Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ordre de 23 de novembre de 1989, de la Conselleria de Sanitat i Consum, per la qual es regula la dispensació de productes ortoprotèsics inclosos en l'article 108 de la Llei General de la Seguretat Social en l'àmbit de la Comunitat Autònoma Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 1218 de 08.01.1990
Referència Base de Dades:  0059/1990
 



Ordre de 23 de novembre de 1989, de la Conselleria de Sanitat i Consum, per la qual es regula la dispensació de productes ortoprotèsics inclosos en l'article 108 de la Llei General de la Seguretat Social en l'àmbit de la Comunitat Autònoma Valenciana.

Amb la publicació del Reial Decret 1612/87, de 27 de novembre, sobre el traspàs de funcions i serveis de l'Institut Nacional de la Salut a la Comunitat Autònoma Valenciana.

Segons que específica l'article 198 de la Llei General de la Seguretat Social (Text Refós aprovat per Decret 2065/1974, de 20 de maig), pel qual es regula la dispensació als beneficiaris de la Seguretat Social de les pròtesis quirúrgiques ortopèdiques i vehicles d'invàlids, i també llur oportuna renovació.

Cal, doncs, delimitar en l'àmbit de la Comunitat Autònoma, la cobertura assistencial per part del Servei Valencià de Salut en la dispensació de productes ortoprotèsics emmarcats en la prestació regulada per l'article 108 i que inclou tots aquells productes sanitaris no inclosos en la prestació farmacèutica, d'adaptació ambulatòria i prescrits per l'equip de facultatius especialistes que en cada cas escaiga.

Consegüentment, cal establir un Catàleg Comunitari de productes ortoprotèsics, marcar una política de regulació de preus, delimitar l'àmbit de cobertura de la prestació ortoprotèsica, elaborar un procediment àgil i efectiu en la gestió de la prestació de l'article 108 i facilitar als usuaris aquells productes que els siguen prescrits, amb la suficient garantia del material destinat a substituir un òrgan o membre defectuós o inexistent, ja siga per corregir un dèficit funcional d'una part del seu cos.

Per això, i d'acord amb la proposta efectuada pel Grup Assessor Tècnic de Rehabilitació i Ortopèdia de la Conselleria de Sanitat i Consum, constituït en virtut del Decret 48/1989, ordene:

Article un

Un. Segons l'article 108 de la Llei General de la Seguretat Social, el Servei Valencià de Salut facilitarà als beneficiaris de la Seguretat Social, en l'àmbit de la Comunitat Autònoma Valenciana, les pròtesis, òrtesis i vehicles per a aquells invàlids la invalidesa dels quals així ho aconselle que han d'estar inclosos en el Catàleg d'articles ortoprotèsics que figura com a annex a la present Ordre, i que calguen per a aquells incapacitats amb dret a la percepció d'aquesta prestació.

Dos. Queda inclosa també l'oportuna renovació d'aquests productes sanitaris, llevat de quan la raó de la renovació siga els mals tractes per part de l'usuari.

Article dos

Un. A partir de l'entrada en vigor d'aquesta disposició, els facultatius especialistes del Servei Valencià de Salut, no podran prescriure altres productes ortopèdics diferents dels que figuren al Catàleg General, recollits a l'annex d'aquesta, i hauran de correspondre les prescripcions efectuades amb l'especialitat que el vincula al Servei Valencià de Salut.

Dos. Malgrat el que disposa l'apartat anterior, es podran prescriure amb caràcter excepcional productes no inclosos a l'esmentat catàleg, sempre que existirà autorització prèvia per part de les unitats d'Inspecció del Servei Valencià de Salut.

Article tres

Un. A fi de regular l'article 108 de la Llei General de la Seguretat Social, es crea la Comissió Executiva reguladora de la prestació ortoprotèsica en la Comunitat Valenciana, els components de la qual seran:

- President: Director del Servei Valencià de Salut.

- Vice-president: Secretari General del Servei Valencià de Salut.

- Vocals:

- Director de Gestió d'Atenció Especialitzada.

- Cap de Servei de Prestacions.

- Cap de Secció de Prestacions Complementàries.

- Representat de la Unitat d'Anàlisi i Control.

- Representant del Servei de Concerts.

- Representant de la Direcció General de Planificació de l'Assistència Sanitària.

- Dos representants del sector d'empresaris i tècnics d'ortopèdies.

Actuarà com a Secretari de la Comissió el Cap de Secció de Prestacions Complementàries del Servei Valencià de Salut.

Dos. Les funcions de la Comissió Executiva són les de regular la prestació ortoprotèsica en l'àmbit de la Comunitat Autònoma, proposar l'aprovació del Catàleg General de Productes Ortopèdics, les seues revisions periòdiques amb inclusions i exclusions d'aquells productes sanitaris que ho justificaran, i determinar els preus i les garanties dels productes, que seran els vàlids a l'hora de ser pagats per les Delegacions i Gerències del Servei Valencià de Salut.

Article quatre

Un. El Catàleg General, que figura com a Annex a la present Ordre, podrà ser modificat mitjançant Resolució de l'Hble. Sr. Conseller de Sanitat i Consum puix que recau en ell la Presidència del Consell d'Administració del Servei Valencià de Salut, prèvia la proposta de la Comissió Executiva de regulació de la prestació ortoprotèsica esmentada a l'article tres.

Dos. Les modificacions per inclusió hauran d'acomplir els següents requisits:

a) Ser un producte que supose una millora o innovació sobre articles inclosos en el catàleg anteriorment, i que ho siga quant a aspectes tècnics, la superioritat dels quals hauran de demostrar respecte de productes ja inclosos o bé la seua necessitat d'inclusió.

b) Que el seu cost siga assumible en el marc de la disponibilitat creditícia per a aquest capítol en les Delegacions del Servei Valencià de Salut i Gerències d'Area.

c) Que hagen estat objecte d'informe favorable per l'equip tècnic que es designe amb aquesta finalitat.

Article cinc

Un. Se substitueix el model p-8 de sol·licitud de prestació ortopèdica pel model que figura com a Annex II d'aquesta disposició.

Dos. El nou model de prescripció de material ortopèdic serà l'únic que podrà utilitzar-se per a la sol·licitud de prestació reglamentària de l'article 108 de la Llei General de Seguretat Social en l'àmbit de la Comunitat Autònoma Valenciana.

Article sis

Un. A partir de l'entrada en vigor d'aquesta ordre, es modifica el tràmit administratiu de les Delegacions i Gerències d'Area, i queda establert de la següent manera:

a) Sol·licitud de prestació per prescripció de material ortopèdic facilitada en totes les Unitats Administratives del Servei Valencià de Salut i a les quals actualment es lliuraven els P-8 (Agències INSS i Tresoreria). Es lliurarà el model de l'Annex II.

b) Una vegada que l'usuari beneficiari i l'especialista prescriptor l'hauran formalitzada, es registrarà d'entrada en les Delegacions del Servei Valencià de Salut i Gerències d'Area del Servei Valencià de Salut.

c) Com a documentació annexa caldrà aportar la factura original i fotocòpia del document d'afiliació a la Seguretat Social.

d) Una vegada efectuat el tràmit anterior, en les Delegacions del Servei Valencià de Salut i Gerències d'àrea, es procedirà a valorar i a emetre informe sobre l'expedient, i es notificarà la resolució que escaiga en cada cas a l'usuari que ho va sol·licitar.

e) Pagament de la prestació amb càrrec al Capítol IV de la Llei de Pressuposts de la Generalitat Valenciana.

Dos. En aquelles Delegacions del Servei Valencià de Salut i Gerències d'àrea amb disponibilitat de mitjans informàtics, suficients, s'hi realitzarà el tràmit administratiu segons el programa específic que es determinarà.

DISPOSICIO TRANSITORIA

Des de l'entrada en vigor d'aquesta Ordre, podrà coexistir modelatge i tràmit administratiu antic i nou, durant un període màxim de dos mesos.

DISPOSICIO FINAL

Aquesta Ordre entrarà en vigor a partir del dia un del mes següent a la data de la seua publicació.

València, 23 de novembre de 1989.

El Conseller de Sanitat i Consum,

JOAQUIN COLOMER SALA

Veure imatge

Mapa web