Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 30 de març de 2023, de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoca un procés selectiu per a l'ingrés en l'escala tècnica de la Universitat d'Alacant



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9577 de 18.04.2023
Número identificador:  2023/3749
Referència Base de Dades:  004005/2023
 



RESOLUCIÓ de 30 de març de 2023, de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoca un procés selectiu per a l'ingrés en l'escala tècnica de la Universitat d'Alacant (grup A, subgrup A1) pel sistema de concurs oposició. Referència A02/23. [2023/3749]

En compliment del que disposen els articles 183 i 184 dels Estatuts d'aquesta universitat, aprovats per Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell (DOGV 9 de febrer), i amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal d'administració i serveis, aquesta universitat, fent ús de les competències que li són atribuïdes en l'article 3.2. j) de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, com també en els Estatuts d'aquesta universitat i publicat l'Acord del Consell de Govern de la Universitat pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per l'any 2021, en el DOGV de data 15 de juliol del 2021 i les seues modificacions, acorda convocar proves selectives per a cobrir 2 places corresponents a l'oferta d'ocupació pública per a aqueix mateix any, a través de l'ingrés en l'escala tècnica de la Universitat d'Alacant (grup A, subgrup A1). L'oferta d'ocupació va ser informada per la Direcció General de Costos de Personal i Pensions Públiques del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. La convocatòria d'aquestes places ha sigut autoritzada per resolució de la Direcció General d'Universitats.





Bases de la convocatòria



1. Normes generals

1.1. Es convoca procés selectiu per a cobrir 2 places del grup A, subgrup A1, escala tècnica (referència A02/23), pel sistema general d'accés lliure, per a ocupar llocs de l'itinerari professional d'administració especial llengües, en el Servei de Llengües de la Universitat d'Alacant.

D'acord amb el que preveu l'acord del Consell de Govern de la Universitat d'Alacant del 27 de gener de 2022, pel qual s'aprova el IV Pla d'Igualtat d'Oportunitats entre Dones i Homes de la Universitat d'Alacant i l'article 61.2.f de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, es fa constar que la distribució percentual en l'escala tècnica, itinerari professional d'administració especial llengües, és de 27,78 % dones i 72,22 % homes, per la qual cosa hi ha infrarepresentació de dones.

1.2. A aquesta convocatòria li seran aplicables la Llei orgànica 2/2023 del sistema universitari, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; el Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de la Universitat d'Alacant (DOGV 9 de febrer); la Normativa interna de la Universitat d'Alacant per la qual es regula el sistema de selecció a través del concurs oposició, per a les convocatòries d'ingrés a les diferents escales administratives de la Universitat d'Alacant pel sistema general d'accés lliure (aprovada i modificada per acord de Consell de Govern de data 25 d'octubre de 2019 i 20 de febrer de 2020, respectivament); la Instrucció de Secretaria General i de la Gerència de la Universitat d'Alacant amb data 8 de novembre de 2019, per la qual s'estableix l'obligatorietat d'utilitzar mitjans electrònics per a la presentació de sol·licituds, les comunicacions, les notificacions i la resta de la tramitació en els processos de selecció per a l'accés a les escales funcionarials del personal d'administració, i altra normativa d'aplicació general.



1.3. El procediment de selecció serà el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i una fase de concurs.

1.4. L'oposició estarà formada pels exercicis següents:

Primer exercici. Consistirà en un qüestionari amb 4 respostes alternatives en cada pregunta, de les quals només una serà la correcta, en què es contestaran preguntes relacionades amb la totalitat del temari i que contindrà un 15 % del total de les preguntes referents a la part I de l'annex I. Constarà com a màxim de 120 preguntes i la duració de l'exercici no podrà ser superior a 120 minuts. Es valorarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta contestada erròniament tindrà una penalització d'un terç sobre les correctes i les contestacions en blanc no penalitzaran.



La puntuació mínima per a superar l'exercici serà de 5 punts.

La puntuació d'aquest exercici es calcularà aplicant la fórmula següent:

Puntuació = [(Nombre d'encerts – Nombre d'errors x 1/3) / Nombre total preguntes vàlides de l'exercici] x Nota màxima de l'exercici.



Segon exercici. Consistirà en un exercici de preguntes concretes de resposta curta, relacionades amb la part II del temari que figura en l'annex I. Constarà com a màxim de 10 preguntes i la duració no podrà ser superior a 120 minuts. Es valorarà de 0 a 10 punts

La puntuació mínima per a superar aquest exercici serà de 5 punts.

Tercer exercici. Exercici pràctic relacionat amb la part II del temari que figura en l'annex I, que podrà ser realitzat per escrit o amb els mitjans instrumentals que el tribunal decidisca, que proporcionarà el material, els mitjans i les instruccions que considere adequats per a dur a terme aquesta prova.

La realització de l'exercici no podrà tenir una duració superior a 180 minuts. Es valorarà de 0 a 10 punts.

La puntuació mínima per a superar aquest exercici serà de 5 punts.

Totes les puntuacions es concediran amb dos decimals i arrodonides, de manera que, si el tercer decimal és igual o superior a 5, l'anterior s'incrementarà en una unitat, i si és menor no es modificarà.

En cas que alguna pregunta s'anul·lara a conseqüència de l'estimació d'alguna impugnació, l'exercici es continuarà valorant sobre la puntuació indicada inicialment en aquesta base, i s'ajustarà proporcionalment el valor de les respostes correctes.

1.5. Fase de concurs. Es valoraran els mèrits acreditats per les persones aspirants que hagen superat la fase d'oposició. Només podran ser considerats els mèrits obtinguts fins a la data en què concloga el termini de presentació de sol·licituds d'admissió al procés selectiu d'aquesta convocatòria, i únicament computaran fins a aquest moment.



No es valoraran els mèrits al·legats amb posterioritat al dia de finalització de la presentació de mèrits de la fase de concurs ni els mèrits que, tot i haver-se al·legat, no hagen sigut acreditats degudament segons el que estableix la base 6.11.1.

La valoració màxima del concurs serà de 17 punts.

El concurs, que no tindrà caràcter eliminatori, farà referència a aptituds, coneixements i experiència de les candidates o els candidats d'acord amb aquest barem:

Titulació. 1 punt per estar en possessió o haver abonat els drets per a l'expedició de qualsevol de les titulacions següents: grau en Filologia Catalana, grau en Traducció i Interpretació (amb certificació que la llengua A és el català o que l'itinerari de traducció és el català) o titulacions equivalents.

Experiència. Fins a un màxim de 14 punts en llocs de treball en qualsevol administració pública o universitat pública, a raó de:

– 0,10 per cada mes complet de serveis en qualsevol cos, escala o categoria pertanyent al mateix subgrup de titulació que l'escala que es convoca.

– 0,05 per cada mes complet de serveis en qualsevol cos, escala o categoria pertanyent a altres subgrups de titulació que l'escala que es convoca.

En cap cas es valorarà l'experiència professional com a personal eventual, tal com estableix la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana.

Per a obtenir el nombre de mesos complets de serveis prestats es comptabilitzarà el nombre de mesos entre la data d'inici i la data de finalització de cada període. Els dies sobrants de cada període i els dies dels períodes de duració inferior a un mes se sumaran i es dividiran entre 30. S'entendrà com a nombre de mesos addicionals a computar la part sencera del nombre que resulte d'aquest quocient.

Idioma estranger. Fins a un màxim de 2 punts. Es valorarà el coneixement d'alemany, anglès, francès, italià i portuguès, segons els nivells del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües (MCER) especificades.

En el cas dels idiomes recollits en la taula d'equivalències de certificats de llengües estrangeres de la UA, seran valorades, a més, les certificacions que hi són reconegudes, segons la distribució següent:





Nivell Puntuació

A1 0,10 punts

A2 0,25 punts.

B1 0,75 punts.

B2 1 punt

C1 1,50 punts

C2 2 punts





Es puntuarà exclusivament el nivell més alt acreditat per a cada idioma, i sempre que no constituïsca un requisit de la convocatòria. En aquest cas, el nivell obtingut es valorarà igualment, però es restarà la puntuació corresponent al nivell establit com a requisit.

2. Requisits de les candidates o els candidats

2.1. Per a ser admès a la realització de les proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir els requisits següents:

2.1.1. Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional dels estats membres de la Unió Europea o estar inclòs en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya en què siga aplicable la lliure circulació de treballadors, en els termes establits en l'apartat 1 de l'article 63 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana. També hi podran participar el cònjuge dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret, i els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguen separats de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents.



2.1.2. Tenir complits els setze anys i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

2.1.3. Estar en possessió o haver abonat els drets per a l'expedició del títol de llicenciatura, enginyeria, arquitectura, grau o equivalent. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, caldrà estar tenir la credencial que n'acredite l'homologació o l'equivalència.



En cap cas es consideren com a titulacions equivalents al títol de grau les correspondències al nivell MECES dels títols universitaris oficials pertanyents a ordenacions acadèmiques anteriors a l'Espai Europeu d'Educació Superior regulades pel Reial decret 889/2022, de 18 d'octubre, d'acord amb el que estableix la disposició addicional quarta del reial decret esmentat.

2.1.4. Tenir el nivell C2 de valencià segons certificació de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, o de les universitats de l'àmbit lingüístic català, o convalidades o equiparades per la normativa vigent o per acords específics.

2.1.5. Disposar de les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a exercir les funcions o les tasques corresponents.

2.1.6. No haver sigut separada o separat mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública, universitat pública, o òrgan constitucional o estatutari i no trobar-se inhabilitat o inhabilitada penalment per a l'exercici de funcions públiques. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no estar inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmesa o sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.



2.1.7. No pertànyer com a personal funcionari de carrera a la mateixa escala objecte de la convocatòria.

2.2. Tots els requisits enumerats en la base 2.1 s'hauran de complir en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera.

El personal aspirant que durant el desenvolupament del procés i abans que concloga deixe de complir algun dels requisits o condicions exigits, haurà de presentar el desistiment al procés. En cas contrari, i una vegada detectat que el personal aspirant incompleix algun dels requisits i condicions, es procedirà d'ofici a excloure'l del procés.



3. Sol·licituds

3.1. D'acord amb la Instrucció de Secretaria General i de la Gerència de la Universitat d'Alacant per la qual s'estableix l'obligatorietat d'utilitzar mitjans electrònics (https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/documentos/normativa/instruccions-mitjans-electronics-processos-pas.pdf), les persones que vulguen prendre part en aquest procés selectiu presentaran, en el termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la data de publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado, la corresponent sol·licitud, que es formalitzarà a través de la seu electrònica: https://seuelectronica.ua.es/ o en l'adreça següent: https://cvnet.cpd.ua.es/eadmua/Tramites?pIdioma=valenciano, mitjançant la selecció del tràmit establit: Sol·licitud per a oposicions del PAS.

En aquesta mateixa aplicació caldrà adjuntar la documentació que s'indica en la base 3.3. S'hi haurà d'adjuntar escanejada en format JPG, JPEG, PDF, DOC o DOCX. Es recomana una resolució de 200ppp i escaneig en blanc i negre. La mida màxima de tota la documentació que cal adjuntar no podrà superar els 50 MB.

Els mitjans electrònics que s'usaran en la tramitació de les sol·licituds seran els determinats en la Seu Electrònica. En la Guia per al tràmit de sol·licitud per a oposicions del PAS, que està disponible en la pàgina web del Servei de Selecció de Personal, Selecció i Provisió PAS, es pot consultar tota la informació relativa al procés de presentació de sol·licituds.

3.2. Drets d'examen i forma de pagament

3.2.1. Els drets d'examen seran de 27 euros, després d'aplicar la bonificació temporal de l'import de les taxes establit en l'article 2 del Decret llei 2/2022, de 22 d'abril, del Consell per a la reducció temporal de l'import de les taxes pròpies i preus públics de la Generalitat per a fer front a l'impacte de la inflació.

Es podran abonar amb targeta o mitjançant Bizum directament des de l'aplicació quan es faça la sol·licitud o accedir-hi posteriorment des de l'expedient d'administració electrònica.

Si no es vol fer el pagament mitjançant targeta o Bizum, es podrà obtenir la carta de pagament i fer el pagament de les taxes en les entitats financeres: Sabadell, Santander i CaixaBank directament en l'oficina bancària, en els caixers o bé en la banca en línia.

3.2.2. D'acord amb l'article 18.1-2 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, estan exempts del pagament de la taxa establida en el punt anterior:

a) Les persones aspirants que tinguen reconegut un grau de discapacitat igual al 33 % o superior. Per a beneficiar-se d'aquesta exempció hauran d'adjuntar la certificació de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives o d'òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite discapacitat igual al 33 % o superior al 33 %.

b) Els membres de famílies nombroses de categoria especial o de famílies monoparentals de categoria especial. Per a beneficar-se de l'exempció hauran d'adjuntar a la sol·licitud la fotocòpia de la documentació oficial en vigor que acredite aquesta condició.

c) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) Les persones que estiguen en situació d'exclusió social i acrediten aquesta situació per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

3.2.3. D'acord amb el que estableix l'article 18.1-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, es beneficaran d'una bonificació del 50 % de la taxa, els membres de famílies nombroses de categoria general o de famílies monoparentals de categoria general.

3.2.4. Si el pagament efectuat no es correspon amb l'import de la taxa, per a esmenar-ho caldrà fer el pagament de la taxa completa que corresponga i, posteriorment, sol·licitar la devolució de la quantitat abonada inicialment.

3.2.5. En cap cas, el pagament de la taxa serà substitutiu de la presentació dins del termini i en la forma escaient de la sol·licitud.

3.2.6. Només es retornaran els drets d'examen si el procés selectiu no es fa per causa imputable a l'administració convocant, o en cas de renúncia de la persona aspirant a continuar participant en el procés sempre que aquesta renúncia es produïsca durant el termini de presentació de sol·licituds, o que la taxa abonada siga superior, i en aquest cas es retornarà la diferència.

3.3. Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud en l'apartat «Documents adjunts», en format JPG, JPEG, PDF, DOC o DOCX, i amb una resolució recomanada de 200ppp i escanejada en blanc i negre:

3.3.1. Fotocòpia del DNI: El personal aspirant de nacionalitat espanyola podrà optar entre adjuntar la fotocòpia del DNI o donar el consentiment a la Universitat d'Alacant per a la consulta de les dades d'identitat, consentiment que li serà sol·licitat quan formalitze la sol·licitud.



Les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola i tinguen dret a participar en el procés hauran d'adjuntar el document expedit per les autoritats competents del seu país d'origen o de procedència que n'acredite la identitat, l'edat i la nacionalitat, i acudir amb l'original d'aquest document el dia de la realització dels exercicis, i, si escau, adjuntar els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a expenses o estar a càrrec del nacional d'un altre estat amb qui tinguen aquest vincle. Així mateix, hauran de presentar una declaració que deixe constància que no s'ha produït una separació de dret del cònjuge i, si escau, del fet que la persona aspirant viu a les seues expenses o està a càrrec seu. La documentació requerida en aquest punt haurà de ser adjuntada en l'apartat «DNI» o «Un altre document identificatiu».



3.3.2. En el cas d'exempció del pagament de la taxa o de bonificació d'aquesta recollida en els punts 3.2.2. a), b) i d) o 3.2.3, el personal aspirant haurà d'optar entre donar el consentiment a la Universitat d'Alacant per a la consulta de dades que acrediten tenir dret a l'exempció/bonificació o adjuntar la documentació requerida en aquests punts en l'apartat ‘Justificant d'exempció / bonificació taxes'

3.3.3. Les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33 % que vulguen fer valdre aquesta condició en el cas que es produïsquen empats, hauran d'adjuntar certificació de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives o òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite el seu grau de discapacitat en l'apartat «Justificant exempció / bonificació taxes», llevat dels qui hagen donat el consentiment indicat en la base 3.3.2 o ja l'hagen adjuntada, per tenir dret a l'exempció del pagament de la taxa.

3.3.4. Les persones aspirants amb discapacitat que vulguen sol·licitar l'adaptació de temps o mitjans per a la realització dels exercicis, hauran d'indicar-ho en la sol·licitud, i serà requisit, en aquest cas, aportar l'informe sobre adaptació de la prova selectiva (temps o mitjans o tots dos), expedit pel centre d'Avaluació de Persones amb Diversitat Funcional de la direcció territorial de la província corresponent. Si no es pot adjuntar en el moment de la presentació de la sol·licitud, es podrà adjuntar fins a la data final d'esmenes a la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses. La documentació requerida en aquest punt haurà de ser adjuntada en l'apartat «Adaptació realització exercicis».



3.4. D'acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades pel personal aspirant amb la finalitat de gestionar i resoldre la convocatòria. La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió feta en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant. En el marc dels tractaments esmentats, les dades no podran ser cedides llevat d'obligació legal, i seran conservades durant el temps estrictament necessari per a complir amb la finalitat esmentada.

La persona interessada pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre d'altres, mitjançant una sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la Seu Electrònica https://seuelectronica.ua.es/va/index.html. Pot, així mateix, posar-se en contacte amb el delegat de protecció de dades a través de l'adreça dpd@ua.es.

La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els drets de la persona interessada i la Política de privacitat de la Universitat d'Alacant es poden consultar en l'enllaç següent: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html

4. Admissió d'aspirants

4.1. En expirar el termini de presentació d'instàncies, la rectora de la Universitat d'Alacant dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en els llocs previstos en la base 10, que contindrà la relació provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

4.2. Les persones aspirants excloses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, per a poder esmenar el defecte que n'haja motivat l'exclusió accedint al seu expedient en Administració Electrònica.

En qualsevol cas, per a evitar errors i possibilitar l'esmena dins del termini, les persones aspirants comprovaran, no sols que figuren en la relació provisional de persones aspirants admeses i excloses, sinó que, a més, els noms i els dígits visibles del DNI consten correctament en aquesta relació.

4.3. Una vegada conclòs aquest termini, es publicarà la resolució en la qual, a més de declarar aprovada la relació definitiva de persones admeses i excloses, es recollirà el lloc, la data i l'hora de començament del primer exercici, amb una antelació mínima de deu dies hàbils. Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en els llocs previstos en la base 10.

4.4. En qualsevol moment del procés selectiu, si el tribunal tinguera coneixement que alguna de les persones no reuneix la totalitat dels requisits exigits per aquesta convocatòria, amb audiència prèvia de la persona interessada, haurà de proposar-ne l'exclusió a la rectora de la universitat, i comunicar-li, així mateix, les inexactituds o les falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud d'admissió a les proves selectives, als efectes que siguen procedents.

Contra l'exclusió de l'aspirant es podrà interposar recurs d'alçada davant la mateixa autoritat indicada en el paràgraf anterior.



5. Tribunals

5.1. Els membres del tribunal i el personal assessor se subjectaran en el seu règim i funcionament al que estableix l'article 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, a les causes generals d'abstenció i recusació contingudes en aquesta llei i al que preveu l'article 28 i següents del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.



Els membres del tribunal hauran de reunir, a més, els requisits previstos en l'article 67 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana.

5.2. Amb la convocatòria prèvia de la presidenta o el president es constituirà el tribunal, que requerirà l'assistència de la presidenta o del president i de la secretària o del secretari i de la meitat, com a mínim, dels membres titulars o suplents.

5.3. Durant el procés selectiu, el tribunal resoldrà tots els dubtes que puguen sorgir en l'aplicació d'aquestes normes, com també el que s'haja de fer en els casos no previstos.

5.4. El tribunal podrà disposar la incorporació als seus treballs de personal assessor especialitzat per a les proves corresponents dels exercicis que estimen pertinents, el qual es limitarà a prestar la col·laboració en les especialitats tècniques. La designació d'aquest personal s'haurà de comunicar a la rectora de la universitat i fer-se pública.

5.5. El tribunal qualificador adoptarà les mesures necessàries en els casos en què siga necessari, de manera que les persones amb discapacitat disposen de condicions similars per a la realització dels exercicis que la resta de persones participants. En aquest sentit, s'establiran, per a les persones amb discapacitat que ho sol·liciten, les adaptacions possibles en temps i mitjans per a la seua realització. Si en qualsevol moment del procés selectiu se suscitaren dubtes al tribunal respecte de la capacitat d'una persona aspirant per a l'acompliment de les activitats habitualment desenvolupades pel personal funcionari de l'escala a la qual es refereixen aquestes proves, podrà sol·licitar el dictamen corresponent dels òrgans competents de la comunitat autònoma corresponent, i en aquest cas, podrà participar condicionalment en el procés selectiu, i quedaria en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o l'exclusió de les proves fins a la recepció del dictamen.



5.6. El tribunal qualificador de les proves adoptarà les mesures oportunes per a garantir que els exercicis de la fase d'oposició siguen corregits sense que es conega la identitat del personal aspirant. Seran excloses les persones que tinguen en els fulls d'examen noms, trets, marques o signes que permeten conèixer-ne la identitat.

5.7. El tribunal vetlarà perquè queden garantits els principis de mèrit, capacitat i d'igualtat d'oportunitats i de tracte entre dones i homes.

5.8. A l'efecte de la comunicació i d'altres incidències, el tribunal tindrà la seu en el Servei de Selecció de Personal de la Universitat d'Alacant, campus de Sant Vicent, telèfon 965 90 39 39.

5.9. Els membres del tribunal percebran les gratificacions per assistències fixades en el Decret 24/1997 d'11 de febrer, del Govern Valencià, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris (DOGV 17.02.1997).

5.10. El tribunal, titular i suplent, el nomenament del qual es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en els llocs previstos en la base 10, amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, estarà compost per: la presidenta o el president, la secretària o el secretari i 3 vocals.



6. Desenvolupament del procés selectiu

6.1. El primer exercici es farà en el lloc, en la data i a l'hora que establisca la resolució a què es refereix la base 4.3.

6.2. Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única. Seran excloses de l'oposició les persones que no hi compareguen i perdran aquest dret encara que es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per inassistència a les proves encara que es dega a causes justificades.

6.3. Excepcions a la base 6.2.

Es podrà sol·licitar l'ajornament de les proves quan hi concórrega alguna de les circumstàncies següents:

a) Situació d'embaràs de risc o part.

b) Víctimes de violència de gènere que no hi puguen assistir per motius de seguretat.

Si alguna de les persones aspirants no poguera iniciar o completar el procés selectiu per les causes descrites, podrà sol·licitar l'ajornament de l'exercici corresponent abans del dia establit per a la realització inicial d'aquest, mitjançant escrit dirigit al tribunal a través del procediment d'«Instància Genèrica» disponible en la seu electrònica de la Universitat d'Alacant https://seuelectronica.ua.es/va/registro-electronico.html, i indicarà en l'apartat «EXPOSA» la referència d'aquesta convocatòria i la unitat a què va dirigida: Selecció i Provisió PAS, a l'efecte que el tribunal adopte la decisió que considere oportuna.



Per a ser tinguda en compte, haurà d'adjuntar la justificació acreditativa de la situació en la qual es trobe; si no es pot presentar juntament amb l'escrit de comunicació, s'haurà de fer en els cinc dies hàbils següents.

Aquesta fase d'oposició no es podrà demorar de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés selectiu ajustada als temps previstos, fet que haurà de ser valorat pel tribunal. En tot cas, la realització d'aquestes proves ajornades tindrà lloc abans de la publicació de la llista de les persones aspirants que hagen superat el procés selectiu.

6.4. En el cas de proves orals o d'altres de caràcter individual i successiu, l'ordre d'actuació del personal aspirant serà el determinat en la resolució dictada per la conselleria que tinga atribuïda la competència en matèria de funció pública, mitjançant la qual es determina l'ordre d'intervenció de les persones aspirants a totes les proves selectives que es realitzen durant l'any.

6.5. En cada exercici, el personal aspirant de nacionalitat espanyola haurà d'acreditar la identitat exclusivament mitjançant la presentació del DNI, permís de conduir, o si escau, del resguard emès per la comissaria de policia en què conste el DNI. Les persones aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar la identitat mitjançant el document original que acredite el NIE, original del passaport o document original que en el país del qual és nacional se li expedisca a aquest efecte. L'incompliment d'aquest requisit determinarà l'exclusió de les proves. En cap cas seran vàlides les còpies o fotocòpies d'aquests documents.

6.6. En qualsevol moment les persones aspirants podran ser requerides pels membres del tribunal a acreditar la identitat.

6.7. El personal aspirant haurà d'observar en tot moment les instruccions dels membres del tribunal o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves, amb vista al seu desenvolupament adequat.



6.8. Després de la realització de cadascun dels exercicis, el tribunal farà pública, en els llocs previstos en la base 10, la llista d'aspirants que els hagen superats i concedirà un termini de reclamacions comptador a partir de l'endemà de la seua publicació perquè les persones interessades formulen les reclamacions i al·legacions que consideren pertinents, tant en relació amb aquests resultats provisionals, com amb el contingut de l'exercici, accedint al seu expedient d'administració electrònica.



6.9. La publicació dels successius anuncis de celebració del segon i dels altres exercicis la farà el tribunal en els llocs previstos en la base 10, amb dos dies, com a mínim, d'antelació a l'assenyalada per a la iniciació d'aquests. Quan es tracte del mateix exercici, l'anunci de celebració es farà, com a mínim, amb vint-i-quatre hores d'antelació.



6.10. La qualificació de la fase d'oposició estarà determinada per la suma de qualificacions obtingudes en cadascun dels exercicis d'aquesta fase, sempre que hagen sigut superats.

6.11. Amb el resultat definitiu de l'últim exercici de la fase d'oposició, el tribunal exposarà al públic, en els llocs previstos en la base 10, la relació d'aspirants que, per haver superat tots els exercicis eliminatoris, passen a la fase de concurs, i se'ls citarà perquè en el termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquest resultat, presenten còpia de la documentació acreditativa dels mèrits previstos en la base 1.5. Per a fer-ho hauran d'accedir al seu expedient d'administració electrònica i adjuntar els documents acreditatius dels mèrits valorables en la fase de concurs en els apartats: «Titulació», «Experiència», «Coneixements de Valencià» i «Idioma Estranger».



No seran valorats els mèrits que no estiguen prou acreditats, i no s'admetrà cap documentació presentada fora del termini dels deu dies hàbils establits en el paràgraf anterior.

6.11.1. Documentació que cal aportar en la fase de concurs:

Titulació. S'acreditarà amb una còpia del títol acadèmic o del justificant d'haver abonat els drets d'expedició d'aquest.

La documentació requerida en aquest punt haurà de ser adjuntada en l'apartat «Titulació».

Experiència. L'experiència serà acreditada mitjançant certificat – full de serveis i haurà de contenir tant el subgrup de titulació de la categoria/escala/cos en la qual s'han prestat els serveis com el tipus de règim jurídic o classe de personal empleat públic.

Per a la valoració d'aquests mèrits no serà vàlida la vida laboral ni el certificat d'empresa ni cap altre document que no siga l'indicat en el paràgraf anterior. Així mateix, el certificat – full de serveis haurà de contenir tots els elements necessaris ja enumerats per a ser valorat correctament.

La documentació requerida en aquest punt haurà de ser adjuntada en l'apartat «Experiència professional».

Coneixements de valencià. S'acreditaran mitjançant les certificacions establides per la normativa per la qual s'estableixen els certificats de coneixement de valencià que expedeix el Servei de Llengües de la Universitat d'Alacant i les equivalències d'altres títols, diplomes i certificats, aprovada en el Consell de Govern del 30.06.2022, BOUA de 01.07.2022 (https://www.boua.ua.es/acuerdos/descargaracuerdo/27221).



En el cas del certificat del nivell B1 de la JQCV per homologació amb els estudis del sistema educatiu, es requerirà tenir el certificat perquè es puga valorar aquest nivell.

La documentació requerida en aquest punt haurà de ser adjuntada en l'apartat «Coneixements de valencià».

Idioma estranger. Els coneixements d'idiomes estrangers s'acreditaran documentalment d'acord amb el que estableix la normativa per la qual s'estableixen els certificats de coneixement de llengües estrangeres de la Universitat d'Alacant i les equivalències d'altres títols, diplomes i certificats, aprovada en el Consell de Govern del 24.02.2022, BOUA de 25.02.2022 (https://www.boua.ua.es/acuerdos/descargaracuerdo/22766).

En el cas de cursos fets pel Centre Superior d'Idiomes de la Universitat d'Alacant s'haurà d'acreditar l'equivalència d'aquests cursos amb el nivell del MECR. Per a fer-ho s'haurà d'adjuntar el títol amb el revers d'aquest, en què conste aquesta circumstància. El personal de la UA també podrà acreditar-la a través del certificat electrònic disponible en UACloud/eAdministracio/Tràmits laborals/Certificat de Formació/Certificat, en què s'especifica aquesta equivalència.

La documentació requerida en aquest punt haurà de ser adjuntada en l'apartat «Idioma estranger».

6.11.2. No es requereix la presentació dels mèrits que ja consten a la Universitat sempre que figuren en els expedients administratiu, de formació i acadèmic disponibles a través de l'UACloud i sempre que la persona interessada hi estiga d'acord.

En aquest cas, caldrà emplenar l'annex V, marcar el o els mèrits amb els quals s'estiga d'acord i dels quals no presentarà documentació acreditativa i adjuntar-ho en l'apartat «Conformitat amb les dades de l'expedient».

Únicament s'haurà d'aportar documentació acreditativa de les dades que no consten o amb els quals la persona interessada no estiga d'acord.



6.12. Una vegada conclòs el termini de presentació de documentació establit en la base anterior, el tribunal publicarà, en els llocs previstos en la base 10, les puntuacions provisionals de la fase de concurs i concedirà un termini de reclamacions comptador a partir de l'endemà de publicar-se perquè les persones interessades formulen les reclamacions i al·legacions que estimen pertinents en relació amb la seua baremació, accedint al seu expedient d'administració electrònica.

6.13. Una vegada resoltes les possibles reclamacions i al·legacions, i dirimits els possibles empats que es puguen produir, el tribunal dictarà una resolució en la qual fixarà la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran proposats per a ser nomenats personal funcionari de carrera.

Per a confeccionar aquesta relació se sumaran les qualificacions obtingudes per cada aspirant en la fase d'oposició i en la fase de concurs. A continuació, s'ordenaran per ordre de puntuació de major a menor, i la relació serà interrompuda quan el nombre d'aspirants coincidisca amb el de nombre de places convocades, sense que en cap cas puga contenir-ne un nombre superior.

Tot i això, i amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les vacants convocades, sempre que els òrgans de selecció hagen proposat el nomenament del mateix nombre d'aspirants que el de vacants convocades, quan es produïsquen renúncies, quan alguna de les persones seleccionades no tinga els requisits assenyalats en la base 2, o no presente la documentació referida en la base 8.1 dins del termini, o concórrega alguna de les causes de pèrdua de la condició de personal funcionari en les persones proposades abans del nomenament o la presa de possessió, l'òrgan convocant requerirà a l'òrgan de selecció la relació complementària de persones aspirants aprovades que seguisquen les persones proposades, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la manera següent:

1r Els empats es resoldran en favor de les persones amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre aquestes persones, es resoldrà a favor de qui tinga acreditat un percentatge de discapacitat més gran, i caldrà atenir-se al que disposa l'article 18.6 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

2n Si continua l'empat, l'ordre s'establirà segons la puntuació més alta obtinguda per cada aspirant en el tercer exercici.

3r Si es manté l'empat, s'atendrà la puntuació més alta en el segon exercici.

4t Si persistira aquest empat, s'atendrà la puntuació més alta en el primer exercici.

5è Si continua l'empat, s'atendrà la puntuació més alta en la fase de concurs.

6è En cas de persistir l'empat, si aquest empat és entre persones de sexe diferent, es dirimirà a favor del sexe que estiga infrarepresentat atenent les instruccions per a resoldre empats en processos selectius, aprovades en el Consell de Govern del 26 d'octubre de 2016 (BOUA de 28 d'octubre).

7è En el cas que l'empat siga entre persones del mateix sexe o no hi haja infrarepresentació de cap dels gèneres, es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i s'iniciarà aquest ordre per la lletra determinada en la Resolució dictada per la conselleria que tinga atribuïda la competència en matèria de funció pública, que estiga en vigor en la data en què es publiquen aquestes bases en el DOGV, mitjançant la qual es determine l'ordre d'intervenció de les persones aspirants a totes les proves selectives que es facen durant l'any.



En el cas que el nombre d'aspirants aprovats siga inferior al de places convocades, les sobrants seran declarades desertes.



7. Llista de persones aspirants aprovades

En acabar el procés selectiu, el tribunal remetrà a la rectora, per a la publicació mitjançant resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en els llocs previstos en la base 10, la relació definitiva de persones aspirants que hagen superat el procés selectiu per ordre de puntuació total, confeccionada segons el que preveu la base 6 d'aquesta convocatòria i que seran proposades per al nomenament com a personal funcionari de carrera, que en cap circumstància podrà ser superior al de places convocades.



8. Presentació telemàtica de documents i nomenament de personal funcionari

8.1. Una vegada publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació definitiva de les persones aspirants que hagen superat el procés selectiu, aquestes, en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació, hauran de presentar, mitjançant el tràmit d'instància genèrica disponible en la Seu Electrònica de la Universitat d'Alacant, la documentació següent:

a) DNI, o certificació de naixement expedit per l'organisme oficial corresponent, escanejat i annexat a aquesta instància. Les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola hauran d'annexar, escanejat, el document que n'acredite la nacionalitat i, si escau, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a expenses o estar a càrrec del nacional d'un altre estat amb el qual tinguen aquest vincle. Així mateix, hauran de presentar declaració jurada o promesa que no hi ha una separació de dret del cònjuge i, si escau, del fet que la persona aspirant viu a les seues expenses o està a càrrec seu.



b) Autorització perquè la Universitat d'Alacant obtinga la verificació de la inscripció en el Registre Nacional de Títols (RNT), mitjançant la generació del codi corresponent, del títol acadèmic exigible segons aquesta convocatòria, o certificació acadèmica que acredite haver cursat tots els estudis per a la seua obtenció i document justificatiu d'haver abonat els drets per a l'expedició del títol, si aquest títol està en procés de ser registrat en l'RNT. El codi d'autorització, que s'ha d'annexar a la instància, s'obté en alguna de les adreces següents:



– En cas de titulacions no universitàries oficials espanyoles:

https://www.educacionyfp.gob.es/en/servicios-al-ciudadano/catalogo/general/20/202363/ficha/202363.html

– En cas de titulacions universitàries oficials espanyoles:

https://www.educacionyfp.gob.es/servicios-al-ciudadano/catalogo/general/99/997950/ficha/997950.html#dg8

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, caldrà presentar, a més de l'autorització perquè la universitat puga consultar el títol, la credencial que n'acredite l'homologació o l'equivalència.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública, universitat pública o òrgan constitucional o estatutari, com també de no trobar-se inhabilitada o inhabilitat penalment per a l'exercici de les funcions públiques, segons el model que apareix com a annex II. Les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola hauran de fer, a més, declaració jurada de no estar inhabilitades o inhabilitats o en situació equivalent ni haver sigut sotmesa o sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública segons model que figura com a annex III a aquesta convocatòria.

d) Certificat mèdic, escanejat i annexat, que acredite tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les funcions corresponents. A aquest efecte, els reconeixements es podran fer en el Servei de Prevenció de la Universitat d'Alacant.

e) L'acreditació dels coneixements de valencià que disposa l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, es farà aportant la declaració que figura com a annex IV d'aquesta convocatòria, acompanyada, si escau, de l'acreditació de coneixements de valencià, mitjançant les certificacions establides per la normativa per la qual s'estableixen els certificats de coneixement de valencià que expedeix el Servei de Llengües de la Universitat d'Alacant i les equivalències d'altres títols, diplomes i certificats. Qui no estiga en possessió del nivell de coneixements exigit, quedarà compromesa o compromès a assistir als cursos de perfeccionament que s'organitzen a aquest efecte.



f) Les persones aprovades que hagen fet valdre la condició de discapacitades, qualsevol que siga el contingent o torn pel qual hi hagen accedit, hauran de presentar, a més dels documents anteriors, certificació electrònica o, en defecte d'això, escanejada i annexada, de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives o òrgan competent d'altres administracions públiques que acredite aquesta condició en grau igual o superior al 33 %, com també l'informe de capacitat per a exercir les tasques i funcions corresponents a l'escala. En el supòsit de participar pel contingent reservat a persones amb diversitat funcional de caràcter intel·lectual, a més, hauran d'annexar escanejat, el dictamen tècnic facultatiu en el qual es catalogue la discapacitat acreditada com a intel·lectual.



g) Acreditació mitjançant document electrònic de qualsevol altre requisit establit en la base 2.1 no recollit en els apartats anteriors.



8.2. Les persones que tinguen la condició de personal funcionari de carrera o de personal laboral de plantilla estaran exemptes de justificar documentalment les condicions i altres requisits ja provats per a obtenir el seu nomenament anterior, i hauran de presentar certificació del ministeri o organisme del qual depenguen per a acreditar aquesta condició.

8.3. Les persones que, dins del termini fixat i llevat dels casos de força major, no presenten la documentació o de l'examen d'aquesta es deduïra que manca algun dels requisits assenyalats en la base 2.1, no podran ser nomenats personal funcionari de carrera i quedaran anul·lades les seues actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què hagueren incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.

8.4. Una vegada transcorregut el termini de presentació de documentació, es dictarà resolució, que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i es nomenaran com a personal funcionari de carrera de l'escala convocada.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del nomenament o de la presa de possessió, o en el cas que no compliren els requisits exigits o no presentaren la documentació referida en la base 8.1 dins del termini, la rectora podrà requerir al tribunal una relació complementària de les persones que seguisquen les proposades per al possible nomenament d'aquestes com a personal funcionari de carrera.



8.5. La presa de possessió de les persones aspirants aprovades tindrà lloc en el termini d'un mes comptador des de la data de publicació del nomenament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



9. Borsa de treball

La borsa de treball es formarà tal com estableix el primer paràgraf de l'article 3 del Reglament de confecció de borses de treball de la Universitat d'Alacant, amb el personal aspirant que haja superat algun dels exercicis que constitueixen el procés selectiu, segons l'ordre de prioritat resultant del total de la puntuació obtinguda, incloent-hi la fase de concurs, en el cas de les persones que hi arriben, i amb preferència d'aquelles que hagen aprovat un nombre més elevat d'exercicis. En el cas d'empat s'aplicaran els mateixos criteris de desempat tinguts en compte en l'elaboració de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu. En aquesta relació, s'inclourà, cada vint persones, una persona discapacitada atenent l'acord adoptat en el si de la Mesa Negociadora per a afavorir la integració de les persones discapacitades.





10. Informació i notificacions al personal aspirant

D'acord amb el que preveu l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les publicacions detallades en aquestes bases, com també la informació d'altres actes que es deriven d'aquesta convocatòria i que requerisquen publicació, incloent-hi els recursos en via administrativa, es faran en la Seu Electrònica, en l'apartat «Altres documents generals de l'expedient de l'aspirant associat a aquesta convocatòria» i es podran consultar, a títol informatiu, en l'adreça de la pàgina web del Servei de Selecció de Personal https://ssyf.ua.es/va/seleccionpas/oposiciones/actual/oposicions.html, fet que substitueix la notificació a les persones interessades i produeix els mateixos efectes.

En el cas d'haver de fer alguna notificació individual, es durà a terme a través del sistema de notificació electrònica de la UA.



11. Norma final

Contra aquesta resolució i tots els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu d'Alacant que siga competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de publicar-se, d'acord amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament es podrà interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta, davant de la rectora, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

Davant de les actuacions definitives del tribunal, es podrà interposar un recurs d'alçada previst en l'article 121 de la Llei 39/2015, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de les publicacions o notificacions. El recurs es podrà interposar davant de l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant de la rectora com a òrgan competent per a resoldre'l.

No es podrà presentar recurs davant d'aquelles resolucions o actes que, per establir un termini d'esmenes, reclamacions o al·legacions, no siguen definitives. Les resolucions que es produïsquen després d'aquest tràmit, sí que seran susceptibles del recurs corresponent.



Alacant, 30 de març de 2023. La rectora, (p. d. R 15.01.2021), el gerent: Francesc Vañó Beneyto.





 

ANNEX I

Temari



Part I

La Constitució espanyola de 1978: títol preliminar i títol I (Dels drets i deures fonamentals).

L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: títol I (La Comunitat Valenciana) i títol III (La Generalitat).

Reglament de seu electrònica de la Universitat d'Alacant. Reglament de registre electrònic de la Universitat d'Alacant.

Reglament de procediment, document i expedient electrònic. Reglament de relacions per mitjans electrònics de la Universitat d'Alacant.



Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: títol preliminar (Disposicions generals), títol I (Dels interessats en el procediment), títol II (De l'activitat de les administracions públiques), títol III (Dels actes administratius), títol IV (De les disposicions sobre el procediment administratiu comú) i títol V (De la revisió dels actes en via administrativa).



Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: títol preliminar (Disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic) i títol III (Relacions interadministratives)



Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana: títol I (Objecte, principis i àmbit d'aplicació de la llei), títol III (Personal al servei de les administracions públiques), capítol II (Ordenació dels llocs de treball) del títol IV, títol V (Naixement i extinció de la relació de servei) i títol VI (Drets, deures i incompatibilitats del personal empleat públic).

Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: Títol Preliminar (Objecte i àmbit de la llei), títol I (El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació); capítol I (Principis generals); articles 23, 24 i 25 del capítol II (Acció administrativa per a la igualtat) del títol II; capítol I (Igualtat de tracte i oportunitats en l'àmbit laboral), capítol II (Igualtat i conciliació); capítol III (Els plans d'igualtat de les empreses i altres mesures de promoció de la igualtat) del títol IV; capítol I (Criteris d'actuació de les administracions públiques) del títol V.

Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades): capítol I (Disposicions generals), capítol II (Principis) i capítol III (Drets de l'interessat).

Llei orgànica del Sistema Universitari 2/2023 de 22 de març (LOSU): Títol Preliminar (Disposicions generals), Títol II (Creació i reconeixement de les universitats i qualitat del sistema universitari) i Títol V (Cooperació, coordinació i participació en el sistema universitari).

Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell, pel qual s'aproven els Estatuts de la Universitat d'Alacant: títol preliminar (Naturalesa, principis i finalitats), títol I (De l'estructura de la Universitat d'Alacant), títol II (Del govern i representació de la Universitat), títol III (De les activitats de la Universitat), títol IV (De la comunitat universitària) i títol V (Del règim econòmic i financer).



Normativa que regula la jornada de treball, horaris, permisos, llicències i vacances del PAS de la Universitat d'Alacant.



Part II

L'estatut jurídic de la llengua catalana. La Llei 4/1983, de 23 de novembre, d'ús i ensenyament del valencià.

Els drets lingüístics. Llengua oficial i llengua pròpia. Àmbit d'oficialitat.

L'Institut d'Estudis Catalans, l'Acadèmia Valenciana de la Llengua i l'Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana: competències i estructura.

L'Ordre 7/2017, de 2 de març de 2017, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, que regula els certificats oficials administratius de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats.

La Llei 4/2018, de 21 de febrer, de la Generalitat Valenciana, que regula i promou el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià.

L'Ordre 4/2021, de 4 de febrer, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, que modifica l'Ordre 3/2020, de 6 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, que determina la competència lingüística necessària per a l'accés i l'exercici de la funció docent en el sistema educatiu valencià.

L'acreditació de la competència lingüística en l'àmbit valencià. La Comissió Interuniversitària d'Estandardització d'Acreditació de Coneixements de Valencià, la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià i les escoles oficials d'idiomes.

La Comissió Interuniversitària de Formació i Acreditació Lingüístiques de Catalunya, l'Associació de Centres de Llengües en l'Ensenyament Superior, l'Associació d'Examinadors de Llengües a Europa i la Confederació Europea de Centres de Llengua de l'Educació Superior.



El Reglament d'Usos Lingüístics de la Universitat d'Alacant (BOUA 09.12.2015).

L'Ortografia catalana, la Gramàtica de la llengua catalana i la Gramàtica bàsica i d'ús de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans.

La Gramàtica normativa valenciana i la Gramàtica valenciana bàsica de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.

El Diccionari de la llengua catalana de l'Institut d'Estudis Catalans i el Diccionari normatiu valencià de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.

Altres fonts de consulta sobre normativa lingüística. Diccionaris, manuals i obres de referència.

La variació lingüística. Unitat i diversitat de la llengua. Eixos de variació lingüística. Varietats i registres. Conceptes de llengua i dialecte.



Els llenguatges d'especialitat. Concepte i trets distintius. Els llenguatges científic i administratiu catalans. Criteris per a la fixació del lèxic.

La redacció administrativa en valencià. El Manual de documents i llenguatge administratius dels serveis lingüístics universitaris. Altres manuals de referència.

La redacció científica i acadèmica en valencià en l'àmbit universitari. Recursos per a millorar la redacció científica i acadèmica.

El model de referència del valencià dins de l'estàndard general de la llengua catalana. Els Criteris lingüístics per als usos institucionals de les universitats valencianes.

L'ús igualitari del llenguatge. La Guia per a un discurs igualitari en la Universitat d'Alacant. La Guia d'ús de llenguatge no sexista de la Universitat d'Alacant.

Sociolingüística i sociologia de la llengua. Psicologia social de la llengua. La sociolingüística catalana.

El multilingüisme i el contacte de llengües. La interferència i la transferència lingüístiques. Altres fenòmens i canvis induïts pel contacte interlingüístic.

La planificació i la superació de la substitució lingüística. El capgirament de la substitució lingüística de Fishman. La normalització lingüística. La dinamització lingüística.

La Xarxa Vives d'Universitats: missió, valors, accions i programes de llengua.

La situació sociolingüística del País Valencià i de la resta de l'àmbit lingüístic català. Polítiques i planificació lingüístiques als territoris de llengua catalana. El multilingüisme autocentrat.

Campanyes i iniciatives de promoció lingüística: estudi, planificació, seguiment i avaluació.

Els serveis lingüístics de les universitats públiques valencianes. Objectius, funcions, estructura i accions.

L'assessorament i la dinamització lingüística del Servei de Llengües de la Universitat d'Alacant.

Els cursos de valencià, el Centre d'Autoaprenentatge de Llengües i els tallers de llengües del Servei de Llengües de la Universitat d'Alacant.

Mètodes d'ensenyament i aprenentatge de llengües. La lingüística i l'ensenyament de llengües. L'enfocament comunicatiu: el mètode nocional-funcional en l'ensenyament de llengües.

L'adquisició i l'aprenentatge de llengües. Com s'adquireix la llengua. Adquisició de l'L1. Aprenentatge de segones llengües. Semblances i divergències.

L'aprenentatge de llengües en persones adultes. El desenvolupament del procés d'aprenentatge. Tècniques de motivació.

Competència plurilingüe i pluricultural. Llengües en contacte: els aspectes psicològics i neuronals del bilingüisme.

L'autoaprenentatge autodirigit. L'autonomia: una finalitat didàctica de l'ensenyament-aprenentatge de llengües.

L'aprenentatge de llengües en entorns virtuals: plataformes, materials i recursos.

El Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECR). Enfocament i nivells comuns de referència.

Les capacitats lingüístiques segons el MECR: comprensió oral, comprensió lectora, interacció oral, expressió oral i expressió escrita. Estratègies i destreses per a desenvolupar-les.

La traducció i la mediació lingüística. Tècniques i estratègies per a la traducció general i especialitzada.

Tecnologies de la traducció. Traducció automàtica i traducció assistida. Les memòries de traducció. Els gestors terminològics. La intel·ligència artificial aplicada a la traducció: els traductors neuronals.



Les aplicacions informàtiques per a la correcció gramatical i d'estil en català, castellà i anglès.

Criteris de traducció: els topònims, els noms d'institucions i entitats públiques, els noms d'institucions i entitats privades, els títols d'obres i documents, i els antropònims.

La terminologia. Entitats de referència terminològica. Teories i polítiques terminològiques. La terminologia en llengua catalana.

L'elaboració de glossaris de termes especialitzats. Consulta de glossaris i bases de dades terminològiques.

La correcció de textos escrits. La correcció lingüística. La correcció tipogràfica. La correcció estilística. El receptor i el propòsit del text.



La neologia. Observatoris de neologia i cooperació internacional. Criteris d'acceptació de neologismes.

La redacció de textos en webs i xarxes socials. Les Recomanacions lingüístiques per a les xarxes socials a les universitats de la Xarxa Vives d'Universitats.



Notes:

La normativa legal que empara el contingut d'aquests temes és la que estiga en vigor en el moment de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.







ANNEX II

Declaració que ha de presentar tot el personal aspirant aprovat



(Nom i cognoms) ...

amb domicili a ...

i document nacional d'identitat número ...



Declara, a l'efecte de ser nomenada o nomenat personal funcionari de l'escala ...



Que no ha sigut separat/da mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública, universitat pública o òrgan constitucional o estatutari i que no està inhabilitat/da penalment per a l'exercici de les funcions públiques.



..., ... de ... de 20...





ANNEX III

Declaració que ha de presentar, a més, tot el personal aspirant aprovat la nacionalitat del qual no siga l'espanyola



(Nom i cognoms) ...

amb domicili a ...

i document nacional d'identitat número ...



Declara, a l'efecte de ser nomenada o nomenat personal funcionari de l'escala ...



Que no està inhabilitada o inhabilitat o en situació equivalent, ni es troba sotmesa o sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.





..., ... de ... de 20...





ANNEX IV

Declaració sobre l'acreditació de coneixements de valencià



(Nom i cognoms) ...

amb domicili a ...

i document nacional d'identitat número ...



Declara, a l'efecte de ser nomenada o nomenat personal funcionari de l'escala ...



Que compleix el nivell de coneixements de valencià exigit en l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, i haurà d'aportar l'acreditació de coneixements de valencià mitjançant les certificacions establides per la normativa per la qual s'estableixen els certificats de coneixement de valencià que expedeix el Servei de Llengües de la Universitat d'Alacant i les equivalències d'altres títols, diplomes i certificats, segons aquest detall:

– Certificat de nivell C1 per a accedir als subgrups A1 o A2.

– Certificat de nivell B1 per a accedir als subgrups C1 o C2.



Que, en cas de no estar en possessió del nivell de coneixements exigit, es compromet a assistir als cursos de perfeccionament que a aquest efecte s'organitzen.



..., ... de ... de 20...

Mapa web