Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Bonrepòs i Mirambell. Bases i convocatòria d'una plaça d'oficial cap de la policia local pel sistema de concurs oposició, per promoció interna, grup C, subgrup C1.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7844 de 04.08.2016
Número identificador:  2016/5495
Referència Base de Dades:  005931/2016
 



Bases i convocatòria d'una plaça d'oficial cap de la policia local pel sistema de concurs oposició, per promoció interna, grup C, subgrup C1. [2016/5495]

Edicte de l'Ajuntament de Bonrepòs i Mirambell sobre la convocatòria d'una plaça d'oficial cap de la policia local pel sistema de concurs-oposició, per promoció interna, vacant en la plantilla de l'Ajuntament de Bonrepòs i Mirambell.

Per acord de la Junta de Govern Local d'aquest Ajuntament de 4 juliol 2016 s'han aprovat les bases i s'ha acordat efectuar la convocatòria d'1 plaça d'oficial cap de la policia local d'aquest ajuntament corresponent a l'Oferta Pública d'Ocupació de 2016, publicada en el Butlletí Oficial de la Província de València de 2 juny 2016 i en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana de 13 juny 2016, les quals es publiquen íntegrament a continuació:



Bases per a la provisió en propietat d'una plaça d'oficial cap de la policia local pel sistema de concurs oposició, per promoció interna, vacant en la plantilla de l'Ajuntament de Bonrepòs i Mirambell.





Primera. Places convocades i sistemes de selecció

Es convoca els interessats a cobrir, com a funcionari de carrera, una plaça d'oficial cap de la policia local, enquadrada en l'escala d'administració especial, subescala serveis especials, classe policia local i els seus auxiliars (escala bàsica), en el grup C, subgrup C1 dels establits en l'article 76 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre. El sistema de selecció dels aspirants serà el de concurs oposició per promoció interna.



Segona. Requisits dels candidats

Per a ser admesos a la realització de les proves selectives, els aspirants hauran de reunir els requisits següents:

Tindre la condició de funcionari de carrera en situació de servei actiu en l'Ajuntament de Bonrepòs i Mirambell, integrat en la subescala de serveis especials, classe policia local i els seus auxiliars i haver romàs almenys, dos anys en la categoria d'agent de policia local.



No patir malaltia ni defecte físic que li impedisca el normal exercici de les funcions pròpies de l'escala i categoria a què aspira, d'acord amb el quadro mèdic d'exclusions que s'establisca.

No trobar-se suspés ni inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

Estar en possessió del títol de Batxiller Superior, Formació Professional de segon grau o titulació equivalent, o tindre complits les condicions per a obtindre-ho en la data en què finalitze el termini de presentació d'instàncies. Estar en possessió dels permisos que habiliten per a la conducció de les classes B, i A, que permeta la conducció de motocicletes amb unes característiques de potència que no sobrepassen los25 kw o una relació potencial pes no superior a 0,16 kw/kg.



Tercera. Presentació d'instàncies

1. Les persones que desitgen participar en la selecció ho sol·licitaran per mitjà d'instància dirigida a l'alcalde d'aquest ajuntament, en la que faran constar que reuneixen tots els requisits establits en la base segona.

2. Les sol·licituds per a participar en el procés selectiu, es dirigiran a l'alcalde president de l'Ajuntament de Bonrepòs i Mirambell i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament en el termini de 20 dies hàbils a partir de l'endemà a la data de publicació del corresponent anunci en el Boletín Oficial del Estado. Les instàncies podran, també, presentar-se en la forma que determina l'article 38.4 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. En aquest cas, les persones interessades hauran de comunicar-ho dins del termini de presentació d'instàncies, bé per fax o telegrama.

3. La instància s'acompanyarà de:

Justificant d'haver ingressat els drets d'examen que es fixen en 50 euros. La falta del justificant de l'abonament dels drets d'examen determinara l'exclusió de l'aspirant.

La documentació acreditativa dels mèrits al·legats per l'aspirant, per mitjà del seu original o còpia compulsada. Aquesta documentació haurà d'acompanyar-se a la instància en un sobre tancat que podrà ser lacrat. No es tindrà en compte cap mèrit que no s'acredite en eixe moment.



4. Expirat el termini de presentació d'instàncies, mitjançant una resolució de l'Alcaldia, s'aprovarà la llista dels aspirants admesos i exclosos. La dita resolució es publicarà en Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i tauler d'anuncis de l'Ajuntament, i es concedirà un termini de 10 dies hàbils per a esmena de defectes pels aspirants exclosos. No obstant això, els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat. Transcorregut el dit termini, sense que es formule reclamació, s'entendran definitives les llistes indicades i l'Alcaldia resoldrà les reclamacions presentades, si és el cas. En la resolució per la qual s'aproven les llistes, es determinarà el lloc, data i hora de la celebració del primer exercici done-la oposició, així com la composició del tribunal, i l'orde d'actuació publicant-se l'esmentada resolució en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.



Quarta. Procediment

Els aspirants seran convocats en crida única, excepte casos de força major degudament justificats i apreciats lliurement pel tribunal. El tribunal podrà requerir en qualsevol moment als aspirants que acrediten la seua identitat, al fi de la qual hauran d'anar proveïts del document nacional d'identitat. Una vegada començades les proves no serà obligatòria la publicació dels successius anuncis de celebració dels restants exercicis en el Butlletí Oficial de la Província de València. Aquests anuncis hauran de fer-se públics pel tribunal al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.





Quinta. Tribunal qualificador

El tribunal qualificador serà designat pel president de la corporació tot ells amb veu i vot i estarà compost per:

– President: un funcionari de carrera membre dels cossos de la policia local de qualsevol municipi de València, que actuarà a títol individual a designar pel president de la corporació.

– Vocals:

· Un funcionari proposat per la direcció general de la Generalitat Valenciana competent en matèria de policia local, qui actuarà a títol individual no representant a aquesta.

· Un funcionari proposat per la direcció general de la Generalitat Valenciana competent en matèria d'administració local, qui actuarà a títol individual no representant a aquesta.

· Tres tècnics en matèria de policia local designats per l'Alcaldia, funcionaris de carrera, membres dels cossos de la policia local de qualsevol municipi de la província de València, els que actuaran a títol individual.

– Secretari: el de la corporació o funcionari/a designat en la seua substitució, qui actuarà a més com a vocal.

El president de la corporació podrà anomenar com a membres del tribunal funcionaris d'altres administracions d'acord amb el principi de col·laboració i cooperació interadministrativa atenent a la professionalitat del lloc que es pretén cobrir.

Suplents: la designació dels membres del tribunal inclourà la dels seus respectius suplents i es farà pública junt amb la llista d'admesos i exclosos. El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la mitat dels membres. Es podran nomenar assessors del tribunal, els quals tindran veu però no vot, i es limitaran a l'exercici de les seues respectives especialitats i col·laboraran amb el tribunal amb base exclusivament en aquestes. El seu nomenament haurà de fer-se públic junt amb el del tribunal. Seran aplicables les causes d'abstenció i recusació establides en la Llei 30/1992, de 28 de novembre, Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú (LRJ-PAC). Als efectes del que disposa l'annex IV del Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, el tribunal que actua en aquesta prova selectiva tindrà la categoria tercera de les arreplegues en aquell, tant respecte de les assistències dels membres del tribunal com dels seus assessors i col·laboradors.

Els òrgans de selecció seran col·legiats i la seua composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home.



Sexta. Començament i desenrotllament de l'oposició

L'orde d'actuació dels aspirants que hagen de realitzar els corresponents exercicis i, en particular, per als que no puguen realitzar-se conjuntament, serà l'alfabètic segons el primer cognom iniciant-se per la lletra que resulte de l'últim sorteig celebrat a aquest efecte per la Generalitat Valenciana per a la selecció del seu personal.

Els aspirants seran convocats en crida única, excepte casos de força major, degudament justificats i apreciats lliurement pel tribunal. La no presentació d'un aspirant en el moment de ser cridat a qualsevol de les proves obligatòries determinarà automàticament el decaïment del seu dret a participar en el procés selectiu, per la qual cosa quedarà exclòs d'aquest.

El tribunal podrà requerir els aspirants, en qualsevol moment, perquè acrediten la seua identitat, al fi de la qual hauran d'anar proveïts del document nacional d'identitat.

Una vegada començades les proves no serà necessària la publicació dels successius anuncis de celebració dels restants exercicis en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, i serà suficient la seua publicació en els taulers d'anuncis de l'Ajuntament amb 12 hores d'antelació del començament d'aquestes si es tracta del mateix exercici, o de 48 si es tracta d'un nou exercici, llevat que el tribunal, prèvia conformitat dels aspirants, decidira, per a aconseguir agilitzar el procediment administratiu, realitzar com a màxim dos proves el mateix dia.



Sèptima. Procediment de selecció

A) Fase primera. Fase d'oposició

Segons l'article 2 de l'Orde d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, de desenrotllament del Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases i criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de les policies locals de la Comunitat Valenciana, escala bàsica i auxiliars de policia, en les convocatòries per a l'ingrés en les categories d'oficial per promoció interna, d'acord amb el que estableix la regulació sobre funció pública, s'establirà l'exempció total o parcial de les proves, continguts o exercicis realitzades amb anterioritat en la categoria immediata inferior, encaminades a acreditar coneixements ja exigits per a l'ingrés en aquesta. No procedirà l'anterior exempció quan se n'haja produït una variació substancial dels continguts.



Els aspirants hauran de sol·licitar quines proves, continguts, exercicis o part d'ells, volen que se'ls convaliden. La sol·licitud es farà en la mateixa instància de sol·licitud de participació en el procés selectiu. La comunicació de les exempcions als aspirants que se'ls estimen, els serà comunicada abans de l'inici del procés selectiu.

1ª. Reconeixement psicotècnic. Barems annex II.

Es realitzarà una o diverses proves psicotècniques dirigides a valorar les aptituds i personalitat de l'aspirant per a l'exercici del lloc de treball d'oficial de la policia local.

Per al plantejament i correcció de la prova test, així com per a la realització de les entrevistes, si és el cas, el tribunal estarà necessàriament assistit per, almenys, un llicenciat en Psicologia, que aplicarà el reconeixement psicotècnic d'acord amb el que estableix l'Orde de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècnics i reconeixement mèdic i que consta en l'annex I d'aquestes bases.

La qualificació dels exercicis psicotècnics serà d'apte o no apte.



2ª. Prova d'aptitud física.

Consistiran a superar les proves d'aptitud física que posen de manifest la capacitat per a l'exercici del lloc de treball i el contingut i marques de la qual mínimes seran, almenys, les següents segons el quadro d'edats que s'indica:

Caldrà ajustar-se als següents barems en atenció a l'edat i sexe dels aspirants.





Barem d'edats masculí



Quadre de edats 1 2 3

Fins a 30 anys 4'20” 3,75m 60”

De 31 a 35 anys 4'50” 3,50m 1'10”

De 36 a 40 anys 5'30” 3,25m 1'25”

De 41 a 45 anys 10' 3,00m 1'30”

De 46 a 50 anys 11' 2,75m 1'40”

Més de 50 anys 12' 2,40m 1'55”







Barems d'edats femení



Quadre de edats 1 2 3

Fins a 30 anys 4'50” 3,10m 1'10”

De 31 a 35 anys 5'20” 2,90m 1'20”

De 36 a 40 anys 6'00” 2,70m 1'35”

De 41 a 45 anys 11' 2,50m 1'45”

De 46 a 50 anys 12' 2,30m 1'55”

Més de 50 anys 13' 2,10m 2'10”





Proves:

1. Carrera de resistència 1.000 metres.

2. Salt de longitud amb carrera.

3. Natació 50 metres.



La qualificació d'aquest exercici serà d'apte o no apte, havent de superar com a mínim dos de les tres de les proves per a ser declarat apte. La superació d'aquesta prova tindrà una validesa de quatre anys des de la seua realització, amb independència de l'edat de l'aspirant; quedaran exempts de realitzar-la aquells que, en el període indicat, l'hagen superat. La valoració de les proves d'aptitud física en les proves de bot es realitzarà mesurant la distància efectiva.

3ª. Qüestionari

Consistirà a contestar correctament per escrit, un qüestionari d'un mínim de 50 preguntes i màxim de 75 preguntes, amb quatre respostes alternatives una d'elles certa, en un temps màxim d'1 hora i 30 minuts, sobre els temes assenyalats en els grups I a IV, ambdós inclosos, del temari que s'indica per a cada categoria. Per a la correcció d'aquesta prova es tindran en compte, en tot cas, les respostes errònies. La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i s'ha d'obtindre una qualificació de 5 punts per a superar-lo.

Als efectes de puntuació de l'exercici, s'aplicarà la fórmula següent:



R = A – E

n – 1

× 10

N





R = Resultat

A = Encerts

E = Errors

n = Nombre de respostes alternatives

N = Nombre de preguntes del qüestionari.



4ª. Desenrotllament del temari

Consistent a desenrotllar per escrit durant un temps màxim d'una hora i trenta minuts i mínim d'una hora, dos temes triats per l'aspirant de quatre extrets per sorteig, un de cada un dels grups de què componen el temari establit i que figura com a annex III d'aquesta convocatòria. Els temes indicats seran llegits en sessió pública davant del tribunal, que podrà formular les preguntes o aclariments que sobre els aquests jutge oportunes. Es valorarà la claredat d'idees i el coneixement sobre els temes exposats. La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i per a superar l'exercici s'haurà d'obtindre un mínim de 5 punts.



5ª. Temes locals

Consistirà en l'exposició per escrit d'un tema de què componen el grup quint en un temps màxim d'1 hora i mínim de 45 minuts; es valoraran els coneixements exposats, la claredat en l'exposició, neteja, redacció i ortografia, que, en tot cas, seran llegits per l'aspirant en sessió pública davant del tribunal. L'exposició escrita del tema podrà substituir-se per la realització d'una prova de preguntes amb respostes alternatives. La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 5 punts. La valoració dels exercicis de desenrotllament del temari s'efectuarà per mitjà de l'obtenció de la mitjana aritmètica de cada un dels membres del tribunal de selecció; a aquests efectes s'han de rebutjar totes les puntuacions màximes i mínimes quan entre elles existisca una diferència de 4 punts o més i servirà, si és el cas, com a punt de referència la puntuació màxima obtinguda. La dita diferència serà de 2 punts quan es tracte de valorar els temes locals.

5.1. Pràctica

Consistent en la realització d'un exercici escrit, amb una duració màxima d'una hora, que fixarà el tribunal abans de la seua realització, que versarà sobre el desenrotllament d'un supòsit policial sobre les activitats, funcions i serveis propis de l'ocupació a què s'opta, així com, si és el cas, sobre la redacció de documents policials. Es valorarà la claredat i exposició de quantes actuacions i mesures hagen d'adoptar-se en relació amb el supòsit plantejat. Es podran acompanyar o fixar sobre plànol que aporte el tribunal les actuacions policials. La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i s'han d'obtindre un mínim de 5 punts per a superar-lo.

6ª. Reconeixement mèdic. Quadre d'exclusions annex I.

A practicar pel tribunal mèdic que es designe a aquest efecte. Es realitzaran quantes proves clíniques, analítiques o complementàries o de qualsevol altra classe es consideren necessàries per a comprovar que l'opositor no està incurs en el quadre d'exclusions que figura en l'annex II de l'Orde de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic i que consta en l'annex I d'aquestes bases.

La qualificació d'aquesta prova serà d'apte o no apte.

7ª. Coneixement del valencià. Obligatori i no eliminatori

Exercici consistent a traduir del valencià al castellà i viceversa, un text proposat pel tribunal, en un temps a determinar. Aquest exercici es qualificarà de 0 a 4 punts i no serà eliminatori.

B) Fase segona. Fase del concurs

Finalitzada la fase d'oposició es valoraran els mèrits aportats amb els aspirants que l'hagen superada. El barem dels mèrits en la fase de concurs de l'aspirant que haja superat la fase d'oposició s'atindrà al que estableix l'Orde de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'aprova el barem general per a la valoració dels mèrits en els concursos oposició convocats per a la selecció dels membres dels cossos de policia local de la Comunitat Valenciana.

1. Titulació acadèmica, cursos de formació i perfeccionament. Fins a un màxim de 11,70 punts.

1.2. Titulació acadèmica Fins a un màxim de 5,20 punts.

Es valoraran les titulacions acadèmiques acreditades pels concursants que siguen iguals o superiors a qui s'exigeix per a accedir a l'escala i categoria a què pertanguen. No es valoraran com a mèrit aquelles titulacions que figuraren com a requisit per a la provisió del lloc de treball, ni aquelles que foren imprescindibles per a la consecució d'altres de nivell superior. En la puntuació d'accés a la Universitat només es computara una elles.

Doctor:

Dret Psicologia Criminologia, Pedagogia, Sociologia i Ciències Polítiques: 4 punts.

En altres matèries: 3 punts.

Llicenciat:

– Dret, Psicologia Criminologia, Pedagogia, i Sociologia: 2,50 punts.

En una altra matèria o equivalent: 2 punts.

Diplomat:

Educació Social, Gestió i Administració Pública, Treball Social o Criminologia, o tindre superat i degudament acreditat el primer cicle en Dret, Psicologia, Pedagogia, Sociologia o Ciències Polítiques: 1,50 punts.

En una altra matèria o equivalent: 1 punt.

Els màsters impartits per la universitat, es valoraran quant a 0,03 punts per mes complet.

2. Antiguitat i grau personal. Fins a un màxim de 9,10 punts.

3. Mèrits específics. Fins a un màxim de 5,20 punts.

3.1. Idiomes no nacionals: fins a un màxim de 2 punts.

Coneixement d'un o més idiomes acreditats documentalment, per mitjà de certificació expedida per facultat o escola oficial reconeguda: 1 punt per cada cicle acabat. La superació dels distints cursos complets que conformen els estudis oficials de distintes facultats o escoles oficials es valorarà a raó de 0,20 punts per curs complet. Acreditació de l'Escola Oficial d'Idiomes del coneixement d'idiomes oficials de qualsevol país de la Unió Europea: 0,2 punts per curs o el seu equivalent si es tracta de cicles fins a un màxim d'1 punts. A aquests efectes es puntuarà el nivell més alt acreditat.

3.2. Altres mèrits. Fins a un màxim de 1,20 punts.

Es valoraran lliurement apreciats pel tribunal qualificador els coneixements en administració i gestió de recursos humans i informàtica, títols de socorrista aquàtic, primers auxilis, curs de Submarinisme, Arts Marcials, Defensa Personal, felicitacions no justificades en expedients expressos. així com qualsevol activitat formativa que es presente en el concurs, i altres degudament acreditats i no valorades en els anteriors apartats, tots ells, fins a un màxim de 0,10 punts per mèrit acreditat.



La intervenció com a ponent en conferències i seminaris relacionats amb l'activitat policial i reconeguda per l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE) es valorarà fins a un màxim de 0,12 punts.

Les publicacions relacionades amb l'activitat policial es valoraren fins a un màxim de 0,18 punts, per cada una d'elles.

3.3. Premis, distincions i condecoracions. Fins a un màxim de 2 punts.

– Per estar en possessió de la placa col·lectiva al mèrit policial de la Generalitat Valenciana, 0,30 punts.

– Per estar en possessió de la placa individual al mèrit policial de la Generalitat Valenciana, 1 punts.

– Per estar en possessió de la medalla al mèrit policial de la Generalitat Valenciana, 0,60 punts.

– Per ser objecte de felicitació o menció individual pel director general de la Conselleria competent en matèria de policia local, 0,60 punt per cada una d'elles.

– Per ser objecte de felicitació o menció col·lectiva pel director general de la conselleria competent en matèria de policia local, 0,1 punts per cada una d'elles.

– Per condecoracions concedides, previ expedient respecte d'això, per altres administracions públiques com a reconeixement a la lloable, extraordinària i meritòria actuació policial a títol individual, 1 punts per cada un d'ells. Si la condecoració és concedida a títol col·lectiu la puntuació serà de 0,1 punts per a cada un d'ells.

– Per premis, distincions, felicitacions o mencions concedides, previ expedient respecte d'això, per altres administracions públiques com a reconeixement a la lloable, extraordinària i meritòria actuació policial a títol individual, 0,30 punts per cada un d'ells.

4. Límits de puntuació

La puntuació màxima possible a obtindre per tots els apartats d'aquest barem de concurs serà, en conseqüència de 26 punts.

5. Coneixement del valencià. Fins a un màxim de 3 punts. Acreditat per mitjà de certificat oficial de la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià. La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant el nivell més alt obtingut.

– Certificat de coneixements orals: 0,75 punts.

– Certificat de grau elemental: 1 punts.

– Certificat de grau mitjà: 2 punts.

– Certificat de grau superior: 3 punts.

6. Cursos organitzats per l'IVASPE o organismes anàlegs.

Fins a un màxim de 3,50 punts.

Per la realització de cursos organitzats per l'IVASPE o homologats per aquest, s'ajustarà al següent barem.





Nombre d'hores Assistència Aprofitament

De 20 a 50 0,15 0,30

De 51 a 100 0,30 0,60

De 101 a 150 0,45 0,90

De 151 a 200 0,60 1,20

De 201 a 250 0,75 1,50

Més de 250 0,90 1,80



Quan es tracte de cursos de duració inferior a la mínima avantdita, la puntuació d'aquests vindrà donada per la suma del còmput d'hores i/o assistència a aquests, que haurà de realitzar el tribunal qualificador. En el cas d'haver impartit hores com a professor en els cursos, es puntuaren amb el barem corresponent al certificat d'aprofitament, i sense superar per aquest concepte el màxim de 3 punts.

Els cursos organitzats i impartits per l'IVASPE, rea1izats amb anterioritat a la data d'entrada en vigor de la Resolució de la Direcció General d'Interior de 24 de març de 1995, sobre cursos de formació impartits per l'IVASPE (10 d'abril de 1995), així com els realitzats pel Ministeri de l'Interior, o altres ministeris o conselleries relacionats amb la funció policial o organismes anàlegs, escoles de policia de les corporacions locals o de comunitats autònomes ambdós expressament reconegudes per l'IVASPE, es valoraran en tot cas amb la puntuació corresponent al diploma d'assistència.

Els cursos bàsics de formació inicial i els cursos d'ascens o capacitació no seran objecte de puntuació, els cursos de dispensa en un grau del requisit de titulació, si és el cas, com a cursos amb diploma d'assistència. No seran puntuables si ja es van tindre en compte als efectes de titulació acadèmica per a promoció interna.



Octava. Relació d'aprovats

El nombre d'aspirants aprovats en el procés selectiu no podrà excedir el nombre de places convocades. El tribunal formularà proposta a la corporació de l'aspirant que, havent superat el procés selectiu, i prèvia la presentació de la documentació exigida per les bases de la convocatòria, haja d'incorporar-se a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències, per a seguir un curs de formació teoricopràctic de caràcter selectiu.



Novena. Curs selectiu

L'aspirant que supere la fase d'oposició s'incorporarà a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències per a realitzar el curs de caràcter selectiu, de contingut teoricopràctic, que es convoque. En cada convocatòria, l'aspirant que no supere el curs de selecció i formació podrà incorporara al curs immediatament posterior. De no superar aquest segon curs, quedarà definitivament decaigut en el seu dret a participar en el procés de selecció instat. Els que no pogueren realitzar el curs selectiu per causa de força major, degudament justificada i apreciada per l'administració, ho efectuarà, de no persistir tals circumstàncies, en la convocatòria immediata posterior. Per a les categories d'intendent general, intendent principal, intendent, inspector i oficial, el curs selectiu tindrà una duració de 350 hores lectives. Durant la realització del curs teoricopràctic els aspirants seran nomenats funcionaris en pràctiques de les respectives corporacions locals, amb els drets inherents a tal situació i percebent, en tot cas, les retribucions íntegres del posat al que aspiren.





Deu. Presentació de documents

L'aspirant proposat pel tribunal, haurà d'aportar davant de la corporació, en el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la llista d'aprovats en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en la base tercera de la present convocatòria, excepte els que ja constaren el/la secretaria de l'Ajuntament de Bonrepòs i Mirambell. Els que dins del termini indicat, i excepte cas de força major, no presentar-se la documentació, o d'aquesta es deduïra que no té algun dels requisits exigits, no podrà ser nomenat funcionari, i produirà la invalidesa de l'actuació de l'interessat i la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal respecte a aquest, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en la seua instància. En el cas que l'aspirant fora exclòs per no presentació o falsedat en la documentació, el tribunal podrà proposar addicionalment la inclusió, en el mateix número d'exclosos a aquells que, havent superat les proves, estiguen fora pel límit establit en la norma primera.





Onze. Nomenament

Finalitzat el curs teoricopràctic, l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències comunicarà a l'òrgan competent de la corporació local si l'aspirant ha superat el curs selectiu, amb indicació de la qualificació obtinguda, als efectes del seu nomenament com a funcionari de carrera.

Si l'aspirant no ha superat el curs selectiu podran incorporar-se al curs immediatament posterior. De no superar aquest segon curs, quedaran definitivament decaiguts en el seu dret a participar en el procés de selecció.

Els nomenaments hauran d'efectuar-se en el termini màxim de 15 dies, comptats des de la comunicació de l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències.



Dotze. Incidències

El tribunal queda autoritzat per a resoldre els dubtes que es presenten i prendre els acords necessaris per al bon orde del procés selectiu en tot el no previst en aquestes bases.



Tretze. Normatives i recursos

La convocatòria es regirà, en allò que no estiga previst per aquestes bases, per la normativa bàsica estatal sobre la funció pública continguda en la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública, modificat per la Llei 22/1993, de 29 de desembre, sobre mesures fiscals de reforma, en el text refós aprovat pel Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris de l'Administració local, Reial Decret 364/1995, de 10 de març pel qual s'aprova el Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l''Estat i de la Provisió de Llocs de Treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració General de l''Estat, així com per la normativa autonòmica valenciana sobre funció pública; Text Refós, de 24 d'octubre de 1995, de la Llei de la Funció Pública, i la resta de normes reglamentàries; Decret 33/1999 de 9 de març, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament de Selecció, Provisió de Llocs de Treball i Carrera Administrativa del Personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de la Funció Pública Valenciana i la resta de normes reglamentàries, en concret les bases generals aprovades per Acord Plenari de 2 de maig de 1995.



Contra les presents bases, l'acord aprovatori de les quals és definitiu en la via administrativa, podrà interposar-se pels interessats legitimats els recursos corresponents.



Catorze. Publicació

Les presents bases de la convocatòria per a la provisió de llocs vacants es publicaran en el Butlletí Oficial de la Província de València i en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, i un extracte de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado; el seu text íntegre es comunicarà a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències de la Generalitat Valenciana, en els termes establits en la legislació de règim local i de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana.





ANNEX I

Quadre d'exclusions mèdiques d'aplicació als torns de promoció interna i mobilitat per a totes les escales i categories



Per al torn lliure per a les escales superior, tècnica i bàsica (oficials) en els supòsits en què l'aspirant ostente la condició de funcionari de carrera en situació d'actiu en els cossos de policia local de la Comunitat Valenciana.

1. Obesitat o primor manifesta que dificulten o incapaciten per a l'exercici del lloc de treball.

2. Ull i visió.

2.1. Agudesa visual amb correcció o sense inferior als dos terços de la visió normal en ambdós ulls.

2.2. Hemianòpsia completa i absoluta.

3. Oïda i audició. Agudesa auditiva biaural amb correcció o sense que supose pèrdua entre 1.000 i 4.000 hertzs a 45 decibels.

4. Aparell locomotor. Qualsevol patologia òssia d'extremitats que produïsquen retraccions o limitacions funcionals de causa muscular o articular.

5. Aparell digestiu. Qualsevol procés digestiu que segons el parer dels assessors mèdics, dificulte de forma important l'exercici del lloc de treball.

6. Aparell cardiovascular. Hipertensió arterial mal controlada, no havent de sobrepassar les xifres en repòs els 170 mn/hg en pressió sistòlica i els 95 mn/hg en pressió diastòlica; a juí de l'assessors mèdics, es podrà repetir la prova quan concórreguen circumstàncies que així ho aconsellen. Varius ulceroses. Tromboflebitis. Insuficiència cardíaca severa. Hipertròfia ventricular esquerra descompensada. Infart de miocardi.

7. Aparell respiratori. La bronquiopatia crònica obstructiva. El pneumotòrax espontani (en més d'una ocasió).

8. Sistema nerviós. Epilèpsia, alcoholisme i toxicomania.

9. Pell i fàneres. Cicatrius que produïsquen limitacions funcionals.

10. Altres processos patològics. Malalties immunològiques sistemàtiques. Intoxicacions cròniques. Hemopaties greus.

11. I qualsevol procés patològic que segons el parer dels assessors mèdics limite o incapacite l'aspirant per al lloc de treball a què s'opta.







ANNEX II

Barems per al reconeixement psicotècnic que es realitze en els processos selectius per a la provisió de llocs de treball per a totes les escales i categories de les policies locals de la Comunitat Valenciana.



A) Descripció dels factors a mesurar en el procés de selecció

I. Aptituds mentals

Intel·ligència general.

Capacitat per a comprendre situacions i esdeveniments, les relacions que existeixen entre ells, poder captar les estructures de les dites relacions i tindre un mètode sistemàtic de raonament.

Raonament verbal.

Constituïx una mesura de l'aptitud per a comprendre conceptes, expressats a través de la paraula. Valora especialment la capacitat per a abstraure, generalitzar i pensar de manera constructiu. Constituïx un valuós índex del nivell ocupacional a què un subjecte pot aspirar, ja que en moltes tasques hi ha una relació positiva entre el nivell de responsabilitat que tenen assignat i el grau de profunditat amb què han de ser compreses les idees expressades verbalment.

Raonament abstracte.

Consisteix en l'habilitat mental amb formes no verbals. Ja que l'habilitat per a raonar amb paraules no és idèntica a l'habilitat per a raonar amb figures, les mesures de raonament abstracte no substitueixen adequadament al raonament verbal, però poden servir com a element de confrontació.

Rapidesa i precisió perceptiva.

Suposa l'habilitat de realitzar una anàlisi ràpida de situacions complexes. Les mesures d'aquest factor mesuren la rapidesa de resposta en tasques de tipus perceptiu.

Capacitat d'atenció i resistència a la fatiga mental.

Les proves que avaluen aquest factor exigeixen una gran concentració i resistència a la monotonia. En conseqüència, amb escales d'avaluació d'aquest factor es pot apreciar l'aptitud o capacitat per a concentrar-se en tasques la principal característica del qual és la rapidesa perceptiva, juntament amb l'atenció continuada.

Memòria visual.

Capacitat per a recordar situacions, esdeveniments, objectes, etc. a través del sentit de la vista.



II. Personalitat

Factors de personalitat comuna a tots els opositors:

Estabilitat emocional.

Persona amb molt control de les seues emocions i de la seua conducta en general. Emocionalment estable, serena i difícil d'alterar davant de les demandes de l'entorn i les seues emocions. Atenta i oberta a les relacions socials. Evidència el que comunament es coneix com a respecte a si mateix i té en compte la reputació social.

Sentit de la disciplina i de l'autoritat.

Persona que es conforma a les normes i demandes dels seus superiors. Pot ser sòbria i digna de confiança, així com dominada pel sentit del deure; perseverant, responsable i organitzada.

Seguretat en si mateix.

Persona segura de si mateixa en el que fa i com ho fa, que confia en les seues possibilitats i recursos. Manifesta capacitat pràctica i realista. La confiança en si mateix i la capacitat per a interactuar en diferents situacions és madura i poc ansiosa.

Capacitat empàtica i de maneig de la relació interpersonal. Desenrotllament de conductes cooperatives.

Persona socialment desimbolta, no inhibida, amb bona capacitat per a aconseguir i mantindre contactes personals, així com de posar-se en el lloc dels altres. Manifesta capacitat d'integració en el grup, d'ajuda als altres i es mostra amable i cooperativa amb els companys. Persona adaptable, animosa, interessada pels altres. Bona col·laboradora amb el treball del grup.

Neutralitat efectiva en l'exercici professional. Honestedat i integritat.

Persona responsable, organitzada i disciplinada; les seues metes es troben dins de la normativa social. Fa el que és socialment correcte, seguint estrictament les normes, fent el que és acceptat i idoni. S'esforça per millorar i donar un treball de qualitat.

Tolerància.

Persona comprensiva amb els modes de pensar i actuar aliens i disposada a adaptar-se a les situacions. Manifesta interessos amplis cap a altres modes i formes culturals.

Factors específics en funció de la categoria a què s'opta:

Sentit de la iniciativa. Il·lusió i entusiasme. Capacitat d'automotivació.

Persona no inhibida, disposada a intentar noves coses, que pot suportar sense fatiga les vicissituds del tracte amb la gent i les situacions emocionals aclaparadores. La seua decisió de canviar de situació professional es basa principalment en la satisfacció de les seues necessitats superiors com a persona, buscant el desenrotllament màxim de les seues capacitats integrat en l'organització a què pertany o busca pertànyer. Manifesta capacitat de sentir-se satisfet pel que fa a la seua ocupació, es preocupa per la seua activitat i s'hi entrega.

Lideratge. Maneig de grups.

Persona que disposa de qualitats personals basades en la confiança en si mateix i en una dinàmica de relació amb els membres del seu grup, que fa que es motiven i actuen per a aconseguir els objectius de l'organització, constituint-se en el seu guia i conductor. Manifesta, a més, una disposició positiva a treballar amb grups de persones, des d'una posició de poder, harmonitzant motivacions i conductes dels seus components, per a aconseguir millor resultat possible per als fins de l'organització, així com la major satisfacció dels implicats. Comporta conéixer i controlar els processos, rols i relacions que constituïxen la dinàmica grupal.



Presa de decisions.

Persona que disposa d'estratègies de decisió per a identificar la situació a canviar i desenrotllar les etapes per a elaborar i seleccionar les alternatives més adequades en funció del context actual i dels efectes futurs.

Resolució de conflictes.

Persona amb actitud positiva cap a l'afrontament de conflictes, humans i organitzacionals, amb un enfocament pràctic i amb expectatives d'èxit. L'aspirant assumeix el conflicte, no com un problema ple d'angoixa i tensió, sinó més aïna com un repte a abordar i superar.



A més de considerar-se el perfil proporcionat per les puntuacions obtingudes en aquests factors, s'avaluaran especialment aquells factors que indiquen la possible aparició de patologies com ara depressió, trastorns paranoides o qualsevol altre tipus d'alteració psicològica que impossibilite un funcionament professional adequat.





B) Normes i requisits generals

– Qualificació global

– La qualificació dels exercicis psicotècnics serà d'apte o no apte.



– Al considerar-se diferents puntuacions en els barems aptitudinals i existir una diferent ponderació dels factors de personalitat per a cada escala i categoria, l'obtenció de la qualificació d'apte en una selecció destinada a cobrir un lloc concret de l'escala no serà homologable per a cap altre lloc.

Factors aptitudinals

– Dels factors aptitudinals han de superar-se quatre dels cinc/sis proposats, entre els que ha d'estar, necessàriament, el d'intel·ligència general.

– En el cas de mobilitat i promoció interna, dins de la mateixa escala, els candidats, no serà necessari que realitzen les proves d'avaluació de les aptituds mentals havent de realitzar únicament les proves relacionades amb els aspectes de personalitat.

Factors actitudinals

– En relació amb la personalitat, una vegada superades les puntuacions mínimes en les escales de control de les respostes (sinceritat, deseabilitat social o qualsevol altra anàloga), haurà de realitzar-se una anàlisi global de l'estructura de personalitat.

Es procedirà a aquesta anàlisi per mitjà de:

– El passe de tests psicotècnics que avaluen els factors de personalitat mencionats prèviament (anteriorment).

– La realització d'una entrevista personal a cada un dels aspirants que haja superat les proves aptitudinals, puntuat correctament en les escales de control de resposta en els tests psicològics i present un perfil de personalitat d'acord amb el requerit.

· En cada escala es tindran en compte especialment uns factors de personalitat (vegeu apartat C).

· En aquells casos en què la plaça a què s'opta corresponga a direcció de plantilla, s'avaluaran especialment els factors següents: sentit de la iniciativa, il·lusió i entusiasme, capacitat d'automotivació, lideratge, maneig de grups, presa de decisions i resolució de conflictes.



· Es consideraran no aptes aquells candidats que:

– No superen criteris mínims en les escales de sinceritat, deseabilitat social o qualsevol altra anàloga que valide les respostes dels subjectes.



– No oferisquen el perfil idoni segons els barems exigits.

– Que presenten puntuacions que indiquen alteracions psicològiques que impossibiliten o dificulten un funcionament professional adequat.



· En totes les escales i categories es contrastaran els resultats obtinguts per mitjà d'una entrevista.

Barems específics per a oficial promoció interna i mobilitat:

· Aptituds (població de comparació barems: població general).

Intel·ligència general: 40.

Raonament Verbal: 40.

Raonament Abstracte: 40.

Rapidesa i precisió perceptiva: 45.

Capacitat d'atenció i resistència a la fatiga mental:45.

Memòria visual: 45.

Personalitat. Tots els factors de personalitat indicats com comuns i, especialment:

Estabilitat emocional.

Sentit de la disciplina i de l'autoritat

Tolerància.





ANNEX III

Temari



Grup I. Dret constitucional i administratiu

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. Estructura, contingut i principis bàsics. Reforma de la Constitució

Tema 2. Organització política de l'Estat espanyol. Classe i forma d'estat. Organització territorial de l'Estat. La Corona: funcions constitucionals del rei. Successió i regència. La ratificació.

Tema 3. Les Corts Generals: les cambres. Composició, atribucions i funcionament. La funció legislativa. El poder executiu: El Govern. Relacions entre El Govern i les Corts Generals. El Poder judicial. Estructura, organització i funcionament dels tribunals en el sistema espanyol.

Tema 4. L'organització territorial espanyola. Les comunitats autònomes. Els estatuts d'autonomia, òrgans i competències. Les administracions públiques: estatal, autonòmica i local.

Tema 5. Drets i deures fonamentals de la persona en la Constitució: la seua defensa i garantia. El Tribunal Constitucional i el Defensor del Poble. La suspensió dels drets i llibertats.

Tema 6. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La Generalitat Valenciana. Les Corts. El Govern o Consell. Les competències. Administració de justícia.

Tema 7. L'Administració pública. La hisenda pública i l'administració tributària. El ciutadà i l'Administració.

Tema 8. El dret administratiu. Fonts. Normes no parlamentàries amb rang de llei. El reglament.

Tema 9. El procediment administratiu. Marco jurídic. Fases del procediment. L'audiència de l'interessat. Notificacions. El procediment sancionador administratiu. La revisió administrativa de l'acte administratiu. Procediments i límits de la revisió. Recursos administratius. El recurs contenciós administratiu.

Tema 10. La Unió Europea: institucions. L'ordenament jurídic de la Comunitat Europea. La recepció, aplicació i control del dret comunitari a Espanya.



Grup II. Règim local i policia

Tema 11. El municipi: òrgans unipersonals de govern. L'alcalde. Els tinents d'alcalde. Els regidors.

Tema 12. Òrgans col·legiats de govern. L'ajuntament ple. La comissió de govern. Òrgans consultius i participatius: les comissions informatives. Les juntes de districte.

Tema 13. La funció pública en general i els funcionaris de les entitats locals. Organització de la funció pública local. El personal al servei de les administracions locals: concepte i classes. Drets i deures de les policies locals. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.

Tema 14. Responsabilitat dels funcionaris. Reglament de règim disciplinari. Incoació i tramitació d'expedients.

Tema 15. Obligacions i competències dels ajuntaments. Les ordenances municipals: concepte i classes. Infraccions. Potestat sancionadora. Els bans d'alcaldia.

Tema 16. La seguretat ciutadana. Autoritats competents. Funcions de la policia local segons la Llei Orgànica de Forces i Cossos de Seguretat. Actuacions de la policia local en col·laboració amb la resta de les forces i cossos. Policia governativa i judicial.

Tema 17. La policia local. Ordenament legislatiu de la policia local. Missions i objectius. Disposicions estatutàries comunes. Estructura orgànica i funcional.

Tema 18. El binomi policia local. Principis bàsics i normes d'actuació. Suports ètics. Règim disciplinari.

Tema 19. La legislació sobre policies locals i de coordinació de policia local de la Comunitat Valenciana. La coordinació de les policies locals. Estructura i organització de les policies locals de la Comunitat Valenciana. Règim estatutari. Drets i deures.

Tema 20. L'Institut Valencià de Seguretat Pública. Regulació legal. Fins i funcions. La formació de les policies locals de la Comunitat Valenciana. El Registre de Policies locals. Sistema retributiu de les policies locals de la Comunitat Valenciana. Premis i distincions.



Grup III. Dret penal, policia administrativa i psicosociologia

Tema 21. El Codi Penal. Concepte d'infracció penal: delicte i falta. Les persones responsables criminalment dels delictes i les faltes.

Tema 22. L'homicidi i les seues formes. Avortament. Lesions. Lesions al fetus. Delictes contra la llibertat: detencions il·legals i segrestos; amenaces; coaccions. Les tortures i altres delictes contra la integritat moral.

Tema 23. Delictes contra la llibertat sexual: agressions i abusos sexuals; l'assetjament sexual; exhibicionisme i provocació sexual; delictes relatius a la prostitució. Infraccions a les disposicions de trànsit i seguretat constitutives de delicte.

Tema 24. Delictes contra el patrimoni i l'orde socioeconòmic: furts, robatoris, extorsió, robatori i furt de vehicles.

Tema 25. Delictes contra l'administració pública: prevaricació i altres comportaments injustos; abandó de destinació i l'omissió del deure de perseguir delictes; desobediència i denegació d'auxili; infidelitat en la custòdia de documents i de la violació de secrets. Suborn, tràfic d'influències, malversació, fraus i exaccions il·legals, negociacions i activitats prohibides als funcionaris públics.

Tema 26. Llei Orgànica Reguladora del Procediment d'Habeas Corpus. De la denúncia i la querella. De l'exercici del dret de defensa. L'assistència d'advocat. El tractament de presos i detinguts. L'entrada i registre en lloc tancat.

Tema 27. La policia judicial. De la comprovació del delicte i esbrinament del delinqüent. Funcions de la policia local com a policia judicial. L'atestat policial.

Tema 28. Policia administrativa. Protecció civil. Medi ambient. Urbanisme. Patrimoni històric artístic. Ocupació de les vies públiques. Escolarització. Espectacles i Establiments públics. Venda ambulant.



Tema 29. Els grups socials. Formació dels grups socials. Les masses i la seua tipologia. El procés de socialització.

Tema 30. La delinqüència. Models explicatius i factors. Els comportaments col·lectius. Comportament en desastres, Efectes i conseqüències dels desastres. Reacció davant de situació de desastres.

Tema 31. El comandament. Concepte. Qualitats. Trets (integritat, competència, energia, autoritat, confiança en si mateix, iniciativa, decisió...). Regles bàsiques per a l'exercici del comandament. Activitats més característiques del comandament.

Tema 32. Característiques del comandament. Funcions del comandament (planificar, executar, organitzar, coordinar...). Estils de manar. Aspectes que distingeixen el bon cap. Metodologia del comandament. Tècniques de direcció. El factor temps. Selecció de tasques. Utilització de mitjans. Horaris i programes. Relació comandament-subordinat. Les reunions.

Tema 33. Presa de decisions. El procés de decisió. Esquema de direcció. Poder i autoritat. Tècniques per a controlar situacions difícils. Responsabilitat del comandament. Com a representant del comandament director. Com a instructor. Com a tècnic. Com a administrador. Deures per raó de càrrec amb els subordinats. Deures amb la seua organització.



Grup IV. Policia de tràfic i circulació

Tema 34. El tràfic i la seguretat viària: concepte i objectius. L'home com a element de seguretat viària. Els conductors. Els vianants. El vehicle. Les vies.

Tema 35. La normativa sobre trànsit circulació de vehicles de motor i seguretat viària: La Llei de Bases i el seu text articulat. Tipificació de les principals infraccions. Infraccions de tràfic que constituïxen delicte. El codi de circulació i els seus preceptes encara vigents.

Tema 36. El Reglament General de Circulació. Estructura. Principals normes de circulació.

Tema 37. El Reglament General de Conductors. Normes generals Classes dels permisos de conduir i els seus requisits. Validesa. Equivalències.

Tema 38. Reglament General de Vehicles. Normes generals. Categories. Les seues condicions tècniques. La inspecció tècnica de vehicles. Assegurança obligatòria de responsabilitat civil. Infraccions i diligències policials.

Tema 39. Reglament del procediment sancionador en matèria de tràfic. Fases del procediment i contingut. Mesures cautelars: immobilització de vehicles. Retirada de vehicles de la via.

Tema 40. El transport. Classes de transport. Servei públic de viatgers i servei públic de mercaderies o mixt. El servei privat. Transport escolar i de menors. Transport de mercaderies perilloses.

Tema 41. Alcoholèmia. Legislació aplicable. Taxes d'alcoholèmia. Normes d'aplicació per a les proves reglamentàreu. Infraccions i diligències policials.

Tema 42. Els accidents de tràfic: concepte i consideracions prèvies. Les seues causes, classes i fases. Actuacions de la policia local en accidents de tràfic: d'urgència i tecnicoadministratives.

Tema 43. Òrgans competents en matèria de trànsit i seguretat vial. El Consell Superior de Trànsit. Especial consideració de les normes municipals.



Bonrepòs i Mirambell, 4 de juliol de 2016.– El alcalde: Rubén Rodríguez Navarro.

Mapa web