Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública. RESOLUCIÓ de 26 de maig de 2022, de la directora general de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia, per la qual es convoca la constitució de borses de treball per a la provisió temporal de llocs dels cossos de metges i metgesses forenses de l'Administració de justícia de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9352 de 01.06.2022
Número identificador:  2022/4908
Referència Base de Dades:  004700/2022
 



RESOLUCIÓ de 26 de maig de 2022, de la directora general de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia, per la qual es convoca la constitució de borses de treball per a la provisió temporal de llocs dels cossos de metges i metgesses forenses de l'Administració de justícia de la Comunitat Valenciana. [2022/4908]

L'Ordre 3/2020, de 7 de febrer (DOGV 8741), de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, sobre selecció i nomenament de personal interí per a cobrir llocs dels cossos de metges forenses, gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial de l'administració de Justícia a la Comunitat Valenciana, estableix el procediment per a la formació de borses de treball per a cobrir temporalment llocs de les plantilles dels òrgans judicials, fiscalies, instituts de medicina legal, unitats administratives i altres serveis de l'administració de justícia.

Mitjançant Resolució de 30 abril de 2021, d'aquesta Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia, es van aprovar els llistats definitius de les borses de treball corresponents a la convocatòria de 2 de març de 2020 per a la provisió temporal de llocs dels cossos de metges forenses, gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial de l'administració de Justícia a la Comunitat Valenciana, i es van declarar constituïdes les citades borses de treball.

Mitjançant Resolució de 25 de maig de 2021, de la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia, es declara la vigència de les borses de treball i la seua posada en funcionament el 3 de juny de 2021.

Vist que en les borses del cos de metges forenses corresponents a les províncies de València, Castelló i Alacant, no hi ha prou personal disponible actualment a conseqüència de les successives crides des de la posada en funcionament de la borsa actual, no existint llistat d'aspirants inscrits autobaremats (annex II llistat de no admesos), i resultant necessària i urgent la cobertura dels llocs, de conformitat amb la disposició final primera de l'Ordre 3/2020, de 7 de febrer, prèvia negociació amb les organitzacions sindicals integrants de la Mesa Sectorial de Justícia, i d'acord amb l'article 5 de la citada ordre, la constitució de les borses correspon a la direcció general competent en matèria de justícia, mitjançant resolució publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

En conseqüència, resolc convocar la constitució de les esmentades borses de treball conforme amb les bases següents:



Primera. Convocatòria

Es convoca el procés per a la constitució de les borses de treball per al nomenament de personal interí en els òrgans de l'administració de Justícia a la Comunitat Valenciana que, amb caràcter provincial, tindran el nombre màxim d'integrants següents:

El 7 % dels llocs oferits serà reservat per a persones amb diversitat funcional, i es cobriran pels qui tinguen aquesta condició legal de grau igual o superior al 33 %, sempre que s'acredite la compatibilitat funcional amb l'acompliment de les tasques que corresponen al cos a la borsa del qual opten.

La reserva del contingent es realitzarà de manera que, almenys, el 2 % de les places oferides ho siga per a ser cobertes per persones que acrediten discapacitat intel·lectual, i la resta de les places oferides ho siga per a persones que acrediten qualsevol altre tipus de discapacitat.

Els llocs no coberts pel citat contingent s'incorporaran al general.





Segona. Requisits d'accés

Per a concórrer a les borses de treball, les persones aspirants han de reunir la finalització del termini de presentació de sol·licituds els requisits següents:

1. Ostentar la nacionalitat espanyola, tindre 16 anys d'edat i no excedir de l'edat establida per a la jubilació.

2. Estar en possessió, o en condicions d'obtindre-la al dia de finalització del termini de presentació de les sol·licituds, de la titulació que s'haja exigit per a accedir a les proves selectives d'accés com a personal funcionari de carrera al cos de què es tracte en l'última ordre de convocatòria publicada en el Boletín Oficial del Estado.

Metges forenses: llicenciatura en Medicina.

En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'ha d'estar en possessió de la documentació que acredita l'homologació. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades a l'empara de les disposicions de Dret Comunitari (Directiva 89/48/CC/EE).

3. No haver sigut la persona sol·licitant condemnada, ni estar processada, ni inculpada per delicte dolós, llevat que s'haguera obtingut la rehabilitació o haguera recaigut en la causa acte de sobreseïment.

4. No trobar-se inhabilitada per a l'exercici d'ocupació o càrrec públic.

5. No haver sigut separada mitjançant procediment disciplinari, d'un cos de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les administracions locals, ni suspesa per a l'exercici de funcions públiques, en via disciplinària o judicial, llevat que haguera sigut degudament rehabilitada.



6. No patir cap malaltia ni limitació física o psíquica incompatible amb el desenvolupament de les funcions corresponents.

7. No haver sigut exclosa definitivament de la borsa immediatament anterior, a conseqüència d'imposició de sanció disciplinària per falta molt greu, absència o falsedat inicial o sobrevinguda, d'alguns dels requisits exigits o de circumstàncies al·legades per a la seua inclusió en borsa.



Tercera. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

En la present convocatòria s'estableix com a obligatòria la forma telemàtica per a emplenar la sol·licitud d'inscripció i inclusió. En conseqüència, les persones interessades que complisquen els requisits, establertes en la base segona, hauran d'emplenar la seua sol·licitud ajustada al model annex I que es tramita des dels enllaços següents:

Castellà: https://www.gva.es/es/proc22487

Valencià: https://www.gva.es/va/proc22487

Els qui estiguen exercint funcions com a personal interí en l'administració de Justícia, tant a l'inici del termini de presentació de sol·licituds com a la seua finalització, també hauran de presentar sol·licitud si desitgen ser inclosos en les borses de treball. Hauran d'aportar documentalment solament els mèrits posteriors, generats a partir de la finalització del termini atorgat amb motiu de la convocatòria de constitució de borses per Resolució de 2 de març de 2020, de la directora general de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia (DOGV 30.6.2020), el termini de la qual finalitzava el 20 de juliol de 2020. No obstant això, hauran d'assenyalar en l'imprés de sol·licitud, annex I, els mèrits que ja obren en poder de l'administració.

En el tràmit telemàtic amb certificat/signatura electrònica, la sol·licitud serà registrada en el mateix tràmit una vegada emplenada la sol·licitud amb l'autobaremació i els documents adjunts (No cal anar a presentar-la a un registre presencial. L'aplicació la registra telemàticament).

Les persones aspirants només podrà presentar una sol·licitud i a una sola província.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Quarta. Documentació a aportar

Serà necessari per a la valoració de la sol·licitud d'inscripció i inclusió:

Els qui concórreguen al contingent de persones amb diversitat funcional hauran d'aportar necessàriament el certificat següent:

– Certificat acreditatiu de la compatibilitat funcional per a l'acompliment de la tasca que corresponguen al cos a la borsa del qual opten.

– No serà necessari acreditar la condició i el grau de persona amb diversitat funcional, perquè serà comprovat d'ofici per l'administració, però haurà d'indicar-se aquesta condició en la instància.

Acreditació dels mèrits.

Es determina com a annex I la sol·licitud d'inscripció i inclusió, a la qual s'adjuntaran en format PDF els documents que acrediten els requisits i, si escau, els mèrits al·legats segons es determina en la present convocatòria.

En la sol·licitud d'inscripció i inclusió, annex I a què s'accedeix a través de l'enllaç adés esmentat, i d'acord amb l'art. 8 de l'Ordre 3/2020, de 7 de febrer, s'indicarà:

A) Antiguitat.

1. Serveis en l'administració de Justícia.

Els serveis prestats com a personal titular o interí en els instituts de Medicina Legal a la Comunitat Valenciana, no precisaran l'acreditació documental. L'apartat E.1, emplenarà automàticament els mesos, dies i punts, si bé la persona aspirant podrà rectificar els mesos i dies, si ho acredita amb certificació adequada d'haver prestat serveis en instituts de Medicina Legal fora de la Comunitat Valenciana. Per a acreditar els serveis prestats en instituts de Medicina Legal radicats fora de la Comunitat Valenciana, s'aportarà certificat del cap o director de l'organisme corresponent, segons model annex II que es descarrega a través de l'enllaç d'accés a la sol·licitud.

2. Serveis prestats en una altra administració pública; ho haurà d'emplenar la persona aspirant i acreditar-ho en forma. Per a acreditar tals serveis, s'aportarà certificació expedida per funcionari competent, segons model annex III que es descarrega a través de l'enllaç d'accés a la sol·licitud.

B) Titulacions i formació.

S'haurà d'indicar en la instància els títols acadèmics oficials a què es refereix l'apartat 6 de l'article 8 de l'Ordre 3/2020, de 7 de febrer, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública. Els títols oficials (títols universitaris i no universitaris, màsters, doctorats...) hauran d'indicar-se en la instància, però no serà precisa la seua acreditació documental, podent ser comprovat d'ofici per l'administració.



Respecte de la formació complementària, s'haurà d'indicar en la instància el nombre de cursos de formació i perfeccionament superats i adjuntar a la sol·licitud en format pdf els certificats acreditatius, que hauran d'indicar el nombre d'hores del curs acreditat.

Els requisits i mèrits que s'invoquen vindran referits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

C) Coneixements de valencià.

El nivell de coneixements de valencià haurà d'indicar-se en la instància per a ser considerat com a mèrit.

El nivell de coneixements de valencià reconegut per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià serà comprovat d'ofici per l'administració.

El nivell de coneixements de valencià reconegut per títol validat segons l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, haurà d'acreditar-se adjuntant-lo en pdf a la sol·licitud.

D) Autobaremació:

L'autobaremació resultarà vinculant tant per a la persona sol·licitant com per a la Direcció General, en tant que aquesta no podrà tindre en compte altres mèrits diferents dels al·legats per aquella, i no podrà baremar amb una puntuació superior a l'al·legada, ni tindre en compte altres mèrits diferents als consignats en la instància.

Quan, després de la revisió i comprovació dels mèrits al·legats, hi corresponga una puntuació inferior a la que resulte de l'autobaremació, serà tinguda en compte la que realment li corresponga. Seran excloses aquelles persones la diferència de les quals entre la puntuació total autobaremada de l'article 8 i la que realment els corresponga siga superior a un 20 % d'aquesta última.

Els requisits i mèrits que s'invoquen vindran referits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



Cinquena. Tramitació

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia farà els tràmits següents:

1. Es desestimaran d'ofici les sol·licituds presentades fora de termini o que no s'ajusten al model d'instància facilitat. Així mateix es desestimaran les sol·licituds no emplenades en la forma telemàtica establerta, i aquelles que continguen més d'una opció a província, bé en la mateixa sol·licitud o quan l'aspirant haja presentat més d'una d'elles. Seran excloses a més, aquelles persones que no complisquen els requisits o la diferència dels quals entre la puntuació total autobaremada respecte del article 8 i la que realment els corresponga siga superior a un 20 % d'aquesta última.

2. S'avaluaran els mèrits al·legats, o si escau acreditats, segons el barem contingut en l'Ordre de 3/2020, de 7 de febrer, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública.

Els mèrits o circumstàncies no al·legats en la instància i/o no acreditats en la forma establida en la present convocatòria, no es tindran en compte a l'hora de la seua baremació.

3. La Comissió mixta d'estudi de persones amb diversitat funcional, si s'estima necessari, avaluarà la capacitat de les persones que, amb aquesta condició legal, participen en la convocatòria, i podrà citar, si calguera, les persones interessades per a realitzar la pertinent revisió que acredite la compatibilitat amb les funcions a exercir en els llocs de treball als quals opten.

4. S'ordenarà la llista d'admesos segons la puntuació total obtinguda dels mèrits establits en l'art. 8 de l'Ordre 3/2020, de 7 de febrer. En cas d'empat, prevaldrà la puntuació obtinguda en cada apartat del barem començant pel primer. De persistir l'empat, es dirimirà amb el criteri de prioritat alfabètica, començant per la lletra corresponent a l'última oferta d'ocupació per als cossos de l'administració de Justícia.





Sisena. Constitució i publicació de les borses

1. Una vegada avaluats els mèrits, la direcció general competent en matèria de justícia procedirà a constituir provisionalment les borses de treball del personal seleccionat, que degudament ordenades en les seues llistes, seran remeses per a la seua exposició pública al Tribunal Superior de Justícia i es comunicarà a les organitzacions sindicals. També s'exposaran en la Direcció Territorial de Justícia d'Alacant, Castelló i en la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia de València. Així mateix, es publicaran en la pàgina web de la Generalitat Valenciana (adreça <www.gva.es>).

2. Les persones interessades tindran un termini de 10 dies naturals, davant la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia, per a presentar reclamacions sobre el llistat provisional, segons el model que s'acompanya a la present resolució com a annex.

3. Resoltes les reclamacions, es publicaran les borses definitives seguint el mateix procediment que per a la resolució provisional i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós administratiu davant els Jutjats contenciosos administratius de València, o davant aquells que es troben en la circumscripció on el demandant tinga el seu domicili, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la notificació o publicació, conforme al que es disposa en els articles 8.2, 14 i 46 de la Llei 29/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de la interposició de recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes des de la notificació, davant la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 26 maig de 2022.– La directora general de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia. Angels Bixquert Sanz.

Mapa web