Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 15/2018, de 30 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoca el procediment d'accés al cos de catedràtics d'Arts Plàstiques i Disseny.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8285 de 02.05.2018
Número identificador:  2018/4299
Referència Base de Dades:  004289/2018
 



ORDRE 15/2018, de 30 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoca el procediment d'accés al cos de catedràtics d'Arts Plàstiques i Disseny. [2018/4299]

Índex

Preàmbul

1. Normes generals

1.1. Objecte

1.2. Places objecte de la convocatòria

1.3. Normativa aplicable

2. Requisits i compliment

2.1. Requisits dels aspirants

2.2. Data de compliment dels requisits

3. Sol·licituds

3.1. Forma de presentació de sol·licituds

3.2. Termini de presentació

3.3. Pagament per drets d'examen

3.4. Devolució de taxes

3.5. Instruccions per a emplenar la sol·licitud telemàtica

4. Admissió d'aspirants

4.1. Llista d'admesos i exclosos

4.2. Termini de reclamació contra el llistat provisional

4.3. Estimació o desestimació de les reclamacions en la llista definitiva d'admesos i exclosos

5. Òrgans de selecció

5.1. Tribunal

5.1.1. Composició del tribunal

5.1.2. Secretari o secretària del tribunal

5.1.3. Obligatorietat de participar en el tribunal

5.1.4. Abstenció i recusació

5.1.5. Constitució del tribunal

5.1.6. Funcions del tribunal

5.1.7. Procediment d'actuació

5.2. Indemnitzacions i dietes

6. Sistema de selecció

6.1. Procediment

6.2. Acreditació dels idiomes oficials

6.3. Valoració de mèrits

6.4. Avaluació positiva de l'activitat docent

7. Qualificació

8. Superació del procés selectiu

8.1. Persones aspirants seleccionades

8.2. Criteris per a resoldre els empats

8.3. Accés per més d'una especialitat

9. Presentació de documents acreditatius dels requisits

10. Destinació en el cos de catedràtics

11. Nomenament de funcionaris de carrera

12. Normes finals

Annex I. Barem per a la valoració dels mèrits





PREÀMBUL



La disposició addicional setena, apartat 1, de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, estableix l'ordenació de la funció pública docent i les funcions dels cossos docents, i atribueix els ensenyaments d'arts plàstiques i disseny, entre uns altres, als cossos de catedràtics i professors d'Arts Plàstiques i Disseny.

Així mateix s'estableix en l'apartat 2 de la disposició addicional huitena de la mateixa llei que, entre les funcions del cos de catedràtics d'Arts Plàstiques i Disseny, entre unes altres, es troba la direcció de projectes d'innovació i investigació didàctica de la mateixa especialitat.



La disposició addicional deu, apartat 2, de la llei esmentada estableix que per a accedir al cos de catedràtics d'arts plàstiques i disseny serà necessari pertànyer al cos de professors d'Arts Plàstiques i Disseny i estar en possessió del títol de doctor, llicenciat, arquitecte, enginyer o grau corresponent o titulació equivalent a l'efecte de docència, així com superar el procés selectiu corresponent.

Així mateix, l'apartat 2 de la disposició addicional dotze de la llei esmentada prescriu que els aspirants que desitgen accedir als cossos de catedràtics hauran de comptar amb una antiguitat mínima de huit anys en el corresponent cos de procedència com a funcionari de carrera i que el sistema d'accés serà el concurs, en el qual es valoraran els mèrits relacionats amb l'actualització científica i didàctica, la participació en projectes educatius, l'avaluació positiva en l'activitat docent i, si escau, la trajectòria artística dels aspirants.

De la mateixa manera, s'estableix que el nombre de funcionaris dels cossos de catedràtics no superarà, en cada cas, el 30 % del nombre total de funcionaris de cada cos d'origen.

Aquestes disposicions han sigut desenvolupades pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, que aprova el reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què fa referència la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i regula el règim transitori d'accés a la funció pública docent a què fa referència la disposició transitòria dèsset de la llei esmentada.



Amb la finalitat de complir amb l'oferta d'ocupació pública docent per a 2016, aprovada per Decret 52/2016, de 29 d'abril, del Consell, complit el que preveu l'article 37.1.c del Reial decret legislatiu 5/2012, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el rext refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; d'acord amb el que disposa la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació; i els articles 37, 38 i 39 del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, aquesta conselleria, en l'exercici de la competència que li atribueix el Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, acorda convocar el procediment d'accés al cos de catedràtics d'Arts Plàstiques i Disseny, d'acord amb les bases següents:





1. Normes generals

1.1. Objecte.

Es convoca procediment selectiu per a accedir al cos de catedràtics d'Arts Plàstiques i Disseny en l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

1.2. Places objecte de la convocatòria.



Cos: catedràtics d'Arts plàstiques i Disseny



Codi Especialitat Nombre de places convocades

7A6 Dibuix Artístic i Color 2

7A7 Dibuix Tècnic 1

7A8 Disseny d'Interiors 1

7A9 Disseny de Moda 1

7B0 Disseny de Producte 1

7B1 Disseny Gràfic 2

7B4 Fotografia 1

7B5 Història de l'Art 1

7B7 Materials i Tecnologia: Ceràmica i Vidre 1

7B8 Materials i Tecnologia: Disseny 1

7C0 Mitjans Audiovisuals 1

7C1 Mitjans Informàtics 1

7C2 Organització Industrial i Legislació 1

7C4 Volum 1

Total 16





1.3. Normativa aplicable.

Al present procediment selectiu li serà aplicable la normativa següent:

Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE 106, 4 de maig).

Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE 295, 10 de desembre).

Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (BOE núm.89, de 13 d'abril)

Llei 8/2007, de 2 de març, de la Generalitat, d'ordenació de centres superiors d'ensenyaments artístics i de la creació de l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana.

Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal (BOE 298, 14 de desembre)

Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE 236, 2 octubre).

La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (BOE 236, 2 octubre).

Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (BOE 261, 31 d'octubre)

Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (DOGV 6310, 14 de juliol)

Reial decret 240/2007, de 16 de febrer, sobre entrada, lliure circulació i residència a Espanya de ciutadans dels estats membres de la Unió Europea i altres estats part de l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu, modificat pel Reial decret 1710/2011, de 18 de novembre.



Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què fa referència la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE 53, 02.03.2007), modificat pel Reial decret 84/2018, de 23 de febrer (BOE 49, 24 de febrer).

Reial decret 1614/2009, de 26 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments artístics superiors regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig d'educació (BOE 259, 27 d'octubre).

Reial decret 633/2010, de 14 de maig, pel qual es regula el contingut bàsic dels ensenyaments artístics superiors de títol superior de Disseny establits en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig d'educació (BOE 137, 5 de juny).

Reial decret 1284/2002, de 5 de desembre, pel qual s'estableixen les especialitats docents dels cossos de Professors d'Arts Plàstiques i Disseny i Mestres de Taller d'Arts Plàstiques i Disseny, s'adscriuen a aquestes els professors dels cossos esmentats i es determinen els mòduls, assignatures i matèries que hauran d'impartir (BOE 304, 20 de desembre).

Decret 62/2002, de 25 d'abril, del Consell (DOGV 4240, 02.05.2002), pel qual es regula l'acreditació dels coneixements lingüístics per a l'accés i la provisió de llocs en la funció pública docent no universitària a la Comunitat Valenciana.

Decret 127/2012, de 3 d'agost, del Consell, pel qual es regula el plurilingüisme en l'ensenyament no universitari a la Comunitat Valenciana (DOGV 6834, 6 d'agost 2012).

Ordre 17/2013, de 15 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen les titulacions administratives que faculten per a l'ensenyament en valencià, del valencià i en llengües estrangeres en els ensenyaments no universitaris a la Comunitat Valenciana (DOGV 7006, 18 d'abril).

Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula la catalogació amb el requisit lingüístic de valencià de determinats llocs de treball docents en centres públics i en els serveis o unitats de suport escolar i educatiu dependents de la Generalitat (DOGV 7148, 8 de novembre).



Decret 218/2017, de 29 de desembre, del Consell, de modificació del Decret 220/2014, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica.

Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana.



Les altres disposicions d'aplicació general i el que disposa la present convocatòria







2. Requisits i compliment

2.1. Requisits dels aspirants.

a) No haver sigut separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions semblants a les que exercien en el cas del personal laboral, en què haguera sigut separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.



b) No ser funcionari de carrera del mateix cos a què es pretenga ingressar ni estar pendent del nomenament corresponent.

c) Estar en possessió d'algun dels següents títols: doctor, llicenciat, enginyer, arquitecte o títol de grau corresponent, o titulació equivalent a l'efecte de docència d'acord amb l'annex VIII del Reial decret 276/2007, de 23 de febrer.

d) Acreditar el coneixement dels dos idiomes oficials de la Comunitat Valenciana de la manera que indica la base 6 d'aquesta convocatòria.



i) Tindre destinació en un lloc de treball dependent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat. En el cas de funcionaris en situació administrativa d'excedència, serveis especials, els adscrits a la Inspecció educativa i els adscrits en places en l'exterior o circumstàncies anàlogues, el compliment d'aquest requisit s'entendrà referit en el centre on va tindre la seua última destinació.



No reuneixen aquest requisit de participació els funcionaris dependents d'altres administracions educatives que presten serveis temporalment en règim de comissió de serveis en llocs de treball dependents de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana.

f) No haver complit l'edat establida, amb caràcter general, per a la jubilació forçosa.

g) Pertànyer al cos de professors d'Arts Plàstiques i Disseny.

h) Acreditar una antiguitat mínima de huit anys com a funcionari o funcionària de carrera en el cos des del qual s'aspira i ser titular de l'especialitat o especialitats a què es concursen.

2.2. Data de compliment dels requisits.

Tots els requisits enumerats anteriorment gauran de posseir-se en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's fins al moment de la presa de possessió com a funcionari o funcionària de carrera del cos de catedràtics corresponent.



3. Sol·licituds

3.1. Forma de presentació de sol·licituds.

Qui desitge participar en aquest procés selectiu haurà d'emplenar el model oficial de sol·licitud que estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://sede.gva.es), a més de l'enllaç següent http://www.ceice.gva.es/ca/web/rrhh-educacion/oposicions.



Les sol·licituds hauran d'emplenar-se seguint les instruccions que se li indiquen en el programa i les bases de la present ordre, i caldrà identificar-se per qualsevol dels sistemes d'identificació o signatura electrònica admesos en la mateixa seu electrònica.

La presentació per aquesta via permetrà:

– La inscripció en línia del model oficial.

– Annexar documents a la sol·licitud, quan siga necessari.

– El pagament electrònic de les taxes.

– El registre electrònic de la sol·licitud.

La sol·licitud es considerarà presentada i registrada davant l'Administració en el moment en què siga completat tot el procés telemàtic i les persones aspirants hauran d'imprimir el justificant generat de registre i pagament, si escau, com a confirmació de la presentació telemàtica.



No podrà presentar-se més d'una sol·licitud, llevat que s'opte a més d'una especialitat. En aquest cas, s'hauran de presentar tantes instàncies com nombre d'especialitats a què s'opta.

En cas que es presente més d'una sol·licitud per especialitat, serà vàlida l'última.

3.2. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds es determinarà mitjançant una resolució del director general de Centres i Personal Docent que es publicarà en el DOGV al llarg del mes de setembre de 2018. La no presentació dins del termini i en la forma escaient suposarà l'exclusió de la persona aspirant.

3.3. Pagament per drets d'examen.

L'ingrés de l'import es realitzarà mitjançant targeta bancària o càrrec en compte dins del termini de presentació de sol·licituds.

La falta del pagament o el deute fora de termini determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

De conformitat amb el que disposen els articles 14.4-2, 14.4-5 i 14.4-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, els drets d'examen són els següents:



Personal d'ingrés al cos de catedràtics 28,10 €

Famílies nombroses i monoparentals de caràcter general 12,50 €

Famílies nombroses i monoparentals de caràcter especial Exemptes

Persones amb grau de diversitat funcional igual o superior al 33 % 3,40 €

Persones víctimes d'actes de violència sobre la dona 3,40 €





Les persones aspirants que estiguen exemptes del pagament de la taxa o tinguen dret a la reducció d'aquesta, hauran d'acompanyar a la sol·licitud la documentació acreditativa del dret a l'exempció o reducció. Aquesta acreditació es realitzarà adjuntant a la sol·licitud la documentació següent:

a) Els documents que acrediten la condició de membre de família nombrosa o família monoparental de categoria general o especial, en cas d'haver-ho al·legat.

b) La certificació expedida per l'òrgan competent que acredite la condició d'aspirant amb diversitat funcional igual o superior al 33 %.



En els casos a i b, no caldrà presentar els documents acreditatius si expressen la seua autorització perquè siguen consultades o demanades les dades corresponents.

c) En el cas d'haver al·legat ser víctima d'actes de violència sobre la dona, haurà d'acreditar-se aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de desembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

3.4. Devolució de taxes

De conformitat amb el que estableix l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, no es procedirà a la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits d'exclusió dels aspirants del procediment selectiu per causes imputables exclusivament a aquests.

3.5. Instruccions per a emplenar la sol·licitud telemàtica.

En emplenar la sol·licitud, es tindran en compte, a més de les instruccions que s'indiquen en el tràmit corresponent en la seu electrònica, les següents:

a) Es farà constar el codi i el nom de l'especialitat per la qual es participa.

b) Totes les persones aspirants hauran d'indicar la titulació al·legada per al coneixement del requisit lingüístic del valencià d'acord amb la base 6 d'aquesta convocatòria.

c) Les persones aspirants declararan, si escau, en la casella corresponent, que desitgen ser avaluats en els seus centres docents.



4. Admissió d'aspirants

4.1. Llista d'admesos i exclosos.

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, la Direcció General de Centres i Personal Docent dictarà una resolució en què declararà aprovades les llistes provisionals d'admesos i exclosos, ordenades per especialitats, que haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Els llistats d'admesos i exclosos s'exposaran en els taulers de les direccions territorials d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i en la pàgina web de la conselleria (http://www.ceice.gva.es). En les llistes hauran de constar els cognoms, nom, els quatre últims dígits del nombre del document nacional d'identitat, cos docent a què aspiren i especialitat per la qual participen.

Amb la publicació de la resolució que declare aprovades les llistes provisionals d'admesos i exclosos es considerarà efectuada la notificació corresponent a les persones interessades, a l'efecte del que disposa l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4.2. Termini de reclamació contra el llistat provisional.

Els aspirants exclosos disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució, per a poder esmenar el defecte que haja motivat la seua exclusió. Així mateix, aquells aspirants que hagen detectat errors en la consignació de les seues dades personals podran manifestar-ho en el mateix termini.

Les reclamacions i correccions d'errors es presentaran per via telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://www.sede.gva.es), a més de l'enllaç següent: http://www.ceice.gva.es/ca/web/rrhh-educacion/oposiciones.

4.3. Estimació o desestimació de les reclamacions en la llista definitiva d'admesos i exclosos.

Les reclamacions presentades seran estimades o desestimades per resolució expressa del director general de Centres i Personal Docent, per la qual es declararà aprovada la llista definitiva d'admesos i exclosos, que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Els llistats d'admesos i exclosos s'exposaran en els taulers de les direccions territorials d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i en la pàgina web de la conselleria (http://www.ceice.gva.es)

Aquesta resolució indicarà la data i lloc on els aspirants hauran de presentar els mèrits juntament amb el model de sol·licitud de baremació, que figurarà en la web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se amb caràcter potestatiu recurs de reposició davant la Direcció General de Centres i Personal Docent, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per via telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://www. sede.gva.es), o a través de l'enllaç http://www.ceice.gva.es/ca/web/rrhh-educacion/oposiciones; o bé, interposar directament recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



El fet de figurar en la relació d'admesos no pressuposa que es reconega a les persones interessades la possessió dels requisits exigits en aquesta convocatòria. Quan de l'examen de la documentació, que d'acord amb la base novena d'aquesta convocatòria ha de presentar-se en el cas de ser seleccionat, es desprenga que no posseeixen algun dels requisits, les persones interessades perdran tots els drets que puguen derivar-se de la seua participació en aquest procediment.



5. Òrgans de selecció

5.1. Tribunal.

El tribunal valorarà els mèrits corresponents als apartats i subapartats del barem i recaptaran de la Inspecció educativa l'avaluació de l'activitat docent en el cas de ser sol·licitada per la persona participant.



Una vegada publicada la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, la Direcció General de Centres i Personal Docent nomenarà el tribunal i farà pública la seua composició en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Amb la finalitat de garantir l'òptim funcionament del tribunal, la Direcció General de Centres i Personal Docent podrà organitzar un curs de formació per als seus membres.

5.1.1 Composició del tribunal.

D'acord amb l'article 7 del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents, aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, els membres dels tribunals seran, preferentment, funcionaris de carrera en actiu del cos de catedràtics d'Arts Plàstiques i Disseny o del cos d'inspectors d'educació en nombre imparell, no inferior a cinc.

En la designació del tribunal es vetlarà pel principi d'especialitat, d'acord amb el que estableix l'apartat 2 de l'article 7 del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer.



El tribunal estarà integrat per:

– Un president o presidenta, designat/a directament per la Direcció General de Centres i Personal Docent, preferentment entre funcionaris/as de carrera del respectiu cos de catedràtics d'Arts Plàstiques i Disseny o del cos d'inspectors d'educació.

– Un mínim de quatre vocals, designats per sorteig públic preferentment entre funcionaris de carrera en actiu del cos de catedràtics d'Arts Plàstiques i Disseny. En la designació dels vocals es tendirà a la paritat, llevat que raons fonamentades i objectives ho impedisquen.

Per al tribunal esmentat es designarà, per igual procediment, un tribunal suplent.

5.1.2. Secretari o secretària del tribunal.

Actuarà com a secretari o secretària el/la vocal de menor antiguitat en el cos de catedràtics, llevat que el tribunal acordre determinar-ho d'una altra manera.

5.1.3. Obligatorietat de participar en el tribunal.

De conformitat amb l'article 8.3 del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, la participació en els tribunals té caràcter obligatori.

Només seran admissibles com a causes de dispensa, a més de les situacions d'abstenció i recusació que s'especifiquen en els següents apartats, les següents:

a) La situació de permís per maternitat biològica, adopció o acolliment i reducció de jornada de treball.

b) Les situacions d'incapacitat temporal i de risc durant l'embaràs, degudament acreditades.

c) Els permisos de reducció de jornada de treball concedits fins al 31 de juliol del present curs a l'empara de l'article 48.h, 49.i) i 49.f) de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i de l'article 24.1 del Decret 7/2008, de 25 de gener, del Consell, pel qual es regulen els permisos i llicències del personal docent no universitari dependent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



d) El personal que ocupa els càrrecs de direcció, cap d'estudis o secretaria, sempre que el president o la presidenta del tribunal puga substituir-ho pel personal suplent.

5.1.4. Abstenció i recusació.

Quan concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, els membres dels tribunals hauran d'abstindre's d'intervindre.



Els presidents o presidentes sol·licitaran dels membres dels tribunals declaració expressa de no trobar-se incursos en les circumstàncies previstes en l'esmentat article 23 de la Llei 40/2015. El termini per a manifestar l'abstenció serà de set dies hàbils, comptats a partir de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana del nomenament dels membres dels tribunals.

Així mateix els aspirants podran recusar els membres del tribunal d'acord amb el que preveu l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

En el cas d'estimar-se causa d'abstenció, recusació o qualsevol altra circumstància de les previstes en aquesta base, la substitució dels membres del tribunal es realitzarà mitjançant una resolució de la Direcció General de Centres i Personal Docent que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

5.1.5. Constitució del tribunal.

La constitució del tribunal tindrà lloc, amb convocatòria prèvia del president o presidenta, amb l'assistència del president o presidenta i el secretari o secretària o qui els substituïsquen i la de la meitat, almenys, dels seus membres.

En aquesta sessió, el tribunal a més de constituir-se com a tal, acordarà tots els criteris que han de regir el correcte desenvolupament del procediment selectiu.

Llevat que concórreguen circumstàncies excepcionals, l'apreciació de les quals correspondrà a la Direcció General de Centres i Personal Docent, per a actuar vàlidament una vegada constituït el tribunal, es requerirà l'assistència, almenys, de tres dels seus membres. Hauran d'estar presents, en tot cas, el president o la presidenta i el secretari o la secretària.

Quan concórrega alguna de les causes d'exempció o abstenció, degudament justificada, la suplència del president dels tribunals l'autoritzarà la Direcció General de Centres i Personal Docent; la dels vocals titulars el president o la presidenta que haja d'actuar, i haurà de recaure sobre algun dels vocals suplents renomenats. L'ordre d'actuació dels vocals suplents serà l'ordre en què figuren disposats en la resolució de nomenament.

No obstant això, si en el moment del començament de l'actuació el tribunal no ha pogut constituir-se, malgrat haver seguit el procediment previst, la Direcció General de Centres i Personal Docent adoptarà les mesures procedents per a garantir el dret dels aspirants a la participació en el procediment selectiu.

La inassistència injustificada dels membres de l'òrgan de selecció a les diferents sessions i actes del procediment, inclosa la de constitució, donarà lloc a l'exigència de la responsabilitat que pertoque.



5.1.6. Funcions del tribunal.

Correspon al tribunal:

a) El desenvolupament del procediment selectiu d'acord amb el que es disposa en aquesta convocatòria.

b) Custodiar la documentació justificativa dels mèrits fins a la finalització del procés selectiu.

c) La valoració dels mèrits.

d) L'elaboració, ordenació i publicació de les llistes d'aspirants que hagen superat el procediment selectiu, així com la seua elevació a l'òrgan convocant.

El tribunal podrà proposar a la Direcció General de Centres i Personal Docent la incorporació al seu treball d'assessors especialistes i ajudants tècnics. Seran funcions dels primers l'assessorament als membres de l'òrgan de selecció en l'avaluació dels mèrits objecte de la seua especialitat. Els ajudants col·laboraran mitjançant la realització de les tasques tècniques de suport que aquests els assignen. En la seua activitat, els uns i els altres es limitaran a l'exercici de les seues competències respectives. La seua designació correspondrà a la Direcció General de Centres i Personal Docent.

5.1.7. Procediment d'actuació.

El procediment d'actuació del tribunal s'ajustarà en tot moment al que disposa el capítol II, secció 3a de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic.

5.3. Indemnitzacions i dietes.

Els membres que intervinguen en el procediment selectiu tindran dret a la indemnització per raó del servei prevista en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, modificat pel Decret 88/2008, de 20 de juny, del Consell.



6. Sistema de selecció

6.1. Procediment

De conformitat amb el que estableix la disposició addicional dotze, apartat segon, de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i el capítol II del títol IV del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, el sistema d'accés als cossos de catedràtics consisteix en un concurs en què es valoraren els mèrits relacionats amb l'actualització científica i didàctica, la participació en projectes educatius, l'avaluació positiva de l'activitat docent i, si escau, la trajectòria artística dels aspirants, i resultaran seleccionats aquells aspirants que, ordenats segons la suma de puntuacions aconseguides, obtinguen un nombre d'ordre igual o inferior al nom de vacants oferides.



6.2. Acreditació d'idiomes oficials

De conformitat amb el que estableix el Decret 62/2002, de 25 d'abril, del Consell, pel qual es regula l'acreditació dels coneixements lingüístics per a l'accés i la provisió de llocs en la funció pública docent no universitària a la Comunitat Valenciana, les persones que participen en els procediments d'ingrés i accessos hauran d'acreditar els coneixements, tant en expressió oral com escrita, dels dos idiomes oficials de la Comunitat Valenciana.

Pel que fa al coneixement en castellà, es considera acreditat el coneixement en aquesta llengua per part de totes les persones participants en aquest procés d'accés pel fet de ser ja funcionaris de cossos docents amb antiguitat de més de huit anys.

Acrediten el coneixement del valencià les persones que estiguen en possessió del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià que, conforme al que preveu l'article 3 de l'Ordre 17/2013, de 15 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, facultarà el professorat que l'obtinga, i al mateix temps serà el requisit mínim per a l'ensenyament en valencià, com a llengua vehicular, en tots els ensenyaments no universitaris regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

Així mateix, també l'acrediten les persones que estiguen en possessió del Diploma de Mestre de Valencià, el qual faculta el professorat que l'obtinga per a impartir l'ensenyament en valencià, com a llengua vehicular, en la totalitat dels ensenyaments no universitaris regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, conforme al que preveu l'article 5 de l'Ordre 17/2013, de 15 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. En aquest cas, les persones que al·leguen el Diploma de Mestre en Valencià per a acreditar el coneixement de la llengua, no podran presentar el mateix el títol com a mèrit en la fase de concurs.

No obstant això, les persones que en data de finalització del termini de presentació de sol·licituds no estiguen en possessió del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, es podran presentar al procediment selectiu amb les següents condiciones:

a) Les persones que no puguen acreditar la competència lingüística mínima d'un nivell C1 en valencià en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds hauran de participar, presentant justificant del pagament de les taxes per a la participació en les proves selectives, en única convocatòria, en una prova de coneixements de valencià nivell C1. La Direcció General de Centres i Personal Docent dictarà una resolució que anuncie el lloc i l'hora de realització de la prova i la composició del tribunal examinador, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Només s'expedirà el certificat administratiu corresponent de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV) a les persones que superen aquesta prova.



b) Les persones que acrediten la competència lingüística mínima en valencià d'un nivell C1 o hagen superat la prova de nivell C1 prevista en l'apartat a, hauran de participar en la prova que convoque el Servei de Formació del Professorat per a l'obtenció del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià. La Direcció General de Centres i Personal Docent dictarà una resolució que anuncie el dia, lloc i l'hora de realització de la prova i la composició del tribunal examinador, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



A aquest efecte, acrediten el nivell C1 de coneixements de valencià les persones que estiguen en possessió d'algun dels certificats previstos en l'article 7.3 de l'esmentada Ordre 17/2013, de 15 d'abril (certificat oficial expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, per les escoles oficials d'idiomes autoritzades per a impartir aquests ensenyaments o per les universitats de la Comunitat Valenciana), o dels certificats equivalents a aquest nivell recollits en l'annex II de l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

En cas que les persones aspirants acrediten el coneixement del valencià amb el certificat del nivell C2, no podran al·legar aquest certificat com a mèrit en la fase de concurs de mèrits.

En tot cas, abans de l'inici de les actuacions, el tribunal disposarà de la relació d'aspirants que reuneixen el requisit lingüístic en la data de finalització del terme de presentació de sol·licituds. Les persones que no reunisquen aquest requisit en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds o no obtinguen el Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià en la prova prevista en el paràgraf anterior, no seran admeses per a continuar el procediment selectiu.



6.3. Valoració de mèrits

El tribunal, mitjançant l'aplicació del barem de l'annex I, valoraran els mèrits al·legats i acreditats pels aspirants, a excepció de l'avaluació de l'activitat docent que serà valorada per la Inspecció educativa.



Només seran tinguts en compte els mèrits perfeccionats amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Els aspirants es responsabilitzen expressament de la documentació aportada. En cas de falsedat o manipulació en algun document perdran el dret a la participació en aquesta convocatòria, amb independència de la responsabilitat que pertoque.

L'administració es reserva el dret a requerir en qualsevol moment del desenvolupament del procediment l'acreditació de la documentació que es considere necessària.

6.4. Avaluació de l'activitat docent

Amb la finalitat d'avaluar les capacitats pedagògiques dels aspirants, el domini de les tècniques de treball docent i la participació en el funcionament del centre, els aspirants que ho sol·liciten i ho hagen indicat en l'apartat corresponent de la sol·licitud telemàtica, seran avaluats en els seus centres docents.

Aquesta avaluació serà realitzada per la Inspecció educativa tenint en compte que només podrà dur-se a terme l'avaluació respecte de les persones que en el moment de realitzar aquesta avaluació es troben desenvolupant tasques de docència directa amb l'alumnat en un centre educatiu de la Comunitat Valenciana.

Per a realitzar aquesta avaluació la Inspecció d'educació podrà sol·licitar l'assessorament del personal del cos de catedràtics de la matèria corresponent.

Els aspirants que han sol·licitat ser avaluats podran renunciar voluntàriament a l'avaluació esmentada, presentant per escrit la renúncia a aquesta avaluació davant la Inspecció Territorial de la Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport a què corresponga abans del procés d'avaluació.

Per a efectuar aquesta avaluació es tindran necessàriament en compte els indicadors següents:

a) La planificació de l'activitat docent. Objectius, continguts, competències i estàndards o resultats d'aprenentatge.

b) El desenvolupament de l'activitat docent.

c) Seguiment dels aprenentatges dels alumnes i decisions adoptades per a afavorir la millora d'aquests.

d) La gestió de l'aula.

i) La participació en les activitats del centre. Relació i comunicació amb la comunitat educativa d'acord amb els criteris adoptats pel centre.



f) Participació en programes d'investigació propis d'ensenyaments artístics.

En relació amb cadascun dels cinc sis indicadors relacionats, l'avaluació es realitzarà sobre els subindicadors següents:

a) Planificació de l'activitat docent.

1. Objectius: concreció dels objectius d'aprenentatge en les unitats didàctiques programacions de la planificació docent del desenvolupament dels continguts dels plans d'estudis corresponents, seguint els criteris acordats pel departament i la normativa curricular corresponent. Adequació dels objectius d'aprenentatge al curs o nivell corresponent, així com al perfil professional de la titulació.

2. Continguts: selecció de continguts coherents amb la proposta d'objectius. Rellevància dels continguts seleccionats. Adequació dels continguts al curs o nivell corresponent i organització temporal de l'aprenentatge.

3. Competències i estàndard o resultats d'aprenentatge: els estàndards o resultats d'aprenentatge constitueixen una concreció d'una o diverses competències, fan explícit el grau de domini o acompliment que ha d'adquirir l'alumnat i contenen en la seua formulació el criteri amb el qual seran avaluades. De la mateixa manera evidencien allò que l'alumnat serà capaç de demostrar en finalitzar l'assignatura o matèria i reflecteixen, així mateix, el grau d'adquisició de la competència o conjunt de competències.

b) El desenvolupament de l'activitat docent.

Previsió d'activitats d'ensenyament i aprenentatge, punt presencials com de treball autònom, que contribuïsquen a la consecució d'objectius, continguts, competències i estàndards o resultats d'aprenentatge. Desenvolupament de la intervenció didàctica amb recursos i materials curriculars per a facilitar-ne la consecució.

c) Seguiment dels aprenentatges dels alumnes i decisions adoptades per a afavorir la millora d'aquests.

Previsió dels criteris d'avaluació que determinen el grau d'adquisició de les competències i l'assoliment dels objectius establits. Instruments d'avaluació. Aplicació dels criteris d'avaluació previstos en la planificació docent. Presa de decisions de millora a partir de l'anàlisi dels resultats d'avaluació.

d) La gestió de l'aula.

Presentació inicial d'objectius, continguts, competències i estàndards o resultats d'aprenentatge, orientació educativa, acadèmica i professional i seguiment del treball a realitzar per l'alumnat i síntesi final. Organització del volum de treball expressat en hores o crèdits per a desenvolupar les activitats previstes tant presencials com de treball autònom.

e) Participació en les activitats del centre. Relació i comunicació amb la comunitat educativa d'acord amb els criteris adoptats pel centre.



Treball en equip, coordinació, participació en els diferents òrgans col·legiats i en projectes acadèmics del centre i en activitats del departament. Orientació educativa, acadèmica i professional de l'alumnat.



f) Participació en programes d'investigació propis d'ensenyaments artístics.

Aplicació de l'activitat artística i d'investigació del professorat al desenvolupament de la docència en l'aula. Foment de la importància de la creativitat artística i d'investigació dels alumnes per a afavorir el seu desenvolupament artístic-personal.

Per a l'avaluació de l'activitat docent de cada aspirant, l'inspector o la inspectora podrà:

– Consultar la documentació pertinent, sense que siga necessari que l'aspirant elabore individualment cap material específic per a la seua valoració diferent del ja utilitzat en el desenvolupament de la seua activitat docent.

– Portar a terme l'observació directa de l'activitat docent.

– Realitzar entrevistes a l'aspirant.

– Realitzar entrevistes al director o directora, al/a la cap d'estudis i als/a les caps dels departaments, sempre que aquests no participen en el mateix procediment d'accés a places del mateix cos i especialitat.



Els criteris de valoració, així com les puntuacions màximes, totals i parcials que corresponguen amb cadascun dels indicadors i subindicadors, seran fixats per la Inspecció educativa, que els farà públics en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, (http://www.ceice.gva.es) abans de l'inici del procés d'avaluació.



Una vegada realitzada l'avaluació de la labor docent per la Inspecció educativa, s'exposaran els resultats en un informe en què constarà de forma expressa una puntuació numèrica final expressada entre 0 i 2 punts. Aquest informe s'enviarà als tribunals corresponents.



7. Qualificació

L'assignació de la puntuació que corresponga als aspirants, segons el barem recollit en l'annex I d'aquesta convocatòria, es portarà a efecte pels tribunals corresponents.

Els tribunals faran públiques en el tauler d'anuncis dels llocs on actuen i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es) les puntuacions provisionals obtingudes per les persones aspirants en els diferents apartats i subapartats del barem. Contra aquestes puntuacions podran presentar-se reclamacions en el termini de set dies hàbils, mitjançant un escrit dirigit al president del tribunal a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://www. sede.gva.es).

Estudiades les reclamacions, els tribunals publicaren en els llocs assenyalats anteriorment el llistat definitiu de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants en els diferents apartats del barem, s'entendran estimades les reclamacions recollides en aquest llistat i es declararan desestimades les reclamacions no assolides en aquest. Amb aquesta publicació s'entendrà efectuat el tràmit de notificació de la resolució de les reclamacions.

Contra aquesta resolució, les persones interessades podran interposar recurs d'alçada davant el director general de Centres i Personal Docent en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació en els taulers d'anuncis, d'acord amb el que preveuen els articles 112, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques per via telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://www. sede.gva.es), sense perjudici que els errors materials, de fet o aritmètics que puguen advertir-se, es puguen esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat, de conformitat amb el que disposa l'article 109.2 de la llei esmentada.

Transcorregut un any des del tancament del procés selectiu publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, els aspirants disposaran de tres mesos per a sol·licitar la recuperació de la documentació presentada a l'efecte de la valoració de mèrits, i la sol·licitaran a la direcció territorial corresponent, excepte la documentació necessària per a expedir els nomenaments com a funcionari de carrera, i sempre que no hi haja reclamació per part d'algun aspirant; en aqueix cas, la documentació podrà ser retinguda a l'efecte de comprovació o prova. Si la documentació no és sol·licitada en el termini assenyalat, s'entendrà que l'aspirant renuncia a la seua recuperació, i perdrà el dret a aquesta.





8. Superació del procés selectiu

8.1. Aspirants seleccionats

Els tribunals elaboraran, ordenaran i publicaran per cada cos i especialitat una llista d'aspirants que hagen superat el procediment selectiu, i l'elevarà a l'òrgan convocant.

Resultaran seleccionats i accediran al cos de catedràtics procedent aquells aspirants que, en ser ordenats segons la puntuació del concurs, obtinguen un nombre d'ordre igual o inferior al nombre de places convocades en el cos i especialitat corresponent.

En cap cas els tribunals podran declarar que han superat el procediment selectiu un nombre superior d'aspirants al de places convocades en el cos i especialitat corresponent. Qualsevol proposta d'aprovats que contravinga el fet anteriorment establit serà nul·la de ple de dret.



8.2. Criteris per a resoldre els empats

En cas de produir-se empats en la puntuació dels aspirants, es resoldran atenent successivament els criteris següents:

a) Major puntuació en cadascun dels apartats del barem de mèrits per l'ordre en què aquests apareixen en l'annex I de la present convocatòria.

b) Major puntuació en els subapartats del barem, per l'ordre en què aquests apareixen en l'annex I de la present convocatòria.

c) Major puntuació en el procediment selectiu d'ingrés en el cos i especialitat des del qual es concursa i, si persisteix l'empat, major nombre d'anys de servei com a funcionari o funcionària de carrera en el cos des del qual es concursa.

8.3. Accés per més d'una especialitat.

Aquells aspirants que aconseguisquen la puntuació per a accedir per més d'una especialitat del mateix cos, s'entendrà que accedeixen per l'especialitat en què posseeixen la seua actual destinació definitiva i que renuncien per les altres especialitats.

Si no coincideix cap especialitat amb la seua destinació definitiva, haurà d'optar per una d'aquestes i renunciarà a la resta en el termini de set dies hàbils a partir de la publicació de la llista d'aspirants seleccionats.



9. Presentació de documents acreditatius dels requisits

En el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació de la llista d'aspirants seleccionats, aquests hauran d'accedir a la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://www. sede.gva.es), i assenyalar en la casella corresponent:

– Declaració jurada o promesa de no haver sigut separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions semblants a les que exercien en el cas del personal laboral, en cas que haguera sigut separat o inhabilitat.



Així mateix, i en el cas que el títol al·legat s'haja obtingut en l'estranger, hauran d'adjuntar:

– la còpia del títol i la corresponent traducció realitzada per intèrpret jurat,

– la corresponent homologació o credencial de reconeixement.

Els que dins del termini fixat, i excepte els casos de força major, no presenten la documentació, o de l'examen d'aquesta es dedueix que no tenen algun dels requisits assenyalats en la base segona, no podran ser nomenats funcionaris de carrera del cos de catedràtics corresponent i quedaran anul·lades les seues actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagen incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.





10. Destinació en el cos de catedràtics

De conformitat amb el que preveu l'article 39.3 del Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, el personal funcionari que accedisca al cos de catedràtics pel procediment regulat per aquesta ordre estarà exempt de la realització de la fase de pràctiques.

En el cas que s'haja accedit per la mateixa especialitat que estiga exercint en el moment de la resolució del present procediment, el personal funcionari romandrà com a catedràtic en la mateixa destinació que ocupava en el cos de procedència.

En el cas que s'haja accedit per una especialitat diferent de la que estiga exercint en el moment de la resolució del present procediment, l'accés al cos de catedràtics serà efectiu quan obtinga una vacant segons el procediment de provisió de llocs reglamentaris, excepte que hi haja vacant de l'especialitat en el mateix centre. Mentrestant el personal romandrà en excedència en el cos de catedràtics.





11. Nomenament de funcionaris de carrera

De conformitat amb el que estableix l'article 32.1 del Reglament aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, una vegada comprovat per la Direcció General de Centres i Personal Docent que tots els aspirants reuneixen els requisits generals i específics establits en aquestaconvocatòria, es procedirà a l'aprovació de l'expedient del procés selectiu.

Així mateix es remetrà la llista dels aspirants seleccionats al ministeri competent en matèria d'educació, a l'efecte de l'expedició dels corresponents títols de funcionaris de carrera del cos de catedràtics d'Arts Plàstiques i Disseny.

Els nomenaments referits seran amb efectes d'1 de setembre següent a aquell en què va finalitzar aquest procés selectiu.



12. Normes finals

1. D'acord amb el que disposa l'article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la falta de resolució expressa a les sol·licituds o reclamacions regulades en aquesta ordre tindrà efectes desestimatoris.

2. De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, aquesta ordre, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició davant el conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://www. sede.gva.es); o bé, plantejar directament recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptat des de l'endemà de la publicació.



València, 30 d'abril de 2018



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ







Notes:

Primera. Únicament seran baremats aquells mèrits perfeccionats fins el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Un mateix mèrit no podrà ser valorat per més d'un apartat o subapartat.



Segona. En cap cas seran valorats aquells cursos o assignatures la finalitat dels quals siga l'obtenció d'un títol acadèmic, màster o una altra titulació de postgrau.

Tampoc seran valorats els cursos o activitats la finalitat dels quals siga l'obtenció del títol d'Especialització Didàctica o del Certificat d'Aptitud Pedagògica.



Així mateix no podran considerar-se a l'efecte de la seua valoració els mèrits indicats en els apartats 2.1 i 2.2, que hagen sigut realitzats abans de l'obtenció del títol exigit per al seu accés al cos.



Tercera. Els documents redactats en llengües d'altres comunitats autònomes hauran de traduir-se a una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana per a la seua validesa, de conformitat amb el que preveu l'article 15 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas de llengües estrangeres haurà de traduir-se per intèrpret jurat.



Quarta. A l'efecte del còmput dels anys previstos en els apartats 1.1 (antiguitat) del barem de mèrits, es valoraran com a any tots aquells serveis que es corresponguen amb serveis efectius prestats des de la data d'inici del curs acadèmic fins al dia de la seua finalització.



Cinquena. No podran acumular-se les puntuacions corresponents a l'apartat 1.2 quan els serveis s'hagen prestat simultàniament.



Sisena. Als efectes previstos en els subapartats 1.2.2, 1.2.3, 1.2.4 i 1.2.5 del barem de mèrits, es consideraren centres públics les escoles d'art i superior d'arts plàstiques i disseny on s'imparteixen els estudis superiors i els cicles formatius d'Arts Plàstiques i Disseny.

Mapa web