Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació. RESOLUCIÓ de 17 de maig de 2024, de la Direcció General de Formació Professional, per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions destinades a alumnat que curse Formació Professional en 2023-2024 en centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9854 de 22.05.2024
Número identificador:  2024/4682
Referència Base de Dades:  004780/2024
 



RESOLUCIÓ de 17 de maig de 2024, de la Direcció General de Formació Professional, per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions destinades a alumnat que curse Formació Professional en 2023-2024 en centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana. [2024/4682]

L'Ordre 5/2023, de 14 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, estableix les bases per a la concessió de subvencions a alumnat que curse Formació Professional en centres educatius sostinguts amb fons públics (DOGV núm. 9706, de 18.10.2023).

Esta convocatòria pretén ajudar l'alumnat matriculat en el curs 2023-24 ensenyaments de Formació Professional en centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, de manera que la distància als centres de treball i docents no siga un condicionant en l'elecció de la modalitat de formació en empreses, en l'elecció del centre de treball o fins i tot en l'elecció del mateix centre d'estudis.



Així doncs, s'ha dotat esta convocatòria d'una assignació pressupostària de 8.000.000€ per a abastar tots els ensenyaments de grau D i E de Formació Professional, , que es corresponen amb els cicles formatius de grau bàsic, mitjà, superior i cursos d'especialització, que preveu la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

Per tot això, en virtut de les atribucions conferides pel Decret 136/2023, de 10 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació (DOGV núm. 9661, de 14.08.2023), i per la delegació de competències que establix l'apartat quart de la Resolució de 13 d'abril de 2022, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, sobre delegació de competències en determinats òrgans (DOGV núm. 9328, de 29.04.2022), resolc:





Primer. Objecte

1. Convocar, en règim de concurrència competitiva, ajudes per a l'alumnat de centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana matriculat amb assistència efectiva en el curs 2023-2024 en ensenyaments de Formació Professional.

2. Les ajudes que es concedisquen tindran caràcter de subvenció. Es regiran per les bases reguladores aprovades per l'Ordre 5/2023, de 14 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, per la qual s'establixen les bases per a la concessió de subvencions a alumnat que curse Formació Professional en centres educatius sostinguts amb fons públics (DOGV núm. 9706, de 18.10.2023).



Segon. Modalitats i finalitat de les subvencions

1. L'alumnat que estiga cursant en l'any acadèmic 2023-24 algun dels ensenyaments que preveu esta convocatòria podrà optar a les subvencions per una d'estes modalitats:

a) Modalitat de Formació Professional Dual en administracions públiques.

Estan destinades a proporcionar una ajuda a l'alumnat que combine l'activitat formativa en el centre educatiu amb l'activitat en un centre de treball mitjançant el model de Formació Professional Dual en les administracions públiques del sector públic estatal, autonòmic, local o en universitats, així com ens autònoms.

b) Modalitat de Formació en Empreses allunyades del centre educatiu, Dual o Formació en Centres de Treball (FCT).

Estan destinades a proporcionar una ajuda a l'alumnat per a realitzar la Formació Professional Dual en empreses de la Comunitat Valenciana o de la resta de l'Estat, una vegada acreditada la necessitat de desplaçament per a adquirir les competències predeterminades en el lloc formatiu.

c) Modalitat de desplaçament.

Estan destinades a sufragar totalment o parcialment les despeses derivades de residència, transport i manutenció d'alumnat que curse cicles de Formació Professional en centres allunyats de la seua residència habitual.

Es consideraran les despeses de transport urbà o interurbà diari entre el domicili habitual i el centre educatiu, així com les de manutenció associades.

2. Per a determinar les distàncies, s'utilitzarà la calculadora de la Comissió Europea per a les mobilitats d'Erasmus i s'especificarà el mètode de càlcul (adreça d'origen i de destinació) següent:

https://erasmus-plus.ec.europa.eu/es/resources-and-tools/distance-calculator



Tercer. Finançament

La quantia global màxima de la convocatòria és de 8.000.000€ amb càrrec a l'aplicació pressupostària G01090205GE00000.422C00.4, línia de subvenció S0472. D'esta quantia 4.800.000€ corresponen al Fons Social Europeu, Programa Operatiu 2021-2017 (codi fons FS21000018), i la resta són fons propis afectats a la Generalitat Valenciana.



Quart. Quanties de les subvencions

1. Es concediran els següents imports per persona beneficiària, segons la modalitat d'ajuda sol·licitada:

a) Dual en administracions públiques: 1.300€.

b) Formació en empreses: 400€.

d) Desplaçament: 1.200€.

2. Les ajudes es concediran per ordre de prelació fins a esgotar el límit de crèdit disponible.

3. En el cas que el crèdit consignat siga suficient per a atendre el nombre de sol·licituds admeses, no serà necessari fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds presentades que reunisquen els requisits establits, d'acord amb l'article 55 del Reglament de la Llei general de subvencions.

4. En cas de no esgotar el crèdit disponible, l'excedent es prorratejarà entre els beneficiaris, amb un límit de concessió de fins al 50 % de les quantitats per beneficiari establides en l'apartat 1 anterior.



Cinqué. Requisits per a sol·licitar la subvenció i manera d'acreditar-los

1. Amb caràcter general, s'han de reunir els requisits que recull a l' article quart de l'ordre de bases, amb especial atenció a la necessitat de tindre el DNI o NIE en vigor en el moment de presentar la sol·licitud.



2. Cal estar matriculat/ada en la modalitat sol·licitada, i amb assistència efectiva a les activitats formatives en un cicle formatiu sostingut amb fons públics durant el curs acadèmic 2023-24.

3. Addicionalment s'han de reunir també els següents requisits específics, segons la modalitat d'ajuda:

a) Dual en administracions públiques.

- Es desenvoluparà la Formació Dual en administracions públiques del sector públic estatal, autonòmic, local o en universitats, així com en ens autònoms.

L'alumnat matriculat en centres públics no aportarà la documentació que acredite el compliment d'estos requisits, per disposar el centre receptor de sol·licituds de la informació necessària. Excepcionalment, si el centre educatiu no disposara d'algun document indispensable, podrà sol·licitar a l'interessat o interessada que l'aporte.

L'alumnat matriculat en centres concertats acreditarà el compliment d'estos requisits mitjançant un certificat expedit per la direcció del centre privat en què estiga matriculat, en el qual farà constar la matriculació requerida per a sol·licitar l'ajuda, la indicació expressa de la nota mitjana del curs anterior, la llista dels mòduls cursats i les qualificacions que s'han utilitzat per al càlcul de la nota mitjana, o el requisit acadèmic en el cas de primers cursos.

b) Formació en empreses.

- Es desenvoluparà la formació en empreses, siga Dual o el mòdul de FCT en empreses de la Comunitat Valenciana o de la resta de l'Estat, amb un mínim de 100 hores.

- La distància mínima exigible entre el centre docent i el centre de treball serà 14 km.

L'alumnat matriculat en centres públics no aportarà la documentació que acredite el compliment d'estos requisits, per disposar de la informació necessària el centre receptor de sol·licituds. Excepcionalment, si el centre educatiu no disposara d'algun document indispensable, podrà sol·licitar la seua aportació a l'interessat o interessada.

L'alumnat matriculat en centres concertats acreditarà el compliment d'estos requisits mitjançant un certificat del centre privat en el qual conste que està matriculat en el cicle formatiu, que cursa en modalitat Dual o FCT, amb la indicació de l'empresa o entitat on realitza la formació i la distància que cal considerar.

c) Desplaçament

- Cursar els estudis d'FP en un centre docent allunyat de la residència habitual almenys 14 km.

L'alumnat ha d'acreditar la matrícula i la residència habitual que donen lloc a l'ajuda.

Com a residència habitual, s'entendrà la que conste en ITACA, llevat que l'alumnat n'acredite una diferent, cas en què es justificarà i actualitzarà en ITACA degudament.

En el cas d'alumnat que durant el curs acadèmic, residisca fora del seu domicili habitual o familiar per raons de proximitat al centre docent, haurà d'acreditar fefaentment tal circumstància mitjançant un contracte de lloguer, junt amb despeses de residència i certificat d'empadronament superior a tres mesos de validesa. En estos casos, a l'efecte de baremació, es considerarà la distància entre el domicili habitual o familiar en el qual residisca fora del període acadèmic i el centre docent.



Les persones matriculades en centres públics no hauran d'acreditar la matrícula, per disposar de la informació. Excepcionalment, si el centre educatiu no disposara d'algun document indispensable, podrà sol·licitar la seua aportació a l'interessat o interessada.

L'alumnat matriculat en centres concertats acreditarà la matrícula i avaluació contínua mitjançant un certificat expedit pel centre privat en què estiga matriculat, que acredite la matriculació requerida per a sol·licitar l'ajuda, l'assistència efectiva a les classes i activitats acadèmiques, el domicili habitual i la distància que cal considerar.

4. Per a facilitar l'emissió de certificats i la seua estandardització, es publicaran els models de certificats en la pàgina web d'esta conselleria:



https://ceice.gva.es/web/formacion-profesional



Sisé. Puntuació i ordenació de les sol·licituds admeses

1. Les sol·licituds que complisquen amb els requisits de concessió es puntuaran d'acord amb l'article 6 de l'ordre de bases.

2. La prioritat per a la concessió de les subvencions serà per ordre de més a menys puntuació entre totes les sol·licituds admeses, fins a esgotar el crèdit pressupostari.

3. Els empats que es produïsquen en la selecció de les sol·licituds afectades es resoldran conforme a l'últim sorteig públic vigent a la publicació de la present resolució, aplicat en el procediment d'admissió a centres docents sostinguts amb fons públics d'esta Conselleria.





Seté. Termini, forma i lloc de presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds s'han de presentar en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació d'esta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Es presentarà una única sol·licitud per cada persona, en la modalitat que considere més beneficiosa al seu interés.

2. Es formalitzaran pels mitjans que cada centre receptor de sol·licituds dispose i determine, per a la qual cosa s'emprarà el model que estarà disponible en la pàgina web d'esta conselleria:

https://ceice.gva.es/web/formacion-profesional

3. L'alumnat de centres de la Generalitat presentarà la sol·licitud i documentació addicional en els seus respectius centres.

La resta d'alumnat presentarà la sol·licitud i documentació addicional en el centre públic d'adscripció.

4. En cap cas s'admetrà la presentació de sol·licituds ni de documentació addicional fora de termini, ni per mitjans diferents als que establix el centre receptor de sol·licituds.

5. Si és el cas,, el centre receptor de sol·licituds requerirà a l'interessat que esmene les deficiències en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils.

Si no fa l'esmena, es considerarà que desistix de la sol·licitud; tot això, de conformitat amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. En qualsevol moment del procediment, l'Administració podrà requerir l'aportació dels documents justificatius de qualsevol de les dades incorporades a la sol·licitud.

6. La Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació podrà comprovar les dades acadèmiques de les persones sol·licitants registrades en els sistemes d'informació i gestió educativa pertanyents a esta, així com recaptar les dades acadèmiques d'altres administracions educatives.



7. El sol·licitant ha d'autoritzar l'òrgan gestor del procediment a obtindre, per mitjans electrònics, en les bases de dades administratives, les dades necessàries per a complir amb les obligacions de certificació davant el FSE.



Huité. Documentació que cal aportar

Juntament amb la sol·licitud, s'aportarà la següent documentació:

1. Declaració responsable subscrita per la persona sol·licitant en la qual manifeste, sota la seua responsabilitat, que les dades de la sol·licitud s'ajusten a la realitat, que complix amb els requisits exigits en la convocatòria, que disposa de la documentació que així ho acredita, la qual posarà a la disposició de l'Administració quan li siga requerida, i que es compromet a mantindre el compliment dels requisits i les obligacions fins al final del curs acadèmic 2023-2024. El model de declaració estarà disponible juntament amb el de sol·licitud.

2. Si s'al·lega la necessitat de residència fora del domicili habitual, s'aportarà la documentació que justifique el gaudi i pagament de l'activitat subvencionada.

3. La documentació i els certificats emesos pel centre educatiu corresponent, acreditatius del compliment dels requisits específics de l'apartat cinqué d'esta convocatòria.



Nové. Fases del procediment

1. L'òrgan competent per a l'ordenació i instrucció del procediment és la Direcció General de Formació Professional.

2. Els centres receptors de les sol·licituds verificaran el compliment dels requisits per a adquirir la condició de beneficiari i requeriran les esmenes que siguen procedents.

Es consideren centres receptors els centres docents de titularitat de la Generalitat, que rebran les sol·licituds de l'alumnat tant propi com dels seus centres adscrits.

3. Els centres receptors elaboraran i certificaran les llistes de sol·licitants amb les puntuacions que han obtingut, així com una llista motivada de sol·licitants que no complisquen els requisits d'obtenció de les ajudes.

4. Els centres receptors faran públiques estes llistes amb la finalitat de detectar possibles errors en la baremació.

Per a això, les persones interessades tindran un termini de 2 dies hàbils, comptats des de la inserció en els taulers d'anuncis dels centres educatius, per a esmenar els defectes observats i presentar les al·legacions que estimen pertinents davant del mateix centre educatiu en el qual es va presentar la sol·licitud.

5. En un termini no superior a 15 dies a comptar de la fi del termini de presentació de les sol·licituds, els centres educatius elevaran a l'òrgan instructor un informe que certifique el compliment o incompliment dels requisits dels sol·licitants, així com les llistes anteriors d'admesos i exclosos.

S'utilitzarà un full de càlcul disposat a este efecte per la Direcció General de Formació Professional.

6. Les sol·licituds i la documentació aportades per les persones interessades quedaran arxivades fins al final del curs 2025-26 en el centre educatiu receptor, a la disposició de la Inspecció d'Educació, de les direccions territorials d'Educació i de la Direcció General de Formació Professional.

7. La Comissió de Valoració establirà la prelació, aplicant els criteris establits en les bases, entre totes les sol·licituds admeses, a partir de les llistes rebudes dels centres educatius per a cada modalitat d'ajuda.



Així mateix, farà les propostes de concessió i denegació de subvencions amb els límits fixats dins del crèdit disponible, i adjudicarà primer les que hagen obtingut més puntuació.

8. Estes propostes provisionals de concessió i denegació es remetran a cada centre receptor de sol·licituds per a la seua publicació i publicitat, a fi de detectar possibles errors en la concessió.

Les persones interessades tindran un termini de 3 dies hàbils, comptats a partir de la inserció en els taulers d'anuncis dels centres educatius, per a esmenar els defectes observats i presentar les al·legacions que estimen pertinents a les llistes provisionals, davant del mateix centre educatiu on es va presentar la sol·licitud.

No s'acceptarà documentació addicional no presentada anteriorment, ni es consideraran fets nous i diferents als aportats pels interessats en el moment de la sol·licitud, que puguen desvirtuar la puntuació inicial atorgada.

Amb la informació al·legada per les persones interessades, el centre realitzarà les correccions que corresponga i les comunicarà a l'òrgan instructor del procediment.

9. La comissió de valoració establirà la prelació definitiva entre les sol·licituds a partir de les correccions rebudes pels centres educatius.



Així mateix, farà la proposta definitiva de concessió i denegació de subvencions amb el límit fixat en la convocatòria dins del crèdit disponible, i adjudicarà les que hagen obtingut més puntuació en aplicació dels criteris establits.



Desé. Comissió de Valoració

1. La Comissió de Valoració es constituirà en la Direcció General de Formació Professional i estarà integrada pels membres següents:



a) Presidència: la directora general de Formació Professional o la persona en qui delegue.

b) Vocals:

- La persona titular de la subdirecció general amb competències en matèria d'ordenació acadèmica d'FP, o la persona en qui delegue.

- La persona titular de servei amb competències en matèria d'ordenació acadèmica d'FP, o la persona en qui delegue.

- Un director/a d'un centre docent públic designat per la presidència de la comissió.

- Secretaria: un tècnic/a de la direcció general d'FP.

2. El funcionament d'este òrgan s'ajustarà al que disposen les normes que conté a l'efecte la secció tercera del capítol II de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

3. De les reunions que realitze esta Comissió de Valoració s'estendrà acta, i s'elevarà a la directora general de Formació Professional.



Onzé. Resolució del procediment

1. A la vista de la proposta definitiva de la comissió de valoració, la directora general de Formació Professional resoldrà motivadament la concessió i denegació de les subvencions, i ordenarà la publicació de les llistes de sol·licitants als quals es concedix o denega la subvenció en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Esta publicació produirà efectes de notificació a les persones interessades d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Esta resolució posarà fi a la via administrativa i haurà de ser dictada i notificada en el termini màxim de sis mesos a partir del dia de publicació de la convocatòria, sense perjudici de l'ampliació de terminis prevista en l'article 21 de la Llei 39/2015.

3. L'efecte que produirà el silenci administratiu serà desestimatori de la sol·licitud de subvenció si transcorre el termini sense que es dicte ni es publique la resolució corresponent, d'acord amb l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sense perjudici de l'obligació legal de l'Administració de resoldre, de conformitat amb la normativa reguladora del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Contra la resolució de concessió i denegació podrà interposar-se, amb caràcter potestatiu, un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicte, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que s'establix en els articles 123 i 124 de l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.



Dotzé. Pagament de les quanties

1. L'abonament de les ajudes es realitzarà en un únic pagament a les persones beneficiàries a través dels centres docents públics que hagen tramitat les seues sol·licituds.

2. La direcció general de Formació Professional remetrà a cada centre receptor de sol·licituds la resolució en la qual s'inclourà la llista de les persones beneficiàries del seu centre i la indicació de la quantia que es percebrà.

3. Les quanties s'ingressaran a cada centre receptor de sol·licituds mitjançant transferència bancària, perquè abonen les quanties individuals dels beneficiaris.

Els centres abonaran les quanties individuals en un termini de 10 dies hàbils comptats a partir de la recepció efectiva de la transferència.



4. Conclòs l'abonament de les quanties individuals, la direcció dels centres emetrà un certificat sobre esta qüestió, amb la llista de les persones que han rebut l'ingrés i, si és el cas, una llista motivada de les persones que no l'hagen pogut rebre.



Tretzé. Compatibilitats

Estes ajudes seran compatibles amb altres subvencions, ajudes o ingressos, procedents d'altres administracions públiques destinats a la mateixa finalitat, sempre que, en concurrència amb estes, no supere el cost de l'activitat que se subvenciona.



Catorzé. Informació i difusió

Esta actuació esta cofinançada per la Unió Europea a través del Programa Fons Social Europeu Plus (FSE+) Comunitat Valenciana 2021-2027.

Els centres tenen l'obligació d'informar les persones sol·licitants d'este cofinançament.

Els equips directius dels centres docents sostinguts amb fons públics establiran les mesures necessàries perquè esta convocatòria siga coneguda per les i els membres de la comunitat educativa.

A l'efecte de la justificació econòmica segons el Reglament (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, per a determinar els costos cofinanciables de les operacions en la part corresponent a la dotació dinerària de la beca, els mètodes seran els recollits en l'article 53 c) del nomenat Reglament.

En aplicació de la normativa europea, es preveu un sistema de costos simplificats el que reduïx la càrrega administrativa



Quinzé. Obligacions de les persones beneficiàries

1. Destinar l'ajuda a la finalitat per a la qual es concedix, entenent-se per tal l'assistència efectiva a les classes i activitats previstes en cada mòdul professional, segons la normativa vigent.

2. Acreditar el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió i el gaudi de l'ajuda.

3. El cessament dels estudis per causes imputables a l'estudiant serà motiu de revocació de la subvenció concedida i serà aplicable el procediment de reintegrament establit en l'ordre de bases.

Constituïxen causes imputables a l'estudiant l'anul·lació de matrícula a instàncies de part o per inassistència a les activitats formatives durant el curs, així com les renúncies a convocatòries dels mòduls que hagen donat lloc a la concessió de les ajudes, i que anul·len el sentit de la finalitat de les subvencions, que preveu l'Ordre 79/2010, de 27 d'agost, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'avaluació de l'alumnat dels cicles formatius de Formació Professional del sistema educatiu en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i la resta de normativa de desplegament que regule l'ordenació i l'organització acadèmica de l'FP.

4. Cooperar amb l'Administració en les actuacions de comprovació que siga necessari per a verificar, si és el cas, el compliment i l'efectivitat de les condicions o els determinants de la concessió de la subvenció. El sol·licitant ha d'autoritzar l'òrgan gestor del procediment a obtindre, per mitjans electrònics, en les bases de dades administratives, les dades necessàries per a complir amb les obligacions de certificació davant el FSE.

5. Comunicar l'obtenció d'altres subvencions o beques per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional o internacional, a la Direcció General de Formació Professional.

6. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels imports rebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control durant 5 anys.





Setzé. Modificació de la resolució de concessió

1. Tota alteració dels requisits tinguts en compte per a la concessió de la subvenció i de les obligacions adquirides i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per part d'altres administracions o ens públics o privats, la suma dels quals supere el cost de l'activitat subvencionable, donaran lloc a la modificació de la resolució de concessió.

2. La concessió de la subvenció serà modificada i serà procedent el seu reintegrament i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la quantia, en els casos que preveu la present convocatòria, així com els articles 37 i 38 de la Llei 38/2003 i l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

3. El procediment per al reintegrament serà el que estipula l'article 18 de les bases reguladores d'estes subvencions.



Desseté. Pla de control

Les subvencions concedides estaran sotmeses a les actuacions que s'incloguen en el pla de control de 2024, que aprove la Direcció General de Formació Professional, d'acord amb l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, de la manera següent:

1. A posteriori, es prendrà una mostra aleatòria representativa d'almenys el 5 % del total pagat en la línia de subvenció.

2. De cada expedient, es comprovarà pels mitjans informàtics d'esta Conselleria (ITACA) que l'alumnat beneficiari ha cursat els cicles formatius objecte de subvenció i, si és el cas, la modalitat.

3. Així mateix, es podrà sol·licitar més documentació que acredite i justifique la residència diferent del domicili habitual de l'alumnat que haja percebut la subvenció per desplaçament i residència.



Dihuité. Protecció de dades

1. La gestió d'aquesta subvenció comporta el tractament de dades de caràcter personal, per la qual cosa s'apliquen les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. En compliment del que disposa l'article 13 del RGPD, la informació en matèria de protecció de dades és la següent:

a) Responsable del tractament: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació. Av. de Campanar, 32. 46015 València. Correu electrònic: protecciodedadeseducacio@gva.es

b) Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat. Passeig de l'Albereda, 16. 46010 València. Correu electrònic: dpd@gva.es.

c) Finalitat del tractament: gestionar la subvenció en les distintes fases de la seua tramitació administrativa.

d) Les bases de legitimació general aplicables al tractament de dades són les previstes en els apartats c i e de l'article 6.1 del RGPD (l'interés públic i l'obligació legal), en relació amb les normes específiques que regulen aquest procediment.

e) Quan la persona sol·licitant, o el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, especialment en la fase de justificació de la subvenció, tindrà l'obligació d'informar-los en els termes que estableix aquesta clàusula.



f) Persones destinatàries de les dades: en el cas que figuren com a beneficiàries de la subvenció persones físiques, les seues dades seran comunicades a la Intervenció, adscrita a la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública. Així mateix, les dades dels beneficiaris seran publicades en la pàgina web de la Conselleria i en el DOGV, així com en el Portal de Transparència de la Generalitat i en la Base de Dades Nacional de Subvencions. La informació que es publique en la BDNS i en el Portal de Transparència estarà disponible l'any de concessió i el següent.

No obstant això, no es publicaran les dades de les persones que resulten excloses i beneficiàries de la subvenció, quan el propi objecte de la convocatòria proporcione informació o dades especialment protegides dels de les previstes en els articles 9 i 10 del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD), ni quan la persona física es trobe en una situació de protecció especial que puga veure's agreujada amb la publicació de les seues dades personals, en particular, quan siga víctima de violència de gènere o d'altres formes de violència contra la dona. En aquestos casos, es procedirà a anonimitzar la informació d'ofici o a instàncies de la persona interessada.

g) Les dades no seran objecte de transferències internacionals.

h) El responsable podrà efectuar, en l'exercici de les seues competències, les verificacions necessàries per a comprovar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada que estan en poder de les Administracions públiques.

i) De conformitat amb l'article 13.2 del RGPD, totes les dades personals sol·licitades a través dels formularis i la documentació vinculada són necessàries per a poder tramitar la subvenció en les distintes fases del procediment. La falta de comunicació d'aquestes dades a la conselleria comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.



j) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual se sol·liciten i pels terminis establits en les normes vigents per a complir obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que es preveu en la normativa d'arxius i documentació.

k) La persona interessada té dret a sol·licitar del responsable del tractament l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com la limitació o oposició tant al tractament d'aquestes dades com a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que s'indica en https://www.gva.es/inicio/procedimientos?id_proc=19970

l) A banda de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals, pot reclamar davant la Delegació de Protecció de Dades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que s'indica en https://www.gva.es/inicio/procedimientos?id_proc=22094. A més, hi ha la possibilitat de reclamar davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, en la forma que es descriu en https://www.aepd.es

Per a més informació, es pot consultar el registre d'activitat de tractament anomenat “Ajudes, beques i subvencions”, accessible en https://ceice.gva.es/registre-de-tractament-de-dades.



Denové. Eficàcia

Esta convocatòria entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



De conformitat amb el que establixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà recórrer potestativament en reposició, o plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant el conseller d'Educació, Universitats i Ocupació en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació.

b) El recurs contenciós administratiu s'ha de plantejar davant la Sala Contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació.



A València, 17 de maig de 2024.- La directora general de Formació Professional (p. d. Resolució 13 d'abril de 2022, DOGV núm. 9328, de 29/04/2022): Marta Armendia Santos.

Mapa web