Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 28 de gener de 2019, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial, per la qual es convoca la concessió d'ajudes reembossables per a la posada en marxa dels plans de promoció internacional de les pimes de la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2019.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8490 de 20.02.2019
Número identificador:  2019/1640
Referència Base de Dades:  001682/2019
 



RESOLUCIÓ de 28 de gener de 2019, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial, per la qual es convoca la concessió d'ajudes reembossables per a la posada en marxa dels plans de promoció internacional de les pimes de la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2019. [2019/1640]

La Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, té entre els seus objectius estratègics l'increment de les exportacions dels productes i serveis de la Comunitat Valenciana i la creació d'ocupació estable i de qualitat en les empreses, mitjançant l'adopció de mesures que permeten incrementar la productivitat d'aquestes a fi de millorar-ne el grau d'internacionalització i afavorir alhora la consecució d'un impacte positiu en termes socials, econòmics, mediambientals i d'ocupació en la Comunitat Valenciana, això és, contribuir de manera objectiva a millorar l'estat de benestar i sostenibilitat del conjunt de la nostra societat.

La millora del posicionament dels productes i serveis de les empreses de la Comunitat Valenciana en els mercats exteriors de les empreses, és fonamental per a la supervivència i creixement de les empreses. Constitueix un factor imprescindible per a generar riquesa i benestar.



Les mesures proposades per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) en aquesta convocatòria tenen per objecte consolidar l'aposta de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball per a ajudar les empreses de la Comunitat Valenciana a millorar el seu posicionament en els mercats internacionals. És objectiu prioritari de la Generalitat fomentar l'increment de les exportacions i millorar el grau d'internacionalització de les empreses tenint en compte l'impacte que comporta per al creixement de la seua economia, i en aquest sentit, conscient de les dificultats que troben les empreses per a posar en marxa el seu pla d'internacionalització, s'ha dissenyat la present convocatòria perquè puguen aconseguir-ho amb suport financer.



En virtut de les facultats que em confereix l'article 4.2.i del Decret 4/2013, de 4 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial, resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

L'objecte de la present resolució és convocar les ajudes reembossables en forma de préstec bonificat a concedir per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) amb la finalitat de facilitar a les empreses de la Comunitat Valenciana el finançament necessari per a la posada en marxa i desenvolupament dels seus plans de promoció internacional durant l'exercici 2019, de manera que puguen escometre activitats vinculades a la promoció de l'empresa i els seus productes o serveis en els mercats exteriors.

Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) número 7903, de 25 d'octubre de 2016. En aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en els casos no contemplats en aquesta convocatòria.



Article 2. Empreses beneficiàries

1. Podran sol·licitar aquestes ajudes les pimes amb seu social en la Comunitat Valenciana que no incórreguen en cap de les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i que complisquen la resta de requisits establits en l'article 4 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

A l'efecte de la present convocatòria, es considerarà pime l'entitat les característiques de la qual s'ajusten al que es disposa en l'annex I del Reglament (UE) número 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187 de 26.06.2014).

2. Addicionalment serà requisit per a ser beneficiària que l'empresa siga viable econòmicament i financerament, considerant-se que s'incompleix aquest requisit quan s'incórrega en almenys dos dels següents supòsits:

– Que tinga un patrimoni net negatiu en l'últim exercici tancat.



– Que tinga uns resultats negatius acumulats superiors al 50 % del patrimoni net, sense considerar les pèrdues en l'últim exercici tancat.



– Que l'empresa tinga pèrdues en l'últim any superiors al 35 % del patrimoni net a l'inici del mateix exercici.

Per a la seua comprovació es tindrà en compte la informació dels comptes financers de l'últim exercici tancat, segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE, http://www.ivace.es, Documentació annexa, que ha de dur, adjunta, una còpia dels comptes oficials de l'últim exercici tancat presentats en el Registre Mercantil o una còpia de l'imprés de l'impost de societats de l'últim exercici tancat presentat davant l'Agència Tributària.

En el cas d'empreses que, per la seua data de constitució –bé en l'exercici en curs, o en l'anterior–, no hagen presentat encara comptes al Registre Mercantil, el model indicat en el paràgraf anterior haurà de presentar-se conjuntament amb un certificat o una declaració emesa per la mateixa empresa acreditativa dels comptes de l'últim trimestre disponible.

En tot cas no podran ser beneficiàries aquelles que complisquen els requisits per a trobar-se sotmeses a un procediment concursal.



Article 3. Actuacions susceptibles de suport. Requisits generals dels projectes objecte de préstec bonificat

1. Per projecte s'entén qualsevol iniciativa de despesa sobre les accions que es contemplen en el pla de promoció internacional que realitze l'empresa per a la introducció o consolidació dels seus béns o serveis en els mercats internacionals.

2. Els projectes hauran de consistir en un pla detallat per l'empresa per a posicionar els seus productes o serveis en els mercats internacionals, sense limitació d'àrees geogràfiques. El projecte consisteix en la posada en marxa d'actuacions dirigides a la consolidació i creixement internacional de les empreses.



Article 4. Costos subvencionables. Import màxim de l'ajuda

1. Les accions del pla de promoció internacional hauran de poder-se enquadrar en la següent tipologia d'actuacions de promoció:

– Participació en certàmens firals o congressos internacionals en l'exterior.

– Esdeveniments i accions singulars de promoció en l'exterior.

– Creació i adaptació del material promocional de l'empresa.

– Desplaçaments als diferents mercats internacionals inclosos en el Pla d'internacionalització.

– Despeses de certificació i homologació en els mercats de destinació.

– Qualsevol altra iniciativa relacionada amb activitats que permeten la consolidació i el creixement internacional de l'empresa, sense que en cap cas aquestes consistisquen en l'establiment i explotació de xarxes de distribució a l'estranger, o en altres despeses corrents vinculades a una activitat exportadora.

Queden excloses les accions que es duguen a terme en territori nacional.

2. El pressupost dels projectes presentats per les empreses sol·licitants, d'acord amb els costos subvencionables previstos en aquesta resolució, serà d'almenys 12.000,00 euros, i l'import màxim del préstec a concedir és de 60.000 euros.

3. Els projectes hauran d'haver-se iniciat amb posterioritat a l'1 de gener de 2019 i acabar abans del 31 de desembre de 2019.

4. Aquestes ajudes seran compatibles amb altres establides per una altra administració pública, sempre que es respecte la regla d'acumulació prevista en l'article 10.4.e d'aquesta resolució.

5. L'execució dels projectes no haurà de vulnerar en cap cas el principi de no discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, minusvalideses, edat o orientació sexual, i hauran de facilitar –o almenys no impedir– l'accessibilitat per a les persones discapacitades. Així mateix haurà d'executar-se en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la protecció i millora del medi ambient.



Article 5. Característiques de l'ajuda reembossable. Import màxim de la subvenció bruta equivalent

1. Tipus d'ajuda

L'ajuda reembossable consisteix en la concessió d'un préstec bonificat en el seu tipus d'interés. Aquesta bonificació suposa una ajuda implícita equivalent a la diferència entre els interessos que es reportarien aplicant el tipus d'interés de referència i els interessos realment pagats, ajuda que a l'efecte d'aquesta resolució es denomina subvenció bruta equivalent.

L'ajuda reembossable concedida ha d'estar destinada a cobrir les despeses subvencionables del projecte previst en el pla de promoció internacional de l'empresa.

L'import total de l'ajuda de l'IVACE en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos públics o privats supere el cost de l'activitat subvencionada.

2. Característiques del préstec bonificat:

a) Quantia del préstec: 100 % dels costos subvencionables, amb un límit de 60.000 euros.

b) Tipus d'interés: 0 %

c) Amortització del préstec: el termini d'amortització és de 36 mesos i les quotes d'amortització, semestrals. La primera quota es farà efectiva el 30 setembre de 2020 i successivament cada semestre fins a març de 2023, amb l'última quota del qual es liquidarà íntegrament el préstec, excepte modificació d'aquests terminis per altres posteriors mitjançant resolució de la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització).

d) Garanties: la garantia ha de ser del 30 % de l'import del préstec, i es podrà constituir en metàl·lic o en forma d'aval financer prestat per entitats de crèdit o per societats de garantia recíproca. Haurà de cobrir el reintegrament del préstec, de la subvenció bruta equivalent, i de qualsevol despesa derivada de l'incompliment de les obligacions imposades al beneficiari.

e) Comissions: sense comissions d'estudi ni obertura de l'operació.

3. Costos subvencionables: tots els relacionats en les actuacions susceptibles de suport descrites en l'article 4.

4. L'import màxim de la subvenció bruta equivalent estarà subjecta al règim de minimis el que suposa que l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no ha de ser superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. A l'efecte de la present convocatòria, s'entén per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) número 1407/2013, a les ajudes de minimis. Per a les empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, s'estarà als límits i condicions de l'article 3, apartats 2 i 3 d'aquesta disposició.



A l'efecte de valorar si se superen els imports màxim des d'ajuda establits pel règim de minimis, es considerarà l'import de la subvenció bruta equivalent que serà notificat a l'empresa abans de la concessió; de conformitat amb l'article 4.3.c del Reglament (CE) número 1407/2013, el càlcul de la subvenció bruta equivalent s'efectuarà aplicant la metodologia prevista en la Comunicació de la Comissió relativa a la revisió del mètode de fixació dels tipus de referència i d'actualització (2008/ C 14/02) i al tipus de referència aplicable en el moment de la concessió.





Article 6. Sol·licitud de l'ajuda reembossable. Documentació, termini i forma per a la presentació de sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'ajustarà al que s'estableix en l'article 7 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre.

2. El termini de presentació de sol·licituds comença l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i acaba el 17 de maig de 2019.



3. La tramitació del procediment serà electrònica. La sol·licitud es presentarà en el registre electrònic d'IVACE. La presentació electrònica requerirà que l'empresa sol·licitant dispose de signatura electrònica, bé amb el certificat reconegut d'entitat, bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), tots dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, així com els certificats reconeguts en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicat en la seu electrònica del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital. La sol·licitud es presentarà en el registre electrònic de l'IVACE a través de la seua pàgina web, http://www.ivace.es.



4. La presentació de la sol·licitud comporta l'acceptació de les bases, fins i tot el que es disposa en la convocatòria.

5. Només s'admetrà la presentació d'un projecte per empresa sol·licitant.

6. En tot cas serà obligatòria la presentació de la documentació que a continuació s'indica:

a) Sol·licitud normalitzada. La sol·licitud d'ajudes s'ha d'adequar al model normalitzat disponible en la pàgina web http://www.ivace.es. Una vegada presentada la sol·licitud davant del Registre Electrònic, aquest emetrà automàticament un resguard acreditatiu de la presentació de la sol·licitud, que podrà ser arxivat o imprés per l'entitat sol·licitant, en els termes previstos en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana.

En relació a la documentació relativa a la personalitat de la sol·licitant de l'ajuda, quan utilitze un sistema de signatura electrònica avançada, la seua identitat s'entendrà ja acreditada mitjançant el mateix acte de la signatura.

Així mateix l'imprés de sol·licitud ha de contenir les declaracions responsables que acrediten que el beneficiari compleix els requisits de la convocatòria i de les bases reguladores.

b) Memòria del projecte segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE, http://www.ivace.es, o bé incorporat a la mateixa sol·licitud d'ajuda. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració, per aquest motiu una defectuosa o deficient emplenament, o la seua difícil comprensió, generarà una menysvaloració del projecte o fins i tot una denegació de la sol·licitud.

c) Acreditació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social només en cas que haguera denegat a l'IVACE el permís per a la seua obtenció per mitjans electrònics.

d) Si es tracta d'una persona jurídica inscrita en un registre públic, l'IVACE ha d'obtenir directament la informació relativa a la identitat de l'entitat sol·licitant, si bé podria requerir directament a la mateixa la presentació d'algun document concret.

e) L'empresa sol·licitant haurà d'emplenar en tot cas la declaració responsable annexa a la sol·licitud referent a totes les altres ajudes de minimis rebudes d'aquesta o una altra administració (independentment dels costos subvencionables) durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs que estiguen subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013, de 18 de desembre de 2013, de la Comissió, o a altres reglaments de minimis.

f) Declaració responsable d'altres ajudes rebudes per a les mateixes despeses subvencionables sotmeses a un reglament d'exempció o a una decisió adoptada per la Comissió.

g) Instrument ambiental al qual estiga sotmesa l'activitat o les instal·lacions en les quals l'entitat sol·licitant vaja a executar el projecte. S'entén per lloc d'execució del projecte el domicili de l'empresa sol·licitant en el qual planifique les accions d'internacionalització.



7. Quan la sol·licitud no complisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'annexe la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà a l'empresa sol·licitant perquè –en el termini de deu dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment– esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb advertiment que si no fera es consideraria que ha desistit de la seua sol·licitud, després de la resolució dictada en els termes establits en la legislació administrativa.

Els requeriments s'han de fer per mitjans electrònics i es consideraran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyala en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es considerarà fet el tràmit de la notificació.

8. Es delega en la persona titular de la prefectura de l'Àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, especialment les referides a desistiments, canvi de sol·licitant i canvi de projecte.



Article 7. Criteris d'avaluació

Perquè un projecte puga ser aprovat, haurà d'obtenir una puntuació mínima de 50 punts.

Els projectes es prioritzaran atenent els criteris especificats a continuació i a la ponderació que s'especifica sobre un total de 100 punts.



1. Característiques del projecte. Màxim de 70 punts.

a) Qualitat del projecte. Puntuació màxima de grup, 55 punts.

– Qualitat del pla d'Internacionalització presentat. Màxim de 25 punts.

– Coherència entre els objectius plantejats per l'empresa i les accions a realitzar. Màxim de 20 punts.

– Incorporació d'actuacions en països fora de la Unió Europea. Màxim de 10 punts.

b) Viabilitat del projecte. Puntuació màxima de grup, 15 punts.

– Viabilitat econòmica del projecte. S'avaluarà el grau de solvència econòmica de l'empresa. Màxim de 10 punts.

– Adequació de la grandària i recursos econòmics de l'empresa al pla previst per l'empresa. Màxim de 5 punts.

2. Característiques de l'empresa sol·licitant. Màxim de 25 punts.

a) Recursos humans de l'empresa. Puntuació màxima de grup, 20 punts.

– Ràtio entre volum de facturació i número de personal fix en l'empresa. Es consideraran de forma positiva les empreses que tinguen major nombre d'empleats. Màxim de 15 punts.

– Disponibilitat dels recursos humans de l'àrea internacional de l'empresa per a una correcta execució del pla de promoció internacional. Màxim de 5 punts.

b) Grau d'internacionalització de l'empresa. Puntuació màxima de 5 punts.

Es considerarà de forma positiva a aquelles empreses que s'inicien en la internacionalització.

3. Així mateix, s'estableix com a criteri social aplicable en la valoració de les sol·licituds i amb una ponderació màxima de 5 punts:

– Els projectes d'empreses que realitzen durant l'exercici 2019 aportacions a ONG o altres entitats de caràcter benèfic, sempre que s'aporte documentació justificativa.



Article 8. Instrucció de la convocatòria i Comissió d'Avaluació

L'òrgan instructor i la Comissió d'Avaluació de les ajudes estan definides en els articles 8 i 10, respectivament, de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la present convocatòria.



Article 9. Resolució de la convocatòria

1. De les reunions de la Comissió s'elevarà l'acta –amb la proposta d'adjudicació en ella continguda– a la Presidència de l'IVACE. Vista la proposta de la Comissió, la Presidència de l'IVACE resoldrà sobre l'adjudicació del préstec bonificat, fixant expressament la quantia, i incorporant, si escau, les condicions i obligacions a què haja de subjectar-se l'empresa beneficiària. De conformitat amb el que es disposa en la disposició addicional dessetena la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de 2018, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2019, en tot cas serà preceptiva l'autorització de la Secretaria Autonòmica d'Hisenda prèviament a l'aprovació de la concessió per la Presidència de l'IVACE.



2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució és de sis mesos, tot a comptar des de la publicació de l'extracte de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Després d'haver transcorregut el termini sense que s'haja notificat la resolució expressa, els sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que obliga l'Administració.

3. La resolució motivada del procediment es notificarà a les empreses interessades via electrònica i les ajudes concedides es publicaran en la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS) en compliment del que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, empresa beneficiària, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció.

4. La resolució de concessió i/o denegació posa fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) la resolució dels recursos de reposició.



Article 10. Desemborsament del préstec bonificat a l'empresa beneficiària

1. Juntament amb la comunicació a les empreses beneficiàries de la resolució de concessió, l'IVACE remetrà un document específic amb les condicions del préstec –inclòs el pla de venciments, la subvenció bruta equivalent i el termini màxim per a la presentació de la garantia– que haurà de ser acceptada, signada i remesa per l'empresa en la data límit indicada en la comunicació, i així quedaria l'empresa obligada a l'execució del projecte aprovat i a l'acreditació davant l'IVACE de l'execució del projecte d'acord amb les condicions establides en l'article 11, d'obligacions de les empreses beneficiàries.

2. Perquè es puga fer efectiu el desemborsament del préstec bonificat serà necessària la presentació d'una garantia, que es podrà constituir en metàl·lic o en forma d'aval financer prestat per entitats de crèdit o per societats de garantia recíproca que haurà de cobrir l'import del préstec avalat, la subvenció bruta equivalent i qualsevol despesa derivada de l'incompliment de les obligacions imposades al beneficiari. La garantia és del 30 % de l'import del préstec, i la seua presentació davant l'IVACE haurà de produir-se en un termini màxim de tres mesos comptats des de l'acceptació de les condicions del préstec. Validada la presentació de la garantia, l'IVACE realitzarà el desemborsament del préstec en el compte bancari indicat per l'empresa beneficiària.





Article 11. Obligacions de les empreses beneficiàries

Seran obligacions de les empreses beneficiàries les indicades a continuació, així com les que es descriguen en les Instruccions de Justificació aprovades per la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització).

1. Execució del projecte

a) L'empresa beneficiària haurà de realitzar el projecte en la forma descrita en la memòria presentada al costat de la sol·licitud normalitzada, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda reembossable, tot respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que en ella s'especifiquen.

b) En la justificació de la despesa podran acceptar-se, a criteri del personal tècnic de l'IVACE, desviacions entre els diferents costos subvencionables, de manera que la disminució dels uns es compense amb l'excés en els altres, si bé únicament en les següents circumstàncies:

– En els costos amb justificació superior al 80 % del que es preveu en la notificació, la disminució de despesa es podrà compensar fins a aconseguir el cent per cent amb els excessos provinents d'altres costos en els quals s'haja justificat per damunt del que es preveu.

– Qualsevol altre plantejament en la justificació dels costos aprovats del projecte requerirà l'autorització prèvia i expressa de l'IVACE.



– Únicament el 20 % d'excés d'un cost podrà aplicar-se a compensar la menor justificació en uns altres.

– La compensació entre costos no ha d'alterar en cap cas la naturalesa del projecte.

2. Acreditació de la realització del projecte

a) Amb data límit de 31 de gener de 2020 –o data posterior que puga aprovar-se per la direcció adjunta de l'IVACE, Direcció General d'Internacionalització– l'empresa haurà de presentar davant de l'IVACE:

– Els justificants de despesa i pagament i la documentació complementària a aquests requerida en les instruccions de justificació de les ajudes reembossables.

– Una memòria resumeixen de les activitats realitzades.

– Una relació de despeses de l'activitat, obtinguda a partir de l'aplicació informàtica Justificació.exe, descarregable des d'http://www.ivace.es.

b) Els pagaments únicament s'admetran si estan realitzats a través d'entitat financera, i la seua justificació es realitzarà mitjançant la presentació de còpia de l'extracte bancari que acredite l'eixida efectiva dels fons o una còpia de la transferència.

c) Queden exclosos els pagaments realitzats en efectiu o per caixa.

d) En cas que l'ordre de transferència i/o l'anotació de l'extracte bancari siguen globals i per tant estiguen referits a diversos justificants de despesa, relacionats o no amb el projecte, serà necessari annexar-hi una relació d'aquests, detallada escaientment, en la qual apareguen l'empresa destinatària, la identificació del justificant de la despesa (el número de la factura o el concepte de la mateixa) i l'import pagat. Aquesta relació ha de ser segellada per l'entitat financera.

e) L'empresa beneficiària ha d'aportar com a mínim un 70 % de justificants de despesa del projecte pagats. La presentació d'un percentatge menor donaria lloc a la revocació del préstec bonificat i al reintegrament anticipat de les quantitats percebudes i dels interessos de demora des de la seua percepció, llevat que tècnicament puga considerar-se que encara així el projecte ha sigut efectivament desenvolupat i no es declare la revocació sinó la minoració.

f) Quan l'import de la despesa subvencionable supere les quanties establides en la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic, per al contracte menor, és a dir, l'import de 14.999,99 euros, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les seues especials característiques no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que els realitzen, presten o subministren, o llevat que la despesa s'haguera realitzat amb anterioritat a la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades, es realitzarà conformement amb criteris d'eficiència i economia, i caldrà justificar-se expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

g) En les instruccions de justificació de les ajudes reembossables, podrà exigir que s'acompanyen amb un informe de persona auditora o empresa inscrita en el ROAC (Registre Oficial d'Auditors de Comptes) d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions en l'àmbit del sector públic estatal (BOE 125, 25.05.2007), així com amb una llista de comprovació del compliment dels requisits de les instruccions de justificació dels instruments financers, signat per la persona auditora i visat per la representació legal de l'empresa beneficiària.

h) Documentació acreditativa del compliment de les condicions i obligacions específiques en el Manual d'instruccions de justificació de les ajudes reembossables.

3. Amortització del préstec bonificat

L'empresa beneficiària iniciarà l'amortització del préstec en els terminis i condicions acceptades i segons el que es disposa en l'article 5.2, si bé –una vegada transcorreguda la meitat del termini d'amortització del préstec– podrà sol·licitar la cancel·lació anticipada de la totalitat del préstec sense que això supose aplicació de penalització o imposició de comissió.

L'incompliment de les condicions de devolució del préstec, així com de la resta d'obligacions que dimanen de la present resolució, generarà l'obligació de retornar tant les quantitats no reembossades, com el percentatge de subvenció bruta equivalent i els interessos de demora que corresponguen. En aquests casos l'IVACE podrà executar la garantia que l'empresa haja presentat.

4. Altres obligacions

a) Complir les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per part de l'IVACE, en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.



b) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i altres documents auditats com cal en els termes exigits per la legislació mercantil, així com els estats comptables. En el cas que l'empresa beneficiària realitze per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera o la seua activitat o sector es trobe en la situació descrita en l'article 1.2 del Reglament (UE) número 1407/2013, de 18 de desembre de 2013, de la Comissió, en l'execució de les operacions s'haurà de mantenir també un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb l'operació, sense perjudici de les normes de comptabilitat nacional. En aquest sentit hauran de presentar en el compte justificatiu de la subvenció una relació en la qual cada anotació que es faça d'una despesa, un pagament o un ingrés i un cobrament en el llibre diari de comptabilitat, segons el Pla general comptable (PGC), es reflectisca la quantia d'aquesta anotació que té relació amb la subvenció concedida, reflectint en aquest llistat tant el número d'anotació i assentament del llibre diari, com el subcompte del PGC i l'import del subcompte que correspon a la subvenció concedida, llevat que les empreses beneficiàries ja disposen d'un sistema de comptabilitat separada que permeta apreciar la traçabilitat referida ací.

c) Actualitzar qualsevol documentació presentada que haguera patit alguna modificació.

d) Respondre de la veracitat dels documents aportats i en general de la informació facilitada.

e) Comunicar a l'IVACE les ajudes, subvencions, ingressos o recursos públics o privats que hagueren obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables. En cas de concurrència amb altres ajudes s'aplicaran les normes d'acumulació indicades en l'article 14 de l'Ordre 20/2016.

f) L'empresa beneficiària haurà de fer constar en tota informació o publicitat que efectue de l'activitat o projecte objecte d'ajuda que està subvencionat per l'IVACE per a així assegurar que totes les parteixes intervinents en el projecte i el públic en general siguen informats d'aquest cofinançament. En aquest sentit hauran d'inserir en els diferents materials, suports, comunicacions, productes o elements de difusió el logotip IVACE, disponible en http://www.ivace.es.



Article 12. Modificació de l'ajuda

1. L'empresa beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de l'ajuda en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de la concessió de l'ajuda, tot respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que en ella s'especifiquen. En cap cas es podran admetre modificacions que estiguen en contradicció amb els requisits exigits per a l'aprovació del projecte.

2. Es delega en la persona titular de la prefectura de l'àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional, la resolució de les incidències que es produïsquen amb posterioritat a la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, especialment les referides a renúncies, canvi de beneficiari, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació d'això i el canvi de projecte, així com possibles compensacions entre costos; la resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció Adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització).



Article 13. Dotació pressupostària

La concessió de les ajudes reembossables, establida en la present resolució es finançarà amb càrrec a la línia PT055000, «Finançament empresarial, de centres tecnològics i altres entitats», del pressupost de l'IVACE per a l'exercici 2019, per un import global màxim de 500.000,00 euros.

En qualsevol cas, es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres convocatòries en les quals s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida en el seu moment, o bé quan aquest augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

L'efectivitat de les quanties addicionals queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que procedisca, i a la seua publicació en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 14. Transparència i detecció del frau

L'entitat beneficiària haurà de complir amb les mesures de transparència i prevenció del frau i aportar la documentació que així ho acredite.

a) Mesures de transparència: quan l'import de la subvenció siga superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels ingressos anuals de l'entitat beneficiària tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, haurà d'acreditar haver complit amb la legislació bàsica sobre transparència, aportant una captura de pantalla de la seua pàgina web –o mitjà electrònic de finalitat similar– en la qual aparega la següent informació:

– Contractes subscrits amb una Administració pública, fent esment a les parts, l'objecte, termini de durada, import de licitació i d'adjudicació, el nombre d'empreses licitadores i el procediment utilitzat.



– Convenis amb l'Administració pública subscrits, fent esment a les parts, l'objecte, termini de durada i obligacions econòmiques convingudes, així com les seues possibles modificacions.

– Subvencions i ajudes públiques rebudes, amb indicació del seu import i finalitat.

b) Mesures de prevenció del frau:

Les entitats beneficiàries han de tindre un comportament antifrau i col·laborar amb qualsevol altra Administració per a evitar comportaments fraudulents en la societat. En cas que qualsevol persona tinguera coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat relacionats amb les ajudes previstes en la present convocatòria podrà posar-los en coneixement a través del canal habilitat a aquest efecte per l'Oficina Nacional de Coordinació Antifrau en l'adreça web: http://igaepre.central.sepg.minhac.age/llocs/igae/es-ES/paginas/Denam.aspx i de la bústia Control Antifrau del portal de l'IVACE, http://www.ivace.es.





DISPOSICIÓ FINAL



Primera

Es faculta la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la present convocatòria així com per a la seua modificació especialment quant a terminis de presentació de sol·licituds i de justificació i delimitació del pressupost del programa.





Segona

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se en el termini d'un mes un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu, davant de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es determina en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime oportú.



València, 28 de gener de 2019.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web