Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ de 21 de juny de 2021, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoquen ajudes destinades a finançar programes d'ajuda mútua i autoajuda duts a terme per associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, dels seus familiars, de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen la millora de la qualitat de vida de les persones pacients. [2021/7051]

(DOGV núm. 9114 de 25.06.2021) Ref. Base de dades 006316/2021

RESOLUCIÓ de 21 de juny de 2021, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoquen ajudes destinades a finançar programes d'ajuda mútua i autoajuda duts a terme per associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, dels seus familiars, de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen la millora de la qualitat de vida de les persones pacients. [2021/7051]

La Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, contempla, entre altres, com un dels fins rectors del Sistema Valencià de Salut, vetlar per la participació social i l’enfortiment del grau de control de la ciutadania sobre la seua pròpia salut.

La finalitat de la present resolució és contribuir al compliment d’aquest fi, mitjançant la convocatòria d’ajudes destinades a finançar programes d’ajuda i autoajuda duts a terme per associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, els seus familiars, de voluntariat sanitari o aquelles que tinguen entre els seus fins actuacions de caràcter sanitari per a millorar la qualitat de vida de les persones pacients, o que tinguen com a objecte la realització d’activitats d’atenció i suport psicològic de caràcter sanitari o tendents a millorar l’estada en cas d’ingrés hospitalari.
Mitjançant l’Ordre 2/2015, de 28 d’agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (DOCV núm. 7608 de 04.09.2015), s’aproven les bases reguladores de les ajudes destinades a finançar els programes d’ajuda mútua i autoajuda.
Per tot això, i en virtut de les facultats conferides per l’article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i de conformitat amb el que s’estableix en els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, del Consell, d’Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:

Article 1. Objecte i àmbit d’aplicació
La present resolució té per objecte convocar, en règim de concurrència competitiva, ajudes a programes d’ajuda mútua i autoajuda duts a terme per associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, dels seus familiars, de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen millorar la qualitat de vida de les persones pacients, que entre les seues activitats es trobe alguna de les previstes en la base tercera de l’Ordre 2/2015, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per a desenvolupar durant l’any 2021 en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

Article 2. Finançament de les ajudes
Les ajudes per a programes d’ajuda mútua i autoajuda es finançaran amb càrrec als pressupostos de la Generalitat per a l’any 2021, línia de subvenció S3225000 del programa pressupostari 10.03.96.0000.411.60 de la Direcció General de Planificació, Eficiència Tecnològica i Atenció al Pacient, per un import total màxim de 3.000.000 €.

Serà destinat un import de 2. 500.000 € a les associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients i dels seus familiars, i un import de 500.000 € a les associacions de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen millorar la qualitat de vida de les persones pacients que continguen alguna de les activitats de caràcter sanitari previstes en la base tercera de l’Ordre 2/2015, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. No obstant això, si queda crèdit sobrant en alguna de les partides anteriors, l’import serà destinat a l’altra.

Article 3. Requisits de les persones beneficiàries
Podran obtindre la condició de beneficiaris de l’ajuda les associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, dels seus familiars, de voluntariat sanitari o aquelles que tinguen entre els seus fins millorar la qualitat de vida de les persones pacients, que desenvolupen programes d’ajuda mútua i autoajuda a malalts i malaltes crònics en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i que complisquen els requisits establits en la base primera de l’Ordre 2/2015, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Article 4. Despeses subvencionables
Les ajudes previstes en la present convocatòria es destinaran a cobrir les despeses que s’indiquen en la base quarta, Despeses subvencionables, de l’Ordre 2/2015, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Article 5. Termini i lloc de presentació de sol·licituds
1. La tramitació i presentació de sol·licituds, junt amb els annexos i la documentació corresponent, s’ha de realitzar exclusivament per via telemàtica, mitjançant la signatura electrònica pròpia de l’entitat sol·licitant o la de la persona que legalment la represente, de conformitat amb el que es disposa en l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. El punt d’accés a la tramitació electrònica és la seu electrònica de la Generalitat, accessible en la web https://sede.gva.es.
Aquest tràmit també estarà disponible en l’enllaç següent: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=1855&version=amp
3. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de quinze dies hàbils a comptar de l’endemà de la publicació de la present resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.


Article 6. Documentació
1. Junt amb la sol·licitud, haurà de presentar-se la documentació que s’especifica en la base sisena de l’Ordre 2/2015, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, d’acord amb els models normalitzats que es troben disponibles en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, i en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, http://www.san.gva.es/inicio
2. En els casos en què els que documents estiguen en poder de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, la persona sol·licitant podrà acollir-se al dret establit en l’article 53.d de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faça constar la data, l’òrgan o dependència al qual van ser dirigits, la identificació del procediment en què consten i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen.
3. Així mateix, es podrà requerir a la persona sol·licitant qualssevol altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l’expedient, així com l’acreditació dels requisits als quals es refereix la documentació administrativa.
4. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits establits en la convocatòria o no s’acompanye de la documentació exigida, es requerirà, de conformitat amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la persona interessada, perquè, en un termini de 10 dies, esmene la falta o adjunte la documentació necessària, amb l’advertiment que, si no ho fa, s’arxivarà la sol·licitud sense més tràmit. Les sol·licituds de documentació es publicaran en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, http://www.san.gva.es/inicio , d’acord amb el que s’estableix en l’article 45.1.b de l’esmentada Llei 39/2015.


Article 7. Valoració i criteris de valoració
D’acord amb els continguts establits en les bases setena i huitena de l’Ordre 2/2015, de 28 d’agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Article 8. Resolució
Correspon a la persona titular de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública dictar la resolució de concessió de les ajudes. El termini màxim per a resoldre i notificar serà de dos mesos a comptar de la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds. La resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Tant la resolució provisional com la definitiva seran publicades en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, http://www.san.gva.es/inicio.
Contra les resolucions dictades en el procediment de concessió de subvenció, que posen fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de l’endemà d’haver sigut publicades, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa.
Tot això, sense perjudici de la interposició del recurs potestatiu de reposició, en el termini d’un mes des de l’endemà de la publicació d’aquelles, d’acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i, si és el cas, en la legislació del procediment administratiu comú vigent en aquest moment.

Article 9. Justificació i pagament
1. El pagament de la subvenció es realitzarà prèvia justificació de les ajudes concedides per part de l’entitat beneficiària, de conformitat amb el que s’estableix en l’article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en la base desena de l’Ordre 2/2015, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. Per a la justificació de les despeses subvencionables haurà de tindre’s en compte el que s’estableix en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.
2. El termini de presentació dels justificants de despesa requerits conclourà el 31 d’octubre de 2021.
3. Aquests justificants correspondran a despeses executades durant l’anualitat 2021, i s’efectuaran a través d’un compte justificatiu, d’acord amb el model normalitzat disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en Internet, https://sede.gva.es, i en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, juntament amb una relació numerada de les despeses justificades, de conformitat amb el que es disposa en l’article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els termes establits en l’apartat 4 i 5 de la base desena de l’Ordre 2/2015, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.
4. Les persones beneficiàries hauran de presentar abans del 31 de gener de 2022 la memòria detallada de les activitats realitzades d’acord amb el programa presentat objecte de subvenció, signada i segellada per la persona representant legal de l’entitat.
5. Amb caràcter previ a tots i cadascun dels pagaments, serà necessari el certificat expedit per la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d’atenció al pacient, de la comprovació i aprovació de la documentació justificativa així com acreditativa del compliment dels fins que justifiquen la concessió de la subvenció.

Article 10. Comprovació de la subvenció
L’article 165.2.j de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’Hisenda Pública, del Sector públic instrumental i subvencions, determina que les bases reguladores de la concessió de subvencions contindran, entre altres aspectes, un mètode de comprovació de la realització de l’activitat a través del pla de control corresponent.
Per part seua, l’article 169.3 de la mateixa Llei 1/2015 estableix que el pla de control l’haurà d’elaborar qualsevol òrgan que gestione una línia d’ajudes finançada amb fons públics, que haurà de ser aprovat per l’òrgan concedent amb caràcter previ a la seua execució, així com la informació que ha de constar com a mínim en l’esmentat pla de control.

Sobre la base d’això, es durà a terme el control de la realització de les activitats subvencionades mitjançant la comprovació de la documentació administrativa i de caràcter econòmic justificativa de l’import concedit i de la resta de documentació aportada relativa a l’actuació subvencionada, que la resolució de convocatòria d’ajudes establisca com d’aportació preceptiva per les persones beneficiàries de la sol·licitud i pagament de les ajudes; d’acord amb les bases reguladores aprovades per l’Ordre 2/2015, de 28 d’agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i amb l’article 169.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
L’import mínim d’ajuda comprovada arribarà al 100 % de l’import efectivament pagat amb càrrec a la línia de subvenció.
Una vegada realitzat el control administratiu, l’òrgan instructor emetrà un informe que versarà sobre l’efectiva i correcta realització de l’activitat subvencionada i el compliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció.
L’òrgan concedent podrà realitzar visites en el lloc i data indicats en l’entitat beneficiària per a la realització de l’activitat, i sol·licitar tota aquella documentació i informació que considere necessària, tant per a l’avaluació de l’actuació com per a verificar l’adequació a la finalitat de la despesa efectuada.

Article 11. Pèrdua o minoració de l’ajuda
Es produirà la pèrdua o minoració de l’ajuda d’acord amb els continguts establits en la base dotzena de l’Ordre 2/2015, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Article 12. Normativa aplicable
La present resolució es regirà pel que s’estableix en l’Ordre 2/2015, de 28 d’agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.


Article 13. Ordenació i Instrucció del procediment
D’acord amb el que s’estableix en el punt 1 de la base setena de l’ordre de bases, l’òrgan encarregat de l’ordenació i instrucció del procediment serà la direcció general amb competències en matèria d’atenció a la persona pacient, que, d’ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució.

Article 14. Recursos
Contra la present resolució de convocatòria, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l’ha dictada, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de ser publicada. O bé, directament un recurs contenciós administratiu, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, a comptar de l’endemà de la publicació, de conformitat amb el que es preveu en l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.


Article 15. Entrada en vigor
La present resolució produirà efectes a partir de l’endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 21 de juny de 2021.– La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Ana Barceló Chico.

linea
Mapa web