Ficha disposicion

Ficha disposicion





Consorci Provincial per al Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament d'Alacant. Anunci de la convocatòria i l'aprovació de les bases per a la provisió de dues places d'operador o operadora de comunicacions, per procés d'estabilització d'ocupació.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9506 de 05.01.2023
Número identificador:  2022/11970
Referència Base de Dades:  000096/2023
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Consorci Provincial per al Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament d'Alacant
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions



Anunci de la convocatòria i l'aprovació de les bases per a la provisió de dues places d'operador o operadora de comunicacions, per procés d'estabilització d'ocupació. [2022/11970]

Per Resolució del president delegat del Consorci Provincial, núm. 1272, de data 18 de novembre de 2022, s'ha disposat la següent convocatòria i l'aprovació de les bases per a la provisió de 2 places d'operador de comunicacions, procés d'estabilització d'ocupació, publicades en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant núm. 236, de 14 de desembre de 2022:

«Instruït expedient per a la provisió per funcionari de carrera de 2 places d'operador de comunicacions, vacants en la plantilla de personal d'aquest consorci provincial per al Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament d'Alacant, mitjançant concurs oposició, incardinades en el marc d'un procés d'estabilització d'ocupació temporal. Vist que,

– Les corresponents bases han sigut objecte de negociació col·lectiva en reunió del dia 9 de novembre de 2022.

– Les places referides figuren en l'oferta d'ocupació pública de 2022.

De conformitat amb el que es disposa en l'art. 41.14.a del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, en relació amb l'art. 16 dels Estatuts pels quals es regeix aquest consorci provincial, i a tenor del que es disposa en les bases indicades, resolc:





Primer

Aprovar les següents bases, que han de regir la convocatòria per a la provisió de 2 places d'operador de Comunicacions, vacants en la plantilla de personal d'aquest consorci provincial per al Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament d'Alacant, mitjançant Concurs oposició, incardinades en el marc d'un procés d'estabilització d'ocupació temporal.

«I. Disposicions generals sobre la convocatòria i el procediment de selecció



Primera. Objecte de la convocatòria. característiques de les places i del procés

1. Objecte

És objecte de les presents bases regular el procés selectiu per a la provisió de les places d'operador de Comunicacions vacants en la plantilla del Consorci Provincial per al Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament d'Alacant.

Aquestes places reuneixen els requisits establits en l'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública (naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, ocupades temporalment i ininterrompudament almenys en els 3 anys anteriors a 31.12.2020).

– Any 2022: Publicada en el BOP d'Alacant núm. 69, de 8 d'abril de 2022: 2 places.

Respectant aquestes bases, el mandat i remissió fet per la Llei 20/2021, de 28 de desembre, ja que, aquest procés selectiu: garanteix la lliure concurrència a la convocatòria, al no establir cap restricció especial, i la valoració de mèrits no determina per si mateixa el resultat del procés ni s'erigeix en un factor d'exclusió, en operar només després de superar la fase d'oposició i atendre les situació dels qui són funcionaris interins, amb els requisits de la convocatòria, conjuntament per a tots els aspirants amb l'especificitat requerida per a l'experiència laboral en la plaça a la qual s'opta.

En tractar-se d'una convocatòria que s'acull a un procés d'estabilització, no existeix reserva de places per al torn de mobilitat.

2. Naturalesa i característiques de les places

Aquestes places estan incloses en la plantilla de funcionaris de carrera d'aquest consorci, pertanyen a l'escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe servei d'extinció d'incendis i categoria d'operador de Comunicacions, corresponent a l'escala bàsica i al grup de titulació C, subgrup C1 segons el que es disposa en la Llei 7/2011, d'1 d'abril, de la Generalitat Valenciana dels Serveis de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament de la Comunitat Valenciana (Llei 7/2011 dels SPEIS).

De conformitat amb el que es preveu en la relació de llocs de treball d'aquest consorci provincial, aquesta plaça està dotada amb les retribucions fixes corresponents a aquest grup, conformement al següent detall per a l'any 2022:



Sou mes

Pagues extres (2m CD) Nivell C.D. Complement

Destinació (12 mesos) Complement

Específic (14 mesos) Retribució anual

11.872,14 17 4.990,44 21.428,56 38.291,14





3. Sistema selectiu

La provisió de les 2 places d'operador de Comunicacions vacants s'efectuarà mitjançant concurs oposició, seguit de curs selectiu de caràcter eliminatori, conforme al Decret 163/2019, de 19 de juliol, d'establiment de les bases i els criteris generals per a la selecció, la promoció i la mobilitat del personal de les escales i les categories dels serveis de prevenció, extinció d'incendis i salvament de les administracions públiques de la Comunitat Valenciana.

4. Publicitat

Les bases de la convocatòria es publicaran íntegrament en el Butlletí Oficial de la Província i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana; i en extracte en el Boletín Oficial del Estado; en aquest extracte s'avisarà que en el Butlletí Oficial de la Província es publicarà la resolució aprovatòria de les llistes d'admesos i exclosos, així com la data, hora i lloc de celebració del primer exercici de la fase d'oposició.



Igualment, es comunicarà el text íntegre d'aquestes bases a l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE), en els termes establits en la legislació de règim local.



Segona. Requisits de les persones interessades

Les persones interessades hauran de posseir els següents requisits en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies i mantindre'ls fins a la incorporació efectiva, establits amb caràcter general en els articles 25 i 26 de la Llei 7/2011, dels SPEIS, 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'EBEP i 135 del RDL 781/1986, de 18 d'abril, del text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local i en la seua aplicació serà necessari:

a) Tindre la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un Estat membre de la Unió Europea o bé tindre la nacionalitat d'un Estat al qual, en virtut de Tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors en els termes definits en l'article 57 de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



En tot cas serà responsabilitat de la persona interessada acreditar el compliment d'aquest requisit.

b) Tindre fets setze anys i no sobrepassar l'edat de jubilació.



c) Tindre la capacitat funcional i psicofísica suficient per a l'acompliment de les comeses assignades a la plaça en la relació de llocs de treball del Consorci.

S'entendrà que no pateix malaltia ni defecte físic o psíquic que impedisca l'acompliment de les corresponents tasques quan estiga en condicions de superar els barems psicotècnic i mèdic que es preveu en aquesta convocatòria.

d) No haver sigut separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se en inhabilitació o en situació equivalent, ni haver tingut sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat, en els mateixos termes, accedir a l'ocupació pública.

e) Estar en possessió del títol de Batxiller o de tècnic de Formació Professional.

Quan l'equivalència de la titulació no pot ser constatada pel Consorci, aquesta haurà de ser aportada per la persona interessada mitjançant certificació expedida a aquest efecte per l'Administració competent en cada cas.

f) Estar en possessió del permís de conduir classe B.

g) Abonar la taxa establida en l'ordenança fiscal per a les proves selectives per a l'ingrés de personal en el Consorci per al Servei de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament de la Província d'Alacant.



h) Coneixement de la llengua castellana:

Les persones interessades a participar en aquest procés que no tinguen la nacionalitat espanyola, a l'efecte de ser admesos a la convocatòria, hauran d'acreditar: posseir els coneixements de la llengua castellana mitjançant fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa d'estar en possessió d'un certificat acreditatiu d'haver cursat la primària i la secundària o el batxillerat en l'Estat espanyol; del diploma d'espanyol nivell intermedi (B2) que estableix el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, modificat pel Reial decret 264/2008, de 22 de febrer, o equivalent, o certificació acadèmica que acredite haver superat totes les proves dirigides a obtindre'l; o del certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes.





Tercera. Sol·licituds

I. Presentació d'instàncies: els qui desitgen prendre part en el procés selectiu hauran de presentar la sol·licitud a través de la seu electrònica del Consorci, pestanya «tràmits» –Ocupació-oposicions.

En la instància es manifesta el compromís de prestar jurament o promesa d'acatament de la Constitució Espanyola, l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i de la resta de l'ordenament jurídic espanyol.

En el cas que no s'indique expressament amb la sol·licitud que es desitgen realitzar les proves en valencià, s'entendrà que es realitzaran en castellà.

Les persones interessades hauran d'abonar la taxa per concurrència a proves selectives per a l'ingrés de personal en aquest Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, segons l'ordenança fiscal publicada en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant, núm. 39, de 20 de febrer de 2007, que per a aquest grup d'accés està fixada en 16,00 €. La no inclusió de la persona interessada en la llista d'admesos originarà el dret a la devolució de l'import assenyalat, sempre que siga per causa no imputable a l'interessat.

Per a ser admés en el procés selectiu, s'haurà de realitzar el corresponent ingrés dels drets d'examen (dins del termini de presentació d'instàncies).

II. Documents que s'han d'adjuntar a la sol·licitud:

– DNI, passaport o document equivalent per a no nacionals.

– Justificació de coneixements del castellà, només no nacionals.

III. Termini de presentació d'instàncies: El termini de presentació de sol·licituds és de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de l'anunci extracte de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado. Si l'últim dia fora dissabte, diumenge o festiu es prorrogarà al primer endemà hàbil.



Quarta. Admissió d'aspirants

I. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Presidència del Consorci Provincial dictarà resolució en el termini d'un mes declarant aprovades les llistes provisionals de persones admeses i excloses, que es faran públiques en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consorci.

Les persones interessades podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient, en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de la relació provisional d'admesos i exclosos, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes si procedira, es dictarà resolució amb la llista definitiva de persones admeses al procés selectiu que es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consorci. No obstant això, si no es produïra cap reclamació o cap al·legació la resolució provisional esdevindrà definitiva automàticament.



II. En la resolució de la Presidència que establisca l'inici de la realització de les proves es farà pública, amb almenys 10 dies hàbils d'antelació, la data, el lloc de celebració i l'hora de començament del primer exercici de la fase d'oposició.



Quinta. Òrgan tècnic de selecció

I. L'òrgan tècnic de selecció serà nomenat mitjançant resolució de la Presidència del Consorci Provincial, de conformitat amb el que es disposa en l'article 60 del text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i en l'art. 28 i següents del Decret 163/2019, de 19 de juliol, del Consell, i estarà integrat per 7 persones funcionàries de carrera, de les quals una ocuparà la Presidència, una altra la Secretaria i les altres cinc les corresponents vocalies. Una de les persones que ocupen les vocalies, serà proposada per l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències.



Les persones integrants d'aquest òrgan tècnic de selecció, hauran de pertànyer a un grup de titulació igual o superior a l'exigit per a les places convocades i deuran a més, exercir llocs de treball de nivell igual o superior al dels convocats, ajustant-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres.

La designació de les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, que inclourà la de les respectives suplents, es farà pública en el Butlletí Oficial de la Província, així com en el tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consorci.

Totes les persones integrants tindran veu i vot.

II. L'òrgan tècnic de selecció no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència almenys de quatre dels seus integrants, titulars o suplents indistintament, i estarà facultat per a resoldre qualsevol dubte o incident que poguera sorgir durant la celebració del procés selectiu, i per a prendre acords i dictar totes les normes que calguen per al bon ordre i resultat d'aquesta. Entre tals facultats s'inclouen les de desqualificar les persones interessades, eliminant-les de la possibilitat de ser puntuades, quan vulneren les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament supose un abús o frau (falsificar exercicis, copiar, dopar-se, ofendre l'òrgan tècnic de selecció, etc.).

L'òrgan tècnic de selecció aplicarà en la seua actuació principis d'austeritat i agilitat a l'hora d'ordenar el desenvolupament dels processos selectius, sense perjudici del compliment dels principis d'actuació de conformitat amb el que s'estableix en el text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

Igualment, haurà de garantir, quan les proves siguen escrites, l'anonimat en la correcció d'aquestes.

III. En cada reunió de l'òrgan tècnic de selecció poden participar els titulars i en la seua absència, els suplents, però no es poden substituir entre si en una mateixa reunió. Si una vegada constituït l'òrgan tècnic de selecció i iniciada la reunió s'absentara el president/a, aquest designarà d'entre els vocals concurrents el que el substituïsca durant la seua absència.

IV. A l'efecte de comunicacions i altres incidències, l'òrgan tècnic de selecció, siga quin siga el lloc de celebració de les proves selectives, tindrà la seua seu a les oficines centrals del Consorci Provincial situades al Parc de Bombers, autovia A-77 km.1, rotonda de Bombers a la localitat de Sant Vicent del Raspeig.

V. Per a la realització de determinades proves que ho exigisquen per la seua complexitat tècnica, l'òrgan tècnic de selecció podrà designar els assessors/ores especialistes que estime oportuns, que tindran veu, però no vot i es limitaran a l'exercici de les seues especialitats tècniques, sobre la base exclusiva de les quals col·laboraran amb l'òrgan tècnic de selecció. Per a la valoració de les exclusions mèdiques de l'annex III, es constituirà un tribunal mèdic, amb les funcions indicades en l'esmentat annex.

Així mateix, l'òrgan tècnic de selecció estarà assistit administrativament per personal funcionari designat pel Consorci, que actuarà sense veu ni vot.

VI. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com els assessors/ores especialistes, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan els afecten circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre's les persones que hagueren fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

VII. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com els col·laboradors/ores, ajudants i assessors/ores especialistes que concórreguen a les seues sessions, percebran indemnitzacions per assistències i, quan siga procedent, per dietes i despeses de viatge, en les quanties establides en la legislació vigent en el moment de les meritacions. Les indemnitzacions dels col·laboradors/ores, ajudants i assessors/ores seran les mateixes que les dels vocals.

A aquest efecte, l'òrgan tècnic de selecció tindrà la categoria segona de les previstes en l'annex IV del Reial decret 462/2002, de 24 de maig.



II. Normes reguladores del procés de selecció: 3 fases.



Sisena. Procediment de selecció

El procediment de selecció es desenvoluparà en tres fases (1a oposició, 2a valoració del concurs; i 3a curs selectiu), conformement a les normes específiques i conforme al següent detall resumit:



1a Fase: oposició

Les proves d'aquesta fase són les establides en el Decret 163/2019, amb les següents precisions respecte a les contemplades en els annexos d'aquest, per la finalitat d'estabilització d'aquest procés selectiu.

A) Exercicis d'aquesta fase.

1. Estarà integrada per les següents proves eliminatòries:

1r exercici. Proves d'aptitud física: obligatori i eliminatori, excepte convalidació (es farà per cada prova). Es qualificarà amb apte – no apte.



2n exercici. Prova escrita de preguntes amb respostes alternatives sobre coneixements del temari annex I d'aquesta convocatòria: Obligatori i eliminatori. Es qualificarà de 0 a 30 punts.

3r exercici. Desenvolupament d'un supòsit pràctic del temari annex I d'aquesta convocatòria: obligatori i eliminatori. Es qualificarà de 0 a 30 punts.

4t exercici. Prova psicotècnica: obligatòria i eliminatòria, excepte convalidació. Es qualificarà com a apta o no apta.

5é exercici. Reconeixement mèdic: obligatori i eliminatori, excepte convalidació. Es qualificarà com a apte o no apte.



B) Normes generals.

Conforme al que es disposa en el Decret 163/2019 (article 20.7). Els exercicis 4t i 5é – proves psicotècniques i el reconeixement mèdic tindran caràcter eliminatori i es qualificaran com a «apte» o «no apte». En cap cas es publicaran llistes de persones «no aptes» per motiu d'exclusió mèdica. El fet de no presentar-se al reconeixement mèdic o la negativa a realitzar les proves estipulades suposaran l'exclusió de l'oposició. Dins de les proves mèdiques, les persones aspirants hauran d'emplenar una declaració de salut i l'autorització per a sotmetre's a totes les proves que determine el tribunal mèdic.

Conforme al que es disposa en l'art. 21 (Convalidació de proves):

L'òrgan tècnic de selecció convalidarà les proves físiques, psicotècniques o mèdiques d'aquelles persones aspirants que les hagen superat en algun procés selectiu organitzat per qualsevol dels SPEIS de la Comunitat Valenciana en els dos anys anteriors a la data de realització de les proves. Per a això, les persones aspirants hauran d'aportar, en el moment de realització de les proves, l'acreditació documental suficient.



L'acreditació i sol·licitud de convalidació de proves, es realitzarà en el termini indicat en el «anunci de la qualificació obtinguda» de l'exercici anterior. Per a la citada convalidació, en la certificació acreditativa haurà de constar la literalitat de la prova a convalidar (en conjunt o per separat).

2. Qualificació de la fase d'oposició.

La qualificació total de la fase d'oposició estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en cada exercici puntuable i l'Apte/No apte en els no puntuables; i serà necessari superar cada prova per a passar a la següent.

2a Fase: concurs

Finalitzada la fase d'oposició, es valoraran els mèrits aportats per les persones interessades que hagen superat la mateixa, d'acord amb el barem de mèrits que figura en la base huitena.



3a Fase: Curs selectiu de funcionari. Aquesta fase té caràcter obligatori i selectiu: i excloent en el segon intent (eliminatori).

1. Les persones aspirants que superen les fases d'oposició, o concurs oposició, si és el cas, prèviament a la presentació de la documentació exigida en les bases de la convocatòria, hauran de superar en l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències un curs de caràcter selectiu, de contingut teoricopràctic, segons s'ha regulat reglamentàriament.



2. En cada convocatòria, els qui no superen el curs selectiu podran incorporar-se al curs immediatament posterior. Si no se supera aquest segon curs, quedaran excloses del procés de selecció.

3. Les persones aspirants que hagueren realitzat amb anterioritat el curs selectiu per a l'accés a la mateixa escala del servei de prevenció, extinció d'incendis i salvament de la Comunitat Valenciana quedaran exemptes de realitzar-lo, mitjançant resolució de la persona titular de la direcció de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, a proposta de l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències, si no hagueren transcorregut més de quatre anys des de la data de realització i superació d'aquest i no se n'haguera alterat substancialment el contingut.

El curs constarà de dues fases, una teoricopràctica i una altra pràctica en el Servei de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament, i cadascuna tindrà una duració de 250 hores i es desenvoluparan conforme a les normes que figuren en la base onzena.

La qualificació del curs, tant de la fase teoricopràctica com de la de pràctiques, correspondrà a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències, i la seua valoració es realitzarà sobre la base de criteris objectius, que tindran en compte, entre altres, els següents punts: assimilació dels coneixements impartits, responsabilitat, dedicació, actituds davant del professorat i resta de l'alumnat, i tots els aspectes de l'actuació de la persona aspirant que siguen necessaris per a valorar la seua capacitat per a una adequada prestació de les funcions atribuïdes al lloc. Serà qualificat com a «apte» o «no apte», sense qualificació numèrica.



Aquesta fase la realitzarà igual nombre d'aspirants que el de places convocades per al torn lliure.



I. Publicitat de les llistes i fases del procés selectiu.

1. En finalitzar cadascun dels exercicis l'òrgan tècnic de selecció publicarà en la seu del Consorci Provincial, les relacions d'aspirants amb la seua qualificació, i hi inclouran, si és el cas, la convocatòria al següent exercici per a les persones aprovades/aptes.

Puntuació del procés selectiu.

La puntuació del procés selectiu prèvia al curs selectiu estarà constituïda per la suma de les qualificacions obtingudes en les fases «1a d'oposició/proves» i «2a de concurs», i per a la seua constància es confeccionarà una relació provisional d'aprovats/ades del concurs oposició, ordenada de major a menor puntuació, que s'interromprà quan el nombre d'aspirants que s'hi incloguen coincidisca amb el nombre de places convocades.

Així mateix, es publicarà la llista completa de les persones interessades amb la seua qualificació ordenada de major a menor puntuació, per a coneixement i publicitat general dels resultats.

En la relació provisional avantdita s'emplaçarà a les persones interessades perquè presenten la documentació original acreditativa del compliment dels requisits exigits per aquesta convocatòria, que determinaran la seua aptitud o no aptitud definitiva a resguard de la superació del curs selectiu.

2. Empat de puntuacions.

En cas d'empat entre les persones interessades, l'ordre s'establirà conforme a les següents regles:

a) En primer lloc, a favor de qui tinguera millor puntuació en la prova teòrica (test) 2n exercici de la fase d'oposició.

b) En segon lloc, a favor de qui tinguera millor puntuació en el supòsit pràctic 3r exercici de la fase d'oposició.

c) En tercer lloc, a favor de la persona interessada que haja obtingut major puntuació en la fase de concurs.

d) Si persistia 'empat, es proposarà a la persona de major edat.







II. Desenvolupament de les proves selectives.

1. Per resolució de la Presidència que es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant, s'anunciarà així mateix el dia, hora i lloc de celebració del primer exercici de l'oposició, amb una antelació i termini no inferior a 10 dies hàbils.

2. El començament dels restants exercicis s'anunciarà només en el tauler d'anuncis del Consorci Provincial, amb una antelació mínima de 72 hores.

Si es tractara d'una sessió del mateix exercici, l'antelació mínima serà de 12 hores.

Des de la total conclusió d'un exercici o prova fins al començament del següent haurà de transcórrer un termini mínim de 72 hores i màxim de 45 dies naturals.

No obstant això, es podran reduir els terminis indicats en el paràgraf anterior si ho proposara l'òrgan tècnic de selecció i ho acceptaran totes les persones interessades o fora sol·licitat per aquestes unànimement.



3. Les persones interessades seran convocades per a cada exercici en crida única, i quedaran excloses les que no compareguen.

Les persones interessades quedaran decaigudes en tots els seus drets, quan es personen en els llocs de celebració ja iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara quan es dega a causes justificades. Tractant-se de proves orals o altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podrà apreciar les causes al·legades i admetre l'aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.



Les persones interessades hauran d'acreditar en qualsevol moment davant l'òrgan tècnic de selecció la seua personalitat mitjançant la presentació del DNI, NIE o del permís de conduir, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents.

4. L'ordre d'actuació de les persones interessades en els exercicis que no pogueren actuar conjuntament, estarà determinat per ordre alfabètic, iniciant-se per la persona el primer cognom de la qual comence per la lletra «U», que va resultar en el sorteig celebrat per la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques en data 9 de maig de 2022 i publicat en el BOE, núm. 114, de data 13 de maig de 2022, al qual s'adhereix aquest consorci. Si no hi haguera aspirants el primer cognom dels quals comence per la lletra «U», s'iniciarà amb la lletra «V», i així successivament.



Setena. Desenvolupament de la fase d'oposició.

Aquesta fase està integrada pels exercicis/proves obligatoris i eliminatoris que seguidament s'assenyalen.

Primer exercici. Proves físiques: obligatòries i eliminatòries, excepte convalidació disposada en la base sisena.

I. Disposicions generals.

L'exercici consistirà en la pràctica de les proves que seguidament s'indiquen, l'ordre de realització de les quals serà determinat per l'òrgan tècnic de selecció i que s'efectuaran íntegrament, llevat que existisca causa degudament justificada segons el parer de l'òrgan tècnic de selecció que n'impedisca la realització d'alguna o algunes. Totes les proves són obligatòries excepte convalidació disposada en la base sisena, i per a superar l'exercici s'ha d'obtindre en totes la qualificació d'APTE.

Abans de la realització de la primera prova d'aptitud física, les persones aspirants hauran de presentar «declaració responsable» en la qual es farà constar expressament la seua adequada capacitat física per a concórrer a aquestes. Model annex IV.

II. Normes per al desenvolupament i execució de les proves. (H) Homes – (M) Dones

1. Pilota medicinal de 3 kg.

2. Carrera de resistència – 1.000 metres.

Les proves físiques que componen aquest exercici podran celebrar-se completament en un dia o per separat en diferents dies.

Durant la celebració de l'exercici es podran realitzar aleatòriament controls de consum d'estimulants o qualsevol tipus de droga que altere les condicions físiques de les persones interessades i seran eliminades del procés selectiu les que hi resulten positives.

III. Qualificació:

La qualificació total de l'exercici serà la d'apte / no apte.

Totes les proves són obligatòries (excepte convalidació) i la no realització de qualsevol d'aquestes comportarà que la persona interessada siga declarada no apta i exclosa del concurs oposició.

IV. Descripció i baremació de les proves físiques:

1. Pilota medicinal de 3 Kg.

Descripció:

Test de força per a mesurar el tren superior.

L'exercici consisteix a llançar, a peus parats i de front, una pilota de 3 kg, mesurant la distància obtinguda.

Normes:

Per a superar la prova la persona aspirant disposarà de tres intents.

Invalidacions:

Serà motiu de desqualificació que la persona aspirant bote o perda l'equilibri després del llançament.

Qualificació:

Aquest exercici es qualificarà com a apte, quan l'aspirant iguala o supera la següent marca segons edat.



<30 anys 30/35 anys 36/40 anys 41/45 anys 46/50 anys >51 anys

H D H D H D H D H D H D

Apte 8,25 7,5 8,0 7,25 7,75 7,0 7,5 6,75 7,25 6,5 7,0 6,25







2. Carrera de resistència, 1.000 metres

Descripció:

L'exercici consisteix a córrer una distància de 1.000 metres llisos en una pista d'atletisme per carrer lliure.

Posició inicial:

La persona participant es col·locarà en la pista en el lloc assenyalat, dreta i darrere de la línia d'eixida sense trepitjar-la. Per a l'execució d'aquest exercici es permet l'ús de sabatilles de claus.

Execució:

L'ordre d'eixida la donarà la persona que exercisca de jutge àrbitre, a la veu de «als seus llocs» les persones participants es col·locaran en posició inicial darrere de la línia d'eixida, a la veu de «preparats» adoptaran una posició estàtica, i la prova donarà principi en sentir el tret o xiulet, moment en el qual podran començar a córrer la distància marcada per carrer lliure.

Regles:

L'asprant tindrà un sol intent per a l'execució d'aquesta prova.

El cronòmetre es posa en marxa en donar la persona que exercisca de jutge àrbitre el senyal d'eixida i es deté quan l'aspirant passa per línia de meta.

En cada torn de carrera no podran participar més de 15 corredors.

Invalidacions:

L'exercici serà nul quan la persona candidata efectue una eixida falsa, entenent per eixida falsa començar a córrer abans de la veu de l'ordre d'eixida (tret o xiulet).

Anotació:

S'anota el temps invertit en minuts i segons, tenint en compte les fraccions de segon amb dos decimals.

Qualificació.

La persona candidata obtindrà una qualificació de no apta, quan:

a) Realitze dues eixides nul·les. Entenent per eixida falsa començar a córrer abans de la veu de l'ordre d'eixida (tret o xiulet).

b) Supere el temps màxim per a la realització de la prova.

c) No acabe la carrera.

d) No córrega pel camí senyalitzat (fora de pista).

e) Obstruïsca, espente o moleste un altre corredor.



Aquest exercici es qualificarà com a apte, quan l'aspirant iguala o supera la següent marca segons edat.



<30 anys 30/35 anys 36/40 anys 41/45 anys 46/50 anys >51 anys

H D H D H D H D H D H D

Apte 5 00 5 45 5 20 6 10 5 40 6 30 6 00 6 55 6 20 7 15 6 40 7 40





Segon exercici. Exercici escrit de preguntes alternatives sobre coneixements del temari: obligatori i eliminatori.

I. Disposicions generals.

Consistirà en la realització d'un qüestionari, amb respostes alternatives sobre el temari que figura com a annex I. Aquesta prova té caràcter obligatori i eliminatori.

II. Normes per al desenvolupament i execució de l'exercici.

Consistirà a contestar a un qüestionari de 60 preguntes amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà correcta, sobre el contingut del temari que figura com a annex I d'aquesta convocatòria.

El qüestionari haurà de contindre, a més, 10 preguntes de reserva, que les persones interessades també han de respondre perquè siguen valorades en substitució de les que eventualment l'òrgan tècnic de selecció declarara invàlides per causes justificades.

El temps de realització d'aquest exercici serà d'una hora i 15 minuts.

L'òrgan tècnic de selecció garantirà l'anonimat en la correcció d'aquest.

III. Qualificació:

L'exercici es qualificarà de 0 a 30 punts, cal obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo i poder realitzar el següent exercici.



Cada resposta correcta tindrà el valor de 0,50 punts. Les respostes incorrectes restaran 0,17 punts cadascuna. I les deixades en blanc no penalitzaran.

Tercer exercici. Supòsit pràctic.

I. Normes generals.

Consistirà en la realització per la persona participant d'un qüestionari, amb respostes alternatives sobre un supòsit pràctic proposat per l'òrgan tècnic de selecció, relacionat amb les tasques i funcions del lloc d'operador de Comunicacions i amb el temari contingut en l'annex I en la seua part tècnica, del qual queden exclosos per a aquest exercici pràctic tots els temes de la part genèrica.

II. Normes per al desenvolupament i execució de l'exercici.

Consistirà a contestar a un qüestionari de 40 preguntes amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà correcta, sobre el contingut del supòsit pràctic.

El qüestionari haurà de contindre, a més, 10 preguntes de reserva, que les persones interessades també han de respondre perquè siguen valorades en substitució de les que eventualment l'òrgan tècnic de selecció declarara invalides per causes justificades.

El temps de realització d'aquest exercici serà d'una hora.

L'òrgan tècnic de selecció garantirà l'anonimat en la correcció d'aquest.

III. Qualificació:

L'exercici es qualificarà de 0 a 30 punts, cal obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo i poder realitzar el següent exercici.



Cada resposta correcta tindrà el valor de 0,75 punts. Les respostes incorrectes restaran 0,25 punts cadascuna. Les deixades en blanc no penalitzaran.

Quart exercici. Prova psicotècnica: obligatòria i eliminatòria, excepte convalidació recollida en la base sisena.

Consistirà a superar els exercicis i proves psicotècniques aptitudinals i de personalitat continguts en l'annex II d'aquestes bases i l'objectiu de les quals està dirigit a valorar les aptituds i actituds de la persona interessada per a l'acompliment del lloc de treball d'operador de comunicacions.

L'òrgan tècnic de selecció convalidarà aquesta prova psicotècnica a les persones aspirants que les hagen superades en algun procés selectiu organitzat per qualsevol dels SPEIS de la Comunitat Valenciana en els dos anys anteriors a la data de realització de les proves. Per a això, les persones aspirants hauran d'aportar, en el termini que s'indique en l'anunci de qualificació del supòsit pràctic, l'acreditació documental suficient.

La qualificació de la prova serà: apta o no apta, sense puntuació numèrica. No es publicarà llistat de persones no aptes.

Les persones interessades passaran les proves psicotècniques en el lloc i data que oportunament se'ls comunicarà mitjançant publicitat en el tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consorci i les que no comparegueren a la crida de la seua convocatòria o no foren declarades aptes en aquestes, no podran passar a la realització del cinqué exercici de la fase d'oposició – Reconeixement mèdic-.

Cinqué exercici. Reconeixement mèdic: obligatori i eliminatori, excepte convalidació recollida en la base huitena.

Les persones interessades que hagen sigut aptes en la prova psicotècnica, hauran de superar el reconeixement mèdic que s'efectuarà conforme als criteris mèdics que figuren en l'annex III.

Aquest exercici, consistirà en un reconeixement mèdic per a acreditar si es pateix o no malaltia o defecte físic o psíquic que impedisca fer les tasques i funcions del lloc de treball d'operador de Comunicacions, realitzat conforme a les normes que figuren en l'annex III (barem mèdic).

Aquesta prova té caràcter obligatori i eliminatori. No obstant això, l'òrgan tècnic de selecció convalidarà aquesta prova de reconeixement mèdic, a les persones aspirants que les hagen superades en algun procés selectiu organitzat per qualsevol dels SPEIS de la Comunitat Valenciana en els dos anys anteriors a la data de realització de les proves. Per a això, les persones aspirants hauran d'aportar, en el termini que s'indique en l'anunci de qualificació de la prova psicotècnica, l'acreditació documental suficient.

La qualificació de la prova serà d'apte o no apte sense puntuació numèrica. No es publicarà llistat de persones no aptes.

Les persones interessades passaran reconeixement mèdic en el lloc i data que oportunament se'ls comunicarà mitjançant publicitat en el tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consorci i els qui no comparegueren a la crida de la seua convocatòria al reconeixement mèdic o no foren declarats aptes en aquest, no podran passar a la fase de concurs.



Per a la valoració d'aquesta prova, es crearà un tribunal mèdic que tindrà les funcions indicades en l'annex III.



Huitena. Desenvolupament de la fase de concurs.

I. Disposicions generals.

Finalitzada la fase d'oposició es valoraran els mèrits aportats per les persones interessades que l'hagen superada. La puntuació atorgada en aquesta fase de concurs se sumarà a la de la fase d'oposició per a obtindre l'ordre de les persones interessades.

Solament podran participar en la fase de concurs les persones interessades que hagen superat tots els exercicis de la 1a fase d'oposició i per tant figuren en la relació d'aspirants aprovats/ades en la 1a fase d'oposició, en la qual s'emplaçarà a les persones interessades perquè en el termini de 10 dies naturals presenten la documentació acreditativa dels mèrits i experiència previstos en aquesta convocatòria.

Igualment hauran de presentar el permís de conduir en vigor i la titulació, exigits com a requisits generals en aquesta convocatòria. En cas de no ser aportats o acreditats, les persones interessades seran excloses del procés selectiu i no seran valorats els mèrits aportats per aquestes en cap cas.

En el cas que els mèrits consistisquen en serveis prestats i sempre que ho hagen sigut en el Consorci Provincial per al Servei de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament d'Alacant, no serà necessari adjuntar-ne la certificació o els justificants, encara que perquè es puguen valorar per l'òrgan tècnic de selecció serà indispensable que es faça constar tal circumstància i es relacionen amb tota claredat en la sol·licitud.

Per a l'acreditació de l'experiència professional com a operador de Comunicacions en qualsevol Administració Pública, haurà de presentar-se certificat suficient expedit per la unitat de personal, o per la unitat administrativa competent en defecte d'aquella, on conste el temps efectiu d'acompliment del lloc de treball.

Per a l'acreditació dels cursos de formació i perfeccionament haurà de presentar-se un document acreditatiu suficient segons el parer de l'òrgan tècnic de selecció, en què consten les dades imprescindibles per a la seua valoració i, en tot cas, l'entitat que l'expedeix i/o la que va impartir el curs.

II. Qualificació i barem de mèrits.

La qualificació de la fase de concurs determinarà la suma de les puntuacions obtingudes per les persones interessades conforme al següent barem i per a això es confeccionarà la relació de mèrits valorats. Només seran puntuables els contrets fins al primer dia de presentació de mèrits.

III. Barem per a la fase de concurs: puntuació màxima total de 40 punts.

1. Experiència professional. Màxim 30 punts

Els criteris per a la determinació dels 30 punts d'aquest apartat, seran els següents:

- Es valora el temps de serveis prestats com a operador de Comunicacions en els SPEIS de la Comunitat Valenciana i en uns altres SPEIS no inclosos en l'àmbit d'aplicació de la Llei 7/2011.

- La puntuació és per mes complet de servei, no es computa la fracció, i proporcionalment a la jornada realitzada.

A) Per mes treballat en el Consorci per al SPEIS de la província d'Alacant: 0.30.

B) Per mes treballat en altres SPEIS de la Comunitat Valenciana: 0.10.

C) Per mes treballat en altres SPEIS dels no inclosos en l'àmbit d'aplicació de la Llei 7/2011, d'1 d'abril, de la Generalitat, en llocs de treball vinculats a la categoria d'operador de Comunicacions, independentment de la seua naturalesa funcionarial o laboral, i sempre que segons el parer de l'òrgan tècnic de selecció les funcions que consten en la certificació presentada per les persones interessades s'assimilen a les funcions establides en la Llei 7/2011: 0.08.

2. Altres mèrits. Un màxim de 10 punts.

2.1. Valoració de títols acadèmics. Màxim 3 punts.

Qualsevol titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigida per a pertànyer al subgrup C1, exclosa la titulació que servisca per a participar en el procés, atorgant-se la puntuació següent:

– Tècnic/a de Grau Mitjà en Emergències i Protecció Civil: 3 punts



– Tècnic/a de Grau Superior en Emergències i Protecció Civil: 1,80 punts

– Tècnic/a de Grau Superior Forestal / Paisatgista: 1,20 punts

– Grau més Màster o equivalent: 1,10 punts

– Grau o equivalent: 0,85 punts

– Tècnic/a de Grau Superior o equivalent: 0,60 punts

– Batxiller, tècnic/a de Grau Mitjà o equivalent: 0,50 punts

– Màster: 0,25 punts

2.2. Cursos de formació i perfeccionament. Màxim 3 punts.

Cursos de formació i perfeccionament en les matèries directament relacionades amb les funcions del lloc de treball vinculat a la plaça objecte de la convocatòria, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats o impartits per l'interessat, i que hagen sigut impartits o homologats per l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències o per altres organismes i centres oficials de formació d'empleats públics, o per l'Administració pública convocant en matèries directament relacionades amb les places que es convoquen, d'acord amb l'escala següent:

– De 150 o més hores: 3 punts

– De 100 o més hores: 2,25 punts

– De 50 o més hores: 1,20 punts

– De 40 o més hores: 0,90 punts

– De 30 o més hores: 0,60 punts

– De 15 o més hores: 0,45 punts

En cap cas es puntuaran en el present apartat els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos inclosos en processos selectius per a l'accés a la condició de funcionari de carrera, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen o s'hagen ocupat.



Així mateix, tant els cursos impartits com els rebuts, es valoraran una sola vegada, i no són susceptibles de ser valorades diverses edicions d'un mateix curs.

Per a la valoració dels cursos l'òrgan tècnic de selecció tindrà en consideració, a més de la duració, el contingut i la relació amb les funcions del lloc de treball a exercir.

2.3. Coneixements de Valencià. Màxim 6 punts.

Es valorarà sempre que s'acredite estar en possessió del certificat expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià o equivalent reconegut per la Generalitat Valenciana, d'acord amb l'escala següent:

– C2 – Certificat de grau superior, o equivalent: 6 punts

– C1 – Certificat de grau mitjà, o equivalent: 5 punts

– B2 o equivalent: 4 punts

– B1 – Certificat de grau elemental, o equivalent: 3 punt

– A2 – Certificat de coneixements orals, o equivalent: 2 punts

En cas de posseir més d'un certificat de coneixements de valencià, només es valorarà el de nivell superior.

2.4. Coneixements d'idiomes comunitaris. Màxim 1 punt.

Es valorarà sempre que s'acredite estar en possessió del certificat expedit per l'Escola Oficial d'Idiomes, d'acord amb l'escala següent:



– C2 o equivalent: 1 punt

– C1 o equivalent: 0,80 punts

– B2 o equivalent: 0,60 punts

– B1 o equivalent: 0,40 punts

– A2 o equivalent: 0,20 punts

En cas de posseir més d'un certificat de coneixements del mateix idioma, només es valorarà el de nivell superior.

2.5. Per haver superat algun procés de selecció de places d'operador de Comunicacions: Màxim 2 punts.

– En el Consorci per al SPEIS de la província d'Alacant: 2 punts



– En altres SPEIS de la Comunitat Valenciana: 1 punts.

– En altres SPEIS: 0,50 punts



Novena. Desenvolupament de la fase del curs selectiu de formació.

Aquesta tercera fase té caràcter obligatori i eliminatori, llevat del que s'indica en el següent apartat 3. Es regirà pel que es disposa en el Decret 163/2019, de 19 de juliol, del Consell, en desenvolupament de la Llei 7/2011 dels SPEIS i, en defecte d'això pel que es disposa en les presents bases.

I. Característiques generals.

1. Les persones aspirants que hagen superat la fase de concurs oposició, prèvia la presentació de la documentació exigida en la base desena, d'aquesta convocatòria, hauran de superar el curs selectiu que serà impartit i homologat per l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències, el contingut del qual serà el reglamentàriament regulat per aquest Institut.

2. En cada convocatòria, els qui no superen el curs selectiu podran incorporar-se al curs immediatament posterior. Si no se supera aquest segon curs, quedaran excloses del procés de selecció.

3. Les persones aspirants que hagueren realitzat amb anterioritat el curs selectiu per a l'accés a la mateixa escala del servei de prevenció, extinció d'incendis i salvament de la Comunitat Valenciana quedaran exemptes de realitzar-lo, mitjançant resolució de la persona titular de la direcció de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, a proposta de l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències, si no hagueren transcorregut més de quatre anys des de la data de realització i superació d'aquest i no se n'haguera alterat substancialment el contingut.

II. Procediment i desenvolupament.

L'òrgan tècnic de selecció formularà proposta a la Presidència del Consorci sobre les persones interessades que hauran de realitzar el curs selectiu de formació i capacitació teoricopràctic i selectiu en l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE).

Per a l'elaboració d'aquesta proposta, l'òrgan tècnic de selecció determinarà la relació d'aspirants que han de realitzar el curs per haver superat les dues primeres fases del procediment i haver presentat la documentació exigida en aquestes bases per al corresponent nomenament en pràctiques, sense que el nombre d'aspirants proposats puga superar el de les places convocades.

Efectuat el nomenament en pràctiques, es notificarà a les persones interessades proposades i s'incorporaran a l'IVASPE per a realitzar el primer curs que es convoque per aquest.

III. Fases i característiques del curs selectiu

A) Fases:

La qualificació del curs correspondrà a l'IVASPE, la no superació del mateix tindrà caràcter eliminatori i s'executarà en dues fases:

1a. De formació i selecció en l'IVASPE: 250 hores.

2a. De pràctiques en el Consorci: 250 hores.

Totes dues fases seguiran aquest ordre, llevat que la programació de cursos de l'IVASPE permeta avançar la 2a de pràctiques; si bé i en tot cas: Les persones interessades que no superen el curs selectiu impartit per l'IVASPE perdran tot dret al seu nomenament com a funcionaris de carrera i cessaran immediatament com a funcionaris en pràctiques.

B) Característiques del curs selectiu:

– Dues fases: – 1 teòrica-pràctica en l'IVASPE

– 1 de pràctiques en l'SPEIS.

– duració: escala bàsica, 250 hores cada fase.

– caràcter: eliminatori i obligatori, excepte l'indicat en el punt 3 de l'anterior apartat.

– relació jurídica de la persona interessada: funcionari en pràctiques del SPEIS del Consorci d'Alacant fins que supere el curs i siga nomenada funcionària de carrera.

– retribucions: les previstes en l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i en l'article 91 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana.

IV. Qualificació

La qualificació del curs, tant de la fase teoricopràctica com de la de pràctiques, correspondrà a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències, i la seua valoració es realitzarà sobre la base de criteris objectius, que tindran en compte, entre altres, els següents punts: assimilació dels coneixements impartits, responsabilitat, dedicació, actituds davant del professorat i resta de l'alumnat, i tots els aspectes de l'actuació de la persona aspirant que siguen necessaris per a valorar la seua capacitat per a una adequada prestació de les funcions atribuïdes al lloc. Serà qualificat com a «apte» o «no apte», sense qualificació numèrica.



V. Proposta de nomenament

1. Finalitzat el curs selectiu, l'IVASPE comunicarà a aquest consorci la relació dels qui l'hagen superat, amb indicació de la qualificació obtinguda, a l'efecte del seu nomenament com a personal funcionari de carrera. Igualment comunicarà la relació dels qui no hagen superat el curs.

2. Els nomenaments s'efectuaran conforme al que s'estableix en l'article 62 del text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



III. Disposicions finals.

Desena. Nomenament en pràctiques i com a funcionari de carrera.

En el procediment selectiu, que té 3 fases (1a oposició, 2a de concurs i 3a de curs selectiu), s'efectuaran els següents nomenaments com a funcionari:

– Funcionari en pràctiques: concloses les dues primeres fases (d'oposició i de concurs), a fi de procedir a realitzar la 3a fase de curs selectiu.

– Funcionari de carrera: conclosa la totalitat del procediment selectiu: oposició, concurs i curs selectiu, a fi de procedir a prestar serveis en el Consorci Provincial prèvia presa de possessió.

I. Nomenament com a funcionari en pràctiques per a realitzar el curs selectiu (3a fase del procediment):

1. Documentació a presentar.

Per a la realització del curs selectiu, les persones interessades seran nomenades funcionàries en pràctiques d'aquest consorci provincial, prèvia presentació dels següents documents originals acreditatius de capacitat i altres requisits exigits en la convocatòria, en el termini de 20 dies naturals a comptar de la publicació per l'òrgan tècnic de selecció en el tauler d'anuncis de la relació provisional d'aprovats del concurs oposició:

1) DNI o NIE.

2) Titulació exigida en la base segona de les de la convocatòria.

3) Permís de conduir.

4) Declaració jurada de no haver sigut separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques, així com de no trobar-se incurs/a en cap de les causes d'incapacitat i incompatibilitat assenyalades en la legislació vigent. (Model facilitat pel Departament de Recursos Humans del Consorci Provincial).



5) Certificat del Ministeri de Justícia en el qual s'acredite no trobar-se complint pena d'inhabilitació.

Els qui tingueren la condició de funcionaris públics o contractats indefinits en règim laboral en organismes públics, estaran exempts de justificar les condicions i requisits exigits i acreditats per a un anterior nomenament o contractació, havent de presentar certificació del ministeri, corporació local o organisme públic del qual depenguen, justificativa de la seua condició de funcionari de carrera o contractat laboral indefinit, i en la qual s'acredite el compliment de les condicions o requisits abans relacionats. En conseqüència, si en la convocatòria s'exigiren condicions o requisits no justificats en l'expressada certificació hauran de procedir a acreditar-los.

Els qui dins del termini fixat i excepte causes de força major degudament justificades no presentaren la documentació o de l'examen d'aquesta es deduïra que manquen d'algun dels requisits assenyalats en la base segona, no podran ser nomenats i quedaran anul·lades les seues actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en la instància sol·licitant prendre part en aquest procés selectiu.

En el cas que algun aspirant fora exclòs per mancar d'algun dels requisits exigits, no presentara la documentació o per falsedat d'aquesta, l'òrgan tècnic de selecció podrà proposar addicionalment la inclusió de nous aspirants en la relació final en el mateix nombre que els exclosos.



Quan alguna de les persones interessades aprovades renunciara a continuar el procés de selecció o en siga exclosa per mancar d'algun dels requisits exigits, no presentar la documentació o per falsedat d'aquesta: S'anul·laran les actuacions respecte d'aquests i l'òrgan tècnic de selecció podrà proposar la inclusió en la llista d'admesos del mateix nombre que el d'exclosos per les anteriors causes que hagen superat íntegrament les dues primeres fases del concurs oposició, per rigorós ordre de puntuació, i aquests s'incorporaran a la realització del curs selectiu en les mateixes condicions que els anteriors substituïts, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut aquests.



2. Condicions del nomenament en pràctiques.

El personal funcionari en pràctiques percebrà les retribucions previstes en l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i en l'article 91 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana.

Durant el període de pràctiques els funcionaris/àries nomenats/ades faran les tasques i comeses de caràcter teòric i pràctic, necessàries per a acreditar la seua idoneïtat que, a proposta de la Direcció Tècnica, es determinen per la Presidència del Consorci, sense perjudici del que es disposa per al cas per l'IVASPE.

En el cas que les classes o pràctiques a les quals hagen d'acudir les persones nomenades s'impartiren fora de la jornada de treball no reportaran per això cap retribució. Igualment, en el cas que aquestes classes o pràctiques, o algunes d'aquestes es realitzaren fora del Parc de Bombers de Sant Vicent no se'ls acreditaran en cap cas despeses de quilometratge o cap altra indemnització.

II. Nomenament com a funcionari de carrera.

1. Notificació de l'IVASPE.

Finalitzat el curs selectiu, l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències comunicarà a la Presidència del Consorci la relació de les persones interessades que l'hagen superat, amb indicació de la qualificació obtinguda, a l'efecte del seu nomenament com a funcionari de carrera. Igualment comunicarà els qui no l'hagen superat.

2. Relació definitiva d'aprovats en el procediment selectiu després de la qualificació de l'IVASPE.

Rebuda de l'IVASPE la qualificació de les persones interessades en el curs selectiu, l'òrgan tècnic de selecció elaborarà la relació definitiva d'aprovats en el procediment de selecció i elevarà la mateixa a la Presidència del Consorci amb proposta de nomenament com a funcionaris de carrera.

Les persones interessades que no resulten aprovades en el curs selectiu cessaran automàticament en la prestació dels serveis perquè van ser nomenades en pràctiques, sense que puguen al·legar drets adquirits en relació amb el lloc que han exercit o per a la seua pròxima provisió.



En cada convocatòria, els qui no superen el curs selectiu podran incorporar-se al curs immediatament posterior. Si no se supera aquest segon curs, quedaran excloses del procés de selecció.

3. Nomenament com a funcionari de carrera.

Les persones aspirants aprovades seran nomenades funcionàries de carrera del Consorci Provincial d'Alacant en el termini establit d'un mes natural comptat des de la publicació en el tauler d'anuncis de la relació definitiva d'aprovats/ades del procés selectiu i hauran de prendre possessió del càrrec en el termini d'un mes natural, a comptar des de l'endemà del dia en què li siga notificat el nomenament.

4. Destinació.

Una vegada les persones interessades hagen pres possessió del seu càrrec com a personal funcionari de carrera, passaran a prestar les seues funcions d'operador de Comunicacions en el Centre de Coordinació d'Emergències situat al parc de bombers de Sant Vicent.



Onzena. Incompatibilitats i normativa supletòria

I. Les persones interessades proposades quedaran subjectes al compliment de les prescripcions contingudes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, sobre incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i altra normativa aplicable concordant amb el particular.

II. El present procés selectiu es regirà en tot per les normes dictades pel Decret 163/2019, de 19 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana en desenvolupament de la Llei 7/2011, d'1 d'abril, dels SPEIS de la Comunitat Valenciana; en tot el no previst en les presents bases, se seguirà el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública; Reial decret 896/1991, de 7 de juny; Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana; Reial decret 12/2022, de 23 de setembre, de modificació de la LFPV; Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, aprovatori del text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local i Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració de l'Estat i altres disposicions aplicables i concordants.





Dotzena. Recursos i al·legacions

I. Contra aquestes bases i els actes administratius que se'n deriven que esgoten la via administrativa, pot interposar-se: potestativament, recurs de reposició davant la Presidència del Consorci en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la seua publicació en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant; o recurs contenciós administratiu davant els òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

II. Davant les actuacions de l'òrgan tècnic de selecció, podrà interposar-se el recurs d'alçada previst en l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de les seues publicacions o notificacions. El recurs podrà interposar-se davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant la Presidència del Consorci com a òrgan competent per a resoldre'l.

Tot això sense perjudici que s'exercisca qualsevol altre recurs que es considere oportú.

III. L'al·legació, suggeriment, reclamació o petició de revisió sobre la puntuació atorgada per l'òrgan tècnic de selecció o una altra circumstància relativa al desenvolupament de les proves es realitzarà per les persones interessades durant els 5 dies naturals següents a la publicació de la puntuació de cada prova o exercici i serà l'òrgan tècnic de selecció el que decidisca sobre aquestes en la següent sessió, ressenyant-ho en la corresponent acta.



Tretzena. Protecció de dades de caràcter personal

Aquest procés selectiu comporta el tractament de dades de caràcter personal, descrits en la següent taula.

Responsable tractament Consorci Provincial per al Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament d'Alacant.

Domicili del responsable Adreça: Autovia A-77, km. 1 (rotonda Bombers), 03690 Sant Vicent del Raspeig – Alacant

NIF: P5300008I

Correu: bomberosrrhh@diputacionalicante.es

Telèfon: 965 675 697

Finalitats Les finalitats d'aquest tractament són:

Gestió del procés selectiu en totes les fases del seu cicle de vida.

Aquest tractament pot elaborar perfils en tractar-se d'un procés selectiu en què s'estableixen qualificacions sobre les persones participants i les seues obres, mèrits o aportacions, sobre la base dels criteris de valoració establits en aquestes bases.

Conservació de les dades Les dades es conservaran durant el període establit pel tractament, la legislació aplicable i els requeriments aplicables a la conservació d'informació per part de l'Administració pública.

Legitimació / Bases jurídiques Consentiment de la persona interessada. En cas que vosté no atorgue aquest consentiment, la seua sol·licitud no podrà ser atesa.

Legislació en matèria de transparència.

Destinataris de les seues dades Entitats públiques o privades la concurrència de les quals siga necessària o legítima per al desenvolupament del procés selectiu, incloent-hi les persones intervinents en la qualificació d'obres, mèrits i/o aportacions.

Les seues dades poden ser publicades en la seu electrònica del Consorci, així com en qualsevol diari oficial.

Drets Vosté pot exercir els seus drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació del tractament, portabilitat i (si és el cas) retirada del consentiment prestat. Així mateix, pot dirigir-se a l'autoritat de control per a reclamar els seus drets.

Per a exercir aquests drets, vosté ha de dirigir una sol·licitud al Consorci Provincial per al Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament d'Alacant, Registre d'Entrada, Autovia A-77, km. 1 (rotonda Bombers), 03690 Sant Vicent del Raspeig– Alacant, indicant «Responsable de protecció de dades».

Aquesta sol·licitud pot realitzar-la mitjançant:

1) Correu ordinari.

2) Instància presencial o seu electrònica.

En tots els casos, el Consorci Provincial per al Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament d'Alacant, ha de verificar la seua identitat com a titular de les dades, per la qual cosa la seua sol·licitud ha de contindre còpia o referència a un document vigent i vàlid per a aquesta operació (DNI, NIE, passaport). El Consorci Provincial per al Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament d'Alacant, exercirà la seua potestat de verificació recollida en la disposició addicional huitena de la LOPDGDD.



En cas d'indisponibilitat dels serveis telemàtics, vosté haurà d'aportar fotocòpia d'un document acreditatiu de la seua identitat (DNI, NIE, passaport).









ANNEX I

Temari fase d'oposició



Nota: les referències legislatives seran les vigents en el moment de realització dels exercicis.

Coneixements generals:

Tema G1. La Constitució Espanyola de 1978: Característiques i estructura. Títol preliminar: Principis generals. Títol I. Dels drets i deures fonamentals. Títol VIII, l'organització territorial de l'Estat.



Tema G2. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: Títol I. La Comunitat Valenciana. Títol VIII. L'Administració local.

Tema G3. Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local Títol II. El municipi. Capítol II. Organització. Títol II. Capítol III. Competències. Títol III La província. Capítol I. Organització. Títol III. Capítol II. Competències.

Tema G4. Llei 8/2010, del 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana: Títol I. Capítol IV. Organització del govern i l'administració dels municipis. Títol I. Capítol V. Competències. Títol II. La província.

Tema G5. Estatut Bàsic de l'Empleat Públic: Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre: Títol II. Classes de personal al servei de les administracions públiques. Títol III. Drets i deures. Capítols 1, 2 i 3. Codi de Conducta dels empleats públics. Títol V. Ordenació de l'activitat professional. Títol VI. Situacions administratives.



Tema G6. Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. La responsabilitat civil, penal i administrativa de l'empleat públic en l'exercici de les seues funcions.

Tema G7. Dret administratiu: Les fonts del dret administratiu. La jerarquia de les fonts. La llei. Les disposicions de l'executiu amb força de llei: Decret llei i Decret legislatiu. El reglament: concepte, classes i límits. Altres fonts del dret administratiu.



Tema G8. Hisenda pública i administració tributària: El sistema fiscal espanyol. Principis impositius en la Constitució Espanyola. Els principals impostos i les seues característiques. La hisenda pública estatal, autonòmica i local.

Coneixements específics:

Tema 1. Llei 7/2011, d'1 d'abril, de la Generalitat, dels serveis de prevenció, extinció d'incendis i salvament de la de la Comunitat Valenciana (SPEIS).

Tema 2. Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, de protecció civil i gestió d'emergències.

Tema 3. El Pla territorial d'emergència de la CV.

Tema 4. Els plans de protecció civil davant de riscos naturals.

Tema 5. Els plans de protecció civil davant de riscos tecnològics.



Tema 6. El Pla de protecció civil davant del risc d'incendis forestals.



Tema 7. Estructura, organització i funcionament del SPEIS. Parcs. Dotacions humanes, de vehicles i materials.

Tema 8. Meteorologia aplicada a les emergències.

Tema 9. Geografia de la Comunitat Valenciana. Xarxa viària estatal i autonòmica. Xarxa ferroviària. Línies nacionals i rodalia. Aeroports i ports: ubicació i accessos.

Tema 10. Cartografia, fonaments bàsics. El mapa topogràfic: concepte i elements. Interpretació de mapes. Cota. Escales. Altimetria. Corbes de nivell. Distàncies topogràfiques. Localització de punts. Projeccions cartogràfiques i sistemes de coordenades. Sistemes de posicionament geogràfic (GPS).

Tema 11. Sistema d'Informació Geogràfica (SIG). Concepte i funcions. Elements d'un SIG: visor de mapes. Visors cartogràfics de la Generalitat. Localitzador de direccions. Localitzador de punts. Coordenades. Càrrega de capes. Càlcul de distàncies i àrees.

Tema 12. Escales i unitats de mesura: concepte, càlcul i sistema internacional d'unitats de mesura: superfície, volum, força, pressió, treball, energia, potència. Calor i temperatura. Aparells de mesura.



Tema 13. Radiocomunicació: conceptes bàsics, característiques, tipus de comunicacions: símplex, semidúplex, dúplex. Els sistemes de ràdio digital. L'estàndard europeu TETRA. Organització d'una xarxa de radiocomunicacions. Tipus d'equips de ràdio. Llenguatge de ràdio: concepte, tipus i finalitat.

Tema 14. La Xarxa de comunicacions d'emergència de la Generalitat: xarxa COMDES. Característiques bàsiques. Organització dels grups de ràdio: les carpetes i els seus grups. El núm. ISSI. Tipus de crides.

Tema 15. El sistema d'emergències de la Generalitat. El telèfon d'emergències 112CV. Funcions. La Plataforma Operativa i Tecnològica. Organismes integrats. Els serveis públics d'emergència de la Comunitat Valenciana: SPEIS, serveis d'assistència sanitària, forces i cossos de seguretat, uns altres.

Tema 16. El Centre de Comunicacions del Servei. Procés de recepció d'avisos, mobilització de recursos i coordinació dels incidents. El protocol de mobilització. Sistema de Gestió d'Emergències. Organització de les comunicacions per als diferents tipus de sinistres.



Tema 17. Vehicles contra incendis i salvament. Classificació, nomenclatura i característiques generals. Dotació i distribució del parc mòbil del Servei.

Tema 18. Coneixements bàsics sobre incendis. El triangle del foc. Classificació dels focs segons el tipus de combustible. Formes de propagació del foc. Tècniques d'extinció. Mesures preventives. Consells d'actuació davant un incendi d'un habitatge.

Tema 19. Coneixements bàsics sobre el gas i la demanda d'emergència. Generalitats sobre les xarxes de distribució i emmagatzematge. Mesures preventives. Consells d'actuació davant una fuita de gas.



Tema 20. Matèries perilloses: Classificació de les matèries perilloses. Senyalització i identificació de matèries perilloses. Transport de matèries perilloses: conceptes bàsics. Mesures a prendre en cas d'accident. Fitxes d'intervenció. Reglamentació.

Tema 21. Coneixements bàsics sobre salvaments i rescats. Informació inicial bàsica en aquesta mena de serveis. Accidents de trànsit: tipus d'accidents. Accidents en zones rurals: tipus d'accidents. Altres tipus d'accidents: caigudes a diferents nivells, fulguracions, aixafaments, etc.



Tema 22. Coneixements bàsics en primers auxilis. Psicologia en emergències: primers auxilis psicològics. Suport vital bàsic. Ferides i contusions. Hemorràgies. El xoc. Cremades. Traumatismes.



Tema 23. Informàtica. Concepte de maquinari i programari. Xarxes informàtiques. Conceptes bàsics sobre protocols de comunicacions entre ordinadors. Correu i agenda electrònica. internet: utilitats en la investigació d'informació en emergències. Aplicacions informàtiques per a la gestió i coordinació d'emergències. Bases de dades: taules, registres, camps, tipus de dades. Consultes, relacions, formularis i informes. Processadors de textos: normes de presentació de documents.



Tema 24. Habilitats de comunicació. La comunicació: elements i canals. Tipus de comunicació. Escolta: tècniques de recepció de missatges orals. Intel·ligència emocional: empatia, assertivitat, persuasió. L'atenció telefònica als serveis d'emergència. Avantatges i inconvenients. Accions en l'atenció d'emergències. Habilitats necessàries per a oferir una correcta atenció telefònica. Recepció de missatges. Transferir una comunicació. Demanda d'informació. Atenció a les reclamacions.



Temes específics del SPEIS:

Tema 1: Normes específiques en prevenció de riscos: Disposicions mínimes en matèria de senyalització de seguretat i salut en el treball (Reial decret 485/1997, de 14 d'abril). Disposicions mínimes de seguretat i salut relatives al treball amb equips que inclouen pantalles de visualització. Reial decret 488/1997, de 14 d'abril.

Tema 2: Nota tècnica interna identificació de zones operatives i parcs.

Tema 3: Unitat Mòbil de Comunicacions.

Tema 4: Centre de Coordinació d'Emergències CPBA. Estructura, equips, mitjans materials.

Tema 5: Sistemàtica Gestió d'anomenada CCE.

Tema 6: Directriu d'avisos i mobilitzacions en emergències per a comandaments provincials CPBA.

Tema 7: Geografia de la província d'Alacant, relleu, vegetació, climatologia, rius i vies de comunicació.

Tema 8: Estatuts del Consorci Provincial per al servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament d'Alacant.

Tema 9: Manual Prosafety.

Tema 10: Ús del Sistema Intern SIGCOORD per a la gestió de les emergències del CPBA.







ANNEX II

Prova psicotècnica – operador de comunicacions estabilització



La prova psicotècnica tindrà dues parts: l'aptitudinal (o test d'intel·ligència) i l'actitudinal (o test de personalitat). La qualificació de les proves psicotècniques serà d'«apta» o «no apta», i la persona aspirant ha de superar tots els factors estudiats en les proves aptitudinals.



A més haurà de realitzar-se una anàlisi global de l'estructura de la personalitat, i en cas de no ajustar-se al perfil establit, si el personal assessor i l'òrgan tècnic de selecció el consideren oportú, aquestes proves podran contrastar-se mitjançant entrevista.

1. Proves aptitudinals (test d'intel·ligència)

a) Raonament verbal: com el seu nom indica, constitueix una mesura de l'aptitud per a comprendre conceptes, expressats a través de la paraula. Aprecia més la capacitat per a abstraure, generalitzar i pensar de manera constructiva. Constitueix un valuós índex del nivell ocupacional al qual un subjecte pot aspirar, ja que, en moltes tasques, existeix relació positiva entre el nivell de responsabilitat que tenen assignat i el grau de profunditat amb què han de ser compreses les idees expressades verbalment.

b) Raonament abstracte: intenta apreciar l'agilitat mental amb formes no verbals, ja que l'habilitat per a raonar amb paraules no és idèntica a l'habilitat per a raonar amb figures, el test de raonament abstracte no substitueix adequadament al raonament verbal, però pot servir com a element de confrontació.

c) Rapidesa i precisió perceptiva: és una anàlisi ràpida de situacions complexes, ideada per a mesurar la rapidesa de respostes en tasques de tipus perceptiu.

d) Atenció i resistència a la fatiga: és una prova que exigeix una gran concentració i resistència a la monotonia. En conseqüència, aquest instrument pot apreciar l'aptitud o capacitat per a concentrar-se en tasques que la seua principal característica és la rapidesa perceptiva, juntament amb l'atenció continuada.

e) Intel·ligència general: capacitat per a comprendre situacions, les relacions que existeixen entre elles, poder captar les estructures d'aquestes relacions i tindre un mètode sistemàtic de raonament.

f) Memòria visual: capacitat per a recordar situacions a través del sentit de la vista.

g) Raonament mecànic: capacitat per a manejar objectes i per a comprendre mecanismes.

h) Raonament espacial: capacitat per a percebre amb correcció l'espai i actuar amb eficàcia.

i) Raonament numèric: habilitat per a estructurar, organitzar i resoldre un problema amb mètodes i fórmules. Implica la realització d'operacions i càlculs. Suposa l'habilitat per a computar amb rapidesa i pensar en termes matemàtics.

Característiques del test aptitudinal:

Es puntuarà en percentils. Es recomana que aquests superen el 40 o el 50 en funció de l'escala i categoria que es tracte.

2. Proves actitudinals (Test de personalitat)

a) Sentit de la disciplina i de l'autoritat: conformitat davant les normes i demandes dels seus superiors. Persona que sol ser sòbria i digna de confiança, així com dominada pel sentit del deure, perseverant, responsable i organitzada.

b) Sentit de la iniciativa: persona no inhibida, disposada a intentar noves coses, pot suportar sense fatiga les vicissituds del tracte amb la gent i les situacions emocionals aclaparadores.

c) Seguretat en si mateix: fermesa personal capacitat pràctica i realista: La confiança en si mateix i la seua capacitat per a tractar amb coses és madura i poc ansiosa; és flexible i segura.

d) Desenvolupament de conductes cooperatives: capacitat d'integració en el grup: Grau en què les persones s'ajuden entre si i es mostren amables i cooperatives amb els companys. Persona adaptable, animosa, interessada pels altres. Bona col·laboradora amb el treball del grup.



e) Autocontrol dels impulsos i emocions: persona amb molt de control de les seues emocions i de la seua conducta en general. Acurada i oberta al social. Evidencia el que comunament es coneix com «respecte a si mateix», té en compte la reputació social.

f) Serenitat: persona assossegada, relaxada i tranquil·la. Capacitat empàtica i de maneig de la relació interpersonal. Persona socialment desembolicada, no inhibida, amb bona capacitat per a aconseguir i mantindre contactes personals.

g) Neutralitat efectiva en l'exercici professional: persona responsable i organitzada, les seues metes es troben dins de la normativa social. Fa el que socialment és correcte, seguint estrictament les normes; fent el que és acceptat i idoni.

h) Capacitat d'automotivació: capacitat de sentir-se satisfet referent a la seua ocupació. Grau en què una persona es preocupa per la seua activitat i s'hi entrega.

i) Capacitat empàtica i de maneig de la relació interpersonal: desenvolupament de conductes cooperatives. Persona sociable, no inhibida, amb bona capacitat per a aconseguir i mantindre contactes personals, així com posar-se en el lloc de les altres persones. Manifesta capacitat d'integració en el grup, d'ajuda als altres i es mostra afable i cooperativa amb els companys. Persona col·laboradora amb el treball en grup.

j) Tolerància: persona comprensiva amb les maneres de pensar i actuar de les altres i disposada a adaptar-se a les situacions.

k) Afinitat amb l'organització: desenvolupament de conductes corporatives i capacitat d'integració. El rendiment dels equips i la consecució dels objectius de l'organització depén de la mesura en què els seus integrants compartisquen les creences i els valors de la seua organització, però alhora s'analitza i pretén que aporten opinions i experiències diverses que la facen avançar.

l) Col·laboració i cooperació: es refereix a l'actitud de les persones que saben col·laborar amb eficàcia i treballar bé en equip. La col·laboració permet que l'organització avance a bon ritme, s'adapte als nous reptes i es convertisca en qualificant, en què els seus integrants aprenen i comparteixen el coneixement. Capacitat d'integració en el grup. Grau en què les persones s'ajuden entre si i es mostren amables i cooperatives amb els companys. Persona adaptable interessada amb els altres. Bona col·laboradora amb el treball en grup.

m) Potencial de creixement: aptitud per la qual les persones, a més de ser capaces de complir la seua tasca actual, tinguen potència per a assumir noves funcions o llocs de lideratge en la seua organització en el futur. Determina la seua capacitat de definició d'objectius i la seua motivació personal.

n) Responsabilitat i organització: Les seues metes es troben dins de la normativa social. Fa el que socialment és correcte, seguint estrictament les normes, fent el que és acceptat i idoni.

o) Priorització: suposa saber decidir quals tasques i objectius han de ser abordades immediatament i quals poden esperar. Les persones capaces de gestionar el seu temps i establir prioritats de manera eficaç ajuden els seus companys i a la seua organització a prosperar, alhora que aconsegueixen que els projectes s'executen i es complisquen en els terminis requerits.

p) Capacitat de lideratge: disposició positiva a treballar amb grups de persones, des d'una posició de poder, harmonitzant motivacions i conductes dels seus components en nom del millor resultat possible per a les finalitats de l'organització, tenint en compte la satisfacció de les persones implicades. Capacitat del candidat per a inspirar, motivar i desenvolupar el potencial d'altres persones.

Característiques del test de personalitat (test actitudinal):

Aquestes proves s'ajustaran als perfils professionals de les diferents categories / escales, valorant-se en cadascuna d'aquestes els paràmetres que són rellevants en la determinació de la personalitat de la persona aspirant a aquesta categoria / escala.







ANNEX III

Barem mèdic – operador de comunicacions estabilització



La informació obtinguda de les diferents proves serà estrictament confidencial.

Els aspirants per a la realització d'aquest examen mèdic, se sotmetran a totes les anàlisis i proves que siguen necessàries.

Com a complement d'aqueix barem els aspirants hauran de contestar un qüestionari mèdic que subscriuran. Del falsejament d'algunes de les contestacions, podrà derivar-se que no es nomene funcionari l'interessat, sense perjudici de les responsabilitats que pogueren ser-li exigides per aquest fet.

Funcions del tribunal mèdic:

1. Marcar els tipus d'exploració mèdica que estime convenient per al diagnòstic de les patologies incloses en aquest annex.

2. El tribunal tindrà l'atribució de sol·licitar els informes que estime pertinents en examinar la persona aspirant o consultar a especialistes aliens al tribunal.

3. Elevar a l'òrgan tècnic de selecció els resultats en forma d'«apte» o «no apte».

4. Informar la persona interessada, prèvia petició per escrit, de la causa de la seua exclusió, excepte si existira malaltia aguda susceptible de tractament, de la qual s'informaria a ella mateixa o al seu metge o metgessa de capçalera.

Quadre d'exclusions mèdiques

La persona aspirant ha d'estar exempta de tota malaltia orgànica, de tota seqüela d'accident i de qualsevol deficiència física o psíquica que puga constituir una dificultat en la pràctica professional, per a això que es tindran en compte, com a base, els criteris que s'indiquen a continuació:

I. Oftalmologia

– Agudesa visual inferiors a 1/2 (0,5) en l'ull menor, i 1/3 (0,3) en l'ull pitjor, mesura sense correcció (agudesa visual mesura pel test de Snellen).

– Retinopaties.

– Retinosi pigmentària.

– Hemeralopia.

– Hemianòpsia.

– Diplopia.

– Discromatòpsies importants.

– Glaucoma.

– Afàquies, pseudoafàquies.

– Subluxació del cristal·lí.

– Distròfia corneal progressiva o amb disminució de l'agudesa visual inferior a la permesa.

– Queratitis crònica.

– Alteracions oculomotores importants.

– Dacriocistitis crònica.

– Parpelles: Qualsevol patologia o defecte que impedisca la protecció de l'ull a la intempèrie.

– Tumors oculars.

– Amputació important del camp visual en tots dos ulls.

II. Otorrinolaringologia

– No s'admetrà audiòfon.

– L'agudesa auditiva conversacional serà mesurada segons normes PGB (pèrdua global binaural) i no s'admetran pèrdues majors a 30 decibels en cap de les freqüències valorades.

– Trauma acústic o sordesa professional: No s'admetran pèrdues majors a 30 decibels en la freqüència 4.000 hertzs, una vegada descomptada la pèrdua normal per a l'edat segons normes ELI (early loss index).

– Altres processos excloents: Vertigen, dificultats importants de la fonació, perforació timpànica, tartamudesa acusada, obstrucció crònica de les fosses nasals.

III. Aparell locomotor

– No s'admetran alteracions de la mobilitat de les grans articulacions de membres superiors o inferiors que impliquen una limitació de la seua funcionalitat

– No s'admetran lesions o deformitats a les mans que provoquen una limitació de la seua plena funcionalitat.

– No s'admetran lesions o deformitats als peus que impliquen una limitació de la seua plena funció.

– No s'admetran lesions o deformitats greus de qualsevol segment de la columna vertebral.

– Altres processos excloents: Fractures que deixen seqüeles i dificulten la funció, osteomielitis, osteoporosi de moderada a severa, condromalacia oberta (grau II o superior), artritis, luxació recidivant, paràlisi muscular, miotonia congènita.

IV. Aparell digestiu

– Estadis cirròtics o precirròtics (grau histològic III i IV).

– Hepatopaties cròniques: Virus C + amb RNA +. (Seran admesos virus C+ sempre que l'RNA siga

– i no hi haja cirrosi), virus B+, malaltia de Wilson no compensada, hepatopaties alcohòliques.

– Hepatopaties agudes amb repercussió enzimàtica important.

– Hipertransaminasèmies idiopàtiques d'etiologia hepàtica 3-4 vegades límit superior de la normalitat.

– Síndromes diarreiques cròniques.

– Eventracions no intervingudes.

– Pacients sotmesos a cirurgies resectives abdominals importants.

– Qualsevol patologia de l'aparell digestiu o intervencions quirúrgiques que suposen seqüeles funcionals amb repercussions orgàniques que puguen incidir en l'acompliment del seu treball.

V. Aparell cardiovascular

– Hipertensió arterial.

– Insuficiència cardíaca.

– No haver patit infart de miocardi.

– Coronariopaties.

– Arrítmies importants.

– Taquicàrdia sinusal permanent de més de 120 batecs per minut.

– Fluter auricular.

– Fibril·lació auricular.

– Síndromes de preexcitació ventricular amb o sense taquicàrdies associades.

– Bloc auriculoventricular de segon grau simptomàtic o tipus Mobitz II, o de tercer grau asimptomàtic.

– Extrasístoles patològiques.

– Valvulopaties.

– No s'admetran pròtesis valvulars.

– Aneurismes cardíacs o de grans vasos.

– Insuficiència arterial perifèrica.

– Insuficiència venosa perifèrica que produïsca signes d'estasi o alteracions tròfiques varicoses importants.

– Seqüeles post-tromboembòliques.

– Alteracions circulatòries dels dits i/o mans, que siguen simptomàtiques o en dificulten la funcionalitat.

VI. Aparell respiratori

– Disminució de la capacitat vital per davall de 3,5 litres en els homes, i 3 litres en les dones.

– Disminució del VEMS per davall del 80 per 100.

– MPOC.

– Asma bronquial.

– Atelèctasi.

– Emfisema.

– Pneumotòrax recidivant.

– Altres processos respiratoris que incidisquen negativament en les pràctiques físiques a realitzar i en les tasques específiques del lloc de treball.

VII. Aparell urinari – Insuficiència renal crònica.

– Falta d'un renyó.

– Malalties renals evolutives.

– Anàlisi d'orina: Albuminúria i/o cilindrúria importants.

VIII. Sistema nerviós central.

– Parkinson, corea o bal·lisme.

– Epilèpsia.

– Esclerosi múltiple.

– Atàxia.

– Arterioesclerosi cerebral simptomàtica.

– Vertigen d'origen central.

– Alteracions psiquiàtriques de base.

– Qualsevol grau d'hipoòsmia.

IX. Pell i fàneres cicatrius que produïsquen limitació funcional important.

X. Processos endocrinològics: Malaltia de Cushing. Malaltia d'Addison.

XI. Altres processos patològics:

– Hemopaties cròniques greus.

– Proves analítiques compatibles amb patologia de base.

– Tumors malignes invalidants.

– Tuberculosi activa.

– Hèrnia inguinal.

– Qualsevol malaltia infecciosa crònica i rebel al tractament.

XII. Qualsevol altre procés patològic que segons el parer del tribunal dificulte o impedisca el desenvolupament de les funcions per a les quals se'l contracta:

Seran excloents l'alcoholisme i les drogodependències.

D'acord amb l'Ordre ministerial, PCI/154/2019, de 19 de febrer, per la qual es publica l'Acord del Consell de Ministres de 30 de novembre de 2018, pel qual s'aproven instruccions per a actualitzar les convocatòries de proves selectives de personal funcionari, estatutari i laboral, civil i militar, s'eliminen les següents causes mèdiques en l'accés a l'ocupació pública: VIH, diabetis, celiaquia i la psoriasi.









Annex IV

Declaració responsable



COGNOMS NOM



DNI Núm. OPOSITOR







Aspirant en el procés selectiu per a la provisió de places operador de Comunicacions, convocat pel Consorci Provincial de Bombers d'Alacant,



DECLARE la meua total capacitat física per a realitzar l'exercici de la fase d'oposició – PROVES FÍSIQUES-.



Alacant, .. d ... de ...



Signat: ...





Segon

Disposar la publicació d'aquesta convocatòria, amb transcripció íntegra de les bases en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i en extracte en el Boletín Oficial del Estado.»

Cosa que es fa pública per a general coneixement i dels interessats.





Alacant, 14 de desembre de 2022.– El president delegat del Consorci Provincial: Francisco Javier Sendra Mengual. El secretari: José Cano Pascual.

Mapa web