Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Vilallonga. Anunci de l'aprovació de les Bases per a la convocatòria i procés de selecció per a la provisió de quatre places d'agent de Policia local pertanyents a l'Oferta d'Ocupació Pública d'Estabilització 2022.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9500 de 29.12.2022
Número identificador:  2022/11797
Referència Base de Dades:  012122/2022
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions
      Descriptors toponímics: Vilallonga



Anunci de l'aprovació de les Bases per a la convocatòria i procés de selecció per a la provisió de quatre places d'agent de Policia local pertanyents a l'Oferta d'Ocupació Pública d'Estabilització 2022. [2022/11797]

Vist l'acord de la taula general de negociació 2022/6 de 4 de novembre de 2022 adoptat per unanimitat de tots els membres i el vot favorable dels sindicats comissions obreres i unió general de treballadors, que aprova les bases específiques d'estabilització de policia local segons oferta d'ocupació pública per a l'estabilització d'ocupació temporal publicada en el bop número 89, d'11 de maig de 2022, resolc;





Primer

Aprovar les bases específiques de quatre places de policia local pertanyents a l'oferta d'ocupació pública d'estabilització de l'Ajuntament de Vilallonga 2022.



Segon

Procedir a la publicació del text íntegre de les bases específiques de quatre places de policia local pertanyents a l'oferta d'ocupació pública d'estabilització de l'Ajuntament de Vilallonga 2022.



Tercer

Procedir a la publicació en el Boletín Oficial del Estado de l'extracte de la convocatòria per a proveir quatre places de policia local pertanyents a l'oferta d'ocupació pública d'estabilització de l'Ajuntament de Vilallonga 2022.



Quart

Obrir termini de presentació d'instàncies que serà de 20 dies hàbils a partir del següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado.

Els successius anuncis referents a la convocatòria, quan siguen procedents de conformitat amb les bases, es faran públics en el tauler d'anuncis i en la seu electrònica de la corporació.



Vilallonga, 11 de novembre de 2022. L'alcalde: Roman Garrigós Mascarell





Bases específiques per a la provisió de quatre places d'agent de la policia local, mitjançant concurs, inclosa en l'oferta d'ocupació pública extraordinària d'estabilització corresponent a l'any 2022 de l'Ajuntament de Vilallonga.



BASE PRIMERA

OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA I PLACES A PROVEIR

1.1. És objecte de les presents bases la regulació dels aspectes per a



la convocatòria i procés de selecció per a la provisió de quatre places d'agent de policia local (grup C, subgrup C1) com a funcionari de carrera, incloses en l'oferta d'ocupació pública extraordinària d'estabilització corresponent a l'any 2022 de l'Ajuntament de Vilallonga publicada en el BOP núm. 89 de data 11 de maig de 2022, en el marc del procés de consolidació d'ocupació temporal a l'empara de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

1.2. Les places objecte de la present convocatòria es troben dotades pressupostàriament i han sigut ocupades, de manera temporal i ininterrompudament, amb anterioritat a l'1 de gener de 2016, pel que el sistema de selecció dels aspirants serà el de concurs.

1.3. Les presents bases vincularan l'Administració, els tribunals que han de valorar els mèrits i els qui participen en el concurs de mèrits, i només podran ser modificades amb subjecció estricta a les normes de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





BASE SEGONA

NORMATIVA APLICABLE

2.1. Els processos selectius es regiran pel que s'estableix en les presents bases específiques i subsidiàriament per les corresponents bases generals d'estabilització publicades en el BOP núm. 130 de data 08.07.2022 prevalent en cas de discrepància, aquestes bases específiques sobre les bases generals.

2.2. Així mateix serà aplicable a aquests processos selectius el que es disposa en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures de reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre (TREBEP); la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública; La 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana; Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors; La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, aprovat pel Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril; el Reglament general d'ingrés de personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Estat, aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març; la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del procediment administratiu comú, la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic i altres disposicions que hi siguen aplicables.





El sistema selectiu es regirà, a més, pel que es disposa en la Llei 17/2017de 13 de desembre, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana i en el Decret 179/2021, de 5 de novembre, del Consell, d'establiment de les bases i criteris generals per a la selecció, promoció i mobilitat en els cossos de policia local de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant Decret 179/2021, de 5 de novembre), Decret 172/2022, de 14 d'octubre, del Consell, pel qual es regula el sistema de selecció en els processos d'estabilització d'ocupació temporal en els cossos de policia local de la Comunitat Valenciana i en el no previst expressament, per la normativa d'aplicació en l'accés a la funció pública local ja citada i pel que es disposa en el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.



BASE TERCERA

CONDICIONS I REQUISITS DELS ASPIRANTS

3.1. Els aspirants hauran de reunir el dia de la finalització del termini de presentació d'instàncies, i mantindre'ls fins al moment de la presa de possessió com a funcionaris de carrera, els requisits següents:



a) Tindre nacionalitat espanyola.

b) No tindre una inhabilitació per sentència ferma per a l'exercici de la funció pública, ni de separació del servei de cap administració pública mitjançant expedient disciplinari.

c) Mancar d'antecedents penals

d) Estar en possessió de la titulació acadèmica exigible a l'escala bàsica.

e) Tindre almenys díhuit anys d'edat i no excedir, en el seu cas,de l'edat màxima de jubilació forçosa.

f) Comprometre's, mitjançant declaració responsable, a portar armes de foc, i si cal, utilitzar-les.

g) Estar en possessió dels permisos que habiliten per a la conducció de vehicles de les classes B i A2, regulats en el Reglament general de conductors (Reial decret 818/2009, de 8 de maig)

h) No patir cap malaltia o defecte físic que impedisca l'acompliment de les funcions, d'acord amb les exclusions mèdiques establecidasen l'annex II del Decret 179/2021.

i) Tindre una alçada mínima de 1,65 metres els homes i 1,58 metres les dones.

3.2. Les persones aspirants hauran de reunir tots els requisits establits en aquestes bases específiques així com en les corresponents bases generals, en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies i mantindre'ls durant tot el procés selectiu.





BASE QUARTA

SOL·LICITUDS DELS INTERESSATS

4.1. Les instàncies per a prendre part en la present convocatòria es dirigiran a la tinenta d'alcalde i regidora de Personal i Recursos Humans de l'Ajuntament de Vilallonga. Les instàncies es presentaran en el Registre general o en la forma que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, mitjançant l'emplenament en model oficial de sol·licitud que es descarregarà de la pàgina web de l'Ajuntament de Vilallonga o a través de la seu electrònica del propi Ajuntament de Vilallonga: (https://ayuntamientodevillalonga.sedelectronica.es/info.0) mitjançant el corresponent certificat digital (ACCV o e-DNI o qualsevol altre admés per la seu) i, efectuant el pagament dels drets d'examen de conformitat amb les instruccions que figuren en la mateixa web, en l'Oficina d'Assistència a la Ciutadania o a través de la seu electrònica municipal. durant el termini de 20 dies hàbils, a partir del següent al de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado. En les instàncies per a prendre part en aquesta convocatòria, els aspirants hauran de manifestar obligatòriament que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits en les presents bases i que es comprometen a prestar el preceptiu jurament o promesa, segons es recull en l'RD 707/1979.



4.2.A les instàncies s'acompanyarà:

a) Document Nacional d'Identitat.

b) Titulació acadèmica requerida.

c) Declaració jurada de no haver sigut separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats locals, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

d) Una relació dels mèrits i els documents que els acrediten. En cap cas podran valorar-se documents que no hagen sigut aportats en el moment de presentació d'instàncies i, a més, considerats i valorats en el moment d'emplenar l'annex II d'autobaremació.



f) Justificant d'haver ingressat en La Caixa la quantitat de 100 euros, establida en la Taxa per drets d'examen ordenança municipal publicada en el BOP 297 de 14 de desembre de 2007. Aquest ingrés podrà efectuar-se directament o mitjançant transferència en les oficines del La Caixa en el compte el codi d'identificació del qual és l'ES19 2100 8714 1213 0006 5742, de la qual és titular l'Ajuntament de Vilallonga, en concepte «Agent PL» al costat de la identificació de l'aspirant que efectua l'ingrés. Els citats drets d'examen només seran retornats als qui no siguen admesos al procediment selectiu, per falta d'algun dels requisits exigits per a prendre part en aquest.



4.3. En cap cas el pagament dels drets d'examen (taxa fixada a aquest efecte) suposarà la substitució de l'obligació de presentació dins del termini i en la forma escaient de la sol·licitud, en la forma prevista i de conformitat amb el que es disposa en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4.4. Els interessats hauran d'aportar juntament amb la instància una declaració responsable (segons annex que s'acompanyarà a les presents bases), en aquestes les persones aspirants han de manifestar que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits en les presents bases, referits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, havent d'acreditar-se posteriorment en el termini de 20 dies, comptats a partir del següent a la publicació de la llista d'aprovats en el tauler d'edictes de l'Ajuntament i manifestant que són uns certs totes les dades que figuren en la seua sol·licitud, i que la documentació aportada és còpia fidel de l'original, amb el compromís d'aportar els originals de la documentació, en qualsevol moment que siguen requerits pel Tribunal del corresponent procés selectiu o pels responsables de RH de l'Ajuntament.

4.5. En la mateixa instància per a prendre part en la present convocatòria hauran de relacionar aquells mèrits que vulguen que siguen tinguts en compte en la fase de concurs de mèrits. No es puntuaran els mèrits que no hagen sigut allistats en l'autobarem.









BASE CINQUENA

ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

5.1. Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d'un mes, declarant aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos, indicant els motius d'exclusió, que es farà pública en el Butlletí Oficial de la Província, en el tauler d'edictes de l'Ajuntament de Vilallonga i en la seu electrònica municipal.

5.2. Contra aquesta resolució, es concedirà un termini de 10 dies hàbils a fi d'efectuar reclamacions, que s'entendran resoltes (acceptades o rebutjades) en la resolució per la qual s'aprove la llista definitiva que es farà pública pels procediments citats en el paràgraf anterior, tot això sense perjudici del que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, quant a esmena de la sol·licitud d'iniciació.

5.3. En el cas que no es presentara reclamació, suggeriment o petició de cap esmena, la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos s'entendrà elevada a definitiva.



BASE SEXTA

ÒRGAN TÈCNIC DE SELECCIÓ

6.1. L'òrgan tècnic de selecció, estarà integrat per cinc membres, tots/as ells/a amb veu i vot, tendint en la mesura que siga possible, a la paritat entre home i dona, de conformitat amb l'assenyalat en el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic:



a) Presidència: qui ostente la prefectura del cos de policia local convocant, o de qualsevol altre cos de policia local de la Comunitat Valenciana.

b) Secretaria: qui ostente la de la corporació, o funcionari de carrera en qui delegue.

c) Dos vocals, a proposta de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències.

d) Un vocal pertanyent a qualsevol cos de policia local de la Comunitat Valenciana.

6.2. La composició de l'òrgan tècnic de selecció inclourà la dels respectius suplents. Per a poder ser nomenats membres dels òrgans tècnics de selecció, en base del principi d'especialitat previst en la legislació, les persones components dels mateixos que siguen membres dels cossos de policia local, hauran de reunir els següents requisits:



a) Ser personal funcionari de carrera de qualsevol cos de policia local de la Comunitat Valenciana, i tindre una antiguitat d'almenys tres anys.

b) Posseir la mateixa categoria professional o una categoria professional superior que la de la plaça que es convoca.

6.3. En cas d'absència de la presidència titular i suplent, aquesta correspondrà ostentar-la al/a la vocal de major edat. L'òrgan tècnic de selecció no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència, com a mínim, de tres dels seus membres titulars o suplents indistintament i serà sempre necessària la presència de la secretaria i presidència.

6.4. A l'efecte del que es disposa en l'annex IV del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, l'òrgan tècnic de selecció que actua en aquesta prova selectiva tindrà la categoria segona de les recollides en aquell, tant respecte de les assistències dels membres de l'òrgan tècnic de selecció com dels seus assessors i col·laboradors.

6.5. Els/as membres de l'òrgan tècnic de selecció, podran ser recusats pels aspirants de conformitat amb el que es preveu en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



6.6. Podrà nomenar-se personal assessor de l'òrgan tècnic de selecció per a les proves psicotècniques, mèdiques, d'aptitud física i per a l'entrevista. El seu nomenament haurà de fer-se públic juntament amb el de l'òrgan tècnic de selecció i aquest personal estarà sotmés a les mateixes causes d'abstenció i recusació que els membres de l'òrgan tècnic de selecció.

6.7. L'òrgan tècnic de selecció té el deure de vetlar, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, per l'estricte compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre tots dos sexes. En aquelles proves en les quals el tribunal selectiu estiga habilitat per a establir criteris de qualificació, a aquests criteris se'ls donarà publicitat amb caràcter previ a la realització de la prova per a general coneixement dels aspirants.

6.8. La Secretaria estendrà acta de la constitució i actuacions de l'òrgan tècnic de selecció.



BASE SETENA

PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

7.1. En compliment de la disposició addicional sisena i huitena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, amb caràcter excepcional, i d'acord amb el que es preveu en l'article 61.6 i 7 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, les places d'agent de la Políca Local oferides es proveiran pel sistema selectiu de concurs per reunir els requisits establits en l'article 2.1 de l'esmentada Llei 20/2021 i haver estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a 1 de gener de 2016.

En el sistema de selecció per concurs, amb la finalitat de determinar l'aptitud de les persones aspirants en relació amb les funcions dels llocs de treball convocats, amb caràcter previ a la valoració de mèrits, s'haurà de superar una fase prèvia, amb caràcter obligatori i eliminatori, que comprendrà:

a) Prova de mesurament d'alçada.

b) Una prova psicotècnica.

c) Una prova d'aptitud física.

d) Reconeixement mèdic.

Estaran exempts de la realització d'aquestes proves els qui acrediten degudament haver-les superat amb anterioritat a l'Ajuntament de Vilallonga.

7.2. En la fase de valoració de mèrits la puntuació màxima obtinguda per mèrits professionals serà el 60 % de la puntuació total i el 40 % per als mèrits acadèmics, tot això, d'acord amb el següent barem:



7.2.1. Sistema de selecció de concurs

7.2.1.1.Fase prèvia a la valoració de mèrits

a) Prova de mesurament d'alçada.

b) Una prova psicotècnica que constarà d'un test que avaluarà les àrees i dominis de personalitat general i laboral, directament relacionada amb el perfil del lloc convocat i podrà ser utilitzada instrumentalment en proves posteriors del procés selectiu.

Per a la valoració s'aplicarà el que es disposa en l'annex IV del Decret 179/2021, de 5 de novembre. Aquest exercici serà de caràcter obligatori i eliminatori. La qualificació serà d'apte/no apte.

c) Una prova d'aptitud física. Amb caràcter previ a la realització d'aquesta prova s'aportarà certificat mèdic oficial d'acord amb el model previst en l'annex VIII del Decret 179/2021, de 5 de novembre, en el qual es faça constar expressament la seua capacitat per a concórrer a les proves físiques exigides en la convocatòria, que tindrà una validesa de 90 dies des de la seua expedició. La falta de presentació d'aquest certificat mèdic exclourà a les persones aspirants del procés de selecció. Els exercicis físics es realitzaran sota l'exclusiva responsabilitat individual dels qui prenguen part en aquests.

Les persones aspirants que participen hauran de presentar-se amb la indumentària esportiva adequada. L'exercici serà de caràcter obligatori i eliminatori.

Consistiran a superar les proves regulades en l'annex V del Decret 179/2021, de 5 de novembre. No obstant això, per a la seua valoració les marques mínimes seran almenys les que s'estableixen en els quadres segons edats per al torn lliure, escala tècnica-inspector/a i promoció interna escala executiva oficial/a la qualificació serà d'apte/no apte havent de superar com a mínim 3 de les 4 proves per a ser declarat apte.



d) Reconeixement mèdic, d'acord amb les exclusions mèdiques que a continuació es detallen:

· 1. Obesitat o primesa manifesta que dificulten o incapaciten per a l'acompliment del lloc de treball.

· 2. Ull i visió.

· 2.1. Agudesa visual amb o sense correcció inferior als dos terços de la visió normal en tots dos ulls.

· 2.2. Hemianòpsia completa i absoluta.

· 3. Oïda i audició. Agudesa auditiva binaural amb o sense correcció que supose pèrdua entre 1.000 i 4.000 hertzs a 45 decibels.

· 4. Aparell locomotor. Qualsevol patologia òssia d'extremitats que produïsquen retracció o limitacions funcionals de causa muscular o articular.

· 5. Aparell digestiu.

Qualsevol procés digestiu que, segons el parer del personal assessor mèdic, dificulte de manera important l'acompliment del lloc de treball.

· 6. Aparell cardiovascular

– 6.1. Hipertensió arterial mal controlada, no havent de sobrepassar les xifres en repòs els 170 mn/hg en pressió sistòlica i els 95 mn/hg en pressió diastòlica. Segons el parer dels assessors mèdics, es podrà repetir la prova quan concórreguen circumstàncies que així ho aconsellen.

– 6.2. Varices ulceroses.

– 6.3. Tromboflebitis.

– 6.4. Insuficiència cardíaca severa.

– 6.5. Hipertròfia ventricular esquerra descompensada.

– 6.6. Infart de miocardi.

· 7. Aparell respiratori.

– 7.1. La bronquiopatia crònica obstructiva.

– 7.2. El pneumotòrax espontani (en més d'una ocasió).

· 8. Sistema nerviós.

– 8.1. Epilèpsia

– 8.2. Alcoholisme

– 8.3. Toxicomanies.

· 9. Pell i fàneres.

Cicatrius que produïsquen limitacions funcionals.

· 10. Altres processos patològics.

Malalties immunològiques sistemàtiques. Intoxicacions cròniques.

Hemopaties greus i qualsevol procés patològic que, segons el parer de les persones assessores mèdiques, limite o incapacite la persona aspirant per al lloc de treball al qual s'opta, no podent quedar aquesta valoració al parer subjectiu de la persona assessora mèdica que la realitze.

7.2.1.2. Fase de valoració de mèrits

· 1. Serveis efectius prestats com a personal funcionari interí en l'escala bàsica, categoria agent: S'atorgaran fins a un màxim de 60 punts pels serveis efectius prestats com a personal funcionari interí en l'escala bàsica, categoria agent, valorats:

– A raó de 4 punts per any treballat en l'administració convocant o la proporció corresponent, en el supòsit de períodes inferiors a l'any.



– A raó de 1,50 punts per any treballat en una altra administració o la proporció corresponent, en el supòsit de períodes inferiors a l'any.



· 2. Formació i titulació: fins a 40 punts

· 2.1. Titulacions superiors a l'exigible: fins a 2 punts

Per títol de tècnic o tècnica superior o equivalent: 0,30 punts

Per títol universitari de grau o diplomatura, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica: 0, 50 punts

Per títol universitari de grau o llicenciatura, enginyeria superior o arquitectura: 0, 80 punts

Per títol de màster oficial: 1 punt

No es valoraran aquelles titulacions que siguen necessàries per a l'obtenció d'una altra que també siga objecte de valoració.

· 2.2. Cursos de formació: fins a 30 punts. La realització de cursos de formació impartits en el IVASPE o homologats pel mateix–d'acord amb el següent barem:

Nombre d'hores Assistència Aprofitament

De 20 a 50 1,55 punts 2 punts

De 51 a 100 2,05 punts 3 punts

De 101 a 150 3,05 punts 4 punts

Més de 150 3,55 punts 5 punts

En el cas d'haver impartit hores com a professorat en els cursos, es puntuaran amb el barem corresponent al certificat d'aprofitament, i sense superar per aquest concepte el màxim de 20 punts.

Els cursos organitzats i impartits pel IVASPE, realitzats amb anterioritat a la data d'entrada en vigor de la Resolució de la Direcció General d'Interior de 24 de març de 1995, sobre cursos de formació impartits pel IVASPE (10.04.1995), així com els realitzats pel Ministeri de l'Interior, o altres ministeris o conselleries relacionats amb la funció policial o organismes anàlegs, escoles de Policia de les corporacions locals o de comunitats autònomes ambdues expressament reconegudes pel IVASPE, es valoraran en tot cas amb la puntuació corresponent al diploma d'assistència.

· 2.3. Coneixement del valencià: fins a un màxim de 2 punts, d'acord amb el següent barem:

A2 0,4 punts

B1 0,8 punts

B2 1,2 punts

C1 1,6 punts

C2 2 punts

· 2.4. Altres idiomes comunitaris: fins a un màxim d'1 punts d'acord amb el següent barem:

A2 0,20 punts

B1 0,40 punts

B2 0,60 punts

C1 0,80 punts

C2 1 punt



· 2.5. Exercicis superats: s'atorgaran fins a 5 punts per la superació d'exercicis selectius finals en convocatòries d'accés a la condició de personal funcionari de carrera en els cossos de policia local, categoria i escala a la qual s'accedeix, a raó de 5 punts per cada exercici final superat.

Els serveis efectius s'acreditaran mitjançant certificat expedit pels ajuntaments, expressiu del període o períodes de serveis prestats i categoria professional. Els mèrits relacionats amb la formació, titulació i idiomes mitjançant còpia compulsada del certificat expedida per la institució competent. Els exercicis superats s'acreditaran mitjançant certificació expedida per la secretaria general en el qual s'indique el caràcter d'exercici final de la fase d'oposició, la qualificació obtinguda en el mateix i la referència al butlletí oficial de la província en el qual es van publicar les bases reguladores de la convocatòria.



· 3. Aquestes bases específiques es publicaran íntegrament en el Butlletí Oficial de la Província i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (art. 6.1 RD 896/1991) i en extracte, en el Boletín Oficial del Estado, així com en la pàgina web de l'Ajuntament de Vilallonga, en el tauler d'edictes municipal i vincularan l'Administració, els òrgans de selecció i les persones que participen en els procediments.



· 4. Una vegada començat el procés no serà obligatòria la publicació dels següents anuncis en el Butlletí Oficial de la Província. Aquests anuncis hauran de fer-se públics pel tribunal en el tauler d'edictes i en la pàgina web de la Corporació.

· 5. No hi haurà en aquesta convocatòria reserva de places.



BASE HUITENA

COMENÇAMENT I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU

8.1. El procediment selectiu constarà d'una única fase, la del concurs de mèrits. Al costat de la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses, es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província i en el tauler d'edictes de l'Ajuntament, la resolució en la qual s'assenyale, el lloc, la data i hora del començament de la corresponent baremació.

8.2. Igualment es publicarà la composició del tribunal als efectes disposats en el punt 1 de la base sisena.



BASE NOVENA

QUALIFICACIÓ DE LES PROVES SELECTIVES

9.1– La qualificació definitiva estarà determinada per la suma de les qualificacions obtingudes en la fase de concurs.

9.2. En cas d'empat es desempatarà atenent en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats. En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení. Si encara persistira l'empat es dirimirà per sorteig.





BASE DESENA: LLISTA D'APROVATS I PROPOSTA DEL TRIBUNAL

10.1. Finalitzat el procés selectiu, el tribunal publicarà en el termini màxim d'un mes la relació d'aprovats, per l'ordre de puntuació aconseguit, en el tauler d'edictes de l'Ajuntament de Vilallonga i en la pàgina web del mateix Ajuntament, i pot ser aquest termini prorrogat prèvia resolució motivada, concedint-los un termini de 10 de dies hàbils perquè es formulen reclamacions i al·legacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

10.2. Els tribunals formularan la proposta d'incorporació al curs selectiu d'un nombre de persones aspirants que no podrà excedir del nombre de places convocades per l'ajuntament, al qual s'agregaran les vacants que s'hagueren produït fins a la seua celebració, si així ho establiren les bases de la convocatòria. dins dels límits establits legalment.



10.3. Quan alguna de les persones aspirants proposades per a la realització del curs selectiu renunciara a continuar el procés de selecció, o en fora exclosa per mancar d'algun dels requisits exigits, no presentar la documentació, o per falsedat d'aquesta, de conformitat amb el que es preveu en l'article 390.1 del Codi Penal, s'anul·laran les actuacions respecte d'aquesta. En aquest cas, el tribunal proposarà la inclusió de les persones aspirants que havent superat les fases d'oposició o concurs oposició no hagueren obtingut la puntuació suficient per a ser proposats a la realització del curs selectiu, si s'haguera donat aquesta circumstància, per la seua ordre de prelació i en el mateix número que el de persones que hagen sigut excloses. Aquestes s'incorporaran a la realització del curs selectiu en les mateixes condicions que les assenyalades en l'article següent, i sense perjudici de la responsabilitat en què, en el seu cas, pogueren haver incorregut les persones excloses.



10.4. L'acte que pose fi al procediment selectiu serà motivat. La motivació dels actes de l'Òrgan tècnic de selecció dictats en virtut de discrecionalitat tècnica en el desenvolupament del seu contingut de valoració, estaran referits al compliment de les normes reglamentàries i de les bases de la convocatòria.



BASE ONZENA: CURS SELECTIU I NOMENAMENT DE FUNCIONARI EN PRÀCTIQUES

11.1. Finalitzades les proves selectives, el tribunal farà pública la relació de persones aspirants aprovades, si n'hi haguera, per ordre de puntuació aconseguida, i elevarà aquesta relació a l'òrgan competent, remetent així mateix l'acta de l'última sessió, sense que puguen declarar que ha superat el present procediment selectiu un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

11.2. Prèvia presentació de la documentació exigida, els/as aspirants proposats s'incorporaran a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE) per a realitzar el primer curs de capacitació teoricopràctic que se celebre. El curs selectiu de formació per a l'accés a l'escala bàsica, categoria d'agent, es realitzarà en el IVASPE, tenint un contingut teoricopràctic, i un període de pràctiques de dotze setmanes en el municipi corresponent.

Prèviament, amb efectes durant la duració d'aquest curs, seran nomenats funcionaris en pràctiques, i se'ls aplicarà el que es preveu en l'art. 61.1 i 108 de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana.

Superat el curs, l'Institut comunicarà a l'òrgan competent la relació dels aspirants que l'hagen superat, amb indicació de les qualificacions obtingudes. Els aspirants que no superaren el curs teoricopràctic cessaran com a funcionaris en pràctiques, i podran ser nomenats de nou quan s'incorporen al següent curs.



Si no superen aquest segon quedaran definitivament perduts el dret de reserva de plaça, entenent-se acabat el procés selectiu a l'efecte de poder convocar de nou la plaça o places que no s'hagueren cobert. Els qui no pogueren realitzar el curs selectiu per qualsevol causa de força major degudament justificada i estimada per l'Administració, l'efectuaran, de no persistir tals circumstàncies, en la convocatòria immediata posterior. Aquells aspirants que hagueren realitzat amb anterioritat el curs selectiu per a l'accés a la mateixa escala i categoria de policia local en els municipis de la Comunitat Valenciana quedaran exempts de realitzar-lo, mitjançant resolució del director general competent en matèria de policia, a proposta de la Direcció de l'IVASPE, si no hagueren transcorregut més de cinc anys des de la data de realització i superació d'aquest i no se n'haguera alterat substancialment el contingut.





BASE DOTZENA: PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS

12.1. Les persones aspirants proposades presentaran en el termini de vint dies hàbils, comptats a partir de l'endemà en què es faça pública en el tauler d'edictes la relació de persones seleccionades, els documents originals o degudament compulsats que acrediten que compleixen els requisits exigits en les bases específiques de cada plaça i altres requisits exigits en la convocatòria de què es tracte.

12.2. Els qui dins del termini indicat, i excepte cas de força major, no presentaren la documentació, o de la mateixa es deduïra que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenats funcionaris, donant lloc a la invalidesa de l'actuació de la persona interessada i la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal respecte a aquest, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en la seua instància, podent l'òrgan tècnic de selecció proposar la inclusió en la llista d'admesos del mateix nombre d'exclosos per les anteriors causes.



BASE TRETZENA: REFERÈNCIES DE GÈNERE

13.1. Tota referència feta al gènere masculí en les presents bases inclou necessàriament el seu homònim en femení. Els gèneres han sigut emprats conforme a la pràctica i ús generalment admesos en nom de l'agilitat lingüística.



BASE CATORZENA:

NOMENAMENT COM A FUNCIONARI DE CARRERA

14.1. D'acord amb el que es disposa en l'article 41.2 apartat b de la Llei 17/2017 i en l'article 9 del Decret 179/2021, les persones aspirants als cossos de policia local per a adquirir la condició de personal funcionari de carrera hauran de superar un curs, de caràcter selectiu, de contingut teoricopràctic, a celebrar en l'IVASPE.

Finalitzat el curs teoricopràctic, l'IVASPE comunicarà als ajuntaments la relació de persones aspirants que l'hagen superat, amb indicació de la qualificació obtinguda, a l'efecte del seu nomenament com a personal funcionari de carrera.

Igualment comunicarà la relació de les persones que no hagen superat el curs teòric-practique.

Els nomenaments hauran d'efectuar-se en el termini màxim de quinze dies, comptats a partir de la data de la notificació de la qualificació per l'IVASPE

14.2. Els qui, sense causa justificada, no prenguen possessió dins del termini assenyalat, perdran tots els drets derivats de la superació de les proves selectives i del subsegüent nomenament conferit.

14.3– En l'acte de la presa de possessió, el funcionari nomenat haurà de prestar jurament o promesa, de conformitat amb la formula prevista en el Reial decret 707/1979, de 5 d'abril.



BASE QUINZENA: COMUNICACIONS I INCIDÈNCIES



15.1. La publicació de tots els actes i acords que es dicten en desenvolupament de cadascun dels processos selectius, es realitzarà a través del tauler d'edictes i de la web municipal (https://ayuntamientodevillalonga.sedelectronica.es).

15.2. L'alcalde queda facultat per a realitzar quants tràmits siguen necessaris per a resoldre qualsevol dubte que es produïsca en el no previst en les bases, vetlant pel bon ordre del desenvolupament de la convocatòria, fins al lliurament de l'expedient a l'òrgan tècnic de selecció.



15.3. L'òrgan tècnic de selecció queda facultat per a resoldre les incidències que es produïsca i els dubtes que es plantegen sobre la interpretació de les bases i per a adoptar els acords o resolucions necessaris per a mantindre el bon ordre de les proves i, en general, en el desenvolupament de la convocatòria, mentre dure la seua actuació.

15.4. Entre tals facultats, s'inclouen la de desqualificar els aspirants i, en conseqüència, no puntuar les seues proves, quan aquells vulneren les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament supose un abús o frau (falsificar documents, ofendre a l'òrgan tècnic de selecció, etc.).

15.5. Els aspirants podran dirigir a l'òrgan competent les comunicacions sobre incidències relatives a l'actuació de l'òrgan tècnic de selecció, així com les reclamacions, queixes, peticions o suggeriments sobre el procés selectiu.







BASE SETZENA: PUBLICITAT DE LES CONVOCATÒRIES I LES SEUES BASES

16.1. Les convocatòries i les seues bases es publicaran íntegrament en el Butlletí Oficial de la Província i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i, en extracte, en el Boletín Oficial del Estado, així com en la pàgina web de l'Ajuntament de Vilallonga, en el tauler d'edictes municipal i vincularan l'Administració, els òrgans de selecció i les persones que participen en els procediments.

16.2. Els successius anuncis relatius a les convocatòries es publicaran en el tauler d'edictes de l'Ajuntament i, en el seu cas, en el Butlletí Oficial de la Província.



BASE DISSETENA: RELACIÓ AMB LES BASES GENERALS



17.1. En cas de contradicció o discrepància entre el contingut les bases generals aprovades i aquestes bases específiques, prevaldrà el que es dispose en aquestes bases específiques.



BASE DIHUITENA: DADES DE CARÀCTER PERSONAL

18.1. En les bases que s'aproven en aplicació del present decret s'haurà de complir les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals





BASE DINOVENA: VIGÈNCIA DE LES PRESENTS BASES

19. 1. La vigència de les presents bases tindrà caràcter indefinit fins a la seua substitució total o parcial i seran aplicable a partir de l'endemà de publicar-se íntegra en el Butlletí Oficial de la Província.





BASE VINTENA: IMPUGNACIÓ I REVOCACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

20.1. Les presents bases específiques i les convocatòries que es realitzen podran ser impugnades mitjançant la interposició de recurs de reposició davant l'alcaldia, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de les presents bases o, alternativament, recurs contenciós administratiu davant el jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació de les presents bases. Si s'optara per interposar recurs potestatiu de reposició, no podrà interposar-se recurs contenciós administratiu fins que aquell siga resolt expressament o s'haja produït la seua desestimació per silenci.



BASE VINT-I-UNENA: RECURSOS I RECLAMACIONS CONTRA ELS ACTES DELS TRIBUNALS QUALIFICADORS



21.1. Contra les propostes finals d'aspirants aprovats i, en general, contra els actes de tràmit que determinen la impossibilitat de continuar al procediment selectius o produïsquen indefensió, dels tribunals qualificadors, es podrà interposar recurs d'alçada, de conformitat amb el que es disposa en els articles 112 en relació amb l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

21.2. Contra els altres actes de tràmit dels tribunals qualificadors, els interessats podran presentar les reclamacions i formular les al·legacions que desitgen, davant aquests tribunals. Tals reclamacions i al·legacions hauran de tindre's en compte per l'òrgan que adopte les decisions que posen fi als respectius procediments conforme estableix l'article 112 de la citada Llei 39/2015 d'1 d'octubre.



BASE VINT-I-DOSENA: CLAUSULA DE SALVAGUARDA



22.1. Si l'eventual desenvolupament legislatiu de la figura del funcionari interí o del personal laboral temporal i de les seues condicions d'accés a la funció pública permetera condicions més beneficioses per als empleats públics afectats pels processos d'estabilització d'ocupació temporal, s'adoptaren aquelles en els termes legals que resulten més beneficiosos per als interessats.



BASE VINT-I-TRESENA: CREACIÓ DE BORSA

23.1 Finalitzat el present procés selectiu d'estabilització es constituirà, obligatòriament, borsa de treball preferent i prioritària a qualsevol altra que es puga constituir. Aquesta bossa estarà integrada, en primer lloc, per aquelles persones que sent personal empleat públic en la categoria oferida, no hagen obtingut plaça, tenint una vigència de 4 anys, sempre que en el concurs hagueren obtingut un mínim de 50 punts. L'ordre de prelació vindrà determinat per la puntuació obtinguda en el procés selectiu.



BASE VINT-I-QUATRENA: COMPENSACIÓ ECONÒMICA DERIVADA DE LA NO SUPERACIÓ DELS PROCESSOS D'ESTABILITZACIÓ.

24.1 Correspondrà una compensació econòmica, equivalent a vint dies de retribucions fixes per any de servei, prorratejant-se per mesos els períodes de temps inferiors a un any, fins a un màxim de 12 mensualitats, per al personal interí, que estant en actiu com a tal, vera finalitzada la seua relació amb l'Administració per la no superació del procés selectiu d'estabilització d'ocupació temporal. La no-participació del candidat o candidata en el procés selectiu d'estabilització no donarà dret a compensació econòmica en cap cas.



BASE VINT-I-CINQUENA: EXECUCIÓ DELS PROCESSOS SELECTIUS

25.1. S'haurà d'informar el personal interí, de manera fefaent, que la plaça exercida ha sigut publicada en oferta pública d'ocupació i serà convocada, per la qual cosa podrà, si és el cas, participar en el corresponent procés selectiu.

25.2. Es procurarà la coordinació a l'hora de materialitzar els cessaments i preses de possessió en les places respectives per a garantir la continuïtat en la prestació del servei.

25.3. Si la persona interina no ha obtingut plaça en el procés el seu cessament haurà d'anar precedit d'un termini de preavís no inferior a vint dies previs a la incorporació de la persona titular.



BASE VINT-I-SISENA: ANNEXOS

26.1. S'entenen annexos a les presents bases, l'annex V Proves d'aptitud física i annex IV Proves psicotècniques del Decret 179/2021 i l'annex II Sistema de selecció de concurs del Decret 172/2022, per a coneixement de les persones aspirants.

Mapa web