Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 90/2016, de 27 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores i el procediment per a la concessió de subvencions destinades a la promoció de l'ús del valencià en l'àmbit festiu.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7945 de 28.12.2016
Número identificador:  2016/10569
Referència Base de Dades:  009800/2016
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 29.12.2016
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Legislació, Ajudes
    Matèries: Valencià



ORDRE 90/2016, de 27 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores i el procediment per a la concessió de subvencions destinades a la promoció de l'ús del valencià en l'àmbit festiu. [2016/10569]

Índex

Preàmbul

Capítol I. Disposicions generals

Article 1. Objecte

Article 2. Entitats beneficiàries i requisits

Article 3. Compatibilitat amb altres subvencions

Article 4. Règim jurídic de les subvencions

Article 5. Accions i despeses subvencionables

Article 6. Criteris de valoració i d'atorgament de la subvenció



Article 7. Obligacions de les entitats beneficiàries

Article 8. Disponibilitat pressupostària

Article 9. Clàusules socials

Capítol II. Sol·licituds de subvenció i tramitació

Article 10. Convocatòria, termini i forma de presentació de les sol·licituds

Article 11. Informació i documentació de la sol·licitud

Article 12. Comissió tècnica

Article 13. Ordenació, instrucció i resolució del procediment de les subvencions

Capítol III. Justificació, supervisió i control de les subvencions

Article 14. Justificació de la subvenció

Article 15. Causes de reintegrament

Article 16. Forma de pagament

Article 17. Òrgan competent per a la gestió

Article 18. Mètode de comprovació i pla de control

Article 19. Règim d'infraccions i sancions

Disposició addicional única

Disposició Derogatòria única. Normes que es deroguen

Disposicions finals

Primera. Habilitació

Segona. Entrada en vigor





PREÀMBUL



La Llei Orgànica 1/2006, de 10 d'abril, d'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana determina l'oficialitat del valencià i atorga especial protecció i respecte a la seua recuperació.

La Llei 4/1983, de 23 de novembre, de la Generalitat Valenciana, d'ús i ensenyament del valencià, indica que el Consell de la Generalitat fomentarà les manifestacions culturals, les artístiques i la promoció i edició del llibre amb un tractament i consideració especials si es realitzen en valencià i que el Govern Valencià assumirà la direcció tècnica ila coordinació del procés de promoció de l'ús del valencià i, per tant, està facultat per a prendre mesures que en fomenten l'ús.



Com a conseqüència dels manaments legals, el Consell ve desplegant una sèrie d'actuacions conduents a fer més present el valencià com a llengua de comunicació i de cultura entre els valencians i les valencianes i a complir, en definitiva, el compromís que té assumit la Generalitat en la defensa del patrimoni cultural i, especialment, en la recuperació del valencià.

Una de les actuacions realitzades és la promoció d'activitats dirigides al foment de l'ús del valencià en el món associatiu relacionat amb les festes populars.

A la Comunitat Valenciana hi ha una llarga tradició de l'existència d'associacions cíviques de caràcter cultural que tenen una gran importància i, per tant, molta incidència social, són aquelles vinculades directament a les activitats relacionades amb les festes populars i tradicionals.

La Generalitat ha previst en els pressupostos anuals una línia pressupostària destinada a la promoció del valencià en l'àmbit festiu.

Les ajudes econòmiques o subvencions són una tècnica de foment i de col·laboració entre les administracions i els particulars per a la gestió d'interés públic.

D'acord amb l'article 3.4 del Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, aquestes bases reguladores no necessiten notificació a la Comissió Europea per no ser aplicable l'article 107, apartat 1, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE), atés que les ajudes van dirigides a entitats que realitzen activitats de foment de l'ús del valencià, com la conservació del patrimoni cultural europeu, i que per la seua incidència d'àmbit eminentment local i, per l'escàs import de l'ajuda, no afecta els intercanvis comercials entre estats membres.



Per tot això, vista la proposta del director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme de 19 de desembre de 2016 i de conformitat amb aquesta, atés que s'ha donat audiència pública en el DOCV número 7876, de 19.09.2016; vistos els informes de l'Advocacia de la Generalitat, el de la Intervenció Delegada; conforme el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



CAPÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte

L'objecte d'aquesta ordre és establir les bases i regular el procediment que regiran les convocatòries d'ajudes econòmiques destinades a la promoció de l'ús del valencià en l'àmbit de les festes de les Falles, de la Magdalena, de les Fogueres i de Moros i Cristians.

Les bases i el procediment d'aquesta ordre constitueixen el text normatiu a què s'hauran d'acollir els destinataris del règim d'ajudes que s'hi estableix.



Article 2. Entitats beneficiàries i requisits

1. Podran optar a les ajudes les associacions i comissions de festes legalment constituïdes dels municipis de la Comunitat Valenciana que realitzen les activitats de promoció del valencià previstes en aquestes bases.

2. Les entitats hauran d'acreditar estar inscrites en el registre corresponent de la Generalitat.

3. No podran obtindre la condició de beneficiàries de les subvencions aquelles entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies següents:

a) Haver sigut condemnades mitjançant sentència ferma a la pèrdua de la possibilitat d'obtindre subvencions o ajudes públiques.

b) Haver sol·licitat la declaració de concurs voluntari, haver sigut declarades insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarades en concurs llevat que en aquest haja adquirit eficàcia un conveni, estar subjectes a intervenció judicial o haver sigut inhabilitades segons la Llei 22/2003, de 9 de juliol, concursal, sense que haja conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.



c) Haver donat lloc, per causa de la qual hagueren sigut declarades culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte realitzat amb l'Administració.

d) Estar sotmesa la persona física, la persona administradora de les societats mercantils o aquelles que tinguen la representació legal d'altres persones jurídiques, en algun dels supòsits de la Llei 3/2015, de 30 de març, reguladora de l'exercici de l'alt càrrec de l'Administració General de l'Estat, de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o tractar-se de qualsevol dels càrrecs electes regulats en la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General, en els termes establits en aquesta; de la Llei de la Generalitat 8/2016, de 28 d'octubre, d'incompatibilitats i conflictes d'interessos de persones amb càrrecs públics no electes i a la Llei 11/2016, de 28 de novembre, de la Generalitat, de l'agència de prevenció i lluita contra el frau i la corrupció a la Comunitat Valenciana.

e) No trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant de la Seguretat Social segons la normativa vigent.

f) Tindre la residència fiscal en un país o territori qualificat reglamentàriament com a paradís fiscal, segons s'estableix en el Reial Decret 1080/1991, de 5 de juliol.

g) No trobar-se al corrent del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.

h) Haver sigut sancionada mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtindre subvencions, segons la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (en avant, LGS), o la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

i) No podran accedir a la condició de beneficiàries les agrupacions previstes en el segon paràgraf de l'apartat 3 de l'article 11 de la LGS quan concórrega alguna de les prohibicions anteriors en qualsevol dels seus membres.

j) En cap cas no podran obtindre la condició de beneficiàries de les subvencions les entitats incloses en les causes de prohibició previstes en els apartats 5 i 6 de l'article 4 de la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.

k) Tampoc no podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats respecte de les quals s'haja suspés el procediment administratiu de la inscripció per trobar-se indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació d'allò que disposa l'article 30.4 de la Llei Orgànica 1/2002, mentre no es dicte resolució judicial ferma en virtut de la qual puga practicar-se la inscripció en el registre corresponent.



Article 3. Compatibilitat amb altres subvencions

Aquestes subvencions són compatibles amb altres subvencions obtingudes d'altres organismes, així com altres recursos o ingressos per a la mateixa finalitat.

En tot cas, la suma de les ajudes, subvencions, recursos o ingressos rebuts no podrà superar la despesa realitzada. En cas de superar-la, es reduirà l'import de la subvenció fins al límit màxim que corresponga al cost total del programa subvencionat.



Article 4. Règim jurídic de les subvencions

1. El procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, segons estableix l'article 22.1 de la LGS i l'article 164 i concordants de la Llei 1/2015, de la Generalitat.



2. A aquestes subvencions s'aplicaran aquestes bases reguladores de la concessió de subvencions, els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Article 5. Accions i despeses subvencionables

1. Les subvencions van dirigides a subvencionar l'edició en valencià dels llibres de les festes en què participa l'entitat.

2. En cada convocatòria s'haurà d'especificar per a quines festes es destinen les subvencions i quina és la quantitat econòmica corresponent a cada modalitat, d'acord amb les previsions pressupostàries.



Així mateix s'indicarà el número de subvencions que s'atorgaran i la quantia individualitzada fins esgotar la disponibilitat pressupostària prevista.

La subvenció individualitzada s'adjudicarà seguint l'ordre de la llista ordenada de major a menor puntuació que figurarà en la proposta de concessió que, d'acord amb els criteris de valoració que s'indiquen en l'article 6, elaborarà l'òrgan instructor, segons s'estableix en l'article 13 d'aquestes bases.

Es procedirà a adjudicar les subvencions previstes en la convocatòria a les sol·licituds més ben puntuades fins a esgotar la dotació pressupostària disponible.

La resta de sol·licituds que no superen la puntuació obtinguda per l'última sol·licitud subvencionada, no tindran dret a la subvenció.

3. Els llibres objecte de subvenció hauran de complir les característiques següents:

a) Estar escrits en valencià, d'acord amb els criteris oficials de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.

b) Estar editats per l'associació sol·licitant.

c) Disposar del corresponent depòsit legal.

d) Tindre una tirada mínima d'exemplars que s'establirà en la convocatòria.

e) Hauran de fer constar, en els crèdits del llibre, la col·laboració de la Generalitat segons el que indique la convocatòria anual corresponent.



4. No seran subvencionables:

a) Els llibres editats o coeditats per ajuntaments i entitats privades.



b) Les fotocòpies enquadernades en forma de llibre.



Article 6. Criteris de valoració i d'atorgament de la subvenció



La comissió tècnica aplicarà els criteris de valoració de les sol·licituds que, estaran referits als aspectes següents:

1. Qualitat de l'edició: presentació i disseny, adequació lingüística, llenguatge inclusiu i originalitat. (0-63 punts).

2. Continguts literaris: adequació i coherència de continguts, enginy i interés. (0-60 punts).

3. Extensió de text escrit en valencià. (0-40 punts)

4. Difusió del llibre: quantitat d'exemplars i difusió per mitjans electrònics. (0-25 punts).

5. Publicitat en valencià. (0-10 punts).

En la convocatòria corresponent, d'acord amb l'article 166 de la Llei 1/2015, de la Generalitat, s'establiran els criteris de valoració de les sol·licituds amb la puntuació corresponent.



Article 7. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries de les subvencions tindran les obligacions següents:

1. Realitzar l'activitat que fonamenta la subvenció i justificar-la adequadament segons indiquen aquestes bases i la convocatòria corresponent.

2. Comunicar a la conselleria convocant altres ajudes i subvencions obtingudes d'altres organismes, així com els altres recursos o ingressos per a la mateixa finalitat. La comunicació s'ha d'efectuar en conéixer les aportacions i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació que s'ha donat als fons percebuts.

3. Estar sotmeses a les actuacions de comprovació i de control financer que corresponen a la Intervenció General, a la qual aportaran la documentació que els siga requerida.

4. Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i d'altres documents degudament auditats, en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a l'entitat beneficiària, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i de control.



5. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, en la mesura que podran ser objecte de les actuacions de control i de comprovació.

6. Acreditar que estan al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

7. Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits indicats en l'article 37 de la LGS i l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.

8. Les entitats beneficiàries hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de l'activitat, per a la qual cosa hauran de fer constar, en els crèdits dels llibres subvencionats, la participació en la convocatòria de la Generalitat, tal com s'indicarà en la convocatòria. Així mateix donaran publicitat a través de la pàgina web de l'entitat, d'acord amb el que indica l'article 3.3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

L'incompliment de les anteriors obligacions serà causa de l'exigència de les responsabilitats o sancions corresponents segons la legislació vigent i especialment en el títol IV, capítols I i II de la LGS i el capítol IV de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.





Article 8. Disponibilitat pressupostària

La Generalitat finançarà les subvencions a càrrec del pressupost de la Generalitat. Es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana les oportunes convocatòries, amb les característiques de les accions subvencionables, les línies pressupostàries i l'import de les subvencions individualitzades, d'acord amb les previsions pressupostàries vigents.





CAPÍTOL II

Sol·licituds de subvenció i tramitació



Article 9. Clàusules socials

Les convocatòries corresponents establiran, d'acord amb aquestes bases, com a criteris socials en la valoració de les sol·licituds els aspectes regulats en el punt «Nové. Directrius relatives a la incorporació de criteris socials en les convocatòries de subvencions i ajudes», de l'Acord de 27 de març de 2015, del Consell, pel qual s'estableixen directrius per a l'aplicació de clàusules de caràcter social en la contractació de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, així com en matèria de subvencions de l'Administració de la Generalitat





Article 10. Convocatòria, termini i forma de presentació de les sol·licituds

1. La conselleria amb competències en matèria de política lingüística convocarà les subvencions mitjançant la corresponent resolució publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La sol·licitud la firmarà la persona que represente legalment l'entitat i ha d'acreditar que té representació suficient. Les sol·licituds, que s'han d'ajustar al model que figure en la convocatòria corresponent, s'han de dirigir a la direcció general competent en matèria de política lingüística i s'han de presentar, amb la informació i la documentació requerides en la convocatòria, en el Registre General de la conselleria competent en aquesta matèria, en les direccions territorials de la corresponent conselleria d'Alacant, Castelló o València, o per qualsevol dels mitjans establits en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



En el cas de presentar-la en una oficina de Correus, s'ha de fer en sobre obert perquè la instància siga datada i segellada abans de ser certificada i, en tot cas, s'ha d'ajustar als requisits establits en l'article 31 del Reial Decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el reglament que regula la prestació dels serveis postals, d'acord amb la Llei 24/1998, de 13 de juliol, del servei postal universal i de liberalització dels serveis postals.

3. El model de sol·licitud estarà disponible en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de política lingüística. En aquest lloc web també es podran emplenar i imprimir els annexos.

4. En tant que el procediment de tramitació no siga íntegrament per via telemàtica, caldrà presentar la sol·licitud en paper, segons el punt 2 d'aquest article, per a fer-ne efectiva la formalització.

5. El termini de presentació de sol·licituds serà el que s'indique en la convocatòria corresponent.

6. L'òrgan gestor revisarà les sol·licituds perquè totes les dades exigides en la convocatòria figuren en l'expedient. Quan la sol·licitud no complisca els requisits establits en aquest projecte d'ordre o no s'aporte la informació i la documentació que, d'acord amb el projecte d'ordre, siga exigible, de conformitat amb el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'entitat interessada serà requerida perquè esmene, en un termini de 10 dies, la falta o aporte la informació i els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seua petició, amb una resolució prèvia, que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'article 21 de la llei esmentada.



7. La presentació de sol·licituds per a optar a les ajudes implicarà l'acceptació expressa i formal de les condicions de les bases i de la convocatòria.

8. D'acord amb l'article 55 de la Llei 9/2001, de 21 de desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat, si a partir de la data del termini de presentació de les sol·licituds, i en sis mesos, no hi ha una resolució i una comunicació expressa sobre la sol·licitud, es considerarà que ha sigut desestimada, la qual cosa no eximeix la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de l'obligació de resoldre expressament.





Article 11. Informació i documentació de la sol·licitud

Amb la finalitat de facilitar la simplificació administrativa, les declaracions responsables, les autoritzacions i l'aportació d'informació i de documentació estaran incorporades en el model de sol·licitud de les convocatòries anuals.

En complimentar el model de sol·licitud, caldrà aportar:

1. Informació sobre les dades identificatives: número CIF, número de Registre d'Associacions de la Generalitat de l'entitat, número de DNI de la persona sol·licitant, de l'acreditació de la representativitat, així com l'adreça postal i telemàtica a l'efecte de comunicacions i notificacions.

2. Informació sobre els projectes per als quals sol·licita la subvenció; sobre la quantitat d'exemplars; sobre l'adreça electrònica, si el llibre es difon també a través d'aquest mitjà, i sobre el pressupost.



3. Informació sobre la inscripció, i el número de registre de l'entitat sol·licitant, en el registre corresponent de la Generalitat.

4. Les dades de l'imprés de domiciliació bancària per a pagaments de la Generalitat.

5. Declaracions responsables.

Per a simplificar la presentació de documentació, l'entitat facilitarà la informació requerida a través de les declaracions responsables següents:

a) Sobre la veracitat de les dades que s'aporten en la sol·licitud i l'assumpció de responsabilitats en cas de la seua inexactitud.

b) Sobre el compliment dels requisits de la convocatòria.

c) Sobre que els llibres presentats compleixen totes les característiques que s'indiquen en l'article 6 d'aquestes bases reguladores de la convocatòria.

d) De no estar sotmés a cap prohibició per a obtindre la condició de beneficiària, de les assenyalades en l'article 13 de la LGS.

6. Autoritzacions.

Per afavorir l'agilització administrativa, l'entitat sol·licitant podrà atorgar l'autorització a la conselleria convocant a través del model de sol·licitud sobre els aspectes següents:

a) Obtindre de forma telemàtica o electrònica les dades pertinents que estiguen en poder de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de la conselleria competent en matèria d'hisenda.

b) La consulta de les dades en el sistema de verificació de dades de l'entitat i de la persona sol·licitant.

c) Enviar informació i notificació referida a l'expedient per mitjans telemàtics i electrònics.

En el cas que no se signen les autoritzacions anteriors, l'entitat haurà d'aportar la documentació acreditativa pertinent en el moment de la sol·licitud.

7. D'acord amb l'article 13 de la LGS, les entitats sol·licitants hauran d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. En conseqüència, hauran d'acreditar el compliment d'aquestes obligacions a través de la presentació dels corresponents certificats expedits per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social, així com certificat de la conselleria competent en matèria d'hisenda que acredite que l'entitat sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.



No obstant això, i d'acord amb el que disposen els articles 4 i 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, no caldrà presentar aquestos certificats si s'autoritza expressament la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport perquè comprove el compliment d'aquestes obligacions, en el termes establits en el punt 7 d'aquesta mateixa base. En el cas de denegar-se aquesta autorització, l'entitat sol·licitant haurà d'aportar, en la sol·licitud, els certificats corresponents.

Posteriorment, la direcció general competent en matèria de política lingüística comprovarà la veracitat de les dades mitjançant el sistema de mostreig.

Article 12. Comissió tècnica

1. Les sol·licituds seran valorades per una comissió tècnica que, com a òrgan col·legiat, es regirà pel règim previst per als òrgans col·legiats en la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. La composició de la comissió tècnica serà la següent:

a) Llibres de les Falles

Presidència: titular de la subdirecció general competent en matèria de política lingüística.

Secretaria: la persona responsable d'un servei de la direcció general competent, nomenada per la persona titular de la direcció general competent en matèria de política lingüística.

Vocals:

La persona titular de la Direcció Territorial de València de la conselleria competent o persona en qui delegue.

La persona responsable d'un servei de la direcció general competent,nomenada per la persona titular de la direcció general competent en matèria de política lingüística.

Una persona en representació de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.

Una persona representant de la Junta Central Fallera de València.

Tres persones nomenades per la persona titular de la direcció general competent en política lingüística.

b) Llibres de la Magdalena, per a gaiates i per a colles

Presidència: titular de la subdirecció general competent en matèria de política lingüística.

Secretaria: La persona responsable d'un servei de la direcció general competent, nomenada per la persona titular de la direcció general competent en matèria de política lingüística.

La persona titular de la Direcció Territorial de Castelló de la conselleria competent o persona en qui delegue.

La persona responsable d'un servei de la direcció general competent, nomenada per la persona titular de la direcció general competent en matèria de política lingüística.

Una persona en representació de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.

Tres persones nomenades per la persona titular de la direcció general competent en matèria de política lingüística.

c) Llibres de les Fogueres

Presidència: titular de la subdirecció general competent en matèria de política lingüística.

Secretaria: La persona responsable d'un servei de la direcció general competent, nomenada per la persona titular de la direcció general competent en matèria de política lingüística.

Vocals:

La persona titular de la Direcció Territorial d'Alacant de la conselleria competent o persona en qui delegue.

La persona responsable d'un servei de la direcció general competent, nomenada per la persona titular de la direcció general competent en matèria de política lingüística.

Una persona en representació de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.

Tres persones nomenades per la persona titular de la direcció general competent en matèria de política lingüística.

d) Llibres de Festes de Moros i Cristians

Presidència: titular de la Subdirecció General competent en matèria de política lingüística.

Secretaria: La persona responsable d'un servei de la direcció general competent, nomenada per la persona titular de la direcció general competent en matèria de política lingüística.

La persona titular d'una direcció territorial de la conselleria competent, nomenada per la persona titular de la direcció general competent en política lingüística, o persona en qui delegue.

La persona responsable d'un servei de la direcció general competent, nomenada per la persona titular de la direcció general competent en matèria de política lingüística.

Una persona en representació de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.

Tres persones nomenades per la persona titular de la direcció general competent en política lingüística.

En el cas de produir-se alguna vacant, la persona titular de la direcció general competent en política lingüística designarà les persones suplents corresponents.



Article 13. Ordenació, instrucció i resolució del procediment de les subvencions

1. L'òrgan competent per a l'ordenació, la instrucció i resolució del procediment de concessió és la subdirecció general amb competències en matèria de política lingüística.

2. En aplicació dels criteris establits i amb la valoració corresponent a totes les sol·licituds que hagen complit els requisits de la convocatòria, s'elaborarà una llista ordenada per la puntuació obtinguda. Les subvencions individualitzades tindran la distribució i la dotació econòmica que s'establisca en la convocatòria anual corresponent.



2. Atenent els criteris indicats en l'article 6 d'aquesta ordre, la comissió tècnica elaborarà l'informe i la proposta pertinent que l'òrgan instructor presentarà a la persona titular de la direcció general competent en política lingüística.

3. Vista la proposta, la persona titular de la direcció general competent en política lingüística, d'acord amb la delegació efectuada per la disposició final primera d'aquesta ordre, resoldrà la concessió i la quantitat de la subvenció que s'haurà de comunicar en el termini màxim de tres mesos a partir del moment de la resolució de concessió.

La resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, tal com disposen l'article 18 de la LGS, l'article 8.1.c de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern i l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.

Les entitats subvencionades seran també guardonades amb un estendard acreditatiu per part de la conselleria convocant.

Les entitats que usen el llenguatge inclusiu en els llibres de festes presentats també seran guardonades amb un distintiu que en reconega l'ús.





CAPÍTOL III

Justificació, supervisió i control de les subvencions



Article 14. Justificació de la subvenció

La realització de l'activitat subvencionada es considerarà justificada amb la resolució de la concessió de la subvenció atés que, per a obtindre-la, l'haurà d'haver presentat, i avaluat la comissió tècnica, l'edició del llibre objecte de la subvenció.

Com que per a les diferents modalitats dels llibres de les festes objecte de la subvenció hi ha un calendari de festes que canvia la data determinada cada any, el termini per a presentar els llibres editats canviarà, conseqüentment, cada convocatòria. És per això que el termini de presentació del llibre editat, objecte de la subvenció, serà establit en la convocatòria corresponent.



Article 15. Causes de reintegrament

1. En aplicació de l'article 19.3 i 19.4 de la Llei general de subvencions, i de l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions, ajudes, ingressos o recursos, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

2. L'import de les subvencions en cap cas no podrà ser de tal quantitat que, aïlladament o en concurrència amb subvencions, ajudes d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, o altres ingressos, supere el cost de l'activitat que ha de realitzar el beneficiari.



3. En aplicació de l'article 37 de la Llei general de subvencions i de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, serà procedent el reintegrament i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament en els casos següents:

a) Obtenció de la subvenció havent falsejat les condicions ací requerides, o havent amagat aquelles que haurien impedit la subvenció.

b) Incompliment total o parcial de l'objectiu, de l'activitat, o la no-adopció del comportament que fonamenten la concessió de la subvenció.

c) Incompliment de l'obligació de justificació o la justificació insuficient, en els termes establits en l'article 30 de la LGS i en les normes establides en aquesta convocatòria.

d) Incompliment de l'obligació d'adoptar les mesures de difusió establides en l'apartat 4 de l'article 18 de la LGS i en l'article 8.8 d'aquesta ordre.

e) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer previstes en la legislació vigent, així com l'incompliment de les obligacions comptables, registrals o de conservació de documents quan d'això es derive la impossibilitat de verificar la utilització donada als fons percebuts, el compliment de l'objectiu, la realitat i regularitat de les activitats subvencionades, o la concurrència de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.



f) Incompliment de l'obligació de realitzar l'activitat subvencionada.



Article 16. Forma de pagament

La subvenció concedida es lliurarà, d'una sola vegada, mitjançant transferència bancària, a partir de la resolució de concessió realitzada per l'òrgan competent en matèria de política lingüística.



Article 17. Òrgan competent per a la gestió

L'òrgan competent per a la gestió, instrucció, tramitació i resolució d'aquesta ordre és la persona titular de l'òrgan que tinga atribuïdes les competències en matèria de política lingüística.



Article 18. Mètode de comprovació i pla de control

1. La comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció concedida es realitzarà mitjançant la revisió exhaustiva de la documentació que a aquest efecte s'ha establit en aquestes bases com d'aportació preceptiva per les entitats beneficiàries, per a la concessió i el pagament de la subvenció.

2. La comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat, existència de la condició o compliment de la finalitat, es durà a terme en els termes establits en el pla de control que s'elaborarà a tal efecte en els termes establits en l'article 169.3 de la Llei 1/2015, anteriorment esmentada. No obstant això la realització de l'activitat queda justificada segons s'estableix en l'article 15 d'aquestes bases.



Posteriorment, la subdirecció general competent en política lingüística comprovarà la veracitat de les dades mitjançant el sistema de mostreig.



Article 19. Règim d'infraccions i sancions

El règim sancionador en la matèria regulada en aquesta ordre serà l'establit en el títol IV de la LGS i en el capítol IV, del títol X, de la Llei 1/2015, de la Generalitat.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Incidència pressupostària

Aquesta ordre no té incidència pressupostària. En cada exercici pressupostari es tramitarà la convocatòria anual d'aquestes subvencions basant-se en l'import que recull la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici corresponent.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Normes que es deroguen

Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que disposa aquesta ordre.







DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació

S'autoritza la persona titular de l'òrgan directiu competent en matèria de política lingüística a dictar les instruccions, a interpretar i a adoptar les mesures que considere convenients per a l'aplicació d'aquesta ordre, així com a la resolució de la concessió i denegació de les subvencions, per delegació del titular de la conselleria amb competències en matèria de política lingüística.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 27 de desembre de 2016



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ

Mapa web