ORDRE 4/2019, de 14 de novembre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es regula el procediment de selecció de personal temporal, per a la cobertura de places estatutàries gestionades per la Conselleria amb competències en matèria de sanitat. [2019/11059]
(DOGV núm. 8684 de 25.11.2019) Ref. Base de dades 010002/2019
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 26.11.2019 Aquesta disposició afecta: Deroga: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública Grup temàtic: Legislació Matèries: Sanitat Ocupació i formació professional Descriptors: Temàtics: política sanitària, política d'ocupació, treball temporal, treball temporal
ORDRE 4/2019, de 14 de novembre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es regula el procediment de selecció de personal temporal, per a la cobertura de places estatutàries gestionades per la Conselleria amb competències en matèria de sanitat. [2019/11059]
Índex
Preàmbul
Capítol I. Disposicions generals
Article 1. Objecte i àmbit daplicació
Article 2. Principis jurídics aplicables
Article 3. Característiques generals
Article 4. Requisits dinscripció
Article 5. Torns daccés
Capítol II Procediment dinscripció i de modificació en les llistes docupació temporal
Article 6. Convocatòria de les llistes docupació temporal
Article 7. Sol·licitud
Article 8. Inscripció de les llistes docupació temporal
Article 9. Inscripció en les llistes de reserva docupació temporal
Article 10. Documentació acreditativa dels requisits i mèrits
Capítol III. Procediment de selecció per a la constitució de les llistes docupació temporal
Article 11. Valoració de les sol·licituds
Article 12. Llistes docupació temporal
Article 13. Llistes de reserva docupació temporal
Capítol IV. Procediment de provisió temporal de places amb característiques específiques, àrees dactivitat i nomenaments de curta durada i a temps parcial
Article 14. Provisió temporal de places amb característiques específiques
Article 15. Àrees dactivitat que precisen una experiència concreta i/o formació prèvia
Article 16. Nomenaments de curta durada i a temps parcial
Article 17. Constitució de les llistes docupació temporal
Capítol V. Funcionament de les llistes docupació temporal
Article 18 Assignació i tipus dofertes
Article 19. Generació i comunicació de les ofertes i documentació necessària
Article 20. Anul·lació de les propostes de contractació
Article 21. Nomenaments datenció continuada i a temps parcial
Article 22. Places de difícil cobertura
Article 23. Situacions en les llistes docupació temporal
Article 24. No-discriminació per raó dembaràs, maternitat o paternitat
Article 25. Publicitat de la situació dinscripcions, penalitzacions, sancions i contractacions
Article 26. Nomenaments i cessaments
Article 27. Període de prova i efectes
Article 28. Causes dexclusió de les llistes docupació temporal
Capítol VI. Comissions de seguiment
Article 29. Comissió central de seguiment
Article 30. Comissions sectorials de seguiment
Disposició addicional primera. Col·laboració entre les diferents administracions públiques en la gestió de les ofertes docupació
Disposició addicional segona. Barem de mèrits
Disposició addicional tercera. No increment de despesa
Quarta. Facultat de desenvolupament i interpretació
Disposició transitòria primera. Categories declarades a extingir
Disposició transitòria segona. Cobertura de llocs de naturalesa funcionarial
Disposició derogatòria única. Derogació
Disposició final única. Entrada en vigor
Annex. Barem de mèrits en el procediment de selecció de personal temporal per a la cobertura de places estatutàries gestionades per la Conselleria amb competències en matèria de sanitat
PREÀMBUL
I. La Constitució Espanyola, en el seu article 103.3, ordena que laccés a la funció pública responga als principis de mèrit i capacitat, i en el seu article 23.2 recull el dret dels ciutadans a accedir en condicions digualtat a les funcions i càrrecs públics, amb els requisits que assenyalen les lleis.
El text refós de la Llei de lEstatut Bàsic de lEmpleat públic aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 doctubre, en el seu article 10.2, estableix que la selecció de funcionaris interins haurà de realitzar-se mitjançant procediments àgils, que respectaran en tot cas els principis digualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
La Llei 55/2003, de 16 de desembre, de lEstatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, disposa, en el seu article 33.1, que la selecció del personal estatutari temporal sefectuarà a través de procediments que permeten la màxima agilitat en la selecció, i que hauran de basar-se en els principis digualtat, mèrit, capacitat, competència i publicitat.
El Decret 192/2017, del Consell, d1 de desembre, pel qual saprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei dinstitucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut, en el seu article 24, assenyala que els nomenaments de personal estatutari temporal es realitzaran entre els qui formen part de les borses de treball constituïdes i gestionades conforme a la normativa reglamentària específica, prèvia negociació amb les organitzacions sindicals amb representació en la Mesa Sectorial de Sanitat. Larticle 23 de la citada norma regula, així mateix, la selecció de personal en promoció interna temporal.
II. Daltra banda, larticle 43 de la Constitució Espanyola, en proclamar el dret a la protecció de la salut, ve a reconèixer lespecial importància que, tant a escala individual com familiar i social, tenen les prestacions de caràcter sanitari. Aquest precepte constitucional encarrega als poders públics lorganització i tutela de la sanitat pública, a través de mesures preventives i de les prestacions i serveis necessaris, la qual cosa implica que un elevat nombre dels centres i establiments en què tals prestacions i serveis es desenvolupen, hagen de romandre en funcionament, de manera constant i continuada. Tals centres i establiments han dadoptar, per tant, un model dorganització funcional específic, directament orientat a poder atendre, en qualsevol moment, les demandes de prestació sanitària que puguen produir-se.
La gestió de recursos humans per part de lAdministració sanitària ha de tindre en compte la singularitat de la prestació sanitària, amb vista a habilitar procediments i mecanismes basats en principis de desburocratització, flexibilitat, agilitat i immediatesa en la demanda, al mateix temps que es respecten estrictament els principis constitucionals digualtat, mèrit i capacitat.
III. Establert lanterior i tenint en compte el temps transcorregut des de lentrada en vigor de lOrdre de 5 doctubre de 2009, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regula el procediment per a la cobertura temporal de places del personal al qual li resulta daplicació el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat, sobre regulació dels òrgans de gestió de personal de la Conselleria de Sanitat i òrgans dependents, es fa necessària una adaptació del seu articulat a la realitat i normativa actuals, fonamentalment al Decret 192/2017, del Consell, d1 de desembre, pel qual saprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei dinstitucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut, que introdueix novetats que han de ser desenvolupades en la present ordre amb la finalitat daplicar-les en la constitució i funcionament de les borses i en els nomenaments de personal temporal.
Entre les novetats que sintrodueixen amb la present ordre cal destacar: la presentació telemàtica de les sol·licituds dinscripció en les llistes docupació temporal, modificació destats i dactualització de dades, la provisió de places amb característiques específiques, àrees dactivitat que precisen una experiència concreta i/o formació prèvia, i la creació dunes llistes de reserva que permetran la inscripció fora dels períodes dobertura oficial.
També sestableix un procediment especial per a lassignació dofertes al personal de gestió i serveis del torn de promoció interna. Aquesta mesura, llargament reivindicada pel personal estatutari fix daquestes categories, pretén contrarestar el perjudici que per a ells suposa la no-oferta daquelles de durada igual o inferior a 3 mesos, que són les més nombroses. Amb aquesta mesura es pretén fomentar el dret a la promoció interna del personal fix, tot establint un procediment que garantisca lequilibri en el nombre dofertes destinades a cadascun dels torns (lliure i promoció interna) que existeixen en aquesta borsa.
Quant al barem, shan establit nous mèrits i shan actualitzat els existents, dacord amb les demandes dels col·lectius interessats.
IV. El procés delaboració de la present ordre, sha adequat als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica i eficiència previstos en larticle 129 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Es fonamenta loportunitat daquesta disposició per la necessitat, com sha expressat anteriorment, dadequació a la normativa vigent. La seua eficàcia queda justificada per la pretensió dactualitzar el procediment de selecció de personal temporal per a la provisió de places bàsiques de naturalesa estatutària de la Conselleria competent en matèria de sanitat. Així mateix sha tingut en compte el principi de proporcionalitat i seguretat jurídica, ja que aquesta ordre és coherent amb el marc jurídic vigent i es dicta dins de làmbit de les competències que té la Conselleria en matèria de recursos humans. I finalment, respecte als principis de transparència i eficiència, la seua justificació està clarament definida en aquest preàmbul, atès que afecta continguts que ordenen que laccés a la funció pública responga als principis de mèrit i capacitat.
V. Per tot el que sha exposat, prèvia negociació amb les organitzacions sindicals més representatives presents en la Mesa Sectorial de Sanitat, emesos els preceptius informes, realitzats els tràmits daudiència pertinents, havent donat compliment al que es disposa en els articles 37 i 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, dacord amb les facultats que em confereix larticle 28.e de la citada Llei, i de conformitat amb les competències atribuïdes pel Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix lestructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat.
ORDENE
CAPÍTOL I
Disposicions generals
Article 1. Objecte i àmbit daplicació
1. La present ordre regula el procediment de selecció de personal temporal per a la provisió de places bàsiques de naturalesa estatutària de la conselleria competent en matèria de sanitat, mitjançant la realització de nomenaments de caràcter interí, eventual o de substitució.
A tal fi, es constituiran llistes docupació temporal conforme al procediment, al barem i a les normes de funcionament que preveu la present ordre.
Així mateix, es constituiran llistes de reserva docupació temporal que sutilitzaran quan les llistes docupació temporal estiguen esgotades, dacord amb el procediment establit en larticle 13 daquesta ordre.
2. Aquestes llistes se sotmetran al control de comissions paritàries, integrades per ladministració sanitària i les organitzacions sindicals amb representació en la Mesa Sectorial de Sanitat, que es regulen en la present ordre.
Article 2. Principis jurídics aplicables
La present ordre es regeix pels principis i criteris generals següents:
1. Sotmetiment ple a la llei i al dret de totes les actuacions en els processos selectius.
2. Agilitat, igualtat, mèrit, capacitat, transparència, competència i publicitat en laccés a la condició de personal amb vinculació temporal.
3. Eficàcia, professionalitat, imparcialitat en lactuació de les persones responsables de la contractació del personal temporal.
4. Independència i discrecionalitat tècnica en lactuació dels òrgans de selecció.
5. Planificació eficient de les necessitats de recursos humans que garantisquen els drets que assisteixen a persones usuàries del Sistema Valencià de Salut.
6. En qualsevol cas prevaldrà la garantia del dret a lassistència sanitària derivat del dret a la protecció de la salut regulat en larticle 43 de la Constitució.
Article 3. Característiques generals
1. Règim jurídic.
El personal temporal estarà subjecte, mentre dure el seu nomenament, al règim jurídic corresponent al lloc que exercisca.
2. Règim de prestació de serveis.
El règim de prestació de serveis serà lestablit en la normativa vigent reguladora de la jornada i horari de treball, permisos i llicències del personal al servei de les institucions sanitàries de la Generalitat Valenciana dependents de la conselleria competent en matèria de sanitat.
3. Retribucions.
Al personal temporal li correspondran les retribucions de la plaça per a la qual haja sigut nomenat.
4. Vinculació orgànica i funcional.
El personal que siga nomenat temporalment tindrà la vinculació orgànica i funcional corresponent a la plaça per a la qual haja sigut nomenat.
En cap cas la vinculació temporal atorgarà cap dret a lacompliment definitiu del lloc o a la preferència per a lingrés en el citat organisme, sense perjudici que els serveis prestats siguen valorats conforme als barems de les fases de concurs de les corresponents convocatòries per a la provisió definitiva de places.
5. Incompatibilitats.
Respecte a la compatibilitat dun segon lloc de treball, càrrec o activitat en el sector públic o privat, sestarà al que establisca la normativa dincompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
Article 4. Requisits dinscripció
Les llistes docupació temporal estaran compostes per aquelles persones que, havent sol·licitat la seua inclusió, reunisquen i acrediten, els requisits següents:
1. Requisits generals:
a) Posseir la nacionalitat espanyola, o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea, així com daquells estats als quals, en virtut de tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadores i treballadors.
Així mateix, podran participar, qualsevol que en siga la nacionalitat, els cònjuges i les cònjuges de les persones espanyoles i de les persones nacionals daltres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separades de dret, i els seus descendents i els del seu cònjuge, sempre que no estiguen separats de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors daquesta edat dependents.
En el cas daspirants de nacionalitat i llengua diferent de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana, hauran dacreditar coneixement suficient, almenys, duna delles, mitjançant diploma nivell B2 expedit per lorganisme oficial competent. No obstant això, en el cas que shaguera cursat lensenyament obligatori, cicle formatiu o ensenyament universitari a Espanya, no hauran dacreditar el nivell de llengües.
b) Estar en possessió de la titulació exigida en la convocatòria o en condicions dobtindre-la:
Per a les persones que sinscriguen en els períodes dobertura oficial de les llistes docupació temporal, dins del termini de presentació de sol·licituds.
Per a les persones que sinscriguen en les llistes de reserva, quan es realitze la inscripció.
En el cas que la titulació siga de formació sanitària especialitzada en ciències de la salut, sentendrà que està en condicions dobtindre-la qui acredite haver finalitzat amb avaluació positiva la formació exigida per a la seua consecució, dins del termini de presentació de sol·licituds. La data de finalització del programa formatiu amb avaluació positiva serà la data defectes plens del títol despecialista únicament als efectes de la inscripció en les llistes docupació temporal.
c) Posseir la capacitat funcional necessària per a lacompliment de les tasques que es deriven del corresponent nomenament.
d) Tindre complits els setze anys i no excedir de ledat de jubilació forçosa.
e) No haver sigut separat o separada mitjançant expedient disciplinari, de qualsevol Servei de Salut o Administració pública, ni trobar-se en situació dinhabilitació amb caràcter ferm per a lexercici de funcions públiques ni, si escau, per a la corresponent professió. En el cas de nacionals daltres estats esmentats en lapartat a daquest punt, no trobar-se en la situació dinhabilitació, per sanció o pena, per a lexercici professional o per a laccés a funcions o serveis públics en un Estat membre, ni haver sigut separat o separada, per sanció disciplinària, dalguna de les seues administracions o serveis públics.
Així mateix, i conforme al que es disposa en larticle 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de Protecció Jurídica del Menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei dEnjudiciament Civil, en les professions, oficis i activitats que impliquen contacte habitual amb menors, serà requisit no haver sigut condemnat o condemnada per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou lagressió i abús sexual, assetjament sexual, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual, i corrupció de menors, així com per tràfic déssers humans. En el moment de la presa de possessió, la persona interessada haurà dacreditar aquesta circumstància en el Departament de Salut corresponent, mitjançant laportació duna certificació negativa del Registre Central de delinqüents sexuals.
2. Requisits específics:
Els requisits específics sestabliran en la convocatòria de les llistes docupació temporal. Shi sindicaran les categories convocades i els requisits de titulació, certificats dacreditació, màster o qualsevol altra formació i/o experiència necessària per a accés a cadascuna de les categories i àrees dactivitat amb experiència concreta i/o formació prèvia.
3. Tots els requisits, tant generals com específics, hauran de complir-se en el moment de la inscripció i hauran de mantindres durant tot el temps de permanència en les llistes docupació temporal.
Article 5. Torns daccés
1. Les persones interessades que desitgen formar part de les llistes docupació temporal, hauran dinscriures en un dels torns següents, sempre que complisquen els requisits per a això:
a) Torn de promoció interna temporal.
En aquest torn podrà inscriures el personal estatutari fix del Sistema Valencià de Salut, que es trobe en situació dactiu o assimilat en la seua categoria de procedència, sempre que inste la seua inscripció dins del seu mateix règim jurídic, i en diferent categoria professional a aquella en la qual ostente la seua condició de personal fix.
b) Torn ordinari.
En aquest torn podrà inscriures:
El personal que no ostente la condició de personal estatutari fix en el Sistema Valencià de Salut.
El personal estatutari fix del Sistema Valencià de Salut que no es trobe en situació dactiu o assimilat, en tant mantinga aqueixa situació i sempre que inste la seua inscripció en categoria professional diferent daquella en la qual ostenta la seua condició de personal fix.
El personal fix de Serveis Públics de Salut diferents del Sistema Valencià de Salut, sempre que la inscripció siga en categoria professional diferent daquella en la qual ostente la condició de personal fix.
2. Són situacions assimilades a la dactiu: les excedències per cures de familiars, per raó de violència de gènere i la situació de serveis especials.
3. Si en el període de vigència de les llistes docupació temporal, la situació administrativa de les persones candidates es veu modificada afectant la possibilitat de romandre en el torn en el qual es troben inscrites, hauran de sol·licitar el canvi al torn en el qual els correspon amb la seua situació actual. El termini per a sol·licitar el canvi serà de 10 dies, des que es va produir la modificació, i farà efecte a partir de la següent reedició o actualització de les llistes vigents.
CAPÍTOL II
Procediment dinscripció i de modificació
en les llistes docupació temporal
Article 6. Convocatòria de les llistes docupació temporal
1. La convocatòria del procediment dinscripció i modificació de les llistes docupació temporal, es realitzarà per resolució de la persona titular de la direcció general competent en matèria de recursos humans, dacord amb les bases establertes en la present ordre, i sinformarà del seu contingut la Comissió Central de Seguiment. Amb caràcter general, la convocatòria es realitzarà el mes de novembre de cada any.
2. En la convocatòria sestabliran les normes relatives a la inscripció o modificació de la sol·licitud telemàtica, les categories convocades, els requisits específics i les àrees dactivitat que requerisquen una experiència concreta i/o formació prèvia.
3. La convocatòria es publicarà en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat i en els taulers danuncis de les direccions territorials daquesta conselleria i Gerència de Salut dAlcoi.
4. Amb lobjectiu de facilitar la labor delecció dels departaments i categories, també es publicarà un informe relatiu al nombre de nomenaments realitzats en lúltim any, en cada departament i categoria professional.
5. Previ acord de la Comissió Central de Seguiment, podran realitzar-se convocatòries excepcionals, tant generals per a totes les categories de les llistes docupació temporal, com per a determinades categories.
Article 7. Sol·licitud
1. La sol·licitud dinscripció en les llistes docupació temporal es realitzarà telemàticament, a través de laplicació informàtica habilitada a aquest efecte en pàgina web de la Conselleria amb competències en matèria de sanitat.
2. En aquesta sol·licitud dinscripció shauran dindicar el nom, cognoms i adreça a efecte de notificacions, i se seleccionaran:
a) Un màxim de 3 categories professionals diferents. Dins de les categories seleccionades es podran sol·licitar les àrees dactivitat que requerisquen experiència concreta i/o formació prèvia, sempre que es reunisquen els mèrits necessaris per al seu acompliment.
b) Un màxim de 7 departaments de salut per a cada categoria professional.
c) El torn en el qual sol·licite la seua inscripció, torn de promoció interna temporal o torn ordinari, de conformitat amb lindicat en larticle 5 daquesta ordre, sense que càpia la inscripció en tots dos.
Les persones que sinscriguen en el torn de promoció interna temporal hauran dindicar si volen ser seleccionats únicament per a places vacants, o per a places vacants i nomenaments, la durada prevista dels quals siga de més de tres mesos.
d) També hauran de manifestar si desitgen optar a ofertes de curta durada, això és, inferiors o igual a 5 dies i ofertes de nomenament a temps parcial.
Aquesta opció no estarà disponible en les sol·licituds de les llistes de reserva docupació temporal.
e) Així mateix shaurà dindicar en la sol·licitud els mitjans de localització a través dels quals es notificaran les ofertes docupació, que necessàriament hauran dincloure el número de telèfon o mòbil, i correu electrònic. En les convocatòries dedicions de les llistes docupació temporal, es podrà incorporar qualsevol altre mitjà que es considere adequat en funció dels avanços tecnològics i normativa vigent daplicació.
3. La sol·licitud dinscripció incorporarà les següents declaracions responsables de la persona sol·licitant:
a) Declaració en la qual manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en la sol·licitud són verídiques, que compleix els requisits que estableix larticle 4 de la present ordre, i es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a la disposició de la Generalitat per a la comprovació, control i inspecció que sestimen oportuns i que es compromet a mantindre el compliment de les anteriors obligacions durant el període de reconeixement de lobligació, en els termes de larticle 69.1 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
b) El consentiment de la persona inscrita al tractament de les seues dades de caràcter personal que siguen necessàries per a la tramitació del procés, dacord amb la normativa vigent.
4. Lanotació de dades falses serà motiu de no inclusió o exclusió, si escau, en les llistes docupació temporal, sense perjudici de les mesures legals que corresponguen.
Article 8. Inscripció en les llistes docupació temporal
1. En els períodes que establisca la convocatòria de les llistes docupació temporal, les persones interessades podran inscriures i les que ja estigueren inscrites en edicions anteriors, podran modificar la sol·licitud i aportar nous mèrits.
2. Lelecció de categories i departaments realitzada en la inscripció, no podrà modificar-se durant la vigència de les llistes docupació temporal exceptuant la previsió establida en larticle 13 daquesta ordre.
Article 9. Inscripció en les llistes de reserva docupació temporal
La inscripció en les llistes de reserva docupació temporal es realitzarà dacord amb el que sestableix en larticle 13 daquesta ordre.
Article 10. Documentació acreditativa dels requisits i mèrits
1. La convocatòria de les llistes docupació temporal establirà un termini per a la presentació de la documentació que justifique el compliment dels requisits generals i específics, així com la dels mèrits establits en el barem que sacompanya com a annex a la present ordre. Els qui hagen optat per sol·licitar àrees dactivitat que precisen una experiència concreta i/o formació prèvia, hauran de presentar la documentació acreditativa daquesta.
2. No obstant això, a fi de facilitar lagilitat del procediment, no shaurà daportar la documentació següent:
a) Documentació que ja ha sigut aportada en anteriors edicions de les llistes docupació temporal i que ha sigut objecte de revisió per lAdministració.
b) Certificats que acrediten els serveis prestats en institucions sanitàries públiques, directament gestionada per la Conselleria competent en matèria de sanitat.
c) Certificats de coneixement de valencià expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià que estiguen registrats en la conselleria competent en matèria deducació.
d) Certificació acreditativa de la nota de la fase doposició de lúltim procés selectiu convocat per la conselleria competent en matèria de sanitat, per a lingrés en la categoria corresponent.
3. Quan lidioma de la documentació aportada siga diferent del castellà o valencià, shaurà daportar, al costat de la seua fotocòpia compulsada, la traducció literal del contingut daquesta documentació, realitzada per persona traductora jurat. A més, la documentació pública dun altre país haurà destar degudament legalitzada o postil·lada, segons el cas.
4. La presentació de documentació falsa serà motiu de no inclusió o exclusió, si escau, en les llistes docupació temporal, sense perjudici de les mesures legals que corresponguen.
CAPÍTOL III
Procediment de selecció per a la constitució
de les llistes docupació temporal
Article 11. Valoració de les sol·licituds
La valoració de les sol·licituds es realitzarà dacord amb el barem de mèrits que sacompanya com a annex a la present ordre, per les direccions territorials de la conselleria amb competències en matèria de sanitat i per la Gerència de Salut dAlcoi.
Article 12. Llistes docupació temporal
1. Finalitzat el procés de valoració, la direcció general competent en matèria de recursos humans, publicarà la relació provisional de les persones inscrites amb la puntuació aconseguida i satorgarà un termini de 10 dies per a formular al·legacions. Les al·legacions es resoldran amb la publicació del llistat definitiu.
2. Tant la relació provisional com la definitiva es publicaran en la pàgina web de la conselleria, i als taulers danuncis de les direccions territorials i Gerència de Salut dAlcoi. Mitjançant aquesta publicació sentendrà realitzada la notificació amb caràcter general.
3. Les llistes docupació temporal estaran formades per la totalitat de les persones inscrites i admeses en la convocatòria de les llistes docupació temporal, juntament amb la resta de persones inscrites i admeses en totes les edicions anteriors.
4. Lentrada en vigor de les noves llistes docupació temporal serà la que indique la resolució de publicació dels llistats definitius.
Article 13. Llistes de reserva docupació temporal
1. Una vegada publicades les llistes docupació temporal definitives, mitjançant resolució de la persona titular de la direcció general competent en matèria de personal, i informada la Comissió Central de Seguiment, sobrirà laplicació informàtica perquè les persones interessades puguen inscriures en les llistes de reserva per a categories deficitàries.
2. A lefecte daquest article, es consideraran categories deficitàries aquelles que a 31 dagost de lany anterior, hagen comptat amb menys dun 20 % de persones candidates disponibles sobre el total de la categoria i especialitat. Aquesta informació serà comunicada a la Comissió Central de Seguiment.
3. Amb caràcter general no serà compatible la inscripció en les llistes docupació temporal i en les llistes de reserva. No obstant això, les persones que estigueren ja inscrites en les llistes docupació temporal podran inscriures en les de reserva si, amb posterioritat a la fi del termini de presentació de sol·licituds de participació en les llistes docupació vigents, hagueren obtingut una nova titulació que els habilitara per a poder inscriures en una altra categoria de les convocades per a conformar les llistes de reserva. No obstant això, el total de les categories professionals en les quals es podrà estar inscrit, no podrà ser superior a tres.
4. En la convocatòria de les llistes de reserva sindicarà: les categories professionals convocades, la documentació que sha de presentar, així com els llocs, terminis i mitjans de presentació.
5. A les persones que sinscriguen en aquestes llistes sels oferiran, en tot cas, els nomenaments de curta durada i a temps parcial descrits en larticle 16 daquesta ordre.
6. Lordre de trucada serà lordre de registre dentrada de la sol·licitud telemàtica.
7. No els seran aplicable les situacions descrites en larticle 23 daquesta ordre. No obstant això, en el cas que no accepten les ofertes de treball, sels exclourà i serà necessària una nova inscripció en les llistes de reserva per a tornar a formar-ne part.
8. Cuando es convoque una nova llista docupació temporal, no serà necessària la nova inscripció daquelles persones que es van inscriure en les llistes de reserva. No obstant això, hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits.
9. Les persones inscrites en les llistes de reserva no formaran part de les llistes docupació temporal fins a lentrada en vigor de les noves llistes docupació temporal.
CAPÍTOL IV
Procediment de provisió temporal de places amb característiques específiques, àrees dactivitat i nomenaments
de curta durada i a temps parcial
Article 14. Provisió temporal de places amb característiques específiques
1. La provisió temporal de les places bàsiques amb característiques específiques dels subgrups A1 i A2 descrites en els articles 33, 34 i 35 del Decret 192/2017, d1 de desembre, del Consell, pel qual saprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei dinstitucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut, es realitzarà a través de les llistes docupació temporal de la categoria i departament on estiga adscrita la plaça.
2. Quan es publiquen les resolucions de determinació de les places amb característiques específiques, sobrirà un termini perquè les persones que formen part de les llistes, segons categoria i departament respectiu, aporten la documentació justificativa dels mèrits associats a les places. La convocatòria es realitzarà per resolució de la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de recursos humans de la conselleria competent en matèria de sanitat i es publicarà en la pàgina web daquesta conselleria.
Soferiran, seguint lordre establit en la llista, a aquelles persones que acrediten la formació addicional o lespecial capacitació per a la realització de les activitats que especifique la resolució de determinació de les places.
En el cas que cap persona inscrita acredite els requisits específics de les places i el personal estatutari fix de la categoria no estiga interessat a ocupar-los, es proveiran amb la resta dintegrants de les llistes docupació temporal.
Article 15. Àrees dactivitat que precisen una experiència concreta i/o formació prèvia
1. Per a donar solució a les necessitats de recursos humans de determinades àrees dactivitat, per als nomenaments eventuals derivats del pla de vacances, es podran establir uns mèrits consistents en una experiència concreta i/o formació prèvia.
2. Amb caràcter previ a lobertura de les llistes docupació temporal, per resolució de la persona titular de la direcció general competent en matèria de recursos humans, a petició de la Direcció General corresponent de la Conselleria amb competències en matèria de sanitat i consultada la Comissió Central de Seguiment, es determinaran les àrees dactivitat que precisen una experiència concreta i/o formació prèvia i les formes dobtenció i acreditació daquests mèrits específics.
3. Si la persona seleccionada per a les places descrites en aquest article, no superara el període de prova, li serà retirat el certificat dacreditació amb independència de la suspensió que li corresponga segons el que sestableix en larticle 27 daquesta ordre. Per a poder sol·licitar novament aquestes àrees dactivitat haurà dacreditar nous mèrits diferents, obtinguts amb posterioritat a la no superació del període de prova.
4. El personal que desitge optar a aquest tipus dàrees dactivitat i dispose de la documentació acreditativa de lexperiència i/o formació per a ocupar-les, ho farà constar en la sol·licitud dinscripció tal com estableix larticle 7 de la present ordre.
5. Els qui obtinguen els certificats dexperiència i/o formació després de la inscripció, formalitzaran la sol·licitud dopció en la direcció territorial de la conselleria amb competències en matèria de sanitat o Gerència de Salut dAlcoi en la qual estiguen adscrits i aquesta sincorporarà a la sol·licitud general.
6. La crida a una plaça daquestes característiques es realitzarà per lordre de la corresponent de llista docupació temporal, al personal que haja acreditat els mèrits específics i que es trobe disponible.
7. En el cas que cap persona inscrita acredite els mèrits o shagueren esgotat les que els acrediten, les places soferiran a les persones candidates de les llistes de reserva que regula larticle 13 daquesta ordre que hagen justificat els mèrits requerits. En cas de persistir la impossibilitat de provisió, es cobriran amb la resta de candidatures de les llistes docupació temporal de la categoria per rigorós ordre de la llista docupació.
8. Finalitzat el període vacacional, es donarà compte a la Comissió Central de Seguiment de tots els nomenaments realitzats dacord amb el procediment descrit en aquest article.
Article 16. Nomenaments de curta durada i a temps parcial
1. Tant els nomenaments de curta durada, que no siguen dincapacitat temporal i la durada de la qual no excedisca de cinc dies consecutius, com les ofertes de treball a temps parcial, es proposaran a les persones que ho sol·liciten en la inscripció telemàtica de la Llista docupació temporal. Per a això disposaran duns apartats específics que podran seleccionar, tal com sindica en larticle 7 daquesta ordre.
2. Les crides es realitzaren per lordre de les llistes docupació de la categoria i departament a les persones candidates que ho hagueren sol·licitat. En el cas desgotament de personal sol·licitant daquest tipus de places, la provisió es realitzarà a través de les llistes de reserva de larticle 13 de la present ordre.
Article 17. Constitució de llistes docupació temporal
1. Dacord amb les previsions contingudes en la present ordre, la llista docupació temporal, estarà constituïda per tantes llistes docupació temporal com categories existisquen, subdividides al seu torn en departaments de salut i al seu torn, dins de cada departament de salut, separades en dos torns: torn de promoció interna temporal i torn ordinari.
2. Les persones que sinscriguen en el torn de promoció interna temporal, podran optar per rebre únicament ofertes de places vacants o rebre ofertes de places vacants i nomenaments de durada superior a 3 mesos.
3. Les persones que sinscriguen en el torn ordinari hauran doptar a tota mena dofertes exceptuant els nomenaments de durada igual o inferior a 5 dies i nomenaments a temps parcial que podran sol·licitar de manera voluntària.
CAPÍTOL V
Funcionament de les llistes docupació temporal
Article 18. Assignacions i tipus dofertes
1. Els nomenaments sassignaran per lordre establit en les llistes docupació temporal de persones inscrites en la categoria, departament i torn.
2. Els nomenaments destinats a cobrir places vacants i els nomenaments la durada prevista dels quals siga superior a 3 mesos, soferiran alternativament al torn de promoció interna temporal i al torn lliure, de la categoria i departament de salut corresponent, exceptuant les propostes corresponents a les categories de gestió i serveis que soferiren de la següent manera: dues ofertes al torn de promoció interna i una oferta al torn ordinari.
3. Els nomenaments la durada prevista dels quals siga igual o inferior a 3 mesos soferiran únicament al torn ordinari així com les ofertes de treball de temps parcial i atenció continuada.
4. En el cas que una oferta no puga ser assignada al torn que correspon per alternança, en no disposar de personal inscrit en aquest, soferirà a les persones inscrites en la llista docupació temporal de la categoria i departament de salut de laltre torn dinscripció, pel seu ordre de puntuació, sense que això supose canvi en lalternança del torn al qual va resultar assignada inicialment loferta.
5. En el cas que sesgoten les llistes sacudirà a les llistes de reserva.
Article 19. Generació i comunicació de les ofertes i documentació necessària
1. Les ofertes docupació es podran generar en laplicació informàtica amb una antelació màxima de 10 dies de la data dinici de la prestació de serveis, amb excepció de les ofertes corresponents al període del pla de vacances, lantelació màxima de les quals serà de 30 dies.
2. Les propostes relatives a les places vacants es generaran amb una antelació màxima de 10 dies, amb independència del moment de lany en què es produïsquen.
3. Una vegada assignada loferta, se li comunicarà a la persona seleccionada per algun dels mitjans indicats en la seua sol·licitud. Aquesta haurà de manifestar lacceptació o no-acceptació de la proposta abans de les 10.00 hores del dia hàbil següent a aquell en el qual es va produir la comunicació i, en el cas de ser acceptada, haurà de personar-se davant lòrgan de contractació abans de les 10.00 hores del següent dia hàbil.
En cas de no contestar la comunicació en el termini indicat, passarà a la situació de no localitzable, dacord amb el que sestableix en larticle 23 de la present ordre.
4. Les incidències relatives a la generació i tramitació dofertes, sanotaran en lapartat corresponent de laplicació informàtica.
5. En el supòsit de no comparéixer en el termini establit i en la data dinici de la prestació de serveis, sentendrà que rebutja loferta, la qual cosa serà causa de passar a situació de penalització, dacord amb el que sestableix en larticle 23 de la present ordre.
Article 20. Anul·lació de les propostes de contractació
Quan el Departament de Salut haja generat una proposta de contractació a través del programa informàtic gestor de la Llista, aquesta no podrà anul·lar-se, excepte en casos excepcionals en els quals el Departament de Salut podrà sol·licitar a la direcció territorial o Gerència de Salut dAlcoi, lanul·lació de loferta. Per a això haurà dacompanyar a la sol·licitud un informe justificatiu. Les anul·lacions tramitades per les direccions territorials o Gerència de Salut dAlcoi, es comunicaran a la Comissió Sectorial de Seguiment.
CAPÍTOL VI
Tipus de nomenament i situacions del personal temporal
Article 21. Nomenaments datenció continuada i a temps parcial
1. Les ofertes de nomenaments datenció continuada que siguen rebutjades, no seran objecte de penalització.
2. Les ofertes de nomenaments a temps parcial que siguen rebutjades per la persona candidata que les va sol·licitar, seran objecte de penalització.
3. El personal amb nomenaments datenció continuada i a temps parcial podrà renunciar-hi al final d1 any des del nomenament, sense que aquesta renúncia supose cap penalització per a aquest.
Article 22. Places de difícil cobertura
1. Quan existisquen dificultats de provisió de determinades places, aquestes podran qualificar-se com de difícil cobertura. Aquesta qualificació es realitzarà per resolució de la persona titular de la direcció general competent en matèria de recursos humans, previ informe favorable de la direcció general competent en matèria dassistència sanitària.
2. Les places de difícil cobertura tindran unes consideracions diferents de les de la resta de places, de conformitat amb el que sestableix en la present ordre.
3. Sinformarà la Comissió Central de Seguiment, de les places de difícil cobertura existents en la data de la convocatòria dobertura dunes noves llistes docupació temporal.
4. Quan aquest tipus de places no puguen cobrir-se amb les llistes docupació temporal i les llistes de reserva, podran oferir-se mitjançant convocatòria pública, a les persones integrants de les llistes daltres departaments, qualsevol que en siga la situació en les llistes docupació temporal, la no-acceptació de les ofertes no suposarà cap penalització. Lassignació es realitzarà per ordre de puntuació en la categoria. Lacceptació daquest tipus dofertes des de la situació dactiu, no es considerarà una renúncia i per tant no es penalitzarà.
Article 23. Situacions en les llistes docupació temporal
Les persones admeses en les diferents llistes docupació temporal, podran estar en qualsevol de les situacions següents:
1. Disponible.
La situació de disponible suposa que la persona candidata es troba a lespera de rebre una oferta de nomenament temporal.
2. Bloquejat/da.
Estarà bloquejat/da en el moment en què passe a ser candidata duna oferta de treball. En aquesta situació no podrà ser objecte de cap oferta, exceptuant el que està disposat en lapartat 5 daquest article.
El temps màxim que sestarà entre la situació de bloquejat/a i la incorporació efectiva a la plaça oferida serà de 10 dies, exceptuant les ofertes corresponents al període del pla de vacances anual que no siguen vacants, que serà de 30 dies.
3. Reservat/da.
Passarà a aquesta situació la persona candidata que haja acceptat una oferta de treball, en tant no es produïsca la seua incorporació efectiva a la plaça oferida. En aquesta situació no podrà ser objecte de cap oferta, exceptuant el que està disposat en lapartat 5 daquest article.
4. Actiu/va.
La situació dactiu/a suposa que la persona es troba vinculada a qualsevol plaça gestionada per la conselleria competent en matèria de Sanitat, mitjançant un nomenament temporal. En aquesta situació no podrà rebre cap oferta, exceptuant el que està disposat en lapartat 5 daquest article.
5. Disponible per a vacants o disponible especial.
Aquesta situació suposa la disponibilitat de les persones candidates que es troben en situació de bloquejat/da, reservat/a o actiu/va en un nomenament de plaça no vacant, per a rebre ofertes de places vacants, tant de la categoria i departaments en la qual estiga prestant serveis, com duna altra o altres categories o departaments sol·licitats.
Lactivació daquesta situació es realitzarà dofici per part de ladministració, a totes les persones integrants de les llistes docupació.
La desactivació daquesta situació i la posterior activació es realitzarà preferentment mitjançant procediment telemàtic, a través de la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat. Aquestes sol·licituds es faran efectives lendemà de la presentació o en la data que trie la persona interessada, si es realitzen de manera telemàtica, no obstant això quan les sol·licituds de desactivació o dactivació es realitzen a través dun registre físic o un altre mitjà diferent del telemàtic, seran efectives en el termini de 10 dies de lentrada de la sol·licitud en el registre de les direccions territorials o Gerència del Departament de Salut dAlcoi, o la data posterior que trie la persona interessada.
Quan sestiga ocupant una plaça vacant, es podrà activar la situació de disponible per a vacants daltres categories i els corresponents departaments, quan shaja romàs cinc anys en aquest nomenament de plaça vacant. Lactivació daquesta situació haurà de sol·licitar-se mitjançant escrit, dirigit a la direcció territorial o Gerència del Departament de Salut dAlcoi, en la qual estiguen adscrits, i serà efectiva en el termini 10 dies de lentrada de la sol·licitud en el registre daquests organismes, o la data posterior que trie la persona interessada.
6. Desactivat/da.
Les persones incloses en les llistes docupació que no desitgen que sels oferisquen nomenaments en un període de temps, podran sol·licitar la desactivació de les llistes docupació temporal si no volen ser penalitzades per no acceptar les ofertes de treball.
La sol·licitud de desactivació podrà ser per a una o diverses categories i departaments.
La desactivació daquesta situació i la posterior activació es realitzarà preferentment mitjançant procediment telemàtic, a través de la pàgina web de la conselleria. Aquestes sol·licituds es faran efectives lendemà de la seua presentació o en la data que trie la persona interessada, si es realitzen de manera telemàtica, no obstant això quan les sol·licituds de desactivació o dactivació es realitzen a través dun registre físic o un altre mitjà diferent del telemàtic, seran efectives en el termini de 10 dies de lentrada de la sol·licitud en el registre de les direccions territorials o Gerència del Departament de Salut dAlcoi, o la data posterior que trie la persona interessada.
La durada mínima de permanència en la situació de desactivació serà de 15 dies. De la mateixa manera, també caldrà romandre un mínim de 15 dies en la situació de disponibilitat.
7. No localitzable.
Aquesta situació, que es declararà dofici, es produirà quan la persona seleccionada per a una oferta de treball no haja contestat la comunicació efectuada pels mitjans indicats en aquesta ordre.
Cada quinze dies es publicarà, en la pàgina web de la conselleria, el llistat dinscrits que es troben en aquesta situació, sent vàlida aquesta publicació a lefecte de notificació a la persona interessada.
Per a tornar a estar en la situació de disponible, hauran de sol·licitar-ho per escrit dins del termini dels 10 dies següents a la data de publicació; altrament, passaran a la situació de desactivat/da. La passada a la situació de disponible es farà efectiu al cap de 10 dies de la presentació de la sol·licitud.
8. Penalitzat/da.
El personal seleccionat que, després dhaver-se-li comunicat una oferta de nomenament, no laccepte o, en el cas dacceptar-la, no comparega en el termini concedit per a la seua formalització, o renuncie al nomenament sense concórrer cap de les causes justificatives de no penalització, romandrà sis mesos en situació penalització en la categoria objecte de loferta.
Cada quinze dies es publicaran en la pàgina web de la conselleria, els llistats de persones inscrites que es troben en la situació de penalització provisional, sent vàlida aquesta publicació a lefecte de notificació a les persones interessades.
A qui se lhaja penalitzat provisionalment, podrà al·legar en el termini de 10 dies el que estime oportú en defensa dels seus interessos. En cas de no ser acceptada lal·legació, la penalització passarà a ser definitiva.
En aquesta situació no se li podrà oferir cap nomenament de la categoria en la qual sha produït la renúncia o la no-acceptació, excepte situacions excepcionals en què sesgoten íntegrament els llistats i les llistes de reserva, encara que mai podrà oferir-se en el primer mes de penalització. La renúncia a un nomenament des de la situació de penalització, comportarà linici dun nou període de penalització.
Sentendrà com a causa justificativa de no-penalització:
a) La falta de capacitat física, psíquica o sensorial, que impossibilite o dificulte lacompliment de les funcions de la plaça oferida, ateses les particularitats daquesta, sempre que no implique una causa dexclusió de larticle 28 daquesta ordre.
b) La incapacitat temporal.
c) El gaudi dels permisos de maternitat, paternitat, adopció i lactància acumulada.
d) En situacions de violència sobre la dona, que haurà dacreditar-se mitjançant resolució judicial vigent que reconega lexistència dun acte de violència sobre la dona. En absència daquella o fins que es dicte aquesta resolució judicial, serà suficient linforme del Ministeri Fiscal, del qual es desprenga que existeixen indicis que la candidata és víctima daquesta violència. També podrà acreditar-se mitjançant informe dels serveis socials, dels serveis especialitzats, o dels serveis dacolliment destinats a víctimes de violència de gènere de lAdministració Pública competent.
e) En situacions de violència en el lloc de treball, sempre que aquesta situació quede degudament acreditada sobre la base de linforme que emeta el servei de prevenció de riscos laborals.
f) En famílies monoparentals, quan loferta de treball comporte la realització dhorari nocturn.
g) Renúncia a una vacant quan haja transcorregut un mínim de 5 anys des de linici del nomenament.
h) Altres motius degudament justificats que impossibiliten lacceptació de loferta de treball.
Quan siga acceptada la justificació del rebuig o renuncia, previstes en els apartats b i c anteriors, es passarà a la situació de desactivat/da fins que desaparega la causa que la va motivar, circumstància que haurà dacreditar-se davant la direcció territorial o Gerència de Salut dAlcoi a la qual tinga la seua adscripció. Lactivació es farà efectiva al cap de 10 dies de la seua sol·licitud. Si saccepta el rebuig o renúncia per qualsevol de les altres causes, passarà a la situació de disponible en les llistes docupació temporal.
9. Suspès/a.
Suposarà la suspensió en les llistes docupació temporal, durant un període no superior a un any, dels qui incórreguen en algun dels supòsits següents:
a) Rebuig o no presa de possessió, sense causa justificada, de la tercera oferta de treball consecutiva en la mateixa categoria;
b) Renúncia al tercer contracte consecutiu en la mateixa categoria, una vegada sha pres possessió, sense causa justificada.
c) No haver superat el període de prova per a la categoria i, si escau, especialitat.
En aquesta situació, no podrà cobrir cap oferta de treball en la categoria en la qual sha produït el rebuig o renúncia, o en aquella en la qual no shaja superat el període de prova.
La suspensió exigirà la formalització del corresponent expedient contradictori que es tramitarà de conformitat amb la legislació vigent.
10. Desactivat/da dofici.
Aquesta situació es declararà dofici quan es produïsca rebuig, renúncia o no presa de possessió, sense causa justificada, de la quarta oferta de treball consecutiva en la mateixa categoria.
També es produirà quan sacumulen tres processos de desactivació i activació consecutius per no haver sigut localitzat.
Aquesta desactivació afectarà a totes les categories en les quals sestiga inscrit i es mantindrà durant 2 anys continuats.
La desactivació dofici exigirà la formalització del corresponent expedient contradictori, que es tramitarà de conformitat amb la legislació vigent.
Article 24. No-discriminació per raó dembaràs, maternitat o paternitat
1. En el cas que una candidata en la qual recaiga una oferta, estiga embarassada en qualsevol de les setmanes de gestació, serà contractada i sactuarà conforme al que sestableix en el procediment de protecció a la maternitat.
2. Si sofereix un nomenament de caràcter interí o nomenament de caràcter temporal de durada prevista superior a 6 mesos, a una persona candidata que es trobe en situació dincapacitat laboral relacionada amb lembaràs o descans maternal o paternitat, en el cas que opte per lacceptació del nomenament, sen farà la formalització, quedant diferida la seua efectivitat a la finalització de la incapacitat laboral o el permís. Si opta per no acceptar loferta de treball, no serà penalitzada i quedarà desactivada fins que finalitze la situació dincapacitat o el permís. El temps de permanència en aquesta situació computarà com a temps treballat en el barem previst en la present ordre.
Article 25. Publicitat de la situació dinscripcions, penalitzacions, sancions i contractacions
1. Mensualment es publicaran en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat:
a) Llistats actualitzats de lordre de la llista docupació temporal per categories i departaments de salut. En aquests llistats es recolliran les modificacions realitzades, si escau, per les resolucions estimatòries de recursos, sentències, correccions derrades i estimacions de canvi de torn, segons el recollit en larticle 5 daquesta ordre.
b) Llistats de persones que hagen formalitzat nomenaments en el mes anterior.
2. Quinzenalment es publicaran en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat:
a) Llistats de persones en situació de penalització i suspensió de conformitat amb lestablert en larticle 23 daquesta ordre.
b) Llistats de persones no localitzables de conformitat amb el que sestableix en larticle 23 daquesta ordre.
c) Llistats de situació de les persones candidates, així com les que han acreditat experiència concreta o formació prèvia.
3. Amb aquestes publicacions sentendrà realitzada la notificació amb caràcter general.
Article 26. Nomenaments i cessaments
1. Els nomenaments i cessaments es realitzaran per lòrgan competent, conforme a la normativa aplicable.
2. En el moment del nomenament, shaurà dacreditar el compliment de tots els requisits exigits en aquesta ordre.
Es disposarà dun termini de 10 dies per a entregar el Certificat Negatiu del Registre Central de delinqüents sexuals, requisit indispensable per al perfeccionament del nomenament dacord amb la normativa vigent.
3. Quan es produïsca el cessament en un nomenament que supose que la persona candidata ha de passar a la situació de disponible en les llistes docupació temporal, els departaments de salut hauran de realitzar el tràmit en el termini màxim de dos dies hàbils.
Article 27. Període de prova i efectes
1. El personal que subscriga un nomenament temporal, podrà estar subjecte a un període de prova, durant el qual serà possible la resolució de la relació laboral a instàncies de qualsevol de les parts.
2. El període de prova no podrà superar els tres mesos de treball efectiu en el cas de personal previst en els articles 6.2.a i 7.2.a de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de lEstatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, i els dos mesos per a la resta del personal.
3. En cap cas el període de prova podrà excedir de la meitat de la durada del nomenament, si està precisat en el nomenament.
4. La falta de superació del període de prova suposarà la suspensió de les llistes docupació temporal durant un període no superior a un any en la categoria objecte de la no superació. Requerirà un informe motivat de la persona titular de la gerència o direcció de la Institució, i exigirà el corresponent procediment contradictori, que es tramitarà de conformitat amb el que es preveu en la legislació vigent. De les suspensions per no superació del període de prova, sinformarà la Comissió Sectorial de Seguiment corresponent.
Article 28. Causes dexclusió de la Llista docupació temporal
1. Es procedirà a lexclusió de la llista docupació temporal vigent en els supòsits següents:
a) Haver sigut sancionat, en virtut dexpedient disciplinari, per falta molt greu.
b) Mancar o no complir, en qualsevol moment, dalgun dels requisits generals o específics exigits en article 4 daquesta ordre.
c) Haver sigut remogut de la plaça que sestà exercint, per falta de competència. Aquest supòsit suposarà lexclusió de la categoria.
d) Incórrer en qualsevol de les causes legalment previstes per les quals el personal fix perd tal condició.
e) Consignar dades falses o inexactes en la sol·licitud dinscripció o en la documentació aportada.
f) Haver sigut suspès de funcions com a conseqüència dexpedient disciplinari o de sentència judicial ferma que porte aparellada la inhabilitació o suspensió per a lacompliment docupació o càrrec públic. En aquest cas lexclusió serà pel temps especificat en aquestes. En tant siguen resolts els procediments esmentats, es podrà acordar lexclusió temporal dels candidats de les llistes docupació temporal.
2. Lexclusió exigirà un previ procediment contradictori que es tramitarà de conformitat amb el que es preveu en la legislació vigent.
CAPÍTOL VI
Comissions de seguiment
Article 29. Comissió central de seguiment
1. La Comissió Central de Seguiment es compondrà de forma paritària per representants de lAdministració sanitària i de les organitzacions sindicals presents en Mesa sectorial de Sanitat i signants de lAcord sobre llistes docupació temporal o adherides a aquell amb posterioritat. Satendrà el principi de participació equilibrada de dones i homes de conformitat amb les lleis vigents digualtat efectiva entre dones i homes.
2. Entre les persones representants de lAdministració sanitària, en serà nomenada una, que ostentarà la presidència i hi tindrà vot de qualitat.
3. La Comissió Central de Seguiment, a més de les funcions assenyalades en larticulat daquesta ordre, realitzarà les següents:
a) Resoldre les discrepàncies que siguen sotmeses al seu coneixement.
b) Establir juntament amb la direcció general competent en matèria de personal, les categories en les quals es constituiran llistes docupació temporal.
c) Definir criteris uniformes dactuació.
La Comissió Central de Seguiment es reunirà, com a mínim, dues vegades a lany.
Article 30. Comissions sectorials de seguiment
1. En cada direcció territorial de la conselleria amb competències en matèria de sanitat i en la Gerència dAlcoi, es constituirà una Comissió Sectorial de Seguiment de les llistes docupació temporal.
2. Aquestes comissions es faran de forma paritària amb representants de lAdministració sanitària i de les organitzacions sindicals presents en Mesa sectorial de Sanitat i signants de lAcord de llistes docupació temporal o adherides a aquell amb posterioritat. Satendrà el principi de participació equilibrada de dones i homes de conformitat amb les lleis vigents digualtat efectiva entre dones i homes.
3. De les persones representants de lAdministració sanitària, en serà nomenada una, que ostentarà la Presidència i que hi tindrà vot de qualitat.
4. Les comissions sectorials de seguiment tindran com a funcions, a més de les establides en larticulat daquesta ordre, el control i el seguiment del compliment dels acords de la Comissió Central en els seus respectius àmbits territorials. Igualment, tindran la funció de resoldre els conflictes sorgits en relació als expedients contradictoris de sanció en la Llista docupació temporal.
5. Les comissions sectorials de seguiment es reuniran, com a mínim, una vegada al trimestre i els seus acords es comunicaran a la Comissió Central de Seguiment.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera. Col·laboració entre les diferents administracions en la gestió dofertes docupació
La direcció general competent en matèria de personal de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, col·laborarà amb la resta dòrgans gestors de recursos humans de les diferents administracions de la Comunitat Valenciana, quan les necessitats de cobertura de treball temporal no puguen ser ateses a través de la Llista pròpia de lentitat i sempre que no supose menyscapte per a les llistes docupació pròpies. Especialment satendran les necessitats de personal dels consorcis hospitalaris. Els rebutjos a les propostes realitzades per aquestes entitats no penalitzaran en les llistes docupació temporal. De la mateixa manera, no penalitzarà el rebuig a les ofertes realitzades per la Conselleria amb competències en matèria de sanitat, quan shaja obtingut un nomenament en altres entitats derivades daquest procediment.
Segona. Barem de mèrits
1. Els mèrits ja valorats en les edicions de llistes docupació temporal convocades conforme a lOrdre de 5 doctubre de 2009, de la Conselleria de Sanitat, relatius al temps treballat, a excepció de la puntuació relativa al període de formació sanitària, via personal resident, quedaran consolidats, per la qual cosa no podran ser objecte duna nova valoració en funció de les puntuacions del barem de mèrits de lannex daquesta ordre.
2. La formació continua i continuada de lapartat 5 del barem de mèrits de lannex que acompanya a aquesta ordre, es valorarà en el torn ordinari quan els mitjans tècnics i les aplicacions informàtiques permeten una gestió automatitzada de la informació relativa a aquest mèrit. Aquesta circumstància sanunciarà en la resolució de convocatòria de les corresponents llistes docupació temporal.
Tercera. No increment de despesa
La implementació i posterior desenvolupament daquesta ordre no tindrà incidència ni generarà nova despesa en els pressupostos assignats a la conselleria competent en matèria de sanitat, i en tot cas haurà de ser atesa amb els seus propis mitjans humans i recursos materials.
Quarta. Facultat de desenvolupament i interpretació
Sautoritza la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de recursos humans de la Conselleria competent en matèria de sanitat, a dictar quantes instruccions siguen necessàries per a laplicació daquesta ordre i de les corresponents convocatòries, quedant facultada per a interpretar el contingut de la present ordre a lefecte del procés dinscripció en les llistes docupació temporal, i del procés de selecció de personal temporal per a la cobertura de les places estatutàries de la conselleria amb competències en matèria de sanitat.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES
Primera. Categories declarades a extingir
Quan siga necessari realitzar nomenaments per a les categories declarades a extingir en el Decret 7/2003, de 28 de gener, del Consell de la Generalitat, pel qual saprova el Reglament de selecció i provisió de places de personal estatutari al servei dinstitucions sanitàries de la Generalitat Valenciana, i el Decret 70/2013, de 7 de juny, del Consell, pel qual sordenen diverses categories de personal estatutari de lAgència Valenciana de Salut, soferiran a les persones integrants de les llistes docupació temporal extingides, per lordre establit en aquestes, que es troben en la situació de disponible en les llistes actuals. De no existir persones candidates en les llistes del departament sacudirà als departaments limítrofs.
Segona. Cobertura de llocs de naturalesa funcionarial
En tant no es dicte la normativa que regule el procediment de selecció del personal temporal per a la cobertura de llocs de naturalesa funcionarial, de cossos, escales o agrupacions professionals gestionats per la conselleria amb competències en matèria de sanitat i organismes o entitats que en depenen, i en el cas que sesgoten les llistes docupació vigents, saplicaran les disposicions descrites en aquesta ordre.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació
Queda derogada lOrdre de 5 doctubre de 2009, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regula el procediment per a la cobertura temporal de places del personal al qual li resulta daplicació el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat, sobre regulació dels òrgans de gestió de personal de la Conselleria de Sanitat i òrgans dependents.
Així mateix, queden derogades quantes disposicions digual o inferior rang soposen al que es disposa en la present ordre.
DISPOSICIÓ FINAL
Única. Entrada en vigor
La present ordre entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 14 de novembre de 2019
La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,
ANA BARCELÓ CHICO
ANNEX
Barem de mèrits en el procediment de selecció de personal temporal per a la cobertura de places estatutàries gestionades per la conselleria amb competències en matèria de sanitat
Per a lassignació de puntuació, es tindran en compte els següents mèrits:
1. Serveis prestats: màxim 70 punts.
1.1. Pels serveis prestats en les Institucions Sanitàries Públiques del Sistema Nacional de Salut gestionades directament o indirectament, mitjançant consorcis o contractes de gestió de servei públic per concessió, conforme al que sestableix en la Llei 15/1997, de 25 dabril, en les Institucions Sanitàries Públiques de països de la Unió Europea i espai econòmic europeu i en les Fundacions per a la Investigació destabliments del Sistema Nacional de Salut:
1.1.1. En la mateixa categoria professional i, si escau, especialitat en la qual se sol·licita locupació temporal: puntuació de 0,30 per mes.
Quan es tracte de llocs declarats de difícil cobertura de conformitat amb la regulació vigent, es computaran els nomenaments continuats de la següent manera:
Durant el primer any de nomenament temporal: 0,60 punts per mes
Durant el segon any de nomenament temporal: 1 punt per mes.
A partir del tercer any 0,30 punts per mes.
1.1.2. En diferent categoria professional i, si escau, especialitat en què se sol·licita locupació temporal: puntuació 0,15 per mes.
1.2. Pels serveis prestats en la mateixa categoria professional i, si escau, especialitat en la qual se sol·licita locupació temporal, sempre que quede acreditat que la plaça exercida té igual contingut funcional que la categoria professional en la qual sinscriu, amb una puntuació de 0,15 per mes treballat.
1.2.1. Com a personal sanitari del cos militar de sanitat en centres sanitaris i hospitals Militars dependents del Ministeri de Defensa de lEstat Espanyol.
1.2.2. Com a personal sanitari dinstitucions penitenciàries.
1.2.3. Com a personal sanitari en institucions públiques de caràcter sociosanitari dependents de lAdministració del Consell, la titularitat del qual pertanga de la Generalitat Valenciana i estiguen directament gestionats per ella: puntuació de 0,15 per mes.
1.3. Pels serveis prestats en la mateixa categoria professional i, si escau, especialitat en la qual se sol·licita locupació temporal, sempre que quede acreditat que la plaça exercida té igual contingut funcional que la categoria professional en la qual sinscriu, amb una puntuació de 0,10 per mes treballat.
1.3.1. Com a personal sanitari en entitats concertades que atenguen pacients de la sanitat pública de la Generalitat Valenciana a través de contractes, en la modalitat de concerts, subscrits de conformitat amb la normativa vigent a cada moment en matèria de contractació administrativa i accions concertades, gestionades de conformitat amb la Llei 7/2017, de 30 de març, de la Generalitat.
1.3.2. Com a personal sanitari que preste serveis en les mútues col·laboradores amb la Seguretat Social i en els centres sanitaris que en depenen.
La unitat de valoració mínima serà el mes.
Els serveis prestats en virtut de nomenament datenció continuada es computaran a un mes de treball per cada 130 hores.
En els serveis prestats com a personal estatutari temporal en nomenaments de substitució corresponents a les categories de metge/metgessa SAMU, infermer/a SAMU i tècnic/a dEmergències Sanitàries, es computaran cada 130 hores com un mes treballat.
Al personal amb nomenaments a temps parcial, qualsevol que siga el nombre dhores realitzades, se li computaran els serveis prestats com realitzats a jornada completa.
Es puntuarà com a temps treballat el període dexcedència per cura de familiars, dexcedència per raó de violència de gènere i dexcedència per violència terrorista.
Els serveis prestats coincidents en el temps seran excloents entre si, computant-se en el subapartat en què els corresponga major puntuació.
2. Nota doposició: màxim 50 punts
Nota de la fase doposició de lúltim procés selectiu convocat per la conselleria competent en matèria de Sanitat, per a la categoria i/o especialitat en la qual se sol·licita la inscripció, dacord amb lescala següent:
Escala puntuació en nota dexamen equivalent a Valor en puntuació del barem
Entre 3,5 i 4 punts 5 punts
Entre 4,01 i 5 punts 10 punts
Entre 5,01 i 6 punts 15 punts
Entre 6,01 a 7 punts 20 punts
Entre 7,01 a 8 punts 30 punts
Entre 8,01 a 9 punts 40 punts
Entre 9,01 a 10 punts 50 punts
Si el procés selectiu constara de més dun examen, la puntuació màxima es distribuirà proporcionalment entre el nombre dexercicis eliminatoris de què conste el procés. No seran valorats els exercicis qualificats amb apte o no apte.
3. Valencià. Màxim 8 punts.
Fins a un màxim de 8 punts, sempre que es tracte dun mèrit expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o equivalent, de conformitat amb la normativa vigent, dacord amb la següent escala:
A1: 0,5 punts
A2: 1,5 punts
B1: 3 punts
B2: 4 punts
C1: 6 punts
C2: 8 punts
Quan sacredite més dun nivell, només es computarà el certificat de major nivell.
4. Formació especialitzada per categoria i especialitat.
El període de formació sanitària especialitzada, via personal resident en formació, es baremarà únicament en la categoria que es corresponga amb la formació a raó de 7,2 punts per any de formació, sempre shaja obtingut el títol despecialista.
No es podrà obtindre en aquest apartat una puntuació superior a la durada oficial del període formatiu de cada especialitat, amb independència del temps que haja precisat la persona candidata per a finalitzar el procés formatiu.
En cap cas es valoraran els períodes de formació sanitària especialitzada via personal resident en formació en lapartat 1 de serveis prestats.
5. Formació contínua i continuada per al torn de promoció interna temporal. Màxim 5 punts
Es tindrà en compte la formació contínua i continuada de lAdministració pública, dacord amb la següent escala:
a) Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de durada igual o superior a 10 hores que hagen sigut cursats per les persones interessades, i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme oficial de formació dempleats públics, conformement a la següent escala:
1r. Per cada curs de 100 o més hores: 5,00 punts.
2n. Per cada curs de 75 a 99 hores: 4,00 punts
3r. Per cada curs de 50 a 74 hores: 3,00 punts
4t. Per cada curs de 25 a 49 hores: 2,00 punts
5é. Per cada curs de 10 a 24 hores: 1,00 punts
b) Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament que hagen sigut impartits per les persones interessades, i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme oficial de formació dempleats públics, a raó de 0,10 punts per cada hora impartida.
Els cursos a baremar hauran dacreditar-se mitjançant la certificació dassistència a aquestes activitats, en qualitat dalumne/a o discent, en les quals haurà de constar: el nom de lactivitat formativa; lorganisme o entitat que va convocar/impartir aquesta activitat; les dates de realització; el nombre de crèdits i/o hores de lactivitat; nombre de crèdits/hores impartides, en el cas de docència; la Comissió Nacional Autonòmica de Formació Contínua que les acredita, amb el logotip daquesta i el número dexpedient.
6. Diversitat funcional: 3 punts
A les persones candidates que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %, sels assignaran 3 punts.
7. Criteris de desempat
En cas dempat entre les persones candidates, sacudirà a la puntuació més gran obtinguda en cada apartat, segons el seu ordre; si persistira, dirimirà la nota exacta de la fase doposició de lúltim procés selectiu, sempre que haja sigut computada en lapartat 2 daquest barem, i si continuara aquest empat, es resoldrà a favor de la persona sol·licitant de major edat.