Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 30 d'abril de 2015, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7523 de 12.05.2015
Número identificador:  2015/4285
Referència Base de Dades:  004247/2015
 



RESOLUCIÓ de 30 d'abril de 2015, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoca la concessió d'instruments financers per a projectes de creació d'empreses de base tecnològica per a l'exercici 2015. [2015/4285]

L'Estratègia de Política Industrial de la Comunitat Valenciana Visió 2020 definix cinc eixos principals d'actuació dins dels quals està prevista la posada en marxa d'accions la priorització de les quals obeïx fonamentalment a l'impacte econòmic previst, mesurat en termes de creació d'ocupació, retorn de la inversió i creixement empresarial i competitiu.



Al llarg de l'exercici 2014, la Conselleria d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació, a través de l'IVACE, ha impulsat diverses iniciatives i ha posat en marxa distintes convocatòries per a desenrotllar les accions previstes en l'estratègia mencionada. Concretament, per Resolució de 5 de març de 2014 (DOCV 7230), del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial, IVACE, es va convocar la concessió d'instruments financers per a projectes de creació d'empreses de base tecnològica per a l'exercici 2014.

Amb l'objectiu de mantindre l'esforç en la diversificació del teixit industrial cap a sectors d'alta i mitjana alta tecnologia (intensius en I+D), la creació d'ocupació de qualitat vinculada a estos sectors i la transferència de coneixement cap a iniciatives empresarials amb capacitat de portar-ho a terme i comercialitzar-ho, es posa en marxa la convocatòria continguda en esta resolució.

La convocatòria manté com a instrument per a donar suport al desenrotllament d'este tipus de projectes la concessió de préstecs bonificats que es combinen amb una part d'ajuda a fons perdut, facilitant així el finançament a projectes que, pel seu grau d'innovació i risc empresarial, troben dificultats a obtindre'l per altres vies.

El que s'ha exposat anteriorment es desenrotlla, com s'ha mencionat, en el marc de l'Estratègia de Política Industrial de la Comunitat Valenciana Visió 2020, de l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent de la Comunitat Valenciana (RIS3 CV) i del Programa Operatiu FEDER CV 2014-2020.

En virtut d'això, i de conformitat amb el que disposa l'article 4.2.i del Reglament d'Organització i Funcionament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), aprovat pel Decret 4/2013, de 4 de gener, resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

L'objecte d'esta resolució és establir, junt amb el que disposa l'Orde de 12 de desembre de 2006, de la Conselleria d'Empresa, Universitat i Ciència, sobre concessions d'ajudes per part de l'Institut de la Xicoteta i Mitjana Indústria de la Generalitat Valenciana (IMPIVA), les bases reguladores i la convocatòria per a la concessió per part de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) de préstecs bonificats i subvencions vinculades a projectes de creació d'empreses de base tecnològica per a l'exercici 2015.

Per mitjà d'esta convocatòria d'instruments financers, l'IVACE concertarà la concessió de préstecs bonificats i concedirà subvencions a fons perdut sobre el cost dels projectes de creació d'empreses de base tecnològica associats al préstec.



Article 2. Objectiu de la convocatòria

Constituïx el fi d'esta convocatòria fomentar l'emprenedoria innovadora de base tecnològica, la diversificació empresarial, el creixement econòmic i la creació d'ocupació de qualitat en el teixit empresarial de la Comunitat Valenciana, i donar suport tant a la posada en marxa com al creixement d'empreses les activitats de les quals es basen en l'explotació del coneixement i la tecnologia. La convocatòria podrà comptar amb cofinançament comunitari en un percentatge del 50 %, procedent del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, dins de l'Eix prioritari-objectiu temàtic 3 (millorar la competitivitat de la PIME), Prioritat d'inversió 1 (promoció de l'esperit empresarial, en particular facilitant l'aprofitament econòmic de noves idees i impulsant la creació d'empreses noves, també per mitjà de vivers d'empreses) i Objectiu específic 2 (creació de noves empreses i vivers d'empreses, en particular millorant l'accés al finançament i a servicis de suport avançats).



Article 3. Actuacions susceptibles de suport. Requisits generals dels projectes objecte del préstec bonificat-subvenció

3.1. Per projecte s'entén qualsevol iniciativa de gasto o inversió, sobre una operació o actiu concret, que es realitze en un termini determinat i que, de forma individual o combinada, tinga un sentit empresarial, sense perjuí que eixa iniciativa puga integrar-se, en el contingut o en el temps, en un pla major.

3.2. Els projectes hauran d'iniciar-se durant l'anualitat 2015 i, en tot cas, després de la data de presentació de la sol·licitud de l'ajuda, de manera que la convocatòria d'ajudes produïsca un efecte incentivador per a l'execució dels projectes.

El compliment de l'efecte incentivador es comprovarà a través de la documentació justificativa que es presente per al pagament de la subvenció i en els termes que s'establixen en l'article 11. Obligacions de les empreses beneficiàries d'esta resolució.

L'empresa sol·licitant de l'ajuda no haurà d'haver firmat contractes o adquirit compromisos que l'obliguen al desenrotllament del projecte amb anterioritat a la data de presentació de la sol·licitud.

3.3. Es donarà suport a la creació i consolidació d'empreses de base tecnològica preveient les possibles inversions, el desenrotllament de projectes i, en general, totes les actuacions encaminades a la seua consolidació i creixement; l'aportació de l'IVACE estarà dirigida a finançar les activitats de l'empresa per a aconseguir el seu objectiu empresarial, i podrà incloure també la preparació de projectes d'I+D i la contractació de personal per a activitats d'investigació.

3.4. Els resultats dels projectes hauran de tindre impacte tangible a la Comunitat Valenciana.

3.5. El pressupost subvencionable del projecte haurà d'estar comprés entre 20.000 euros i 175.000 euros, i per al seu còmput haurà de considerar-se la suma d'imports susceptibles de subvenció calculats prèviament a l'aplicació dels límits establits en l'apartat 5.5.1. No seran presos en consideració els projectes el pressupost subvencionable dels quals no estiga inclòs entre estos límits.

3.6. Els costos associats al projecte no podran rebre simultàniament ajudes o subvencions en el marc d'esta convocatòria i d'altres procedents d'esta o una altra administració o ens públic.

3.7. L'execució dels projectes no haurà de vulnerar en cap cas el principi de no discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, discapacitat, edat o orientació sexual, i facilitarà o, almenys, no impedirà l'accessibilitat per a les persones amb discapacitat. Així mateix, haurà d'executar-se en el marc d'un desenrotllament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient i disposar, quan siga cofinançat per FEDER, d'un certificat que declare la no-afecció del projecte a la denominada Xarxa Natura, espai físic d'especial protecció mediambiental configurat així per la Unió Europea. L'obtenció d'este certificat serà gestionat per l'IVACE.



3.8. Per al cas en què esta convocatòria compte amb finançament comunitari, les inversions subvencionades hauran de mantindre's inalterables durant els cinc anys següents al cobrament de la subvenció a fons perdut. Este requisit s'incomplirà si s'incorre en qualsevol de les circumstàncies següents:

a) El cessament –excepte en els casos de fallida no fraudulenta– o la relocalització d'una activitat productiva fora de la Comunitat Valenciana.

b) Un canvi en la titularitat d'un element d'infraestructura que proporcione a una empresa o un organisme públic un avantatge indegut.



c) Un canvi substancial que afecte la naturalesa, els objectius o les condicions d'execució de l'operació, de manera que es menyscaben els seus objectius originals.

3.9. Només podrà presentar-se un projecte per empresa sol·licitant.

3.10. L'IVACE podrà sol·licitar a experts externs una valoració prèvia d'alguns dels criteris establits en l'apartat 7.5.



Article 4. Empreses beneficiàries

4.1.1. Podran acollir-se a estes ajudes les xicotetes empreses de base tecnològica que en el moment de presentació de la sol·licitud tinguen una antiguitat inferior a cinc anys. Si les empreses sol·licitants estan inscrites en el Registre Mercantil el termini començarà a comptar des de la inscripció en este registre; si no estan obligades a inscriure's en este registre, este període computarà des del moment que s'hagen donat d'alta en l'Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE).



Serà requisit, a més, que el sol·licitant no haja distribuït beneficis, no sorgisca d'una operació de concentració econòmica ni cotitze oficialment en una borsa de valors. Als efectes de demostrar el compliment d'estos requisits, les empreses hauran de presentar, junt amb la sol·licitud d'ajuda, un certificat firmat per un auditor extern inscrit en el ROAC (Registre Oficial d'Auditors de Comptes).

L'estructura accionarial de l'empresa, a més, haurà d'estar constituïda majoritàriament per persones físiques o per organismes d'investigació.

La seu social o l'establiment de producció de l'empresa beneficiària haurà d'estar ubicada a la Comunitat Valenciana tant en el moment de desembossament del préstec com en el de la presentació de la justificació.

Quant a la seua activitat, l'empresa sol·licitant haurà de presentar alguna de les característiques següents:

a) Tractar-se d'una activitat centrada en l'explotació de productes o servicis que requerisquen l'ús de tecnologies o coneixements desenrotllats a partir de l'activitat investigadora, en concret:

– Explotació econòmica de tecnologies desenrotllades per centres d'investigació i/o per empreses.

– Activitat la base de la qual siga l'aplicació de patents, llicències d'explotació o una altra forma de coneixement tecnològic, preferentment de forma exclusiva i protegida.

b) Estratègia de negoci o activitat basada en el domini intensiu del coneixement científic i tècnic com a factor competitiu diferenciador, en la creació de línies d'I+D pròpies i no en servicis d'I+D a mesura per a tercers; és a dir, que convertisca el coneixement tecnològic en nous productes, servicis o processos per a la seua introducció en el mercat.



4.1.2. Als efectes d'esta resolució, es considerarà:

– Xicoteta empresa l'entitat les característiques de la qual s'ajusten al que disposa l'annex I del Reglament (UE) no 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 87 i 88 del Tractat, normativa disponible en l'adreça web de l'IVACE http://www.ivace.es.

– Empresa de base tecnològica (EBT) aquella els costos d'investigació i desenrotllament de la qual representen com a mínim el 10 % dels seus costos d'explotació totals durant almenys un dels tres anys previs a la concessió de l'ajuda o, si es tracta d'una empresa nova sense historial financer, que es complixen estos llindars segons l'auditoria de l'exercici fiscal en curs. Als efectes de demostrar el compliment d'este requisit, les empreses hauran de presentar, en tots els casos, junt amb la sol·licitud d'ajuda, un certificat firmat per un auditor extern inscrit en el ROAC (Registre Oficial d'Auditors de Comptes).

4.2. No podran obtindre la condició d'empreses beneficiàries:

– Les comunitats de béns i les societats civils, així com les associacions, fundacions, administracions públiques i, en general, les entitats sense ànim de lucre.

– Les empreses que posseïsquen les condicions d'empresa en crisi segons es definixen en l'article 2 apartat 18 del Reglament núm. 651/2014, definició disponible en la carpeta de normativa europea de la zona de descàrregues del web de l'IVACE http://www.ivace.es.

– Les empreses subjectes a una orde de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat comú.

– Les empreses en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

4.3. Per a l'exercici de la seua activitat, les empreses beneficiàries hauran de disposar de les autoritzacions administratives preceptives, estar inscrites en els registres públics pertinents i complir qualssevol altres requisits exigits per les disposicions aplicables.

4.4. En especial, les empreses beneficiàries hauran d'estar al corrent en el compliment de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats a la Comunitat Valenciana; el Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social; la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens, i la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i hòmens.





Article 5. Característiques de l'instrument financer préstec bonificat-subvenció a fons perdut. Costos subvencionables

5.1. Tipus d'ajuda

L'instrument financer consistix en la concessió d'un préstec bonificat en el tipus d'interés que comporta una ajuda implícita equivalent a la diferència entre els interessos que es meritarien aplicant el tipus d'interés de referència i els interessos realment pagats; als efectes d'esta resolució esta ajuda es denomina subvenció bruta equivalent. Així mateix, l'instrument financer comprén una subvenció a fons perdut sobre el cost considerat com a subvencionable del projecte.



L'import total de l'ajuda de l'IVACE en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos públics o privats supere el cost de l'activitat subvencionada.

5.2. Característiques del préstec:

Característiques del préstec:

– Quantia del préstec: 100 % dels costos subvencionables del projecte. La quantia global del préstec per projecte no superarà els 175.000 euros.

– Tipus d'interés: 0 per cent.

– Amortització del préstec: el termini d'amortització serà de 48 mesos. Les quotes d'amortització seran semestrals. La primera quota es farà efectiva el 30 de setembre de 2016 i successivament cada semestre, fins al 30 de març de 2020, amb la qual es liquidarà totalment el préstec, excepte modificació d'estos terminis per altres posteriors mitjançant una resolució del director general de l'IVACE.

– Garantia: es podrà constituir en metàl·lic o en forma d'aval financer prestat per entitats de crèdit o per societats de garantia recíproca que haurà de cobrir tant l'import del préstec avalat com qualsevol gasto derivat de l'incompliment de l'obligació de reembossament. La garantia serà del 30 % de l'import del préstec.

5.3. Característiques de la subvenció a fons perdut.

– Percentatge de subvenció a fons perdut: fins al 35 % de l'import del préstec, sense que la quantia de subvenció a fons perdut per projecte puga superar els 61.250 euros, ni suposar més d'un 35 % de l'import del préstec.

5.4. Intensitat màxima de l'ajuda (préstec bonificat i subvenció a fons perdut) calculada en funció dels costos subvencionables: s'obtindrà per mitjà de la suma del percentatge de la subvenció bruta equivalent corresponent al préstec concedit, i del percentatge de l'ajuda concedida en forma de subvenció a fons perdut, i no podrà superar els màxims establits per l'article 22 del Reglament (UE) núm. 651/2014, per a les ajudes destinades a nous projectes empresarials.



El càlcul de la subvenció bruta equivalent s'efectuarà aplicant la metodologia prevista en la comunicació de la Comissió relativa a la revisió del mètode de fixació dels tipus de referència i d'actualització (DO C 14, de 19 de gener 2008) i al tipus d'interés de referència vigent en el moment de la concessió.

5.5. Es consideren costos subvencionables:

1. Recursos humans:

Gastos de personal (cost salarial brut i cost de la Seguretat Social a càrrec de l'empresa) de personal investigador i personal tècnic o auxiliar sempre que estiguen empleats en centres de treball de la Comunitat Valenciana i durant el temps en què estiguen dedicats a activitats d'I+D pròpies.

Als efectes del càlcul de l'ajuda, es considerarà un màxim de 100.000 euros d'este cost subvencionable. Igualment es limita el cost horari per persona a 50 euros/hora com a màxim.

2. Inversions materials:

Béns d'equip instal·lats en centres de treball de la Comunitat Valenciana necessaris per a l'activitat productiva de l'empresa i per a l'execució dels projectes propis d'I+D (maquinària, equips de laboratori i equips informàtics).

Els costos d'adquisició de béns d'equip de segona mà seran subvencionables sempre que complisquen els requisits següents:

a) Que conste una declaració del venedor sobre l'origen dels béns i que estos no han sigut objecte de cap subvenció nacional o comunitària, i

b) Que el preu no siga superior al valor de mercat sinó inferior al cost dels béns nous semblants, aspectes que hauran de ser acreditats per mitjà d'un certificat de taxador independent.

3. Inversions immaterials

Adquisició de drets de patents, llicències, saber fer (know-how) o coneixements tècnics no patentats. Per a este concepte no es consideraran subvencionables les quantitats satisfetes a persones, entitats o empreses vinculades a l'empresa beneficiària, entenent per tals les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei General de Subvencions, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.

4. Servicis externs

– Contractació de servicis d'I+D. Contractació amb centres o organismes d'investigació: costos d'investigació i de consultoria o servicis equivalents destinats a l'activitat d'investigació.

– Contractació de servicis d'innovació. Altres servicis de suport a la innovació vinculats al projecte empresarial.



Article 6. Sol·licitud de l'instrument financer préstec bonificat-subvenció

Cada empresa sol·licitant haurà de presentar la documentació indicada a continuació:

6.1. Sol·licitud normalitzada

Els models de sol·licitud i la resta de documentació estaran disponibles en l'adreça d'Internet de l'IVACE: http://www.ivace.es i s'han d'omplir utilitzant els mitjans electrònics i/o telemàtics proporcionats per l'IVACE a través d'esta adreça d'Internet.

6.2. Termini de presentació de sol·licituds:

El termini de presentació de sol·licituds a l'instrument financer combinat préstec bonificat-subvenció s'iniciarà el dia 18 de maig de 2015 i finalitzarà l'11 de juny de 2015 a les 14 hores.

6.3. Documentació que ha d'adjuntar la sol·licitud normalitzada:

6.3.1. Memòria tècnica del projecte segons el model disponible en l'adreça d'Internet de l'IVACE http://www.ivace.es. La memòria i els seus annexos serviran de referent per a aplicar els criteris de valoració, d'ací que un defectuós o deficient ompliment, o la difícil comprensió d'esta, generaran una minusvaloració del projecte o, fins i tot, una denegació de la sol·licitud.

6.3.2. Pla d'empresa que incloga balanç i compte de resultats dels pròxims 3 anys i resum executiu, segons el guió incorporat en la memòria tècnica a què fa referència l'apartat 6.3.1.

6.3.3. Acreditació de propietat de la tecnologia utilitzada en el projecte (patents i models d'utilitat, així com qualsevol forma de coneixement protegit), si és procedent.

6.3.4. Contracte o acord de col·laboració subscrit amb centres o organismes d'investigació, si n'hi ha, i que el seu contingut no contravinga el principi de l'efecte incentivador referit en l'article 3.2 d'esta resolució.

6.3.5. Documentació relativa a la personalitat jurídica de l'empresa sol·licitant:

a) Quan siga una societat la inscripció de la qual en el Registre Mercantil siga obligatòria, l'IVACE obtindrà la informació relativa a la personalitat jurídica de l'empresa sol·licitant, si bé podrà li requerir directament la presentació d'algun document concret.

b) En el cas d'empreses sol·licitants la inscripció de les quals en el Registre Mercantil no siga obligatòria (empresaris individuals, cooperatives), s'haurà d'aportar fotocòpia dels documents següents:

– Contracte o acta de constitució i estatuts vigents.

– Poder de representació del firmant de la sol·licitud o document equivalent segons les prescripcions legals.

– DNI si és empresari individual i no ha autoritzat l'IVACE per a la seua obtenció en l'imprés de sol·licitud.

No serà necessari aportar la documentació anterior que ja estiga en poder de l'IVACE sempre que es mantinga vigent i s'aporte declaració de vigència a este efecte segons el model disponible en l'adreça d'Internet de l'IVACE: http://www.ivace.es.

6.4. Lloc de presentació de sol·licituds

6.4.1. Tant la sol·licitud com la memòria es presentaran en el Registre Telemàtic de la Generalitat, el qual emetrà automàticament un resguard acreditatiu de la seua presentació, que podrà ser arxivat o imprés per l'empresa interessada, en els termes que preveu la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Servicis Públics i el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana. Una vegada omplit el formulari de sol·licitud des del tràmit telemàtic, s'haurà d'annexar la memòria tècnica del projecte en format electrònic.

6.4.2. Ja que la sol·licitud ha de tramitar-se necessàriament via telemàtica, només s'admetrà la presentació davant del Registre Telemàtic i sempre que estiga firmada electrònicament per mitjà d'una firma electrònica basada en un certificat reconegut segons el que disposa la normativa indicada en el subapartat anterior i expedit per la Generalitat o per qualsevol altre prestador de servicis de certificat amb què la Generalitat haja firmat l'oportú conveni, que poden consultar-se en la pàgina web https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados.



6.4.3. En el cas que per qualsevol circumstància una mateixa empresa presente diferents sol·licituds, es considerarà vàlida l'última registrada en termini.

6.4.4. D'acord amb el que disposa la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Servicis Públics i el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana, s'incorpora el procediment arreplegat en esta resolució a l'annex del dit decret, com a procediment susceptible de tramitació a través del Registre Telemàtic de la Generalitat.

6.5. La presentació de la sol·licitud comporta l'autorització a l'IVACE –excepte manifestació en contra per l'empresa sol·licitant– per a demanar els certificats a emetre per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, per la Unitat Recaptadora de la Hisenda Pública Valenciana i per la Tresoreria General de la Seguretat Social, en els quals s'acredite que l'empresa sol·licitant està al corrent en les seues obligacions amb estes administracions. En qualsevol cas, l'IVACE podrà requerir directament l'empresa sol·licitant si la informació obtinguda presenta alguna incidència.

6.6. Si la sol·licitud aportada és incompleta o presenta errors esmenables es requerirà l'interessat perquè en el termini de 10 dies hàbils esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb advertència que si no ho fa es considerarà que desistix de la seua sol·licitud.

6.7. Els requeriments a què es fa referència en este article, així com qualsevol altre que puga realitzar l'IVACE, s'efectuaran via telemàtica, si bé podran efectuar-se per correu electrònic o ordinari a l'adreça indicada per l'empresa sol·licitant en la sol·licitud normalitzada, sempre que en quede constància de la recepció.

6.8. Els requeriments, les notificacions, les comunicacions o la documentació dels procediments emesos per mitjà de firma electrònica avançada en l'àmbit de la Generalitat gaudiran de validesa i eficàcia, en els termes de l'article 45 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

6.9. L'aportació de documents en contestació als requeriments referenciats es farà a través del Registre Telemàtic en l'adreça d'Internet de l'IVACE, i seran aplicables els mateixos requisits sobre la utilització de firma electrònica avançada que els arreplegats en este article.





Article 7. Instrucció i avaluació de sol·licituds. Criteris d'avaluació

7.1. L'òrgan instructor del procediment de concessió d'ajudes serà l'Àrea d'Empreses i Associacions de l'IVACE.

7.2. L'instrument financer préstec bonificat-subvenció es concedirà sota el règim de concurrència competitiva, per mitjà d'una comparació de les sol·licituds presentades a les quals s'aplicaran els criteris de valoració fixats en este article i s'establirà una prelació segons la puntuació obtinguda respectant els límits pressupostaris disponibles.



7.3. L'òrgan instructor verificarà de cada empresa sol·licitant i dels projectes presentats el compliment dels requisits exigits en la convocatòria, i en cas de resultar d'acord amb la convocatòria procedirà a l'anàlisi dels projectes presentats i a l'aplicació dels criteris del programa i, en cas de disposar de finançament comunitari, dels criteris de selecció del Programa Operatiu PO FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020. Com a resultat de la seua actuació, l'òrgan instructor emetrà una preavaluació que serà elevada a la Comissió a què fa referència l'article 8.

7.4. Prèviament a l'aplicació dels criteris de valoració, i a fi de potenciar l'èxit dels objectius d'esta convocatòria, l'IVACE podrà traslladar les sol·licituds a altres actuacions o convocatòries d'ajudes per la seua major idoneïtat, després de la comunicació i acceptació de l'empresa sol·licitant.

7.5. Seran criteris d'avaluació els següents:

1. Qualitat del projecte

Màxim: 40 punts. Llindar mínim: 15 punts

– Grau d'innovació del projecte, considerant-hi el previsible desenrotllament futur de productes, servicis o processos nous o millorats substancialment en comparació amb el que existix en el mercat i atorgant-li més valoració en funció de l'extensió de l'àmbit geogràfic, mundial, europeu, nacional o Comunitat Valenciana: 0-20

– Rellevància del paper de la tecnologia i aportació de coneixement en el projecte, valorant-ne la propietat i l'ús exclusiu, i la seua correlació amb les activitats a realitzar i l'objectiu final de l'empresa: 0-10



– Coherència del pla de treball per mitjà de la valoració d'objectius, actuacions, calendari, pressupost i recursos necessaris: 0-10

2. Viabilitat del projecte

Màxim: 35 punts. Llindar mínim: 13 punts.

– Viabilitat financera que assegure la provisió de fons i recursos necessaris per al projecte empresarial: 0-15

– Capacitat de l'equip promotor de l'empresa en funció de la seua formació i experiència professional: 0-10

– Pla de comercialització, en què es valore l'eficàcia de la política de vendes: 0-10

3. Resultats/impacte esperable del projecte

Màxim: 25 punts. Llindar mínim: 8 punts

– Rendibilitat econòmica del projecte: 0-10

– Repercussió econòmica i social prevista per l'aplicació del resultat del projecte, en què es valoren especialment les previsions d'internacionalització, creixement econòmic i creació d'ocupació: 0-5

– Alineació amb l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent de la Comunitat Valenciana (RIS3 CV): 0-5

Es valoraran els projectes que es desenrotllen en l'àmbit de les prioritats temàtiques de l'estratègia RIS3 CV o que se suporten en les seues àrees d'especialització tecnològica. La informació sobre l'estratègia RIS3 està disponible en http://innovacion.ivace.es/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=150&Itemid=318.

– Alineació amb les prioritats temàtiques de la Comunitat Valenciana per al coneixement i la innovació del clima, Climate KIC (Knowledge and Innovation Community of the European Institute of Innovation and Technology for the Climate disponible en http://www.climate-kic.org/): 0 – 5

Es valoraran els projectes amb impacte favorable en simbiosi industrial, control de gasos d'efecte d'hivernacle, sistemes de transport eficients, tècniques de construcció conduents a la reducció d'emissions, gestió de l'aigua, bioeconomia.

A fi de poder valorar la contractació de servicis externs en els casos en què així estiga previst –i s'haja indicat inicialment en la memòria– serà necessari, a més d'identificar el proveïdor en la memòria, aportar 3 ofertes o informe justificatiu quan l'import de la contractació supere la quantitat de 17.999.99 euros (IVA exclòs). La no-identificació del proveïdor en la memòria de la manera indicada comportarà la no-valoració de l'ítem del barem «Coherència del pla de treball per mitjà de la valoració d'objectius, actuacions, calendari, pressupost i recursos necessaris». Tot això sense perjuí de la possible no consideració del cost corresponent o minoració que es puga derivar segons el que establix l'article 11.a.3.



Article 8. Concessió de l'instrument financer préstec bonificat-subvenció

Després dels actes d'instrucció i la preavaluació efectuada prèviament, els projectes seran elevats a una comissió composta pel personal de l'IVACE que s'indica a continuació:

– President: el director general de l'IVACE.

– El cap de l'Àrea d'Empreses i Associacions.

– Un tècnic de l'Àrea d'Empreses i Associacions.

– La cap de l'Àrea de Suport.

– La cap del Servici de Fons Estructurals i Sistemes.

– La cap del Servici Jurídic.

Actuarà com a secretari un tècnic de l'Àrea de Suport, sense vot.

Podran assistir, amb vot, fins a tres representants de l'àmbit empresarial, tecnològic o científic, designats pel director general de l'IVACE.

La comissió adaptarà el seu funcionament al que establix la convocatòria i, de manera subsidiària, a les regles contingudes en el capítol II del títol II de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.



Quan el nombre de sol·licituds valorades positivament no permeta concedir el percentatge màxim d'ajuda establit en l'article 5 d'esta resolució en relació amb el pressupost disponible del programa, la comissió podrà proposar l'assignació del percentatge màxim als projectes amb millor puntuació o bé reduir el percentatge d'ajuda en la quantia que s'estime adequada a fi que el pressupost es repartisca entre major nombre d'empreses beneficiàries. La comissió optarà per una o altra mesura valorant l'eficàcia de la convocatòria.



En els casos de sol·licituds amb idèntica puntuació, es tindrà en compte, als efectes de resoldre l'empat, la puntuació obtinguda criteri a criteri seguint un orde decreixent, segons ítems de més ponderació, fins que es produïsca el desempat.

De les reunions de la comissió s'elevarà l'acta al president de l'IVACE. Vista la proposta continguda en l'acta de la comissió, el president de l'IVACE resoldrà sobre l'adjudicació de les ajudes, fixarà expressament la quantia i incorporarà, si és el cas, les condicions i les obligacions a què haja de subjectar-se l'empresa beneficiària.

La resolució del president de l'IVACE posarà fi a la via administrativa i el seu contingut serà notificat de forma individualitzada a cada persona interessada de forma telemàtica. Les subvencions concedides seran publicades en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOCV) amb expressió del programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, empresa beneficiària, subvenció concedida i finalitat o finalitats de la subvenció.

La resolució de concessió podrà incloure una relació ordenada de totes les sol·licituds que no hagen sigut estimades per sobrepassar-se la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria, amb indicació de la puntuació obtinguda per cada una d'estes per tal que, en cas d'augment de la dotació per generació pressupostari o alliberament de crèdit, puguen ser ateses per orde de puntuació.



Article 9. Desembossament del préstec a l'empresa beneficiària

9.1. Una vegada comunicada a les empreses beneficiàries la resolució de concessió, l'IVACE formalitzarà un document específic de condicions del préstec que comunicarà a l'empresa beneficiària. En el document, l'empresa beneficiària acceptarà les condicions del préstec inclòs el pla de venciments, la subvenció bruta equivalent i el termini màxim per a la presentació de la garantia, i l'empresa queda obligada a l'execució del projecte aprovat i a l'acreditació davant de l'IVACE de la seua execució d'acord amb les condicions establides en l'article 11. Obligacions de les empreses beneficiàries.

9.2. Perquè es puga fer efectiu el desembossament del préstec serà necessària la presentació d'una garantia, que es podrà constituir en metàl·lic o en forma d'aval financer prestat per entitats de crèdit o per societats de garantia recíproca que haurà de cobrir tant l'import del préstec avalat com qualsevol gasto derivat de l'incompliment de l'obligació de reembossament. La garantia serà del 30 % de l'import del préstec i la seua presentació davant de l'IVACE haurà de produir-se en un termini màxim de tres mesos comptador des de l'acceptació de les condicions del préstec. Una vegada validada la presentació de la garantia, l'IVACE realitzarà el desembossament del préstec en el compte bancari indicat per l'empresa beneficiària.



9.3. Si no s'accepta el document de condicions del préstec o si no té lloc la presentació de la garantia en el termini establit, l'instrument financer préstec bonificat-subvenció serà revocat en la seua totalitat.



Article 10. Amortització del préstec i cobrament de la subvenció a fons perdut

El beneficiari iniciarà l'amortització del préstec en els terminis i les condicions acceptades i segons el que disposa l'apartat 2 de l'article 5. Característiques de l'instrument financer préstec bonificat-subvenció a fons perdut.

El pagament de la subvenció a fons perdut s'efectuarà una vegada que l'empresa beneficiària haja tornat les quantitats i en els terminis compromesos en l'escrit d'acceptació del préstec o en les seues possibles modificacions posteriors, i l'IVACE haja realitzat la verificació final de l'execució del projecte. El pagament, en tot cas, estarà condicionat a l'existència de disponibilitat pressupostària en l'exercici de finalització de reintegrament del préstec.

L'empresa beneficiària podrà sol·licitar la cancel·lació anticipada de la totalitat del préstec.

Si es produïx la cancel·lació anticipada per incompliment de les condicions estipulades en el document d'acceptació de condicions del préstec, quedarà sense efecte totalment o parcialment la resolució de concessió de la part de subvenció a fons perdut. Així mateix, l'incompliment de les condicions de devolució del préstec generarà l'obligació de tornar les quantitats no reembossades, el percentatge de subvenció bruta equivalent i els interessos de demora que corresponguen –d'acord amb la normativa vigent en matèria de subvencions– des del moment del desembossament del préstec.



Article 11. Obligacions de les empreses beneficiàries

a) Execució i acreditació del projecte: el projecte s'iniciarà després de la sol·licitud i necessàriament durant l'exercici 2015, i haurà de finalitzar-se abans del 31 de juliol de 2016.

Quant al període subvencionable de gastos només seran tinguts en consideració els posteriors a la data de sol·licitud i fins al 31 de juliol de 2016.

La justificació de l'execució del projecte (presentació de justificants de gasto i pagament, i una altra documentació requerida en el Manual d'instruccions de justificació d'ajudes) haurà de presentar-se amb data límit 6 d'octubre de 2016.

a.1) L'empresa beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la memòria presentada junt amb la sol·licitud normalitzada, i de manera que es complisca la finalitat de l'instrument financer, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que s'hi s'especifiquen. Si durant l'execució del projecte es produïxen circumstàncies que modifiquen este desenrotllament previst, l'empresa beneficiària procedirà de la manera següent d'acord amb la tipologia de la modificació.



Tipus de modificació Procediment i criteri d'aplicació

Modificacions de projecte que no alteren aspectes essencials o que no van ser rellevants en la seua avaluació, sempre que no suposen una redistribució entre els imports objecte de suport per concepte de gasto superior al 20 %. No es requerix d'autorització prèvia de l'IVACE. S'haurà de justificar adequadament en la memòria justificativa d'execució del projecte perquè, a criteri de l'IVACE, puga finalment admetre's.

Modificacions de projecte que alteren aspectes essencials o que van ser rellevants en la seua avaluació. Es requerix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia en un termini màxim de 2 mesos abans de la data límit de finalització del projecte. Podrà autoritzar-se sempre que a juí de l'IVACE la nova valoració del projecte no modifique els criteris de concessió aplicats.

Redistribució entre els imports objecte de suport per concepte de gasto superior al 20 % sempre que no suposen increment en l'import total de l'ajuda concedida. Es requerix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia en un termini màxim de 2 mesos abans de la data límit de finalització del projecte. Podrà acceptar-se sempre que a juí de l'IVACE la nova valoració del projecte no modifique els criteris de concessió aplicats.

Ampliació de la data de justificació sense modificar el període d'elegibilitat dels gastos. Es requerix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia en un termini màxim de 15 dies naturals abans de la data de justificació del projecte. Podrà acceptar-se sempre que a juí de l'IVACE siga compatible amb els terminis i procediments de gestió de la convocatòria.

Qualsevol altra modificació diferent de les anteriors. Es requerix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia en un termini màxim de 2 mesos abans de la data límit de finalització del projecte. L'autorització per part de l'IVACE s'estudiarà de forma individualitzada.





a.2) En la justificació del gasto podran acceptar-se, a criteri del personal tècnic de l'IVACE, desviacions entre els diferents costos subvencionables, de manera que la disminució d'uns es compense amb l'excés en altres, si bé únicament en les circumstàncies següents:

– En els costos amb justificació superior al 80 % del que preveu la notificació, la disminució de gasto es podrà compensar fins a aconseguir el 100 % amb els excessos provinents d'altres costos en què s'haja justificat per damunt del que s'ha previst.

– Únicament el 20 % d'excés d'un cost podrà aplicar-se a compensar la menor justificació en altres.

– Els excessos en les partides de gasto de recursos humans no podran utilitzar-se per a compensar altres costos.

– Els costos el gasto justificat dels quals siga inferior al 80 % del que preveu la notificació d'ajuda, no admetran compensació.

– En tot cas, després d'aplicades les possibles compensacions, cap cost quedarà amb una subvenció assignada superior a la indicada en la notificació d'ajuda.

– La compensació entre costos no alterarà en cap cas la naturalesa del projecte.

Qualsevol altre plantejament en la justificació dels costos aprovats del projecte requerirà l'autorització prèvia i expressa de l'IVACE d'acord amb el que preveu l'article 11.a.1).

En tot cas, les modificacions resultants dels mecanismes de compensació detallats o aprovades per l'IVACE no estaran en contradicció amb els requisits exigits per a l'aprovació del projecte.

a.3) Quan l'import d'un gasto subvencionable supere, IVA exclòs, la quantia de 17.999.99 euros en el cas de contractació de servicis de consultoria, assistència tècnica o d'adquisició de béns d'equip, l'empresa beneficiària haurà d'aportar en la justificació de l'ajuda acreditació d'haver sol·licitat –abans de la contracció del gasto– com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors -sense vinculació entre ells– llevat que per les especials característiques dels gastos subvencionables no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que ho subministren o presten, i així es faça constar en un informe firmat pel representant legal que haurà de contindre almenys:

– Quines van ser les característiques dels gastos que van fer impossible la localització d'un mínim de tres ofertes.

– Una explicació de com es va realitzar la busca de proveïdors.

Este informe no serà admés com a justificant de la no-presentació de 3 ofertes si el seu argument es basa en:

– Les característiques del proveïdor (per exemple: «proveïdor habitual» o «subministrador únic» sense que en este cas s'aporten més dades que ho acrediten).

– Les característiques genèriques del bé o servici (per exemple: «caràcter tecnològic del servici»).

– Les característiques genèriques de l'empresa o entitat beneficiària (per exemple: «política de compres implantada i aprovada per la direcció», etc.).

Així mateix, hauran d'adjuntar un annex a l'informe que documente com s'ha realitzat la busca de proveïdors del bé o servici.

La selecció de les ofertes haurà de realitzar-se entre empreses de les quals almenys dos d'estes no siguen empreses associades a l'empresa beneficiària i membres de la seua Junta Directiva o Consell d'Administració, ni tinguen drets de vot superiors al 50 %. La petició d'ofertes haurà de documentar-se de forma escrita, i en tot cas serà necessari que estiguen firmades i segellades per les respectives empreses ofertants, les quals hauran de consignar les seues dades identificatives. L'elecció entre les ofertes presentades haurà de recaure en la més econòmica, i s'haurà de justificar en un informe l'elecció en un altre sentit.

La no-presentació de les ofertes o informes que fan referència els paràgrafs anteriors, o la insuficiència d'estos, donarà lloc a la no-consideració del cost subvencionable, amb la consegüent minoració o revocació del préstec bonificat-subvenció concedit.

b) Presentació de justificants de pagament i una altra documentació requerida en el Manual d'instruccions de justificació d'ajudes.

b.1.) Amb data límit de 6 d'octubre de 2016 -o en una data posterior que es puga establir per resolució del director general de l'IVACE– l'empresa beneficiària haurà de presentar davant de l'IVACE els justificants de gasto i el pagament i la documentació requerida en el Manual d'Instruccions de justificació d'ajudes aprovat per resolució del director general de l'IVACE.

b.2.) Els pagaments només s'admetran si estan realitzats a través d'entitat financera, i la seua justificació es realitzarà per mitjà de la presentació de còpia de l'extracte bancari que acredite l'eixida efectiva dels fons junt amb còpia de la transferència o del xec nominatiu. Queden exclosos els pagaments realitzats en efectiu o per caixa.

b.3.) En el cas que l'orde de transferència i/o l'apunt de l'extracte bancari siguen globals i, per tant, estiguen referits a diversos justificants de gasto, relacionats o no amb el projecte, serà necessari acompanyar una relació d'estos degudament detallada en la qual figuren el destinatari, la identificació del justificant del gasto (el número de la factura o el concepte d'esta) i l'import pagat. Esta relació haurà de ser segellada per l'entitat financera.

b.4.) La presentació per part de l'empresa beneficiària d'un percentatge de gastos pagats menor del 60 % de la quantitat total a justificar donarà lloc a la revocació de l'instrument financer préstec bonificat-subvenció i al reintegrament de les quantitats percebudes en concepte de préstec i de subvenció bruta equivalent i els seus interessos de demora des de la seua percepció, llevat que tècnicament puga considerar-se que encara així el projecte ha sigut efectivament desenrotllat i no se'n declare la revocació sinó la minoració i, en este cas, el percentatge de subvenció bruta equivalent i els interessos a reintegrar per l'empresa beneficiària seran proporcionals al percentatge de minoració.

b.5) Ja que esta convocatòria establix determinats imports o percentatges màxims o mínims en els gastos del projecte que poden actuar com a requisit per a la seua aprovació o com a limitadors de l'import de l'ajuda concedida, la justificació del projecte haurà de tindre en compte estos límits per a no donar lloc a la minoració o revocació de l'instrument financer préstec bonificat-subvenció i al reintegrament de les quantitats percebudes i els interessos de demora des de la seua percepció. Només en el cas que les diferències, a juí tècnic de l'IVACE, obeïsquen a modificacions en el desenrotllament del projecte sobrevingudes i no imputables a l'empresa beneficiària (entre altres, modificacions de preus no previsibles en la presentació del projecte, ajustos salarials o substitució de treballadors no prevista), es podran admetre per part de l'IVACE, sense que en cap cas supose un major import de l'ajuda rebuda ni una modificació dels aspectes essencials del projecte.

b.6.) El Manual d'instruccions de justificació d'ajudes podrà exigir que adjunten un informe d'auditor o empresa inscrita en el ROAC (Registre Oficial d'Auditors de Comptes) d'acord amb l'Orde EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions en l'àmbit del sector públic estatal (BOE 125, 25.05.2007), així com d'una llista de comprovació del compliment dels requisits del Manual d'instruccions de justificació d'ajudes, firmada per l'auditor i visada pel representant legal de l'empresa beneficiària.



b.7.) Documentació acreditativa del compliment de les condicions i les obligacions específiques en el Manual d'instruccions de justificació d'ajudes.

c) Devolució del préstec:

L'empresa beneficiària haurà de subjectar-se als terminis i les condicions de devolució del préstec establits en l'article 5.2 d'esta resolució i en l'escrit d'acceptació de condicions subscrit prèviament al seu desembossament.

d) Altres obligacions:

d.1) Inserir en el material divulgatiu relacionat amb la difusió del projecte el logotip d'IVACE disponible en http://www.ivace.es.

d.2) Complir les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada esta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per IVACE, en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.



d.3) En el cas que la convocatòria compte amb finançament comunitari, els documents justificatius dels gastos corresponents al projecte subvencionat hauran de conservar-se durant el període mínim que s'establisca en les regulacions del PO FEDER de la CV 2014-2020. Una vegada quede determinat el període mencionat, es concretarà en el Manual d'instruccions de justificació d'ajudes o en el document que el substituïsca.

En eixe sentit, els documents es conservaran o bé en forma d'originals o de còpies compulsades d'originals, o bé en suports de dades comunament acceptades, en especial versions electròniques de documents originals o documents existents únicament en versió electrònica. Els documents es conservaran en una forma que permeta la identificació dels interessats durant el període necessari per als fins per als quals es van arreplegar les dades o per als que es tracten ulteriorment. Quan els documents només existisquen en versió electrònica, els sistemes informàtics utilitzats han de complir les normes de seguretat acceptades que garantisquen que els documents conservats s'ajusten als requisits legals nacionals i són fiables als efectes d'auditoria.

d.4) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil, així com els estats comptables.

Per al cas en què finalment esta convocatòria compte amb fons FEDER, els beneficiaris i altres organismes participants en l'execució de les operacions han de mantindre un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb l'operació, sense perjuí de les normes de comptabilitat nacional. En eixe sentit, hauran de presentar en el compte justificatiu de la subvenció una llista en què cada apunt que es faça d'un gasto, un pagament o un ingrés i un cobrament en el llibre diari de comptabilitat, segons el Pla General Comptable (PGC), reflectisca la quantia d'este apunt que tinga relació amb la subvenció concedida, i consignar en esta llista tant el número d'apunt i assentament del llibre diari, com el subcompte del PGC i l'import del subcompte que correspon a la subvenció concedida, llevat que l'empresa beneficiària ja dispose d'un sistema de comptabilitat separada que permeta apreciar la traçabilitat ací esmentada.

d.5) Actualitzar qualsevol documentació presentada que haguera patit alguna modificació.

d.6) Respondre de la veracitat dels documents aportats i en general de la informació facilitada.

d.7) Facilitar a l'IVACE la informació relativa a indicadors financers, de producció i resultats, que permeten mesurar l'avanç davant de la situació de partida descrita per l'empresa beneficiària en la memòria del projecte com a conseqüència de la seua execució.

d.8) Comunicar a l'IVACE les subvencions, ajudes, ingressos o recursos –procedents de qualsevol administració o ens públics o privats– que hagueren obtingut o sol·licitat (tant en forma de préstecs bonificats com de subvencions a fons perdut) per als mateixos costos subvencionables. En cas de concurrència amb altres ajudes per als mateixos costos subvencionables, quedarà sense efecte la ja concedida per l'IVACE (tant el préstec bonificat com la subvenció a fons perdut), excepte renúncia expressa a la ja concedida per l'altra Administració.

d.9) Les empreses beneficiàries hauran d'acreditar l'efecte incentivador de l'ajuda concedida a través de la documentació justificativa, en concret, complint el requisit que les dates de facturació dels gastos subvencionables estiguen dins del període subvencionable, i mai anteriors a la data de la sol·licitud de l'ajuda. De conformitat amb el que disposa l'article 2 apartat 23 del Reglament núm. 651/2014, els gastos derivats d'estudis de viabilitat diferents dels previstos en la sol·licitud de l'ajuda, així com la documentació preliminar o preparatòria del projecte (com puga ser l'obtenció de permisos), no suposaran l'incompliment de l'efecte incentivador, no obstant això, podran ser objecte d'anàlisi individualitzat per l'IVACE als efectes de la seua verificació.



d.10) Complir totes les obligacions que deriven de la normativa d'aplicació especificada en l'article 14 d'esta resolució.



Article 12. Control i verificació. Minoracions i revocacions

Tant les empreses beneficiàries com els tercers relacionats amb l'objecte de la subvenció hauran de sotmetre's a les actuacions de comprovació, verificació i control financer de l'activitat subvencionada efectuades en qualsevol moment tant per l'IVACE com per qualsevol òrgan de l'Administració central de l'Estat i de la Generalitat, o de la Unió Europea i els seus representants autoritzats, i facilitaran en tot moment la informació que se sol·licite en l'exercici d'estes actuacions i, en especial, posaran a disposició la totalitat de documents necessaris per a una pista d'auditoria adequada.

Les verificacions abordaran els aspectes administratius, financers, tècnics i físics de les operacions, segons corresponga, i hauran d'incloure en tot cas els procediments següents:

– Verificacions administratives de tots els projectes aprovats.

– Verificacions sobre el terreny de determinats projectes que podran dur-se a terme per mostreig.

A resultes de les verificacions efectuades, l'empresa beneficiària podrà ser objecte de minoració o revocació tant si l'empresa ja ha complit els terminis d'amortització com si es troba en el període de devolució. En ambdós casos, haurà de restituir-se l'import de la subvenció bruta equivalent o la seua part proporcional i els interessos de demora corresponents de les quantitats indegudament percebudes des del moment de la seua obtenció.

Així mateix, l'incompliment per part de les empreses beneficiàries de qualsevol de les obligacions establides en esta resolució podrà donar lloc a la minoració o a la revocació de la part de subvenció a fons perdut en funció de les circumstàncies ocorregudes i d'una valoració d'estes. En el cas que l'ajuda haguera sigut ja pagada, s'haurà de procedir al reintegrament de la quantitat percebuda i dels interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció en la forma prevista en la legislació sobre subvencions. De conformitat amb esta normativa, l'incompliment de l'obligació de reintegrament tindrà, entre altres efectes, la impossibilitat de ser empresa beneficiària en successives convocatòries, sempre que es trobe en període executiu.



Article 13. Dotació pressupostària

El pressupost per a la concessió dels instruments financers previstos en esta resolució serà d'1,5 milions d'euros a càrrec de la línia PT055000 «Finançament empresarial i d'instituts tecnològics», a càrrec de l'exercici 2015.

En qualsevol cas es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres convocatòries en què s'hagen resolt sol·licituds per import inferior al gasto inicialment previst, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida en el seu moment, o bé quan l'esmentat augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit. L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que siga procedent i a la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana amb caràcter previ a la resolució de concessió. En estos casos s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que seran publicades en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 14. Marc normatiu

Les ajudes arreplegades en esta resolució es concediran d'acord amb el que establix:

– L'Orde de 12 de desembre de 2006, de la Conselleria d'Empresa, Universitat i Ciència, sobre concessió d'ajudes per l'Institut de la Xicoteta i Mitjana Indústria de la Generalitat Valenciana (IMPIVA).

– La Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i disposicions de desplegament.

– La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

– La concessió de les ajudes s'acollirà a l'article 22 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda compatibles amb el Mercat Comú en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187, 26.06.2014).

– La Llei 11/2007, de 22 de juny, d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Servicis Públics.

– Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana.

– Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'establixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenrotllament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenrotllament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'establixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenrotllament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.

– Reglament Delegat (UE) núm. 480/2014, de la Comissió, de 3 de març de 2014, del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'establixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenrotllament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenrotllament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'establixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenrotllament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.

– L'Orde EHA/524/2008, de 26 de febrer, per la qual s'aproven les normes sobre els gastos subvencionables dels programes operatius del Fons Europeu de Desenrotllament Regional i del Fons de Cohesió.

– Qualsevol altra normativa que, per la matèria, hi fora d'aplicació.



Article 15. Publicitat comunitària. Obligacions

En el cas que esta convocatòria obtinga finançament comunitari, l'empresa beneficiària s'assegurarà del fet que les parts que intervenen en el projecte han sigut informades del cofinançament en un 50 % pel Fons Europeu de Desenrotllament Regional (FEDER) i anunciarà clarament que el projecte ha sigut seleccionat en el marc del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020. Per a complir amb este requisit, l'empresa beneficiària haurà de:

– Col·locar en els béns tangibles subvencionats adhesius identificatius de la marca FEDER de la manera establida en el Manual d'instruccions de justificació.

– Incloure el logotip FEDER i la declaració «Projecte cofinançat pels Fons FEDER, dins del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020» en qualsevol document relacionat amb el projecte o activitat subvencionada. La inclusió del logotip FEDER es realitzarà en qualsevol format en què estiga suportada la documentació del projecte, és a dir, paper, DVD, CD, pantalla informàtica, etc.



Els logotips de FEDER es poden descarregar de la pàgina http://www.ivace.es, en la zona de descàrregues, carpeta «Logotips Fons Europeus i IVACE».



Article 16. Entitats col·laboradores i assistència tècnica

L'IVACE podrà subscriure un conveni o un instrument jurídic amb entitats col·laboradores perquè, actuant en nom seu i pel seu compte, entregue i distribuïsca els fons a les empreses beneficiàries, bé perquè l'assistisquen en determinades funcions auxiliars a la gestió dels expedients, bé per a la concessió dels avals vinculats als projectes.





DISPOSICIÓ FINAL



Primera

Es faculta el director general de l'IVACE per a dictar les resolucions necessàries per al desenrotllament, eficàcia i execució d'esta convocatòria.



Segona

Esta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, si bé la presentació de sol·licituds haurà de produir-se en el termini indicat en l'article 6.2 d'esta resolució.





València, 30 d'abril de 2015.– El president de l'IVACE: Máximo Buch Torralva.

Mapa web