Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE de 5 de març de 2009, de la Conselleria d'Infraestructures i Transport, per la qual s'establix el règim tarifari i les seues condicions d'aplicació per als servicis de transport públic de viatgers en automòbils de turisme de l'Àrea de Prestació Conjunta del Camp de Morvedre.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 5977 de 18.03.2009
Número identificador:  2009/2863
Referència Base de Dades:  003181/2009
 



ORDE de 5 de març de 2009, de la Conselleria d'Infraestructures i Transport, per la qual s'establix el règim tarifari i les seues condicions d'aplicació per als servicis de transport públic de viatgers en automòbils de turisme de l'Àrea de Prestació Conjunta del Camp de Morvedre. [2009/2863]

L'Orde de 24 de juny de 2008, per la qual es va crear l'Àrea de Prestació Conjunta del Camp de Morvedre per als servicis de transport públic de viatgers en automòbils de turisme, ha dotat estos d'un nou marc jurídic que requerix la regulació d'elements propis de la prestació del servici com ara taxímetre, imatge del vehicle o adequació de les tarifes al marc geogràfic configurat per la nova àrea de prestació conjunta.

Així, la introducció de les tres tarifes exigix la instal·lació d'indicadors lluminosos d'estes per a permetre el control exterior i evitar-ne la utilització incorrecta, mesura que no sols afavorix l'usuari, sinó també el sector del taxi per la seguretat i confiança que els usuaris depositaran en este servici públic. De la mateixa manera, la necessitat d'una imatge comuna de tots els vehicles està justificada per la mateixa naturalesa d'una àrea de prestació conjunta, ja que desapareix la impossibilitat d'arreplegar viatgers fora del terme municipal on estiga la residència de l'autorització i es pot efectuar l'inici del servici en qualssevol dels municipis de l'àrea.

Per tot això, amb audiència prèvia de tots els afectats i l'informe favorable de la Comissió de Preus de la Generalitat, i de conformitat amb el que establix l'Orde d'esta Conselleria, de 24 de juny de 2008,

ORDENE

Article 1

Els vehicles disposaran, en la part davantera del sostre, d'un mòdul lluminós degudament homologat i precintat, destinat a indicar en l'exterior del vehicle la tarifa que mesura el taxímetre o, si és el cas, la seua situació de lliure. Este mòdul haurà d'estar sempre en funcionament durant la jornada laboral del vehicle i haurà de coincidir en tot moment el senyal lluminós d'aquell amb la tarifa que mesure el taxímetre.

Article 2

Els vehicles automòbils adscrits a les autoritzacions de l'Àrea del Camp de Morvedre seran de color blanc i portaran en la meitat superior d'ambdós portes posteriors pintats o per mitjà d'etiquetes autoadhesives l'expressió Àrea del Camp de Morvedre, l'escut de la Generalitat i el número de l'autorització, i este últim haurà de figurar també en la part posterior, tot això de conformitat amb les prescripcions establides en l'annex II a esta orde.

Article 3

Els servicis es contractaran per cotxe complet, encara que no s'utilitze el total de les places del vehicle. Queda prohibit el cobrament individual.

En contractar el servici l'usuari podrà indicar el recorregut i punts de pas aproximats.

Article 4

1. Els servicis de transport públic de viatgers en automòbils de turisme de l'Àrea de Prestació Conjunta del Camp de Morvedre es regiran en els servicis que es realitzen íntegrament en esta per les tarifes següents, IVA inclòs.

Tarifa 1

Baixada de bandera: 1,70 euros.

Preu per km recorregut: 0,89 euros.

Preu per hora d'espera: 15,78 euros.

Mínim de percepció: 4,50 euros

Tarifa 2

Baixada de bandera: 2,25 euros.

Preu per km recorregut: 1,07 euros.

Preu per hora d'espera: 17,48 euros.

Mínim de percepció: 6,00 euros.

Tarifa 3

Baixada de bandera: 1,70 euros.

Preu per km recorregut: el que ha autoritzat el Ministeri de Foment i vigent en cada moment per a recorreguts interurbans, en els mateixos termes d'aplicació (retorns).

Preu per hora d'espera: el que ha autoritzat el Ministeri de Foment i vigent en cada moment per a recorreguts interurbans, en els mateixos termes d'aplicació.

Mínim de percepció: 4,50 euros.

2. Quan se sol·licite un servici via telefònica a qualsevol associació d'emissores de l'Àrea de Prestació Conjunta del Camp de Morvedre, el taxista que preste el servici haurà d'arribar al punt d'arreplegada del passatger sense que el taxímetre supere les quantitats màximes que es determinen a continuació:

Zona A: 4,20 euros.

Zona B: 5,00 euros.

Dins de la zona B s'establix com a excepció uns màxims xifrats en les quanties següents per a aquells servicis sol·licitats des de distàncies de l'àrea superiors o iguals als punts de referència següents:

Les Valls: 6,00 euros.

La Baronia Baixa: 6,00 euros.

La Baronia Alta: 9,00 euros.

Article 5

1. Es considera horari diürn el comprés entre les 06:00 hores i les 22:00 hores del mateix dia.

2. Es considera horari nocturn el comprés entre les 22:00 hores d'un dia i les 06:00 hores de l'endemà.

3. Les tarifes assenyalades en l'article primer seran aplicables de la manera següent:

Zona A:

- En dia laboral i horari diürn s'aplica la tarifa 1.

- En dia laboral i horari nocturn s'aplica la tarifa 2.

- En dissabtes (a partir de les 15 hores) i festius, tant en horari diürn com a nocturn, s'aplica la tarifa 2.

Zona B:

- S'aplicarà la tarifa 3 en tot moment.

4. La delimitació territorial de les zones A i B és la que es troba detallada en l'annex I a la present orde.

Article 6

Els conductors dels vehicles facilitaran als clients canvi de fins a 20 euros. Si el canvi que cal tornar fóra superior a 20 euros, el conductor tindrà dret a continuar amb el taxímetre en marxa fins que se li proporcione l'import del servici o bitllet de 20 euros.

Article 7

En tots els vehicles de l'Àrea de Prestació Conjunta del Camp de Morvedre s'haurà de portar, de forma visible per a l'usuari, un exemplar de les tarifes en vigor i les condicions d'aplicació.

Article 8

La quantitat establida com a mínim de percepció es podrà cobrar sempre que, finalitzat el servici, aquella siga superior a la quantia que marque el taxímetre i en substitució d'esta última, mai de forma addicional.

Article 9

El valor monetari de cada salt del taxímetre serà de cinc cèntims d'euro (0,05 euros)

Article 10

Les tarifes establides en cada moment estaran mesurades en el taxímetre de què disposaran obligatòriament tots els vehicles, el qual haurà de situar-se en la part davantera de l'interior de la carrosseria, de manera que en tot moment siga completament visible per al viatger la classe de tarifa que se li aplica i l'import del servici. Haurà de ser visible tant en condicions diürnes com a nocturnes.

Estos taxímetres, degudament homologats i precintats, s'adequaran perquè puguen mesurar en cada cas les tarifes anteriorment assenyalades de forma successiva i tant en el sentit de tarifes ascendents com a descendents i donaran el total de l'import que han de pagar els viatgers al final del trajecte.

Article 11

Queda prohibida la percepció de retorns en els servicis de l'àrea, excepte el que disposa l'article 4 d'esta orde per a la tarifa 3.

Article 12

El pagament del servici l'efectuarà l'usuari en el moment en què finalitze.

Quan els viatgers abandonen transitòriament el vehicle i els conductors hagen d'esperar el seu retorn podran demanar d'aquells, a títol de garantia i contra rebut de les característiques assenyalades en l'article catorze, l'import del recorregut efectuat més mitja hora d'espera en zona urbana i una hora a camp ras. Esgotats els terminis esmentats podran considerar-se desvinculats del servici.

Quan el conductor siga requerit per a esperar els viatgers en llocs en què l'estacionament siga de duració limitada, podrà reclamar d'estos l'import del servici efectuat, sense obligació per la seua banda de continuar-ne la prestació.

Article 13

En cas d'accident o avaria que faça impossible la continuació del servici, el viatger, que podrà demanar la seua comprovació als agents de l'autoritat, haurà de satisfer la quantitat que marque el taxímetre fins al moment de l'avaria o accident, descomptant l'import de la baixada de bandera.

Article 14

El conductor estarà obligat a facilitar a l'usuari un justificant del servici prestat si se li sol·licitara. En el justificant figurarà, com a mínim, la data i l'hora de realització del servici, l'origen i el final del trajecte, el número d'autorització i l'import percebut. A este efecte els titulars i els conductors assalariats estaran obligats a tindre a bord del vehicle un talonari dels referits justificants.

Article 15

De les irregularitats observades pels usuaris podrà formular-se reclamació en el llibre de reclamacions que amb esta finalitat portaran tots els vehicles, o bé presentar la denúncia corresponent davant de la Direcció General competent en matèria de transports o per qualsevol de les formes establides en l'article 1 del Decret 130/1998, de 8 de setembre, del Consell de la Generalitat Valenciana, i s'haurà de remetre en este cas a la Direcció General competent en matèria de transports, per a la instrucció dels expedients sancionadors i la imposició de sancions.

Article 16

En matèria d'infraccions i sanció d'estes, caldrà ajustar-se al que disposa el capítol XI de la Llei 10/ 2006, de 26 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera i d'Organització de la Generalitat.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA ÚNICA

Els titulars a què fa referència la disposició transitòria primera de l'Orde de 24 de juny de 2008, per la qual es crea l'Àrea de Prestació Conjunta del Camp de Morvedre, tindran de termini dos mesos, comptadors a partir de l'entrada en vigor de la present orde, per a sol·licitar a l'Entitat Pública de Transport Metropolità de València les corresponents autoritzacions de l'àrea, amb la incorporació prèvia en el taxímetre de les tres tarifes establides, del mòdul lluminós així com l'adaptació a la imatge corporativa del vehicle establida en l'article 5 d'esta orde. No obstant això, i pel que fa al color del vehicle, este requisit d'imatge serà exigible a partir del primer canvi de material que s'efectue, i en qualsevol cas s'haurà de disposar d'un vehicle amb el color corporatiu abans del 31 de desembre de 2011.

DISPOSICIÓ FINAL PRIMERA

La Direcció General que tinga les competències en matèria de transport dictarà les instruccions que, si és el cas, siguen necessàries per a l'aplicació de la present orde.

DISPOSICIÓ FINAL SEGONA

La present orde entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

València, 5 de març de 2009

El conseller d'Infraestructures i Transport,

MARIO FLORES LANUZA

IMATGE

<div id="AquiVaUnaImagen"></div>ANNEX I

Definició de les zones

ZONA A: La zona A és la compresa pels nuclis urbans de Sagunt, Port de Sagunt i Canet d'en Berenguer, així com les zones urbanitzades que hi haja adjacents a les connexions entre estos.

ZONA B: La zona B és la compresa per la resta de l'Àrea de Prestació Conjunta.

* * * * *

ANEXO I

Definición de las zonas

ZONA A: La zona A es la comprendida por los núcleos urbanos de Sagunto, Puerto de Sagunto y Canet d'en Berenguer así como las zonas urbanizadas que adyacentes a las conexiones entre ellos.

ZONA B: La zona B es la comprendida por el resto del área de prestación conjunta.

<div id="AquiVaUnaImagen"></div>ANNEX II / ANEXO II

Imatge corporativa / Imagen corporativa

Mapa web