Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament d'Alcàsser. Bases i convocatòria per a cobrir el lloc d'agent de la policia local mitjançant oposició pel torn lliure.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8310 de 05.06.2018
Número identificador:  2018/4900
Referència Base de Dades:  005551/2018
 



Bases i convocatòria per a cobrir el lloc d'agent de la policia local mitjançant oposició pel torn lliure. [2018/4900]

Per Resolució d'Alcaldia número 263/2018, de 15 de maig de 2018, es van aprovar les bases i la convocatòria per a cobrir la vacant en el lloc d'agent de la policia local d'Alcàsser, del tenor literal següent:





«1. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la present convocatòria és la provisió en propietat d'una plaça d'agent de la policia local d'Alcàsser, escala d'administració especial, subescala servicis especials, classe policia local i els seus auxiliars, enquadrada en l'escala bàsica, a què correspon un nivell C1 de titulació, compresa en l'oferta d'ocupació pública de 2018.

La plaça convocada serà proveïda per mitjà d'oposició per torn lliure.

El nombre de places convocades en torn lliure podrà augmentar-se amb les vacants que es produïsquen amb anterioritat a la celebració de les proves, dins dels límits establits legalment.



2. Normativa reguladora

Les presents bases vinculen l'Administració, l'òrgan tècnic de selecció i els que participen en les proves de selecció.

El procés selectiu s'ajustarà al que disposen les presents bases i, supletòriament, al que estableixen les normes següents:

– Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



– Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.



– Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, que aprova el text refós de les disposicions vigents en matèria de règim local.



– Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'establixen les regles bàsiques i programes mínims a què ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris de l'Administració local.

– Reial Decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat.



– Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

– Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

– Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de policies locals i de coordinació de les policies locals de la Comunitat Valenciana.

– Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'establixen les bases i criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de totes les escales i categories dels policies locals i auxiliars de la policia local de la Comunitat Valenciana.



– Ordre d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, de desplegament del Decret 88/2001, pel qual s'estableixen les bases i criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat dels policies locals de la Comunitat Valenciana, escala bàsica i auxiliars de policia.

– Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic.



Així com les restants disposicions normatives que resulten aplicables per raó de la matèria.



3. Condicions de les persones aspirants

a) Tindre la nacionalitat espanyola.

b) Estar en possessió del títol de Batxiller Superior, Formació Professional de 2n grau o equivalent o complides les condicions per a obtindre'l en la data que finalitze el termini de presentació d'instàncies, l'equivalència haurà de ser reconeguda com a tal per l'Administració competent en cada cas concret i degudament acreditat en aquest sentit pels aspirants.

c) No patir malaltia o defecte físic que impedisca l'exercici de les corresponents funcions d'acord amb el quadro d'exclusions mèdiques establides en l'annex III.

d) Haver complit 18 anys i no excedir, si és el cas, l'edat màxima de jubilació forçosa.

e) No haver sigut separat per mitjà d'expedient disciplinari del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes, de les entitats locals o de qualsevol altra institució juridicopública, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.

f) Estar en possessió dels permisos que habiliten per a la conducció de vehicles de les classes B i A que permeta la conducció de motocicletes amb unes característiques de potència que no sobrepassen els 25 kW o una relació potència/pes no superior a 0,16 kW/kg.

g) Comprometre's a portar armes de foc i, si és necessari, a utilitzar-les.

h) No tindre antecedents penals.

Tots els requisits hauran de referir-se al dia en què finalitze el termini de presentació d'instàncies i mantindre's durant tot el procés selectiu i fins al moment de la presa de possessió.



4. Presentació d'instàncies i documentació

Les instàncies per a prendre part en la present convocatòria es dirigiran a l'alcaldessa presidenta d'aquest ajuntament i es presentaran en el Servici d'Atenció al Ciutadà d'aquest ajuntament o en la forma que determina l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, durant el termini de 20 naturals, a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado.

En les instàncies per a prendre part en aquesta convocatòria, les persones interessades hauran de manifestar que reunixen tots els requisits exigits en aquestes bases i que es comprometen a prestar el preceptiu jurament o promesa en el cas d'obtindre la plaça, així com a portar armes de foc i, si és necessari, a utilitzar-les.

A les instàncies s'adjuntarà:

– Fotocòpia del document nacional d'identitat.

– Justificant d'haver ingressat en la Caixa Municipal la quantitat de 150 euros en concepte de drets d'examen. Aquest ingrés podrà efectuar-se directament o per mitjà de transferència en el compte de la Caixa, el codi d'identificació del qual és el 2100 7195 01 2200007835, del qual és titular l'Ajuntament d'Alcàsser, o si és el cas per gir postal o telegràfic, especificant en tots els casos «Agents policia local» junt amb la identificació de l'aspirant que efectua l'ingrés. Els citats drets d'examen només seran tornats als que no siguen admesos al procediment selectiu, per falta d'algun dels requisits.





5. Admissió d'aspirants

Expirat el termini de presentació d'instàncies, mitjançant una resolució d'Alcaldia s'aprovarà la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses. La dita resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província de València i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, inclourà també la composició de l'òrgan tècnic de selecció, dels seus respectius suplents i els assessors o les assessores nomenats a aquest efecte.

Una vegada publicada la llista provisional de persones admeses i excloses en el Butlletí Oficial de la Província de València, durant els 10 dies hàbils següents comptats a partir de la dita publicació oficial, les persones aspirants podran procedir a l'esmena d'aquesta. No obstant això, els errors materials o de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat.

No serà esmenable la falta d'acreditació del pagament dels drets d'examen o el pagament parcial d'aquests.

Si no es produïren reclamacions, la resolució provisional passarà a ser definitiva automàticament. En tot cas, resoltes les reclamacions, l'autoritat convocant elevarà a definitives les llistes de persones admeses i excloses mitjançant una resolució que es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província de València i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, en la qual es determinarà lloc, data i hora d'inici de les proves.





6. Òrgan de selecció

El tribunal selectiu estarà integrat pels següents membres, tots ells i elles amb veu i vot, tendint en la mesura que siga possible a la paritat entre home i dona, de conformitat amb allò que s'ha assenyalat en el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i en el Pla d'igualtat per a empleades i empleats de l'Ajuntament d'Alcàsser:



– President: el cap del cos de la policia local d'aquesta corporació o, a falta d'això, un funcionari de la corporació de la mateixa categoria o superior, preferentment pertanyent al cos de la policia local.



– Secretaria: la secretaria de la corporació o un funcionari o funcionària d'aquesta en qui delegue.

– Vocals:

· Un funcionari o funcionària de carrera d'aquesta corporació pertanyent al cos de la policia local, designat per l'alcaldessa presidenta d'aquest ajuntament, amb un nivell de titulació igual o superior al requerit per a la plaça que es convoca.

· Dos funcionaris o funcionàries de carrera d'aquesta corporació pertanyents a l'Administració local, designats per l'alcaldessa presidenta d'aquest ajuntament, amb un nivell de titulació igual o superior al requerit per a la plaça que es convoca.

· Un funcionari o funcionària de carrera designat per la direcció general de la Generalitat Valenciana competent en matèria d'Administració local.

· Un funcionari o funcionària de carrera designat per la direcció general de la Generalitat Valenciana competent en matèria de policia local.

El tribunal selectiu podrà disposar d'assessors especialitzats per a les proves psicotècniques, mèdiques, d'aptitud física i de valencià.

L'òrgan indicat no podrà constituir-se sense l'assistència, com a mínim, de la meitat dels seus membres titulars o suplents indistintament, i en tot cas, la presència del president o secretari, o dels que els substituïsquen.

Els membres del tribunal selectiu hauran d'abstindre's d'intervindre, notificant-ho a l'autoritat convocant, i els aspirants podran recusar-los quan concórreguen circumstàncies previstes en l'article 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Als efectes del que disposa l'annex IV del Reial Decret 462/2001, de 24 de maig, l'òrgan de selecció que actua en aquesta prova selectiva tindrà la categoria segona de les recollides en aquell, tant pel que fa a les assistències dels membres d'aquest com dels seus assessors i col·laboradors.

L'òrgan de selecció actuarà amb plena autonomia funcional, i està facultat per a resoldre els dubtes i qüestions que es presenten sobre l'aplicació i interpretació de les bases específiques, i per a prendre tot tipus d'acords necessaris per al desenvolupament del procés selectiu en tot allò no previst en les bases. Haurà d'ajustar-se en tot moment en la seua actuació al que disposa la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de disposicions vigents.

La designació dels membres de l'òrgan de selecció, incloent-hi la dels suplents o les suplents respectives, s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i tendiran en la seua composició a la paritat entre homes i dones, en compliment del que estableix l'article 53 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i en l'article 60.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



7. Començament i desenvolupament del procés selectiu

Les persones aspirants seran convocades en crida única, excepte casos de força major degudament justificats i apreciats lliurement pel tribunal selectiu. La no-presentació d'un o una aspirant en el moment de ser cridat a qualsevol dels exercicis obligatoris determinarà automàticament la pèrdua del seu dret a participar en el mateix exercici i en els successius, per la qual cosa quedarà exclòs o exclosa del procés selectiu.

L'òrgan de selecció podrà requerir en qualsevol moment a les persones aspirants que acrediten la seua identitat; a aquest fi hauran d'anar proveïdes del document nacional d'identitat.

L'orde d'intervenció de les persones aspirants en aquells exercicis que no es puguen realitzar conjuntament serà l'alfabètic, i començarà, d'acord amb la Resolució de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques d'11 d'abril de 2018, que fa seua aquest ajuntament, per aquella el primer cognom de la qual comence per la lletra Ñ, d'acord amb el resultat del sorteig públic que consta en el Boletín Oficial del Estado de data 14 d'abril de 2018.

Una vegada començades les proves no serà obligatòria la publicació dels successius anuncis de celebració dels restants exercicis en el butlletí oficial de la província. Aquests anuncis hauran de fer-se públics per l'òrgan de selecció en els taulers del Servei de Personal i en la pàgina web de l'Ajuntament, amb 12 hores d'antelació del començament d'aquestes, si es tracta del mateix exercici, o de 48 hores, si es tracta d'un nou exercici.



8. Procediment de selecció

Amb caràcter previ a l'inici de les proves de manera preceptiva totes les persones aspirants aportaran en la primera crida del tribunal selectiu un certificat mèdic oficial en què es faça constar expressament la seua capacitat per a concórrer a les proves físiques exigides en aquestes bases, així com que no es troben impedides o incapacitades per a l'accés a la funció pública. La falta de presentació del certificat esmentat exclourà els aspirants de participar en el procés de selecció que es convoca.

Les proves de selecció que es convoquen constaran de les fases i exercicis següents:

1. Primer exercici. De caràcter obligatori i eliminatori

Consistirà a contestar correctament per escrit un qüestionari de 75 preguntes tipus test, amb quatre respostes alternatives, una d'elles certa, en un temps màxim d'una hora i 30 minuts, sobre els temes relacionats en els grups I al IV, ambdós inclosos, del temari que s'explicita en l'annex III d'aquestes bases. En tot cas, s'establiran procediments de penalització per les respostes errònies, segons fórmula que determinarà el tribunal prèviament a l'inici de l'exercici.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i caldrà d'obtindre un mínim de 5 punts per a superar-lo.

2. Segon exercici. De caràcter obligatori i eliminatori

Es realitzaran un o més tests dirigits a valorar les aptituds i actituds de l'aspirant per a l'exercici del lloc de treball de policia local. Per al plantejament i correcció de la prova test, així com per a la realització de les entrevistes, l'òrgan de selecció podrà estar assistit per almenys un llicenciat en Psicologia. Els factors a mesurar i el barem aplicable són els que figuren en l'annex III de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques (DOGV 5148, 02.12.2005), per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic. La qualificació dels exercicis psicotècnics serà d'apte o no apte.



3. Tercer exercici. De caràcter obligatori i eliminatori

Consistirà a desenvolupar per escrit durant un temps màxim d'una hora i 30 minuts i mínim d'una hora, dos temes a triar per la persona aspirant de quatre extrets per sorteig, dels grups I al IV, ambdós inclosos, dels continguts en el temari que figura en l'annex III. Aquests temes seran llegits en sessió pública davant del tribunal, que podrà formular les preguntes o aclariments que sobre aquests jutge oportunes. Es valorarà la claredat d'idees i el contingut sobre els temes exposats. La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i s'haurà d'obtindre un mínim de 5 punts per a superar-lo.

4. Quart exercici. De caràcter obligatori i eliminatori

Consistirà en la realització d'un exercici escrit, amb una duració màxima d'una hora, que fixarà l'òrgan de selecció abans de la realització d'aquest, que versarà sobre el desenvolupament d'un supòsit policial sobre les activitats, funcions i serveis propis de l'ocupació a què s'opta, així com, si és el cas, sobre la redacció de documents policials. Es valorarà la claredat i exposició de totes les actuacions i mesures que hagen d'adoptar-se en relació amb el supòsit plantejat.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i s'haurà d'obtindre un mínim de 5 punts per a superar-lo.

5. Cinqué exercici. De caràcter obligatori i eliminatori

Consistirà a superar proves d'aptitud física que posen de manifest la capacitat per a l'exercici del lloc de treball, i el contingut i marques mínimes de la qual seran les següents:

a) Pujada de corda amb presa de peus: homes, 4 metres; dones, 3 metres.

b) Salt d'altura: homes, 1,10 metres; dones, 1 metre.

c) Carrera de velocitat en 60 metres: homes, 10 segons; dones, 12 segons.

d) Carrera de resistència en 1.000 metres: homes, 4 minuts; dones, 4 minuts 10 segons.

e) Salt de longitud amb carrera: homes, 4 metres; dones, 3,80 metres.

f) Natació 50 metres estil lliure en una piscina en què l'aspirant podrà col·locar-se, per a l'eixida, bé sobre la plataforma d'eixida, bé en la vota de la piscina, o bé en l'interior del vas, havent de romandre en aquest últim cas en contacte amb la vora de l'eixida. Una vegada que es faça el senyal d'eixida, els aspirants, bé en cabussó o per impulsió sobre la paret, segons la situació de partida adoptada, iniciaran la prova emprant qualsevol estil per a la progressió. Les marques màximes exigides per a la superació de la prova són:



Grups d'edat

18 a 24 25 a 29 30 a 40

Homes 26 segons 29 segons 32 segons

Dones 30 segons 33 segons 36 segons





La valoració de les proves d'aptitud física en les proves de salt es realitzarà amidant la distància efectiva. Els exercicis a, b i e hauran d'efectuar-se com a màxim en dos intents.

La qualificació de tots els exercicis d'aquesta prova serà d'apte o no apte, i caldrà superar, com a mínim, quatre de les proves per a ser qualificat com a apte.

6. Sisé exercici. De caràcter obligatori i no eliminatori

Consisteix a traduir del valencià al castellà, i viceversa, un text proposat pel tribunal, en un temps a determinar.

Aquest exercici es qualificarà de 0 a 4 punts i no serà eliminatori.

7. Seté exercici. De caràcter obligatori i no eliminatori

Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 25 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una serà correcta, en un temps establit pel tribunal, en relació amb els temes que componen el grup V de l'annex III.

8. Huité exercici. De caràcter obligatori i eliminatori

Consistirà a superar un reconeixement mèdic, d'acord amb el quadre d'exclusions mèdiques que s'expressa en l'annex II d'aquestes bases.

La qualificació d'aquest exercici serà d'apte o no apte.



9. Relació d'aprovats

La puntuació final dels aspirants per torn lliure s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en cada una de les proves de selecció. En cas que es produïsca empat es dirimiran de la manera següent: per la major puntuació obtinguda en els distints apartats del procediment de selecció de la base 8, pel mateix ordre en què figuren indicats. Si persisteix l'empat, s'adjudicarà per sorteig públic.



L'òrgan de selecció no podrà aprovar ni declarar que ha superat el present procediment selectiu un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

El tribunal selectiu formularà proposta a la corporació de la persona aspirant que, havent superat el procés selectiu, i prèvia la presentació de la documentació exigida per les bases de la convocatòria, haja d'incorporar-se a l'Institut Valencià de Seguretat pública i Emergències per a seguir un curs de formació teoricopràctic de caràcter selectiu.



Si la persona aspirant aprovada renunciara a continuar el procés de selecció o en siga exclosa per no tindre algun dels requisits exigits, no presentar la documentació, o per falsedat d'aquesta, o per no superar el curs selectiu, s'anul·laran les actuacions respecte d'aquesta i l'òrgan de selecció proposarà un altre o una altra aspirant que haja superat les proves selectives pel mateix ordre de puntuació, qui s'incorporarà a la realització del curs selectiu en les mateixes condicions que l'anterior, sense perjuí de la responsabilitat en què, si és el cas, poguera haver incorregut.





10. Curs selectiu

Finalitzades les proves selectives, l'òrgan de selecció farà públic el nom de la persona aspirant aprovada, si n'hi haguera, i elevarà aquest nom a l'Alcaldia Presidència, conjuntament amb l'acta de l'última sessió.

Prèvia presentació de la documentació exigida, la persona aspirant proposada s'incorporarà a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències per a realitzar el primer curs teoricopràctic que se celebre, integrat per dues fases, una de formació i selecció en l'IVASPE, amb una duració de 700 hores lectives, i una altra, una vegada superada l'anterior, de pràctiques en el mateix Ajuntament, amb una duració de dos mesos. La qualificació del curs, tant del període teoricopràctic com de les pràctiques, correspondrà a l'IVASPE, i la seua valoració es realitzarà basant-se en criteris objectius, que tindran en compte, entre altres, els punts següents: assimilació dels coneixements impartits, responsabilitat, dedicació, actituds davant del professorat i resta dels alumnes, i tots els aspectes de l'actuació de l'aspirant que siguen necessaris per a valorar la seua capacitat per a una adequada presentació de les funcions atribuïdes al lloc.

Durant la realització del curs teoricopràctic, la persona aspirant serà nomenada per l'ajuntament convocant funcionari o funcionària en pràctiques d'aquest, i percebrà les retribucions íntegres del lloc a què aspira.

Si l'aspirant no supera el curs de selecció i formació podrà incorporar-se al curs immediatament posterior. Si no supera aquest segon curs, perdrà definitivament el dret a participar en el procés de selecció instat.



Si l'aspirant haguera realitzat amb anterioritat el curs selectiu per a l'accés a la categoria convocada en els municipis de la Comunitat Valenciana, quedarà exempt de realitzar-lo, mitjançant una resolució del director general competent en matèria de policia, a proposta del director de l'IVASPE, si no hagueren transcorregut més de quatre anys des de la data de realització i superació d'aquest i no s'haguera alterat substancialment el seu contingut.



11. Presentació de documents

La persona aspirant proposada per l'òrgan de selecció haurà d'aportar davant de la corporació, en el termini de 20 dies hàbils des que es faça públic el nom de l'aprovada, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en les presents bases de convocatòria:

– Certificat de naixement expedit pel registre civil corresponent o fotocòpia del DNI, degudament compulsada.

– Original o fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons la corresponent convocatòria.

– Declaració de no haver sigut separat per mitjà d'expedient disciplinari en qualsevol administració o ocupació pública, així com de no trobar-se inhabilitat penalment per a l'exercici de funcions públiques.

– Fotocòpia compulsada dels permisos de conducció exigits.

– Certificat de penals.

Si la persona aspirant, dins del termini indicat, i excepte cas de força major, no presentara la documentació, no podrà ser nomenada funcionari o funcionària, i s'invalidarà l'actuació de la persona interessada i la nul·litat subsegüent dels actes de l'òrgan de selecció respecte a aquesta, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en la seua instància.

En el supòsit que la persona aspirant siga exclosa per no presentar la documentació, o per falsedat d'aquesta, l'òrgan de selecció podrà proposar al següent aspirant que haja superat les proves selectives i pel mateix ordre que en resulte.



12. Nomenament

Finalitzat el curs teoricopràctic, l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències comunicarà a l'òrgan competent de la corporació local si l'aspirant l'ha superat o no, amb indicació de la qualificació obtinguda als efectes del seu nomenament com a funcionari o funcionària de carrera, en cas d'haver-lo superat. Els nomenaments hauran d'efectuar-se en el termini màxim de 15 dies, comptats des de la comunicació de l'Institut Valencià de Seguretat Pública, si el curs ha sigut superat per l'aspirant.

Efectuada l'anterior comunicació per l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències i no formalitzat el nomenament en el termini assenyalat en el paràgraf anterior, l'Ajuntament abonarà a l'aspirant la totalitat de les retribucions corresponents al lloc de treball a què aspira.



Si l'aspirant no supera el curs teoricopràctic de selecció i formació podrà incorporar-se al curs immediatament posterior. No obstant això, cessarà com a funcionari en pràctiques, i podrà ser nomenat novament quan s'incorpore al següent curs. Si no supera aquest segon, perdrà definitivament el dret a participar en el procés de selecció instat.





13. Incidències

L'òrgan de selecció queda autoritzat per a resoldre els dubtes que es presenten, interpretar les bases d'aquesta convocatòria i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu.



14. Recursos

Contra l'aprovació d'aquestes bases, que esgoten la via administrativa, es podrà interposar recurs de reposició, previ al contenciós administratiu, davant d'Alcaldia, durant el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Butlletí Oficial de la Província de València (BOP), de conformitat amb el que preveu l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, reguladora del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o interposar recurs contenciós administratiu davant dels jutjats de València, en el termini de dos mesos des de la publicació en el BOP.

En qualsevol moment, sempre abans de la publicació de la llista provisional de persones admeses i excloses, l'alcaldessa de l'Ajuntament podrà modificar o deixar sense efecte les convocatòries per mitjà de l'adopció de la resolució corresponent, que serà publicada en la forma prevista en la base anterior.





ANNEX I

Proves psicotècniques



El contingut de les psicotècniques, d'acord amb el que estableix l'Ordre de 23 de novembre de 2005, és el següent:

Barem d'aplicació per al reconeixement psicotècnic. Descripció dels factors a mesurar en el procés de selecció

Descripció dels factors a mesurar en el procés de selecció.

I. Aptituds mentals

Intel·ligència general: Capacitat per a comprendre situacions i esdeveniments, la relacions que existeixen entre aquests, poder captar les estructures de les dites relacions i tindre un mètode sistemàtic de raonament.

Raonament verbal: Com el seu nom indica, constitueix una mesura de l'aptitud per a comprendre conceptes, expressats a través de la paraula. Aprecia més la capacitat per a abstraure, generalitzar i pensar de manera constructiva. Constitueix un valuós índex del nivell ocupacional a què un subjecte pot aspirar, ja que, en moltes tasques, hi ha relació positiva entre el nivell de responsabilitat que tenen assignat i el grau de profunditat amb què han de ser compreses les idees expressades verbalment.

Raonament abstracte: Consisteix en l'habilitat mental amb formes no verbals, ja que l'habilitat per a raonar amb paraules no és idèntica a l'habilitat per a raonar amb figures, les mesures de raonament abstracte no substitueixen adequadament al raonament verbal, però pot servir com a element de confrontació.

Rapidesa i precisió perceptiva: Suposa l'habilitat de realitzar una anàlisi ràpida de situacions complexes, ideat per a mesurar la rapidesa de respostes en tasques de tipus perceptiu.

Atenció i resistència a la fatiga mental: Les proves que avaluen aquest factor exigeixen una gran concentració i resistència a la monotonia. En conseqüència, aquest instrument pot apreciar l'aptitud o capacitat per a concentrar-se en tasques la principal característica del qual és la rapidesa perceptiva, junt amb l'atenció continuada.

Memòria visual: Capacitat per a recordar situacions, esdeveniments, objectes, etc. a través del sentit de la vista.

II. Personalitat

Estabilitat emocional: Persona amb molt control de les seues emocions i de la seua conducta en general. Emocionalment estable, serena i difícil d'alterar davant de les demandes de l'entorn i les seues emocions. Acurada i oberta a les relacions socials. Evidència el que comunament es coneix com a «respecte a si mateix» i té en compte la reputació social.

Sentit de la disciplina i de l'autoritat: Conformitat davant de les normes i demandes dels seus superiors. Persona que sol ser sòbria i digna de confiança, així com dominada pel sentit del deure; perseverant, responsable i organitzada.

Seguretat en si mateix. Fermesa personal: Persona segura de si mateixa en el que fa i com ho fa, que confia en les seues possibilitats i recursos. Manifesta capacitat pràctica i realista. La confiança en si mateix i la capacitat per a interactuar en diferents situacions és madura i poc ansiosa.

Capacitat empàtica i de maneig de la relació interpersonal. Desenvolupament de conductes cooperatives: Persona socialment desimbolta, no inhibida, amb bona capacitat per a aconseguir i mantindre contactes personals, així com de posar-se en el lloc dels altres. Manifesta capacitat d'integració en el grup, d'ajuda als altres i es mostra amable i cooperativa amb els companys. Persona adaptable, animosa, interessada pels altres. Bona col·laboradora amb el treball del grup.

Neutralitat efectiva en l'exercici professional. Honestedat i integritat: Persona responsable, organitzada i disciplinada; les seues metes es troben dins de la normativa social. Fa el que socialment és correcte, seguint estrictament les normes; fent el que és acceptat i idoni. S'esforça per millorar i donar un treball de qualitat.

Tolerància: Persona comprensiva amb els modes de pensar i actuar aliens i disposada a adaptar-se a les situacions. Manifesta interessos amplis cap a altres modes i formes culturals.

Factors específics en funció de la categoria a què s'opta:

Sentit de la iniciativa. Il·lusió i entusiasme. Capacitat d'automotivació: Persona no inhibida, disposada a intentar noves coses, que pot suportar sense fatiga les vicissituds del tracte amb la gent i les situacions emocionals aclaparadores. La seua decisió de canviar de situació professional es basa principalment en la satisfacció de les seues necessitats superiors com a persona, buscant el desenvolupament màxim de les seues capacitats integrat en l'organització a què pertany o busca pertànyer. Manifesta capacitat de sentir-se satisfet pel que fa a la seua ocupació, es preocupa per la seua activitat i s'hi entrega.

Resolució de conflictes: Persona amb actitud positiva cap a l'afrontament de conflictes, humans i organitzacionals, amb un enfocament pràctic i amb expectatives d'èxit. L'aspirant assumix el conflicte, no com un problema ple d'angoixa i tensió, sinó més aviat com un repte a abordar i superar.

A més de considerar-se el perfil proporcionat per les puntuacions obtingudes en aquests factors, s'avaluaran especialment aquells factors que indiquen la possible aparició de patologies com ara depressió, trastorns paranoides o qualsevol altre tipus d'alteració psicològica que impossibilite un funcionament professional adequat.

Normes i requisits generals

Qualificació global

La qualificació dels exercicis psicotècnics serà d'apte o no apte.



En considerar-se diferents puntuacions en els barems aptitudinals i existir una diferent ponderació dels factors de personalitat per a cada escala i categoria, l'obtenció de la qualificació d'apte en una selecció destinada a cobrir un lloc concret de l'escala no serà homologable per a cap altre lloc.

Factors aptitudinals:

Dels factors aptitudinals han de superar-se quatre dels cinc/sis proposats, entre els quals ha d'estar, necessàriament, el d'intel·ligència general.

En el cas de mobilitat i promoció interna, dins de la mateixa escala, els candidats, no serà necessari que realitzen les proves d'avaluació de les aptituds mentals; hauran de realitzar únicament les proves relacionades amb els aspectes de personalitat.

Factors actitudinals:

En relació amb la personalitat, una vegada superades les puntuacions mínimes en les escales de control de les respostes (sinceritat, desitjabilitat social o qualsevol altra anàloga), haurà de realitzar-se una anàlisi global de l'estructura.

El passe de tests psicotècnics que avaluen els factors de personalitat mencionats (anteriorment).

La realització d'una entrevista personal a cada un dels aspirants que hagen superat les proves aptitudinals, puntuat correctament en les escales de control de resposta en els tests psicològics i presente un perfil de personalitat d'acord amb el requerit.

En cada escala es tindran en compte especialment uns factors de personalitat (vegeu l'apartat C).

En aquells casos en què la plaça a què s'opta corresponga a direcció de plantilla, s'avaluaran especialment els factors següents: sentit de la iniciativa, il·lusió i entusiasme, capacitat d'automotivació, lideratge, maneig de grups, presa de decisions i resolució de conflictes.



Es consideraran no aptes aquells candidats que:

No superen criteris mínims en les escales de sinceritat, desitjabilitat social o qualssevol altres anàlegs que validen les respostes dels subjectes.

No oferisquen el perfil idoni segons els barems exigits.

Que presenten puntuacions que indiquen alteracions psicològiques que impossibiliten o dificulten un funcionament professional adequat.

En totes les escales i categories es contrastaran els resultats obtinguts per mitjà d'una entrevista.

Barems

Aptituds (Població de comparació-barems: població general).

Intel·ligència general: 40

Raonament verbal: 40

Raonament abstracte: 40

Rapidesa i precisió perceptiva: 45

Capacitat d'atenció i resistència a la fatiga mental: 45

Memòria visual: 45

Personalitat. Tots els factors de personalitat indicats com a comuns i, especialment:

Estabilitat emocional.

Sentit de la disciplina i de l'autoritat. Tolerància.

La qualificació dels exercicis psicotècnics serà d'apte o no apte, havent de superar com a mínim l'aspirant, en el cas dels factors aptitudinals, 4 dels 6 factors a mesurar, havent de superar en tots els casos el factor d'intel·ligència general.





ANNEX II

Reconeixement mèdic. Quadre d'exclusions mèdiques



El contingut de la prova de reconeixement mèdic, d'acord amb el que estableix l'Ordre de 23 de novembre de 2005, és el següent:



Obesitat o primesa superior al 25 % del pes ideal, calculat segons la fórmula PI = 0,75 (talla en cm – 150) + 50; en aquells aspirants amb complexió atlètica s'acceptarà un 40 % d'excés de la solució resultant d'aplicar la fórmula anterior.

Ull i visió:

Agudesa visual sense correcció inferior als dos terços de la visió normal en ambdós ulls.

Despreniment de retina.

Estrabisme.

Hemianòpsies.

Discromatòpsies.

Qualsevol altre procés patològic que, a juí del tribunal mèdic, dificulte de manera important l'agudesa visual.

Oïda i audició.

Agudesa auditiva que supose una pèrdua entre 1.000 i 3.000 hertzs a 35 decibels o de 4.000 hertzs a 45 decibels.

Aparell locomotor.

Alteracions de l'aparell locomotor que limiten o dificulten el desenvolupament del seu treball, o que puguen agreujar-se, segons el parer d'assessors metges, amb l'exercici del lloc de treball (patologia òssia d'extremitats, retraccions o limitacions funcionals de causa muscular o articular, defecte de columna vertebral i altres processos ossis, musculars i articulares).

Aparell digestiu.

Qualsevol procés digestiu que, a juí del tribunal mèdic, dificulte l'exercici del lloc de treball.

Aparell cardiovascular.

Hipertensió arterial de qualsevol causa, que no ha de sobrepassar les xifres en repòs els 150 mm/hg en pressió sistòlica i els 85 mm/hg en pressió diastòlica; varius o insuficiència venosa perifèrica, així com qualsevol altra patologia o lesió vascular que, segons el parer de les persones assessores mèdiques, puga limitar l'exercici del lloc de treball.

Segons el parer dels/as assessors/as mèdics es podrà repetir la prova quan concórreguen circumstàncies que així ho aconsellen.

Aparell respiratori.

L'asma bronquial, la broncopatia obstructiva, el pneumotòrax espontani (en més d'una ocasió), la tuberculosi pulmonar activa i altres processos de l'aparell respiratori, que dificulten el desenvolupament del seu treball.



Sistema nerviós.

Epilèpsia, depressió, psicosi, tremolor de qualsevol causa, alcoholisme, toxicomania i altres processos patològics que dificulten el desenvolupament de la seua funció.

Pell i fàneres.

Cicatrius que produïsquen limitació funcional i altres processos que dificulten o limiten el desenvolupament de la seua funció.

Altres processos patològics.

Diabetis, malalties transmissibles en activitat, malalties immunològiques sistèmiques, intoxicacions cròniques, hemopaties greus i qualsevol altre procés que, segons el parer dels assessors mèdics, limite o incapacite per al desenvolupament del seu treball.

I qualsevol procés patològic que, segons el parer dels assessors mèdics, limite o incapacite l'aspirant per al lloc de treball a què opta.





ANNEX III

Temari



Grup I. Dret constitucional i administratiu.

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Estructura, contingut i principis bàsics. Reforma de la Constitució.

Tema 2. Organització política de l'Estat espanyol. Classe i forma de l'Estat. Organització territorial de l'Estat. La Corona: funcions constitucionals del rei. Successió i regència. La ratificació.

Tema 3. Les Corts Generals: les cambres. Composició, atribucions i funcionament. La funció legislativa. El poder executiu: el Govern. Relacions entre el Govern i les Corts Generals. El poder judicial. Estructura, organització i funcionament dels tribunals en el sistema espanyol.



Tema 4. L'organització territorial espanyola. Les comunitats autònomes. Els estatuts d'autonomia, òrgans i competències. Les administracions públiques: estatal, autonòmica i local.

Tema 5. Drets i deures fonamentals de la persona en la Constitució: la seua defensa i garantia. El Tribunal Constitucional i el Defensor del Poble. La suspensió dels drets i llibertats.

Tema 6. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La Generalitat Valenciana. Les Corts. El Govern o Consell. Les competències. Administració de justícia.

Tema 7. L'Administració pública. La hisenda pública i l'Administració tributària. El ciutadà i l'Administració.

Tema 8. El dret administratiu. Fonts. Normes no parlamentàries amb rang de llei. El reglament.

Tema 9. El procediment administratiu. Marco jurídic. Fases del procediment. L'audiència de l'interessat. Notificacions. El procediment sancionador administratiu. La revisió administrativa de l'acte administratiu. Procediments i límits de la revisió. Recursos administratius. El recurs contenciós administratiu.

Tema10. La Unió Europea: institucions. L'ordenament jurídic de la Comunitat Europea. La recepció, aplicació i control del dret comunitari a Espanya.



Grup II. Règim local i policia.

Tema 11. El municipi: òrgans unipersonals de govern. L'alcalde. Els tinents d'alcalde. Els regidors.

Tema 12. Òrgans col·legiats de govern. El Ple de l'Ajuntament. La Junta de Govern Local. Òrgans consultius i participatius: les comissions informatives. Les juntes de districte.

Tema 13. La funció pública en general i els funcionaris de les entitats locals. Organització de la funció pública local. El personal al servici de les administracions locals: concepte i classes. Drets i deures de les policies locals. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.



Tema 14. Responsabilitat dels funcionaris. Reglament de règim disciplinari. Incoació i tramitació d'expedients.

Tema 15. Obligacions i competències dels ajuntaments. Les ordenances municipals: concepte i classes. Infraccions. Potestat sancionadora. Els bans d'alcaldia.

Tema 16. La seguretat ciutadana. Autoritats competents. Funcions de la policia local segons la Llei orgànica de forces i cossos de seguretat. Actuacions de la policia local en col·laboració amb la resta de les forces i cossos. Policia governativa i judicial.

Tema 17. La policia local. Ordenament legislatiu de la policia local. Missions i objectius. Disposicions estatutàries comunes. Estructura orgànica i funcional.

Tema 18. El binomi policia local - ciutadà. Principis bàsics i normes d'actuació. Suports ètics. Règim disciplinari.

Tema 19. La legislació sobre policies locals i de coordinació de policia local de la Comunitat Valenciana. La coordinació de les policies locals. Estructura i organització de les policies locals de la Comunitat Valenciana. Règim estatutari.

Tema 20. L'Institut Valencià de Seguretat Pública. Regulació legal. Fins i funcions. La formació de les policies locals de la Comunitat Valenciana. El Registre de Policies locals. Sistema retributiu de les policies locals de la Comunitat Valenciana. Premis i distincions.





Grup III. Dret penal, policia administrativa i sociologia.

Tema 21. El Codi Penal. Concepte d'infracció penal: delicte i falta. Les persones responsables criminalment dels delictes i les faltes.



Tema 22. L'homicidi i les seues formes. Avortament. Lesions. Lesions al fetus. Delictes contra la llibertat: detencions il·legals i segrestos; amenaces; coaccions. Les tortures i altres delictes contra la integritat moral.

Tema 23. Delictes contra la llibertat sexual: agressions i abusos sexuals; l'assetjament sexual; exhibicionisme i provocació sexual; delictes relatius a la prostitució. Infraccions a les disposicions del trànsit i seguretat constitutives de delicte.

Tema 24. Delictes contra el patrimoni i l'orde socioeconòmic: furts, robatoris, extorsió, robatori i furt de vehicles.

Tema 25. Delictes contra l'Administració pública: prevaricació i altres comportaments injustos; abandó de destinació i l'omissió del deure de perseguir delictes; desobediència i denegació d'auxili; infidelitat en la custòdia de documents i de la violació de secrets. Suborn, tràfic d'influències, malversació, fraus i exaccions il·legals, negociacions i activitats prohibides als funcionaris públics.



Tema 26. Llei orgànica reguladora del procediment d'habeas corpus. De la denúncia i la querella. De l'exercici del dret de defensa. L'assistència d'advocat. El tractament de presos i detinguts. L'entrada i registre en lloc tancat.

Tema 27. La policia judicial. De la comprovació del delicte i esbrinament del delinqüent. Funcions de la policia local com a policia judicial. L'atestat policial.

Tema 28. Policia administrativa. Protecció civil. Medi ambient. Urbanisme. Patrimoni historicoartístic. Ocupació de les vies públiques. Escolarització. Espectacles i establiments públics. Venda ambulant.



Tema 29. Els grups socials. Formació dels grups socials. Les masses i la seua tipologia. El procés de socialització.

Tema 30. La delinqüència. Models explicatius i factors. Els comportaments col·lectius. Comportament en desastres, efectes i conseqüències dels desastres. Reacció davant de situació de desastres.







Grup IV. Policia de trànsit i circulació.

Tema 31. El tràfic i la seguretat viària: concepte i objectius. L'home com a element de seguretat viària. Els conductors. Els vianants. El vehicle. Les vies.

Tema 32. La normativa sobre trànsit circulació de vehicles de motor i seguretat viària: la llei de bases i el seu text articulat. Tipificació de les principals infraccions. Infraccions de trànsit que constitueixen delicte. El Codi de Circulació i els seus preceptes encara vigents.

Tema 33. El Reglament general de circulació. Estructura. Principals normes de circulació.

Tema 34. El Reglament general de conductors. Normes generals. Classes dels permisos de conduir i els seus requisits. Validesa. Equivalències.

Tema 35. Reglament general de vehicles. Normes generals. Categories. Les seues condicions tècniques. La inspecció tècnica de vehicles. Assegurança obligatòria de responsabilitat civil. Infraccions i diligències policials.

Tema 36. Reglament del procediment sancionador en matèria de trànsit. Fases del procediment i contingut. Mesures cautelars: immobilització de vehicles. Retirada de vehicles de la via.

Tema 37. El transport. Classes de transport. Servei públic de viatgers i servei públic de mercaderies o mixt. El servici privat. Transport escolar i de menors. Transport de mercaderies perilloses.

Tema 38. Alcoholèmia. Legislació aplicable. Taxes d'alcoholèmia. Normes d'aplicació per a les proves reglamentàries. Infraccions i diligències policials.

Tema 39. Els accidents de tràfic: concepte i consideracions prèvies. Les seues causes, classes i fases. Actuacions de la policia local en accidents de trànsit: d'urgència i tecnicoadministratives.

Tema 40. Òrgans competents en matèria de trànsit i seguretat vial. El Consell Superior de Trànsit. Especial consideració de les competències municipals.



Grup V

Tema 41. La població del municipi d'Alcàsser. Història d'Alcàsser. Festes i tradicions històriques i culturals.

Tema 42. Disseny urbà del municipi d'Alcàsser. La guia de carrers municipal. Trànsit i circulació en les vies urbanes. Principals vies de comunicació.

Tema 43. El terme municipal d'Alcàsser. Situació. Extensió. Límits i característiques geogràfiques.

Tema 44. L'Ajuntament d'Alcàsser. Servicis municipals. Estructura i característiques.



Alcásser, 14 de maig de 2018.– L'alcaldessa: Eva Zamora Chanzá.»





Contra les presents bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació del present anunci, davant de l'Alcaldia d'aquest ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o recurs contenciós administratiu, davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València, a elecció seua, el que corresponga al seu domicili, si aquest radica a València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'optara per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell siga resolt expressament o s'haja produït la seua desestimació per silenci. Tot això sense perjuí que puga exercitar qualsevol altre recurs que estime pertinent.





Alcàsser, 15 de maig de 2018.– L'alcaldessa: Eva Isabel Zamora Chanzá.

Mapa web