Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 18 de juny de 2021, del Consell Rector de l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació, per la qual es dona publicitat a les bases de la convocatòria del concurs per a la proposta de nomenament del director o directora de l'IVCR+i.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9112 de 22.06.2021
Número identificador:  2021/6978
Referència Base de Dades:  006234/2021
 



RESOLUCIÓ de 18 de juny de 2021, del Consell Rector de l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació, per la qual es dona publicitat a les bases de la convocatòria del concurs per a la proposta de nomenament del director o directora de l'IVCR+i. [2021/6978]

L'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació (d'ara en avant IVCR+i) és una entitat de dret públic de les previstes en l'article 2.3.a 3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, dotada de personalitat jurídica pròpia, autonomia funcional i de gestió i plena capacitat d'actuar per a organitzar i exercir les funcions que se li atribueixen. Es regula pel Decret 27/2019, d'1 de març, del Consell, d'aprovació del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació i està adscrit a la conselleria competent en matèria de cultura a través de la direcció general amb competències en matèria de patrimoni cultural valencià.



L'IVCR+i té com a finalitat la protecció, conservació, restauració, investigació, innovació i difusió dels béns integrants del patrimoni cultural valencià d'acord amb l'article 1 de la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià.

L'objecte de l'IVCR+i és el desenvolupament de la protecció, conservació, restauració, investigació, innovació i difusió dels béns integrants del patrimoni cultural valencià, d'acord amb l'article 1 de la Llei 4/1998, d'11 de juny de patrimoni cultural valencià. El programa d'activitats inclou la realització de qualsevol mena d'actuació sobre béns culturals l'objectiu de la qual siga la protecció, conservació, restauració, investigació, innovació i difusió dels béns integrants del patrimoni cultural, la realització de diagnosi sobre els estats de conservació i restauració dels béns culturals integrants del patrimoni cultural valencià, elaboració d'informes tècnics sobre projectes de conservació i restauració de béns d'interés cultural, així com la redacció de projectes de conservació i restauració, la supervisió de les intervencions de conservació i restauració d'aquells béns d'interés cultural que es duguen a terme a la Comunitat Valenciana per les entitats públiques i privades, així com desenvolupar funcions de vigilància sobre patrimoni cultural, sense perjudici de les atribucions dels òrgans de la Generalitat.



En l'àmbit de la investigació, l'IVCR+i s'inclou en la Xarxa del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport d'Instituts d'I+D+i d'Espanya, i en la Xarxa d'Instituts Iberoamericans.

L'IVCR+i té a més entre les seues funcions la custòdia i depòsit de béns mobles integrants de patrimoni cultural amb finalitats conservatives, científiques o divulgatives. També l'estudi, la investigació i la difusió de les teories, mètodes i tècniques que s'apliquen a la conservació i restauració de béns culturals, així com la unificació de criteris tècnics aplicables als béns culturals.

Com a part rellevant del patrimoni cultural valencià, els béns d'interés cultural, especialment els declarats patrimoni mundial, en les diverses categories de moble, immoble o immaterial seran objecte d'especial atenció per part de l'IVCR+i en matèria de conservació i investigació, d'acord amb la lleis de patrimoni cultural autonòmiques i estatals. Així mateix, l'arxivament i la sistematització de la documentació sobre protecció, conservació i restauració de béns culturals que genere.



El Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic i instrumental de la Generalitat estableix que l'elecció del personal que ocupa llocs de caràcter directiu s'ha de basar, entre altres criteris, en la solvència acadèmica, professional, tècnica o artística, l'experiència en llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada, la capacitat de lideratge, comunicació i negociació, la formació en igualtat de gènere, el coneixement d'idiomes o altres criteris específics relacionats amb les funcions assignades.

En relació amb això, el Decret 27/2019 d'1 de març, del Consell, d'aprovació del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació (d'ara en avant, Decret 27/2019), configura la direcció com un dels òrgans de direcció de l'entitat (article 6), que serà nomenada per la presidència, en condicions de solvència acadèmica i professional, atesos els principis del Codi de bones pràctiques de la cultura valenciana (article 12).



Codi que ha sigut elaborat per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en la seua aposta per una gestió cultural, professional, transparent i participativa, per la qual cosa aprova la convocatòria d'un concurs públic per a la selecció de la persona encarregada d'exercir la Direcció General de l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació. La selecció del candidat o candidata a ocupar aquest lloc atendrà a principis de mèrit i capacitat i criteris d'idoneïtat mitjançant un procediment que garantirà la publicitat i la concurrència. Tot això condicionat a l'obtenció dels informes favorables de les direccions generals de Sector Públic i de Pressupostos de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, i la posterior autorització del Consell, de conformitat amb l'article 6 del Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat, i l'article 30 de la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021.



El nomenament i cessament de la direcció s'ha de fer mitjançant decret del Consell, a proposta de la persona titular de la conselleria d'adscripció de l'ens, de conformitat amb el que es disposa en la disposició addicional setena de la Llei 9/2019, de 23 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat, i tindrà la consideració de càrrec públic.

Segons el Reglament d'organització i funcionament de l'IVCR+i, és funció del Consell Rector l'aprovació de la present convocatòria, d'acord amb l'article 10, 1r, apartat k (Decret 27/2019).



En dates 25.05.2021 i 19.04.2021 respectivament, s'emeten els informes favorables de la Direcció General de Sector Públic i de la Direcció General de Pressupostos, i en data 19 de juny de 2020 s'ha autoritzat per Acord del Consell. Per tot això, s'acorda donar publicitat a les bases que regiran el procés selectiu de la direcció de l'IVCR+i, les quals s'insereixen a continuació:



1. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria és el procés de selecció per a la proposta de nomenament del director o directora general de l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació.



2. Funcions de la Direcció General de l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació

D'acord amb el que es disposa en el Decret 27/2019, d'1 de març, del Consell, d'aprovació del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació, correspon a la persona titular de la Direcció de l'Institut dirigir el seu funcionament ordinari, mitjançant l'organització, impuls i coordinació dels seus serveis i dependències.

A més, seran funcions de la Direcció les següents:

a) Elaborar el pla general d'actuació anual de l'entitat, elevar-lo al Consell Rector per a l'aprovació i dirigir-ne la correcta execució, donant compte almenys anualment de la seua gestió i resultats davant el Consell Rector.

b) Elaborar i elevar al Consell Rector, per a la seua aprovació, la proposta del pressupost de l'Institut per a cada exercici, així com les seues modificacions.

c) Elaborar i elevar al Consell Rector la memòria anual d'actuacions de l'Institut.

d) Remetre a l'òrgan competent en matèria de patrimoni cultural la memòria anual d'actuacions.

e) La gestió econòmica i pressupostària, l'autorització i disposició de despeses i la liquidació i ordenació de pagaments de l'entitat, amb l'excepció dels casos reservats per la llei a la competència del Consell o de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda.



f) Executar els acords del Consell Rector.

g) La gestió ordinària del personal laboral de l'entitat.

h) La realització de propostes en matèria de personal funcionari.

i) Ostentar la representació legal de l'entitat en els projectes d'investigació.

j) Elaborar una proposta de relació de llocs de treball i, a través del Consell Rector, elevar-la a l'òrgan competent en matèria de funció pública per a la seua aprovació.

k) La gestió administrativa i de règim interior.

l) La determinació dels mètodes i tècniques per a la consecució d'una gestió més racional, eficaç i eficient.

m) Exercir les competències administratives que en matèria de patrimoni cultural puguen ser encomanades o delegades a l'Institut, i resoldre en aquests supòsits conformement al dret administratiu i a la normativa sectorial d'aplicació.

n) Concórrer a convocatòries públiques d'ajudes i subvencions, i es podran subscriure tots els documents que es necessiten per a això.

o) L'administració dels ingressos i drets de l'ens.

p) Les que deriven de disposicions legals o reglamentàries i altres pròpies de la gestió ordinària, que no siguen expressament atribuïdes a cap altre òrgan de l'entitat.

q) La representació ordinària de l'Institut en tota classe d'actes i negocis jurídics.

r) La facultat per a subscriure contractes en nom de l'Institut, amb els límits que, si és el cas, establisca el Consell Rector, així com la resolució dels recursos que deriven del seu exercici.

s) La compravenda, donació, permuta, arrendament i altres negocis jurídics sobre béns mobles i immobles prèvia autorització pel Consell Rector.

t) La subscripció de convenis i acords de col·laboració i cooperació, amb excepció d'aquells casos en els quals, conformement al que es preveu en l'article 7.3 d'aquest reglament, la Presidència de l'Institut assumisca la subscripció d'aquests.



3. Règim de contractació i d'incompatibilitats

La persona designada per a ocupar la plaça que es convoca subscriurà un contracte d'alta direcció, regulat pel Reial decret 1382/1995, d'1 d'agost, o normativa que el substituïsca amb règim de dedicació exclusiva. Tindrà una duració de cinc anys, amb la possibilitat de la seua renovació com a màxim per un altre període d'igual duració (prèvia presentació, per part de la direcció, d'un projecte renovat per al nou període), excepte denúncia expressa per qualsevol de les dues parts, amb quinze dies naturals d'antelació a la data del venciment.

La seua relació laboral quedarà regulada pel que s'estableix en el contracte i altra normativa que resulte d'aplicació.

D'acord amb el Codi de bones pràctiques, en la formalització del contracte han de constar, almenys, els objectius que s'han de complir, els resultats que s'han d'aconseguir, i els indicadors aplicables per al seu mesurament.

La retribució a percebre serà la corresponent a l'establida anualment en les respectives lleis de pressupostos de la Generalitat per a les direccions generals, sense perjudici del que s'estableix en l'article 6.2 del Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell. Li serà d'aplicació directa la regulació que, en matèria de personal, estableix per al personal que ocupa llocs de caràcter directiu l'article 19 de la Llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional; els preceptes de la Llei 8/2016, de 28 d'octubre, de la Generalitat, d'incompatibilitats i conflictes d'interessos de persones amb càrrecs públics no electes o normativa que la substituïsca; el Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell; així com la resta de legislació vigent en aquesta matèria.



La gestió de la persona que ocupe la Direcció ha de sotmetre's anualment a avaluació del Consell Rector segons els objectius fixats en el projecte seleccionat, de conformitat amb el Codi de bones pràctiques.



Així mateix, li serà aplicable el règim establit en la normativa autonòmica sobre declaració de béns, drets patrimonials i activitats d'alts càrrecs, així com l'article 19.6 de l'esmentada llei, quant a indemnització en cas de cessament.



4. Requisits de les persones candidates

Les persones candidates hauran de reunir els següents requisits:

1. Tindre la nacionalitat d'un país membre de la Unió Europea. En cas de nacionals de països no membres de la Unió Europea, el nomenament quedarà condicionat a l'obtenció de la residència legal a Espanya.

2. No haver sigut separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat/ada per a l'exercici de funcions públiques.

3. Estar en possessió de la llicenciatura/grau: titulació universitària amb nivell de grau o equivalent d'acord amb els plans d'estudi vigents, que habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assenyalades per al lloc, o tindre complides les condicions per a obtindre-la abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposar del certificat que ho acredite.

4. Tindre experiència en nivells de responsabilitat en l'àmbit de la conservació, restauració i investigació de patrimoni cultural valencià. Aquest requisit s'ha d'acreditar mitjançant la presentació del curriculum vitae en el qual s'haurà de detallar la seua trajectòria i experiència professional i de gestió en entitats de l'àmbit de la conservació, restauració i investigació del patrimoni cultural (amb una extensió màxima de cinc pàgines, format DIN A-4 i en arial 12).



5. Mèrits de les persones candidates

Es valoraran els següents mèrits:

1. Estar en possessió de titulacions superiors de postgrau: títol de doctor i màster oficial universitari en una disciplina del camp d'estudi i investigació de patrimoni històric.

2. El coneixement, oral i escrit, de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana.

3. Estar en possessió de coneixements d'altres idiomes oficials de la Unió Europea.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea diferents de l'espanyol. S'haurà d'acreditar documentalment per mitjà de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana.

4. Estar en possessió de grau o equivalent en disciplines de l'àmbit de la conservació, restauració i investigació de patrimoni històric, a més de la titulació exigida com a requisit.

5. Participació en projectes d'investigació en l'àmbit del patrimoni cultural.

6. Formació impartida en l'àmbit del patrimoni cultural.

7. Publicacions i intervencions relacionades amb les funcions de la plaça.

8. Habilitats de lideratge rellevants, una elevada capacitat de comunicació i negociació, així com de planificació, determinació de prioritats, presa de decisions i solució de conflictes. També són habilitats imprescindibles la capacitat de representar l'IVCR+i en el més ampli ventall d'àmbits i de construir i desenvolupar xarxes de relacions tant internes com externes, així com la capacitat de liderar i motivar el col·lectiu humà que treballa en l'IVCR+i.

9. La formació en igualtat de gènere.



6. Presentació de candidatures

Les persones candidates que concórreguen al procés hauran de presentar la documentació exclusivament per via telemàtica en el següent enllaç: https://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/busc_empleo_publico/detalle_oposiciones?id_emp=78274.

En el cas de no tindre suficient capacitat per a l'annex de documentació, aquest es pot presentar en suport USB fent referència al número de registre amb el qual s'ha presentat la sol·licitud en el temps i forma estipulat, en el registre de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.



La presentació de la candidatura implica l'acceptació de les presents bases. Una vegada finalitzat el procés i, a petició de la persona interessada, es retornarà la documentació presentada.

Tota la documentació requerida en la convocatòria es dirigirà al president o presidenta de la comissió de valoració i contindrà tres arxius en els quals s'indicarà:

Arxiu número 1. Requisits per a la participació en el procés de selecció del director o directora general de l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació.

S'inclouran els requisits exigits en l'apartat 4 d'aquesta convocatòria.

Arxiu número 2. Projecte de direcció per a la participació en el procés de selecció del director o directora general de l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació.

En aquest arxiu s'inclourà la documentació relativa al projecte que la persona sol·licitant duria a terme a l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació per als pròxims cinc anys, i definir clarament les línies d'actuació i objectius.

Aquest document es presentarà en alguna de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana. El document tindrà una extensió màxima de 30 folis (interlineat senzill, lletra arial 12).

Arxiu número 3. Mèrits per a la participació en el procés de selecció del director o directora general de l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació

S'inclourà un curriculum vitae, així com aquells documents acreditatius dels mèrits establits en l'apartat 5 de la present convocatòria.





7. Termini de presentació de les candidatures

El termini per a la presentació de les candidatures serà de quinze dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



8. Procediment de selecció

El procediment de selecció es desenvoluparà en dues fases: la fase 1, de comprovació del compliment dels requisits de participació (arxiu 1) i de valoració del projecte de direcció per a l'IVCR+i (arxiu 2) i dels mèrits de la persona candidata (arxiu 3); i la fase 2, d'entrevista.



De la puntuació total, la fase 1 comptarà un 60 % i la segona fase un 40 %.

Fase 1. Els requisits de participació inclosos en l'arxiu 1 els analitzarà la comissió de valoració. En cas que falte o haja d'esmenar-se algun dels documents que ha de contindre aquest sobre, es requerirà les persones participants perquè en el termini màxim de deu dies hàbils esmenen les deficiències, amb indicació que si no ho fan així, es considerarà que desisteixen de la seua petició, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest últim cas no s'obrirà l'arxiu 2 i 3.

La comissió de valoració obrirà l'arxiu 2 d'aquelles sol·licituds que complisquen els requisits de participació. La documentació de l'arxiu 2 es valorarà tenint en compte el projecte presentat, que suposarà un 60 %.

I posteriorment obrirà l'arxiu 3 relatiu als mèrits, que suposaran un 40 %.

La comissió de valoració fixarà la puntuació mínima necessària tant del projecte com dels mèrits per a poder passar a la segona fase.



Fase 2. A les persones que passen a la segona fase se'ls convocarà a una entrevista que versarà sobre el projecte de direcció presentat.

La convocatòria podrà declarar-se deserta si la comissió de valoració considera que cap dels candidats o candidates s'adequa als requisits del lloc.



9. Comissió de valoració

Es constituirà una comissió de valoració que serà l'òrgan encarregat d'examinar les candidatures presentades i avaluar els projectes i mèrits d'aquestes.

La comissió de valoració podrà celebrar sessions, adoptar acords i tramitar actes tant de manera presencial com a distància i es regirà, pel que fa al seu funcionament, per la qual cosa es disposa per als òrgans col·legiats en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

La selecció del candidat o candidata es realitzarà a través d'una comissió de valoració que, d'acord amb els criteris del Codi de bones pràctiques.

Els membres seran designats respectant la paritat i atenent el seu prestigi, experiència i coneixements i al Codi de bones pràctiques de la cultura valenciana, i seran els següents:

– 2 membres de l'administració titular.

– 2 membres de la societat civil.

– 4 persones expertes i/o científiques.

Les funcions de secretari o secretària les realitzarà un funcionari o funcionària de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, amb veu però sense vot.

La comissió de valoració elevarà la seua proposta a la presidència de l'IVCR+i, que al seu torn, la proposarà al Consell Rector per al seu nomenament.

El nom de la persona que resulte seleccionada s'ha de publicar també en la pàgina web de l'IVCR+i, una vegada nomenada i publicat el nomenament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



10. Confidencialitat

Totes les persones i institucions públiques implicades en el procés de selecció de persones candidates es comprometen a garantir l'absoluta confidencialitat de totes les dades personals i professionals d'aquestes, a assegurar que la participació de les persones no seleccionades es mantindrà en l'estricte àmbit del coneixement i la valoració de la comissió de valoració, i es farà públic exclusivament el nom del candidat o candidata que resulte seleccionat.



11. Tractament de dades personals

Les dades de caràcter personal proporcionades en la tramitació d'aquest procediment de selecció podran ser incloses en un fitxer per al tractament per l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació com a titular responsable del fitxer, en l'ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències.

Les persones interessades podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les dades personals, de conformitat amb el que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de personals i garantia dels drets digitals.





Contra la present resolució que posa fi a la via administrativa, la persona interessada podrà interposar directament, en el termini de dos mesos, demanda laboral davant el Jutjat Social de la ciutat de València / Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, segons el que es disposa en l'article 69 de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, en la redacció donada per la disposició final 3a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 18 de juny de 2021.– El president de l'Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació: Vicent Marzà i Ibáñez.

Mapa web