Ficha disposicion

Ficha disposicion





Universitat de València. RESOLUCIÓ de 23 de novembre de 2017, del Rectorat, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al grup A



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8187 de 11.12.2017
Número identificador:  2017/11096
Referència Base de Dades:  010898/2017
 



RESOLUCIÓ de 23 de novembre de 2017, del Rectorat, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al grup A (subgrup A1), per promoció interna, sector d'administració especial, escala tècnica superior d'informació d'aquesta universitat. Oferta d'ocupació pública UVEG 2016. [2017/11096]

Aquest Rectorat, fent ús de les competències que li atribueix l'article 20, en relació amb el 2.2, de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei 4/2007, de 12 d'abril, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'estatut bàsic de l'empleat públic, i d'acord amb el que estableix l'article 190 dels Estatuts de la Universitat de València, acorda convocar proves selectives d'accés al grup A (subgrup A1), per promoció interna, sector d'administració especial, escala tècnica superior d'informació d'aquesta universitat, de conformitat amb l'Oferta d'ocupació pública UVEG 2016 (publicada al DOGV amb data 18.07.2016) i amb les següents:





Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal per a cobrir 1 lloc vacant del grup A (subgrup A1), per promoció interna, sector d'administració especial, escala tècnica superior d'informació, mitjançant el sistema de concurs oposició.

1.2. D'acord amb el que estableix l'article 73 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, la realització d'aquestes proves selectives s'ha d'ajustar al que disposa la legislació vigent per a la funció pública de la Generalitat Valenciana, i la normativa específica universitària recollida en la Llei Orgànica d'universitats i en els Estatuts de la Universitat de València, així com en les normes que estableix aquesta convocatòria.

1.3. El procés selectiu constituït pel concurs oposició l'integraran les proves, les valoracions, les puntuacions i les matèries que figuren en l'annex I d'aquesta convocatòria. El temari que ha de regir aquestes proves figura en l'annex II d'aquesta convocatòria. Les persones que no reunisquen el requisit de coneixement de valencià que figura en aquesta convocatòria hauran de realitzar una prova prèvia al procés selectiu segons consta en l'annex I.



Segona. Requisits de les persones aspirants

2.1. Per a ser admeses i admesos en les proves selectives, les persones aspirants han de reunir els requisits següents:

2.1.1. Posseir la titulació de doctor o doctora, llicenciatura, enginyeria superior, arquitectura superior, grau o titulació equivalent o estar en condicions d'obtenir-ho abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, la persona ha d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació.

2.1.2. Les persones aspirants que es presenten a aquestes proves selectives han de ser funcionaris i funcionàries de carrera integrats a la Universitat de València del grup A (subgrup A2), d'administració especial, escala tècnica mitjana d'informació, en actiu o en situació d'excedència, i haver prestat serveis efectius en la mateixa durant almenys dos anys.

2.1.3. Posseir el certificat acreditatiu de coneixement de valencià de nivell C2, expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià de la Generalitat Valenciana o pel Servei de Política Lingüística de la Universitat de València, o bé el certificat d'homologació emés per aquest Servei, sense perjudici del que estableix la base 1.3 i l'annex I d'aquesta convocatòria.

2.2. Els requisits a què es refereix l'apartat anterior s'han de posseir en el moment de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds i s'han de gaudir durant tot el procés selectiu fins al moment de la presa de possessió.

2.3. En el moment de presentar la sol·licitud, només s'exigirà una declaració expressa i formal que es reuneixen els requisits establerts en els subapartats 2.1.1 al 2.1.3 d'aquesta convocatòria, els quals s'hauran d'acreditar posteriorment en cas de superar aquestes proves.



Tercera. Sol·licituds

3.1. Qui desitge prendre part en aquestes proves selectives ho haurà de fer constar en la sol·licitud que es troba en aquesta convocatòria com annex V i que facilitarà gratuïtament el Servei de Recursos Humans (PAS) d'aquesta universitat, a l'av. Blasco Ibáñez, 13 – 46010 València. També podran accedir a una còpia de la sol·licitud esmentada a través de la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), l'adreça de la qual és http://www.uv.es/pas.

3.2. Les sol·licituds s'ompliran per duplicat (una per a la Universitat de València i una altra per a l'interessat/da) i estaran dirigides al Rectorat de la Universitat de València.

3.3. El termini de presentació serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

3.4. Presentació de sol·licituds.

3.4.1. Les sol·licituds es podran presentar en:

a) El registre d'entrada de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13 – 46010 València) que es troba obert al públic de dilluns a divendres (horari: de 09.00 a 14.00 h. i de 16 a 18 h.).

b) El registre de qualsevol altra administració pública o a les oficines de Correus, tal com estableix l'article 38.4 de la Llei 30/199, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (que es manté en vigor en aplicació del penúltim paràgraf de la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques).

Si es presenta la sol·licitud en una oficina de Correus, s'haurà de presentar en sobre obert, perquè l'empleat o empleada la segelle, i hi ha de figurar amb claredat el nom de l'oficina i la data. En cas de no fer-ho així, es considerarà presentada en la data d'entrada en el registre general d'aquesta universitat.

Al sobre hi ha de constar l'adreça següent: Universitat de València, Servei de Recursos Humans (PAS), av. Blasco Ibáñez, 13 – 46010 València.

3.4.2. De conformitat amb l'apartat b de l'article 38 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, no tenen la consideració d'oficines de registre les d'altres universitats distintes a la convocant.

3.5. Caldrà adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:

3.5.1. Una fotocòpia del document nacional d'identitat.

3.5.2.. Resguard de l'ingrés dels drets d'examen o justificant pel qual s'acullen a l'exempció de taxes; si es té bonificació per família nombrosa caldrà adjuntar la justificació pertinent (apartat 3.7 d'aquesta convocatòria).

3.6. Els drets d'examen seran de 24,76 euros, que s'ingressaran en el compte corrent «Drets d'examen – Universitat de València», núm. ES21.0049.6721.65.2010001382 del Banco Santander.

El fet de no abonar la quantitat indicada com a drets d'examen dins del termini de presentació de sol·licituds es considerarà incompliment inesmenable i determinarà l'exclusió en les proves de la persona aspirant.

3.7. D'acord amb el que disposa el text refós de la Llei de taxes de la Generalitat Valenciana, estan exemptes del pagament dels drets d'examen:

3.7.1. Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Aquestes persones han de presentar els certificats corresponents que acrediten la condició de persona amb discapacitat mitjançant fotocòpia del certificat de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent.



3.7.2. Els membres de famílies nombroses i de famílies monoparentals de categoria especial. Aquestes persones hauran de presentar fotocòpia de la documentació oficial en vigor que acredite la condició esmentada.

3.7.3. Gaudiran d'una bonificació del 50 % d'aquestes taxes els membres de famílies nombroses i de famílies monoparentals de categoria general. Aquestes persones hauran de presentar fotocòpia de la documentació oficial en vigor que acredite la condició esmentada.

3.7.4. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

3.8. Les persones aspirants amb discapacitat que desitgen sol·licitar mesures d'adaptació hauran d'indicar-ho expressament en l'imprès de sol·licitud, no només marcant la casella corresponent sinó especificant el tipus de mesura requerida. En l'annex IV figura la llista de mesures d'adaptació possibles. Perquè els siga aplicada la mesura d'adaptació corresponent hauran de presentar juntament amb la sol·licitud, les fotocòpies del certificat del grau de discapacitat i del dictamen tècnic facultatiu expedit per l'òrgan competent.

Sense la presentació d'aquest últim no serà possible la concessió de l'adaptació sol·licitada.

3.9. Com la convocatòria preveu la realització d'una prova d'idioma comunitari, voluntària i de mèrits, la persona aspirant haurà de fer constar la seua opció en l'imprés de sol·licitud, a més d'indicar l'idioma triat per a aquesta. Si no ho fa així, s'entendrà que renuncia a realitzar aquesta prova.

3.10. Els errors materials que es puguen advertir en la sol·licitud, es podran corregir en qualsevol moment, d'ofici o a instancia de la persona interessada.



Quarta. Admissió de les persones aspirants

4.1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, i després que s'haja comprovat que es tenen tots els requisits de participació que la convocatòria assenyala, així com el pagament dels drets d'examen o la justificació de l'exempció de l'abonament dels mateixos, el rector dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i que contindrà la llista provisional de les persones admeses i excloses a la realització de les proves.



4.2. A partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de persones admeses i excloses, s'iniciarà un termini de 10 dies perquè s'hi puguen formular al·legacions o esmenar els defectes que hagen motivat l'exclusió, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En qualsevol cas, per tal d'evitar errors i permetre'n l'esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants hauran de comprovar fefaentment no només que no figuren en la relació de persones excloses, sinó que a més, el seu nom, cognoms i DNI consten correctament en la relació de persones admeses, així com l'idioma triat per a la prova voluntària i de mèrits, si es va optar per la realització d'aquesta.



Les persones aspirants que dins del termini assenyalat no esmenen els defectes detectats o no al·leguen les omissions, seran definitivament excloses de la participació en aquestes proves.

4.3. Una vegada finalitzat el termini de reclamacions i d'al·legacions, esmenats els defectes, es dictarà una nova resolució, que contindrà la llista definitiva de persones admeses i excloses, la data, el lloc i l'hora de la realització del primer exercici. Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

4.4. Són causa d'exclusió, a més de les que s'indiquen en altres apartats d'aquestes bases:

– No haver signat la sol·licitud

– No haver presentat fotocòpia del DNI.

4.5. És causa d'exclusió de l'exercici de mèrits no haver assenyalat l'apartat corresponent de la sol·licitud i, pel que fa a l'exercici d'idioma, no haver-hi especificat l'idioma elegit.



Cinquena. Desenvolupament de les proves selectives

5.1 Els exercicis es faran a les dependències de la Universitat de València. El primer exercici es realitzarà al lloc, la data i l'hora que establirà la resolució del Rectorat d'aquesta universitat mitjançant la qual s'aprove la llista definitiva de persones admeses i excloses de les proves objecte d'aquesta convocatòria.

5.2. En cas de realitzar-se algun dels exercicis en diverses sessions, l'ordre d'actuació dels opositors i opositores s'establirà per sorteig.



5.3. En cada exercici les persones aspirants hauran d'acreditar la seua identitat exclusivament mitjançant la presentació del DNI, passaport o permís de conduir.

L'incompliment d'aquest requisit per alguna persona, determinarà la seua exclusió de la realització de les proves.

Les còpies o fotocòpies d'aquests documents no seran vàlides en cap cas.

5.4. Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única, i en seran excloses les qui no hi compareguen. Si la persona arriba al lloc de realització de les proves quan aquestes ja s'han iniciat, o no s'hi presenta, encara que siga per causa justificada, perdrà el seu dret.

Les persones que integren el tribunal i el personal col·laborador no permetran l'accés a les sales on es realitzen els exercicis a aquelles persones que no complisquen els requisits indicats, ni a aquelles que hi compareguen després que s'haja acabat la crida de les persones aspirants convocades.

Tanmateix, quan es tracte de proves orals o d'altres de caràcter individual i successiu, el tribunal pot considerar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes proves no hagen finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta de personal.

5.5 Desprès de cada prova, el tribunal ha d'anunciar la realització de la següent mitjançant la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), l'adreça de la qual és: http://www.uv.es/pas, amb una antelació mínima de 48 hores.

5.6. Si en qualsevol moment del procés selectiu el tribunal tinguera coneixement que alguna de les persones aspirants no posseeix la totalitat dels requisits exigits en aquesta convocatòria, amb l'audiència prèvia a la persona interessada, li ha de requerir que acredite els requisits esmentats. Si la persona no els acredita en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, el tribunal proposarà la seua exclusió de la prova, tot indicant les inexactituds o falsedats formulades per la persona aspirant a l'òrgan convocant, el qual, després de les verificacions oportunes, dictarà resolució motivada d'exclusió de l'esmentada persona de les proves selectives.

5.7. La valoració de cadascun dels exercicis de que consten les proves selectives, s'expressarà amb dos decimals.



Sisena. Informació i actuacions del tribunal

6.1. Tota la informació que calga comunicar a les persones aspirants, les llistes d'aprovats i aprovades de cadascun dels exercicis, la valoració dels mèrits i qualsevol altre anunci que el tribunal estime pertinent, es publicarà al tauler d'anuncis del Servei de Recursos Humans (PAS) i en la pàgina web d'aquest servei, l'adreça de la qual és http://www.uv.es/pas.

6.2. Finalitzades les proves i valorats els mèrits que integren el concurs oposició, el tribunal elaborarà una llista amb el nom de la persona que ha superat aquest concurs oposició.

Si en l'elaboració d'aquesta llista es produeix un empat entre la puntuació de les persones aprovades, l'ordre s'ha d'establir de la manera següent:

1. Atenent a la puntuació obtinguda en el segon exercici.

2. Si encara persisteix l'empat, s'ha de tenir en compte la puntuació del primer exercici.

3. Si tot i així es manté l'empat, aquest es dirimirà per sorteig.



Setena. Llista de la persona aprovada i presentació de documents



7.1. Una vegada finalitzat el procés selectiu, es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), per resolució del Rectorat, la llista definitiva amb el nom de la persona aprovada.

7.2. Dins del termini de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) de la llista amb el nom de la persona aprovada, aquesta haurà de presentar al Servei de Recursos Humans (PAS) d'aquesta universitat la documentació següent:

7.2.1. Fotocòpia acarada amb l'original del títol acadèmic exigit en aquesta convocatòria.

7.2.2. Certificat acreditatiu dels coneixements de valencià a nivell superior.

7.3. La persona que haja aprovat, pel fet de tenir la condició de funcionari o funcionària de carrera d'aquesta universitat, queda exempta d'acreditar documentalment la resta de les condicions generals exigibles per a l'ingrés a la funció pública, pel fet de tenir-los acreditats en nomenaments anteriors.

7.4. Si la persona aprovada no presenta la documentació dins del termini indicat (excepte en els casos de força major) o hi ha falsedat als documents que haja presentat, això comportarà la invalidesa de les actuacions d'aquesta persona, i la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal respecte d'ella, sense perjudici de les responsabilitats en què haja pogut incórrer.



Huitena. Nomenament de funcionari o funcionària

Una vegada transcorregut el termini de presentació de la documentació especificada en la base setena d'aquesta convocatòria, i després que haja estat verificat el compliment dels requisits exigits, el rector dictarà una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), mitjançant la qual la persona que haja superat aquestes proves selectives serà nomenada funcionari o funcionària de carrera.



Novena. Tribunal

9.1. La composició del tribunal qualificador d'aquestes proves s'ajustarà al que va ser aprovat per l'acord del Consell de Govern d'aquesta universitat (ACGUV 185/2012), de 30 de juliol de 2012, «Composició i funcionament dels tribunals de les proves selectives per a l'accés a les diferents escales que conformen el personal d'administració i serveis d'aquesta universitat» i figura en l'annex III d'aquesta convocatòria.

La relació nominal de les persones que l'integren es farà pública en la mateixa resolució en què es publica la llista definitiva de persones admeses i excloses.

D'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola, el tribunal ha de vetllar pel compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre ambdós sexes.

9.2. La composició del tribunal s'ha d'ajustar al principi d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i la seua composició ha de tendir a la paritat entre homes i dones, en compliment del que estableix l'article 53 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, en l'article 60.1 del Reial decret legislatiu 5/2015 pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, i en la Llei 10/2010 d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

9.3. El tribunal pot nomenar personal col·laborador, especialista i ajudant, que estarà sempre sota la seua direcció i control directe.

9.4. Les persones que componen el tribunal, així com el personal col·laborador, especialista i ajudant, hauran d'abstenir-se d'intervenir en les activitats del tribunal quan es troben en alguna de les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o si han realitzat tasques de preparació d'opositors a proves selectives per al mateix cos o escala en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.



La presidència podrà sol·licitar a les persones que formen part del tribunal una declaració expressa de no trobar-se sotmeses a les circumstàncies previstes en els articles esmentats.

9.5. Prèvia convocatòria de la presidència es constituirà el tribunal amb l'assistència almenys de la majoria reglamentària dels seus membres, titulars o suplents. En aquesta sessió el tribunal acordarà totes les decisions que corresponguen per al correcte desenvolupament de les proves selectives.

Durant el procés selectiu el tribunal ha de resoldre tots els dubtes que puguen sorgir sobre l'aplicació d'aquestes normes, així com el que s'haja de fer en els casos no previstos.

El procediment d'actuació del tribunal s'ha d'ajustar en tot moment al que disposa la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

9.6. El tribunal adoptarà les mesures necessàries perquè les persones aspirants amb discapacitat tinguen les mateixes condicions per a la realització dels exercicis que la resta de participants. En aquest sentit, per a les persones que ho sol·liciten, d'acord amb la base 3.8, s'establiran les adaptacions possibles de temps i mitjans.

9.7. Per a les comunicacions i la resta d'incidències que puguen sorgir, el tribunal tindrà la seu al Rectorat de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13 - 46010 València).

9.8. Les persones que formen part del tribunal que actua en aquestes proves, tindran la categoria que per a aquests casos determina la legislació vigent.

9.9. En cap cas el tribunal podrà aprovar ni declarar que ha superat les proves selectives un nombre de persones superior al de llocs convocats. Qualsevol proposta que contravinga el que s'ha establert serà nul·la de ple dret.

9.10. La presidència del tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir que els exercicis de la fase d'oposició siguen corregits sense el coneixement de la identitat de les persones aspirants, en aquells exercicis que escaiga.



Desena. Informació respecte de les dades recollides

10.1. Les dades subministrades per les persones interessades podran quedar incorporades en un fitxer automatitzat que constitueix la base de dades de personal o la base de dades de borsa de treball, de conformitat amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD).

10.2. El fitxer quedarà sota la responsabilitat de la Secretaria General de la UVEG, a l'av. Blasco Ibáñez, núm. 13 - 46010 València.



10.3. La informació obtinguda serà processada exclusivament per a la gestió de personal.

10.4 Les dades de caràcter personal seran tractades amb el grau de protecció que estableix el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i s'adoptaran les mesures de seguretat necessàries per garantir la confidencialitat i la integritat de la informació.

10.5 Les persones interessades poden exercir els seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en compliment del que estableix la LOPD, davant el Servei de Recursos Humans (PAS) de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13 – 46010 València).



Onze. Recursos

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar, conforme a l'article 123 de la Llei 39/2015 recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà a la seua notificació o publicació davant el mateix òrgan que va dictar la resolució, o bé, directament interposar el recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des del dia següent a la seua notificació o publicació davant els òrgans de la jurisdicció contenciós administrativa de la Comunitat Valenciana.

Contra els actes del tribunal es podrà interposar recurs d'alçada d'acord amb el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els recursos contenciosos administratius que s'interposen contra aquesta resolució, s'anunciaran al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), a l'efecte d'emplaçament a les possibles persones interessades.



València, 23 de novembre de 2017.– El rector, p. d. (DOGV 27.01.2017), el gerent: Joan E. Oltra i Vidal.





ANNEX I

Sistema selectiu



Amb anterioritat a l'inici del procés selectiu, la persona que no estiga en possessió de la certificació de coneixement de valencià de nivell C2, haurà de realitzar una prova prèvia de coneixements de la llengua oral i escrita equivalent a aquest nivell. El resultat d'aquesta serà apte/a o no apte/a. Superada la prova, podrà començar el procés selectiu i se la considerarà en possessió de l'acreditació suficient del nivell C2 de valencià exigit.

El sistema selectiu serà el de concurs oposició.



1. Fase d'oposició

Constarà de tres exercicis, dels quals els dos primers són obligatoris i eliminatoris, i el tercer, voluntari i de mèrits.

Primer exercici. Consistirà en desenvolupar per escrit un tema a elegir entre tres dels que propose el tribunal, que seran extrets a l'atzar entre els que configuren el temari, annex II d'aquesta convocatòria.

El temps de duració de l'exercici el fixarà el tribunal i no podrà ser superior a dues hores. Una vegada finalitzada la prova, l'exercici s'introduirà en un sobre que es tancarà i que quedarà sota la custòdia del tribunal, el qual en una crida única convocarà els i les opositores perquè el llegeixen. El lloc, la data i l'hora de la lectura seran anunciats pel tribunal en el moment de realitzar l'exercici.

La valoració d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts. Per aprovar-lo caldrà obtenir-hi almenys 5 punts.

Segon exercici: consistirà en resoldre per escrit dos supòsits pràctics a elegir entre tres proposats pel tribunal, relacionats amb les matèries que figuren en el temari, annex II de la convocatòria.

La valoració total d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts. Cada supòsit serà valorat de 0 a 5 punts, i per aprovar-lo, cal obtenir-hi almenys 5 punts en total i no haver estat valorat amb 0 punts en cap dels dos supòsits.

La duració d'aquest exercici serà anunciada pel tribunal amb prou antelació i dependrà del seu contingut.

Tercer exercici. Voluntari i de mèrits. Tindrà dues parts: una voluntària i una altra obligatòria. Les persones que sol·liciten la realització d'aquest exercici hauran de desenvolupar necessàriament la part obligatòria.

Primera part. Voluntària. Tindrà com a objecte valorar el coneixement d'una llengua comunitària, segons l'opció manifestada per la persona interessada en l'imprès de sol·licitud de participació en les proves selectives.

Segona part, obligatòria: tindrà com a objecte realitzar una entrevista basada en una memòria que haurà de presentar l'opositor o l'opositora sobre el funcionament d'un servei de la Universitat de València relacionat amb l'àrea professional a què es refereix la plaça convocada. Aquesta memòria la redactarà l'opositor o l'opositora i no podrà superar els 15 fulls.

Les persones aspirants hauran de presentar la memòria juntament amb el curriculum vitae en el termini de 10 dies a comptar des de l'endemà de la publicació de la llista de persones aprovades als exercicis obligatoris.

La valoració total de l'exercici serà de 5 punts. La primera part es valorarà de 0 a 3,5 punts i la segona, de 0 a 1,5 punts.

Finalitzats els exercicis de la fase d'oposició i publicada la llista de les persones aprovades d'aquesta fase, s'obrirà un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la seua publicació, per què aquestes presenten la documentació acreditativa per a la fase de concurs.



2. Fase de concurs.

A la fase de concurs només hi poden optar els i les aspirants que hagen superat la fase d'oposició. Es valoraran els mèrits que hagen aportat les persones esmentades segons el barem que s'assenyala a continuació. Aquests mèrits els hauran de posseir en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.

La puntuació obtinguda en la fase de concurs se sumarà a l'obtinguda en la fase d'oposició.

A continuació, s'elaborarà una llista amb el nom de la persona aprovada en el concurs oposició.



Barem

Es valoraran els mèrits següents:

a) Antiguitat. Es valorarà tot el temps de serveis reconeguts a l'empara de la Llei 70/1978, segons la fórmula següent: 4 log(1+nre. anys)/log(31). El temps màxim que es valorarà serà el període de 30 anys i no es tindran en consideració fraccions inferiors a l'any.

b) Treball desenvolupat: Es valorarà el grau consolidat que els i les aspirants tinguen en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds fins a un màxim d' 1 punt el nivell del grup que promociona i 0,5 punts el nivell inferior.

A les persones que es troben en situació d'excedència per atenció de fills o filles se'ls valorarà el grau personal que tinguen consolidat. S'aplicarà aquesta mateixa norma a totes les persones que estiguen en situació de reserva del lloc de treball.

A les persones excedents voluntaris se'ls valorarà el grau personal que tinguen consolidat en el moment de sol·licitar l'excedència.

c) Titulació acadèmica: Es valoraran les titulacions acadèmiques acreditades per els i les aspirants que siguen superiors a la que s'exigeix per a accedir al grup a què pertanyen la plaça ofertada. La valoració màxima per aquest concepte serà 1 punt.

d) Cursos de formació: En aquest apartat es valoraran els cursos de formació organitzats per la Universitat de València o organismes oficials reconeguts en matèria de formació de funcionaris/es que hagen estat convalidats pel Servei de Formació Permanent de la Universitat de València. En cap cas es puntuaran en aquest apartat els cursos de coneixement de valencià i d'idiomes, i es limitarà als que estiguen previstos en els epígrafs de formació en el barem general d'aplicació als concursos de mèrits per a la provisió de llocs de treball, aprovat en Junta de Govern de 22 d'octubre de 1991.

La valoració màxima per aquest concepte serà 1 punt. Es puntuarà d'acord amb l'escala següent:

Cursos entre 15 i 30 hores: 0,10 punts

Cursos entre 31 i 50 hores: 0,20 punts

Cursos de 51 i més hores: 0,30 punts.





ANNEX II

Temari



1. Configuració institucional i naturalesa jurídica de les universitats. L'autonomia universitària. El règim jurídic de les universitats públiques. Els estatuts de les universitats públiques. Els reglaments universitaris.



2. Les universitats i l'administració educativa. Competències de l'Estat i de les comunitats autònomes. La creació d'universitats públiques. La coordinació universitària en l'àmbit estatal i en l'autonòmic.



3. L'estructura de les universitats públiques. L'organització de la Universitat de València. Creació, modificació, adscripció i supressió de centres universitaris i d'instituts d'investigació.

4. Els òrgans de govern de les universitats públiques. Òrgans col·legiats i unipersonals i la seua regulació en els Estatuts de la Universitat de València.

5. La participació de la societat en la Universitat de València. El Consell Social. Les fundacions universitàries. Les càtedres. El Parc Científic i la transferència de tecnologia.

6. La garantia de la qualitat en el sistema públic universitari. L'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació. L'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva.

7. L'espai europeu d'educació superior i l'ordenació dels ensenyaments universitaris (I). Els títols oficials. L'estructura dels estudis universitaris. La verificació i acreditació dels títols oficials. El catàleg de títols de la Universitat de València.

8. L'espai europeu d'educació superior i l'ordenació dels ensenyaments universitaris (II). El crèdit europeu. La transferència i reconeixement de crèdits. L'expedició de títols oficials i el suplement europeu al títol.

9. Els drets i deures dels estudiants universitaris. L'Estatut de l'estudiant universitari. El dret a la informació i a l'orientació dels universitaris.

10. L'accés als estudis de grau. Principis generals. Requisits, modalitats i proves. Procediments d'accés. Finalitats, contingut, estructura i convocatòries de les proves.

11. L'admissió als estudis de grau. La preinscripció. Els districtes universitaris. Requisits. Reserva de places. Llistes d'espera.

12. Els estudiants universitaris amb discapacitat. La integració de persones amb discapacitat a la Universitat de València. Suport personal i tècnic, accessibilitat, beques i ajudes.

13. La matrícula en els estudis de grau i de postgrau. Règim de dedicació, límits de matrícula, convocatòries i qualificacions. Transferència i reconeixement de crèdits.

14. Els estudis de postgrau. Els màsters i el doctorat. Requisits, accés i admissió. La normativa de la Universitat de València. La tesi doctoral.

15. Les beques i les ajudes a l'estudi per als estudiants de grau i de postgrau. Les beques d'iniciació a la investigació.

16. Mobilitat d'estudiants universitaris. Programes, intercanvis i ajudes a la mobilitat en els estudis de grau, màster i doctorat.



17. La qualitat. Conceptes bàsics. El cicle de la millora contínua. La qualitat universitària: metodologia d'avaluació. El model EFQM.

18. La planificació estratègica. Fases de la planificació: anàlisi interna i externa. Diagnòstic estratègic. Posicionament estratègic. Implementació i desplegament. Seguiment dels plans: sistemes d'informació i d'indicadors.

19. Contractes del sector públic. Delimitació dels tipus contractuals. Fases de l'expedient de contractació.

20. Subvencions atorgades per les administracions públiques. Concepte de subvenció. Òrgans competents per a la concessió de subvencions. Obligacions dels beneficiaris.

21. Perfils i trajectòries de l'estudiant universitari actual. Instruments d'avaluació i d'anàlisi.

22. L'estudiant com a objecte d'estudi: la tradició anglosaxona i la dels països francòfons. Els projectes europeus i espanyols. L'exemple de Via universitària.

23. La divulgació de l'activitat universitària en etapes educatives anteriors. Programes, recursos i instruments de comunicació.

24. La transició de la secundària a la universitat (I). Programes i recursos per a la informació dels futurs universitaris. Coordinació amb els centres de secundària.

25. La transició de la secundària a la universitat (II). Programes de mentoria entre iguals. Objectius, recursos i gestió del programa de mentoria de la Universitat de València.

26. Els processos d'orientació i tutoria universitària en el marc de l'espai europeu d'educació superior. La funció de la tutoria en el procés d'ensenyament-aprenentatge.

27. L'orientació en el desenvolupament de la vida universitària. Desajusts acadèmics d'elecció o rendiment. Assessorament personal en situacions problemàtiques associades al desenvolupament acadèmic.

28. L'orientació professional dels titulats universitaris. Iniciatives i serveis a la Universitat de València.

29. Els serveis especialitzats d'orientació educativa, psicopedagògica i professional en els centres de secundària valencians. Funcions.



30. Els serveis d'informació en l'àmbit universitari. Models d'organització i característiques. Estructura de coordinació.

31. Mètodes i instruments d'avaluació de programes i projectes d'informació i assessorament. Concepte d'avaluació i models. La revisió i la millora del projecte.

32. Les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en el context universitari. Innovació docent i ús de les TIC en la docència.



33. L'administració electrònica en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. L'ús dels mitjans electrònics en la tramitació. Les notificacions electròniques.

34. Els mitjans digitals en la comunicació institucional. Característiques. Tipologies en la Universitat de València.

35. La difusió de la informació i el disseny gràfic en l'edició en paper. La producció de materials i l'edició de textos. Els formats i els sistemes d'impressió. La integració dels elements textuals i els elements gràfics.

36. L'edició en paper. Les parts d'un llibre i d'una publicació periòdica. La revisió d'originals.

37. La comunicació en l'entorn digital (I). Llocs web i weblogs: característiques d'un nou model comunicatiu.

38. La comunicació en l'entorn digital (II). Bases del disseny i característiques de la lectura en pantalla. Criteris de redacció i estil en textos per a web.

39. La comunicació institucional en les xarxes socials digitals on line. Tipologia i característiques. Ús i estil de la comunicació en les xarxes de la Universitat de València.

40. La comunicació corporativa. Fonaments de la identitat, la imatge corporativa i la identificació visual en la Universitat de València.



Nota: El contingut d'aquests temes s'adequarà a la legislació publicada en el moment de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

ANNEX III

Tribunal



El tribunal per a aquestes proves selectives estarà compost per cinc membres, amb veu i vot, nomenats pel rector o rectora:

a) La presidència i el secretari o la secretària, i els seus suplents, que designa el rector o la rectora entre el personal funcionari de la comunitat universitària.

b) Un/a vocal, i la seua suplència, que designa el rector o rectora, preferentment entre el personal de la mateixa escala o les escales superiors a la de la convocatòria.

c) Un/una vocal, i la seua suplència, que es tria per sorteig entre el personal, preferentment de la mateixa escala o les escales superiors a la de la convocatòria.

d) Un/a vocal, i la seua suplència, que designa el rector o rectora, entre personal d'altres administracions públiques de cossos funcionarials o escales del mateix grup o superior i de funcions anàlogues a la de la convocatòria.





ANNEX IV

Mesures d'adaptació



Les mesures d'adaptació que poden sol·licitar les persones amb discapacitat són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de durada de l'exercici.

3. Augment de l'amplitud dels caracters de l'examen, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret per causa de sordesa.

5. Sistema Braille d'escriptura.

6. Altres. En cas que l'adaptació requerida no figure entre les previstes, indiqueu-ho en un full complementari.

(Indiqueu en la sol·licitud el núm. de la mesura d'adaptació que voleu).

Mapa web