Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Rafelbunyol. Anunci de l'aprovació de les bases reguladores de la convocatòria per a la cobertura de 2 places d'agent de policia local en el marc del procés d'estabilització d'ocupació temporal de conformitat a la Llei 20/2021.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9500 de 29.12.2022
Número identificador:  2022/12832
Referència Base de Dades:  012116/2022
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions
      Descriptors toponímics: Rafelbunyol



Anunci de l'aprovació de les bases reguladores de la convocatòria per a la cobertura de 2 places d'agent de policia local en el marc del procés d'estabilització d'ocupació temporal de conformitat a la Llei 20/2021. [2022/12832]

Mitjançant Resolució d'Alcaldia de 26 de desembre de 2022 s'han aprovat les bases que han de regir la convocatòria per a la cobertura definitiva i en propietat de dues places d'agents de policia local en el marc del procés d'estabilització d'ocupació temporal conforme a la Llei 20/2021.



Bases específiques que regiran les convocatòries per a proveir en propietat dues places d'Agent de Policia Local, per execució de l'Oferta d'Ocupació Pública d'Estabilització de l'exercici 2021, totes dues mitjançant Concurs.



BASE 1. Objecte de la convocatòria.

L'objecte de la present convocatòria és la selecció i provisió en propietat com a funcionari/a de carrera de la plantilla de personal de l'Ajuntament de Rafelbunyol, corresponent a l'Oferta d'Ocupació Pública de 2021, publicada en el BOP Núm. 102 de 30.05.2022, corresponent a les Disposicions Addicionals sisena i octava de la Llei 20/201 de 28 de desembre, i per al as següents places:

· Categoria: Agent de Policia Local

· Nombre de places: 2

· Naturalesa: funcionarial

· Escala: administració especial; subescala: serveis especials

· Grup: C; subgrup: C1

· Procés selectiu: concurs

Segons el que preveu la Disposició Addicional Quarta de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, aquesta convocatòria es durà a terme amb reducció dels terminis establits per a l'accés a la Funció Pública per tractar-se de Processos d'Estabilització de l'Ocupació Temporal del personal funcionari i laboral.

La present convocatòria podrà crear borsa de treball de personal funcionari interí per a aquesta categoria.



BASE 2. Normativa aplicable.

· Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a lloa reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

· Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, Text Refós del EBEP

· La 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana;

· Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

· La Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.

· Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, Text Refós de les Disposicions Legals vigents en matèria de Règim Local.

· Reglament General d'Ingrés de Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Estat, aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març.

· La Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú.

· Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic.



· Decret 172/2022, de 14 d'octubre, del Consell pel qual es regula el sistema de selecció en els processos d'estabilització d'ocupació temporal en els cossos de policia bojal de la Comunitat Valenciana.



· Altres disposicions que li siguen aplicable







BASE 3. Requisits dels aspirants.

Les persones aspirants hauran de reunir els següents requisits en la data que finalitze el termini de presentació d'instàncies:

a) Tindre nacionalitat espanyola.

b) No tindre una inhabilitació per sentència ferma per a l'exercici de la funció pública, ni de separació del servei de cap administració pública mitjançant expedient disciplinari.

c) Mancar d'antecedents penals.

d) Estar en possessió de la titulació acadèmica de Batxiller, Tècnic superior o equivalent., bastarà que les persones aspirants manifesten en les seues instàncies reunir tots i cadascun dels requisits exigits l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds de participació, i mantindre els mateixos fins al moment de la presa de possessió segons l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i l'article 135 Reial decret legislatiu 781/1986.

e) Tindre almenys díhuit anys d'edat i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

f) Comprometre's, mitjançant declaració responsable, a portar armes de foc, i si cal, utilitzar-les.

g) Estar en possessió dels permisos que habiliten per a la conducció de vehicles de les classes B i A2, regulats en el Reglament general de Conductors (Reial decret 818/2009, de 8 de maig)

h) No patir malaltia o cap defecte físic que impedisca l'acompliment de les funcions, d'acord amb les exclusions mèdiques establides en l'Annex II del Decret 179/2021.

i) Tindre una alçada mínima de 1,65 metres els homes i 1,58 metres les dones.



BASE 4. Forma i termini de presentació de sol·licituds de participació.

4.1. Mitjançant les instàncies posada a disposició en la Seu Electrònica de l'Ajuntament (https://rafelbunyol.sedelectronica.es), sol·licitant formar part de la present convocatòria, que hauran d'estar degudament emplenades, manifestaran les persones aspirants que reuneixen totes i cadascuna de les condicions i requisits exigits en la Base Tercera, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, i que accepten en tots els seus extrems les presents bases.



4.2. Es redueixen a la meitat els terminis de presentació de sol·licituds de participació en el procés selectiu, segons la Disposició Addicional Quarta de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública: per tant, el termini de presentació d'instàncies serà de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.3. Per a ser admès/a, a més de la instància, s'adjuntarà justificant acreditatiu d'haver ingressat els drets d'examen, que es fixen en la quantitat de 120 € conforme a l'Ordenança reguladora de taxes per a concurrència a proves selectives (BOP núm. 198 de 13.10.2016).



L'abonament haurà d'efectuar-se en el compte restringit que per a tal fi té oberta aquesta Corporació en Cajamar amb IBAN ES31 3058 7075 0927 3220 0010, indicant en el concepte: «DNI de la persona aspirant i plaça a la qual s'opta (Agent de Policia Local)». Haurà d'adjuntar-se juntament amb la instància, el resguard justificatiu d'aquest ingrés.

La falta d'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

4.4. Juntament amb la Instància electrònica de participació s'adjuntarà la següent documentació:

– Els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en la base tercera de la present convocatòria.

– En tractar-se d'una presentació electrònica mitjançant certificat digital, NO és necessari presentar escanejat el NIF. No obstant això, si per circumstàncies extraordinàries, la instància s'aportara presencialment en el registre d'entrada de l'ajuntament, serà obligatori adjuntar còpia del NIF en vigor.

– Fotocòpia del títol acadèmic exigible.

– Justificant de l'abonament dels drets d'examen.

– Declaració responsable de no haver sigut separat/dona per mitjà d'expedient disciplinari de qualsevol administració pública o ocupació pública, així com de no trobar-se inhabilitat/dona penalment per a l'exercici de les funcions públiques i declaració de no estar incurs/a en causa d'incompatibilitat prevista en la Llei 53/1984, de 26 de desembre.



– Mèrits a valorar conforme als criteris establits en els Annexos d'aquestes Bases segons la plaça a la qual s'opte. Només es tindran en compte aquells mèrits que es presenten com a topall màxim fins a l'últim dia de presentació d'instàncies de participació.

– Mitjançant la signatura de la instància de participació, la persona aspirant manifesta la veracitat de la documentació aportada. L'Ajuntament de Rafelbunyol podrà requerir en qualsevol moment la presentació del document original per a la seua comprovació.



BASE 5. Admissió de les persones aspirants.

5.1. Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'Alcaldia dictarà resolució, declarant aprovada la Llista Provisional de persones admeses i excloses, la qual s'adaptarà en atenció a allò que siga declarat per aquestes. Juntament amb la Llistes Provisional, es donarà a conèixer la composició del Tribunal de Selecció.

5.2. L'esmentada resolució, que es publicarà en el tauler d'anuncis de la seu Electrònica i en el Butlletí Oficial de la Província de València, indicarà el termini de 5 dies hàbils per a esmena de defectes per part dels qui hagen resultat exclosos, de conformitat amb l'article 33 i 68 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre. Així mateix, en aquest termini es podrà presentar qualsevol reclamació pertinent per part de les persones interessades.

No serà esmenable, per afectar el contingut essencial de la mateixa sol·licitud del sistema selectiu, al final de caducitat o a la manca d'actuacions essencials, com ara:

· No fer constar que es reuneixen tots i cadascun dels requisits de capacitat exigits a les bases.

· Presentar la sol·licitud fora del termini corresponent.

· La falta de pagament dels drets d'examen dins del termini i en la forma escaient.

Resoltes les reclamacions i esmenes, si hi haguera, l'autoritat convocant publicarà en el BOP i en el Tauler d'anuncis de la Seu Electrònica de l'ajuntament, mitjançant Resolució d'Alcaldia, la Llista Definitiva de persones admeses i excloses, fixant així mateix data d'inici de la Fase d'Oposició.

La publicació d'aquesta resolució determinarà els terminis a l'efecte de possibles impugnacions o recursos.

5.3. Contra la resolució aprovatòria de la llista definitiva, podran les persones interessades interposar recurs contenciós administratiu, en els termes de la vigent Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, previ, si és el cas, el recurs potestatiu de reposició previst en l'article 114 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre.



BASE 6. Òrgan tècnic de selecció

Els òrgans tècnics de selecció encarregats de desenvolupar les convocatòries seran conformats d'acord amb les regles i principis previstos tant en la legislació estatal i autonòmica de funció pública com al que s'estableix per la llei 17/2017 i el Decret 179/2021, de 5 de novembre, tendents a garantir la seua objectivitat, imparcialitat, professionalitat i independència. En aquest sentit, la composició del Tribunal serà la següent:

– Presidència titular: qui ostente la prefectura del cos de policia local convocant, o de qualsevol altre cos de policia local de la Comunitat Valenciana.

– Secretaria Titular: el de la Corporació o funcionari/a en qui delegue, que actuarà, a més, com a vocal.

– Vocals: Dues vocals a proposta de l'Agència Valenciana de Seguretat i Respostes a les Emergències.

– Vocal: Un/a vocal pertanyent a qualsevol cos de la policia local de la Comunitat Valenciana.



BASE 7. Fase Prèvia al Concurs.

Amb caràcter previ a la valoració de mèrits, s'haurà de superar una fase prèvia, amb caràcter obligatori i eliminatori, que comprendrà:



7.1-Prova de mesurament d'alçada: Es requerirà una alçada mínima de 1,65 metres per als homes i 1,58 metres per a les dones. Prova obligatòria i eliminatòria. La qualificació serà d'Apte /No apte.

7.2-Una prova psicotècnica que constarà d'un test que avaluarà les àrees i dominis de personalitat general i laboral, directament relacionada amb el perfil del lloc convocat. Per a la valoració s'aplicarà el que es disposa en l'annex IV del Decret 179/2021, de 5 de novembre. Prova obligatòria i eliminatòria. La qualificació serà d'Apte /No apte.



7.3-Prova d'aptitud física. Amb caràcter previ a la realització d'aquesta prova s'aportarà certificat mèdic oficial d'acord amb el model previst en l'annex VIII del Decret 179/2021, de 5 de novembre, en el qual es faça constar expressament la seua capacitat per a concórrer a les proves físiques exigides en la convocatòria, que tindrà una validesa de 90 dies des de la seua expedició. La falta de presentació d'aquest certificat mèdic exclourà a les persones aspirants del procés de selecció. Els exercicis físics es realitzaran sota l'exclusiva responsabilitat individual dels qui prenguen part en aquests. Les persones aspirants que participen hauran de presentar-se amb la indumentària esportiva adequada. L'exercici serà de caràcter obligatori i eliminatori.



Consistiran a superar les proves regulades en l'annex V del Decret 179/2021, de 5 de novembre. No obstant això, per a la seua valoració les marques mínimes seran almenys les que s'estableixen en els quadres segons edats per al torn lliure, escala tècnica-inspector/a i promoció interna escala executiva oficial/a.

La qualificació serà d'Apte/No apte havent de superar com a mínim 3 de les 4 proves per a ser declarat Apte.

7.4-Reconeixement mèdic, d'acord amb les exclusions mèdiques que a continuació es detallen:

– Obesitat o primesa manifesta que dificulten o incapaciten per a l'acompliment del lloc de treball.

– Ull i visió: Agudesa visual amb o sense correcció inferior als dos terços de la visió normal en tots dos ulls. Hemianòpsia completa i absoluta.

– Oïda i audició: Agudesa auditiva binaural amb o sense correcció que supose pèrdua entre 1.000 i 4.000 hertzs a 45 decibels.

– Aparell locomotor: Qualsevol patologia òssia d'extremitats que produïsquen retraccions o limitacions funcionals de causa muscular o articular.

– Aparell Digestiu: Qualsevol procés digestiu que, segons el parer del personal assessor mèdic, dificulte de manera important l'acompliment del lloc de treball.

– Aparell cardiovascular: Hipertensió arterial mal controlada, no havent de sobrepassar les xifres en repòs els 170 mn/hg en pressió sistòlica i els 95 mn/hg en pressió diastòlica. Segons el parer dels assessors mèdics, es podrà repetir la prova quan concórreguen circumstàncies que així ho aconsellen: Varices ulceroses, Tromboflebitis, Insuficiència cardíaca severa, Hipertròfia ventricular esquerra descompensada, Infart de miocardi.

– Aparell respiratori: La broncopatia crònica obstructiva, El pneumotòrax espontani (en més d'una ocasió).

– Sistema nerviós: Epilèpsia, Alcoholisme, Toxicomanies.

– Pell i fàneres. Cicatrius que produïsquen limitacions funcionals.

7.5-Altres processos patològics: Malalties immunològiques sistemàtiques. Intoxicacions cròniques. Hemopaties greus i qualsevol procés patològic que, segons el parer de les persones assessores mèdiques, limite o incapacite a la persona aspirant per al lloc de treball al qual s'opta, no podent quedar aquesta valoració pel que sembla subjectiu de la persona assessora metgessa que la realitze. Prova obligatòria i eliminatòria. La qualificació serà d'Apte /No apte.

Estaran exempts de la realització d'aquestes proves de la Fase Prèvia, els qui acrediten degudament haver-les superat amb anterioritat a l'ajuntament convocant.



BASE 8. Concurs:

El procediment selectiu es durà a terme mitjançant una fase de Concurs, els mèrits del qual seran valorats conforme als següents factors i puntuacions segons es desglossa a continuació:

8.1 – Experiència professional: S'atorgaran fins a un màxim de 60 punts pels serveis efectius prestats com a personal funcionari interí en l'escala bàsica, categoria agent, valorats:

– A raó de 4 punts per any treballat a l'Ajuntament de Rafelbunyol o la proporció corresponent, en el supòsit de períodes inferiors a l'any.

– A raó de 1,50 punts per any treballat en una altra administració local o la proporció corresponent, en el supòsit de períodes inferiors a l'any.

8.2-Formació i titulació: puntuació màxima 40 punts

– Titulacions superiors a l'exigible: fins a 2 punts conforme al següent repartiment: Per títol de tècnic o tècnica superior o equivalent: 0,30 punts; Per títol universitari de grau o diplomatura, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica: 0,50 punts; Per títol universitari de grau o llicenciatura, enginyeria superior o arquitectura: 0,80 punts; Per títol de màster oficial: 1 punt. No es valoraran aquelles titulacions que siguen necessàries per a l'obtenció d'una altra que també siga objecte de valoració.

– Cursos de formació: fins a 30 punts. La realització de cursos de formació impartits en el IVASPE o homologats pel mateix– d'acord amb el següent barem:



Nombre d'hores. Assistència Aprofitament

De 20 a 50 1,55 punts 2 punts

De 51 a 100 2,05 punts 3 punts

De 101 a 150 3,05 punts 4 punts

Més de 150 3,55 punts 5 punts





En el cas d'haver impartit hores com a professorat en els cursos, es puntuaran amb el barem corresponent al certificat d'aprofitament, i sense superar per aquest concepte el màxim de 20 punts. Els cursos organitzats i impartits pel IVASPE, realitzats amb anterioritat a la data d'entrada en vigor de la Resolució de la Direcció General d'Interior de 24 de març de 1995, sobre cursos de formació impartits pel IVASPE (10.04.1995), així com els realitzats pel Ministeri de l'Interior, o altres ministeris o conselleries relacionats amb la funció policial o organismes anàlegs, escoles de Policia de les corporacions locals o de comunitats autònomes ambdues expressament reconegudes pel IVASPE, es valoraran en tot cas amb la puntuació corresponent al diploma d'assistència.



8.3– Coneixement del valencià: fins a un màxim de 2 punts, d'acord amb el següent barem: Es valorarà únicament el nivell més alt obtingut, mitjançant acreditació d'estar en possessió del certificat expedit o homologat conforme al que es disposa en l'Ordre 7/2017, de 2 març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de Valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats:



· A2 0,4 punts

· B1 0,8 punts

· B2 1,2 punts

· C1 1,6 punts

· C2 2 punts

8.4– Altres idiomes comunitaris– fins a un màxim d'1 punts d'acord amb el següent barem: se valorarà únicament el nivell més alt obtingut del mateix idioma, mitjançant acreditació d'estar en possessió del certificat expedit o homologat per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, i modificacions posteriors per ordre de la Conselleria competent en matèria d'educació:

· A2 0,20puntos

· B1 0,40 punts

· B2 0,60 punts

· C1 0,80 punts

· C2 1 punt

8.5 – Exercicis superats: s'atorgaran fins a 5 punts per la superació d'exercicis selectius finals en convocatòries d'accés a la condició de personal funcionari de carrera en els Cossos de Policia Local, Categoria d'Agent, a raó de 5 punts per cada exercici final superat.



Els serveis efectius s'acreditaran mitjançant certificat expedit pels ajuntaments, expressiu del període o períodes de serveis prestats i categoria professional. Els mèrits relacionats amb la formació, titulació i idiomes mitjançant còpia compulsada del certificat expedida per la institució competent. Els exercicis superats s'acreditaran mitjançant certificació expedida per la secretaria general en el qual s'indique el caràcter d'exercici final de la fase d'oposició, la qualificació obtinguda en el mateix i la referència al butlletí oficial de la província en el qual es van publicar les bases reguladores de la convocatòria.





BASE 9: Resultat final

El resultat final del concurs vindrà obtingut pel sumatori del a totalitat del us punts obtinguts pels diferents mèrits aportats per cadascuna de les persones aspirants conforme al sistema de puntuació definit en aquestes bases.

Les places vacants seran oferides sempre seguint l'ordre de prelació de la convocatòria, sense perjudici que algun dels seus integrants estiga prestant serveis en el propi Ajuntament en virtut d'un nomenament; tot això amb la legítima intenció que el principi de mèrit i capacitat invista de manera plena qualsevol nomenament en les places vacants.





BASE 10. Criteris de desempat

En el sistema de selecció de concurs s'atendrà, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la puntuació obtinguda per experiència professional. En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení. Si encara persistira l'empat es dirimirà per sorteig.



BASE 11. Curs selectiu

D'acord amb el que es disposa en l'article 41.2 apartat b de la Llei 17/2017 i en l'article 9 del Decret 179/2021, les persones aspirants als cossos de Policia Local per a adquirir la condició de personal funcionari de carrera hauran de superar un curs, de caràcter selectiu, de contingut teoricopràctic, a celebrar en el IVASPE.



BASE 12. Borsa d'Ocupació

L'Alcaldia podrà determinar la composició d'una Borsa d'ocupació conforme al resultat del procés selectiu amb aquelles persones candidates que hagueren aportat documentació per a baremació de mèrits corresponents a la Base 8.6 (superació d'exercicis en convocatòries d'accés a la condició de personal funcionari de carrera en els Cossos de Policia Local, Categoria d'Agent), sempre que aquestes proves superades hagueren sigut tipus test o desenvolupament. Aquesta borsa es regularà conforme als criteris que s'establisquen en el decret de constitució de la mateixa.



BASE 13. Incidències.

El Tribunal queda facultat per a resoldre els dubtes que es presenten i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu, en tot el no previst en aquestes bases.



BASE 14. Vinculació de les bases.

Les presents bases vinculen a aquest Ajuntament, al Tribunal i als participants en les proves selectives, i tant la present convocatòria com quants actes administratius deriven d'aquesta i de les actuacions del Tribunal podran ser impugnats per les persones interessades en els casos, terminis i forma establida en la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.



Aquestes bases són definitives en via administrativa i contra aquestes pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant l'ordre jurisdiccional, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació, podent-se interposar, amb caràcter previ i potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha adoptat en el termini d'un mes següent al de la publicació.



BASE 15. Publicació de la convocatòria específica

De conformitat amb l'article 42 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, es fixa com a mitjà de comunicació de les publicacions que es deriven dels actes integrants d'aquest procediment selectiu, l'exposició en el Tauler d'anuncis de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Rafelbunyol (https://rafelbunyol.sedelectronica.es/info) així com en el Tauler d'anuncis de l'ajuntament. Tant la Llista Provisional com la Llista Definitiva d'aspirants seran publicades en el BOP.



Rafelbunyol, 26 de desembre de 2022.– El alcalde: Francisco Alberto López López.

Mapa web