Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 34/2016, de 18 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques en règim de concurrència competitiva de les diferents matèries culturals integrades en CulturArts Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7833 de 21.07.2016
Número identificador:  2016/5825
Referència Base de Dades:  005491/2016
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 22.07.2016
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Cultura Ocupació i formació professional



ORDRE 34/2016, de 18 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques en règim de concurrència competitiva de les diferents matèries culturals integrades en CulturArts Generalitat. [2016/5825]

Preàmbul

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Article 2. Beneficiaris i requisits

Article 3. Procediment de concessió

Article 4. Contingut de les convocatòries

Article 5. Forma i termini de presentació de sol·licituds

Article 6. Instrucció i valoració

Article 7. Resolució

Article 8. Reformulació de sol·licituds

Article 9. Quantia de la beca o criteris per a la seua determinació

Article 10. Modificació de la resolució

Article 11. Termini i forma de justificació

Article 12. Despeses subvencionables

Article 13. Pagament i garanties

Article 14. Concurrència i compatibilitat de subvencions

Article 15. Pla de control

Article 16. Reintegrament i graduació d'incompliments

Article 17. Infraccions i sancions

Disposició addicional

Disposició final





PREÀMBUL



L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, aprovat per Llei Orgànica 5/1982, d'1 de juliol, estableix en l'article 49,1.4é la competència exclusiva de la Generalitat en matèria de cultura.

El Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, en l'article 6, assigna a la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, entre altres competències, les relacionades amb promoció i patrimoni cultural.

CulturArts Generalitat és una entitat de dret públic de la Generalitat de les previstes en l'article 155 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions (d'ara en avant, LHIS), adscrita a la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, el departament de la Generalitat amb competències en matèria de cultura, i es configura com l'organisme que té atribuïda entre les seues funcions la convocatòria i gestió de subvencions, ajudes i incentius de les diferents matèries culturals en aquesta integrades, incloses les subvencions i ajudes per a les societats musicals, i se n'exclouen les escoles de música i escoles d'educands, segons disposa l'article 2.2.l i s) del Decret 5/2013, de 4 de gener, que aprova el Reglament d'organització i funcionament de CulturArts Generalitat, modificat per Decret 141/2014, de 5 de setembre, del Consell (DOCV 7355, 08.09.2014).



Un dels instruments més intensos sobre els quals descansa la política cultural és el de les subvencions públiques. En el cas de les beques de formació la seua importància consisteix en les possibilitats que suposa per al desenvolupament professional, després del grau acadèmic corresponent, la realització de cursos de formació i la possibilitat d'assistència per part dels creadors, tenint en compte la gran diversitat de manifestacions en què es projecta l'activitat creativa cultural i a les quals es dirigeixen els recursos de les beques.

En compliment de les previsions derivades de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara en avant LGS), del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, que va aprovar el Reglament de la Llei General de Subvencions (d'ara en avant RLGS) i en atenció al que disposen els articles 159 i següents de la LHIS, resulta ara necessari elaborar mitjançant una ordre les bases reguladores per a la concessió de beques en règim de concurrència competitiva de les diferents matèries culturals integrades en CulturArts, i estableix un marc homogeni per a les diverses línies de subvenció per a beques que es desenvoluparan per mitjà de les seues convocatòries puntuals.

La pròpia LHIS estableix en l'article 160.2 que la competència per a aprovar mitjançant una ordre les oportunes bases reguladores de la concessió de beques correspon a la persona titular de la conselleria competent, també en l'àmbit dels organismes públics vinculats o dependents, com és el cas de CulturArts.

Igualment, en atenció al que preveu l'article 26.3 de la LHIS, es deixa constància que l'aprovació i publicació d'aquesta ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques en règim de concurrència competitiva de les diferents matèries culturals integrades en CulturArts Generalitat, no té incidència pressupostària ni suposa cap increment de despesa, en derivar-se els compromisos econòmics a les diferents convocatòries específiques que s'ajustaran a aquestes bases reguladores.

En un altre ordre de coses, les ajudes que, d'acord amb l'article 3.4 i 7.4 del Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, queden excloses de l'aplicació del principi d'incompatibilitat amb el mercat interior formulat en l'apartat 1 de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, no estaran sotmeses a l'obligatorietat de notificació a la Comissió Europea, en la mesura que aquestes ajudes vagen dirigides a persones que no exercisquen activitats econòmiques i, per tant, no compleixen amb el requisit d'avantatge econòmic per a una empresa, ni amb el de falsejament de la competència que afecta els intercanvis comercials entre els estats membres de la Unió Europea.



En virtut d'això, de conformitat amb el que disposa la LGS, en el RLGS, en la LHIS, en el Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, en el Decret 5/2013, de 4 de gener, que aprova el Reglament d'organització i funcionament de CulturArts Generalitat, modificat per Decret 141/2014, de 5 de setembre, del Consell (DOCV 7355, 08.09.2014), i fent ús de les atribucions que em confereix l'article 160.2.b) de la LHIS, amb un informe previ de l'Advocacia de la Generalitat en la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, així com de la Intervenció Del·legada en la mateixa Conselleria, després del seu sotmetiment a informació pública per terme de quinze dies i previ dictamen i conforme el Consell Jurídic Consultiu,







ORDENE



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

1. Aquesta ordre estableix les bases reguladores de les beques de perfeccionament que concedisca CulturArts Generalitat, en règim de concurrència competitiva, a càrrec dels crèdits dels seus pressupostos, que tinguen per objecte activitats de formació d'interés cultural dins de l'àmbit de competències de l'organisme públic.

2. En cap cas es podran destinar aquestes beques per a desenvolupar funcions professionals pròpies dels treballadors de l'organisme convocant.



Article 2. Beneficiaris i requisits

2.1. De caràcter general per a totes les matèries:

2.1.1. Podran obtindre la condició de beneficiaris les persones que es troben en la situació que fonamenta la concessió de la beca en què concórreguen les circumstàncies previstes en aquestes bases reguladores, i que complisquen els requisits establits en la LGS, així com en el RLGS i en la LHIS.

2.1.2. No podran obtindre la condició de beneficiari les persones o entitats en les quals concórrega alguna de les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

La justificació per part de les persones de no estar incursos en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari es realitzarà en la forma establida en l'article 13.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i en el títol preliminar, capítol III, secció 3a del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

No caldrà l'aportació dels certificats acreditatius del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan la persona sol·licitant haja manifestat expressament la seua autorització perquè les seues dades siguen demanades per l'òrgan gestor.

2.1.3. Les convocatòries, en atenció a l'objecte, condicions i finalitat de la beca, reflectiran les obligacions del beneficiari a què es refereix l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i es podran establir obligacions singulars no previstes en aquest.

De la mateixa manera, reflectirà les obligacions del beneficiari que es deriven de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana, establides en l'article 3.3. De manera especial establiran les mesures de difusió que ha d'adoptar el beneficiari de la beca per a donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament d'aquesta i que sempre hauran d'incorporar en els distints suports utilitzats el logotip oficial de l'organisme públic concedent, amb les característiques tècniques i la menció específica que es determine en la convocatòria. En tot cas, haurà de fer-ho constar en el curriculum vitae, en la pàgina web i aquells altres mitjans de difusió que utilitze habitualment.

2.2. Per a les beques en matèria audiovisual.

Podran sol·licitar aquestes beques les persones físiques que reunisquen els requisits següents:

a) Ser espanyol/a o nacional d'un estat membre de la Unió Europea i presentar un projecte en l'àmbit competencial de la Generalitat.

b) Acreditar estudis superiors en matèria audiovisual i cinematogràfica.

Les persones sol·licitants hauran de reunir els requisits exigits a l'acabament del termini de presentació de sol·licituds establit en l'article 5.3.

Atés l'objecte d'aquestes beques de perfeccionament, en cap cas es concediran per a cursar estudis dirigits a l'obtenció de titulació acadèmica de grau i postgrau a Espanya, i s'hi inclouran els programes de mobilitat Erasmus. De la mateixa manera, tampoc es concediran aquestes beques per a estudis de grau i postgrau (màster i doctorat) que puguen ser convalidats a Espanya en l'àmbit de l'Espai Europeu d'Educació Superior.

2.3. Per a les beques de formació de Música.

Podran sol·licitar aquestes beques les persones físiques que reunisquen els requisits següents:

a) Ser espanyol/a o nacional d'un estat membre de la Unió Europea i presentar un projecte en l'àmbit competencial de la Generalitat.

b) No haver complit vint-i-huit anys l'últim dia del termini establit per a la presentació de les sol·licituds. Per a les especialitats de Direcció d'Orquestra, Direcció de Cor, Cant i Composició, aquest límit s'elevarà a trenta-tres anys.

c) Estar en possessió de la titulació superior de Música, en qualsevol de les seues especialitats. També podran optar a aquestes beques les persones que estiguen matriculades en l'últim curs de la seua especialitat instrumental o vocal.

Les persones sol·licitants hauran de reunir els requisits exigits al final del termini de presentació de sol·licituds establit en l'article 5.3.

Atés l'objecte d'aquestes beques de perfeccionament, en cap cas es concediran per a cursar estudis dirigits a l'obtenció de titulació acadèmica de grau i postgrau a Espanya, i s'hi inclouran els programes de mobilitat Erasmus. De la mateixa manera, tampoc es concediran aquestes beques per a estudis de grau i postgrau (màster i doctorat) que puguen ser convalidats a Espanya en l'àmbit de l'Espai Europeu d'Educació Superior.

Tampoc podran optar les persones sol·licitants que hagen rebut fins en tres ocasions o més una beca semblant per al perfeccionament musical en el seu instrument o especialitat, en anteriors convocatòries, incloses les gestionades per l'Institut Valencià de la Música de la Generalitat i la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

De la mateixa manera, les persones sol·licitants que exercisquen activitats musicals professionals amb dedicació plena, com a professors/es de conservatoris o centres d'ensenyament musical i instrumentistes d'orquestres, bandes o agrupacions professionals, tampoc podran optar a aquestes.



Article 3. Procediment de concessió

1. Les beques seran concedides, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació i, per mitjà del procediment de concurrència competitiva, i es podran dur-a terme per convocatòria i procediment selectiu únic o per mitjà de convocatòria oberta amb diversos procediments selectius al llarg de l'any per a una mateixa línia de subvencions.

La convocatòria oberta, a més dels requisits generals establits en aquestes bases, haurà d'establir el nombre de resolucions successives, i per a cada una d'aquestes concretar els extrems que exigeix l'article 59 del RLGS.

Quan a la finalització d'un període s'hagen concedit beques i no s'haja esgotat l'import màxim a atorgar, la quantitat no aplicada es podrà traslladar a resolucions de concessió posteriors i es distribuiran el romanent a parts iguals entre el nombre de períodes restants.

2. El procediment de concessió s'iniciarà d'ofici per mitjà de convocatòria pública aprovada per l'òrgan competent i que serà publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

3. Els criteris objectius d'atorgament de les beques, segons les matèries, seran els següents:

3.1. Per a les beques en matèria audiovisual.

a) Interés del projecte o curs de perfeccionament presentat. Fins a un màxim de 25 punts.

b) Expedient acadèmic de la persona sol·licitant:

b.1. La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada. Fins a un màxim de 10 punts.

b.2. L'especialització acadèmica en matèries relacionades amb la convocatòria per la qual se sol·licita la beca de perfeccionament. Fins a un màxim de 5 punts.

b.3. Altres títols acadèmics que no constituïsquen requisit per a la beca. Fins a un màxim de 3 punts.

Per a la valoració d'aquests apartats es tindrà en compte el que disposa l'annex II apartat A, epígrafs 1, 2 i 3, del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.



c) Cursos i altres activitats de formació realitzats per la persona sol·licitant relacionats directament amb el curs o projecte. Fins a un màxim de 4 punts.

d) Altres mèrits. Aquells altres mèrits relacionats amb l'objecte de la convocatòria que no es troben inclosos en la resta d'apartats. Fins a un màxim de 2 punts.

La proposta que eleve la comissió tècnica avaluadora no podrà incloure cap projecte que no haja aconseguit una puntuació mínima de 30.

3.2. Per a les beques de formació de música.

a) Interés del programa de treball de perfeccionament presentat. Fins a un màxim de 20 punts, amb el desglossament següent:

Es valorarà el programa de perfeccionament presentat fins a un màxim de 15 punts. Es podrà establir per a les beques de fins a un any de duració la preferència dels programes de treball a desenvolupar en centres de perfeccionament de caràcter públic o privat, on es garantisca una prova d'admissió objectiva, vinculada a les potencialitats artístiques de la persona sol·licitant.

Es valoraran els costos econòmics acreditats que supose realitzar el projecte de perfeccionament, fins a un màxim de 5 punts.

b) Expedient acadèmic de la persona sol·licitant:

b.1. La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada. Fins a un màxim de 10 punts.

b.2. L'especialització acadèmica respecte de l'instrument per al qual se sol·licita la beca de perfeccionament. Fins a un màxim de 5 punts.



b.3. Altres títols acadèmics que no constituïsquen requisit per a la beca. Fins a un màxim de 3 punts.

Per a la valoració dels apartats b.1 a b.3, els dos inclosos, es tindrà en compte el que disposa en l'annex II apartat A, epígrafs 1, 2 i 3, del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.

c) Memòria de les principals activitats artístiques de caràcter no remunerat realitzades fins a la data de presentació de la sol·licitud. Fins a un màxim de 12 punts.

d) Cursos i altres activitats de formació realitzats per la persona sol·licitant relacionats directament amb la seua especialitat instrumental o vocal. Fins a un màxim de 4 punts.

e) Altres mèrits. Aquells altres mèrits relacionats amb l'objecte de la convocatòria que no es troben inclosos en la resta d'apartats (per exemple, la de posseir altres titulacions instrumentals o vocals diferents de la de l'instrument que es desitja perfeccionar). Fins a un màxim de 2 punts.

De la mateixa manera, es convocarà una audició per a les persones sol·licitants, i es valoraran els resultats d'aquesta audició o proves substitutives en l'especialitat de composició o direcció, fins a un màxim de 16,80 punts. Es notificarà el lloc, dia i hora, amb un mínim de 10 dies d'antelació; en les especialitats de Direcció d'Orquestra o Cor i Composició les persones sol·licitants hauran de presentar, alternativament a l'audició, el següent:

– Les persones sol·licitants en l'especialitat de Composició hauran de presentar tres exemplars d'obres originals per a diferent plantilla orquestral o de cambra, per al seu estudi i valoració per la comissió tècnica valoradora.

– Les persones sol·licitants en l'especialitat de Direcció d'Orquestra o Cor hauran de presentar un vídeo de visió frontal del director, on la comissió puga valorar la tècnica de direcció de la persona aspirant, amb fragments de dos obres, com a mínim, de diferents estils i èpoques.

Les persones sol·licitants de beca per a un programa formatiu per al qual ja hagen gaudit de beca l'any anterior podran no ser cridats a l'audició si així ho considera la comissió tècnica valoradora, i es mantindrà en aquest cas la puntuació obtinguda l'any anterior. No obstant això, sempre podran realitzar l'audició per a millorar la puntuació obtinguda.

La proposta que eleve la comissió tècnica avaluadora no podrà incloure cap projecte de perfeccionament que no haja aconseguit una puntuació mínima de 40,00 punts en la modalitat de beques de fins a un mes de duració o de 45,00 punts en la modalitat de beques de fins a un any de duració.



Article 4. Contingut de les convocatòries

En la convocatòria figuraran, sense perjudici que es concreten també altres aspectes previstos en aquestes bases, com a mínim, els punts següents:

a) La referència a aquestes bases reguladores amb indicació del Diari Oficial de la Comunitat Valenciana en que es publiquen, així com la normativa complementària que poguera ser aplicada.

b) Els crèdits pressupostaris dels Pressupostos de la Generalitat als quals s'imputen les beques convocades i la quantia total màxima d'aquestes dins dels crèdits disponibles o, a falta d'això, quantia estimada de les subvencions.

Excepcionalment, i amb subjecció a les regles de l'article 58.2 del RLGS, la convocatòria podrà fixar, a més de la quantia total màxima dins dels crèdits disponibles, una quantia addicional l'aplicació de la qual a la concessió de subvencions no requerirà d'una nova convocatòria.

c) L'objecte, condicions i la finalitat de les beques, d'acord amb l'àmbit de competències de CulturArts Generalitat, incloent-hi les distintes activitats, comportaments o projectes subvencionables, i especificant, si és el cas, les distintes classes o modalitats a què siga aplicable un mateix règim.

d) La determinació que la concessió s'efectua en règim de concurrència competitiva.

e) Model, forma i termini de presentació de sol·licituds i òrgan a què s'han de dirigir. A les sol·licituds se'ls aplicarà el que preveu l'article 23.3 de la LGS.

f) El termini màxim per a resoldre i notificar el procediment, especificant el caràcter desestimatori de la falta de resolució en termini.

g) La indicació que la resolució que acorde o denegue la concessió de la subvenció posa fi a la via administrativa, així com els recursos que procedeixen i l'òrgan davant del qual s'hauran d'interposar.



h) Els criteris de valoració de les sol·licituds que hauran de garantir la publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació en la concessió de les subvencions.

Cada convocatòria de beques podrà introduir criteris específics i addicionals per a la ponderació de què siguen d'aplicació en cada cas.

Quan es prenga en consideració més d'un criteri, s'haurà de precisar la ponderació relativa atribuïda a cada un d'aquests. En el cas que el procediment de valoració s'articule en diverses fases, s'indicarà igualment en quines d'aquestes s'aniran aplicant els distints criteris, així com el llindar mínim de puntuació exigit a la persona sol·licitant per a continuar en el procés de valoració. Quan per raons degudament justificades en la pròpia convocatòria no siga possible precisar la ponderació atribuïble a cada un dels criteris elegits, es considerarà que tots aquells tenen el mateix pes relatiu.

i) Els mitjans de notificació o publicació, de conformitat amb el que preveu la legislació del Procediment Administratiu Comú.

j) Les obligacions que assumeix el beneficiari, tant les genèriques com les específiques.

k) Pagament i règim de garanties.

l) Concurrència i compatibilitat d'ajudes a la formació.

m) Incompliments, criteris de graduació, responsabilitat i règim sancionador.



Article 5. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. Una vegada publicada la convocatòria, les persones interessades que desitgen sol·licitar la beca hauran de presentar la corresponent sol·licitud en model normalitzat, així com la documentació requerida en les corresponents convocatòries en el Registre General de CulturArts, plaça de Viriat, s/n, 46001 de València o en qualsevol dels llocs establits en la legislació del Procediment Administratiu Comú.

2. La sol·licitud també es podrà presentar electrònicament, a través de la seu electrònica de la Generalitat, Prop, en la URL http://sede.gva.es, sempre que es posseïsca un sistema de firma electrònica amb plena validesa i estiga previst en la norma reguladora del registre esmentat.

3. El termini de presentació de sol·licituds serà el que s'establisca en la convocatòria, i no es podrà ser inferior a quinze dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació de la respectiva convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

4. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establits en la convocatòria o faltara documentació, l'òrgan competent requerirà la persona interessada perquè l'esmene en el termini màxim i improrrogable de 10 dies, i se li indicarà que si no ho fera se'l tindrà per desistit de la seua sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes que preveu la legislació del Procediment Administratiu Comú.

5. En la convocatòria es podrà admetre la substitució de la presentació de determinats documents per una declaració responsable de la persona sol·licitant. En aquest supòsit, l'òrgan instructor, amb anterioritat a efectuar la proposta de resolució de concessió de la beca, haurà de requerir la presentació de la documentació que acredite la realitat de les dades contingudes en l'esmentada declaració en un termini no superior a quinze dies.



Article 6. Instrucció i valoració

1. L'òrgan competent per a l'ordenació i instrucció del procediment de concessió de les beques és el director general de CulturArts Generalitat.

2. Les convocatòries respectives podran establir una fase de preavaluació en què l'òrgan instructor verificarà el compliment dels requisits necessaris per a adquirir la condició de persona beneficiària. En tot cas tal fase només podrà afectar aquells requisits que siguen d'apreciació automàtica i la concurrència dels quals no requerisca de cap valoració. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds es podrà fer pública, del mode que es determine, una llista provisional d'admesos i exclosos i els motius de l'exclusió per a cada cas.

3. L'avaluació serà duta a terme per una comissió tècnica de valoració. Aquesta comissió variarà en la seua composició en funció de les matèries objecte de subvenció:

3.1. Per a les beques de formació de l'audiovisual, la comissió estarà presidida pel director general de Culturarts o persona en qui delegue, que serà la persona titular de la Subdirecció General d'Audiovisual i Cinematografia, si és el cas, i formada per un mínim de tres vocals, entre els quals estarà la persona titular del servici d'ajudes de CulturArts Generalitat. Actuarà com a secretari/ària, amb veu i sense vot, un/a tècnic/a o administratiu/va de CulturArts Generalitat. La resta de vocals seran dos/dues tècnics/ques de CulturArts Generalitat nomenats per l'òrgan competent a proposta de l'òrgan instructor.

Aquesta comissió podrà estar assessorada per persones especialistes en matèria cinematogràfica en què actuaran amb veu en qualitat de persones assessores especialistes.

3.2. Per a les beques de perfeccionament de música, la comissió estarà presidida pel director general de Culturarts o persona en qui delegue, que serà la persona titular de la Subdirecció General de Música, si és el cas, i formada per un mínim de cinc vocals, entre els quals estarà la persona titular del servici d'ajudes de CulturArts Generalitat. Actuarà com a secretari/ària, amb veu i sense vot, un/a tècnic/a o administratiu/va de CulturArts Generalitat. La resta de vocals seran quatre persones professionals de reconeguda solvència en el camp de la música, les persones titulars dels tres conservatoris superiors de música d'Alacant, Castelló i València, així com per una persona experta en ensenyaments musicals, nomenada per l'òrgan competent, a proposta de l'ISEACV.



Aquesta comissió podrà estar assessorada per especialistes per instrument o famílies instrumentals, si és el cas, en les audicions a què fa referència l'article 3.2, en les quals actuaran amb veu en qualitat de persones assessores especialistes.

4. En allò no previst expressament en aquestes bases o en la convocatòria, el funcionament de la comissió es regirà pel que preveu la legislació del procediment administratiu comú.

5. La comissió de valoració, després de la comparació de les sol·licituds presentades d'acord amb els criteris de valoració fixats en la convocatòria, emetrà un informe en què es concretarà el resultat de l'avaluació i una prelació de les sol·licituds.

6. El òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la comissió de valoració, emetrà un informe en què conste que de la informació que es troba en el seu poder es desprén que els beneficiaris compleixen amb tots els requisits necessaris per a accedir a les subvencions, i, al seu torn, efectuarà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que serà notificada als interessats en la forma que determine la convocatòria i es concedirà un termini de 10 dies per a presentar al·legacions.

7. Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figuren en el procediment ni siguen tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes per les persones interessades, i en aquest cas la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva.

8. Finalitzat si és el cas el tràmit d'audiència, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva en què s'expressarà la persona sol·licitant o relació de persones sol·licitants per a les quals es proposa la concessió de beques i la seua quantia, i s'especificarà la seua avaluació d'acord amb els criteris de valoració aplicats.



Article 7. Resolució

1. Quan la convocatòria de beques es realitze a càrrec dels crèdits de CulturArts la resolució de concessió o de denegació correspondrà al titular de la presidència de l'organisme.

El termini per a resoldre el procediment de concessió serà de quinze dies des de la data d'elevació de la proposta de resolució.

2. La resolució haurà de ser motivada d'acord amb el que dispose la convocatòria, i farà al·lusió als criteris de valoració de les sol·licituds, determinant els beneficiaris i la quantia de la beca. La resolució acordarà tant l'atorgament de les beques, com la desestimació i la no-concessió, per desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevinguda.

3. La resolució de concessió a més de contindre les persones sol·licitants a qui es concedeix la beca i la desestimació expressa de la resta de sol·licituds, podrà incloure una relació ordenada de totes les sol·licituds que, complint amb les condicions administratives i tècniques establides en les bases reguladores per a adquirir la condició de beneficiari, no hagen sigut estimades per sobrepassar-se la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria, amb indicació de la puntuació atorgada a cada una d'aquestes en funció dels criteris de valoració previstos en aquesta.

En aquest supòsit, si es renunciara a la beca per algun dels beneficiaris o es minoraren aquestes per qualsevol altre motiu, l'òrgan concedent acordarà, sense necessitat d'una nova convocatòria, la concessió de la subvenció a la persona sol·licitant o persones sol·licitants següents a aquell en ordre de la seua puntuació, sempre que amb la renúncia per part d'algun de les persones beneficiaris, s'haja alliberat crèdit suficient per a atendre almenys una de les sol·licituds denegades.

L'òrgan concedent de la beca comunicarà aquesta opció a les persones interessades, a fi que accedisquen a la proposta de beca en el termini improrrogable de 10 dies. Una vegada acceptada la proposta per part de la persona sol·licitant o persones sol·licitants, l'òrgan administratiu dictarà l'acte de concessió.

4. La resolució del procediment es dictarà, notificarà i publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana en el termini màxim de tres mesos a comptar de la publicació de la convocatòria corresponent. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima a les persones interessades per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

5. La resolució de concessió posarà fi a la via administrativa i contra la mateixa es podrà interposar, potestativament, el recurs de reposició, davant del president de CulturArts Generalitat, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seua publicació, o, bé directament, recurs contenciós administratiu, davant de la sala del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seua publicació, sense perjuí de qualsevol altre que s'estime pertinent

6. El règim de publicitat de les beques concedides serà l'establit en l'article 18 de la LGS.



Article 8. Reformulació de sol·licituds

1. Quan en la proposta de resolució provisional l'import de la beca siga inferior a què figura en la sol·licitud presentada es podrà instar de la persona beneficiària, si així ho contempla la convocatòria específica, la reformulació de la seua sol·licitud durant el termini d'al·legacions per a ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable i hauran d'identificar, d'entre les actuacions proposades, aquelles el compromís de les quals manté i que seran objecte de subvenció.

2. En tot cas la reformulació de sol·licituds haurà de respectar l'objecte, condicions i finalitat de la beca i haurà de comptar amb la conformitat de la comissió de valoració, i s'haurà de mantindre el percentatge de finançament cas de ser exigit per la convocatòria.



Article 9. Quantia de la beca o criteris per a la seua determinació

Les quanties individualitzades màximes de les beques o els criteris per a la seua determinació, seran els següents:

9.1. Per a les beques en matèria d'Audiovisual:

L'import màxim de qualsevol de les beques no serà superior a 4.000-EUR.

9.2. Per a les beques de formació de Música: L'import màxim de qualsevol de les beques no serà superior a 500-EUR, en la modalitat de fins a un mes de duració (A), que deurà necessàriament correspondre a l'any de la convocatòria, i de 6.000– EUR en la modalitat de fins a un any de duració (B), que coincidirà amb el curs acadèmic que s'inicie l'any de la convocatòria.

9.3. La normativa reguladora de la subvenció podrà exigir un import de finançament propi per a cobrir l'activitat subvencionada. En aquest cas, l'aportació de fons propis al projecte o acció subvencionada haurà de ser acreditada en els termes que preveu l'article 30 de la LGS.

El pressupost de la beca presentada per la persona sol·licitant, o les seues modificacions posteriors, serviran de referència per a la determinació de l'import de la subvenció, i es podrà calcular aquest com un percentatge del cost final de l'activitat. En aquest cas, l'eventual excés de finançament públic es calcularà prenent com a referència la proporció que ha d'aconseguir la dita aportació respecte del cost total, de conformitat amb la normativa reguladora de la subvenció i les condicions de la convocatòria. En aquests casos procedirà el reintegrament proporcional si el cost efectiu final de l'activitat resulta inferior al pressupostat.



Article 10. Modificació de la resolució

1. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de les beques i l'obtenció concurrent de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, en els termes establits en la seua normativa reguladora, d'acord amb el que preveu l'article 19.4 de la LGS.

2. Les persones beneficiàries podran sol·licitar a l'òrgan concedent amb caràcter excepcional la modificació de la resolució de concessió quan apareguen circumstàncies imprevistes que alteren o dificulten l'execució de l'activitat o projecte formatiu o quan siguen necessàries per al bon fi de l'actuació. La sol·licitud podrà ser autoritzada sempre que no s'altere l'objecte o finalitat de la beca i no es danyen drets de tercers i s'haurà de presentar abans que concloga el termini per a la realització de l'activitat.



Article 11. Termini i forma de justificació

1. La persona beneficiària està obligada a presentar la justificació del compliment de les condicions imposades i de la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió de la beca.

2. Amb caràcter general la justificació per la persona beneficiària adoptarà la forma de compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa a què es refereix l'article 72 del RLGS.

El compte estarà format per la memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la beca, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, i per la memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades. Aquesta última contindrà, necessàriament, les relacions i els documents que es mencionen en els apartats a), b), i e) de l'article 72.2 i, quan procedisca, els dels apartats c),d), f), i g) de l'esmentat article.



Quan per raó de l'objecte o de la naturalesa de la beca no s'estime necessari exigir del beneficiari tota la documentació a què es refereix el paràgraf anterior, es podran refondre o suprimir alguns dels documents ressenyats, i es determinaran en la convocatòria el contingut concret del compte justificatiu.

Les despeses es justificaran amb factures i la resta de documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en original o fotocòpia compulsada. L'acreditació del pagament es realitzarà per mitjà de l'original o fotocòpia compulsada del document que ho acredite.

3. El termini per a la presentació de la justificació serà d'un mes des de la finalització de l'activitat i, en tot cas, abans de l'últim dia hàbil de l'any de convocatòria. Per a les convocatòries corresponents a beques coincidents amb el curs acadèmic, s'entendrà l'últim dia del mes de setembre de l'any en què finalitze el curs acadèmic.

4. Si vençut el termini de justificació no es presenta el corresponent compte justificatiu o aquest és insuficient, s'entendrà incomplida l'obligació de justificar, amb les conseqüències previstes en l'article 37 de la LGS.



Article 12. Despeses subvencionables

1. Les despeses subvencionables es regiran pel que disposa l'article 31 de la LGS.

2. Es considerarà despesa realitzada la que haja sigut efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació.



Article 13. Pagament i garanties

1. Es podran realitzar pagaments a compte o anticipats de conformitat amb el que disposa l'article 171 de la LHIS.

2. La realització de pagaments a compte o anticipats comportarà la constitució d'un aval que es regirà pel que establix l'article 171 de la LHIS, i 42 i següents del RLGS.



Article 14. Concurrència i compatibilitat de subvencions

La convocatòria de beques podrà admetre la percepció d'altres subvencions procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, sempre que l'import d'aquestes siga de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, no supere el cost de l'activitat subvencionada o implique una disminució de l'import del finançament propi exigit, si és el cas, per a cobrir l'activitat subvencionada.



Article 15. Pla de control

De conformitat amb el que estableix l'apartat 3r de l'article 169 de la LHIS, es durà a terme un pla de control de la realització de les activitats subvencionades per mitjà de la comprovació i control de la documentació de caràcter econòmic, justificativa de l'import concedit, i de la memòria d'actuació justificativa relativa a l'activitat subvencionada, que a aquest efecte s'ha establit en aquestes bases com a aportació preceptiva per la persona beneficiària per al pagament de l'ajuda.

Igualment es podran realitzar controls sobre el terreny, durant l'execució de l'activitat o a posteriori, i/o de qualitat i realitzar mostres aleatòries dirigides o de risc sobre un percentatge mínim del total concedit en cada línia, que determinarà l'òrgan concedent.



Article 16. Reintegrament i graduació d'incompliments

1. Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la beca fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, en els casos previstos en l'article 37 de la LGS.

2. El procediment de reintegrament de beques es regirà per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en la legislació del Procediment Administratiu Comú, sense perjudici de les especialitats que s'estableixen en la LGS, i en el RLGS, així com en l'article 172 de la LHIS.

3. Quan el compliment per la persona beneficiària s'aproxime de manera significativa al compliment total i s'acredite per aquest una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos, la quantitat a reintegrar vindrà determinada pel número o grau d'incompliment de l'activitat objecte de subvenció, respectant el principi de proporcionalitat.



Article 17. Infraccions i sancions

1. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establit en el títol IV de la LGS, així com els articles 173 a 177 de la LHIS.

2. La imposició de les sancions en matèria de subvencions s'efectuarà per mitjà d'expedient administratiu en què, en tot cas, es donarà audiència a la persona interessada abans de dictar-se l'acord corresponent i que serà tramitat d'acord amb el que disposa la legislació del Procediment Administratiu Comú.

3. L'expedient administratiu sancionador a què es refereix el punt anterior serà el regulat pel Reglament del procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora, aprovat per Reial Decret 1398/1993, de 4 d'agost, tant en la seua modalitat d'ordinari com simplificat, amb les especialitats previstes en la LGS, i en el RLGS.







DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Regla de no despesa

A efectes del que disposa l'article 26.3 de la LHIS, s'indica que l'aplicació i execució d'aquestes bases reguladores no comporta increment de despesa pública, més enllà dels crèdits consignats a aquest efecte, en els pressupostos anuals de la Generalitat, dins del corresponent programa i línies pressupostàries per a finançar les distintes convocatòries.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 18 de juliol de 2016



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ

Mapa web