Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Rafelbunyol. Anunci de l'aprovació de les bases que han de regir la convocatòria per a la cobertura definitiva i en propietat d'una plaça laboral de Cuidador/a manteniment de parcs en el marc del procés d'estabilització d'ocupació temporal conforme a la Llei 20/2021.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9501 de 30.12.2022
Número identificador:  2022/12887
Referència Base de Dades:  012272/2022
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions
      Descriptors toponímics: Rafelbunyol



Anunci de l'aprovació de les bases que han de regir la convocatòria per a la cobertura definitiva i en propietat d'una plaça laboral de Cuidador/a manteniment de parcs en el marc del procés d'estabilització d'ocupació temporal conforme a la Llei 20/2021. [2022/12887]

Mitjançant Resolució d'Alcaldia de 26 de desembre de 2022 s'han aprovat les bases que han de regir la convocatòria per a la cobertura definitiva i en propietat d'una plaça laboral de Cuidador/a manteniment de parcs en el marc del procés d'estabilització d'ocupació temporal conforme a la Llei 20/2021.



Bases específiques que regiran les convocatòries per a proveir en propietat una plaça laboral de Pintor/a, una plaça laboral de Jardiner/a i una plaça laboral de Cuidador/a de manteniment de parcs en la Plantilla de Personal de l'Ajuntament de Rafelbunyol, per execució de l'Oferta d'Ocupació Pública d'Estabilització de l'exercici 2021, per mitjà de processos de Concurs i Concurs-oposició, en aplicació de la Llei 20/2021.



BASE 1. Objecte de la convocatòria.

L'objecte de la present convocatòria és la selecció i provisió en propietat com a personal laboral de la plantilla de personal de l'Ajuntament de Rafelbunyol, corresponent a l'Oferta d'Ocupació Pública de 2021, publicada en el BOP NÚM. 102 de 30.05.2022, de les places següents:



1. Pintor/a:

· Nombre de places: 1

· Naturalesa: laboral

· Grup: agrupació professional

· Procés selectiu: concurs de mèrits

2. Jardiner/a:

· Nombre de places: 1

· Naturalesa: laboral

· Grup: C2

· Procés selectiu: concurs de mèrits

3. Cuidador/a manteniment de parcs:

· Nombre de places: 1

· Naturalesa: laboral

· Grup: agrupació professional

· Procés selectiu: concurs oposició.

Segons el que preveu la Disposició Addicional quarta de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, la dita convocatòria es durà a terme amb reducció dels terminis establits per a l'accés a la Funció Pública per tractar-se de Processos d'Estabilització de l'Ocupació Temporal del personal funcionari i laboral.



BASE 2. Normativa aplicable.

· Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a lloa reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

· Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, Text refós de l'EBEP.

· La 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana.

· Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

· La Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.

· Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, Text refós de les Disposicions Legals vigents en matèria de Règim Local.

· Reglament General d'Ingrés de Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de Treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Estat, aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març.

· Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú.





· Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic.



· Altres disposicions que se li apliquen.



BASE 3. Requisits dels aspirants.

Per a ser admesos en la present convocatòria, bastarà amb que les persones aspirants manifesten en les seues instàncies reunir tots i cada un dels requisits exigits l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds de participació, i mantindre els mateixos fins al moment de la presa de possessió segons l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i l'article 135 Reial decret legislatiu 781/1986.



Requisits per a totes les convocatòries:

Nacionalitat: Tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea, o d'algun estat a què s'aplique la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què s'aplique la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret. Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors de la dita edat, que visquen a costa seu.



Edat: tindre setze anys i no haver aconseguit l'edat de jubilació.



Titulació Acadèmica per a pintor/a i cuidador/a de manteniment de parcs: Estar en possessió del títol de Certificat d'Escolaritat o tindre complides les condicions per a obtindre-ho en la data en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que ho acredite. Les persones aspirants amb titulacions obtingudes en l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si és el cas, del corresponent certificat d'equivalència, havent de presentar-ho junt amb la instància. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



Titulació Acadèmica per a jardiner/a: Estar en possessió del Certificat d'Educació Secundària Obligatòria o tindre complides les condicions per a obtindre-ho en la data en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que ho acredite. Les persones aspirants amb titulacions obtingudes en l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si és el cas, del corresponent certificat d'equivalència, havent de presentar-ho junt amb la instància. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

Capacitat. Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions o tasques.

Habilitació. No haver sigut separat/a, o haver-se revocat el seu nomenament com personal funcionari interí, amb caràcter ferm, per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut despedit disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.

Tractant-se de persones nacionals d'altres Estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

Les condicions per a l'admissió a les proves hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

L'Administració podrà requerir, en qualsevol moment, a les persones aspirants, aportar la documentació original a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a la seua participació, així com, la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats, en el termini dels deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



BASE 4. Forma i termini de presentació de sol·licituds de participació.

Per a poder participar en qualsevol de les tres convocatòries públiques, es formalitzarà electrònicament a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Rafelbunyol per mitjà de la presentació d'una instància específica disponible en la dita seu (https://rafelbunyol.sedelectronica.es), sol·licitant formar part de la present convocatòria, havent d'estar degudament omplida. Manifestaran les persones aspirants que reunixen totes i cada una de les condicions i requisits exigits en la Base Tercera, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, i que accepten en tots els seus extrems les presents bases.



Es reduïxen a la mitat els terminis de presentació de sol·licituds de participació en el procés selectiu, segons la Disposició Addicional quarta de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública: per tant, el termini de presentació d'instàncies serà de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci d'inici de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.3. Per a ser admés/a, a més de la instància, s'adjuntarà justificant acreditatiu d'haver ingressat els drets d'examen, que es fixen en la quantitat de: 30 € per a la plaça de cuidador/a de manteniment de parcs o per a la plaça de pintor/a i 40 € per a la plaça de jardiner/a.



L'abonament haurà d'efectuar-se en el compte restringida que per a tal fi té oberta aquesta Corporació en Cajamar amb ANAVEN ES31 3058 7075 0927 3220 0010, indicant en el concepte de l'ingrés, el NIF de la persona aspirant i la plaça a què s'opta Cuidadora de/manteniment de parcs Pintor a», «o/Jardiner» al «resguard»). justificatiu del dit ingrés haurà d'adjuntar-se junt amb la instància.

La falta d'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

Junt amb la Instància electrònica de participació s'adjuntarà la documentació següent:

· Els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en la base tercera de la present convocatòria:

· Al tractar-se d'una presentació electrònica per mitjà de certificat digital, no serà necessari presentar escanejat el NIF. No obstant això, si per circumstàncies extraordinàries, la instància es presentara per mitjà de qualsevol de les altres opcions que arreplega la llei 329/2015 de Procediment Administratiu comú, haurà d'aportar-se obligatòriament còpia del NIF en vigor.

· Fotocòpia del títol acadèmic exigible.

· Justificant de l'abonament dels drets d'examen.

· Declaració responsable de no haver sigut separat/dona per mitjà d'expedient disciplinari de qualsevol administració pública o ocupació pública, així com de no trobar-se inhabilitat/dona penalment per a l'exercici de les funcions públiques i declaració de no estar incurs/a en causa d'incompatibilitat prevista en la Llei 53/1984, de 26 de desembre.



· Mèrits a valorar d'acord amb els criteris establits en aquests Bases. Només es tindran en compte aquells mèrits que es presenten fins a l'últim dia de termini de presentació d'instàncies de participació.

Per mitjà de la firma de la instància de participació, la persona aspirant manifesta la veracitat de la documentació aportada. L'Ajuntament de Rafelbunyol podrà requerir en qualsevol moment la presentació del document original per a la seua comprovació.



BASE 5. Admissió de les persones aspirants.

5.1. Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà una resolució per cada una de les convocatòries, declarant aprovada les Llistes Provisionals de persones admeses i excloses. Junt amb les mateixes, es donarà a conéixer la composició dels Tribunals de Selecció.



5.2. Les resolucions, que es publicaran en el tauler d'anuncis de la seu Electrònica i en el Butlletí Oficial de la Província de València (BOP), indicaran el termini de 5 dies hàbils per a esmena de defectes per part dels que hagen resultat exclosos, de conformitat amb l'article 33 i 68 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre. Així mateix, en el dit termini es podrà presentar qualsevol reclamació pertinent per part de les persones interessades.

No serà enmendable les següents incidències, per afectar el contingut essencial de la mateixa sol·licitud del sistema selectiu, al terme de caducitat o a la carència d'actuacions essencials:

· No fer constar que es reunixen tots i cada un dels requisits de capacitat exigits a les bases.

· Presentar la sol·licitud fora del termini corresponent.

· La falta de pagament dels drets d'examen dins del termini establit i en la forma escaient.

Resoltes les reclamacions i esmenes, si haguera, l'autoritat convocant publicarà en el BOP i en el Tauler d'Anuncis de la Seu Electrònica de l'ajuntament, Mitjançant Una Resolució d'Alcaldia, les Llistes Definitives de persones admeses i excloses.

La publicació d'aquests resolucions determinarà els terminis als efectes de possibles impugnacions o recursos.

5.3. Contra la resolució aprovatòria de la llista definitiva, les persones interessades podran interposar recurs contenciós administratiu, en els termes de la vigent Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, previ, si és el cas, el recurs potestatiu de reposició previst en l'article 114 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre.



BASE 6. Òrgan tècnic de selecció.

Junt amb la publicació de les Llistes Provisionals d'admesos i exclosos, es donarà a conéixer la composició dels Tribunals de Selecció els que durà a terme l'execució del procés selectiu Aquests tribunals estaran conformats pel següent nombre de membres:

Presidència: un funcionari/a de carrera de l'Ajuntament de Rafelbunyol o de qualsevol administració local la Comunitat Valenciana.

Secretaria: un funcionari/a de carrera de l'Ajuntament de Rafelbunyol.

Vocalies: tres funcionaris/as de carrera o personal laboral fix de plantilla de qualsevol administració local de la Comunitat Valenciana.

6.2. Cada nomenament implicarà també la designació d'una persona suplent amb els mateixos requisits i condicions. Es tendirà a obtindre la paritat entre dones i hòmens.

6.3. La composició concreta del tribunal, amb la corresponent designació de cada un dels seus integrants, es portarà a efecte mitjançant una resolució d'Alcaldia i es farà pública junt amb La Llista Provisional d'aspirants Admesos i Exclosos.

6.4. Tots els membres del tribunal amb veu i vot hauran de comptar amb una titulació acadèmica igual o superior a la de les places convocades i pertànyer al mateix o superior grup de classificació.

6.5. Al Tribunal li correspon el desenrotllament d'allò que s'ha contingut en les presents bases, estant vinculat en la seua actuació a les mateixes.

6.6. Els/les membres del tribunal hauran d'abstindre's d'intervindre, notificant-ho a l'autoritat convocant, i els/les aspirants podran recusar-los/les quan concórreguen les circumstàncies previstes, en els articles 23 i 24 de la vigent Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, o quan van haver realitzat tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.

6.7. El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la presència de la majoria dels seus membres, titulars o suplents indistintament. Les decisions s'adoptaran per majoria de vots.

6.8. Davant de les actuacions del tribunal, es podrà interposar recurs d'alçada davant de l'Alcaldia, en el termini d'un mes a comptar de que aquests es van fer públiques, d'acord amb l'article 112 i 121 de la Llei de Procediment Administratiu Comú.

6.9. Els membres del Tribunal percebran en concepte d'indemnitzacions per la seua assistència, les quanties assenyalades en el RD 462/2002, de 24 de maig, sobre Indemnització per Raó del Servei.



BASE 7. Sistema del procés selectiu de Pintor/a: concurs

Desenrotllament de la fase de concurs (puntuació màxima 50 punts).

1. Experiència professional (puntuació màxima 30 punts)

a) Per experiència en l'Ajuntament de Rafelbunyol amb la categoria professional de «Pintor/a», valorant-se per mes complet o la part proporcional que corresponga en dies de servei en actiu.

S'atorgaran 0,20 punts per cada mes treballat complet de serveis efectius.

b) Per experiència en llocs de treball en altres administracions o en el Sector Públic Instrumental d'altres administracions públiques amb categoria de «Pintor/a», valorant-se per mes complet o la part proporcional que corresponga en dies de servei en actiu.

S'atorgaran 0,07 punts per cada mes treballat complet de serveis efectius.

Per a l'acreditació de la dita experiència s'haurà d'aportar Certificat de Serveis Prestats emés per l'Administració corresponent o bé contracte laboral, adjuntant en tot cas i de forma obligatòria, Informe de Vida Laboral.

El nombre total de dies de serveis prestats serà el que resulte de l'informe de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social o sistema alternatiu de cotització, en relació amb la informació que es troba en la resta dels mitjans documentals, considerant la totalitat dels mesos com de 30 dies.

2. Coneixements i Formació (puntuació màxima 8 punts)

Es valorarà la formació acadèmica i els cursos de formació i perfeccionament el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de la plaça convocada.

S'atorgarà la següent puntuació per aquest factor:

· Cursos de duració inferiors a 20 hores: 1 punts/curs

· Cursos de duració igual entre 20 i 50 hores: 3 punts/curs

· Cursos d'una duració superior a 50 hores: 5 punts/curs.

La formació s'acreditarà per mitjà de còpia dels Certificats dels cursos de formació i perfeccionament, ben impartit per administracions públiques o centres privats, però que estiguen degudament relacionats amb les activitats i funcions del lloc objecte de la present convocatòria o amb la pròpia administració pública, havent d'acreditar-se el nombre d'hores formatives del curs corresponent.

Els cursos de formació sense especificació d'hores no es valoraran.



3. Coneixement de llengües oficials de la Unió Europea (màxima 6 punt)

Es valorarà únicament el nivell més alt obtingut, per mitjà d'acreditació d'estar en possessió del certificat expedit o homologat per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'establix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, i modificacions posteriors per ordre de la Conselleria competent en matèria d'educació.



S'atorgaran d'acord amb l'escala següent:

· Certificat de nivell A2: 1,20 punts

· Certificat de nivell B1: 2,40 punts

· Certificat de nivell B2: 3,60 punts

· Certificat de nivell C1: 4,80 punts

· Certificat de nivell C2: 6,00 punts

4. Coneixement de valencià (puntuació màxima 6 punts)

Es valorarà únicament el nivell més alt obtingut, per mitjà d'acreditació d'estar en possessió del certificat expedit o homologat d'acord amb el que disposa l'Ordre 7/2017, de 2 març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de Valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats:



S'atorgaran d'acord amb l'escala següent:

· Certificat de nivell A2: 1,20 punts

· Certificat de nivell B1: 2,40 punts

· Certificat de nivell B2: 3,60 punts

· Certificat de nivell C1: 4,80 punts

· Certificat de nivell C2: 6,00 punts

Qualificació final del procés de selecció: El sumatori de la puntuació total obtinguda en la Fase de Mèrits donarà lloc a un ordre de puntuació.

BASE 8. Sistema del procés selectiu de Jardiner/a: concurs

Desenrotllament de la fase de concurs (puntuació màxima 50 punts).

1. Experiència professional (puntuació màxima 30 punts)

a) Per experiència en l'Ajuntament de Rafelbunyol com a Jardiner/a, valorant-se per mes complet o la part proporcional que corresponga en dies de servei en actiu.

S'atorgaran 0,20 punts per cada mes treballat complet de serveis efectius.

b) Per experiència en llocs de treball en altres administracions o en el Sector Públic Instrumental d'altres administracions públiques com a Jardiner/a, valorant-se per mes complet o la part proporcional que corresponga en dies de servei en actiu.

S'atorgaran 0,07 punts per cada mes treballat complet de serveis efectius.

Per a l'acreditació de la dita experiència s'haurà d'aportar Certificat de Serveis Prestats emés per l'Administració corresponent o bé contracte laboral, adjuntant en tot cas i de forma obligatòria, Informe de Vida Laboral.

El nombre total de dies de serveis prestats serà el que resulte de l'informe de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social o sistema alternatiu de cotització, en relació amb la informació que es troba en la resta dels mitjans documentals, considerant la totalitat dels mesos com de 30 dies.

2. Coneixements i Formació (puntuació màxima 8 punts)

Es valorarà la formació acadèmica i els cursos de formació i perfeccionament el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de la plaça convocada.

S'atorgarà la següent puntuació per aquest factor:

· Cursos de duració inferiors a 20 hores: 1 punts/curs

· Cursos de duració igual entre 20 i 50 hores: 3 punts/curs

· Cursos d'una duració superior a 50 hores: 5 punts/curs.

La formació s'acreditarà per mitjà de còpia dels Certificats dels cursos de formació i perfeccionament, ben impartit per administracions públiques o centres privats, però que estiguen degudament relacionats amb les activitats i funcions del lloc objecte de la present convocatòria o amb la pròpia administració pública, havent d'acreditar-se el nombre d'hores formatives del curs corresponent.

Els cursos de formació sense especificació d'hores no es valoraran.



3. Coneixement de llengües oficials de la Unió Europea (màxima 6 punt)

Es valorarà únicament el nivell més alt obtingut, per mitjà d'acreditació d'estar en possessió del certificat expedit o homologat per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'establix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, i modificacions posteriors per ordre de la Conselleria competent en matèria d'educació.



S'atorgaran d'acord amb l'escala següent:

· Certificat de nivell A2: 1,20 punts

· Certificat de nivell B1: 2,40 punts

· Certificat de nivell B2: 3,60 punts

· Certificat de nivell C1: 4,80 punts

· Certificat de nivell C2: 6,00 punts

4. Coneixement de valencià (puntuació màxima 6 punts)

Es valorarà únicament el nivell més alt obtingut, per mitjà d'acreditació d'estar en possessió del certificat expedit o homologat d'acord amb el que disposa l'Ordre 7/2017, de 2 març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de Valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats:



S'atorgaran d'acord amb l'escala següent:

· Certificat de nivell A2: 1,20 punts

· Certificat de nivell B1: 2,40 punts

· Certificat de nivell B2: 3,60 punts

· Certificat de nivell C1: 4,80 punts

· Certificat de nivell C2: 6,00 punts

Qualificació final del procés de selecció: El sumatori de la puntuació total obtinguda en la Fase de Mèrits donarà lloc a un ordre de puntuació.



BASE 9. Sistema del procés selectiu per a la plaça de Cuidador/a manteniment de parcs: concurs – Oposició.

Fase d'Oposició (puntuació màxima 60 punts)

Consistirà en el desenrotllament d'un exercici tipus test relacionat amb el temari establit en l'annex I d'aquests bases. L'exercici es compondrà de 60 preguntes tipus test amb quatre contestacions alternatives, sent només una la correcta. Les preguntes correctes es puntuaran amb 1 punt i les incorrectes descomptaran amb l'equivalent a un terç d'una correcta. Les preguntes en blanc no descomptaran.

L'exercici serà de caràcter obligatori i no eliminatori i versarà sobre el temari establit en l'annex I d'aquests bases.

b) Fase de concurs (puntuació màxima 40 punts).

1. Experiència professional (puntuació màxima 36 punts)

a) Per experiència en l'Ajuntament de Rafelbunyol com personal funcionari o laboral amb la categoria professional de Cuidador/a manteniment parcs o jardiner/a, valorant-se per mes complet o la part proporcional que corresponga en dies de servei en actiu.

S'atorgaran 2,40 punts per cada mes treballat complet de serveis efectius.

L'Ajuntament de Rafelbunyol emetrà d'ofici la certificació dels serveis prestats de les persones aspirants que participen en el procés de selecció.

b) Per experiència en llocs de treball en altres administracions o en el Sector Públic Instrumental d'altres administracions públiques com personal funcionari o laboral amb la categoria professional de Cuidador/a manteniment parcs o jardiner/a, valorant-se per mes complet o la part proporcional que corresponga en dies de servei en actiu.



S'atorgaran 0,80 punts per cada mes treballat complet de serveis efectius.

Per a l'acreditació de la dita experiència s'haurà d'aportar Certificat de Serveis Prestats emés per l'Administració corresponent o bé contracte laboral, adjuntant en tot cas i de forma obligatòria, Informe de Vida Laboral.

El nombre total de dies de serveis prestats serà el que resulte de l'informe de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social o sistema alternatiu de cotització, en relació amb la informació que es troba en la resta dels mitjans documentals, considerant la totalitat dels mesos com de 30 dies.

2. Coneixements i Formació (puntuació màxima 2 punts)

Es valorarà la formació acadèmica i els cursos de formació i perfeccionament el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de Cuidador/a manteniment parcs.

S'atorgarà la següent puntuació per aquest factor:

Cursos de duració inferiors a 20 hores: 0,05 punts/curs

Cursos de duració igual entre 20 i 50 hores formatives: 0,10 punts/curs

Cursos d'una duració superior a 50 hores: 0,30 punts/curs.

La formació s'acreditarà per mitjà de còpia dels Certificats dels cursos de formació i perfeccionament, ben impartit per administracions públiques o centres privats, però que estiguen degudament relacionats amb les activitats i funcions del lloc objecte de la present convocatòria, havent d'acreditar-se el nombre d'hores formatives del curs corresponent.

Els cursos de formació sense especificació d'hores no es valoraran.



3. Coneixement de llengües oficials de la Unió Europea (màxima 1 punt)

Es valorarà únicament el nivell més alt obtingut, per mitjà d'acreditació d'estar en possessió del certificat expedit o homologat per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'establix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, i modificacions posteriors per ordre de la Conselleria competent en matèria d'educació.



S'atorgaran d'acord amb l'escala següent:

· Certificat de nivell A2: 0,10 punts

· Certificat de nivell B1: 0,20 punts

· Certificat de nivell B2: 0,50 punts

· Certificat de nivell C1: 0,75 punts

· Certificat de nivell C2: 1,00 punt

4. Coneixement de valencià (puntuació màxima 1 punt)

Es valorarà únicament el nivell més alt obtingut, per mitjà d'acreditació d'estar en possessió del certificat expedit o homologat d'acord amb el que disposa l'Ordre 7/2017, de 2 març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de Valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats:



S'atorgaran d'acord amb l'escala següent:

– Certificat de nivell A2: 0,20 punts

– Certificat de nivell B1: 0,50 punts

– Certificat de nivell B2: 0,75 punts

– Certificat de nivell C1: 0,90 punts

– Certificat de nivell C2: 1,00 punts

Qualificació final del procés de selecció de selecció: el sumatori de les puntuacions obtingudes tant en la fase d'oposició com en la fase de mèrits, donarà lloc a un ordre de puntuació com resultat final de la dita convocatòria.



BASE 10. Ordre de prelació d'aspirants. Constitució i funcionament de la borsa de treball.

Les places vacants seran oferides sempre seguint l'ordre de prelació obtingut en cada una de les convocatòries, sense perjuí que algun dels seus integrants estiga prestant serveis en el propi Ajuntament en virtut d'un nomenament o contractació temporal; tot açò amb la legítima intenció que el principi de mèrit i capacitat investisca de forma plena qualsevol nomenament en les places vacants.



Del resultat final dels processos selectius, l'ajuntament constituirà una Borsa de Treball per a cada una de les categories professionals. Podran formar part de les dites borses, únicament aquelles persones que hagueren obtingut un mínim d'1 punt en la present convocatòria.



La borsa de treball que es constituïsca es regularà d'acord amb el que establixen els punts següents.

a) L'ordre de prelació de les persones aspirants de la borsa de treball quedarà determinat segons la puntuació final obtinguda per cada aspirant, de major a menor.

b) Els casos d'empat que es produïsquen tant per a l'adjudicació de les places convocades com per a la constitució de les borses, es dirimiran de la manera següent:

· Primer: per la puntuació més elevada en la valoració d'experiència



· Segon: Formació, i de persistir l'empat, es tindrà en compte la puntuació obtinguda pels coneixements de valencià.

· Tercer: per criteri de paritat d'acord amb el pla d'igualtat de l'Ajuntament de Rafelbunyol.

· Quart: en el cas que persistisca l'empat, el mateix es dirimirà per sorteig.

c) Les crides de les borses es realitzaran per correu electrònic o telefonada segons dades aportades en la instància de participació. Les persones seleccionades disposaran d'un termini màxim de quaranta-huit hores hàbils des de la crida per a manifestar la seua acceptació o renúncia i presentar la documentació necessària per al seu nomenament. En el supòsit de no contestar en l'indicat termini, s'entendrà que rebutja l'oferta quedant en últim lloc de la borsa.

d) Abans de la firma del contracte laboral, l'Ajuntament es reserva el dret a efectuar un reconeixement mèdic a la persona seleccionada, a fi de constatar la seua aptitud física per al treball, el resultat del qual podrà determinar la ineptitud de la dita persona i, per tant, la seua exclusió temporal o definitiva de la borsa de treball.

e) Les borses de treball derivades de les presents bases tindrà una vigència de cinc anys, podent ser prorrogada per un altre any més si resultara necessari.

f) És obligació de les persones integrants de la borsa de treball i la seua responsabilitat comunicar a l'Ajuntament la modificació de les seues dades als efectes de notificacions, les quals als efectes de crida es realitzaran per adreça electrònica o bé telefònicament, havent de constar les renúncies per correu electrònic.

g) En el cas que una persona aspirant siga crida per a treballar en l'Ajuntament i renuncie, sense causa justificada, serà exclòs/a definitivament de la borsa amb l'excepció dels supòsits de baixa mèdica, maternitat o paternitat, en els que es conservaran les expectatives sense penalització. En aquests casos, es reservarà l'ordre de crida una vegada la persona sol·licite la seua reactivació en la dita borsa després de finalitzar la seua situació descrita anteriorment.

h) En el cas que la renúncia siga causada per l'exercici d'un treball fora de l'Ajuntament, prèvia acreditació de la situació, la persona aspirant serà relegada a l'últim lloc de l'ordre de prelació.

i) Si el cessament en la prestació dels serveis és imputable al/a la treballadora, tal circumstància s'entendrà com una renúncia i serà eliminat/a de la borsa de treball.



BASE 11. Incidències.

El Tribunal queda facultat per a resoldre els dubtes que es presenten i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu, en tot el no previst en aquests bases.



BASE 12. Vinculació de les bases.

Les presents bases vinculen a aquest Ajuntament, al Tribunal i als participants en les proves selectives, i tant la present convocatòria com quants actes administratius deriven d'aquesta i de les actuacions del Tribunal podran ser impugnats per les persones interessades en els casos, terminis i forma establida en la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.



Aquests bases són definitives en via administrativa i contra les mateixes pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant de l'ordre jurisdiccional, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació, podent-se interposar, amb caràcter previ i potestatiu, recurs de reposició davant del mateix òrgan que ho ha adoptat en el termini d'un mes següent al de la publicació.



BASE 13. Publicació de la convocatòria específica

Les presents bases seran publicades en el DOGV, de conformitat amb el que establix la Llei 4/2021 de la Generalitat per la qual s'aprova l'Estatut de la Funció Pública Valenciana. Tant les llistes provisionals com les definitives seran publicades en el BOP. I de conformitat amb l'article 42 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, es fixa com a mitjà de comunicació de les publicacions que es deriven dels actes integrants d'aquest procediment selectiu, l'exposició en el tauler d'anuncis de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Rafelbunyol.



Rafelbunyol, 26 de desembre de 2022.– El alcalde. Francisco Alberto López López.





ANNEX I

Temari per a la fase d'oposició plaça cuidador/a manteniment de parcs



1. La Constitució Espanyola de 1978. Concepte, característiques i contingut

2. El règim local espanyol. El municipi: organització i competències. La província: organització i competències.

3. Personal al servei de les entitats locals. Classes. Selecció del personal. Drets i deures dels funcionaris públics locals. Règim disciplinari.



4. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març per a la igualtat efectiva de dones i homes. Principis generals.

5. La planta. Òrgans vegetals. Funcions vitals de les plantes. Multiplicació de les plantes. Tipus de plantes. Plantes endèmiques existents en el terme municipal de Santa Pola.

6. El clima i la seua relació amb les plantes. Temperatura, Llum, Vent, Precipitacions i Humitat ambiental.

7. El jardí. El nom de les plantes. Efectes beneficiosos de les zones verdes.

8. El sòl. Classificació de sòls. Horitzons. Evolució del sòl. Partícules minerals del sòl. Textura i Estructura del sòl.

9. La gespa: Espècies utilitzades en jardineria, plantació i/o sembra, labors de manteniment.

10. Qualitat de l'aigua de reg. Conductivitat. Elements químics. pH, Classificació d'aigües per a reg. L'aigua com a factor de limitació, l'estalvi de l'aigua, plantes xeròfits.

11. Manteniment bàsic i conservació de mobiliari urbà. Especial tractament mobiliari urbà de fusta i metall.

Mapa web