Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 23 de maig de 2017, del president de CulturArts Generalitat, per la qual es convoquen ajudes a la producció i edició discogràfica per a l'exercici 2017.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8049 de 26.05.2017
Número identificador:  2017/4645
Referència Base de Dades:  004567/2017
 



RESOLUCIÓ de 23 de maig de 2017, del president de CulturArts Generalitat, per la qual es convoquen ajudes a la producció i edició discogràfica per a l'exercici 2017. [2017/4645]

Mitjançant l'Ordre 33/2016, de 18 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOCV 7832, 20.07.2016), s'han establit les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques en règim de concurrència competitiva de les diferents matèries culturals integrades en CulturArts Generalitat (d'ara en avant ordre de bases reguladores).

Per la seua banda, el Pla estratègic de subvencions 2016-2019 de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, aprovat per Resolució de 30 d'agost de 2016, del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOCV 7865, 05.09.2016), estableix en el seu annex únic i dins de l'objectiu estratègic 2 de CulturArts Generalitat: «Foment de la creació artística», la línia de subvenció d'ajudes a la creació discogràfica.

De conformitat amb el que estableix l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, que estableix que les persones que ostenten la presidència dels organismes públics i entitats de dret públic seran les competents per a realitzar la convocatòria de les subvencions, així com d'acord amb l'article 2, punt 2, lletra l, i l'article 4, punt 2, lletra j, del Reglament d'organització i funcionament de CulturArts Generalitat, aprovat pel Decret 5/2013, de 4 de gener, i modificat, successivament, per Decret 141/2014, de 5 de setembre, i per Decret 124/2016, de 30 de setembre, del Consell, en virtut del qual correspon a la presidència convocar i resoldre la concessió d'incentius, ajudes i subvencions de les diferents matèries culturals integrades en CulturArts Generalitat, resolc:





Primer. Finalitat, objecte i condicions de les ajudes

1. Convocar per a l'exercici de 2017 les subvencions per al foment de la producció i edició discogràfica, en el marc de les competències de CulturArts Generalitat i d'acord amb els objectius que té encomanats, amb la finalitat d'impulsar i afavorir l'edició i producció discogràfica d'obres musicals de compositors i intèrprets valencians, en l'àmbit competencial de la Generalitat.

2. Les ajudes es concediran d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació i mitjançant el règim de concurrència competitiva, per a activitats de producció i edició discogràfica que tinguen lloc entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2017, ambdós inclosos, i hauran de comptar, per tant, amb el depòsit legal d'aqueix període.

3. Per a obtindre la condició de beneficiari de les ajudes per al foment de la discografia regulades en l'ordre de bases reguladores, les empreses discogràfiques o els professionals hauran de complir els requisits establits en l'article 2.4.2 de la mencionada ordre.

Així, podran obtindre aquestes ajudes només els projectes presentats per les empreses discogràfiques o els professionals que es troben donats d'alta en el Cens d'Obligats Tributaris, en el corresponent epígraf d'Activitats de producció i/o edició discogràfica, per a projectes de producció i edició que continguen obres de compositors valencians o interpretats per músics valencians.

Igualment, aquestes ajudes no podran aplicar-se a les empreses que operen en els sectors determinats en el punt 1 de l'article 1r del Reglament UE núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L 352, 24.12.2013).



Segon. Finançament de les ajudes

1. D'acord amb la Llei 14/2016, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a 2017, les ajudes convocades s'imputaran al crèdit previst en la secció 09, entitat 00025, línia de subvenció S6426000, «Ajudes a la producció discogràfica», per un import màxim de 64.000 €, inclòs en el capítol IV del pressupost de CulturArts Generalitat.



Així mateix, el referit import podrà ser minorat quan en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adopten mesures de no disponibilitat que afecten els crèdits de la línia de subvenció que el finança.

2. L'import màxim individual no podrà superar el 50 per cent del cost total del projecte de producció i edició discogràfica presentat. Tampoc podrà superar-se, en el conjunt de les ajudes, l'import màxim convocat de 64.000 € previstos en la línia de subvenció S6426000, inclosa en el capítol IV del pressupost de CulturArts Generalitat.



3. Per al càlcul dels costos de producció i edició subjectes a subvenció, els sol·licitants no hauran d'incloure els referits a promoció i màrqueting. Quant als caixets dels músics i cantants podran ser inclosos en aqueix càlcul, i podran servir per a acreditar fins al 50 % de la quantitat que s'haja de justificar d'acord amb el que s'assenyala en el resolc huité, en el supòsit d'obtindre subvenció.

4. L'import de les subvencions regulades en la present convocatòria en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o altres recursos, supere el cost de la producció/edició subvencionada a desenvolupar pel beneficiari, sempre observant que el màxim d'ajuda no supere els 5.000,00 euros, de conformitat amb el màxim establit en l'article 9, punt 9.3.2, de l'ordre de bases reguladores.

5. Dins dels límits pressupostaris i d'acord amb els criteris establits, les presents ajudes aniran destinades a sufragar les despeses corrents generades per les activitats objecte de la subvenció. Les ajudes no podran destinar-se per la naturalesa del capítol pressupostari a inversions ni a adquisicions patrimonials



Tercer. Presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals, a comptar de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les sol·licituds hauran de dirigir-se a la seu de CulturArts Generalitat, a la plaça de Viriat, s/n, 46001, de València.

Les persones jurídiques i entitats hauran de presentar, a través del seu representant, la sol·licitud i els documents complementaris per via telemàtica, de conformitat amb el que disposa l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a través de la seu electrònica de la Generalitat, PROP, en la URL següent: https://www.culturartsgeneralitat.es. En aquest cas, la sol·licitud s'omplirà amb l'aplicació informàtica establida a aquest efecte i el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica d'entitats emesa per l'Institut Valencià de Finances: http://www.accv.es/empresas/ o de ciutadà igualment emesa per l'Institut Valencià de Finances: http://www.accv.es/ciudadanos/ o DNI electrònic.



Les persones físiques podran optar per presentar la sol·licitud i documentació per via telemàtica, d'acord amb allò que es preveu per a les persones jurídiques i entitats o bé presentar-la a la seu de CulturArts Generalitat a la plaça de Viriat, s/n, 46001 València, a la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, av. de Campanar, 32, 46015 València i en les direccions territorials d'Educació, Investigació, Cultura i Esport d'Alacant (c/ Carratalà, 47, 03007 Alacant), Castelló de la Plana (av. del Mar, 23, 12003 Castelló de la Plana) i València (c/ Gregori Gea, núm. 14, 46009 València). Igualment, utilitzant qualsevol dels mitjans previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i justificar la data d'imposició de l'enviament a l'oficina de correus o presentació al Registre i anunciar la tramesa de la sol·licitud, mitjançant correu a l'adreça ayudas_culturarts@gva.es o telegrama en el mateix dia, només als efectes organitzatius.

3. Les sol·licituds hauran d'omplir-se necessàriament de conformitat amb el model de sol·licitud que s'adjunta com a annex I a aquesta convocatòria, i s'hauran d'acompanyar dels documents o certificats, originals o fotocòpies degudament compulsats, a què es fa referència en cada capítol del model de sol·licitud, i hauran de desenvolupar els punts següents:

a) Projecte musical a registrar en el qual s'especifique:

– El contingut musical, amb les obres i els seus autors/ores, i especificar les que formen part del patrimoni musical valencià, o són de creació contemporània.

– Intèrprets amb què es compte per a dur a terme la gravació, el seu nombre, especialitat i historial professional, així com les activitats per a 2017 de caràcter nacional i internacional en què participen, i aquelles activitats que organitzen com a pròpies com festivals o cicles de concerts, cursos de formació i activitats del seu segell de gravació, si en tenen. En el cas que en el projecte que es presenta intervinguen altres col·laboradors aliens a l'intèrpret o grup sol·licitant, es farà referència a aquest extrem, i s'aportaran, de forma diferenciada, les dades professionals d'aqueixos artistes.

– El pressupost desglossat de les respectives despeses, atenent els criteris fixats en el resolc segon, punt 3, de la present convocatòria.



b) Memòria d'activitats de producció/edició discogràfica, de les empreses i/o professionals sol·licitants.

c) Declaració de subvencions sol·licitades o concedides per altres organismes públics o privats per a aquest mateix projecte musical. En el cas de no haver sol·licitat o no haver-se concedit, haurà de manifestar «no cap».

d) Declaració d'ajudes de minimis rebudes durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs.

e) Memòria explicativa del pla de distribució i comercialització de l'empresa o societat editora respecte dels productes discogràfics per als quals se sol·licita ajuda, tant en suport físic (CD/DVD) com a través de plataformes digitals.

Igualment, la sol·licitud haurà d'acompanyar-se de la documentació següent:

f) Catàleg de l'empresa o societat editora.

g) Prova de la gravació en format digital. També es podran aportar les partitures o textos del material a registrar per a poder valorar la qualitat i interés.

h) En el supòsit de persones jurídiques haurà d'aportar-se còpia confrontada del document constitutiu -escriptura o document privat- i aquell que acredite la representació, si és el cas.

4. De la mateixa manera, les persones sol·licitants hauran d'omplir les declaracions responsables del model de sol·licitud (apartat K) que estableixen el compliment dels requisits assenyalats en l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 276, 18.11.2003), en els termes que preveu l'article 13.7 de l'esmentat cos legal, així com també la que es refereix al compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, exempció de la dita obligació, per a les empreses amb 50 o més treballadors, de conformitat amb l'article 38.1 de la Llei 13/1982, de 7 d'abril, d'integració social dels minusvàlids.



5. D'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part de la persona o entitat interessada (apartat L del model de sol·licitud), l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat per a obtindre directament les dades dels documents elaborats per qualsevol administració i que per a aquest procediment són les següents:

– Dades d'identitat (DNI o document equivalent en cas d'estrangers) del sol·licitant o del representant legal.

– Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions.

– Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions.

– Certificat de la direcció territorial de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic corresponent, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Generalitat.

– Alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) on conste la qualificació de l'activitat econòmica -epígraf de producció i/o edició discogràfica corresponent– per a la qual se sol·licita la subvenció, i últim rebut de l'IAE, si la persona física o jurídica resulta obligada al pagament.

En cas d'oposició a la seua obtenció per l'Administració, serà la persona interessada qui haja d'aportar els dits documents.

6. Si la sol·licitud d'iniciació no reuneix els requisits exigits, s'aplicarà el que disposa l'article 5.4 de l'ordre de bases reguladores, i, en tot cas, l'esmena de la documentació haurà de presentar-se d'acord amb el que preveu l'epígraf 2 del present resolc tercer. En tot cas, l'òrgan instructor podrà requerir els qui hagen sol·licitat l'ajuda perquè proporcionen qualsevol informació aclaridora que resulte necessària per a la seua gestió.

7. Les dades de caràcter personal contingudes en l'imprés de sol·licitud podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament per CulturArts Generalitat, com a titular responsable del fitxer, en l'ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Igualment, els sol·licitants d'ajuda podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal (BOE 298, 14.12.99).



Quart. Comissió tècnica de valoració

1. La comissió tècnica de valoració s'ajustara al que estableix l'article 6, epígraf 3.3, de l'ordre de bases reguladores.

2. La comissió tècnica de valoració atenent les sol·licituds presentades i el seu interés, emetrà un informe d'avaluació d'acord amb els criteris de valoració que s'enumeren en el punt cinqué de la present resolució.

L'esmentat informe quedarà incorporat en les actes de la comissió i s'hi deixarà constància succinta dels motius de la valoració i ponderació de les sol·licituds, així com la seua prelació de major a menor puntuació. Així mateix, contindrà la proposta de subvencions i la seua quantia, de conformitat amb els límits establits en els apartats 2, 3 i 4 del resolc segon de la present resolució, així com els motius de denegació, si és el cas.



Cinqué. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. Per a l'elaboració del seu informe i proposta la comissió tècnica de valoració, prevista en l'article 6.3.3 de l'ordre de bases reguladores, tindrà en compte els criteris objectius d'atorgament de les subvencions, la seua ponderació i puntuació mínima exigida, continguts en l'article 3.3.2 de l'expressada ordre.

Els criteris de valoració tindran en compte els apartats següents:



A) Projecte musical a registrar, fins a un màxim de 45 punts. Es valoraran, amb caràcter particular, els següents aspectes, amb aquest desglossament:

– Interés i qualitat del projecte presentat, prèvia audició d'aquest a través de la prova de gravació aportada i l'estudi de les partitures i textos que s'acompanyen, fins a un màxim de 35 punts.

A aquells projectes els textos dels quals, corresponents a la interpretació, estiguen íntegrament en valencià se'ls atorgarà 5 punts; sense que en cap cas, sumats aquests, puga superar-se el màxim de 35 punts.



– Nombre d'intèrprets que intervinguen en la gravació, fins a un màxim de 5 punts, amb l'escala següent:

Fins a cinc intèrprets: 3 punts.

De sis a deu intèrprets: 4 punts.

Més de deu intèrprets: 5 punts.

– Nombre d'obres de recuperació del patrimoni musical valencià o de creació contemporània valenciana, fins a un màxim de 5 punts, amb l'escala següent: un punt per cada obra de les característiques enumerades.

B) Trajectòria professional dels intèrprets, fins a un màxim de 30 punts. Es valoraran, amb caràcter particular, els aspectes següents, amb aquest desglossament:

– Activitat professional continuada dels intèrprets titulars que intervinguen en la gravació, ja siga a títol individual i/o col·lectiu, fins a un màxim de 10 punts, amb l'escala següent:

Fins a cinc anys: 3 punts.

De sis a deu anys: 6 punts.

D'onze a quinze anys: 9 punts.

Més de quinze anys: 10 punts.

– Projecció nacional i internacional dels intèrprets titulars que intervinguen en la gravació, durant l'any 2017, fins a un màxim de 10 punts, i es valorarà cada actuació a l'estranger o a la resta d'Espanya, excepte la Comunitat Valenciana, amb un punt.

– Intèrprets, grups o formacions que realitzen festivals o cicles de concerts propis, tinguen segell discogràfic, organitzen cursos o activitats formatives complementàries, fins a un màxim de 10 punts, i es valorarà cada activitat addicional amb 2 punts.

C) Experiència en producció i edició discogràfica de l'empresa sol·licitant, fins a un màxim de 25 punts. Es valoraran, amb caràcter particular, els aspectes i amb el desglossament següent:

– Catàleg de l'empresa discogràfica editora, fins a un màxim de 20 punts, amb l'escala següent:

Fins a cinc CD/DVD editats: 5 punts.

De sis a deu CD/DVD editats: 10 punts.

D'onze a quinze CD/DVD editats: 15 punts.

Setze o més CD/DVD editats: 20 punts.

– Memòria de distribució i comercialització nacional i internacional de la producció discogràfica que se sol·licita, fins a un màxim de 5 punts.

2. Per a la determinació de la quantia de les ajudes es tindrà en compte el que disposa l'article 9 de l'ordre de bases reguladores, i es considerarà la puntuació total obtinguda per cada projecte en relació amb els criteris de valoració que antecedeixen i la seua ponderació. Es tindrà en compte, igualment, el pressupost desglossat de les respectives despeses aportades pels sol·licitants amb les limitacions i els criteris del resolc segon, epígrafs 2, 3 i 4.



Sisé. Resolució de la convocatòria. Publicació. Terminis

Haurà d'ajustar-se al contingut de l'article 7 de l'ordre de bases reguladores i serà el termini de resolució i notificació o publicació de sis mesos des de la publicació de la convocatòria. En tot cas, l'esmentada resolució haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que disposa l'article 26 de la Llei general de subvencions, en relació amb els articles 40 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la pàgina web de CulturArts Generalitat, www.culturartsgeneralitat.es.

La resolució de concessió posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar, potestativament, el recurs de reposició, davant del president de CulturArts Generalitat, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seua publicació, o bé directament recurs contenciós administratiu, davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seua publicació, sense perjuí de qualsevol altre que s'estime pertinent.



En el cas que la convocatòria no siga resolta en el termini previst anteriorment, s'entendran desestimades totes les sol·licituds, sense perjuí de l'obligació de l'Administració de resoldre expressament, continguda en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

No obstant això, s'informarà els beneficiaris del caràcter de minimis de les ajudes concedides i de la seua subjecció al Reglament número 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L 352, 24.12.2013).



Seté. Obligacions dels beneficiaris

1. Els beneficiaris de les ajudes a la producció i edició discogràfica estaran obligats a:

a) Comunicar per escrit a CulturArts Generalitat l'acceptació de la subvenció en el termini no superior als quinze dies naturals següents des de la publicació de la resolució de concessió en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, segons el Model d'acceptació que s'acompanya a la present convocatòria com a annex III i facilitar les dades bancàries on es desitja rebre l'import de l'ajuda, omplint el model de domiciliació bancària que s'adjunta com a annex II a la present convocatòria.



Transcorregut el dit termini sense rebre's l'acceptació expressa, es declararà que ha decaigut el seu dret a la subvenció concedida.

b) Dur a terme el projecte musical per al qual es va sol·licitar la subvenció i comunicar qualsevol canvi que es produïsca en el projecte discogràfic, abans de la seua realització, que haurà de ser aprovat expressament per la presidència de CulturArts Generalitat.

c) Els beneficiaris han de fer constar en la funda exterior del CD/DVD i en tota la publicitat gràfica o escrita que aquest genere el patrocini de CulturArts Generalitat – Institut Valencià de Cultura, incloent-hi el seu logotip, per a aquest fi concret, d'acord amb el Manual d'identitat corporativa que es conté en la pàgina web de CulturArts Generalitat, www.culturartsgeneralitat.es, i respectant les grandàries mínimes que se li indiquen. A aquests efectes, caldrà presentar a l'òrgan instructor la proposta prèvia del disseny de la carpeta abans de la seua edició, ateses les característiques del suport.

Hauran de procedir de la mateixa manera en els supòsits següents:

– Quan les reedicions suposen una alteració del disseny original.



– Quan s'acorde amb un tercer, a Espanya o fora d'aquesta, una nova edició del disc.

En el cas que se cedisquen a tercers fragments destinats a qualsevol tipus de suport sonor o audiovisual, només haurà d'efectuar-se una menció escrita en els crèdits del CD/DVD de l'ajuda original concedida.



Totes les obligacions especificades en aquest apartat tindran una vigència de deu anys des de la data de la primera edició del disc objecte d'ajuda i afectarà tant qualsevol reedició posterior a càrrec del beneficiari de l'ajuda, com de qualsevol altra empresa discogràfica que haguera adquirit els drets.

d) Comunicar a CulturArts Generalitat les subvencions concedides per a aquest mateix fi i el seu import, i acreditar-ho mitjançant còpia de la notificació rebuda, així com altres ajudes, ingressos o recursos que financen el projecte musical registrat.

e) Justificar l'ús de la subvenció dins del termini màxim establit en la forma que s'indica en el resolc huité i conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts per a poder justificar la despesa i poder atendre les actuacions de comprovació i control.



f) Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, de conformitat amb el que preveuen els articles 22 i 23 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de les ajudes.

A aquests efectes, l'òrgan instructor comprovarà respecte de tots els beneficiaris el certificat positiu d'estar al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, en la forma establida en l'article 14.1.e de la Llei general de subvencions, i regulada en l'article 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions. El sol·licitant que s'haja oposat expressament segons el que assenyala el resolc 3 punt 5 d'aquesta convocatòria haurà d'aportar els certificats en els termes que preveu l'article 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



2. L'incompliment de qualsevol de les obligacions estipulades en la present convocatòria, així com la infracció provada en alguns dels seus extrems, anul·larà la concessió de l'ajuda i obligarà al seu reintegrament en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei general de subvencions. Al reintegrament de les quantitats percebudes, en els supòsits assenyalats en l'article 37 abans mencionat, s'addicionarà el pagament dels interessos de demora corresponents des del moment del pagament de l'ajuda fins a la data en què s'acorde si és procedent el reintegrament.



3. Són també obligacions dels beneficiaris d'aquestes ajudes, les previstes amb caràcter general en l'article 14 de la Llei general de subvencions.



Huité. Justificació i pagament de l'ajuda

1. El pagament de l'ajuda concedida es realitzarà d'una sola vegada, per mitjà de transferència bancària al compte indicat en el model de domiciliació bancària (annex II) presentat junt amb l'acceptació, sempre que l'edició discogràfica s'haja realitzat d'acord amb el programa presentat i es justifiquen correctament les despeses corrents ocasionades per la producció/edició discogràfica.

2. La justificació de la subvenció adoptarà la forma de compte justificatiu i s'ajustarà al que estableix l'article 12.2 de l'ordre de bases reguladores, per import mínim del doble de la subvenció concedida i s'integrarà amb els documents següents:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.

b) Una relació classificada, detallada i comprensiva de la totalitat dels recursos econòmics propis de l'entitat i dels ingressos o subvencions que financen l'activitat objecte de subvenció, amb indicació de l'import i la seua procedència.

c) Una relació classificada, detallada i comprensiva de la totalitat de les despeses i obligacions generades per l'activitat objecte de subvenció, amb identificació del concepte, de la persona creditora i del document, el seu import, data d'emissió i, si és el cas, data de pagament.

No es podrà incloure com a despesa subvencionable l'import de l'IVA deduïble quan la persona beneficiària estiga obligada a realitzar declaració del mencionat impost i, per tant, la quantitat que podrà imputar-se com a despesa és la corresponent a la base imposable dels justificants o factures.

3. Al seu torn, s'hauran de presentar totes les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa i, si és el cas, la documentació acreditativa del pagament.

Les factures o documents que s'aporten hauran de ser originals o fotocòpies compulsades i hauran de complir el que disposa el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació (BOE 289, 01.12.2012) i la resta de normativa vigent.

En el cas de justificació mitjançant transferència bancària s'aportaran les còpies dels resguards de les transferències realitzades amb una autentificació explicita de l'entitat bancària on s'han realitzat aquestes. En el concepte de la transferència haurà de constar el nom del projecte. Igualment s'aportarà còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent a l'operació justificada, on es reflectisca el saldo anterior i posterior a aquesta. Si una mateixa transferència engloba diverses factures, s'haurà d'aportar la relació detallada d'aquestes.



Si la forma de pagament és un xec o pagaré, el document justificatiu consistirà en: un justificant de recepció, firmat i segellat pel proveïdor, en el qual ha d'especificar-se la factura o documentació justificativa de la despesa a què correspon el pagament i la seua data, el número i la data del xec o la data del venciment del pagaré, i sota la firma ha d'aparéixer el nom i NIF de la persona que firma, així com còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent a l'operació justificada, on es reflectisca el saldo anterior i posterior a aquesta.

Per al supòsit de pagaments en efectiu, s'ha de tindre en compte el límit assenyalat en l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, reguladora, entre altres temes, de la prevenció i lluita contra el frau (BOE 261, 30.10.2012), que estableix que no podran pagar-se en efectiu les operacions, en les quals alguna de les parts intervinents actue en qualitat d'empresari o professional, amb un import igual o superior a 2.500 € o el seu contravalor en moneda estrangera. Als efectes del càlcul de la quantia assenyalada, se sumaran tots els imports o pagaments en què s'haja pogut fraccionar el servei o prestació efectuada. El document justificatiu consistirà en: un justificant de recepció, firmat i segellat pel proveïdor, en el qual ha d'especificar-se la factura o documentació justificativa de la despesa a què correspon el pagament i la seua data i sota la firma ha d'aparéixer el nom i NIF de la persona que firma.

Aquesta limitació no resultarà aplicable als pagaments i els ingressos realitzats en entitats de crèdit.

4. El compte justificatiu i tots els documents que la conformen hauran de ser firmats per la persona que ostente la representació legal de la persona sol·licitant, qui declararà responsablement la veracitat de tot el que ha declarat, que compleix amb tots els requisits i les obligacions de la present convocatòria de subvencions, que disposa de tota la documentació que així ho acredita i que es compromet al seu compliment.

5. També podrà justificar-se mitjançant certificat, expedit per l'empresa beneficiària, dels costos de producció i/o edició, acompanyat dels estats comptables en què es reflectisca la despesa realitzada, de conformitat amb l'article 12.5 de l'ordre de bases reguladores.

6. Aquests documents hauran de ser presentats pels beneficiaris al Registre de CulturArts Generalitat, i l'últim dia hàbil per a la seua presentació és el 29 de desembre de 2017.



Nové. Concurrència de fonts de finançament

S'ajustaran al que estableix l'article 15 de l'ordre de bases reguladores, tenint en compte que les ajudes concedides mitjançant aquesta convocatòria estan acollides al règim de minimis establit en el Reglament UE núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L 352, 24.12.2013), relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat CE a les ajudes de minimis.



Deu. Incompliments, criteris de graduació, responsabilitat i règim sancionador

1. CulturArts Generalitat es reserva igualment la possibilitat de modificar o deixar sense efecte la subvenció, en cas d'incompliment d'alguna de les obligacions imposades als beneficiaris en el punt seté.1, epígrafs a, b, c, d i f, en els terminis i les condicions assenyalats, i haurà d'observar sempre el principi de proporcionalitat a què es refereix l'article 17.3.n de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Les resultes que puguen produir-se per les renúncies produïdes i les minoracions que es determinen per l'aplicació del que s'ha indicat podran disposar-se de conformitat amb disposa l'article 7.3 de l'ordre de bases reguladores.

3. Les infraccions i sancions es resoldran de conformitat amb allò que disposa l'article 19 de l'ordre de bases reguladores.



Onze. Annexos

La present resolució inclou tres annexos que s'indiquen a continuació:

– Annex I. Model de sol·licitud d'ajuda econòmica per a la producció i edició discogràfica a la Comunitat Valenciana.

– Annex II. Model de domiciliació bancària.

– Annex III. Model d'acceptació de la subvenció de producció discogràfica i compromís de compliment d'obligacions.



Dotze. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana



Tretze. Recursos

La present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició, o bé cabrà plantejar directament recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant del president de CulturArts Generalitat, en qualitat d'òrgan competent per a concedir les ajudes, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seua publicació.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seua publicació.

Tot això sense perjuí que les persones interessades puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 23 de maig de 2017. El president de CulturArts Generalitat: Vicent Marzà Ibáñez.

Mapa web