Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 8 de maig de 2020, de la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual es modifica la composició de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià, determinada per la Resolució d'1 d'octubre de 2018, del conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8812 de 15.05.2020
Número identificador:  2020/3382
Referència Base de Dades:  003646/2020
 



RESOLUCIÓ de 8 de maig de 2020, de la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual es modifica la composició de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià, determinada per la Resolució d'1 d'octubre de 2018, del conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació. [2020/3382]



Mitjançant el Decret 71/2018, d'1 de juny, del Consell, es va aprovar el Reglament d'organització i funcionament de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià, definida per l'article 1 d'aquest Reglament com un òrgan col·legiat consultiu de caràcter tècnic, adscrit a la Generalitat a través de la conselleria competent en matèria de desenvolupament estatutari i vinculat a aquesta per mitjà de la direcció general que tinga assignades les funcions en la mateixa matèria.

L'article 5.1 d'aquest Reglament d'organització i funcionament estableix que el Ple de la Comissió Assessora estarà compost per:



«a) Un o una presidenta, que serà la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de desenvolupament estatutari.

b) Un o una vicepresidenta primera, que serà la persona titular de la secretaria autonòmica a la qual corresponguen les funcions en matèria de desenvolupament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana dins de la conselleria que ostente aquestes competències.

c) Un o una vicepresidenta segona, que serà la persona titular de la direcció general a la qual corresponguen les funcions en matèria d'impuls del desenvolupament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i direcció i gestió de les polítiques de la Generalitat destinades a la recuperació del Dret Civil Foral Valencià, dins de la conselleria que ostente aquestes competències.

d) Un o una vicepresidenta tercera, que serà la persona titular de la Direcció General de l'Advocacia General de la Generalitat.

e) Un secretari o secretària, que serà personal funcionari del subgrup A1, adscrit a la conselleria que tinga atribuïdes les competències en matèria de desenvolupament estatutari.

f) I fins a un màxim de deu vocals per nomenament de la persona titular de la Presidència de la Comissió, d'entre juristes de reconegut prestigi, un o una de les quals exercirà les funcions de coordinació. En aquests nomenaments s'haurà d'observar l'aplicació del principi de paritat entre dones i homes».



Les previsions d'aquest precepte reglamentari van ser concretades a través de la Resolució d'1 d'octubre de 2018, del conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual es determina la composició de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià (Diari Oficial de la Generalitat Valenciana núm. 8397, de 4 d'octubre de 2018). No obstant això, amb posterioritat, després de la celebració de les eleccions a les Corts de 28 d'abril de 2019, el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, va determinar el número i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions. De la lectura i interpretació integrades i sistemàtiques de l'article 13 del citat decret en relació amb els articles 155 i 163 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, així com amb els articles 1 i 10 del Decret 195/2018, de 31 d'octubre, del Consell, pel qual aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, deriva que l'actual Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, a través de la seua Direcció General de Qualitat Democràtica, Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern, exerceix les competències en matèria de foment de l'autogovern, desenvolupament estatutari i recuperació del Dret Foral Civil Valencià, circumstància que ha de reflectir-se en la composició de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià per a actualitzar-la.

En aquest sentit, atés que la ja esmentada Resolució d'1 d'octubre de 2018, del conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, va fer una determinació nominativa de les persones que havien d'ocupar cada lloc dins de la Comissió Assessora, s'estima necessari procedir ara al cessament dels qui ostentaven la seua presidència i la seua vicepresidència segona, perquè aquelles persones ja no exerceixen els alts càrrecs que donaven peu a això. I, d'igual manera, es considera procedent determinar, sense nomenaments nominatius i en línia amb el que es preveu per l'article 5.1.a i c del Reglament d'organització i funcionament de la Comissió Assessora, que la Presidència corresponga a la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de desenvolupament estatutari i que la vicepresidència segona corresponga a la persona titular de la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria d'impuls del desenvolupament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i direcció i gestió de les polítiques de la Generalitat destinades a la recuperació del Dret Civil Foral Valencià, dins de la conselleria que ostente aquestes competències.



D'altra banda, si l'article 5.1.e del mateix Reglament d'organització i funcionament preveu que les funcions de secretari o secretària de la Comissió Assessora siguen exercides per personal funcionari del subgrup A1, adscrit a la conselleria que tinga atribuïdes les competències en matèria de desenvolupament estatutari, la posterior i ja al·ludida Resolució d'1 d'octubre de 2018, del conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, va nomenar una funcionària concreta que, en l'actualitat, ja no exerceix el seu treball en la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica. En conseqüència, seguint els mateixos criteris abans exposats i partint de les previsions del citat precepte reglamentari, es considera procedent cessar aquesta funcionària com a secretària de la Comissió Assessora i establir que les tasques corresponents seran dutes a terme, de nou sense designacions nominatives, pel funcionari o la funcionària del subgrup A1 que, estant adscrit o adscrita a la conselleria que tinga atribuïdes les competències en matèria de desenvolupament estatutari, siga el cap o la cap del servei amb funcions en matèria de recuperació del Dret Civil Foral Valencià.

En virtut dels preceptes esmentats, a proposta de la Direcció General de Qualitat Democràtica, Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern, i de conformitat amb l'article 28.ll de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en relació amb la disposició final primera del Decret 71/2018, d'1 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià, resolc:

Modificar, en els següents termes, la composició de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià, determinada per la Resolució 1 d'octubre de 2018, del conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació:



Primer

Cessar Manuel Alcaraz Ramos com a president de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià i modificar la lletra a de l'apartat primer de la citada resolució, que queda redactada en els següents termes: «a) President o presidenta: la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de desenvolupament estatutari».



Segon

Cessar Josep Ochoa Monzó com a vicepresident segon de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià i modificar la lletra c de l'apartat primer de la resolució esmentada, que queda redactada en els següents termes: «c) Vicepresident segon o vicepresidenta segona: la persona titular de la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria d'impuls del desenvolupament de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i direcció i gestió de les polítiques de la Generalitat destinades a la recuperació del Dret Civil Foral Valencià, dins de la conselleria que ostente aquestes competències».



Tercer

Cessar Teresa Benedito Ibáñez com a secretària de la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià i modificar la lletra e de l'apartat primer de la mateixa resolució, que queda redactada en els següents termes: «e) secretari o secretària: el funcionari o la funcionària del subgrup A1 que, estant adscrit o adscrita a la conselleria que tinga atribuïdes les competències en matèria de desenvolupament estatutari, siga el Cap o la Cap del Servei amb funcions en matèria de recuperació del Dret Civil Foral Valencià».

La present resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i produirà efectes des del mateix dia de la publicació.





València, 8 de maig de 2020.– La consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica: Rosa Pérez Garijo.

Mapa web