Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Canals. Anunci relatiu a les bases generals que regiran els processos selectius d'estabilització d'ocupació temporal, accés lliure i promoció interna per a la selecció de personal funcionari i laboral.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9500 de 29.12.2022
Número identificador:  2022/12851
Referència Base de Dades:  012114/2022
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions
      Descriptors toponímics: Canals



Anunci relatiu a les bases generals que regiran els processos selectius d'estabilització d'ocupació temporal, accés lliure i promoció interna per a la selecció de personal funcionari i laboral. [2022/12851]

Mitjançant Resolució d'alcaldia de data 23 de desembre 2022 (i rectificació d'errors de data 26/12/22), s'han aprovat les bases generals que regiran els processos selectius per a l'accés a la funció pública a l'Ajuntament de Canals:



Bases generals que regiran els processos selectius d'estabilització d'ocupació temporal, accés lliure i promoció interna per a la selecció de personal funcionari i laboral de l'Ajuntament de Canals.



Primera. Objecte.

És objecte de les presents bases regular els aspectes comuns als processos selectius que convoque l'Ajuntament de Canals per a l'accés a diferents categories de personal funcionari de carrera i personal laboral fix d'acord amb la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, mitjançant el torn d'estabilització, a través del sistema de concurs de mèrits i concurso–oposició i les places ofertes per torn lliure i promoció interna.



Les especialitats de cada procediment selectiu seran objecte de regulació en les bases específiques que s'aprovaran per acord de l'Ajuntament de Canals, per a regir cada convocatòria.



Segona. Places a proveir.

Les places a proveir seran de caràcter estructural recollides en les corresponents Ofertes d'Ocupació Pública i corresponents a diferents cossos, escales o categories, que estiguen dotades amb partida pressupostària.

En els processos d'estabilització, es convocaran aquelles places que estiguen ocupades interinament de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2020. A més s'inclouran les places afectades pels processos d'estabilització prevists en els articles 19.u.6 de la Llei 3/2017, de 27 de Juny, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.u.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2018, sempre que hagueren estat incloses en les corresponents ofertes d'ocupació pública d'estabilització i arribada la data d'entrada en vigor de la Llei 20/2021 de 28 de Desembre, no hagueren estat convocades, o havent estat convocades i resoltes, hagen quedat sense cobrir.



El tribunal no podrà declarar que ha superat el procés selectiu un nombre d'aspirants superior al de les places convocades, sense perjudici del que es disposa en l'article 61.8 paràgraf segon del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

Les convocatòries de cadascun dels sistemes podran realitzar-se conjunta o separadament, segons estableixen les bases específiques a cada moment.



Tercer. Requisits de las persones aspirants

1. Per a ser admès/a a els processos selectius per a l'accés a la funció pública local d'accés lliure, estabilització i promoció interna, serà necessari que reunisquen els següents requisits:

A) Posseir la nacionalitat espanyola o, la nacionalitat d'un país membre de la unió Europea o la de qualsevol d'aquells estats als quals, en virtut de tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors en els termes en què aquesta troba definida en el tractat constitutiu de la Unió Europea, ser cònjuge de els/as espanyols/as i de les i els nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret, o ser els seus descendents o els del seu cònjuge menors de 21 anys o majors d'aquesta edat dependents.



Els nacionals dels Estats membres de la Unió Europea podran accedir, com a personal funcionari, en igualtat de condicions que els espanyols a les ocupacions públiques, amb excepció que aquells que directament o indirectament impliquen una participació en l'exercici del poder públic o en les funcions que tenen per objecte la salvaguarda dels interessos de l'Estat o de les Administracions Públiques.

B) Tenir complits els 16 anys d'edat i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.

C) Estar en possessió de la/s titulació/és que es requereixen en les bases específiques de cada convocatòria. Això s'ajustarà al que s'estableix en l'article 76 i disposició addicional sisena del Reial decret legislatiu 5/ 2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.

En el supòsit de titulacions equivalents a les exigides, l'equivalència haurà de ser aportada per la persona aspirant mitjançant certificació expedida a aquest efecte per l'Administració competent en cada cas. Igualment, per a aquelles titulacions expedides a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la corresponent validació o l'acreditació de la seva homologació.

D) Posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball afectats.

E) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions o Institucions públiques, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

F) Abonar els drets d'examen corresponents.

G) Altres requisits que, en el seu cas, puguen exigir-se en les corresponents bases específiques.

Les persones aspirants hauran de reunir els requisits establerts en aquestes bases generals, així com en les corresponents Bases Específiques, en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies i mantenir-los durant tot el procés selectiu.

2. Per a ser admès/a a els processos selectius del Cos de Policia Local, a més de les establertes en l'apartat un, aquelles que s'estableixen en les convocatòries específiques de conformitat amb la legislació sectorial o específica aplicable a cada cas.



Quarta. Forma i termini de presentació d'instàncies.

Les instàncies sol·licitant prendre part en les diferents convocatòries es dirigiran a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Canals, presentant-se en el Registre General de l'Ajuntament (plaça de la Vila, 9, Canals) o en la forma que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, dins del termini de 20 dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de l'extracte de cada convocatòria en el Boletín Oficial del Estado. La signatura de la instància comporta la declaració responsable del compliment de tots els requisits exigits en la convocatòria, dins del termini de presentació d'aquesta, sent necessari que en la mateixa conste una adreça de correu electrònic.



Quinta. Admissió de les persones aspirants.

Les persones que desitgen ser admeses a les proves selectives, hauran de manifestar en les seues instàncies reunir totes i cadascuna de les condicions exigides referides a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies i haver abonat els drets d'examen. Igualment, els mèrits que, si escau, es desitge valer en la fase de concurs hauran de tenir-se a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.



Expirat aquell, per Resolució, es declararà aprovada provisionalment la llista de persones admeses i excloses. Aquesta resolució, que es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província, indicarà un termini de 10 dies per a esmena de defectes per les persones aspirants excloses. Així mateix, en aquest termini es podrà presentar qualsevol reclamació pertinent per les persones interessades.

Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

Si no es produeix reclamació, suggeriment o petició de cap esmena, la Resolució provisional esdevindrà definitiva automàticament, publicant-se en el Butlletí Oficial de la Província tal circumstància, així com el lloc, data i hora de començament del primer exercici i l'ordre de crida de les persones aspirants.

En un altre cas, resoltes les reclamacions i esmenes, l'autoritat convocant elevarà a definitives les llistes de persones admeses i excloses mitjançant Resolució que es publicarà igualment en el Butlletí Oficial de la Província al costat dels esments assenyalats en el paràgraf anterior.

La publicació d'aquesta Resolució serà determinant dels terminis a l'efecte de possibles impugnacions o recursos.



Sisena. Òrgan tècnic de selecció

Els òrgans Tècnics de selecció, estaran integrats per una Presidència, una Secretaria i, almenys, tres vocalies, així com els seus respectius suplents, totes elles amb veu i vot, tenint en la mesura que siga possible, a la paritat entre homes i dones, de conformitat amb l'assenyalat en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic i en el Pla d'igualtat per a empleades i empleats públics de l'Ajuntament de Canals, podent-se ampliar al nombre de Vocalies quan una norma legal o reglamentària l'establisca.

La composició dels Òrgans Tècnics de Selecció serà la següent:



– Presidència Titular i Suplent: Personal funcionari de carrera amb un nivell de titulació igual o superior al requerit per a les places que es convoquen.

– Secretaria Titular i Suplent: Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.

– Vocalies Titulars i els seus Suplents: Personal funcionari de carrera amb un nivell de titulació igual o superior al requerit per a les places que es convoquen i corresponent a la mateixa àrea de coneixements.

El nomenament com a membre de l'Òrgan Tècnic de Selecció es farà públic juntament amb la llista provisional de persones admeses i excloses.

En tot cas, els òrgans de selecció estaran compostos exclusivament per personal funcionari, llevat que es tracte de seleccionar personal laboral, i en aquest cas podrà estar compost a més per personal d'aquesta classe.

Quan el procediment selectiu per dificultats tècniques o d'una altra índole així ho aconselle, els Òrgans Tècnics podran incorporar assessors especialistes per a les proves, prestant la seua col·laboració en les seues especialitats tècniques, amb veu però sense vot.

Les decisions del tribunal s'adoptaran per majoria de vots.

L'Òrgan Tècnic de Selecció no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència, com a mínim, de la meitat dels seus membres titulars o suplents indistintament. Els Òrgans Tècnics de selecció tindran la categoria que corresponga al Grup del Cos o Escala que es convoque, d'acord amb el que es disposa en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, d'indemnitzacions per raó del servei, tant respecte de les assistències que els qui el componen com dels seus assessors i col·laboradors.



Les persones que componen l'Òrgan Tècnic de Selecció, podran ser recusades per les persones aspirants, de conformitat amb el que es preveu en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

L'Òrgan Tècnic de selecció té el deure de vetlar, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, per l'estricte compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre tots dos sexes.

La Secretaria estendrà acta de la constitució i actuacions de l'Òrgan Tècnic de Selecció.



Setena. Sistema de selecció. Calendari.

Els processos de selecció d'accés lliure, pel torn lliure, es realitzaran preferentment a través del sistema de concurs oposició.

Els processos de selecció d'accés lliure, pel torn d'estabilització es realitzaran a través del sistema de concurs–oposició o concurs de mèrits segons corresponga.

Els processos de promoció interna, es realitzaran a través del sistema de concurs–oposició.

La publicació de les convocatòries dels diferents procediments selectius per a la cobertura de les places incloses en les ofertes d'ocupació pública de l'Ajuntament de Canals, haurà de produir-se abans del 31 de desembre de 2022.

La resolució d'aquests processos selectius haurà de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024, on la taxa de cobertura temporal haurà de situar-se per davall del huit per cent de les places estructurals.

A títol orientatiu, i sense perjudici de les necessitats existents en matèria de recursos humans en l'àmbit de l'Ajuntament de Canals, primerament, es desenvoluparan els procediments selectius de la OPE 2022 de l'Ajuntament de Canals que es realitzen a través del sistema de concurs de mèrits. Per a establir l'ordre d'execució dels processos es prendrà com a referència l'antiguitat de les places convocades. Posteriorment, s'executaran els procediments del torn d'estabilització a través del sistema de concurs–oposició. En últim lloc, es desenvoluparan i executaran els processos del torn lliure. És a dir, aquelles places ocupades per personal funcionari interí o laboral temporal a partir de l'1 de gener de 2018.



Octava. Ordre d'intervenció de les persones aspirants. Identificació.



Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única, quedant perdudes el dret quan es personen en els llocs de celebració de l'exercici una vegada que ja s'hagen iniciat les proves o per la inassistència a aquestes. Tractant-se de proves orals o altres de caràcter individual i successiu, l'Òrgan Tècnic de Selecció podrà apreciar les causes al·legades i admetre a la persona aspirant, sempre que les mateixes no hagen finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta de personal.

L'Òrgan Tècnic de Selecció haurà de preveure les condicions necessàries que garantisquen la participació de les aspirants embarassades o en període de lactància natural en els diferents processos selectius.

L'ordre d'intervenció de les persones aspirants en aquells exercicis que no es puguen realitzar conjuntament, serà l'alfabètic, donant principi per la persona aspirant el primer cognom de la qual comence per la lletra insaculada que per sorteig anual es realitze i resulte publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa en l'article 17.3 del Decret 3/2017, de 13 de Gener, de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat de la Funció Pública Valenciana.



L'Òrgan Tècnic de Selecció podrà requerir en qualsevol moment a qualsevol aspirant perquè acredite la seua identitat, i per a aquesta finalitat hauran d'anar proveïdes del Document Nacional d'Identitat, o en el seu cas del Passaport o qualsevol altre document acreditatiu de la nacionalitat.





Novena. Desenvolupament del procés selectiu.

9.1. Procés selectiu accés lliure. Torn d'estabilització. Sistema concurs de mèrits.

Concurs de mèrits

En el Concurs es valoraran els mèrits que seguidament s'especifiquen amb la seua puntuació, calculada sobre el total de 100 punts.

9.1.1. Experiència professional. Puntuació màxima en aquest apartat: 80 punts.

A) Es valorarà els serveis prestats en l'Administració Local, com a empleat públic amb vinculació temporal en la mateixa plaça o categoria a la qual es desitja accedir, a raó de 0,65 punts per mes complet de treball, no computant-se la fracció, i proporcionalment a la jornada que s'haja prestat.

La puntuació màxima en aquest apartat serà de 80 punts per als serveis prestats a l'Ajuntament de Canals. Per als serveis prestats en una altra Administració Local diferent de l'anterior, la puntuació màxima a obtindre en aquest apartat serà de 40 punts.

B) Es valorarà els serveis prestats en l'administració convocant, com a empleat públic amb vinculació temporal en plaça o categoria diferent a la que es desitja accedir, a raó de 0,30 punts per mes complet de treball, no computant-se la fracció, i proporcionalment a la jornada que s'haja prestat.

La puntuació màxima a obtindre en aquest apartat serà de 40 punts.

C) Es valorarà els serveis prestats en administració pública territorial diferent de les anteriors, com a empleat públic amb vinculació temporal en la mateixa plaça o categoria a la qual es desitja accedir, a raó de 0,15 punts per mes complet treballat, no computant-se la fracció, i proporcionalment a la jornada que s'haja prestat.

La puntuació màxima a obtindre en aquest apartat serà de 40 punts.

D) Es valorarà els serveis prestats en el sector públic institucional, com a empleat públic amb vinculació temporal en la mateixa plaça o categoria a la qual es desitja accedir, a raó de 0,08 punts per mes complet treballat, no computant-se la fracció, i proporcionalment a la jornada que s'haja prestat.

La puntuació màxima en aquest apartat serà de 40 punts.

Els serveis prestats a l'Ajuntament de Canals no hauran de ser acreditats per les persones aspirants, que es limitaran a indicar l'antiguitat al·legada en la instància per a la seua comprovació i informe pel Servei de Personal, mentre que l'experiència professional en altres Administracions Públiques s'acreditarà a través de certificat de serveis prestats emés per l'òrgan competent de l'Administració on s'hagueren prestat que haurà d'indicar la denominació de la plaça o categoria exercida, el grup de classificació professional i el percentatge de duració de la jornada, sent que els serveis prestats en jornada a temps parcial es valoraran proporcionalment, menyspreant-se les fraccions de temps de servei inferiors a un mes.

Aquelles persones aspirants, que en virtut de sentència judicial se'ls haguera reconegut la condició de personal laboral per temps indefinit no fix de plantilla en l'àmbit d'aquest ajuntament, però hagueren sigut adscrites a una plaça de personal funcionari, ateses les funcions realitzades, els serveis prestats es valoraran, a l'efecte dels processos d'estabilització, en la mateixa plaça o categoria al fet que hagueren sigut adscrites.



9.1.2. Titulacions acadèmiques. Puntuació màxima en aquest apartat: 3 punts.

Qualsevol titulació acadèmica superior a la titulació exigible en la plaça o places objecte de la convocatòria, d'acord amb la següent taula i tenint en compte el grup, subgrup o agrupació professional d'adscripció. En aquest apartat només es valorarà la titulació més alta presentada.



Per a les places objecte de la corresponent convocatòria respecte a les agrupacions professionals funcionarials o laborals (AP)

• Títol d'educació secundària obligatòria o equivalent. 0,5 Punts



• Títol de Batxiller, tècnic o equivalent. 1,5 Punts

• Diplomatura universitària. 2 Punts.

• Títol de grau universitari o llicenciat. 2,5 Punts.

• Títols oficials de Màster Universitari. 3 Punts.

Per a les places objecte de la corresponent convocatòria respecte al subgrup C2.

• Títol de Batxiller, tècnic o equivalent. 0,5 Punts.

• Diplomatura universitària. 1,5 Punts

• Títol de grau universitari o llicenciat. 2,5 Punts.

• Títols oficials de Màster Universitari. 3 Punts.

Per a les places objecte de la corresponent convocatòria respecte al subgrup C1.

• Diplomatura universitària. 1 Punt.

• Títol de grau universitari o llicenciat. 2 Punts.

• Títols oficials de Màster Universitari. 3 Punts.

Per a les places objecte de la corresponent convocatòria respecte al grup B.

• Títol de grau universitari o llicenciat.1,5 Punts

• Títols oficials de Màster Universitari. 3 Punts.

Per a les places objecte de la corresponent convocatòria respecte al grup A

• Títols oficials de Màster Universitari. 3 punts.

La titulació s'acreditarà mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l'equivalència dels títols. Els aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'acreditar que estan en possessió de la corresponent convalidació o homologació.



9.1.3. Cursos de formació. La puntuació màxima en aquest apartat és de 8 punts.

Es valoren els cursos de formació i perfeccionament el contingut del qual estiga relacionat amb les funcions del lloc de treball objecte de la present convocatòria i altres cursos complementaris relacionats amb l'itinerari professional d'aquesta. Els interessats hauran de posseir certificat o credencial d'assistència o aprofitament, convocats o homologats per centre o organisme públic oficial de formació, amb duració igual o superior a 15 hores. Haurà de constar en l'oportú certificat o diploma la duració d'aquests. Aquells en els quals no s'acrediten la duració, s'entendrà que ha tingut una duració inferior a l'establida com a mínima en la convocatòria, no sent, per tant, valorat en aquests casos. Aquelles activitats de naturalesa diferent dels cursos, com ara jornades, taules redones, trobades, debats o anàlogues, no podran ser objecte de valoració.

• Per cada curs de 100 o més hores de duració. 1,5 Punts.

• Per cada curs de 75 hores fins a 99 hores de duració. 1,25 Punts.



• Per cada curs de 50 fins a 74 hores de duració. 0,75 Punts.

• Per cada curs de 25 fins a 49 hores de duració. 0,50 Punts.

• Per cada curs de 15 fins a 24 hores de duració. 0,30 Punts.

9.1.4. Idiomes. La puntuació màxima en aquest apartat és de 5 punts.

Es valorarà el coneixement del valencià i d'altres llengües oficials de la unió europea, diferent a l'espanyola. S'acreditarà mitjançant certificat expedit per l'organisme públic competent segons el Marc europeu comú de referència per a les llengües, segons el següent barem, tenint en compte que res més es valorarà el títol superior de cada idioma.



Valencià. Màxim 3 Punts.

• Nivell C2 o equivalent. 3 Punts.

• Nivell C1 o equivalent. 2,5 Punts.

• Nivell B2 o equivalent. 2 Punts.

• Nivell B1 o equivalent. 1,75 Punts.

• Nivell A2 o equivalent.1,5 Punts.

• Nivell A1 o equivalent.1 Punt.

Idiomes comunitaris. Màxim 2 punts.

• Nivell C2 o equivalent. 2 Punts.

• Nivell C1 o equivalent. 1,75 Punts.

• Nivell B2 o equivalent.1,5 Punts.

• Nivell B1 o equivalent.1 Punt.

• Nivell A2 o equivalent. 0,75 Punts.

• Nivell A1 o equivalent. 0,50 Punts.

9.1.5. Aprovació d'exàmens anteriors. La puntuació màxima en aquest apartat és de 4 punts.

Per cada exercici superat en un procediment selectiu per al mateix grup, subgrup o agrupació professional, de la mateixa escala, subescala i en el seu cas, classe i categoria de la plaça objecte de la corresponent convocatòria, en processos selectius de l'Ajuntament de Canals, s'atorgarà 2 punts.

La puntuació final de cada aspirant serà el resultat de sumar la puntuació aconseguida en cadascun dels diferents apartats.



9.2. Accés lliure. Torn estabilització. Sistema concurs– oposició

Els diferents procediments selectius derivats de l'oferta d'ocupació pública de l'Ajuntament de Canals de l'any 2022, d'accés lliure pel torn d'estabilització per a places estructurals que hagen estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2020 s'articularan a través del sistema de concurs oposició en el qual la puntuació en la fase d'oposició serà del 60 % i la fase del concurs del 40 % de la nota final del procediment. El contingut de les proves guardarà relació amb els procediments, tasques i funcions dels llocs de treball objecte de cada convocatòria, les quals contemplaran necessàriament una reducció de part del temari. La fase de concurs es realitzarà amb posterioritat a la fase d'oposició.



Fase d'oposició

La fase d'oposició de cada procediment selectiu es desenvoluparà mitjançant el següent nombre d'exercicis.

Primer exercici. Obligatori i no eliminatori. Consistirà en un exercici amb preguntes tipus test de caràcter teòric. L'exercici comptarà amb 50 preguntes tipus test. Cadascuna de les preguntes tindrà tres respostes alternatives, sent només una d'aquestes la correcta. No descomptaran ni les preguntes errònies ni les preguntes en blanc. El temps per a cada exercici es determinarà en les bases específiques de cada procediment. Cada exercici tindrà 5 preguntes de reserva, que hauran de ser realitzades per les persones aspirants. Aquestes preguntes substituiran, en el seu cas, a aquelles que siguen anul·lades pel tribunal.

Segon exercici. Obligatori i no eliminatori. Consistirà en la realització d'un supòsit pràctic per escrit o de la realització d'una prova pràctica.

El supòsit pràctic serà a triar per l'aspirant entre tres propostes, que seran determinades per l'Òrgan Tècnic de Selecció immediatament abans de la celebració de l'exercici, relacionada amb les funcions pròpies dels llocs reservats a la categoria convocada i amb les matèries incloses en el programa que figure com a temari en les bases específiques corresponents. El temps de duració de l'exercici serà determinat per l'Òrgan Tècnic de Selecció immediatament abans de començar, en funció de la dificultat que presente.

En cas de realització de la prova pràctica, segons les peculiaritats de la plaça objecte de la corresponent convocatòria, es realitzarà per la persona aspirant, a triar entre dues proves plantejades pel Tribunal, immediatament abans de començar la prova, d'acord amb les funcions pròpies de la plaça objecte de la convocatòria i amb les matèries incloses en el programa que figure com a temari en les bases específiques corresponents, pel temps de duració que estime el Tribunal, en funció de la dificultat d'aquesta.

Respecte al temari de cada procediment selectiu, no podrà superar el nombre de temes establit a continuació d'acord amb la titulació exigible per a l'ingrés en la funció pública i el seu grup, subgrup o agrupació professional d'adscripció.

• Grup A. (Subgrup A1 i A2). 40 Temes

• Grup B. 30 Temes

• Grup C, Subgrup C1. 20 Temes.

• Grup C, Subgrup C2. 15 Temes.

• Agrupació Professional (AP). 7 Temes.

El contingut del temari, amb els seus diferents temes, vindrà especificat en les bases específiques de cada procediment.

Fase de concurs

En la fase de Concurs es valoraran els mèrits que seguidament s'especifiquen amb la seua puntuació, calculada sobre el total de 40 punts, que corresponen a la fase de Concurs.

9.2.1. Experiència professional. La puntuació màxima en aquest apartat és de 30 punts.

A) Es valorarà els serveis prestats en l'Administració Local, com a empleat públic amb vinculació temporal en la mateixa plaça o categoria a la qual es desitja accedir, a raó de 0,35 punts per mes complet de treball, no computant-se la fracció, i proporcionalment a la jornada que s'haja prestat.

La puntuació màxima en aquest apartat serà de 30 punts per als serveis prestats a l'Ajuntament de Canals. Per als serveis prestats en una altra Administració Local diferent de l'anterior, la puntuació màxima a obtindre en aquest apartat serà de 15 punts.

B) Es valorarà els serveis prestats en l'administració convocant, com a empleat públic amb vinculació temporal en plaça o categoria diferent a la que es desitja accedir, a raó de 0,10 punts per mes complet de treball, no computant-se la fracció, i proporcionalment a la jornada que s'haja prestat.

La puntuació màxima a obtindre en aquest apartat serà de 15 punts.

C) Es valorarà els serveis prestats en administració pública territorial diferent de les anteriors, com a empleat públic amb vinculació temporal en la mateixa plaça o categoria a la qual es desitja accedir, a raó de 0,08 punts per mes complet treballat, no computant-se la fracció, i proporcionalment a la jornada que s'haja prestat.

La puntuació màxima a obtindre en aquest apartat serà de 15 punts.

D) Es valorarà els serveis prestats en el sector públic institucional, com a empleat públic amb vinculació temporal en la mateixa plaça o categoria a la qual es desitja accedir, a raó de 0,05 punts per mes complet treballat, no computant-se la fracció, i proporcionalment a la jornada que s'haja prestat.

La puntuació màxima en aquest apartat serà de 15 punts.

Els serveis prestats a l'Ajuntament de Canals no hauran de ser acreditats per les persones aspirants, que es limitaran a indicar l'antiguitat al·legada en la instància per a la seua comprovació i informe pel Servei de Personal, mentre que l'experiència professional en altres Administracions Públiques s'acreditarà a través de certificat de serveis prestats emés per l'òrgan competent de l'Administració on s'hagueren prestat que haurà d'indicar la denominació de la plaça o categoria exercida, el grup de classificació professional i el percentatge de duració de la jornada, sent que els serveis prestats en jornada a temps parcial es valoraran proporcionalment, menyspreant-se les fraccions de temps de servei inferiors a un mes.

Aquelles persones aspirants, que en virtut de sentència judicial se'ls haguera reconegut la condició de personal laboral per temps indefinit no fix de plantilla en l'àmbit d'aquest ajuntament, però hagueren sigut adscrites a una plaça de personal funcionari, ateses les funcions realitzades, els serveis prestats es valoraran, a l'efecte dels processos d'estabilització, en la mateixa plaça o categoria al fet que hagueren sigut adscrites.



9.2.2. Titulacions acadèmiques. La puntuació màxima en aquest apartat és de 2 punts.

Qualsevol titulació acadèmica superior a la titulació exigible en la plaça o places objecte de la convocatòria, d'acord amb la següent taula i tenint en compte el grup o subgrup d'adscripció professional. En aquest apartat només es valorarà la titulació més alta presentada.

Per a les places objecte de la corresponent convocatòria respecte a les agrupacions professionals funcionarials o laborals (AP)

Títol d'educació secundària obligatòria o equivalent. 0,5 Punts

• Títol de Batxiller, tècnic o equivalent. 1 Punt.

• Diplomatura universitària. 1,5 Punts.

• Títol de grau universitari o llicenciat. 1, 75 Punts.

• Títols oficials de Màster Universitari. 2 Punts.

Per a les places objecte de la corresponent convocatòria respecte al subgrup C2.

• Títol de Batxiller, tècnic o equivalent. 0,5 Punts.

• Diplomatura universitària. 1 Punt.

• Títol de grau universitari o llicenciat. 1,5 Punts.

• Títols oficials de Màster Universitari. 2 Punts.

Per a les places objecte de la corresponent convocatòria respecte al subgrup C1.

• Diplomatura universitària. 1 Punt.

• Títol de grau universitari o llicenciat. 1,5 Punts.

• Títols oficials de Màster UniversitarI. 2 Punts.

Per a les places objecte de la corresponent convocatòria respecte al grup B.

• Títol de grau universitari o llicenciat.1 Punt

• Títols oficials de Màster Universitari. 2 Punts.

Per a les places objecte de la corresponent convocatòria respecte al grup A

• Títols oficials de Màster Universitari. 2 punts.

La titulació s'acreditarà mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l'equivalència dels títols. Els aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'acreditar que estan en possessió de la corresponent convalidació o homologació.



9.2.3. Cursos de formació. La puntuació màxima en aquest apartat és de 3 punts.

Es valoren els cursos de formació i perfeccionament el contingut del qual estiga relacionat amb les funcions del lloc de treball objecte de la present convocatòria i altres cursos complementaris relacionats amb l'itinerari professional d'aquesta. Els interessats hauran de posseir certificat o credencial d'assistència o aprofitament, convocats o homologats per centre o organisme públic oficial de formació, amb duració igual o superior a 15 hores. Haurà de constar en l'oportú certificat o diploma la duració d'aquests.

Aquells en els quals no s'acrediten la duració, s'entendrà que ha tingut una duració inferior a l'establida com a mínima en la convocatòria, no sent, per tant, valorat en aquests casos. Aquelles activitats de naturalesa diferent dels cursos, com ara jornades, taules redones, trobades, debats o anàlogues, no podran ser objecte de valoració.



• Per cada curs de 100 o més hores de duració. 1 Punts.

• Per cada curs de 75 hores fins a 99 hores de duració. 0,90 Punts.



• Per cada curs de 50 fins a 74 hores de duració. 0,75 Punts

• Per cada curs de 25 fins a 49 hores de duració. 0,40 Punts.

• Per cada curs de 15 fins a 24 hores de duració. 0,20 Punts.

9.2.4. IDIOMES. La puntuació màxima en aquest apartat és de 3 punts.

Es valorarà el coneixement del Valencià i d'altres llengües oficials de la Unió Europea, diferent a l'espanyola. S'acreditarà mitjançant certificat expedit per l'organisme públic competent segons el Marc europeu comú de referència per a les llengües, segons el següent barem, tenint en compte que res més es valorarà el títol superior de cada idioma.



Valencià. Màxim 2 Punts.

• Nivell C2 o equivalent. 2 Punts.

• Nivell C1 o equivalent.1,75 Punts.

• Nivell B2 o equivalent. 1,50 Punts.

• Nivell B1 o equivalent. 1,25 Punts.

• Nivell A2 o equivalent.1 Punts.

• Nivell A1 o equivalent.0.5 Punts

Idiomes comunitaris. Màxim 1 punt.

• Nivell C2 o equivalent. 1 Punts.

• Nivell C1 o equivalent. 0,80 Punts.

• Nivell B2 o equivalent.0,60 Punts.

• Nivell B1 o equivalent.0,50 Punts.

• Nivell A2 o equivalent. 0,40 Punts.

• Nivell A1 o equivalent. 0,20 Punts.

9.2.5. Superació de proves anteriors. La puntuació màxima en aquest apartat és de 2 punts.

Per cada exercici superat en un procediment selectiu, per al mateix grup, subgrup o agrupació professional, de la mateixa escala, subescala i en el seu cas, classe i categoria de la plaça objecte de la corresponent convocatòria, en processos selectius de l'Ajuntament de Canals, a raó d'1 punt per cada exercici superat.

La puntuació final vindrà determinada per la suma de la puntuació aconseguida en la fase d'oposició i concurs.

9.3. Accés lliure.

Els diferents procediments selectius derivats de l'oferta d'ocupació pública de l'Ajuntament de Canals de l'any 2022, d'accés lliure pel torn lliure, es desenvoluparan preferentment pel sistema de concurs oposició. La fase d'oposició tindrà una valoració màxima del 80 % del total de la puntuació i la fase de concurs una valoració màxima del 20 % sobre el total de la puntuació. El contingut de les proves guardarà relació amb els procediments, tasques i funcions dels llocs de treball objecte de cada convocatòria. La fase de concurs es realitzarà amb posterioritat a la fase d'oposició.



Fase d'oposició

La fase d'oposició tindrà caràcter eliminatori i s'ajustarà al que s'estableix en el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims als quals ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris d'Administració Local.



La fase d'oposició constarà de tres exercicis obligatoris i eliminatoris, en tots els procediments d'accés als diferents grups, subgrups o agrupacions professionals.

a) El primer exercici constarà d'un examen tipus test, de 50 preguntes, amb quatre respostes alternatives, de la quals només una serà la correcta. Les preguntes errònies descomptaran. Versarà sobre el contingut de les matèries comunes del programa.

b) El segon exercici constarà d'un examen tipus test, de 50 preguntes, amb quatre respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta. Les preguntes errònies descomptaran. Versarà sobre el contingut de les matèries específiques del programa.

c) El tercer exercici constarà d'un examen pràctic o prova pràctica. L'examen pràctic consistirà a desenvolupar per escrit, en el temps que determine el Tribunal, dues preguntes de desenvolupament, a triar per cada aspirant d'entre tres preguntes proposades pel Tribunal immediatament abans de començar la prova. Les preguntes versaran sobre el contingut de les matèries comunes i específiques i les funcions a desenvolupar en els llocs de treball.

En el cas de realització de la prova pràctica, la persona aspirant haurà de triar una a realitzar, entre dues propostes pel Tribunal immediatament abans de començar la prova. La prova versarà sobre el contingut de les matèries comunes i específiques i les funcions a desenvolupar en els llocs de treball.



Fase de concurs

En la fase de Concurs es valoraran els mèrits que seguidament s'especifiquen amb la seua puntuació, calculada sobre el total de 20 punts, que corresponen a la fase de concurs.

9.3.1. Experiència professional. Es valorarà fins a un màxim de 10 punts, de la següent manera:

A) Es valorarà els serveis prestats en l'Administració Local, com a empleat públic amb vinculació temporal en la mateixa plaça o categoria a la qual es desitja accedir, a raó de 0,20 punts per mes complet de treball, no computant-se la fracció, i proporcionalment a la jornada que s'haja prestat.

B) Es valorarà els serveis prestats en l'administració convocant, com a empleat públic amb vinculació temporal en plaça o categoria diferent a la que es desitja accedir, a raó de 0,08 punts per mes complet de treball, no computant-se la fracció, i proporcionalment a la jornada que s'haja prestat.

C) Es valorarà els serveis prestats en administració pública territorial diferent de les anteriors, com a empleat públic amb vinculació temporal en la mateixa plaça o categoria a la qual es desitja accedir, a raó de 0,05 punts per mes complet treballat, no computant-se la fracció, i proporcionalment a la jornada que s'haja prestat.

D) Es valorarà els serveis prestats en el sector públic institucional, com a empleat públic amb vinculació temporal en la mateixa plaça o categoria a la qual es desitja accedir, a raó de 0,03 punts per mes complet treballat, no computant-se la fracció, i proporcionalment a la jornada que s'haja prestat.

L'acreditació dels serveis prestats en l'administració pública s'efectuarà per mitjà de certificat emés per la pròpia administració per a la qual s'han prestat els serveis i en la qual es faran constar el temps de prestació, les característiques de la plaça o lloc ocupat, amb indicació del grup, subgrup, escala, categoria i titulació exigida per al seu exercici.

9.3.2. Titulacions acadèmiques. La puntuació màxima en aquest apartat és de 2 punts.

Qualsevol titulació acadèmica superior a la titulació exigible en la plaça o places objecte de la convocatòria, d'acord amb la següent taula i tenint en compte el grup o subgrup d'adscripció professional. En aquest apartat només es valorarà la titulació més alta presentada.

Per a les places objecte de la corresponent convocatòria respecte a les agrupacions professionals funcionarials o laborals (AP)

• Títol d'educació secundària obligatòria o equivalent. 0,5 Punts



• Títol de Batxiller, tècnic o equivalent. 1 Punt.

• Diplomatura universitària. 1,5 Punts.

• Títol de grau universitari o llicenciat. 1, 75 Punts.

• Títols oficials de Màster Universitari. 2 Punts.

Per a les places objecte de la corresponent convocatòria respecte al subgrup C2.

• Títol de Batxiller, tècnic o equivalent.0, 5 Punts.

• Diplomatura universitària. 1 Punt.

• Títol de grau universitari o llicenciat. 1,5 Punts.

• Títols oficials de Màster Universitari. 2 Punts.

Per a les places objecte de la corresponent convocatòria respecte al subgrup C1.

• Diplomatura universitària. 1 Punt.

• Títol de grau universitari o llicenciat. 1,5 Punts.

• Títols oficials de Màster Universitari. 2 Punts.

Per a les places objecte de la corresponent convocatòria respecte al grup B.

• Títol de grau universitari o llicenciat.1 Punt

• Títols oficials de Màster Universitari. 2 Punts.

Per a les places objecte de la corresponent convocatòria respecte al grup A

• Títols oficials de Màster Universitari. 2 punts.

La titulació s'acreditarà mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l'equivalència dels títols. Els aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'acreditar que estan en possessió de la corresponent convalidació o homologació.



9.3.3. Cursos de formació. La puntuació màxima en aquest apartat és de 5 punts.

Es valoren els cursos de formació i perfeccionament el contingut del qual estiga relacionat amb les funcions del lloc de treball objecte de la present convocatòria i altres cursos complementaris relacionats amb l'itinerari professional d'aquesta. Els interessats hauran de posseir certificat o credencial d'assistència o aprofitament, convocats o homologats per centre o organisme públic oficial de formació, amb duració igual o superior a 15 hores. Haurà de constar en l'oportú certificat o diploma la duració d'aquests.

Aquells en els quals no s'acrediten la duració, s'entendrà que ha tingut una duració inferior a l'establida com a mínima en la convocatòria, no sent, per tant, valorat en aquests casos. Aquelles activitats de naturalesa diferent dels cursos, com ara jornades, taules redones, trobades, debats o anàlogues, no podran ser objecte de valoració.



Per cada curs de 100 o més hores de duració. 0,90 Punts.

Per cada curs de 75 hores fins a 99 hores de duració. 0,70 Punts.

Per cada curs de 50 fins a 74 hores de duració.0,50 Punts.

Per cada curs de 25 fins a 49 hores de duració. 0,30 Punts.

Per cada curs de 15 fins a 24 hores de duració.0,20 Punts.

9.3.4. Idiomes. La puntuació màxima a obtindre en aquest apartat és de 3 punts.

Es valorarà el coneixement del valencià i d'altres llengües oficials de la Unió Europea, diferent a l'espanyola. S'acreditarà mitjançant certificat expedit per l'organisme públic competent segons el Marc europeu comú de referència per a les llengües, segons el següent barem, tenint en compte que res més es valorarà el títol superior de cada idioma.



Valencià. Màxim 2 Punts.

• Nivell C2 o equivalent. 2 Punts.

• Nivell C1 o equivalent.1,75 Punts.

• Nivell B2 o equivalent. 1,50 Punts.

• Nivell B1 o equivalent. 1,25 Punts.

• Nivell A2 o equivalent.1 Punts.

• Nivell A1 o equivalent.0.5 Punts

Idiomes comunitaris. Màxim 1 punt.

• Nivell C2 o equivalent. 1 Punts.

• Nivell C1 o equivalent. 0,80 Punts.

• Nivell B2 o equivalent.0,60 Punts.

• Nivell B1 o equivalent.0,50 Punts.

• Nivell A2 o equivalent. 0,40 Punts.

• Nivell A1 o equivalent. 0,20 Punts.

9.4. Procés selectiu. Torn promoció interna

S'estableix el mateix procés que per al torn d'estabilització del present document, a través del sistema de concurs–oposició. No obstant això, en aquest torn, els exercicis de la fase d'oposició tindran caràcter eliminatori.



Dècima. Relació de persones aprovades.

Finalitzades les proves selectives, l'Òrgan Tècnic de Selecció farà pública la relació de persones aspirants aprovades, si n'hi haguera, per ordre de puntuació aconseguida i elevarà aquesta proposta a l'òrgan competent, remetent així mateix l'acta de l'última sessió, sense que puguen declarar que ha superat el present procediment selectiu un nombre de persones aspirants superior al de places convocades. La plaça o places oferides seran triades per ordre de puntuació de les persones aspirants, de major a menor puntuació aconseguida en el procediment selectiu del qual es tracte, excepte el que es preveu per als supòsits d'estabilització pel sistema de concurs.

El personal d'aquesta Corporació que supere el procés d'estabilització per concurs de les disposicions sisena i octava de la Llei 20/2021 haurà de manifestar mitjançant escrit presentat a aquest efecte davant l'Alcaldia en el termini de deu dies, una vegada es publique la relació d'aprovats, i a l'efecte d'assignació inicial de llocs, que decideix mantindre's en la plaça que exerceix o en la qual haguera estat ocupant amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a 1 de gener de 2016, si es tracta d'unes de les places que han sigut objecte d'aquest procés d'estabilització per concurs.

La resta de personal que haja superat aquest procés, així com el personal de l'Ajuntament de Canals que no opte expressament per mantindre's en la mateixa plaça que ocupa, triarà destí per ordre de puntuació d'entre les places que hagueren quedat sense assignació conforme al sistema previst en el paràgraf anterior.

Si es produeixen casos d'empat en qualsevol dels procediments selectius del torn d'estabilització, tant en la modalitat de concurs de mèrits com de concurs–oposició, es dirimiran de la següent manera: s'atendran, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats. En cas de persistir l'empat, per la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició, en el seu cas.

Si encara persistira l'empat, en favor del sexe femení en cas d'estar infrarepresentat, de continuar el mateix, es dirimirà en favor de la persona que tinga acreditat major grau de diversitat funcional i en l'últim lloc per sorteig.

En el cas dels procediments selectius del torn lliure, a través del sistema de concurs – oposició, s'atendrà en primer lloc per a dirimir l'empat a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició. En cas de persistir l'empat, es procedirà a actuar de la mateixa manera que en el torn d'estabilització.

Resoltes les possibles al·legacions i esmenes, l'Òrgan Tècnic de Selecció dictarà proposta de nomenament, fixant la relació definitiva del personal aspirant aprovat per ordre de puntuació. Aquesta relació donarà principi amb la persona aspirant que haja obtingut d'aquesta manera la puntuació total més alta i finalitzarà en el seu cas, quan el nombre de persones incloses en la mateixa coincidisca amb el nombre de places convocades.



Onzena. Presentació de documents.

Les persones aspirants proposades per l'Òrgan Tècnic de Selecció, hauran d'aportar davant la Corporació, en el termini de 20 dies hàbils des que es faça pública la relació d'aquestes, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en la norma tercera de la present convocatòria.

a) Original o còpia autèntica del DNI, o en el seu cas del Passaport o qualsevol altre document acreditatiu de la nacionalitat.

B) Original o còpia autèntica del títol acadèmic exigible segons la corresponent convocatòria.

C) Declaració de no haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari en qualsevol Administració o ocupació pública, així com de no trobar-se inhabilitat penalment per a l'exercici de funcions públiques.



D) Declaració de no trobar-se incurs en causa d'incompatibilitat conforme al previngut en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.



Els qui, dins del termini indicat, i excepte cas de força major, no presentaren la documentació, o de la mateixa es deduïra que manquen d'algun dels requisits exigits, o no superen el reconeixement mèdic, no podran ser nomenats/as funcionàries/us, donant lloc a la invalidesa de l'actuació del/de la interessat/a i la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal respecte a aquest/a, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en la seua instància.



Dotzena. Incidències

L'Òrgan Tècnic de Selecció queda autoritzat per a resoldre els dubtes que es presenten i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el no previst en les presents bases.

L'Òrgan Tècnic de Selecció podrà requerir a les persones aspirants en qualsevol moment del procés, la documentació acreditativa dels requisits exigits per a ser admesos/as a les proves selectives establits en aquestes bases generals o que es puguen establir en cadascuna de les bases específiques. En cas de constatar-se que algun de les persones aspirants no reuneix un o diversos dels requisits, l'Òrgan Tècnic de Selecció, prèvia audiència al/la interessat/a, haurà d'emetre proposta motivada d'exclusió del procés selectiu, dirigida a l'òrgan que haguera aprovat la relació definitiva d'aspirants admesos, comunicant, així mateix, les inexactituds o falsedats formulades per les persones aspirants en la seua sol·licitud de participació als efectes pertinents.



Així mateix, si l'òrgan Tècnic de Selecció, durant el desenvolupament del procés selectiu, tinguera coneixement o dubtes fundats que alguna de les persones aspirants manca de la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques i funcions habilitants de la categoria objecte de la convocatòria, recaptarà informe preceptiu als òrgans tècnics competents, el qual serà evacuat en el termini màxim de deu dies i tindrà el caràcter de determinant per a resoldre. D'aquesta situació es donarà coneixement a l'interessat, a fi de que puga formular les al·legacions que estime oportunes. Si del contingut del dictamen es desprén que la persona aspirant manca de capacitat funcional, l'Òrgan Tècnic de Selecció, prèvia audiència a la persona interessada, emetrà proposta motivada d'exclusió del procés selectiu.

Fins que es dicte l'oportuna resolució per l'òrgan convocant, la persona aspirant podrà continuar participant condicionalment en el procés selectiu.

L'Òrgan Tècnic de Selecció podrà excloure a les persones aspirants en les fulles d'examen de les quals figuren noms, marques o signes que permeten conéixer la identitat de els/as autors/as o duguen a terme qualsevol actuació de tipus fraudulent durant la realització dels exercicis.





Tretzena. Normativa i recursos

Les convocatòries es regiran, en el no previst per aquestes bases generals i les seues corresponents bases específiques, per la normativa bàsica estatal sobre funció pública continguda, a títol enunciatiu, en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, la Llei 30/1984, de 2 d'agost, en el que resulte vigent, la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, el Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local, així com per la normativa autonòmica valenciana sobre funció pública.



Contra les presents bases l'acord aprovatori de les quals és definitiu en la via administrativa, podrà interposar-se per les persones interessades legitimades els següents recursos:

a) Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte contra el qual es recorre, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquestes. Si transcorreguera un mes des de l'endemà de la interposició del recurs de reposició sense que aquest haja sigut resolt, podrà entendre que ha sigut desestimat i interposar recurs contenciós administratiu, a la seua elecció, davant el jutjat del Contenciós– Administratiu de València o davant el jutjat contenciós administratiu del domicili de la/s persona/s recurrent/s, en el termini de sis mesos.

b) Recurs contenciós administratiu, a la seua elecció, davant el jutjat Contenciós administratiu del domicili de la/s persona/s recurrents, dins del termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació de les presents bases

Contra quants actes administratius definitius es deriven de les Bases podran ser interposats per les persones interessades els oportuns recursos en els casos i en les formes establides en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si tinguera entrada al·legació, reclamació o petició de revisió per escrit sobre puntuació atorgada per l'Òrgan Tècnic de Selecció o una altra circumstància relativa al desenvolupament de les proves durant els 5 dies següents a la publicació de les puntuacions de cada prova o exercici, serà l'Òrgan Tècnic de Selecció el que decidisca sobre les mateixes, indicant-lo en la corresponent acta.



Catorzena. Borses de treball

Es constituirà una única bossa amb un ordre de preferència per a crides, aplicant-se els mateixos criteris d'integració per categoria/escala professional en els següents termes:

En primer lloc, per aquells aspirants que, havent participat en el procés d'estabilització per concurs, hagen obtingut almenys 40 punts i ordenats segons la puntuació obtinguda en la fase de concurs, seguint l'ordre de cadascun dels seus apartats per ordre de puntuació i en cas d'igual puntuació, s'aplicaran els criteris de desempat que fixen les mateixes bases.

En segon lloc, per aquells aspirants que hagen participat en el procés d'estabilització per concurs oposició que hagen obtingut almenys 60 punts i en cas d'igual puntuació, s'aplicaran els criteris de desempat que fixen les mateixes bases. En aquells processos d'estabilització en els quals no es preveja torn de concurs, l'ordenació de la bossa del concurs oposició seguirà els criteris establits per a la borsa de concurs.





Quinzena. Policia local

Les presents Bases Generals s'aplicaran amb caràcter supletori als processos selectius per a l'accés al cos de Policia Local que es regirà per la seua normativa corresponent.



Setzena. Publicació

Les presents bases es publicaran en el Butlletí Oficial de la Província, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en el tauler d'edictes i en el portal de transparència allotjat en la pàgina de l'Ajuntament».



Cosa que es fa pública per a general coneixement.



Canals, 26 de desembre de 2022.– L' alcaldessa presidenta: M. José Castells Villalta.

Mapa web