Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 73/2020, de 3 de juliol, del Consell, de modificació del Decret 271/2019, de 27 de desembre, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores de la concessió directa de subvencions destinades al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació i enclavaments laborals, i convocatòria per a 2020.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8851 de 07.07.2020
Número identificador:  2020/5319
Referència Base de Dades:  005157/2020
 



DECRET 73/2020, de 3 de juliol, del Consell, de modificació del Decret 271/2019, de 27 de desembre, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores de la concessió directa de subvencions destinades al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació i enclavaments laborals, i convocatòria per a 2020. [2020/5319]



Per Decret 271/2019, de 27 de desembre, del Consell, es van aprovar les bases reguladores de la concessió directa de subvencions destinades al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació i enclavaments laborals, i convocatòria per a 2020, pel sistema de tramitació anticipada.

No obstant això, a la vista de situacions generades en anteriors distribucions d'ajudes per a finançar parcialment els costos salarials de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació (d'ara en avant, CEO), pel sistema de concessió directa, per data i hora de presentació de sol·licituds, el 26.02.2020, es va constituir la mesa tècnica de CEO, integrada pels sindicats més representatius, patronals i entitats del tercer sector, i es va acordar modificar el Decret d'ajudes de 2020 ja publicat de manera que cap CEO quedara fora de la distribució de les ajudes, ja que es tracta d'un decret de concessió directa d'ajudes per a entitats qualificades d'entitats prestadores de serveis d'interés econòmic general, d'acord amb la modificació de la Llei 5/2011, de 29 de març, d'economia social, introduïda a través de la Llei 31/2015, de 9 de setembre, per la qual es modifica i actualitza la normativa en matèria d'autoocupació i s'adopten mesures de foment i promoció del treball autònom i de l'economia social.



A més, les persones destinatàries finals de les ajudes recollides en aquest Decret 271/2019 són les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat, col·lectiu vulnerable digne de la màxima protecció segons el Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social (BOE 3 de desembre).



D'altra banda, es considera oportú incloure la referència concreta al Decret 227/2018, de 14 de desembre, del Consell, pel qual es regula la qualificació i inscripció dels centres especials d'ocupació en el Registre de Centres Especials d'Ocupació de la Comunitat Valenciana, quant als requisits i les obligacions dels CEO, així com modificar el sistema de gestió de les ajudes per a agilitar la seua concessió i pagament.



Per tot això, de conformitat amb l'article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, prèvia deliberació del Consell, en la reunió de 3 de juliol de 2020,





DECRETE



Article únic. Modificació del Decret 271/2019, de 27 de desembre, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores de la concessió directa de subvencions destinades al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació i enclavaments laborals, i convocatòria per a 2020

El Decret 271/2019, de 27 de desembre, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores de la concessió directa de subvencions destinades al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació i enclavaments laborals, i convocatòria per a 2020, es modifica en els següents termes:



Un. Es dona una nova redacció a l'apartat 8 de l'article 6, que queda redactat de la següent forma:

«8. Els CEO han de prestar, a través de les unitats de suport, els serveis d'ajust personal i social que requerisquen les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat, segons el que es disposa en l'article 43 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat, i d'acord amb el que es disposa en l'article 15 del Decret 227/2018, de 14 de desembre, del Consell, pel qual es regula la qualificació i inscripció dels centres especials d'ocupació en el Registre de Centres Especials d'Ocupació de la Comunitat Valenciana.»



Dos. Es dona nova redacció a l'apartat 1 de l'article 8, que queda redactat de la següent forma:

«1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà pel procediment de concessió directa, d'acord amb el que es disposa en els articles 160 i 168.1.C de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

En el cas que el crèdit fora insuficient per a atendre la totalitat de les ajudes sol·licitades per a projectes d'inserció laboral en CEO per al finançament parcial dels costos salarials del personal amb diversitat funcional o discapacitat d'un semestre de l'exercici 2020, les ajudes es concediran de manera que aconseguisca per a finançar els mateixos mesos a totes les persones sol·licitants. Una vegada atesos els mateixos mesos a totes les persones sol·licitants del semestre, el crèdit resultant que no aconseguira per a finançar un mes complet a la totalitat de les persones sol·licitants, es concedirà segons data i hora de sol·licitud i d'expedient complet fins a l'esgotament.

Davant la insuficiència de crèdit per a completar un mes sencer més i si diferents sol·licituds tingueren la mateixa data i hora d'entrada i d'expedient complet, es prioritzarà l'expedient que tinga major percentatge de dones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat, i si l'empat persistira, es prioritzarà l'expedient que tinga major percentatge de persones amb diversitat funcional o discapacitat severa en plantilla.



Si amb els expedients complets, i en aplicació dels criteris anteriors, el crèdit no aconseguira per a subvencionar un mes sencer a tots els CEO, se subvencionarien expedients completats després d'una esmena, tenint en compte com a data de sol·licitud la data i hora en què s'haja esmenat completament l'expedient. En cas d'empat, es dirimirà segons els criteris anteriors.

No obstant això, i encara que la concessió de l'ajuda es realitze per mesos en funció del crèdit disponible, les persones beneficiàries podran imputar despesa de mesos posteriors si a causa de baixes per incapacitat temporal, degudament justificades i pels mateixos imports que els hagueren pogut correspondre, amb les mensualitats tingudes en compte per a la concessió de l'ajuda no aconseguiren justificar l'ajuda total concedida.»



Tres. L'apartat 6 de l'article 8 se suprimeix.



Quatre. Els apartats 7 i 8 de l'article 8 passen a ser els apartats 6 i 7 de l'article 8 respectivament.



Cinc. A l'article 14.1.d.1r s'afig un segon paràgraf amb la següent redacció:

Quant a la justificació de les ajudes haurà de tindre's en compte el que es disposa en l'apartat 3 de l'article 21, en el cas de subvencions salarials concedides per mesos i no semestrals, per falta de pressupost suficient.»



Sis. Es dona nova redacció a l'apartat 1.a de l'article 16, que queda redactat de la següent forma:

«1. L'ajuda consistirà en el 50 % del salari mínim interprofessional vigent en 2020, corresponents a les nòmines de gener a desembre de 2020, incloses dues pagues extraordinàries o prorrateig d'aquestes, o període corresponent segons pressupost disponible.

En el cas del contracte a temps parcial, la subvenció tindrà una reducció proporcional a la jornada laboral realitzada, sempre que la jornada supose, com a mínim, la meitat de la jornada habitual.»



Set. Es dona nova redacció a l'apartat 1 de l'article 20, que queda redactat de la següent forma:

«1. Relació nominativa del personal amb diversitat funcional o discapacitat els llocs dels quals són objecte de subvenció, ordenada alfabèticament per cognoms, en model normalitzat.

Per a la sol·licitud inicial, és a dir, la sol·licitud d'ajudes corresponent al primer semestre, així com la corresponent al segon semestre si no hi ha hagut sol·licitud en el primer, en el termini de 15 dies naturals a comptar de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, es presentarà model normalitzat «Plantilla de treballadors», on s'inclouran totes les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat que estiguen o hagen estat d'alta en l'entitat en els tres primers mesos de l'exercici.

El personal amb diversitat funcional o discapacitat contractat sota la modalitat de contractes d'interinitat, hauran de relacionar-se per ordre alfabètic de cognoms, en el model normalitzat «Plantilla personal interí».

Per a la sol·licitud del segon semestre, en el termini de 15 dies naturals a comptar de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, es presentarà model normalitzat «Plantilla de treballadors– 2n Semestre», on es recollirà la referència a totes les persones treballadores que ja estaven incloses i subvencionades en l'últim mes del semestre anterior, sempre que els seus contractes continuen una vegada finalitzat aquest semestre, així com les modificacions de plantilla produïdes en els tres mesos següents, a saber, juliol, agost i setembre (nous contractes, pròrrogues dels anteriors, transformació de contractes temporals en indefinit o modificacions de jornada).

A més, es presentarà, si escau, en el segon semestre, el model normalitzat «Plantilla personal interí», on es recollirà la referència a tot el personal treballador interí que ja estava inclòs i subvencionat en l'últim mes del semestre anterior, sempre que els seus contractes continuen una vegada finalitzat aquest semestre, així com les modificacions de plantilla produïdes en els tres mesos següents, a saber, juliol, agost i setembre (nous contractes, pròrrogues dels anteriors, transformació de contractes temporals en indefinit o modificacions de jornada).



De totes aquelles persones treballadores contractades i subvencionades en el primer semestre, les pròrrogues o les transformacions de contractes o modificacions de jornada produïdes durant el segon semestre de les quals no es comuniquen expressament, es consideraran no efectuades i no seran subvencionables.

Per a les modificacions mensuals posteriors a les sol·licituds (tant del primer com del segon semestre), en els deu primers dies naturals del mes següent al mes en què s'haguera produït un nou contracte, pròrroga, transformació de contracte temporal en indefinit o modificació de jornada, es presentarà el mateix model normalitzat «Plantilla de treballadors» Annex V-1, on s'inclouran únicament aquestes modificacions, sense que faça falta incloure-hi novament la totalitat de la plantilla.



Amb caràcter general, les persones treballadores amb diversitat funcional o discapacitat no incloses en els llistats de «Plantilla de treballadors», ja siga inicial, segon semestre o comunicació de modificacions de plantilla mensuals, en els terminis establits en el present apartat, no es consideraran subvencionables i el seu cost salarial no serà considerat despesa justificada en la justificació final de l'expedient.»



Huit. S'introdueix un nou apartat 3 en l'article 21, amb la següent redacció:

«3. En el cas que la concessió de l'ajuda s'haja efectuat per mesos en funció del pressupost disponible, i no per un semestre complet, les persones beneficiàries podran imputar despesa de mesos posteriors si a causa de baixes per incapacitat temporal, degudament justificades, i pels mateixos imports que els hagueren pogut correspondre, amb les mensualitats tingudes en compte per a la concessió de l'ajuda no aconseguiren justificar l'ajuda total concedida.»



Nou. Els apartats 3, 4, 5, 6, 7 8, 9 i 10 de l'article 21 passen a ser els apartats 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 i 11, respectivament.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Incidència pressupostària

L'aplicació i el desenvolupament d'aquest decret no tindran incidència en la dotació dels capítols de despesa assignada a la conselleria competent en ocupació, i en tot cas hauran de ser atesos amb els mitjans personals i materials de la conselleria.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquest decret, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la publicació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, d'acord amb el que s'estableix en l'article 10 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan, en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que les interessades puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 3 de juliol de 2020



El president de la Generalitat

XIMO PUIG I FERRER



El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius,

Comerç i Treball

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ

Mapa web