Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 1/2024, de 2 d'abril, del vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, per la qual es desplega el Decret 186/2023, de 17 d'octubre, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9822 de 05.04.2024
Número identificador:  2024/2819
Referència Base de Dades:  002909/2024
 



ORDRE 1/2024, de 2 d'abril, del vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, per la qual es desplega el Decret 186/2023, de 17 d'octubre, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport. [2024/2819]

PREÀMBUL



El Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, establix la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport com el departament del Consell amb competències en matèria de cultura, promoció cultural, patrimoni cultural i esport.



Així mateix, mitjançant el Decret 12/2023, de 20 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les secretaries autonòmiques de l'Administració del Consell, s'establix que la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport disposarà de la Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport.

Per part seua, el Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell, pel qual s'establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, preveu l'estructuració de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport en tres nivells: nivell superior i nivell directiu, de conformitat amb el que preveu el decret esmentat, i el nivell administratiu. En este sentit, el decret indica que mitjançant una orde de la Conselleria es desplegarà, de conformitat amb el que dispose el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport, el nivell administratiu, amb els informes previs favorables dels òrgans competents en matèria d'hisenda i de funció pública.

A través del Decret 186/2023, de 17 d'octubre, del Consell, es va aprovar el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport

La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, preveu en l'article 65 que la persona titular de la Conselleria desenvoluparà orgànicament la seua pròpia conselleria en els termes del seu reglament orgànic i altres normes reglamentàries que aprove el Consell, previsió legal coincident amb les facultats que la disposició final primera del Decret 186/2023, de 17 d'octubre, atorga al vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport per a dictar, dins de l'àmbit de les seues competències, les disposicions que requerisquen l'execució i el desplegament del reglament.



Per consegüent, mitjançant la present orde es desenvolupa l'estructura orgànica i funcional de la conselleria inclosa en el reglament corresponent, i es determinen el nombre, la dependència i la denominació de les unitats administratives amb rang de subdirecció general i de servici i s'assignen les funcions que han d'exercir estos. En virtut d'això, fent ús de les facultats que m'atribuïxen els articles 28.e, 37, 65 i 72 de la llei esmentada del Consell, i amb els informes previs de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública,





ORDENE



TÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objectiu

1. L'objectiu d'esta orde és establir el nivell administratiu de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport, en desplegament del Decret 186/2023, de 17 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport.

2. El desplegament d'este sector administratiu en esta disposició s'efectua a escala de subdireccions generals i servicis.



Article 2. Dependència del nivell administratiu dels servicis centrals



El nivell administratiu dels servicis centrals de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport es troba sota la dependència dels següents òrgans superiors i òrgans directius:

1. La Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport, de la qual depenen els següents òrgans directius:

a) La Direcció General de Cultura.

b) La Direcció General de Patrimoni Cultural.

c) La Direcció General d'Esport.

2. La Subsecretaria



Article 3. Dependència del nivell administratiu dels servicis territorials

El nivell administratiu dels servicis territorials de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport es troba sota la dependència orgànica de la Subsecretaria i funcional dels òrgans directius d'esta en funció de la matèria.





TÍTOL II

Estructura i funcions dels servicis centrals de la Conselleria



CAPÍTOL I

Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport



Article 4. Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport

Depén directament de la Secretaria Autonòmica de Cultura i Esport l'Oficina de Mecenatge, que, amb rang de servici, té atribuïdes les funcions següents:

a) Desenvolupar accions destinades a incentivar i impulsar la participació de la societat civil en el suport i el foment de la cultura.

b) Establir mecanismes sistematitzats de promoció i desenvolupament de la cultura col·laborativa a través del mecenatge cultural.

c) Realitzar activitats per a la difusió i la promoció de la cultura del mecenatge.

d) Elaborar una memòria anual sobre el desenvolupament de les accions de mecenatge que s'hagen dut a terme.

e) Donar difusió i publicitat als projectes i les actuacions susceptibles de col·laboració a través del mecenatge.

f) Dur a terme les accions anuals relatives a les capitals culturals valencianes, que inclouran, entre altres, activitats divulgatives i formatives, així com l'organització de jornades, fòrums i congressos per a la difusió i la promoció del mecenatge al llarg del territori de la Comunitat Valenciana.

g) Coordinar els diferents departaments en la proposta del pla de mecenatge cultural de la Generalitat.

h) Totes les funcions que li corresponguen legalment o reglamentàriament i les que se li encomanen relatives a les matèries assignades.





Secció primera

Direcció General de Cultura



Article 5. Direcció General de Cultura

1. De la Direcció General de Cultura, a la qual corresponen les funcions que preveu l'article 70 de la llei del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic en matèria de conservació, protecció, enriquiment, difusió i foment de la cultura, especialment les polítiques de foment del llibre i la lectura; l'impuls i la investigació de les tradicions i les institucions tradicionals del poble valencià, i el patrimoni bibliogràfic i la gestió de biblioteques i arxius, depén la Subdirecció General de Cultura.



Article 6. Subdirecció General de Cultura

1. A la Subdirecció General de Cultura li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat de les unitats sota la seua dependència que s'indiquen a continuació:

a) Biblioteca Valenciana Nicolau Primitiu

b) Servici del Llibre i Biblioteques

c) Servici d'Arxius

d) Servici de Gestió Administrativa d'Activitat Cultural

2. La Biblioteca Valenciana Nicolau Primitiu, com a centre superior i capçalera del Sistema Bibliotecari Valencià de la Generalitat, i amb rang de servici, té assignades les funcions següents:

a) La direcció i la coordinació del funcionament dels servicis bibliotecaris de la Biblioteca Valenciana Nicolau Primitiu i, entre estos, la catalogació i el control bibliogràfic dels seus fons.

b) La configuració del Catàleg col·lectiu del patrimoni bibliogràfic valencià.

c) La coordinació amb altres biblioteques d'investigació de la Comunitat Valenciana.

d) L'assistència tècnica a la Direcció General en les adquisicions patrimonials.

e) El desenvolupament i la gestió de la Biblioteca Valenciana Digital (BIVAL DI).

f) La proposta i el seguiment dels treballs de manteniment i conservació del Monestir de Sant Miquel dels Reis, seu de la Biblioteca Valenciana, en coordinació amb la resta de les unitats administratives de la Conselleria.

g) La realització d'activitats culturals en les instal·lacions del Monestir de Sant Miquel dels Reis, seu de la Biblioteca Valenciana.



h) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives al patrimoni bibliogràfic.

3. El Servici del Llibre i Biblioteques té assignades les funcions següents:

a) Fomentar de mesures de promoció del llibre i dels agents del llibre, autors, editorials, distribuïdores i llibreries.

b) En coordinació amb les biblioteques integrades en el Sistema Bibliotecari Valencià, elaborar programes de promoció de la lectura, tant per al conjunt de la població com per a sectors específics.



c) La coordinació i l'assistència tècnica de la xarxa de lectura pública valenciana.

d) L'elaboració d'informes, el suport tècnic, la supervisió tècnica de projectes i la difusió, la inspecció i l'avaluació sobre la prestació dels servicis bibliotecaris.

e) L'impuls i la coordinació de la gestió de les ajudes en matèria del llibre i biblioteques.

f) El suport tècnic al Consell Assessor del Llibre, elaborar les estadístiques d'este sector i la Guia del llibre valencià.



g) La coordinació, el suport i la supervisió funcional als centres bibliotecaris de titularitat estatal, i la gestió transferida a la Generalitat: la Biblioteca Pública d'Alacant, la Biblioteca Pública d'Orihuela, la Biblioteca Pública de Castelló i la Biblioteca Pública de València.

h) La coordinació, el suport i la supervisió funcional de la Unitat i de les oficines provincials del Depòsit Legal i de la Propietat Intel·lectual. La persona responsable de la Unitat de Depòsit Legal i de la Propietat Intel·lectual és la registradora de la Propietat Intel·lectual de la Comunitat Valenciana.

i) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives al llibre i les biblioteques.

4. El Servici d'Arxius té assignades les funcions següents:

a) L'elaboració d'informes, el suport tècnic, la supervisió tècnica de projectes, la difusió, la inspecció i l'avaluació sobre la prestació dels servicis d'arxiu.

b) L'impuls i la coordinació de la gestió de les ajudes destinades al sistema d'arxiu.

c) L'impuls i la gestió del registre dels béns pertanyents al patrimoni documental valencià, inclosos o no en els centres d'arxiu del sistema, i la incorporació d'elements importants per mitjà de còpia en qualsevol suport material.

d) El suport tècnic al Consell Assessor d'Arxius i als altres òrgans col·legiats adscrits a la conselleria en matèria d'arxius.

e) L'exercici de les funcions de coordinació, manteniment, custòdia, exhibició, investigació i digitalització de tots els arxius de la Generalitat i l'Arxiu Històric de la Comunitat Valenciana. A més, exercir les funcions previstes en el marc dels convenis de gestió amb l'Estat respecte de l'Arxiu del Regne, de l'Arxiu Històric d'Alacant, de l'Arxiu Històric d'Orihuela i de l'Arxiu Històric de Castelló.

f) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives al sistema d'arxiu.



5. El Servici de Gestió Administrativa d'Activitat Cultural té assignades les funcions següents:

a) El suport a la resta de servicis de la Direcció General, en coordinació amb els servicis de la Subsecretaria i, si és el cas, amb els servicis territorials, en matèria econòmica, administrativa, jurídica i de contractació.

b) La gestió de les transferències de caràcter pressupostari al sector públic instrumental de caràcter cultural: Institut Valencià de Cultura i Palau de les Arts Reina Sofía, Fundació de la Comunitat Valenciana.

c) La proposta i la gestió d'ajudes i subvencions en l'àmbit cultural, en col·laboració amb les altres unitats de la Direcció General, especialment l'impuls de les tradicions del poble valencià, així com la promoció i l'ajuda a les institucions tradicionals en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) La gestió de la programació econòmica i comptable, l'elaboració de la proposta de l'avantprojecte i la gestió del pressupost de la Direcció General, així com les propostes de modificacions pressupostàries i portar el seguiment de l'execució del pressupost de la Direcció General.

e) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a la coordinació d'entitats culturals dependents de la Direcció General de Cultura i a difusió i ajudes que versen sobre les funcions que té assignades este servici.





Secció segona

Direcció General de Patrimoni Cultural



Article 7. Direcció General de Patrimoni Cultural

De la Direcció General de Patrimoni Cultural, a la qual corresponen les funcions previstes en l'article 70 de la Llei del Consell en matèria de conservació, protecció, enriquiment, restauració, difusió i foment del patrimoni cultural valencià, tant moble com immoble, museus, suport tècnic, depén la Subdirecció General de Patrimoni Cultural i Museus.





Article 8. Subdirecció General de Patrimoni Cultural i Museus

1. A la Subdirecció General de Patrimoni Cultural i Museus li correspon l'assessorament, el suport i assistència a la persona titular de la Direcció General de Patrimoni Cultural, com també, planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que s'indiquen a continuació:

a) Servici de Patrimoni Cultural

b) Servici de Museus i Patrimoni Moble

c) Servici d'Arquitectura i Suport Tècnic Patrimonial

d) Servici de Gestió Administrativa del Patrimoni Cultural

2. El Servici de Patrimoni Cultural té assignades les funcions següents:

a) Elaborar propostes normatives en relació amb el patrimoni cultural valencià, en les disciplines que preveu la Llei del patrimoni cultural valencià. Coordinar i vetlar per l'aplicació correcta de la normativa en relació amb el patrimoni cultural.

b) Estudiar, avaluar, fomentar, proposar i coordinar els projectes d'actuacions, l'establiment de mesures i programes de protecció, conservació, estudi, foment i difusió del patrimoni cultural valencià en coordinació amb el Servici d'Arquitectura i Suport Tècnic Patrimonial.



c) Avaluar les condicions del patrimoni cultural valencià. Estudiar, fomentar, proposar i coordinar mesures i actuacions d'inspecció per a millorar l'estat i el coneixement del patrimoni cultural valencià.



d) Estudiar, fomentar i proposar l'ampliació dels béns que formen part del patrimoni cultural valencià.

e) Impulsar la investigació científica, l'estudi, la promoció, la millora i la difusió del patrimoni cultural valencià.

f) Executar les competències que corresponen a la Direcció General, i establir procediments, directrius i criteris, en relació amb la regulació urbanística, l'avaluació ambiental i l'impacte de plans, programes i projectes, sobre el patrimoni cultural valencià. Coordinar-se en estes matèries amb els servicis territorials i la resta de departaments involucrats de la Generalitat.

g) Exercir les facultats d'inspecció i tutela legal, incloent-hi el règim d'autoritzacions i el sancionador, la coordinació tècnica i la supervisió de les inspeccions en coordinació amb els servicis territorials.



h) Proposar la incoació de procediments sancionadors per incompliment de les obligacions establides en la normativa de patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana.

i) Emetre els informes que preveu la normativa urbanística i d'avaluació i impacte ambiental, en relació amb el patrimoni cultural valencià, en coordinació amb els servicis territorials.

j) Assessorar en projectes, plans i programes sobre estudis d'afeccions patrimonials i en l'existència i la disponibilitat de documentació i informació sobre este aspecte.

k) Tramitar l'autorització dels plans, els programes i les propostes d'intervenció en matèria de patrimoni cultural valencià.

l) Tramitar la declaració, l'elaboració i la supervisió de la documentació tècnica i de gestió dels expedients corresponents de patrimoni mundial, UNESCO, de declaració de béns d'interés cultural, de rellevància local, del patrimoni cultural valencià.

m) Proposar i tramitar els expedients d'ajudes i subvencions en l'àmbit de la protecció del patrimoni cultural valencià en coordinació amb el Servici de Gestió Administrativa del Patrimoni Cultural.



n) Encarregar-se de la formació i l'actualització permanent de l'Inventari general del patrimoni cultural valencià, així com l'anotació en este dels negocis jurídics i els actes materials relatius al patrimoni cultural valencià, sense perjuí dels altres l'anotació dels quals corresponga a altres unitats administratives.

o) Impulsar la transformació digital, en la gestió del patrimoni cultural valencià en el context del desenvolupament de l'Administració electrònica i de la digitalització de l'Administració de la Generalitat mitjançant, entre altres, el desenvolupament del sistema de referència i informació geogràfica dels béns patrimoni cultural valencià. Fomentar la difusió de la informació sobre el patrimoni cultural a través de repositoris digitals.

p) Estudiar els plans nacionals de patrimoni i dur-ne a terme el seguiment en coordinació amb la resta dels servicis de la Direcció General de Patrimoni Cultural.

q) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives al patrimoni cultural valencià.

3. El Servici de Museus i Patrimoni Moble té assignades les funcions següents:

a) La proposta i la gestió dels assumptes relatius a la protecció, la conservació, l'estudi, la investigació, la defensa i la restauració, així com la inspecció i la tutela dels béns mobles integrants dels museus i les col·leccions museogràfiques permanents dependents de la Direcció General, del Sistema Valencià de Museus.

b) La formació i l'actualització permanent de l'Inventari general del patrimoni cultural valencià i l'anotació en este dels negocis jurídics i actes materials relatius al patrimoni moble.

c) La proposta, la tramitació i la gestió en les intervencions directes en museus i projectes d'investigació artística.

d) La proposta i la tramitació dels expedients d'ajudes i subvencions en l'àmbit de la difusió cultural i museus en coordinació amb el Servici de Gestió Administrativa del Patrimoni Cultural.



e) La proposta de creació i regulació de museus, centres d'interpretació i altres centres de depòsit cultural.

f) La supervisió, la gestió i la direcció, si és el cas, dels centres adscrits a la Direcció General d'acord amb la disposició addicional segona del Decret 186/2023, pel que fa a les matèries del Servici.



g) L'autorització i la gestió dels depòsits i les eixides de fons dels museus i les col·leccions museogràfiques permanents

h) La tramitació, l'elaboració i la supervisió de la documentació tècnica i de gestió dels expedients de declaració de béns d'interés cultural moble; el foment de la difusió didàctica de les col·leccions dels museus, i la formació d'un fons de documentació (documental, bibliogràfica, gràfica i multimèdia) sobre els museus i les col·leccions museogràfiques permanents.

i) L'estudi i el seguiment dels plans nacionals de patrimoni en coordinació amb la resta dels servicis de la Direcció General de Patrimoni Cultural, en les matèries relatives a les funcions pròpies del servici.



j) La gestió i la compra del patrimoni moble amb destinació als museus i a les col·leccions museogràfiques de la Generalitat, sense perjuí de les competències que esta matèria corresponguen a la Subsecretaria.

k) El foment, la promoció i la difusió de les manifestacions culturals, així com la investigació artística i museogràfica.

l) El disseny d'infraestructures expositives; la direcció, el muntatge i la supervisió d'exposicions; l'organització i la supervisió de programes d'itinerància expositiva; la coordinació de l'oferta de programació expositiva, la proposta, la supervisió, i si és el cas, la gestió directa dels comissionats d'exposicions, en coordinació amb la resta dels servicis, especialment amb el Servici d'Arquitectura i Suport Tècnic Patrimonial.

m) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a museus i al patrimoni moble.

4. El Servici d'Arquitectura i Suport Tècnic Patrimonial té assignades les funcions següents:

a) La proposta, la gestió i el seguiment dels projectes, les obres i les actuacions de conservació, protecció i valoració del patrimoni immoble cultural valencià adscrit o gestionat per la Conselleria, en coordinació amb la resta dels servicis.

b) L'impuls i el suport tècnic en la contractació d'obres i servicis, en la seua gestió i tramitació, control i seguiment.

c) La programació, l'elaboració, la coordinació, el seguiment, el control i la supervisió dels plans d'inversió, els projectes, les obres i les actuacions de les infraestructures culturals de la Conselleria, en coordinació amb la resta de les unitats administratives.

d) Elaborar, coordinar-ne el seguiment i supervisar els plans d'inversió i manteniment i conservació d'edificis culturals adscrits o gestionats per la Conselleria. Controlar i realitzar el seguiment d'incidències derivades de l'estat de conservació.

e) Estudiar, informar i supervisar els avantprojectes i els projectes d'obres que emanen de la Conselleria en l'àmbit cultural, com a tràmit previ de la seua aprovació per l'òrgan de contractació competent, sense perjuí dels que encomane la Subsecretaria al Servici de Coordinació i Supervisió de Projectes.

I) La redacció i la gestió dels projectes tècnics i de construcció; la direcció, el seguiment i l'execució d'obres. L'elaboració d'estudis de viabilitat i plans d'actuació de les obres de la Conselleria relatives a la infraestructura cultural.

g) Establir els criteris tècnics per a elaborar els plans directors, els projectes i l'execució d'obres, en coordinació amb la resta dels servicis de la Direcció General, de la Subsecretaria i dels servicis territorials.



h) Suport tècnic en la redacció de projectes i obres de restauració, protecció i conservació del patrimoni cultural valencià. Coordinar i gestionar la redacció i la revisió de projectes, de plans directors d'intervencions patrimonials, especialment de restauració i valorització del patrimoni cultural valencià, la redacció de plecs de condicions de projectes i obres.

i) Coordinar i gestionar l'execució correcta de les obres, de les intervencions en el patrimoni cultural valencià, en l'execució dels plans directors, dels projectes i les obres de restauració i dels encàrrecs a personal tècnic externs, des de la part arquitectònica, històrica, arqueològica com de restauració del bé, museïtzació i valoració, incloent-hi la coordinació amb els diferents servicis de la Conselleria i dels servicis territorials.

j) Gestió, control i seguiment de l'execució pressupostària i de les inversions. Elaborar propostes de programes d'inversió i econòmics de la Direcció General, tant en el mateix àmbit com en el cofinançament extern.

k) Gestió i manteniment de la base de dades documental de les actuacions, les obres i els projectes en matèria d'infraestructures culturals, en coordinació amb la resta de les unitats administratives i dels servicis territorials.

l) Estudi i seguiment dels plans nacionals de patrimoni en coordinació dels servicis de la Direcció General de Patrimoni Cultural.



m) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a la infraestructura cultural i l'assistència tècnica.

5. El Servici de Gestió Administrativa del Patrimoni Cultural té assignades les funcions següents:

a) El suport a la resta de servicis de la Direcció General, en coordinació amb els servicis de la Subsecretaria i, si és el cas, amb els servicis territorials, en matèria econòmica, administrativa, jurídica i de contractació.

b) La gestió de les transferències de caràcter pressupostari al sector públic instrumental de caràcter cultural: l'Institut Valencià d'Art Modern, l'Institut Valencià de Conservació i Investigació i el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana.

c) La proposta i la gestió d'ajudes i subvencions en l'àmbit patrimonial artístic, en el de programes d'infraestructures del patrimoni cultural, en col·laboració amb les altres unitats de la Direcció General.



d) La gestió de la programació econòmica i comptable, l'elaboració de la proposta d'avantprojecte i la gestió del pressupost de la Direcció General, així com les propostes de modificacions pressupostàries, i portar el seguiment de l'execució del pressupost de la Direcció General.



e) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a la coordinació d'entitats, dependents de la Direcció General de Patrimoni Cultural, a la difusió i ajudes que versen sobre les funcions que té assignades este servici.



Secció tercera

Direcció General d'Esport



Article 9. Direcció General d'Esport

1. La Direcció General d'Esport exercix les funcions que establix l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i les altres previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de foment i promoció de l'activitat esportiva, dinamització de la pràctica esportiva ciutadana, relació i col·laboració amb les entitats i els organismes esportius, cooperació amb entitats privades que fomenten l'esport, i, especialment, per la seua singularitat, les vinculades a la pilota valenciana, i coordinació dels esdeveniments de caràcter esportiu organitzats per la Generalitat.



2. De la Direcció General d'Esport depén, com a unitat administrativa de nivell superior, la Subdirecció General d'Esport.



Article 10. Subdirecció General d'Esport

1. La Subdirecció General d'Esport exercix, en particular, les funcions següents:

a) La gestió de la programació econòmica i comptable, l'elaboració de la proposta d'avantprojecte i la gestió del pressupost de la Direcció General, com també les propostes de modificacions pressupostàries, i portar el seguiment de l'execució de pressupost de la Direcció General.



b) La coordinació de la gestió amb les unitats administratives de la Subsecretaria i, si és el cas, amb els servicis territorials, en matèria econòmica, administrativa, jurídica i de contractació.

2. Així mateix, a la Subdirecció General d'Esport li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència que es detallen a continuació:

a) Servici de Promoció de l'Esport i Activitat Física.

b) Servici d'Esport d'Elit i Formació Esportiva.

c) Servici d'Infraestructures Esportives.

d) Servici d'Assumptes Jurídics i Inspecció Esportiva.

3. El Servici de Promoció de l'Esport i Activitat Física té assignades les funcions següents:

a) Fomentar i promocionar l'esport per a totes les persones i l'esport en edat escolar i diversificar les accions i els programes esportius en atenció a tots els sectors i els àmbits socials, amb rellevància especial respecte dels esports tradicionals valencians.

b) Dinamitzar la pràctica esportiva ciutadana en col·laboració amb entitats i organismes esportius i fomentar el coneixement i l'hàbit de la pràctica de l'activitat esportiva d'oci, recreació o salut entre tota la població.

c) Organitzar i gestionar els Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana, així com desplegar programes i actuacions d'esport base en col·laboració amb les federacions esportives de la Comunitat Valenciana i les entitats locals.

d) Implantar i desplegar programes d'esport, activitat física i salut en els centres docents i coordinar el reconeixement de centres educatius promotors de l'activitat física i l'esport, sense perjuí de les competències que en matèria de salut puguen correspondre a la Conselleria de Sanitat.

e) Promoure la cooperació i la col·laboració en matèria d'esport i activitat física en relació amb l'educació i la salut, sense perjuí de les competències d'altres departaments.

f) Promoure mesures i programes que afavorisquen i faciliten la pràctica de l'esport base en edat escolar, així com la difusió del joc net i dels valors de l'esport i l'activitat física.

g) Establir mesures de col·laboració i coordinació per a desenvolupar l'esport en les universitats de la Comunitat Valenciana.

h) Fomentar l'esport i l'activitat física de les persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial i de tots els altres col·lectius que requerisquen atenció especial.

i) Gestionar les Escoles de la mar de la Generalitat i fomentar i difondre les activitats nàutiques i els esports relacionats amb el mar.

j) Tramitar els expedients d'ajudes i subvencions de les matèries relacionades amb les seues funcions en col·laboració amb el Servici d'Assumptes Jurídics i Inspecció esportiva.

k) Elaborar propostes econòmiques, informes, normatives i circulars sobre matèries del seu àmbit funcional.

l) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a promoció de l'esport i l'activitat física.

4. El Servici d'Esport d'Elit i Formació Esportiva té assignades les funcions següents:

a) Ajudar les persones esportistes i els seus clubs, i ajudar i tutelar les federacions esportives.

b) Donar suport a l'esport d'elit no professional, mitjançant la promoció i l'establiment de beneficis -especialment educatius i beques- per a les persones esportistes que accedisquen a eixa condició. Elaborar la llista d'esportistes d'elit.

c) Gestionar els guardons i els reconeixements que atorga la Generalitat a les persones esportistes i entitats.

d) Dirigir i gestionar la Xarxa de Centres de Tecnificació Esportiva de la Comunitat Valenciana, mitjançant la implantació de centres distribuïts geogràficament amb servicis de suport a l'esportista.

e) Elaborar, en col·laboració amb les federacions esportives, programes de tecnificació i plans especials de preparació per a la millora física i tècnica dels esportistes.

f) Fomentar la formació i els ensenyaments en l'àmbit esportiu de la Comunitat Valenciana, col·laborant amb les federacions esportives per a organitzar els cursos d'entrenadors i el reciclatge en les seues diferents àrees i nivells.

g) Col·laborar amb el departament competent en matèria educativa en el desenvolupament dels ensenyaments esportius que conduïsquen a l'obtenció de títols acadèmics.

h) Tramitar els expedients d'ajudes i subvencions de les matèries relacionades amb les seues funcions en col·laboració amb el Servici de Gestió Administrativa i Inspecció esportiva, sense perjuí de les competències que en matèria de salut puguen correspondre a la Conselleria de Sanitat.

i) Elaborar propostes econòmiques, informes, normatives i circulars sobre matèries del seu àmbit funcional.

j) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a esport d'elit i formació esportiva.

5. El Servici d'Infraestructures Esportives té assignades les funcions següents:

a) Realitzar propostes i informes per a elaborar plans de viabilitat, construcció, obertura i gestió de les instal·lacions esportives d'ús públic.



b) Elaborar el Pla director d'infraestructures esportives, que constarà d'un cens d'instal·lacions, actualitzat permanentment, i una normativa bàsica de manteniment i construcció d'instal·lacions esportives.



c) Gestionar el Mapa de l'esport i el Cens d'instal·lacions esportives de la Comunitat Valenciana i aprovar els criteris per a la seua elaboració.



d) Fer propostes de plans de construcció d'instal·lacions esportives.



e) Supervisar la xarxa d'infraestructures a la Comunitat Valenciana d'acord amb el Pla director d'instal·lacions esportives.

f) Redactar i actualitzar la Normativa bàsica d'instal·lacions esportives i de l'equipament esportiu a la Comunitat Valenciana.

g) Redactar les condicions tècniques que hauran de complir les instal·lacions esportives en centres docents no universitaris per a la seua compatibilitat i ús tant en horaris lectius com fora d'estos i establir les condicions d'ús compartit d'instal·lacions esportives municipals i docents, en coordinació amb el departament competent en matèria d'educació.

h) Establir les mesures de protecció en l'accés i l'ús esportiu dels espais per a la pràctica esportiva en el medi natural (aeri, terrestre i marí).

i) Gestionar les inversions en els centres i les instal·lacions esportives que tinga adscrits.

j) Coordinar i informar la supervisió de projectes i el seguiment de les inversions d'instal·lacions esportives en matèria de la seua competència, sense perjuí de l'assistència tècnica del Servici de Coordinació i Supervisió de Projectes.

k) Tramitar els expedients d'ajudes i subvencions de les matèries relacionades amb les seues funcions, en col·laboració amb el Servici Gestió Administrativa i Inspecció Esportiva, sense perjuí de les competències que en matèria de salut puguen correspondre a la Conselleria de Sanitat.

l) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a infraestructures esportives

6. El Servici d'Assumptes Jurídics i Inspecció Esportiva té assignades les funcions següents:

a) Desenvolupar les disposicions relacionades amb les competències de la Direcció General, especialment la reglamentació d'organització i funcionament de la inspecció esportiva i el Pla d'inspecció.

b) Exercir les funcions d'inspecció esportiva d'acord amb la normativa vigent.

c) Donar suport jurídic administratiu a la resta de servicis de la Direcció General.

d) Fer el seguiment del compliment de les mesures de transparència i accés a la informació en matèria d'esport, en coordinació amb la Unitat de Transparència de la Conselleria.

e) Organitzar i dirigir el funcionament del Registre d'entitats esportives de la Comunitat Valenciana.

f) Elaborar la normativa i fer el seguiment i la coordinació dels processos electorals de les federacions esportives de la Comunitat Valenciana.

g) Donar suport administratiu al Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana, així com la tramitació dels procediments sancionadors en matèria esportiva.

h) Elaborar propostes econòmiques, informes, normatives i circulars sobre matèries del seu àmbit funcional.

i) Tramitar i regular el reconeixement i la qualificació de les modalitats, les especialitats esportives i de les activitats físiques.

j) Totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a assumptes jurídics i inspecció esportiva.





CAPÍTOL II

La Subsecretaria



Article 11. Subsecretaria

De la Subsecretaria depenen les unitats administratives següents:



1. La Secretaria General Administrativa, de la qual depenen al seu torn:

a) Servici de Gestió Econòmica i Pressupostària

b) Servici de Coordinació Administrativa i Suport Tècnic

c) Servici de Personal

d) Servici de Modernització i Organització Administrativa

e) Servici de Contractació Administrativa

f) Servici d'Assumptes Generals i Gestió Patrimonial

g) Servici de Coordinació i Supervisió de Projectes

2. La Subdirecció General del Gabinet Tècnic, de la qual depenen al seu torn:

a) Servici d'Informes i Activitat Parlamentària

b) Servici de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental

3. La Subdirecció General de Coordinació i Suport al sector públic instrumental cultural i esportiu, de la qual depenen al seu torn:

a) Servici de Coordinació del Sector Públic cultural i Esportiu

b) Servici de Suport i Assistència Administrativa al Sector Públic Cultural i Esportiu



Article 12. Secretaria General Administrativa

1. A la Secretaria General Administrativa li corresponen les funcions de suport a la Subsecretaria en la gestió de tots els servicis generals de la Conselleria, i exercirà, entre altres, les funcions que establix l'article 73.2 de la Llei 5/1983.

2. La Secretaria General Administrativa s'estructura en els servicis següents:

2.1. Servici de Gestió Econòmica i Pressupostària, amb les funcions següents:

a) Coordinar l'elaboració de la proposta de l'avantprojecte del pressupost anual de la Conselleria, en col·laboració amb els centres directius.

b) Coordinar la planificació i la programació econòmica dels centres directius de la Conselleria.

c) Efectuar el seguiment de l'execució pressupostària i econòmica de tots els programes pressupostaris de la Conselleria.

d) Supervisar i impulsar l'activitat de gestió econòmica i pressupostària que realitzen altres unitats de la Conselleria.

e) Tramitar les corresponents modificacions pressupostàries proposades pels centres directius de la Conselleria i les que corresponguen a la Subsecretaria.

f) Coordinar i efectuar el seguiment de les diferents caixes fixes de la Conselleria.

g) Tramitar la devolució d'ingressos indeguts, així com formalitzar els ingressos realitzats en el compte corrent restringit, originats per les activitats dels diferents centres directius de la Conselleria.

h) Tramitar i dur a terme la gestió econòmica dels interessos de demora.

i) Gestionar el programa pressupostari de la Subsecretaria.

j) Coordinar l'actualització dels programes d'informació de gestió econòmica, amb vista a la utilització òptima dels recursos.

k) Coordinar i elaborar la informació econòmica que sol·licite la Sindicatura de Comptes, la Intervenció General o altres òrgans superiors.

l) Comunicar i mantindre informats els diferents departaments de la Conselleria de les instruccions o les circulars per a una correcta gestió econòmica del pressupost de la Conselleria que s'emeten sobre esta qüestió.

m) Coordinar les necessitats de liquiditat del sector públic de la Conselleria per a comunicar-les a la conselleria corresponent.

n) Elaborar els informes de gestió econòmica que li encomane la Subsecretaria.

o) Totes les funcions que li corresponguen o li encomane en matèria de planificació i programació pressupostària la Subsecretaria, així com qualsevol altra en relació amb les matèries que li són pròpies.



2.2. Servici de Coordinació Administrativa i Suport Tècnic, amb les funcions següents:

a) Coordinar i impulsar la tramitació dels projectes normatius, així com col·laborar amb els centres directius en la seua elaboració.

b) Assistir tècnicament els centres directius per a la preparació de convocatòries de subvencions, així com per a la implantació de procediments de gestió.

c) Efectuar la coordinació, el seguiment, la supervisió i l'impuls de la tramitació dels convenis de col·laboració a subscriure per la Conselleria, així com la seua remissió al Registre de convenis.

d) Sol·licitar i coordinar les al·legacions als projectes normatius propis o d'altres departaments.

e) Supervisar i remetre els expedients corresponents als assumptes que s'hagen d'elevar a la Comissió de Secretaries Autonòmiques i Subsecretaries, i al Consell, per a la seua aprovació o coneixement, i preparar l'informe de la Subsecretaria i traslladar els acords a l'òrgan corresponent de la Conselleria.

f) Tramitar la publicació de normes i actes de la Conselleria en els diaris oficials.

g) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies

2.3. Servici de Personal, amb les funcions següents:

a) Tramitar les incidències de personal, incloent-hi les relatives a la gestió de nòmina del personal adscrit al departament, així com la tramitació de processos d'incapacitat temporal, accidents de treball, altes i baixes en la Seguretat Social i qualsevol altra incidència, excepte les que, si és el cas, siguen competència d'altres unitats administratives.



b) Preparar les propostes de modificació de les relacions de llocs de treball i les seues actualitzacions.

c) Realitzar estudis, propostes i actuacions respecte del personal de la Conselleria que hagen d'efectuar-se, i encarregar-se de la conservació i la custòdia dels expedients personals del personal empleat públic al servici de la Conselleria.

d) Vetlar pel compliment de la normativa en matèria de personal, i tramitar, si és el cas, els expedients disciplinaris.

e) Proposar i col·laborar amb l'òrgan competent en matèria de formació de personal empleat públic en la formulació de les activitats formatives a incloure en els corresponents plans de formació.

f) Fer-se càrrec del seguiment i l'actualització del Pla de prevenció de riscos laborals de la Conselleria, en coordinació amb la resta de les unitats administratives del departament i amb els òrgans de consulta i participació en matèria de prevenció de riscos laborals previstos per la normativa vigent.

g) Elaborar la proposta de gasto de personal de l'avantprojecte de pressupostos del departament.

h) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.4. Servici de Modernització i d'Organització Administrativa, amb les funcions següents:

a) Racionalitzar els procediments administratius, impulsar i coordinar la implantació i el desenvolupament dels sistemes i instruments de la gestió de la qualitat i la transparència en la Conselleria, i efectuar estudis i propostes sobre normalització de documentació, simplificació i transparència administrativa.

b) Promoure la reducció de les càrregues administratives a través de l'anàlisi dels processos, l'estructura i els mètodes de treball de la Conselleria, i proposar les mesures oportunes a este efecte.

c) Tramitar les queixes, els suggeriments i els agraïments que afecten òrgans, servicis o unitats centrals de la Conselleria.

d) Exercir, com a unitat de transparència, les funcions relatives a transparència i accés en la informació pública en l'àmbit d'este departament.

e) Dur a terme les funcions de gestió i coordinació general en matèria de protecció de dades de caràcter personal en l'àmbit de la Conselleria, com a unitat de protecció de dades, de conformitat amb el règim específic en esta matèria, i sense perjuí de les funcions del delegat o delegada de protecció de dades.

f) Ajudar en la implantació de l'Administració electrònica en la Conselleria, en particular la coordinació de la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat i de la informació corporativa de la pàgina web de la Conselleria, en col·laboració amb els centres directius, tot això sense perjuí de les competències que en esta matèria puguen correspondre a l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions.

g) Coordinar, en col·laboració amb els centres directius, el catàleg de procediments administratius de la Conselleria dins del Sistema d'Informació i Atenció a la Ciutadania.

h) Coordinació i gestió de les polítiques i els sistemes de gestió documental en coordinació amb el Servici de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental, així com del sistema arxivístic de la Conselleria: arxiu general, arxiu electrònic i arxius de gestió, sense perjuí de les funcions que tinguen atribuïdes els òrgans que exercisquen la competència en estes matèries.

i) Assistir tècnicament els centres directius en l'elaboració, l'actualització, el seguiment i l'avaluació del Pla estratègic de subvencions i en els plans de control de les subvencions.

j) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.5. Servici de Contractació Administrativa, amb les funcions següents:

a) Analitzar, dissenyar, determinar i ordenar els criteris en relació amb les contractacions que s'efectuen, en coordinació amb els servicis territorials.

b) Estudiar, preparar i formalitzar els expedients de contractació proposats per les diferents unitats administratives de la Conselleria, excepte els que s'atribuïsquen a altres unitats administratives o la competència dels quals haja sigut delegada en els centres directius de la Conselleria.

c) Tramitar la contractació derivada dels acords marc i específica dels sistemes dinàmics d'adquisició formalitzats per la Central de Compres de la Generalitat.

d) Portar el seguiment de l'execució dels expedients de contractació de la Conselleria en coordinació amb els centres directius.

e) Elaborar els informes, les propostes de resolució i la resta de les incidències que es deriven dels contractes a què es referixen els apartats b i c i qualsevol altra funció relativa a contractació dins del seu àmbit competencial, sense perjuí de les funcions assignades a altres unitats administratives.

f) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.6. Servici d'Assumptes Generals i Gestió Patrimonial, amb les funcions següents:

a) Gestionar i supervisar els assumptes generals i les dependències comunes, com ara règim interior, manteniment d'instal·lacions de les seus de la Conselleria, organització i coordinació del personal de manteniment, subaltern i conductors o conductores i altres comeses semblants.



b) Establir criteris de racionalització i homogeneïtzació en matèria d'adquisició i utilització de material de tipus general i elaborar la proposta i gestionar l'adquisició de mobiliari i material fungible i inventariable.

c) Vetlar pel funcionament correcte del Registre general d'entrada i eixida de documents, coordinar la resta de les unitats registrals del departament, i coordinar les diferents plataformes de registre telemàtic intern o entre administracions implantades en el si de la Generalitat i que concernixen tots els departaments de la Conselleria, en col·laboració amb el Servici de Modernització i d'Organització Administrativa.



d) Dur a terme, en relació amb la legislació de prevenció de riscos laborals, la coordinació d'activitats empresarials en la seu de la Conselleria.

e) Tramitar els expedients de responsabilitat patrimonial de la Conselleria.

f) Estudiar, preparar i formular els expedients de contractes de caràcter patrimonial.

g) Gestionar els béns immobles i drets sobre estos, i dels expedients per a la seua afectació o desafectació, excloent-ne el manteniment, la conservació i la contractació de subministraments i servicis sobre estos immobles de titularitat de la Generalitat adscrits a la Conselleria.



h) Tramitar els expedients d'adquisició, arrendament, cessió o posada a la disposició d'immobles a favor de la Conselleria.

i) L'examen, la comprovació, el recurs, si és el cas, i la remissió dels rebuts o les liquidacions de les taxes o els tributs als òrgans competents, corresponents als béns immobles administratius, culturals i esportius, afectats o adscrits a la Conselleria.

j) La gestió patrimonial dels béns mobles.

k) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.7. Servici de Coordinació i Supervisió de Projectes, amb les funcions següents:

a) Verificar que s'han tingut en compte tant les disposicions de caràcter legal o reglamentari com la normativa tècnica, i les seues modificacions, que resulte aplicable a cada tipus d'avantprojecte i projecte d'obra, la supervisió dels quals exigisca la legislació vigent, en relació amb els projectes que li encomane la Subsecretaria.

b) Supervisió de l'adequació dels preus dels materials a l'execució del contracte d'obres, en coordinació amb la resta de les unitats administratives.

c) Elaboració i manteniment de bases de preus d'unitats d'obra, en coordinació amb la resta de les unitats administratives.

d) Proposta a l'òrgan de contractació de criteris i orientacions de caràcter tècnic per a incloure'ls, si és el cas, en la circular, la norma o la instrucció corresponent.

e) Proposar la redacció de projectes o memòries valorades relatives a obres de reformes, reparacions o ampliació dels edificis adscrits a la Conselleria, llevat que la competència sobre estos corresponga a altres unitats.

f) Assistir tècnicament i supervisar les actuacions relatives al funcionament i el manteniment dels edificis adscrits a la Conselleria en col·laboració amb els òrgans directius, sempre que no siguen atribuïdes a altres òrgans o departaments de la Generalitat.

g) Prestar assessorament i suport tècnic al Servici de Contractació en la tramitació dels expedients d'obres.

h) Efectuar el seguiment de les obres realitzades directament o indirectament per la Conselleria, llevat que esta competència la tinguen assignada altres unitats.

i) Emetre els informes tècnics que exigisca la normativa vigent o que siguen sol·licitats per les diferents unitats de la conselleria.

j) Col·laborar en les actuacions encaminades a optimitzar l'ús i l'assignació d'espais en els immobles adscrits a la Conselleria, i la posada en marxa de nous equipaments.

k) Impulsar i col·laborar en la gestió de les mesures que promoguen l'accessibilitat universal i l'eliminació de barreres arquitectòniques, sense perjuí de l'emissió dels informes tècnics que corresponguen a altres unitats per raó de la matèria o especificitat.

l) I, en general, donar suport la Subsecretaria en relació amb projectes tècnics, obres i plans d'actuació que siguen competència de les direccions generals o les direccions territorials, mitjançant l'assessorament tècnic i la coordinació amb les altres unitats administratives, especialment amb el Servici d'Arquitectura i Suport Tècnic i el Servici d'Infraestructures Esportives.



Article 13. Subdirecció General del Gabinet Tècnic

1. A la Subdirecció General del Gabinet Tècnic li correspon coordinar i supervisar els servicis que depenen d'este, en relació amb les funcions relatives a l'assessorament tècnic a la persona titular de la Conselleria, informes, estudis, documentació, publicacions, estadístiques i seguiment parlamentari.

2. A més, exercirà com a unitat d'igualtat de la Conselleria, amb caràcter transversal i en coordinació amb l'òrgan competent de la Generalitat en matèria de promoció de la igualtat entre dones i hòmens.



Les funcions com a unitat d'igualtat seran, entre altres:

a) Assessorar en l'elaboració d'informes sobre impacte per raó de gènere.

b) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en l'elaboració dels pressupostos, així com en la documentació administrativa del departament.

c) Col·laborar amb la conselleria competent en matèria de funció pública, tant en la proposta d'actuacions de formació i sensibilització del personal com en el desenvolupament de mesures de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar que s'adopten.

d) Donar suport i orientació en els supòsits de desigualtat, situacions de vulnerabilitat o víctimes de violència, en l'àmbit competencial del departament.

3. La Subdirecció General del Gabinet Tècnic s'estructura en els servicis següents:

3.1. Servici d'Informes i Activitat Parlamentària, amb les funcions següents:

a) Assessorar, d'acord amb criteris de competència tècnica i des d'una perspectiva pluridisciplinària, la persona titular del departament.

b) Elaborar i analitzar la informació i la documentació sobre les matèries pròpies de la Conselleria i preparar els informes, els estudis tècnics i les memòries necessàries.

c) Proposar i tramitar les actuacions de la Conselleria relacionades amb l'activitat parlamentària.

d) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3.2. Servici de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental, amb les funcions següents:

a) Gestionar les bases de dades documentals d'interés per a la Conselleria.

b) Col·laborar en el tractament, l'organització i la recuperació de la documentació rellevant per al desenvolupament de les funcions d'assessorament corresponents a la Subdirecció General del Gabinet Tècnic.



c) Proposar, elaborar i coordinar l'edició de publicacions i estadístiques en matèria de la Conselleria.

d) Assessorar, segons criteris de competència tècnica, la persona titular de la Conselleria en estratègies, iniciatives i programes europeus.

e) Donar suport tècnic als òrgans superiors i al nivell directiu del departament en la planificació i el desenvolupament de les seues estratègies d'actuació.

f) Coordinar les activitats relacionades amb la Unió Europea, en l'àmbit competencial de la Conselleria.

g) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.



Article 14. Subdirecció General de Coordinació i Suport al Sector Públic Cultural i Esportiu

1. A la Subdirecció General de Coordinació i Suport al Sector Públic Instrumental de Caràcter Cultural i Esportiu li correspon oferir l'assessorament, el suport i l'assistència tècnica i administrativa a la persona titular de la Subsecretaria en relació amb la coordinació, la supervisió i el control del sector públic instrumental adscrit a la Conselleria.

A la Subdirecció General li correspon també la planificació, la direcció, el control, la coordinació i la supervisió de l'activitat dels servicis sota la seua dependència que s'indiquen a continuació:

a) Servici de Coordinació del Sector Públic Instrumental de Caràcter Cultural i Esportiu.

b) Servici de Suport i Assistència Administrativa al Sector Públic Instrumental de Caràcter Cultural i Esportiu.

2. Al Servici de Coordinació del Sector Públic Instrumental de Caràcter Cultural i Esportiu li corresponen, sense perjuí de les funcions que tinguen assignades altres unitats administratives dependents dels centres directius de la Conselleria, les funcions següents:

a) Impulsar, supervisar i coordinar estudis i propostes de la normativa reguladora de l'àmbit competencial propi del sector públic instrumental adscrit, sense perjuí de les competències que en esta matèria corresponguen a la conselleria responsable del sector públic instrumental.



b) Elaborar propostes d'instruccions, directrius i procediments a implementar en les entitats del sector públic instrumental adscrit, sense perjuí de les competències que en esta matèria corresponguen a la conselleria responsable del sector públic instrumental.

c) Realitzar el seguiment, l'avaluació i la comprovació del grau de compliment de la normativa vigent en el sector públic instrumental adscrit, en coordinació amb les direccions generals amb competències en matèria de cultura, patrimoni cultural i esport, sense perjuí de la competència d'altres òrgans o departaments.

d) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3. Al Servici de Suport i Assistència Administrativa al Sector Públic Instrumental de Caràcter Cultural i Esportiu li corresponen, sense perjuí de les funcions que tinguen assignades altres unitats administratives dependents dels centres directius de la Conselleria, les funcions següents:

a) Proposar, gestionar i realitzar mesures concretes que milloren l'eficiència del sector públic instrumental de la Conselleria, en coordinació amb les direccions generals amb competències en matèria de cultura, patrimoni cultural i esport, sense perjuí de les competències que en esta matèria corresponguen a la Conselleria responsable del sector públic instrumental.

b) Efectuar propostes de racionalització dels procediments administratius en l'àmbit del sector públic instrumental adscrit, sense perjuí de les competències que en esta matèria corresponguen a la conselleria responsable del sector públic instrumental.

c) Donar suport tècnic i administratiu a la Subsecretaria i al sector públic instrumental adscrit.

d) Elaborar propostes econòmiques, informes, normatives i circulars sobre matèries del seu àmbit funcional.

e) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.





TÍTOL III

De les direccions territorials



Article 15. Estructura territorial de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport

1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, en cada una de les tres províncies d'Alacant, Castelló i València hi ha una direcció territorial de Cultura I Esport, amb rang de subdirecció general, amb competència en l'àmbit territorial de la província respectiva.

2. Les direccions territorials dependran orgànicament de la Subsecretaria i funcionalment de les direccions generals i de la Subsecretaria, en les matèries de la competència respectiva.



Article 16. Titulars de les direccions territorials de Cultura i Esport



1. Al capdavant de cada una de les direccions hi ha la persona titular de la direcció territorial, amb el caràcter de representant permanent d'esta en el territori respectiu, a qui correspon vetlar pel desenvolupament adequat i l'execució de les funcions en què es concreten les competències pròpies de la Conselleria en el seu àmbit territorial.

2. A les persones titulars de les direccions territorials els correspon la direcció de tots els servicis, els programes i les activitats que realitzen les unitats en la direcció territorial, i exercir les funcions de direcció, coordinació i control d'estos.

3. La persona titular de la direcció territorial exercix les funcions que li atribuïxen les disposicions vigents, així com aquelles per a les quals expressament la deleguen els òrgans superiors i directius competents.

4. Específicament, li correspon la gestió dels assumptes de personal de la direcció territorial, la gestió economicopressupostària, la contractació administrativa i la supervisió del registre, els assumptes generals i la resta de caràcter administratiu que tinga assignats la direcció territorial.



Article 17. Estructura de les direccions territorials de Cultura i Esport



A més, per a complir les seues funcions, en cada direcció territorial hi haurà un servici territorial de Cultura i Esport, al qual correspon prestar ajuda i assistència tècnica a la persona titular de la direcció territorial, així com la gestió i l'execució, de manera desconcentrada, de les funcions que li encomanen les persones titulars dels òrgans dels quals depén respecte de les matèries que li són pròpies.



En particular, seran funcions dels servicis territorials de Cultura i Esport les següents:

a) Tramitar els expedients en matèria de cultura que se'ls atribuïsquen, i específicament els referits a depòsit legal i registre de la propietat intel·lectual, en el territori de la respectiva província.

b) Tramitar els expedients en matèria de patrimoni cultural en el territori de la província respectiva, així com les funcions que li atribuïxen les disposicions específiques en matèria de sancions i inspecció i vigilància del patrimoni cultural valencià, en virtut de l'article 14 de la Llei del patrimoni cultural valencià.

c) Proposar informes en relació amb la normativa patrimonial, urbanística, d'avaluació i impacte ambiental relatius a plans, programes i projectes, sobre la seua afecció al patrimoni cultural valencià, així com l'estudi i el seguiment dels plans nacionals de patrimoni en coordinació amb la resta dels servicis de la Direcció General de Patrimoni Cultural, en les matèries relatives a les funcions pròpies del Servici.



d) Les funcions en matèria d'autoritzacions, ajudes, subvencions, sancions, inspecció i tramitació d'expedients d'esport en el territori de la província respectiva.

e) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Règim transitori de les unitats i llocs de treball

Els diferents centres directius gestionaran els crèdits relatius a les competències que els ha atribuït esta orde.

Al mateix temps, les unitats i els llocs de treball de nivell administratiu, configurats segons l'estructura anterior de conselleries del Consell i els reglaments orgànics i funcionals corresponents, continuaran subsistents, retribuïdes amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris amb què ho estaven fins ara i donant el suport administratiu en relació amb els assumptes i els expedients que els corresponguen en les matèries que gestionaven amb anterioritat a l'entrada en vigor d'esta orde, sense perjuí de la competència per a resoldre dels òrgans als quals se'ls ha atribuït.

Tot això es mantindrà fins que es duguen a terme les modificacions pressupostàries derivades d'esta orde, si és el cas, així com les actuacions que siguen procedents sobre els llocs de treball esmentats, en el marc de la normativa vigent en matèria de funció pública per a l'adequació de la nova estructura orgànica i sense perjuí que, posteriorment, s'aproven les relacions de llocs de treball adaptades a esta. Així mateix, des del moment d'entrada en vigor d'esta orde, i sense perjuí del que s'ha exposat, es podran produir els canvis d'adscripció d'unitats administratives que corresponguen, de conformitat amb la reorganització que s'haja fet.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queda derogat el contingut de l'Orde 9/2021, de 7 de maig, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en la part corresponent a les matèries que el Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries i les seues atribucions, assigna a la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport, així com totes les disposicions de rang igual o inferior que s'oposen a la present orde.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Esta orde entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 2 d'abril de 2024



El vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport,

VICENTE JOSÉ BARRERA SIMÓ

Mapa web