Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 11/2014, de 10 de juny, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al subgrup C1, sector administració especial, agent mediambiental, torn de promoció interna, Convocatòria 23/10, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2010 per al personal de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7317 de 15.07.2014
Número identificador:  2014/6496
Referència Base de Dades:  006421/2014
 



ORDE 11/2014, de 10 de juny, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al subgrup C1, sector administració especial, agent mediambiental, torn de promoció interna, Convocatòria 23/10, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2010 per al personal de l'Administració de la Generalitat. [2014/6496]

De conformitat amb el que establix el Decret 207/2010, de 10 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'any 2010, i a fi d'atendre les necessitats de personal en l'Administració de la Generalitat, esta Conselleria, fent ús de les atribucions previstes en l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana, acorda convocar proves selectives d'accés al subgrup C1, sector Administració Especial, agent mediambiental, pel sistema de concurs oposició, que es regirà pel que establixen la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana; el Decret 33/99, de 9 de març, pel qual s'aprova el Reglament de Selecció, Provisió de Llocs de Treball i Carrera Administrativa del Personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de Funció Pública; la disposició transitòria quarta del Decret 56/2013, de 3 de maig, del Consell, pel qual s'establixen els criteris generals per a la classificació dels llocs de treball i el procediment d'elaboració i aprovació de les relacions de llocs de treball de l'Administració de la Generalitat; l'Acord de 9 d'abril de 2010, del Consell, pel qual s'aprova el I Pla d'Igualtat entre dones i hòmens de l'Administració de la Generalitat 2010-2012 i la resta de normativa de desplegament i, pel que disposen les bases següents bases de la convocatòria





1. Objecte de la convocatòria

1.1. Esta convocatòria té per objecte la selecció de personal, per mitjà del sistema de concurs oposició, per a cobrir 2 llocs de treball del subgrup C1, sector administració especial, agent mediambiental, pel torn de promoció interna.

1.2. Els llocs de treball que finalment queden sense cobrir en la present convocatòria s'acumularan als de la convocatòria 22/10 de torn d'accés lliure.



2. Condicions generals de les persones aspirants

Les persones aspirants han de reunir, a més de les condicions previstes en l'article 56 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, els requisits següents:

2.1. Ser personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat del subgrup C2, (grup D) amb una antiguitat, almenys, de dos anys de servicis efectius com a personal funcionari de carrera en el grup.

2.2. Titulació: tindre el títol de tècnic en Treballs Forestals i Conservació del Medi Natural (corresponent al cicle formatiu de grau mitjà de formació professional de la família agrària) o equivalent o complides les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació.

2.3. Les condicions per a l'admissió a les proves hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.4. No podrà participar en este procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de personal funcionari de carrera del subgrup C1, sector administració especial, agent mediambiental de l'administració de la Generalitat.



3. Persones aspirants amb discapacitat

3.1. L'òrgan tècnic de selecció establirà, per a les persones amb discapacitat que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Per a això, les persones interessades han de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició, seguint les instruccions establides en la base 6.3.2.

3.2. Si en el desenrotllament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables a l'òrgan tècnic de selecció respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, podrà demanar el corresponent dictamen de la Comissió Mixta d'Estudi de les Discapacitats i, en este cas, la persona admesa inicialment podrà participar condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.





4. Sol·licituds

Els que vullguen prendre part en estes proves selectives han d'omplir la sol·licitud d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: a través del model que figura en l'annex II i que els serà facilitada en les oficines públiques que es relacionen en l'annex III o en el portal de l'Administració de la Generalitat http://www.gva.es (apartat: Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, Direcció General de Recursos Humans, Oposicions i Concursos).



Sol·licitud telemàtica: a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia «prop», Ocupació Pública, Descripció: «subgrup C1, sector administració especial, agent mediambiental, Convocatòria 23/10», tramitar amb certificat).



5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen costen 15,50 euros, que s'han d'ingressar en qualsevol de les entitats bancàries col·laboradores que figuren en la sol·licitud. El pagament de la taxa es justificarà per mitjà de l'oportú justificant que l'entitat bancària emetrà atenent la modalitat de pagament triada per la persona aspirant.

5.2. La falta de la justificació de l'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant, llevat que hi concórrega alguna de les circumstàncies següents i es faça constar en la sol·licitud de participació.

5.2.1. Les persones amb discapacitat igual o superior al 33 %. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'exempcions «Discapacitats» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.2. Els membres de famílies nombroses de categoria especial. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.3. Els membres de famílies nombroses de categoria general tenen una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. Per a això han d'assenyalar amb una ics (X) en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa general» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.4. S'aplicarà una bonificació del 10 % de l'import total de la taxa, acumulable a la bonificació anterior, quan la presentació de la sol·licitud de participació en les proves es realitze per mitjans telemàtics.



5.3. Les persones que superen finalment les proves selectives i hagen sol·licitat una de les exempcions establides en la base anterior han de presentar una fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de l'exempció. En el cas que no es presenten en el termini indicat en la base 11, no podran ser nomenades personal funcionari de carrera de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.



5.4. Correspondrà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments previstos en l'article 9 del Decret Legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova la Text Refós de la Llei de Taxes de la Generalitat.





6. Presentació de sol·licituds

6.1. Les sol·licituds seran dirigides a la Direcció General de Recursos Humans.

6.2. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Les sol·licituds han de presentar-se d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: les persones interessades presenten la sol·licitud en les oficines públiques allistades en l'annex III, una vegada omplida i abonada la taxa que fixa la base 5.

També es poden presentar les sol·licituds en la forma prevista per l'article 38 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú.

Sol·licitud telemàtica: les persones interessades presenten la sol·licitud a través d'Internet per mitjà de la firma electrònica, una vegada omplit el formulari i realitzat el pagament telemàtic de la taxa que es fixa en la base 5. No seran vàlides les sol·licituds que, encara que hagen estat pagades, no han sigut firmades electrònicament.

6.3. Les persones aspirants, per a omplir la sol·licitud, han d'observar les instruccions següents:

6.3.1. En l'apartat número 30 de l'imprés de sol·licitud presencial, «forma d'accés», les persones aspirants assenyalaran amb una ics (X) sobre la lletra «P» d'accés pel torn de promoció interna. En la sol·licitud telemàtica es triarà l'opció corresponent en el desplegable de l'apartat «forma d'accés».

6.3.2. Les persones amb discapacitat, que sol·liciten mesures d'adaptació, han d'assenyalar amb una ics (X) en la casella 33 de la sol·licitud presencial, el tipus de discapacitat: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial. Podran sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten previstes en els apartats 34 i 35 de l'imprés de sol·licitud presencial, d'acord amb la classificació següent:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme esta mesura d'adaptació les persones aspirants han d'aportar obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordera.

5) Sistema Braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.

6) Altres, amb l'especificació de quins.

En la sol·licitud telemàtica, les persones amb discapacitat que sol·liciten mesures d'adaptació, han de marcar les caselles habilitades per a això en l'apartat E «Discapacitat».

6.3.3. En la sol·licitud ha de constar que s'ha fet l'ingrés dels drets d'examen, per mitjà de la validació per l'entitat col·laboradora on es realitze l'ingrés, a través de certificació mecànica o, si no n'hi ha, segell i firma, llevat que hi concórrega alguna de les causes d'exempció establides en la base 5.2 i es faça constar en l'imprés de sol·licitud.



6.3.4. En cap cas el pagament de les taxes en l'entitat col·laboradora suposa la substitució del tràmit de presentació davant de l'Administració Pública, en temps i forma, de la sol·licitud presencial o telemàtica d'acord amb el que disposa la base 6.2.



7. Admissió de les persones aspirants

7.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i només poden demanar-ne la modificació per mitjà d'un escrit motivat, dins del termini establit en la base 6.2 per a la presentació de sol·licituds.

7.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, després de la verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant ha de dictar una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves.

7.3. Les persones aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que establix l'article 71 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú.

7.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, fer-ne possible l'esmena en temps i forma, les persones aspirants comprovaran no sols que no figuren arreplegades en la relació provisional de persones excloses sinó, a més a més, que les seues dades personals consten correctament en les pertinents relacions de persones admeses.

7.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si és procedent, es dictarà una resolució que elevarà a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



7.6. En la resolució per mitjà de la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'establirà, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc de celebració i l'hora de començament de les proves, així com l'orde de crida de les persones admeses, i s'iniciarà l'orde en la lletra «V» d'acord amb el resultat del sorteig celebrat el dia 24 de setembre de 2010 (DOCV 6376, de 14.10.2010).



8. Proves selectives

8.1. El procediment de selecció dels aspirants serà el de concurs oposició; consta d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

8.2. Procediment de la fase d'oposició:

La fase d'oposició consta d'un exercici obligatori i eliminatori que consistirà a contestar per escrit preguntes curtes teoricopràctiques referides al programa de l'annex I.

8.3. Qualificació de la fase d'oposició.

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició és de 75 punts. Per a superar la fase d'oposició cal obtindre un mínim de 37,5 punts.

8.4. Fase de concurs.

Només poden participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats per les persones participants han d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 25 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex IV.

8.5. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obté sumant la puntuació obtinguda en ambdós fases.

A continuació es configurarà una llista ordenada per puntuació de major a menor que s'interromprà quan el nombre de persones que s'hi incloguen coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Esta constituirà la llista definitiva de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la manera següent: caldrà ajustar-se, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persistira l'empat, es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els distints apartats del barem del concurs, pel mateix orde en què figuren relacionats.

En cas de persistir l'empat i este fora entre persones de distint sexe es dirimirà, en tercer lloc, a favor del sexe infrarrepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos d'agents mediambientals en la data de la present convocatòria.

Si encara persistira l'empat, este es dirimirà finalment per orde alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, iniciant-se l'esmentat orde per la lletra «V», d'acord amb el resultat del sorteig celebrat el dia 24 de setembre de 2010 (DOCV 6376, de 14.10.2010).





9. Procediment de les proves selectives

9.1. El primer exercici es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves.

9.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Perdran els seus drets si es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o bé per no assistir-hi, encara que es dega a causes justificades. Si es tracta de proves orals o d'altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podrà apreciar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que estes no hagen finalitzat i la dita admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.



Les persones aspirants han d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves, per tal que transcórreguen adequadament. Qualsevol alteració en el procediment normal de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent, i eixa persona aspirant podrà continuar fent l'exercici amb caràcter condicional fins que resolga l'òrgan tècnic de selecció sobre l'incident.

Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient mentre es realitza, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses per mitjà de la presentació del DNI, del NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya, sense que per a això siguen vàlides les fotocòpies compulsades dels documents; així com, si és el cas, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.



Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de l'òrgan tècnic de selecció que alguna de les persones admeses no posseïx la totalitat dels requisits exigits, ha de requerir-li'n l'acreditació. Si els requisits en qüestió no foren acreditats en el termini de deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, l'òrgan tècnic de selecció realitzarà una proposta d'exclusió de la persona, amb indicació de les inexactituds o falsedats formulades per la persona aspirant a l'òrgan convocant, el qual, després de les verificacions oportunes, dictarà una resolució motivada que exclourà la persona admesa del concurs oposició.

9.3. Començades les proves, l'anunci de la celebració dels restants exercicis es farà públic per l'òrgan tècnic de selecció en les seus de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública d'Alacant, Castelló i València, i en el portal de l'Administració de la Generalitat http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia «prop», Ocupació pública, Descripció: «subgrup C1, sector administració especial, agent mediambiental, Convocatòria 23/10», amb una antelació mínima de 12 hores si la crida és per a la sessió següent d'un mateix exercici i de 48 hores com a mínim si es tracta de la convocatòria per a un exercici distint, d'acord amb el que preceptua l'article 10.4 del Decret del Consell 33/1999, de 9 de març, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de la Funció Pública Valenciana.



9.4. En totes les proves, excepte les que incloguen lectura pública, l'òrgan tècnic de selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració, i s'anul·laran tots els exercicis en què es continguera alguna marca que poguera identificar-ne la persona autora.



10. Publicitat de les llistes

10.1. Al finalitzar cada un dels exercicis de la fase d'oposició l'òrgan tècnic de selecció publicarà en les seus de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública d'Alacant, Castelló i València, i en el portal de l'Administració de la Generalitat ‹http://www.gva.es› (apartat: Atenció al ciutadà, Guia «prop», Ocupació Pública, Descripció: «subgrup C1, sector administració especial, agent mediambiental, Convocatòria 23/10»), la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament les persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis segons el que disposa la base 8.



10.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci publicarà en les seus de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública d'Alacant, Castelló i València, i en el portal de l'Administració de la Generalitat ‹http://www.gva.es› (apartat: Atenció al ciutadà, Guia «prop», Ocupació Pública, Descripció: «subgrup C1, sector administració especial, agent mediambiental, Convocatòria 23/10), les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la Base 8.4 que constituirà la llista de les persones admeses que han superat la fase d'oposició en cada un dels torns per orde de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.



A les persones incloses en les esmentades llistes se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de tots aquells documents acreditatius dels mèrits previstos en l'annex IV, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja constaren en el registre de personal de la Generalitat, únicament serà necessari citar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum.

10.3. Una vegada baremats els mèrits, l'òrgan tècnic de selecció exposarà en les seus de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública d'Alacant, Castelló i València, i en el portal de l'Administració de la Generalitat http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia «prop», Ocupació Pública, Descripció: «subgrup C1, sector administració especial, agent mediambiental, Convocatòria 23/10»), les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per cada un dels torns, desglossada en els distints apartats del barem, i els concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.



4.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'un anunci, publicarà en les seus de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública d'Alacant, Castelló i València, i en el portal de l'Administració de la Generalitat http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia «prop», Ocupació Pública, Descripció: «subgrup C1, sector administració especial, agent mediambiental, Convocatòria 23/10»), les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els distints apartats del barem, i eixa publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades per la seua orde de puntuació total a què es referix la base 8.5.

En cap cas l'òrgan tècnic de selecció pot declarar que han aprovat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveu la base 12 de la present convocatòria.





11. Relació definitiva i presentació de documents

11.1. L'òrgan tècnic de selecció elevarà al conseller d'Hisenda i Administració Pública perquè la publique en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la relació definitiva de persones aprovades, per orde de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils comptats des del següent al de la publicació aporten davant de la Direcció General de Recursos Humans els documents següents:

11.1.1. Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que establix la base 2.2 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, una fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.

11.1.2. Els que superen les proves selectives, acreditaran els coneixements de valencià per mitjà de la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o per mitjà de la realització d'un exercici específic. El personal que no puga acreditar estos coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

11.2. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions establides en la base 5.2 hauran de presentar una fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de tal exempció.

11.3. Les persones aspirants seleccionades que dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa o bé se'n deduïra que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



12. Nomenament de personal funcionari

Transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, i es procedirà al nomenament com a personal funcionari de carrera del subgrup C1, sector Administració Especial, agent mediambiental, de les persones aprovades a què fa referència la base 10.4, després de l'adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

A fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant podrà requerir de l'òrgan tècnic de selecció una relació complementària de les persones que seguisquen a les propostes, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.

Per a la provisió de llocs de treball, d'acord amb el que establix l'article 119.5 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana, les persones que hagen superat les proves selectives pel torn de promoció interna, gaudiran de preferència sobre el personal que les supere pel torn d'accés lliure o de persones amb discapacitat.



13. Òrgans tècnics de selecció

13.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria, estarà compost per: president/a, secretari/ària i tres vocals, i s'ha de designar el mateix nombre de suplents.

13.2. La relació nominal dels membres de l'òrgan tècnic de selecció serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

13.3 L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves, podrà designar el personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que crega oportú.

13.4. Corresponen a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de totes les mesures que siguen necessàries amb vista al correcte desplegament de les proves selectives.



13.5 Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, han d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan es troben afectades per alguna de les circumstàncies previstes en els articles 28 i 29 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Així mateix, hauran d'abstindre's els membres que hagueren realitzat tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'esta convocatòria.

13.6 Per a comunicacions i qualssevol altra incidència, l'òrgan tècnic de selecció té la seu en la Direcció General de Recursos Humans, (c/ Micalet núm. 5, 46001 València).

13.7 L'òrgan tècnic de selecció per a les gratificacions i indemnitzacions, es regirà pel que disposa el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell de la Generalitat Valenciana, i Orde de 23 de juliol de 1998 (DOGV de 15.09.98), que el desplega, sobre indemnitzacions per raons del servici.

13.8 El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que establix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i la resta de normativa.



14. Recursos

14.1. Esta convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que siguen dictats per a desplegar-la, excepte les actuacions de l'òrgan tècnic de selecció, podran ser impugnats per les persones interessades per mitjà de la interposició d'un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació, davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que disposen els articles 109 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, així com en els articles 10, 14.2, 25.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. No obstant això, podrà interposar-se potestativament un recurs de reposició davant del mateix òrgan que va dictar l'acte que es recorre, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació, o qualsevol altre recurs que estime procedent per a la defensa dels seus interessos.

14.2. Contra els actes de l'òrgan tècnic de selecció podrà interposar-se un recurs d'alçada davant del conseller d'Hisenda i Administració Pública en el termini d'un mes, a partir de l'endemà al de la publicació del corresponent acord de l'òrgan tècnic de selecció.



València, 10 de juny de 2014.– El conseller d'Hisenda i Administració Pública: Juan Carlos Moragues Ferrer.



ANNEX I

Bloc específic



1. Principals característiques ambientals de la Comunitat Valenciana: climatologia (règim tèrmic, règim pluviomètric, vents), edafologia (tipus de sòls i característiques) i medi físic (principals formacions muntanyoses, principals rius, zones humides, principals zones protegides).



2. Principals formacions de vegetació natural de la Comunitat Valenciana. Característiques botàniques i culturals de les principals espècies de la flora silvestre valenciana. Característiques de les principals espècies de la fauna valenciana i els seus ecosistemes.

3. Llei 3/1993, de 9 de desembre, Forestal de la Comunitat Valenciana, i el seu Reglament: Decret 98/1995, de 16 de maig. El Pla d'Acció Territorial Forestal de la Comunitat Valenciana (PATFOR)

4. Llei 11/1994, de 27 de desembre, de la Generalitat, d'Espais Naturals Protegits de la Comunitat Valenciana. Els espais naturals protegits. La Xarxa Natura 2000.

5. Decret 32/2004, de 27 de febrer, del Consell, pel qual es crea i regula el Catàleg Valencià d'Espècies de Fauna Amenaçades, i s'establixen categories i normes per a la protecció. Decret 70/2009, de 22 de maig, del Consell, pel qual es crea i regula el Catàleg Valencià d'Espècies de Flora Amenaçades i es regulen mesures addicionals de conservació.

6. Llei 3/1995, de 23 de març, de vies pecuàries. Legislació autonòmica valenciana vigent sobre vies pecuàries.

7. Aprofitaments forestals. Definició i tipus d'aprofitaments.



8. Silvicultura. Principals tractaments i tècniques de silvicultura. Dasometria. Cubicació d'arbres drets i abatuts. Cubicació de fustes de xicotetes dimensions. Inventari forestal. Arbres tipus.

9. Incendis forestals. Causes, propagació, comportament, prevenció, tipus, parts i extinció d'incendis. Plans locals de cremes, índex de perill i les seues conseqüències.

10. El Pla Especial contra el Risc d'Incendis Forestals de la Comunitat Valenciana. El plec general de normes de seguretat en prevenció d'incendis forestals: Decret 7/2004, de 23 de gener, del Consell.



11. Gestió i organització de l'ús públic de les muntanyes. Ús recreatiu de les muntanyes. Senderisme i esports de muntanya, circulació de vehicles per terrenys forestals, acampades i ús d'instal·lacions recreatives.

12. Principals plagues i malalties que afecten la vegetació forestal de la Comunitat Valenciana. Tècniques de prospecció, control i lluita.



13. La Llei 13/2004, de 27 de desembre, de Caça de la Comunitat Valenciana. Caça i acció de caçar. Espècies cinegètiques. Plans d'aprofitament cinegètic.

14. La pesca continental. Principals espècies piscícoles. Piscifactories. Legislació autonòmica valenciana sobre la matèria. Plans de pesca de la pesca fluvial.

15. Interpretació de plans topogràfics. Escales. Corbes de nivell. Càlcul sobre un pla de distàncies reals. Pendents i altituds. Coneixement i utilització de la brúixola. Coneixement i utilització de sistemes GPS.



16. Contaminació per soroll i vibracions. Fonts sonores ambientals. Mesures del soroll ambiental.

17. La protecció contra la contaminació acústica. Normes de limitació dels nivells de soroll i vibracions. Legislació i competències.



18. La contaminació atmosfèrica. Principals contaminants i focus d'emissió. Emissió i immissió. Efectes de la contaminació atmosfèrica.



19. La protecció del medi ambient atmosfèric. Normativa en matèria de limitació d'emissions i de qualitat de l'aire. El cas dels compostos orgànics volàtils.

20. Les Xarxes de Vigilància i Control de la Contaminació Atmosfèrica. Criteris d'ubicació i tipus d'estacions. Els plans de millora de la qualitat de l'aire.

21. El canvi climàtic i els gasos d'efecte d'hivernacle. El Protocol de Kyoto i altres acords internacionals. El comerç d'emissions i altres mecanismes de flexibilitat.

22. La prevenció i control integrats de la Contaminació. Instruments jurídics d'intervenció administrativa ambiental a la Comunitat Valenciana. Legislació i competències.

23. La vigilància i control de la qualitat de les aigües de les Zones Humides de la Comunitat Valenciana. Problemàtica i principals contaminants.

24. Llei 22/2011, de residus i sòls contaminats. Disposicions generals. Producció, possessió i gestió de residus. Règim sancionador. Gestió dels residus domèstics: competències municipals i supramunicipals. Els plans zonals de residus urbans a la Comunitat Valenciana.



25. Protecció Penal en matèria de medi ambient: especial referència a delictes contra l'ordenació del territori i el medi ambient.







ANNEX III



Oficines públiques



Alacant

Direcció Territorial de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública

Oficina PROP

C/ Churruca, 25, 03001 Alacant



Castelló

Direcció Territorial de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública.

Oficina PROP

Carrer Major, 78, 12001 Castelló



València

Conselleria d'Hisenda i Administració Pública.

Oficina PROP

C/ Sant Calze 2, 46001 València



Descàrrega del model d'instància per Internet.

Http://www.gva.es (Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, Direcció General de Recursos Humans, Oposicions i concursos, Oferta 2010)



Tramitació telemàtica de la instància per Internet.

Http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia «prop», Ocupació Pública, Descripció: «subgrup C1, sector administració especial, agent mediambiental, Convocatòria 23/10», Tramitar amb certificat).





Oficines Prop



Alacant

– Alacant – C/ Churruca, 25 – 03003

– Alacant – Rambla de Méndez Núñez, 41, – 03001

– Benidorm – Foietes – Colònia de Madrid, Av. Beniardà, 61 – 03500

– Benidorm – Racó de l'Oix, Av. Joan Fuster Zaragoza, 3-1, Edifici Aquarium II– 03503

– Elx – Pl. de la Mercé, 5 – 03202

– Elda – Pl. de la Constitució, 1. 03600

– Orihuela – C/ López Pozas, s/n, – 03300

– Torrevieja – C/ Hermanos Bazán, 6, baix – 03181



Castelló

– Germans Bou – Castelló – Av. Germans Bou, 47 – 12003

– Carrer Major, 76 – Castelló – 12001

– Avinguda del Mar – Castelló – Av. del Mar, 16 – 12003

– Vila-real – C/ Joan Fuster, 28 – 12540

– Vinaròs – C/ Sant Joaquim, 14 – 12500

– Segorbe – C/ Sant Antoni, 11 – 12400



València

– Gregorio Gea I – València – C/ Gregorio Gea, 27 – 46009

– Gregorio Gea II – València – C/ Gregorio Gea, 14. 46009

– Sant Calze – València – C/ Sant Calze, 2 – 46001

– Alzira – Pl. Casassús, 1 – 46600

– Ontinyent – Pl. Mestre Ferrero, 22 – 46870

– el Port de Sagunt – Pl. Ramón de la Sota, s/n, (Edifici Rotonda) – 46520

– Requena – Av. Arrabal, 9 – 46340

– Safor (Gandia) Av. República Argentina, 28 – 46700

– Sagunt – Camí Real, 65-67 – 46500

– Xàtiva – C. Moncada, 32 – 46800



Telèfon 012 d'informació administrativa de la Generalitat

(963 866 000 per a telefonades des de fora de la Comunitat Valenciana)



ANNEX IV

Barem fase concurs subgrup C1, sector administració especial, agent mediambiental, torn de promoció interna



En la fase de concurs a què es referix la base 8.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:



A) Antiguitat: 15 punts.

Es valorarà a raó de 0,13 punts per cada mes complet de servicis en actiu en les distintes Administracions Públiques, fins a un màxim de 15 punts. Per a això també es computaran els servicis reconeguts a l'empara del que disposa la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de servicis previs en l'Administració Pública.





B) Formació: 10 punts

1. Valencià: màxim 4 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 4 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, d'acord amb l'escala següent:

– Coneixement oral: 1,00 punt

– Grau elemental: 2,00 punts

– Grau mitjà: 3,00 punts

– Grau superior: 4,00 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes oficials de la Unió Europea: màxim de 2 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, i s'acreditarà documentalment per mitjà de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les Universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots els indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'establix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per orde de la Conselleria competent en matèria d'educació.

Es puntuarà fins a un màxim de 2 punts, a raó de 0,40 punts per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells segons el Marc Comú Europeu de Referència (Nivell Bàsic A1 i A2, Nivell Intermedi B1 i Nivell Avançat B2).

Les equivalències entre les ensenyances regulades pel Reial Decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels Reials Decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre, són les següents:

3. Titulació acadèmica: màxim 4 punts.

Per la possessió de títols acadèmics oficials superiors a l'exigit en la convocatòria per a pertànyer al subgrup C1, a raó de 2 punts per títol, fins a un màxim de 4 punts.

Mapa web