Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 27 de desembre de 2022, del director general del Palau de les Arts Reina Sofía, Fundació de la Comunitat Valenciana, per la qual es dona publicitat a la convocatòria del procés selectiu per a cobrir com a personal laboral indefinit un lloc d'oficial d'orquestra, en torn lliure i pel sistema de concurs oposició, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de l'entitat de 2020.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9501 de 30.12.2022
Número identificador:  2022/12892
Referència Base de Dades:  012181/2022
 



RESOLUCIÓ de 27 de desembre de 2022, del director general del Palau de les Arts Reina Sofía, Fundació de la Comunitat Valenciana, per la qual es dona publicitat a la convocatòria del procés selectiu per a cobrir com a personal laboral indefinit un lloc d'oficial d'orquestra, en torn lliure i pel sistema de concurs oposició, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de l'entitat de 2020. [2022/12892]





En data 08.04.2020 es dona publicitat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana Núm. 8784 a l'oferta d'ocupació pública del Palau de les Arts Reina Sofía, Fundació de la Comunitat Valenciana per a 2020.

Entre els llocs integrants de l'oferta esmentada hi ha 1 lloc d'auxiliar d'orquestra, amb la nomenclatura actual d'oficial d'orquestra, i que pertany a l'àrea artística de conformitat amb el II conveni col·lectiu de la Fundació Palau de les Arts Reina Sofía, signat en data 1 de setembre de 2022 (en procés de depòsit, registre i publicació).



Aquesta resolució dona publicitat a la convocatòria del procés selectiu per a cobrir definitivament aquest lloc, per torn lliure, mitjançant el sistema selectiu de concurs oposició.

Aquest procés selectiu es regirà per les bases i els annexos a aquestes que s'adjunten a aquesta resolució.

En allò no previst en les bases esmentades, se seguiran les indicacions adreçades a les persones aspirants que la Direcció de la Fundació Palau de les Arts Reina Sofía i l'òrgan tècnic de selecció, segons les respectives competències, faran públiques a través de la seu electrònica ocupacio.lesarts.com. Igualment, a través d'aquesta seu electrònica, s'informarà sobre les formes, dates i terminis d'admissió de sol·licituds per a participar en el procés selectiu.

Per tant, i en virtut de les facultats atorgades per l'article 25 i) dels Estatuts del Palau de les Arts i informe favorable de la Direcció General de Pressupostos de data 18 de febrer de 2020, resolc:





1. Normes generals

1.1. El caràcter d'entitat pública del Palau de les Arts Reina Sofía, Fundació de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant Les Arts), integrant del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat, segons es recull en els articles 2 i 3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, determina que en l'accés als llocs de treball d'aquesta s'han de garantir els principis constitucionals de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat, així com la resta de principis recollits en la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.



El lloc a cobrir es determina a través de la corresponent oferta d'ocupació pública, que s'ha definit en base a les premisses legalment aplicables.

1.2. L'objecte d'aquesta convocatòria és regular el procés selectiu per a cobrir el lloc, pel procediment de concurs oposició, en torn lliure i en règim laboral indefinit, que pertany a l'oferta d'ocupació pública de l'any 2020, amb el detall que s'indica en l'annex I.



1.3. Aquest procés es regirà pel que estableix el VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries, a les borses d'ocupació temporal, així com als processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació, en el sector públic instrumental de la Generalitat, pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors; per la resta de normes de general i pertinent aplicació, i pel que es disposa en aquesta convocatòria.



1.4. Aquesta convocatòria tindrà en compte el principi d'igualtat de tracte entre homes i dones pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i el que estableix el mateix Pla d'igualtat de Les Arts.



1.5. El procés de selecció garantirà el dret d'accés a l'ocupació pública de les persones interessades, de conformitat amb els principis recollits en l'article 60 de la Llei de funció pública valenciana.





2. Característiques del lloc

2.1. El grup i nivell professional actual corresponent al lloc objecte d'aquest procés selectiu és:



Grup Professional Nivell Denominació

E O1 Oficial d'orquestra





2.2. La retribució bruta anual actual que correspon al lloc objecte d'aquest procés selectiu és de 23.081 € per a l'exercici 2022.



2.3. La persona que resulte seleccionada es vincularà a Les Arts a través d'un contracte indefinit en règim laboral acollit al Reial decret legislatiu 22015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, amb un període de prova d'1 mes i estarà subjecta al règim d'incompatibilitats de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i la normativa de desplegament.





3. Requisits

3.1. Aquelles persones que desitgen participar en el procés selectiu hauran de posseir, en el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre fins al moment de la formalització del contracte de treball, els següents requisits:

3.1.1 Tindre nacionalitat espanyola, o ser nacional d'algun de la resta d'Estats membres de la Unió Europea, o persones estrangeres amb residència legal a Espanya. No obstant això, podrà presentar candidatura també qualsevol persona que no es trobe en les situacions esmentades de nacionalitat i/o residència, encara que haurà d'obtindre de forma obligatòria la residència legal a Espanya en el termini màxim de 6 mesos des de la data de publicació del resultat d'aquesta convocatòria, en el cas de ser seleccionada per a cobrir el lloc objecte de la convocatòria.



3.1.2 Tindre capacitat legal per a contractar la prestació del treball, d'acord amb el que preveu l'article 7 de l'Estatut dels Treballadors.



3.1.3 Haver complit 16 anys i no excedir, si fora el cas, l'edat màxima legal de jubilació.

3.1.4 No incórrer en cap causa d'incompatibilitat que li impedisca l'exercici de funcions en règim general amb una entitat pública.

3.1.5 Posseir les capacitats funcionals i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a realitzar les funcions o tasques corresponents. Les persones amb diversitat funcional podran participar en el procediment selectiu, en igualtat de condicions que la resta d'aspirants, sempre i quan puguen acreditar el grau de diversitat funcional, així com la compatibilitat amb la realització de les funcions o tasques corresponents. Aquelles persones que superen les proves selectives hauran d'acreditar, durant el període de prova, mitjançant certificat mèdic oficial, que posseeixen les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per a la realització de les funcions o tasques corresponents.

3.1.6 Habilitació: no trobar-se inhabilitat/ada per sentència ferma per a exercir funcions semblants a las pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitat/ada o en situació equivalent que impedisca, en els mateixos termes al seu Estat, l'accés a l'ocupació pública.

3.1.7 En cas d'haver prestat serveis amb caràcter previ en la Fundació Palau de les Arts Reina Sofía, no haver sigut acomiadat/ada disciplinàriament de forma procedent per la Fundació.

3.1.8 Posseir la titulació requerida d'accés detallada en l'annex I per al lloc objecte d'aquesta convocatòria, així com el requisit de tindre el carnet de conduir B.

Els requisits anteriors s'hauran de reunir en referència a l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds, i es mantindran fins a la data de formalització del contracte. El contracte no podrà formalitzar-se amb aquella persona que no acredite que reuneix els requisits i condicions exigits en la convocatòria.

3.2. Les persones amb diversitat funcional seran admeses en igualtat de condicions amb la resta d'aspirants, sense establir exclusions per limitacions psíquiques o físiques, tret dels casos en què siguen incompatibles per a la realització de les tasques o funcions corresponents. Per a aquestes persones, si ho han sol·licitat prèviament en la instància, l'òrgan tècnic de selecció adaptarà, en la mesura que siga possible, el temps i mitjans de realització dels exercicis de manera que gaudisquen d'igualtat de condicions.

3.3. Les Arts podrà requerir a les persones aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar, així com de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats en el termini de 5 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



4. Presentació de sol·licituds: forma i termini

4.1. La presentació de sol·licituds i inscripció es farà exclusivament per mitjans electrònics, atenent la capacitat tècnica i el perfil professional per a l'accés i disponibilitat dels mitjans electrònics del col·lectiu al qual s'adreça. Aquelles persones que desitgen participar en aquest procés selectiu hauran d'emplenar la sol·licitud d'inscripció a través de la pàgina web https://ocupacio.lesarts.com/. En aquest entorn es realitzaran tots els tràmits de presentació de la sol·licitud de participació i aportació de documents, que sempre hauran d'estar inclosos en l'oferta del lloc, i no es tindrà en consideració aquella documentació que la persona poguera tindre en el seu perfil general sense haver-la aportat correctament al procés específic.

4.2. Per a qualsevol incidència tècnica a l'hora d'emplenar la sol·licitud o per a qualsevol dubte pel que fa a les bases, es pot contactar amb Les Arts a través del compte de correu ocupacio@lesarts.com.

4.3. En el procés de la inscripció electrònica, s'haurà de presentar la documentació següent:

– Curriculum vitae detallat, on s'acredite la seua trajectòria, experiència professional, així com els títols, idiomes, cursos i diplomes obtinguts.

– Document d'identitat, passaport o targeta de residència que corresponga.

– Titulació acadèmica obtinguda que acredite que compta amb la formació requerida per a la inscripció, segons s'indica en l'annex I, que, en el cas d'haver-se obtingut en l'estranger, s'haurà d'haver homologat a Espanya o haver-ne sol·licitat l'homologació. No s'admetrà la inscripció amb una titulació i/o condicions diferents a les especificades en l'annex I.

– Certificat que acredite, si escau, algun tipus de diversitat funcional. Les persones amb diversitat funcional que complisquen els requisits anteriors i ho formulen expressament en la sol·licitud de participació podran optar en igualtat de condicions que la resta de persones aspirants, sense que s'establisquen exclusions per limitacions psíquiques o físiques, tret dels casos en què siguen incompatibles amb la realització de les tasques o funcions corresponents. L'òrgan tècnic de selecció establirà per a les persones amb diversitat funcional que ho necessiten i que així ho hagen sol·licitat, les adaptacions pertinents per a la realització de les proves. L'òrgan tècnic de selecció, segons el seu criteri i en qualsevol moment del procediment, podrà sol·licitar a aquelles persones que així ho hagen comunicat l'acreditació de la condició de diversitat funcional mitjançant dictamen tècnic facultatiu de l'òrgan competent.



– Declaració jurada de no haber sigut inhabilitat o inhabilitada per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat o acomiadada disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes al seu Estat, l'accés a l'ocupació pública. Aquesta declaració s'efectuarà directament durant el procés d'inscripció per la web.

– Justificant d'haver procedit al pagament de participació establit en l'apartat 5.

4.4. Víctimes de violència de gènere o terrorisme. Les persones aspirants que ostenten la condició de víctima de violència de gènere o víctima de terrorisme disposaran d'un apartat específic en la inscripció on consignar aquesta condició i sol·licitar les mesures especials reconegudes a l'efecte.

4.5. La documentació haurà d'estar expedida en valencià o castellà. Els documents expedits en un altre idioma, s'hauran d'aportar amb la traducció oficial corresponent; en cas contrari, no es tindran en compte.



4.6. La participació d'un/a aspirant en aquest procés de selecció inclourà també una declaració responsable on es farà constar:

– confirmació per part seua que compleix els requisits indispensables exigits,

– reconeixement per part seua de l'autenticitat de la documentació que hi adjunta i de la informació que apareix al seu currículum,



– acceptació expressa per part seua de tot el que s'estableix en les bases reguladores d'aquesta convocatòria,

– autorització per part seua a Les Arts i, si escau, per al tractament automatitzat de les seues dades, i

– autorització per part seua a Les Arts per a la publicació, en la pàgina web d'aquesta, dels resultats obtinguts en el procés de selecció.

Aquesta declaració es farà directament durant el procés d'inscripció per la web.

4.7. Totes les persones inscrites hauran d'indicar un compte de correu electrònic a l'efecte de comunicacions.

El domicili, correu electrònic i telèfons de contacte que s'indiquen en la inscripció es consideraran com els únics vàlids a l'efecte de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva de la persona sol·licitant tant els errors en la consignació d'aquests, com la no comunicació per escrit a aquesta entitat de qualsevol canvi de domicili, correu electrònic i/o telèfon de contacte.

La consignació de dades falses en la sol·licitud d'aquesta convocatòria, o la falsedat en la documentació aportada, comportarà l'expulsió automàtica de la convocatòria, sense perjudici de les mesures legals que corresponga adoptar.

4.8. En cas de no presentar-se alguna documentació en la inscripció de la manera establida en aquesta convocatòria, i una vegada fets els requeriments pertinents, d'acord amb l'apartat 4.11, així com dins del període d'al·legacions establit en l'apartat 6.1, la persona que no complisca aquest requeriment no serà admesa i suposarà la seua expulsió o no admissió com a candidat/a vàlid/a.

El control de validesa d'aquests documents podrà determinar l'exclusió del procés de les persones que no complisquen algun dels requisits, sense perjudici que Les Arts puga requerir en qualsevol moment a les persones aspirants que aporten els documents originals per a la seua confrontació, fins i tot una vegada haja conclòs el procés selectiu, i eliminar la persona aspirant o rescindir la relació laboral si s'observa alguna irregularitat.

4.9. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils i començarà a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta convocatòria, a més, es farà pública en la pàgina web de Les Arts.

4.10 Durant el procés de selecció i fins a la finalització de les proves, tota la informació que hagen de conéixer els participants es publicarà en la web https://ocupacio.lesarts.com/, i aquesta publicació serà la notificació a tots els efectes.

Correspon a les persones aspirants prestar la deguda atenció a la publicació dels llistats, així com a la informació dels terminis i als requeriments que Les Arts poguera fer-los amb caràcter general, cosa que es realitzarà sempre i únicament a través de la web esmentada.

4.11 Els possibles requeriments es realitzaran per via electrònica, a través del correu electrònic i telèfon/s de contacte que figuren en les sol·licituds, els quals es consideraran els únics vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva de les persones sol·licitants prestar la deguda atenció a aquestes comunicacions, així com informar dels possibles errors o canvis en la consignació d'aquests.



5. Pagament de participació

5.1. Per a inscriure's correctament s'ha d'haver fet el pagament establit i aprovat pels òrgans de govern de l'entitat, en Comissió Executiva de data 19.05.2021.

5.2. El preu establit és de 10 euros. Aquest pagament es realitzarà per mitjà de transferència al compte de Les Arts en el banc CAIXABANK amb les següents dades de transferència:

IBAN: ES39-2100-2271-2702-0017-1669

En «Concepte» de la transferència, la persona aspirant haurà de consignar el seu nom i cognoms, número d'identitat i el text «Pagament inscripció OEP Oficial d'orquestra 22».

En cap cas, aquest pagament de participació eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud en la web. La manca de justificació de l'abonament d'aquest preu o de la presentació dins del termini establit i en la forma escaient en la web de la sol·licitud d'inscripció determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Exempcions al pagament d'inscripció. Estaran exemptes del pagament:

a) Les persones que figuren com a demandants d'ocupació durant el termini, com a mínim, de sis mesos anteriors a la data de convocatòria de les proves selectives. Seran requisits per a beneficiar-se de l'exempció que, en el termini del qual es tracte, no hagen rebutjat cap oferta d'ocupació adequada, no s'hagen negat a participar, tret de causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professional i que, així mateix, no tinguen rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional.

Per tal d'acollir-se a l'exempció, les persones interessades hauran d'acreditar la condició de demandant d'ocupació així com acreditar no haver rebutjat cap oferta d'ocupació adequada i no haver-se negat a participar en accions de promoció, formació o reconversió professional, tot això mitjançant un certificat emés per l'Institut Nacional d'Ocupació o, si escau, pel servei regional d'ocupació que corresponga, i aquest certificat haurà d'anar acompanyat de l'informe actualitzat de la vida laboral emés per la Tresoreria general de la seguretat social.

Pel que fa a l'acreditació de les rendes, es realitzarà amb una declaració jurada o promesa escrita de la persona sol·licitant.

b) Aquelles persones que siguen membres d'una família nombrosa de caràcter especial o d'una família monoparental de categoria especial, en els termes de l'article 12.1.c de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de Protecció a les Famílies Nombroses. La condició de família nombrosa de categoria especial s'acreditarà mitjançant el títol corresponent actualitzat. S'ha d'adjuntar a la sol·licitud una còpia compulsada o confrontada del carnet de família nombrosa de caràcter especial en vigor.



Tindran dret a una reducció del 50 % de l'import total les persones que acrediten ser membres de família nombrosa de categoria general. L'acreditació d'aquesta condició es farà adjuntant a la sol·licitud una còpia compulsada o confrontada del carnet de família nombrosa general en vigor.

c) Les persones que siguen víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova prevists en la normativa autonòmica contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Aquesta condició s'acreditarà mitjançant un certificat actualitzat acreditatiu de la discapacitat expedit per l'òrgan competent per a expedir aquests certificats. S'acompanyarà la sol·licitud amb una còpia compulsada o confrontada del certificat.

e) Les persones en situació d'exclusió social, quan aquesta s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

Les persones aspirants en les quals concórreguen una o més d'aquestes circumstàncies ho faran constar a la sol·licitud d'inscripció telemàtica en marcar la casella destinada a l'efecte. Així mateix, hauran d'aportar, en el apartat corresponent de la web en el moment de la inscripció, la documentació acreditativa d'aquesta condició dins del termini previst per a la realització de la inscripció.

5.4. La devolució d'aquest pagament no procedirà en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causa imputable a la persona interessada.

5.5. La manca de la justificació de l'abonament del pagament de participació en el moment de la inscripció determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.6. Les persones que superen finalment les proves selectives i que hagen sol·licitat una de les exempcions establides en aquest apartat hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de l'exempció. En cas contrari, no podran formalitzar el contracte com a personal indefinit de Les Arts, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en la seua sol·licitud de participació.



6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la direcció general de Les Arts dictarà resolució i declararà aprovada la relació provisional de persones admeses i excloses, indicant-ne el motiu d'exclusió, que es publicarà en la web https://ocupacio.lesarts.com/.

6.2. Les persones aspirants disposaran d'un termini màxim de 10 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació del llistat provisional, per a esmenar els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud o per a realitzar les al·legacions que consideren pertinents. Transcorregut el termini i vistes les al·legacions i, si escau, esmenats els defectes, es dictarà resolució i es farà definitiva la relació de persones admeses i excloses per a la realització de les proves, la qual es publicarà en la web esmentada, junt amb la data concreta i hora en què tindrà lloc la prova selectiva, que, en qualsevol cas, es durà a terme en un termini no inferior a 5 dies hàbils des de la publicació del llistat definitiu i, com a màxim, dins dels tres mesos següents a la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



L'esmena es farà a través de la web esmentada i en l'apartat habilitat a l'efecte.

En el cas que la persona interessada no esmene en el termini indicat el defecte que haja motivat la seua exclusió, es considerarà que desisteix de la sol·licitud.



7. Òrgan tècnic de selecció

7.1. L'execució del procés selectiu, avaluació de la fase d'oposició i concurs de les persones aspirants, s'encomanarà a un òrgan tècnic de selecció col·legiat, el qual actuarà sotmés a les causes generals d'abstenció i recusació que contenen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



7.2. L'òrgan tècnic de selecció estarà compost per quatre membres designats per resolució de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, a la qual està adscrita la Fundació en virtut del que disposa l'apartat dotzé del VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat Valenciana. Sols un d'ells podrà ser personal al servei de Les Arts. Aquest membre exercirà les funcions de secretari/ària, amb veu, però sense vot.



Es podran substituir els membres en cas d'absència o de malaltia, així com en els casos en què s'haja declarat la seua abstenció o recusació.

7.3. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció serà l'establit per als òrgans col·legiats de les administracions públiques als articles 15 a 19 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i adoptarà les seues decisions de forma col·legiada, les quals quedaran recollides en l'acta corresponent.

7.4. El nomenament de les persones que constituiran l'òrgan tècnic de selecció es farà amb una antelació mínima de 5 dies hàbils a la data d'inici de les proves, mitjançant resolució que es publicarà en la web de Les Arts.

7.5. Serà competència de l'òrgan tècnic de selecció la resolució de les incidències que durant el transcurs del procés selectiu es puguen produir, i vetlarà, també, pel desenvolupament correcte d'aquest.

7.6. Si en qualsevol moment del procés l'òrgan tècnic de selecció té coneixement que alguna de les persones sol·licitants no reuneix els requisits exigits, o els mèrits al·legats, haurà de requerir-los per a la seua acreditació. En el cas de no ser acreditats en un termini de 5 dies hàbils des que s'ha fet el requeriment, la persona quedarà exclosa del procés, prèvia indicació de les inexactituds o falsedats formulades per la persona sol·licitant.

8. Procediment de selecció

8.1. El procediment de selecció serà el de concurs oposició i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

A) Oposició (60 %)

B) Concurs (40 %)

8.2. Fase d'oposició. La fase d'oposició constarà d'una única prova de caràcter obligatori i eliminatòria. Consistirà en la realització d'un examen de tipus test de 30 preguntes amb 4 respostes alternatives, de les quals només una serà correcta, de del temari que s'indica en l'annex II.

Per cada quatre preguntes incorrectes se'n descomptarà una correcta. L'examen tindrà 3 preguntes de reserva de contestació obligatòria. En cas que alguna pregunta o preguntes s'anul·laren com a conseqüència de l'estimació d'alguna impugnació, es tindran en consideració les preguntes de reserva, segons l'ordre assenyalat en elles (reserva 1, reserva 2, reserva 3).

Duració màxima: 1 hora 30 minuts.

La puntuació sobre la qual es realitza la valoració d'aquesta prova és 10, i s'ha d'obtindre una puntuació mínima de 6 per a poder entendre la superació d'aquesta prova. Aquesta prova tindrà un valor d'un 60 % sobre la nota final.

Quedaran excloses les persones que no es presenten el dia de la prova en el lloc i hora que s'haja establit a l'efecte, o bé que es presenten quan ja s'hagen iniciat les proves.

El tribunal podrà requerir, en qualsevol moment del procés, l'acreditació d'identitat de les persones aspirants. Així mateix, si tinguera coneixement que algun/a dels/de les aspirants no compleix qualsevol dels requisits exigits en la convocatòria, prèvia audiència a la persona interessada, haurà de proposar la seua exclusió.

8.3. Fase de concurs. Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició de conformitat amb el que estableix aquesta convocatòria. Se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació del llistat definitiu de la prova d'oposició per a presentar obligatòriament, a través del mateix mitjà utilitzat per a la inscripció (https://ocupacio.lesarts.com/), el formulari d'autobaremació, que es posarà a la seua disposició en la web a partir d'eixe moment, i caldrà completar-lo segons els criteris i instruccions que es detallen en l'annex III. Així mateix, i dins del mateix termini, hauran de presentar obligatòriament tota la documentació acreditativa dels mèrits al·legats en el currículum. Sols es valoraran els mèrits obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds que hagen quedat acreditats i inclosos en el formulari d'autobaremació. La puntuació de l'autobaremació només es podrà modificar a la baixa en el procés de valoració de les persones candidates. Els mèrits que no es valoren ni acrediten por la persona candidata en el formulari d'autobaremació i documentació aportada, no es tindran en consideració, ni podran aportar-se en un moment posterior dins del termini d'al·legacions indicat en l'apartat 10 d'aquesta convocatòria.



La forma d'acreditació dels mèrits es farà a través de la forma que s'indica en l'annex III.

La puntuació sobre la qual es realitza la valoració de mèrits és sobre 4, la qual constitueix el 40 % sobre la nota final.



9. Desenvolupament de les proves

9.1. Les persones admeses, d'acord amb el que s'indica en l'apartat 6.2 seran convocades per a la realització de la prova d'oposició en el lloc, data i hora que s'establisca en el moment de l'aprovació i publicació del llistat definitiu de persones admeses per a realitzar les proves.



9.2. Quedaran excloses del seu dret si es personen en els llocs de celebració fora de l'horari en què han sigut citades o per inassistència a les proves, encara que siga per causes justificades.

9.3. Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves, per a complir amb el desenvolupament adequat d'aquestes. Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de la prova per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent i aquesta persona podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional mentre l'òrgan tècnic de selecció resol sobre l'incident.

9.4. Abans de l'inici de la prova i sempre que s'estime convenient durant la realització d'aquesta, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses mitjançant la presentació del DNI, NIE, passaport o permís de conduir emés a Espanya, i no seran vàlides a l'efecte les fotocòpies confrontades dels documents esmentats.



10. Publicitat de resultats

10.1. La relació de persones que s'incloga en cada publicació es farà indicant-ne el nom, cognoms i document d'identitat anonimitzat.



10.2. Del resultat de la prova de la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció elevarà proposta, el resultat provisional i puntuació a la direcció general de Les Arts perquè procedisca a emetre la resolució corresponent i publicació. Aquesta resolució es publicarà en la web de Les Arts https://ocupacio.lesarts.com/.

Les persones aspirants disposaran d'un termini màxim de 10 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació, per a realitzar les al·legacions que consideren pertinents.

Transcorregut el termini i revisades les al·legacions per l'òrgan tècnic de selecció, es procedirà a la publicació per part de la direcció de Les Arts dels resultats definitius per ordre de puntuació, prèvia proposta elevada per l'òrgan tècnic de selecció.

S'entendrà que han superat la prova que corresponga únicament les persones aspirants que hagen sigut admeses i hagen obtingut la puntuació mínima exigida en la fase d'oposició. Les persones aspirants que no superen la fase d'oposició quedaran excloses del procés selectiu de conformitat amb el que estableix aquesta convocatòria.



10.3. Finalitzada la fase d'oposició, les persones incloses en el llistat definitiu que hagen superat la prova amb la puntuació mínima exigida, i de conformitat amb el que estableix l'apartat 8.3 presentaran a través de la web https://ocupacio.lesarts.com/ el formulari d'autobaremació completat segons els criteris de l'annex III i documentació acreditativa d'aquests, en el termini màxim de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació.

10.4. Comprovada la baremació dels mèrits per l'òrgan tècnic de selecció, la direcció de Les Arts publicarà en la pàgina web referenciada en l'apartat anterior els llistats provisionals d'aspirants amb la puntuació obtinguda de la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, i es concedirà un termini de 10 dies hàbils a comptar a partir de la publicació perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació de mèrits i d'acord amb el que estableix l'apartat 8.3. No s'admetrà dins d'aquest termini, la presentació de nova documentació, o inclusió de nova puntuació en el formulari d'autobaremació, que no s'haguera aportat o inclòs en la fase i termini de concurs segons el que estableix aquesta convocatòria.



10.5. Vistes les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció elevarà a la direcció general de Les Arts el llistat definitiu amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per a la seua publicació en la web.





11. Resultat final

11.1 La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en ambdues fases.

11.2 Es configurarà un llistat, ordenat per puntuació de major a menor, i es considerarà la persona seleccionada per a ocupar el lloc objecte d'aquesta convocatòria, la persona que haja obtingut la puntuació més alta de la suma d'ambdues fases.

11.3 En cas d'empat, es dirimirà de la següent manera:

– Primera: a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició.

– Segona: major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem de concurs, pel mateix ordre en què figuren relacionats.



– Tercera: en favor de la persona amb diversitat funcional.

– Quarta: en favor de la persona que tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.

– Cinquena: si l'empat és entre persones de diferent sexe, en favor del sexe que estiga menys representat dins del departament al qual pertany el lloc convocat.

11.4. La convocatòria podrà declarar-se deserta en el cas que cap persona candidata supere aquest procés selectiu, de conformitat amb l'exposat en aquestes bases.

11.5. Finalitzat el procés selectiu, prèvia comprovació de Les Arts del compliment per part de la persona candidata que haja resultat en la primera posició dels requisits del lloc d'acord amb allò previst en aquesta convocatòria, es procedirà a la formalització de la contractació indefinida, amb un període de prova d'1 mes, a partir de la data que determine la direcció de Les Arts, que, en tot cas, no serà inferior a 15 dies naturals a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de revisió respecte al resultat final de la convocatòria.



11.6. La relació definitiva amb proposta de formalització del contracte com a personal indefinit serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana per la direcció de Les Arts, per ordre de puntuació total.

11.7. Previ a la formalització de la novació, de conformitat amb l'apartat 11.5 la persona seleccionada serà requerida per a aportar la documentació original següent per a la seua confrontació:

– DNI o NIE.

– Títol acadèmic exigit en la convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat els estudis exigits. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació corresponent.

– Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions del lloc corresponent.



11.8. En cas de no presentar-se, llevat de casos de força major, la documentació establerta o si d'aquesta es dedueix que falta algun dels requisits exigits, la persona no podrà ser contractada com a personal indefinit, sense perjudici de la responsabilitat en què poguera haver incorregut per falsedat en la seua sol·licitud de participació. En aquest cas es passarà a realitzar la contractació a la següent persona del llistat publicat com a resultat final per ordre de puntuació.

11.9. Durant el període de prova establit en l'apartat 11.5 serà objecte d'avaluació i qualificació respecte de l'exercici de les funcions del lloc i en relació amb les aptituds i comportaments professionals que el lloc requereix. En cas de no superació del període de prova, el resultat d'aquest procés selectiu servirà a l'efecte de contractació indefinida de la següent persona del llistat publicat com a resultat definitiu per ordre de puntuació.



12. Borsa d'ocupació resultant

12.1. De conformitat amb el VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries, a les borses d'ocupació temporal, com també als processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació, en el sector públic instrumental de la Generalitat, del resultat d'aquest procés selectiu es constituirà una borsa d'ocupació de la qual formarà part el personal que haja participat en les proves d'accés, haja superat la primera part eliminatòria de la fase d'oposició, però no haja resultat seleccionat/ada.

12.2. L'ordre que correspondrà a cada persona que passe a formar part de la borsa, estarà determinat per la puntuació aconseguida en sumar la fase d'oposició i la de concurs, i es crearà un llistat per ordre de prioritat de major a menor puntuació.

12.3. La vigència d'aquesta borsa començarà a comptar a partir de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la constitució de la borsa d'ocupació i tindrà caràcter indefinit fins que es constituïsca nova borsa, la qual cosa deixarà sense efecte la borsa existent fins la data per al mateix lloc en l'entitat.

12.4. La borsa d'ocupació creada a l'efecte servirà per a cobrir necessitats temporals de conformitat amb el Reial decret 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, així com el Reial decret 1435/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral especial de les persones artistes que desenvolupen la seua activitat en les arts escèniques, audiovisuals i musicals, així com de les persones que realitzen activitats tècniques o auxiliars necessàries per a l'execució d'aquesta activitat.



12.5. Serà d'aplicació la Resolució de 27 d'abril de 2022 i, en allò no previst en aquesta, el que es disposa en aquesta convocatòria, així com el que s'estableix en el II conveni col·lectiu de la Fundació.



13. Tractament de dades personals

D'acord amb el que estableix el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, us comuniquem que les dades facilitades a través d'aquesta sol·licitud d'ocupació seran incorporades a un fitxer denominat Nòmines, personal i recursos humans titularitat de Palau de les Arts «Reina Sofía», Fundació de la Comunitat Valenciana, a fi de formar part en els processos de selecció de personal que realitze l'entitat. Les dades es conservaran durant el període de temps que es requerisca per al procés de selecció i no seran cedides tret d'obligació legal.



Aquestes dades seran utilitzades amb l'única finalitat de fer-vos participar en els processos de selecció de personal realitzats per Palau de les Arts «Reina Sofía», Fundació de la Comunitat Valenciana.

En cas de produir-se alguna modificació en les vostres dades, us preguem que ens ho comuniqueu degudament.

Així mateix, us informem que en qualsevol moment podeu exercir els vostres drets d'accés, rectificació, supressió, portabilitat, limitació o oposició al tractament de les vostres dades, així com de retirar el consentiment prestat o de formular reclamacions davant de l'autoritat de control. Aquestes accions podran exercir-se enviant la sol·licitud per correu electrònic a lopd@lesarts.com o per correu postal a l'avinguda del Professor López Piñero (Historiador de la Medicina) 1, 46013 València.



València, 27 de desembre de 2022.– El director general: Jorge Juan Culla Bayarri.





ANNEX I

Lloc convocatòria



Codi lloc Denominació Grup. prof. i nivell

1 4011 Oficial d'orquestra E O1 E005





Lloc:

Oficial d'orquestra Missió:

Executar, gestionar i atendre la preparació, manteniment i conservació del material de l'arxiu, així com aquells aspectes tècnics, de regidoria i producció del departament, d'acord amb les instruccions i supervisió general del/s seu/s superior/s. Totes aquelles tasques relacionades amb el seu grup professional que li siguen encomanades per la secretaria tècnica d'orquestra.

Titulació exigida per a l'accés:

Formació corresponent al títol d'Educació Secundària Obligatòria, Tècnic o equivalent, o certificat de professionalitat de nivell 2 en la família professional corresponent que l'habilite per a exercir les funcions del lloc.



Estar en possessió del carnet de conduir B.

Funcions i tasques concretes del lloc:



Funció 1: Executar els treballs auxiliars d'arxiu.

Tasques adscrites:

– Passar als materials les indicacions rebudes.

– Digitalització dels materials rebuts i tocats.

– Preparació de les còpies necessàries per a posar als faristols.

– Assistència a funcions, concerts i actes (incloses les gires quan es requerisca).

– Control de l'estoc de paper i materials d'enquadernació.

– Coneixement de l'estructura de les disposicions orquestrals per a la col·locació de materials en els llocs correctes.

Funció 2: Executar els treballs auxiliars de regidoria.

Tasques adscrites:

– Muntatges i desmuntatges, càrregues i descàrregues de l'OCV.

– Emmagatzematge i manteniment dels materials i instruments de l'OCV i enviament/recollida o transport en vehicle del Palau, si fora necessari.

– Assistir al regidor en concerts simfònics i òperes. Assistir als i les solistes i directors/es invitats/ades.

– Corregir els muntatges d'orquestra sobre la marxa, segons necessitats.

– Donar servei a les necessitats artístiques de l'OCV en el transcurs d'assaigs, funcions, concerts, gravacions i audicions.

– Totes les seues missions, tant en la mateixa seu, com en desplaçaments i gires.

Altres tasques:

– Execució de qualsevol tasca encomanada per un superior relacionada amb el lloc.

– Assistència a les reunions a les quals siga convocat per un superior.

Coneixements tècnics requerits:

– Coneixement de l'estructura d'una orquestra simfònica.

– Coneixement musical bàsic.

– Coneixement dels instruments.

Habilitats requerides:

– Treball en equip.

– Bona forma física.

– Comunicatives.







Annexo II

Temari



Tema 1. II conveni col·lectiu del Palau de les Arts Reina Sofía: Capítol XII. Reglament del col·lectiu de l'orquestra.

Tema 2. Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes: Capítol III: Igualtat en l'àmbit laboral.

Tema 3. Els primers auxilis: conceptes bàsics.

Tema 4. Història de la música. Diferents estils musicals.

Tema 5. L'estructura musical d'una orquestra simfònica.

Tema 6. Tipus d'instruments d'una orquestra simfònica. Manteniment, emmagatzematge i transport.

Tema 7. Coneixements bàsics de diferents muntatges orquestrals. Mesures d'escenaris i diferents tipus de llum.

Tema 8. Organització, desenvolupament i execució d'un concert. Regidoria de concerts i de funcions.

Tema 9. Magatzem d'orquestra: prestatgeries, penjadors, espai.

Tema 10. Ofimàtica: paquet bàsic Office.





ANNEX III

Barem del concurs



La puntuació en la fase de concurs de mèrits serà d'un màxim de 4 punts, la qual constitueix el 40 % de la nota final d'accés al lloc, distribuïts de la següent forma i amb les següents condicions:



Mèrits formatius. Màxim 15 %



Mèrit Puntuació

Titulació acadèmica (1)

Estar en possessió d'una titulació acadèmica de nivell superior a l'exigit per a la realització de funcions del lloc que tinga relació amb l'activitat a exercir. 0,50

Cursos de formació i perfeccionament (2): Puntuació màxima 0,50 punts. Cursos específics relacionats amb la realització de les funcions del lloc d'una duració mínima de 8 hores lectives. Per curs acreditat se sumarà la puntuació que es detalla a continuació, i la puntuació màxima que es pot obtindre de la suma de tots els cursos serà de 0,50 punts. Els cursos d'idiomes no són puntuables en aquest apartat

Curs entre 8 h i 15 h 0,10

Curs entre 16 h i 40 h 0,20

Curs entre 41 h i 80 h 0,30

Curs entre 81 h i 160 h 0,40

Curs de més de 160 h 0,50

Idiomes (3). Puntuació màxima 0,50 punts

Valencià Certificat de nivell A1 (inicial) 0,05

Certificat de nivell A2 (bàsic) 0,10

Certificat de nivell B1 (elemental) 0,15

Certificat de nivell B2 (intermedi) 0,20

Certificat de nivell C1 (suficiència) o superior 0,25

Anglés Certificat de nivell A1 0,03

Certificat de nivell A2 0,06

Certificat de nivell B1 0,09

Certificat de nivell B2 0,12

Certificat de nivell C1 o superior 0,15

Italià Certificat de nivell A1 0,02

Certificat de nivell A2 0,04

Certificat de nivell B1 0,06

Certificat de nivell B2 0,08

Certificat de nivell C1 o superior 0,10







Mèrits professionals (experiència). Màxim 25 %



Mèrit Puntuació

Temps de servei efectiu prestat en llocs iguals o semblants (4)

Puntuació màxima 2,5 punts

Per cada mes complet treballat en Les Arts en el mateix lloc. 0,07

Per cada mes complet treballat en llocs iguales o semblants en una orquestra pública. 0,03

Per cada mes complet treballat en llocs iguales o semblants en una orquestra privada. 0,02





Criteris i instruccions a tindre en compte per a la baremació

(1) La titulació superior s'acreditarà amb la presentació de la documentació del títol oficial corresponent.

(2) L'acreditació de la realització de cursos es farà mitjançant la presentació del diploma o certificat de l'entitat que l'ha impartit, on figure el nombre d'hores lectives. En cas contrari, no es tindrà en consideració el curs que es pretinga puntuar.

(3) L'acreditació del nivell d'idioma valencià es farà mitjançant la presentació dels certificats expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o organisme homologat per aquesta. Es consideraran aquests certificats o els equivalents que es puguen generar en normatives futures.

L'acreditació de l'idioma anglés i Italià es farà mitjançant l'aportació de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

En cas de presentar certificat en diversos nivells d'un mateix idioma, sols puntuarà el nivell més alt acreditat.

(4) L'acreditació del temps efectiu treballat es realitzarà, segons el cas, de la següent manera:

– Treballs per compte aliè: amb l'aportació del certificat de vida laboral que expedeix la Tresoreria general de la seguretat social, i certificat d'empresa o contracte/s de treball que contemple el temps treballat, la categoria o grup professional i una descripció de les funcions desenvolupades.

– En el cas de professionals i autònoms: llicència fiscal o IAE on s'acrediten el o els epígrafs corresponents al grup professional del lloc convocat, així com certificat i vida laboral que acredite haver cotitzat a la seguretat social durant tot el temps que s'al·legue.

Mapa web