Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 2 de març de 2017, del director general d'Administració Local, per la qual es convoca el procediment per a la constitució d'una borsa de treball per a la provisió amb caràcter interí de llocs reservats a personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional, de la subescala secretaria-intervenció.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7997 de 10.03.2017
Número identificador:  2017/1915
Referència Base de Dades:  002226/2017
 



RESOLUCIÓ de 2 de març de 2017, del director general d'Administració Local, per la qual es convoca el procediment per a la constitució d'una borsa de treball per a la provisió amb caràcter interí de llocs reservats a personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional, de la subescala secretaria-intervenció. [2017/1915]

L'article 92, apartat 7, de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, en la redacció donada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local, atribueix a les comunitats autònomes la competència per al nomenament de personal interí en llocs de funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional. Aquesta competència s'arreplega, alhora, en la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana, concretament en l'article 164.8.



El Decret 154/2016, de 21 d'octubre, pel qual es regula el procediment de selecció de funcionaris interins i es creen les borses de treball per a la provisió interina de llocs de treball reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional, ha regulat la creació de borses de treball per a la cobertura interina d'aquests llocs. Aquest decret ha afegit, a la possibilitat que tenen les entitats locals de convocar els seus propis processos selectius, l'existència d'una borsa de treball a què podran acudir aquelles per a cobrir els seus llocs vacants amb una major agilitat, i garantint-se de la mateixa manera el respecte als principis constitucionals d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.



La present resolució executa, de conformitat amb la disposició final segona del Decret 154/2016, les previsions de la norma esmentada i convoca una borsa de treball per a personal interí en la subescala de secretaria-intervenció, subescala en la qual s'ha apreciat una major demanda per part dels ajuntaments. S'hi contempla la normativa aplicable, els requisits dels aspirants, la regulació del tribunal i el barem de mèrits a aplicar per aquesta.

Per tot això, en virtut de la competència atribuïda per la normativa avantdita, i d'acord amb l'article 17 del Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat, resolc:



Primer. Convocatòria

1. Es convoca procediment selectiu per a la constitució d'una borsa de treball per a la provisió amb caràcter interí de llocs de treball reservats a funcionaris amb habilitació de caràcter nacional, subescala de secretaria-intervenció.

2. Serà aplicable a la present convocatòria el que disposa el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana; el Decret 32/2013, de 8 de febrer, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris amb habilitació de caràcter estatal en l'àmbit de la Comunitat Valenciana; el Decret 154/2016, pel qual es regula el procediment de selecció de funcionaris interins i es creen les borses de treball per a la provisió interina de llocs de treball reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; el Reial decret 1174/1987, de 18 de setembre, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional; el Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de treball reservats a funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional; la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana i la normativa que la desplega, en allò que no s'opose a la legislació anterior.



3. Els actes que posen fi als procediments selectius hauran de ser motivats. La motivació dels actes del tribunal dictats en virtut de discrecionalitat tècnica en el desenvolupament de la seua comesa de valoració, estarà referida al compliment de les normes reglamentàries i de la present convocatòria.



Segon. Requisits dels aspirants

1. Per a accedir a la borsa de treball els aspirants hauran de complir, a més dels requisits generals establits en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, algun dels requisits següents:



a) Haver superat algun dels exercicis de les proves d'accés a les subescales de secretaria-intervenció, secretaria categoria d'entrada o intervenció-tresoreria, categoria d'entrada, fetes cinc anys abans de la convocatòria de les borses.

b) Haver exercit com a funcionari interí designat per l'òrgan autonòmic competent en places reservades a funcionaris amb habilitació de caràcter nacional, almenys durant un any.

2. Els aspirants, així mateix, hauran de posseir alguna de les següents titulacions acadèmiques: llicenciatura en Dret, en Ciències Polítiques i de l'Administració, en Sociologia, en Administració i Direcció d'Empreses, en Economia, en Ciències Actuarials i Financeres, o el títol de grau corresponent, expedides totes elles per centres oficials reconeguts, o estar en condicions d'obtenir-la en la data en què acabe el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, haurà d'acreditar-se la seua homologació pel Ministeri d'Educació o qualsevol altre òrgan de l'Administració competent per a això. D'altra banda, hauran d'estar en possessió del certificat B1/elemental de coneixement del valencià, corresponent al marc europeu comú de referència per a les llengües.

3. Els requisits esmentats s'hauran de tenir en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.



Tercer. Sol·licituds

1. Els qui desitgen prendre part del present procediment formularan la seua sol·licitud, en instància oficial original, segons model previst en l'Annex. La presentació de sol·licituds es realitzarà en el termini de 15 dies naturals comptats a partir de l'endemà de la data de publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Haurà de descarregar-se i omplir-se el model en el Portal Tributari de la pàgina web de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.



2. La instància s'acompanyarà de la documentació acreditativa del compliment dels requisits d'accés i dels mèrits objecte de valoració, previstos en l'article setè de la present convocatòria, havent d'aportar-se originals o còpies degudament compulsades.

3. Les sol·licituds es dirigiran a la Direcció General d'Administració Local (Registre General de la Presidència de la Generalitat, c/ En Bou, 9-11, 46001 València) i podran presentar-se per qualsevol dels mitjans establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Els aspirants hauran de formular expressament en la sol·licitud declaració expressa i formal de que reuneixen tots i cada un dels requisits de la convocatòria, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, havent d'acreditar-los posteriorment, en el cas que foren seleccionats.

5. Per a facilitar la localització dels aspirants, hauran d'indicar-se els números de telèfon mòbil, fix i, si és el cas, una adreça de correu electrònic.



Quart. Taxa d'admissió

1. Per a poder participar en el present procediment, els aspirants hauran d'abonar la quantitat de 28,19 euros; els quals s'ingressaran en qualsevol de les entitats bancàries col·laboradores que figuren en la sol·licitud. El pagament de les taxes s'acreditarà mitjançant l'oportú justificant, que l'entitat bancària en què s'haja efectuat l'ingrés farà constar en l'exemplar corresponent de l'imprès de sol·licitud. La falta d'acreditació de l'abonament de la taxa determinarà l'exclusió de l'aspirant.



2. Les persones amb diversitat funcional que tinguen una discapacitat igual o superior al 33 % estan exemptes del pagament dels drets d'examen. Aquests aspirants hauran de presentar certificació, expedida per l'òrgan autonòmic competent o òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite discapacitat igual o superior al 33 % i ho facen constar marcant una creu en l'apartat corresponent de la sol·licitud. Els aspirants amb discapacitat que sol·liciten mesures d'adaptació, hauran d'assenyalar amb una ics (X) el tipus de discapacitat: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial. Podran sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten previstes en l'imprès de sol·licitud, d'acord amb la classificació següent:

a) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

b) Ampliació del temps de durada de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació, els aspirants hauran d'acompanyar obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.

c) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultats de visió.

d) Necessitat d'intèrpret degut a sordera.

e) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



f) Altres, especificant-ne quines.

3. Així mateix, estaran exempts del pagament els membres de famílies nombroses de categoria especial. Els membres de famílies nombroses de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 % de la taxa; per a això hauran d'adjuntar el títol de família nombrosa en vigor, expedit per òrgan competent, fent-ho constar en la sol·licitud.

4. Únicament escaurà la devolució de les taxes en els supòsits i procediments previstos en l'article 9 del Decret legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de taxes de la Generalitat.



Cinqué. Admissió dels aspirants

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el director general competent en matèria d'administració local publicarà, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web de la Direcció General d'Administració Local, la relació d'aspirants admesos i exclosos, indicant en aquest últim cas la causa d'exclusió i concedint un termini de 10 dies hàbils perquè es puguen formular reclamacions o esmenar els defectes que n'hagen motivat l'exclusió.



2. Conclòs el termini de presentació de reclamacions i esmenes, i resoltes aquestes, el director general competent en matèria d'administració local elevarà a definitives les llistes d'admesos i exclosos, mitjançant una resolució que es publicarà igualment en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web de la Direcció General d'Administració Local. La publicació esmentada inclourà la convocatòria dels 80 primers aspirants admesos a la realització del mòdul formatiu.





Sisé. Tribunal

1. La designació dels membres del tribunal es realitzarà pel director general d'Administració Local, d'acord amb el que preveu el Decret 154/2016, de 21 d'octubre, pel qual es regula el procediment de selecció de funcionaris interins i es creen les borses de treball per a la provisió interina de llocs de treball, reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional.

2. La relació nominal dels membres del tribunal es publicarà en la pàgina web de la Direcció General d'Administració Local. La presidencial del Tribunal podrà designar els col·laboradors, ajudants i assessors especialistes que crega oportú.

3. Els membres del Tribunal estan subjectes als supòsits d'abstenció i recusació previstos en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i no poden ser nomenats membres persones col·laboradores o assessores d'aquests que hagen realitzat tasques de preparació de persones aspirants a proves selectives, en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.



4. El Tribunal es constituirà prèvia convocatòria del seu president o presidenta. Per a la seua vàlida constitució caldrà l'assistència, com a mínim, de tres dels seus membres, titulars o suplents, sent preceptiva la presència del president o la presidenta i del secretari o la secretària.



5. El procediment d'actuació del tribunal s'ajustarà en tot moment al que disposen els articles 15 al 18 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

6. Als efectes de comunicacions o de qualsevol altra incidència la seu del tribunal es fixa en la Direcció General d'Administració Local, plaça de Manises, 1, 46003 València.

7. El Tribunal, als efectes de gratificacions i indemnitzacions, es regirà pel que disposa el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Govern Valencià, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, i per l'Ordre de 23 de juliol de 1998, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública, per la qual es desenvolupa aquell (DOGV 15.09.1998).



Seté. Valoració de mèrits

1. Els mèrits a valorar en la convocatòria per part del tribunal s'ajustaran al barem següent:

A) Formació:

A1). Una o més de les següents titulacions acadèmiques: llicenciatura en Dret, en Ciències Polítiques i de l'Administració, en Sociologia, en Administració i Direcció d'Empreses, en Economia, en Ciències Actuarials i Financeres, o el títol de grau corresponent, expedides per centres oficials reconeguts, independents de l'exigida com a requisit d'admissió, que no es puntuarà en cap cas: 3 punts per cada títol.



A2). Per cada exercici superat en les últimes cinc convocatòries per a l'accés a qualsevol de les subescales de funcionaris amb habilitació de caràcter nacional, independents de l'exigit com a requisit d'admissió que no es puntuarà en cap cas: 2 punts per cada exercici superat.



A3). Per assistència a cursos o màsters relacionats amb el lloc de treball relatius a dret públic, administratiu, contractació, personal, béns, règim local, dret financer i tributari, comptabilitat, gestió econòmic-financera i pressupostària, comptabilitat pública, urbanisme i medi ambient, impartits o homologats per l'INAP, IVAP, o altres centres de formació oficials dependents d'altres administracions públiques.



– Entre 10 i 20 hores: 0,20 punts.

– Entre 20 i 50 hores: 0,40 punts.

– Entre 50 i 100 hores: 0,60 punts.

– Més de 100 hores: 1 punt.

Les activitats de naturalesa diferent com a jornades, taules redones, trobades, debats o anàlegs, no seran objecte de valoració.

B) Experiència: per cada any complet d'experiència com a funcionari interí designat per l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma, en llocs reservats a funcionari amb habilitació de caràcter nacional: 2 punts.

C) Coneixements de valencià:

C1) Grau superior: 0,80 punts.

C2) Grau mitjà: 0,55 punts.

C3) Grau elemental: 0,35 punts.



Vuité. Mòdul formatiu

1. Els aspirants admesos d'acord amb l'apartat cinc hauran de superar un mòdul formatiu de 60 hores convocat i organitzat per la Direcció General d'Administració Local. La crida serà escalonada, convocant-se en primera instància els primers 80 admesos amb vista als mèrits aportats i valorats d'acord amb l'apartat setè. Se n'aniran convocant successius mòduls formatius per als integrants de la borsa, en funció de les necessitats de provisió de nous llocs de treball, sense que puga en cap cas ocupar-se interinament un lloc de treball sense haver-lo superat.



2. El mòdul se centrarà en aspectes pràctics relacionats amb l'exercici de les funcions pròpies de la subescala de secretaria-intervenció, especialment en matèria de dret administratiu, règim local, recursos humans, contractació, pressupost i urbanisme.

3. El tribunal valorarà la participació en el curs de formació i qualificarà la persona aspirant d'apta o no apta. L'assistència al curs no donarà dret a cap indemnització.



Nové. Elaboració de la borsa

1. Conclosa la valoració dels aspirants i el primer tram del mòdul formatiu, el tribunal l'elevarà a la Direcció General d'Administració Local per a l'aprovació i posterior publicació provisional en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, classificant els aspirants per l'ordre de puntuació obtingut.

2. Una vegada publicada la relació d'aspirants, els seus integrants hauran d'aportar a la Direcció General d'Administració Local, en el termini de 15 dies hàbils, la documentació següent:

a) Fotocòpia compulsada de la titulació acadèmica exigida en la convocatòria, o certificació acadèmica que acredite haver realitzat els estudis necessaris per a l'obtenció del títol.

b) Declaració jurada o promesa de no haver sigut separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.



c) Adreça als efectes de notificacions, així com un o més telèfons de contacte i, si és el cas, correu electrònic.

Els qui no presenten la documentació establida en aquest apartat en el termini establit, o si se'n deduïra que no reuneixen els requisits exigits, quedaran exclosos de la borsa de treball.

3. La Direcció General d'Administració Local examinarà i valorarà la documentació esmentada i, a la vista d'aquella, elaborarà la borsa de treball ordenada segons la puntuació obtinguda. La borsa de treball serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Deu. Funcionament de la borsa

Una vegada aprovada i publicada la borsa, el seu funcionament s'ajustarà al que disposa el Decret 154/2016, de 21 d'octubre, pel qual es regula el procediment de selecció de funcionaris interins i es creen les borses de treball per a la provisió interina de llocs de treball, reservats a personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional.





Onze. Règim d'impugnacions i d'al·legacions

1. Les resolucions del director general d'Administració Local previstes en aquesta resolució posaran fi a la via administrativa, i les persones interessades podran interposar, en contra, recurs potestatiu de reposició dins del termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació o notificació, o directament recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació o notificació, de conformitat amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions pública; i 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

2. Contra els actes de tràmit del tribunal, les persones aspirants poden formular totes les al·legacions que consideren adients, que es tindran en compte, si escau, en la puntuació final del procés selectiu.





València, 2 de març de 2017.– El director general d'Administració Local: Antonio Such Botella.

Mapa web