Ficha disposicion

Ficha disposicion





Mancomunitat Intermunicipal Hoya de Buñol-Chiva. Anunci de l'aprovació de les bases específiques i la convocatòria del procés selectiu per a la cobertura en propietat d'una plaça d'educador o educadora socials dels EEIIA dins dels processos d'estabilització de l'ocupació temporal per concurs oposició.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9501 de 30.12.2022
Número identificador:  2022/12762
Referència Base de Dades:  012305/2022
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Persones publicojurídiques
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions



Anunci de l'aprovació de les bases específiques i la convocatòria del procés selectiu per a la cobertura en propietat d'una plaça d'educador o educadora socials dels EEIIA dins dels processos d'estabilització de l'ocupació temporal per concurs oposició. [2022/12762]

Per Resolució de Presidència 614/2022, de 20 de desembre, de 2022, es van aprovar les bases específiques i convocatòria del procés selectiu per a la cobertura en propietat d'una plaça d'educador o educadora social del EEIIA de la Mancomunitat Foia de Buñol – Chiva, emmarcat en els processos d'estabilització d'ocupació temporal per concurs – oposició.



El text íntegre de les bases aprovades és el següent:



BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER A la PROVISIÓ D'UNA PLAÇA D'EDUCADORA SOCIAL DEL EEIIA EN EXECUCIÓ DE PROCESSOS DE CONSOLIDACIÓ I ESTABILITZACIÓ DE L'OCUPACIÓ TEMPORAL EN LA MANCOMUNITAT FOIA DE BUÑOL – CHIVA, MITJANÇANT CONCURS – OPOSICIÓ PER TORN LLIURE.



BASE PRIMERA. – OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.

Aquestes bases específiques tenen per objecte establir les normes per les quals s'ha de regir el procés de selecció, mitjançant concurs – oposició per torn lliure, per a la provisió d'una plaça (1) de funcionari/a de carrera d'Educadora Social del EEIIA.

La plaça es troba inclosa en l'ampliació d'Oferta d'Ocupació Pública de la Mancomunitat Foia de Buñol – Chiva, corresponent a l'exercici 2022 en aplicació de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública que introdueix noves disposicions addicionals en la regulació d'aquests processos d'estabilització, publicada en el BOP número 9351, de data 31 de maig de 2022.

El procés selectiu s'ajustarà al que es disposa en les presents bases i supletòriament, en el no previst en aquestes, s'estarà al que es disposa en la normativa bàsica estatal sobre Funció Pública continguda en el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, en el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, i per la normativa autonòmica valenciana sobre Funció Pública continguda en la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana, i el Reglament de Selecció, Provisió de Llocs de treball i Mobilitat del Personal de la Funció Pública Valenciana, aprovat per Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell. Així mateix, serà d'aplicació supletòria el que es disposa en el Reial Decret llei 14/2021, de 6 de juliol, i en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i altra legislació i ordenament jurídic aplicable sobre la matèria.



La plaça ha sigut ocupada, de manera temporal i ininterrompudament, almenys en els 3 anys anteriors a 31 de desembre de 2020. (Article Segon de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública).



BASE SEGONA. – REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS.

2.1. Requisits

Per a poder participar en el present procés de selecció, les persones aspirants hauran de complir amb els requisits generals establits en els arts. 62 i 63 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana, i que en síntesi es refereixen a continuació:



a) Tindre la nacionalitat espanyola o la dels Estats membres de la Unió Europea o que la tinguen els cònjuges. S'estendrà la possibilitat d'accés a les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels Tractats Internacionals. Tot això en els termes establits en l'article 57 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic i normativa de desenvolupament.

b) Haver complit setze anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa o d'aquella altra que puga establir-se per llei.

c) Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.



d) No haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres Estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.



e) Requisit específic: Estar en possessió del títol d'Educadora Social o tindre complides les condicions per a obtindre'l en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació. En el supòsit de titulacions obtingudes a l'estranger, les persones aspirants hauran d'acreditar, mitjançant certificació de l'autoritat competent, que estan en possessió de la corresponent convalidació o homologació.



f) Estar col·legiat/a en el Col·legi Oficial d'Educadors Socials.

L'incompliment per part de les persones aspirants d'aquests requisits i condicions comportarà l'exclusió del procés. Tots els requisits hauran de complir-se l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, en aquest sentit, es podran efectuar les comprovacions oportunes, havent-se d'aportar tots els requisits que determinen les presents bases.

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 64 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana, les persones amb discapacitat o diversitat funcional podran participar en igualtat de condicions que la resta de les persones aspirants, sempre que puguen acreditar el grau de discapacitat, així com la compatibilitat amb l'acompliment de les funcions i tasques genèriques consubstancials a aquestes.



BASE TERCERA. – PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES I DOCUMENTAICÓN ANNEXA

3.1. Presentació d'instàncies.

Les instàncies sol·licitant prendre part en el procés selectiu, es dirigiran a la Sr. President de la Mancomunitat, i es presentaran en el Registre General d'aquest, o, en la forma que determina l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Preferentment haurà d'utilitzar-se la instància model que es publique en la pàgina web de la Mancomunitat.

El termini de presentació és de 20 dies hàbils, a partir del següent de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado. En les instàncies els aspirants hauran de manifestar que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies, havent d'acreditar-los posteriorment en el cas de ser seleccionats, i que es comprometen a prestar jurament o promesa, tal com estableix l'art. 68.1.c de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat.

3.2. Documentació que s'acompanyarà amb la instància.

A les instàncies s'acompanyaran: els documents originals o fotocòpies compulsades acreditatives dels mèrits que s'al·leguen en ella i hagen de servir de base per a l'aplicació de les taules de mèrits dels concursos i carta de pagament acreditativa d'haver abonat la taxa de drets d'examen, de conformitat amb l'Ordenança Fiscal Reguladora de les Taxes per prestació de serveis.

3.3. Taxes per concurrència al procés de selecció.

S'estableix la quantitat de 20,00 € corresponents a la taxa per la prestació de serveis en processos selectius, de conformitat amb la vigent Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per prestació dels serveis administratius en proves i expedients de selecció i habilitació de personal.

L'ingrés s'efectuarà mitjançant l'ingrés bancari en l'entitat LA CAIXA, en el compte de la Mancomunitat, núm.: ES17 2100 1705 6513 0012 1176 efectuat directament o per transferència de l'import dels drets de participació en el procés, indicant nom i cognoms de la persona aspirant, el seu número de DNI/NIF i el procés selectiu en el qual participa.

És obligatori presentar el justificant de pagament de la taxa juntament amb la presentació de la sol·licitud per a participar en les proves selectives. La falta de justificació de l'abonament dels drets de les taxes donarà lloc a l'exclusió de la persona aspirant.

No procedirà el reintegrament o devolució de l'import dels drets de participació en el procés selectiu, per l'exclusió definitiva d'una persona aspirant al procés selectiu o la no-participació, no presentació o renúncia al procés selectiu.



BASE QUARTA. – PERSONES AMB DISCAPACITAT

Els aspirants amb discapacitat hauran de fer constar tal extrem en la seua sol·licitud, i presentaran en cas de ser anomenats, certificació de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives o òrgan competent de l'Estat o d'altres Comunitats Autònomes que acredite tal condició, així com la seua capacitat per a exercir les tasques corresponents.



BASE CINQUENA. – ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

Per a ser admesos a les proves selectives, bastarà que els aspirants manifesten en la instància, que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en aquestes bases, referides a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, que hagen abonat la taxa corresponent, i s'hagen compromés a prestar el preceptiu jurament o promesa tal com estableix l'art. 68.1.c de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat.

Expirat el termini de presentació d'instàncies, mitjançant resolució del Sr. President de la Mancomunitat, s'aprovarà la llista de persones admeses i excloses en la qual constarà, si escau, el motiu de l'exclusió, concedint-se un termini de deu dies a l'efecte d'esmena d'errors, que es farà pública en el «Butlletí Oficial de la Província», en el Tauler d'anuncis de la Mancomunitat, i en la pàgina Web, aquestes dues últimes sense efectes jurídics.

Transcorregut aquest termini, sense que es formule reclamació, s'entendrà definitiva aquesta llista provisional. Si es presenten reclamacions seran acceptades o rebutjades en la resolució per la qual s'aprove la llista definitiva.

La resolució aprovant la llista definitiva, que també es farà pública així mateix en els llocs indicats per a la llista provisional, servirà de notificació a l'efecte d'impugnacions i recursos, i en aquesta, s'indicarà el nomenament de les persones que formaran part de l'Òrgan Tècnic de Selecció.



BASE SEXTA. – ÒRGAN TÈCNIC DE SELECCIÓ.

La composició dels òrgans tècnics de selecció s'ajustarà al que s'estableix en l'article 60 del RDL.5/2015, de 30 d'octubre, i estaran compost per President, Secretari i tres Vocals, actuant tots amb veu i vot.



Els membres dels òrgans tècnics de selecció la seua classificació serà igual o superior a la requerida i, almenys més de la meitat posseirà titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixement que l'exigida. Hauran d'abstindre's de formar part de l'òrgan tècnic de selecció quan concórreguen les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, comunicant-lo a la Corporació. Així mateix, els aspirants podran recusar-los quan entenguen que es donen les circumstàncies contemplades en el citat precepte.

Els òrgans tècnics de selecció no podran constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents. I quedaran integrats pels suplents respectius que, simultàniament amb els titulars, hauran de designar-se. Els membres suplents de l'òrgan tècnic de selecció podran actuar indistintament en relació amb el respectiu titular, excepte una vegada iniciada una sessió en la qual no es podrà actuar alternativament.

L'òrgan tècnic de selecció resoldrà els dubtes que sorgisquen en l'aplicació de les bases d'aquesta convocatòria.

Els òrgans tècnics de selecció podran disposar la incorporació als seus treballs, d'assessors especialistes amb veu, però sense vot, el seu nomenament haurà de fer-se públic juntament amb el de l'òrgan tècnic de selecció i estaran subjectes a idèntic règim d'abstenció i recusació que el previst per als membres de l'òrgan tècnic de selecció.

Els òrgans tècnics de selecció que actuen en les proves selectives tindran la categoria que es determine en les bases específiques de la convocatòria de les recollides en l'annex IV del RD 462/2002, de 24 de maig.

Contra els actes de l'òrgan tècnic de selecció, que no posen fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs d'alçada davant el Sr. President, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.



BASE SETENA. – PROCEDIMENT I SISTEMA DE SELECCIÓ.



7.1. Procediment de selecció. Concurs oposició.

El procediment de selecció de les persones aspirants serà el de concurs oposició (eliminatori) per torn lliure, emmarcat en els processos de consolidació i estabilització de l'ocupació temporal de la Mancomunitat Foia de Buñol – Chiva (OPE 2022).

L'elecció d'aquest sistema selectiu es fonamenta en les especialitats de la plaça i la naturalesa de les funcions específiques a exercir, sent el sistema de concurs oposició el més adequat, perquè permet aprofitar, valorant de manera objectiva, limitada i proporcionada, l'experiència professional prèvia, la formació acadèmica i la formació complementària acreditada per les persones aspirants, ajustant-se per això al que es preveu en l'apartat Quart de l'article Segon de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública:

«Article 2.4 Processos d'estabilització d'ocupació temporal.

…Sense perjudici del que s'estableix en el seu cas en la normativa pròpia de funció pública de cada Administració o la normativa específica, el sistema de selecció serà el de concurs oposició, amb una valoració en la fase de concurs d'un quaranta per cent de la puntuació total, en la qual es tindrà en compte majoritàriament l'experiència en el cos, escala, categoria o equivalent de què es tracte podent no ser eliminatoris els exercicis en la fase d'oposició, en el marc de la negociació col·lectiva establida en l'article 37.1 c) del Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic…».

7.2. Actuació de les persones aspirants

Les persones aspirants seran convocades per a l'exercici de la fase d'oposició en crida única, excepte casos de força major, degudament justificats i benvolguts lliurement pel Tribunal.

La no presentació d'una persona aspirant en el moment de ser cridat a l'exercici obligatori, determinarà automàticament el decaïment del seu dret a participar en aquest exercici, per la qual cosa quedarà exclòs del procediment selectiu.

En el mateix sentit, les persones aspirants quedaran perdudes el dret quan es personen en el lloc de celebració després de l'inici de la prova o exercici o per la inassistència a aquesta, encara que es dega a causes justificades, sense perjudici que el Tribunal, examinades les causes, puga apreciar-les i admetre a la persona aspirant, sempre que l'exercici no haguera finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta de les altres persones aspirants.



Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions del Tribunal amb vista a l'adequat desenvolupament de les proves. Qualsevol pertorbació de l'ordre normal de les proves per part d'alguna persona aspirant quedarà reflectida en l'Acta, podent continuar aquest aspirant el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que resolga el Tribunal sobre l'incident.

El Tribunal podrà requerir en qualsevol moment als aspirants que acrediten la seua identitat, i per a aquesta finalitat hauran d'anar proveïts del Document Nacional d'Identitat o document oficial homologat que acredite fefaentment la identitat de la persona aspirant.

7.3. Dates d'examen

La data, hora i lloc del començament de l'exercici de la fase d'oposició, l'ordre d'actuació dels aspirants, juntament amb les llistes d'aspirants admesos i exclosos, i la composició del tribunal es publicarà en el tauler d'anuncis de la corporació i en la pàgina web de la Mancomunitat Foia de Buñol – Chiva, després de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado.

L'exercici de la prova de la fase d'oposició no podrà començar fins transcorregut un mes des de la data en què aparega publicat l'anunci de la convocatòria.

Fora de perill l'anterior, el començament de la prova, s'anunciarà en la pàgina web de la Mancomunitat, amb quinze dies hàbils d'antelació, com a mínim, expressant en l'anunci el dia, hora i lloc en què haurà de celebrar-se.

Els resultats, les successives crides i convocatòries, i en definitiva qualsevol decisió que adopte el Tribunal qualificador i que haja de conéixer el personal aspirant fins a la finalització de les proves selectives, s'exposaran en la pàgina web de la Mancomunitat, bastant aquesta exposició, en la data en què s'inicie, com a notificació amb caràcter general.



BASE OCTAVA. – PROVES SELECTIVES.

El present procés selectiu es durà a terme pel sistema de concurs oposició lliure, i constarà d'una fase d'oposició (60 %), de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs (40 %).

Per a obtindre la nota final, se sumaran els punts obtinguts en la fase d'oposició i els punts obtinguts en la fase de concurs.

8.1.FASE D'OPOSICIÓ. Aquesta fase es valorarà fins a un màxim de 60 punts.

8.1.1.Exercici únic. Obligatori i eliminatori. Qualificable de 0 a 60 punts.

Exercici de caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà en el desenvolupament d'un supòsit pràctic relacionat amb els continguts del temari contingut en l'annex I, i en relació amb les funcions a realitzar com a educador/a social del EEIIA.

S'haurà de triar un dels dos supòsits pràctics relacionats amb el programa de temes establits en l'annex I amb la finalitat d'apreciar i valorar la capacitat de les persones aspirants per a l'anàlisi lògica, la capacitat de raciocini, la sistemàtica i la claredat d'idees en els plantejaments, la formulació de conclusions i, en el seu cas, la interpretació correcta de la normativa aplicable al cas plantejat.

Per a la realització d'aquesta prova els aspirants disposaran d'un temps màxim d'una hora i NO es podrà fer ús de textos de normativa legal.

Aquest exercici es qualificarà amb un màxim de 60 punts. Per tant, s'entendrà que superen la prova les persones que obtinguen un mínim de 30 punts.

El Tribunal podrà acordar la lectura i defensa pública de l'exercici. En aquest cas, el Tribunal podrà formular les preguntes o aclariments que estime oportunes.

8.2. FASE DE CONCURS.

Aquesta fase únicament s'aplicarà a les persones aspirants que superen la fase d'oposició i es valorarà fins a un màxim de 40 punts, conforme a les previsions i requisits següents: Només seran tinguts en compte els mèrits perfeccionats amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de sol·licituds establit en la present convocatòria.



Els serveis, l'antiguitat i les funcions prestades en l'Administració Pública com a Educadora Social del EEIIA, s'acreditaran, obligatòriament, mitjançant l'aportació i presentació del corresponent certificat emés per la Secretaria de l'òrgan competent.

Els cursos s'acreditaran, obligatòriament, mitjançant l'aportació i presentació del corresponent diploma o títol oficial.

A l'efecte de comptabilitzar cadascun dels mèrits al·legats, es prendrà com a data límit l'últim dia de termini de la presentació de sol·licituds.

8.2.1. Experiència Professional. Es valorarà fins a un màxim de 20 punts.

Únicament es puntuarà l'experiència professional com a Educadora Social del EEIIA que s'acredite fefaentment.

Aquest apartat es valorarà concorde al següent barem:

• Per serveis prestats en LLOCS DE TREBALL OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA EN LA MANCOMUNITAT FOIA DE BUÑOL – CHIVA com a empleat públic.

Es valorarà a raó de 0,43 punts per mes complet treballat.

No es tindran en compte fraccions inferiors a un mes, entenent un mes per 30 dies naturals.

• Per serveis prestats en LLOCS DE TREBALL OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA en altres Administracions Públiques com a empleat públic.

Es valoraran a raó de 0,04 punts per mes complet.

No es tindran en compte fraccions inferiors a un mes, entenent un mes per 30 dies naturals.

En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'acompliment de llocs de treball reservat a personal eventual.

Els serveis prestats hauran d'acreditar-se amb la següent documentació: l'experiència en les administracions públiques s'ha d'acreditar mitjançant certificació expedida per l'òrgan competent de l'administració pública i haurà d'acompanyar-se amb informe de vida laboral emés per la Tresoreria General de la Seguretat Social, que acredite haver cotitzat al corresponent sistema de previsió durant tot el temps que s'al·legue i en el grup de cotització que corresponga a la categoria professional.

A l'efecte de les funcions desenvolupades, es tindran en compte per a això els certificats expedits per responsables del departament, servei o àrea de l'administració.

8.2.2. Cursos de Formació i Perfeccionament. Es valorarà fins a màxim de 20 punts.

A.1 Cursos específics, fins a un màxim de 5 punts.

• Serveis socials d'Atenció Primària: instruments per a l'evolució del risc en la infància, l'entrevista en l'àmbit de la família i la Infància. 25 hores (1 punt)

• Formació a persones professionals en contacte amb la infància i adolescència en acolliment familiar. 40 hores (1,5 punts)

• Intervenció psicosocial enfront del maltractament infantil. 150 hores (2,5 punts)

A.2 Per assistència i superació de cursos de formació i perfeccionament professional relacionats amb les funcions del lloc de treball, fins a un màxim de 15 punts.



Cursos de 20 a 40 hores 0,50 punts per curs

Cursos de 50 a 149 hores 1 punt per curs

Cursos de 150 hores d'ara en avant 2 punts per curs



En aquests apartats es valoraran tots els cursos, seminaris, etc., que hagen realitzat els aspirants en qualitat de participants, sempre que hagen sigut impartits per Administracions Públiques o entitats particulars reconegudes o homologades a aquest efecte per qualsevol Administració Pública. Per a aquest últim cas, els aspirants hauran d'aportar al costat del curs, seminari, etc., document acreditatiu d'aquest reconeixement. No seran valorats aquells cursos, seminaris, etc., en els quals no es faça constar la duració en hores d'aquests, o en els quals aquest extrem figure fora de la certificació i no conste en aquest afegit signa i segell de l'Administració Pública corresponent que done fe de la duració en hores.



BASE NOVENA. – SISTEMA DE QUALIFICACIÓ 

Es valoraran els mèrits conformement al barem de la base huitena, no sent valorats els mèrits no justificats.

Només es valoraran aquells mèrits obtinguts o computats fins hui en què finalitze el termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima del concurs serà de 40 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en la base huitena.



BASE DÈCIMA. – SISTEMA DE DETERMINACIÓ DE PERSONA QUE SUPEREN EL CONCURS I RESOLUCIÓ D'EMPATS. 



Superaran el concurs les persones aspirants que obtinguen, les puntuacions més altes fins a aconseguir, com a màxim, el total de places convocades, sense que per tant es puga considerar que han superat el concurs, obtingut plaça o quedat en situació d'expectativa de destí els aspirants que no figuren inclosos en la relació proposada per l'òrgan de selecció.

Si el nombre de persones aspirants relacionades fora inferior al de places convocades, les no cobertes es declararan desertes.

L'ordre de col·locació dels aspirants en la llista definitiva d'aprovats s'establirà de major a menor puntuació.

En cas d'empat aquest es dirimirà atenent la puntuació obtinguda per l'experiència, de persistir l'empat, es resoldrà mitjançant sorteig públic.

Finalitzades les proves selectives, l'òrgan tècnic de selecció farà públiques en el tauler d'anuncis de la Mancomunitat i, en el seu cas, en la pàgina web municipal, les relacions d'aspirants que han superat el concurs, per ordre de puntuació final obtinguda, en número no superior al de places convocades.

D'acord amb aquesta llista, s'elevarà a l'òrgan competent, a més de l'acta de l'última sessió, la proposta de nomenament de les i els aspirants aprovats, o si es tracta de personal laboral, la proposta de contractació.

En l'acta de l'última sessió, s'inclourà, si escau, la llista de les persones aspirants que no hagen superat el concurs, a l'efecte de ser nomenats funcionaris interins o ser contractats temporalment, en els termes establits per la base dotzena.

Sense perjudici de la responsabilitat en què, en el seu cas pogueren haver incorregut, quan alguna de les persones aspirants aprovades renunciaren a continuar el procés de selecció, o siguen exclosos del mateix per mancar d'algun dels requisits exigits, per no presentar la documentació, o per falsedat d'aquesta, o renunciaren amb anterioritat al nomenament, presa de possessió o contractació s'anul·laran les actuacions respecte d'ells i pel Sr. President es nomenarà un nombre d'aspirants igual al d'exclosos, d'acord amb l'ordre establit per l'òrgan de selecció en la llista definitiva d'aspirants a què es fa referència en l'apartat anterior.



BASE ONZENA. – PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS.



Els aspirants proposats pel OTS hauran de presentar davant la Mancomunitat, en el termini màxim de 20 dies hàbils des que es faça pública la relació d'aspirants seleccionats, els següents documents acreditatius dels requisits exigits en aquestes bases i en les específiques de la convocatòria:

a) Fotocòpia compulsada del:

DNI o document acreditatiu de la nacionalitat i de la data de naixement.

Títol corresponent.

b) Declaració responsable en la qual es faça constar el compliment del que es disposa en la base segona de les presents.

c) Declaració responsable de no trobar-se incurs en causa d'incapacitat ni d'incompatibilitat.

d) Certificat mèdic oficial acreditatiu de posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

e) Les persones aspirants que hagen fet valdre la seua condició de persones amb minusvalideses, un certificat de l'òrgan competent que acredite tal condició, així com la seua capacitat per a exercir les tasques i funcions corresponents a les places a les quals aspira.

f) Certificat Col·legiat/pel Col·legi d'Educadors Socials

La falta de presentació de la documentació dins de termini establit, excepte en els casos de força major, o quan de la presentació dels documents es desprenga l'incompliment dels requisits de la convocatòria o supòsits de falsedat en la declaració, donarà lloc a la invalidesa de les actuacions de la persona aspirant. En aquest sentit, comportarà la nul·litat subsegüent dels actes de l'òrgan de selecció en relació amb el/la aspirant i la impossibilitat d'efectuar el seu nomenament o la contractació, sense perjudici d'altres responsabilitats en què haja pogut incórrer.



Quan es produïsquen renúncies d'els/les aspirants seleccionades, abans del seu nomenament, presa de possessió o contractació, l'òrgan convocant podrà requerir de l'òrgan de selecció relació complementària d'els/les aspirants que seguisquen als proposats, per al seu possible nomenament com a funcionari de carrera o contractació.



BASE DOTZENA. – NOMENAMENT I PRESA DE POSSESSIÓ DE PERSONAL FUNCIONARI I PRESTACIÓ DE JURAMENT O PROMESA. 

Presentada la documentació per les persones aprovades i sent aquesta conforme, l'òrgan municipal competent efectuarà el nomenament, com a personal funcionari de les i els aspirants proposats per l'òrgan de selecció.

Els nomenaments seran notificats a les persones interessades, que hauran de prendre possessió en el termini d'un mes. En el mateix termini, si escau, hauran d'exercir l'opció prevista en l'article 10 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques.

Qui, sense causa justificada, no prenga possessió dins del termini assenyalat, perdrà tots els drets derivats de la superació de les proves selectives i del subsegüent nomenament conferit.

En l'acte de la presa de possessió o en l'acte de la signatura del contracte, el funcionari nomenat o el contractat, haurà de prestar jurament o promesa, d'acord amb el que s'estableix en l'art. 68.1.c i 75.1 c de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat.



BASE TRETZENA. – IMPUGNACIÓ DE LES BASES DE SELECCIÓ DE LES CONVOCATÒRIES.

Contra aquestes bases i contra les convocatòries que les complementen, els acords aprovatoris de les quals posen fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament recurs de reposició, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de les mateixes en el BOP, davant el President, o impugnar-les directament davant el Jutjat contenciós administratiu dels de València, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la citada publicació.

No podrà interposar-se recurs contenciós administratiu fins que siga resolt expressament o s'haja produït la desestimació presumpta del recurs de reposició en cas que potestativament s'interpose.





BASE CATORZENA. – APLICACIÓ.

Aquestes Bases, una vegada aprovades, començaren a aplicar-se després de la publicació del seu text íntegre en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Contra les presents Bases i convocatòria, que posen fi a la via administrativa, podrà interposar potestativament recurs de reposició, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua publicació davant el mateix òrgan que l'ha dictada, o impugnar-la directament davant el Jutjat contenciós administratiu de València, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la present notificació.



No es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que siga resolt expressament o s'haja produït la desestimació presumpta del recurs de reposició en cas que potestativament s'interpose.



Tot això sense perjudici que puga exercitar, si escau, qualsevol altre que estime procedent.



Utiel, 26 de desembre de 2022.– El president de la Mancomunitat intermunicipal Foia de Buñol-Chiva: Gabriel Mata González.





ANNEX I

Temari educador o educadora social del eeiia



1. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes: Objecte, principis generals i àmbit de la llei.

2. Llei 23/2018, de 29 de novembre, de la Generalitat, d'igualtat de les persones LGTBI: Principis i drets reconeguts.

3. La Llei 3/2019, de 18 de febrer, dels serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.

4. Competències de les administracions públiques en matèria de serveis socials: competències de la Generalitat, competències dels municipis, atribucions de les diputacions provincials.

5. Decret 59/2019, de 12 d'abril, del Consell, d'ordenació del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials: Objecte, àmbit d'aplicació i definicions.

6. La Llei 26/2018, de 21 de desembre, de la Generalitat, de drets i garanties de la Infància i l'adolescència: Principis rectors i línies d'actuació en les polítiques públiques.

7. La Llei 19/2017, de 20 de desembre, de la Generalitat, de renda valenciana d'inclusió.

8. Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.

9. Projecte D'Intervenció Social, Educatiu Familiar (TREPITGE)

Mapa web