, no és possible inscriure's en ambdós torns.
2. Presentació
Les sol·licituds d'inscripció i aportació de nous mèrits es presenten adreçades a la direcció territorial de la Conselleria de Sanitat o a la Gerència del Departament d'Alcoi que trie el sol·licitant.
3. Períodes de presentació
Llevat de les excepcions que s'indiquen, les sol·licituds de nous candidats i la documentació que acredita nous mèrits de sol·licitants ja inscrits s'han de presentar durant el mes de novembre de cada any. Els nous mèrits es presenten en la mateixa sol·licitud o actualització de mèrits annexa a esta orde, i s'ha de presentar conjuntament una autobaremació nova.
Les convocatòries per a la presentació de sol·licituds de nous aspirants a les categories de facultatius i comares són trimestrals. L'aportació de mèrits nous per a sol·licitants ja inscrits d'estes categories es presenta també durant el mes de novembre de cada any.
Excepcionalment, la comissió central pot acordar l'obertura d'altres períodes, tant per a noves inscripcions com per a actualitzacions. Estos acords s'han de publicar en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat i en els taulers d'anuncis de les direccions territorials de Sanitat i del Departament de Salut d'Alcoi, i s'han de comunicar als sindicats representats en les comissions central i sectorials de seguiment.
4. Documentació que s'aporta amb la instància
4.1. Amb la instància, les persones interessades a formar part de les llistes d'ocupació han d'aportar la documentació següent:
a) La documentació que acredite la titulació que els habilita per a l'exercici de la plaça que sol·liciten.
b) La documentació que acredite els mèrits que les desitgen fer valdre d'acord amb el barem establit en l'article 10 d'esta orde, referit al barem de mèrits.
c) El full d'autobaremació que acompanya la instància. Han de presentar una autobaremació per cada categoria en què s'inscriguen.
d) En el cas de la llista de promoció interna temporal, han de presentar una còpia del nomenament en propietat en una institució sanitària dependent de la Conselleria de Sanitat, i també la certificació dels servicis prestats des de la data de la presa de possessió i d'estar en situació d'actiu o en una d'equivalent.
e) Una fotocòpia del document nacional d'identitat o d'un document d'identificació equivalent per als ciutadans d'Estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o que tenen el dret a la lliure circulació de treballadors d'acord amb els tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya.
4.2. La documentació aportada amb la instància s'ha de presentar ben compulsada per l'organisme que ha emés el document o per qualsevol administració pública, d'acord amb els articles 2 i 35 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
5. Mitjans de localització
Per a millorar l'agilitat en la localització de la persona que es vol nomenar, en la sol·licitud d'inscripció en la llista d'ocupació s'ha d'indicar, entre els següents, dos mitjans pels quals desitge rebre els avisos de nomenaments: telèfon mòbil, telèfon fix, telegrama, correu electrònic o missatge de mòbil (SMS). La comunicació del nomenament s'efectua per un dels dos mitjans indicats i, si no se n'ha indicat cap, s'utilitza el telegrama.
Els candidats tenen de termini, per a la contestació a la comunicació del nomenament, fins a les 10 hores del matí següent a la comunicació. Si no contesten en el termini indicat, passen a la situació de no disponible provisional.
6. Llistes d'inscrits
En cada direcció territorial, de departament o de centre de gestió s'ha de publicar, en la pàgina web de la conselleria i en el tauler d'anuncis, la llista de persones inscrites en cada torn (ordinari o de promoció interna temporal), i en cada una de les llistes d'ocupació que s'hagen constituït, amb la indicació de la puntuació atorgada a cada persona inscrita i, si és el cas, del motiu de l'exclusió.
Esta publicació, que té caràcter provisional, obri automàticament un termini de 15 dies naturals per a l'esmena d'errades o defectes, d'ofici o a instància de les persones interessades.
Acabat este termini, es publica la llista definitiva de persones inscrites, amb la indicació de la puntuació i, si és el cas, el motiu d'exclusió. L'entrada en vigor de les llistes la decidix la Comissió Central de Seguiment.
Article 6. Funcionament de les llistes d'ocupació temporal
1. Constitució de llistes
S'ha de constituir una llista d'ocupació temporal per cada departament, subdividida en tantes llistes sectorials com categories, especialitats o modalitats de llocs de treball hi haja, i estes llistes, a més, s'organitzen en dos torns: torn de promoció interna temporal i torn ordinari.
2. Assignacions
Els nomenaments s'assignen segons el lloc que hom ocupe en les llistes d'ocupació de la categoria sol·licitada, quan s'han aprovat definitivament les llistes, respectant l'orde cronològic en què les institucions sanitàries han fet les sol·licituds de cobertura de llocs.
3. Efecte
El nomenament d'un treballador comporta el passe automàtic a la situació d'actiu, segons es definix més avant.
4. Avisos i documentació necessària
Quan calga fer un nomenament temporal, s'ha d'avisar per mitjà del sistema indicat per la persona interessada en la sol·licitud, d'acord amb l'orde de puntuació de la llista d'inscrits, al sol·licitant corresponent. S'ha de fer constar, per mitjà d'una diligència firmada per dos persones, el sistema de comunicació emprat i la comunicació personal amb la persona interessada.
La persona interessada disposa fins a les 15 hores del dia hàbil següent per a presentar-se davant de l'òrgan de contractació amb la documentació necessària:
a) El Document Nacional d'Identitat.
b) El títol acadèmic exigit per a l'exercici del lloc de treball.
Si no compareix en el termini concedit, s'entén que rebutja l'oferta, la qual cosa és causa de passar a situació de no disponible per penalització.
5. Si no hi ha persones inscrites en la llista d'ocupació
En els cas que no hi haja aspirants inscrits en les llistes d'un departament o que la llista s'esgote, s'ha de cobrir urgentment pel procediment regulat en la disposició addicional primera d'esta orde, i se n'ha de retre compte en tots els casos a la comissió sectorial de seguiment.
6. Nomenaments d'Atenció Continuada o de guàrdies mèdiques o a temps parcial
El personal amb nomenaments d'Atenció Continuada o de guàrdies mèdiques pot renunciar al nomenament al terme del primer any o d'anys successius sense que la renúncia comporte cap penalització. Les renúncies s'han de presentar dins del mes següent al mes en què es complisca cada any de duració del nomenament.
De la mateixa manera, si el nomenament és a temps parcial, i el nombre d'hores és igual o inferior a la meitat de la jornada establida, pot renunciar al nomenament en els mateixos termes que en el paràgraf anterior.
Les persones inscrites amb este tipus de nomenaments estan en situació de disponible especial per a ser nomenades per a places vacants (no subjectes a reserves).
No penalitza el rebuig dels nomenaments d'atenció continuada o guàrdies, ni a temps parcial si el nombre d'hores és igual o inferior a la meitat de la jornada establida.
Article 7. Llista d'ocupació del torn de promoció interna temporal
1. Inscripció en les llistes del torn de promoció interna temporal
El personal amb nomenament en propietat en les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat que es trobe en situació d'actiu o assimilat pot inscriure's en les llistes de promoció interna temporal.
2. Assignació de puntuació
Per a l'assignació de puntuació en les llistes del torn de promoció interna temporal es té en compte el barem de mèrits inclòs en l'article 10 d'esta orde.
A més, es tenen en compte la formació contínua i continuada, fins a un màxim de 5 punts, d'acord amb l'escala següent:
a) Es valoren els cursos de formació i perfeccionament de duració igual o superior a 10 hores que haja cursat la persona interessada i que haja convocat o homologat qualsevol centre o organisme oficial de formació d'empleats públics, d'acord amb l'escala següent:
1. Per cada curs de 100 o més hores: 5,00 punts
2. Per cada curs de 75 o més hores: 4,00 punts
3. Per cada curs de 50 o més hores: 3,00 punts
4. Per cada curs de 25 o més hores: 2,00 punts
5. Per cada curs de 10 o més hores: 1,00 punts
b) Es valoren els cursos de formació i perfeccionament que haja impartit la persona interessada i que haja convocat o homologat qualsevol centre o organisme oficial de formació d'empleats públics, a raó de 0,10 punts per cada hora impartida.
3. Nomenaments que s'oferixen
No s'oferixen al torn de promoció interna temporal les ofertes de treball de temps parcial i guàrdies.
El 50 per 100 dels nomenaments de cada categoria, especialitat i departament de duració prevista igual o superior a tres mesos s'ha d'oferir alternativament entre els torns ordinari i de promoció interna temporal.
Les llistes del torn de promoció interna temporal queden suspeses per a nomenaments amb data d'inici entre els mesos de juny a setembre, excepte en els casos de vacants o acumulacions de més de tres mesos, i s'activen novament en acabar este període.
Article 8. Situacions en les llistes d'ocupació
Els integrants de les llistes d'ocupació que es constituïsquen, tant els del torn ordinari com els del de promoció interna temporal, poden estar en qualsevol de les situacions següents:
1. Actiu
Quan el sol·licitant es trobe vinculat a alguna institució sanitària de la Conselleria de Sanitat per mitjà de qualsevol nomenament temporal, obtingut tant pel sistema general previst en l'article 1 d'esta orde com pel sistema previst en la disposició addicional primera.
2. Disponible
Quan el sol·licitant es trobe en la llista a l'espera de rebre qualsevol nomenament temporal.
3. No disponible voluntari
Les persones sol·licitants incloses en les llistes d'ocupació poden sol·licitar el passe a la situació de no disponible voluntària d'una o diverses de les llistes, a petició pròpia. Ho han de sol·licitar 15 dies abans de la data d'inici de la situació. La duració mínima d'esta situació és d'un mes, transcorregut el qual poden sol·licitar la reactivació en qualsevol moment, reactivació que té efecte a partir dels 30 dies de la presentació.
Igualment els sol·licitants inclosos en les llistes d'ocupació han de sol·licitar el passe a la situació de no disponible voluntari en la llista o les llistes en què s'hagen inscrit, en el cas que obtinguen un nomenament en qualsevol altra administració pública o un contracte en el sector privat. Poden sol·licitar la reactivació quan s'acabe, i esta sol·licitud té efecte en el mateix termini fixat en el paràgraf anterior.
4. Disponible especial
Estan en esta situació, si ho sol·licita abans la persona interessada:
1. Els inscrits en el torn ordinari que es troben en algun dels casos següents:
a) Amb nomenaments per a guàrdies, Atenció Continuada o a temps parcial.
b) Que tinguen una puntuació superior a 14,40 punts en l'apartat d'antiguitat.
2. Les persones inscrites en el torn de promoció interna temporal a les quals se'ls haja oferit un nomenament per a una plaça no vacant.
En esta situació es conserva, durant la vigència de tota l'edició de les llistes d'ocupació, el número d'orde per a oferir-los nomenaments per a places vacants.
Els candidats en situació d'actiu en una vacant no poden sol·licitar la situació de disponible especial per a les altres categories en què es troben inscrits.
El passe a la situació de disponible especial i també la desactivació són efectius als 15 dies de la recepció de la sol·licitud formulada per la persona interessada.
5. No disponible provisionalment
Esta situació, que es declara d'ofici, es produïx quan la persona interessada seleccionada no ha contestat a la comunicació efectuada per un dels dos mitjans indicats abans de les 10 hores de l'endemà.
S'ha de fer saber a la persona interessada este fet, per mitjà d'una notificació escrita en la qual s'ha d'indicar que ha de sol·licitar el passe a la situació de disponible dins dels deu dies següents a la recepció de la notificació i que, si no ho fa, quan haja transcorregut el termini, passa a la situació de no disponible voluntari.
Esta notificació de passe a la situació de disponible és efectiva als set dies de la presentació.
6. No disponible per penalització
Les persones que, després d'haver sigut avisades d'un nomenament, si hi ha constància de la recepció per part de l'interessat, no compareguen en el termini concedit per a formalitzar-lo, o hi renuncien sense que es done cap de les causes justificatives, romandran tres mesos en esta situació la primera vegada que es produïsca, sis mesos la segona, i un any a partir de la tercera vegada. Perquè tinguen estos efectes, les renúncies han de ser consecutives.
Quan es produïsca esta situació, es comunica per escrit a la persona interessada, a fi que al·legue el que considere oportú en defensa dels seus interessos, i se l'advertix que, si no justifica amb documents i fefaentment els motius pels quals no ha formalitzat el nomenament en el termini de deu dies hàbils des de la recepció de la notificació, la situació passa a ser definitiva i inamovible fins a acabar els terminis establits en el paràgraf anterior.
El mateix règim s'aplica al personal que renuncie a continuar prestant servicis per un nomenament ja formalitzat.
En esta situació no se li pot oferir cap nomenament, excepte situacions excepcionals en què s'esgoten íntegrament les llistes. Per a este cas, el temps mínim de permanència en la situació de no disponible per penalització és d'un mes.
Als candidats inclosos en el torn de promoció interna temporal no se'ls poden oferir nomenaments mentres estiguen en la situació de no disponible per penalització.
7. No disponible per causes justificades
Es troben en esta situació els candidats en casos de permís per maternitat, paternitat i adopció, el compliment d'un deure públic inexcusable, en el cas de risc durant l'embaràs i la resta de casos previstos en la Llei 39/1999, de 5 de novembre, de Conciliació de la Vida Familiar i Laboral.
També es consideren justificades les renúncies a nomenaments en els casos d'incapacitat laboral per una malaltia prou acreditada a criteri de la comissió sectorial de seguiment.
Quan s'extingisca la causa, el candidat ha de comunicar-ho a la comissió sectorial, i passa a la situació de disponible als 15 dies d'esta comunicació.
Article 9. Publicitat
Cada mes s'ha de fer públic en els taulers d'anuncis de les direccions territorials i departaments de salut, i en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat, la llista de persones inscrites que hagen formalitzat i finalitzat nomenaments temporals del mes anterior. Igualment, en esta publicació s'ha de fer constar en quina situació es troba cada un dels inscrits.
La relació, amb la indicació del número d'orde en la llista del treballador i de la classe de nomenament subscrit, s'ha d'entregar amb la mateixa periodicitat als sindicats representats en les comissions de seguiment, en suport informàtic.
Article 10. Barem de mèrits
Per a l'assignació de la puntuació en la fase de baremació, es tenen en compte els mèrits següents:
1. Temps treballat
a) Per cada mes de treball en institucions sanitàries públiques, gestionades directament o indirectament, d'acord amb el que establix la Llei 15/1997, de 25 d'abril, en la mateixa categoria o especialitat en què se sol·licita ocupació temporal: 0,30 punts.
El període de formació sanitària especialitzada com a personal resident en formació computa a raó de dos anys de servicis prestats, en la categoria de què es tracte, per cada any de duració del programa de formació.
b) Per cada mes de treball en institucions sanitàries públiques, gestionades directament o indirectament, d'acord amb el que establix la Llei 15/1997, de 25 d'abril, en una categoria o especialitat diferent: 0,15 punts.
Al personal nomenat per a guàrdies o Atenció Continuada, o amb nomenaments a temps parcial, per cada 130 hores se li reconeixerà com un mes de treball, o la part que corresponga proporcionalment.
Els servicis prestats per nomenaments d'Atenció Continuada, o guàrdies o a temps parcial, la duració dels quals excedisca de 3 anys, es computen d'acord amb el que disposa el paràgraf anterior des de la data d'inici del nomenament fins el tercer any de duració i, a partir del tercer any, per cada 130 hores es reconeixen dos mesos de treball.
Els servicis prestats per un nomenament com a personal estatutari temporal de substitució en llocs corresponents a les categories de metge SAMU, infermer SAMU i conductor portalliteres SAMU es computen a raó d'un mes per cada 130 hores.
Es puntua com a temps treballat el període d'excedència per atenció de familiars.
La puntuació màxima que es pot obtindre en este apartat és de 70 punts.
2. Nota de l'oposició
D'acord amb la nota obtinguda en l'últim procés selectiu convocat per la Conselleria de Sanitat, i en la categoria en què sol·licite la inscripció, s'aplicarà l'escala següent:
0: 0 punts
De 0,1 a 2,9: 3 punts
De 3 a 4,9: 7 punts
De 5 a 6,9: 14 punts
De 7 a 10: 26 punts
Si el procés selectiu consta de més d'un examen, s'aplica l'escala anterior al resultat de sumar les notes obtingudes dividit pel nombre d'exercicis eliminatoris de la fase d'oposició.
La puntuació màxima que es pot obtindre en este apartat és de 26 punts.
3. Valencià
Fins a un màxim de 4 punts. S'acredita amb el certificat emés o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb l'escala següent:
Oral: 1 punts
Elemental: 2 punts
Mitjà: 3 punts
Superior: 4 punts
Els punts per l'acreditació de coneixements de valencià no són acumulatius.
En el cas d'empat, s'acudix a la major puntuació obtinguda en cada apartat, segons l'orde; si persistia, dirimix la nota de la fase d'oposició i, si continua encara l'empat, es resol a favor del sol·licitant de més edat.
Article 11. Nomenaments
1. Òrgan competent
Els nomenaments els fa l'òrgan competent d'acord amb la normativa. En el moment del nomenament, el candidat proposat ha d'acreditar que té tots els requisits, generals i específics, exigits en l'article 4.
2. Període de prova
El personal estatutari temporal pot estar sotmés a un període de prova, durant el qual és possible la resolució de la relació estatutària a instància de qualsevol de les parts. El període de prova no pot superar els tres mesos de treball efectiu en el cas del personal previst en els articles 6.2.a i 7.2.a de l'Estatut Marc, i els dos mesos per a la resta del personal. En cap cas el període de prova pot excedir la meitat de la duració del nomenament, si està precisada. Està exempt del període de prova qui ja l'haja superat en un nomenament temporal anterior per a la realització de les mateixes funcions en la Conselleria de Sanitat en els dos anys anteriors a l'expedició del nou nomenament.
El fet de no superar el període de prova comporta l'exclusió en la llista d'eixa categoria i requerix un informe motivat del gerent o director de la institució, que s'ha d'emetre abans dels quinze dies i l'ha d'aprovar la comissió sectorial corresponent, que determina el canvi de la situació en les llistes.
Article 12. Comissions sectorials i central de seguiment
1. Comissió Central de Seguiment
S'establix una Comissió Central de Seguiment. Esta comissió és paritària i està formada per representants de l'administració sanitària i de les organitzacions sindicals presents en Mesa Sectorial de Sanitat i que han signat l'Acord de 12.01.04 o s'hi ha adherit posteriorment. Entre els representants de l'administració sanitària es nomena un president, que té vot de qualitat. La Comissió Central de Seguiment té les funcions que li atribuïx esta orde i, a més, les següents:
a) Dictar les instruccions necessàries per al compliment eficaç d'esta orde.
b) Resoldre les discrepàncies que se li consulten.
c) Definir criteris uniformes d'actuació.
d) Rebre les notificacions de les penalitzacions que acorden les comissions sectorials de seguiment, i també resoldre els conflictes sorgits en relació amb estes penalitzacions.
e) Atendre totes les qüestions en matèria de contractació que no estiguen previstes en esta orde.
La Comissió Central de Seguiment es reunix, com a mínim, una vegada a l'any.
2. Comissions sectorials de seguiment
En cada direcció territorial i en la Gerència de departament d'Alcoi s'ha de constituir una comissió sectorial de seguiment de les llistes d'ocupació. Estes comissions són paritàries i estan formades per representants de l'administració sanitària i de les organitzacions sindicals presents en Mesa Sectorial de Sanitat i que han signat l'Acord de 12 de gener de 2004 o s'hi ha adherit posteriorment. Entre els representants de l'administració sanitària es nomena un president, que té vot de qualitat.
Les comissions sectorials de seguiment tenen com a funció el control i el seguiment del compliment dels acords de la comissió central en l'àmbit territorial respectiu.
Cada comissió sectorial de seguiment s'ha de reunir, com a mínim, una vegada al mes.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera
Procediment per als nomenaments de personal per un termini igual o inferior a un mes
1. Per a atendre els casos en què es preveja que la necessitat de cobertura temporal de la necessitat assistencial no requerisca la formalització d'un nomenament per a un període superior a un mes, s'ha d'actuar de la manera següent:
a) S'ha de constituir en cada centre de gestió una comissió de seguiment composta per dos membres en representació de l'administració i un en representació dels sindicats presents en Mesa Sectorial de Sanitat i que han signat l'Acord de 12 de gener de 2004 o s'hi ha adherit posteriorment. Les funcions d'esta comissió són:
- Tindre coneixement de la idoneïtat dels aspirants que hagen presentat una sol·licitud per a obtindre nomenaments de duració igual o inferior a un mes en el centre de gestió.
- Rebre informació quinzenal dels nomenaments de duració igual o inferior a un mes duts a terme pel centre de gestió.
b) La direcció del centre de gestió ha de nomenar amb caràcter urgent la persona, entre els aspirants, que tinga els requisits per a exercir el lloc de treball.
2. Els centres de gestió han d'enviar als òrgans gestors de la borsa les llistes mensuals de les contractacions efectuades per este sistema, i també la justificació de les contractacions fetes la duració de les quals excedisca el mes.
Segona
Adhesió a l'Acord de 12.01.2004 de les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial de Sanitat que no l'han signat
Les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial de Sanitat que no van signar l'Acord de 12.01.2004 sobre la cobertura temporal de places de personal al qual s'aplica el Decret 71/1989, de 15 de maig, poden adherir-s'hi per mitjà d'un escrit adreçat a l'òrgan competent en matèria de personal de la Conselleria de Sanitat.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES
Primera
Unificació de les llistes d'ocupació temporal
1. Unificació de les llistes
La Conselleria de Sanitat té regulades les borses de treball següents:
- Resolució de 20 de març de 1997, del secretari general de la Conselleria de Sanitat, per la qual ordena la publicació de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat per al seguiment de la contractació temporal de personal al servici de les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat, sobre normes de funcionament de la borsa de treball per a la vinculació temporal de personal a les institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat, modificada per les resolucions de 18.09.1997, del secretari general de la Conselleria de Sanitat; d'11.02.1999, del secretari general de la Conselleria de Sanitat; de 25.08.2000, del director general de Recursos Humans i Econòmics de la Conselleria de Sanitat, i de 23.05.2001, del director general de Recursos Humans de la Conselleria de Sanitat.
- Resolució de 19 de maig de 1998, del secretari general de la Conselleria de Sanitat, per la qual ordena la publicació de les normes de funcionament de la borsa de treball per a la vinculació temporal de personal informàtic en les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat.
- Orde de 23 de juny de 2003, del conseller de Sanitat, per la qual publica el pacte sobre la constitució de borses de treball per a la cobertura d'ocupació temporal en llocs de treball de centres de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat i n'establix les normes de funcionament.
- Resolució de 20 d'octubre de 2003, del director general de Recursos Humans de la Conselleria de Sanitat, per la qual ordena la publicació de les bases per a la selecció de personal per a la cobertura temporal de 63 places en les unitats perifèriques del Servici de Prevenció de Riscos Laborals dependents de la Conselleria de Sanitat.
En el termini màxim de dotze mesos, s'ha de regular, mitjançant una resolució del director general de Recursos Humans, la unificació de totes les borses de personal que hi ha en una que englobe tot el personal inclòs en el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat Valenciana, sobre la regulació dels òrgans de gestió de personal de la Conselleria de Sanitat i els òrgans que en depenen.
2. Llistes d'ocupació excloses de la unificació
Queden excloses d'esta unificació les borses regulades per l'Orde de 23.06.2003, del conseller de Sanitat, i per la Resolució de 20.10.2003, del director general de Recursos Humans de la Conselleria de Sanitat, fins a la finalització de l'oferta d'ocupació pública següent de les categories professionals corresponents.
Segona
Aplicació del barem de mèrits per a valorar els servicis prestats com a personal estatutari temporal de substitució en el Servici d'Atenció Mèdica Urgent, i el període de formació sanitària especialitzada.
1. La valoració dels servicis prestats per un nomenament com a personal estatutari temporal de substitució en llocs de les categories de metge SAMU, infermer SAMU i conductor portalliteres SAMU es fa d'acord amb el que establix per a estos nomenaments l'article 10, quan es referisca a servicis prestats a partir de l'1 de juliol de 2006. Els servicis prestats abans es valoren computant els mesos efectivament treballats en les categories respectives.
2. La valoració del període de formació sanitària especialitzada s'aplica en les llistes d'ocupació temporal corresponents al primer període d'inscripció o d'actualització dels mèrits de candidats ja inscrits que s'òbriga després de l'entrada en vigor de l'Orde de la Conselleria de Sanitat de 15 de gener de 2007.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA ÚNICA
Normes que es deroguen
Primer
Queden derogades les disposicions següents:
1. Orde de 27 de maig de 2004, de la Conselleria de Sanitat, per la qual regula el procediment per a la cobertura temporal de places del personal al qual s'aplica el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat, sobre la regulació dels òrgans de gestió de personal de la conselleria de Sanitat i dels òrgans que en depenen (DOGV núm. 4779, de 21 de juny de 2004).
2. Orde de 30 de maig de 2005, de la Conselleria de Sanitat, per la qual modifica parcialment l'Orde de 27 de maig de 2004, per la qual regula el procediment per a la cobertura temporal de places del personal al qual s'aplica el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat, sobre la regulació dels òrgans de gestió de personal de la Conselleria de Sanitat i dels òrgans que en depenen (DOGV núm. 5035, de 24 de juny de 2005).
3. Orde de 12 de setembre de 2005, de la Conselleria de Sanitat, per la qual modifica parcialment l'Orde de 27 de maig de 2004, per la qual regula el procediment per a la cobertura temporal de places del personal al qual s'aplica el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat, sobre la regulació dels òrgans de gestió de personal de la Conselleria de Sanitat i dels òrgans que en depenen (DOGV núm. 5096, de 16 de setembre de 2005).
4. Orde de 27 d'octubre de 2005, de la Conselleria de Sanitat, de modificació de l'Orde de la Conselleria de Sanitat de 27 de maig de 2004, per la qual regula el procediment per a la cobertura temporal de places del personal al qual s'aplica el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat, sobre la regulació dels òrgans de gestió de personal de la Conselleria de Sanitat i els òrgans que en depenen (DOGV núm. 5141, de 23 de novembre de 2005).
5. Orde de 2 de maig de 2006, de la Conselleria de Sanitat, de modificació de l'Orde de la Conselleria de Sanitat de 27 de maig de 2004, per la qual regula el procediment per a la cobertura temporal de places del personal al qual s'aplica el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat, sobre regulació dels òrgans de gestió de personal de la Conselleria de Sanitat i els òrgans que en depenen (DOGV núm. 5276, de 08 de juny de 2006).
6. Orde de 15 de gener de 2007, de la Conselleria de Sanitat, de modificació de l'Orde de la Conselleria de Sanitat de 27 de maig de 2004, per la qual regula el procediment per a la cobertura temporal de places del personal al qual s'aplica el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat, sobre la regulació dels òrgans de gestió de personal de la Conselleria de Sanitat i els òrgans que en depenen (DOCV núm. 5442, de 2 de febrer de 2007).
7. Orde de 27 de febrer de 2008, de la Conselleria de Sanitat, de modificació de l'Orde de la Conselleria de Sanitat de 27 de maig de 2004, per la qual regula el procediment per a la cobertura temporal de places del personal al qual s'aplica el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat, sobre la regulació dels òrgans de gestió de personal de la Conselleria de Sanitat i els òrgans que en depenen (DOCV núm. 5724, de 14 de març de 2008).
Segon
També queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que disposa esta orde.
DISPOSICIÓ FINAL
Única. Entrada en vigor
Esta orde entra en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
València, 5 d'octubre de 2009
El conseller de Sanitat,
MANUEL CERVERA TAULET

linea
Mapa web