RESOLUCIÓ de 21 de juny de 2021, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoquen ajudes destinades a finançar programes d'ajuda mútua i autoajuda duts a terme per associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, dels seus familiars, de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen la millora de la qualitat de vida de les persones pacients. [2021/7051]
(DOGV núm. 9114 de 25.06.2021) Ref. Base de dades 006316/2021
-
Anàlisi jurídica
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública Grup temàtic: Ajudes Matèries: Sanitat Salut pública
RESOLUCIÓ de 21 de juny de 2021, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoquen ajudes destinades a finançar programes d'ajuda mútua i autoajuda duts a terme per associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, dels seus familiars, de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen la millora de la qualitat de vida de les persones pacients. [2021/7051]
La Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, contempla, entre altres, com un dels fins rectors del Sistema Valencià de Salut, vetlar per la participació social i lenfortiment del grau de control de la ciutadania sobre la seua pròpia salut.
La finalitat de la present resolució és contribuir al compliment daquest fi, mitjançant la convocatòria dajudes destinades a finançar programes dajuda i autoajuda duts a terme per associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, els seus familiars, de voluntariat sanitari o aquelles que tinguen entre els seus fins actuacions de caràcter sanitari per a millorar la qualitat de vida de les persones pacients, o que tinguen com a objecte la realització dactivitats datenció i suport psicològic de caràcter sanitari o tendents a millorar lestada en cas dingrés hospitalari.
Mitjançant lOrdre 2/2015, de 28 dagost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (DOCV núm. 7608 de 04.09.2015), saproven les bases reguladores de les ajudes destinades a finançar els programes dajuda mútua i autoajuda.
Per tot això, i en virtut de les facultats conferides per larticle 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i de conformitat amb el que sestableix en els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, del Consell, dHisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:
Article 1. Objecte i àmbit daplicació
La present resolució té per objecte convocar, en règim de concurrència competitiva, ajudes a programes dajuda mútua i autoajuda duts a terme per associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, dels seus familiars, de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen millorar la qualitat de vida de les persones pacients, que entre les seues activitats es trobe alguna de les previstes en la base tercera de lOrdre 2/2015, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per a desenvolupar durant lany 2021 en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
Article 2. Finançament de les ajudes
Les ajudes per a programes dajuda mútua i autoajuda es finançaran amb càrrec als pressupostos de la Generalitat per a lany 2021, línia de subvenció S3225000 del programa pressupostari 10.03.96.0000.411.60 de la Direcció General de Planificació, Eficiència Tecnològica i Atenció al Pacient, per un import total màxim de 3.000.000 .
Serà destinat un import de 2. 500.000 a les associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients i dels seus familiars, i un import de 500.000 a les associacions de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen millorar la qualitat de vida de les persones pacients que continguen alguna de les activitats de caràcter sanitari previstes en la base tercera de lOrdre 2/2015, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. No obstant això, si queda crèdit sobrant en alguna de les partides anteriors, limport serà destinat a laltra.
Article 3. Requisits de les persones beneficiàries
Podran obtindre la condició de beneficiaris de lajuda les associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, dels seus familiars, de voluntariat sanitari o aquelles que tinguen entre els seus fins millorar la qualitat de vida de les persones pacients, que desenvolupen programes dajuda mútua i autoajuda a malalts i malaltes crònics en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana i que complisquen els requisits establits en la base primera de lOrdre 2/2015, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.
Article 4. Despeses subvencionables
Les ajudes previstes en la present convocatòria es destinaran a cobrir les despeses que sindiquen en la base quarta, Despeses subvencionables, de lOrdre 2/2015, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.
Article 5. Termini i lloc de presentació de sol·licituds
1. La tramitació i presentació de sol·licituds, junt amb els annexos i la documentació corresponent, sha de realitzar exclusivament per via telemàtica, mitjançant la signatura electrònica pròpia de lentitat sol·licitant o la de la persona que legalment la represente, de conformitat amb el que es disposa en larticle 14 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. El punt daccés a la tramitació electrònica és la seu electrònica de la Generalitat, accessible en la web https://sede.gva.es.
Aquest tràmit també estarà disponible en lenllaç següent: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=1855&version=amp
3. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de quinze dies hàbils a comptar de lendemà de la publicació de la present resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Article 6. Documentació
1. Junt amb la sol·licitud, haurà de presentar-se la documentació que sespecifica en la base sisena de lOrdre 2/2015, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, dacord amb els models normalitzats que es troben disponibles en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, i en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, http://www.san.gva.es/inicio
2. En els casos en què els que documents estiguen en poder de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, la persona sol·licitant podrà acollir-se al dret establit en larticle 53.d de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faça constar la data, lòrgan o dependència al qual van ser dirigits, la identificació del procediment en què consten i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen.
3. Així mateix, es podrà requerir a la persona sol·licitant qualssevol altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de lexpedient, així com lacreditació dels requisits als quals es refereix la documentació administrativa.
4. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits establits en la convocatòria o no sacompanye de la documentació exigida, es requerirà, de conformitat amb larticle 68 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la persona interessada, perquè, en un termini de 10 dies, esmene la falta o adjunte la documentació necessària, amb ladvertiment que, si no ho fa, sarxivarà la sol·licitud sense més tràmit. Les sol·licituds de documentació es publicaran en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, http://www.san.gva.es/inicio , dacord amb el que sestableix en larticle 45.1.b de lesmentada Llei 39/2015.
Article 7. Valoració i criteris de valoració
Dacord amb els continguts establits en les bases setena i huitena de lOrdre 2/2015, de 28 dagost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.
Article 8. Resolució
Correspon a la persona titular de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública dictar la resolució de concessió de les ajudes. El termini màxim per a resoldre i notificar serà de dos mesos a comptar de la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds. La resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Tant la resolució provisional com la definitiva seran publicades en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, http://www.san.gva.es/inicio.
Contra les resolucions dictades en el procediment de concessió de subvenció, que posen fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de lendemà dhaver sigut publicades, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa.
Tot això, sense perjudici de la interposició del recurs potestatiu de reposició, en el termini dun mes des de lendemà de la publicació daquelles, dacord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i, si és el cas, en la legislació del procediment administratiu comú vigent en aquest moment.
Article 9. Justificació i pagament
1. El pagament de la subvenció es realitzarà prèvia justificació de les ajudes concedides per part de lentitat beneficiària, de conformitat amb el que sestableix en larticle 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en la base desena de lOrdre 2/2015, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. Per a la justificació de les despeses subvencionables haurà de tindres en compte el que sestableix en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual saprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.
2. El termini de presentació dels justificants de despesa requerits conclourà el 31 doctubre de 2021.
3. Aquests justificants correspondran a despeses executades durant lanualitat 2021, i sefectuaran a través dun compte justificatiu, dacord amb el model normalitzat disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en Internet, https://sede.gva.es, i en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, juntament amb una relació numerada de les despeses justificades, de conformitat amb el que es disposa en larticle 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els termes establits en lapartat 4 i 5 de la base desena de lOrdre 2/2015, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.
4. Les persones beneficiàries hauran de presentar abans del 31 de gener de 2022 la memòria detallada de les activitats realitzades dacord amb el programa presentat objecte de subvenció, signada i segellada per la persona representant legal de lentitat.
5. Amb caràcter previ a tots i cadascun dels pagaments, serà necessari el certificat expedit per la persona titular de la direcció general amb competències en matèria datenció al pacient, de la comprovació i aprovació de la documentació justificativa així com acreditativa del compliment dels fins que justifiquen la concessió de la subvenció.
Article 10. Comprovació de la subvenció
Larticle 165.2.j de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector públic instrumental i subvencions, determina que les bases reguladores de la concessió de subvencions contindran, entre altres aspectes, un mètode de comprovació de la realització de lactivitat a través del pla de control corresponent.
Per part seua, larticle 169.3 de la mateixa Llei 1/2015 estableix que el pla de control lhaurà delaborar qualsevol òrgan que gestione una línia dajudes finançada amb fons públics, que haurà de ser aprovat per lòrgan concedent amb caràcter previ a la seua execució, així com la informació que ha de constar com a mínim en lesmentat pla de control.
Sobre la base daixò, es durà a terme el control de la realització de les activitats subvencionades mitjançant la comprovació de la documentació administrativa i de caràcter econòmic justificativa de limport concedit i de la resta de documentació aportada relativa a lactuació subvencionada, que la resolució de convocatòria dajudes establisca com daportació preceptiva per les persones beneficiàries de la sol·licitud i pagament de les ajudes; dacord amb les bases reguladores aprovades per lOrdre 2/2015, de 28 dagost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i amb larticle 169.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
Limport mínim dajuda comprovada arribarà al 100 % de limport efectivament pagat amb càrrec a la línia de subvenció.
Una vegada realitzat el control administratiu, lòrgan instructor emetrà un informe que versarà sobre lefectiva i correcta realització de lactivitat subvencionada i el compliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció.
Lòrgan concedent podrà realitzar visites en el lloc i data indicats en lentitat beneficiària per a la realització de lactivitat, i sol·licitar tota aquella documentació i informació que considere necessària, tant per a lavaluació de lactuació com per a verificar ladequació a la finalitat de la despesa efectuada.
Article 11. Pèrdua o minoració de lajuda
Es produirà la pèrdua o minoració de lajuda dacord amb els continguts establits en la base dotzena de lOrdre 2/2015, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.
Article 12. Normativa aplicable
La present resolució es regirà pel que sestableix en lOrdre 2/2015, de 28 dagost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual saprova el Reglament de la Llei general de subvencions.
Article 13. Ordenació i Instrucció del procediment
Dacord amb el que sestableix en el punt 1 de la base setena de lordre de bases, lòrgan encarregat de lordenació i instrucció del procediment serà la direcció general amb competències en matèria datenció a la persona pacient, que, dofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució.
Article 14. Recursos
Contra la present resolució de convocatòria, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que lha dictada, en el termini dun mes a comptar de lendemà de ser publicada. O bé, directament un recurs contenciós administratiu, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, a comptar de lendemà de la publicació, de conformitat amb el que es preveu en larticle 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Article 15. Entrada en vigor
La present resolució produirà efectes a partir de lendemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 21 de juny de 2021. La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Ana Barceló Chico.