ORDE 2/2015, de 28 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de l'ajuda destinada a finançar programes d'ajuda mútua i autoajuda, duts a terme per associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, dels seus familiars, de voluntariat sanitari o aquelles el fi de les quals siga la millora de la qualitat de vida dels pacients. [2015/7305]
(DOGV núm. 7608 de 04.09.2015) Ref. Base de dades 007197/2015
-
Anàlisi jurídica
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública Grup temàtic: Legislació, Ajudes Matèries: Sanitat Descriptors: Temàtics: suport econòmic, organització no governamental, voluntariat social, associació, drets del malalt
ORDE 2/2015, de 28 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores de l'ajuda destinada a finançar programes d'ajuda mútua i autoajuda, duts a terme per associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, dels seus familiars, de voluntariat sanitari o aquelles el fi de les quals siga la millora de la qualitat de vida dels pacients. [2015/7305]
PREÀMBUL
Lincrement de les malalties cròniques fa que lAdministració sanitària oriente el sistema sanitari cap a la recerca duna gestió més efectiva i eficient dactuacions amb persones malaltes amb patologies cròniques. Necessàriament estes actuacions han de complementar-se amb lexperiència que, com a organització, aporten les associacions sense ànim de lucre de malalts, de familiars, de voluntaris sanitaris o aquelles entitats sense ànim de lucre que tinguen entre els seus fins millorar la qualitat de vida dels pacients.
Les associacions o entitats sense ànim de lucre de malalts i/o familiars i de voluntariat sanitari naixen per a millorar la qualitat de vida dels afectats, i duen a terme programes de grups dajuda mútua (GAM) i autoajuda (AA).
La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública pretén, per mitjà desta orde, continuar impulsant i facilitant lacció solidària destos grups dajuda mútua i autoajuda, i establir els requisits mínims que han de complir les organitzacions sol·licitants de la subvenció com a garantia de leficàcia i leficiència de les actuacions finançades amb fons públics.
Per tot això, i considerant que a través de les associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, dels seus familiars, de voluntariat sanitari i/o aquelles que tinguen entre els seus fins millorar la qualitat de vida dels pacients es troben les vies apropiades per a portar accions complementàries a les prestades pel sistema sanitari públic valencià i millorar, en la mesura que siga possible, els efectes negatius de patir una malaltia, es justifica laprovació de les bases desta ajuda.
Per a lelaboració desta orde shan respectat les exigències de la normativa següent: la Llei 1/2015, de 6 febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual saprova el Reglament de la Llei General de Subvencions.
Les ajudes objecte desta convocatòria no necessiten notificació a la Comissió Europea, ja que no posseïxen els requisits de larticle 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea i, en concret, perquè no suposen un avantatge econòmic, atés que els beneficiaris destes no exercixen cap activitat econòmica.
Per això, i en virtut de les facultats que em conferix larticle 28 de la Llei del Consell i larticle 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, de conformitat amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,
ORDENE
Article 1. Objecte i àmbit daplicació
És objecte desta orde aprovar les bases reguladores de lajuda destinada a finançar programes dajuda mútua i autoajuda dirigits a malalts crònics que es desenvolupen en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana i que sinclouen en lannex.
Article 2. Concurrència competitiva
La concessió de les ajudes es realitzarà per mitjà del procediment de concurrència competitiva a què fan referència larticle 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions; larticle 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i larticle 55 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual saprova el Reglament de la Llei General de Subvencions.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera. Bases reguladores
Les bases reguladores que es recullen en lannex i les possibles modificacions posteriors, així com el que preveu larticle 166 de la Llei de la Generalitat 1/2015, seran aplicables per a successives convocatòries. En este cas, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública dictarà una resolució en què indicarà el crèdit global màxim, laplicació pressupostària i el codi de línia que els servisca de suport, i queda condicionada la seua eficàcia a lexistència de crèdit adequat i suficient en els respectius pressupostos. Esta convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA ÚNICA
Queden derogades totes les normes que del mateix rang o dun rang inferior soposen al que preveu esta orde.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Normativa aplicable
Esta orde es dicta en desplegament del que disposa la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions; en els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i del Reglament que la desplega, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.
Segona. Entrada en vigor
Esta orde entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
Tercera. Facultat de desenvolupament
Sautoritza el titular de la direcció general amb competències en matèria datenció al pacient perquè en làmbit de les seues competències adopte les mesures o resolucions necessàries per al desplegament i execució desta orde.
Quarta. Recursos
Contra esta orde, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptador des de lendemà de la publicació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que preveuen els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
València, 28 dagost de 2015
La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,
CARMEN MONTÓN GIMÉNEZ
ANNEX
Base primera. Requisits dels beneficiaris
1. Podran sol·licitar les subvencions objecte de regulació desta orde les associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, dels seus familiars, de voluntariat sanitari o que tinguen entre els seus fins millorar la qualitat de vida dels pacients, que desenvolupen programes dajuda mútua i autoajuda dirigits a malalts crònics, en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana, que complisquen els requisits següents:
a) Estar legalment constituïdes i inscrites en el registre que corresponga.
b) No tindre ànim de lucre.
c) Disposar duna seu central o delegació permanent a la Comunitat Valenciana.
A estos efectes, sentendrà per delegació permanent la presència física, amb domicili social en el territori de la Comunitat Valenciana, acreditada documentalment. En este cas, la delegació permanent assumirà la gestió dels programes finançats per la Generalitat, i es comprometrà a portar la gestió economicoadministrativa i la direcció del programa en la seua oficina de la Comunitat Valenciana, per a la qual cosa hi obrirà un compte bancari específic.
d) Tindre com a fins institucionals, recollits en els seus estatuts, la realització dactivitats de ajuda mútua i autoajuda a malalts crònics, activitats de voluntariat de caràcter sanitari o activitats de millora de la qualitat de vida dels pacients. Ha destar en condicions de demostrar, per mitjà de documentació fefaent, que lassociació actua de forma contínua en lesmentat àmbit i amb este objectiu.
e) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social en la forma establida reglamentàriament.
f) No estar immersa en cap procediment de reintegrament de tot o part de les subvencions concedides per la Generalitat.
g) Haver sigut declarada dutilitat pública o haver presentat la sol·licitud desta declaració en data anterior a la convocatòria de les ajudes les bases de les quals es regulen en esta orde.
2. Només es podrà presentar un únic programa o projecte dactivitats a desenvolupar per entitat, sempre que senquadre dins dalguna de les línies a desenvolupar, exposades en la base tercera deste annex.
3. No podran ser objecte de subvenció les entitats sense ànim de lucre següents:
3.1 Aquelles en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en larticle 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
3.2. Cada una de les associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, els seus familiars, de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen millorar la qualitat de vida dels pacients, federades, quan la federació a què pertanyen siga sol·licitant del mateix programa.
3.3. Les associacions o entitats sense ànim de lucre de pacients, els seus familiars, de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen millorar la qualitat de vida dels pacients, que siguen beneficiaris duna línia nominativa amb la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, que subvencione activitats objecte destes bases en els pressupostos de la Generalitat Valenciana.
3.4. Les associacions o entitats que exercisquen activitat econòmica.
3.5 Aquelles associacions o entitats, sense ànim de lucre, que no estiguen declarades dutilitat pública o que la data de presentació de la sol·licitud per a ser declarada dutilitat pública siga posterior a la publicació de la convocatòria de les ajudes.
3.6. Les entitats que hagen sigut beneficiàries dajuda per a programes dajuda mútua i autoajuda i hagen sigut sancionades, mitjançant una resolució ferma, amb la pèrdua de la possibilitat dobtindre subvencions, dacord amb el que les lleis establisquen.
3.7. Les entitats que tinguen deutes en període executiu amb la Comunitat Valenciana, llevat que estos estigueren degudament garantits.
Base segona. Obligacions dels beneficiaris
Els beneficiaris de les subvencions estaran obligats a:
1. Col·laborar amb la direcció general amb competències en matèria datenció al pacient en la integració i coordinació dels programes subvencionats. Els programes subvencionats podran ser aplicats a pacients que patisquen la mateixa patologia, amb independència que no formen part de lentitat beneficiària.
2. No alterar la finalitat de les subvencions i complir les obligacions que establix la legislació vigent per als perceptors de fons públics.
3. Facilitar la inspecció i el control per part de la direcció general amb competències en matèria datenció al pacient, a fi de conéixer qualsevol aspecte de lactivitat objecte de la subvenció.
4. Facilitar tota la informació econòmica, fiscal, laboral, tècnica i de qualsevol tipus que li siga requerida per la direcció general amb competències en matèria datenció al pacient, sense perjuí de la confidencialitat exigible.
5. Deixar constància expressa de la condició de programa subvencionat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en qualsevol relació amb tercers, i incorporar, en tot cas i de forma visible, el logotip de la Generalitat, Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, amb lautorització prèvia desta, en les activitats de difusió del programa subvencionat que es facen.
6. En tot cas, els beneficiaris de subvencions estaran obligats a complir el que disposa larticle 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Base tercera. Activitats objecte de les ajudes
1. Les activitats objecte dajuda seran les següents:
a) Les activitats realitzades per associacions sense ànim de lucre, de pacients o dels seus familiars que tinguen per objecte bé latenció i el suport psicològic al malalt i els seus familiars, dut a terme en les dependències de lassociació o en el domicili del pacient, o bé les activitats de caràcter sanitari dirigides a millorar latenció i la qualitat de vida dels malalts.
b) Les activitats realitzades per entitats de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen millorar la qualitat de vida dels pacients que estiguen dirigides a contribuir en la millora de lestada dels pacients ingressats en els centres hospitalaris de la Comunitat Valenciana.
Base quarta. Despeses subvencionables
1. Podran ser objecte de subvenció les despeses realitzades que de manera directa responguen a la naturalesa de lactivitat subvencionada, que siguen estrictament necessàries i que es realitzen en el període subvencionable establit en la convocatòria corresponent. Així, seran objecte de subvenció del programa les despeses següents:
a) En el cas de les associacions sense ànim de lucre de pacients o dels seus familiars:
Despeses derivades de la contractació de professionals per al desenvolupament de les activitats de caràcter psicològic de suport al malalt i els seus familiars, així com activitats de caràcter sanitari dirigides a millorar latenció i la qualitat de vida dels malalts. En cap cas, lajuda podrà superar els preus de referència en el mercat destes activitats.
Despeses corrents. Es consideraran despeses corrents aquelles que tinguen alguna de les característiques següents: ser béns fungibles, tindre una duració previsible inferior a lexercici econòmic, no ser susceptibles dincloure en inventari o ser despeses previsiblement reiteratives. Podran incloures com a despeses corrents les següents: material doficina, despeses de correus, despeses de manteniment de la seu (aigua, llum, neteja, entre altres), que en cap concepte superaran el 20 % de la subvenció concedida. En cap cas, sinclouran compres de material inventariable.
Despeses de desplaçament quan les activitats objecte del programa hagen de dur-se a terme en el domicili del pacient. Seran tingudes en compte les despeses de transport amb metro, autobús, trens de rodalia o les realitzades amb vehicle propi i, en este cas, el quilometratge sabonarà de conformitat amb el que preveu el Decret 24/1994, d11 de febrer, del Consell, sobre indemnització per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, sempre que discórreguen dins de làmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
b) En els casos de les entitats de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen millorar la qualitat de vida dels pacients, les despeses subvencionables seran:
Despeses corrents. Es consideraran despeses corrents aquelles que reunisquen alguna de les característiques següents: ser béns fungibles, tindre una duració previsible inferior a lexercici econòmic, no ser susceptibles dincloure en inventari o ser despeses previsiblement reiteratives. Podran incloures com a despeses corrents les següents: material doficina i despeses de correus, entre altres. En cap cas sinclouran compres de material inventariable.
Despeses de desplaçament imprescindibles per al desenvolupament de les activitats objecte del programa i dutes a terme per voluntaris. Seran tingudes en compte les despeses de transport amb metro, autobús, trens de rodalia o les realitzades amb vehicle propi i, en este cas, el quilometratge es pagarà de conformitat amb el que preveu el Decret 24/1994, d11 de febrer, del Consell, sobre indemnització per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, sempre que discórreguen dins de làmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
Despeses de manteniment de la seu de lassociació: lloguer, llum, aigua, assessoria, gestoria, telèfon, neteja, entre altres.
Despeses del personal administratiu involucrat en el desenvolupament dels programes, sempre que la seua activitat sexercisca en les dependències de lentitat.
2. No es consideraran objecte de subvenció les despeses següents:
a) En el cas de les activitats dutes a terme per associacions sense ànim de lucre de pacients o dels seus familiars:
Despeses de material inventariable, com ara mobiliari, ordinadors, televisors, entre altres.
Despeses derivats de lorganització, execució i desenvolupament de jornades, assistència a jornades, congressos, convivències, campaments, assessoria o gestoria, així com qualsevol altra que no estiga prevista en lapartat 1.a desta base.
b) En el cas de les activitats dutes a terme per entitats de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen millorar la qualitat de vida dels pacients ingressats, les despeses següents:
Despeses de material inventariable, com ara mobiliari, ordinadors, televisors, entre altres.
Despeses derivades de lorganització, execució i desenvolupament de jornades, assistència a jornades, congressos, convivències, campaments, així com qualsevol altra que no estiga prevista en lapartat 1.b desta base.
3. En els casos en què el beneficiari de la subvenció subcontracte amb tercers lexecució total o parcial de lactivitat que constituïx lobjecte de la subvenció, no podrà excedir el 50 per cent de limport de lactivitat subvencionada. Es considerarà que el beneficiari de la subvenció subcontracta quan concerta amb tercers lexecució total o parcial de lactivitat que constituïx lobjecte de la subvenció. Queda fora deixe concepte la contractació daquelles despeses en què haja dincórrer el beneficiari per a la realització per si mateix de lactivitat subvencionada, de conformitat amb el que establix larticle 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i larticle 68 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual saprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
4. Es considerarà despesa realitzada la que ha sigut pagada efectivament, amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de la documentació justificativa, determinat en la corresponent convocatòria.
5. En cap cas la contractació del personal per part de les entitats sense ànim de lucre subvencionades segons el que disposa esta orde suposarà relació jurídica amb la Generalitat.
6. Amb caràcter general, no es tindran en compte com a justificants de despeses les possibles retribucions dels membres de les juntes directives de les entitats beneficiàries de subvencions, les indemnitzacions per assistència dietes o viàtics ni les despeses professionals, quan lactivitat siga duta a terme per un membre de la junta directiva.
7. En tot cas, les despeses sajustaran al que disposa larticle 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Base cinquena. Quantia de les ajudes
La quantia de les ajudes, en règim de concurrència competitiva, es determinarà seguint els criteris de valoració establits en la base huitena de les bases reguladores desta orde.
Base sisena. Sol·licituds i documentació
1. La sol·licitud de subvenció sha de dirigir a la direcció general amb competència en matèria datenció al pacient, i shaurà dajustar al model normalitzat que elabore la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, la qual també està disponible en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (http://www.san.gva.es) i en la guia PROP de la Generalitat (www.prop.gva.es).
2. La sol·licitud anirà acompanyada de la documentació que sassenyala, acreditativa dels requisits establits en la base primera deste annex:
a) Certificat acreditatiu de lacord adoptat per lòrgan competent on sautoritze la sol·licitud dajuda i saprove el programa i el pressupost presentat.
b) Memòria del programa dactivitats objecte de subvenció, que haurà de preveure almenys els apartats següents: títol, objectius, activitats per a desenvolupar, terminis dexecució, necessitats professionals i forma davaluació prevista, així com la llista de lequip professional intervinent.
c) Pressupost desglossat, per partides, de les despeses previstes per a lexercici sol·licitat per al programa objecte de subvenció, així com el pressupost dels possibles recursos de què disposa per al seu finançament. No es tindran en compte els pressupostos no relacionats amb el programa per al qual se sol·licita lajuda.
d) Memòria del programa de lexercici anterior (si no consta ja en poder de la direcció general amb competències en matèria datenció al pacient).
e) Pressupost de lany anterior.
f) Fitxa descriptiva, segons el model normalitzat que elabore la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.
g) Certificat expedit per lentitat bancària on efectuar, si és el cas, els pagaments de la subvenció concedida, en el qual sespecifique el codi IBAN i el titular del compte, així com una comunicació fefaent del CIF del peticionari. En cas de no haver obtingut subvenció amb anterioritat o haver sigut modificada, el compte haurà de presentar fitxa de manteniment de tercers.
h) Còpia autentificada o fotocòpia compulsada dels estatuts, en els quals hauran de constar, explícitament, làmbit de lassociació, la inexistència dànim de lucre i lobjectiu de desenvolupar programes dajuda mútua i/o autoajuda dirigits a malalts crònics, de voluntariat sanitari o activitats de millora de la qualitat dels pacients, si no consten en poder de la direcció general amb competències en matèria datenció al pacient o han patit modificació.
i) Còpia autentificada o fotocòpia compulsada de la seua inscripció en el registre dassociacions, si no consta en poder de la direcció general amb competències en matèria datenció al pacient o ha patit modificació.
j) Certificat, expedit per la persona que ocupe la presidència i la secretaria, del fet que lassociació no està integrada en la federació específica de la patologia de lassociació i, si ho està, del fet que la federació mencionada no ha rebut ajuda econòmica per programa dajuda mútua i autoajuda.
k) Certificat, expedit per la persona que ocupe la presidència i la secretaria de la federació, que assenyale les associacions que integren la federació i que, per tant, no poden sol·licitar ajuda econòmica.
l) Certificat destar declarada dutilitat pública o sol·licitud, que haurà de ser anterior a la data de publicació de la convocatòria.
m) Autobaremació.
3. Els beneficiaris de les subvencions, quan presenten la sol·licitud de subvenció, han de dautoritzar la direcció general amb competències en matèria datenció al pacient perquè esta obtinga directament lacreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial Decret 887/2006, de 26 de juliol, pel qual saprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Si el sol·licitant denega este consentiment, la documentació acreditativa destar al corrent destes obligacions haurà de ser aportada, dacord amb el que preveu la normativa corresponent.
En el cas que lentitat tinga alguna exempció tributària sha dacreditar la concessió efectiva de lesmentada exempció.
Base setena. Ordenació i instrucció del procediment
1. Lòrgan encarregat de lordenació i instrucció del procediment serà la direcció general amb competències en matèria datenció al pacient, que, dofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució.
2. Es constituirà una comissió de valoració per a lexamen i valoració de les sol·licituds presentades. Esta comissió, com a òrgan col·legiat, sajustarà en el funcionament al règim establit per a estos en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
3. La comissió de valoració estarà composta per cinc funcionaris de la direcció general amb competències en matèria datenció al pacient, designats pel titular desta, o persones en qui delegue, entre els quals es triarà un president i un secretari.
4. Una vegada rebudes les sol·licituds, la comissió de valoració les estudiarà i també la documentació que hagen dadjuntar, i es publicarà en el tauler danuncis de la seu central de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (carrer de Misser Mascó, 31, València) i en la pàgina web de la Conselleria (http://www.san.gva.es) la llista provisional de sol·licituds admeses i excloses amb indicació de les causes de lexclusió. Quan la sol·licitud no posseïsca els requisits indicats en larticle 70 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, o no sadjunte la documentació que dacord amb esta orde resulte exigible, linteressat disposarà dun termini de 10 dies a partir de lendemà de la publicació per a esmenar la falta o adjuntar els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desistix de la seua petició, amb resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes que preveu larticle 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
5. La resolució definitiva dadmesos i exclosos es publicarà, així mateix, en el tauler danuncis de la seu central de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (carrer de Misser Mascó, 31, València) i en el portal web de la Conselleria (http://www.san.gva.es).
Base huitena. Valoració i proposta de resolució
1. La comissió de valoració, atenent els criteris que sassenyalen i dacord amb la disponibilitat pressupostària, valorarà els programes presentats.
2. Quan el programa es referisca a activitats dutes a terme per associacions sense ànim de lucre de pacients o dels seus familiars, els criteris objecte de valoració seran els següents:
1. La qualitat del programa (objectius, metodologia i incidència en la millora de la qualitat dels pacients crònics) avaluada en funció de la justificació de la necessitat deste, els objectius i ladequació de les activitats a la consecució dels objectius, fins a un 20 per cent de la puntuació total.
2. La declaració dutilitat pública es valorarà fins a un 10 per cent de la puntuació total. La presentació de la sol·licitud dutilitat pública es valorarà amb 0 punts.
3. La cobertura poblacional del programa presentat per lentitat sol·licitant, fins a un 25 per cent de la puntuació total. Es valorarà amb 0 punts la falta despecificació i es puntuarà de la manera següent segons el nombre de beneficiaris de les activitats del programa objecte de subvenció:
De 0 a 50: 1 punt.
De 51 a 100: 2 punts.
De 101 a 150: 5 punts.
De 151 a 200: 10 punts.
De 201 a 250: 15 punts.
De 251 a 300: 20 punts.
Més de 300: 25 punts.
Federacions: 25 punts.
4. La cobertura territorial del programa presentat, fins a un 15 per cent de la puntuació total. Es valorarà amb 0 punts la falta despecificació. Els criteris establits seran els següents segons la cobertura siga referida als àmbits:
Municipal: a raó d1 punt per municipi o districte municipal, fins a un màxim de 4 punts.
Provincial: per cada província 5 punts.
Comunitat Valenciana: 15 punts.
5. El currículum dels professionals que realitzaran lactivitat sanitària, fins a un 5 per cent de la puntuació total, i sestablixen els criteris següents:
Formació acadèmica: 1 punt.
Estudis universitaris: 1 punt.
Formació professional: 1 punt.
Experiència professional: 2 punts.
De cinc a deu anys dexperiència en lexercici de la professió: 1 punt.
Més de deu anys dexperiència: 2 punts.
Formació complementària: es valoraran els cursos de formació relacionats amb la titulació acadèmica dels professionals que vagen a realitzar lactivitat objecte de subvenció fins a un màxim de 1 punt:
De 15 hores o més: 0,20.
De 25 hores o més: 0,30.
De 50 hores o més: 0,50.
6. El grau de finançament privat, fins a un 10 per cent de la puntuació total. Es valoraran fins a un màxim de 10 punts els ingressos obtinguts a través dels mitjans següents:
Institucions privades: 2 punts.
Herències, llegats i donacions: 2 punts.
Mitjans propis: 2 punts per cada un dels subapartats següents:
Venda de productes
Prestació de serveis
Quotes de socis
Activitats de recaptació
7. Concordança entre lactivitat proposada i el pressupost, fins a un 15 per cent de la puntuació total.
3. En el cas que lactivitat objecte de subvenció siga realitzada per entitats de voluntariat sanitari o aquelles els fins de les quals siguen millorar la qualitat de vida dels pacients, els criteris de valoració seran els següents:
1. La qualitat del programa, avaluada en funció de la justificació de la necessitat deste, els objectius i ladequació de les activitats a la consecució dels objectius, fins a un 40 per cent de la puntuació total.
2. La presentació del certificat dutilitat pública es valorarà un 10 per cent de la puntuació. La presentació de la sol·licitud dutilitat pública es valora amb 0 punts.
3. La cobertura territorial del programa presentat per lentitat sol·licitant, fins a un 25 per cent de la puntuació total. Es valorarà amb 0 punts la falta despecificació i es puntuarà segons exercisca la seua activitat de voluntariat, com a continuació es detalla:
Per cada centre hospitalari sobre el qual exercisca la cobertura 3 punts, fins a un màxim de 25 punts.
4. El grau de finançament privat, fins a un 10 per cent de la puntuació total. Es valoraran fins a un màxim de 10 punts els ingressos per:
Institucions privades: 2 punts.
Herències, llegats i donacions: 2 punts.
Mitjans propis: 2 punts per cada subapartat:
Venda de productes
Prestació de serveis
Quotes de socis
Activitats de recaptació
5. Concordança entre lactivitat proposada i el pressupost fins a un 15 per cent de la puntuació total.
4. Estes ajudes públiques es distribuiran de forma proporcional entre les entitats sense ànim de lucre, formades per les associacions de pacients o dels seus familiars, i les procedents del voluntariat, tenint en compte el nombre dentitats sol·licitants de cada grup.
5. La comissió de valoració estendrà una acta i formularà un informe que remetrà a lòrgan instructor, el qual formularà la proposta de resolució provisional. Esta proposta es notificarà als interessats i sels donarà un tràmit daudiència per un termini de 10 dies per a presentar les al·legacions que consideren pertinents. Una vegada examinades les al·legacions, es formularà la proposta de resolució definitiva.
Base novena. Resolució
1. Correspon al titular de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública dictar la resolució de concessió de les ajudes. El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar els expedients serà de dos mesos comptador des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La resolució tindrà els efectes i el contingut previstos en larticle 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
2. Transcorregut el termini sense resolució, es considerarà desestimada la sol·licitud de concessió de lajuda, en els termes que preveu larticle 44 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Comú.
3. En els casos en què shaja de requerir a linteressat lesmena de deficiències i/o aportació de documents, el termini determinat en lapartat anterior sentendrà suspés durant el transcurs del temps que transcórrega entre la notificació del requeriment i el compliment efectiu pel beneficiari o, a falta daixò, pel transcurs del termini concedit.
Excepcionalment, podrà acordar-se lampliació destos terminis en el cas previst en larticle 42.6 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
4. Contra les resolucions dictades en el procediment de concessió de subvenció, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptador des de lendemà de la publicació davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que preveuen els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Tot això, sense perjuí dinterposar un recurs potestatiu de reposició en el termini dun mes comptador des de lendemà de la publicació, dacord amb el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Base deu. Ordenació del pagament i justificació de les ajudes concedides
1. Amb caràcter general, el pagament de la subvenció es realitzarà amb la justificació prèvia de les ajudes concedides per part de lentitat beneficiària, de conformitat amb el que establix larticle 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.
2. Es podran realitzar pagaments anticipats fins a un 30 per cent de limport total de la subvenció concedida. Si bé, el Consell, mitjançant un acord, podrà modificar este percentatge, a lalça, fins a un 50 per cent, de conformitat amb el que assenyalen els apartat 2 i 3 de larticle 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.
3. En el cas que sefectuen pagaments anticipats, les entitats beneficiàries quedaran exonerades de la constitució de garanties, de conformitat amb la previsió continguda en la lletra f de lapartat 5 de larticle 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.
4. La justificació de la subvenció sefectuarà en el termini que determine la convocatòria a través dun compte justificatiu, dacord amb el model normalitzat que elabore la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, juntament amb una relació numerada de les despeses justificades, de conformitat amb el que disposa larticle 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en els termes següents:
a) Les factures o justificants hauran de ser originals o fotocòpies degudament compulsades, i en tots estos haurà de figurar el vistiplau del president de lassociació.
b) Per als justificants del personal contractat es presentaran necessàriament les nòmines ajustades al model oficial, acompanyades dels justificants de cotització a la Seguretat Social, així com còpia dels contractes, i haurà dhaver-hi concordança entre el contracte i la nòmina presentada respecte a la qualificació exercida.
c) Les justificacions corresponents a col·laboracions puntuals i/o prestacions de serveis figuraran en rebuts i/o factures on consten les dades del preceptor, el seu número didentificació fiscal, el concepte pel qual se li retribuïx i la retenció corresponent a lImpost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com les dades fiscals de lassociació.
En tot cas, les factures hauran de disposar de totes les dades formals que exigeix per a la seua expedició larticle 6 del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE 289, d1 de desembre).
5. La persona que tinga la representació legal de lentitat beneficiària presentarà un certificat en què es faça constar que les factures justificatives corresponen efectivament a pagaments realitzats i derivats de la finalitat per a la qual va ser concedida la subvenció i que estes no han sigut presentades davant daltres entitats com a justificatives dajudes concedides per aquelles.
6. Els beneficiaris hauran de presentar abans del 31 de gener de lany següent a la concessió de la subvenció la memòria detallada de les activitats realitzades dacord amb el programa presentat en el seu moment objecte de subvenció, firmada i segellada pel representant legal de lassociació.
Base onze. Comprovació de la subvenció
1. De conformitat amb el que establix larticle 169 de la de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, la direcció general amb competències en matèria datenció al pacient efectuarà la comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció concedida per mitjà de la revisió de la documentació establida en la base sisena. La comprovació material de la realització de les activitats es durà a terme dacord amb el pla de control que elabore la direcció general amb competències en matèria datenció al pacient.
Base dotze. Pèrdua o minoració de lajuda
1. Tota alteració de les condicions i els requisits tinguts en compte per a la concessió de lajuda i, en tot cas, lobtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions públiques o ens públics o privats, quan lobjecte de les convocatòries siga coincident, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, si és el cas, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.
2. La falta de justificació o la justificació insuficient de lajuda concedida dins del termini establit a este efecte, així com la concurrència daltres causes arreplegades en larticle 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en els articles 33 i 34 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual saprova el Reglament de la Llei General de Subvencions, donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció, sense perjuí de la realització del tràmit daudiència legalment establit.
3. Quan la subvenció siga destinada a la realització duna activitat o al compliment duna finalitat que manifestament supose un greuge o menyspreu cap a les senyes didentitat del poble valencià, segons larticle 22.2 de la Llei 6/2015, de 2 dabril, de la Generalitat, de Reconeixement, Protecció i Promoció de les Senyes dIdentitat del Poble Valencià.
Base tretze. Reintegrament de la subvenció
1. Serà procedent el reintegrament de la subvenció si concorre alguna de les causes previstes en larticle 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
2. El procediment de reintegrament sajustarà a les previsions contingudes en larticle 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.
3. En les quantitats per a reintegrar sactuarà segons el que preveu larticle 172 i concordants de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions
4. Linterés de demora resultarà de laplicació de larticle 16 i concordants de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.
Base catorze. Règim sancionador
El règim sancionador serà el previst en els articles 173 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.