Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 3 de novembre de 2023, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca una borsa d'ocupació temporal específica per al nomenament de personal funcionari interí o nomenament provisional per millora d'ocupació en llocs de treball del cos superior facultatiu d'acció social, administració de serveis socials i sociosanitaris, escala psicologia



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9723 de 13.11.2023
Número identificador:  2023/11202
Referència Base de Dades:  010830/2023
 



RESOLUCIÓ de 3 de novembre de 2023, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca una borsa d'ocupació temporal específica per al nomenament de personal funcionari interí o nomenament provisional per millora d'ocupació en llocs de treball del cos superior facultatiu d'acció social, administració de serveis socials i sociosanitaris, escala psicologia (A1-07-02), convocatòria 628/23. [2023/11202]

Vista la necessitat de provisió temporal de llocs de treball del cos superior facultatiu d'acció social, administració de serveis socials i sociosanitaris, escala Psicologia (A1-07-02), no havent-hi suficient personal disponible en les borses d'ocupació temporal vigents, i no sent imminent la convocatòria de borsa derivada del procediment selectiu per al cos esmentat, resulta necessari procedir a la constitució d'una borsa lliure. Aquesta borsa serà supletòria de les borses corresponents als procediments selectius derivats de les ofertes d'ocupació pública.



L'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'administració de la Generalitat, estableix en l'article 1 que té com a objecte regular els criteris que han de servir per a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal per a la selecció i nomenament del personal funcionari interí o per a la contractació de personal laboral temporal al servei de l'administració de la Generalitat, segons corresponga d'acord amb la naturalesa dels llocs a cobrir o, si és el cas, nomenament provisional per millora d'ocupació.



L'article 4.1.b1 de la mencionada ordre disposa que les borses d'ocupació temporal resultants d'una convocatòria específica i extraordinària serà convocada per la direcció general competent en matèria de funció pública, previ acord de la Comissió de Seguiment, mitjançant la realització de proves selectives o pel sistema de baremació i experiència, així com publicació de la convocatòria en el DOGV.



Aquesta borsa ha de constituir-se pel procediment abreujat d'urgència per no haver-hi personal disponible en la borsa i la necessitat que existeix de cobrir llocs en oficines d'atenció a menors, dones víctimes de violència de gènere o suport tècnic als jutjats i tribunals.



En virtut d'això, fent ús de les facultats que té conferides aquesta Direcció General de Funció Pública, de conformitat amb el que estableix el Decret 133/2023, de 10 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, previ acord de la Comissió de seguiment de borses d'ocupació temporal, resolc:



Primer. Convocatòria de la borsa d'ocupació temporal.

Convocar pel procediment abreujat d'urgència la constitució de borsa d'ocupació temporal específica del cos superior facultatiu d'acció social, administració de serveis socials i sociosanitaris, escala Psicologia (A1-07-02), per al nomenament de personal funcionari interí o nomenament provisional per millora d'ocupació, a fi que, quan les necessitats del servei el requerisquen, puguen proveir-se provisionalment llocs de treball classificats per a la seua provisió per aquest personal de l'administració de la Generalitat, de conformitat amb el que estableix l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses.



Segon. Requisits.

1. Per a poder formar part de les borses serà necessari complir els requisits següents:

a) Estar en possessió dels requisits d'accés a la funció pública exigits en l'article 62 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana.

b) Estar en possessió de la següent titulació, o complides les condicions per a obtindre'l, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds:

• Cos A1-07-02: títol de Llicenciatura en Psicologia o grau en Psicologia.

L'acreditació dels requisits haurà d'acreditar-se abans de la resolució de nomenament en el termini que per l'òrgan competent es concedisca a aquest efecte.

2. Les condicions per a l'admissió a la borsa d'ocupació temporal hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés de selectiu de constitució fins al moment de la presa de possessió.

3. L'administració podrà requerir, en qualsevol moment, a les persones aspirants a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a la seua participació, així com, la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats, en el termini dels cinc dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés.



Tercer. Prova selectiva i Comissió de valoració

1. La prova selectiva, que serà única, consistirà a contestar per escrit a un qüestionari tipus test de 50 preguntes, amb quatre respostes alternatives de les quals només una d'aquestes serà la correcta, que versaran sobre les matèries relacionades en l'annex I.

2. La qualificació de la prova serà de 0 a 10 punts, i es considerarà superada si s'obté una puntuació mínima de 5 punts. En el qüestionari s'indicarà la valoració màxima de cada pregunta, considerant-se totes iguals en cas que no s'explicite, les contestacions errònies no penalitzen i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen.



La Comissió de valoració que avaluarà aquesta prova selectiva estarà integrada per:

Titulars

Presidenta/President:

Pedro Moya Donate

Vocals:

Lorena Benavent Briz

Antonia Ramón Jover

Pascual Mezquita Balaguer

Secretària/Secretari:

Eva Herráiz Sánchez

Suplents

Presidenta/President:

Francisca Savall Rodríguez

Vocals:

María Blanch Rouanet

Remedios Melero calero

José Maria Pagés Bosch

Secretària/Secretari:

Ana Perales Ferrándiz



Quart. Sol·licituds de participació en la prova

1.1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de cinc dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds.

1.2. Les sol·licituds es presentaran per via electrònica, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14 del Decret 3/2017. A l'efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve o posseir un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe, tal com es recull en l'annex II de la present convocatòria; emplenar a través del formulari habilitat en el portal de l'administració de la Generalitat http://sede.gva.es (Cercador d'ocupació pública, Descripció: 628/23 tramitar amb certificat) i realitzar el pagament telemàtic de la taxa.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) L'emplenament i inscripció en línia.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

2. No seran admeses i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu aquelles persones que, havent abonat la taxa, no hagen registrat la sol·licitud electrònicament.

3. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, en l'emplenament de la seua sol·licitud hauran d'observar les següents prescripcions:



3.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que posseeixen, assenyalant el que escaiga en cada cas: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial.

3.2. Concretar, el tipus de mesures que precisen, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessita, entre les que figuren en aquella, i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de durada de la prova. Per a l'aplicació d'aquesta mesura, les persones aspirants hauran d'acompanyar, obligatòriament, un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: el diagnòstic i el temps d'ampliació que precisa, expressat en nombre de minuts.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per ceguesa.



6. Unes altres, especificant quines en la casella corresponent.

Si en el desenvolupament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables a la Comissió de valoració respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, podrà demanar el corresponent dictamen de la Comissió mixta de Diversitat Funcional; i en aquest cas, la persona admesa inicialment podrà participar condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.

4. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública http://www.hisenda.gva.es/web/recursos-humanos, la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de la prova.

5. Les persones aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de cinc dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si fa el cas, esmenats els defectes, es publicarà la relació definitiva de persones admeses i excloses per a la realització de la prova en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública http://www.hisenda.gva.es/web/recursos-humanos

7. En la resolució per la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses i excloses al present procediment selectiu s'establiran, amb almenys quinze dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora de realització de la prova, així com l'ordre de crida d'aquelles, que s'iniciarà en la lletra «Y», conforme el resultat del sorteig del dia 2 de juny de 2023 (DOGV 9615, 12 de juny).



8. En finalitzar la prova selectiva es publicarà en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, la relació de persones aspirants que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms i DNI.



9. Les persones aspirants disposaran d'un termini de cinc dies per a formular les reclamacions que estimen oportunes en relació amb la puntuació atorgada en la prova selectiva.

10. La Comissió de valoració estudiarà les al·legacions presentades i formularà una proposta de llista definitiva a la Direcció General de Funció Pública, la qual dictarà una resolució i ordenarà la publicació al lloc adés indicat.



Cinqué. Drets d'examen i forma de pagament

1. Els drets d'examen són 13,76 euros.

2. Bonificacions

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics, tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general, gaudiran d'una bonificació del 50 % de la quota íntegra acumulable a la fixada en l'apartat a anterior, per a la qual cosa hauran d'assenyalar l'apartat «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica, i s'aplicarà de manera automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

3. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. Serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. Serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Exempcions Família Nombrosa Especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com els qui acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència, serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

4. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud. La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació dins del termini i en la forma escaient en el registre electrònic corresponent de la sol·licitud, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5. Escaurà la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través dels procediments contemplats en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





Sisé. Procediment de constitució de la borsa

1. La borsa es constituirà amb les persones integrants del llistat definitiu d'aspirants que han superat la prova per ordre de puntuació. En cas d'igualtat de puntuació, prevaldrà l'obtinguda pel personal amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre persones amb diversitat funcional, es triarà a la de major grau de discapacitat. Finalment, es dirimirà a favor de la persona sol·licitant de major edat.



2. La borsa es farà pública en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública: http://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/busc_empleo_publico



Seté. Àmbit territorial

1. L'àmbit territorial d'aquestes borses d'ocupació és de caràcter provincial.

2. El dia de la celebració de la prova emplenaran una declaració responsable de la província o províncies en què sol·liciten estar inscrits.



Huité. Normes de funcionament

La borsa s'ajustarà en el seu funcionament pel que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat.



Nové. Recursos

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat del contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot això, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Les citacions en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra aquesta resolució es realitzaran per mitjà de la inserció del corresponent edicte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 3 de novembre de 2023.– El director general de Funció Pública: Javier Lorente Gual.







ANNEX I

Temari



Tema 1. Llei 4/2015, de 27 d'abril, de l'Estatut de la víctima del delicte i Reial decret 1109/2015, d'11 de desembre, pel qual es desenvolupa la Llei 4/2015, de 27 d'abril, de l'Estatut de la Víctima del Delicte, i es regulen les oficines d'Assistència a les Víctimes del Delicte.

Tema 2. Decret 165/2016, de 4 de novembre, del Consell, pel qual es crea i regula la Xarxa d'Oficines de la Generalitat d'Assistència a les Víctimes del Delicte.

Tema 3. Protocol general bàsic d'actuació de la Xarxa d'Oficines de la Generalitat d'Assistència a les Víctimes del Delicte: Guia d'actuacions. L'assistència psicològica en les oficines d'Assistència a Víctimes del Delicte.

Tema 4. Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana: títol preliminar i primer.



Tema 5. Llei 19/2017, de 20 de desembre, de la Generalitat, de renda valenciana d'inclusió: títol preliminar i primer.

Tema 6. Llei 26/2018, de 21 de desembre, de la Generalitat, de drets i garanties de la infància i l'adolescència: títol preliminar i primer.



Tema 7. Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Títol preliminar i primer.

Tema 8. Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència: títol preliminar i Primer.

Tema 9. L'avaluació psicològica de la competència per a exercir la guarda i custòdia dels fills/as menors en procediments de nul·litat, separació o divorci.

Tema 10. Criteris per a la determinació del règim de visites del cònjuge no custodi, els avis/as o altres familiars. La custòdia compartida.



Tema 11. La intervenció de l'equip psicosocial dels jutjats de família en la valoració de les mesures de protecció adoptades per l'entitat pública. L'avaluació psicològica de la idoneïtat per a l'exercici de les funcions parentals en la filiació adoptiva.

Tema 12. El/la psicòleg/òloga en les clíniques medicoforenses. L'avaluació psicològica de la fiabilitat del testimoniatge. La valoració de la credibilitat del testimoniatge de les víctimes d'abusos sexuals.

Tema 13. Funció del psicòleg/òloga en la Unitat de Valoració Forense Integral de Violència de Gènere. L'informe integral en violència de gènere.

Tema 14. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Títols preliminar, I, II, III, IV i V.









ANNEX II

Sistemes d'identificació i signatura



Cl@ve (Sistema de signatura recomanat): Es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i signatura electrònica. És un sistema interoperable i horitzontal que evita a les administracions públiques haver d'implementar i gestionar els seus propis sistemes d'identificació i signatura, i als ciutadans i les ciutadanes haver d'utilitzar mètodes d'identificació diferents per a relacionar-se electrònicament amb l'administració.

Cl@ve permanent: està orientada a accessos habituals i a l'ús de la signatura en el núvol. Per a usar el sistema, únicament es necessita haver obtingut prèviament la credencial electrònica d'identificació mitjançant algun dels procediments previstos. Per a això cal registrar-se en el sistema de manera presencial, en alguna de les oficines de registre adherides al sistema, o per internet, utilitzant un certificat electrònic reconegut.

Més informació: www.clave.gob.es



Certificat ACCV: Certificats en suport software.

Els certificats qualificats de ciutadà/adana en suport programari emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) es proporcionen en el navegador web. Permeten signar i xifrar missatges de correu electrònic segur, la identificació d'usuaris i usuàries davant serveis telemàtics i la signatura electrònica i el xifratge de documents en tota mena d'aplicacions. Alguns exemples d'ús són la seu electrònica de l'Agència Tributària, la seu electrònica de la Seguretat Social, la seu electrònica del Cadastre, la seu electrònica Generalitat, etc.



Més informació: https://www.accv.es/ciudadanos/



DNIe

Tal com recull la Declaració de Pràctiques de Certificació del DNI, els certificats electrònics podran utilitzar-se:

– Com a mitjà d'autenticació de la identitat. El certificat d'autenticació (digital signature) assegura al titular, en la comunicació electrònica, acreditar la seua identitat enfront de qualsevol.

– Com a mitjà de signatura electrònica de documents. Mitjançant la utilització del certificat de signatura (non repudition), el receptor o la receptora d'un missatge signat electrònicament pot verificar l'autenticitat d'aquesta signatura i demostrar així la identitat del signant, sense que aquest puga repudiar-lo.

– Com a mitjà de certificació d'integritat d'un document. Permet comprovar que el document no ha sigut modificat per cap agent extern a la comunicació.

Més informació:https://www.dnielectronico.es/PortalDNIe/

Mapa web