Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ d'1 de març de 2024, de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoca procés selectiu per a l'ingrés en l'escala auxiliar de la Universitat d'Alacant



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9805 de 08.03.2024
Número identificador:  2024/1914
Referència Base de Dades:  002155/2024
 



RESOLUCIÓ d'1 de març de 2024, de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoca procés selectiu per a l'ingrés en l'escala auxiliar de la Universitat d'Alacant (grup C, subgrup C2) pel sistema de concurs de mèrits. Referència CM-01/24. [2024/1914]

En compliment del que disposen els articles 183 i 184 de l'Estatut d'aquesta universitat, aprovat per Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell (DOGV 9 de febrer), i amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal tècnic, de gestió i d'administració i serveis, aquesta Universitat, fent ús de les competències que li són atribuïdes en l'article 2.2e de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, com també l'Estatut d'aquesta Universitat i publicat l'acord del Consell de Govern de la Universitat pel qual s'estableix la publicació de la taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal de l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2023 del personal tècnic, de gestió i d'administració i serveis de la Universitat d'Alacant en el DOGV amb data de 27 de desembre de 2023, acorda convocar procés selectiu per a cobrir 19 places que compleixen les condicions establides en l'article 217 del Reial Decret llei 5/2023, de 28 de juny, pel qual s'adopten i prorroguen determinades mesures de resposta a les conseqüències econòmiques i socials de la guerra d'Ucraïna, de suport a la reconstrucció de l'illa de la Palma i a altres situacions de vulnerabilitat; de transposició de directives de la Unió Europea en matèria de modificacions estructurals de societats mercantils i conciliació de la vida familiar i la vida professional dels progenitors i els cuidadors, i d'execució i compliment del dret de la Unió Europea a través de l'ingrés en l'escala auxiliar de la Universitat d'Alacant (grup C, subgrup C2).





Bases de la convocatòria



1. Normes generals

1.1. Es convoca procés selectiu per a cobrir 19 places del grup C, subgrup C2, escala auxiliar (referència CM-01/24), pel sistema general d'accés lliure, per a ocupar llocs de gestora o gestor en la Universitat d'Alacant de l'itinerari professional d'administració general.



De conformitat amb el que preveu l'acord de Consell de Govern de la Universitat d'Alacant de 27 de gener de 2022, pel qual s'aprova el IV Pla d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes de la Universitat d'Alacant, i amb l'article 61.2 f de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, es fa constar que la distribució percentual en l'escala auxiliar, itinerari professional d'administració general, és de 74,50 % dones i 25,50 % homes, i, per tant, existeix infrarepresentació d'homes.

1.2. A aquesta convocatòria li seran aplicables la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana; el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública; l'esmentat Reial Decret llei 5/2023, de 28 de juny; el Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de la Universitat d'Alacant (DOGV 9 de febrer); l'acord de la Mesa Negociadora aprovat pel Consell de Govern amb data de 31 de gener de 2024 en relació amb els processos selectius derivats de la taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal de l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2023 del PTGAS; la instrucció de la Secretaria General i de la Gerència de la Universitat d'Alacant amb data de 8 de novembre de 2019 per la qual s'estableix l'obligatorietat d'utilitzar mitjans electrònics per a la presentació de sol·licituds, les comunicacions, les notificacions i la resta de la tramitació en els processos de selecció per a l'accés a les escales funcionarials del personal d'administració, i altra normativa de general aplicació.



1.3. El procediment de selecció serà el concurs, que consistirà en la valoració, per part del tribunal, dels mèrits que acrediten les persones aspirants d'acord amb el que disposen les bases 3 i 6 d'aquesta convocatòria i amb aplicació del barem contingut en l'annex I. Només podran ser considerats aquells mèrits obtinguts fins a la data de publicació d'aquesta convocatòria en el DOGV, i únicament computaran fins a eixe moment.

No es valoraran aquells mèrits al·legats amb posterioritat al dia de finalització de la presentació de sol·licituds ni els mèrits que, tot i al·legats, no hagen sigut degudament acreditats segons el que estableixen les bases 3.3 i 3.4.

La puntuació total del concurs serà de 100 punts.

1.4. De la resolució d'aquesta convocatòria no es constituirà borsa de treball.



2. Requisits de les candidates o els candidats

2.1. Per a ser admesa o admès en la realització del procés selectiu, les persones aspirants hauran de reunir els següents requisits:

2.1.1 Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional dels estats membres de la Unió Europea o estar inclòs en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga aplicable la lliure circulació de treballadors/es, en els termes establits en l'apartat 1 de l'article 63 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana. També podrà participar-hi el/la cònjuge dels/de les espanyols/es i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret i els/les seus/es descendents i els del/de la cònjuge sempre que no estiguen separats/des de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents.

2.1.2 Tenir complits els setze anys i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

2.1.3 Estar en possessió del títol de graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació o equivalència.

2.1.4 Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.



2.1.5 No haver sigut separada o separat mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública, universitat pública o òrgan constitucional o estatutari i no trobar-se inhabilitada o inhabilitat penalment per a l'exercici de funcions públiques. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se en inhabilitació o en situació equivalent ni haver sigut sotmesa o sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

2.1.6 No pertànyer com a personal funcionari de carrera a la mateixa escala objecte de la convocatòria.

2.2. Tots els requisits enumerats en la base 2.1 hauran de complir-se el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera.

El personal aspirant que, durant el desenvolupament del procés i abans de la finalització, deixe de complir algun dels requisits o condicions exigits, haurà de presentar el desistiment al procés. En cas contrari, i una vegada detectat que es produeix algun incompliment per part del personal aspirant d'algun dels requisits i condicions, es procedirà d'ofici a l'exclusió del procés.



3. Sol·licituds

3.1. En virtut de la instrucció de Secretaria General i de la Gerència de la Universitat d'Alacant per la qual s'estableix l'obligatorietat d'utilitzar mitjans electrònics (https://s.ua.es/es/LOTf), les persones que desitgen prendre part en aquest procés selectiu presentaran, en el termini de deu hàbils comptats a partir de l'endemà de la data de publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado la corresponent sol·licitud, que es formalitzarà a través de la seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/va/index.html o en l'adreça següent https://cvnet.cpd.ua.es/eadmua/tramites?pidioma=castellano, i caldrà seleccionar el tràmit establit: Sol·licitud per a procés selectiu per concurs de mèrits.

En aquesta mateixa aplicació haurà d'adjuntar-se la documentació que s'indica en aquesta mateixa base escanejada en format JPG, JPEG, PDF, DOC o DOCX. Es recomana una resolució de 200ppp i escaneig en blanc i negre. La grandària màxima de tota la documentació que s'hi ha d'adjuntar no podrà superar els 350 Mb.

Els mitjans electrònics que s'empraran en la tramitació de les sol·licituds seran els determinats en la seu electrònica. En la Guia per al tràmit de sol·licitud per a oposicions del PTGAS, que es troba disponible en la pàgina web del Servei de Selecció de Personal, Selecció i Provisió de PTGAS, pot consultar-se tota la informació relativa al procés de presentació de sol·licituds.

3.2. Drets de participació i forma de pagament

3.2.1 Els drets de participació seran 10 euros.

Podrà abonar-se amb targeta o mitjançant bizum directament des de l'aplicació quan realitze la sol·licitud, o accedir-hi posteriorment des de l'expedient d'administració electrònica.

Si no desitja realitzar el pagament mitjançant targeta o bizum, podrà obtenir la carta de pagament i realitzar el pagament de les taxes en les entitats financeres: Sabadell, Santander i CaixaBank directament en l'oficina bancària, en els caixers o bé amb la banca en línia.

3.2.2 D'acord amb l'article 18.1-2 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, estan exempts del pagament de la taxa establida en el punt anterior:

a) Les persones aspirants que tinguen reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33 %. Per a beneficiar-se d'aquesta exempció, s'hi haurà d'adjuntar certificació de la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite discapacitat igual o superior al 33 %.

b) Els membres de famílies nombroses de categoria especial o de famílies monoparentals de categoria especial. Per al benefici de l'exempció, s'haurà d'adjuntar a la sol·licitud la fotocòpia de la documentació oficial en vigor que n'acredite la condició.

c) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, han de presentar aquesta documentació a través del tràmit de l'administració electrònica Acreditació condició víctima violència de gènere, i hauran d'indicar en l'apartat Exposa el motiu de la sol·licitud i la referència d'aquesta convocatòria.

d) Les persones que estiguen en situació d'exclusió social i aquesta siga acreditada per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

3.2.3 D'acord amb allò que estableix l'article 18.1-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, es beneficiaran d'una bonificació del 50 % de la taxa els membres de famílies nombroses de categoria general o de famílies monoparentals de categoria general.

3.2.4 Si el pagament realitzat no es correspon amb l'import de la taxa, per a esmenar-ho haurà de realitzar el pagament de la taxa completa que corresponga i, posteriorment, sol·licitar la devolució de la quantitat abonada inicialment.

3.2.5 En cap cas el pagament de la taxa serà substitutiu de la presentació dins el termini i en la forma escaient de la sol·licitud.

3.2.6 Només correspondrà la devolució dels drets d'examen si el procés selectiu no es realitza per causa imputable a l'administració convocant, o en cas de renúncia de la persona aspirant a continuar participant en el procés, sempre que es produïsca durant el termini de presentació de sol·licituds, o que la taxa abonada siga superior, i en aquest cas serà retornada la diferència.

3.3. Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud en l'apartat Documents adjunts, en format JPG, JPEG, PDF, DOC o DOCX, i amb una resolució recomanada de 200ppp i escanejada en blanc i negre:

3.3.1 Aquelles persones que no tinguen la nacionalitat espanyola i tinguen dret a participar en el procés hauran d'adjuntar-hi, si escau, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a expenses o estar a càrrec de la persona nacional d'un altre estat amb el qual tinguen aquest vincle, una declaració que deixe constància que no s'ha produït una separació de dret del/de la cònjuge i, si escau, del fet que l'aspirant viu a expenses o està al seu càrrec. La documentació requerida en aquest punt haurà de ser adjuntada en l'apartat DNI o Altre document identificatiu.

3.3.2 En el cas d'exempció del pagament de la taxa o de bonificació d'aquesta recollida en els punts 3.2.2 a, b i d o 3.2.3, el personal aspirant haurà d'optar entre donar el seu consentiment a la Universitat d'Alacant per a la consulta de dades que acrediten tenir dret a l'exempció/bonificació o adjuntar la documentació requerida en aquests punts en l'apartat Justificant exempció / bonificació taxes.

3.3.3 Les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33 % que vulguen fer valdre aquesta condició en el cas que es produïsquen empats hauran d'adjuntar certificació de la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite el grau de discapacitat en l'apartat Justificant exempció / bonificació taxes, excepte les que hagen donat el consentiment indicat en la base 3.3.2 o ja la hi hagen adjuntada per tenir dret a l'exempció del pagament de la taxa.

3.3.4 Mèrits professionals. L'experiència professional s'acreditarà mitjançant certificat / full de serveis de l'òrgan competent en què consten els períodes de serveis prestats i haurà de contenir el cos, l'escala o la categoria, el subgrup de titulació i el tipus de règim jurídic o classe de personal empleat públic.

Per a la valoració d'aquests mèrits no serà vàlida la vida laboral, el certificat d'empresa, com tampoc cap altre document que no siga el referit en el paràgraf anterior. El certificat / full de serveis haurà de contenir tots els elements necessaris ja enumerats per a la correcta valoració, per la qual cosa el tribunal no estarà obligat a tornar a requerir-los en cap moment posterior.

Per als serveis prestats fora de la Universitat d'Alacant s'haurà d'aportar, a més, certificat de funcions en aquells casos en els quals, de la denominació del cos, escala o categoria, no es desprenga que són equivalents a la de l'objecte de la convocatòria.

Amb caràcter excepcional, i sempre que no siga possible acreditar en el certificat / full de serveis el subgrup de titulació dels serveis prestats, s'haurà de presentar, a més, l'informe de vida laboral, d'acord amb el qual es tindrà en compte la correspondència següent:



Subgrup de titulació Grup de cotització

A1 1

A2 2

C1 3, 4, 5 i 8

C2 7 i 9

Altres agrupacions professionals 6, 10 i 11





La documentació requerida en aquest punt haurà de ser adjuntada en l'apartat Experiència professional.

3.3.5 Mèrits acadèmics i altres mèrits

a) El personal aspirant haurà d'optar entre donar el seu consentiment a la Universitat d'Alacant per a la consulta de dades que acrediten estar en possessió de la titulació o adjuntar-hi una còpia del títol acadèmic o del justificant d'haver-ne abonat els drets d'expedició, o en defecte d'això, certificació acadèmica que acredite haver finalitzat els estudis que en donen dret a l'obtenció.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'hi haurà d'adjuntar la credencial que n'acredite l'homologació o equivalència.

La documentació requerida en aquest punt haurà de ser adjuntada en l'apartat Titulació.

b) Els coneixements de valencià s'acreditaran mitjançant les certificacions establides per la Normativa per la qual s'estableixen els certificats de coneixement de valencià que expedeix el Servei de Llengües de la Universitat d'Alacant i les equivalències d'altres títols, diplomes i certificats, aprovada en el Consell de Govern de 26.10.2023, BOUA de 31.10.2023 (https://s.ua.es/es/aepb).

En el cas del certificat del nivell B1 de la JQCV per homologació amb els estudis del sistema educatiu, caldrà estar en possessió del certificat perquè es puga valorar aquest nivell.

La documentació requerida en aquest punt haurà de ser adjuntada en l'apartat Coneixements de valencià.

c) Els coneixements d'idiomes estrangers s'acreditaran documentalment d'acord amb el que estableix la Normativa per la qual s'estableixen els certificats de coneixement de llengües estrangeres de la Universitat d'Alacant i les equivalències d'altres títols, diplomes i certificats, aprovada en Consell de Govern de 26.10.2023, BOUA de 31.10.2023 (https://s.ua.es/es/aepa).

En el cas de cursos realitzats pel Centre Superior d'Idiomes de la Universitat d'Alacant, s'haurà d'acreditar l'equivalència d'aquests cursos amb el nivell del MECR. Per a fer-ho, s'haurà d'adjuntar el títol amb el revers en què conste aquesta circumstància. El personal de la UA també podrà acreditar-la a través del certificat electrònic disponible en UACloud/eAdministració/Tràmits laborals/Certificat de formació/Certificat, en el qual s'especifica aquesta equivalència.

La documentació requerida en aquest punt haurà de ser adjuntada en l'apartat Idioma estranger.

d) La superació d'exercicis es valorarà d'ofici pel tribunal amb la informació que consta en la unitat de Selecció i Provisió de PTGAS. Podrà comprovar els exercicis superats en la següent consulta https://cvnet.cpd.ua.es/listadosua/pub/36032/es/consulta-superacion-ejercicios-eliminatorios-en-procesos-selectivos-a-considerar-en-el-proceso-selectivo-cm-01_24, en la qual haurà d'identificar-se amb el DNI.



Si els mèrits que desitge fer valdre ja han sigut aportats en qualsevol expedient registrat en la seu electrònica de la Universitat d'Alacant, podrà incorporar-los a la seua sol·licitud seleccionant l'opció «Mostrar Documents» i marcant el mèrit corresponent.

3.4. Excepcions a la base 3.3:

3.4.1 Per a aquelles persones que tinguen o hagen tingut alguna relació laboral contractual o administrativa amb la Universitat d'Alacant, no es requerirà la presentació dels mèrits que ja estiguen en poder de la Universitat, sempre que consten en els expedients administratius, de formació i acadèmic disponibles a través d'UACloud i sempre que el personal aspirant estiga d'acord amb aquests mèrits i hi adjunte, durant el termini de presentació de sol·licituds, la declaració de conformitat que apareix com a annex II:



Expedient administratiu d'UACloud: la informació continguda en aquest expedient que es vulga fer valdre en l'apartat Mèrits professionals es podrà consultar a través del tràmit Full de serveis disponible en la seu electrònica, tant per als serveis prestats en la Universitat d'Alacant com per als serveis previs reconeguts per la UA. En el full de serveis es podrà comprovar també el mèrit Titulació.



Expedient de formació d'UACloud: la informació continguda en aquest expedient, en relació amb els mèrits Valencià i Idiomes estrangers, es podrà consultar a través del tràmit Certificat de formació de la seu electrònica marcant l'opció Nivell màxim d'idiomes.



Expedient acadèmic d'UACloud: si en aquest expedient apareix una titulació acadèmica oficial cursada en la Universitat d'Alacant diferent de la recollida en l'expedient administratiu que el personal aspirant vulga fer valdre en l'apartat Titulació, haurà de marcar aquesta circumstància en l'esmentat annex II.

El personal aspirant haurà d'emplenar l'apartat 1 de l'annex II, marcar els mèrits amb els quals estiga d'acord i dels quals no presentarà documentació acreditativa i adjuntar aquest annex durant el termini de presentació de sol·licituds seleccionant el tipus de document Conformitat amb les dades de l'expedient.

Únicament haurà d'aportar documentació acreditativa d'aquelles dades que no consten en els esmentats expedients o amb els quals no estiga d'acord.

3.4.2 Per a les persones que no hagen tingut cap relació laboral contractual o administrativa amb la Universitat d'Alacant, tampoc es requerirà la presentació de la documentació acreditativa del mèrit Titulació, sempre que en l'expedient acadèmic d'UACloud aparega una titulació acadèmica oficial cursada en la Universitat d'Alacant superior a la legalment exigida per a l'ingrés en l'escala que es convoca, i en aquest cas el personal aspirant haurà d'emplenar l'apartat 2 de l'annex II i adjuntar-hi aquest annex durant el termini de presentació de sol·licituds seleccionant el tipus de document Conformitat amb les dades de l'expedient. Únicament haurà d'aportar, per tant, documentació acreditativa de la resta de mèrits que vulga fer valdre d'acord amb el que estableix la base 3.3.

3.5. De conformitat amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, li comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de gestionar i resoldre la convocatòria. La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant. En el marc dels tractaments esmentats, les seues dades no podran ser cedides, excepte obligació legal, i seran conservades durant el temps estrictament necessari per a complir la finalitat esmentada.

L'informem que pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre d'altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/va/index.html. Pot, així mateix, posar-se en contacte amb el delegat de Protecció de Dades a través de l'adreça dpd@ua.es.

La informació addicional i detallada sobre protecció de dades, els drets i la política de privacitat de la Universitat d'Alacant pot consultar-la en l'enllaç següent: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html.





4. Admissió d'aspirants

4.1. Després del termini de presentació d'instàncies, la rectora de la Universitat d'Alacant dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en els llocs previstos en la base 9, que contindrà la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió.

4.2. Les persones aspirants excloses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptador a partir de l'endemà de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, per a poder esmenar el defecte que haja motivat l'exclusió mitjançant l'expedient en administració electrònica.

En qualsevol cas, per a evitar errors i possibilitar l'esmena dins el termini, les persones aspirants comprovaran no solament que apareixen en la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos, sinó que, a més, els seus noms i els dígits visibles del DNI consten correctament en l'esmentada relació.

4.3. Una vegada acabat aquest termini, es publicarà la resolució que contindrà la relació definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en els llocs previstos en la base 9.



5. Tribunals

5.1. Els membres del tribunal i el personal assessor estaran subjectes en el règim i el funcionament a allò que estableix l'article 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, a les causes generals d'abstenció i recusació contingudes en l'esmentada llei i allò que preveu l'article 28 i següents del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el

Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

Els membres del tribunal hauran de reunir, a més, els requisits previstos en l'article 67 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana.

5.2. Amb la convocatòria prèvia de la presidenta o del president, es constituirà el tribunal que requerirà l'assistència de la presidenta o el president i la secretària o el secretari, i també la de la meitat, almenys, dels membres titulars o suplents.

5.3. Durant el procés selectiu, el tribunal resoldrà tots els dubtes que pogueren sorgir en l'aplicació d'aquestes normes, com també el que s'haja de fer en els casos no previstos.

5.4. El tribunal podrà disposar la incorporació en els seus treballs de personal assessor especialitzat per a la valoració dels mèrits que consideren pertinents. Aquest personal es limitarà a prestar col·laboració en les seues especialitats tècniques. La seua designació haurà de comunicar-se a la rectora de la Universitat i fer-se pública.

5.5. El Tribunal vetlarà perquè queden garantits els principis de mèrit, capacitat i d'igualtat d'oportunitats i de tracte entre dones i homes.

5.6. A l'efecte de comunicació i altres incidències, el tribunal tindrà la seu en el Servei de Selecció de Personal de la Universitat d'Alacant, campus de Sant Vicent, telèfon 965 90 39 39.

5.7. Els membres del tribunal, el personal assessor i el personal col·laborador percebran les gratificacions per assistències fixades en la Normativa de la Universitat d'Alacant sobre indemnitzacions per raó de servei vigent en el moment de la publicació de la convocatòria.

5.8. El tribunal titular i suplent, el nomenament del qual es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en els llocs previstos en la base 9, estarà compost per la presidenta o el president, la secretària o el secretari i tres vocals.



6. Desenvolupament del procés selectiu

6.1. El procés selectiu consistirà en la valoració dels mèrits aportats per les persones aspirants, amb els criteris específics de valoració i les puntuacions que s'indiquen en l'annex I.

6.2. Finalitzada la baremació dels mèrits, el tribunal farà pública, en els llocs previstos en la base 9, les puntuacions provisionals atorgades a les persones aspirants i concedirà un termini de reclamacions comptats a partir de l'endemà de la seua publicació perquè les persones interessades formulen les reclamacions i al·legacions que estimen pertinents en relació a la seua baremació, accedint al seu expedient d'administració electrònica.

6.3. Després de resoldre les possibles reclamacions i al·legacions, i dirimits els possibles empats que pogueren produir-se, el tribunal dictarà resolució i fixarà la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran proposats/des per al nomenament com a personal funcionari de carrera.

Per a la confecció d'aquesta relació se sumaran les puntuacions obtingudes per cada aspirant. A continuació, s'ordenaran per ordre de puntuació de major a menor, i s'interromprà la relació quan el nombre d'aspirants coincidisca amb el de nombre de places convocades, sense que en cap cas puga contenir un nombre superior al de places convocades.

No obstant això, i amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les vacants convocades, sempre que els òrgans de selecció hagen proposat el nomenament d'un nombre igual d'aspirants que de vacants convocades, quan es produïsquen renúncies, quan alguna de les persones seleccionades no complisca els requisits assenyalats en la base 2 o no presenten la documentació referida en la base 8.1 en termini, o quan concórrega alguna de les causes de pèrdua de la condició de personal funcionari en les persones proposades abans del nomenament o la presa de possessió, l'òrgan convocant requerirà de l'òrgan de selecció una relació complementària d'aspirants aprovats que seguisquen les persones proposades per al possible nomenament com a personal funcionari de carrera.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la manera següent:

1r) Els empats es resoldran en favor de les persones amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre aquestes persones, es resoldrà a favor de qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat, d'acord amb el que disposa l'article 18.6 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

2n) Si continua l'empat, l'ordre s'establirà segons la major puntuació obtinguda per cada aspirant en el subapartat Experiència en la Universitat d'Alacant en el lloc objecte de la convocatòria, sense tenir en compte el màxim de 60 punts establit per a l'apartat Mèrits professionals al qual pertany.

3r) Si es manté l'empat, s'atendrà la major puntuació obtinguda en l'apartat Mèrits professionals, tenint en compte que la puntuació màxima en aquest apartat és de 60 punts.

4t) Si continua l'empat, s'atendrà la major puntuació en l'apartat Superació d'exercicis.

5è) En cas de persistir l'empat, si aquest fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe que estiga infrarepresentat atenent les Instruccions per a resoldre empats en processos selectius aprovades en el Consell de Govern del 26 d'octubre de 2016 (BOUA de 28 d'octubre).

6è) En el cas que l'empat fora entre persones del mateix sexe o no existira infrarepresentació de cap dels gèneres, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i iniciarà aquest ordre per la lletra determinada en la resolució dictada per la conselleria que tinga atribuïda la competència en matèria de funció pública que estiga en vigor en la data en la qual es publiquen aquestes bases en el DOGV, mitjançant la qual es determina l'ordre d'intervenció dels aspirants a totes les proves selectives que es realitzen durant l'any.

En el cas que el nombre d'aspirants aprovats fora inferior al de places convocades, les sobrants es declararan desertes.



7. Llista d'aspirants aprovats

Una vegada finalitzat el procés selectiu, el tribunal remetrà a la rectora, per a la publicació mitjançant resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en els llocs previstos en la base 9, la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu per ordre de puntuació total, confeccionada segons el que es preveu en la base 6 d'aquesta convocatòria, i que seran proposats/des per al nomenament com a personal funcionari de carrera, que en cap circumstància podrà ser superior al de places convocades.



8. Presentació telemàtica de documents i nomenament de personal funcionari

8.1. Una vegada publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, aquests, en el termini de deu dies hàbils comptador des de l'endemà de la publicació, hauran de presentar, mitjançant el tràmit Instància genèrica disponible en la seu electrònica de la Universitat d'Alacant, la documentació següent:

a) DNI o certificació de naixement expedida per l'organisme oficial corresponent, escanejat i annexat a aquesta instància. Qui no tinga la nacionalitat espanyola haurà d'annexar-hi escanejat el document que n'acredite la nacionalitat i, si escau, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a expenses o estar a càrrec de la persona nacional d'un altre Estat amb el qual tinguen aquest vincle. Així mateix, hauran de presentar declaració jurada o promesa que no existeix una separació de dret del/de la cònjuge i, si escau, del fet que l'aspirant viu a expenses o està a càrrec seu.

b) Autorització perquè la Universitat d'Alacant obtinga la verificació de la inscripció en el Registre Nacional de Títols (RNT), mitjançant la generació del codi corresponent, del títol acadèmic exigible segons aquesta convocatòria, o certificació acadèmica que acredite haver finalitzat els estudis que en donen dret a l'obtenció si aquest títol no es troba registrat en el RNT. El codi d'autorització, que s'ha d'annexar a la instància, s'obté en alguna de les adreces següents:



– En cas de titulacions no universitàries oficials espanyoles:

https://sede.educacion.gob.es/sede/login/inicio.jjsp?idconvocatoria=104.

– En cas de titulacions universitàries oficials espanyoles:

https://sede.educacion.gob.es/sede/login/inicio.jjsp?idconvocatoria=103

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, haurà de presentar-se la credencial que n'acredite l'homologació o equivalència.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública, universitat pública o òrgan constitucional o estatutari, com també de no trobar-se inhabilitada o inhabilitat penalment per a l'exercici de les funcions públiques, segons model que apareix com a annex III. Qui no tinga la nacionalitat espanyola haurà, a més, de fer una declaració jurada de no trobar-se inhabilitada o inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmesa o sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública segons el model que apareix com a annex IV en aquesta convocatòria.



d) Certificat mèdic, escanejat i annexat, que acredite tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions. A aquest efecte, els reconeixements es podran realitzar en el Servei de Prevenció de la Universitat d'Alacant.

e) L'acreditació dels coneixements de valencià que disposa l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, es realitzarà aportant la declaració que apareix com a annex V d'aquesta convocatòria, acompanyada, si escau, de l'acreditació de coneixements de valencià mitjançant les certificacions establides per la Normativa per la qual s'estableixen els certificats de coneixement de valencià que expedeix el Servei de Llengües de la Universitat d'Alacant i les equivalències d'altres títols, diplomes i certificats. Qui no estiga en possessió del nivell de coneixements exigit, quedarà compromesa o compromès a assistir als cursos de perfeccionament que a aquest efecte s'organitzen.

f) Les persones aprovades que hagen fet valdre la seua condició de discapacitat hauran de presentar, a més dels documents anteriors, una certificació electrònica, o en defecte d'això escanejada i annexada, de la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge o òrgan competent d'altres administracions públiques que acredite aquesta condició en grau igual o superior al 33 %, com també un informe de capacitat per a exercir les tasques i funcions corresponents a l'escala.

g) Acreditació, mitjançant document electrònic, de qualsevol altre requisit establit en la base 2.1 no previst en els apartats anteriors.

8.2. Qui tinga la condició de personal funcionari de carrera o de personal laboral de plantilla estarà exempt/a de justificar documentalment les condicions i altres requisits ja provats per a obtenir l'anterior nomenament, i haurà de presentar certificació del ministeri o organisme del qual depenguen per a acreditar aquesta condició.

8.3. Qui, dins el termini fixat i excepte els casos de força major, no presente la documentació o de l'examen d'aquesta es deduïra que manca algun dels requisits assenyalats en la base 2.1, no podrà ser nomenat personal funcionari de carrera i quedaran anul·lades les seues actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagueren incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.

8.4. Després del termini de presentació de documentació, es dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i es procedirà al nomenament com a personal funcionari de carrera de l'escala convocada.

8.5. La presa de possessió de les persones aspirants aprovades serà en el termini d'un mes comptador des de la data de publicació del nomenament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



9. Informació i notificacions a l'aspirant

D'acord amb el que preveu l'article 45.1 b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les publicacions detallades en aquestes bases, així com la informació d'altres actes que es deriven d'aquesta convocatòria i que requerisquen publicació, incloent-hi els recursos en via administrativa, es realitzaran en la seu electrònica, en l'apartat Altres documents generals de l'expedient de l'aspirant associat a aquesta convocatòria, que substitueix la notificació a les persones interessades i té els mateixos efectes.

En el cas d'haver de realitzar alguna notificació individual, es realitzarà a través del sistema de notificació electrònica de la UA.



10. Norma final

Contra aquesta resolució i els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu d'Alacant que resulte competent en el termini de dos mesos comptador a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el 6.4 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats i el 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament es podrà interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria davant la rectora, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

Davant les actuacions definitives del tribunal, es podrà interposar un recurs d'alçada previst en l'article 121 de la Llei 39/2015 en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de les publicacions o notificacions. El recurs es podrà interposar davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant la rectora com a òrgan competent per a resoldre'l.



No es podrà presentar recurs davant les resolucions o els actes que, en cas que establisquen un termini d'esmenes, reclamacions o al·legacions, no siguen definitius. Les resolucions que es dicten després d'aquest tràmit sí que seran susceptibles del recurs corresponent.



Alacant, 1 de març de 2024.– La rectora, (p. d. R 07.06.2023), el gerent: Julio Marcelo García Mora.

ANNEX I

Barem del concurs



Es valoraran els mèrits obtinguts fins a la data de publicació d'aquesta convocatòria en el DOGV.

La valoració màxima del concurs serà de 100 punts i es valoraran els apartats següents:

Mèrits professionals: fins a un màxim de 60 punts.

Es valorarà l'experiència professional a raó de:

0,34 punts per cada mes complet de serveis prestats en la Universitat d'Alacant en llocs de gestora, gestor o qualsevol altre d'anteriors catàlegs de llocs que resulte equivalent al de gestor/a.

0,136 punts per cada mes complet de serveis prestats en altres categories, cossos o escales del subgrup C2 equivalents a la de l'objecte de la convocatòria en altres universitats públiques.

0,068 punts per cada mes complet de serveis prestats en altres categories, cossos o escales del subgrup C2 equivalents a la de l'objecte de la convocatòria en altres administracions públiques.

0,17 punts per cada mes complet de serveis prestats en altres llocs de la Universitat d'Alacant diferents dels de l'objecte de la convocatòria.

En cap cas es valorarà l'experiència professional com a personal eventual.

Per a obtenir el nombre de mesos complets de serveis prestats es comptabilitzarà el nombre de mesos entre la data d'inici i la data de finalització de cada període. Els dies sobrants de cada període i els dies dels períodes de duració inferior a un mes se sumaran i es dividiran entre 30. S'entendrà com a nombre de mesos addicionals que cal computar la part sencera de la xifra que resulte d'eixe quocient.



Mèrits acadèmics i altres mèrits: fins a un màxim de 40 punts.

Titulació. 5 punts per estar en possessió o haver abonat els drets per a l'expedició de titulació acadèmica oficial superior a la legalment exigida per a l'ingrés en l'escala que es convoca.



Coneixements de valencià: fins a un màxim de 10 punts, segons l'escala següent:



Nivell Puntuació

B1 3 punts

B2 5 punts

C1 7 punts

C2 10 punts





La valoració del coneixement del valencià es farà puntuant exclusivament el nivell més alt acreditat.

Idioma estranger: fins a un màxim de 5 punts. Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de l'espanyola, segons els nivells del Marc Comú de Referència per a les Llengües (MECR) especificats. En el cas dels idiomes recollits en la Taula d'equivalències de certificats de llengües estrangeres de la UA, es valoraran a més aquelles certificacions que s'hi reconeixen, segons la distribució següent:



Nivell Puntuació

A1 0,50 punts

A2 1 punt

B1 2 punts

B2 3 punts

C1 4 punts

C2 5 punts







Es puntuarà exclusivament el nivell més alt acreditat per a cada idioma.

Superació d'exercicis: fins a un màxim de 20 punts. Es valoraran els exercicis eliminatoris superats en els processos selectius les referències dels quals es detallen a continuació, convocats per aquesta Universitat, a raó de 5 punts cadascun:

Resolució de 27 de maig de 2021 (DOGV 07.06.2021) corresponent a la convocatòria de procés selectiu per a l'accés a l'escala auxiliar. Referència D01/21.

Resolució de 3 de novembre de 2021 (DOGV 11.11.2021) corresponent a la convocatòria de procés selectiu per a l'accés a l'escala auxiliar. Referència D03/21.

Resolució de 30 de setembre de 2022 (DOGV 18.11.2022) corresponent a la convocatòria de procés selectiu per a l'accés a l'escala auxiliar. Referència D04/22.







ANNEX II

Declaració que cal presentar per a donar la conformitat als mèrits valorables en el procés selectiu per a l'ingrés en l'escala auxiliar de la Universitat d'Alacant, (referència CM-01/24), sempre que consten en els expedients: administratiu, de formació i acadèmic disponibles a través d'UACloud, d'acord amb el que estableix la base 3.4 de la convocatòria.



Sra./Sr.

i document nacional d'identitat número

declara:

Apartat 1. PER AL PERSONAL ASPIRANT QUE TREBALLE O HAJA TREBALLAT EN LA UNIVERSITAT D'ALACANT:

Estar d'acord amb les dades referents als següents mèrits que consten en l'expedient acadèmic, de formació o acadèmic d'UACloud i https://cvnet.cpd.ua.es/listadosua/pub/36032/es/consulta-superacion-ejercicios-eliminatorios-en-procesos-selectivos-a-considerar-en-el-proceso-selectivo-cm-01_24:



Titulació



Si aquesta titulació estiguera recollida en les normatives per les quals s'estableixen els certificats de valencià i idiomes especificades en la base 3.3.4, de manera que també puga constituir un mèrit valorable en els apartats Coneixements de valencià o Idioma estranger, marque la casella següent



Titulació o titulacions valorables en valencià o en idioma

Experiència

Idiomes

Valencià

Superació d'exercicis



En el cas que no estiga d'acord amb la titulació obrant en el seu expedient administratiu, però estiga en possessió d'una titulació acadèmica oficial cursada en la Universitat d'Alacant que volguera fer valdre, marque el següent apartat:



Titulació



Apartat 2. PER AL PERSONAL ASPIRANT QUE NO HAJA TREBALLAT EN LA UNIVERSITAT D'ALACANT:

Estar d'acord amb les dades referents als següents mèrits que consten en l'expedient acadèmic d'UACloud i en la consulta https://cvnet.cpd.ua.es/listadosua/pub/36032/es/consulta-superacion-ejercicios-eliminatorios-en-procesos-selectivos-a-considerar-en-el-proceso-selectivo-cm-01_24:



Titulació



Superació d'exercicis



Caldrà marcar únicament el mèrit o els mèrits amb els quals vostè està d'acord i dels quals no presentarà documentació acreditativa.

ANNEX III

Declaració que ha de presentar tot el personal aspirant aprovat





Sra./Sr.



amb domicili a



i document nacional d'identitat número





declara, a l'efecte de ser nomenada o nomenat personal funcionari de l'escala,



que no ha sigut separada o separat mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública, universitat pública o òrgan constitucional o estatutari i que no es troba inhabilitada o inhabilitat penalment per a l'exercici de les funcions públiques.



, de de 20











ANNEX IV

Declaració que ha de presentar, a més, tot el personal aspirant aprovat la nacionalitat del qual no siga l'espanyola





Sra./Sr.



amb domicili a



i (document d'acreditació de nacionalitat) número



declara, a l'efecte de ser nomenada o nomenat personal funcionari de l'escala,



que no es troba inhabilitada o inhabilitat o en situació equivalent ni es troba sotmesa o sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.





..., ... de ... de 20...









ANNEX V

Declaració d'acreditació de coneixements de valencià



Sra./Sr.



amb domicili a



i document nacional d'identitat número



declara, a l'efecte de ser nomenada o nomenat personal funcionari de l'escala,



que compleix el nivell de coneixements de valencià exigit en l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, i haurà d'aportar l'acreditació de coneixements de valencià mitjançant les certificacions establides per la Normativa per la qual s'estableixen els certificats de coneixement de valencià que expedeix el Servei de Llengües de la Universitat d'Alacant i les equivalències d'altres títols, diplomes i certificats, segons el detall:



– Certificat de nivell C1 per a accedir als subgrups A1 o A2.

Certificat de nivell B1 per a accedir als subgrups C1 o C2.



que, en cas de no estar en possessió del nivell de coneixements exigit, es compromet a assistir als cursos de perfeccionament que a aquest efecte s'organitzen.



..., ... de ... de 20...

Mapa web