Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 17 d'agost de 2017, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen per a l'exercici 2017 les ajudes per a la realització d'estades vacacionals per a persones amb diversitat funcional.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8114 de 28.08.2017
Número identificador:  2017/7581
Referència Base de Dades:  007625/2017
 



RESOLUCIÓ de 17 d'agost de 2017, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen per a l'exercici 2017 les ajudes per a la realització d'estades vacacionals per a persones amb diversitat funcional. [2017/7581]

Mitjançant l'Ordre 4/2017, de 6 de juliol, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa d'ajudes per a la realització d'estades vacacionals per a persones amb diversitat funcional (DOGV 8083, 13.07.2017), s'estableixen les bases per a la concessió d'ajudes per a la realització d'estades vacacionals per a persones amb diversitat funcional.

En virtut del que exposa i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015 de, 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

1. Convocar per a l'exercici 2017 les ajudes destinades a entitats sense ànim lucratiu per a la realització, promoció i desenvolupament d'estades vacacionals per a persones amb diversitat funcional, regulades en l'Ordre 4/2017, de 13 de juliol (DOGV 8083, 13.07.2017), de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a la realització d'estades vacacionals per a persones amb diversitat funcional.

2. És objecte de subvenció la realització d'estades vacacionals que estiguen dirigides a persones amb diversitat funcional durant el present any 2017.

3. La durada de l'activitat objecte de subvenció serà d'un màxim de 10 dies (nou nits).



Segon. Beneficiaris

1. Podran sol·licitar les subvencions les organitzacions o entitats privades sense ànim lucratiu, que desenvolupen estades vacacionals per a persones amb diversitat funcional.

2. Els beneficiaris hauran de complir els requisits que estableix l'article 5 de l'Ordre 4/2017, de 13 de juliol, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusiva, i les organitzacions o entitats sense ànim lucratiu sol·licitants hauran d'estar inscrites en el Registre d'entitats titulars d'activitats d'acció social, en el sector corresponent a persones amb discapacitat o diversitat funcional, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.



Tercer. Finançament

Les subvencions contingudes en la present convocatòria es concediran amb càrrec als pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2017, secció 16, servei 03, programa pressupostari 313.40, Diversitat funcional, capítol IV, en la línia pressupostària i per l'import que es detalla tot seguit:

Denominació: Estades vacacionals.

Línia de subvenció: S5161.

Consignació pressupostària: 611.700,00 €.

Procedència i quantia dels fons:

Propis no condicionats: 611.700,00 €.

En la present convocatòria es fixa la quantia total màxima destinada a les subvencions convocades que podrà ser objecte d'ampliació en cas de produir-se un increment dels crèdits pressupostaris com a conseqüència d'una generació, ampliació o modificació pressupostària. L'ampliació de crèdits esmentada podrà arribar, com a màxim, al 30 % dels crèdits inicials.

En el supòsit esmentats, l'assignació dels crèdits objecte d'ampliació no requerirà d'una nova convocatòria i es realitzarà d'acord amb els mateixos criteris de valoració i procediment d'assignació arreplegats en la present convocatòria.



Quart. Termini i lloc en què han de presentar-se les sol·licituds

1. El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La sol·licitud de subvenció podrà ser formalitzada per mitjà de la presentació i ompliment de l'imprès de sol·licitud, d'acord amb el model de l'annex I d'aquesta resolució.

Es presentarà una única sol·licitud per a totes les actuacions d'estades vacacionals a desenvolupar durant tot l'any. La sol·licitud anirà acompanyada d'una memòria de cada una de les activitats esmentades.

Aquest model de sol·licitud està a disposició dels interessats en el portal de la Generalitat, www.gva.es, accedint als apartats «Guia Prop», «Tràmits i serveis».

3. Les sol·licituds, junt amb la documentació requerida, que s'assenyala en l'article següent, es presentaran en el registre d'entrada de les direccions territorials d'Igualtat i Polítiques Inclusives corresponent al municipi en què resideix el sol·licitant, sense perjuí de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la documentació a l'oficina de correus corresponent ha de fer-se en sobre obert, a fi que en la capçalera del primer full de la documentació presentada es facen constar clarament el nom de l'oficina, data i lloc de l'admissió.



4. Així mateix, aquest procediment estarà publicat en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, i podrà realitzar-se la presentació telemàtica de les sol·licituds; per a això, s'accedirà al catàleg de procediments administratius de la Generalitat. Per a poder accedir a aquest sistema telemàtic, la persona que ho sol·licite haurà de disposar d'algun dels sistemes de firma electrònica admesos en la seu de la Generalitat. En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Si alguns dels documents a aportar junt amb la sol·licitud no poden ser presentats de forma telemàtica, se'n farà l'entrega per registre d'entrada, en el termini més breu possible dins de l'establit en l'apartat primer.





Cinqué. Documents i informació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

A la sol·licitud (annex I), degudament omplida i subscrita pel representant de l'entitat, s'acompanyarà:

a) Memòria de l'activitat,

Aquesta memòria vindrà resumida en els apartats esmentats, dins de la sol·licitud oficial (annex I), sense perjuí que haja d'acompanyar-se d'una memòria més extensa i detallada en suport paper o en suport informàtic (CD o USB).

b) Sol·licitud d'alta de domiciliació bancària omplida, segons model oficial aprovat per Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia Hisenda i Ocupació (DOGV 6548, 21.06.2011), que consta com a annex II, en cas de nou perceptor o canvi de compte bancari.



c) En el cas d'entitats que utilitzen personal voluntari per a les seues activitats i que adopten la forma jurídica d'associació o fundació, hauran d'aportar el certificat d'inscripció en el Registre d'entitats de voluntariat de la Generalitat Valenciana, segons Llei 4/2001, de 19 de juny, del voluntariat.



Sisé. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Transcorregut el termini adés mencionat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

3. Correspon, en tot cas, a la persona titular de la Direcció General de Diversitat Funcional la resolució de les sol·licituds amb un informe previ i proposta de la comissió d'avaluació.

La comissió esmentada elaborarà, seguint l'ordre de puntuació, una llista única prioritzada d'expedients complets, i elevarà a l'òrgan competent per a la concessió de subvencions, les propostes de concessió a favor del nombre de beneficiaris que permeten les disponibilitats de crèdit.



Seté. Mitjans de notificació

La resolució del procediment es notificarà als interessats ajustant-se al que disposen els articles 40 i 41 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La pràctica de la notificació esmentada s'ajustarà les disposicions contingudes en els articles 42 i següents de l'esmentada llei.



Huité. Recursos

Les resolucions que es dicten d'acord amb el que disposa l'article anterior posaran fi a la via administrativa i, en contra, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació, o bé directament recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb allò que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.





Nové. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. La valoració de les sol·licituds de subvenció s'efectuarà atesos els criteris següents, que hauran de vindre reflectits en la memòria de l'activitat:

a) Criteris objectius de valoració de les entitats sol·licitants. Es valorarà fins a un màxim de 40 punts de la manera següent:

a.1) Implantació. Es valorarà la implantació de cada entitat, amb un màxim de 15 punts, distribuint-se de la manera següent:

– Confederació, Federació o Agrupació d'Associacions d'àmbit autonòmic o provincial: 15 punts.

– Associació d'àmbit autonòmic o provincial: 12 punts.

– Associació d'àmbit comarcal o local: 10 punts.

a.2) Especialització. Es valorarà l'especialització de l'entitat tant en l'atenció al col·lectiu a què es dirigeixen les actuacions, com en el desenvolupament de programes de respir familiar o estades vacacionals a aquest col·lectiu finançats per la Generalitat (màxim 10 punts), distribuint-se de la manera següent:

– Entitat que ha desenvolupat programes d'estades vacacionals en els últims cinc anys: 2 punts per programa/ any.

– Entitat que ha desenvolupat programes o serveis de respir familiar en els últims cinc anys: 1,5 punts per programa/ any.

– Entitat que ha desenvolupat programes de convivència, oci o temps lliure en els últims cinc anys: 1 punts per programa/ any.

a.3) Participació social i voluntariat. Es valorarà que l'entitat dispose de personal especialitzat per a atendre persones amb diversitat funcional, prioritzant-se igualment aquelles que incorporen personal voluntari sempre que s'acredite que disposen d'un sistema de formació del personal voluntari, sense perjuí de les activitats que corresponen als professionals (màxim 10 punts), d'acord amb el criteri següent: un punt per voluntari/ària, que s'incorpore al programa i haja sigut format (curs mínim de 20 hores) en els dos últims anys, fins a un màxim de deu persones.

a.4) Experiència general de l'entitat. Es valorarà l'antiguitat de les entitats que acrediten estar constituïdes i inscrites en el Registre d'Entitats Titulars d'Activitats d'Acció Social, a raó d'un punt per any (màxim 5 punts).

b) Criteris objectius de valoració de les actuacions. Es valorarà fins a un màxim de 60 punts de la manera següent:

b.1) Avaluació de la necessitat social. Es tindrà en compte l'anàlisi o estudi de la necessitat social en relació amb les característiques dels participants, prioritzant les actuacions dirigides o en les quals existisca un nombre més gran de persones amb diversitat funcional amb major grau de necessitat d'atenció social, amb una valoració màxima de 25 punts, d'acord amb els criteris següents:

– Programes amb criteris de selecció perquè participen majoritàriament persones amb grau de discapacitat igual o superior al 75 %: 20 punts.

– Programes amb criteris de selecció perquè participen majoritàriament persones amb grau de discapacitat igual o superior al 65 %: 15 punts.

– Programes amb criteris de selecció perquè participen majoritàriament persones amb grau de discapacitat igual o superior al 33 %: 10 punts.

– Programes amb mesures específiques per a incorporar persones amb diversitat funcional tutelades per la Generalitat, per altres persones o entitats: 5 punts.

b.2) Avaluació del contingut, objectius i àmbit de les actuacions: es tindrà en compte la qualitat del projecte i el seu impacte en l'accés de les persones amb diversitat funcional a serveis d'oci, recreatius, culturals o de contacte amb la naturalesa, valorant-se amb un màxim de 15 punts, d'acord amb els criteris següents:

– Coherència d'objectius, mitjans i fins del programa: fins a 5 punts.



– Actuacions: activitats culturals, esportives, d'oci i temps lliure a desenvolupar: fins a 10 punts.

b.3) Pressupost i adequació de recursos materials i humans: es valorarà l'adequació del pressupost presentat per l'entitat en relació amb les activitats, recursos humans i materials (instal·lacions, viatges, etc.). La puntuació màxima per a aquest apartat serà de 10 punts, d'acord amb els criteris següents:

– Nivell de qualitat de la infraestructura: d'1 a 5 punts.

– Nivell de formació de coordinador i monitors d'oci per a l'estada: d'1 a 5 punts.

b.4) Cofinançament: es tindrà en compte que les actuacions hagen obtingut o prevegen la possibilitat d'obtindre, tant un possible cofinançament públic, com privat, valorant especialment les actuacions que es presenten cofinançades per la pròpia entitat (amb fons propis o aportacions d'usuaris). Es puntuarà tot això amb un màxim de 10 punts, d'acord amb els criteris següents:

– Si els ingressos previstos per part de l'entitat, els usuaris i altres entitats són superiors al 50 % del cost de l'actuació: 10 punts.

– Si són superiors al 40 %: 8 punts.

– Si són superiors al 30 %: 6 punts.

– Si són superiors al 20 %: 4 punts.

– Si són superiors al 10 %: 2 punts.

2. Les sol·licituds hauran d'obtindre una puntuació mínima de 60 punts, sobre la puntuació global de 100 punts, per a la concessió de la subvenció.

3. La comissió d'avaluació, tenint en consideració el nombre de sol·licituds presentades i la puntuació obtinguda d'acord amb els criteris i barems establits en l'apartat 1, establirà la relació ordenada de sol·licituds en funció de la puntuació obtinguda.

4. En cas d'empat en la puntuació, per a l'establiment de la preferència per a l'atorgament i orde de prioritat caldrà ajustar-se en primer lloc les actuacions que més puntuació hagen obtingut en l'apartat b.1 (avaluació de la necessitat social) i si persistira l'empat, es dirimirà per la major puntuació obtinguda en l'apartat a.2 (especialització). En cas de persistir l'empat, caldrà ajustar-se a la data d'entrada de la sol·licitud, tenint prioritat la que tinga data anterior.



Deu. Criteris per a determinar l'import de la subvenció

1. Per a determinar l'import de les subvencions s'utilitzarà el criteri de valoració del cost plaça/dia, d'acord amb els mòduls que es fixen a continuació:



Estades vacacionals destinades a persones el grau de discapacitat del qual siga: Mòdul (import

dia/persona)

Igual o superior al 33 % 31 €

Igual o superior al 65 % 38 €

Igual o superior al 75 % 46 €





2. L'import de la subvenció es determinarà en funció del nombre d'usuaris de l'activitat, els mòduls econòmics assenyalats en aquest apartat, amb el límit màxim dels crèdits disponibles i la consignació pressupostària establida per a aquesta convocatòria.

3. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos de l'entitat, per a la mateixa finalitat, supere el cost de l'activitat subvencionada.



Onze. Condicions de la concessió de subvenció

1. Els beneficiaris de la subvenció tenen l'obligació general de realitzar l'activitat que fonamente la concessió de la subvenció en la forma i condicions establides en la resolució.

2. A més de les obligacions que, amb caràcter general, s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 23 de novembre, general de subvencions, i en l'article 7 de l'Ordre 4/2017, de 6 de juliol, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusiva, s'estableixen les següents obligacions específiques dels beneficiaris:

a) Comunicar a la Direcció General i a la direcció territorial corresponent, la sol·licitud i la concessió de tota ajuda per part d'altres organismes públics o privats. Podrà ser causa de minoració i reintegrament de les quantitats indegudament percebudes, l'incompliment d'aquesta obligació.

b) Formalitzar els documents de seguiment tècnic elaborat per la direcció general competent en matèria de persones amb diversitat funcional, i assumir les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat en relació amb la subvenció.



c) No alterar la finalitat de les subvencions i complir amb les obligacions que estableix la legislació vigent per als perceptors de fons públics.

d) Facilitar la inspecció i el control de la conselleria competent en matèria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

e) De conformitat amb el que preveu l'article 3.2 Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, si el beneficiari rebera una ajuda per import superior a 10.000 euros, haurà de donar-ne l'adequada publicitat, indicant com a entitat concedent la Generalitat, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada.





Dotze. Règim de lliurament de pagaments

1. El pagament de la subvenció per a la realització d'estades vacacionals per a persones amb diversitat funcional es realitzarà d'acord amb el règim previst en l'article 44, apartat 1.d.2n de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2017, per al pagament del finançament de programes d'actuació i activitats de serveis socials especialitzats, de manera que s'alliberarà immediatament una vegada concedit el 65 % del seu import, i el 35 % restant s'alliberarà després de l'aportació i comprovació de la documentació justificativa de l'efectiva i correcta aplicació de l'import inicialment anticipat.



2. Els percentatges podran ser fraccionats, en cas de ser necessari, en un nombre més gran de pagaments anticipats, fins a completar el percentatge assenyalat, mantenint la resta de condicions per al seguiment i control dels objectius de la subvenció.

3. En tot cas, les persones que resulten beneficiàries de les transferències corrents arreplegues en els apartats anteriors, durant el mes de gener de l'exercici següent, hauran de justificar la totalitat de la despesa anual objecte de la subvenció, moment a partir del qual se'n farà la liquidació, de la qual podrà derivar-se una regularització, que implicarà l'exigència del reintegrament dels imports indegudament percebuts, cas que la justificació fóra insuficient.





Tretze. Forma i termini de justificació de les subvencions

1. El termini màxim de justificació de despeses de les estades vacacionals serà de tres mesos des de la data de la seua finalització, i, en el cas de les estades vacacionals desenvolupades durant l'últim trimestre de l'exercici 2017, abans del dia 31 de gener de 2018.

En el cas de les estades vacacionals realitzades durant l'exercici 2017 i finalitzades abans de la publicació de la present convocatòria, el termini de justificació serà de tres mesos des de la notificació de la concessió d'ajuda i, en tot cas, l'1 de desembre de 2017.

2. La justificació de la subvenció es realitzarà per mitjà de la presentació davant la Direcció Territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives de la documentació necessària per a acreditar la despesa realitzada, havent d'incloure's la següent:

a) Documents acreditatius de la despesa corresponent a les despeses del personal que participa en la realització de l'activitat i els documents acreditatius del pagament a la Seguretat Social de les quotes relatives a les cotitzacions socials dels treballadors.

b) Quan existisquen persones voluntàries que col·laboren en els programes, i aquestes hagueren ocasionat despeses de difícil justificació en l'exercici de l'activitat voluntària, haurà de presentar-se documents justificatius del reemborsament econòmic per les despeses esmentades. El reemborsament econòmic esmentat haurà de realitzar-se a través de compte bancari, independentment de quin en siga l'import. El reemborsament econòmic al voluntari per les despeses esmentades no podrà superar els 20 €/dia.

Així mateix, si hi haguera professionals col·laborant en els programes en virtut de contractes de prestació de serveis, hauran d'aportar-se les corresponents factures originals emeses pels esmentats professionals, així com la documentació acreditativa que aquests compleixen els requisits exigits per la legislació tributària vigent.

c) Rebut del pagament de l'assegurança de responsabilitat civil i d'accidents que cobrisca el personal que hi intervé, inclòs, si és el cas, el personal voluntari i la totalitat dels usuaris del programa o servei.

d) Declaració responsable de la persona titular o responsable de l'entitat de les despeses de l'estada vacacional desglossades per conceptes (allotjament, transport, personal, etc.). D'acord amb el que disposa l'article 84 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en aquest supòsit, la revisió de les factures o documents de valor probatori anàleg que, si és el cas, formen part del compte justificatiu, hauran de ser objecte de comprovació en els quatre anys següents sobre la base d'una mostra representativa, sense perjuí de les especialitats previstes en l'apartat 3 de l'article 75 del Reglament esmentat.



La direcció territorial competent podrà, en qualsevol moment, sol·licitar la presentació de les factures acreditatives de les despeses efectuades, sense perjuí del que disposa el paràgraf anterior.

3. Les factures acreditatives de les despeses realitzades hauran de reunir els requisits arreplegats en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, havent de presentar-se originals o còpies compulsades.

Prèviament al seu fotocopiat, els originals hauran de marcar-se amb un segell o diligència pel servei corresponent, indicant-hi el número d'expedient per a la justificació del qual han sigut presentades



4. Per a la justificació de despeses, s'haurà de presentar, al final de l'exercici, una memòria que arreplegue totes les despeses i les activitats realitzades. El contingut mínim de la memòria serà el següent:

–Breu contingut d'actuacions realitzades.

–Relació de persones usuàries de l'activitat, amb indicació del seu DNI i grau de discapacitat, subscrita per la persona titular o responsable de l'entitat, d'acord amb annex III.

–Resum econòmic: estat de liquidació d'ingressos i despeses de l'activitat, desglossat per origen de finançament i per conceptes de despesa.

–Objectius aconseguits, quantificats i valorats.

La memòria es presentarà en suport paper o en suport informàtic (CD o USB).

5. L'incompliment del termini màxim de justificació de les subvencions podrà donar lloc al desistiment sense efectes de l'ajuda, amb exigència, si és el cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa; o, potestativament, recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjuí que els interessats puguen presentar qualsevol altre que hi estimen pertinent.





València, 17 d'agost de 2017.– La vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives: Mónica Oltra Jarque.

Mapa web