Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 31/2016, de 4 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions i assignacions econòmiques per a la realització de projectes d'investigació i innovació educativa en centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7823 de 07.07.2016
Número identificador:  2016/5226
Referència Base de Dades:  004972/2016
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 08.07.2016
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Legislació, Ajudes
    Matèries: Educació



ORDRE 31/2016, de 4 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions i assignacions econòmiques per a la realització de projectes d'investigació i innovació educativa en centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana. [2016/5226]

ÍNDEX



Ordene

Article únic. Objecte

Disposicions finals

Primera. Delegació

Segona. Clàusula de no despesa

Tercera. Entrada en vigor

Annex únic. Bases reguladores de les subvencions i assignacions econòmiques per a la realització de projectes d'investigació i innovació educativa en centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.

Primera. Objecte

Segona. Requisits per a obtindre la condició de beneficiari

Tercera. Forma d'acreditar els requisits per a obtindre la condició de beneficiari

Quarta. Òrgans competents per a la tramitació

Cinquena. Òrgan competent per a la resolució

Sisena. Procediment de concessió de les subvencions i assignacions econòmiques

Setena. Sol·licituds

Huitena. Esmena de sol·licituds

Novena. Ordenació i Instrucció

Desena. Resolució provisional i definitiva

Onzena. Termini de resolució del procediment

Dotzena. Característiques generals dels projectes d'investigació i innovació educativa

Tretzena. Contingut mínim dels projectes

Catorzena. Criteris de valoració dels projectes

Quinzena. Criteris per a determinar la quantia individual de la subvenció o assignació econòmica

Setzena. Termini i forma de justificació de la realització del projecte



Dessetena. Termini i forma de justificació de l'aplicació de la subvenció o assignació econòmica concedida

Dihuitena. Despeses subvencionables

Denovena. Percepció de les assignacions econòmiques i les subvencions

Vintena. Pla de control

Vint-i-unena. Compatibilitat amb altres subvencions

Vint-i-dosena. Subcontractació de les activitats subvencionades



Vint-i-tresena. Pèrdua o minoració de la subvenció

Vint-i-quatrena. Reintegrament de la subvenció

Vint-i-cinquena. Règim sancionador

Vint-i-sisena. Certificació

Vint-i-setena. Propietat intel·lectual





PREÀMBUL



En l'actualitat, la cooperació política dels països europeus en matèria d'educació i formació la determina el Marc estratègic per a la cooperació europea en l'àmbit de l'educació i la formació: Educació i Formació 2020 (ET 2020). Aquest marc estableix quatre objectius estratègics de la Unió Europea per a abordar els problemes dels sistemes d'educació i formació fins a 2020. El primer és fer que l'aprenentatge permanent i la mobilitat siguen una realitat. El segon, millorar la qualitat i l'eficàcia de l'educació i la formació. El tercer objectiu és promoure l'equitat, la cohesió social i la ciutadania activa. I finalment, el quart, incrementar la creativitat i la innovació, inclòs l'esperit empresarial, en tots els nivells de l'educació i la formació.



Tres són els principis fonamentals que presideixen la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació. El primer és proporcionar una educació de qualitat a tots els ciutadans d'ambdós sexes, en tots els nivells del sistema educatiu. El segon principi consisteix en la necessitat que tots els components de la comunitat educativa col·laboren per a aconseguir un objectiu tan ambiciós. I el tercer principi consisteix en un compromís decidit amb els objectius educatius plantejats per la Unió Europea per als pròxims anys.

En concret la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, en l'article 1.n reconeix com un dels principis inspiradors del sistema educatiu espanyol el foment i la promoció de la investigació, l'experimentació i la innovació educativa. L'article 2 estableix que els poders públics prestaran una atenció prioritària al conjunt de factors que afavoreixen la qualitat de l'ensenyament i, especialment, entre d'altres, el treball en equip del professorat, la investigació, l'experimentació i la renovació educativa.

En aquesta mateixa línia, l'article 91.1.l inclou, entre les funcions del professorat, la investigació, l'experimentació i la millora contínua dels processos d'ensenyament. L'article 91.2 disposa que el professorat durà a terme les seues funcions sota els principis de col·laboració i treball en equip. Per últim, l'article 102.3 indica que correspon a les administracions educatives fomentar programes d'investigació i innovació.



Per la seua banda, els diferents decrets que determinen els currículums per a l'Educació Infantil, l'Educació Primària, l'Educació Secundària Obligatòria i el Batxillerat, disposen, entre altres finalitats, que la concreció del currículum haurà de fonamentar la pràctica docent en la innovació educativa. De la mateixa manera, els reials decrets de currículum dels cicles formatius de Formació Professional plantegen la necessitat de fomentar aquelles actuacions que permeten avançar cap a un sistema integrat de formació professional capaç de mantindre's permanentment adaptat a les necessitats socials, econòmiques i professionals.

El sistema educatiu valencià ha de tindre presents aquests objectius i adequar les seues actuacions a aconseguir-los, per això la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, implicada en promoure la creativitat, la investigació educativa, la innovació en la pràctica docent, així com la innovació curricular, didàctica i d'organització als centres educatius, mitjançant la regulació d'aquestes bases té com a objectiu donar suport als equips docents en l'elaboració de projectes d'investigació i innovació, estimular l'elaboració de materials didàctics adequats a la realitat socioeducativa dels centres i incentivar el desenvolupament d'experiències educatives que, pel seu caràcter exemplar, puguen ser un suport per a altres centres i un estímul en la millora contínua de la pràctica educativa.

Les subvencions regulades en la present disposició no s'han de notificar a la Unió Europea al no reunir els requisits de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE), segons el que disposa el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, ja que no suposen cap avantatge econòmic, atés que les entitats a les quals van dirigides les subvencions no desenvolupen activitats econòmiques en què s'oferisquen al mercat béns o serveis, per la qual cosa no existeix possibilitat de falsejament de la competència.

Per tot això, vista la proposta del director general de Política Educativa i de conformitat amb la dita proposta, emés l'informe de l'Advocacia de la Generalitat i la Intervenció Delegada, i de conformitat amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, en virtut de les facultats que em confereixen l'article 160.2.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i el Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOCV 7620, 22.09.2015),



ORDENE



Article únic. Objecte

És objecte de la present ordre aprovar les bases reguladores de les subvencions i assignacions econòmiques destinades a l'execució de projectes d'investigació i innovació educativa, ja realitzats o per desenvolupar, en centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, que conté l'annex I d'aquesta ordre.







DISPOSICIONS FINALS



Primera. Delegació

Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria d'innovació educativa, la facultat de convocar les assignacions econòmiques i les subvencions previstes en aquestes bases, de resoldre la convocatòria i de concedir, denegar o reintegrar les assignacions econòmiques i subvencions als projectes seleccionats, i se l'autoritza a adoptar les mesures oportunes per al compliment i l'aplicació d'aquesta ordre, i també a resoldre i notificar totes les incidències que es plantegen en la interpretació i execució de la norma.



Segona. Clàusula de no despesa

L'aplicació i execució d'aquesta ordre, incloent-hi a l'efecte tots els actes jurídics que es pogueren dictar en desplegar-la o executar-la, no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de despesa assignats a la conselleria competent en matèria d'educació, i en tot cas, hauran de ser ateses amb els mitjans personals i materials de la dita conselleria.



Tercera. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 4 de juliol de 2016



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁNEZ







ANNEX ÚNIC

Bases reguladores de les subvencions i assignacions econòmiques per a la realització de projectes d'investigació i innovació educativa en centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana



Primera. Objecte

Aquestes bases tenen per objecte regular la concessió de subvencions i assignacions econòmiques, en règim de concurrència competitiva, per a l'execució de projectes d'investigació i innovació educativa, ja realitzats o per desenvolupar, en centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.

Els objectius específics als quals s'han d'adequar els projectes, així com el seu àmbit educatiu d'actuació, estaran delimitats en cadascuna de les convocatòries.



Segona. Requisits per a obtindre la condició de beneficiari

Podran sol·licitar les subvencions i assignacions econòmiques els centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana i també les agrupacions de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana, quan els centres complisquen tots els requisits següents:

a) Ser un centre educatiu, de titularitat pública o privada, sostingut amb fons públics.

b) Estar inscrit en el registre de centres educatius de la Comunitat Valenciana.

c) Ser un centre educatiu que impartisca ensenyaments no universitaris.

d) No trobar-se en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari que assenyala l'article 13, apartats 2 i 3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Quan la sol·licitud la presente una agrupació de centres caldrà que s'hi facen constar expressament els compromisos d'execució assumits per cada centre de l'agrupació, així com el percentatge de l'import de l'assignació econòmica o subvenció a aplicar per a cadascun.

Les dues propostes no són incompatibles i la convocatòria respectiva especificarà la modalitat de participació: individual, agrupada o ambdues modalitats.

La convocatòria podrà delimitar el nombre de projectes que cada centre podrà presentar.



Tercera. Forma d'acreditar els requisits per a obtindre la condició de beneficiari

Els requisits exigits en la base segona i que han de concórrer en el sol·licitant per a poder obtindre la condició de beneficiari, s'acreditaran de la manera següent:

a) Els exigits en la base segona lletra a, b i c els confirmaran la mateixa administració, mitjançant la comprovació de la inscripció del centre educatiu en el Registre de Centres Docents de la Comunitat Valenciana.

b) L'acreditació del que exigeix la base segona lletra d es farà de la manera següent:

1.b) Respecte del compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social, quan la quantia de la subvenció o assignació econòmica sol·licitada pel centre docent no supere l'import de 3.000 €, s'acreditarà mitjançant declaració responsable de l'interessat.

2.b) Quan la quantia de la subvenció o assignació econòmica sol·licitada supere l'import de 3.000 €, la presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de forma directa l'acreditació de les circumstàncies que preveuen els articles 18 i 19 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, a través de certificats telemàtics. No obstant això, si el sol·licitant denega expressament aquest consentiment, haurà d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent d'aquestes obligacions, d'acord amb el que preveu la normativa corresponent.



Quarta. Òrgans competents per a la tramitació

L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la subdirecció general competent en matèria d'innovació educativa.



L'òrgan instructor realitzarà d'ofici totes les actuacions que estime necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de formular la proposta de resolució.



Assistirà, a l'òrgan instructor, un òrgan col·legiat que serà el responsable de realitzar l'estudi, valoració i proposta de concessió de recursos i subvencions als centres participants.

L'òrgan col·legiat es constituirà com a comissió de valoració i estarà integrat per:

a) President/a:

El/la cap del servei amb competències en matèria d'innovació educativa.

b) Vocals:

– Fins a tres tècnics del servei amb competències en matèria d'innovació educativa, designats per la persona responsable del servei.



– Un/a representant de la Inspecció d'Educació designat per la Inspecció General d'Educació.

– El/la cap del servei amb competències en matèria d'informàtica per als centres educatius o persona en qui delegue.

– Tres representants dels centres de formació, innovació i recursos educatius (CEFIRE), designats per la persona responsable del servei amb competències en formació del professorat.

– Un funcionari o funcionària de la direcció general competent en matèria d'innovació educativa, que actuarà com a secretari o secretària de la comissió, amb veu però sense vot.

En cas d'absència, vacant o malaltia de les persones integrants de la comissió de valoració l'òrgan administratiu immediat de qui depenguen designarà les persones que els suplisquen.

La comissió actuarà de conformitat amb el que disposa la legislació bàsica de règim jurídic de les administracions públiques. Així mateix tindrà facultat per a resoldre tots els dubtes que apareguen en la interpretació de les bases, podrà entrevistar les persones participants i sol·licitar la intervenció d'especialistes per a col·laborar en la valoració dels projectes presentats.



Cinquena. Òrgan competent per a la resolució

De conformitat amb el que s'estableix en la disposició final primera d'aquesta normativa, correspon a la direcció general competent en matèria d'innovació educativa resoldre la convocatòria per delegació del conseller.



Sisena. Procediment de concessió de les subvencions i assignacions econòmiques

El procediment de concessió de subvencions i assignacions econòmiques es tramitarà en règim de concurrència competitiva d'acord amb els criteris de valoració fixats en aquestes bases reguladores i en la convocatòria corresponent.



Setena. Sol·licituds

Les sol·licituds es presentaran en els termes i amb els requisits que establisca la convocatòria respectiva, la qual determinarà, en tot cas, els terminis i llocs de presentació de sol·licituds, així com els models normalitzats per a formular-les.

La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la documentació que, si escau, determine la convocatòria respectiva.



Huitena. Esmena de sol·licituds

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i en compliment del que disposa la legislació bàsica de procediment administratiu comú, l'òrgan instructor del procediment publicarà en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'educació, una relació dels interessats que hagen d'esmenar la falta o acompanyar els documents preceptius que s'especifiquen, amb indicació que si no ho fan en un termini de 10 dies, es considerarà que han desistit de la seua sol·licitud, després de la prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes que preveu la legislació bàsica de procediment administratiu comú.



Novena. Ordenació i instrucció

La subdirecció general competent en matèria d'innovació, com a òrgan instructor, posarà a disposició de la comissió de valoració els projectes presentats, perquè siguen examinats i avaluats conforme els criteris de valoració establits en les presents bases.

La comissió de valoració, finalitzat el procés, emetrà un informe en què es concretarà el resultat de l'avaluació efectuada. En l'informe s'ordenarà els projectes presentats en funció de la puntuació obtinguda i es proposaran els recursos i les subvencions econòmiques corresponents. Aquests recursos i subvencions s'assignaran proporcionalment en funció de la puntuació obtinguda per cada projecte.



Desena. Resolució provisional i definitiva

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució provisional, que notificarà als interessats mitjançant la publicació en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'educació, que contindrà la relació de centres educatius amb projectes seleccionats, on s'indicarà la quantia econòmica proposta en concepte d'assignació o subvenció, i la relació de centres educatius amb projectes no seleccionats amb indicació dels motius.

Es concedirà un termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional en la pàgina web, per a presentar l'escrit de desistiment, les al·legacions i la documentació complementària que, si escau, exigisca la convocatòria.

Transcorregut el termini, comprovats els escrits de desistiment, estudiades i, si escau, ateses les al·legacions presentades, l'òrgan instructor del procediment elevarà la proposta definitiva a la direcció general competent en matèria d'innovació educativa, que resoldrà la convocatòria per delegació del conseller.

La resolució de la convocatòria amb la relació dels projectes seleccionats, l'especificació dels noms dels centres educatius i les dotacions econòmiques corresponents es publicarà en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'educació i en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Onzena. Termini de resolució del procediment

D'acord amb la legislació bàsica de procediment administratiu comú, el termini màxim per a resoldre la present convocatòria és de sis mesos comptats des de la data d'efecte de la corresponent convocatòria. Vençut el termini sense haver-se notificat cap resolució expressa, els interessats podran considerar desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, segons el que estableix l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de Mesures fiscals, de gestió administratives i financeres, i d'organització de la Generalitat Valenciana.



Dotzena. Característiques generals dels projectes d'investigació i innovació educativa

Per tal de ser avaluats, els projectes presentats hauran d'incloure, necessàriament, les característiques següents:

1. Oportunitat

– Sorgeix com a resposta a una necessitat de canvi o millora detectada i reflexiona la manera de posar en marxa el procés de canvi o millora.

2. Innovació

– Té amb un marc teòric que avala i dóna suport a la millora, o permet reformular un projecte ja existent al centre.

– La pràctica innovadora que es presenta és concebuda com a nova o original per a abordar i aconseguir els objectius de canvi o millora plantejats, o bé reformula un projecte encetat anteriorment. Qualsevol de les dues possibilitats incorpora una estratègia i un cronograma ben definit.

– Aplica metodologies actives que situen l'alumnat en el centre del procés.

3. Sostenibilitat

– El projecte és viable econòmicament i tècnica. Les millores que pretén introduir perduraran en el temps.

4. Transferència

– Les pràctiques innovadores poden ser aplicades en contextos educatius semblants.

– Ofereixen materials i claus que propicien l'intercanvi amb altres centres.

5. Participació

– Els projectes d'investigació i innovació permeten i fomenten la participació i el treball cooperatiu, i detallen les accions dels diferents agents implicats (professorat, alumnat, famílies, resta de la comunitat educativa, entorn sociocultural).

6. Inclusió

– Els projectes incorporen accions adreçades a la igualtat d'oportunitats, la integració i la inclusió educativa i social, a través de pràctiques educatives contextualitzades a les característiques del centre, de l'entorn i de l'alumnat.

7. Plurilingüisme

– El projecte posa en valor la competència comunicativa de l'alumnat i la millora tant en les llengües cooficials com en les llengües estrangeres implantades en el sistema educatiu valencià.

– Promou la normalització lingüística del valencià en l'àmbit educatiu, administratiu i social.

8. Avaluació

– El projecte incorpora un pla d'avaluació que preveu valorar el desplegament de les pràctiques innovadores, els resultats i l'impacte.



Tretzena. Redacció dels projectes

Els apartats, el format i altres especificacions dels projectes es concretaran en cada convocatòria.



Catorzena. Criteris de valoració dels projectes

1. L'avaluació i la ponderació dels projectes es farà d'acord amb els criteris de valoració establits a continuació:

a) Oportunitat, 4 punts

– Presenta un diagnòstic precís sobre allò que es vol canviar o sobre allò que es vol investigar i per què.

– Remarca l'oportunitat del moment per al canvi o investigació proposats, ateses una sèrie de circumstàncies que afavoreixen la posada en marxa del projecte.

b) Innovació, 8 punts

– Presenta un marc teòric coherent amb el projecte.

– Suposa una novetat o una reformulació de les accions dutes a terme al centre.

– Incorpora un cronograma ben definit que reflecteix una estratègia clara.

– Aplica metodologies actives adreçades a augmentar l'autonomia en l'aprenentatge de l'alumnat en situacions individuals o interactives.

c) Sostenibilitat, 2 punts

– N'acredita la viabilitat amb un alt grau d'autonomia.

– N'acredita la sostenibilitat al llarg del temps.

d) Transferència, 3 punts

– Presenta pràctiques innovadores que poden ser aplicades en contextos educatius semblants.

– Ofereix materials i claus educatives que propicien la transferència de pràctiques innovadores.

e) Participació, 5 punts

– Fomenta la participació i el treball cooperatiu.

– Detalla les accions i el nivell d'implicació dels diferents agents (professorat, alumnat, famílies, resta de la comunitat educativa, entorn sociocultural…).

f) Inclusió, 5 punts

– Fomenta l'aprenentatge competencial de nivells simples a complexos, a través de programes i projectes que ofereixen experiència vital, amb repercussió social en l'entorn i la comunitat.

– Promou el desplegament d'activitats estructurades que permeten ser adaptades individualment i en grup.

g) Plurilingüisme, 2 punts

– Dinamitza la comprensió i l'expressió, oral i escrita, de les llengües cooficials i de les llengües estrangeres.

– Fomenta la normalització lingüística del valencià.

h) Avaluació, 6 punts

– Inclou els indicadors i els instruments d'avaluació que permeten analitzar el desenvolupament del projecte, el grau de participació del agents implicats, les dificultats trobades, els resultats i l'extracció de conclusions.

– Ofereix els resultats qualitatius i quantitatius que justifiquen la millora amb claredat i concreció.

2. Vídeo presentació: 10 punts.

– Es valorarà la presentació d'imatges en què s'aprecien clarament com es posen en pràctica les iniciatives i activitats, especialment aquelles en què estiguen implicats docents, alumnat i altres membres de la comunitat educativa.

3. Compleix amb les especificacions de presentació descrites en la convocatòria: 5 punts.

La puntuació màxima serà de 50 punts, i la mínima per a obtindre subvenció o assignació econòmica serà de 25 punts.

En la modalitat de participació agrupada, quan els projectes arriben o superen la puntuació mínima de 25 punts, s'hi aplicarà un factor multiplicador. Aquest factor dependrà del nombre de centres participants en l'agrupació tal com s'especifica a continuació:

– Agrupacions de dos centres: 1,6.

– Agrupacions de tres centres: 2,4

– Agrupacions de quatre centres: 3,2

– Agrupacions de cinc centres: 4

Al seu torn, la convocatòria definirà el nombre màxim de centres que podran participar de forma conjunta en la modalitat agrupada.



Quinzena. Criteris per a determinar la quantia individual de la subvenció o assignació econòmica

La quantia individualitzada de la subvenció o assignació econòmica concedida a cada projecte serà la que resulte de multiplicar la puntuació obtinguda en la valoració del projecte pel valor punt prèviament determinat. El valor punt serà el que resulte de dividir la dotació màxima destinada als centres públics en la corresponent convocatòria entre la xifra que resulte de la suma de totes les puntuacions dels projectes dels centres públics.

El valor punt calculat per als centres públics s'aplicarà als centres concertats. Si de l'aplicació d'aquest valor punt resulta que la dotació econòmica destinada als centres concertats és insuficient, es calcularà un valor punt específic per als centres concertats. Aquest serà el que resulte de dividir la dotació màxima destinada als centres concertats en la corresponent convocatòria entre la xifra que resulte de la suma de totes les puntuacions dels projectes dels centres concertats.



Setzena. Termini i forma de justificació de la realització del projecte



Els beneficiaris, públics i concertats, hauran de justificar la realització del projecte. Per això, hauran de presentar, en les condicions i els terminis que establisca la convocatòria, la documentació següent:

a) Informe de valoració de l'aplicació del projecte elaborat pel centre educatiu. Els centres públics també hauran de fer constar en l'informe la justificació de l'import de l'assignació econòmica concedida. Els centres concertats justificaran l'import de la subvenció d'acord amb el que preveu la base dessetena.

b) Acta final amb la relació definitiva de tots els participants, en què s'assenyale quines persones són personal docent i quines no, DNI, nom, primer i segon cognoms, coordinador del projecte, títol del projecte, nombre d'hores de dedicació dels participants i relació de tasques específiques realitzades. L'acta haurà d'estar certificada pel director o la directora del centre.



Dessetena. Termini i forma de justificació de l'aplicació de la subvenció o assignació econòmica concedida

Els beneficiaris, públics i concertats, hauran de justificar l'aplicació de la subvenció o assignació econòmica concedida. Per això, hauran de presentar, en les condicions i els terminis que establisca la convocatòria, la documentació següent:

1. En el cas de les assignacions econòmiques concedides als centres públics, atés el caràcter de sobredotació per despeses extraordinàries de funcionament, en els documents de control de l'activitat econòmica del centre docent públic s'haurà d'especificar els ingressos i les despeses que es produïsquen per raó de l'assignació econòmica concedida. Els centres públics hi adjuntaran la justificació de l'import de l'assignació econòmica concedida al balanç anual que han d'efectuar de conformitat amb el que disposa l'Ordre de 18 de maig de 1995, de la Conselleria d'Educació i Ciència (DOGV 2526,09.06.1995).

2. Els centres privats concertats percebran la subvenció atorgada, després de la rendició del compte justificatiu simplificat, segons el que disposen els articles 69 i 75 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE 176, 25.07.2006).

El compte justificatiu simplificat es presentarà abans del 10 de novembre i contindrà la documentació següent:

– Relació numerada de les despeses originades pel desplegament del projecte.

– Factures i justificants de pagament de les despeses declarades, originals o fotocòpies confrontades.

– Quan el projecte haja sigut finançat amb les subvencions i amb fons propis o altres subvencions o recursos, en la justificació s'haurà d'acreditar l'import, la procedència i l'aplicació d'aquests fons al projecte subvencionat.



Dihuitena. Despeses subvencionables

La quantitat justificada serà, com a mínim, igual a la subvenció concedida i s'adscriurà a sufragar les despeses generades per la realització del projecte.

Es consideraran despeses realitzades aquelles que hagen sigut efectivament pagades amb anterioritat a la finalització del període de justificació que determine la convocatòria.

Amb caràcter general les subvencions i assignacions econòmiques concedides estaran destinades a sufragar les despeses generades pel projecte que tinguen el caràcter de béns no inventariables, i que, si escau, la convocatòria respectiva podrà delimitar atés l'àmbit educatiu de què es tracte.

Com a màxim, el 50 % de la subvenció o assignació econòmica concedida podrà destinar-se a l'adquisició de béns inventariables, sempre que els béns adquirits es destinen durant un període no inferior a dos anys a la realització de projectes d'innovació educativa.



Denovena. Percepció de les assignacions econòmiques i les subvencions

1. Per als centres públics, una vegada concedida la subvenció, el seu lliurament es farà per transferència bancària al centre docent mitjançant ordres de pagament en ferm, a proposta de la conselleria competent en matèria d'educació, amb càrrec al pressupost anual que determine la convocatòria corresponent.

2. Per als centres privats concertats el pagament es farà en el mateix compte que el centre tinga donat d'alta en la conselleria competent en matèria d'educació per a percebre el pagament del concert, una vegada justificada la subvenció, d'acord amb el que estableixen aquestes bases.

3. En cas de ser un projecte presentat per una agrupació de centres docents, es rebrà la quantitat concedida de conformitat amb l'import de la subvenció a aplicar per cada centre segons el que disposa la sol·licitud presentada per l'agrupació de centres educatius i prèvia justificació de l'import rebut, d'acord amb el que estableixen aquestes bases.





Vintena. Pla de control

La comprovació material de la realització de les activitats es durà a terme d'acord amb el pla de control que elabore la direcció general competent en matèria d'innovació educativa en col·laboració amb la Inspecció d'Educació.



Vint-i-unena. Compatibilitat amb altres subvencions

Les subvencions per al desenvolupament de projectes d'investigació i innovació educativa en centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana són compatibles amb qualsevol altra que, per a la mateixa finalitat, convoque qualsevol administració o entitat pública i privada, exceptuant-hi les convocades per a aquesta mateixa finalitat per la conselleria competent en matèria d'educació, sempre que la quantitat no supere la suma total de la despesa.



Vint-i-dosena. Subcontractació de les activitats incloses en el projecte

Els centres educatius podran subcontractar parcialment les activitats incloses en el projecte.



Vint-i-tresena. Pèrdua o minoració de la subvenció

1. Tota alteració de les condicions i requisits tinguts en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions públiques o ens públics o privats, quan l'objecte de les convocatòries siga coincident, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, si s'escau, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.



2. La falta de justificació o la justificació insuficient de la subvenció concedida, dins del termini establit a l'efecte, i també la concurrència d'altres causes recollides per l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els articles 33 i 34 del reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE 176, 25.07.2006), donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció, sense perjuí de la realització del tràmit d'audiència legalment establit.





Vint-i-quatrena. Reintegrament de la subvenció

1. Procedirà el reintegrament de la subvenció si concorren algunes de les causes que preveu l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. El procediment de reintegrament s'ajustarà a les previsions contingudes en l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

3. En les quantitats a reintegrar s'actuarà d'acord amb el que preveu l'article 172 i concordants de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

4. L'interès de demora resultarà de l'aplicació de l'article 16 i concordants de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



Vint-i-cinquena. Règim sancionador

El règim sancionador serà el previst en els articles 173 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



Vint-i-sisena. Certificació de participació en projectes d'innovació



Al professorat participant en els projectes seleccionats se'ls podrà reconéixer fins a un màxim de 60 hores de formació per la participació en projectes d'innovació desenvolupats en el marc de la convocatòria, de conformitat amb el que estableix l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, sobre el model de formació permanent del professorat i el disseny, el reconeixement i el registre de les activitats formatives. En el marc de la convocatòria anual es determinarà l'assignació d'hores d'acord amb el grau d'implicació, participació i execució de les persones participants en el programa.

La certificació del reconeixement l'expedirà el servei amb competències en formació del professorat.

La convocatòria corresponent establirà les condicions i els terminis en què se'n farà la certificació.



Vint-i-setena. Propietat intel·lectual

Els autors o les autores dels projectes seleccionats es comprometen a cedir, gratuïtament i per escrit, a la Generalitat, els drets de reproducció, distribució, comunicació pública, difusió, incloent-hi la realització d'aquestes accions per internet, i de transformació o modificació de l'obra, incloent-hi les traduccions, d'aquests projectes, per a la seua aplicació en l'àmbit territorial de l'estat espanyol en els termes que estableix el Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/1996, de 12 d'abril, que regularitza, aclareix i harmonitza les disposicions legals vigents sobre la matèria (BOE 97, 22.04.1996). Així mateix, els autors i les autores es comprometen a elaborar, a petició de la direcció general competent en matèria d'innovació educativa, les modificacions necessàries perquè es puguen publicar totalment o parcialment i en el format que aquesta direcció general considere més adequat.

En l'elaboració i utilització de materials curriculars, el professorat s'haurà d'atindre al que disposa l'article 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual aprovat pel Reial Decret Legislatiu 1/1996, de 12 d'abril, referent a les cites i ressenyes i il·lustració amb fins educatius o d'investigació científica.

Mapa web