Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 28 d'octubre de 2011, del director general de Justícia, per la qual es resol inscriure els nous Estatuts de l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi i es disposa la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6651 de 15.11.2011
Número identificador:  2011/11418
Referència Base de Dades:  011564/2011
 
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria Justícia i Benestar Social
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Col·legis professionals
    Descriptors:
      Temàtics: col.legi professional, reglament intern, agent comercial
      Descriptors toponímics: Alcoi



RESOLUCIÓ de 28 d'octubre de 2011, del director general de Justícia, per la qual es resol inscriure els nous Estatuts de l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi i es disposa la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. [2011/11418]

Vist l'expedient d'inscripció estatutària, instruït a instància de l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi, inscrit amb el número 40 de la Secció Primera del Registre de Col·legis Professionals i de Consells Valencians Professionals de la Comunitat Valenciana, en què se sol·licita la inscripció dels seus nous Estatuts en el dit Registre, atenent als següents



Fets



Primer. Antonio Soriano Aznar, president del Consell Valencià de Col·legis Professionals d'Agents Comercials, va presentar en data 27 de gener de 2011, sol·licitud d'inscripció dels Estatuts de l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi en el Registre de Col·legis Professionals i de Consells Valencians de Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana, en compliment del que preveu l'article 11 de la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana.

Segon. Per mitjà d'ofici de 16 de març de 2011, pel Servei d'Entitats Jurídiques, de la llavors Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, es van formular observacions prèvies al control de legalitat en relació a la inscripció estatutària, sol·licitant s'esmenara la seua petició inicial, concedint-se el termini d'un mes a aquest efecte.

Tercer. Amb data 13 de setembre de 2011, va tindre entrada en el Registre de la Conselleria, escrit de Antonio Soriano Aznar, president del Consell Valencià de Col·legis Professionals d'Agents Comercials, en resposta a l'esmentat ofici de 16 de març de 2011.

Quart. Els nous Estatuts del Col·legi van ser aprovats per la seua Junta General, en sessió celebrada de l'11 de juliol de 2011, segons certificat lliurat el dia 11 de juliol de 2011, pel secretari del Col·legi, Santiago Esteve García, amb el vistiplau del president, Enrique Martínez Valls.

Quint. El nou text dels Estatuts figura com a annex a la present Resolució i es dóna ací per reproduït.



Fonaments de dret



Primer. La modificació estatutària respecta totes les determinacions exigides per l'article 10 de la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana.

Segon. La modificació estatutària ha estat aprovada amb els requisits i formalitats previstos en el dit article i en els propis Estatuts del Col·legi.

Tercer. L'expedient ha estat tramitat pel Servei d'entitats Jurídiques, adscrit a la Direcció General de Justícia de la Conselleria de Justícia i Benestar Social, competent per així disposar-ho l'article 6.1 de l'esmentada Llei 6/1997, tenint en compte allò que s'ha previst per la disposició final del Decret 4/2002, de 8 de gener, en virtut de les atribucions que té conferides pel Decret 75/2011, de 24 de juny, del Consell, pel qual s'establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i pel Decret 99/2011, de 26 d'agost, del Consell, pel que s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Justícia i Benestar Social.



Vistos l'article 36 de la Constitució i l'article 49.122a de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana; la Llei 2/1974, de 13 de febrer, de Col·legis Professionals, amb les seues modificacions posteriors, en els seus preceptes bàsics; la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana; el Decret 4/2002, de 8 de gener, del Govern Valencià, pel que s'aprova el Reglament de desplegament d'esta última, i la resta de disposicions complementàries de pertinent aplicació, es dicta la següent resolució



1. Inscriure els nous Estatuts del Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi en el Registre de Col·legis Professionals i de Consells Valencians Professionals de la Comunitat Valenciana.

2. Publicar la present resolució en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, potestativament, recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la seua notificació, o bé, recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seua notificació. Tot això de conformitat amb el que estableixen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i en els articles 10, 14, i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere adient.



València, 28 d'octubre de 2011.- El director general de Justícia: Julián Ángel González Sánchez.





Estatuts per al règim i govern de l'Il·lustre

Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi



Preàmbul



La Llei 17/2009, de 23 de novembre, sobre el Lliure Accés a les Activitats de Serveis i el Seu Exercici i la Llei 25/2009, de 22 de desembre, de Modificació de Diverses Lleis per a la seua Adaptació a la Llei sobre el Lliure Accés a les Activitats de Servicis i el Seu Exercici, han produït modificacions en la legislació vigent sent, algunes d'aquest modificacions, d'influència directa en les normes de regulació dels col·legis professionals i per tant obligant a reformar algunes qüestions dels seus Estatuts, tot això sense perjudici de la Llei 6/1997, de 4 de desembre, de la Generalitat, de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana (publicada en el DOGV, de 9 de desembre de 1997).



En compliment del mandat disposat en les noves lleis, s'ha procedit a la redacció dels presents Estatuts, que comprén àmpliament els aspectes que afecten la institució col·legial i la col·legiació.





TÍTOL I

Disposicions generals



Capítol únic

De l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents

Comercials d'Alcoi com a corporació



Article 1. Denominació

L'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi és continuador del creat a l'empara del Reial Decret del Ministeri de Treball, Comerç i Indústria, de 8 de gener de 1926, amb les seues reformes posteriors.



Article 2. Personalitat

L'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi, és una corporació de dret públic, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat per al compliment dels seus fins, que es regeix pels presents Estatuts, per la Llei de Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana, i per les altres lleis que li puguen afectar, corresponent-li la representació, coordinació, gestió i defensa dels interessos professionals de tots els agents comercials inscrits, siga quina siga la naturalesa i classe de contracte que els vincule amb el seu manador.



Article 3. Domicili

La seu de l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi es troba ubicada a la ciutat d'Alcoi, carrer Isabel la Catòlica, núm. 17.

Article 4. Àmbit territorial

L'àmbit territorial de l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi s'estén a tot el municipi d'Alcoi i es podran constituir diverses seus dins de la seua demarcació territorial si es considerara oportú, atenent el nombre de professionals inscrits o els serveis que es presten.



Article 5. Dels fins de l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi

Són fins essencials d'aquesta corporació:

a) L'ordenació de la professió, dins del marc legal respectiu, en l'àmbit de la seua competència en benefici, tant de la societat a què serveix, com dels interessos generals que li són propis.

b) Vigilar l'exercici de la professió, facilitar el coneixement i compliment de qualsevol tipus de disposicions legals que afecten cada una i fer complir l'ètica professional i les normes deontològiques que li siguen específicament pròpies, així com vetlar per l'adequat nivell de qualitat de les prestacions professionals dels/de les col·legiats/ades; per a això es promourà la formació i perfeccionament d'aquests.

c) La defensa dels interessos professionals dels/de les col·legiats/ades i la representació exclusiva de l'exercici de la professió.

d) La protecció dels interessos dels consumidors i usuaris dels serveis dels seus col·legiats.



Article 6. Funcions de l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi

Per al compliment dels seus fins essencials, són funcions pròpies de l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi:

a) Ordenar, en l'àmbit de la seua competència, l'activitat professional dels/de les col·legiats/ades; vetlar per l'ètica, deontologia i dignitat professional, així com pel respecte degut als drets dels particulars contractants dels seus serveis, i exercir la potestat disciplinària en l'orde professional i col·legial.

b) Procurar l'harmonia i col·laboració entre els/les col·legiats/ades, i impedir la competència deslleial entre ells.

c) Exercir les accions que les lleis establisquen per a evitar l'intrusisme, sense perjudici de les actuacions d'inspecció i/o sanció a què estan obligades les administracions públiques.

d) Intervindre en els procediments d'arbitratge, en aquells conflictes, que per motius professionals, se susciten entre col·legiats/ades o en què el Col·legi siga designat per a administrar l'arbitratge, d'acord amb les normes que regulen l'arbitratge.

e) Encarregar-se del cobrament de les percepcions, remuneracions i comissions, a petició de les persones interessades, en els casos en què el Col·legi tinga creats els serveis adequats i en les condicions que es determinen en cada cas.

f) Organitzar cursos de formació i perfeccionament per als seus col·legiats/ades, l'assistència del qual serà facultativa, així com organitzar activitats i serveis comuns de caràcter professional, cultural, assistencial, de previsió i anàlegs, que siguen d'interés per als/les col·legiats/ades.

g) Exercir i ostentar, en el seu àmbit, la representació i defensa de la professió davant de l'administració, institucions, tribunals, entitats i particulars, amb legitimació per a ser part en tots els litigis que afecten els interessos professionals.

h) Participar en els òrgans consultius de l'administració en la matèria de competència de la professió, quan aquella ho requerisca o resulte de les disposicions aplicables.

i) Exercir totes les funcions que els siguen que encomanades per les administracions valencianes o nacionals, i col·laborar amb aquestes per mitjà de la realització d'estudis, emissió d'informes, elaboració d'estadístiques, i altres activitats relacionades amb els seus fins que puguen ser-los sol·licitades o que acorden formular per iniciativa pròpia.

j) Col·laborar amb les universitats en l'elaboració dels plans d'estudi, sense detriment del principi d'autonomia universitària, i preparar la formació necessària per a facilitar l'accés a la vida professional dels/de les nous/ves col·legiats/ades.

k) Aprovar els seus pressupostos, així com regular i fixar les quotes col·legials i elaborar una memòria anual, amb el contingut mínim establit legalment, que haurà de fer-se pública en el primer semestre de cada any.

l) Facilitar als tribunals, d'acord amb les lleis, la relació de col·legiats/ades que així ho hagen sol·licitat i que per la seua preparació i experiència professional pogueren ser requerits per a intervindre com a pèrits en els assumptes judicials o proposar-los a instància de l'autoritat judicial, així com emetre informes i dictàmens quan siguen requerits per a això, per qualsevol jutjat o tribunal.

ll) Emetre informes i dictàmens, de caràcter no vinculant, en procediments judicials o administratius en què se susciten qüestions relatives a honoraris professionals.

m) Aprovar els seus Estatuts i reglaments de règim interior.

n) Evacuar l'informe preceptiu sobre tots els projectes de normes del Consell que afecten la seua professió.

nn) Assenyalar els tipus de comissió, d'acord amb l'ús i costum, orientar els col·legiats en la redacció dels contractes a celebrar amb les seues empreses manadores.

o) Complir i fer complir als col·legiats les lleis generals i especials i els Estatuts i reglaments de règim interior, així com les normes i decisions adoptades pels òrgans col·legials en matèria de la seua competència.

p) Atendre les queixes o reclamacions presentades pels col·legiats.



q) A través d'un servei d'atenció als consumidors o usuaris, tramitar i resoldre quantes queixes i reclamacions referides a l'activitat col·legial o professional dels col·legiats es presenten per qualsevol consumidor o usuari que contracte els serveis professionals, així com per associacions i organitzacions de consumidors i usuaris en la seua representació o en defensa dels seus interessos. I, a través d'aquest servei d'atenció als consumidors o usuaris, resoldre sobre la queixa o reclamació segons siga procedent: bé informant sobre el sistema extrajudicial de resolució de conflictes, bé remetent l'expedient als òrgans col·legials competents per a instruir els oportuns expedients informatius o disciplinaris, bé arxivant o bé adoptant qualsevol altra decisió d'acord amb dret. Aquest servei haurà de preveure la presentació de queixes i reclamacions per via electrònica i a distància.

r) Quantes altres funcions siguen beneficioses per als col·legiats/ades i els seus interessos professionals i que s'encaminen al compliment dels objectius col·legials, dins del marc de la legislació vigent.



Article 7. Els acords, decisions i recomanacions de l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi, observaran els límits de les normes que regulen la defensa de la competència.



TÍTOL II

De la col·legiació i exercici de la professió



Capítol primer

De la col·legiació



Article 8. Obligatorietat de la col·legiació

Qualsevol persona que tinga el seu domicili fiscal a l'àmbit territorial de l'I·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi, haurà de sol·licitar, obligatòriament, la seua incorporació en aquest, quan tinga per professió la de promoure, negociar o concretar, de manera continuada o estable, actes o operacions de comerç per compte propi o alié, i assumir o no el risc i ventura de tals operacions, siguen quines siguen les característiques contractuals amb què realitze la seua comesa. Si es donen les condicions esmentades, serà obligatòria la inscripció en el Col·legi, siga quina siga la nacionalitat de l'agent i actue per compte d'empreses nacionals i/o estrangeres, així com per als espanyols que realitzen les seues operacions a l'estranger per compte d'empreses espanyoles. No obstant això, la col·legiació per a aquells nacionals dels estats membres de la Unió Europea, que es troben prèviament establits, amb caràcter permanent, en qualsevol dels esmentats estats, es regirà pels termes que resulten de la legislació comunitària i el dret intern del país d'establiment en desplegament de l'esmentada legislació.





Article 9. Requisits per a la incorporació al Col·legi

Qualsevol de les persones que hagen d'inscriure's obligatòriament en l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi, i s'acreditarà trobar-se en possessió del grau d'instrucció en el seu nivell mínim, segons la legislació vigent, i superar les proves d'aptitud que s'establisquen.



Article 10. Tribunal jutjador de les proves d'aptitud

El tribunal encarregat de jutjar les dites proves d'aptitud estarà constituït pel president de l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi o persona en qui delegue, juntament amb el secretari de la Junta de Govern i tres vocals designats per aquesta entre la resta de membres de la Junta de Govern i del lletrat de l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi, si n'hi ha, que formarà part del Tribunal. El programa i nombre d'exercicis serà establit pel Consell Valencià de Col·legis d'Agents Comercials. La Junta de Govern fixarà els drets d'examen que procedisquen.





Article 11. Títol d'agent comercial

Superada la prova d'aptitud, a què es refereix l'article anterior, el Ministeri que a nivell de l'Estat espanyol siga competent, en cada moment, en matèria de comerç, a proposta del Consell General, i prèvia petició del Consell Valencià, a instàncies de l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi, expedirà el títol d'agent comercial, document indispensable que el facultarà per a l'exercici actiu de la professió, siga quina siga la modalitat o règim contractual en què aquesta s'exercisca.

Fins que expedisca el Ministeri el títol, el Consell Valencià expedirà resguard de la sol·licitud en tràmit, que li habilitarà provisionalment per a la incorporació al Col·legi i per a l'exercici de la professió.





Article 12. Ingrés en el Col·legi

Qualsevol aspirant a ingrés en l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi, que haja superat la prova d'aptitud per a pertànyer a aquest i haja satisfet els drets d'obtenció del títol professional, podrà sol·licitar el seu ingrés en el Col·legi d'Agents Comercials, en virtut de la instància subscrita pel mateix interessat i dirigida al president del Col·legi, o pel mitjans telemàtics que el Col·legi haurà de posar a disposició de l'aspirant.



Article 13. Ingrés d'estrangers en el Col·legi

Els estrangers no comunitaris, que aspiren a afiliar-se a l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi i superen la prova d'aptitud a ingrés en aquest, hauran d'acompanyar la documentació expedida pel Ministeri de Treball, que els autoritze concretament a exercir la professió d'agent comercial en la respectiva localitat de la seua residència.



Article 14. Targeta d'identitat professional

L'estudi i resolució de les sol·licituds d'ingrés seran dutes a terme per la Junta de Govern de l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi i acordada que sia la seua admissió, se'ls expedirà la targeta d'identitat professional, en què conste, juntament amb la fotografia de la persona interessada, el seu nom i cognoms, número de col·legiació, data d'alta en el Col·legi i data d'expedició de la targeta, que haurà d'anar signada per la persona interessada, així com pel president i secretari del Col·legi. La targeta d'identitat professional serà legalitzada pel Consell Valencià. Amb la documentació aportada s'obrirà a cada un/a dels col·legiats/ades el seu expedient personal.



Article 15. Quota d'ingrés

Prèviament al lliurament de la targeta d'identitat professional i a l'obertura de l'expedient personal de cada persona sol·licitant, aquest haurà d'abonar una quota d'ingrés, la quantia de la qual determinarà per a cada any el Col·legi, en funció dels costos associats a la tramitació de la inscripció.



Article 16. Causes de denegació de la incorporació al Col·legi

Es denegaran les sol·licituds d'incorporació, sempre que els qui les formulen es troben en algun dels casos següents:

1. Quan s'haguera produït la inhabilitació o suspensió per a l'exercici del comerç, en virtut de sentència o resolució ferma.

2. Haver estat sancionat, disciplinàriament, amb la suspensió de l'exercici professional per un altre col·legi d'agents comercials.



Article 17. Pèrdua de la condició de col·legiat/ada

La condició de col·legiat/ada es perdrà:

a) Per baixa voluntària. Quan qualsevol agent comercial ja admés o inscrit en el col·legi respectiu, cessament en l'exercici de la professió manifestant voluntàriament el seu desig de causar baixa en el col·legi, ho verificarà necessàriament per escrit, per mitjà de carta dirigida al senyor president del mateix, i haurà de tornar la targeta d'identitat professional que l'acredite com a col·legiat.

b) Per deixar de satisfer durant un any, tant les quotes ordinàries o extraordinàries acordades, com les altres càrregues col·legials a què vinguera obligat, i haurà de tornar la targeta i si no ho efectua, la Junta de Govern anunciarà públicament la baixa col·legial amb anul·lació de la targeta, i es publicarà aqueixa baixa en el Butlletí Oficial de la Província. En aquests casos, cabrà la possibilitat de la rehabilitació, en la forma i condicions que determine la Junta de Govern.

S'estimarà que l'agent comercial ha incomplit la seua obligació de contribuir a les càrregues col·legials, si no abona l'import de les mateixes durant més de tres mesos. Transcorregut el termini, serà suspés dels seus drets com a col·legiat i transcorregut el termini d'un any, es procedirà a acordar la baixa col·legial.

c) Per condemna ferma, que comporte l'accessòria d'inhabilitació per a l'exercici del comerç.

d) Per expulsió del Col·legi, acordada en expedient disciplinari.



Article 18. Col·legiats no exercents

Aquells col·legiats/ades, en exercici, que passen a la situació de jubilació o invalidesa permanent per a la professió, i així ho acrediten, tindran dret a continuar ostentant la condició de col·legiat/ada no exercent.



Article 19. Drets dels col·legiats no exercents

Els col·legiats no exercents tindran els mateixos drets que els exercents, llevat d'aquells que deriven de l'exercici de la professió.



Article 20. Obligacions dels col·legiats no exercents

Els col·legiats no exercents tindran les mateixes obligacions que els exercents.



Article 21. Finestreta única

1. L'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi disposarà d'una pàgina web perquè, a través de finestreta única, els professionals puguen realitzar tots els tràmits necessaris per a la col·legiació, el seu exercici i la seua baixa en el Col·legi, a través d'un únic punt, per via electrònica i a distància. Concretament, es farà el que calga perquè, a través d'aquesta finestreta única, els professionals puguen, de forma gratuïta:

a) Obtindre tota la informació i formularis necessaris per a l'accés a l'activitat professional i el seu exercici.

b) Presentar tota la documentació i sol·licituds necessàries, incloses la de la col·legiació.

c) Conéixer l'estat de tramitació dels procediments, en què tinga consideració d'interessat/ada i rebre la corresponent notificació dels actes de tràmit preceptius i la resolució dels mateixos pel Col·legi, inclosa la notificació dels expedients disciplinaris quan no fóra possible per altres mitjans.

d) Convocar els col·legiats a les juntes generals ordinàries i extraordinàries i posar en el seu coneixement l'activitat pública i privada del Col·legi Professional.

2. A través de la referida finestreta única, per a la millor defensa dels drets dels consumidors i usuaris, el Col·legi oferirà la següent informació, que haurà de ser clara, inequívoca i gratuïta:

a) L'accés al registre de col·legiats/ades, que estarà permanentment actualitzat i en què constaran, almenys, les dades següents: nom i cognoms dels professionals col·legiats, número de col·legiació, títols oficials de què estiguen en possessió, domicili professional i situació d'habilitació professional.

b) L'accés al registre de societats professionals, amb el contingut que vinga establit en la norma que regule les societats professionals.



c) Les vies de reclamació i els recursos que podran interposar-se en cas de conflicte entre el consumidor o usuari i un col·legiat o el col·legi professional.

d) Les dades de les associacions o organitzacions de consumidors i usuaris, a qui els destinataris dels serveis professionals poden dirigir-se per a obtindre assistència.

e) El contingut del codi deontològic, si fa al cas.



Capítol segon

Dels drets i obligacions dels col·legiats/ades



Article 22. Drets de les persones col·legiades

Seran drets comuns a tots els col·legiats/ades:

1) La permanència en el Col·legi, que els facultarà per a l'exercici actiu de la professió en qualsevol de les seues modalitats, fins que no perda la seua condició de col·legiat/ada.

2) El de participar en l'organització i funcionament del Col·legi, a través del dret de sufragi actiu i passiu, per a l'elecció dels membres als òrgans de govern, d'acord amb el que estableix el present Estatut; a través del dret a promoure actuacions dels òrgans de govern per mitjà d'iniciatives que es puguen formular estatutàriament; a través del dret a crear agrupacions representatives d'interessos específics en el si dels col·legis, amb sotmetiment, en tots els casos, als òrgans de govern d'aquests, i, finalment, a través del dret a remoure els titulars dels òrgans de govern, per mitjà de vots de censura en la forma i condicions previstes en els presents Estatuts.



3) El d'obtindre la defensa en la forma i condicions que establisca el reglament del servei jurídic.

4) Assistir a quants ensenyaments, cursos, seminaris, o qualsevol altre benefici d'entitat anàloga, que s'encamine a la formació i perfeccionament professional dels agents comercials.

5) Intervindre, a proposta de la Junta de Govern del Col·legi, per a actuar pericialment en raó a la seua capacitació professional, quan així ho sol·liciten els jutjats i tribunals.

6) Participar en els beneficis que puga aconseguir el Col·legi en interés de la col·legiació.

7) Sol·licitar i rebre informacions sobre les representacions que siguen oferides al Col·legi per les empreses.

8) Utilitzar els serveis de biblioteca, sala de treball i qualsevol altre que tinga establit el Col·legi dins del seu domicili o seu oficial, com així mateix assistir a quants actes o conferències se celebren en aquests, en la forma i condicions que determine la Junta de Govern.



9) Sol·licitar la condició de beneficiari en les adjudicacions de pisos o habitatges que puga construir el Col·legi, en el cas que aquest assumira la condició d'entitat promotora d'habitatges.

10) Ostentar l'emblema o distintiu professional, en tots els actes de la seua vida privada o professional.



Article 23. Obligacions dels col·legiats

Seran obligacions comunes a tots els col·legiats:

1) La d'exercir en tot moment la professió amb l'exigible moralitat, decòrum i dignitat.

2) Abstindre's d'acceptar el mandat o representació d'empreses, sense comprovar abans els motius a què haja obeït la substitució o cessament de l'agent anterior, o si han sigut complides les obligacions de l'empresa manadora quant a liquidació de comissions o indemnitzacions que a aquell l'haguera pogut correspondre.

3) Abonar puntualment les quotes col·legials, ordinàries i extraordinàries.

4) Assistir personalment, llevat de causa justificada, les juntes generals, ordinàries i/o extraordinàries, que se celebren al Col·legi i exercir amb eficàcia els càrrecs per als quals fóra elegit o dins de les comissions que la Junta de Govern els encomane.

5) Abstindre's d'ostentar representacions de cases competitives, sense consentiment de l'empresa respectiva; així com el deure de guardar el degut sigil professional en aquelles operacions o contractes en què aquestes així li ho demanen.

6) Prohibició de col·laborar amb persones que practiquen clandestinament la professió, i encobrir la falta de col·legiació d'aquestes.



7) Guardar el respecte degut a la Junta de Govern del Col·legi, així com als membres que la componen.

8) Complir les lleis generals i especials i els Estatuts i reglaments de règim Interior, així com les normes i decisions adoptades pels òrgans col·legials en matèria de la seua competència.





TÍTOL III

Del funcionament del Col·legi, òrgans de govern,

actuació corporativa, règim jurídic i administració



Capítol primer

Dels òrgans de govern del Col·legi



Article 24. Òrgans de govern del Col·legi

El Govern de l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi correspon als òrgans següents:

a) A la Junta General de Col·legiats.

b) A la Junta de Govern.

c) A la Comissió Permanent.

d) Al president.



Article 25. La Junta General

La Junta General és l'òrgan suprem de la voluntat col·legiada en els assumptes propis de la seua competència, d'acord amb les disposicions d'aquests Estatuts i sense més limitacions que les legalment establides. I els seus acords, vàlidament adoptats, són obligatoris inclús per als dissidents o absents.

La Junta General la integraran la totalitat dels col·legiats, cada un dels quals tindrà dret a veu i vot, llevat d'aquells que es troben en situació de suspens.



Article 26. Reunions ordinàries de la Junta General

La Junta General es reunirà, amb caràcter ordinari, dues vegades a l'any. La primera després del primer trimestre de l'any, per a l'aprovació de la memòria, balanç, comptes i liquidació de pressupostos de l'any anterior. La segona en l'últim trimestre de l'any, per a l'aprovació dels pressupostos de l'exercici següent. Així mateix es reunirà amb caràcter ordinari per a l'elecció de membres de la Junta de Govern, en l'exercici que corresponga renovació.



Article 27. Reunions extraordinàries de la Junta General

La Junta General tindrà caràcter extraordinari quan així ho acorde la Junta de Govern, o ho sol·licite per escrit un nombre de col·legiats que supere el 10% del cens, especificant els assumptes a tractar en eixa Junta.



Article 28. Convocatòria de les juntes generals

Les juntes generals hauran de convocar-se amb una antelació mínima de 15 dies hàbils, llevat dels casos d'urgència motivada en els quals, a judici del president, haja de reduir-se el termini. L'esmentada convocatòria s'inserirà al tauler d'anuncis del Col·legi i en la pàgina web, amb assenyalament de l'orde del dia. Sense perjudici de l'anterior, se citarà també als col·legiats per comunicació escrita, en què, igualment, s'inserirà l'orde del dia, la citació de la qual podrà fer-se pel president o secretari indistintament; citació personal que, en cas de convocatòria urgent, podrà substituir-se per publicació de la mateixa en els mitjans de comunicació escrita, de caràcter provincial. A la Secretaria del Col·legi, durant les hores de despatx, estaran a disposició dels col·legiats els antecedents dels assumptes a deliberar en la junta convocada.





Article 29. Celebració de les juntes generals

Les juntes generals se celebraran el dia i hora assenyalats, siga quin siga el nombre de col·legiats que hi concorren, excepte en els casos en què s'exigisca un quòrum d'assistents determinat. Presidirà la Junta el president o qui actue en representació seua. I tots els assumptes que hagen de ser sotmesos a la Junta General, seran objecte de discussió en aquesta, i el president podrà concedir tres torns a favor i tres torns en contra a fi de debatre les posicions acordades.



Article 30. Presa d'acords en les juntes generals

Els acords seran presos per majoria de vots emesos, llevat dels casos en què s'exigisca un quòrum especial i en cap cas serà delegable el vot. Les votacions seran ordinàries a mà alçada o nominals. Només seran nominals quan ho sol·licite un terç dels col·legiats assistents, per al bon recompte dels vots. També podran adoptar-se els acords per votació secreta, per mitjà de paperetes en sobres que així ho assegure, quan ho sol·licite un terç dels col·legiats assistents.



Article 31. Matèries reservades exclusivament a la Junta General



Serà preceptiu l'acord de la Junta General de col·legiats per a la modificació de l'import de la quota col·legial. Igualment, es requerirà la convocatòria de Junta General Extraordinària per a la compra o alienació dels béns immobles o gravamen de què integren el patrimoni del Col·legi; o per a establir qualsevol classe de derrama o contribució de caràcter ordinari entre els/les col·legiats/ades.



Article 32. Acord per a la modificació d'Estatuts

Hi caldrà també l'Acord de la Junta General extraordinària per a la reforma o modificació dels articles dels presents Estatuts.



Article 33. La Junta de Govern

L'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi estarà regit per una Junta de Govern, constituïda pel president, un vicepresident, un tresorer, un comptador, un secretari i quatre vocals. Aquest nombre de vocals podrà augmentar-se per Acord de la Junta General, si així ho aconsella el nombre d'inscrits en el cens. Els vocals exerciran les funcions assenyalades en els Estatuts. Els seus càrrecs estaran numerats, per tal de substituir per orde de categoria al president o vicepresident en cas de malaltia, absència o vacant. Quan per qualsevol motiu vacara, definitivament o temporalment, el càrrec de secretari, tresorer o comptador, seran substituïts per vocals començant per l'últim. La Junta de Govern es reunirà, almenys, una vegada al mes.



Article 34. Funcions de la Junta de Govern

Són funcions de la Junta de Govern:

1. Del president: correspondrà al president la representació legal del Col·legi dins i fora d'ell; exercirà les funcions de vigilància i correcció que els Estatuts reserven a la seua autoritat; presidirà les juntes de govern i les generals i tots els actes corporatius celebrats per altres òrgans del Col·legi, i es dirimiran les discussions amb vot de qualitat en cas d'empat. Expedirà a més els lliuraments de fons, i signar la correspondència i documentació global del Col·legi i autoritzar amb el vistiplau els certificats expedits pel secretari, comptador i tresorer, i les actes de les juntes generals, de les juntes de Govern i de la Comissió Permanent. Li correspondrà l'atorgament de poders de representació processal, per tal de personar-se en els litigis de qualsevol classe en què puga ser part el Col·legi.

2. Del vicepresident: el vicepresident durà a terme totes aquelles funcions que li conferisca el president, i assumirà les d'aquest en cas d'absència, malaltia, abstenció, recusació o vacant. Si no n'hi ha, se seguirà l'orde establit en les vocalies.

3. Del secretari: corresponen al secretari les funcions següents:



a) Redactar i dirigir els oficis de citació per a tots els actes del Col·legi, segons les instruccions que reba del president i amb l'antelació deguda.

b) Redactar les actes de les juntes generals, de les juntes de govern i de la Comissió Permanent.

c) Portar els llibres que calguen per al millor i més ordenat servei, i haura d'haver, obligatòriament, el llibre registre de títols.

d) Rebre i donar compte al president de totes les sol·licituds i comunicacions que es remeten al Col·legi.

e) Expedir, amb el vistiplau del president, els certificats que es lliuren.

f) Organitzar i dirigir l'oficina i ostentar la direcció del personal.

g) Tindre a càrrec seu l'arxiu i segell del Col·legi.

h) Redactar la memòria anual del Col·legi.

4. Del tresorer: correspondrà al tresorer:

a) Materialitzar la recaptació i custodiar els fons del Col·legi.

b) Pagar els lliuraments que expedisca el president.

c) Informar periòdicament la Junta de Govern del compte d'ingressos i despeses.

d) Ingressar i retirar fons dels comptes bancaris, conjuntament amb el president o comptador, llevat d'acord de la Junta de Govern, en què es delegue aquesta facultat en qualsevol altre membre d'aquesta.

e) Dur un inventari minuciós dels béns del Col·legi, dels quals serà administrador.

f) Controlar i verificar la caixa.

g) Cobrar els interessos i rendes del capital del Col·legi.

5. Del comptador: tindrà l'obligació d'intervindre tots els documents comptables, així com la redacció, per a la seua aprovació per la Junta General, dels balanços, comptes, pressupostos i de qualsevol estudi econòmic que li encarregue la Junta de Govern.

6. Dels vocals: els vocals duran a terme els serveis que el president o la Junta de Govern els encomane i les substitucions que els competisquen, d'acord amb els presents Estatuts.



Article 35. La Comissió Permanent

Com a òrgan de treball de règim interior col·legial hi haurà la Comissió Permanent. integrada pel president, vicepresident, secretari, tresorer i comptador. No obstant això, i a proposta del president, podrà designar-se, amb veu però sense vot en la Comissió Permanent, l'assessor o assessors que s'estime convenient, i que pels seus coneixements i experiència puga ser útil la seua opinió en els assumptes a tractar. Serà l'encarregada d'executar els acords de la Junta de Govern, i podrà, en cas d'urgència, acordar el que estime convenient per a la bona marxa del Col·legi, amb obligació de donar compte a la Junta de Govern en la primera reunió que aquesta celebre. La Comissió Permanent celebrarà, com a mínim, una sessió setmanal.



Article 36. Duració i renovació dels càrrecs de la Junta de Govern



Els càrrecs de la Junta de Govern duraran 4 anys, i es renovaran per meitat cada 2 anys. En la primera renovació vacaran els càrrecs de president, comptador i vocals de número parell, i en la segona els de vicepresident, secretari, tresorer i vocals de número senar.



Article 37. Elecció dels càrrecs de la Junta de Govern

Els càrrecs de la Junta de Govern es proveiran per elecció, per mitjà de votació directa i secreta. Podrà optar-se a la reelecció per mandats successius de la mateixa duració. Si es produïra alguna vacant en la Junta de Govern es proveiran també per elecció en la Junta General ordinària de més pròxima celebració i l'elegit exercirà el seu càrrec pel temps que medie fins a l'època de la seua renovació, segons el torn establit anteriorment.



Article 38. Necessitat de l'exercici de la professió dels membres de la Junta de Govern

Tots els membres que integren la Junta de Govern hauran de trobar-se en l'exercici actiu de la professió degudament acreditada. Però es podrà, no obstant això, reservar-se una quarta part del nombre dels components de la Junta per a col·legiats no exercents. En tot cas, el càrrec de president l'haurà d'exercir sempre una per persona que es trobe en l'exercici actiu de la professió.



Article 39. La Junta de Govern com a òrgan executiu

La Junta de Govern és l'òrgan d'execució i gestió dels acords de la Junta General, així com del desenrotllament permanent de l'administració col·legial, té les més àmplies atribucions que puguen executar-se en defensa dels interessos del Col·legi i dels col·legiats, que no estiguen estatutàriament reservats per a la Junta General.



Article 40. Assistència a les juntes de govern i cessament dels seus membres

En absència, impossibilitat o malaltia del president, vicepresident, secretari, tresorer i comptador, els vocals de la Junta de Govern els substituiran en les seues funcions, i tindran a més el dret a assistir a les reunions de la Comissió Permanent, amb dret a veu i vot. L'assistència a les juntes de govern i reunions de la Comissió Permanent es consideraran obligatòries per a tots els qui en formen part, i s'estimarà que renuncien al càrrec automàticament, si deixen d'assistir a tres sessions consecutives o a cinc alternes en el termini d'un any, sense justificar degudament la seua inassistència. Tots els components de la Junta de Govern del Col·legi ostentaran, en actes oficials i solemnes, com a distintiu del seu càrrec, una medalla de plata, ovalada, i es reproduirà l'emblema professional, subjecta al coll amb cordó de seda dels colors nacionals. Tots els components de la Junta de Govern del Col·legi cessaran en els seus càrrecs en complir-se el període de mandat per al qual van ser elegits, llevat que foren objecte de reelecció. Igualment, cessaran en l'exercici del càrrec, per dimissió voluntària acceptada per la Junta de Govern. Es produirà també el cessament automàtic en l'exercici dels càrrecs de la Junta de Govern, quan la persona interessada deixe d'exercir la professió o sol·licite la seua baixa en el Col·legi. Podrà acordar-se el cessament de qualsevol membre de la Junta de Govern, per mitjà d'expedient contradictori i s'observaran les normes següents:



A. Si l'expedientat és un membre de la Junta de Govern, l'acord d'instrucció de l'expedient serà adoptat per aquesta a iniciativa del president del Col·legi.

B. Si l'expedientat fóra el president del Col·legi, l'acord d'instrucció de l'expedient serà adoptat per les dues terceres parts dels components de la Junta de Govern, i ho comunicaran al Consell Valencià perquè aquest acorde la seua suspensió en l'exercici de les funcions presidencials, i serà substituït pel vicepresident, a qui incumbirà llavors la instrucció de l'expedient.

En ambdós supòsits, l'acord d'instrucció de l'expedient es remetrà al Consell Valencià, per a la seua tramitació fins a la resolució definitiva.



Article 41. Moció de censura

Hi caldrà la Junta General extraordinària per a l'aprovació de la moció de censura contra el president, contra la Junta de Govern o de qualsevol membre d'aquesta. Per a exigir la convocatòria de la Junta General, en què es tracte la moció de censura, hi caldrà que la petició siga subscrita pel 20% del cens electoral. La moció de censura tindrà caràcter constructiu, és a dir, amb candidatura alternativa, quan es referisca a tota la Junta de Govern o al seu president. Perquè prospere la moció de censura es requerirà un quòrum d'assistència, com a mínim, de la meitat mes un del cens col·legial, i s'exigirà el vot favorable directe i personal de les tres quartes parts dels assistents. El termini, des de la data de presentació de sol·licitud de Junta General fins a la seua convocatòria, no podrà depassar els 20 dies.



Article 42. Les despeses de representació, dietes i viàtics

Si els recursos econòmics del Col·legi ho permeten, podrà acordar-se la concessió de despeses de representació, dietes d'assistència i viatges per als membres de la Junta de Govern, així com dietes per assistència a les juntes; encara que això no requerisca desplaçament del seu domicili habitual, i amb aquesta finalitat es destinaran les corresponents partides del pressupost. Així mateix, qualsevol col·legiat o tercera persona, a qui s'encomane una gestió a realitzar fora de la localitat on té la seu el Col·legi, gaudirà d'un viàtic, que serà fixat per la Junta de Govern.





Capítol segon

De les eleccions dels membres de la Junta de Govern



Article 43. Caràcter electiu dels càrrecs de la junta de govern



Els càrrecs de la Junta de Govern del Col·legi tindran caràcter electiu i d'origen representatiu, ajustat als més clars principis democràtics, per mitjà de votació directa, lliure i secreta de tots els/les col·legiats/ades, sempre que es troben en l'exercici dels seus drets com a tals.





Article 44. Condicions d'elegibilitat

Seran elegibles aquells col·legiats/ades que, gaudint de la condició d'electors/ores, compten almenys amb un any d'antiguitat en el Col·legi i siguen proclamats d'acord amb les normes i condicions reglamentàriament establides.



Article 45. Exercici del vot

El vot dels col·legiats electors s'exercirà personalment en forma secreta o per correu.



Article 46. El vot per correu

Es garanteix el vot per correu, d'acord amb els procediments que a aquest efecte establisca el Consell Valencià de Col·legis Oficials d'Agents Comercials.



Article 47. Convocatòria d'eleccions

La convocatòria d'eleccions es farà, almenys, amb trenta dies naturals d'antelació a la data en què hagen de celebrar-se.



Article 48. Llistes de col·legiats amb dret a vot

Simultàniament a la publicació de la convocatòria, el secretari del Col·legi ordenarà publicar, als locals d'aquest, els col·legiats amb dret de vot. Les llistes comprendran els col·legiats inscrits fins al primer dia del mes natural anterior a aquell en què es publique la convocatòria. Contra les inclusions i exclusions de les llistes podrà formular-se recurs pels interessats, en el termini improrrogable de tres dies, i la Junta de Govern del Col·legi resoldrà dos dies després, sense ulterior recurs.





Article 49. Sol·licitud de proclamació de candidats

La proclamació de candidats es farà almenys amb vint dies naturals a la data fixada per a la celebració de les eleccions i aquells col·legiats que aspiren a ser elegits sol·licitaran la seua proclamació com a candidats, en carta signada per ells, i avalada amb la signatura de deu col·legiats.



Article 50. Proclamació de candidats

Rebudes les sol·licituds per a prendre part en l'elecció, com a candidats, la Junta de Govern els declararà formalment proclamats quinze dies abans de la celebració de les eleccions, i la campanya electoral de cada candidat a formar part de la Junta de Govern no podrà donar començament fins que s'haja efectuat la seua proclamació, es finalitzarà abans de les vint-i-quatre hores del dia anterior a la data de l'acte de l'elecció, i es desenrotllarà de tal forma que oferisca, a cada un dels proclamats, les mateixes oportunitats.



Article 51. Eleccions

L'acte de l'elecció podrà celebrar-se en el domicili del Col·legi o en qualsevol altre lloc, si així ho estimara convenient la Junta de Govern, en atenció al possible nombre de votants, i es constituiran unes quantes taules distribuïdes per orde alfabètic de cognoms per a facilitar el desenrotllament de l'elecció.



Article 52. La Mesa d'Elecció

La mesa d'elecció o la de les altres que puguen constituir-se per a facilitar l'emissió del vot, conforme s'indica en els articles anteriors, estaran integrades per un president i dos adjunts, designats per insaculació entre tots els components del cens del Col·legi. S'insacularan també un nombre de suplents per a les possibles renúncies o impossibilitat de què resulten elegits en el sorteig.



Article 53. Interventors

Els candidats tindran dret, cada un d'ells, a designar un o dos interventors que assistiran al desenrotllament de l'elecció i formaran part de la Mesa. La designació d'aquests interventors haurà de fer-se, com a màxim, vint-i-quatre hores abans al dia assenyalat per a l'elecció, i no s'admetrà designació d'interventors passat el dit termini.



Article 54. Desenrotllament de les eleccions

En l'anunci de convocatòria, que haurà de remetre la Junta de Govern a tots els col·legiats, s'indicarà el lloc i dia en què l'elecció tindrà lloc, amb indicació clara de l'hora de començament i tancament de l'elecció, acabada la qual s'efectuarà l'obertura dels sobres enviats per correu, i es procedirà llavors a verificar l'escrutini de què s'alçarà l'acta adient, que firmaran el president i els adjunts, així com els interventors que ho desitjaren.



Article 55. Vot

En les candidatures, en paper en blanc, constarà amb tota claredat el nom i cognoms dels candidats que aspiren a ser elegits, sense admetre un nombre més gran dels càrrecs a cobrir i sense que s'admeten esmenes o ratllades que puguen oferir dubte sobre la identitat del candidat.

Article 56. Candidats electes

Acabat l'acte de l'escrutini, el president declararà electes aquells candidats que hagen obtingut més vots, i es procedirà a redactar l'acta en la forma assenyalada i es cremaran o destruiran totalment, tot seguit, les paperetes depositades a l'urna i les que s'hagueren rebut per correu.



Article 57. Presa de possessió dels candidats electes

En el termini de vuit dies, després de la celebració de les eleccions, es procedirà a la presa de possessió dels candidats electes, i si algun d'ells deixara de presentar-se a dita presa de possessió, sense causa molt justificada que no signifique renúncia, o renunciara a ser elegit, serà proclamat el candidat amb un nombre de vots immediatament inferior. En cas d'igualtat de vots s'elegirà sempre el candidat de més edat.



Article 58. Constitució de la Comissió Permanent

Una vegada possessionats dels seus càrrecs la Junta de Govern, a què es refereix la renovació total o parcial d'esta, es procedirà la constitució de la Comissió Permanent. I si en el transcurs des de l'última elecció celebrada, a què corresponga la renovació total o parcial de la Junta de Govern, es produïra alguna vacant d'esta, es podrà optar o per convocar noves eleccions parcials només pel període de temps que resta fins al cicle de renovació total, o bé perquè dita vacant siga proveïda provisionalment, d'entre els col·legiats que la Junta de Govern considere més idonis.



Capítol tercer

Dels recursos del Col·legi



Article 59. Recursos ordinaris

Constituïxen els recursos ordinaris de l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi:

1. Els rendiments de qualsevol naturalesa que produïsquen els béns o drets que integren el patrimoni del Col·legi.

2. Els drets d'incorporació al Col·legi, que lliurement determine la Junta de Govern.

3. Els drets pels dictàmens, informes, resolucions o arbitratges que se sotmeten a la Junta de Govern.

4. L'import de les quotes ordinàries o extraordinàries a abonar pels col·legiats, que es fixaren per la Junta General.

5. Els drets per expedició de certificats.

6. Les rendes procedents de la inversió dels romanents d'exercicis anteriors, si n'hi ha.

7. Qualsevol altre concepte que legalment procedisca.



Article 60. Recursos extraordinaris

Constituiran els recursos extraordinaris de l'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi:

1. Les subvencions o donatius que es concedisquen al Col·legi per l'Estat, la Generalitat o altres corporacions oficials, entitats o particulars.

2. Els béns que, per qualsevol títol, passen a forma part del patrimoni del Col·legi.

3. Les quantitats que per qualsevol concepte corresponga percebre al Col·legi quan administre, en compliment d'algun encàrrec temporal o perpetu, cultural o benèfic, determinats béns o rendes.

4. Qualsevol altre que legalment procedira.



Article 61. Regles generals sobre la custòdia

El patrimoni social del Col·legi s'invertirà preferentment en valors de tota garantia, llevat que, en casos especials i segons el parer de la Junta de Govern, s'acordara la seua inversió en immobles o altres béns. Els valors es depositaran en l'entitat que la Junta de Govern acorde i els resguards del depòsit es custodiaran en la caixa del Col·legi, amb la personal i immediata responsabilitat del tresorer.



Article 62. Rendició de comptes

Els col·legiats, en nombre superior al 10% del cens, podran formular petició concreta i precisa sobre qualsevulla dada relativa a l'exercici econòmic. Els comptes del Col·legi podran ser examinats a la seu col·legial, en el període que medie entre la convocatòria de la Junta General i 48 hores abans de l'assenyalada per a la seua celebració.

Capítol quart

De les seccions d'especialitzats



Article 63. Seccions d'especialitzats

Com a òrgan col·laborador de la Junta de Govern, i especialment del seu president, el Col·legi podrà constituir seccions d'especialitzats, i agrupar en el si d'aquestes aquells agents comercials que ostenten la representació o mandat d'una determinada branca de la indústria o del comerç.



Article 64. Inscripció en les seccions d'especialitzats

Els col·legiats han d'integrar-se en la secció d'especialitzats que els corresponga per la seua activitat específica o principal, per a la qual cosa sol·licitaren la seua inscripció. Al seu torn, les seccions podran dividir-se en grups



Article 65. Òrgans de direcció de les seccions

Les seccions d'especialitzats constaran d'un president i d'un secretari, elegits per votació directa i secreta entre tots els que formen part de la secció. La presidència o secretaria de la secció serà compatible amb l'exercici de qualsevol altre càrrec en la Junta de Govern, llevat del president del Col·legi.



Article 66. Reunions de les seccions

El president o el secretari de la secció hauran de comunicar, al president del Col·legi, la data, hora, lloc i orde del dia, de les reunions que mantinga la secció. I una vegada celebrada, es comunicarà igualment per escrit, el en resultat. Qualsevol tipus d'iniciativa que prenga la secció haurà de ser posada en coneixement del president del Col·legi, qui després de sotmetre'l a consideració de la Junta de Govern resoldrà sobre aquesta.



Article 67. Drets dels inscrits a una secció

La pertinença a les seccions és un dret de què gaudeix el col·legiat/ada que sol·licite la seua inscripció; que inclou el dret a ser convocat, el dret a assistir, participar i votar, en totes les reunions que mantinga la secció. Sense que puga ser exclòs i/o apartat d'aquestes, llevat d'expedient que s'incoe a aquest efecte la Junta de Govern. Qualsevol dels membres de la Junta de Govern tindrà dret a assistir a les reunions que siguen convocades per les seccions.



Article 68. Funcions de les seccions d'especialitzats

Les seccions d'especialitzats tindran només les funcions següents:



a) Reunir-se periòdicament, per tal de celebrar canvis d'impressions sobre el mercat de l'article o articles, a què es refereix el contingut de la secció, i aportar les experiències incloses, així com la situació i fluctuacions del dit mercat.

b) Informar la Junta de Govern sobre aquelles dades estadístiques, etc., que es refereixen al mercat o ram de cada secció, perquè puguen servir d'element de judici a la Junta de Govern en el compliment dels fins propis del Col·legi.

c) Orientar sobre tipus de comissió establits, segons l'ús i costum del mercat, per a cada article o grup d'articles a què s'estenga la competència de la secció, i procurar que tals tipus siguen respectats, sense donar lloc a competències il·lícites o deslleials.

d) Informar en la redacció dels diferents models de contractes per a cada especialitat o grup d'especialitats, i procurar que el model tipus del dit contracte siga l'adoptat en tots els contractes de representació que celebren els interessats.

e) Qualsevol altra iniciativa que s'estime beneficiosa per als interessos específics de la secció o els generals del Col·legi, i elevar-la a coneixement del president d'aquest.





Capítol cinqué

De les comissions auxiliars



Article 69. Comissions auxiliars

Podran constituir-se en el Col·legi comissions auxiliars de la Junta de Govern en aquells temes que la Junta de Govern considere necessari o oportú, integrades per membres d'esta o per col·legiats que s'hi adscriguen per decisió de la presidència del Col·legi. Tindran veu i vot en la comissió auxiliar, tots els membres d'esta.





Article 70. Òrgans de direcció de les comissions auxiliars

Cada una d'aquestes comissions podrà ser presidida per un membre de la Junta de Govern, en qui delegue la presidència del Col·legi, llevat que hi assistisca personalment. La presidència de la Comissió de Personal i serveis correspondrà sempre al secretari.



Article 71. Òrgans de suport de les comissions auxiliars

Les comissions auxiliars podran designar un secretari, així com l'adscripció a aquestes d'aquell personal del Col·legi, l'assistència del qual es considere necessària a les reunions que celebren, sense dret a veu ni vot en aquestes, i intervindre només amb caràcter informatiu, quan per a això siguen requerits.





Capítol sisé

Del personal i serveis



Article 72. Personal al servei del Col·legi

Al servei dels col·legiats i de la Junta de Govern del Col·legi, s'organitzarà la seua oficina administrativa atesa per personal remunerat, subjecte a relació laboral, regulada en l'Estatut dels Treballadors, adscrit dins del ram del Conveni Col·lectiu d'Oficines i Despatxos.





Article 73. Categories

El personal del Col·legi estarà format per les categories establides en el Conveni Col·lectiu d'Oficines i Despatxos. El nombre d'empleats de cada una d'aquestes serà el que aconsellen les necessitats del Col·legi.



Article 74. Servicis

Els serveis de biblioteca, sala de treball, ofertes de representacions, etc., s'acomodaran a l'horari i condicions que assenyale per a això la Junta de Govern, i s'inspira sempre en les normes que rendisquen la seua major eficàcia en benefici dels col·legiats. El servei d'assessoria jurídica podrà ser de plantilla o contractat, i podrà ser prestat en els locals del Col·legi o en el despatx del lletrat, segons convinguera al millor servei dels col·legiats.





TÍTOL IV

De recompenses i distincions



Capítol únic



Article 75. Concessió de recompenses i distincions

Correspon a la Junta de Govern la concessió de recompenses o distincions, a aquells col·legiats/ades, o terceres persones, que s'hagen distingit notablement en l'exercici de la professió o en defensa i propaganda de la funció atribuïda a aquesta.



Article 76. Classes de recompenses i distincions per antiguitat

Les recompenses a concedir, només als nostres col·legiats/ades, seran les del títol de degà honorífic del Col·legi, a aquells que per la seua antiguitat accedisquen al primer lloc del cens col·legial, i el diploma a la fidelitat col·legial en les seues categories d'or i plata a aquells que hagen aconseguit una antiguitat ininterrompuda com a col·legiats de cinquanta o vint-i-cinc anys respectivament. Ambdues es concediran automàticament en aconseguir els interessats/ades les respectives antiguitats. Per a determinar el còmput de les corresponents al diploma a la fidelitat col·legial s'estableix com a data la de 31 de desembre de cada any.



Article 77. Classes de recompenses i distincions per mèrits

Les recompenses a concedir als nostres col·legiats/ades, i terceres persones, basant-se en el que disposa l'article 75, seran el diploma al mèrit col·legial en les seues categories d'or, plata i bronze, i es concedirà d'acord amb les normes contingudes en el reglament de concessió d'aquest, que serà redactat per la Junta de Govern. La concessió d'aquesta recompensa podrà fer-se també a títol pòstum com a reconeixement als mèrits contrets pels interessats, o en aquells casos de defunció sobrevinguda en accident professional.





TÍTOL V

De la responsabilitat dels col·legiats/ades



Capítol primer

De les facultats disciplinàries de l'Il·lustre Col·legi

Professional d'Agents Comercials d'Alcoi



Article 78. Funcions disciplinàries del Col·legi

Un dels fins essencials dels col·legis professionals és vigilar l'exercici de la professió i fer complir l'ètica professional i les normes deontològiques que li siguen específicament pròpies. I per al compliment d'aqueix fi essencial, s'estableix com a funció la de vetlar per l'ètica, deontologia i dignitat professional, així com pel respecte degut als drets dels particulars contractants dels seus serveis i exercir la potestat disciplinària en l'orde professional i col·legial. Els agents comercials estan subjectes a responsabilitat disciplinària, en el cas d'infracció dels seus deures professionals. Es faran constar, en tot cas, en l'expedient personal del col·legiat, les sancions disciplinàries corporatives.





Article 79. Exercici de la potestat disciplinària

La Junta de Govern del Col·legi és competent per a l'exercici de la potestat disciplinària, i s'atén les normes següents:

1. S'estendrà a la sanció d'infraccions de deures professionals o normes ètiques de conducta, en quant afecten la professió o l'orde col·legial.

2. Es declararà, prèviament a la formació d'expedient, seguit pels tràmits del procediment disciplinari que s'estableix en aquests Estatuts.

3. Comprendrà com a correccions les següents:

A. Advertència per escrit.

B. Reprensió privada.

C. Suspensió de la col·legiació.

D. Expulsió del Col·legi.



Article 80. Adopció d'acords en casos especials

L'acord de suspensió, per més de sis mesos o expulsió, haurà de ser pres per la Junta de Govern per mitjà de votació secreta i amb la conformitat de les dues terceres parts dels membres components d'aquella. A aquesta sessió estan obligats a assistir tots els components de la Junta. El que, sense causa justificada, no concórrega, deixarà de pertànyer a l'òrgan rector del Col·legi, sense que puga ser de nou nomenat membre de la Junta en l'elecció, en què es cobrisca el seu vacant.



Article 81. Acords referits a membres de la Junta

Si l'acord es refereix a algun dels membres de la Junta, coneixerà de l'expedient el Consell Valencià de Col·legis d'Agents Comercials, de conformitat amb els seus Estatuts.





Capítol segon

De les faltes i sancions



Article 82. Classes de faltes

Les faltes que poden comportar sanció disciplinària es classifiquen en molt greus, greus i lleus.



Article 83. Faltes molt greus

Són faltes molt greus:

A. L'exercici de la professió d'agent comercial, en qualsevol de les seues modalitats, per persona que, per l'exercici de les seues funcions, siguen aquestes d'índole oficial o privada, puga exercir coacció o gaudir de privilegi per a la compravenda de mercaderies o l'encàrrec de serveis.

B. Els actes i omissions que constituïsquen ofensa greu a la dignitat de la professió o a les regles ètiques que la governen i, de manera específica, els que comporten l'incompliment, amb intenció de lucre, dels compromisos contrets en l'exercici d'aquella.

C. L'atemptat contra la dignitat o honor de les persones que constituïsquen la Junta de Govern, quan actuen en l'exercici de les seues funcions i contra qualsevol company en ocasió de l'exercici professional.

D. L'embriaguesa o toxicomania habitual, que afecte greument l'exercici de la professió.

E. La realització d'activitats, constitució d'associacions o pertinença a aquestes, quan tinguen com a fins o realitzen funcions que siguen competència pròpia i exclusiva del Col·legi o les interferisquen en algun mode.

F. La reiteració en falta greu.

G. L'encobriment de l'intrusisme professional.



Article 84. Faltes greus

Són faltes greus:

A. Acceptar l'agència comercial, mandat o representació d'empreses, sense comprovar prèviament els motius a què haja obeït la substitució o cessament de l'agent comercial que li haja precedit, o si han sigut complides les obligacions de l'empresa quant a la liquidació de comissions o indemnitzacions que a aquell poguera correspondre.

B. L'incompliment greu de les normes estatutàries o dels acords adoptats pel Col·legi o pel Consell Valencià, o pel Consell General, si fa al cas, llevat que constituïsca falta de superior entitat.



C. La falta de respecte greu, per acció o omissió, als components de la Junta de Govern, quan actuen en l'exercici de les seues funcions o a qualsevol company en l'exercici professional.

D. Els actes de desconsideració manifesta cap als companys, en l'exercici de l'activitat professional.

E. Els actes de competència deslleial.

F. Els actes enumerats en l'article anterior, quan no tingueren entitat suficient per a ser considerats com a molt greus.



Article 85. Faltes lleus

Són faltes lleus:

A. La falta de respecte lleu als membres de la Junta de Govern, en l'exercici de les seues funcions, o a qualsevol company en l'exercici professional, quan no constituïsquen falta greu o molt greu.

B. La negligència en el compliment de les normes estatutàries.

C. Les infraccions lleus dels deures professionals.

D. Els actes enumerats en l'article anterior, quan no tingueren entitat suficient per a ser considerats com a greus.



Article 86. Sancions

Les sancions i correccions disciplinàries que poden imposar-se són:

A. Per faltes molt greus:

1. Suspensió de la col·legiació, per un termini superior a sis mesos i no superior a tres anys.

2. Expulsió del Col·legi.

B. Per faltes greus:

1. Suspensió de la col·legiació, per un termini no superior a sis mesos

C. Per faltes lleus

1. Advertència per escrit.

2. Reprensió privada.



Capítol tercer

Del procediment sancionador



Article 87. Procediment sancionador

Totes les faltes se sancionaran després de l'obertura d'expedient disciplinari, tramitat conforme al reglament de procediment disciplinari, aprovat pel Consell Valencià de Col·legis d'Agents Comercials. En defecte del dit Reglament, caldrà ajustar-se al que disposa el reglament de procediment disciplinari, aprovat pel Consell General de Col·legis d'Agents Comercials d'Espanya, i en defecte d'aquest, caldrà ajustar-se al que disposen les normes de procediment sancionador contingudes en la Llei de Procediment Administratiu, i sempre amb tràmit d'audiència o descàrrec de l'interessat/ada, en garantia de la seua adequada defensa.

Les faltes greus i molt greus seran sancionades per la Junta de Govern i les faltes lleus seran sancionades per la Junta de Govern, o en nom seu, pel president del Col·legi. El termini màxim per a la tramitació de l'expedient i la seua elevació a la Junta de Govern serà de tres mesos, llevat de pròrroga per causa justificada, que es consignarà expressament en aquest. La Junta de Govern del Col·legi remetrà al Consell Valencià de Col·legis d'Agents Comercials testimoni dels seus acords de sanció, en els expedients per faltes greus o molt greus. Del resultat de tota denúncia contra un col·legiat/ada es donarà coneixement a la persona denunciant, mitjançant un acord motivat.



Article 88. Efectes, notificacions i recursos contra les sancions



Les sancions comportaran l'efecte corresponent a cada correcció; la seua imposició es notificarà a la Secretaria i contra aquesta es podrà recórrer en la forma i amb els efectes previstos en el Reglament del Procediment Disciplinari aprovat pel Consell Valencià de Col·legis d'Agents Comercials.



Capítol quart

De la prescripció de les faltes i sancions i la rehabilitació



Article 89. Prescripció de faltes i sancions

Les faltes determinants de sanció disciplinària corporativa prescriuran, si són lleus, als tres mesos; si són greus, a l'any, i si són molt greus, als dos anys, dels fets que les motivaren. Les sancions imposades prescriuran, les de les faltes lleus, als tres mesos; les de les faltes greus, a l'any, i les de les faltes molt greus als tres anys, des de la data de l'acord que les impose.



Article 90. Rehabilitació

Els sancionats podran demanar la seua rehabilitació, amb la consegüent cancel·lació de la nota del seu expedient personal, en els següents terminis, comptadors des del compliment total de la sanció:

A. Si fóra per falta lleu, als sis mesos.

B. Si fóra per falta greu, als dos anys.

C. Si fóra per falta molt greu, als quatre anys.

D. Si haguera consistit en expulsió, el termini serà de cinc anys.

La rehabilitació se sol·licitarà a la Junta de Govern del Col·legi. En el cas d'expulsió hauran d'aportar-se proves de la rectificació de conducta, que seran apreciades ponderadament, pels qui les hagen de jutjar en l'àmbit corporatiu, en qualsevol dels seus tràmits. Els tràmits de rehabilitació es duran a terme de la mateixa manera que per a l'enjudiciament i sanció de les faltes i amb els mateixos recursos. La Junta de Govern remetrà al Consell Valencià de Col·legis d'Agents Comercials testimoni de les seues resolucions en els expedients de rehabilitació que coneguen.





TÍTOL VI

Del règim jurídic dels actes i de la seua impugnació



Capítol primer

De la tramitació d'expedients



Article 91. Drets dels col·legiats

1. Informació i documentació:

Els col·legiats/ades, a què es referisca un expedient, tindran dret a conéixer, en qualsevol moment, l'estat de la seua tramitació i demanar l'oportuna informació de les oficines del Col·legi. També podran sol·licitar que se'ls expedisca còpia certificada d'aspectes concrets continguts en l'expedient, quan es tracte d'acords que els hagen sigut notificats.

Al presentar qualsevol escrit o document podran, els col·legiats/ades interessats/ades, acompanyar-lo d'una còpia perquè el Col·legi, prèvia acarament amb aquells, torne la còpia, on es farà constar el segell del Col·legi i la data de presentació.

Les persones interessades podran demanar el desglossament i devolució dels documents que presenten, la qual cosa acordarà la Junta, i es deixarà nota o testimoni, segons siga procedent.

2. Actuació per representant:

Els col·legiats podran actuar per mitjà de representant, que haurà de ser un altre col·legiat/ada, que acreditarà el seu mandat per mitjà de document públic, i s'entendrà amb aquest les actuacions que practique el Col·legi, quan així ho sol·licite la mateixa persona interessada.

3. Terminis:

Els terminis es comptaran sempre a partir de l'endemà d'aquell en què tinga lloc la notificació de l'acord de què es tracte. Sempre que no expresse una altra cosa, quan els terminis s'assenyalen per dies s'entén que aquests són hàbils.

Si el termini es fixa en mesos o en anys, aquests es computaran de data a data. Si en el mes de venciment no haguera dia equivalent a aquell en què comença el còmput, s'entendrà que el termini expira l'últim dia del mes. En aquests casos s'entén sempre dies naturals. Quan l'últim dia del termini siga inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. No podrà excedir sis mesos el temps que transcórrega des del dia que s'inicie un expedient, fins aquell en què es dicte la resolució, de no mediar causes excepcionals, degudament justificades que ho impediren, les quals es consignaran en l'expedient per mitjà de diligència firmada pel seu ponent o encarregat i, si fa al cas, pel secretari.



4. Recepció i registre de documents:

En el Col·legi es portarà un únic registre, en què es farà el corresponent assentament de tot recurs, escrit o comunicació, que presenten els col·legiats/ades.





Capítol segon

De l'executorietat dels acords i la seua constatació en actes



Article 92. Executorietat

Tant els acords de la Junta General, com de la Junta de Govern, seran immediatament executius, llevat d'acord motivat en contra de la mateixa Junta.



Article 93. Llibres d'actes

Les actes de les juntes generals, de govern, i de la Comissió Permanent es transcriuran, separadament, en tres llibres que a aquest efecte, i amb caràcter obligatori, es portaran en el Col·legi. Les mateixes seran firmades pel president i pel secretari o pels qui hagueren exercit les seues funcions.





Capítol tercer

Dels recursos



Article 94. Recursos contra acords de la Junta de Govern

Els acords emanats de la Junta de Govern podran ser objecte de recurs davant del Consell Valencià de Col·legis d'Agents Comercials, dins del termini de quinze dies naturals, comptadors a partir de l'endemà a què s'haguera adoptat, quan la persona recurrent haguera estat present en la seua adopció, o a partir de la seua notificació en els altres casos. El recurs serà presentat davant de la Junta de Govern que va dictar l'acord, el qual haurà d'elevar-se, amb els seus antecedents, i informe que procedisca, al Consell Valencià, dins dels quinze dies següents a la data de la presentació. El Consell Valencià, previ als informes que estime pertinents, dictarà una resolució expressa dins dels dos mesos següents. Aquells acords que afecten situacions personals hauran de ser notificats a les persones interessades.

En plantejar-se el recurs, la persona recurrent podrà sol·licitar i el Consell podrà discrecionalment acordar, si no ho haguera fet la Junta de Govern, la suspensió de l'execució de l'acord recorregut.



Article 95. Contra acords de Junta General

Els acords de les juntes generals seran recurribles per la Junta de Govern, o per qualsevol col·legiat a qui afecte personalment, davant del Consell Valencià de Col·legis d'Agents Comercials, en el termini de quinze dies, comptadors des de la seua adopció. Si la Junta de Govern entenguera que el dit acord és greument perjudicial per als interessos del Col·legi o contrari a l'ordenament jurídic podrà, al temps de formular el recurs previst en el paràgraf anterior, suspendre immediatament l'execució d'aquell.



TÍTOL VII

De la fusió, absorció i segregació



Capítol primer

De la fusió i absorció



Article 96. Fusió i absorció

El procediment per a la unió o fusió del Col·legi, amb un altre o altres col·legis; l'absorció d'un altre o altres col·legis per part d'aquest Col·legi, o l'absorció d'aquest Col·legi d'un altre, sempre que no se sobrepasse l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, serà l'establit en els articles següents, i hk caldrà l'aprovació del projecte respectiu per part de la Junta General en la forma establida en l'article 101, d'aquests Estatuts. L'acord de fusió amb un altre o altres col·legis, o la seua absorció, portarà implícit, en tot supòsit, l'acord de dissolució del Col·legi. Ambdós se sotmetran al que disposa l'article 8.1 de la Llei de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana, per la qual cosa hauran d'obtindre l'aprovació mitjançant un Decret del Consell.





Article 97. Projecte de fusió i absorció

La Junta de Govern nomenarà una comissió, la qual s'encarregarà de redactar el projecte de fusió, absorció i dissolució, i s'establiran els termes i les condicions d'aquest. Llevat de casos d'absorció, en què els estatuts que regiran seran els del col·legi absorbent, amb les modificacions pertinents, la Comissió i els altres col·legis afectats, redactaran els nous estatuts, que se sotmetran a l'aprovació de la Junta General del nou col·legi.



Article 98. Contingut del projecte de fusió o absorció

El projecte de fusió o absorció contindrà els aspectes següents:



a) La denominació i domicili dels col·legis afectats.

b) La data a partir de la qual es produirà la dissolució del Col·legi i, si fa al cas, la forma de liquidació del seu actiu i passiu.

c) El nou àmbit territorial resultant del procés de fusió o absorció.



d) L'estudi detallat de la viabilitat econòmica del nou col·legi, així com sobre el patrimoni preexistent que s'aportarà a aquell.

e) Informe de la comissió, en què explique i justifique, detalladament, el projecte de fusió o absorció des del punt de vista jurídic i de la seua viabilitat econòmica.

f) El balanç de fusió o absorció dels col·legis afectats.

g) El projecte dels nous estatuts, llevat del cas d'absorció per un altre col·legi, supòsit en què es presentaran els estatuts del col·legi absorbent i el projecte de les modificacions que calguen.



Article 99. Aprovació del projecte de fusió o absorció

Una vegada elaborat el projecte de fusió, absorció i dissolució, en el termini de dos mesos es convocarà Junta General Extraordinària, per tal de sotmetre, a la seua sobirania, el projecte elaborat per la Comissió. En publicar la convocatòria de la Junta, el Col·legi posarà el projecte de fusió o absorció i dissolució a disposició dels col·legiats/des, els quals podran obtindre còpia d'aquest.



Article 100. Quòrum i majoria especial per a l'aprovació del Projecte

El projecte de fusió, absorció i dissolució haurà de comptar, per a la seua aprovació, amb els vots favorables dels dos terços dels col·legiats/ades assistents a la Junta, sempre que estiguen presents el 25% del cens col·legial.





Capítol segon

De la modificació per segregació



Article 101. Modificació per segregació

Per a la constitució d'un nou col·legi, que modifique l'àmbit territorial d'aquest Col·legi, haurà de presentar-se sol·licitud dirigida al seu president, subscrita almenys pels dos terços dels col·legiats residents en l'àmbit territorial del Col·legi que es projecta constituir.

El president informarà la Junta de Govern, i convocarà la Junta General Extraordinària en el termini d'un mes, i figurar en l'orde del dia el sotmetiment a la voluntat de la Junta de la sol·licitud de segregació presentada, que haurà de ser aprovat per majoria de dos terços dels col·legiats assistents, sempre que estiguen presents la meitat més un del cens col·legial.

L'Acord de la Junta contindrà els termes en què s'efectuarà la segregació, la denominació del col·legi segregat, la del col·legi matriu, si fóra modificada, i el nomenament de la Comissió Gestora, i haurà de ser sotmés a l'aprovació mitjançant un Decret del Consell, amb un informe previ del Consell Valencià de Col·legis d'Agents Comercials.







TÍTOL VIII

De la dissolució i liquidació del Col·legi



Capítol primer

De la dissolució



Article 102. Supòsits de dissolució del Col·legi

La dissolució del Col·legi tindrà lloc en els supòsits següents:

a) Per Acord de la Junta General, aprovat per majoria qualificada de dos terços del cens col·legial.

b) Per fusió amb un altre o altres col·legis.

c) Per absorció per part d'un altre col·legi.

d) Per disposició legal.



Article 103. Procediment de dissolució

La Junta de Govern haurà de convocar Junta General Extraordinària en el termini de dos mesos, quan el Col·legi estiga immers en alguna de les causes de dissolució establides en l'article anterior.



Article 104. Certificació de l'acord de dissolució

El certificat de l'Acord de dissolució haurà de ser dirigit a la Generalitat, per a la seua aprovació mitjançant una Llei de la Generalitat, amb un informe previ del Consell Valencià de Col·legis d'Agents Comercials.



Capítol segon

De la liquidació



Article 105. Període de liquidació

Una vegada dissolt el Col·legi, per qualsevol de les causes previstes en aquests Estatuts, s'obrirà el període de liquidació, llevat dels supòsits de fusió o absorció que suposen una cessió total de l'actiu i del passiu.





Article 106. Liquidadors

La Junta General elegirà tres liquidadors, que podran ser membres de la Junta de Govern, els quals duran a terme les operacions de liquidació de l'actiu col·legial, de conformitat amb les bases i terminis que la mateixa Junta de Govern haurà de fixar.



Article 107. Destinació del patrimoni social

El patrimoni social serà destinat, en primer lloc, a cobrir el passiu existent, i donar a la resta de l'actiu la destinació que acorde la Junta General, o si no n'hi ha, el que dispose el Consell Valencià de Col·legis.



Article 108. Normes supletòries

En tot allò no previst expressament en aquest capítol, s'aplicarà el que disposa la Llei de Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana, el reglament que la desenrotlle i, amb caràcter supletori, allò que s'ha establit, als efectes de dissolució i liquidació, per la Llei de Societats Anònimes.













TÍTOL IX

De les relacions amb la Generalitat



Capítol primer

De les relacions amb les conselleries



Article 109. Relació amb la conselleria competent

L'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi, en tot el que es refereix als aspectes institucionals i corporatius, es relacionarà amb la conselleria competent en matèria de col·legis professionals.





Article 110. Relació amb la conselleria corresponent al sector de Comerç

L'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi, en tot el concernent a la professió, es relacionarà amb la conselleria l'àmbit de la qual incloga el sector de Comerç.



Article 111. Control de legalitat dels Estatuts i Reglaments de Règim Interior

L'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi, previ el coneixement del Consell Valencià de Col·legis d'Agents Comercials, comunicarà a la conselleria competent, en matèria de col·legis professionals de la Generalitat, el present Estatut, reglaments de règim interior i les seues modificacions, per al seu control de legalitat dins del termini d'un mes, per a ser posteriorment inscrits al Registre de Col·legis i publicats en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.







Capítol segon

Del Registre de Col·legis Professionals



Article 112. Registre del Col·legi

L'Il·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi, als efectes de la seua publicitat, serà inscrit en el Registre de Col·legis Professionals, que depenga orgànicament i funcionalment de la conselleria competent en matèria de col·legis professionals.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



En allò no previst en els presents Estatuts, caldrà ajustar-se al que disposa la legislació autonòmica i estatal sobre Col·legis Professionals, l'Estatut del Consell Valencià de Col·legis Professionals d'Agents Comercials i l'Estatut General de Col·legis d'Agents Comercials d'Espanya.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Queda derogat qualsevol reglament, norma o Estatut aprovats per l'I·lustre Col·legi Professional d'Agents Comercials d'Alcoi, amb anterioritat als presents Estatuts, en allò que poguera ser contrari a aquest.

Mapa web