Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 28 de juny de 2002, de la Direcció General de Centres Docents de la Conselleria de Cultura i Educació, per la qual es regulen els menjadors escolars dels centres docents públics no universitaris de titularitat de la Generalitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 4289 de 10.07.2002
Número identificador:  2002/X7279
Referència Base de Dades:  3039/2002
 



RESOLUCIÓ de 28 de juny de 2002, de la Direcció General de Centres Docents de la Conselleria de Cultura i Educació, per la qual es regulen els menjadors escolars dels centres docents públics no universitaris de titularitat de la Generalitat Valenciana. [2002/X7279]

L'existència del servici de menjador en els centres docents públics no universitaris de titularitat de la Generalitat Valenciana és una realitat que necessita una nova regulació especifica pel que fa al seu funcionament, de manera que este siga més d'acord amb les necessitats reals de l'alumnat escolaritzat usuari d'este servici.

Els canvis operats en la societat i en el mateix sistema educatiu fan aconsellable una regulació del servici de menjador escolar que assegure, d'una banda, la prestació d'este servici complementari de l'educació a l'alumnat que haja de desplaçar-se fora de la seua localitat de residència per a cursar les ensenyances obligatòries i , per un altra, que facilite l'extensió del servici a aquells centres docents que desitgen prestar-lo amb caràcter opcional per a l'alumnat.

La Llei Orgànica 1/1990 de 3 d'octubre, d'Ordenació General del Sistema Educatiu (BOE de 4 d'octubre de 1990) establix l'obligatorietat de l'escolarització per part dels poders públics en la localitat de residència, i permet, de manera excepcional en aquelles zones rurals en què es considere aconsellable, quan es tracte dels nivells d'Educació Primària i d'Educació Secundària Obligatòria, l'escolarització dels xiquets en un municipi pròxim al de la seua residència per a garantir la qualitat de l'ensenyança. En este supòsit, les administracions educatives prestaran de forma gratuïta els servicis escolars de transport, menjador i, si és procedent, internat. No obstant això, el caràcter excepcional que en el seu moment va preveure la LOGSE en especificar determinades condicions socials de les poblacions, ha demostrat no estar d'acord amb la realitat cap a la qual la societat ha evolucionat. Així, és cada vegada més freqüent la proliferació de zones residencials allunyades dels nuclis escolars, la població de la qual no té un pes específic suficient per a la ubicació d'un centre escolar que permeta l'escolarització, però que, indubtablement, ha de tindre garantida l'escolarització del seu alumnat en els termes de qualitat en què es troba definit l'actual sistema educatiu.

Esta nova realitat ha abocat a la necessitat d'una correcta planificació i prestació del servici de transport escolar, la qual cosa en molts casos comporta la necessària prestació del servici de menjador escolar per part dels centres de titularitat de la Generalitat Valenciana. Servici que, en estos moments, i a la vista de la necessària generalització de nivells educatius no obligatoris, fa necessari realitzar una adequada planificació de les necessitats d'ús d'este servici per part d'alumnat que, en la seua gran majoria, no s'havia incorporat al sistema educatiu fins al moment actual.

La mateixa evolució del sistema educatiu ha portat a incidir de manera significativa en l'autonomia de gestió que ha de tindre l'equip dels centres, de forma que, cada vegada més, es troba involucrat en el funcionament diari dels centres, no tan sols en els seus aspectes docents, sinó també en els aspectes quotidians que tenen un efecte directe sobre el col·lectiu escolar. És este equip directiu, junt amb els distints òrgans col·legiats de govern, el que, en atenció a les característiques pròpies del centre, s'erigix com el màxim òrgan decisor del funcionament dels aspectes del centre i, entre ells, el del menjador escolar.

Atés que la normativa que en estos moments regula este servici requerix ser actualitzada, a fi de garantir un adequat funcionament dels menjadors escolars que permeta donar una correcta satisfacció a les necessitats que la societat demanda al mateix temps que potenciar l'autonomia dels centres i l'exercici de la seua capacitat organitzativa, en ús de les competències atribuïdes pel Decret 111/2000, de 18 de juliol (DOGV núm. 3798 de 21.7.2000), del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Cultura i Educació, modificat per Decret 2/2001, de 30 de gener, i Decret 92/2002, de 4 de juny, esta Direcció General resol:

Apartat 1. Àmbit d'aplicació

La present resolució s'aplicarà als centres docents públics no universitaris de titularitat de la Generalitat Valenciana que impartisquen ensenyances en els nivells d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Especial i 1r cicle d'Educació Secundària Obligatòria sempre este s'impartisca en un centre d'Educació Primària, que sol·liciten prestar el servici de menjador escolar de conformitat amb el que disposen els següents articles.

Atés la progressiva incorporació de l'alumnat de 1r cicle d'educació Secundària Obligatòria als instituts d'Educació Secundària, l'administració educativa estudiarà les formules viables que permeten la correcta prestació del servici.

Apartat 2. Concepte

S'entén per servici de menjador escolar tant l'atenció a l'alumnat usuari d'este durant el temps d'estada en el centre entre hores lectives, comprenent tant el temps destinat a alimentació com el de descans, com l'alimentació pròpiament dita, tot això dins de la concepció que, com a complement a l'activitat educativa del centre, emana d'este servici.

No obstant el caràcter de servici complementari, l'administració educativa garantirà la prestació d'este a la població escolaritzada en ensenyances de caràcter obligatori quan l'alumnat reunisca alguna de les condicions següents:

a) Que es veja obligat a desplaçar-se fora del seu propi municipi de residència, per inexistència en este d'oferta del nivell educatiu obligatori corresponent.

b) Que, inclús trobant-se en el seu propi municipi, tinga la consideració de beneficiari de transport col·lectiu de conformitat amb les normes de transport escolar aprovades per a cada curs acadèmic.

c) Que es trobe escolaritzat en centres d'Educació Especial.

Apartat 3. Modalitats de gestió

El servici de menjador escolar, entés en la seua doble vessant abans definida, haurà de ser realitzat per empresa o empreses del sector corresponent per mitjà de contractació amb estes, en el marc d'allò que s'ha preceptuat en la present resolució.

Pel que es referix a l'aspecte de restauració, podrà realitzar-se, bé per mitjà de la contractació del servici realitzat en les instal·lacions pròpies del centre, bé per mitjà de la del subministrament diari de menjades elaborades.

El consell escolar, en el marc de les seues competències, proposarà dur a terme la contractació amb una empresa o empreses de manera directa, o bé cedir la gestió i administració a entitats o institucions que estiguen en possessió del suficient reconeixement legal per a exercir eixa funció, les quals seran, en eixe cas, responsables directes de la contractació del servici de menjador.

No obstant les referides modalitats, la Direcció General de Centres Docents autoritzarà altres formes de gestió, quan les circumstàncies així ho aconsellen i sempre pel període de temps que resulte imprescindible per a assegurar la prestació del servici a l'alumnat a qui corresponga.

Apartat 4. Autorització administrativa

La prestació del servici de menjador requerirà la preceptiva autorització administrativa. La dita autorització haurà de sol·licitar-se durant l'últim trimestre del curs anterior per al qual se sol·licita la prestació del servici, amb el límit temporal de l'últim dia lectiu segons el calendari escolar corresponent a cada curs acadèmic, i haurà d'anar acompanyada de la documentació següent:

a) Còpia de l'acta de la sessió del consell escolar en què s'haja acordat sol·licitar l'autorització del servici de menjador escolar en el centre, així com la modalitat de contractació prevista i balanç economicopressupostari de la gestió d'este.

b) Capacitat màxima i espai físic on estarà ubicat, tenint en compte els diferents torns, si n'hi haguera.

L'autorització s'entendrà atorgada sempre per curs escolar complet des d'octubre fins a maig per ser periode de jornada lectiva partida, i es renovarà automàticament, si no varien els requisits per al seu atorgament. Els canvis en la prestació del servici de menjador escolar hauran de ser notificats per la direcció dels centres, i autoritzats per la direcció territorial de Cultura i Educació corresponent , després de l'informe de la Inspecció Educativa.

Sí, per qualsevol circumstància, el centre docent no tinguera constituït el seu consell escolar en el termini assenyalat a l'efecte per a la sol·licitud, es podrà autoritzar provisionalment el seu funcionament, després de l'informe de la Inspecció Educativa en el qual es faran constar les dades bàsiques que permeten conéixer la idoneïtat de la prestació del servici de menjador escolar. En este supòsit, el consell escolar constituït amb posterioritat haurà de pronunciar-se sobre la continuïtat del menjador escolar del seu centre i sotmetre's al que disposa la present resolució per a la pròrroga de l'autorització o el cessament d'activitats, si és procedent.

L'administració educativa prendrà les mesures pertinents en aquells supòsits en què, sent obligatòria la prestació del servici de menjador escolar, no s'acorde per part del centre la prestació d'este. En este sentit, comunicarà al centre les mesures que hagen d'adoptar-se que garantisquen la prestació del servici a aquell alumnat que es trobe en els supòsits referits en l'apartat 2.

Apartat 5. Alumnat usuari del servici

Els pares o tutors de l'alumnat de centres que compten amb el servici de menjador, podran instar, en nom de l'alumne a qui representen, la seua utilització; per a això hauran de presentar al llarg del mes de juny, la sol·licitud en què manifesten el seu interés en el servici. Respecte de l'alumnat que s'incorpore al centre per primera vegada, se sol·licitarà l'ús del menjador junt amb la formalització de la matrícula.

La selecció i admissió dels usuaris del servici de menjador, quan hi haja més sol·licituds que places disponibles, correspon al consell escolar del centre, el que exposarà en el tauler d'anuncis la llista d'admesos i suplents, seguint els següents criteris i per l'orde següent:

a) Alumnat del centre que estiga obligat a desplaçar-se fora de la seua localitat de residència per inexistència del nivell educatiu corresponent en esta, i que tinga jornada de matí i vesprada. En este cas, tindran preferència els que cursen nivells obligatoris enfront dels que cursen Educació Infantil.

b) Alumnat d'altres centres pròxims que reunisquen les característiques assenyalades en l'apartat anterior, que no tinguen servici de menjador en el seu centre, amb l'autorització expressa de la direcció territorial, seguint els criteris de preferència establits en el paràgraf anterior.

Per a la resta de l'alumnat del centre , així com per a aquells sol·licitants que no tingueren plaça, serà el consell escolar el que determine l'orde de prioritat, i per a això farà publica la seua decisió i priorització, amb anterioritat a l'inici del curs acadèmic.

Cada principi de curs haurà de realitzar-se una nova selecció d'alumnes que vagen a utilitzar el servici de menjador escolar, de forma que s'assegure la no lesió de millors drets d'alumnat que és escolaritzat de nou en el centre o les circumstàncies del qual s'hagueren vist alterades.

Apartat 6. Ubicació del servici de menjador escolar

El servici de menjador escolar ha de prestar-se dins de les instal·lacions del centre excepte en casos excepcionals, que seran degudament autoritzats per la direcció territorial corresponent.

Quan la prestació d'este servici tinga caràcter preceptiu, i de l'anàlisi de les circumstàncies resulte necessari, este servici podrà concentrar-se en un únic centre dins d'un àmbit territorial determinat. En este cas, es requerirà l'informe favorable dels consells escolars dels centres docents afectats i, quan corresponga, l'establiment d'un sistema de transport adequat, que serà prestat per l'òrgan que tinga encarregada la gestió, que garantisca la seguretat de l'alumnat transportat.

Apartat 7. Contractació i gestió del servici

En atenció a la doble vessant de l'objecte d'este servici, la contractació podrà realitzar-se amb una sola empresa que preste tant el servici d'alimentació com d'atenció de l'alumnat, com amb distintes empreses que, en concurrència, presten els servicis indicats.

Quan siga el mateix centre el que assumisca la responsabilitat de la gestió, el consell escolar del centre serà el que, a la vista de les ofertes realitzades, proposarà l'empresa o empreses que considere més idònies. A l'efecte, la contractació es realitzarà per l'òrgan competent en compliment de la normativa vigent, competència que, de conformitat amb l'Orde de 29 de juny de 1994, de la Conselleria d'Educació i Ciència, es troba delegada en les direccions territorials, amb estricta observança del compliment de les obligacions imposades pel Reial Decret 2/2000, de 16 de juny, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques i la normativa de desplegament.

L'empresa o empreses que resulten adjudicatàries, hauran d'aportar en tot cas documentació acreditativa d'estar al corrent del compliment de les seues obligacions amb l'administració de l'Estat, i amb l'administració autonòmica valenciana, amb la Seguretat Social i l'alta o últim rebut de l'Impost d'Activitats Econòmiques en l'epígraf corresponent a l'activitat que es contracta.

Així mateix, l'empresa que preste el servici d'alimentació haurà d'acreditar que es troba degudament registrada i compta amb les autoritzacions sanitàries i empresarials corresponent; també haurà de justificar que compta amb una assegurança de responsabilitat civil il·limitada, i per a això acompanyarà l'última pòlissa abonada d'un contracte d'assegurança de responsabilitat civil il·limitada pel que es referix als possibles riscos d'ingestió d'aliments en mal estat i per les actuacions del personal que preste els seus servicis en el menjador escolar i manipule de forma directa o indirecta els aliments.

Pel que es referix a l'empresa que preste, si és procedent, el servici de menjador escolar quant a l'atenció directa a l'alumnat, haurà de presentar última pòlissa abonada del contracte d'assegurança de responsabilitat civil il·limitada pels danys causats a tercers com a conseqüència del servici prestat.

Tota la documentació indicada en els tres paràgrafs anteriors haurà de ser custodiada en els arxius el centre, per mitjà d'originals o còpies compulsades. Caldrà remetre una còpia de tota la documentació a la direcció territorial corresponent, amb anterioritat a la firma del contracte. No obstant això i si així ho decidix la direcció territorial, la custòdia de la documentació es realitzarà en la mateixa direcció territorial.

Les empreses referides estaran obligades al compliment de la legislació vigent sobre menjadors col·lectius, mesures sanitàries i totes aquelles de caràcter laboral, social i derivades del conveni col·lectiu d'aplicació. Així mateix, estaran obligades al compliment de les obligacions que es desprenguen de la present resolució. L'incompliment de qualsevol de les obligacions referides donarà lloc a la rescissió del contracte.

Totes les obligacions i justificacions anteriorment indicades hauran de ser requerides per l'entitat a què, si és procedent, se cedisca la gestió del servici.

Cap empresa podrà utilitzar les instal·lacions de centres públics per a elaborar menjades amb destí a altres centres sense l'autorització expressa de la direcció territorial de Cultura i Educació corresponent, sense el número de registre sanitari com a cuina central i sense el degut compliment de qualsevol altra normativa que s'aplique per al seu legal funcionament.

El pagament del servici, tant pel que es referix al d'alimentació com al de monitors de menjador, s'efectuarà a les empreses contractades directament per part del centre, a càrrec dels fons que perceba dels usuaris, de l'administració o de qualsevol altre organisme.

A estos efectes l'administració educativa establirà, per a cada curs acadèmic, les quantitats màximes que el centre pot percebre en concepte d'utilització del servici de menjador, així com aquelles que, per a assegurar el funcionament del menjador del centre, aporte la Conselleria de Cultura i Educació.

Quan la contractació de l'empresa corresponga a una entitat concertant amb el centre, d'acord amb el que establix l'apartat 3, correspondrà a esta el pagament directe a l'empresa.

Apartat 8. Atribucions dels òrgans de govern, càrrecs unipersonals i personal col·laborador en relació amb el menjador escolar

Per a l'adequada prestació del servici es considera que és convenient que es definisquen les funcions dels distints òrgans col·legiats i unipersonals que tindran una incidència directa en este. Així, com a òrgan col·legiat ha d'assenyalar-se el consell escolar i com a òrgans unipersonals cal definir les funcions del director, de l'encarregat, i dels monitors de menjador com a figures directament relacionades amb el funcionament del menjador escolar.

1. El consell escolar del centre tindrà, en relació amb el servici escolar de menjador, les atribucions següents:

a) Elaborar les directrius per a la programació i el desenrotllament del servici, determinant la modalitat de gestió per la qual es regirà, i proposant, si és procedent, l'empresa que realitzarà el servici.

b) Aprovar i avaluar la programació del servici com a part integrant del pla anual del centre.

c) Supervisar l'organització i l'activitat general del menjador escolar, així com els aspectes administratius i funcionals del servici; promoure, si és procedent i de conformitat amb els termes contractuals, la renovació de les instal·lacions i l'equipament, i vigilar la seua conservació i higiene.

d) Aprovar el projecte de pressupost del menjador escolar com a part del pressupost anual del centre i la justificació de comptes.

e) Aprovar, si és procedent, el pla d'activitats a desenrotllar per l'alumnat que utilitze el menjador escolar.

f) Vetlar perquè els menús que se servisquen en el menjador escolar siguen adequats per a una alimentació sana i equilibrada de l'alumnat.

g) Decidir sobre l'admissió, al servici del menjador, de l'alumnat, d'acord amb els criteris de prioritat establits en la present resolució.

El consell escolar del centre nomenarà una comissió encarregada del seguiment i control del menjador escolar, havent d'estar representats en esta tots els membres de la comunitat educativa amb incidència en el servici de menjador. La dita comissió serà l'encarregada d'elaborar el reglament de règim interior del menjador, si este no estiguera arreplegat en el reglament de règim interior, així com de dirimir les possibles questions que puguen sorgir en el funcionament d'este.

2. Les funcions del director, en relació amb el menjador escolar, seran les següents:

a) Elaborar, amb l'equip directiu, el pla de funcionament del servici com a part del pla anual de centre.

b) Coordinar les activitats del menjador escolar.

c) Mantindre, si és procedent, la relació directa amb el responsable de l'empresa que es trobe prestant el servici, vetlant per l'adequat compliment del contracte subscrit, comunicant al consell escolar les disfuncions que es puguen observar.

d) Exercir la direcció de personal quan el centre compte amb personal de cuina propi, exercint la direcció funcional per al personal que es trobe prestant els seus servicis en el centre, com a conseqüència de la contractació o de la concertació de la gestió del servici.

e) Autoritzar les despeses d'acord amb el pressupost aprovat i ordenar els pagaments corresponents.

f) Realitzar les contractacions de servicis i subministraments, si és procedent, d'acord amb la legislació vigent.

g) Vetlar pel compliment de la normativa vigent aplicable.

3. Seran competències de l'encarregat les següents:

a) Exercir les funcions d'interlocutor amb els usuaris del servici, al mateix temps que de coordinador amb la direcció del centre.

b) Formular l'inventari de béns adscrits al menjador, que s'utilitzen en el servici.

c) Elaborar l'avantprojecte de pressupost de menjador.

d) Registrar l'activitat econòmica del menjador, així com verificar el cobrament de les quantitats del preu del servici als usuaris d'este.

Haurà de ser necessàriament una persona de la plantilla del centre i haurà de ser designat pel consell escolar.

Haurà d'assegurar-se sempre la presència en el centre durant la prestació del servici de, almenys, un dels dos càrrecs anteriorment citats.

Anualment es determinaran per l'administració les quantitats màximes a abonar per l'exercici de les funcions referides en els últims dos punts.

5. Seran funcions dels monitors de menjador:

a) Atendre i custodiar els alumnes durant les menjades i, si és procedent, en el temps anterior i posterior a estes. Resoldre les incidències que pogueren presentar-se durant eixe temps.

b) Vetlar pel manteniment de l'orde en el menjador.

c) Prestar especial atenció a la labor educativa del menjador; adquisició d'hàbits socials i higienicosanitaris i correcta utilització del parament de menjador.

d) Desenrotllar el pla d'activitats educatives i recreatives aprovades pel consell escolar.

e) Qualsevol altra funció que li puga ser encomanada pel responsable directe de la prestació del servici en coordinació amb el director del centre, amb vista a l'adequat funcionament del menjador.

Apartat 9 . Del personal que presta els seus servicis en el menjador escolar

Per a assegurar la qualitat en el servici de menjador al mateix temps que s'atenguen les particularitats pròpies de cada centre, serà la direcció del centre junt amb el consell escolar d'este la que, en ús de la seua autonomia i capacitat de gestió i organització, determine, a la vista dels comensals i de les disponibilitats pressupostàries, el personal necessari per a prestar este servici d'acord amb l'accepció donada a este en la present resolució; en este sentit, serà l'encarregat de determinar el nombre idoni de monitors que han de prestar els seus servicis tant durant el temps de la menjada com durant les hores lliures de migdia.

La contractació de tot el personal necessari per al servici de menjador serà amb caràcter general duta a terme amb empresa del sector. En este sentit, l'empresa contractada remetrà, a l'inici de la prestació del servici, a la direcció del centre la relació de persones que prestaran els seus servicis, junt amb els contractes de treball, així com les altes en la Seguretat Social i , amb una periodicitat trimestral, la documentació justificativa d'estar al corrent les seues obligacions amb la Seguretat Social, així com la documentació acreditativa de noves contractacions. No obstant l'exposat, l'activitat de monitor de menjador podrà ser exercida pel professorat del centre que així ho sol·licite i siga acceptat pel consell escolar, a la vista de no concurrència en incompatibilitat en l'exercici de la seua activitat docent.

Per a cada curs escolar s'establiran per l'administració les quantitats màximes a abonar al professorat per l'exercici d'esta activitat.

Serà obligació del personal que preste els seus servicis en els menjadors escolars guardar el degut respecte cap a l'alumnat usuari del servici i respectar les normes escolars establides pel centre.

Apartat 10. Preu del servici i pagament del servici

El preu màxim que es puga percebre per l'ús d'este servici serà el que, per a cada curs escolar, s'establisca per part de l'administració educativa, sent el consell escolar de cada centre el que determine la quantia concreta a abonar pels usuaris.

Tots els comensals abonaran l'import de la seua plaça pel que es referix al menú pròpiament dit, amb excepció dels que reben ajudes de la Conselleria de Cultura i Educació, els quals, si és procedent, abonaran la diferència entre l'ajuda rebuda i el cost de la minuta diària que tinga establit el menjador. L'abonament del preu total de la minuta es realitzarà, així mateix, per part dels professors del centre o d'altres, en el cas que existiren places.

Per a assegurar el correcte funcionament d'este servici, l'administració educativa assumirà una part dels gastos que ocasiona durant el periode d'octubre a maig, de forma que transferirà directament una quantitat que s'abonarà, de forma periòdica, en atenció al nombre de comensals que haja tingut en el període anterior, fixant-se per a cada curs escolar l'import per comensal/dia que vaja a ser abonat, quantitat que, en qualsevol cas, serà complementària a la percebuda pel centre pels comensals en concepte d'utilització del servici, amb el límit del preu màxim fixat.

Esta quantitat s'abonarà amb independència de la gestió directa o concertada que haja determinat el consell escolar. L'aportació de l'administració sempre es farà a través del centre.

Apartat 11 . Cessament d'activitats dels menjadors escolars

El cessament de la prestació del servici es troba subjecte a autorització administrativa, després de la petició del consell escolar del centre a la respectiva direcció territorial i de l'informe previ de la Inspecció Educativa. En el cas que es lesione greument l'interés públic i social, la direcció territorial comunicarà al consell escolar la decisió desestimatòria a la sol·licitud de tancament, la qual cosa obligarà al manteniment del servici de menjador escolar, com a mínim, fins a la finalització del curs escolar de què es tracte.

No obstant això, es podrà cessar, d'ofici, per part de la direcció territorial de Cultura i Educació, un menjador escolar quan existisquen raons provades per a això i després de l'audiència del consell escolar del centre.

Quan es tracte d'una suspensió del servici per raons de força major i de forma temporal, s'haurà de comunicar a la direcció territorial, amb indicació de les causes i del temps previsible de cessament del servici.

Apartat 12. Control i Inspecció dels menjadors escolars

Sense perjuí de la supervisió que, en matèria laboral i sanitària, corresponga a altres instàncies, la Inspecció Educativa controlarà el funcionament dels menjadors escolars, assegurant el compliment de la normativa vigent en esta matèria.

Apartat 13. Fons de menjador

Per fons de menjador s'entenen les quantitats que el centre percep per la prestació del servici, sent l'origen d'estes els pagaments realitzats pels usuaris, les quantitats que l'administració abone, en concepte d'aportació per a garantir el correcte funcionament, així com qualsevol altra quantitat que puga percebre de qualsevol altre organisme o entitat.

Estes quantitats hauran de ser comptabilitzades de forma independent i justificades a la finalització del curs escolar. El superàvit que, en el seu cas, es genere entre els gastos i els ingressos haurà de tindre com a primera finalitat, la reposició dels materials del centre utilitzats per al funcionament del menjador. Del romanent resultant, es destinarà, com a mínim, un 50% com a fons de menjador per al curs següent, de forma que es garantisca una adequada prestació del servici, la quantitat restant podrà ser destinada a sufragar gastos del centre. El destí d'estes quantitats haurà de ser aprovat pel consell escolar del centre.

En el cas que el servici siga prestat per concert amb una altra entitat o institució, els comptes dels resultats hauran de ser presentats davant del consell escolar del centre, el qual autoritzarà el destí dels romanents que pogueren resultar en un curs acadèmic, d'acord amb els criteris abans indicats.

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Primera

Aquells centres públics no universitaris de titularitat de la Generalitat Valenciana que, segons la normativa anterior, realitzen el servici per mitjà de personal propi, el mantindran pel temps de contractació, i hauran, no obstant, de procedir a la sol·licitud d'amortització dels llocs, a mesura que es queden vacants. En el cas que, encara comptant amb personal propi, recórreguen a una altra forma de gestió, hauran de fer menció expressa a l'existència d'eixe personal de forma que l'empresa amb la qual es contracte el servici determine el personal propi necessari.

Segona

Aquells centres que compten amb menjadors escolars en funcionament degudament autoritzats, mantindran la seua autorització mentre no canvien les condicions que van motivar l'autorització. Aquells centres que hagueren concertat la gestió del servici mantindran per al curs acadèmic 2002/2003 la mateixa fórmula de gestió, sempre que el consell escolar del centre no propose una altra cosa.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Queda derogada la Resolució d'11 d'agost de 1986, de la Direcció General d'Educació Bàsica i Ensenyances Especials, sobre l'organització i funcionament dels menjadors escolars en centres públics (DOGV de 22.09.1986), sense perjuí del que disposen les disposicions transitòries.

DISPOSICIÓ FINAL

La present resolució entrarà en vigor el sendemà de la seua publicació, si bé els aspectes organitzatius i de funcionament tindran efecte a partir del curs acadèmic 2002/2003.

Mapa web