Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 26 d'abril de 2024, de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, per la qual es convoquen, per a l'any 2024, subvencions a organitzacions no governamentals per al desenvolupament



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9843 de 07.05.2024
Número identificador:  2024/3932
Referència Base de Dades:  003982/2024
 



RESOLUCIÓ de 26 d'abril de 2024, de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, per la qual es convoquen, per a l'any 2024, subvencions a organitzacions no governamentals per al desenvolupament (ONGD), per al finançament de projectes d'acció humanitària d'ajuda a les víctimes de desastres naturals i conflictes armats, o a poblacions en situació de vulnerabilitat extrema. [2024/3932]





En l'Orde 2/2021, de 26 de maig, de 2021, de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, s'establixen les bases reguladores i el procediment de concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva en matèria de cooperació internacional al desenvolupament.

De conformitat, amb el que disposa el Decret 132/2023, de 10 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, resolc:



Primer. Objecte

Convocar les subvencions, en règim de concurrència competitiva i amb càrrec al pressupost de la Generalitat de l'exercici 2024, per al finançament de despeses corrents i d'inversió, de projectes d'acció humanitària d'ajuda a les víctimes de desastres naturals i conflictes armats, o a poblacions en situació de vulnerabilitat extrema, destinades a organitzacions no governamentals per al desenvolupament (d'ara en avant, ONGD).



Segon. Bases reguladores de la convocatòria

1. Les bases per les quals es regix esta convocatòria són les contingudes en l'Orde 2/2021, de 26 de maig, de 2021, de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual s'establixen les bases reguladores i el procediment de concessió de subvencions en matèria de cooperació internacional al desenvolupament (DOGV 9095/28.05.2021) (d'ara en avant, Orde de bases).

2. En allò que no preveu esta norma, les subvencions se sotmetran a la normativa bàsica de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS) i la seua normativa de desplegament, i al que establix la Llei 1/2015, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant, LHPSPIS). Així mateix, caldrà ajustar-se al que es disposa en la legislació autonòmica en matèria de cooperació al desenvolupament.



Tercer. Finançament

1. Esta convocatòria de subvencions es finançarà amb càrrec a les següents línies de subvenció, en el pressupost de la Generalitat per a l'any 2024:

a) Línia S0507, «Subvencions per a finançar actuacions d'ajuda humanitària de postemergència i reconstrucció», dotada amb un import màxim de 6.500.000 euros, en el capítol IV, per al finançament de despeses corrents, en l'aplicació pressupostària G0116.0302.134A00.



b) Línia S0306, «Subvencions d'inversió a ONGD per a acció humanitària», dotada amb un import màxim de 2.000.000 d'euros, en el capítol VII, per al finançament de despeses de capital, en l'aplicació pressupostària G0116.0302.134A00.

c) Línia S0506, «Subvencions indemnització a la Generalitat per la restitució de fons públics indegudament disposats», dotada amb un import de 1.000 euros, en el capítol IV, per al finançament de despeses corrents, en l'aplicació pressupostària G0116.0302.134A00.

2. En esta convocatòria es fixa una quantia addicional màxima de 2.000.000 d'euros, l'aplicació de la qual a la concessió de les subvencions regulades en esta no requerirà una nova convocatòria. L'efectivitat de la quantia addicional màxima queda condicionada a la declaració de disponibilitat de crèdit i, si és el cas, prèvia aprovació de la modificació pressupostària procedent en un moment anterior a la resolució de la concessió de la subvenció. Tot això, de conformitat amb el que preveu l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, i l'article 56 i 58, apartat 2, lletra a, punt quart, del Reial decret 887/ 2 006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, RLGS).



3. De conformitat amb l'article 11.6 de l'esmentat Decret 77/2019, esta convocatòria preveu que eventuals augments sobrevinguts en el crèdit disponible possibiliten una resolució complementària de la concessió de la subvenció que incloga sol·licituds que, fins i tot complint tots els requisits, no hagen sigut beneficiàries per esgotament d'este.

4. Estes subvencions en règim de concurrència competitiva, instrumentades a través de la present convocatòria, segons el que es preveu en l'article 164.a de la LHPSPIS i l'article 8.1 de l'LGS, estan incloses en el Pla estratègic de subvencions, per al període 2023-2025.

https://gvaoberta.gva.es/documents/7843050/163928463/Resoluci%C3%B3n+PES+2023-2025+cas_firmado_anonimizado.pdf/3eb97e5e-9069-4e35-af80-2299661c40fc

5. El vigent Pla director de la cooperació valenciana al desenvolupament es pot consultar en:

https://cooperaciovalenciana.gva.es/va/v-pla-director



Quart. Actuacions subvencionables

1. Les actuacions a subvencionar en la present convocatòria consistiran en projectes d'acció humanitària, que hauran de respondre a la finalitat objecte de la convocatòria i estar orientats en funció de les necessitats plantejades, i respectant els principis d'humanitat, imparcialitat, independència, neutralitat i universalitat.

Estes actuacions podran ser:

A. Actuacions en contextos de crisi humanitària crònica o prolongada en el temps. Per a garantir la subsistència, atendre necessitats humanitàries de continuació, establir les bases de la seua posterior recuperació i la prevenció de desastres que generen les situacions d'emergències potencials, imminents i actuals a conseqüència dels efectes del clima, de desastres naturals i de conflictes armats, i atendre les necessitats de la població refugiada i desplaçada interna per estos motius.



B. Actuacions d'assistència a dones i població infantil víctimes de violència. També les víctimes de mutilació genital femenina, tràfic de dones i xiquetes i altres agressions, totes estes produïdes en moviments transfronterers o en el si dels seus països d'origen. Dirigides a previndre, reduir el risc, promoure la resiliència, protecció de drets, enfortiment de servicis especialitzats, provisió d'atenció integral i capacitació del personal perquè responga més eficaçment a les necessitats de les supervivents.

C. Actuacions de postemergència encaminades a la reconstrucció i rehabilitació de les infraestructures físiques, econòmiques i socials. Per a facilitar la recuperació i el foment de la resiliència i donar suport a les comunitats i poblacions, a restablir els seus mitjans de subsistència i reduir la seua situació de vulnerabilitat després d'una situació d'emergència, incloent-hi les infraestructures necessàries per al lliurament d'ajuda humanitària; restaurar les infraestructures i les instal·lacions essencials preexistents; rehabilitació d'inputs agrícoles bàsics i ramaders.

2. Les actuacions que se subvencionaran en esta convocatòria hauran de complir els següents requisits:

a) Podran executar-se en qualsevol país o territori, sempre que pertanga a la mateixa àrea geogràfica, per a contribuir a donar resposta a les necessitats de vulnerabilitat de les persones que anualment patixen crisis provocades per desastres i conflictes de diversa índole, d'acord amb el que establisca el vigent Pla director de la cooperació valenciana.



b) Els projectes hauran d'obtindre la puntuació mínima de 65 punts sobre 100, dels criteris objectius de valoració recollits en l'article 16 de l'Orde de bases.

c) Seran viables tècnicament i pressupostàriament. Als efectes d'esta convocatòria, no es considerarà que un projecte és viable tècnicament i pressupostàriament, si l'entitat avaluadora, en l'informe de valoració tècnica i pressupostària, fa constar que en el seu pressupost validat hi ha una minoració de la quantia a subvencionar, sol·licitada inicialment, en més d'un 20%, i que esta minoració de despeses pot afectar de manera determinant els objectius i els resultats del projecte.

3. L'import màxim de la subvenció a percebre per a cada projecte per a desenvolupar actuacions tipus A o B no podrà ser superior a 400.000 euros. Per als projectes que desenvolupen actuacions tipus C, este import no podrà ser superior a 600.000 euros. La participació financera de la Generalitat estarà determinada segons el que s'establix en l'article 4 de l'Orde de bases.

4. Els projectes que desenvolupen actuacions tipus A o B tindran un termini màxim d'execució de 12 mesos. Els projectes que desenvolupen actuacions tipus C tindran un termini màxim de 18 mesos.

5. Si quan es distribuïsquen els fons hi ha romanents que puguen finançar parcialment els següents projectes que hagen obtingut la puntuació mínima de 65 punts, la comissió de valoració els distribuirà tenint en compte els següents criteris:

– Puntuació dels projectes.

– Viabilitat pressupostària del projecte.

6. Les sol·licituds de subvenció podran incloure en la formulació del projecte i en el pressupost presentat activitats de testimoniatge (accions de sensibilització i incidència en actors locals o internacionals relacionats amb les poblacions beneficiàries) vinculades a intervencions d'acció humanitària, dins del termini d'execució, per un import màxim de 20.000 euros.



Quint. Entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries d'estes subvencions són les ONGD, individualment, o en agrupació amb una altra o altres ONGD, que complisquen els següents requisits:

a) Els exigits en l'article 11 de l'LGS.

b) Acreditar que disposen de capacitat financera i de gestió per a realitzar el projecte subvencionable.

c) Estar inscrites en el Registre d'agents de la cooperació internacional al desenvolupament de la Comunitat Valenciana, mitjançant una resolució de l'òrgan competent, abans de l'1 de gener de 2023.

d) Tindre seu, domicili social o delegació permanent a la Comunitat Valenciana, inscrita en el Registre d'agents de la cooperació internacional al desenvolupament de la Comunitat Valenciana.

e) Acreditar experiència en la realització, individualment o en agrupació amb altres ONGD, d'almenys dos projectes executats d'acció humanitària, en tercers països, finançats per administracions públiques o per entitats privades, que financen projectes d'acció humanitària. En el cas que s'aporten com a experiència projectes finançats únicament per entitats privades, el finançament de cada projecte per part d'este tipus d'entitats ha de ser almenys de 10.000 euros. S'exclouen els projectes finançats únicament amb els fons propis de l'entitat sol·licitant.



f) Disposar d'entitat sòcia local o contrapart estrangera segons el que es disposa en l'article 11 de l'Orde de bases.

g) Comptar amb base social (persones associades, afiliades o persones col·laboradores en cas de fundacions) de l'ONGD a la Comunitat Valenciana: s'ha de poder acreditar un nombre mínim de 15 persones entre totes estes categories, que tinguen residència a la Comunitat Valenciana.

h) L'entitat ha d'haver desenvolupat 10 activitats en l'àmbit de la difusió dels ODS, sensibilització o educació per a la ciutadania global a la Comunitat Valenciana durant els 5 anys anteriors a la present convocatòria. S'entén per activitat: una formació, un taller, una exposició, una xarrada o activitats anàlogues. Es consideren activitats diferenciades la mateixa actuació desenvolupada en diferents zones. No es tindran en compte les activitats en línia quan la majoria dels participants no siguen de la Comunitat Valenciana. No es consideraran les activitats de difusió en xarxes socials del treball de l'entitat.



2. Quan una sol·licitud siga presentada per una agrupació d'ONGD, totes les ONGD que la integren tindran la consideració d'entitats beneficiàries, i hauran de complir els requisits exigits per esta convocatòria, així com els establits en els apartats 2 i 3 de l'article 7 de l'Orde de bases.

3. No podran ser beneficiàries de subvencions les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies establides en l'article 13.2, de l'LGS.



Sext. Despeses subvencionables

1. Seran subvencionables les despeses recollides en l'article 24 de l'Orde de bases, en les condicions i percentatges recollits en esta norma, excepte els establits en l'apartat a.1. J de l'esmentat article 24, amb les especialitats següents:

a) En la partida d'«Activitats de testimoniatge en intervencions d'acció humanitària», recollida en l'article 24.a.1. I, de l'Orde de bases, en cada projecte es podran finançar despeses amb un límit màxim no superior al 5 per cent de la subvenció concedida. Estes activitats quedaran desglossades en un pressupost detallat per partides pressupostàries de les activitats a desenvolupar, que s'adjuntarà en un model annex al pressupost general. L'import total d'este pressupost quedarà integrat en el pressupost del projecte.

b) En la partida de «Transferències d'efectiu i cupons per a actuacions en acció humanitària» el total de la despesa subvencionada per este concepte no podrà superar el 20% de la subvenció concedida.



c) En la partida de «Despeses derivades de suport psicosocial i processos judicials en defensa de persones defensores de drets humans» el total de la despesa subvencionada per este concepte no podrà superar el 30% de la subvenció concedida.

d) La suma dels costos indirectes imputats a la subvenció no podrà superar els límits establits en l'article 24.b de l'Orde de bases, amb un import màxim per a subvencionar en esta partida de 40.000 euros. La partida de costos indirectes inclourà els costos d'esta naturalesa que requerisca el projecte, incloent-hi les despeses indirectes de l'entitat beneficiària a la Comunitat Valenciana i les de l'entitat sòcia local. No seran subvencionables les despeses de lloguer de les seus administratives o dels habitatges del personal de l'entitat beneficiària o de l'entitat sòcia local.

2. Per a determinar el pressupost validat en la proposta de resolució de la convocatòria, s'establixen els supòsits següents en els quals es minoraran les despeses pressupostades en la valoració de les sol·licituds:

a) Les despeses que no estiguen recollides com a subvencionables en l'article 24 de l'Orde de bases o en esta convocatòria.

b) Les expressament excloses en l'article 23.2 de l'Orde de bases.



c) Les que resulten innecessàries o supèrflues per a l'execució de les activitats proposades en el projecte.

d) Les despeses que es consideren sobredimensionats o excessives es minoraran parcialment per la quantitat que es considere excessiva.

e) Les despeses de personal que excedisquen el 60% de la subvenció sol·licitada a la Generalitat.

f) Les despeses que estiguen incloses en una partida errònia no es minoraran, llevat que, una vegada ubicades correctament, es produïsca el supòsit del punt següent.

g) Les despeses que excedisquen els límits establits en una partida determinada, una vegada minorats els imports pels supòsits anteriors, es minoraran en la quantia que excedisquen estos límits.

h) Les aportacions en espècie o les aportacions financeres públiques o privades, no admeses. En este cas es minorarà la subvenció proporcionalment en la part en la qual s'incomplisca el que s'establix en el punt 3 d'este resolc, llevat que l'entitat haja presentat declaració responsable en la qual assumisca el cofinançament no admés.



3. En el cas que existisca cofinançament del projecte presentat, s'haurà de seguir el que es disposa pels articles 4, 5 i 27 de l'Orde de bases. Per a determinar el percentatge de finançament vàlid del projecte, es tindran en compte els següents criteris:

a) Pel que fa a les aportacions en espècie, d'acord amb el que establix l'apartat 7 de l'article 4 de l'Orde de bases, s'admetran com a aportacions en espècie les valoracions dels béns i servicis següents:



– Materials, terrenys, locals i equips que hagen de ser transferits definitivament al final de l'execució a la població beneficiària de la subvenció. Els terrenys i immobles que siguen objecte de millora amb càrrec total o parcial al projecte no podran ser valorats.

– Mà d'obra i servicis directament vinculats a l'execució de les activitats presentades. No es valorarà l'activitat del voluntariat.



– L'ús de locals i terrenys, convenientment acreditat i valorat, que no es transferisquen a la població beneficiària de la subvenció.

– No s'admetrà la valoració de l'ús d'equips i materials de l'entitat sol·licitant o del soci local que no es transferisquen a la població beneficiària de la subvenció.

b) Pel que fa a les aportacions financeres públiques o privades procedents de subvencions o d'un altre tipus, hauran de complir-se els requisits que indiquen els articles 4.1 i 5 de l'Orde de bases, acreditant que té per objecte el mateix projecte per al qual se sol·licita subvenció, sense perjuí que ja s'haja iniciat l'execució de la part cofinançada del projecte, i sempre que no haja finalitzat en el moment de presentar la sol·licitud d'esta convocatòria.

c) En compliment de l'article 5 de l'Orde de bases, «l'entitat sol·licitant que obtinga una subvenció de les previstes en esta orde està obligada a comunicar a l'òrgan gestor, en el termini d'un mes des del moment en què s'haja obtingut, i en tot cas, amb anterioritat a la presentació de la justificació, de tot finançament de l'actuació subvencionada procedent de qualsevol ens públic o privat, local, nacional, internacional o supranacional, especificant la quantia exacta de l'aportació, la procedència i la destinació donada a estos fons, amb la finalitat que conste explícitament quina part del projecte se subvencionarà amb l'aportació de la Generalitat i quina part amb cadascuna de les altres aportacions».



Estes aportacions s'admetran si es complixen els següents requisits:



– Que existix identitat d'objectius, població beneficiària i zona d'actuació.

– Que no es produïx doble imputació de la despesa subvencionable en el projecte.

– Que estes aportacions no hagen sigut utilitzades per a cofinançar totalment altres actuacions subvencionades per este òrgan concedent en matèria de cooperació internacional al desenvolupament en convocatòries anteriors.

– Que no ha finalitzat el termini d'execució de la part cofinançada en el moment de presentar la sol·licitud d'esta convocatòria.

– Que s'acredite la comunicació a l'entitat cofinançadora de la seua aportació com a cofinançament al projecte cofinançat en esta convocatòria.

4. La quantia màxima subvencionable de les despeses derivades de la contractació del personal al servici, totalment o parcialment, de la intervenció, no podrà excedir els 3.400 euros bruts al mes, sempre que existisca una relació laboral, fixa o temporal, entre l'entitat beneficiària i la persona treballadora, ajustada a la categoria professional i responsabilitat en el projecte subvencionable. Els costos salarials del personal local adscrit al projecte inclouran salaris, assegurances socials a càrrec de l'entitat i altres provisions de fons de depòsit obligat conforme amb la legislació local, i hauran d'estar d'acord amb els salaris mitjans del país on es realitze la intervenció. En este apartat s'haurà de seguir el que es disposa en l'article 23.1.a.1. K de l'Orde de bases.

5. El 100% de les despeses relatives a personal amb seu a la Comunitat Valenciana imputat a la subvenció sol·licitada i, si és el cas, concedida, haurà de correspondre a persones que tinguen el centre de treball a la Comunitat Valenciana.

6. En l'annex de personal s'indicarà el perfil professional del personal imputat a la subvenció.



Sèptim. Presentació de les sol·licituds i termini

1. Les sol·licituds s'han de presentar en un termini de 20 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment de l'esmentat termini donarà lloc a l'exclusió de la convocatòria.



De conformitat amb l'article 31.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant, LPAC), la Direcció General d'Inclusió i Cooperació al Desenvolupament (d'ara en avant, òrgan gestor) prestarà assistència per a la presentació electrònica de les sol·licituds fins a les 15.00 hores de l'últim dia hàbil.

2. Cada entitat podrà presentar un màxim de dos sol·licituds de manera individual, o tres si alguna d'estes és en agrupació amb altres ONGD. Si una mateixa entitat presenta més d'un projecte, el seu contingut o la zona d'execució ha de ser substancialment diferent. En cada sol·licitud presentada només podrà haver-hi un projecte. En tot cas de les dos o tres sol·licituds que es presenten, segons siga procedent, només un dels projectes presentats serà dels que desenvolupen actuacions tipus C.

3. La presentació de la sol·licitud significa la plena acceptació del que es disposa en l'Orde de bases i en esta resolució de convocatòria.

4. Les entitats sol·licitants, atés que són persones jurídiques i, per tant, estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de l'LPAC, presentaran les sol·licituds exclusivament de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat, accedint al buscador de tràmits i servicis en l'URL:



https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/tramites_servicios

També es podrà accedir en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, en l'URL https://inclusio.gva.es/va/web/cooperacion/convocatorias. La presentació de la sol·licitud de manera diferent de la telemàtica prevista en este apartat determinarà l'exclusió de la convocatòria.

5. Per a poder realitzar la presentació telemàtica, l'entitat sol·licitant ha de disposar d'un sistema de firma electrònica, dels admesos en la seu de la Generalitat, dels tipus següents:

a) Certificat digital de persona jurídica o similar, que identifique convenientment a l'entitat sol·licitant.

b) Certificat digital de la persona física, que conste inscrita com a representant de l'entitat sol·licitant en el Registre de representants en tràmits electrònics de la Generalitat, per a tramitar este procediment.



c) Excepcionalment, i per al supòsit que no es puga presentar la sol·licitud de la manera establida en algun dels dos supòsits anteriors, s'admetrà la presentació de la sol·licitud amb un certificat digital de la persona física que exercisca la representació de l'entitat sol·licitant per a realitzar la tramitació d'este procediment, si s'acredita documentalment esta representació davant del Registre d'agents de cooperació internacional de la Comunitat Valenciana.

6. En el cas de sol·licituds presentades per una agrupació d'ONGD, la sol·licitud serà presentada per l'entitat sol·licitant designada com a líder, en representació de les entitats que componen l'agrupació.

7. La presentació de la sol·licitud telemàtica inclourà les declaracions responsables que establixen les lletres b, c, d, e, f i g de l'apartat 1 de l'article 36 de l'Orde de bases, i les previstes en el punt 2.2.d de l'apartat resolutiu nové d'esta convocatòria.

8. D'acord amb el que es disposa en l'article 28 de l'LPAC, la presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de l'entitat sol·licitant perquè l'òrgan gestor obtinga directament dels òrgans administratius corresponents l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, prevista en els articles 18 i 19 de l'RLGS, així com l'acreditació del compliment de la resta d'obligacions derivades de l'obtenció de subvencions, i en este cas les entitats no hauran d'aportar els certificats corresponents. En cas que l'entitat sol·licitant s'opose al fet que l'òrgan gestor obtinga directament esta informació, haurà d'indicar-ho expressament en el formulari telemàtic de sol·licitud, i quedarà obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

9. Si la sol·licitud no s'ha omplit en tots els seus termes o no va acompanyada de la documentació exigida, es requerirà l'entitat sol·licitant perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius corregibles, amb indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desistix de la seua petició, de conformitat amb el que es disposa en l'article de 68 de l'LPAC.



10. Els models de formularis i d'annexos es troben en l'URL de la sol·licitud esmentada, i en la web de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, en l'URL

https://inclusio.gva.es/va/web/cooperacion/convocatorias.



Octau. Presentació dels imports subvencionables

Tots els imports esmentats en les diferents partides del pressupost subvencionable seran en nombres enters sense decimals.



Nové. Documentació preceptiva

1. La sol·licitud formalitzada en tots els seus apartats i firmada electrònicament per la persona representant legal degudament autoritzada està composta per:

a) Formulari de sol·licitud general, en el qual l'entitat sol·licitant podrà autoritzar l'òrgan gestor per a consultar les dades sobre el compliment de les obligacions tributàries i podrà oposar-se al fet que l'òrgan gestor consulte la informació sobre la identitat del sol·licitant o del seu representant legal, així com les dades sobre si s'està al corrent dels pagaments amb la Tresoreria de la Seguretat Social. En este formulari s'indica la informació bàsica sobre protecció de dades. Este apartat haurà de ser omplit.

b) Formulari de sol·licitud específica de subvencions a projectes d'acció humanitària, en el qual s'especifiquen les declaracions responsables que es detallen en l'apartat resolutiu sèptim.

2. Esta sol·licitud anirà acompanyada de la següent documentació preceptiva:

2.1. Memòria de l'entitat sol·licitant, o si és el cas de les entitats agrupades, en la qual conste que es reunixen les condicions de solvència i capacitat de gestió per a realitzar l'actuació objecte de la subvenció. En el cas que no siga exigible encara legalment la presentació de la memòria de l'últim exercici, haurà de presentar-se la de l'exercici anterior. Per a això, es podrà incloure, si és el cas, documentació acreditativa de:



a) Les actuacions realitzades durant l'últim any natural anterior a la convocatòria.

b) Estat comptable i ingressos corresponents a l'exercici anterior a la convocatòria, incloent-hi el balanç de situació, el compte de pèrdues i guanys i la memòria econòmica de l'any anterior, o bé els últims auditats; tot això, subscrit per una persona autoritzada segons els estatuts.

2.2. Annex de memòria econòmica o pressupost del projecte, que reflectisca les partides pressupostàries de despeses compreses en el projecte i que haurà de presentar-se obligatòriament en el model oficial descrit en el punt 10 del resolc sèptim.

Així mateix, amb este document s'aportarà mitjançant annex a la memòria econòmica l'acreditació documental de:

a) Factures proforma, pressupostos professionals o peritatges sobre els costos per unitat dels recursos a emprar, o altres documents probatoris, quan es tracte de despeses superiors a 6.000 euros, encara que siguen diferents conceptes de despesa, d'un mateix proveïdor, però de naturalesa homogènia. Estos documents hauran de preveure detalladament els treballs a realitzar, el nombre d'hores utilitzades, l'import dels treballs, la qualificació professional del personal i la data i el segell o firma de l'empresa o professional que emet les factures.

L'òrgan gestor podrà sol·licitar, quan ho considere necessari, factures proforma o pressupostos addicionals, o altres documents, que avalen els imports reflectits en el pressupost, a l'efecte que garantisquen l'adequació a la despesa.

b) Documentació acreditativa de la titularitat i règim de propietat dels immobles vinculats al projecte, així com del seu valor.

c) En el cas que el projecte comprenga la construcció o rehabilitació d'habitatges o infraestructures, s'hauran d'aportar els permisos d'obra o documents que acrediten la conformitat de les autoritats locals.



d) L'acreditació del cofinançament del projecte, quan siga necessari, es realitzarà tant de les aportacions financeres com de les aportacions en espècie, mitjançant el certificat de la persona física o jurídica, que ostenta la representació de l'entitat, que l'aporta. En el cas de les aportacions en espècie de servicis, en el certificat o annex a este, es descriurà i quantificarà l'aportació indicant nombre d'unitats, hores de treball, preu unitari, quan corresponga, a més de la valorització total. En el cas de béns, s'adjuntarà al certificat la factura de compra del bé o, en cas que no es dispose d'esta, d'aquells documents que permeten determinar-ne el valor i la forma d'adquisició. Tot el cofinançament haurà de quedar acreditat documentalment en la sol·licitud de la subvenció.



S'adjuntarà declaració responsable de l'entitat, acreditativa dels fons aportats com a cofinançament, que acredite que es complixen les condicions de finançament del punt 3 de l'apartat resolutiu sext i en la qual es faça constar que, si en el tràmit de justificació del finançament de l'actuació subvencionada que establix l'article 5 de l'Orde de bases no s'acredita cofinançament suficient o l'òrgan gestor no accepta el cofinançament proposat, serà l'entitat la que assumirà este cofinançament. En la web de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, hi ha disponible un model de declaració responsable.

e) En el cas que s'incloguen en el pressupost despeses de voluntariat, previstes en l'article 23.1.a.1.L de l'Orde de bases, els acords d'incorporació de voluntariat, firmats i conformes amb l'article 12 de la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat, hauran d'aportar-se quan es formule la línia de base, i en cas de no formular-se esta, s'aportaran abans que transcórreguen 4 mesos des de l'inici de l'execució del projecte. S'haurà d'aportar un acord de col·laboració equivalent, quan la relació de voluntariat s'haja establit amb una entitat no espanyola. En la web de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge hi ha disponible un model d'acord de voluntariat, d'acord amb la normativa que ho regula.



2.3. Organigrama i delegacions a la Comunitat Valenciana de l'entitat sol·licitant i, si és el cas, de les entitats que formen l'agrupació, on constarà:

a) La composició dels òrgans de govern, administració i direcció de l'entitat, de la seu central i de la delegació a la Comunitat Valenciana.



b) La relació d'almenys 15 persones associades, afiliades o de persones col·laboradores en cas de fundacions, de l'ONGD, amb residència en la Comunitat Valenciana.

c) Annex de personal vinculat al projecte, en el qual s'indicarà el personal del qual disposaran l'entitat sol·licitant, les entitats en agrupació, si és el cas, i les entitats sòcies locals, vinculat a l'execució del projecte. En este annex s'indicarà el perfil professional del personal al qual serà imputable la subvenció.

2.4. Annex de relació de projectes, en el qual s'han d'indicar tots els projectes aportats com a experiència per les entitats sol·licitants, incloent-hi les entitats sòcies locals.

2.5. Certificats expedits per una administració pública, organisme oficial o entitat privada finançadora, que acredite de manera fefaent l'execució dels projectes aportats com a experiència, per les entitats sol·licitants (i, si és el cas, les entitats en agrupació), i on conste: denominació del projecte, lloc d'execució, duració, data d'inici i de finalització i import de la subvenció concedida. No serà necessari presentar estos certificats dels projectes subvencionats per la Generalitat, indicats en l'annex de projectes, gestionats per l'òrgan directiu competent en matèria de cooperació al desenvolupament.



2.6. Informe on figuren les activitats desenvolupades en els últims cinc anys a la Comunitat Valenciana, en l'àmbit de la difusió, dels ODS i de sensibilització o educació per a la ciutadania global.

2.7. Estatuts i inscripció de les entitats sòcies locals davant de l'administració competent, que acredite la seua capacitat jurídica i d'obrar al país d'execució del projecte, en el cas de tractar-se d'una entitat privada. En el cas de tractar-se d'una entitat pública, podrà acreditar documentalment les seues competències territorials i materials mitjançant l'aportació de la seua norma constitutiva o altres documents probatoris.



2.8. Document en el qual conste la conformitat de l'entitat sòcia local en l'execució del projecte i que detalle els termes de col·laboració entre l'entitat sol·licitant i l'entitat sòcia local, firmat per les persones que exercisquen la representació legal de les dos parts.

2.9. En el cas de presentació de la sol·licitud per una agrupació d'entitats, hauran de presentar un acord subscrit entre les entitats que la componen, on conste, almenys, l'entitat responsable jurídicament davant de la Generalitat, que serà l'entitat líder i ostentarà la representació de l'agrupació, la identificació de la persona representant legal, així com la voluntat de les parts de concórrer conjuntament a la convocatòria, el percentatge de participació de cada entitat en el projecte, els drets i obligacions de cada una de les parts, l'import de subvenció a aplicar per cadascuna d'estes, el sistema de gestió del pressupost i de resolució de conflictes, i haurà de fer-se esment expressament que cadascuna de les entitats assumix la responsabilitat directa i solidària per la totalitat del projecte. Igualment constarà, expressament, el compromís de totes les entitats participants de mantindre la unió temporal fins al termini de prescripció establit en els articles 39 i 65 de l'LGS. Este document haurà d'estar firmat digitalment per totes les entitats que formen l'agrupació. En la tramitació telemàtica de la sol·licitud, i en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge consta un model per a aportar este acord.



2.10. En el cas de nou perceptor o nou compte bancari, haurà d'acreditar la tramitació de la inscripció del nou compte, que es realitzarà a través del Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries, en el tràmit automatitzat:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=G22648

2.11. En el cas que en el formulari de sol·licitud es desautoritze la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, perquè esta obtinga, de manera directa a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les obligacions davant de la Seguretat Social i tributàries davant de l'Estat i la Generalitat, s'hauran d'aportar els certificats acreditatius d'estes circumstàncies. En el cas dels certificats acreditatius d'estar al corrent d'obligacions tributàries, han d'incloure l'acreditació d'esta circumstància referida a l'efecte de l'obtenció d'ajudes i subvencions. En este supòsit, i en el cas que el projecte el presente una agrupació d'ONGD, es presentaran els certificats de totes les entitats agrupades.



2.12. La inscripció de les entitats sol·licitants, i si és el cas, de les entitats agrupades, així com la seu, el domicili social o delegació permanent en la Comunitat Valenciana, i l'acreditació de la representació de l'entitat sol·licitant en cas que siga necessari, serà comprovada d'ofici amb les dades que consten en el Registre d'agents de la cooperació internacional al desenvolupament de la Comunitat Valenciana. La modificació o actualització d'estes dades haurà de ser comunicada d'acord amb els articles 13 i 14 del Decret 19/2020, de 7 de febrer, del Consell, de regulació del Registre d'agents de la cooperació internacional al desenvolupament de la Comunitat Valenciana.



2.13. Les entitats sol·licitants podran estar exemptes de presentar els documents referits a la seua entitat o, si és el cas, a les entitats en agrupació, requerits en els punts 2.3, 2.5 i 2.7 d'este apartat resolutiu, si ja es van presentar en les subvencions de concurrència competitiva en matèria de cooperació al desenvolupament, convocades l'any anterior per la conselleria competent en esta matèria, sempre que ho facen constar en el formulari de sol·licitud, indicant els documents i el número d'expedient en el qual van ser presentats.

2.14. Les entitats sol·licitants podran estar exemptes de presentar els documents referits a la seua entitat o, si és el cas, a les entitats en agrupació, requerits en punt 2.1 d'este apartat resolutiu, si en el termini de presentació de sol·licituds estigueren publicats en la seua pàgina web, sempre que ho facen constar en el formulari de sol·licitud, indicant els documents i l'URL de publicació.

2.15. Els annexos esmentats en els punts 2.2, 2.3 i 2.4 d'este apartat resolutiu estan a la disposició de les entitats sol·licitants en la seu electrònica de la Generalitat, en el procediment de sol·licitud de la subvenció; i en la web de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, en l'URL https://inclusio.gva.es/va/web/cooperacion/convocatorias.



Desé. Documentació valorativa

A la sol·licitud s'adjuntarà la documentació tècnica a l'efecte de la seua correcta valoració:

1. Respecte a la mateixa entitat sol·licitant o, si és el cas, de les entitats agrupades:

1.1. Pla de voluntariat de l'entitat sol·licitant o, si és el cas, de les entitats agrupades.

1.2. Política interna de l'entitat en matèria d'equitat de gènere:

a) Estratègia de gènere vigent de l'entitat sol·licitant, o d'alguna de les entitats agrupades.

b) Resolució d'inscripció del pla d'igualtat de l'entitat sol·licitant (o d'alguna de les entitats agrupades) en el Registre de convenis i acords col·lectius de treball (REGCON), o resolució de visat del pla d'igualtat emés pel centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competència en matèria de dona o organisme equivalent en una altra comunitat autònoma.

1.3. Informes d'avaluació final realitzats en els últims 5 anys, de projectes duts a terme per l'entitat sol·licitant, o si és el cas, per les entitats agrupades.

2. Respecte a l'entitat sòcia local.

Documentació acreditativa del fet que l'entitat sòcia local té una política institucional de gènere vigent: pla d'igualtat, estratègia de gènere o altres documents interns equivalents.

3. En relació amb l'actuació subvencionable, projecte detallat en el qual es concretarà l'activitat objecte de subvenció, que constarà dels documents següents:

3.1. Projecte tècnic descriptiu, que haurà de contindre, almenys, un índex inicial, informació detallada sobre el context d'intervenció, el diagnòstic i la justificació de l'actuació, identificació de les necessitats humanitàries en el context concret d'intervenció, la descripció de la població beneficiària desagregada per sexe i edat, els objectius i resultats esperats, les activitats a realitzar i la seua calendarització, un estudi de la viabilitat de l'actuació, i la metodologia i instruments de seguiment i avaluació, així com la informació sobre l'articulació de l'actuació per a la qual se sol·licita subvenció en relació amb la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) establits en l'Agenda 2030. Tindrà una extensió màxima de 60 pàgines; tipus de lletra Arial 11; interlineat senzill, i entre 2 i 2,5 cm per a tots els marges (superior i inferior, dret i esquerre). Per cada pàgina en excés, es penalitzaran 0,10 punts del total de la puntuació obtinguda.



La denominació de l'actuació o títol del projecte tindrà una extensió màxima de 100 caràcters, amb lletra tipus Arial 11.

3.2. Matriu de planificació del projecte. En la tramitació telemàtica de la sol·licitud, i en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge consta un model per a elaborar esta matriu.

3.3. Índex amb la relació de documents presentats en la sol·licitud, indicant en el títol de cada document el seu contingut i, en tot cas, en este índex constaran els documents als quals es fa referència en el projecte.

3.4. Annexos a la matriu de planificació, que podrà incloure, entre altres, els documents següents: arbre de problemes, arbre d'objectius, matriu d'anàlisi d'alternatives i matriu d'anàlisi de riscos i propostes de mitigació.

4. Mapes i informes d'ubicació del projecte que permeten determinar amb detall la localització de la intervenció.

5. Acreditació documental de l'adhesió de l'entitat sol·licitant al Codi de conducta ètica en acció humanitària.

6. Acreditació documental de l'existència de polítiques i directrius de seguretat i evacuació en relació amb el personal humanitari adscrit al projecte.

7. Documents acreditatius de suports i avals d'altres entitats i/o institucions al projecte.

8. Acords de col·laboració o instruments de coordinació amb altres institucions, entitats o grups que treballen en l'àrea d'intervenció.



9. Acreditació documental del diagnòstic participatiu.

10. Carta de la població beneficiària i autoritats locals on es done compte de la seua acceptació i compromís de participació en les diferents etapes del projecte.

11. Les entitats sol·licitants podran estar exemptes de presentar els documents referits a la seua entitat, requerits en els punts 1.1, 1.2 i 5 d'este apartat resolutiu si ja s'han presentat en les subvencions de concurrència competitiva en matèria de cooperació al desenvolupament convocades en els dos anys anteriors, 2022 i 2023, per la conselleria competent en la matèria, sempre que ho facen constar en el formulari de sol·licitud, indicant els documents i el número d'expedient en el qual van ser presentats.

12. Les entitats sol·licitants podran estar exemptes de presentar els documents referits a la seua entitat o, si és el cas, a les entitats en agrupació, requerits en els punts 1.1 i 1.2.a d'este apartat resolutiu, si en el termini de presentació de sol·licituds estigueren publicats en la seua pàgina web, sempre que ho facen constar en el formulari de sol·licitud, indicant els documents i l'URL de publicació.

13. La documentació valorativa haurà de ser aportada en la sol·licitud, no serà corregible, ni podrà admetre's en cap tràmit posterior a la finalització del termini d'esta sol·licitud.



Onzé. Aportació de documentació en els tràmits posteriors de la convocatòria

Una vegada presentada la sol·licitud, amb la documentació annexa corresponent, l'aportació posterior de documentació, com en el tràmit d'esmena, al·legacions a la proposta de resolució o recursos contra la resolució, així com la presentació de documentació derivada de l'execució o justificació de la subvenció, es realitzarà de manera telemàtica, en el tràmit específic d'aportació de documentació, en la seu electrònica de la Generalitat, accedint al cercador de tràmits i servicis en l'URL següent:

– https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/tramites_servicios

També es podrà accedir al tràmit des de la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, en l'URL:

https://inclusio.gva.es/va/web/cooperacion/convocatorias.



Dotzé. Mitjà de notificació o publicació dels diferents tràmits que s'han de formalitzar en la convocatòria

1. La llista de les entitats sol·licitants que hagen d'esmenar la sol·licitud o adjuntar la documentació preceptiva corregible que no es va presentar amb la sol·licitud es publicarà en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, en l'URL https://inclusio.gva.es/va/web/cooperacion/convocatorias, amb indicació que, si en el termini de 10 dies no s'aporta correctament esta documentació, es considerarà que desistixen de la seua sol·licitud, prèvia resolució per la qual es declararà el motiu d'exclusió.

2. La proposta de resolució serà publicada en la seu electrònica de la Generalitat, en el procediment de sol·licitud de la subvenció; en el tauler d'anuncis, i en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, en l'URL https://inclusio.gva.es/va/web/cooperacion/convocatorias, a l'efecte que les entitats interessades puguen presentar al·legacions en el termini de 10 dies hàbils des de la publicació.

3. La resolució de la convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que establix l'apartat resolutiu quinzé d'esta convocatòria.



Tretzé. Comissió de valoració

La comissió de valoració, d'acord amb el que es disposa en l'apartat 3 de l'article 39 de l'Orde de bases, estarà composta per:

a) La persona titular de la direcció general competent en matèria de cooperació al desenvolupament, que la presidirà, o persona que la substituïsca, de conformitat amb el que es disposa en l'art. 17.2 de la llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

b) La persona titular de la subdirecció general competent en matèria de cooperació al desenvolupament.

c) La persona titular/ocupant de la direcció del Servici de Gestió de Programes i Cooperació.

d) La persona titular de la direcció del Servici d'Acció Humanitària, Protecció a Persones Defensores de Drets Humans i Gestió de Convenis.

e) Un funcionari o funcionària de la direcció general competent en matèria de cooperació al desenvolupament, amb nivell de cap d'unitat o cap de secció.

f) Un funcionari o funcionària de la direcció general competent en matèria de cooperació al desenvolupament, que ocuparà la secretaria amb veu, però sense vot, o persona que la substituïsca, de conformitat amb el que es disposa en l'art. 17.2 de la llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Catorzé. Criteris objectius de valoració

1. Els criteris objectius de valoració de les sol·licituds presentades a esta convocatòria seran els recollits en l'article 16 de l'Orde de bases, amb la ponderació establida en l'annex d'esta resolució de convocatòria.



2. Les sol·licituds concedides es finançaran amb càrrec a les línies de subvenció previstes en el resolc tercer d'esta convocatòria.



3. En el supòsit previst en l'apartat 6 de l'article 39 de l'Orde de bases, per al cas que diverses sol·licituds tinguen la mateixa puntuació total i a causa de la falta de disponibilitat pressupostària haja de desempatar-se per a poder distribuir les subvencions, es considerarà primer la sol·licitud que haja obtingut més puntuació en el bloc II, Criteris relacionats amb la valoració de la qualitat del projecte; si persistix l'empat, la sol·licitud que haja obtingut més puntuació en el bloc I, Criteris relacionats amb la capacitat de gestió de l'entitat sol·licitant; i si continua existint empat, la sol·licitud que s'haja presentat en primer lloc, tenint en compte el dia i hora d'entrada en el registre telemàtic.





Quinzé. Resolució

1. De conformitat amb la Resolució de 27 de setembre de 2023, de la vicepresidenta segona del Consell i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, sobre delegació de l'exercici de competències en determinats òrgans de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, correspon a la persona titular de la Secretaria Autonòmica de Família i Servicis Socials la competència per a la concessió de les subvencions en matèria de cooperació al desenvolupament, en l'àmbit de la seua competència, i en matèria d'implementació i promoció de l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible.



2. La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, en l'URL

– https://inclusio.gva.es/va/web/cooperacion/convocatorias.

En la publicació es farà constar almenys la relació de sol·licitants segons la baremació, la quantitat subvencionada, amb número sense decimals, desglossada, si és el cas, per capítol pressupostari, i el títol del projecte i país o territori d'execució juntament amb la puntuació obtinguda.

3. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució de concessió de subvencions serà de sis mesos, comptats des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut l'esmentat termini, sense que s'haja dictat i publicat la resolució, les sol·licituds s'entendran desestimades per silenci administratiu. Tot això, sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.



4. En la resolució es fixaran el termini i els requisits d'acceptació de la subvenció i, si és el cas, de la reformulació dels projectes. En defecte d'això, s'establix un termini de set dies hàbils des de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. En cas que l'acceptació o la reformulació no es produïsca en el termini previst, o no es tinguen en compte els requisits dels articles 42 i 43 de l'Orde de bases, així com si es produïx la renúncia a la subvenció per part de l'entitat beneficiària, la sol·licitud s'exclourà de la convocatòria, i es reunirà de nou la comissió de valoració, d'acord amb el que establix l'article 39 de l'Orde de bases.



Setzé. Règim de lliurament de pagament

Una vegada rebut el document d'acceptació de la subvenció concedida, es podrà tramitar el lliurament del 100% de l'import de la subvenció concedida, mitjançant transferència bancària en el compte designat per l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud.

De conformitat amb l'article 10.1.j de l'Orde de bases, l'entitat haurà de comunicar a l'òrgan gestor, en el termini d'un mes des de la percepció de l'import de la subvenció, el compte bancari obert exclusivament per al projecte objecte de la subvenció i ingressar l'import en este compte.



Desseté. Justificació de les subvencions

1. Les entitats beneficiàries hauran de presentar l'informe final segons el model normalitzat disponible en la pàgina web d'esta conselleria i la documentació justificativa que es detalla en l'article 63 de l'Orde de bases. A l'informe final s'adjuntaran:

a) Per a la justificació tècnica: Informe d'avaluació final, segons s'establix en l'article 66 de l'Orde de bases, que ha d'especificar els objectius aconseguits, els resultats obtinguts, descripció i impacte de les activitats realitzades, les dificultats i les mesures correctores, així com l'anàlisi de la seua sostenibilitat futura, aportant dades rellevants i fonts de verificació objectives.

b) Per a la justificació econòmica: La modalitat de justificació de les subvencions d'esta convocatòria serà, exclusivament, la presentació del compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditoria, establida en el títol V de l'Orde de bases, excepte el que s'establix en els punts 4 i 5 d'este apartat resolutiu. Comprendrà tota la documentació que acredite les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció concedida.



c) Relació de tots els materials de difusió editables i materials didàctics produïts durant l'execució del projecte segons s'establix en el resolc dihuité.

2. Quan les activitats hagen sigut finançades amb la subvenció concedida amb càrrec a esta convocatòria i, a més, amb aportacions d'altres entitats públiques o privades, estes hauran de ser acreditades en la justificació de la següent forma:

a) Fons propis de l'entitat beneficiària o d'altres finançadors privats: s'acreditarà la seua aplicació a les activitats previstes mitjançant factura, rebut o un altre document de tràfic legal. L'òrgan gestor podrà sol·licitar una mostra de justificants originals o còpies autèntiques per a comprovar la realització d'estes despeses.

b) Subvencions concedides per altres administracions: només serà necessari acreditar que s'ha realitzat la despesa. Per a això, servirà un certificat emés per l'administració concedent, amb la seua conformitat amb l'execució de les despeses que s'hagen finançat amb els seus fons. O bé, si no es disposa d'este certificat, s'acreditarà la seua aplicació a les activitats previstes mitjançant factura, rebut o un altre document de tràfic legal. L'òrgan gestor podrà sol·licitar una mostra de justificants originals o còpies autèntiques per a comprovar la realització d'estes despeses.

c) Aportacions en espècie o valoracions de l'entitat beneficiària o sòcia local, s'acreditaran de conformitat amb el que establix l'article 27 de l'Orde de bases.

3. De conformitat amb l'article 23.1.b de l'Orde de bases, les despeses indirectes es podran acreditar mitjançant una declaració responsable firmada per la persona representant legal de l'entitat, i es farà constar que les despeses han sigut realitzades per al sosteniment de l'execució de l'actuació subvencionable.

4. La justificació de les subvencions que siguen executades en tercers països les entitats beneficiàries dels quals siguen les agències que pertanguen al sistema de Nacions Unides i entitats que tinguen un acord subscrit amb estes que les reconega com el seu comité a Espanya podrà realitzar-se a través del sistema d'auditoria interna, o altres procediments establits en els reglaments financers de les Nacions Unides, d'acord amb el Conveni sobre privilegis i immunitats de les Nacions Unides.

5. En cas de produir-se situacions excepcionals degudament acreditades, com ara desastres naturals, enfrontaments armats o crisis humanitàries, que dificulten o fins i tot impossibiliten disposar de l'adequada documentació de suport justificativa de la despesa, l'òrgan gestor podrà acceptar altres formes de justificació, com ara informes de taxació independents degudament acreditats i inscrits en el corresponent registre oficial, declaració de testimonis, constatació dels resultats o activitats desenvolupades, declaració responsable d'organitzacions (o empreses) proveïdores, o altres de similar valor probatori. Estes formes poden estar confirmades per algun dels òrgans de representació espanyols al país d'execució, oficines tècniques de cooperació, ambaixades o consolats; o, en defecte d'això, per l'ambaixada del país de la Unió Europea que exercisca la representació d'Espanya. En cas d'operacions humanitàries liderades per Nacions Unides, la certificació o ratificació podrà ser emesa per l'organisme de Nacions Unides que coordine els treballs sobre el terreny. També podran ser emeses per centres acreditats d'adquisicions humanitàries. En estos casos, es requerirà autorització expressa de l'òrgan gestor, amb la presentació prèvia de la documentació que acredite les dificultats existents.

6. El termini de presentació de l'informe final serà de tres mesos des de la finalització de l'execució del projecte.



Dihuité. Obligacions de transparència i ús de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'edició dels materials

1. En compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, i de l'article 18 de la LGS, les entitats beneficiàries estaran subjectes a les següents obligacions de transparència:

a) Hauran de complir les obligacions de publicitat activa que figuren en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan es troben en alguna de les situacions següents:

1r. Que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.

2n. Que perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros.



3r. Que les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40% del total dels seus ingressos anuals, sempre que arriben, com a mínim, a 5.000 euros.

En particular, hauran de publicar en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013 la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'esta llei. Esta publicació es realitzarà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en https://gvaoberta.gva.es/va/tep. Esta informació s'haurà de publicar a partir de l'any següent a aquell en què s'hagen superat els llindars establits, i s'haurà de mantindre publicada durant almenys quatre anys naturals.



b) Sense perjuí de les obligacions previstes en l'apartat anterior, les entitats beneficiàries hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent el logotip de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.



c) Les entitats beneficiàries d'estes subvencions estan obligades a subministrar a l'entitat concedent, previ requeriment, tota la informació que siga necessària per al compliment de les obligacions previstes en la llei de transparència que esta requerisca, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que s'haja atés este, l'òrgan que ha realitzat el requeriment podrà acordar, previ advertiment i audiència a la persona interessada, la imposició de multes coercitives en els termes previstos en l'article 5 de la Llei 1/2022.

d) Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'Administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.

2. Els documents publicats com a acció o resultat d'alguna actuació finançada, a més de contindre el logotip o nom de la Generalitat com a finançador, hauran d'incloure el següent paràgraf, traduït a les llengües en què es publique el document: «Esta publicació ha sigut realitzada amb el suport financer de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge. El contingut d'esta publicació és responsabilitat exclusiva de «NOM ENTITAT» i no reflectix necessàriament l'opinió de la Generalitat Valenciana».



3. Prèviament a l'edició o publicació dels materials impresos o dels instruments de comunicació i difusió vinculats a les activitats del projecte, qualsevol que siga el tipus de suport emprat, estos hauran de remetre's prèviament, amb la suficient antelació, a l'òrgan gestor per a la seua autorització en l'ús de la imatge corporativa de la Generalitat. En la pàgina web de l'òrgan gestor estan disponibles les instruccions per a la realització de publicacions i actes de difusió i divulgació. Igualment, els manuals corporatius d'estil per a l'ús de logotips de la Generalitat Valenciana estan disponibles en l'URL

https://presidencia.gva.es/va/manuales-corporativos.

4. Tots els documents impresos i els suports comunicatius de qualsevol classe elaborats per a la difusió del projecte, la socialització i la comunicació de resultats hauran d'editar-se en les dos llengües oficials de la Comunitat Valenciana.

5. Juntament amb l'informe final, s'haurà de remetre a l'òrgan gestor una relació de tots els materials de difusió editables i materials didàctics produïts durant l'execució. L'òrgan gestor podrà disposar d'estos materials per a difondre'ls gratuïtament i amb menció expressa de l'entitat que els haja produïts.



Denové. Protecció de dades

1. De conformitat amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades, la informació de caràcter personal proporcionada per les entitats interessades serà utilitzada per la Generalitat per a procedir a la tramitació de la sol·licitud a l'empara de l'LGS, i de l'LHPSPIS.

2. La persona interessada té dret a sol·licitar l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com a sol·licitar la limitació o oposició al tractament d'estes i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en el següent enllaç:

https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19970

3. Sense perjuí de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada entén vulnerat el seu dret a la protecció de dades, pot reclamar davant de la Delegació de Protecció de Dades de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que es preveu en l'enllaç següent: https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22094; això, sense perjuí de la possibilitat de reclamar davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.



Vinté. Pla de control

El Pla de control d'esta convocatòria haurà de ser aprovat per la persona titular de la Secretaria Autonòmica de Família i Servicis Socials amb caràcter previ a la seua execució, i es realitzarà de conformitat amb el que s'establix en l'article 169 de l'LHPSPIS i en l'article 67 de l'Orde de bases.



Contra el que es disposa en esta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament un recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de ser publicada, de conformitat amb el que es preveu en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, o bé un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'establix en els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això, sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 26 d'abril de 2024.– La vicepresidenta segona del Consell i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge: Susana Camarero Benítez.

Mapa web